Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MCSE] Ervaringen en discussies* OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.774 views sinds 30-01-2008

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:06

racoon

mooowwww

ik heb het forum afgezocht maar kon eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden, wie kan mij vertellen hoeveel vragen je op 70-290 krijgt en of het alleen meerkeuze vragen zijn of ook open vragen?

[Voor 3% gewijzigd door racoon op 16-02-2005 17:39]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• NCU
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-07-2006

NCU

¯¯¯¯¯¯

quote:
racoon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:29:
ik heb het forum afgezocht maar kon eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden, wie kan mij vertellen hoeveel vragen je op 70-290 krijgt en of het alleen meerkeuze vragen zijn of ook open vragen?
Het gemiddelde aantal vragen dat je krijgt op een Microsoft examen is rond de 50 vragen. Deze vragen varieeren van meerkeuze, meerderekeuze en drag-and-drop vragen. Ik heb nog nooit een Microsoft examen gezien met open vragen...

Succes ermee. :)

[Voor 7% gewijzigd door NCU op 16-02-2005 22:31]

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
NCU schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:30:
[...]

Het gemiddelde aantal vragen dat je krijgt op een Microsoft examen is rond de 50 vragen. Deze vragen varieeren van meerkeuze, meerderekeuze en drag-and-drop vragen. Ik heb nog nooit een Microsoft examen gezien met open vragen...

Succes ermee. :)
Dankje maar wat zijn drag en drop vragen?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan mag je menutjes en invulvelden invullen met een aantal pre-cooked antwoorden, dus moet je de juiste sleuren en pleuren naar de juiste velden.

(welke DNS ip adres en welke fqdn in forwarders bijvoorbeeld als je het over conditional forwarding hebt)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-04 18:21
Voor mensen die als particulier een examen willen afleggen en dus het hele pakkie zelf moeten bekostigen:
de meeste bedrijven rekenen inmiddels administratiekosten (10 of 20 euro :( ), maar New Horizons doet het nog 'gratis'. Je betaalt hier dus alleen 140 euro + BTW (€ 166,60).

Nee, ik werk niet bij NH en ik heb geen aandelen bij die club :)

• sanniejj
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-12-2006
Even een vraagje, als je je papiertje krijgt als bewijs van je behaalde resultaat, zie je dan ook je behaalde score erop of alleen dat je geslaagd bent? Want stel dat je maar een 6 haalt oid. Staat niet echt netjes :/

When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

• Digitalis587
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-05-2011

Digitalis587

Stop that! - It's silly.

quote:
sanniejj schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:29:
Even een vraagje, als je je papiertje krijgt als bewijs van je behaalde resultaat, zie je dan ook je behaalde score erop of alleen dat je geslaagd bent? Want stel dat je maar een 6 haalt oid. Staat niet echt netjes :/
Alleen op de individuele uitslagen die je direct na het halen van je examen krijgt staat de score. Op de uiteindelijke "Certificate of Excellence" staan geen scores.

"Two Zero Niner.. We have clearence Clarence, roger Roger.. whats our vector Victor?"

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Digitalis schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:35:
Alleen op de individuele uitslagen die je direct na het halen van je examen krijgt staat de score. Op de uiteindelijke "Certificate of Excellence" staan geen scores.
En zelfs dat niet altijd. Voor veel examens krijg je geen score meer te horen. Je weet dus ook niet of je het makkelijk gehaald hebt of met de hakken over de sloot bent gegaan.

• racoon

racoon

mooowwww

wat is jullie mening over 70-290, is het een makkelijk exame of juist niet?

[Voor 54% gewijzigd door racoon op 17-02-2005 15:11]

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01-04 14:20

mutsje

Certified Prutser

quote:
racoon schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:11:
wat is jullie mening over 70-290, is het een makkelijk exame of juist niet?
bij www.trandumper.com kun je programma downloaden daarna kun je txt files downloaden inlezen en sort of proef examens maken welke ongeveer 80% overeenkomen met de Microsoft examens. Een beetje zelfzoeken zou je niet misstaan.

• Cis
quote:
mutsje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:55:
[...]

bij www.trandumper.com kun je programma downloaden daarna kun je txt files downloaden inlezen en sort of proef examens maken welke ongeveer 80% overeenkomen met de Microsoft examens. Een beetje zelfzoeken zou je niet misstaan.
Ik kan me herinneren dat er ergens op een gerenommeerde site een poll stond voor ieder examen waar eenieder de moeilijkheidsgraad van het examen kon aangeven. Zodoende kreeg je een goed beeld van het niveau.
Helaas, net even een 7 tal sites bezocht, maar kan hem nergens meer vinden. Mocht iemand weten wat de url ook alweer was: posten! :)

edit:
Op basis van 20 votes, staat ie op de volgende site op 52%. Dat is vergelijkbaar met 70-270 :)
http://www.examnotes.net/MCSE-examdetails-166.html

[Voor 11% gewijzigd door Cis op 17-02-2005 16:11]

• Association
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-09-2018
Hoi allemaal,

Ik zal even verslag doen van mijn MCSE traject. Misschien dat iemand dit leuke/nuttige info vindt. :)

Ik ben eind Oktober begonnen aan een zelfstudie traject met in totaal 11 dagen klassikale studie.

Ik vind dat de examens vrij moelijk zijn en vooral veel vragen komen niet echt uit de stof. Ik bedoel als je het goed kent wil dit nog niet zeggen dat je de examens haald. Veel praktijk vragen en veel vragen gaan net even verder dan de stof. Ik heb echter wel de eerste vier examens (in 1 keer)gehaald.

Examen: 70-290
Score: 872 / 1000
Vragen: 65
Info: Vrij veel stof, niet de moeilijkste maar vrij pittig. (20 uur studie plus 3 dagen cursus)

Examen: 70-291
Score: 775 / 1000
Vragen: 40
Info: Moeilijk, veel stof heel veel DNS, vrij veel "290" vragen. Ook wel "The Beast" 6 op de 10 zakken de eerste keer. (25 uur studie plus 2 dagen cursus)

Examen: 70-270
Score: 921 / 1000
Vragen: 50
Info: Makkelijkste examen, niet heel veel stof. (10 uur studie zonder cursus)

Examen: 70-227
Score: 979 / 1000
Vragen: 40
Info: Redelijk makkelijk examen, niet heel veel stof. (8 uur studie 1 dag cursus) Had al ervaring met Isa.

Verder kan ik aanraden de laatste Testking van de betreffende module te bestuderen, maak de vragen en zorg dat je de antwoorden snapt. Microsoft heeft de Core examens aangepast begin dit jaar, in totaal 1000 nieuwe vragen voor de 4 core-modules, dus je kunt niet meer slagen met alleen de Testking. (Gelukkig)

Daarnaast gaat MS eind Maart een ander soort vragen stellen bij 290 en 291. Daarna waarschijnlijk bij meer examens. Dit zullen simulatie vragen zijn waarbij je een bepaalde handeling moet "invullen".

