Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

[MCSE] Ervaringen en discussies* OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.772 views sinds 30-01-2008

• PrettyInsane
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

PrettyInsane

Of gewoon PI :)

Woei. Net even een test gedaan met de 'echte' tool van Microsoft: die op de cdrom staat van 70-270 :)
Had exact 70% (based on 20 vragen): het percentage dat gehaald moet worden.

Heeft iemand nog expliciete tips, afgezien van het oefenen met www.mcsebraindump.com, Crampmaster, Boson...?
ik heb nog 2 volle dagen om te leren: ik heb het examen vrijdag om half 10 en heb 2 dagen vrij van school :)

Wel apart trouwens: Met Boson haalde ik vanmorgen een percentage van 82%. Met de toets van Cramp haalde ik amper 45%. Die vragen waren gewoon veel pittiger! Kan ik hieruit afleiden dat de vragen van Boson te makkelijk zijn en die van Cramp iets te lastig?

[Voor 12% gewijzigd door PrettyInsane op 22-09-2004 00:07]

Duinkonijntje is lief :D

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:48

mutsje

Certified Prutser

ik ga altijd naar www.trandumper.com en dan download ik ook een aantal txt's die ik in trandumper laad. Let wel je moet zelf opletten er zitten soms discutabele antwoorden tussen maar ook in boson en testking zitten soms fouten :)

• SysRq
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 31-03 17:14
quote:
You are trying to access a restricted area.

We are Sorry, but this section of our site is for Registered Users Only.

You can register for $9.99 by clicking here, then you can
access this section without restrictions. Thanks.
Moet je dus voor betalen?

-

• pocketpc2003
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-03-2013
Ik denk dat je beter een Cisco opleiding kan doen ... MCSE is zo een ruk cursusje - je moet er veel geld en tijd in pompen om alle windowtjes uit je hoofd te leren maar wat schiet je daar mee op? Niks!

Ik heb zelf ook gedaan , natuurlijk alle 7 ....die ik ben MCSE ; het is dat ik het betaald heb gekregen ... maar zelf had ik het nooit gedaan.
Volledig onzin en geld trekkerij!

Cisco is natuurlijk ook niet echt goedkoop ;) , ik vind toch dat je daar meer aan hebt....is volledig infrastructuur georienteerd...

Alleen al een MCP examen over ISA server ... dat software pakket is toch niks waard! als je dat ik je organisatie gebruikt ben je niet goed wijs.

• Serum
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-07-2017
quote:
MisTraller schreef op 20 september 2004 @ 19:18:
[...]

Voor jezelf wel ja, maar er zijn nogal wat bedrijven die gewoon vragen om MCSE (2003) ook al is die kennis niet perse noodzakelijk.
En dat is nou net waarom MS zo asociaal veel geld verdiend met deze examens. In het bedrijfsleven (ik praat over sales- en account-managers voornamelijk) wordt zo ontzettend gegooid met certificaten dat het doel van deze opleidingen compleet voorbij gestreefd wordt. Een certificaat zegt nog niet veel namelijk.
Als je er goed voor gaat zitten en genoeg tijd hebt kan je het echt wel halen, alleen praktijk-ervaring is op de werkvloer nu eenmaal veel waardevoller.
Dit willen de managers alleen nog niet helemaal snappen. :X

Wat heb ik in een gemiddeld migratie-traject bij een klant aan een MBO/HBO'er met MCSE 2000 uit de boeken zonder dat hij enige vorm van praktijk-ervaring heeft buiten zijn hobby-kamer thuis ?? Als ik mag kiezen selecteer ik op ervaring, die certificaten geloof ik wel. :|

En ja, ook ik heb hier en daar al een certificaatje gehaald om m'n CV op te leuken, maar ook niet meer dan dat. De titel MCSE zal me jeuken. De kennis haal ik wel uit de projecten in combinatie met flink wat uitzoekwerk.

Been there done that.

• Serum
En om het andere deel van de vraag te beantwoorden: Ik doe ook alleen aan zelfstudie in principe. Of ik moet echt helemaal geen tijd vrij kunnen maken, dan maar cursus.
Dit zou ik zelf alleen nooit betalen. :/

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-03 15:46

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

quote:
pocketpc2003 schreef op 22 september 2004 @ 08:53:
Ik denk dat je beter een Cisco opleiding kan doen ... MCSE is zo een ruk cursusje - je moet er veel geld en tijd in pompen om alle windowtjes uit je hoofd te leren maar wat schiet je daar mee op? Niks!

Ik heb zelf ook gedaan , natuurlijk alle 7 ....die ik ben MCSE ; het is dat ik het betaald heb gekregen ... maar zelf had ik het nooit gedaan.

Cisco is natuurlijk ook niet echt goedkoop ;) , ik vind toch dat je daar meer aan hebt....is volledig infrastructuur georienteerd...
En waar baseer jij je mening op?? Dit is wel heel erg kort door de bocht. Je doet negatief dat je getoetst wordt of je binnen het OS kunt navigeren (windowtjes uit je hoofd leren). Lijkt me wel logisch aangezien het meeste beheer grafisch geregeld is.

Waarom zou je meer aan Cisco hebben? Alleen omdat Cisco gericht is op infrastructuur. Overigens is Cisco niet volledig infrastructuur gericht. Cisco doet wel iets meer dan alleen maar routers en switches maken.

Voor de duidelijkheid: ik ben zelf MCSE NT4/2000 en ben CCNP gecertificeerd

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Serum
quote:

Alleen al een MCP examen over ISA server ... dat software pakket is toch niks waard! als je dat ik je organisatie gebruikt ben je niet goed wijs.
Prachtig verhaal, maar dit hangt natuurlijk helemaal van je vakgebied af.
Je hebt het nu over 2 totaal verschillende opleidingen. :/

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

quote:

Net als CCNA is MCSE gewoon basis kennis van een stuk software. MCSE geeft alleen aan dat je je kennis op orde hebt..(behalve dan als je braindumps hebt lopen pompen..). Je moet het gewoon zien dat je de basis onder de knie hebt en daarna begint het finetunen pas. Dat je hier zo op mcse af loopt te geven zegt meer over jou dan de papieren denk ik...

• richard_kraal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-03 17:29
tsja, na lang tobben toch besloten mijn mening hier neer te zetten.

Uit ervaring blijkt dat de naam mcse op je cv veel waard is.
Natuurlijk kan je meer ervaring hebben dan een mcse'r, ervaring doe je op in de praktijk.

MCSE bestaat o.a. uit het weten WAAR de opties zitten en natuurlijk ook wat je er mee kan, ook worden er in de boeken standaarden besproken. Het is zeker niet gewoon plaatjes leren. Je moet ook weten hoe ze werken en wat voor gevolgen ze kunnen hebben.

Ik merk dat bepaalde grote klanten kijken of jij als automatiseerder MCSE gecertificeerde mensen in dienst hebt.

Gelukkig heb ik een baas waar ik in anderhalf jaar tijd, full track 2000, upgrade 2003 heb gedaan, volgende week ga ik exchange 2003 doen. Er zijn maar weinig bazen die je in zo'n korte tijd zoveel cursussen laat doen.

[offtopic]
kan ik lid worden van je:

Lid van het 'Anti Windows Server 2003 voor thuisgebruik front' (AWS2K3VTF)

;)

[Voor 8% gewijzigd door richard_kraal op 22-09-2004 09:47]

• Beaves
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 25-03 23:20

Beaves

Usque ad Finem

quote:
mutsje schreef op 22 september 2004 @ 09:44:
[...]

Net als CCNA is MCSE gewoon basis kennis van een stuk software. MCSE geeft alleen aan dat je je kennis op orde hebt..(behalve dan als je braindumps hebt lopen pompen..). Je moet het gewoon zien dat je de basis onder de knie hebt en daarna begint het finetunen pas. Dat je hier zo op mcse af loopt te geven zegt meer over jou dan de papieren denk ik...
Bij MCSE leer je wat meer als alleen waar welke optie binnen een venster zit naar mijn mening. Als je niet weet hoe je netjes een AD opzet en ontwerpt en wat je eigenlijk aan het doen bent haal je echt geen MCSE papiertje hoop ik.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

quote:
Beaves schreef op 22 september 2004 @ 09:55:
[...]

