[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

steefje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:45:
Ik hoop dat ik goed zit in dit topic. Ik wil een NAS aanschaffen en obv wat ik gelezen heb is een NAS van Synology het meest gebruiksvriendelijk en softwaretechnisch het beste.

Ik wil mijn NAS gebruiken voor de volgende zaken:

- Foto's/films bewaren en delen met familie/vrienden
- Downloaden via Nieuwsgroepen
- Benaderbaar via Smart TV middels Plex of XBMC

Dit zijn geen extreem bijzondere eisen, maar ik wil dat dit zo gebruiksvriendelijk mogelijk is. Ik heb ervaring met een Zyxcel NAS, maar die is qua software ondersteuning erg matig en ik moest al snel mijn toevlucht zoeken in allerlei Lynux packages en daar ligt niet mijn expertise.

Het liefst wil ik de NAS via een App (zowel Ios als Android) volledig kunnen besturen. Dus het downloaden vanuit nieuwsgroepen wil ik vanaf mijn Tablet of Smartphone kunnen initiëren.
Ook zou ik het fijn vinden wanneer vrienden/familie een App downloaden en daarmee rechtstreeks toegang hebben tot een bepaald gedeelte van mijn NAS. Dit ivm foto's en video's.

Nu is natuurlijk de vraag welke Synology NAS hier het beste bij aansluit. Ik heb wel wat reviews gelezen, maar daar wordt ik niet heel erg veel wijzer van.
Heel simpel (of juist niet): dat kunnen ze allemaal. In de basis hebben ze namelijk allemaal DSM. Kijk eens naar deze demo om een indruk te krijgen van wat er mogelijk is en hoe het werkt.

Om vast een paar dingen te noemen: het bedienen vanaf telefoon/tablet gaat met verschillende apps voor verschillende toepassingen: DS File voor bestandsbeheer, DS Video om video's te streamen, DS Download om Download station te bedienen (inclusief browser en zoekmachine zodat je gevonden downloads ook gelijk kan starten).
Foto's en video's kan je delen met Photo Station en Video Station, waarbij je zelf aan kan geven welke gebruiker welke bestanden/albums/mappen mag bekijken.

Plex kan niet op alle Synology's, dus daar zou ik de keuze van af laten hangen in combinatie met hoeveel schijven je nodig denkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 20:34
Tot nu toe heb ik het oog op de Ds214. Ik wil hierin 2 3tb schijven zetten. Ben alleen benieuwd of deze nas snel genoeg is om bestanden vanuit nieuwsgroepen uit te kunnen pakken en repareren.
Ik zag ook nog de Plus versie welke goed is in het encoderen van video bestanden. Ik neem aan dat ik deze taak ook kan laten uitvoeren door m'n afspeeldevice zoals een mediaplayer

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Om tijdelijk het "slapen" van de HDD's in DSM 5.2 update 1 te repareren kun je een service stoppen via SSH.
Synology zal waarschijnlijk zeer binnenkort een update uitbrengen om het blijvend te repareren.

Bug :

winbindd service raadpleegt continue "/usr/syno/etc/private/winbind_domain_list" in DSM 5.2 update 1.

Oplossing in het kort (tijdelijk) :

- Inloggen SSH (met gebruiker "root" en wachtwoord van admin account)
- typen : "stop winbindd" (daarna enter)
- Uitloggen SSH

Let op :

Het volledig herstarten van je synology-apparaat zal de service weer herstarten en de bug dus weer activeren. Het is geen probleem om de HDD's te laten "hibernaten", dit herstart de service niet.

Tip :

Zet de automatisch "uit en aan" (taskmanager NAS) van de NAS uit (het volledig uit en aanzetten van de NAS op bepaalde tijden) totdat synology een update heeft uitgebracht. Doe je dit niet dan moet je elke keer na een volledige start de "winbindd" service stoppen via SSH.

[ Voor 53% gewijzigd door huubhuub op 27-05-2015 20:45 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivixX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-02-2018
Op het synologie-forum.nl zag ik een mogelijke oplossing staan. Heel simpel door de SMB en eventueel de MAC service uit te schakelen. Dit heb ik gedaan en het werkt ! Mijn NAS gaat weer in slaapstand.
Even wachten totdat Synologie met een oplossing in een udate komt, dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel snel gebeuren want er zijn nogal wat mensen die hier problemen mee hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door CivixX op 27-05-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Laatst online: 22:31
CivixX schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:34:
Op het synologie-forum.nl zag ik een mogelijke oplossing staan. Heel simpel door de SMB en eventueel de MAC service uit te schakelen. Dit heb ik gedaan en het werkt ! Mijn NAS gaat weer in slaapstand.
Even wachten totdat Synologie met een oplossing in een udate komt, dit zal naar alle waarschijnlijkheid wel snel gebeuren want er zijn nogal wat mensen die hier problemen mee hebben.
door dit te doen ipv bovenstaande kan de NAS niet via het samba proces beschikbaar zijn, anders wel.
Lastig voor windowsgebruikers dus.

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivixX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-02-2018
Ja daar ben ik mij bewust van. Ik gebruik mijn NAS niet heel veel dus is dit voor mij geen ramp. Bovendien ben ik een dermate leek in PC's dat ik niet weet hoe bovenstaande (SSH) uit te voeren ;) Ga ik me dan ook niet in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 12:39
Ik heb een vraagje over de Play varianten van synology. Voornamelijk de DS415Play (want die staat bovenaan het verlanglijstje), maar ik ga er vanuit dat de 214play en de rest hetzelfde werken.

Ik wil dat ding graag aanschaffen om mijn films, series, muziek en foto's op te slaan, en zou deze graag ook zonder al teveel poespas kijken op mijn tv. Ik heb wat revies op youtube gezien en zie bij een aantal dat dit via chromecast kan, maar voor nogal wat problemen zorgt tijdens het afspelen. De reviews zijn wel allemaal al een aantal maanden oud dus de vraag is of dit nog steeds speelt? Werkt het afspelen via de chromecast en de DSVideo app (en audio etc.) netjes of kan ik beter voor een losse mediaspeler gaan?
Mijn tv is geen smarttv dus daar heb ik ook vrij weinig aan:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
lj_tree schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:02:

Mijn tv is geen smarttv dus daar heb ik ook vrij weinig aan:(
Smart TV's heb je al vanaf €400 voor 42" tegenwoordig. Dat is bijna nog minder als ik bij elkaar aan brakke mediaspelers betaald heb de afgelopen jaren...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 13-07 12:39
RobV schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Smart TV's heb je al vanaf €400 voor 42" tegenwoordig. Dat is bijna nog minder als ik bij elkaar aan brakke mediaspelers betaald heb de afgelopen jaren...
Klopt en de tv is ook wel aan vervanging toe maar dan ga ik voor een OLED tv. Dan gaat het helaas toch ietsje duurder worden dan 400 euro:)

Ik heb een mediaspeler op de slaapkamer staan. Zo'n WD ding. Werkt op zich wel redelijk maar geweldig is anders. Een chromecast lijkt me een erg leuke oplossing, zeker icm die DSVideo en audio apps etc. De vraag is alleen: werkt dat nu probleemloos, of zijn er nog steeds problemen met afspelen die ik in de wat oudere reviews tegen kwam?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
lj_tree schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:19:
[...]

