Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste suggestie dan: de gebruiker heeft (nog steeds) OpenVPN permissie? Misschien eens een admin account proberen?

Edit:
Nee, dan krijg je logischerwijs de volgende melding:
May 14 21:45:53 DS211 openvpn[19110]: ::ffff:192.168.0.101(55329) TLS Auth Error: Auth Username/Password verification failed for peer

[ Voor 69% gewijzigd door technorabilia op 14-05-2015 21:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
(dank voor het meedenken)

Ja, de (speciale) user heeft VPN rechten. Vanmiddag zelfs een nieuwe (test)user met die rechten aangemaakt: zelfde resultaat.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Net de volgende stappen gedaan:

- OpenVPN verwijderd
- Herstart NAS
- In Viscosity de verbinding verwijderd
- Nieuwe user aangemaakt op de NAS
- OpenVPN geïnstalleerd
- Herstart NAS
- De nieuwe user VPN rechten gegeven
- poort (443 / TCP) aangepast
- nieuw certificaat aangemaakt op de NAS
- configuratie gedownload (ca.crt en openvpn.ovpn)
- openvpn.ovpn ge-edit en mijn extern IP adres van thuis erin gezet, poort is 443
- openvpn.ovpn geïmporteerd in Viscosity
- port forward (443 naar intern IP adres van NAS) op de router verwijderd
- herstart router
- port forward (443 naar intern IP adres van NAS) toegevoegd op router
- herstart router

Testen.......

Resultaat:

code:
1
May 15 07:46:38: TCP: connect to [AF_INET]xx.xxx.xxx.xx:443 failed, will try again in 5 seconds: Connection refused

(extern IP adres even aangepast)

Op de router staat poort 443 keurig geforward naar het interne IP adres van de NAS.

Ik ben echt volledig lost......

[ Voor 10% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-05-2015 08:12 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus i.p.v. de default 1194/UDP gebruik je 443/TCP? De default werkt ook niet?

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 15-05-2015 09:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb de default niet geprobeerd, juist omdat ik het over 443 wil laten lopen (TCP) en het voorheen ook zo gewerkt heeft. Ik zal het evengoed wel testen en het hier zo laten weten.

Edit:

D*mn.....via die poort (UDP) werkt het wel. Dat zou inhouden dat er op de router toch nog wat wordt tegengehouden, zal de settings eens nalopen. Ik heb een klein vermoeden, maar weet het niet zeker.

Ik ben in ieder geval weer een stukje verder. Thanks!

[ Voor 42% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-05-2015 09:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:50
Ik vermoed dat poort 443 nu door iets anders wordt gebruikt. Daarom krijg je een 'Connection refused'. Als er een webserver op 443 draait en die stuur je een VPN verzoek dan zal die denken "Wat moet ik daarmee? Rot op!" aka: Connection refused.

Normaal wordt 443 TCP gebruikt voor HTTPS verkeer, dus dat we daar met een VPN op gaan zitten is dan niet zo netjes natuurlijk. Maar wel DE manier om door firewalls heen te knallen, die blokkeren HTTPS verkeer immers niet (dan zou je heel veel internetpagina's niet kunnen bereiken).

Wellicht dat er met DSM 5.2 nu iets op poort 443 draait (Web Station ?). Volgens mij heb je een commando dat je kunt kijken wat op welke poort luistert, op Windows is het 'netstat' dacht ik. Voor Linux: geen idee........

Je zou gewoon eens https://ipnas:443 kunnen openen in je browser, wellicht zie je dan gelijk welk package de boosdoener is >:)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je een VPN op 443 gebruikt om door firewalls heen te knallen en je syno claimt die poort nu voor iets anders, kan je het bij de meeste routers ook gewoon oplossen door op een vrije poort te gaan zitten en je 443 poort voor buitenaf naar een andere interne poort (bij voorkeur gewoon default) te mappen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N.B.
Als ik de poort wil aanpassen krijg ik wel een melding dat de poort al in gebruik is.
Die melding krijg je niet?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Wg9nQy.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nee, die melding heb ik nog niet eerder gezien inderdaad. Die poort is dan dus niet in gebruik door de Synology lijkt me.

Ik heb nu een (heel) andere poort (TCP) geprobeerd dat werkt nu wel. Ik vind het evengoed wel vervelend dat ik poort 443 niet (meer) kan gebruiken. Als iemand daar nog een tip voor heeft: heel graag.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de poort wel in de Synology Firewall opengezet? Of had ik dat kunnen lezen in de 100 posts hiervoor. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Room42 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:48:
Heb je de poort wel in de Synology Firewall opengezet? Of had ik dat kunnen lezen in de 100 posts hiervoor. :)
Ik heb op een gegeven moment wel Accept All aangezet. Maar hoe zet ik specifiek poort 443 open? Welke stappen moet ik daarvoor zetten?