Mocht je meer willen weten hoor ik het..

Ps. Ik zie hierboven staan dat de meeste bedrijven 10-20 EUR administratiekosten berekenen. Je kunt overigens gewoon op vue.nl de examens boeken zonder administratiekosten. Bij elke instelling. (Moet je dus wel een cc hebben.)
quote:
Open vragen krijg je niet. Volgens mij op geen enkel MS examen. Je krijgt meteen de uitslag dus het moeten wel meer keuze vragen zijn. Download eens een Testking of Transcender, dan krijg je een idee van de vraagstelling. Het zijn namelijk vaak lange vragen met veel informatie wat je eigenlijk niet nodig hebt.

[Voor 33% gewijzigd door Association op 08-03-2005 18:51]

• Association
Even nog over de score. Je krijgt bij de nieuwere examens, in ieder geval het 2003 traject, gewoon keurig een blaadje met je score en per onderwerp een balkje. Kijk op de onderstaande link voor een voorbeeld.

Na het drukken op end exam krijg je direct failed of passed op je scherm en onderstaand blaadje komt dan uit de printer. (Hopenlijk met een hogere score..)

http://img175.exs.cx/img175/3937/result702913iu.jpg

[Voor 7% gewijzigd door Association op 17-02-2005 21:48]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
Association schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:59:
Download eens een Testking of Transcender, dan krijg je een idee van de vraagstelling. Het zijn namelijk vaak lange vragen met veel informatie wat je eigenlijk niet nodig hebt.
De kunst bestaat juist uit het wegfilteren van de ruis ;)

wel grappig overigens, ik heb in september de examens gedaan die jij hier noemt, jouw scores zijn bijna precies hetzelfde als die van mij :P

PS: zo te zien ga jij in eerste instantie voor MCSA (3 core + 1 elective, ISA).
Vergeet niet dat je voor MCSE ook 293 en 294 nog mag doen (design).

[Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 17-02-2005 22:25]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Association
quote:
BackSlash32 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:24:
[...]

De kunst bestaat juist uit het wegfilteren van de ruis ;)

wel grappig overigens, ik heb in september de examens gedaan die jij hier noemt, jouw scores zijn bijna precies hetzelfde als die van mij :P

PS: zo te zien ga jij in eerste instantie voor MCSA (3 core + 1 elective, ISA).
Vergeet niet dat je voor MCSE ook 293 en 294 nog mag doen (design).
Ben nu bijna MCSA inderdaad, ga echter gewoon door. (293, 294 en 298)

• racoon

racoon

mooowwww

Als ik 70-290
70-291
70-293
70-294

Gehaald heb dan ben ik mcsa gecertificeerd, maar dan moet ik er nog 3 doen en die mag jezelf kiezen, kan iemand mij vertellen welke waar handig voor is zodat ik kan zien welke ik moet kiezen, wil het liefst iets als systeembeheerder van een groot bedrijf doen, zodat ik de systemen zelf kan installeren en onderhouden/beheren

[Voor 24% gewijzigd door racoon op 18-02-2005 16:32]

• Cis
quote:
racoon schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:05:
Als ik 70-290
70-291
70-293
70-294

Gehaald heb dan ben ik mcsa gecertificeerd, maar dan moet ik er nog 3 doen en die mag jezelf kiezen, kan iemand mij vertellen welke waar handig voor is zodat ik kan zien welke ik moet kiezen, wil het liefst iets als systeembeheerder van een groot bedrijf doen, zodat ik de systemen zelf kan installeren en onderhouden/beheren
Zonder 70-270 of 210 ben je nog geen MCSA hoor :?

Zie: http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/windows2003/

Sowieso zou ik dus ook nog even 70-270 erbij nemen :) (geen 70-210, omdat 2000 enigszins veroudert. Hoe nieuwer de examens, hoe langer de resterende geldigheid)

• Association
quote:
racoon schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:05:
Als ik 70-290
70-291
70-293
70-294

70-293 en 70-294 zijn MCSE examens, voor MCSA heb je het volgende nodig:

Core Netwerk (beide verplicht):

70-290
70-291

Core OS (kies 1):

70-270 (XP)
70-210 (2K)

Elective (kies 1):

70-086 SMS
70-227 ISA
70-228 SQL
70-284 Exchange
70-299 Security

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
Association schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:25:
[...]

70-290
70-291

Core OS (kies 1):

70-270 (XP)
70-210 (2K)

Elective (kies 1):

70-086 SMS
70-227 ISA
70-228 SQL
70-284 Exchange
70-299 Security
Wat heb je aan xp of w2k modules als je voor w2k3 wil gaan?

• Association
quote:
racoon schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:31:
[...]

WAt heb je aan xp of w2k modules als je voor w2k3 wil gaan?
Je zult de client ook moeten kunnen ondersteunen. Wat heb je aan een server zonder clients? Gewoon een vereiste dus. MS gaat er vanuit dat een beheerder ook wel eens achter een client zit, en dat is ook vaak zo. Vooral in de MKB omgevingen. Je zult GPO's etc ook op clients gaan testen.

• weeraanmelden
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-03 22:03

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Specs do matter....
OMG .
Ik had eerst MCE uitgeprobeerd op een P3, 1GHz met 512 MB.
(Een compaq Deskpro professional met ECC geheugen,dus een stabiele pc.)
Puur om te testen.
Toen was ik al verliefd, maar echt werkbaar was het niet.
Multitasking was niet echt prima.
Voorbeeldje: TV kijken en dan de gids aanzetten om opnames te programeren ging wel, maar zoooo enorm traag.
6 uur vooruit, door middel van fastforward, kost 2 a 5 seconden.

Nu heb ik een P4 2.6 Ghz HT met 512MB, en nu draait het soepel!
De gids is nu een heerlijk iets als je TV zit te kijken, als het programma is net te saai om te blijven kijken.Even naar de gids, met het programma rechtsonderin en als achtergrondgeluid,en dan kijken wat er nog meer is.

Het truucje van Online Spotlight is geweldig! _/-\o_
Music Brigade... O+ oow.

Gelukkig is Microsoft zo dominant (please,geen reacties hierop) want als je eerst de amerikaanse Online Spotlight kiest, kan je MSN Tv en MSN music toevoegen aan programma's en daarna IE op UK zetten,zodat je en MSN Music in je programma hebt, en Music brigate bij Online Spotlight.

