Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:37
Eyerule2nd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:57:
[...]

OK top. dat moest ik even weten :) Dan koop ik een RFXCom.
Hoe groot is het bereik ongeveer van zo'n standaard RFXCom?
Het exacte bereik zal denk ik van vele factoren afhankelijk zijn.
Maar in de praktijk bij mij: RFXCom (nieuwste model) staat in meterkast beneden.
Kan lampen schakelen zonder problemen in woonkamer +- 8m afstand en boven door verdiepingsplaten (Beton) +- 7m afstand.
Bereik wordt weergegeven in domoticz als 7/8.

Verder op zolder en in de tuin nog geen test gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:59
Voor de tuin heb ik een kaku relais gekocht (al lang voor Domoticz). HR++ glas werkt erg tegen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik plaats het maar even hier, omdat ik geen ander geschikt topic weet.
Vandaag een DHT22 temp/humid sensor binnengekregen. Deze heb ik aangesloten op mijn ESP chippie met daarop EasyESP.
Er draait al een tijdje een DHT11 hier, en die werkt opzich goed. De tempratuur van de DHT11 en de 22 komt goed overeen. Maar de vochtigheid van de DHT22 wijkt nogal af.

Ik heb de DHT22 ook aan een arduino gehangen, en die geeft met de serial output het zelfde aan.
Als je ademt tegen de sensor, schiet de humid omhoog, maar de "normale" waarde zit rond de 50 tot 60%
Gevalletje van een slechte DHT22 chip?
Links is de DHT11, rechts de DHT22.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nncICHF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-03 18:08
Eyerule2nd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:44:
Ik wil ook bezig gaan met Domoticz, mijn vraag is nu kan ik beter een RFLink gateway kopen of een RFXCom? Ik ga het vooral gebruiken voor Hue systemen, KAKU systemen en thermometers.
Ik heb alleen een RFlink op mn raspi. Zelf gesoldeerd. Draait prima met motion detectors, verschillende kaku's, deurbel, lichtsensors, temperatuurmeters, milight enz.
Scheelt toch aardig in de kosten tov een rfxcom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:23
Dacuuu schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:46:
Ik heb de DHT22 ook aan een arduino gehangen, en die geeft met de serial output het zelfde aan.
Als je ademt tegen de sensor, schiet de humid omhoog, maar de "normale" waarde zit rond de 50 tot 60%
[afbeelding]
Kan het zo zijn dat je op de DHT22 zelf draden of een header moest solderen en dat je die DHT11 zonder solderen zo aan kon sluiten? Zelf heb ik ooit een DHT22 gekocht welke ik zo met dupont kabels aan kon sluiten. Daarna heb ik verschillende temp/rel.vochtigheid sensoren erbij gekocht (nog een DHT22, HTU21D en Si7021). Deze moest ik zelf nog van een header of draden voorzien door te solderen. Allemaal hebben ze een veel hogere relatieve vochtigheid vergeleken met die eerste. Toen ik ze alle vier vergeleek met een no name China kant en klaar kastje welke de temp en relatieve vochtigheid toont bleek die eerste sensor het meest daarbij in de buurt te komen. Zoekende naar een verklaring las ik ergens dat solderen met een temperatuur van >265 (of 285??? kan bron niet meer vinden helaas) graden C en meer dan 5 sec. zou de nauwkeurigheid voor de relatieve vochtigheid negatief beinvloeden. Voor het temperatuur deel van de sensor schijnt dat niet uit te maken. Ik vermoed dat ik de mijne met het solderen verknoeid heb. Laatst heb ik een sketch gemaakt die voor een van de sensoren 90% van de gemeten waarde toont voor relatieve vochtigheid en daarmee lijkt die weer prima in de pas te lopen met mijn eerste sensor. Binnenkort zo eens rekenen of ik de anderen zo ook weer een beetje in de pas weet te krijgen. Ik kan natuurlijk ook weer een andere kopen, maar ik heb er ondertussen al meer gekocht dan ik nodig had in een poging te snappen waardoor die afwijking kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Hey dat is raar. Zonet de update naar 4025 gedaan en nu is mn gasverbruik ineens vrij hoog... 8)
iemand enig idee hoe dat te verhelpen is?
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/f3stf9di1/Screenshot_2016_01_05_at_20_05_46.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
florabora schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:14:
Hey dat is raar. Zonet de update naar 4025 gedaan en nu is mn gasverbruik ineens vrij hoog... 8)
iemand enig idee hoe dat te verhelpen is?
[afbeelding]
Pas het volgende gehad, de komma was niet goed meegekomen:
In plaats van 1,5xx m3 was het 15xx m3 geworden.
Met shift + muisklik kun je de waarde weghalen.

Dit werkt bij mij alleen niet bij de week weergave, bij de maand weergave weer wel :)
v2.3530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:35
Dacuuu schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:46:
Ik plaats het maar even hier, omdat ik geen ander geschikt topic weet.
Vandaag een DHT22 temp/humid sensor binnengekregen. Deze heb ik aangesloten op mijn ESP chippie met daarop EasyESP.
Er draait al een tijdje een DHT11 hier, en die werkt opzich goed. De tempratuur van de DHT11 en de 22 komt goed overeen. Maar de vochtigheid van de DHT22 wijkt nogal af.

[afbeelding]
Volgens mij is een juiste luchtvochtigheid binnen tussen de 50 en 60%, dus dan lijkt de linkse juist te laag te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond die dunne strips als deur sensor die hier ieder voorbij zijn gekomen wel een mooie oplossing.
http://www.sensative.com/strips.html
Alleen de prijs valt mij wel tegen zeg...
http://www.domadoo.fr/fr/...z-wave-7330985122972.html

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 18:43
tlpeter schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Je moet een humidity switch gebruiken, die werkt wel.
Heb even zitten zoeken... maar hoe fix je dit? Een dummy switch geen punt, maar een virtuele humidity switc gaat me even de pet te boven... help? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pino112 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:41:
[...]

Volgens mij is een juiste luchtvochtigheid binnen tussen de 50 en 60%, dus dan lijkt de linkse juist te laag te zijn.
Dan ga ik morgen op zoek naar een andere luchtvochtigheid meter, kijken wat die dan aan gaat geven.
Dit vind ik online, dus dan zou het mooi zijn als de DHT22 wel klopt. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lWtxAn5.png
tlpeter schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Je moet een humidity switch gebruiken, die werkt wel.
Alleen met een simpele on/off switch werkt het bij mij goed. Heb nog wel een nieuwe virtuele vochtigheidssensor aangemaakt, maar dat werkte hier in ieder geval niet.
tsjoender schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:59:
[...]

Kan het zo zijn dat je op de DHT22 zelf draden of een header moest solderen en dat je die DHT11 zonder solderen zo aan kon sluiten? [........] Ik kan natuurlijk ook weer een andere kopen, maar ik heb er ondertussen al meer gekocht dan ik nodig had in een poging te snappen waardoor die afwijking kwam.
Ik heb de DHT22 op een bordje geprikt, nog niets gesoldeerd. De DHT11 is ook nooit gesoldeerd.
Maar volgens mij is dus de DHT11 fout, en de DHT22 goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Dacuuu op 05-01-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 16:26
Ik heb had een apart probleem cq. uitdaging.
Voordat ik begon te sleutelen vanavond had ik het volgende prima werkend:
RP2 met Domoticz v2.3530 en 3 USB poorten in gebruik, namelijk ttyUSB0 P1 kabel, ttyUSB1 Evohome HGI80, ttyUSB2 RFLink

Nu had ik de RFLink al een tijdje draaien zonder goede antenne, en was afgelopen weekend de antenne die ik had besteld in China aangekomen, dus ik dacht, ik haal het stukje koper draad er af, en zet de antenne er op.

Zo gezegd zo gedaan, echter ik krijg na het terugplaatsen van de RFLink met goede antenne geen stabiele RFLink meer.

Zowel de RFlink als de Evhome HGI80 geven continu het volgende aan:

016-01-05 21:59:00.292 Error: Evohome hardware (2) nothing received for more then 5 Minutes!....
2016-01-05 21:59:01.293 Error: Restarting: Evohome
2016-01-05 21:59:37.456 Error: RFLink: Not received anything for more then 30 seconds, restarting...

Dit terwijl ik ook helemaal geen timeout heb gedefinieerd.
Het enige wat ik vanavond ook heb gedaan is presistent USB poorten gedefinieerd (namelijk ttyUSB0, ttyUSB1, en ttyUSB2.