Bij MCSE leer je wat meer als alleen waar welke optie binnen een venster zit naar mijn mening. Als je niet weet hoe je netjes een AD opzet en ontwerpt en wat je eigenlijk aan het doen bent haal je echt geen MCSE papiertje hoop ik.
opzetten AD is relatief basis kennis binnen MCSE. Net als een netwerkdesign maken met replication en dergelijke en hoe DNS dan in elkaar zit. Je weet hoe je wat en waar moet instellen en veel verder kom je nog niet. Dan komt ervaring om de hoek kijken met troubleshooting en dergelijke.

offtopic:
de club is opgezet door zwelgje Richard :) maar hij wil heel veel leden dus zet het vooral in je signature

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het is mij niet duidelijk waarom er zo wordt afgegeven op MCSA/MCSE. Het is een nuttige theoretische basis als je aan de slag wilt/bent als Windows beheerder. Niet meer. Niet minder. En het is niet raar dat bedrijven op een certificaat letten al is het geen goed idee om daar blind op te varen.

En dat geldt voor bijna elke opleiding. Ook na 4 jaar HBO of Universiteit leveren die opleidingen nog steeds mensen die wel theoriekennis hebben maar die zich in de praktijk nog moeten bewijzen. En die in een echte baan vaak enorm door de mand vallen. Waarom zou het anders zijn met certificaten als MCSE?

• technopeuter
  • Laatst online: 05:29
Het grote voordeel van een MCSE-er is dat je weet wat iemand heeft geleerd of je mag dat in ieder geval verwachten dat hij er iets over geleerd heeft.
Je wilt niet weten hoeveel "ïk ben beter dan welke MCSE-er" prutsers ik tegenkom die mij heel dom aankijken als ik het bijvoorbeeld over Operation Master Roles heb.

Iemand die tegen mij zegt dat ie alles wel weet van Windows krijgt bij mij geen 2e kans. Als je het inzicht hebt om dat te zeggen weet je echt weinig over jezelf en over Windows.

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 31-03 06:20
quote:
richardkraal schreef op 22 september 2004 @ 09:46:
[offtopic]
kan ik lid worden van je:

Lid van het 'Anti Windows Server 2003 voor thuisgebruik front' (AWS2K3VTF)

;)
offtopic:
aanmelden kan bij mij, ik ben de penningmeester van die club :P

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* BackSlash32 meldt
ontopic:
ben ook bezig nu.
had ik dan geen MCSE? nee, ik deed alles op ervaring en lezen tot nu toe.
En ondanks dat ik kan laten zien dat ik de materie wel degelijk beheers is het aan kunnen tonen van die beheersing door middel van een certificering wel belangrijker aan het worden voor sommige klanten.
Bijkomend voordeel is wel dat ook m'n salaris er op vooruit zal gaan :P

[Voor 89% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2004 22:16]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PrettyInsane
  • Niet online

PrettyInsane

quote:
technopeuter schreef op 22 september 2004 @ 21:22:
Het grote voordeel van een MCSE-er is dat je weet wat iemand heeft geleerd of je mag dat in ieder geval verwachten dat hij er iets over geleerd heeft.
Je wilt niet weten hoeveel "ïk ben beter dan welke MCSE-er" prutsers ik tegenkom die mij heel dom aankijken als ik het bijvoorbeeld over Operation Master Roles heb.

Iemand die tegen mij zegt dat ie alles wel weet van Windows krijgt bij mij geen 2e kans. Als je het inzicht hebt om dat te zeggen weet je echt weinig over jezelf en over Windows.
Dat is ook de reden dat ik zo graag dat papiertje wil. Ik doe weliswaar een HBO-studie, maar wil toch alvast wat verder kijken.
Morgen heb ik mijn eerste examen, 270, maar bij het oefenen van de vragen op mcsebraindumps.com krijg ik toch dingen, die ik nog noooooit heb gezien:
quote:
#11. You are the desktop administrator for your company. The company has an Active Directory domain that includes 15 Microsoft Windows NT Workstation 4.0 computers and 20 new Windows XP Professional computers Domain users of Windows NT Workstation 4.0 computers can run an older application on heir computers. However, domain users of Windows XP Professional computers cannot run the same legacy application on their computers. You need to enable all users of Windows XP Professional computers to run this application. Your solution must not give the users administrative control of their computers. You create an Organizational unit name Pro and a Group Policy Object name Legacy. How should you reconfigure the Windows XP Professional computers.

A . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

B . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

C . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

D . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.
Nou mag je me doodschieten, maar volgens mij staat dit niet in de MS Training Kit Windows XP :)
Mijn vraag: hoe kun je zo'n vraag goed beantwoorden als beginner? :)

[Voor 71% gewijzigd door PrettyInsane op 23-09-2004 10:58]

• Serum
quote:
PrettyInsane schreef op 23 september 2004 @ 10:45:

[...]

Nou mag je me doodschieten, maar volgens mij staat dit niet in de MS Training Kit Windows XP :)
Kijk, voor deze grappen in het examen hebben ze inderdaad de cheat-sheets en braindumps uitgevonden. Deze helpen je ook bij het wennen aan het uiteindelijke examen. Het klopt inderdaad dat er op het examen dingen gevraagd kunnen worden die je nog niet eerder in het boek hebt gezien.

Ik heb 70-270 ook gedaan, eerste keer geslaagd met 860 punten. Als ik de braindumps niet had bekeken was dit examen deels ook een verassing voor me geworden. ;)

• shuiser
  • Laatst online: 15-07-2006
Verdiep je eens in Linux / Unix. Daar heb je veel meer aan.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

NEEN:A . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

NEEN:B . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

NEEN:C . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

JA:D . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

Compatws.inf staat wel degelijk in een boek en is namelijk de de inf file die een computer compatile maakt met oudere applicaties.

Vaak komen ze ook met een antwoord als compatdc ....een werkstation heeft altijd de extensie xxxxxxxxws.inf

Als je een computer moet resetten naar default moet je Setup Security.inf gebruiken, dit geld ook voor servers.

deze inf files staan in je %systemroot%\windows\security\templates\ folder.

• SysRq
quote:
korenwolf schreef op 23 september 2004 @ 11:29:
Duidelijke motivatie ;) Wat heb ik aan Linux/Unix op een bedrijfsnetwerk met Windows 2000(3) server en WinXP clients??

-

• richard_kraal
  • Laatst online: 08-03 17:29
quote:
weer zo'n dom oor, geef eens argument voor dat je zoiets neer knalt.
Ik ben zelf geen Anti linux aanhanger, maar dit vind ik te kort door de bocht

• Serum
quote:
Heb je verder ook nog wat zinnigs te melden ? Vervuil dit topic a.u.b. even niet met deze onzin. :| Verder niet op ingaan.

[Voor 5% gewijzigd door Serum op 23-09-2004 11:43]

• PrettyInsane
  • Niet online

PrettyInsane

quote:
mutsje schreef op 23 september 2004 @ 11:31:
NEEN:A . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

NEEN:B . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

NEEN:C . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

JA:D . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

Compatws.inf staat wel degelijk in een boek en is namelijk de de inf file die een computer compatile maakt met oudere applicaties.

Vaak komen ze ook met een antwoord als compatdc ....een werkstation heeft altijd de extensie xxxxxxxxws.inf

Als je een computer moet resetten naar default moet je Setup Security.inf gebruiken, dit geld ook voor servers.

deze inf files staan in je %systemroot%\windows\security\templates\ folder.
Dat moet je dan maar allemaal net weten ;)
Antwoord D was overigens het correcte antwoord.
Ik heb voor de gein eens gezocht naar basicwk.inf en compatws.inf in mijn MS XP boek (in pdf formaat B) ), maar ze staan er niet in.

Ik ben wel blij in ieder geval, dat ik die mcsebraindumps.com heb ontdekt want daar staan heel wat vragen op die je niet zou verwachten.
Voor de rest ben ik een zooi video's van LearnKing aan het bekijken (heb toevallig de 6cd-versie ;) ), daarin worden ook wel interessante dingen verteld in een hoog tempo (in ieder geval hoger dan mijn Engelse leestempo).
En dan zien we morgen wel of ik 168 euro heb verspild of niet :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
En wat heeft dat met MCSE te maken?

Je hebt ook een ijzersterke onderbouwing voor je flame hoor, ik ben echt onder de indruk...

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
PrettyInsane schreef op 23 september 2004 @ 10:45:
Die Training Kit is verschrikkelijk slecht. Ik heb zelf ook m'n voorbereiding voor 70-270 met die kit gedaan maar ik snap nog steeds niet hoe ik het examen heb kunnen halen. Een groot deel van de examenstof komt niet in het boek aan bod en wat er wel in het boek staat, zie je voor een groot deel niet terug in het examen. Boek en examen sluiten dus niet op elkaar aan.

Ik heb ook examen 70-215 en 70-218 met Microsoft boeken gedaan en daar was de aansluiting veel beter.

