Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.590 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22
Spearhead schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:15:
Ik ga maar eens zo'n data recovery bedrijf inschakelen denk ik.
Is het niet handiger je backup terug te zetten ?

[ Voor 64% gewijzigd door DukeBox op 20-05-2015 15:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

elsinga

=8-)

Volgens mij is dit het moment dat er aan het toch maar inrichten van een backup gedacht wordt...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

kraades schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:25:
De read performance van mijn DS211 was nog maar ~25MB/s. Zowel via SMB als FTP.
Dit blijkt te worden veroorzaakt door de MariaDB package. Als ik deze uitzet dan zit ik op ~100MB/s.

Is dit bij anderen ook zo en/of is hier nog iets aan te doen?
Ik heb MySQL nodig voor Spotweb dus ik heb de package wel nodig.

Edit:
Draai de laatste versies van DSM en packages.
Goeie...draai zelf ook een aantal databases met mariadb maar het is mij nog niet opgevallen.

Ben nog niet naar 5.2 maar kan het wel testen onder 5.1 op een 412+

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
stuffer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:58:
[...]

Goeie...draai zelf ook een aantal databases met mariadb maar het is mij nog niet opgevallen.

Ben nog niet naar 5.2 maar kan het wel testen onder 5.1 op een 412+
Bedankt, dat zou fijn zijn!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

kraades schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:01:
[...]

Bedankt, dat zou fijn zijn!
Net even tussen de bedrijven door een mkv verplaatst op met 30MB/s met veel spikes dat wel.
Met MariaDB aan en uit maakt bij mij geen verschil in performance.

Op gigabit btw naar een ssd.

[ Voor 4% gewijzigd door stuffer op 20-05-2015 19:16 ]

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hm, dat is vreemd. Bedankt voor het testen.

Maar...je 30 MB/s zou ook wel sneller moeten kunnen denk ik... :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Quakie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:50:
[...]

Lap tekst zeg.

- Is Plex echt nodig? Je hebt namelijk alles in huis om standaard ver te komen qua streaming media.. Je chromecast wordt nu sinds DSM5.2 volledig ondersteund en dit zou betekenen dat je mp3, films en photos via je NAS op je TV komen met behulp van de Chromecast. Hierdoor neig ik om te zeggen een DS214Play met 1 schijf (WD RED is prima of een Seagate NAS schijf) om binnen je budget te blijven. Er kleven 2 nadelen hieraan:
1) Je devices worden je afstandsbedieningen.. dus je telefoon, tablet etc. ipv met afstandsbediening je media via TV bedienen. Dit moet je wel bedienen.
2) DTS audio via de Play versie.. ik weet niet of het nu helemaal opgelost is, maar ik word dadelijk wel gecorrigeerd door iemand ;)

Ik heb zelf de snelste synology NAS en dit in combinatie met Plex werkt dit nog steeds niet vloeiend..
Het kan wel maar moet je genoegen nemen met mindere kwaliteit wat ik zelf niet wil.

Qua beveilging..Synology is redelijk snel met patchen, en niks is 100% veilig maar om te zeggen dat ze nu slecht zijn gaat beetje te ver... het begint altijd bij de gebruiker.
Bedankt voor je antwoord.

Of Plex perse nodig is? Misschien niet voor mijzelf maar ik wil uiteindelijk als ik ook een HTPC heb een gebruiksvriendelijke omgeving creëren voor mijn vriendin en dochters. Ik heb ze al regelmatig weer moeten uitleggen hoe ze op de PHD bij hun videobestanden komen. Een andere goedkope &gebruiksvriendelijke mediaspeler zou misschien ook een optie zijn. Dat het ook via de Chromecast (en mijn tv, Playstation, Blu-ray speler) kan werken weet ik maar ik zoek gebruiksgemak voor de andere gebruikers.

Er zijn natuurlijk ook andere opties hiervoor waar ik me misschien als ik hem heb maar in moet verdiepen. Verder lijkt deze NAS me een goede keus toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
Zodra je een htpc hebt kan je overschakelen op plex. Je draait dan de server op je htpc maar je data staat dan op de NAS. als je voor losse mediaplayer kiest, hoeft je in beide gevallen weer niet voor de play te gaan. Een play is handig als je domme afspeel apparaten gebruikt. Je kunt dan dus weer overschakelen op goedkopere NAS.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

kraades schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:48:
Hm, dat is vreemd. Bedankt voor het testen.

Maar...je 30 MB/s zou ook wel sneller moeten kunnen denk ik... :-(
Dat dacht ik ook...maar was ff snel tussendoor...

Met Windows 7 trok ik gigabit behoorlijk dicht (in taskmanger) nu met Ubuntu had ik al wat twijfels maar bij mij ligt het niet aan mariadb in eerste instantie. De spikes die ik zag had ik in de zelfde setup (op os na) ook niet.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Het kan natuurlijk een algemene DSM probleem zijn.

Ik dacht dat het aan mij lag maar ik vind schijf/lees snelheden in het algemeen tegenvallen..

Mijn voorbeelden wat ik hier thuis zie:

1) Rsync taken tussen een DS415+ en een DS213+. Beiden geen andere taken.. meestal max 30MB soms 45MB , maar eerder tussen de 15 en 20MB. Ook bij files van 5 a 10 GB. (een local folder sync haalt ook maar 45MB, soms uitschieters naar 60MB)
2) Interne kopie opdracht tussen een interne SSD en een SHR (raid5) volume met 3 WD REDs..Haal ik tussen de 90 en 110MB.. Wat mij ook beetje weinig lijkt.

(Ja ik begrijp dat rsync vertragend werkt, maar zou toch wel in 60 a 80MB verwachten.. 415+ cpu slaat niet eens uit.. Aan de 213+ zit het rond de 30 a 40%.. NAS heeft andere taak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43
SpeedingWilly schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:35:
Ik heb het volgende probleem na de update van 5.1.x naar 5.2 op mijn 2 Nassen:

Het volgende probleem treedt nu op: als je een DDNS Hostname hebt geconfigureerd via de Synology MyDS Center, er in "External Access->DDNS" de foutmelding "Network error occured staat. Please check your DNS and network settings".

Ook in de logs komt deze melding vaak voor.
SYSTEM: System failed to get External IP.
Om het antwoord te geven op mijn eigen vraag: na de nieuwe update naar 5.2-5565 update 1 zijn de problemen opgelost. Er zat dus wel degelijk een probleem in versie 5.2, die nu opgelost is. Ik had al een sterk vermoeden dat het niet aan mij lag :). ;)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Quakie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:33:
Het kan natuurlijk een algemene DSM probleem zijn.
Met alle packages gestopt kan ik met een DS211 via FTP ~100 MB/s downstream halen.
(van een DS211 naar een laptop met een Gigabit router en de juiste de bekabeling natuurlijk)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ik heb een DS211+ die sloom begint te worden. Nu gebruik ik deze primair voor fotos, (DS Photo en Photostation) en voor een paar IP-cameras. Nauwelijks video, hoewel ik nu wel met een GoPro aan de gang ben.
Ik gebruik het SD slot om fotos op de NAS te zetten waarna een scriptje ze automatisch hernoemd en schikt in yyyy/mm mapjes. Daarna worden ze geindexeerd door Photostation wat erg lang (logisch) duurt, maar dat gaat op de achtergrond dus is niet erg. Wat wel vervelend begint te worden is hoe lang het duurt om albums weer te geven en Surveillance Station te openen.

Ik kijk dus naar iets nieuws met meer power. Alternatieven zijn DS713+, DS214+, Play en de 415+ en Play als ik het zo bekijk. Maar, wat is bij bovenstaand gebruik de bottleneck? Processor of RAM, of gaan alle bovenstaande modellen meer dan voldoende zijn voor met name het draaien van Photostation?

Aangezien ik de SD-card reader frequent gebruik lijkt de 214Play de eerste keuze, maar ik zou graag zeker zijn van voldoende power en dan kan ik misschien wel leven met een externe card reader.
Encryptie is overigens iets waar ik ook naar kijk, ga de oude 211+ inzetten als offsite backup waar ik een encrypted backup op gooi. Dan komen de 214+ en 415+ weer om de hoek kijken...