Voor wat het waard is, ik heb dit nu stabiel draaien door af te stappen van deze poorten en ttyUSB10,11 en 12 te kiezen, nadat ik op deze pagina: https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices, dit gelezen had:

To prevent connection problems with RFXtrx433, please do not use a leading zero in the symlink (e.g.: ttyUSB01), use ttyUSB10 etc. instead.
Use names like ttyUSBxxx where you replace xxx with unique numbers, do not use names like ttyMyNiceName or MyNiceName (normally possible, but Domoticz doesn't support this)

Doe er jullie voordeel mee (ik had 80% al getyped voordat ik de oplossing vond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:16
kraades schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:28:
Ik vond die dunne strips als deur sensor die hier ieder voorbij zijn gekomen wel een mooie oplossing.
De kosten van de gemiddelde deur sensor ligt lager, maar tel het vervangen van de batterij à 4-5 keer erbij op en je zit op een soortgelijke prijs denk ik.

Ik heb liever meer zichtbare sensoren, kan ook een preventieve werking hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-05 00:39

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Purejet schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:55:
[...]
Eerst (als test) lopen prutsen met een arduino nano en RFLink met enkele plugins uitgeschakeld. Later alsnog een RFXCom gekocht.
RFLink is alleen beschikbaar voor een Arduino Mega en dat is een bewuste keuze!
Dat je gaat lopen prutsen met een Nano en een oude versie van de RFLink software is prima maar dat heeft uiteindelijk helemaal niets te maken met hoe de RFLink Gateway werkt. Slecht advies/voorbeeld dus. De huidige RFlink software ondersteund o.a. protocollen die je niet op andere apparaten tegen komt.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bacardicoconut schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:24:
[...]

De kosten van de gemiddelde deur sensor ligt lager, maar tel het vervangen van de batterij à 4-5 keer erbij op en je zit op een soortgelijke prijs denk ik.

Batterijen zijn niet zo heel duur als je deze via de bekende chinezen webshops besteld. Kun je heel wat jaren vooruit voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb een tijdje terug 8 stuks van homeeasy gekocht maar ik vind het niet zo bijzonder staan.
Meeste zitten nog in de verpakking...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nHlXv18m.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:37
Stuntteam schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:55:
[...]

RFLink is alleen beschikbaar voor een Arduino Mega en dat is een bewuste keuze!
Dat je gaat lopen prutsen met een Nano en een oude versie van de RFLink software is prima maar dat heeft uiteindelijk helemaal niets te maken met hoe de RFLink Gateway werkt. Slecht advies/voorbeeld dus. De huidige RFlink software ondersteund o.a. protocollen die je niet op andere apparaten tegen komt.
Ik geef ook geen oordeel over de werking. Geef alleen aan dat ik dit als test heb gebruikt.
RFLink is prima. Alleen heb ik destijds al vrij snel de keuze gemaakt om een RFXCom te kopen. Omdat dit wat betreft prijs (Wanneer je geen juiste soldeerbout hebt, een mooi doosje erom wil etc.) in de richting komt van een RFLink.
Gebruiker geeft aan voornamelijk KAKU en temperatuur/weer sensoren te gebruiken. Lijkt mij dat hij met een RFXCom dan een goede keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

tozzke

aka tozzert

[...]

Alsof je de deurcontacten van buiten überhaupt kunt zien zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:04
Ik ga vanavond eens een poging doen om pilight houtje-touwtje in Domoticz te hacken. Gister ging een initiele test prima op een virtuele schakelaar. Beide API's zijn wel makkelijk met wat URL's door te linken en waarschijnlijk een klein python scriptje er tussen die gebruik maakt van de rule engine die nu in pilight zit.

Misschien bekeer ik ook nog wel tot het Domoticz kamp :+ . OpenHAB duurt me nu wel erg lang met versie 2, en ook daar zit ik wel eens met wat beperkingen en rare bugs (niet goed starten, sommige rules werken niet en een app die vaak de verkeerde pagina laadt...). Dat terwijl Domoticz in mijn ogen wel grote stappen maakt, waarvoor hulde :)

Dus, komende weken ga ik eens kijken of Domoticz bij mij OpenHAB kan gaan vervangen. De RFLink ziet er ook wel goed uit om mijn houtje-touwtje pilight te vervangen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 21:58
kraades schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:28:
Kan al iemand bevestigen dat deze werken in Domoticz?
De prijs is toch vergelijkbaar met vele andere Zwave producten van bv. Fibaro of Qubino?
Een prachtige oplossing die ik nu ook overweeg...i.p.v. al die opschroef toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 25-04 23:07
basa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Kan al iemand bevestigen dat deze werken in Domoticz?
De prijs is toch vergelijkbaar met vele andere Zwave producten van bv. Fibaro of Qubino?
Een prachtige oplossing die ik nu ook overweeg...i.p.v. al die opschroef toestellen...
Er is een config beschikbaar voor OpenZWave, dus waarschijnlijk wel.
https://github.com/OpenZW...e/master/config/sensative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:16
MikeOO schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:03:
[...]
Batterijen zijn niet zo heel duur als je deze via de bekende chinezen webshops besteld. Kun je heel wat jaren vooruit voor een paar euro.
Die mogelijkheid had ik even niet bij stil gestaan inderdaad. :)
kraades schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:29:
[...]

Ik heb een tijdje terug 8 stuks van homeeasy gekocht maar ik vind het niet zo bijzonder staan.
Meeste zitten nog in de verpakking...
Persoonlijk vind ik van Fibaro de deur/raam sensoren nog wel "mooi" maar die zijn ook alweer 45 euro p.s.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000566878.jpeg
tozzke schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:59:
[...]

Alsof je de deurcontacten van buiten überhaupt kunt zien zitten ;)
Haha, dat hangt er maar net vanaf waar ze kijken, deur sensoren inderdaad niet maar raamsensoren zullen ze bij mij via andere ramen zeker kunnen zien zitten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
hondapower schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
[...]
Er is een config beschikbaar voor OpenZWave, dus waarschijnlijk wel.
https://github.com/OpenZW...e/master/config/sensative
Deze is er ook voor mijn MCO home schakelaar...maar werkt ook niet ideaal in Domoticz (geen terug schakeling). Voor een lichtschakelaar is dit geen ramp, maar voor een deursensor is dit toch wel een belangrijk detail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
basa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:38:
[...]

Deze is er ook voor mijn MCO home schakelaar...maar werkt ook niet ideaal in Domoticz (geen terug schakeling). Voor een lichtschakelaar is dit geen ramp, maar voor een deursensor is dit toch wel een belangrijk detail ;)
Ik zou zeggen probeer het uit. Iemand moet de eerste zijn. :)

Wat betreft de MCO Home, als je polling aanzet ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
hondapower schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:09:
[...]
Ik zou zeggen probeer het uit. Iemand moet de eerste zijn. :)
Wat betreft de MCO Home, als je polling aanzet ook niet?
Voorlopig net een Fibaro dimmer gekocht, dus even afwachten voor de nieuwe aankoop 8).
Het is al enkele beta updates geleden dat ik het probeerde...maar polling hielp niet bij de MCO. Integendeel hierdoor genereerde Domoticz nog meer timeouts waardoor de schakelaar minder snel reageerde op commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
tsjoender schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:59:
[...]

Zoekende naar een verklaring las ik ergens dat solderen met een temperatuur van >265 (of 285??? kan bron niet meer vinden helaas) graden C en meer dan 5 sec. zou de nauwkeurigheid voor de relatieve vochtigheid negatief beinvloeden.
Ik gebruik zelf o.a. de AM2301 en die heeft een zeer nette behuizing en draadjes er al aan.
Dan heb je ook geen last van mogelijke soldeerprobleempjes.

