jersey75 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:07:
Btw, ik hoor graag wat ervaringen van mensen zijn mbt studiemateriaal. Ik gebruik meestal learnkey video's en boeken (en natuurlijk praktijk/vmware), maar de kwaliteit van boeken loopt nogal uiteen.
Iemand tips voor bijvoorbeeld, 70-290/291?
290 heb ik gehaald zonder praktijkervaring
Wat ik hiervoor heb gedaan:
Als introductie heb ik alle learnkey video's gekeken (in maart al

). Dit kost wat tijd (16 uur ongeveer), maar geeft je veel tips en goede uitleg. Let op dat Learnkey lang niet alles behandeld wat je moet weten.
Vervolgens ben ik Sybex 70-290 gaan lezen. Elk belangrijke onderdeel heb ik opgeschreven, vooral de commando's met parameters, want die krijg je vaak terug op de examens. Ik heb Sybex niet echt geleerd, maar elk hoofdstuk gecontroleerd door de 15 vragen te beantwoorden, die elk hoofdstuk heeft aan het eind. Van vragen waar ik het antwoord niet wist, heb ik nog eens goed het hoofdstuk bestudeerd. Praktijkoefeningen heb ik gedaan met de meegeleverde cd (simulatie-omgeving)
Nadat ik Sybex uithad, ben ik begonnen met het doornemen van de laatste Testking. Ik heb ongeveer 150 vragen geoefend, vooral de onderwerpen waar ik niet zo zeker over was. Als ik een vraag niet goed wist te beantwoorden, heb ik de testking uitleg gelezen, en indien niet voldoende: ook nog het boek erbij gepakt om het helemaal te snappen.
Op deze manier heb ik het 70-290 examen, zonder ervaring, met 850 punten gehaald.
Ik denk dat een persoon mét ervaring het met gemak moet kunnen halen, zolang je er maar niet te licht over denkt. (Bij het lezen van het boek niet denken "dit ken ik wel, skip skip", want dan mis je informatie

)
Belangrijke punten in het examen:
- NTFS en Share-rechten en hoe deze in te richten
- Basic en Dynamic Disks (wanneer initialiseren of reactiveren)
- Backup en restore (wat zijn de stappen voor ASR, wanneer gebruik je een Incremental, Differential backup, wat is het verschil tussen Normal en Daily backup, hoe stel je een limiet voor shadow copies in)
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.