Iemand een overweging voor mijn situatie?

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Ik heb al tijdje een DS414 staan, en nu wilde ik ook mijn ipcams eens aansluiten. Aanmelden via de instellingen werkt, bekijken moet je een plugin voor installeren, iets dat eerst niet werkte maar door NPAPI in Chrome aan te zetten pakt ie de plugin wel.

Echter; krijg ik geen beeld. In de preview bij instellen zie ik beeld, maar liveweergave blijft hangen op LADEN en IP-Camera preview krijg ik alleen een zwart scherm?

Iemand tips?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
MAher schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:47:
(de DS215+ staat er ook aan te komen... nieuws: Synology toont op Cebit nas-modellen met nieuwe Annapurna-socs)

[ Voor 24% gewijzigd door technorabilia op 21-05-2015 10:26 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Laatst online: 16:14
1shot1kill schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:18:
Hallo allemaal.

Ik zit al een paar jaar te kijken naar een NAS maar het komt er steeds maar niet van om er 1 te kopen, door twijfel en door geld wat steeds ergens anders wordt besteed (tiener dochters zijn duur). Nu zit ik er over te denken om een deel van mijn vakantiegeld aan een NAS te besteden. Na redelijk wat onderzoek te hebben gedaan in het verleden werd mij al duidelijk dat een Synology waarschijnlijk de beste optie is. De Synology NAS waar ik de laatste paar maanden mijn ogen op heb laten vallen is de DS214, echter vraag ik mij af of deze krachtig genoeg is voor hetgeen ik het wil gebruiken en welke schijven ik het beste erin kan zetten.

Dit gaat mijn eerste NAS worden en ik wil er inclusief de schijven €400 tot €450 aan besteden. Ik wil de NAS gebruiken als backup van de foto's en andere belangrijke data op mijn PC en die van mijn vriendin en 2 kinderen staan. Daarnaast wil ik de NAS gebruiken als mediaserver om overal in huis bij video's en muziek vanaf de NAS te kunnen afspelen op mijn mediaspeler, PC's, telefoons, etc. Torrents downloaden zou ook fijn zijn maar niet uitermate noodzakelijk. Ook wil ik graag mijn bestanden via het internet kunnen bereiken, maar ik lees vaak dat de beveiliging van Synology niet echt om over naar huis te schrijven is.

Op dit moment gebruik ik een PlayOn HD (1) om media af te spelen op mijn TV, echter is dit ding ongelofelijk traag en het geluid en beeld lopen regelmatig niet synchroon waar ik mij flink aan kan ergeren. Ik zal in het begin deze mediaspeler nog blijven gebruiken om de media vanaf de NAS af te spelen op mijn tv tot ik een beter alternatief kan kopen. Dit zal waarschijnlijk een HTPC worden met Plex. Nu vraag ik mij af of de DS214 Plex wel goed aan kan of dat ik dan beter een iets krachtiger model kan aanschaffen.

Ik ben in het bezit van een Chromecast waarmee ik via mijn receiver graag mijn MP3's zou willen afspelen, het liefst via de Plex app op mijn telefoon.

Wat betreft de schijven die erin komen leek mij de WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB een goede optie, maar of dit de beste optie is voor mijn gebruik is mij niet duidelijk, ik heb wel eens gelezen dat de WD Red schijven niet de eerste keus is bij een NAS die veel gebruikt wordt om te streamen, klopt dit of is dat complete onzin?

Ik zou enig advies voor ik mijn aankoop ga doen zeer op prijs stellen. Ik heb hier in huis al een Gigabit netwerk liggen met een TP-Link Archer C7 als router, op dit moment hebben wij Ziggo maar vanaf begin volgende maand glasvezel van KPN, waarbij ik een Experia box 9 heb ontvangen mocht dat van belang zijn. (de bedoeling is dat de Archer zoveel mogelijk functies van de Experia box overneemt, zoals het WiFi netwerk en DHCP)
Waarom plex?
Ik heb zelf een Synology en gebruik een hummingboard. Hier staat XBMC op en te bedienen via een app op je telefoon / tablet. Mijn vriendin vind het geweldig. Alles word bekeken vanaf mijn Synology, een DS212. Voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Hmm.. ben adhv bittorrrent sync al mijn media van de Synology aan het kopieren naar mijn FreeNAS.
16MB/s -> nog 4 dagen resterend. Leuk.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
MAher schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:47:
Ik heb een DS211+ die sloom begint te worden. Nu gebruik ik deze primair voor fotos, (DS Photo en Photostation) en voor een paar IP-cameras. Nauwelijks video, hoewel ik nu wel met een GoPro aan de gang ben.
Ik gebruik het SD slot om fotos op de NAS te zetten waarna een scriptje ze automatisch hernoemd en schikt in yyyy/mm mapjes. Daarna worden ze geindexeerd door Photostation wat erg lang (logisch) duurt, maar dat gaat op de achtergrond dus is niet erg. Wat wel vervelend begint te worden is hoe lang het duurt om albums weer te geven en Surveillance Station te openen.

Ik kijk dus naar iets nieuws met meer power. Alternatieven zijn DS713+, DS214+, Play en de 415+ en Play als ik het zo bekijk. Maar, wat is bij bovenstaand gebruik de bottleneck? Processor of RAM, of gaan alle bovenstaande modellen meer dan voldoende zijn voor met name het draaien van Photostation?

Aangezien ik de SD-card reader frequent gebruik lijkt de 214Play de eerste keuze, maar ik zou graag zeker zijn van voldoende power en dan kan ik misschien wel leven met een externe card reader.
Encryptie is overigens iets waar ik ook naar kijk, ga de oude 211+ inzetten als offsite backup waar ik een encrypted backup op gooi. Dan komen de 214+ en 415+ weer om de hoek kijken...

Ik zou voor de 415+ gaan.
Ik heb onlangs mijn 211+ ingeruild voor een 415play maar ik had liever de + gehad, de extra mem en proc zou zeker goed van pas komen. De 415play is gewoon een 215play met 4 bays, veel te weinig power dus voor 4 hdd's wat mij betreft.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikedhanpat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-01 10:58
Beste Tweakers!

Mijn vriendin en ik hebben zojuist de grootste aankoop van je leven begaan: een eigen huis!
Nu is mijn wens altijd geweest om hier een mooi Home Entertainment System in aan te leggen. Na de afgelopen week wat grondig gegoogled te hebben en hier op het forum rondgekeken te hebben ben ik tot het besluit gekomen om een NAS te gaan gebruiken.

Omdat deze voornamelijk gebruikt zal worden als opslag voor films/series/muziek en deze vervolgens door het huis en op onze laptops/phones af te spelen, zit ik te twijfelen tussen een DS414 en een DS415play. Reden hiervoor is dat ik zie dat de 415play transcoding ondersteunt.

In hoeverre is dat belangrijk, of hebben we in nederland een dusdanig goede internetverbinding dat dit niet noodzakelijk is? (ziggo 200mb down / 20 up)

Daarnaast zou ik voor de tv's de combinatie met de chromecast willen maken. Aangezien deze voortaan volledig ondersteund is door synology lijkt me een htpc enigszins overboden geworden of zeggen jullie dat XBMC beter is?

Ik hoor het graag!

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

gielie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Ik zou voor de 415+ gaan.
Ik heb onlangs mijn 211+ ingeruild voor een 415play maar ik had liever de + gehad, de extra mem en proc zou zeker goed van pas komen. De 415play is gewoon een 215play met 4 bays, veel te weinig power dus voor 4 hdd's wat mij betreft.
kraades schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:59:
[...]Ik heb de ruimte van 4 bays (nog niet) nodig, maar is de processor van de 415+ zoveel krachtiger dan die van de 215+/Play?

(de DS215+ staat er ook aan te komen... nieuws: Synology toont op Cebit nas-modellen met nieuwe Annapurna-socs)
Heeft feitelijk enkel een andere processor die ietsje hoger geklokt is, gaat dit veel uitmaken?
Hij staat in Duitsland al op de webshops inclusief prijs, maar nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 16:25
MAher schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:25:
[...]

