Hoofdcategorieën
Topicacties

Acer Travelmate 80x topic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Het Acer Travelmate 80x topic deel 3

Door RS_003

http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
Duitse site met tips

Quote van tomshardware
quote:
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.
Specificaties:

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.6 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Chipset/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke tot goede geluid kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
 1 × CardBus type II slot
 1 × RJ-11 jack voor modem
 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
 1 × DC-in jack voor de AC adapter
 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
 1 × external VGA port
 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
 1 × microphone/ line-in jack
 1 × FIR port
 1 × IEEE 1394 poort
 4 × USB 2.0 porten
 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
 1 × 100-pin docking poort
 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de legale 802.11B ondersteunt als de NIET legale 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net : Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie.

Garantie, u krijgt er 2 jaar garantie bij inclusief 1 jaar internationale dekking.

Drivers

De Acer FTP Site
De Acer FTP site, waarop het programma winflash staat waarmee u zonder diskette station kunt flashen, en de nieuwste biosen + drivers voor alle systeem onderdelen kunt vinden. En verder ook nog online handleidingen.

Verkooppunten
TravelMate 800CLi
TravelMate 803CLi

Bekende Problemen
- pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
- power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
- slechte VGA out ( Opgelost bij de nieuwe revisie )
- mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter )
- opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur ( Daar hoor ik niemand meer over dus ik neem aan dat het is opgelost. )

Plaatjes

http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg

Zie ook deel 1
En zie: deel 2

Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.

Model Frequency (max / min) Vcore (max / min)
Pentium M 1,6GHz 1,6GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,5GHz 1,5GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,4GHz 1,4GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,3GHz 1,3GHz / 600MHz 1,388v / 0,956v
Pentium M 1,1GHz Low Voltage 1,1GHz / 600MHz 1,180v / 0,956v
Pentium M 900MHz Ultra Low Voltage 900MHz / 600MHz 1,004v / 0,844v

De Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Deze vergelijking maak ik op uit Sisoft benches dus of het 100% klopt weet ik niet, als het niet zo is zeg het dan even en dan adjust ik het wel ;)

Verder zou ik jullie ook graag naar dit topic verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

edit:
2400e post 8)7 _/-\o_

Roberto wijzigde dit bericht 13-07-2003 15:28 (9%)

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!

Acties: [view]

Door: ACM
Devver / Serveradmin
Werkt hier
Reg. datum: 20 januari 2000

Over bluetooth nog trouwens. In het bios heb ik geen optie het uit/aan te zetten en in de Launchmanager beweert ie dat het niet bestaat.

Toch rapporteert de software van de bt dat het werkt en als ik de bt-knop aan/uit zet dan reageert ie daar ook netjes op. Beetje slordig in die launchmanager lijkt me :)
Ik heb alleen nog geen BT apparaat om het mee te testen

ACM wijzigde dit bericht 08-07-2003 12:05 (11%)

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

quote:
ACM schreef op 08 July 2003 @ 12:04:
Over bluetooth nog trouwens. In het bios heb ik geen optie het uit/aan te zetten en in de Launchmanager beweert ie dat het niet bestaat.

Toch rapporteert de software van de bt dat het werkt en als ik de bt-knop aan/uit zet dan reageert ie daar ook netjes op. Beetje slordig in die launchmanager lijkt me :)
Ik heb alleen nog geen BT apparaat om het mee te testen

Dat zal dan wel komen door een oude bios op een nieuw moederbord :?

Want de oude versie had nog geen BT, maybe je bios updaten ? ( want nu ziet dus blijkbaar alleen je moederbord je BT device )

Notebookadvies.nl

Devver / Serveradmin
Werkt hier

Nou, de drivers zien hem ook hoor, maar het is een 3A24 bios en dat lijkt me de nieuwste?

You talking to me?

waar heb jij 'm gehaald ACM? Ben namelijk zelf ook in de markt voor 'n TM800

Devver / Serveradmin
Werkt hier

Bij Acesonline, maar hij werd opgestuurd hoor :+ (en nee, daar was ie niet het goedkoopst, maar de reden dat ie daar gekocht werd is meer een zakelijke die ik hier niet ga lopen uitleggen :) )

ACM wijzigde dit bericht 08-07-2003 13:14 (60%)

Ik ga de 800CLi met BT waarschijnlijk donderdag halen bij pcsnel, alleen ik heb ze gebeld, en hij kost helemaal geen 1545 euro maar 1553 :|

Notebookadvies.nl

Reg. datum: 27 mei 2000

Wie heeft er nu nog een pieptoon als de laptop uitstaat ? Het viel mij gisteren voor het eerst op, maar dan moet ik wel m'n oor tegen de laptop houden.

Zijn er ook TM800 users hier die helemaal geen pieptoon horen ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

quote:
seq_uence schreef op 08 July 2003 @ 13:32:
Wie heeft er nu nog een pieptoon als de laptop uitstaat ? Het viel mij gisteren voor het eerst op, maar dan moet ik wel m'n oor tegen de laptop houden.

Zijn er ook TM800 users hier die helemaal geen pieptoon horen ?

Iedereen heeft volgens mij die pieptoon, maar het is zo zacht dat het eigenlijk echt niet opvalt.