Als ik kies voor 'Select from a list of built-in applications', dan zie ik poort 443 wel genoemd worden bij Web Station / Photo Station. Ik gebruik beiden niet, maar zou dat het probleem kunnen zijn (ondanks dat het voorheen heeft gewerkt en de Synology niet aangeeft dat poort 443 in gebruik is) ?

Edit: deze keuze genomen en krijg dan netjes onder 'Ports' te zien: 'VPN Server', maar dan krijg ik evengoed geen toegang.

Het lijkt wel alsof m'n router (WNDR4500) dan ergens iets vasthoudt, ondanks meerdere reboots....?

[ Voor 14% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-05-2015 13:06 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien portscan of dos preventie geactiveerd op de router?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb dat eens gedeactiveerd en de router opnieuw gestart, maar dat hielp niets helaas.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen andere packages die poort 443 gebruiken?

Bij jou is dit dus leeg als OpenVPN uit staat:
DS211> netstat -an | grep 443
tcp        0      0 ::%17:443               :::*                    LISTEN
DS211>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
kraades schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:32:
Geen andere packages die poort 443 gebruiken?

Bij jou is dit dus leeg als OpenVPN uit staat:
DS211> netstat -an | grep 443
tcp        0      0 ::%17:443               :::*                    LISTEN
DS211>
Ik zou dat moeten bekijken als ik thuis ben. Ik heb nu een VPN verbinding over een andere poort lopen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zie je poort 443 als het goed is er ook niet bij staan... ;)

Maar...je kon als ik het goed heb de OpenVPN server wel starten op poort 443 dus dat zal het ook wel niet zijn.

:? :? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als ik dat commando geef, krijg ik zelfs helemaal niets te zien ?

Ja, inderdaad. Het lijkt wel iets op de router :s

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iemand enig idee waarom er nog (steeds) geen windows phone app is van surveilance station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Heb sinds de overstap naar 5.2 (eerst de beta, toen de final) last van een wegvallende verbinding naar al mijn pc's toe. De share in Windows (vaste mount via Windows-bestandsservice, SMB1) valt te pas en te onpas uit op mijn DS214+.

Nu heb ik in hetzelfde netwerk een QNAP TVS-871-i3-4G NAS, een Drobo 5N en een WD My Cloud EX4100 draaien en op dezelfde manier verbonden. Fixed mounts meegegeven en allen draaien perfect. Die verbinding is altijd stabiel.

Ik kom er maar niet achter waarom juist die Synology NAS dit vreemde gedrag vertoont. Qua packages draaien hier Sabnzbd en Sickbeard op en de NAS gaat nooit in spindown. De overige NAS units gebruik ik puur ter opslag zonder packages.

Heb zojuist de DS214+ geforceerd op SMB3 gezet, misschien maakt dat wat uit :?

Iemand andere opties in gedachten die ik kan proberen?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Is er iemand die weet of ik surveillance station zo kan instellen dat deze alleen bij geluid een pushmelding geeft naar mijn smartphone :?

Ik heb een IP cam gekocht (FOSCAM) om de kleine in de gaten te houden (soort van babyfoon), maar wil niet dat hij reageert op beweging, maar op geluid. (de kleine draait 's nachts nogal in zijn slaap).

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Niet via synology.. weet niet hoe oud de kleine is maar ik zou een ipcam niet snel als babyfoon inzetten. Beeld is daar altijd primair terwijl voor een babyfoon juist primair triggering op geluid moet zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Kleine is bijna 1, en ik wil het alleen in bepaalde situaties gebruiken (bij de buren waar de babyfoon het net niet meer doet). (normaal thuis gebruiken we de normale babyfoon).

Ik heb wel een appje welke wel alarm geeft bij geluid, maar dan moet ik dat appje constant open hebben (tinycam monitor pro)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 15:52
Hmmm iets te enthousiast mijn oude hd uit mijn oude synology Ds210j gehaald om er een nieuwe hd in te zetten. Had op deze nieuwe hd al de nieuwe 5.2 gezet.
Ik had gedacht dat als ik de oude hd terug zou plaatsen dat de oude config het wel weer deed. Niet dus. Hij geeft wel aan dat migratie mogelijk is.

Heb de oude hd via usb aan een linux pc gehangen, maar die herkend de hd niet.

Hoe kom ik weer het makkelijkst bij mn data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Heb je 1 schijf vervangen door een andere ?
En als je dan je oude schijf erbij hangt wat geeft ie dan aan ?
Wil de syno dan nog de boel migreren ?

Een andere vraag, kan iemand vertellen hoeveel stroom de adapter van een DS214+ levert ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Ik heb het volgende probleem na de update van 5.1.x naar 5.2 op mijn 2 Nassen:

Het volgende probleem treedt nu op: als je een DDNS Hostname hebt geconfigureerd via de Synology MyDS Center, er in "External Access->DDNS" de foutmelding "Network error occured staat. Please check your DNS and network settings".

Ook in de logs komt deze melding vaak voor.
SYSTEM: System failed to get External IP.

De DNS service werkt overigens prima. Ik kan gewoon via de domeinnaam mijn Nassen vinden en op de MyDS Center page is de status groen (in orde).