[...]
Heeft feitelijk enkel een andere processor die ietsje hoger geklokt is, gaat dit veel uitmaken?
Hij heeft een quad core ipv dual en 2 gig mem ipv 1, dit zou ik graag willen hebben en zou mijn 415play graag omruilen voor de +

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
M.v.Veelen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:32:
Ik heb de default niet geprobeerd, juist omdat ik het over 443 wil laten lopen (TCP) en het voorheen ook zo gewerkt heeft. Ik zal het evengoed wel testen en het hier zo laten weten.

Edit:

D*mn.....via die poort (UDP) werkt het wel. Dat zou inhouden dat er op de router toch nog wat wordt tegengehouden, zal de settings eens nalopen. Ik heb een klein vermoeden, maar weet het niet zeker.

Ik ben in ieder geval weer een stukje verder. Thanks!
Ik zag net een update van de VPN server package voorbij komen.

Fixed an issue when connecting using port 443

Zoiets...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
MAher schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:25:
[...]

[...]
Hij staat in Duitsland al op de webshops inclusief prijs, maar nog niet leverbaar.
Hmm, de prijs is daar in ieder geval wat ik verwacht had ;)
Ben benieuwd wanneer hij leverbaar is. :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik zie nergens een prijs?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

http://winfuture.de/preis...ation-ds215-a1268083.html

Ongeveer 320e blijkbaar.

De vraag blijft hoeveel sneller de plus versie is tov van de gewone/Play. De 415+ is wel duidelijk sneller dan de 214+ of de 215Play met quad-core Intel processor en 2 Gb RAM. Maar dat kost dan ook 200e meer.

De vraag is of ik met Photostation profijt ga hebben van die extra rekenkracht? Die processoren zijn allemaal wat exotisch, Anaconda, ARM... zijn die gebenchmarked ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ah, dank.

Annapurna.

Sorry, ik weet van geen benchmarks behalve dit misschien? [Synology] RAR unpacking performance

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Quakie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:25:
Zodra je een htpc hebt kan je overschakelen op plex. Je draait dan de server op je htpc maar je data staat dan op de NAS. als je voor losse mediaplayer kiest, hoeft je in beide gevallen weer niet voor de play te gaan. Een play is handig als je domme afspeel apparaten gebruikt. Je kunt dan dus weer overschakelen op goedkopere NAS.
Ja ik ga inderdaad liever voor een afspeelapparaat dat wat slimmer is dan een NAS die mijn media afspeelt. Mijn PlayOn HD gaat deze taak op zich nemen tot ik iets anders heb.
Sparkiee schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:07:
[...]

Waarom plex?
Ik heb zelf een Synology en gebruik een hummingboard. Hier staat XBMC op en te bedienen via een app op je telefoon / tablet. Mijn vriendin vind het geweldig. Alles word bekeken vanaf mijn Synology, een DS212. Voldoet prima.
Zoiets zou ik zelf zeker kiezen, alleen wil mijn vriendin het liefst iets wat gewoon met onze Harmony One te bedienen is, alles met die ene afstandsbediening dus. Plex heb ik zelf eigenlijk nog nooit gebruikt (heb wel eens de mobiele app gekocht maar dus nog nooit gebruikt) en ik hoor wel regelmatig dat het fijn werkt. XBMC is ook zeker wel een optie, zolang het maar gebruiksvriendelijk blijft voor de dames bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Mike,
Ik maak al jaren gebruik van de dedicated htpc met daarop kodi voor de tv. Dit werkt super en beter dan een chromecast imo. Kodi speelt gewoon alles af, bedraad ipv wireless
Later heb ik een Nas erbij genomen zodat alles centraal staat, ideaal want in de htpc zitten geen harddisks meer. Het is wel een investering maar je hebt er echt jaren plezier van.

Betreft de Nas keuze, dit is persoonlijk en budget afhankelijk natuurlijk. 2 bay of 4 bay het is maar net hoeveel data je hebt of verwacht te gaan beheren. Ik heb de 214play maar van transcoding hoef je niets veel te verwachten, ik heb het nog niet werkend gezien of nodig gehad.
Htpc streamt van de nas en als je mobiel wil streamen gaat dat ook prima.
Uiteindelijk kan je ook op een andere locatie al je bestanden benaderen en bekijken, gebruik dan wel Vpn.
mikedhanpat schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:09:
Beste Tweakers!

Mijn vriendin en ik hebben zojuist de grootste aankoop van je leven begaan: een eigen huis!
Nu is mijn wens altijd geweest om hier een mooi Home Entertainment System in aan te leggen. Na de afgelopen week wat grondig gegoogled te hebben en hier op het forum rondgekeken te hebben ben ik tot het besluit gekomen om een NAS te gaan gebruiken.

Omdat deze voornamelijk gebruikt zal worden als opslag voor films/series/muziek en deze vervolgens door het huis en op onze laptops/phones af te spelen, zit ik te twijfelen tussen een DS414 en een DS415play. Reden hiervoor is dat ik zie dat de 415play transcoding ondersteunt.

In hoeverre is dat belangrijk, of hebben we in nederland een dusdanig goede internetverbinding dat dit niet noodzakelijk is? (ziggo 200mb down / 20 up)

Daarnaast zou ik voor de tv's de combinatie met de chromecast willen maken. Aangezien deze voortaan volledig ondersteund is door synology lijkt me een htpc enigszins overboden geworden of zeggen jullie dat XBMC beter is?

Ik hoor het graag!

Mike

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
MAher schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:09:
[...]

http://winfuture.de/preis...ation-ds215-a1268083.html

Ongeveer 320e blijkbaar.

De vraag blijft hoeveel sneller de plus versie is tov van de gewone/Play. De 415+ is wel duidelijk sneller dan de 214+ of de 215Play met quad-core Intel processor en 2 Gb RAM. Maar dat kost dan ook 200e meer.

De vraag is of ik met Photostation profijt ga hebben van die extra rekenkracht? Die processoren zijn allemaal wat exotisch, Anaconda, ARM... zijn die gebenchmarked ergens?
Ik vermoed dat het meer er op komt heb je het er voor over....

Ik heb even wat blote ogen testjes gedaan.. Het laden van de photostation webpagina kost even 11% aan cpu kracht.. Het laden van de foto paginas tussen de 4 en 10%. Daarna zijn het wat piekjes maar niks geks..
Ik denk dat je het alleen gaat merken met de thumbnail creatie... Met mijn ds213+ deed ik het via mijn pcs.. met mijn 415+ laat ik het lekker over aan mijn NAS en dit gaat lekker vlot.

Nu heb ik zelf een vervuilde installatie en ga er vanuit dat ik nog wat winst kan pakken als ik volledig opnieuw begin zodat het juist op de SSD staat.
Ik vind opbouw nog vrij traag terwijl alles van SSD geladen moet worden, snelle nas en glasvezel met lage ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 29-09 11:35
Weet iemand hoe ik kan verifiëren dat mijn disks netjes in sleep modes gaan? Ik heb het idee dat alles continue draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 20:11
golles schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:37:
Weet iemand hoe ik kan verifiëren dat mijn disks netjes in sleep modes gaan? Ik heb het idee dat alles continue draait.
Om deze te activeren:
Control Panel --> Hardware & Power --> [tab] Hibernation --> [V] Enable hibernation logs

Om deze in te zien:
Start --> Log Center --> [tab] Log Search --> [rechtsboven] General --> [zoek naar:] hibernation

*Heb zelf de log uit staan, maar op deze manier kreeg ik destijds alle hibernation momenten netjes onder elkaar zichtbaar. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 22:29
golles schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:37:
Met DSM 5.2 zijn er bugs welke je DSXXX niet in HDD-Sleep laten gaan.

Check Hibernate forum Synology voor info.

Ik heb er zelf met mijn DS414 ook "last" van. Nog niets aan te doen helaas.

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
kraades schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Ik zag net een update van de VPN server package voorbij komen.

Fixed an issue when connecting using port 443

Zoiets...
Ben net terug van een weekje 'weggeweest' en zal het eens gaan proberen :D !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Toevallig heb ik ook net de logging aangezet.. Ik heb een USB disk die telt als backup gekoppeld.. Nu geeft 'ie echter om 12:31, 12:42 en 16:10 aan dat die schijf wakker geworden is.. De backup draait alleen midden in de nacht.. Dan zou hij nu toch helemaal niet wakker mogen worden?