• sanniejj
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-12-2006
quote:
/downtime/ schreef op 23 september 2004 @ 12:16:
[...]

Die Training Kit is verschrikkelijk slecht. Ik heb zelf ook m'n voorbereiding voor 70-270 met die kit gedaan maar ik snap nog steeds niet hoe ik het examen heb kunnen halen. Een groot deel van de examenstof komt niet in het boek aan bod en wat er wel in het boek staat, zie je voor een groot deel niet terug in het examen. Boek en examen sluiten dus niet op elkaar aan.

Ik heb ook examen 70-215 en 70-218 met Microsoft boeken gedaan en daar was de aansluiting veel beter.
Dit komt ook voor bij de examens voor win2k en w2k server. De examenvragen kwamen niet altijd overeen met de stof in de modules. Maarja had voldoende dus :Y)

When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

• PrettyInsane
  • Niet online

PrettyInsane

quote:
/downtime/ schreef op 23 september 2004 @ 12:16:
[...]

Lekker dat ik dat nu 'al' weet ;)
Ik dacht dat de MS boekjes juist kwalitatief zo sterk stonden?

Is eigenlijk dan wel een apart verschijnsel: Microsoft maakt boeken, maakt examens en dan denken ze: kom, we nemen onze leerlingen in de zeik en gaan 1/3 van ons boek schrijven over dingen die niet in het examen terugkomen, en visa versa 8)7 :+

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
PrettyInsane schreef op 23 september 2004 @ 12:26:
Lekker dat ik dat nu 'al' weet ;)
Ik dacht dat de MS boekjes juist kwalitatief zo sterk stonden?
Datzelfde dacht ik ook. En de meeste Microsoft boeken zijn best goed al bieden ze volgens mij allemaal (te) veel informatie aan waar op het examen niet naar gevraagd wordt.
Alleen het XP boek valt erg tegen. Tegenwoordig lees ik altijd eerst de bookreviews op Amazon.com voordat ik boeken bestel. Je moet er dan alleen wel op letten dat de reviewer niet alleen het boek gelezen heeft maar ook het bijbehorende examen heeft gedaan.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Heren maak u zelf eens lid van www.trandumper.com download de tool en laad de txt dumps. Ja dit zijn echte microsoft examen vragen onthouden door mensen....

Deze tool geeft ook percentage aan dat je haalt etc en je kunt je kennis ermee toetsen want meer is het in principe niet.

Als je een Examen gaat maken gaat het werkstation een connectie met de database maken en random 50-70 vragen uit een pool van 1000 kiezen. Deze pool wordt eens in de zoveel tijd refreshed daarom mag je meestal ook niet na 2x zaken binnen 2 weken een herexamen doen.

Ik heb veel gedaan met trandumper vooral kennis toetsen. In Testkings(die moeilijk te krijgen zijn) staan soms fouten... die best erg grof zijn. mcsebraindumps is leuk maar dit is echt vraag antwoord bekijken en dat uit je kop leren

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

quote:
PrettyInsane schreef op 23 september 2004 @ 11:54:
[...]

Dat moet je dan maar allemaal net weten ;)
Antwoord D was overigens het correcte antwoord.
Ik heb voor de gein eens gezocht naar basicwk.inf en compatws.inf in mijn MS XP boek (in pdf formaat B) ), maar ze staan er niet in.

Ik ben wel blij in ieder geval, dat ik die mcsebraindumps.com heb ontdekt want daar staan heel wat vragen op die je niet zou verwachten.
Voor de rest ben ik een zooi video's van LearnKing aan het bekijken (heb toevallig de 6cd-versie ;) ), daarin worden ook wel interessante dingen verteld in een hoog tempo (in ieder geval hoger dan mijn Engelse leestempo).
Dit is gewoon basis kennis windows 2000 workstation :) en werkt idem in XP. tip ga eens op www.trandumper.com kijken ik heb hier goede resultaten mee behaald. Sommige examens kwamen 100% overeen met het officiele MS examen en je leert je kennis niveau bijstellen want er staat vaak ook nog uitleg bij en links naar technet articles.

• Serum
quote:
/downtime/ schreef op 23 september 2004 @ 12:47:
[...]

Datzelfde dacht ik ook. En de meeste Microsoft boeken zijn best goed al bieden ze volgens mij allemaal (te) veel informatie aan waar op het examen niet naar gevraagd wordt.
Alleen het XP boek valt erg tegen. Tegenwoordig lees ik altijd eerst de bookreviews op Amazon.com voordat ik boeken bestel. Je moet er dan alleen wel op letten dat de reviewer niet alleen het boek gelezen heeft maar ook het bijbehorende examen heeft gedaan.
Ik ben in de gevallen van Win2000AS, WinXP en Win2003Server voor de boeken van Mark Minasi gegaan. (Mastering Winxx serie).
Dit zijn echt aanraders ! :)

• KingNothing
  • Laatst online: 10-12-2019
Ikzelf ben MCSA gecertificeerd (70-270, 70-215, 70-216, 70-218) en ik heb er toch best wel veel aan kan ik zeggen. Ik werk zelf in een investerings bank met als specialisatie Reuters/ Bloomberg maar de kennis die ik heb opgedaan met de MS examens helpen mij toch best wel sinds de traders op Win XP draaien, Outlook, Office, Fileservers zijn Microsoft etc.

• vaxman
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-12-2004
MCSE is niet moeilijk toch, had altijd begrepen dat afkorting stond voor Must Call Somebody Else 8)
maar ff serieus, ga je solliciteren op een systeembeheerders baan dan wordt er bijna altijd MCSE gevraagd, kom je in een gesprek en leg je uit dat je ervaring hebt en dat ook kunt aantonen dan is het papier niet zo belangrijk meer. Ga je echter werken voor een detacheringsbureau dan wordt het ineens een heel ander verhaal. Heb hier een gozer over de vloer gehad die MCSE had maar nog niet de basiskennis voor een upgrade traject had. Ik zat hem op een moment uit te leggen wat ie moest doen. Is dus na een paar dagen teruggestuurd met verzoek om iemand met wel kennis van zaken

• technopeuter
vaxman: jij bent zeker de goser die "alles" weet?

Info over upgrades is iets dat je niet met een MCSE kunt leren, dat moet je gedaan hebben, life, in de weekenden doorwerken en s'nachts.
Iedereen weet dat upgrades het moeilijkst zijn, hoe kun je daar dan een verse MCSE-er opzetten?

MCSE wordt nog steeds door veel slimme kerels gehaalt door even een testking te leren. Blijft jammer...

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
technopeuter schreef op 23 september 2004 @ 22:29:
Iedereen weet dat upgrades het moeilijkst zijn, hoe kun je daar dan een verse MCSE-er opzetten?
Omdat als je het goed doet (dus zelfstudie + oefeningen en je dagelijkse praktijkshit erbij te halen) die kennis in ieder geval wel zou moeten hebben.
Er wordt nota bene over upgrade installs en domain funcional levels vrij veel uitgelegd tussen de regels door.

Daarnaast: als je echt serieus met je vak bezig bent dan héb je die kennis. MCSE of niet.
quote:
MCSE wordt nog steeds door veel slimme kerels gehaalt door even een testking te leren. Blijft jammer...
Mensen die een testking of 3 uit hun kop drammen en dan hun examen induiken zijn er altijd.
Is niet erg, zolang ze maar de praktijkkennis ook aan kunnen tonen.
Een papieren MCSE'er is voor mij iemand met papier maar zonder ervaring.

[Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2004 00:10]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
PrettyInsane schreef op 23 september 2004 @ 12:26:
Is eigenlijk dan wel een apart verschijnsel: Microsoft maakt boeken, maakt examens en dan denken ze: kom, we nemen onze leerlingen in de zeik en gaan 1/3 van ons boek schrijven over dingen die niet in het examen terugkomen, en visa versa 8)7 :+
Je snapt het punt niet.

Dat boek is er niet om je een slagings garantie te bieden, maar om je kennis bij te brengen.
Dat je uit de 160 mogelijke vragen verdeeld over 7 gebieden er maar 50 krijgt is punt 2.
Ken je de stof, dan kun je (met hulp van wat tests om de MS manier van vragen te stellen door te krijgen) je examen halen.

• PrettyInsane
  • Niet online

PrettyInsane

quote:
BackSlash32 schreef op 24 september 2004 @ 00:25:
[...]

Je snapt het punt niet.