Klopt en de tv is ook wel aan vervanging toe maar dan ga ik voor een OLED tv. Dan gaat het helaas toch ietsje duurder worden dan 400 euro:)

Ik heb een mediaspeler op de slaapkamer staan. Zo'n WD ding. Werkt op zich wel redelijk maar geweldig is anders. Een chromecast lijkt me een erg leuke oplossing, zeker icm die DSVideo en audio apps etc. De vraag is alleen: werkt dat nu probleemloos, of zijn er nog steeds problemen met afspelen die ik in de wat oudere reviews tegen kwam?
Geen idee. Ik krijg morgen mijn nieuwe LG 47" met WebOS binnen om dat aan den lijve te gaan ondervinden, ik hoop op een goede Plex ervaring (Plex Server op de DS1513+) maar hier zijn we al blij met de ingebouwde Netflix :D

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:27
Gisteren in een uur foutloos gemigreerd van een DS1511+ 3GB naar een DS1815+ met 6GB ram.
Had alles in backups maar heb disken van de 1511 in de 1815 gestoken, laten migreren en packages repair optie.
Alles werkte weer zoals was, zelfs sab/plex sickbeard enz allemaal in tact.
Was een gokje maar pakte er super goed uit!
draai nu met virtualbox app zelfs ubuntu op de 1815+.

Plex werkt ook stuk beter, waar eerst transcoding haperde in sommige gevallen (dual core atom 1511) gaat het nu als een speer met de quad core in de 1815+

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:55
Qualixo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:32:
Gisteren in een uur foutloos gemigreerd van een DS1511+ 3GB naar een DS1815+ met 6GB ram.
Had alles in backups maar heb disken van de 1511 in de 1815 gestoken, laten migreren en packages repair optie.
Alles werkte weer zoals was, zelfs sab/plex sickbeard enz allemaal in tact.
Was een gokje maar pakte er super goed uit!
draai nu met virtualbox app zelfs ubuntu op de 1815+.

Plex werkt ook stuk beter, waar eerst transcoding haperde in sommige gevallen (dual core atom 1511) gaat het nu als een speer met de quad core in de 1815+
En behalve Plex merk je nog verschillen?

Kan je de Plex settings delen? Dat kan handig zijn met de mensen.. Ik heb het bijv niet 100% stabiel gekregen op een DS415+. Ik wil 1080P als het 1080P is niet terug schalen naar 720P.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Quakie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:02:
[...]

En behalve Plex merk je nog verschillen?

Kan je de Plex settings delen? Dat kan handig zijn met de mensen.. Ik heb het bijv niet 100% stabiel gekregen op een DS415+. Ik wil 1080P als het 1080P is niet terug schalen naar 720P.
Hij is gewoon stukken sneller.
Ook sabnzdb liep op de cpu stuk, hing op 13/mbs en haal nu 19/22 mb/s download.(200mbit ziggo)

Dat scalen ligt aan de client waarmee je afspeelt.
Ik kan met mijn tv (samsung smart met quad core cpu en utp bekabeld) prima 1080p en 3d afspelen zonder scaling of transcoding. ging al prima op de 1511+ ook.
Op mijn Z3 tablet transcode hij wel maar dat ligt aan de settings op je tablet, als je resolutie en bitrate ongeveer matches heb je vaak gewoon directplay, staat het verkeerd gaat hij transcoden.

[ Voor 24% gewijzigd door Qualixo op 28-05-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Mooi, dat je het zo ook gewoon merkt.. Had ik niet gelijk verwacht eerlijk gezegd omdat de 1511+ nog steeds niet echt een traag apparaat is.

Ja, maar daar is waar continue de verwarring en vragen door komen.
En je zegt het zelf al, je tv is zo goed dat Plex niets tot weinig hoeft te doen.. Ik heb een oudere samsung tv die wel Plex app heeft maar niet volledig ondersteuning of beperkte functionaliteit waardoor mijn NAS toch wel aan de bak moet. En dan is zelfs dus deze quad core NAS te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Quakie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:49:
Mooi, dat je het zo ook gewoon merkt.. Had ik niet gelijk verwacht eerlijk gezegd omdat de 1511+ nog steeds niet echt een traag apparaat is.

Ja, maar daar is waar continue de verwarring en vragen door komen.
En je zegt het zelf al, je tv is zo goed dat Plex niets tot weinig hoeft te doen.. Ik heb een oudere samsung tv die wel Plex app heeft maar niet volledig ondersteuning of beperkte functionaliteit waardoor mijn NAS toch wel aan de bak moet. En dan is zelfs dus deze quad core NAS te traag.
3 jaar oude dual core atom vs nieuwe generatie quad core zit best verschil in:)
Kan ook nu met phpvirtual box een ubuntu draaien snel _/-\o_
Zit je op je tv draadloos of bekabeld? plex heeft ook verbindings check, als hij vind dat de connectie te langzaam is > transcode.

[ Voor 8% gewijzigd door Qualixo op 28-05-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Tuurlijk met flink gebruik geloof ik best dat je het merkt.. zeker met VMs..
Zelf bezig met win8.1 :) via VirtualBOX.

Ten tijde van lancering van de 415+ waren er benchmarks tussen een 412+ en 415+. Op sommige punten won de 412+. Uit mijn hoofd zat er niet zoveel verschil tussen een 11+ en 12+ versies.
Ik zeg met nadruk won, geen idee of DSM updates hier verandering in heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Quakie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:06:

Ten tijde van lancering van de 415+ waren er benchmarks tussen een 412+ en 415+. Op sommige punten won de 412+. Uit mijn hoofd zat er niet zoveel verschil tussen een 11+ en 12+ versies.
Ik zeg met nadruk won, geen idee of DSM updates hier verandering in heeft gebracht.
En ik ga 4 generaties verder in techniek:)
Vanavond nog even 3 disken bij pluggen en van SHR1 naar SHR 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Quakie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:06:

Vandaag geprobeerd om even snel phpVirtualBox te draaien. Installatie op de Ds1513 lukte wel, maar 32bit Windows 7 komt niet door de installer... :( Geen puf om er dieper in te duiken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
RobV schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:42:
[...]