Afbeeldingslocatie: http://electronics.semaf.at/bilder/produkte/gross/AM2301-DHT21-Temperature-Humidity-Sensor_b2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:12
Even een vraagje aan mensen hier. Ik draai al een hele tijd Domoticz voor het uitlezen van een slimme meter en het in/uitschakelen van verlichting. Nu heb ik al een tijdje dat de slimme meter zeer sporadisch een keer aangeeft dat er teruglevering plaats heeft gevonden, zonder dat ik zonnepanelen heb.. :D

Nu is dat een beetje onhandig omdat hij nu altijd op het dashboard "levering: 0.000" aangeeft. Is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:20
adjego schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:32:
Even een vraagje aan mensen hier. Ik draai al een hele tijd Domoticz voor het uitlezen van een slimme meter en het in/uitschakelen van verlichting. Nu heb ik al een tijdje dat de slimme meter zeer sporadisch een keer aangeeft dat er teruglevering plaats heeft gevonden, zonder dat ik zonnepanelen heb.. :D

Nu is dat een beetje onhandig omdat hij nu altijd op het dashboard "levering: 0.000" aangeeft. Is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen?
Heb hetzelfde probleem ook al een tijdje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb Domoticz op mijn Synology NAS draaien. Beneden hebben we vloerverwarming en op de eerste etage is een werkkamer waar mijn vrouw overdag veel is. De kamerthermostaat hangt in de woonkamer en op de radiator in de werkkamer heb ik een Danfoss Living Connect knop geplaatst. Ik zoek nu een mogelijkheid om de CV-ketel (Remeha Calenta met OpenTherm) aan te laten gaan zonder dat de kamerthermostaat ingesteld hoeft te worden. Ook is er in de werkkamer een 6-in-1 sensor van Aeon.
De kamerthermostaat is de slimme thermostaat van ICY/Essentieel en ook toegevoegd aan Domoticz. Is het bijvoorbeeld mogelijk een regel te maken dat de kamerthermostaat een graad hoger gezet wordt om de CV te trigger en wanneer de Danfoss een temperatuur vraagt die hoger is dan de gemeten temperatuur door de multisensor? De vloerverwarmingapomp in de woonkamer staat overdag vaak uit.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

timovd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:32:
Ik heb Domoticz op mijn Synology NAS draaien. Beneden hebben we vloerverwarming en op de eerste etage is een werkkamer waar mijn vrouw overdag veel is. De kamerthermostaat hangt in de woonkamer en op de radiator in de werkkamer heb ik een Danfoss Living Connect knop geplaatst. Ik zoek nu een mogelijkheid om de CV-ketel (Remeha Calenta met OpenTherm) aan te laten gaan zonder dat de kamerthermostaat ingesteld hoeft te worden. Ook is er in de werkkamer een 6-in-1 sensor van Aeon.
De kamerthermostaat is de slimme thermostaat van ICY/Essentieel en ook toegevoegd aan Domoticz. Is het bijvoorbeeld mogelijk een regel te maken dat de kamerthermostaat een graad hoger gezet wordt om de CV te trigger en wanneer de Danfoss een temperatuur vraagt die hoger is dan de gemeten temperatuur door de multisensor? De vloerverwarmingapomp in de woonkamer staat overdag vaak uit.
Ervan uitgaande dat je die ICY thermostaat kunt aansturen vanuit Domoticz, lijkt me dit geen probleem aangezien de rest ook via Domoticz loopt (neem ik aan?).

Doet iets als dit niet wat je wilt?
code:
1
2
3
4
IF ([Iemand Thuis = On] AND [Slaapstand = Off] AND [Werkstand = On] AND)*
    [Werkkamer Aeon lichtsterkte >= xx] AND [Werkkamer Aeon beweging = On] AND 
    [Werkkamer Aeon temp <= 20] AND [Werkkamer Danfoss gewenste temp] > [Werkkamer Aeon temp]
DO [Set [Woonkamer ICY = 22] for xx minutes]

* optioneel aantal extra voorwaarden om geen false positives te krijgen.
Ik heb geen van bovengenoemde devices dus ik weet überhaupt niet óf ze zo aan te sturen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Ik gebruik sinds deze week domoticz op een raspberry pi B. Ik heb dmv een raspberry seriële poort een CM11 toegevoegd en ik kan vanaf de command line heyu on a1 en heyu off a1

Dus ik bij hardware een dummy toegevoegd en die X10 genoemd. Vervolgend bij switch "Manual Light/Switch Device" een switch toegevoegd met als houde code: a & unit code: 1

Echter als ik op Test klik gebeurt er niks...

Nu las ik op https://www.domoticz.com/wiki/X10_with_CM11a wat over lua scripts. Echter kom ik hier niet helemaal uit, en gaat dit over de USB cm11a en niet over de seriële cm11 die ik heb.

Ik ga er van uit dat domotics bij een manual switch van het type X10 toch wel snapt dat hij een heyu commando moet geven ? Of zit ik hier naast ?

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:05
MikeOO schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:38:
[...]

Nope dit is puur een buienraderscript en werkt dus niet met een apparaat maar met de input van buienrader zelf.
Script werkt op zich prima het is alleen even uittesten wat de beste waarde is waarvoor je hem gaat inzetten.
100% garantie heb je nooit, website kan down zijn en dan blijft je scherm ook uitstaan tijdens een bui. Nu is dat ook niet zo erg en kunnen ze prima tegen. Windmeting is dan wel een belangrijke factor.

Regensensor is de auto werkt ook niet echt 100%, vaak schieten ze weer teveel door waardoor je ruitenwissers veel te snel gaan tov de regen die valt. >:)
Heb jij dit script zelf ook draaien?

Ik heb me even goed ingelezen in het verhaal van Dacuuu en jou reacties. En wil nu ook dit systeem gaan opbouwen.

Heeft het nog een toegevoegde waarde om een regenmeter toe te passen ipv het buienradar script? Of moet het even regenen voor dat een regenmeter dit goed aangeeft.
Met buienradar kan je naar mijn idee nog wel eens "valse" meldingen krijgen omdat dit een voorspelling betreft. of is dit jou ervaring anders?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
@vochtigheidssensoren: deze moet je idd na het solderen "herbevochtigen", Sparkfun heeft hier ook al problemen mee gehad: https://www.sparkfun.com/news/1090

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 16:26
Is er iemand die nog een geniale tip heeft wat betreft een behuizing voor de Arduino Mega + RFLink.
Ik snap dat een gat voor bijv. een antenne in gemaakt moet worden, maar als ik in het verre oosten bij cases kijk zijn de meeste zo plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 19:29
Multispeed schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:45:
[...]

Ik ga er van uit dat domotics bij een manual switch van het type X10 toch wel snapt dat hij een heyu commando moet geven ? Of zit ik hier naast ?
Een manual switch doet uit zichzelf helemaal niets, die doet alleen wat jij 'm vertelt dat ie moet doen.
Je kan 'm zelf een "on action" en/of "off action" meegeven, iets in Blockly regelen of een lua script schrijven (danwel copy/pasten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

matthijsph schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Een manual switch doet uit zichzelf helemaal niets, die doet alleen wat jij 'm vertelt dat ie moet doen.
Je kan 'm zelf een "on action" en/of "off action" meegeven, iets in Blockly regelen of een lua script schrijven (danwel copy/pasten).
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd dmv het voorbeeld script wat daar staat
En ik roep bij de on en off dit aan: script:///home/pi/domoticz/scripts/lua/woonkamer_lamp_raam.lua

In dat script staat dit:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
commandArray = {}
if (devicechanged['Woonkamer Lamp Raam'] == 'On') then
        os.execute('sudo -u pi /home/pi/heyu-2.11-rc1/heyu on a1')
elseif (devicechanged['Woonkamer Lamp Raam'] == 'Off') then
        os.execute('sudo -u pi /home/pi/heyu-2.11-rc1/heyu off a1')
end
return commandArraycommandArray = {}
end
return commandArray

Dit is de switch in domoticz
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/ku2n5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-03 18:08
japie101 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:35:
Is er iemand die nog een geniale tip heeft wat betreft een behuizing voor de Arduino Mega + RFLink.
Ik snap dat een gat voor bijv. een antenne in gemaakt moet worden, maar als ik in het verre oosten bij cases kijk zijn de meeste zo plat.
http://gathering.tweakers...message/44711045#44711045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-05 15:35
Ik probeer een lichtsensor een lamp te schakelen .
Tot zover gebeurd er niks via het gemaakte blok.
Wat doe ik nog verkeerd.? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd20/roywebers/Knipsel_zpsyjwe5pkl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Zuch.. Ik denk te moeilijk, maar kom er even niet uit.. |:(

In Domoticz heb ik al een hele bewegingsmelding oplossing voor als er iemand de oprit op komt of af gaat. Maar ik krijg ook de hele tijd meldingen als ik weg ga of thuis kom en hetzelfde geldt voor mijn vriendin. Nu heeft dat bepaalde voordelen (bedenk zelf maar wat. ;) ), maar het is ook een beetje overdreven.

Dus eigenlijk wil ik iets maken dat ik deze meldingen niet meer krijg. Maar van ieder ander natuurlijk wel. Nu zijn mijn vriendin en ik de enige die een afstandbediening van de poort hebben en dus kunnen bedienen. Dus de stelling is eigenlijk: wie de poort open en dicht kan maken is vertrouwd en daarvan hoeft geen melding te worden gemaakt.