(maar jammer van de dominatie dat je Music Brigate niet aan je programma's kan toevoegen ;) )

Wat grappig is, je kan ondertiteling voor doven aan zetten.
(instellingen, Tv, ondertiteling)
Als je nu het geluid dempt, kan je teletekst pagina 888 toevoegen.

Maar als je niet doof bent :Pagina 222 (Nu en later), of sport( pagina 666), of nieuws (101) ;)
Handig

Pc, smilies waren gratis

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
weeraanmelden schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:10:
Blah blah MCE blah blah blah MCE blah blaaaaah
MCSE is iets anders dan MCE :Y)

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
weeraanmelden schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:10:
Specs do matter....
OMG .
Ik had eerst MCE uitgeprobeerd op een P3, 1GHz met 512 MB.
(Een compaq Deskpro professional met ECC geheugen,dus een stabiele pc.)
Puur om te testen.
Toen was ik al verliefd, maar echt werkbaar was het niet.
Multitasking was niet echt prima.
Voorbeeldje: TV kijken en dan de gids aanzetten om opnames te programeren ging wel, maar zoooo enorm traag.
6 uur vooruit, door middel van fastforward, kost 2 a 5 seconden.

Nu heb ik een P4 2.6 Ghz HT met 512MB, en nu draait het soepel!
De gids is nu een heerlijk iets als je TV zit te kijken, als het programma is net te saai om te blijven kijken.Even naar de gids, met het programma rechtsonderin en als achtergrondgeluid,en dan kijken wat er nog meer is.

Het truucje van Online Spotlight is geweldig! _/-\o_
Music Brigade... O+ oow.

Gelukkig is Microsoft zo dominant (please,geen reacties hierop) want als je eerst de amerikaanse Online Spotlight kiest, kan je MSN Tv en MSN music toevoegen aan programma's en daarna IE op UK zetten,zodat je en MSN Music in je programma hebt, en Music brigate bij Online Spotlight.

(maar jammer van de dominatie dat je Music Brigate niet aan je programma's kan toevoegen ;) )

Wat grappig is, je kan ondertiteling voor doven aan zetten.
(instellingen, Tv, ondertiteling)
Als je nu het geluid dempt, kan je teletekst pagina 888 toevoegen.

Maar als je niet doof bent :Pagina 222 (Nu en later), of sport( pagina 666), of nieuws (101) ;)
Handig

Pc, smilies waren gratis
WAt heeftdit met MCSE te maken :?

• Security
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:00

Security

it's just me

geen idee..
anyway ben nu dus 2000 gecertificeerd..
iemand wat tips adviezen voor upgraden naar 2003?
Waar moet ik op letten?
belangrijke wijzigingen..

offtopic

any help is welcome...
verder ben ik inmiddels gecontacteerd door een ICT-detacheerder?
iemand ervaring daarmee...

/offtopic

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
Security schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:35:
geen idee..
anyway ben nu dus 2000 gecertificeerd..
iemand wat tips adviezen voor upgraden naar 2003?
Waar moet ik op letten?
belangrijke wijzigingen..

offtopic

any help is welcome...

/offtopic
Ik heb ook via een detacheerder gewerkt en het was bij mij zo zodra me project voorbij was gingen hun opzoek naar een ander project en vinden ze niks , dan kon ik opleidingen gaan volgen

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Security schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:35:
offtopic

any help is welcome...

/offtopic
Hangt ervan af. Ik heb 4 jaar in vaste dienst gewerkt bij een detacheerder en dat beviel goed. Als je opdrachten niet te lang duren (max. 1 a 2 jaar) dan is het een goeie manier om in relatief weinig tijd veel ervaring op te doen bij allerlei verschillende bedrijven.

En als je een vast contract hebt dan kun je tussen 2 opdrachten gewoon betaald thuis zitten of studeren. Zo heb ik een paar keer 1 of 2 weken thuis gezeten. Op een projectcontract is juist weer minder goed. Dan ben je weinig meer dan een uitzendkracht. Zodra de opdracht afgelopen is ben je werkeloos en mag je aankloppen voor een WW uitkering.

• Security

Security

it's just me

verder iemand nog tips voor upgraden van 2000 certificering?

offtopic

hey down.

beetje vervelend dat ik je niet kan pm-en is er een andere manier om met je in contact te komen?
ik zou toch graag wat meer informatie willen..

/offtopic

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
Association schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:25:
[...]

70-290
70-291

Core OS (kies 1):

70-270 (XP)
70-210 (2K)

Elective (kies 1):

70-086 SMS
70-227 ISA
70-228 SQL
70-284 Exchange
70-299 Security
Word wel lastig kiezen zo

[Voor 31% gewijzigd door racoon op 21-02-2005 11:58]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
racoon schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:24:
Maar Voor mcsa welke modules zijn handig om te kiezen, als je systeembeheerder van een groot bedrijf wilt worden
Als je systeembeheerder van een groot bedrijf wilt worden heb je echt meer nodig dan alleen MCSA/MCSE. Ervaring om te beginnen. Een HBO/WO opleiding in de IT-sfeer als het een beetje kan. HBO nivo is namelijk wel de minimale vereiste.

Met alleen maar MCSA/MCSE mag je blij zijn met een baan bij een klein bedrijfje of bij een detacheerder waar ze je in eerste instantie voor lichtere klussen zullen inzetten.

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb voor me exame 70-290 een pdf file met testking vragen en antwoorden gedowload, komen daarvan veel vragen op het echte exame of is het totaal anders?

[Voor 97% gewijzigd door racoon op 21-02-2005 17:10]

• Security

Security

it's just me

quote:
racoon schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:12:
ik heb voor me exame 70-290 een pdf file met testking vragen en antwoorden gedowload, komen daarvan veel vragen op het echte exame of is het totaal anders?
mwah zo zie je hoe een examen eruit ziet.
maar de vragen zijn meestal bij anders, bij mij kwam ik in het examen stof tegen waarvan ik dacht hey dat staat niet in de stof..
Dit blijken test vragen van MS te zijn...

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
Security schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:31:
[...]

mwah zo zie je hoe een examen eruit ziet.
maar de vragen zijn meestal bij anders, bij mij kwam ik in het examen stof tegen waarvan ik dacht hey dat staat niet in de stof..
Dit blijken test vragen van MS te zijn...
Maar zijn die testking moeilijker of niet

• Cis
quote:
racoon schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:49:
[...]

Maar zijn die testking moeilijker of niet
Absoluut niet moeilijker :)

Van Cramsession heb ik een tijd terug een zooi 270-vragen gedaan. Die kwamen toen wel goed overeen met de examenvragen.
Maar als je nu al moeite hebt met de testkings, zou ik nog maar even goed leren :)

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
Cis schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:16:
[...]