Als ik heel goed luister kan ik ook heeeeeel zacht me voeding horen bromen maar dat valt me dus echt niet op 8)7

Notebookadvies.nl

Reg. datum: 19 juni 2003

Huh, als-ie uitstaat? Ik hoor alleen een pieptoon als-ie aanstaat, en dan nog moet ik m'n oor bovenop de linker polssteun houden, anders hoor je 't niet eens. Maar als-ie uitstaat hoor ik helemaal niets :?
Nu is het wel zo dat ik de batterij er niet in heb, alleen de netvoeding hangt eraan, ook als-ie uit staat. Naja, straks maar even goed luisteren dan, als ik 'm weer uitzet :)

recman dat is de HDD, de pieptoon die ik hoor zit meer in het midden........

Waarom doe je de batterij er niet in dan ? Is dat beter voor de levensduur van de batterij ofzo ?

Kort vraagje, ik ga volgend jaar ( school jaar ) naar een ICT school, namelijk het Albeda in Rotterdam stolwijkstraat.

Ik zag daar Intel wireless acces points hangen, nu is het zo dat je een wireless netwerkkaart van de school moet kopen voor 250¤ maar in de Acer zit al een intel wireless kaartje, zou dat gewoon gaan werken ? Want ik heb geen zin om nog 1x een kaartje te moeten kopen aangezien dit al een dure laptop is voor gewoon school gebruik.

Er van uit gaande dat het 802.11B is

Roberto wijzigde dit bericht 08-07-2003 15:48 (6%)

Notebookadvies.nl

Reg. datum: 22 augustus 2000

quote:
RS_003 schreef op 08 juli 2003 @ 15:47:
Kort vraagje, ik ga volgend jaar ( school jaar ) naar een ICT school, namelijk het Albeda in Rotterdam stolwijkstraat.

Ik zag daar Intel wireless acces points hangen, nu is het zo dat je een wireless netwerkkaart van de school moet kopen voor 250¤ maar in de Acer zit al een intel wireless kaartje, zou dat gewoon gaan werken ? Want ik heb geen zin om nog 1x een kaartje te moeten kopen aangezien dit al een dure laptop is voor gewoon school gebruik.

Er van uit gaande dat het 802.11B is

Als dat allemaal deze;fde techniek is, ja dan zou het moeten werken. Maar op het moment dat het bij ff niet werkt zullen ze ook geen support geven denk ik ;)

Als 802.11b dan al die Acer gewoon werken ;)
Als er 802.11g hangt dan kun je alsnog een ander merk kaart kopen, dan die van school, want die 250 euro is wel erg duur. :{

Als het 802.11b is moet het wel gaan werken. :)

Nou heeft Intel in Nederland nog wel een accesspoint gehad, die alleen op 802.11a werkte (de Pro 5000), hoewel het me sterk lijkt dat die daar nog gebruikt wordt, nog afgezien dat ze eigenlijk verboden zouden moeten zijn (ze waren hier wel te koop). Het zou wel de hoge prijs van dat kaartje kunnen verklaren.

quote:
recman schreef op 08 July 2003 @ 16:15:
Nou heeft Intel in Nederland nog wel een accesspoint gehad, die alleen op 802.11a werkte (de Pro 5000), hoewel het me sterk lijkt dat die daar nog gebruikt wordt, nog afgezien dat ze eigenlijk verboden zouden moeten zijn (ze waren hier wel te koop). Het zou wel de hoge prijs van dat kaartje kunnen verklaren.
Gelukkig heeft intel nu toch de 2100A in notebooks zitten ? Die A / B support of is dat nog niet helemaal door gevoerd?

Notebookadvies.nl

quote:
RS_003 schreef op 08 July 2003 @ 16:20:
Gelukkig heeft intel nu toch de 2100A in notebooks zitten ? Die A / B support of is dat nog niet helemaal door gevoerd?
Weet niet precies hoe het bij de Acer's zit, beetje vaag allemaal. De Laptopper schijnt ze inmiddels wel met a+b te verkopen, volgens deze aanbieding op hun website..

Dreikwarter !

1) geen pieptoon.
2) voor alle nieuwe 800lci users, update iig die VGA driver :o dat scheelt echt SUPERVEEL.
3) 953 3dmark03 score punten.
4) wel wat irri dat hij zichzelf terug klokt in idle positie :)

2 vragen ook nog,

1) wat voor merk/type mobo zit er in?
2) de nog matige kwaliteit van de wlan module is te verhelpen als er nieuwe/betere software voor gemaakt zou worden? of is de hardware niet goed genoeg?

http://www.NUiPhone.nl/

Devver / Serveradmin
Werkt hier

quote:
Diaboluzzz schreef op 08 July 2003 @ 17:19:
4) wel wat irri dat hij zichzelf terug klokt in idle positie :)
Hoe bedoel je dat? MERK jij het of denk je dat je het merkt? Ik merk er iig niks van, behalve in de batterij levensduur ;)

The StormRider ...

quote:
RS_003 schreef op 08 juli 2003 @ 11:42:

Verder zou ik jullie ook graag naar dit topic verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Als het mag van de topic starter van het Centrino topic plaats ik hier ook paar plaatje’s uit hem ze topic maar dan moet ik hem eerst nog mailen :)

edit:
2400e post 8)7 _/-\o_

hehehe bedankt voor de verwijzing naar mijn topic :)
Maar euhhhh kan je de sub ff aanpassen ???
Want je hebt mijn toestemming al gekregen zoals te zien is.

Daarnaast heb ik wat info van jouw in mijn openingspost verwerkt en dit Topic bijgevoegd bij de links.

FongWan wijzigde dit bericht 08-07-2003 22:40 (8%)