De zenders voor de poort werken op 433 MHz, echter hebben ze een rolling/hopping code. Volgens mij maakt ze dat per definitie onbruikbaar voor de RFLink, toch?

Dan heb ik nog een ander alternatief: bij de aansturing van de poort heb ik (naast voeding) ook een 230v aansluiting om een lamp op te schakelen. Zodra de poort wordt bediend met de afstandsbediening, gaat er een lamp branden voor ongeveer 10 sec. Als ik nu "iets" heb wat ik hierop kan aansluiten en een signaal verstuurt zodra er spanning op komt, kan ik daar in Domoticz weer een (virtuele) schakelaar maken. Met Blockly ben ik dan wel handig genoeg dat als deze schakelaar aan is, hij geen bericht hoeft te sturen.

Maar wat voor ding heb ik dan nodig? Ik kan zowel met RFLink als met ZWave uit de voeten. Met een Fibaro FGS-221 kan ik dat wel bouwen, maar vindt dat nog wel een prijzige oplossing voor iets wat voor wat anders is bedoeld. Anderzijds kan ik vast ook wel met een deurcontact werken, maar die moet ik dan weer op de poort maken en het oog wil ook wat natuurlijk..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 06:52
Multispeed schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:26:
[...]

En ik roep bij de on en off dit aan: script:///home/pi/domoticz/scripts/lua/woonkamer_lamp_raam.lua

In dat script staat dit:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
commandArray = {}
end
end
return commandArray

Dit is de switch in domoticz
[afbeelding]
dubbel op om het daar bij de actions te zetten. bij iedere device change worden alle lua's afgevuurd. en in deze staat dat devicechanged als het daaraan voldot wordt het uitgevoerd.
het had dus niet apart bij actions te staan.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]
Een Lua script roep je niet via de OnAction of OffAction van een script aan :D

Je noemt hem script_device_woonkamer_lamp_raam.lua en zet hem in de 'lua' map.
Vervolgens zal hij, mits je geen typfouten/bugs erin hebt zitten (Domoticz log in de gaten houden), triggeren als je de schakelaar bedient.
Royke1972 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:29:

[afbeelding]
Je hebt de 'Off' en de 'On' er niet op de goede manier in staan.

Jij hebt dit: [A = AND Off B = Off] terwijl je dit wilt: [[A = Off] AND [B = Off]]
Let goed op de haakjes.

Het puzzelstukje wat nu aan de IF hangt sleep je in de linkerkant van de AND, de AND komt daarna aan de IF te hangen (lastig uit te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Royke1972 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:29:

[afbeelding]
tozzke in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
Echt... dat mensen dit verkeerd (blijven) doen... ik snap het eerlijk gezegd niet zo :)
edit:

wat ThinkPad zegt ^^

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 06-01-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
Ik heb het veranderd.
Maar gebeurd nog niks.
Het is idd lastig om uitleggen via de forum.

Roy

Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd20/roywebers/Knipsel_zpsb3pgo9bh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Royke1972 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:54:
Ik heb het veranderd.
Maar gebeurd nog niks.

Roy

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mhHoMxF.png
elke afzonderlijke voorwaarde dient in zijn eigen blokje te staan.
Dus als 'Plafond woonkamer' uit is en 'Schemerschakelaar' aan, moet je dat als volgt in elkaar knutselen:
code:
1
2
3
4
If [[Plafond woonkamer = Off] and [Schemerschakelaar = On]]
Do [Set Plafond woonkamer = On]
Else if [[Plafond woonkamer = On] and [Schemerschakelaar = Off]]
Do [Set Plafond woonkamer = Off]

[ Voor 34% gewijzigd door tozzke op 06-01-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Kan het kloppen dat er wat bugs zijn qua kw/h meters? mijn server hoekje verbruikt sinds dit jaar wel heel veel :-(
2Kw kan ik nog me leven (deze waarde zie ik vaker in domoticz voorbij komen) maar het verbuik loopt alleen maar op, telt maar bij elkaar op ipv per dag het verbruik vergeven)
gebruikte meter is een PoPP 123658

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/12484719_902907279824198_7298968356367908042_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/t31.0-8/12402053_902907233157536_8649484965663226337_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/t31.0-8/12366087_902907246490868_5719014799535783558_o.jpg

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 19:29
[...]

In dat script staat dit:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
commandArray = {}
end
end
return commandArray
Ik vermoed dat je per ongeluk 2x geplakt hebt? Anders zit er een probleem in je code en mag het hele stuk na je eerste return commandArray weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capmans
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-07-2024
Royke1972 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:54:
Ik heb het veranderd.
Maar gebeurd nog niks.

Roy

[afbeelding]
Kijk goed naar de "puzzelstukjes" :)
https://www.dropbox.com/s/m4bdsvwxbpkuv57/blockly.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

Kraz

Saving the world

ThinkPadd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:43:
[...]

Sinds kort kun je de LUA scripts ook gewoon via de EVENTS aanmaken.
Daardoor worden ze opgeslagen in je Database en hoef je niet meer met bestanden aan de gang.

*Goed bezig die Gizmocuz Domoticz-Developer(s)! ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Kraz op 06-01-2016 20:15 . Reden: Credit naar de juiste persoon! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 06:52
Kraz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:46:
[...]

Daardoor worden ze opgeslagen in je Database en hoef je niet meer met bestanden aan de gang.

*Goed bezig die Gizmocuz! ;)
hij is zeker goed bezig maar dit heeft iemand anders gemaakt ;)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:46:
[...]

*Goed bezig die Gizmocuz! ;)
He, dat is grappig :) Maarja hoe ga ik ze dan delen op m'n Bitbucket :D ? Losse .lua bestanden zijn veel makkelijker te backuppen/delen :)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 09-05 15:18
Aeotec heeft tijdens CES wat leuke producten aangekondigd:

http://aeotec.com/ces2016.zip

-Een Scene controller (Zwave alternatief voor een Hue Tap)
-Een dimmer die alle soorten licht dimt (led/spaarlamp/tl/halogeen/gloei)
-Een bijna onzichtbare raamsensor

En een overzicht van wat er op CES te zien is aan HA

[ Voor 20% gewijzigd door arjandijk162 op 06-01-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Allen

Korte uitleg:
ik ben nu al een weekje aan het spelen met Domoticz. Het ziet er fantastisch uit. Onlangs bestelde ik de Aeon Labs USB Adapter met Z-wave plus op Batterijen. Deze vandaag aangesloten. Werd onmiddellijk gevonden. Doet wat hij moet doen. Verder heb ik een Greenwave Z-wave Powernode-1 geplaatst. Op het knopje geduwd en voila hij werd als Node toegevoegd. Werkt perfect. Kan ik via Domoticz perfect aansturen.

Nu begint m'n probleem. Ik heb een Zwaveme wandzender ZME_WALLC-S aangeschaft met de bedoeling dat deze die Powernode aan en uit gaat zetten. Vol enthousiasme duwde ik op "Node toevoegen" en duwde ik op wat knopjes van die wandzender. Verbaasd was ik dat deze onmiddellijk werd gevonden en toegevoegd. Joepie! Echter deed dat ding niets... Het stond steeds in "slaapstand" ofzo en ik vond het nergens terug als Device... Dus, ik heb deze weer verwijderd, terug op voeg node geklikt en weer add random op knopjes beginnen duwen. Deze keer voegt hij niets toe... Heel raar... De lichtjes branden als ik op de knopjes duw enzo... De batterij er eens uitgehaald en nogmaals geprobeerd... Niets... 3x rap op aan uit aan uit aan uit geduwd (wat zo moet volgens google) ook niets...

Probleem 1:
Iemand raad hoe ik die wandzender dan wel moet toevoegen? En verder, hoe koppel ik deze via domoticz als aan uit switch aan m'n powernode?

Probleem 2:
Als ik kijk onder Devices zie ik een aantal devices dubbel tot 3 dubbel staan? Volgens de screen hier onder zie ik 4x lightning staan en 2x electric. Echter heb ik maar 1 powernode toegevoegd...

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0F1J0Y1p1B182I2G3I40/Screen%20Shot%202016-01-06%20at%2020.21.31.png

Een beetje hulp met m'n 2 problemen voor deze leek zou me al héél ver brengen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Zijn het niet gewoon 4 knopjes? Bij mij heeft de Greenwave een gebruiksmeter en een totaalmeter, dus daarom misschien twee meter. Heb je herkenning van nieuwe apparaten aan staan? Overigens kan je ook Zwave apparaten koppelen in het Zwave control panel, dan schakelt het wat sneller

[ Voor 22% gewijzigd door arjandijk162 op 06-01-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
er is een id voor de switch aan/uit
verder is er een id voor alarm level en type
verder zeker 1 id voor het opgenomen vermogen [watt].
en dan zover ik kan zien nog een zelfde (bij mij 00501) met unit=2 ook een waarde in [watt].

heb dus zelfde setje als jou gekocht :)

bij aansluiten van P1 smart meter zie ik ook meerdere (heel vreemd) z-wave devices ontstaan.