Absoluut niet moeilijker :)

Van Cramsession heb ik een tijd terug een zooi 270-vragen gedaan. Die kwamen toen wel goed overeen met de examenvragen.
Maar als je nu al moeite hebt met de testkings, zou ik nog maar even goed leren :)
De testkings heb ik niet echt moeite mee, vind ze goed te doen, maar heb jij ook cramesessions van de 70-290

• Association
quote:
racoon schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:20:
[...]

De testkings heb ik niet echt moeite mee, vind ze goed te doen, maar heb jij ook cramesessions van de 70-290
De vragen van de laaste Testking (v32) zitten redelijk dicht bij het echte examen.

• Shitty
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09-10-2007
1 Goede morgen allemaal

Ik heb een vraagje
Ik heb over 2 weken een toets over het boek
Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Enviroment 2275B
Maar is dit dezelfde toets als 2274. Nu heb ik wel een link maar ik weet niet zkr of dat het dan ook dezelfde toets is..

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/windows2003/

Als jullie meer weten hoor ik dat graag

Cs is just like drugzz :: Once you start it you can't stop it !!

• Digitalis587
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-05-2011

Digitalis587

Stop that! - It's silly.

Weet iemand waar ik boeken en transcenders los kan kopen? Standaard boekhandel?

"Two Zero Niner.. We have clearence Clarence, roger Roger.. whats our vector Victor?"

• Association
quote:
Shitty schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:50:
1 Goede morgen allemaal

Ik heb een vraagje
Ik heb over 2 weken een toets over het boek
Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Enviroment 2275B
Maar is dit dezelfde toets als 2274. Nu heb ik wel een link maar ik weet niet zkr of dat het dan ook dezelfde toets is..
....
2275 is Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment
2274 is Managing a Microsoft Windows Server 2003 Environment

Niet hetzelfde dus, je hebt beide nodig voor 70-290.

• Association
quote:
Digitalis schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:50:
Weet iemand waar ik boeken en transcenders los kan kopen? Standaard boekhandel?
Boeken on-line, comcol.nl bv.

Transcenders on-line alleen volgens mij. (transcender.com)

• Shitty
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09-10-2007
Thnx Association

Ik weet voldoende dit gaat helemaal goed komen >:)

Jullie horen me resultaat nog wel wat ik heb gehaald voor die toets

Cs is just like drugzz :: Once you start it you can't stop it !!

• racoon

racoon

mooowwww

iemand nog opmerkingen over 70-290?

Vrijdag heb ik daar namenlijk examen in

• Cis
quote:
racoon schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:49:
iemand nog opmerkingen over 70-290?

Vrijdag heb ik daar namenlijk examen in
Onthoud alle vragen ff en pass ze naar mij door! >:) Ik streef ernaar om eind maart examen te doen in 290 :)
Voor de rest: mcse.startkabel.nl en mcse.pagina.nl
Daar staan veel linkjes naar mcse-pagina's, trainingen, testexamens e.d. :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

proef examens kun je genoeg vinden op www.trandumper.com ook het programma om ze te laden.

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
mutsje schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:01:
proef examens kun je genoeg vinden op www.trandumper.com ook het programma om ze te laden.
Dat kost geld volgens mij

• Association
quote:
racoon schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:43:
[...]

Je hebt de (laatste) Testking gemaakt?

[Voor 3% gewijzigd door Association op 08-03-2005 18:48]

• racoon

racoon

mooowwww

versie 30 heb ik gedaan

• Association
quote:
OK dat zijn vrij veel vragen die je ook op het examen tegen kan komen. De laatste versie is trouwens 34.1

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

quote:
racoon schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:43:
[...]
Neen Trandumper is nog steeds gratis :)

• Grolsch
  • Nu online
quote:
mutsje schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:40:
[...]

volgens mij niet hoor, ik heb er ff op gekeken, maar kost geld :?

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
mutsje schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:40:
[...]

Ik heb op de site gekeken maar daar vragen ze er geld voor

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
Association schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:35:
[...]

OK dat zijn vrij veel vragen die je ook op het examen tegen kan komen. De laatste versie is trouwens 34.1
dus nu ik de testking vragen ken, haal ik me examen ook :?

• Xyper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-07-2011
Voor Testkingers is het binnenkort over, de examens worden simulaties: http://www.microsoft.com/learning/mcpexams/simulations/

Vanaf 31 mei is het zover...

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een boel papieren mcse-ers hier zo te zien. Jammer hoor. Het is maar goed dat de examens aangepast gaan worden imho.

[Voor 36% gewijzigd door Bor op 09-03-2005 11:53]

Frontpagemoderatie Forum

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik log gewoon in op trandumper.com en kan gewoon alles gratis doen. De PPC versie moet je voor betalen ja.. maar rest niet althans nog niet.

en inderdaad hoop papieren mcse'ers hier :+ maar ja dat heb je overal bij... tot ze werkervaring krijgen.

• racoon

racoon

mooowwww

You are trying to access a restricted area.

We are Sorry, but this section of our site is for Registered Users Only.

You can register for $9.99 by clicking here, then you can
access this section without restrictions. Thanks.

die melding krijg ik nu

• Bor

Bor

quote:
mutsje schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:55:

en inderdaad hoop papieren mcse'ers hier :+ maar ja dat heb je overal bij... tot ze werkervaring krijgen.
Yep, en dan vallen ze vaak hard door de mand.

Frontpagemoderatie Forum

• Association
Je kunt de Testking op twee manieren gebruiken. De vragen + antwoorden leren en dan hopen dat je dezelfde krijgt op het examen. Of je kennis toetsten met de Testking en dan de fouten bestuderen en kijken waarom je de vraag fout had. Bij de laatste mensen zit ik. Ik schaar me dan dus ook niet onder de papieren MCSE'ers. 291 was net veranderd en ik kreeg geen vraag van de Testking, toch heb ik dit vrij zware examen gehaald.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

quote:
racoon schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:29:
You are trying to access a restricted area.

We are Sorry, but this section of our site is for Registered Users Only.

You can register for $9.99 by clicking here, then you can
access this section without restrictions. Thanks.

die melding krijg ik nu
zie inderdaad dat ze $9.95 vragen. een klein bedrag als je ziet wat je daar voor terug krijgt. kan testking en cramsession met hun mega bedragen niet tegenop.

[Voor 36% gewijzigd door mutsje op 09-03-2005 19:35]

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
mutsje schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:33:
[...]

zie inderdaad dat ze $9.95 vragen. een klein bedrag als je ziet wat je daar voor terug krijgt. kan testking en cramsession met hun mega bedragen niet tegenop.
Testkings die ik hier heb hebben me niks gekost

• ilovetechno
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 19:45
Ik heb toch nog een aantal vragen mbt MCSE na het lezen van dit topic:

Ik mag via mijn werkgever als eerste binnen het bedrijf deze cursus gaan volgen (thuisstudie).