Vandaag geprobeerd om even snel phpVirtualBox te draaien. Installatie op de Ds1513 lukte wel, maar 32bit Windows 7 komt niet door de installer... :( Geen puf om er dieper in te duiken helaas
Helaas hetzelfde hier, maar zelfs nog tikje erger...
Kreeg met pijn en moeite installatie aan de praat maar daarna knalde installatie is een soort pauze...
Ergens ging er op de achtergrond iets fouts want NAS deed niks meer en was niet meer bereikbaar.
Hij gaf aan dat disk vol is en kon dus niet inloggen... daarna korte reset gedaan maar geen geluk..

Nu dus bezig met het opnieuw installeren..

Kan merken dat het nog beta is:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
RobV schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:42:
[...]

Ik zal morgen eens testen. Ubuntu draait hier prima.

edit: ik ben het nu aan het testen, eerst windows image even uploaden
edit 2: installatie loopt, ging zoals normaal. Zal zo resultaat posten hier :)

Edit 3, up and running.
Echter met wel 64bit Windows 7, mijn 1815+ heeft een INTEL Atom C2538 welke 64 bit is.
Zelfs uitgerold terwijl ik mijn volume aan het expanden ben met 2 disken _/-\o_
Enige irritante is dat de muis pointer niet het venster formaat aanhoud, je blijft 2 pointers zien welke a synchroon van elkaar lopen :'( eens zoeken naar een fix.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/15ojmkn.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Qualixo op 29-05-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Qualixo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:51:
[...]

Ik zal morgen eens testen. Ubuntu draait hier prima.

edit: ik ben het nu aan het testen, eerst windows image even uploaden
edit 2: installatie loopt, ging zoals normaal. Zal zo resultaat posten hier :)

Edit 3, up and running.
Echter met wel 64bit Windows 7, mijn 1815+ heeft een INTEL Atom C2538 welke 64 bit is.
Zelfs uitgerold terwijl ik mijn volume aan het expanden ben met 2 disken _/-\o_
Enige irritante is dat de muis pointer niet het venster formaat aanhoud, je blijft 2 pointers zien welke a synchroon van elkaar lopen :'( eens zoeken naar een fix.

[afbeelding]
Heel irritant ja, de double mouse pointers :(

En hoe kwam die door de reboots heen? Daar iets speciaals gedaan.. ik geef dat de schuld van het feit dat mijn DSM overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Quakie schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:00:
[...]

Heel irritant ja, de double mouse pointers :(

En hoe kwam die door de reboots heen? Daar iets speciaals gedaan.. ik geef dat de schuld van het feit dat mijn DSM overleden is.
Nope niets speciaals gedaan, gewoon iso mounten in virtualbox, windows setup doorlopen en klaar.
Enige wat kan verschillen is dat ik het op basis van vmdk heb gemaakt en de disk niet op basis van thin provisioning heb gedaan maar gelijk 64GB allocate..
Dan kan ik ze ook nog op pakken met vmware workstation of esx.

[ Voor 7% gewijzigd door Qualixo op 29-05-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Mmm raar, mijn installatie ging in pauze modus na installatie reboot.. apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Quakie schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:07:
Mmm raar, mijn installatie ging in pauze modus na installatie reboot.. apart..
wat je kan doen is voordat eerste reboot komt je iso unmounten van de virtuele machine, die is niet meer nodig na reboot 1.
Kan zijn dat hij daarop hangt.

muis issue is op te lossen door:

install the Guest Additions.
In phpvirtialbox you click on the VM, then click Change -.> Install Guest Additions

Maar die optie zit niet in phpvirtualbox..
even los downloaden dus 8)7

Download de windows versie op een pc, installeer en haal uit de installatie folder de VBoxGuestAdditions.iso
deze kun je weer uploaden naar je nas en muis issue oplossen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Qualixo op 29-05-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Thx dat maar weer eens proberen zodra ik weer up and running ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Quakie schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:20:
Thx dat maar weer eens proberen zodra ik weer up and running ben....
https://mega.co.nz/#!eQ8B...nK4aA6a4txZeKutV7NASw6yo4

daar heb ik de VBoxGuestAdditions.iso uploaded, lost muis issue op!
Mounten, installeren binnen je client en rebooten.
Ook resolutie settings nu auto scaling.
Loopt als een speer windows 7 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Qualixo op 29-05-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ok, ik weet niet wat er gebeurd is maar na het installeren van een VirtualBox package (en het weer verwijderen ervan) werkt PHP om mijn Synology DSM 5.2 niet meer.

- virtual hosts doen het (.html index)
- php via commandline doet het
- DSM manager werkt
- Surveillance Station werkt

... maar .php bestanden doen het niet meer. Ik krijg geen output, de server reageert met 'file not found'. De httpd log toont:

code:
1
2
3
4
5
[Fri May 29 21:39:08 2015] [error] [client 74.86.158.110] FastCGI: incomplete headers (0 bytes) received from server "/php-fpm-handler"
[Fri May 29 21:39:08 2015] [error] [client 192.168.2.143] (2)No such file or directory: FastCGI: failed to connect to server "/php-fpm-handler": connect() failed
[Fri May 29 21:39:08 2015] [error] [client 192.168.2.143] FastCGI: incomplete headers (0 bytes) received from server "/php-fpm-handler"
[Fri May 29 21:39:09 2015] [error] [client 192.168.2.143] (2)No such file or directory: FastCGI: failed to connect to server "/php-fpm-handler": connect() failed
[Fri May 29 21:39:09 2015] [error] [client 192.168.2.143] FastCGI: incomplete headers (0 bytes) received from server "/php-fpm-handler"

De (de)installatie van een package lijkt mijn httpd configuratie gesloopt te hebben. Ik ben nu geneigd DSM 5.2 opnieuw te installeren via een hardware reset (!!) omdat ik er na 4 uur puzzelen nog steeds niet achter kom. Mijn WordPress web sites liggen nu plat maar verder is er weinig aan de hand.

Vragen:
- wat wordt er teruggezet bij een DSM reinstall?

Ik heb begrepen uit dit artikel dat mijn data en /volumes bewaard blijven, maar dat de user database en configuratie gereset wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door RobV op 29-05-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 17-07 18:48
Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen via de webinterface.

Ik krijg de melding dat ik geen toestemming heb om aan te melden bij deze diskstation.

Ik kan via mijn telefoon wel inloggen, alle diensten doen het. Tevens kan ik gewoon bij mijn bestanden via de verkenner.

Echter via de webinterface via chrome en IE werkt niet meer.

