Ik
heb had een apart probleem cq. uitdaging.
Voordat ik begon te sleutelen vanavond had ik het volgende prima werkend:
RP2 met Domoticz v2.3530 en 3 USB poorten in gebruik, namelijk ttyUSB0 P1 kabel, ttyUSB1 Evohome HGI80, ttyUSB2 RFLink
Nu had ik de RFLink al een tijdje draaien zonder goede antenne, en was afgelopen weekend de antenne die ik had besteld in China aangekomen, dus ik dacht, ik haal het stukje koper draad er af, en zet de antenne er op.
Zo gezegd zo gedaan, echter ik krijg na het terugplaatsen van de RFLink met goede antenne geen stabiele RFLink meer.
Zowel de RFlink als de Evhome HGI80 geven continu het volgende aan:
016-01-05 21:59:00.292 Error: Evohome hardware (2) nothing received for more then 5 Minutes!....
2016-01-05 21:59:01.293 Error: Restarting: Evohome
2016-01-05 21:59:37.456 Error: RFLink: Not received anything for more then 30 seconds, restarting...
Dit terwijl ik ook helemaal geen timeout heb gedefinieerd.
Het enige wat ik vanavond ook heb gedaan is presistent USB poorten gedefinieerd (namelijk ttyUSB0, ttyUSB1, en ttyUSB2.
Voor wat het waard is, ik heb dit nu stabiel draaien door af te stappen van deze poorten en ttyUSB10,11 en 12 te kiezen, nadat ik op deze pagina:
https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices, dit gelezen had:
To prevent connection problems with RFXtrx433, please do not use a leading zero in the symlink (e.g.: ttyUSB01), use ttyUSB10 etc. instead.
Use names like ttyUSBxxx where you replace xxx with unique numbers, do not use names like ttyMyNiceName or MyNiceName (normally possible, but Domoticz doesn't support this)
Doe er jullie voordeel mee (ik had 80% al getyped voordat ik de oplossing vond)