Nu heb ik via MSPress de boeken besteld voor 2003.Ik ben door mijn functie (Systeem/Applicatiebeheerder) redelijk bekend met deze serveromgeving.

Nu wil ik eerst met examen 270 / Windows XP beginnen. Waarom? Om te kijken hoe een examen in zijn werk gaat enz.

Hoe staan jullie tegeover deze keuze?

Ik ben erachter dat je je Examens via een aantal instanties kunt laten afnemen MCSE

Zit hier nog een wezenlijk verschil in? Wat raden jullie aan?

Nu wordt er aangeraden om naast deze boeken ook alles in de praktijk uit te voeren en proefexamens te maken.

Hoeveel studietijd is er gemiddeld benodigd voor een examen?

• Bor

Bor

270 Windows XP is toch zowiezo de eerste? Dat is volgens mij voor iedereen het beginpunt.

Frontpagemoderatie Forum

• ilovetechno
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 19:45
quote:
Bor_de_Wollef schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:37:
270 Windows XP is toch zowiezo de eerste? Dat is volgens mij voor iedereen het beginpunt.
Zoals ik het las op de site van MS behoort deze niet tot de core exams.. Ik dacht dit de begin examens zijn

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Client OS is verplicht voor MCSA/E, dus 210 of 270.

Maar goed, das ten eerste logisch en ten tweede ook prima te vinden @ MS.

ilovetechno kan beter eerst het topic eens goed doorlezen aangezien de vragen die hij stelt allang beantwoord zijn hier.

• Cis
quote:
BackSlash32 schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:44:
Client OS is verplicht voor MCSA/E, dus 210 of 270.

Maar goed, das ten eerste logisch en ten tweede ook prima te vinden @ MS.

ilovetechno kan beter eerst het topic eens goed doorlezen aangezien de vragen die hij stelt allang beantwoord zijn hier.
Hij meldt het topic al gelezen te hebben.

in principe maakt het niet uit waar je je examen aflegt. Bij sommige instanties krijg je misschien lekkerdere thee of koffie en heb je een eikenhouten tafel ipv kunststof, maar that's it. De vragen zijn hetzelfde

Via VUE.com (uit mijn hoofd) kun je, als je je examen voor 31 mei aflegt, je herexamen GRATIS doen. Dus je mag zakken en daarna gratis nog een keertje proberen :)

• Ridge
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21-03 10:23

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik moet 6 mei a.s. op voor me 70-217 - je denkt bij deze snel : oww eitje maar hij valt erg tegen in de proefexamens.

Gelukkig heb ik 70-210, 215 en 216 al in de knip.

www.tradealliance.nl

• TechnoTux
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09-05-2018
iemand hier recentelijk 70-292 gedaan? deze ga ik over twee weken doen namelijk :) Deze schijnt nogal lastig geworden te zijn sinds 2005?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

quote:
TechnoTux schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:33:
iemand hier recentelijk 70-292 gedaan? deze ga ik over twee weken doen namelijk :) Deze schijnt nogal lastig geworden te zijn sinds 2005?
Wat is lastig als je ervaring hebt en goed leert ipv testkings uit je kop lopen stampen?

• TechnoTux
ja daarom denk ik ook wel dat het gaat lukken, ervaring is er , testking nog niet :) Zijn meestal de kleine dingen die je niet in de praktijk tegen komt die het wat moeilijker / verwarrender maken.. Heb jij hem al gedaan of of je die niet te doen?

• MikesGameWorld
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-05-2019
quote:
GlowMouse schreef op vrijdag 06 februari 2004 @ 17:29:
Geef eens een voorbeeld van zo'n examenvraag. Ik vraag me af hoe moeilijk dat nou is.
You are the network administrator for Certkiller .com. The network consists of a single Active
Directory domain Certkiller .com. All domain controllers run Windows Server 2003, and all client
computers run Windows XP Professional.
Certkiller acquires a subsidiary. You receive a comma delimited file that contains the names of all user
accounts at the subsidiary.
You need to import these accounts into your domain.
Which command should you use?
A. ldifde
B. csvde
C. ntdsutil with the authoritative restore option
D. dsadd user
Answer: B

Dit soort vragen kan je verwachten.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• MikesGameWorld
quote:
Serum schreef op dinsdag 12 oktober 2004 @ 14:08:
[...]

Exam 70-214:
Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows 2000 Network

Ik heb zo het vermoeden dat die best taai kan zijn. B)
Deze is nog niet zo taai als 70-220
Designing a Microsoft Windows 2000 Secure network.
ik heb in totaal 2 designing examens gedaan voor mijn MSCE 2000 certificering, maar deze was toch wel de taaiste die er was.
Ik ga 70-214 alsnog een keer doen om MSCE 2000 + security te worden.
Daarna over naar 2003 waar ik in ieder geval 2 examens moet doen en dan waarschijnlijk ook weer de security tak erbij ga doen.

• Bor

Bor

quote:
mutsje schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:41:
[...]

Wat is lastig als je ervaring hebt en goed leert ipv testkings uit je kop lopen stampen?
Klopt, testkings leveren papieren mcse'erjes op.

Frontpagemoderatie Forum

• Ridge

Ridge

Klopt het trouwens dat die examens die nu simulaties worden per 31 mei alleen voor win2k3 gelden?
Want ik zit zelf in het 2000 traject.

Ow en weet iemand nog nuttige examen tips voor het 70-217 - Active Directory examen?

[Voor 41% gewijzigd door Ridge op 21-04-2005 11:19]

www.tradealliance.nl

• Spike-man
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01-04 14:02
quote:
Association schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:01:
Je kunt de Testking op twee manieren gebruiken. De vragen + antwoorden leren en dan hopen dat je dezelfde krijgt op het examen. Of je kennis toetsten met de Testking en dan de fouten bestuderen en kijken waarom je de vraag fout had. Bij de laatste mensen zit ik. Ik schaar me dan dus ook niet onder de papieren MCSE'ers. 291 was net veranderd en ik kreeg geen vraag van de Testking, toch heb ik dit vrij zware examen gehaald.
Zo heb ik het ook gedaan. N.a.v. wat slecht ging bij de Testkings nog even het boek erbij pakken of nog wat spelen met je domeintje. Dat was voor mij een goede studie manier....

Scorito: FC Bal op ons dak

• MikesGameWorld
quote:
Ik ben nu bezig met deze studie en imo is deze een pittige.
Twee van mijn collega's hebben allebei al twee keer examen hiervoor gedaan en zijn allebei jammerlijk gezakt.
En deze twee collega's zijn niet degene die alleen maar vragen uit hun hoofd gaan lopen leren om het zo te kunnen hallen.
Tevens hebben ze genoeg ervaring om het te kunnen halen, maar de examens zijn sinds dat er 2003 examens zijn zeer zwaar.
Je komt er nu bijna niet meer door alleen maar Testkings en braindumps te leren.