Vind het niet zo rampzalig, maar toch.. Ik neem aan dat de schijf niet wakker wordt als ik inlog op de NAS.. verder doet de NAS op dit moment niet zoveel, alleen Download Station staat aan..

[ Voor 18% gewijzigd door rscheper op 22-05-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Laatst online: 16:14
1shot1kill schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:51:
[...]

Ja ik ga inderdaad liever voor een afspeelapparaat dat wat slimmer is dan een NAS die mijn media afspeelt. Mijn PlayOn HD gaat deze taak op zich nemen tot ik iets anders heb.

[...]

Zoiets zou ik zelf zeker kiezen, alleen wil mijn vriendin het liefst iets wat gewoon met onze Harmony One te bedienen is, alles met die ene afstandsbediening dus. Plex heb ik zelf eigenlijk nog nooit gebruikt (heb wel eens de mobiele app gekocht maar dus nog nooit gebruikt) en ik hoor wel regelmatig dat het fijn werkt. XBMC is ook zeker wel een optie, zolang het maar gebruiksvriendelijk blijft voor de dames bij mij thuis.
Als je er als Tweaker voor zorgt dat de dames vrij blijven van updates, installatie meldingen e.d valt het al snel mee. Op de I-phone/pod/pad staat de XBMC app. Die werkt heerlijk om alle te bedienen en ook het volume is te regelen met de app. wij gebruiken de andere A.B alleen nog om de tv op de juiste ingang te zetten en als het volume toch te laag zou zijn (XBMC regelt het output volume van hummingboard naar de TV). Ik kan me wel voorstellen dat je een uitgebreide setup hebt en dan is een Harmony wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Met de laatste update van OpenVPN is het mij weer gelukt om over poort 443 (TCP) een verbinding te maken. Lag het uiteindelijk toch niet aan mij(n setup)..... :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb een DS413J, deze is rechtstreeks op mijn router aangesloten.

Vanmiddag via Ziggo een nieuwe router gekregen, mijn eigen is daar nu op aangesloten en dit werkt, wifi verbinding loopt allemaal via mijn eigen router. Een probleem, de DS413J is niet meer te zien in het netwerk, of in mijn router. Opnieuw opgestart maar dit helpt niet, weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Sparkiee schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:20:
[...]

Als je er als Tweaker voor zorgt dat de dames vrij blijven van updates, installatie meldingen e.d valt het al snel mee. Op de I-phone/pod/pad staat de XBMC app. Die werkt heerlijk om alle te bedienen en ook het volume is te regelen met de app. wij gebruiken de andere A.B alleen nog om de tv op de juiste ingang te zetten en als het volume toch te laag zou zijn (XBMC regelt het output volume van hummingboard naar de TV). Ik kan me wel voorstellen dat je een uitgebreide setup hebt en dan is een Harmony wel handiger.
De Harmony is soms al te moeilijk, wat vooral komt omdat ze niet genoeg geduld hebben om te wachten tot de afstandsbediening helemaal klaar is met alle 3 apparaten aan te zetten (tv+receiver+settopbox/Playstation 3/Blu-ray speler/ Mediaspeler/Chromecast). ;) Het liefst wil ik gewoon een apparaat dat ze meteen in een gebruiksvriendelijk menu brengt (plaatjes helpen) en ze meteen vanaf de NAS kunnen gaan kijken zonder eerst de juiste schijf o.i.d. moeten gaan zoeken.

Verder zullen ze weinig van de NAS merken, het gaat mij er gewoon om dat ze hun foto's, werkstukken etc niet kwijt zijn als de HDD hun computer/laptop het begeeft, de foto's staan nu in Dropbox of Google Drive maar ik heb liever een backup hier thuis op een NAS voor de zekerheid.

[ Voor 11% gewijzigd door 1shot1kill op 22-05-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
niekvandermeer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:55:
Ik heb een DS413J, deze is rechtstreeks op mijn router aangesloten.

Vanmiddag via Ziggo een nieuwe router gekregen, mijn eigen is daar nu op aangesloten en dit werkt, wifi verbinding loopt allemaal via mijn eigen router. Een probleem, de DS413J is niet meer te zien in het netwerk, of in mijn router. Opnieuw opgestart maar dit helpt niet, weet iemand waar dit aan kan liggen?
Is deze wel te pingen ?
Als je het mac-adres van je NAS weet zou je hem wellicht terug kunnen vinden in je router ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:14:
[...]

Is deze wel te pingen ?
Als je het mac-adres van je NAS weet zou je hem wellicht terug kunnen vinden in je router ?
Kan hem niet pingen, in mijn router staat hij niet als connected device.

Via command en dan arp -a is hij ook niet zichtbaar.

Zelf op mac adress een ip toegewezen in mijn router geeft ook geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 23:28
Beste Tweakers!

Ik hoor het graag!

Mike
Ik heb het niet heel goed geprobeerd omdat ik een prima mediaplayer achter mijn tv heb liggen, maar ik kreeg bij veel files die ik met de synology video app rechtstreeks naar mijn chromecast stuurde geen geluid of geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
niekvandermeer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:25:
[...]

Kan hem niet pingen, in mijn router staat hij niet als connected device.

Via command en dan arp -a is hij ook niet zichtbaar.

Zelf op mac adress een ip toegewezen in mijn router geeft ook geen resultaat.
De synology assistance zal hem dan ook natuurlijk niet kunnen vinden.
Wat je nog kan doen is het volgende, maar is wel even een gedoe.

Je haalt je router er weer tussenuit, moet je waarschijnlijk je modem weer uit bridge laten halen als je een modem van onze grootste kabelmaatschappij hebt ;)

Je kan dan kijken of je synology dan weer zichtbaar wordt.
Als dat zo is kan je het ipadres misschien aanpassen naar de range van je router buiten de scope van je dhcp.
Als je daarna je router weer aansluit dan verwacht ik dat je nas weer bereikbaar is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:35:
[...]

De synology assistance zal hem dan ook natuurlijk niet kunnen vinden.
Wat je nog kan doen is het volgende, maar is wel even een gedoe.

Je haalt je router er weer tussenuit, moet je waarschijnlijk je modem weer uit bridge laten halen als je een modem van onze grootste kabelmaatschappij hebt ;)

Je kan dan kijken of je synology dan weer zichtbaar wordt.
Als dat zo is kan je het ipadres misschien aanpassen naar de range van je router buiten de scope van je dhcp.
Als je daarna je router weer aansluit dan verwacht ik dat je nas weer bereikbaar is.
Opgelost!

Rechtstreeks aangesloten, toen kon ik er wel bij, wat bleek, lang geleden de lan instellingen handmatig ingesteld zodat hij altijd op hetzelfde ip adres zou zitten. Dit even uitgezet, aangesloten op mijn eigen router, die een ip gaf aan de synology en toen weer handmatig een toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
niekvandermeer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:03:
[...]

Opgelost!

Rechtstreeks aangesloten, toen kon ik er wel bij, wat bleek, lang geleden de lan instellingen handmatig ingesteld zodat hij altijd op hetzelfde ip adres zou zitten. Dit even uitgezet, aangesloten op mijn eigen router, die een ip gaf aan de synology en toen weer handmatig een toegewezen.
Kijk het kan nog simpeler dan mijn oplossing ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:21:
[...]

Kijk het kan nog simpeler dan mijn oplossing ;)
Bedankt voor je hulp want dat bracht me wel op het idee om het zo aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb je dit keer een IP adres toegewezen vanaf je router ipv in de Synology? Zo niet, zou ik dat wel doen. Is makkelijker te beheren :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:34:
Heb je dit keer een IP adres toegewezen vanaf je router ipv in de Synology? Zo niet, zou ik dat wel doen. Is makkelijker te beheren :)
Ja, dit keer vanuit de router gedaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:25:
Met de laatste update van OpenVPN is het mij weer gelukt om over poort 443 (TCP) een verbinding te maken. Lag het uiteindelijk toch niet aan mij(n setup)..... :D
Mooi. Moest er gelijk aan denken toen ik het zag. Dat moet 'm bijna wel zijn dacht ik. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:42
Ik heb een interessante situatie met mijn DS413.