Ik heb via de telefoon mijn admin wachtwoord al eens veranderd, maar dit maakt ook geen verschil.....
Andere login doet het ook niet en geeft dezelfde melding....

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 12:29
IP geblokkeerd?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Nope,lijkt het niet op.
Via mijn telefoon werkt het, als ook via internet explorer op dezelfde laptop.
Heb mijn interne IP adres even veranderd, maar blijft hetzelfde.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjan Rietveld
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-05 15:45
Ik probeer connectie te maken met de NAS van een collega van mij. Ik heb op de NAS inmiddels een account en heb ook toegang dmv de App. Nu probeer ik Cloud Station te installeren op mijn Windows 8 Laptop maar kom niet door het menu heen. Hij zegt dat ik moet bijwerken naar de laatste versie, zowel de NAS als mijn download zijn bijgewerkt.

Nu heb ik verder gezocht en mijn KPN router moet poort 6690 open hebben staan. Dit heb ik gedaan via DATA > NAT > Portmapping. Via commander heb ik het IPv4 adres achterhaald en dit samen met poort 6690 op open gezet. Protocol is TCP zoals aangegeven. Vervolgens check ik of de poort open staat via http://www.openpoorttest.nl/ echter staat de poort dan niet opeen en ook werkt Cloud Station nog steeds niet. Waar gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
RobV schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:33:
Ok, ik weet niet wat er gebeurd is maar na het installeren van een VirtualBox package (en het weer verwijderen ervan) werkt PHP om mijn Synology DSM 5.2 niet meer.
Uiteindelijk besloten om een DSM reinstall te doen. Ik had gelukkig de configuratie gebackupped, maar sommige packages moest ik nog handmatig opnieuw instellen, waaronder DNS, CrashPlan, VPN en MailServer. Kostte een boel tijd en ellende, maar ben blij dat het nu weer allemaal draait.

Misschien voor volgende keer maar een image maken van de configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
RobV schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:30:
[...]

Misschien voor volgende keer maar een image maken van de configuratie?
Hoe doe je dat dan? Een image / backup maken van de huidige configuratie?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
M.v.Veelen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Hoe doe je dat dan? Een image / backup maken van de huidige configuratie?
Daar ben ik helaas nog niet achter! Dan maar doen met 'configuration backup' en losse backup taak for package data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28
Zucht mn Synology DS215J gaat niet meer in slaapstand. En het vervelend is dat je niet kan zien waarom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Isane schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:51:
Zucht mn Synology DS215J gaat niet meer in slaapstand. En het vervelend is dat je niet kan zien waarom :(
Draai je DSM 5.2? Bekend probleem. Zie paar posts hierboven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:23
Yup inderdaad bekend

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28
kraades schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:00:
[...]

Draai je DSM 5.2? Bekend probleem. Zie paar posts hierboven.
thanks inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-07 11:28
( eerst, misschien ten onrechte, gepost in 'Nieuws en Discussie')

Sinds (één van) de laatste update(s) heb ik het volgende probleem met m'n 214+:

We draaien er LDAP server op, met een LDAP group waar dan weer LDAP users in zitten.

De users krijgen R/W rechten op basis van de group waar ze in zitten.

De shares worden benaderd via windows file explorer.

Welnu, sinds kort kunnen de LDAP users die hun r/w erven via de group waartoe ze behoren, niet meer via File Explorer aan die mappen (wel nog via de webinterface van Synology).

Als ik de r/w rechten rechtstreeks toeken aan de gebruiker (ipv via de group) werkt het wel weer (maar dat is uiteraard niet de bedoeling).

Kan iemand anders hier deze bug confirmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Na uitzetten van de Windows file service gaat mijn DS413 wel weer in de slaapstand, maar nu komt het verschijnsel weer terug dat hij om het kwartier wakker wordt. Ik hoop maar dat ze dat ook oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klablabla
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 11:58
Momenteel heb ik een DS115 staan, van het weekend 2 ip camera's gekocht.
Als ik op mijn iphone 6+ ds cam opstart krijg ik maar 1 beeld per twee seconden. Graag zou ik de live feed vloeiend willen hebben.
Volgende getest:
Intern en via 4G
Mjpeg in instellingen aan en uit gehad.
Ga ik naar survailence station op mijn pc is hij wel vloeiend.
Dus de camera instellingen staan goed op 1080p bij 25fps.
Ga ik naar de camera zelf op mijn iphone via de browser is hij ook vloeiend maar dan is hij niet in 1080p. Nu is dat niet ze erg maar kan niet makkelijk wisselen tussen mijn Camera's
Iemand nog ideeën om op mijn iphone de beelden vloeiend te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Iemand enig idee how ik een user uit mySQL haal?

Een paar pagina's terug had ik neergezet dat ik DSM opnieuw moest installeren doordat er wat fout is gegaan met VirtualBOX.

Ik heb mijn data nog, en kon configuration backup terug zetten. Echter krijg ik spotweb niet ingestalleerd omdat hij aangeef dat user al bestaat.
Wat heb ik al geprobeerd?
1) database via phpadmin weggegooid
2) onder web spotweb directory weggegooid
3) gezocht op user spotweb in phpadmin -> geen hit

Ik denk dat hij dus ergens zoekt waar phpadmin niet naar kijkt omdat er een schone install over heen draait??

Ik vermoed dat ik nu via putty moet inloggen en ergens handmatig user moet verwijderen.. Klopt dit? En zo ja waar kan ik het vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:20
Kijk met winscp/putty eens in /etc/group en /etc/passwd
Waarschijnlijk staat daar een spotweb user.

Niet meteen weggooien als je ze vindt, vertel eerst wat je ziet (copy/paste) dan kunnen wij wel zeggen welke regel/woord er weg kan.

edit: mocht je windows gebruiken. Gebruik dan winscp om in te loggen.
Je kan dan veel eenvoudiger configuratiebestanden aanpassen.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 01-06-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-07 11:28
Dryhte schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:27:
( eerst, misschien ten onrechte, gepost in 'Nieuws en Discussie')

Sinds (één van) de laatste update(s) heb ik het volgende probleem met m'n 214+:

We draaien er LDAP server op, met een LDAP group waar dan weer LDAP users in zitten.

De users krijgen R/W rechten op basis van de group waar ze in zitten.

De shares worden benaderd via windows file explorer.

Welnu, sinds kort kunnen de LDAP users die hun r/w erven via de group waartoe ze behoren, niet meer via File Explorer aan die mappen (wel nog via de webinterface van Synology).

Als ik de r/w rechten rechtstreeks toeken aan de gebruiker (ipv via de group) werkt het wel weer (maar dat is uiteraard niet de bedoeling).