Is me nog niet gelukt om te achterhalen wat de diverse id's/units inhouden.

ik lees weer verder mee....

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
arjandijk162 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:30:
Heb je herkenning van nieuwe apparaten aan staan? Overigens kan je ook Zwave apparaten koppelen in het Zwave control panel, dan schakelt het wat sneller
De optie 'Accept new Hardware Devices' staat aangevinkt ja. In dat Conrol panel ook al geprobeerd mijn wandzender toe te voegen maar ook daar doet hij niets... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Amarog schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:39:
[...]

De optie 'Accept new Hardware Devices' staat aangevinkt ja. In dat Conrol panel ook al geprobeerd mijn wandzender toe te voegen maar ook daar doet hij niets... :/
Even de Zwave ontvanger van actief-inactief-actief in hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Laatst online: 07-05 12:11
Ik heb een vreemd probleem...
Ik wil mijn PC via Domoticz aan en uit kunnen zetten, dus ik heb de volgende opstelling:
1) Dummy met als off action een URL dat Airytec op de remote PC aanroept, dat werkt
2) WOL switch voor PC, die werkt

Maar nu wilde ik die WOL als slave zetten van 1), maar dan werkt het ineens niet? Terwijl hij in de log wel registreet dat de WOL aangezet wordt als ik de Dummy aanzet...

En als ik vervolgens direct de WOL switch aanzet, doet hij het wel... Maar niet als dezelfde switch indirect als slave aangeroepen wordt.

Iemand ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

[...]

Vervolgens zal hij, mits je geen typfouten/bugs erin hebt zitten (Domoticz log in de gaten houden), triggeren als je de schakelaar bedient.
TNX! Will do! Zal even laten weten als het gelukt is.

Andere vraag, waarom hebben de developers er niet voor gekozen dat een dummy X10 switch gewoon rechtstreeks heyu commando's uitvoert ?
matthijsph schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:15:
[...]

Ik vermoed dat je per ongeluk 2x geplakt hebt? Anders zit er een probleem in je code en mag het hele stuk na je eerste return commandArray weg...
Ja idd, zal hem weg halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Laatst online: 25-02 23:47
Heey,

Ik heb me erg verdiept in domotica en zoek een nieuw systeem met uitgebreide mogelijkheden. Mijn ogen zijn gevallen op domoticz, vanwege Blocky. Dat scheelt veel programeerwerk (ik kan wel programmeren, maar niet super goed). Mijn vraag is nu op welke apparaten je domoticz kan installeren, zoals bijvoorbeeld Raspberry Pi en wat de verschillen zijn tussen de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

X-tiaan schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:03:
Heey,

Ik heb me erg verdiept in domotica en zoek een nieuw systeem met uitgebreide mogelijkheden. Mijn ogen zijn gevallen op domoticz, vanwege Blocky. Dat scheelt veel programeerwerk (ik kan wel programmeren, maar niet super goed). Mijn vraag is nu op welke apparaten je domoticz kan installeren, zoals bijvoorbeeld Raspberry Pi en wat de verschillen zijn tussen de apparaten.
Je kunt Domoticz installeren op:
- Raspberry Pi
- Windows machine
- Linux machine
- NAS (Synology / Qnap)

Het is aan jou welke je wilt gebruiken.
Blocky wordt door meerdere systemen ondersteund hoor. Dat is niet Domoticz alleen. Zipato heeft bijvoorbeeld ook Blocky ondersteuning.

Wel is het zo dat Domoticz icm een rPi het beste wordt ondersteund. Veel scripts etc die geschreven zijn, zijn op basis van die rPi (of iig Linux).

Wil je snel even kijken hoe-en-wat dan kun je t natuurlijk installeren op een Windows machine.

Houdt er rekening mee dat Domoticz slechts een tool is om je apparaten te beheren/ aan te sturen. Het wordt pas echt leuk als je er hardware aan gaat koppelen d.m.v. een zWave stick of een RFXCom.
Gelukkig zit er out-of-the-box al veel ondersteuning voor verschillende apparaten; Slimme meters, Slimme thermostaten, sommige weerstations, etc.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
Wie weet er een site waar de blockys worden uit gelegd wat en hoe je ze moet gebruiken?
Zoals de if en do en de tekens wat je erbij kan zetten.
Het liefste in nederlands ivm mijn slechte engels.
bvd

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 23:57
Ik heb een vraag over een ip camara in frontpage.html
(ip,port en snapshoturl in de html veranderd en hij werkte)

Deze heb ik werkend via mijn pc.
Echter op een tablet met android zie alleen maar webcam offline
Wat zie ik over het hoofd, moet ik ergens nog wat aanpassen in een js script?

Wat me nog wel opviel was dat ik op de pc bij het klikken op de camara cell, het login venster van mijn ipcam naar voren kwam en ik een username en password ingaf. daarna is het niet meer nodig geweest.

:)
Inmiddels heb ik het gevonden, ik heb user en password in de html ingevuld, nu werkt het ook op de tablet.

[ Voor 10% gewijzigd door master30 op 07-01-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Royke1972 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:31:
Wie weet er een site waar de blockys worden uit gelegd wat en hoe je ze moet gebruiken?
bvd

Roy
Standaard opmerking op tweakers maar toch: heb je zelf al gezocht? Ik denk namelijk dat google wel een antwoord heeft. Als daarna een specifieke vraag hebt kun je hier terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Royke1972 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:31:
bvd

Roy
Er staan in dit topic aardig wat screenshots met voorbeelden.
Lijkt mij dat je daarmee een heel eind moet kunnen komen?

Zo niet dan vrees ik dat het sowieso erg lastig gaat worden. Het is een kwestie van logisch denken/redeneren.

Wellicht als je er een paar keer mee speelt dat het al duidelijk(er) wordt. Je kunt er niets mee stuk maken toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Laatst online: 25-02 23:47
Heey,

Ik vind domoticz een erg mooi systeem met veel mogelijkheden, maar het ziet er echt niet uit! Nu zie ik online mensen die thema's maken, maar ik kan nergens iets vinden over dat je het thema kan wijzigen.

Mijn vraag dus:
Kan je het uiterlijk van de webinterface (makkelijk) veranderen?
Is het gewoon een kwestie van instellingen > thema's > Kies een nieuw thema of is het een heel gedoe?
Wordt dit nieuwe thema ook toegepast in de mobiele app van Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Laatst online: 02-05 00:39

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Whizzer schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:35:
De zenders voor de poort werken op 433 MHz, echter hebben ze een rolling/hopping code. Volgens mij maakt ze dat per definitie onbruikbaar voor de RFLink, toch?
Dat hoeft niet direct. RFLink vangt ook de signalen van o.a. Keeloq devices op.
Zenden zit er niet in, daar zou meer voor nodig zijn. Maar in dit geval gaat het niet om zenden maar om een signalering. Wellicht even kijken wat er in de log komt en mij een berichtje sturen...

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-tiaan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:29:
Heey,

Ik vind domoticz een erg mooi systeem met veel mogelijkheden, maar het ziet er echt niet uit! Nu zie ik online mensen die thema's maken, maar ik kan nergens iets vinden over dat je het thema kan wijzigen.

Mijn vraag dus:
Is het gewoon een kwestie van instellingen > thema's > Kies een nieuw thema of is het een heel gedoe?
Een thema downloaden en in /www/styles plaatsen. Je maakt dan in deze folder een eigen map aan voor het thema.
Dan bij instellingen van Domoticz het nieuwe thema selecteren.

Maar dit soort dingen zijn vrij eenvoudig zelf te vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Heb jij dit script zelf ook draaien?

Ik heb me even goed ingelezen in het verhaal van Dacuuu en jou reacties. En wil nu ook dit systeem gaan opbouwen.