Na een update vannacht was ik logischerwijs uitgelogd uit DSM. Vandaag liep het inloggen mis omdat mijn toetsenbord op de verkeerde indeling stond en ik na enkele poging geblacklist werd (zoals ik zelf geconfigureerd had). Als dit gebeurt kun je blijkbaar ook niet meer bij het systeem middels telnet.

De enige oplossing die ik nog zag was het resetten van de hardware. Dus heb ik met een verbogen paperclip geprobeerd de reset knop in te drukken via het gat dat daarvoor bestemd is. Er zit daar echter niets om in te drukken.

Na wat dieper gepookt te hebben (stom van mijn kant blijkbaar) viel het systeem uit, begon de adapter een hoge pieptoon te geven en kon ik brandend plastic ruiken. Ik heb geen schok gevoeld door de paperclip (metaal uiteraard..) maar het lijkt erop dat hij kortgesloten is. Ik krijg hem niet meer opgestart en krijg een piepende adapter zodra ik hem op het stroomnet aansluit.

Heeft ooit iemand zoiets meegemaakt of hierover gelezen? Ik kan geen enkel vergelijkbaar resultaat vinden, maar ik vind het ronduit bijzonder dat ik niet in staat was de resetknop te vinden/in te drukken en het me zo te zien wel gelukt is mijn DS413 naar de hardware hemel te sturen... Heb inmiddels een ticket ingediend maar dat zal nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Vakantiegeld is vandaag binnengekomen en ik had voor mijn verjaardag een giftcard van de Mediamarkt gekregen dus ik kon niet meer wachten dus net op de fiets gesprongen en een DS214 gehaald daar, de harde schijf is een ander model dan ik voor ogen had maar nog steeds een WD red schijf 3TB.
(pricewatch: WD Red Network NAS HDD, 3TB)

Nu de hele avond er maar eens mee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Veel plezier ermee :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
Beste Tweakers!

Ik hoor het graag!

Mike
Ik heb nog geen enthousiaste Synology DS***play gebruiker mee gemaakt die volop gebruik maakt van de transcoding functionaliteit.

Wat ik er van lees is dat DTS praktisch niet werkt.

Zelf maak ik gebruik van diverse mediaspelers, en gebruik mijn NAS puur als data opslag.

Zelf ben ik nogal fan van fatsoenlijk geluid, dus heb mijn mediaspeler aangesloten op de HDMI poort van mijn versterker zodat ik fatsoenlijk DTS geluid heb.

Mijn TV ondersteund ook wel PLEX, maar dan moet ik wederom via een optische kabel naar mijn versterker waardoor ik geen DTS geluid ga krijgen, dus dat valt voor mij af.

Wat kost een beetje mediaspeler tegenwoordig :? Volgens mij koop je voor 50 € een perfecte mediaspeler.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal synology's, ze draaiden allemaal zonder problemen de DSM 5.2 beta software, maar inmiddels zijn ze voorzien van DSM 5.2 update 1.

Ik heb nu op 1 nas steeds deze melding (op zowel vaste pc als laptop) als ik met 1 van deze nassen wil verbinden via de windows verkeneer:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PCGyr8ShnnOTGYQbbjG7mspH/full.png

Dit heb ik voorheen nooit gehad. Als ik in bovenstaand schermpje op annuleren klik en opnieuw wil verbinden werkt het wel 8)7

Iemand een idee wat er aan de hand is? Een herstart lost niks op en ik weet het verder ook niet. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de nas niet meer zo snel reageert en daardoor denkt Windows dat hij niet bereikbaar is? Het is de 214SE trouwens.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:11
Elke keer als ik inlog op DSM GUI dan opent bij mij DSM Help window altijd. Is het mogelijk om dat uit te zetten ergens? Volgens mij heb ik dit sinds de 5.2 update maar weet het niet zeker.

nevermind al gevonden |:(
More - Options - Never start help when logging into DSM

[ Voor 19% gewijzigd door Raven__NL op 23-05-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
Grolsch schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:17:
[...]

Ik heb nog geen enthousiaste Synology DS***play gebruiker mee gemaakt die volop gebruik maakt van de transcoding functionaliteit.

Wat ik er van lees is dat DTS praktisch niet werkt.

Zelf maak ik gebruik van diverse mediaspelers, en gebruik mijn NAS puur als data opslag.

Zelf ben ik nogal fan van fatsoenlijk geluid, dus heb mijn mediaspeler aangesloten op de HDMI poort van mijn versterker zodat ik fatsoenlijk DTS geluid heb.

Mijn TV ondersteund ook wel PLEX, maar dan moet ik wederom via een optische kabel naar mijn versterker waardoor ik geen DTS geluid ga krijgen, dus dat valt voor mij af.

Wat kost een beetje mediaspeler tegenwoordig :? Volgens mij koop je voor 50 € een perfecte mediaspeler.
Ik heb zelf ook een play versie en ben er wel tevrden mee. Onder mijn tv staat gewoon een brix die het werk doet maar streamen naar de ipad/android telefoon zowel intern als extern gaat zeer goed. Dts werkt met een externe package ook enigste minpunt is dat de streaming naar een chromecast niet meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

kraades schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:25:
De read performance van mijn DS211 was nog maar ~25MB/s. Zowel via SMB als FTP.
Dit blijkt te worden veroorzaakt door de MariaDB package. Als ik deze uitzet dan zit ik op ~100MB/s.

Is dit bij anderen ook zo en/of is hier nog iets aan te doen?
Ik heb MySQL nodig voor Spotweb dus ik heb de package wel nodig.

Edit:
Draai de laatste versies van DSM en packages.
Om hier even op terug te komen:
412+ DSM 5.1 raid 5 naar Ubuntu met ssd via gigabit (beide direct op de router aangesloten)

SMB: Met alle packages aan dramatisch (30MB/s)
SMB: Alle packages uit, minder dramatisch. nog steeds huilen. (35MB/s)

NFS: Met alle packages aan, prima voor mij (75MB/s)
NFS: Alle packages uit, Glimlach met een hoofdletter. (95MB/s)

Het verschil van de packages kan ik wel mee leven. Er staat nu ook te veel op en dit gaat ooit naar de RPi2

Verschil NFS en SMB is behoorlijk met een linux machine. Met dezelfde laptop maar met W7 trok ik gigabit altijd bijna dicht op mss ook wel eerdere DSM versies. 8)7

--edit--
Na het starten van Mariadb zag ik geen drop maar met met zarafa aan wel. Deze draait natuurlijk zijn db. Daarnaast draait er nog een xbmc db op.

[ Voor 6% gewijzigd door stuffer op 23-05-2015 15:01 ]

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33
kan er mij iemand helpen.
Sinds gisteren een syno 214+ in huis,alles netjes geinstalleerd.
Ik zie de nas in mijn netwerk maar moet steeds een netwerk referentie invoeren en dan krijg ik deze foutcode.

(**** is niet toegankelijk.U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.
Neem contact met de beheerder van de server op als u wil weten of u toegangsmachtigingen hebt
de opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar).

Gisteren was het mij uiteindelijk gelukt om in mijn gedeelde mappen te raken door bij delen wachtwoord uit te zetten maar sinds vandaag lukt het terug niet.
alvast bedankt voor de moeite.

edit:ik kan nu blijkbaar terug op mijn nas maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik steeds
een half uur moet wachten voor ik mijn mappen kan zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunth op 23-05-2015 15:18 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Gunth schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:14:
kan er mij iemand helpen.
Sinds gisteren een syno 214+ in huis,alles netjes geinstalleerd.
Ik zie de nas in mijn netwerk maar moet steeds een netwerk referentie invoeren en dan krijg ik deze foutcode.

(**** is niet toegankelijk.U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.
Neem contact met de beheerder van de server op als u wil weten of u toegangsmachtigingen hebt
de opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar).

Gisteren was het mij uiteindelijk gelukt om in mijn gedeelde mappen te raken door bij delen wachtwoord uit te zetten maar sinds vandaag lukt het terug niet.
alvast bedankt voor de moeite.

edit:ik kan nu blijkbaar terug op mijn nas maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik steeds
een half uur moet wachten voor ik mijn mappen kan zien.
Deze al gevonden?
http://windows.microsoft....tials-for-automatic-logon

:)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33
Gisteren gedaan maar bracht geen oplossing.
Straks nog eens proberen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stuffer schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:59:
[...]