Kan iemand anders hier deze bug confirmeren?
Meer info: dit doet zich blijkbaar enkel voor indien de LDAP group dezelfde naam heeft als het LDAP domain en/of de share in kwestie. Het is opgelost (workaround) door een andere group te maken met dezelfde rechten en deze ook aan de gebruikers toe te kennen. Synology is (nu) op de hoogte van de bug >:) . (just fyi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-07 13:45
Jurjan Rietveld schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:05:
Ik probeer connectie te maken met de NAS van een collega van mij. Ik heb op de NAS inmiddels een account en heb ook toegang dmv de App. Nu probeer ik Cloud Station te installeren op mijn Windows 8 Laptop maar kom niet door het menu heen. Hij zegt dat ik moet bijwerken naar de laatste versie, zowel de NAS als mijn download zijn bijgewerkt.

Nu heb ik verder gezocht en mijn KPN router moet poort 6690 open hebben staan. Dit heb ik gedaan via DATA > NAT > Portmapping. Via commander heb ik het IPv4 adres achterhaald en dit samen met poort 6690 op open gezet. Protocol is TCP zoals aangegeven. Vervolgens check ik of de poort open staat via http://www.openpoorttest.nl/ echter staat de poort dan niet opeen en ook werkt Cloud Station nog steeds niet. Waar gaat het mis?
Opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Leuk dat het is opgelost, maar misschien handig om ook te vertellen hoe? Dan hebben anderen er misschien ook wat aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
job schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:55:

Niet meteen weggooien als je ze vindt, vertel eerst wat je ziet (copy/paste) dan kunnen wij wel zeggen welke regel/woord er weg kan.

Thx, zal ik doen..

Wilde het via terminal (OS X) proberen..

Trouwens er staat me bij dat er een DSM app ervoor is, gelloof dat het webconsole heet?
Uiteraard is deze nu weg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Quakie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:02:
[...]

Thx, zal ik doen..

Wilde het via terminal (OS X) proberen..

Trouwens er staat me bij dat er een DSM app ervoor is, gelloof dat het webconsole heet?
Uiteraard is deze nu weg :S
Kan ook via de terminal met het commando

ssh username@ip-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-07 13:45
Quakie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:00:
[...]

Leuk dat het is opgelost, maar misschien handig om ook te vertellen hoe? Dan hebben anderen er misschien ook wat aan..
Alles rondom Synology op de computer verwijderd en van 0 opnieuw begonnen, blijkbaar stond er ergens iets dat tegenwerkte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:32
geerten schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:01:
Na uitzetten van de Windows file service gaat mijn DS413 wel weer in de slaapstand, maar nu komt het verschijnsel weer terug dat hij om het kwartier wakker wordt. Ik hoop maar dat ze dat ook oplossen...
Ik ervaar het zelfde. Alhoewel ik niet met de stopwatch ernaast heb gezeten wordt mijn DS112+ ook wakker zonder dat daar aanleiding voor lijkt te zijn waarna ie weer gaat slapen.
Ben wel al 'blij' dat door de uitschakeling van de Windows File Service de DS in slaapstand gaat ook al lijkt dit niet continue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

darklord007 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:07:
[...]

Nope,lijkt het niet op.
Via mijn telefoon werkt het, als ook via internet explorer op dezelfde laptop.
Heb mijn interne IP adres even veranderd, maar blijft hetzelfde.... :(
Dan kan je interne ip nog zijn geblokt. Hij pakt gateway ip. Vanaf buiten kom je er nog op intern niet meer (zelf meegemaakt)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
RobbyTown schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Dan kan je interne ip nog zijn geblokt. Hij pakt gateway ip. Vanaf buiten kom je er nog op intern niet meer (zelf meegemaakt)
dank voor je reactie.

Probleem opgelost. Het externe IP adres was geblokkeerd.
via interip:5000 kwam ik er wel op.

Blijkbaar gaan de android apps niet via de dns server.

IP verwijderd uit de block list en probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 15:05

Prx

darklord007 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:14:
[...]

dank voor je reactie.

Probleem opgelost. Het externe IP adres was geblokkeerd.
via interip:5000 kwam ik er wel op.

Blijkbaar gaan de android apps niet via de dns server.

IP verwijderd uit de block list en probleem opgelost :)
Voeg het IP adres anders even toe aan de allowed list, dan wordt hij ook niet meer geblocked mocht het in de toekomst ergens verkeerd gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zit te wachten tot de nieuwe DS215+ uitkomt (ws enkele weken nog) en wil hem dan kopen en gaan gebruiken voor nzbget/sonarr voornamelijk als vervanging van m'n trage DS112J. Maar nu heeft de DS215+ een nieuwe ARM cpu van de fabrikant 'Annapurna'. Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat deze applicaties op Synology nassen draaien met een nieuwe cpu? Als ik namelijk meerdere maanden moet wachten tot het draait dan schiet het ook niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

tozzke

aka tozzert

Satch schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:13:
Ik zit te wachten tot de nieuwe DS215+ uitkomt (ws enkele weken nog) en wil hem dan kopen en gaan gebruiken voor nzbget/sonarr voornamelijk als vervanging van m'n trage DS112J. Maar nu heeft de DS215+ een nieuwe ARM cpu van de fabrikant 'Annapurna'. Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat deze applicaties op Synology nassen draaien met een nieuwe cpu? Als ik namelijk meerdere maanden moet wachten tot het draait dan schiet het ook niet op. :)
met mijn DS415+ duurde het allemaal best lang inderdaad voordat er packages te krijgen waren. Sommige packages kon je zelf aanpassen zodat ze alsnog handmatig te installeren waren.
Nu zijn volgens mij zo'n beetje alle packages wel te krijgen voor de DS415+, dus ja... een paar maanden kan het zeker duren voordat SynoCommunity alle packages bijgewerkt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Is dit niet de eerste NAS versie met Annapurna cpu?
Dit " kan " extra vertraging geven, en in toekomst mindere support.

De DS213+ en 413 is ook zo versie met een CPU welke volgens mij later niet meer in een cpu gekomen is..

Je moet dan maar hopen dat alles packages ervoor uitkomen en blijven uitkomen.

Sowieso denk ik dat het wel minimaal een maand duurt voordat er wat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Volgens mij waren er toen problemen met de beschikbaarheid van de toolchain.
Deze toolchain is op voorhand al beschikbaar dus dat is goed nieuws.
http://sourceforge.net/pr...0Alpine%20Linux%203.2.40/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Zeker goed nieuws, dat scheelt aardig wat tijd..

Wat ik hier en daar lees is support nooit optimaal geweest bij de 213+. Ik heb er zelf niks van gemerkt maar ik draai ook niks aparts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Prx schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:25:
[...]