Dat boek is er niet om je een slagings garantie te bieden, maar om je kennis bij te brengen.
Dat je uit de 160 mogelijke vragen verdeeld over 7 gebieden er maar 50 krijgt is punt 2.
Ken je de stof, dan kun je (met hulp van wat tests om de MS manier van vragen te stellen door te krijgen) je examen halen.
Ja, ik snap het punt wel. Ik had alleen even geen zin om serieus te reageren, omdat ik er ff de pest in had ;)
Ik snap heus wel dat het examen geen copy-paste uit het boek moet zijn. Je moet ook nog wat inzicht (en 'gok'-geluk) hebben :)

• Serum
quote:
PrettyInsane schreef op 23 september 2004 @ 11:54:
[...]

Keej dan, laat even weten hoe het ging ok ? Ik zag dat je na 03:00 nog wakker was .. B)

• PrettyInsane
  • Niet online

PrettyInsane

quote:
Serum schreef op 24 september 2004 @ 08:57:
[...]

Keej dan, laat even weten hoe het ging ok ? Ik zag dat je na 03:00 nog wakker was .. B)
Ik ging om 3:45 slapen.
Vanmorgen 2 Golden Powers genomen en naar het examengebouw gegaan. Examen gedaan. En gehaald :)
731, dus op het nippertje, maar goed: het was meer dan 700, dus geslaagd :)

Ik zat met veel vragen te twijfelen. Ook was ik even vergeten wat de fsutil doet, dus bij die vraag dacht ik: tja, wat moet ik nou met die switches als ik niet eens weet wat het commando doet B) :)
Anyways, ik kreeg 2,5 uur de tijd, en die heb ik nagenoeg volledig gebruikt. 3 minuten had ik over op het eind, ik heb alle vragen 2 keer nagekeken of ik echt geen kleine details over het hoofd had gezien.
Ik ben blij :) :) :)

• Serum
quote:
PrettyInsane schreef op 24 september 2004 @ 13:22:
[...]

Ik ging om 3:45 slapen.
Vanmorgen 2 Golden Powers genomen en naar het examengebouw gegaan. Examen gedaan. En gehaald :)
731, dus op het nippertje, maar goed: het was meer dan 700, dus geslaagd :)

Ik zat met veel vragen te twijfelen. Ook was ik even vergeten wat de fsutil doet, dus bij die vraag dacht ik: tja, wat moet ik nou met die switches als ik niet eens weet wat het commando doet B) :)
Anyways, ik kreeg 2,5 uur de tijd, en die heb ik nagenoeg volledig gebruikt. 3 minuten had ik over op het eind, ik heb alle vragen 2 keer nagekeken of ik echt geen kleine details over het hoofd had gezien.
Ik ben blij :) :) :)
Feli ! En nu op naar de volgende ..? 8)

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-03 09:26
Wie heeft er pas de examen 70-215 gedaan van MCSE ?

Welke vragen werden er ongeveer gesteld ?

Enige tips ??

• Serum
quote:
Signs schreef op 24 september 2004 @ 14:22:
Wie heeft er pas de examen 70-215 gedaan van MCSE ?

Welke vragen werden er ongeveer gesteld ?

Enige tips ??
Over 70-215 is meer dan genoeg te vinden op internet, boeken bestuderen en neem gewoon een van de laatste dumps ter ondersteuning.

• sanniejj
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 28-12-2006
Kunnen we de topictel niet veranderen naar [Centraal] MSCE topic :?

Lijkt me duidelijker en sluit meer aan bij de veelzijdigheid van de reply's.

When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

• SysRq
quote:
sanniejj schreef op 24 september 2004 @ 14:45:
Kunnen we de topictel niet veranderen naar [Centraal] MSCE topic :?

Lijkt me duidelijker en sluit meer aan bij de veelzijdigheid van de reply's.
http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif ;)

Maar het lijkt me een goed idee inderdaaad. :)

[Voor 10% gewijzigd door SysRq op 24-09-2004 14:53]

-

• PrettyInsane
  • Niet online

PrettyInsane

quote:
Serum schreef op 24 september 2004 @ 14:03:
[...]

Feli ! En nu op naar de volgende ..? 8)
Da's wel de bedoeling. De vraag is echter: met welke zal ik beginnen? Zal ik nog een elective doen, of zal ik eerst maar aan 70-290 (of 91, 93, 94? :) ) beginnen?

Ik denk dat ik maar voor 290 kies. Dan heb ik altijd nog de optie om eerst voor MCSA te gaan i.p.v. MCSE. 70-270 (Windows XP) ligt immers zowel in het MCSA als in het MCSE (als elective)-traject

edit: ja, ik ga voor 2003. Lijkt me wel zo slim :)

[Voor 6% gewijzigd door PrettyInsane op 26-09-2004 17:35]

• Serum
Ik zie dat je dus voor het MCSA 2003 gaat ?
Ben momenteel ook bezig met MCSA, maar dan nog 2000. (Bedrijfs-strategie)

De examens die ik nu heb: 70-210, 70-215, 70-270. (XP is een keuze bij MCSA 2000)
De examens die ik gepland heb: 70-218, 70-214

Dat moet wel even genoeg zijn weer, dan op naar 2003.

[Voor 31% gewijzigd door Serum op 26-09-2004 17:28]

• KingNothing
  • Laatst online: 10-12-2019
quote:
Serum schreef op 26 september 2004 @ 17:25:
Ik zie dat je dus voor het MCSA 2003 gaat ?
Ben momenteel ook bezig met MCSA, maar dan nog 2000. (Bedrijfs-strategie)

De examens die ik nu heb: 70-210, 70-215, 70-270. (XP is een keuze bij MCSA 2000)
De examens die ik gepland heb: 70-218, 70-214

Dat moet wel even genoeg zijn weer, dan op naar 2003.
70-218? Dat is een heel makkelijk examen (althans vond ik). Waarom nou niet 70-216? :P

• Serum
quote:
KingNothing schreef op 27 september 2004 @ 14:31:
[...]

70-218? Dat is een heel makkelijk examen (althans vond ik). Waarom nou niet 70-216? :P
Je geeft het antwoord zelf al .. ;)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

waarom niet gelijk 70-216 erbij pakken dan nog 3 electives die in het straatje MCSE2000 vallen. Hier heb je veel meer aan dan MCSA namelijk op je CV.

70-216 is trouwens redelijk pittig (mijn ervaring). Veel mensen zakken ervoor zie het als de brainbreaker die networking essentials voor NT4 mcse was.

Maar kunnen we weer ON topic gaan. Het gaat hier om ervaringen die je als mcse'r hebt en niet als je het nog moet worden :+

[Voor 53% gewijzigd door mutsje op 27-09-2004 14:43]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 14:41:
70-216 is trouwens redelijk pittig (mijn ervaring). Veel mensen zakken ervoor zie het als de brainbreaker die networking essentials voor NT4 mcse was.

Maar kunnen we weer ON topic gaan. Het gaat hier om ervaringen die je als mcse'r hebt en niet als je het nog moet worden :+
Ik ga 70-216 morgen doen maar ik denk niet dat het te vergelijken is met Networking Essentials (die ik 4 jaar geleden al heb gedaan).
Netwerking Essentials was een makkie (en stond ook bekend als een makkelijk examen) terwijl 70-216 geldt als 1 van de moeilijkste Microsoft examens.

• Serum
quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 14:41:
waarom niet gelijk 70-216 erbij pakken dan nog 3 electives die in het straatje MCSE2000 vallen. Hier heb je veel meer aan dan MCSA namelijk op je CV.
Ik niet, dat hele MCSE boeit me niet veel. Wie een beetje kan leren en tijd genoeg heeft kan het worden. Na deze 2 examens is het wel weer genoeg geweest.
Waarom nog veel moeite voor Windows 2000 als 2003 al dik een jaar van start is ? :?

• Gé Brander
  • Laatst online: 01:15

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
Serum schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
[...]
Waarom nog veel moeite voor Windows 2000 als 2003 al dik een jaar van start is ? :?
Er wordt meer gekeken naar het MCSE gedeelte dan naar het 2000/2003 gedeelte. Daarom misschien? Ik heb afgelopen juli MCSE 2000 en MCDBA 2000 gehaald, en ben voorlopig nog niet van plan te upgraden naar MCSE 2003. Ik ga eerst voor MCAD...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Serum
quote:
c70070540 schreef op 27 september 2004 @ 15:02:
[...]

Er wordt meer gekeken naar het MCSE gedeelte dan naar het 2000/2003 gedeelte. Daarom misschien? Ik heb afgelopen juli MCSE 2000 en MCDBA 2000 gehaald, en ben voorlopig nog niet van plan te upgraden naar MCSE 2003. Ik ga eerst voor MCAD...
Dat is persoonlijk natuurlijk. Daarnaast heb ik heb helemaal geen tijd voor zulke studies na een (te) volle werk-week. :/

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

quote:
Serum schreef op 27 september 2004 @ 14:59:
[...]