Heeft het nog een toegevoegde waarde om een regenmeter toe te passen ipv het buienradar script? Of moet het even regenen voor dat een regenmeter dit goed aangeeft.
Met buienradar kan je naar mijn idee nog wel eens "valse" meldingen krijgen omdat dit een voorspelling betreft. of is dit jou ervaring anders?
Ik heb hem inderdaad draaien maar meer als extra in Domoticz. Ik heb er nog geen echte functie voor.
Voor nu kan een switch omzetten en dan krijg ik een 1x een melding als het binnen 20min gaat regenen.
Gebruik ik nu voor als de was buiten hangt dan kan die op tijd naar binnen. Beetje spelen met de waarde om te zien wat het beste werkt in je situatie.

Valse melding valt op zich wel mee aangezien je zelf de tijd kunt bepalen hoever het script vooruit kijkt wanneer het gaat regenen. Als je dit op bv 5 min zet is het niet een echte voorspelling meer en redelijk betrouwbaar. Ga je deze tijd ruim zetten dan krijg je daar inderdaad mee te maken. Het is dan maar net waarvoor je het gaat gebruiken.

Een regenmeter is meer voor te kijken hoeveel regen er is gevallen, bv of je de tuin moet (laten) sproeien. Zeker als je dat ook met Domoticz gaat doen tijdens vakantie.
Voordat de meter iets zal registeren zal er eerst regen in moeten vallen, voorspellen doet hij niet.

De het buienraderscript kan bv je zonnescherm al laten inklappen vlak voor het gaat regenen. Bij een regenmeter regent het al voor je iets kunt laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:59
robvanu schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:13:
Ik heb een vreemd probleem...
Ik wil mijn PC via Domoticz aan en uit kunnen zetten, dus ik heb de volgende opstelling:
1) Dummy met als off action een URL dat Airytec op de remote PC aanroept, dat werkt
2) WOL switch voor PC, die werkt

Maar nu wilde ik die WOL als slave zetten van 1), maar dan werkt het ineens niet? Terwijl hij in de log wel registreet dat de WOL aangezet wordt als ik de Dummy aanzet...

En als ik vervolgens direct de WOL switch aanzet, doet hij het wel... Maar niet als dezelfde switch indirect als slave aangeroepen wordt.

Iemand ideeën hierover?
Ik heb ook even gestoeid met WOL, maar elke keer als de spanning van de netwerkkaart was afgeweest werkte dat niet meer.

Ik controleer nu via ping en hoeveel stroom er gebruikt wordt of de PC aanstaat. Zo niet, na 2 minuten de spanning er af.
Via een virtuele switch controleer ik of iemand de spanning heeft aangezet, of dat er een stroomstoring is geweest waardoor de PC aan is gegaan (greenwave switch gaat aan na een spanningsdip), in dat laatste geval krijgt de PC een shutdown na 5 minuten. PC staat ingesteld om aan te gaan als hij spanning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Is er iemand die me op weg kan helpen om scripts en andere zaken genoemd in dit topic aan de praat te krijgen op een Synology DS214? Die is wat minder toegankelijk dan een Pi.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
arjandijk162 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Even de Zwave ontvanger van actief-inactief-actief in hardware?
Dit snap ik niet? Wat moet ik precies doen?
Het valt me ook op dat m'n Z-wave usb controller steeds van blauw, naar geel, naar rood knippert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:02:
[...]

Ik heb hem inderdaad draaien maar meer als extra in Domoticz. Ik heb er nog geen echte functie voor.
Voor nu kan een switch omzetten en dan krijg ik een 1x een melding als het binnen 20min gaat regenen.
Gebruik ik nu voor als de was buiten hangt dan kan die op tijd naar binnen. Beetje spelen met de waarde om te zien wat het beste werkt in je situatie.

Valse melding valt op zich wel mee aangezien je zelf de tijd kunt bepalen hoever het script vooruit kijkt wanneer het gaat regenen. Als je dit op bv 5 min zet is het niet een echte voorspelling meer en redelijk betrouwbaar. Ga je deze tijd ruim zetten dan krijg je daar inderdaad mee te maken. Het is dan maar net waarvoor je het gaat gebruiken.

Een regenmeter is meer voor te kijken hoeveel regen er is gevallen, bv of je de tuin moet (laten) sproeien. Zeker als je dat ook met Domoticz gaat doen tijdens vakantie.
Voordat de meter iets zal registeren zal er eerst regen in moeten vallen, voorspellen doet hij niet.

De het buienraderscript kan bv je zonnescherm al laten inklappen vlak voor het gaat regenen. Bij een regenmeter regent het al voor je iets kunt laten doen.
Oke duidelijk, dan zijn me voorwaarden waarop het scherm ingetrokken moet worden wel duidelijk.
Regen: via voorspelling met het buienradar script
Wind: dmv een windmeter

Het buienradar script is zeker geschreven voor linux? Ik draai zelf nog domoticz op windows, en dan moet ik hem dus gaan vertalen.

Nu alleen nog verder uitdiepen op welke voorwaarden het zelf uit moet gaan.
Optie 1: buiten temp. hoger dan binnen temp.
Optie 2: zon intensiteit meten, en hierop regelen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

iAmRenzo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:57:
Is er iemand die me op weg kan helpen om scripts en andere zaken genoemd in dit topic aan de praat te krijgen op een Synology DS214? Die is wat minder toegankelijk dan een Pi.... :/
Geef eens aan wat je probleem is. Wellicht kunnen we je zo helpen.

"Het lukt niet, wie helpt me?" kunnen we weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:11:
[...]

Oke duidelijk, dan zijn me voorwaarden waarop het scherm ingetrokken moet worden wel duidelijk.
Regen: via voorspelling met het buienradar script
Wind: dmv een windmeter

Het buienradar script is zeker geschreven voor linux? Ik draai zelf nog domoticz op windows, en dan moet ik hem dus gaan vertalen.

Nu alleen nog verder uitdiepen op welke voorwaarden het zelf uit moet gaan.
Optie 1: buiten temp. hoger dan binnen temp.
Optie 2: zon intensiteit meten, en hierop regelen.
Script is LUA en kun je dus gewoon gebruiken dacht ik. In /domoticz/scripts/lua plaatsen en het zou moeten werken. Dacht dat dit niet uitmaakt op wat voor systeem je dit draait maar durf ik niet met zekerheid te zeggen, draai het zelf op een RaspB2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

[...]

Ik zou er nog even op terug komen. En inderdaad werkt het nu. Ik had niet door dat de lua scripts vanzelf aangeroepen zouden worden, tnx voor die tip.

Ik kon in de logs van domoticz niet zien dat het lua script daadwerkelijk aangeroepen werd, maar een heyu monitor. Gaf mij het volgende resultaat

code:
1
2
3
4
5
6
monipi@raspberrypi ~ $ heyu monitor
01/07 09:14:37  Monitor started
01/07 09:15:36  sndc addr unit       1 : hu A1  (_no_alias_)
01/07 09:15:37  sndc func          Off : hc A
01/07 09:15:38  sndc addr unit       1 : hu A1  (_no_alias_)
01/07 09:15:39  sndc func          Off : hc A

de schakelaar gaat ook daadwerkelijk uit en aan (wat wel fijn is he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:14:
[...]

Script is LUA en kun je dus gewoon gebruiken dacht ik. In /domoticz/scripts/lua plaatsen en het zou moeten werken. Dacht dat dit niet uitmaakt op wat voor systeem je dit draait maar durf ik niet met zekerheid te zeggen, draai het zelf op een RaspB2+.
Oke ik ga binnenkort (lees: als ik een keer tijd heb) het script wel is implementeren en testen.
Lees ook net op de Wiki pagina's van LUA dat het inderdaad cross-platform is. zou dus moeten werken

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 210193

X-tiaan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:29:
Heey,

Mijn vraag dus:
Makkelijke weg: maak een kopie van /www/styles/default naar /www/styles/eigen (oid) en bewerk die.
Moeilijkere maar zoveel leukere weg: Maak volledig zelf je interface op basis van de JSON API. Pas DAN heb je echt vrijheid in hoe het er moet uit zien en werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 22:48
heb nu 5x Eurodomest
4x Home Easy 433Mhz
2x http://www.banggood.com/4...ml?p=CG251484218820141020

Ik wil deze gaan aansturen. Zeggen jullie van: koop een rfxcom of kan het ook met een rflink?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Dacuuu schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Gebruik ik ook, werkt prima!
Dacuuu, jij bent ook bezig met automatiseren van de je zonnescherm toch?
Ga je voorwaarden definieeren waarop het scherm automatisch uit moet gaan?
Hoe ga jij dit doen, op binnen en buiten temperatuur? of zon intensiteit meten?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
luigi87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:04:
[...]