--edit--
Na het starten van Mariadb zag ik geen drop maar met met zarafa aan wel. Deze draait natuurlijk zijn db. Daarnaast draait er nog een xbmc db op.
Ik moet onderstaande gegevens nog opsturen. Ik ben benieuwd... Wordt vervolgd.

Thank you for contacting Synology support.

For troubleshooting purposes, please do the following steps -

1. Please enable Maria DB and transfer files. During this transference, please go to DSM > Support Center > Support Service to generate system log.

2. Please disable Maria DB and transfer files. During this transference, please go to DSM > Support Center > Support Service to generate system log.

Please send us both logs we could compare what goes wrong.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 15:25
Iemand ervaring met migratie?
Ik ga van een 1511+ naar een 1815+.
Nu kan de disken omswappen en de migrate doen maar is dat ook met behoud van third party packages zoals sab?
Of moet ik die custom packages opnieuw installeren?
Migratie handleiding is nog van dsm 4 en zitten onderhand op 5.2..

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Qualixo schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:49:
Of moet ik die custom packages opnieuw installeren?
Hetnis een andere cpu.. ondanks dat het ook x86 is zijn er andere builds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 15:25
DukeBox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:54:
[...]

Hetnis een andere cpu.. ondanks dat het ook x86 is zijn er andere builds voor.
Thanks dan word het de configs even backuppen en herstellen. no biggie.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om DSM op poort 80 en op poort 443 te draaien? Ik krijg nu de melding terug dat deze poorten zijn gereserveerd voor webservices, echter heb ik deze uit staan en ben ik ook niet van plan deze te gebruiken.

Is er dus een mogelijkheid om deze melding te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Beste mensen, ik heb sinds kort een Synology DS214se met een 4TB schijf. Nou dacht ik slim te zijn en eerst de schijf direct in mijn computer te zetten en alle data over te zetten. Helaas moest bij het installeren van DSM de schijf weer leeg. Nou ja, geen probleem. Maar het volgende snap ik (nog) niet:

Ik wil gewoon dat mijn 4TB schijf in mijn computer af en toe wordt gebackupt naar de NAS. Ik heb direct op de dataschijf mappen staan, niet in een subdirectory Documenten ofzo. Ik wil niet m'n mappen in een speciale Cloudstation map hebben staan. Welke optie moet ik nou gebruiken hiervoor? Cloudstation? File station? En dan welke optie? Ik heb nu 2TB aan data.

Hoe zorg ik ervoor dat, als ik een nieuwe map aanmaak op de dataschijf van mijn computer, die nieuwe map automatisch óók gebackupt wordt?

Moet ik Synology hybrid raid aan- of uitzetten?

En tot slot, de NAS gaat straks naar een andere locatie. Wat moet ik dan aanpassen aan de settings?

Oh ja, het zou natuurlijk leuk zijn om overal bij mijn files te kunnen, maar dat is als extra'tje dan.

Ik ga dit allemaal ook zelf proberen uit te zoeken, maar het is lastiger dan ik dacht....

Bedankt, Daan

[ Voor 15% gewijzigd door daanh op 24-05-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
UPDATE: Ik ben wat verder, door het aanmaken van een nieuw volume op de NAS kan ik via Cloudstation op mijn PC de D schijf syncen.

Hij is nu via WIFI 2TB aan het syncen. Dit kan wel een paar jaar duren ben ik bang...

Alleen: sommige mappen hebben een vinkje (die worden helemaal gesynced neem ik aan) maar anderen een gekleurd hokje. Wat betekent dit?

Afbeeldingslocatie: http://wtb.oudenoord700.nl/divers/cloudstation1.jpg

En nu nog de vraag hoe het zit met die nieuwe mappen... En het verplaatsen van de NAS...

Bedankt, Daan

[ Voor 41% gewijzigd door daanh op 24-05-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Wat je nu doet is synchroniseren, en dat is geen veilige methode om een backup te maken.
Als je op je pc een bestand verwijdert, verdwijnt hij ook uit de cloud station.

Gebruik backup software om backups te maken.
Pak de handleiding erbij om te zien wat je synology kan en hoe je dit kan bereiken. Dat voorkomt verkeerde keuzes.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 24-05-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
job schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:38:
Wat je nu doet is synchroniseren, en dat is geen veilige methode om een backup te maken.
Als je op je pc een bestand verwijdert, verdwijnt hij ook uit de cloud station.

Gebruik backup software om backups te maken.
Pak de handleiding erbij om te zien wat je synology kan en hoe je dit kan bereiken. Dat voorkomt verkeerde keuzes.
Okee, ga ik doen. Maar eerst dit: om die data over te zetten heb ik de disc uit de NAS gehaald en in mijn PC gezet. Ik kom er nu achter dat die schijf niet zomaar bereikbaar is. Hoe is dit wel mogelijk?

Bedankt, Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

daanh schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:38:
[...]
Okee, ga ik doen. Maar eerst dit: om die data over te zetten heb ik de disc uit de NAS gehaald en in mijn PC gezet. Ik kom er nu achter dat die schijf niet zomaar bereikbaar is. Hoe is dit wel mogelijk?

Bedankt, Daan
DSM gebruikt EXT4 als filesystem. Onder Windows heb je daarvoor een aparte driver of programma nodig (google: read Linux disk in Windows) of je kan PC opstarten vanaf een Linux live CD en dan de data overzetten naar een Windows NTFS partitie.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
bum schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:56:
[...]

DSM gebruikt EXT4 als filesystem. Onder Windows heb je daarvoor een aparte driver of programma nodig (google: read Linux disk in Windows) of je kan PC opstarten vanaf een Linux live CD en dan de data overzetten naar een Windows NTFS partitie.
Bedankt Bum. Ik heb het programma ext2 volume manager geinstalleerd. Hij geeft de volgende drives aan:

Afbeeldingslocatie: http://wtb.oudenoord700.nl/divers/nas1.jpg

EDIT: dat lukt dus niet, schrijven naar een ext4 partitie. Ook niet met andere software. Nou, dan maar over het netwerk.

Symergy geeft zelf wel aan dat Cloud Station de backup methode is om te gebruiken...

Bedankt, Daan

[ Voor 14% gewijzigd door daanh op 24-05-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wat je nog eens kan proberen om te kijken wat hij doet.
Je haalt al je schijven los in je pc.
Sluit alleen je schijf aan vanuit je NAS en start de pc dan op met een Linux live CD.
Ik ben benieuwd of je dan je data kan benaderen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Ik heb zelf geen ervaring hoe goed die tooltjes werken. Sommige van die tooltjes zijn dacht ik read-only, dat gaat dus niet helpen. Die ene keer dat ik het nodig had heb ik een live CD gebruikt.
(MDO82 was me net voor :) . Ik hoefde trouwens de andere disks niet los te koppelen, maar voor troubleshooten kan het wel handig zijn)

[ Voor 41% gewijzigd door bum op 24-05-2015 13:50 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
...

[ Voor 97% gewijzigd door daanh op 24-05-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

daanh schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:17:
[...]

Bedankt Bum. Ik heb het programma ext2 volume manager geinstalleerd. Hij geeft de volgende drives aan:

[afbeelding]

EDIT: dat lukt dus niet, schrijven naar een ext4 partitie. Ook niet met andere software. Nou, dan maar over het netwerk.

Symergy geeft zelf wel aan dat Cloud Station de backup methode is om te gebruiken...

Bedankt, Daan
Maar nu terug naar de basis...

-Je wilt de synology eerst installeren zodat ie bruikbaar is.

Hiervoor zijn bij synology op de website genoeg tutorials te vinden. Ook op de bijgeleverde cd staat volgens mij een how-to.

-Je wilt een backup van je D partitie.

Google eens op backupsoftware. Er zijn heel veel vrij te gebruiken alternatieven die prima voldoen. Of ze voor jou voldoen kan ik niet bepalen. Enige kennis van de gebruikte protocollen is wel handig.

-initiële sync duurt op wifi 2 weken.