Ik niet, dat hele MCSE boeit me niet veel. Wie een beetje kan leren en tijd genoeg heeft kan het worden. Na deze 2 examens is het wel weer genoeg geweest.
omdat als je MCSE2000 bent met 2 upgrade examens je MCSE2000 kunt upgraden naar 2003. die 2 examens behappen dan 7 delen in 2x.

en als mcse je niet boeit waarom post je dan in dit topic?

[Voor 7% gewijzigd door mutsje op 27-09-2004 15:58]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
Serum schreef op 27 september 2004 @ 15:23:
[...]

Dat is persoonlijk natuurlijk. Daarnaast heb ik heb helemaal geen tijd voor zulke studies na een (te) volle werk-week. :/
Dat geen tijd hebben is puur een kwestie van prioriteiten stellen. Als je het er niet voor over hebt, dan is de prioriteit laag en doe je het niet. Als je het er wel voor over hebt, dan is de prioroteit hoog en ben je sneller geneigd het te doen ;)
Ik heb MCSE 2000 en MCDBA 2000 ook gehaald na werktijd terwijl ik ook sport, vrienden heb en een gezin met drie kinderen. En ook mijn vrouw heeft nog de nodige aandacht nodig gehad.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 03-09-2018

Edwin van Cleef

Member of CoBS

als jij net zo weinig moeite hebt met leren als ik zou je kunnen kiezen voor zelfstudie wat ik nu ook doe.
Ik hoop in january MCSA 2003 te zijn en tot op heden gaat mij dit nog goed af.
Voor goedkope studieboeken moet je jezelf inschrijven bij www.mcse.nl kan je het hele pakket bestellen met een leuke korting :)

Wat voor opleiding je ook gaat volgen of het nu de Linux/Unix kant is Cisco MCSE etc. ik zou het niet doen om te patsen maar voor de intresse.
Wanneer de intresse ontbreekt in zon studie gaat het stukken moeilijker of ga je het niet redden laat ik zeggen het moet een soort roeping zijn.

Verder lijkt het mij verstandig als je boeken gaat kopen dat je van module 70-270 (windows XP prof) niet het nederlandse maar het engelse boek neemt.
Ik ben hier ook ingetrapt en vreemd genoeg omdat de opleiding in het engels is leert dat opeens stukken moeilijker.

Gezien je HBO opleiding moet jij dat makkelijk aankunnen je hebt doelgericht voor het vak gekozen en het kan een leuke aanvulling zijn als je gaat solliciteren.
Het is en het blijft een veel gevraagd papiertje en wanneer jij je HBO hebt afgerond en je hebt dan ook nog MCSE of een soortgelijke opleiding moet het vinden van een baan totaal geen moeite zijn.

Verder kan je je examens aanvragen bij http://www.prometric.com/

lees maar even op wat sites over de ervaringen ik denk dat je er genoeg info op kunt vinden namenlijk.

in ieder geval succes

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

MSCE halen 1 ding daarna in de praktijk brengen is heel ander ding.. Er word momenteel enorm MCSE gevraagd in de markt maar dan moet je ook nog bewijsen met basic vragen dat je de stof ook in de praktijk onder de knie hebt..... als je al niet weet wat een "net use" is houd het snel op en ja ze komen voorbij hier hoor..... papieren MCSE'ers zijn dat ..braindumps stampen examens scoren en denken bakken vol met geld te gaan verdienen tot ze een server moeten beheren en aanpassen moeten doen hihi..

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Member of CoBS

quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 16:15:
MSCE halen 1 ding daarna in de praktijk brengen is heel ander ding.. Er word momenteel enorm MCSE gevraagd in de markt maar dan moet je ook nog bewijsen met basic vragen dat je de stof ook in de praktijk onder de knie hebt..... als je al niet weet wat een "net use" is houd het snel op en ja ze komen voorbij hier hoor..... papieren MCSE'ers zijn dat ..braindumps stampen examens scoren en denken bakken vol met geld te gaan verdienen tot ze een server moeten beheren en aanpassen moeten doen hihi..
In de 2k hype zijn er diverse mensen omgeschoold tot ICTer en die kregen vrijwel allemaal toen mcse2000.
In de meeste gevallen waren dat mensen die totaal geen affiniteit hadden met automatisering maar vanwege een dikke auto van de zaak,gsm en topsalaris voor dit beroep kozen.
Wanneer je diergeneeskunde had gestudeerd kon je zelfs nog omgeschoold worden tot ICTer belachelijk gewoon :r
Hier komt het woord papieren MCSEer vandaan mensen met veel theoretische kennis maar totaal geen inzicht in de praktijk.
Weet nog goed toen de markt in elkaar zakte toen zoveel procent van de icters van baan/beroep wilden veranderen vanwege het burnout effect (te veel werk doen in te korte tijd)
Ik denk dat de meeste rotte appels inmiddels wel een ander vak hebben gekozen en er op dit moment veelal mensen op de plaatsen zitten die er ook echt hun beroep van gemaakt hebben met een bewuste keuze.

ICT is een vak waar je echt voor moet kiezen en een soort passie moet zijn net als dat economen graag met cijfertjes spelen spelen icters graag met computers,servers en netwerken.
Zo heeft ieder zijn beroep en die papieren MCSEers vallen al vrij vroeg door de mand het is namenlijk geen begin jaren 2000 meer :)

Mij zou zon auto van de zaak totaal niet boeien of die intressante gsm waarmee je in de supermarkt gebeld word ivm complexe problemen met een netwerk :+
De vette jaren zijn al lang voorbij en het is nu een beroep geworden net als dat je kiest voor dierenarts,loodgieter,timmerman etc.
In alle regionen kan je er in aan de slag en meestal begint dat traject op MBO niveau

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

• Serum
quote:
mutsje schreef op 27 september 2004 @ 15:58:
[...]

en als mcse je niet boeit waarom post je dan in dit topic?
Omdat ik met de examens bezig ben, of ben jij degene die bepaald wie in dit topic post ? Wat een onzin. :|
quote:
c70070540 schreef op 27 september 2004 @ 16:03:
[...]

Dat geen tijd hebben is puur een kwestie van prioriteiten stellen. Als je het er niet voor over hebt, dan is de prioriteit laag en doe je het niet. Als je het er wel voor over hebt, dan is de prioroteit hoog en ben je sneller geneigd het te doen ;)
Ik heb MCSE 2000 en MCDBA 2000 ook gehaald na werktijd terwijl ik ook sport, vrienden heb en een gezin met drie kinderen. En ook mijn vrouw heeft nog de nodige aandacht nodig gehad.
Gelukkig hebben we niet allemaal hetzelfde leventje en dus kunnen we elkaars prioriteiten dus ook niet bepalen. Ook jij niet .. :)

• SysRq
Ik ga de zelfstudie dus doen. :P Wordt iig betaald via de zaak. Ben mij nu aan het orienteren welke boeken ik zal kopen, die van MSpress of andere...

-

• Serum
quote:
Edwin van Cleef schreef op 27 september 2004 @ 16:29:
[...]

In de 2k hype zijn er diverse mensen omgeschoold tot ICTer en die kregen vrijwel allemaal toen mcse2000.
In de meeste gevallen waren dat mensen die totaal geen affiniteit hadden met automatisering maar vanwege een dikke auto van de zaak,gsm en topsalaris voor dit beroep kozen.
Wanneer je diergeneeskunde had gestudeerd kon je zelfs nog omgeschoold worden tot ICTer belachelijk gewoon :r
Hier komt het woord papieren MCSEer vandaan mensen met veel theoretische kennis maar totaal geen inzicht in de praktijk.
Weet nog goed toen de markt in elkaar zakte toen zoveel procent van de icters van baan/beroep wilden veranderen vanwege het burnout effect (te veel werk doen in te korte tijd)
Ik denk dat de meeste rotte appels inmiddels wel een ander vak hebben gekozen en er op dit moment veelal mensen op de plaatsen zitten die er ook echt hun beroep van gemaakt hebben met een bewuste keuze.