Voeg het IP adres anders even toe aan de allowed list, dan wordt hij ook niet meer geblocked mocht het in de toekomst ergens verkeerd gaan. :)
done

goeie tip, thxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 06-07 21:04
Obv duitse webwinkel uitlevering vanaf 11 juni, verwacht ik dat Synology de DS215+ aanstaande dinsdag gaat aankondigen. Ook ik zit te wachten op de DS215+ .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Bolukan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Obv duitse webwinkel uitlevering vanaf 11 juni, verwacht ik dat Synology de DS215+ aanstaande dinsdag gaat aankondigen. Ook ik zit te wachten op de DS215+ .....
Heb je misschien een link naar een van deze webwinkels?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Paar weken terug heb ik lopen klagen over VirtualBox op de Synology. Vandaag opnieuw geprobeerd, nu bleek dat de vorige poging mijn Syno om zeep had geholpen omdat de default location voor Virtual Machines op /root is (slecht idee).

Opnieuw geïnstalleerd (nu wel op /volume1/virtualmachines) en lopen als een zonnetje op de DS1513+. Je moet niet teveel performance verwachten overigens. Voor mij is het voldoende om eventueel een .Net MVC servertje te kunnen draaien. Bovendien heb ik 4Gb in mijn DS1513+ zitten waarvan ik er steevast 1.5 niet gebruik dus echt last heb ik er niet van.

Maar goed, wat moet je doen:
  • Package source toevoegen in DSM: http://spk.synologyitalia.com/index.php?fulllist=true
  • Beta packages toestaan (2e tabje, Yes I want to see beta versions)
  • Installeer de package VirtualBox beta (het kan even duren voordat de packages refreshed worden)
  • Voordat je een VM aanmaakt, moet je naar settings en de default virtual machine folder aanpassen
  • Add machine, Windows 7 32 bit (in mijn geval)
  • Installer .iso mounten
  • Vergeet na de installatie niet om de virtual machine additions te laden, dat scheelt enorm met je muis.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rvpyBew.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xh7AP9G.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt een 64-bit CPU. Is er een reden waarom je geen Win 7 64 bit hebt geinstalleerd?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
timovd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:58:
Je hebt een 64-bit CPU. Is er een reden waarom je geen Win 7 64 bit hebt geinstalleerd?
Omdat de package geen *64 architectuur templates heeft. Ik heb geprobeerd ondanks dat toch een 64-bit ISO te installen op een *32 maar dat slikt ie niet.

edit:
Hij doet geen 64 bits omdat de vt-x bij de syno niet geactiveerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door RobV op 04-06-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 06-07 21:04
MdO82 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:30:
[...]

Heb je misschien een link naar een van deze webwinkels?
http://shop.ba-computer.at/catalog/product/view/id/398452
http://www.klarsicht-it.d...00vx002?sPartner=geizhals

[ Voor 22% gewijzigd door Bolukan op 04-06-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Bedankt ik kon ze helaas zelf niet vinden :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155988

Afgelopen week heeft mijn ds414 de ds5.2 update 1 geïnstalleerd en sindsdien is deze onbereikbaar geworden. Het lijkt erop dat mijn router geen ip adres geeft aan mijn diskstation. Ik heb al de dhcp server van de router en router zelf opnieuw gestart en het interne adres van mijn router veranderd. Helaas werkt dit allemaal niet en kan ik er nog steeds niet in.

Heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Weet je het mac-adres van je syno ?
Als je hem weet kan je hem als vast ipadres in je router zetten en kijken of je hem dan kan bereiken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MdO82 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:53:
Weet je het mac-adres van je syno ?
Als je hem weet kan je hem als vast ipadres in je router zetten en kijken of je hem dan kan bereiken
Kan helaas niet met mijn huidige router :'(

Ik zal het op een andere router nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Anoniem: 155988 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:05:
[...]

Kan helaas niet met mijn huidige router :'(

Ik zal het op een andere router nog eens proberen
Welke router heb je eigenlijk ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MdO82 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:22:
[...]

Welke router heb je eigenlijk ?
Huawei HG655d. Standard routertje van de provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Anoniem: 155988 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:28:
[...]

Huawei HG655d. Standard routertje van de provider...
Lees idd dat het een onding is ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Over virtualisatie, ik heb nu ook via virtualbox een Window Server 2008 draaien op de macbook met iSCSI op de Synology. De snelheid van de disc IO valt me geheel niet tegen, als je realiseert dat de iSCSI verbinding over een 802.11ac verbinding loopt (over Wifi dus)

Waarom 2008? Ik had de ISO nog liggen uit de tijd dat ik een MSDN licentie had liggen. Het is maar een experiment, straks gooi ik de hele meuk weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
tozzke schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 06:20:
[...]

met mijn DS415+ duurde het allemaal best lang inderdaad voordat er packages te krijgen waren. Sommige packages kon je zelf aanpassen zodat ze alsnog handmatig te installeren waren.
Nu zijn volgens mij zo'n beetje alle packages wel te krijgen voor de DS415+, dus ja... een paar maanden kan het zeker duren voordat SynoCommunity alle packages bijgewerkt heeft
Quakie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Is dit niet de eerste NAS versie met Annapurna cpu?
Dit " kan " extra vertraging geven, en in toekomst mindere support.

De DS213+ en 413 is ook zo versie met een CPU welke volgens mij later niet meer in een cpu gekomen is..

Je moet dan maar hopen dat alles packages ervoor uitkomen en blijven uitkomen.

Sowieso denk ik dat het wel minimaal een maand duurt voordat er wat gebeurd.
Een maand zou ik nog wel oke vinden, wordt het 3+ maanden dan is het minder leuk. Volgens mij is het idd de eerste nas met deze cpu. Is ook nog niet veel over bekend. Hopelijk wordt dit snel duidelijker. :)
kraades schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:39:
Volgens mij waren er toen problemen met de beschikbaarheid van de toolchain.
Deze toolchain is op voorhand al beschikbaar dus dat is goed nieuws.
http://sourceforge.net/pr...0Alpine%20Linux%203.2.40/
Goed om te weten, thanks!
Bolukan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Ik had al wel wat meer info verwacht nu de Computex bezig is, geduld geduld.. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 04-06-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 26-06 00:23