Zorg dat je PC bekabeld tijdelijk verbinding kan krijgen met de syno. Scheelt je een hoop softwatetools en in en uit bouwen van hdd's.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
daanh schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:17:
Synology bedoel je?
Ik zie het inderdaad, dat zullen ze waarschijnlijk hebben opgenomen op hun site toen cloud station vanuit beta naar stable is gegaan. Voorheen waren ze (terecht gezien de gekke dingen in de beta versies) niet zo uitgesproken op hun website.

Ik gebruik cloud station puur als synchronisatie tool en gebruik andere software om te backuppen.
Een backup tool moet naar mijn mening van bestanden afblijven, en van nieuwe versies maar een nieuwe variant opslaan en bestanden en versies moeten te openen zijn met alle systemen.. niet alleen met dsm.
Daarnaast heeft cloud station ook een bestandsgrootte limiet om te synchroniseren, al moet ik toegeven dat die tegenwoordig groter is dan voorheen.

Dat diskstation nu gekke bestanden synchroniseert is omdat je die waarschijnlijk geselecteerd hebt laten staan bij het instellen. De appdata folder bijvoorbeeld staat vol met van die gekke bestanden.
Kijk wat je doet voordat je op ok klikt.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 24-05-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanh
job schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:11:
[...]
Ik gebruik cloud station puur als synchronisatie tool en gebruik andere software om te backuppen.
Een backup tool moet naar mijn mening van bestanden afblijven, en van nieuwe versies maar een nieuwe variant opslaan en bestanden en versies moeten te openen zijn met alle systemen.. niet alleen met dsm.
Daarnaast heeft cloud station ook een bestandsgrootte limiet om te synchroniseren, al moet ik toegeven dat die tegenwoordig groter is dan voorheen.
Hoi Job, ik gebruik al jaren Goodsync om dingen te backuppen.

Je schrijft:"bestanden moeten te openen zijn met alle systemen", hoe doe je dat dan met zo'n NAS? Kun je dat hele DSM weg laten en de schijf gewoon als NTFS gebruiken?

Bedankt, Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:10:
Ik heb een aantal synology's, ze draaiden allemaal zonder problemen de DSM 5.2 beta software, maar inmiddels zijn ze voorzien van DSM 5.2 update 1.

Ik heb nu op 1 nas steeds deze melding (op zowel vaste pc als laptop) als ik met 1 van deze nassen wil verbinden via de windows verkeneer:

[afbeelding]

Dit heb ik voorheen nooit gehad. Als ik in bovenstaand schermpje op annuleren klik en opnieuw wil verbinden werkt het wel 8)7

Iemand een idee wat er aan de hand is? Een herstart lost niks op en ik weet het verder ook niet. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de nas niet meer zo snel reageert en daardoor denkt Windows dat hij niet bereikbaar is? Het is de 214SE trouwens.
Het kan zijn dat de nas in slaapstand staat.Bij de eerst klik wordt hij wakker, maar is dan niet op tijd om de timeout van windows voor te zijn, de tweede keer is hij wel wakker en reageerd meteen op je verzoek.

[ Voor 0% gewijzigd door DrakeNL op 24-05-2015 23:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
bum schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:45:
(MDO82 was me net voor :) . Ik hoefde trouwens de andere disks niet los te koppelen, maar voor troubleshooten kan het wel handig zijn)
Ik heb zo van die ervaringen :X |:( :D
"ja hoor dat gaat goed, hoef ik geen backup van te maken ....." afijn je kent ze waarschijnlijk wel.... ;)

Is syncback overigens ook een goeie tool om te backuppen naar de NAS ?
Iemand daar ervaringen mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

MdO82 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:05:
[...]

Ik heb zo van die ervaringen :X |:( :D
"ja hoor dat gaat goed, hoef ik geen backup van te maken ....." afijn je kent ze waarschijnlijk wel.... ;)

Is syncback overigens ook een goeie tool om te backuppen naar de NAS ?
Iemand daar ervaringen mee ?
Lang geleden maar beviel altijd.

Hier zijn er ook genoeg tevreden gebruikers:

http://gathering.tweakers...lter_keywords%5D=syncback

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
daanh schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:39:
Je schrijft:"bestanden moeten te openen zijn met alle systemen", hoe doe je dat dan met zo'n NAS? Kun je dat hele DSM weg laten en de schijf gewoon als NTFS gebruiken?
Ik heb het niet over het filesystem, ik heb het over het bestand zelf.
Synology werkt met version control waarbij synology niet van elke versie een nieuwe versie opslaat, maar bijhoudt wat de verschillen tusssen bestanden zijn.

Mocht mijn syno stuk gaan, of mocht ik over x jaar op een ander systeem overstappen dan kan ik niet zomaar alle versies van de bestanden terughalen. Je hebt daar dsm voor nodig.
Voor een groot deel mijn bestanden is dat geen probleem, en ik maak ook zeker gebruik van cloud station.
Maar voor een klein deel van mijn data wil ik zelf de controle houden, en zelf bepalen hoe bestanden opgeslagen worden. En ook heb ik van die data een backup op twee verschillende locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik maak al enige tijd gebruik van de backupmogelijkheden van Synology. Toch ben ik nu opzoek naar een nieuwe methode. Ik zou graag jullie input hierover willen hebben. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Huidige situatie:
- 3 pc's op drie verschillende locaties in Nederland
- 3 Synology NAS'en op deze zelfde locaties
- Op de PC's en op de NAS'en draait BittorrentSync voor documenten, foto's en muziek. De bestanden worden gesynchroniseerd tussen een pc en drie NAS'en. Mocht een locatie ontploffen/afbranden, dan is de data dus altijd te achterhalen op een andere locatie.
- Op twee NAS'en draait een backup-taak bij "Backup en replicatie". Hierdoor wordt van de data eens per zoveel tijd een backup van die dag gemaakt. Mocht er dus een virus op een pc komen die de data corrumpeert, dan kan ik via deze backups de data terughalen.

BittorentSync voldoet helaas niet meer. Op verschillende NAS'en en PC's wordt de data niet goed gesynchroniseerd. Nu ben ik opzoek naar een alternatief. De enige vereiste is dat een backup wordt gemaakt naar alle drie de NAS'en. Voorheen deed ik dit dus door de data te syncen (BTSync) en apart te backupen (Backup en replicatie). Is dit ook mogelijk met een tool? De keuzes zijn zo talrijk:
- Synology Cloud station (Syncen files tussen pc en NAS, incl mogelijkheid tot 32 versies terug van een bestand)
- Gegevens-backup-taak => lokale backup. Dit kan alleen in combinatie met Synology Cloud Station om de bestanden te syncen tussen de apparaten.
- Gegevens-backup-taak => Netwerk-backup. Dit in combinatie met backup-software die een een backup van de gegevens op een pc naar een NAS. De netwerk-backup zorgt dan voor de synchronisatie met de overige NAS'en.
- Time backup
- Gedeelde map synchroniseren (Backup en replicatie)
Wat is jullie advies?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrakeNL schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:04:
[...]

Het kan zijn dat de nas in slaapstand staat.Bij de eerst klik wordt hij wakker, maar is dan niet op tijd om de timeout van windowd voor te zijn, de tweede keer is hij wel wakket en reageerd meteen op je verzoek.
nee, ik laat mijn nassen niet in slaapstand gaan. Ik zal eens zien of ik het register wat kan aanpassen van windows 8.1 zodat hij iets langer wacht voor een verbinding met de nas. Met de andere nassen en de mediaspelers heb ik geen problemen, alleen met alles met windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Heb je hier misschien iets aan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07

KL643

beeldaandemuur

Sinds de laaste update gaat mijn 213+ niet meer in standby (schijven en sluimerstand) :( Meer mensen hier last van? Meestal kon ik dit oplossen (want dit gebeurde vaak na een firmware update) door de sluimerstand uit te schakelen, restart en weer inschakelen maar nu werkt deze truuk niet. Verder staat echt alles uit en dient de 213+ als backup voor mijn Qnap nas. Kan ik overigens terug naar de vorige update?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KL643 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:07:
Sinds de laaste update gaat mijn 213+ niet meer in standby (schijven en sluimerstand) :( Meer mensen hier last van? Meestal kon ik dit oplossen (want dit gebeurde vaak na een firmware update) door de sluimerstand uit te schakelen, restart en weer inschakelen maar nu werkt deze truuk niet. Verder staat echt alles uit en dient de 213+ als backup voor mijn Qnap nas. Kan ik overigens terug naar de vorige update?
Hier hebben inderdaad meer mensen last van:
http://www.reddit.com/r/s...logy_dsm_525565_update_1/

