Beste mensen, ik heb sinds kort een Synology DS214se met een 4TB schijf. Nou dacht ik slim te zijn en eerst de schijf direct in mijn computer te zetten en alle data over te zetten. Helaas moest bij het installeren van DSM de schijf weer leeg. Nou ja, geen probleem. Maar het volgende snap ik (nog) niet:
Ik wil gewoon dat mijn 4TB schijf in mijn computer af en toe wordt gebackupt naar de NAS. Ik heb direct op de dataschijf mappen staan, niet in een subdirectory Documenten ofzo. Ik wil niet m'n mappen in een speciale Cloudstation map hebben staan. Welke optie moet ik nou gebruiken hiervoor? Cloudstation? File station? En dan welke optie? Ik heb nu 2TB aan data.
Hoe zorg ik ervoor dat, als ik een nieuwe map aanmaak op de dataschijf van mijn computer, die nieuwe map automatisch óók gebackupt wordt?
Moet ik Synology hybrid raid aan- of uitzetten?
En tot slot, de NAS gaat straks naar een andere locatie. Wat moet ik dan aanpassen aan de settings?
Oh ja, het zou natuurlijk leuk zijn om overal bij mijn files te kunnen, maar dat is als extra'tje dan.
Ik ga dit allemaal ook zelf proberen uit te zoeken, maar het is lastiger dan ik dacht....
Bedankt, Daan
[
Voor 15% gewijzigd door
daanh op 24-05-2015 11:10
]