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb een beetje een luxeprobleem :+
Meer iets wat ik niet goed kan verklaren.
Ik heb een 1815+ en heb 'm via een managed switch met de volledige link aggregation aangesloten (4x)
4 touwtjes van de computer naar switch en 4 touwtjes van nas naar switch. Ik maak een ISCSI LUN + target met multipath aan en voeg 'm toe aan mijn computer. De snelheden die ik zie zijn bizar. Dat kan gewoon niet echt zo zijn.
Ik upload een ISO van 6GB van mijn desktop naar mijn NAS en dit is wat ik zie:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2HczTdCpcNx70dacfvlIS3vH/full.png
Dat is sneller dan een SSD. Na 2 seconden ofzo is ie klaar en stopt de NAS ook met ratelen. Ik heb geen SSD cache schijf erin zitten op het moment.
Toch dacht ik dat het wel iets met caching te maken heeft, maar om dat uit te sluiten heb ik een image van ubuntu gedownload op mijn workstation en die naar de NAS gestuurd (daar heeft dat bestand nooit opgestaan)
Dan is het minder indrukwekkend, maar de snelheid die Windows mij toont geloof ik ook niet echt omdat ie niet eens de tijd krijgt om het te berekenen. In 1 tel is ie klaar namelijk.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VIDPRfFte8aMGr6pQnR0orYs/full.png

Het is echt een map naar de drive kopieren en meteen een printscreen maken anders is ie al klaar.
Hoe kan dit?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb er geen ervaring mee maar 4 lijntjes x 125 MB/s = 500 MB/s max dus dan lijkt het te kloppen?

Ergens uit een test:

Synology DS1815+ Results (four ports):
•Small File Read148 MB/s
•Small File Write98 MB/s
•Large File Read398 MB/s
•Large File Write423 MB/s

[ Voor 49% gewijzigd door technorabilia op 05-06-2015 08:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 11:43
Ho is. Dat is pas "snel schrijeven" :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

En zo heb ik 40TB aan storage. Als je dat gaat omrekenen naar prijs per gigabyte en dat gaat vergelijken met SSD (met deze snelheid mag dat wel vind ik) dan valt het nog reuze mee eigenlijk denk ik.
Dit wordt leuk VM's draaien. Wil nog wel wat uitgebreide tests doen van het weekend.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ZaZ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:55:
Dit wordt leuk VM's draaien. Wil nog wel wat uitgebreide tests doen van het weekend.
Let wel, transfer snelheid (bandwidth) is meestal niet wat een VM nodig heeft, die leunt meer op IO's.
Op mijn 1813+ tik ik met transfers ook de 500MB aan bij iSCSI met MPIO. Het scheelt overigens ook flink wanneer je ODX gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

DukeBox schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Let wel, transfer snelheid (bandwidth) is meestal niet wat een VM nodig heeft, die leunt meer op IO's.
Op mijn 1813+ tik ik met transfers ook de 500MB aan bij iSCSI met MPIO. Het scheelt overigens ook flink wanneer je ODX gebruikt.
True. Bedankt, ik zal eens naar ODX gaan kijken. Ik gebruik overigens maar 1 of 2 VM's tegelijk dus het is al snel goed. Heb dit ding gekocht vanwege mogelijkheden met de x86 processor en ik wilde veel storage.
Dat ik deze snelheden behaal is alleen maar een leuke extra.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:43
Sinds de laatste update van DSM is mijn router blijkbaar niet meer ondersteund?!

Was al even niet remote te bereiken en dat lijkt dus daar aan te liggen. Vorige port forwards werken niet meer en nieuwe toevoegen kan niet, omdat de router dus niet geselecteerd kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Portforwarding in de router zelf doen ipv via EZ van de DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-07 20:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb een 415play die sinds een dag of drie echt absurd traag is. Zelfs het oproepen van de login-pagina duurt minstens 5 minuten, of lukt helemaal niet. Ben je eenmaal ingelogged (duurt ook een paar minuten) dan is de interface extreem traag. Apps zoals DSVideo werken helemaal niet, netwerkmappen openen duurt ook erg lang.
Eerst verdacht ik overdreven veel netwerkverkeer (synfloods e.d. omdat ik het e.e.a. tegenkwam in de logs van m'n modem) maar ook na het disablen van alle poortmappings van buitenaf blijft het probleem bestaan.
Een reboot van de NAS heeft niet geholpen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:17
Daniel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:44:
Ik heb een 415play die sinds een dag of drie echt absurd traag is.
Een reboot van de NAS heeft niet geholpen.

Iemand enig idee?
Wat zegt Broncontrole? (CPU load, hoeveelheid RAM in gebruik, welke processen gebruiken veel resources)

[ Voor 54% gewijzigd door SmiGueL op 05-06-2015 17:56 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
SmiGueL schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:55:
[...]

Wat zegt Broncontrole? (CPU load, hoeveelheid RAM in gebruik, welke processen gebruiken veel resources)
Niks geks. CPU-load 2-5%, geheugen 25-30. Enige proces dat meer dan 2% resources gebruikt is Java (4-5%)
Net weer een reboot gegeven, maakt niets uit. Blijft traag. Heel soms hoor je ineens de disks in actie schieten en dan is hij 1-2 secs lang zo snel als normaal, en daarna is het weer teer door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 09:17
Daniel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:11:
[...]

Niks geks. CPU-load 2-5%, geheugen 25-30. Enige proces dat meer dan 2% resources gebruikt is Java (4-5%)
Net weer een reboot gegeven, maakt niets uit. Blijft traag. Heel soms hoor je ineens de disks in actie schieten en dan is hij 1-2 secs lang zo snel als normaal, en daarna is het weer teer door een trechter.
Hm, kijk eens of de S.M.A.R.T. waardes van je schijven nog goed zijn? kapotte sectoren kunnen een systeem soms onwerkbaar traag maken. (Opslag-beheer --> [tab]SSD/HDD --> Integriteitsinfo --> S.M.A.R.T. waardes | of een snelle test)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 05-06-2015 18:21 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het lijkt wel alsof het ding m'n hele volume kwijt is:

Opslagbeheer is leeg en ook bij Configuratiescherm -> opslag staat niets. WTF :(

Edit: goed, uitgezet en weer aangezet, volume has returned. Misschien gewoon maar het hele ding opnieuw installeren?

Edit 2: en daar ging het volume weer. Alle disks eruit gehaald, opnieuw gestart. DSM opnieuw geinstalleerd (dat ging redelijk vlot). Vervolgens meteen weer hetzelfde probleem: supertraag, opslaginfo in configuratiescherm leeg. Volgens mij is de data er nog wel gewoon, in de zeldzame momenten dat ik iets terugkrijg uit het ding zie ik nog gewoon de oude dirlistings.

Wat opvalt is dat van de 4 diskleds (allemaal groen) alleen die van de 2e disk knippert. De rest brandt continue, heel af en toe knipperend (en op het moment dat dat gebeurt is de NAS heel eventjes responsief)
Inmiddels supportticket aangemaakt bij Synology maar ik verwacht niet echt dat zij iets kunnen doen.