ICT is een vak waar je echt voor moet kiezen en een soort passie moet zijn net als dat economen graag met cijfertjes spelen spelen icters graag met computers,servers en netwerken.
Zo heeft ieder zijn beroep en die papieren MCSEers vallen al vrij vroeg door de mand het is namenlijk geen begin jaren 2000 meer :)

Mij zou zon auto van de zaak totaal niet boeien of die intressante gsm waarmee je in de supermarkt gebeld word ivm complexe problemen met een netwerk :+
De vette jaren zijn al lang voorbij en het is nu een beroep geworden net als dat je kiest voor dierenarts,loodgieter,timmerman etc.
In alle regionen kan je er in aan de slag en meestal begint dat traject op MBO niveau
Helemaal waar. In die tijd was de titel MCSE ook nog een minimale vereiste en een soort van maatstaaf om kennis te peilen. Op een andere manier was het gewoon erg lastig met al die nieuwe 'omgeschoolde techneuten'.
Tegenwoordig telt de werkervaring en het aantal en de grootte van projecten waarin je hebt meegedraaid een stuk zwaarder merk ik. Dat kan je dan nog wel onderbouwen met wat certificaten voor jezelf, maar dat moet ieder voor zich weten.

Alleen in bijvoorbeeld de detachering of bij mensen op dit moment geen werk hebben en druk aan het solliciteren is zal je misschien nog wat met MCSE-titels kunnen strooien om daar profijt uit te halen.

• Serum
quote:
SysRq schreef op 28 september 2004 @ 07:53:
Ik ga de zelfstudie dus doen. :P Wordt iig betaald via de zaak. Ben mij nu aan het orienteren welke boeken ik zal kopen, die van MSpress of andere...
Bekijk de titels van Mark Minasi zeker ook even .. dat zijn top-boeken ! B)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
Serum schreef op 28 september 2004 @ 07:28:
[...]

Gelukkig hebben we niet allemaal hetzelfde leventje en dus kunnen we elkaars prioriteiten dus ook niet bepalen. Ook jij niet .. :)
Dat insinueerde ik ook helemaal niet... Ik legde alleen uit over prioriteitsbepaling ;)

• Serum
quote:
c70070540 schreef op 28 september 2004 @ 12:41:
[...]

Dat insinueerde ik ook helemaal niet... Ik legde alleen uit over prioriteitsbepaling ;)
Owkeej. :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Serum schreef op 28 september 2004 @ 07:59:
Bekijk de titels van Mark Minasi zeker ook even .. dat zijn top-boeken ! B)
Ik heb Mastering Windows 2000 Server van Minasi hier in de kast staan. Inderdaad een top boek maar helaas minder geschikt als examenvoorbereiding.
Het boek van Minasi is te dik, is niet op een specifiek examen gericht, en bevat teveel informatie die niet de officiele Microsoft doctrine volgt. Minasi geeft vaak betere antwoorden dan Microsoft maar helaas zul je op het examen gewoon het Microsoft antwoord moeten geven. Dat is alleen maar verwarrend :'(

Hou er rekening mee dat een goed boek niet persé een goede voorbereiding op het examen is. Lees Minasi als je praktische kennis wilt opdoen. Lees iets anders als je een examen wilt halen.

Zelf heb ik vanmiddag examen 70-216 (Network Infrastructure) gehaald en dat was de laatste voor m'n MCSA 2000 certificering. Gezien alle verhalen dat 70-216 zo moeilijk is had ik er meer van verwacht. Het was een lastig examen maar best te doen.
Ik kan trouwens dit boek aanraden voor dit examen. Het officiele Microsoft boek is ook goed maar bevat weer een boel informatie die je voor het examen niet nodig hebt.

Ik heb de 4 examens in de laatste 12 maanden allemaal door zelfstudie gedaan. De kosten van boeken en onkosten declareer ik bij m'n baas. Volgend jaar wil ik de upgrade naar MCSA 2003 gaan doen en misschien dat ik dan wel een weekje op cursus ga ofzo :*)

Ik heb 70-270, 70-215, 70-218 en als laatste 70-216 gedaan. Achteraf bekeken was 70-270 (het XP examen) de moeilijkste maar dat komt vooral omdat dit boek zo waardeloos is :( Het mist allerlei onderwerpen waar het examen veel aandacht aan besteed en besteed veel te veel aandacht aan zaken die niks met het examen te maken hebben. Kortom: Zoek een ander boek.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Member of CoBS

ik heb zelf alle boeken van microsoft press.
Alles wat je moet weten staat er in en het examen word niet voorgekauwd zodat je ook zelf inzicht zal moeten tonen dat je het ook daadwerkelijk begrijpt ook.

Ik vind wel dat je het op deze manier het beste leert (zie papieren MCSEers)

• Serum
Ik heb zojuist 70-218 gehaald, de volgende zou wel eens 70-214 kunnen worden.
Heeft iemand deze al gehaald of weet misschien of deze lastig is ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

welke is 70-214? ik ben zelf mcse2000 maar de nr's beetje kwijt :+ Ik vind nog steeds dat je papieren niks zeggen of je het daadwerkelijk ook kunt. Als iemand goed kan leren wil nog niet zeggen dat iemand ook goed systemen kan configureren/beheren.

• Serum
quote:
mutsje schreef op 12 oktober 2004 @ 14:03:
welke is 70-214? ik ben zelf mcse2000 maar de nr's beetje kwijt :+ Ik vind nog steeds dat je papieren niks zeggen of je het daadwerkelijk ook kunt. Als iemand goed kan leren wil nog niet zeggen dat iemand ook goed systemen kan configureren/beheren.
Exam 70-214:
Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows 2000 Network

Ik heb zo het vermoeden dat die best taai kan zijn. B)

• theRob
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-08-2006
NT4 was de tijd van omgeschoolde sukkels, ik heb daar toen niet aan meegedaan, was nog te jong en zat nog op school(de kennis en de kunde had ik toen wel). Ik ben wel gelijk begonnen met MCSE 2000 en heb heel heel veel MCSE NT4 piefjes zien sneuvelen.

De examens worden een stuk beter. MCSE 2003 heb ik gelukkig al.

Tegenwoordig is het bijna een vereiste dat je ook kennis hebt van Linux, Citrix, enz. enz.
MCSE zegt niet alles. En de praktijk wijst uit of je goed bent of niet.

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:58
Vraagje: vorige maand heb ik een MCSE-examen succesvol afgelegd. :*)
Bij de instantie waar ik het examen aflegde, hadden ze
a) mijn naam verkeerd gespeld
b) de datum verkeerd neergezet (scheelde 1 dag

Omdat die vrouw daar niks van dat hele gedoe afwist, moest ik het zelf maar even regelen.

Enfin, ik heb via de Microsoft site mijn naam kunnen wijzigen. Tevens heb ik gevraagd of ze de datum van mijn examen konden veranderen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Op het "proefcertificaat" staat dat ik nog een officieel diploma krijg + een welkomstpakket, maar deze heb ik beide nog niet mogen ontvangen.
Ik ben echter het spoor een beetje bijster: bij wie moet ik nu gaan klagen over die naam en datum? En van wie krijg ik het diploma? Van Vue.com of van Microsoft of van de instantie waar ik het examen deed? :?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als je je welkoms pakket (certificate met feliciatie voor je MCSE een speltje en een pasje waarmee je je kunt identificeren als officiele mcse'er) niet hebt gehad moet je de support desk van MS mailen (via de mcp site) heb ik ook gedaan omdat een en ander verkeerd was gegaan.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Klagen moet je bij Microsoft doen. Van hun krijg je je certificaat en toebehoren. Zelf wacht ik ook nog op een pakket van Microsoft aangezien ik vorige maand m'n MCSA afgerond heb.

Ik heb Microsoft vorig jaar eens gebeld toen bleek dat ik door een foutje 2 verschillende MCP accounts had en het laatst gehaalde examen niet op hetzelfde account was geregistreerd als de rest.
Op het examen-aanvraagformulier wordt om het MCP ID gevraagd en ik had een verkeerd nummer ingevuld. Daarom was er een nieuw MCP account voor me aangemaakt zodat ik er opeens 2 had.

Is netjes opgelost, ze hebben m'n adres en andere gegevens meteen up-to-date gebracht, en ze hebben beide MCP accounts samengevoegd zodat alle gehaalde examens op het juiste account kwamen te staan.

• died_laughing
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 31-03 16:41
Ik ga over 2 weken het 70-215 (windows 200 server) examen doen.
Ik heb het microsoft boek gelezen en de opdrachten gemaakt.
Nu ben ik bezig met transcender examens oefenen.
Heeft er iemand nog tips voor het examen?

• NCU
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-07-2006

NCU

¯¯¯¯¯¯

quote:
died_laughing schreef op 03 november 2004 @ 13:51:
Probeer zoveel mogelijk praktijk oefening ook daadwerkelijk te begrijpen en uit te voeren. Verder zou ik ook Transcender oefeningen maken en de documenten van Learnkey doorlezen.