Dacuuu, jij bent ook bezig met automatiseren van de je zonnescherm toch?
Ga je voorwaarden definieeren waarop het scherm automatisch uit moet gaan?
Hoe ga jij dit doen, op binnen en buiten temperatuur? of zon intensiteit meten?
Op dit moment automatiseer ik helemaal niets. Huurhuisje, dus ik ga te veel schroeven hier. :+
Wat ik doe is testen en leren hoe het hele domotica wereldje in elkaar zit.

Op dit moment heb ik 2 verschillende buienradar scripts draaien.
Eerste en deze tweede.
Persoonlijk vind ik de eerste iets fijner, sneller werken.

En hoe je het dan kan integreren met je zonnescherm.
Buitentemperatuur meten kan, maar als het waait koelt dat de temperatuurmeter misschien wat af?
Binnen een temp meter bij het raam lijkt me dan een betere oplossing.
Zelf zou ik het eerst zo proberen. Als temp=hoger dan 23 graden en geen regen, zonnescherm naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Dacuuu schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Op dit moment automatiseer ik helemaal niets. Huurhuisje, dus ik ga te veel schroeven hier. :+
Wat ik doe is testen en leren hoe het hele domotica wereldje in elkaar zit.
Ah oke, ja anders is dat best wel zonde. en dan straks als je een koop huis het gelijk op de juiste manier vol stoppen met domotica :9
[...]
Op dit moment heb ik 2 verschillende buienradar scripts draaien.
Eerste en deze tweede.
Persoonlijk vind ik de eerste iets fijner, sneller werken.
de tweede begreep ik wat beter dan de eerste. weet nog niet welke ik ga toepassen.
En hoe je het dan kan integreren met je zonnescherm.
Buitentemperatuur meten kan, maar als het waait koelt dat de temperatuurmeter misschien wat af?
Binnen een temp meter bij het raam lijkt me dan een betere oplossing.
Zelf zou ik het eerst zo proberen. Als temp=hoger dan 23 graden en geen regen, zonnescherm naar beneden.
Dank je voor het mee denken.
Denk dat je wel gelijk hebt met als het een beetje waait of bewolkt is de temp zakt en het scherm intrekt. Aan de andere kant heb je hem dan niet meer nodig op dat moment en met een tijdvertraging voorkom je dat die te vaak in en uit gaat.

een binnen temp achter het raam is inderdaad ook nog wel een goede. als die hoger is dan stel 22 graden -> scherm uit.

Is in ieder geval wel makkelijker dan een zon intentietijd meten. Ik ga hem is zo opbouwen en testen zonder scherm om te zien hoe het gereageerd.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 22:19
-Niels- schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:20:
Hier gisteravond een update van domoticz gedaan en sindsdien werkt de upload naar pvoutput niet meer... :'(

Ik gebruik een pytonscript volgens dit voorbeeld

handmatig het script draaien geeft deze melding:

sudo python /home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py -a "key" -s "ID" -e 009 -p 014

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Traceback (most recent call last):
  File "/home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py", line 144, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py", line 61, in main
    e_in, e_uit, e_in_pwr, e_uit_pwr = get_e(args.url, args.e_device_id)
  File "/home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py", line 120, in get_e
    e_uit = int(Decimal(p.match(data['CounterDelivToday']).group(1)) * 1000)
KeyError: 'CounterDelivToday'

iemand die hierbij van hulp kan zijn wat er waar aangepast moet worden?
Ik heb ondertussen Domotics geupdate naar de laatste release van het beta kanaal (V2.4031)en ook dit verhelpt het probleem niet weer helaas.
De sensor voor zowel mn zonneplanelen als slimme meter werkt binnen Domotics gewoon. Kijkende naar re reacties onder het blog lijk ik niet de enige met het probleem, maar daar zijn er helaas ook geen oplossingen beschikbaar.

Iemand die met bovenstaand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 14:22
luigi87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:57:
[...]Dank je voor het mee denken.
Denk dat je wel gelijk hebt met als het een beetje waait of bewolkt is de temp zakt en het scherm intrekt. Aan de andere kant heb je hem dan niet meer nodig op dat moment en met een tijdvertraging voorkom je dat die te vaak in en uit gaat.

een binnen temp achter het raam is inderdaad ook nog wel een goede. als die hoger is dan stel 22 graden -> scherm uit.

Is in ieder geval wel makkelijker dan een zon intentietijd meten. Ik ga hem is zo opbouwen en testen zonder scherm om te zien hoe het gereageerd.
Heb je al eens gekeken welke info je kan binnekrijgen via wunderground? Vaak kan je vlakbij een uitgebreid weerstation vinden wat ook UV index en zoninstralingsvermogen doorgeeft, lijkt me ook een heel nuttige trigger om het zonnescherm al dan niet open te zetten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Error while saving:
naamvanevent
Dit is wat ik krijg als ik zelfs maar het meest simpele voorbeeld van een blockly event wil opslaan.
Ik geef het een willekeurige naam zonder extensie.
Ieder event wat ik probeer te saven geeft dit niet veel verduidelijkende foutbericht.
De 'Saved event' list is helemaal leeg.

Ik gebruik Domoticz V2.4031 op een RaspPi en de PC heeft als O.S. Linux Mint met Firefox browser.

Iemand een idee of ik iets over het hoofd zie ?

Edit:
In Firefox zie ik alleen het 'Eventname' venster met daaronder een 'Event active:' blokje wat ik kan aanvinken

Heb ook de chromium browser geprobeert en die geeft andere magelijkheden.
Er Staat:
'Eventname:' waar ik een naam kan invullen,
maar daaronder staat ook een venster waar ik kan kiezen voor blockly of lua
en daaronder een venster met keuze: All/Device/Security/Time/User variable.

Het (b)lijkt dus aan de (Linux versie?) Firefox browser te liggen.
Want in Chromium kan ik het event wel saven.

[ Voor 34% gewijzigd door costo op 07-01-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
naftebakje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:18:
[...]
Heb je al eens gekeken welke info je kan binnekrijgen via wunderground? Vaak kan je vlakbij een uitgebreid weerstation vinden wat ook UV index en zoninstralingsvermogen doorgeeft, lijkt me ook een heel nuttige trigger om het zonnescherm al dan niet open te zetten.
Heb al even zitten kijken, maar in de buurt van Pijnacker zijn er niet weerstation aanwezig die over deze informatie beschikken. Of ik kijk niet goed.

Edit:
Ik heb inmiddels een API key voor Wunderground, ga is mee spelen in domoticz en kijken welke info ik allemaal binnen krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door luigi87 op 07-01-2016 13:43 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

costo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Dit is wat ik krijg als ik zelfs maar het meest simpele voorbeeld van een blockly event wil opslaan.
Ik geef het een willekeurige naam zonder extensie.
Ieder event wat ik probeer te saven geeft dit niet veel verduidelijkende foutbericht.
De 'Saved event' list is helemaal leeg.

Ik gebruik Domoticz V2.4031 op een RaspPi en de PC heeft als O.S. Linux Mint met Firefox browser.

Iemand een idee of ik iets over het hoofd zie ?

Edit:
In Firefox zie ik alleen het 'Eventname' venster met daaronder een 'Event active:' blokje wat ik kan aanvinken

Heb ook de chromium browser geprobeert en die geeft andere magelijkheden.
Er Staat:
'Eventname:' waar ik een naam kan invullen,
maar daaronder staat ook een venster waar ik kan kiezen voor blockly of lua
en daaronder een venster met keuze: All/Device/Security/Time/User variable.

Het (b)lijkt dus aan de (Linux versie?) Firefox browser te liggen.
Want in Chromium kan ik het event wel saven.
Dit probleem had ik laatst ook @ firefox @ windows ;)
Bij mij was de oplossing om cache en offline website data te wissen @ firefox
Sindsdien heb ik dezelfde opties als in chrome en kan ook weer events saven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
tozzke schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Dit probleem had ik laatst ook @ firefox @ windows ;)
Bij mij was de oplossing om cache en offline website data te wissen @ firefox
Sindsdien heb ik dezelfde opties als in chrome en kan ook weer events saven
Dank je wel, dit is de oplossing , nu werkt het naar behoren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:48

luttyfrutty

XBL: luttyfrutty

Stuntteam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:21:
[...]