Is m'n mobo/diskcontroller dood of is het toch een softwareprobleem?

[ Voor 89% gewijzigd door Daniel op 05-06-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:41
Een kennis van mij heeft een 214 overgenomen, is daar lekker mee aan de slag gegaan en alle data overgezet van PC naar NAS.
Echter wat blijkt, de vorige eigenaar heeft 1 x 3TB en 1 x 1 TB geplaatst in Raid 0.
Wat hij wil is de 1 TB vervangen voor een 3TB.
Hoe nu de data van de 1TB schijf overzetten naar de 3TB in de Nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Bij Raid 0 kan je helaas niet zomaar de schijf vervangen.
Als je de 1TB wil vervangen door een 3TB dan denk ik dat je er niet aan ontkomt om de data eerst weer te backuppen en dan de nieuwe schijf te plaatsen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
MdO82 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:16:
Bij Raid 0 kan je helaas niet zomaar de schijf vervangen.
Als je de 1TB wil vervangen door een 3TB dan denk ik dat je er niet aan ontkomt om de data eerst weer te backuppen en dan de nieuwe schijf te plaatsen
Dus een backup van de 1TB schijf naar PC is niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:20
Met raid0 weet je niet op welke schijf de data staat en je kan niet zonder consequenties een schijf verwijderen.

Je zult dus opnieuw moeten beginnen. Afhankelijk van wat je wilt bereiken (raid0/raid1/shr) en hoeveel data er nu veilig gesteld moet worden kan je de computer gebruiken om de data over te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 06-06-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
job schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:38:
Met raid0 weet je niet op welke schijf de data staat en je kan niet zonder consequenties een schijf verwijderen.

Je zult dus opnieuw moeten beginnen. Afhankelijk van wat je wilt bereiken (raid0/raid1/shr) en hoeveel data er nu veilig gesteld moet worden kan je de computer gebruiken om de data over te zetten.
Dat wordt een klus voor hem, hij had net alles overgezet van Pc > NAS, nu mag hij het weer andersom doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

RAID0/striping lijkt me sowieso geen goed plan op de 214. Het levert je hooguit een paar procent performancewinst op: de schijven zijn geen bottle neck. En je betrouwbaarheid neemt af: als één van de twee disks het begeeft is alle data op de NAS weg.

[ Voor 8% gewijzigd door bum op 06-06-2015 16:30 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb onlangs een Qnap aangeschaft (model TS-253 pro) waar ik totaal niet tevreden over ben. Packages die niet werken. Via het netwerk vaak niet vindbaar etc. Met Synology heb ik deze problemen nooit gehad.
Ik wil dus weer overschakelen.

Mijn doeleinden voor de NAS zijn:
- raid 10 eventueel
- storage muziek (afspeelbaar via SONOS)
- storage HD films -en series
- streamen HD films -en series naar samsung bluray en iPad
- downloaden NZB content

De modellen 415+ en 415play lijken mij wel wat. Nu heeft de Qnap een mediacenter ingebouwd, maar via DLNA / UPnP laat ie via mediaplannen teveel rommel zien zoals regisseur etc
Vroeger heb ik een 212+ gehad en die let de gewone directory structuur zien.
Nu vraag ik mij af wat het verschil tussen de 415+ en 415play is. Nu lees ik op andere forums dat er grote verschillen tussen in de processor van beide NAS-en wat betreft transcoding.

Wat zijn volgens jullie ervaring de grote verschillen tussen beiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
job schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:55:

Helaas in beiden files staat spotweb niet genoemd...

edit: vreemd... kan hem nu wel gewoon installeren?:S

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 06-06-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 07:49
Ik heb gisteren via file manager een map gedeeld (bestandskoppeling delen), dan krijg je zo'n gofile.me link.

Verloopt deze ook of blijft deze eeuwig benaderbaar ?

En hoe kan ik zien welke mappen ik nu gedeeld heb, en belangrijker, hoe schakel ik dit weer uit :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Laatst online: 08:22
huubhuub schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:32:

Let op :

Het volledig herstarten van je synology-apparaat zal de service weer herstarten en de bug dus weer activeren. Het is geen probleem om de HDD's te laten "hibernaten", dit herstart de service niet.

Tip :

Zet de automatisch "uit en aan" (taskmanager NAS) van de NAS uit (het volledig uit en aanzetten van de NAS op bepaalde tijden) totdat synology een update heeft uitgebracht. Doe je dit niet dan moet je elke keer na een volledige start de "winbindd" service stoppen via SSH.
Gewoon even scriptje in de rc.d map zetten (/usr/local/etc/rc.d/) die de winbindd service stopt als de Synology opstart. Had ook de laatste tijd dat de Synology niet meer in slaapstand wilde gaan, maar dankzij jouw posts met de tip om de winbindd te stoppen gaat 't weer goed 8) Had de Synology al helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet, dat dus niet hielp... :+

[ Voor 21% gewijzigd door mauricedb op 07-06-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu iets raars; Mijn synology is niet bereikbaar via het lokale ip-adres, maar wel via het externe ip-adres. Hij ziet de synology dus niet in mn lan. Ik merk ook dat mn 2 rpi's met Openelec dat de films ook wegvallen... in die zin... dat hij dus op het lokale ip-adres van de NAS hickups heeft....Hoe kan dit opeens?

[ Voor 29% gewijzigd door Ferra op 07-06-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ferra schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:12:
Ik heb nu iets raars; Mijn synology is niet bereikbaar via het lokale ip-adres, maar wel via het externe ip-adres. Hij ziet de synology dus niet in mn lan. Ik merk ook dat mn 2 rpi's met Openelec dat de films ook wegvallen... in die zin... dat hij dus op het lokale ip-adres van de NAS hickups heeft....Hoe kan dit opeens?
Misschien doet je router wat moeilijk.
Heb je die al een reset gegeven?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Stomme vraag wellicht, maar ik stel hem toch omdat ik het simpelweg niet kan vinden :)

Ik heb na lange tijd weer eens mijn Synology gebruikt, alles geupdate naar DSM5.2 nu. Ik heb alleen problemen met streamen naar de DS Video app op mijn Samsung UE48HU7500. Het lijkt te liggen aan de netwerksnelheid, alhoewel alles is aangesloten via een gigabit netwerk (switch en bekabeling). Met kopiëren zie ik ook dat ik drops heb naar 5MBps met een max van rond de 32.

Normale series en films met een bitsnelheid van minder dan 10 spelen prima, maar ik heb bijvoorbeeld ook een bluray van 20 en die speelt veeeel te schokkerig af.

Ik heb een DS212 met 2x 2TB Seagate schijven erin hangen welke 1 groot volume vormen.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Pagina: 1 ... 24 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).