Alvast succes ermee! ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Satteliet tv vraag+replies verwijderd, "klein"beetje offtopic :+ De poster geef ik wel meer uitleg buiten dit topic om.

[Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 04-11-2004 09:35]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cis
quote:
/downtime/ schreef op woensdag 27 oktober 2004 @ 18:52:
Klagen moet je bij Microsoft doen. Van hun krijg je je certificaat en toebehoren. Zelf wacht ik ook nog op een pakket van Microsoft aangezien ik vorige maand m'n MCSA afgerond heb.

Ik heb Microsoft vorig jaar eens gebeld toen bleek dat ik door een foutje 2 verschillende MCP accounts had en het laatst gehaalde examen niet op hetzelfde account was geregistreerd als de rest.
Op het examen-aanvraagformulier wordt om het MCP ID gevraagd en ik had een verkeerd nummer ingevuld. Daarom was er een nieuw MCP account voor me aangemaakt zodat ik er opeens 2 had.

Is netjes opgelost, ze hebben m'n adres en andere gegevens meteen up-to-date gebracht, en ze hebben beide MCP accounts samengevoegd zodat alle gehaalde examens op het juiste account kwamen te staan.
Mag ik even spugen op Microsoft?
Ik probeerde vanmiddag te bellen met mijn mobiel. Maar dat ging dus niet: "De door u gekozen dienst is niet bereikbaar vanaf uw mobiele telefoon".
Hoe verwachten ze dat ik ze ooit kan bellen dan? :? Ik heb mijn vaste telefoon allang opgezegd, omdat ik daar geen geld voor had :/

Nouja, wordt het toch maar mailen. Slechte service :|

Dit weekend overigens op de HHC Beurs bij het Boekenfestijn.com 2 boeken gekocht van Sybex (290 en 294). Kostte me bij elkaar 17 euro B)

• Grolsch
  • Laatst online: 23:54
quote:
died_laughing schreef op woensdag 03 november 2004 @ 13:51:
server ging bij mij vooral veel over disk management.
aantal countertjes in de performance monitor
al met al niet zo moeilijk

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Plopeye
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11-03 22:30
ja is zeker nuttig als je het ondersteund met praktijkervaring... ben er zelf ook ooit aan begonnen, helaas door faillisement van het bedrijf waar ik toen werkte de cursus niet af kunnen maken. Maar word nu ingehuurd door een bedrijf die deels gekeken heeft naar de papieren die ik heb en de praktijkervaring... word nu naar opdrachtgevers als justitie gestuurd...

had ik ook niet gedacht hier te eindigen... ben begonnen als verwarmingsmonteur... en heb noodgedwongen van mijn hobby mijn werk moeten maken ds vandaar de vreemde overstap...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

quote:
Cis schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:01:
[...]
Mag ik even spugen op Microsoft?
Ik probeerde vanmiddag te bellen met mijn mobiel. Maar dat ging dus niet: "De door u gekozen dienst is niet bereikbaar vanaf uw mobiele telefoon".
Waarom nu weer de schuld van Microsoft? :? Volgens mij is dat een provider of abonnement probleem van je mobiel. Het lijkt mij toch sterk dat je standaard niet kan bellen naar dat nummer.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Waarom nu weer de schuld van Microsoft? :? Volgens mij is dat een provider of abonnement probleem van je mobiel. Het lijkt mij toch sterk dat je standaard niet kan bellen naar dat nummer.
Het zal wel een 0800 (gratis) nummer zijn. Die zijn wel vaker niet vanaf een mobieltje te bereiken omdat de kosten dan, volgens mij, voor de ontvanger zijn.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:20:
[...]

server ging bij mij vooral veel over disk management.
aantal countertjes in de performance monitor
al met al niet zo moeilijk
Zegt totaal niets. Ik kreeg bijna niets over disk management bijvoorbeeld. Het examen is adaptive tegenwoordig.

Frontpagemoderatie Forum

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:13:
Zegt totaal niets. Ik kreeg bijna niets over disk management bijvoorbeeld. Het examen is adaptive tegenwoordig.
Dat valt tegen. Geen enkele van de 4 examens die ik deed was een adaptive examen. Wel worden alle examenvragen uit een poule van zo'n 1000 vragen gehaald. Het soort vragen wat je krijgt is dus een kwestie van toeval.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wie heeft 70-218 al gedaan en hoe was hij?

Frontpagemoderatie Forum

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
mutsje schreef op woensdag 27 oktober 2004 @ 09:32:
als je je welkoms pakket (certificate met feliciatie voor je MCSE een speltje en een pasje waarmee je je kunt identificeren als officiele mcse'er) niet hebt gehad moet je de support desk van MS mailen (via de mcp site) heb ik ook gedaan omdat een en ander verkeerd was gegaan.
Je krijgt je welkomskit niet meer automagisch thuisgestuurd, op je persoonlijke mcp pagina kun je hem tegenwoordig aanvragen !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• 115598
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13-02-2007
Ik doe sinds kort ook aan de mcse examens en heb afgelopen donderdag me eerste examen gehad (70-290) en met een score van 871 behaald, dus nog 6 examens te gaan, gelukkig heb ik een regeling via een school dat het maar 35 euro per examen is, dus zo veel gaat me dit niet kosten totaal.
En boeken print ik ook gewoon uit op school voor nix

[Voor 10% gewijzigd door 115598 op 27-11-2004 16:26]

• SysRq
Even een korte vraag:
Heeft het zin om zo'n i-studie te doen via de LOI? Iemand ervaringen mee? Of is dat weggegooit geld, ik kan ik beter gewoon de Mspress boeken aanschaffen en de zelfstudie-mcse 2000/2003 te gaan doen?

Ik zit nog een beetje te twijfelen namelijk. Zelfstudie kun je gewoon op je eigen tempo doen, via de LOI moet je iedere module in driee maanden gedaan hebben. (Correct me if i'm wrong ;) )

Overgens krijg ik alles van de baas vergoed, dus voor het geld hoef ik het niet echt te laten. :)

(Via de LOI kost MSCE 2000 en 2003 ongeveer € 4500,00).

[Voor 9% gewijzigd door SysRq op 24-12-2004 15:24]

-

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
(Via de LOI kost MSCE 2000 en 2003 ongeveer € 4500,00).
Voor een "echte" cursus, incl. dagen in een klaslokaal, zou ik dat nog wel te overwegen vinden als de baas betaald. Maar volgens mij (heb geen ervaring met de LOI) is die LOI studie feitelijk gewoon zelfstudie en dan is het wel erg duur.
Ik zou gewoon de boeken kopen en het op eigen houtje proberen. Dan ben je volgens mij voor € 1500 al klaar (kosten van boeken en examens). Dat de baas wil betalen is natuurlijk nog niet een reden om € 3000 teveel uit te geven.

Ik heb trouwens de indruk dat je die limiet van 3 maanden per examen een nadeel van de LOI vindt. Ik zou het juist een voordeel vinden. Als je jezelf geen doel stelt loop je het risico dat je het studeren voor je uit blijft schuiven en je MCSE nooit haalt. Ik tenminste wel. Nu moet je steeds voor een bepaalde datum een examen gedaan hebben.
Bovendien zul je voor MCSE 2000 en dan de upgrade naar 2003 minstens 8 of 9 examens moet halen. Als je daar elke keer meer dan 3 maanden voor uittrekt moet je de volgende MCSE alweer gaan halen tegen de tijd dat je klaar bent.

• Cis
Even ter controle:
ik heb inmiddels dat welkomstpakket enzo ontvangen.
Echter: ik kan nergens iets terugvinden dat ik 70-270 heb afgerond. Hoor je daar een bevestiging voor te krijgen (in de vorm van een soort diploma?)? Of is het normaal dat je dat alleen kan controleren via VUE.com?

• Grolsch
  • Laatst online: 23:54
quote:
Cis schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:18:
Even ter controle:
ik heb inmiddels dat welkomstpakket enzo ontvangen.
Echter: ik kan nergens iets terugvinden dat ik 70-270 heb afgerond. Hoor je daar een bevestiging voor te krijgen (in de vorm van een soort diploma?)? Of is het normaal dat je dat alleen kan controleren via VUE.com?
als het goed is kun je inloggen op http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcpmembersite.asp

en daar kun je onder het kopje view my transcript, kunnen kijken wanneer je de boel gehaalt hebt etc.