• TechnoTux
quote:
Darkdemoman schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:42:
[...]

Ik ben nu bezig met deze studie en imo is deze een pittige.
Twee van mijn collega's hebben allebei al twee keer examen hiervoor gedaan en zijn allebei jammerlijk gezakt.
En deze twee collega's zijn niet degene die alleen maar vragen uit hun hoofd gaan lopen leren om het zo te kunnen hallen.
Tevens hebben ze genoeg ervaring om het te kunnen halen, maar de examens zijn sinds dat er 2003 examens zijn zeer zwaar.
Je komt er nu bijna niet meer door alleen maar Testkings en braindumps te leren.
Waar gingen ze fout op dan? Ik had vandaag even een zooi vragen van testking 54.0 gedaan om te kijken wat de vragen precies zijn en in welke gebieden ik nog wat moet leren. Maar al die vragen waren nou niet echt denderend moeilijk.. Maarja je moet die examens natuurlijk niet onderschatten.

[Voor 21% gewijzigd door TechnoTux op 21-04-2005 19:34]

• Ridge

Ridge

Weten jullie misschien nog een paar goeie mcse sites?

www.tradealliance.nl

• MikesGameWorld
quote:
TechnoTux schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:34:
[...]

Waar gingen ze fout op dan? Ik had vandaag even een zooi vragen van testking 54.0 gedaan om te kijken wat de vragen precies zijn en in welke gebieden ik nog wat moet leren. Maar al die vragen waren nou niet echt denderend moeilijk.. Maarja je moet die examens natuurlijk niet onderschatten.
Geen flauw idee maar een had ook testking en actualtests bekeken en geen van de vragen kwamen hem bekend voor.

• Association
quote:
Ridge schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:17:
Klopt het trouwens dat die examens die nu simulaties worden per 31 mei alleen voor win2k3 gelden?
Want ik zit zelf in het 2000 traject.
Check: http://www.microsoft.com/...s/simulations/default.asp

Nu zijn het alleen nog 290 en 291. Vanaf Juni ook 293 en 294. Nog geen 2000 examens met simulaties dus.

Trouwens, de simulaties maakt het alleen maar makkelijker. Tenminste als je de stof ook kent. Ik snap niet waarom de meeste mensen er zo tegenop zien.
quote:
Ow en weet iemand nog nuttige examen tips voor het 70-217 - Active Directory examen?
Nee, sorry. Ik zit in het 2003 traject. Maak eens een Testking of Actual test. (Na het bestuderen van het boek natuurlijk.)

Gratis herexamen: http://www.microsoft.com/learning/mcp/offers/2ndshot/

[Voor 7% gewijzigd door Association op 23-04-2005 15:38]

• Association
quote:
Ridge schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:34:
Weten jullie misschien nog een paar goeie mcse sites?
Met braindumps? Of gewoon informatie over examens? Er zijn heel veel sites, veel ook met Testkings maar die kan ik hier dus niet plaatsen.

• Cis
quote:
Association schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:28:
[...]

Check: http://www.microsoft.com/...s/simulations/default.asp

Nu zijn het alleen nog 290 en 291. Vanaf Juni ook 293 en 294. Nog geen 2000 examens met simulaties dus.

Trouwens, de simulaties maakt het alleen maar makkelijker. Tenminste als je de stof ook kent. Ik snap niet waarom de meeste mensen er zo tegenop zien.
Ik zou graag eens een paar voorbeelden van die simulaties willen zien. In de Learnkey-video's zitten ook af en toe opdrachten met simulaties, maar als je daar 1 keer fout klikt (verkeerde icoontje ofzow), heb je meteen de vraag fout. Niet echt leuk ofzow B)

Zijn er al plaatsen waar we enkele oefenopdrachtjes kunnen doen? :)

• Bor

Bor

Wat maakt iedereen zich toch druk om die simulatie's? Gewoon goed leren en ervaring opdoen en het maakt echt niet uit hoor.

Frontpagemoderatie Forum

• Cis
quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:37:
Wat maakt iedereen zich toch druk om die simulatie's? Gewoon goed leren en ervaring opdoen en het maakt echt niet uit hoor.
Wat is er zo raar aan mijn vraag? Het is toch logisch dat ik wil oefenen en trainen voor mijn examen, zodat ik weet wat ik kan verwachten op mijn examen?

Ja: ik leer goed, ik lees het boek helemaal door en maak aantekeningen
Nee: ik heb amper praktijkervaring, omdat ik geen baan heb in de IT :) (ben student)
Nee: ik ben niet verwend, dat mijn baas de examens betaalt. Ik moet alles zelf ophoesten (incl btw :( ) en wil er dus zeker van zijn dat ik het in 1 keer haal

• Bor

Bor

Micorsoft zelf geeft wel info over de simulaties en volgens mij hebben ze er zelfs voorbeelden staan.

Frontpagemoderatie Forum

• Wolvie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-04-2017

Wolvie

Ik betaal mijn eigen internet

quote:
Ik heb hem gedaan.

Je krijgt 40 vragen ipv 55
Er zijn vragen die niet meetellen voor de score
Er zijn vragen die extra zwaar meetellen
Je moet 700 punten halen

Het examen is aanzienlijk zwaarder geworden. Er zijn veel mensen die ik ken gezakt (zelfs meerdere keren)
Ik zou me goed voorbereiden, als je het onderschat ga je met 300 punten van de 1000 weg.
quote:
Darkdemoman schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:18:
[...]

You are the network administrator for Certkiller .com. The network consists of a single Active
Directory domain Certkiller .com. All domain controllers run Windows Server 2003, and all client
computers run Windows XP Professional.
Certkiller acquires a subsidiary. You receive a comma delimited file that contains the names of all user
accounts at the subsidiary.
You need to import these accounts into your domain.
Which command should you use?
A. ldifde
B. csvde
C. ntdsutil with the authoritative restore option
D. dsadd user
Answer: B

Dit soort vragen kan je verwachten.
klopt, je krijgt 1 of 2 van deze vragen (die waarschijnlijk niet eens meetellen voor je puntentelling)

Ik ben voor simulaties, mits je ook letterlijk dezelfde functionaliteit hebt als met je normale omgeving (maw dat je ook kan controleren of je het goed gedaan hebt en niet blind moet klikken)

[Voor 52% gewijzigd door Wolvie op 25-04-2005 11:20]

Vragen zijn niet dom, maar de antwoorden die erop gegeven worden (maar er zijn grenzen :P)

• Grolsch
  • Nu online
quote:
ik heb de 292 pas geleden gedaan, en hij was dus echt NIET makkelijk.
ik ben de 1e keer dan ook onderuit gegaan, en het was voor mij de eerste keer dat ik een MS examen NIET in de 1e keer haal. al >10 examens gehaalt, maar deze was echt pittig.