Dat werkt alleen als je KAKU remote niet te ver van de gateway is.
Anders kan die het signaal niet zien en dus ook niet aan Domoticz doorgeven.
Hoe kan ik de bereik van mijn gateway vergroten. Ik heb namelijk ook een 433 mhz receiver en sender op een adruino nano bevestigd. Hier heb ik dan toevallig pilight op draaien, maar deze registreert wel de afstandbediening.Hieraan heb ik zelf een antenne aan gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door luttyfrutty op 07-01-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Whizzer schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:35:

Dan heb ik nog een ander alternatief: bij de aansturing van de poort heb ik (naast voeding) ook een 230v aansluiting om een lamp op te schakelen. Zodra de poort wordt bediend met de afstandsbediening, gaat er een lamp branden voor ongeveer 10 sec. Als ik nu "iets" heb wat ik hierop kan aansluiten en een signaal verstuurt zodra er spanning op komt, kan ik daar in Domoticz weer een (virtuele) schakelaar maken. Met Blockly ben ik dan wel handig genoeg dat als deze schakelaar aan is, hij geen bericht hoeft te sturen.

Maar wat voor ding heb ik dan nodig? Ik kan zowel met RFLink als met ZWave uit de voeten. Met een Fibaro FGS-221 kan ik dat wel bouwen, maar vindt dat nog wel een prijzige oplossing voor iets wat voor wat anders is bedoeld. Anderzijds kan ik vast ook wel met een deurcontact werken, maar die moet ik dan weer op de poort maken en het oog wil ook wat natuurlijk..
Kan je in die lamp geen Philips Hue lamp stoppen? Als die stroom krijgt, gaat hij automatisch aan. En iets bouwen met if lamp poort = aan. De goedkoopste witte hue lamp is maar twee tientjes.

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
luttyfrutty schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:20:
Hebben er nog meer mensen last van als er met een afstandsbediening van KAKU een schakelaar aan wordt gezet, dat dit niet wordt geregistreerd wordt op Domoticz. Ik maak gebruik van de RFLink gateway icm mijn Synology nas.
Heb je wel de schakelaar en de afstandbediening toegevoegd aan de zelfde Lamp in Domoticz.

Ik had een zelfde probleem met 2 afstandbedieningen, de ene zag domoticz wel, de andere niet. wat bleek was dat ik die tweede afstandbediening niet door domoticz had laten herkennen en hij dus ook niet kan snappen dat de lamp aan kon gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 07-01-2016 14:06 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

luigi87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Heb je wel de schakelaar en de afstandbediening toegevoegd aan de zelfde Lamp in Domoticz.

Ik had een zelfde probleem met 2 afstandbedieningen, de ene zag domoticz wel, de andere niet. wat bleek was dat ik die tweede afstandbediening niet door domoticz had laten herkennen en hij dus ook niet kan snappen dat de lamp aan kon gaan.
Hoe kan ik een afstandbediening toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

YKW schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Kan je in die lamp geen Philips Hue lamp stoppen? Als die stroom krijgt, gaat hij automatisch aan. En iets bouwen met if lamp poort = aan. De goedkoopste witte hue lamp is maar twee tientjes.
Dat werkt (helaas) niet.
Hoewel de status @ dashboard wel verandert naar On, triggert een blockly er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
luttyfrutty schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:16:
[...]

Hoe kan ik een afstandbediening toevoegen?
Check ff http://www.domoticz.com/DomoticzManual.pdf
en dan pagina 25 tot 31 doornemen.
De eerste schakelaar of afstandbediening moet je dan als "main divice" toevoegen. en iedere 2, 3,4 ,5 of 6de schakelaar of afstandbediening als Slave/sub

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

luigi87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:23:
[...]

Check ff http://www.domoticz.com/DomoticzManual.pdf
en dan pagina 25 tot 31 doornemen.
De eerste schakelaar of afstandbediening moet je dan als "main divice" toevoegen. en iedere 2, 3,4 ,5 of 6de schakelaar of afstandbediening als Slave/sub
Ik de pdf doorgelezen maar ik begrijp nog steeds niet hoe je een afstandbediening kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
luttyfrutty schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:30:
[...]

Ik de pdf doorgelezen maar ik begrijp nog steeds niet hoe je een afstandbediening kan toevoegen.
wat precies begrijp je dan niet?
je hebt een KAKU afstandbediening toch? In domotics pagina bij switches moet je learn/leren drukken. en hierna druk de je op de "aan" knop waarmee je de lamp op de afstandbediening mee bediend. Dan krijg je in domotics die "pop up" zoals in de handleiding staat en kan je hem toevoegen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

luigi87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:34:
[...]

wat precies begrijp je dan niet?
je hebt een KAKU afstandbediening toch? In domotics pagina bij switches moet je learn/leren drukken. en hierna druk de je op de "aan" knop waarmee je de lamp op de afstandbediening mee bediend. Dan krijg je in domotics die "pop up" zoals in de handleiding staat en kan je hem toevoegen.
Klopt inderdaad, maar dan voeg ik de lamp/schakelaar toe en niet de afstandbediening. Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

KAKU is éénrichtingsverkeer.

Als je op de afstandsbediening op 'aan' drukt stuurt hij een 433Mhz signaal met als boodschap: Schakelaar Henk, je moet nu aan.
Domoticz op de learn-stand vangt dit signaal op en weet daardoor: Er is een schakelaar die Henk heet, dus ik weet dat ik 'Henk ga eens aan' of 'Henk ga eens uit' kan roepen.

Meer heb je niet nodig, Domoticz kan dan precies hetzelfde als je afstandsbediening. Wat wil jij voor elkaar krijgen door Domoticz te leren dat er een afstandsbediening is? De afstandsbediening kan toch geen signalen van Domoticz ontvangen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
luttyfrutty schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:36:
[...]

Klopt inderdaad, maar dan voeg ik de lamp/schakelaar toe en niet de afstandbediening. Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd.
Denk dat ik je begrijp. de ontvanger (lamp) kan niet zenden dus die zal domoticz nooit zien. wat domoticz wel ziet is het signaal dat je van de zender (afstandbediening of schakelaar) naar de ontvanger stuurt. hierdoor snapt domoticz dat je die ontvanger bediend.
In domoticz geef je aan wat de ontvanger is/ doet op basis van het zend signaal. ( het is dus een beetje raar, maar je id list bestaat dus eigenlijk alleen uit zenders en geen ontvangers).

Hoop dat je me een beetje snapt :P

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty

luttyfrutty

luigi87 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:41:
[...]

Denk dat ik je begrijp. de ontvanger (lamp) kan niet zenden dus die zal domoticz nooit zien. wat domoticz wel ziet is het signaal dat je van de zender (afstandbediening of schakelaar) naar de ontvanger stuurt. hierdoor snapt domoticz dat je die ontvanger bediend.
In domoticz geef je aan wat de ontvanger is/ doet op basis van het zend signaal. ( het is dus een beetje raar me je id list bestaat dus eigenlijk alleen uit zenders en geen ontvangers).

Hoop dat je me een beetje snapt :P
Het gaat mij er om dat domoticz ook registreert dat er op de afstandsbediening is gedrukt, zodat hij de lamp op AAN kan zetten in het systeem/dashboard. Echter doet hij dit alleen als ik naast mijn NAS ga staan met de RFLink usb gateway. Dan zet hij hem netjes op AAN als ik op de afstandsbediening druk. Maar als ik dit doe ik de huiskamer dan lijkt hij het niet te registeren. Dus je zou zeggen dat dit aan de/het afstand/bereik van de RFLink ligt. Echter is dit maar 6 meter van de NAS vandaan. Is het bereik zo slecht dat hij dit niet kan registeren of ligt het ergens anders aan.

Daarom had ik ook de vraag, hoe kan ik de bereik van mij RFLink vergroten?

[ Voor 3% gewijzigd door luttyfrutty op 07-01-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
luttyfrutty schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:50:
[...]

Het gaat mij er om dat domoticz ook registreert dat er op de afstandsbediening is gedrukt, zodat hij de lamp op AAN kan zetten in het systeem/dashboard. Echter doet hij dit alleen als ik naast mijn NAS ga staan met de RFLink usb gateway. Dan zet hij hem netjes op AAN als ik op de afstandsbediening druk. Maar als ik dit doe ik de huiskamer dan lijkt hij het niet te registeren. Dus je zou zeggen dat dit aan de/het afstand/bereik van de RFLink ligt. Echter is dit maar 6 meter van de NAS vandaan. Is het bereik zo slecht dat hij dit niet kan registeren of ligt het ergens anders aan.

Daarom had ik ook de vraag, hoe kan ik de bereik van mij RFLink vergroten?
Dan lijkt het inderdaad op bereik. Ik heb een RFXcom en heb geen problemen en denk dat de afstand miss nog wel verder is dan 6 meter.
Betonnen vloeren en muren beperken het bereik wel.

Hoe dat je dat zou kunnen, geen idee.

- leeg -

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.