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• NCU

NCU

¯¯¯¯¯¯

Beste Tweakers,

Ik heb sinds enige tijd al mijn Windows 2000 Prof. (MCP) certificaat. Nu zit ik met een dilemma. Ik wil namelijk eerst de core (210, 215, 216, 217) halen met Windows 2000 Omdat ik hier nog de boeken van heb ligggen. En vervolgens als ik hiervoor geslaagd ben, dan een extra training doen om mijn Core exmens om te zetten naar 2003.

Is hier een mogelijkheid voor of eventueel jullie meningen hierover?

• NCU

NCU

¯¯¯¯¯¯

quote:
NCU schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:21:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds enige tijd al mijn Windows 2000 Prof. (MCP) certificaat. Nu zit ik met een dilemma. Ik wil namelijk eerst de core (210, 215, 216, 217) halen met Windows 2000 Omdat ik hier nog de boeken van heb ligggen. En vervolgens als ik hiervoor geslaagd ben, dan een extra training doen om mijn Core exmens om te zetten naar 2003.

Is hier een mogelijkheid voor of eventueel jullie meningen hierover?
Na wat specifieker zoeken, heb ik de oplossing gevonden.

Het is inderdaad mogelijk om je MCSA/MCSE 2000 om te zetten naar MCSA/MCSE 2003. De MCSA 2000 module wordt door middel van 1 extra module omgezet naar 2003. Namelijk de module 70-292. Voor MCSE 2000 zijn hier twee modules voor vereist. Namelijk 70-292 en 70-296.

Microsoft Upgrade from MCSE on Microsoft Windows 2000 to Windows 2003 :)

• Cis
quote:
NCU schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:33:
[...]

Na wat specifieker zoeken, heb ik de oplossing gevonden.

Het is inderdaad mogelijk om je MCSA/MCSE 2000 om te zetten naar MCSA/MCSE 2003. De MCSA 2000 module wordt door middel van 1 extra module omgezet naar 2003. Namelijk de module 70-292. Voor MCSE 2000 zijn hier twee modules voor vereist. Namelijk 70-292 en 70-296.

Microsoft Upgrade from MCSE on Microsoft Windows 2000 to Windows 2003 :)
Jammer dat ik je post nu pas zie. Had het je zo kunnen vertellen :)

Vergeet niet om ook je electives te doen :)

Ik weet niet of de boeken je veel gekost hebben. Maar ik zou je toch adviseren om direct 2003 te doen. Dat scheelt je 2 examens, dus 280 euro excl btw. Daar kun je toch aardig wat boeken voor kopen. Plus je hoeft 2 examens minder te doen :)

• NCU

NCU

¯¯¯¯¯¯

quote:
Cis schreef op zondag 06 februari 2005 @ 02:22:
[...]

Jammer dat ik je post nu pas zie. Had het je zo kunnen vertellen :)

Vergeet niet om ook je electives te doen :)

Ik weet niet of de boeken je veel gekost hebben. Maar ik zou je toch adviseren om direct 2003 te doen. Dat scheelt je 2 examens, dus 280 euro excl btw. Daar kun je toch aardig wat boeken voor kopen. Plus je hoeft 2 examens minder te doen :)
Ik moet 1 examan extra doen. Namelijk de 70-292 module. Deze is ervoor om je MCSA 2000 certificaat om te zetten naar een MCSA 2003 certificaat. Mijn 70-210, 215, 216, 217 boeken zijn allemaal 2000 en de andere drie optionele examens heb ik gekozen voor Windows 2003. Dus op het einde het ik mijn MCSE 2003 binnen met 1 extra module en 1 extra boek (70-292).

Ik hoop dat je het verhaal begrijpt! ;)

• Cis
quote:
NCU schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:06:
[...]

Ik moet 1 examan extra doen. Namelijk de 70-292 module. Deze is ervoor om je MCSA 2000 certificaat om te zetten naar een MCSA 2003 certificaat. Mijn 70-210, 215, 216, 217 boeken zijn allemaal 2000 en de andere drie optionele examens heb ik gekozen voor Windows 2003. Dus op het einde het ik mijn MCSE 2003 binnen met 1 extra module en 1 extra boek (70-292).

Ik hoop dat je het verhaal begrijpt! ;)
Jep. Ik dacht dat je ook nog 296 moest doen als extra examen. Maar dat hoeft dus niet, lees ik uit je verhaal :)
Succes in ieder geval! :)

• technopeuter
Er zijn veel mensen die na hun certificatie hun boeken verkopen... Ga maar eens zoeken voor een MCSA-kit met 4 boeken moet je niet meer kwijt zijn dan 65 Euro.

NCA : je bent al MCP. dan hoef je de 210 toch niet meer? Ik zou dan gan voor de 215,218 en bijv. 227(ISA) ben je mooi MCSA 2000, dan ga je 292 doen en 293,294 en nog een elective, ben je klaar op jou manier. Persoonlijk zou ik meteen met 2003 beginnen, als je nl de 210 hebt hoef je daarvan nog maar 6 examens.

[Voor 50% gewijzigd door technopeuter op 09-02-2005 10:18]

• NCU

NCU

¯¯¯¯¯¯

quote:
technopeuter schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:15:
Er zijn veel mensen die na hun certificatie hun boeken verkopen... Ga maar eens zoeken voor een MCSA-kit met 4 boeken moet je niet meer kwijt zijn dan 65 Euro.

NCA : je bent al MCP. dan hoef je de 210 toch niet meer? Ik zou dan gan voor de 215,218 en bijv. 227(ISA) ben je mooi MCSA 2000, dan ga je 292 doen en 293,294 en nog een elective, ben je klaar op jou manier. Persoonlijk zou ik meteen met 2003 beginnen, als je nl de 210 hebt hoef je daarvan nog maar 6 examens.
Inderdaad. :) Nu heb ik nog een vraag met betrekking tot de TrainDump's die je zoal kunt vinden/downloaden via vrienden/kennisen ;) Zijn deze nu echt zo betrouwbaar. Een klasgenoot van me heeft er laatst een gekocht en hij zei dat hij daarmee het 70-215 examen perfect zou moeten kunnen maken. Ik heb hier zo mijn twijfels over? :? Dan zou iedereen toch al MCSE 2003 zijn!

Oftewel in hoevere zijn de BrainDumps betrouwbaar om een officieel Microsoft examen tot een goed resultaat te brengen?

• Cis
quote:
NCU schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:27:
[...]

Inderdaad. :) Nu heb ik nog een vraag met betrekking tot de TrainDump's die je zoal kunt vinden/downloaden via vrienden/kennisen ;) Zijn deze nu echt zo betrouwbaar. Een klasgenoot van me heeft er laatst een gekocht en hij zei dat hij daarmee het 70-215 examen perfect zou moeten kunnen maken. Ik heb hier zo mijn twijfels over? :? Dan zou iedereen toch al MCSE 2003 zijn!

Oftewel in hoevere zijn de BrainDumps betrouwbaar om een officieel Microsoft examen tot een goed resultaat te brengen?
Bij mijn 70-270 examen had ik ongeveer 40% van de vragen al eens gezien, en daar was ik dus op voorbereid. Of de antwoorden goed zijn, weet ik niet, maar op mcsebraindumps.com kan iedere gebruiker een antwoord geven + motivatie. Dit is over het algemeen wel betrouwbaar omdat er veel mensen hebben geantwoord.
Overigens moet ik zeggen dat het me niet leuk lijkt om op basis van braindumps zo'n examen te halen. Het is wel handig om wat zelfverzekerder te zijn, maar ik ben van mening dat iedereen gewoon dat boek uit z'n kop hoort te kennen + praktijkervaring (zelf opgedaan, of opgedaan in een bedrijf)

• NCU

NCU

¯¯¯¯¯¯

quote:
Cis schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:49:
[...]

Bij mijn 70-270 examen had ik ongeveer 40% van de vragen al eens gezien, en daar was ik dus op voorbereid. Of de antwoorden goed zijn, weet ik niet, maar op mcsebraindumps.com kan iedere gebruiker een antwoord geven + motivatie. Dit is over het algemeen wel betrouwbaar omdat er veel mensen hebben geantwoord.
Overigens moet ik zeggen dat het me niet leuk lijkt om op basis van braindumps zo'n examen te halen. Het is wel handig om wat zelfverzekerder te zijn, maar ik ben van mening dat iedereen gewoon dat boek uit z'n kop hoort te kennen + praktijkervaring (zelf opgedaan, of opgedaan in een bedrijf)
Daar ben ik het ook volkomen mee eens! Anders toont het MCSE examen niets meer aan van je Kennis. In ieder geval bedankt!
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True