Ze hebben de waardering aangepast naar mijn idee.
Ik weet zeker dat ik van de 40 vragen er minimaal 30 goed had, en toch had ik de eerste keer maar 520 punten :(

Wat ze vragen is technisch niet zo diepgaand, maar gewoon gigabreed.
Het is ook een upgrade examen, ze vragen dus info uit stof van 4 examens.
gelukkig heb ik het examen de volgende dag wel gehaalt (780 punten).

4 mei moet ik op voor de 296, en dan hoop ik er weer een paar jaar tegen aan te kunnen.

• Grolsch
  • Nu online
quote:
Cis schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:00:
[...]

Wat is er zo raar aan mijn vraag? Het is toch logisch dat ik wil oefenen en trainen voor mijn examen, zodat ik weet wat ik kan verwachten op mijn examen?

Ja: ik leer goed, ik lees het boek helemaal door en maak aantekeningen
Nee: ik heb amper praktijkervaring, omdat ik geen baan heb in de IT :) (ben student)
Nee: ik ben niet verwend, dat mijn baas de examens betaalt. Ik moet alles zelf ophoesten (incl btw :( ) en wil er dus zeker van zijn dat ik het in 1 keer haal
dan ga je het niet makkelijk krijgen zonder praktijk ervaring.
De vereisten zijn namelijk dat je een x aantal jaar ervaring hebt, en zo links en rechts kan er gewoon een vraag tussen zitten die niet in het boek staat, maar die gebaseert is op ervaring.

maar succes iig!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Grolsch schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:17:
De vereisten zijn namelijk dat je een x aantal jaar ervaring hebt, en zo links en rechts kan er gewoon een vraag tussen zitten die niet in het boek staat, maar die gebaseert is op ervaring.
Ik denk dat dat wel een beetje meevalt. Ervaring is zeker een pre, maar hands-on ervaring met een testmachine is meestal genoeg. Natuurlijk zul je vragen tegen komen waar je dan geen antwoord op hebt, maar je hoeft nu eenmaal geen 100% score te halen.
Ik heb zelf m'n MCSA2000 ook gehaald met alleen de boeken en af en toe een beetje uitproberen op een testmachine.

• Cis
quote:
Grolsch schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:17:
[...]

maar succes iig!
70-270 heb ik gehaald, op het nippertje weliswaar: 732 (700 vereist)
Ik weet dat je ervaring nodig hebt om het op je sloffen te kunnen halen. Maar met de huidige arbeidsmarkt is er gewoon weinig te vinden voor een beginnend it-er die niet kan programmeren en nog weinig systeembeheer ervaring heeft.
Dan kun je dus leuk een HBO-diploma hebben (nog 2 maanden :) ), maar beginnen als Helpdeskmedewerker zie ik niet echt zitten :)

• Grolsch
  • Nu online
die praktijk ervaring is vooral nodig voor de upgrade examens.
Ook heb ik begrepen dat de 291 en nog 1 in de 290 super zwaar zijn.
Ik heb toen ik cursus deed gewoon hele groepen van 7/8 man onderuit zien gaan.
Zelf hadden ze een goed gevoel over het examen.
Ze zaten goed in hun stof, en toch halen ze het niet.

MS wil gewoon de lat wat hoger leggen zoals bijv. Cisco dat heeft.
Een begrijpelijke beslissing van MS, maar als je examen moet doen zit je mooi met de gebakken peren :P

• Bor

Bor

quote:
Cis schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:46:
[...]

70-270 heb ik gehaald, op het nippertje weliswaar: 732 (700 vereist)
Ik weet dat je ervaring nodig hebt om het op je sloffen te kunnen halen. Maar met de huidige arbeidsmarkt is er gewoon weinig te vinden voor een beginnend it-er die niet kan programmeren en nog weinig systeembeheer ervaring heeft.
Dan kun je dus leuk een HBO-diploma hebben (nog 2 maanden :) ), maar beginnen als Helpdeskmedewerker zie ik niet echt zitten :)
Hoewel het wel zal helpen zul je nu ook niet anders terecht komen hoor. Papieren mcse'ers zijn niets waard; het draait om ervaring EN het papiertje waarbij vooral de ervaring zwaar weegt imho.

Frontpagemoderatie Forum

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:06:

Hoewel het wel zal helpen zul je nu ook niet anders terecht komen hoor. Papieren mcse'ers zijn niets waard; het draait om ervaring EN het papiertje waarbij vooral de ervaring zwaar weegt imho.
Bor, het is me inmiddels wel duidelijk geworden in je laatste paar posts dat je iets tegen 'papieren' MCSE'ers hebt. Prima, kan ik me voorstellen, ben het gedeeltelijk ook wel met je eens.

Maar iemand zonder praktijk ervaring maar wel het papiertje is dus ook zo eentje.

Persoonlijk vind ik ervaring ook belangrijker, maar de vragen die ik vaak voorbij zie komen in de examens zal ik zeker weten ook nooit tegenkomen in de praktijk, gezien de situaties die MS schetst.

Ervaring is inderdaad de beste leermeester, maar je moet ook wel die kansen kunnen krijgen, en niet iedereen zit in zo'n situatie.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Bor

Bor

Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Wat ik wilde aangeven is dat in een sollicitatie het papiertje alleen niet genoeg is, je moet ook ervaring hebben in het beheer / opzetten van omgevingen wil je boven de grijze massa uitschieten.

Frontpagemoderatie Forum

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:34:
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Wat ik wilde aangeven is dat in een sollicitatie het papiertje alleen niet genoeg is, je moet ook ervaring hebben in het beheer / opzetten van omgevingen wil je boven de grijze massa uitschieten.
Ok, dan is dat duidelijk. Ik vind het persoonlijk altijd fijn als ik mijn opgedane kennis door de 3 MCSE trajecten in de praktijk kan brengen. Geeft me altijd een fijn gevoel

• Bor

Bor

quote:
Gunner schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:37:
[...]

Ok, dan is dat duidelijk. Ik vind het persoonlijk altijd fijn als ik mijn opgedane kennis door de 3 MCSE trajecten in de praktijk kan brengen. Geeft me altijd een fijn gevoel
Kan ik mij voorstellen. Maar wat bedoel je daar precies mee gezien het voorgaande?