In dat topic ook een uitleg hoe je terug kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 28-09 13:22

mcB

Om foto's en andere prive bestanden centraal op te slaan heb al besloten om een NAS aan te schaffen. Behalve het centraal opslaan vind ik het belangrijk dat deze data 'beschermd' is tegen harde schijf falen dmv RAID. Tot zover zou een 2bay NAS uitkomst bieden.
Echter wil ik de NAS ook gaan gebruiken voor het downloaden van media en streamen naar een mediacenter. Ik verwacht dat dit 2 tot 10 keer zoveel data zal zijn als de privebestanden en deze data hoeft niet via RAID veiliggesteld te worden. Het zou dan zonde zijn om bijvoorbeeld 2*6TB aan te schaffen als de meeste van gedupliceerde data niet echt nodig is.
Ik kijk nu naar een DS415+ met vier 3TB schijven waarbij het volgens mij mogelijk zou moeten zijn om 2 schijven in RAID1 te zetten en de overige 2 schijven als JBOD. Klopt dat? Heeft iemand nog tips/suggesties of betere alternatieven?

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ja dat klopt, dat kan. Ik zou zelf 3 volumes aanmaken ipv JBOD. Onder Filestation zie je toch alleen de mappen dus het nut van JBOD ontgaat me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41

Prx

mcB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:09:
Om foto's en andere prive bestanden centraal op te slaan heb al besloten om een NAS aan te schaffen. Behalve het centraal opslaan vind ik het belangrijk dat deze data 'beschermd' is tegen harde schijf falen dmv RAID. Tot zover zou een 2bay NAS uitkomst bieden.
Echter wil ik de NAS ook gaan gebruiken voor het downloaden van media en streamen naar een mediacenter. Ik verwacht dat dit 2 tot 10 keer zoveel data zal zijn als de privebestanden en deze data hoeft niet via RAID veiliggesteld te worden. Het zou dan zonde zijn om bijvoorbeeld 2*6TB aan te schaffen als de meeste van gedupliceerde data niet echt nodig is.
Ik kijk nu naar een DS415+ met vier 3TB schijven waarbij het volgens mij mogelijk zou moeten zijn om 2 schijven in RAID1 te zetten en de overige 2 schijven als JBOD. Klopt dat? Heeft iemand nog tips/suggesties of betere alternatieven?
Als je het financieel oké vindt om een DS415+ aan te schaffen met 4 schijven, dan zou dit absoluut de voorkeur hebben. Je zet dan 2 schijven in RAID-1 en de overige 2 schijven als JBOD/Basic. Mocht je financieel wat lager uit willen komen, dan kun je ook nog overwegen om gewoon een 2-Disk NAS te kopen met 2 schijven in BASIC en dan elke nacht (of meerdere keren per dag) een sync (backup) uit te voeren van de meest belangrijke mappen van Disk-1 naar Disk-2 en vice versa. Dat bespaart een hoop geld, maar biedt dan een 'gap' in de veilige opslag van je gegevens. Het staat tot de sync (backup) actie namelijk maar op 1 disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 28-09 13:22

mcB

Bedankt voor de tips! Het zal mijn eerste NAS worden en ik heb dus ook nog geen ervaring met de (on)mogelijkheden van DSM.
Een sync doen van de meest belangrijke mappen naar drive 2 in een 2bay NAS is inderdaad ook een optie. Als ik er vanuit ga dat ik 9TB effectieve opslag wil hebben dan betekent dit wel 2*6TB schijven icm een 214+/215+ wat neerkomt op ongeveer 850-900 euro.
Een 415+ met 4*3TB is slechts iets meer dan 100 euro duurder, is makkelijker in de toekomst uit te breiden en heeft krachtigere hardware. Ik denk dat de 415+ dan een verstandigere keuze is.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07

KL643

beeldaandemuur

Smultie schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Hier hebben inderdaad meer mensen last van:
http://www.reddit.com/r/s...logy_dsm_525565_update_1/

In dat topic ook een uitleg hoe je terug kunt gaan.
Voor het moment "opgelost" door windows file management uit te schakelen aangezien ik hem alleen maar gebruik voor backup van mijn Qnap nas, is dat geen probleem.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
job schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:46:
Ik heb het niet over het filesystem, ik heb het over het bestand zelf.
Synology werkt met version control waarbij synology niet van elke versie een nieuwe versie opslaat, maar bijhoudt wat de verschillen tusssen bestanden zijn.
Oftewel je wilt een backup van je backup ? Heb je het dan niet over achivering ?
Quakie schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:39:
Onder Filestation zie je toch alleen de mappen dus het nut van JBOD ontgaat me.
Je kan wel veel flexibeler met je ruimte omgaan maar een nadeel is weer dat je minder makkelijk naar grotere HDD's kan migreren.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 26-05-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Bij mij hetzelfde (DS413). Na de 5.2 update kwam die al ieder kwartier uit de slaapstand, en nu met update_1 slaapt hij helemaal niet meer. Ik zou dus eventueel nog verder terug moeten, maar ik heb besloten het maar zo te laten, en te wachten tot het (hopelijk snel) gefixt wordt.
Wel jammer, want de extra zuinige slaapstand was juist één van de voordelen van de DS413. Temperatuur in de meterkast is nu ook continu een paar graden hoger dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:26:
Is het mogelijk om DSM op poort 80 en op poort 443 te draaien? Ik krijg nu de melding terug dat deze poorten zijn gereserveerd voor webservices, echter heb ik deze uit staan en ben ik ook niet van plan deze te gebruiken.

Is er dus een mogelijkheid om deze melding te omzeilen?
De makkelijkste manier is om in je router poort 80 of 443 te forwarden naar 5000 of 5001, maar dan moet je router deze optie wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
geerten schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:00:
Bij mij hetzelfde (DS413). Na de 5.2 update kwam die al ieder kwartier uit de slaapstand, en nu met update_1 slaapt hij helemaal niet meer.
[...]
Hier DS414 idem.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 01-10 22:34

Remi

Moo!

Dito hier sinds de laatste update. Dacht al dat het door mijn eigen geklungel kwam maar valt dus mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Laatst online: 16:04
Ik heb het idee dat mijn DS1813+ het ook niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eeuhm. Ja, heel veel mensen hebben hier last van, ongeacht type. Dus posts als "mijn DSXXX heeft het ook" hebben niet zoveel zin ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Laatst online: 16:04
Sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Ik hoop dat ik goed zit in dit topic. Ik wil een NAS aanschaffen en obv wat ik gelezen heb is een NAS van Synology het meest gebruiksvriendelijk en softwaretechnisch het beste.

Ik wil mijn NAS gebruiken voor de volgende zaken:

- Foto's/films bewaren en delen met familie/vrienden
- Downloaden via Nieuwsgroepen
- Benaderbaar via Smart TV middels Plex of XBMC

Dit zijn geen extreem bijzondere eisen, maar ik wil dat dit zo gebruiksvriendelijk mogelijk is. Ik heb ervaring met een Zyxcel NAS, maar die is qua software ondersteuning erg matig en ik moest al snel mijn toevlucht zoeken in allerlei Lynux packages en daar ligt niet mijn expertise.

Het liefst wil ik de NAS via een App (zowel Ios als Android) volledig kunnen besturen. Dus het downloaden vanuit nieuwsgroepen wil ik vanaf mijn Tablet of Smartphone kunnen initiëren.
Ook zou ik het fijn vinden wanneer vrienden/familie een App downloaden en daarmee rechtstreeks toegang hebben tot een bepaald gedeelte van mijn NAS. Dit ivm foto's en video's.

Nu is natuurlijk de vraag welke Synology NAS hier het beste bij aansluit. Ik heb wel wat reviews gelezen, maar daar wordt ik niet heel erg veel wijzer van.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
En niet het belangrijkste vergeten wat is je budget ? ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 23 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).