Frontpagemoderatie Forum

• Cis
quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:34:
Wat kiest een werkgever liever:
een sollicitant die 3 maanden uit zijn neus heeft zitten peuteren na zijn studie (beetje naar de disco, beetje op het strand hangen of RTL belspelletjes kijken),
of
een sollicitant die ook nog een beetje heeft gestudeerd om zijn vrije tijd op te vullen, zonder de tijd 100% te verspillen met onzin?

Ik hoop het 2e, maar mocht dat niet zo zijn: dan stop ik per direct met studeren en ga ik de hele dag met mijn vriendin in bed liggen en Nickelodeon kijken :)

[Voor 5% gewijzigd door Cis op 25-04-2005 12:48]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:42:
Kan ik mij voorstellen. Maar wat bedoel je daar precies mee gezien het voorgaande?
Dat ik ook niet alles zelf heb kunnen doen wat ik wel in een boek heb gelezen tijdens het leren voor de examens. Maar later wel blij ben als ik het in de praktijk kan brengen

• Bor

Bor

quote:
Cis schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:47:
[...]

Wat kiest een werkgever liever:
een sollicitant die 3 maanden uit zijn neus heeft zitten peuteren na zijn studie (beetje naar de disco, beetje op het strand hangen of RTL belspelletjes kijken),
of
een sollicitant die ook nog een beetje heeft gestudeerd om zijn vrije tijd op te vullen, zonder de tijd 100% te verspillen met onzin?

Ik hoop het 2e, maar mocht dat niet zo zijn: dan stop ik per direct met studeren en ga ik de hele dag met mijn vriendin in bed liggen en Nickelodeon kijken :)
Klopt, alleen jammer dat het percentage mensen met ervaring en papieren en per direct beschikbaar ook erg hoog is. De keuze die jij schetst komt niet zo vaak voor hoor (ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt met de gesprekken die ik heb afgenomen). Maar natuurlijk is een nuttige tijdsvulling altijd beter dan niets doen.

Frontpagemoderatie Forum

• Wolvie

Wolvie

quote:
Gunner schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:18:
[...]

Bor, het is me inmiddels wel duidelijk geworden in je laatste paar posts dat je iets tegen 'papieren' MCSE'ers hebt. Prima, kan ik me voorstellen, ben het gedeeltelijk ook wel met je eens.

Maar iemand zonder praktijk ervaring maar wel het papiertje is dus ook zo eentje.

Persoonlijk vind ik ervaring ook belangrijker, maar de vragen die ik vaak voorbij zie komen in de examens zal ik zeker weten ook nooit tegenkomen in de praktijk, gezien de situaties die MS schetst.

Ervaring is inderdaad de beste leermeester, maar je moet ook wel die kansen kunnen krijgen, en niet iedereen zit in zo'n situatie.
Ik vraag me altijd af wat men nu onder ervaring verstaat. Iemand met papieren zonder ervaring is niet gewenst, maar zeker niet slechter als iemand met ervaring zonder papieren.
Met ervaring weet je wellicht hoe je een incident moet oplossen, maar kan je de overall view niet inschatten voor "long-term"

Elke mongool kan op een knop drukken, maar er zijn er een stuk minder die precies weten wat de impact en eventuele impact is.

Anyway, ik denk dat iemand die niet met zijn kennis kan redeneren zowieso niet gewenst is als systeembeheerder, papieren of geen papieren, ervaring of geen ervaring...
Mijn ervaring is dat er veel mensen zijn met een grote bek, maar weinig die ook kunnen vertellen waarom het is zoals zij vinden....

Ik vind het goed dat ze de examens moeilijk maken (zoals de 70-292) want dan wordt het kaft van het koren scheiden. Mijn certificeringen worden hierdoor meer waard, dus daar ben ik altijd blij mee ;)

[Voor 8% gewijzigd door Wolvie op 25-04-2005 14:13]

Vragen zijn niet dom, maar de antwoorden die erop gegeven worden (maar er zijn grenzen :P)

• Bor

Bor

quote:
Ik vraag me altijd af wat men nu onder ervaring verstaat. Iemand met papieren zonder ervaring is niet gewenst, maar zeker niet slechter als iemand met ervaring zonder papieren.
Dat weet ik nou net nog niet. Wat is beter, iemand die (bv met behulp van testkings en braindumps) een papiertje haalt, hier niet mee werkt en dus snel de kennis weer kwijt is, of iemand die bv al jaren met de materie werkt, goede procedures toepast etc? Natuurlijk schets ik het hier wel heel zwart wit en zo zal het in de praktijk niet gaan maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.

[Voor 6% gewijzigd door Bor op 25-04-2005 14:15]

Frontpagemoderatie Forum

• Wolvie

Wolvie

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:14:
[...]

Dat weet ik nou net nog niet. Wat is beter, iemand die (bv met behulp van testkings en braindumps) een papiertje haalt, hier niet mee werkt en dus snel de kennis weer kwijt is, of iemand die bv al jaren met de materie werkt, goede procedures toepast etc? Natuurlijk schets ik het hier wel heel zwart wit en zo zal het in de praktijk niet gaan maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.
Ook daarin zie ik het probleem niet. Als iemand duidelijk in kennis tekort schiet, dan zie je dat ECHT wel meteen... zo iemand zou bij ons de week niet volmaken. Het feit dat deze mensen blijkbaar wel op "niveau" aan het werk komen, zegt waarschijnlijk net zoveel over het bedrijf als over degene die het via testkings en braindumps haalt.
Sterker nog, als je bij ons op solicitatie gesprek komt, dan wordt er weldegelijk gevraagd waar iemand qua kennisniveau ligt en wat hij in het verleden gedaan heeft, waar hij goed in is en waarin niet... En die eerlijk is over wat hij wel en niet kan.. De meeste (ook ervaren) beheerders moeten toch behoorlijk ingewerkt worden.

Wij krijgen ook mensen die wel ervaring hebben, maar qua kennis gewoon vet achterlopen, omdat ze gewoon nooit papieren gehaald hebben en daar meestal ook nog een mening over hebben. Wij willen beheerders die open staan voor ideeen, potentie hebben en de geestelijke vermogens hebben om behalve techniek ook iets te begrijpen. Ervaren of niet, iedereen begint bij ons onderaan. Dwz dat iedereen hier de rechten moet verdienen. Als wij denken dat je niet goed genoeg bent, haal je het eind van de week niet. Overigens vragen wij een werk, denk en kennis niveau. Werk en denk niveau is HBO en kennisniveau moet bij ons MCSE2003 zijn. Dus als er iemand binnenkomt met ervaring maar niet 100% de goede papieren, dan wordt hij aangenomen. Overigens is kennis meetbaar, dus ik zie geen probleem ;)

[Voor 9% gewijzigd door Wolvie op 25-04-2005 14:35]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True