Iemand een idee?

Op dit probleem na heb ik nog geen negatieve effecten van het 'failed to get external ip' gezien. Alles werkt normaal. Ik verwacht echter dat ik niet meer met mijn NAS kan verbinden zodra mijn externe IP adres veranderd. Handmatig zal natuurlijk wel lukken, maar daar is DDNS juist voor.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 18:02
Gisteren is bij mij een modem (Draytek) geïnstalleerd van Vodafone, ik kwam van ziggo. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, mijn NAS (synology DS214) is binnen het netwerk niet te benaderen. Het gekke is dat ik er extern wel bij kom.

Mijn NAS heeft het volgende IP gekregen:
192.168.1.10. Het zit op LAN poort 2 van het modem. Ondertussen heb ik de NAS ook dit als vaste IP gegeven.
Op LAN 1 hangt een switch waarop mijn PC en nog een hele zooi andere apparaten zitten.
Nu kan ik via mijn xxx.diskstation.me:5000 wel in de NAS komen maar via mijn PC kom ik via 192.168.1.10:5000 er niet op. Het probleem ontstaat dus ook dat ik via mijn PC geen netwerkschijven kan aanmaken.
Overigens als ik naar 192.168.1.10 ga (dus zonder :5000) zie ik wel het standaard scherm van Synology.

Ik begrijp er niks meer van, heb zowel het modem als NAS al een keer herstart maar dit heeft geen zin. Waar moet ik het nu gaan zoeken, in de NAS of het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:26
Simpele vragen, waar ik ondanks zoeken nog geen antwoord op heb.
Ik heb een DS114 met een externe USB disk
Pa heeft een DS215J.
1) Ik wil van mijn DS114 backuppen naar de DS215 van pa, en vice versa. Dat lijkt te lukken, maar welke strategie adviseer je? Gewone backup job of Time Backup (kan dat ook vice versa?)
2) op mijn DS114 zit een externe USB disk met een map die ik OOK wil backuppen naar de DS215 van pa. Ik kan deze, blijkbaar, in synology backup niet selecteren als bron. Iemand een manier om het wel te doen?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 15:52
MdO82 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:01:
En als je dan je oude schijf erbij hangt wat geeft ie dan aan ?
Serieus... echt... het was zo eenvoudig 8)7 . De schijf er ingehangen en leest alles netjes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Chedara schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:44:
[...]

Serieus... echt... het was zo eenvoudig 8)7 . De schijf er ingehangen en leest alles netjes. :D
Ach het was een gok ;)
Maar je kan weer bij je data :)

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 16-05-2015 22:52 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
yorroy schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:41:
Ik begrijp er niks meer van, heb zowel het modem als NAS al een keer herstart maar dit heeft geen zin. Waar moet ik het nu gaan zoeken, in de NAS of het modem?
Kan je wel op de secure port connecten (5001)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
MdO82 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:01:
Een andere vraag, kan iemand vertellen hoeveel stroom de adapter van een DS214+ levert ?
12 volt, 6 ampere dus 72 watt. Maar zoveel gebruikt de 214+ eigenlijk nooit.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-05-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
job schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:51:
[...]

12 volt, 6 ampere. Maar zoveel gebruikt de 214+ eigenlijk nooit.
Bedankt :) Dan kan ik wellicht de optie van iemand die een picopsu had gebruikt voor zijn nette lan opstelling eens bekijken of dat gaat werken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het een tijdje andersom gehad. Voeding van m'n DS114 gebruikt en daar wat verloopsnoertjes voor gemaakt zodat m'n router, modem e.d. ook door de adapter van de DS114 werden gevoed. Werkte opzich prima, alleen ik moest een keer modem even stroomloos maken, en toen ik de stroom er weer in prikte hoorde ik de HDD van de DS114 even stoppen met draaien :X Dus qua piekbelasting ging het niet lekker.
Qua continubelasting wel, ik heb met de multimeter even gemeten wat de DS114 gebruikte tijdens normaal gebruik en dat was een stuk minder dan de max. stroom die de adapter kan leveren. Op dat incidentje met modem na, werkte het dan ook prima.

Zonet eindelijk het issue kunnen oplossen waarbij je een username en wachtwoord moest ingeven als ik de Synology opende in verkenner (\\DS114). Truuk is om te zorgen dat er op de Syno een user aanwezig is met dezelfde username als op je PC. Die geef je dan rechten op de mappen en klaar. Als de user op de PC geen wachtwoord heeft dan stel je bij de user op de Syno ook geen wachtwoord in.
Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 20:02
SpeedingWilly schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:35:
Ik heb het volgende probleem na de update van 5.1.x naar 5.2 op mijn 2 Nassen:

Het volgende probleem treedt nu op: als je een DDNS Hostname hebt geconfigureerd via de Synology MyDS Center, er in "External Access->DDNS" de foutmelding "Network error occured staat. Please check your DNS and network settings".

Ook in de logs komt deze melding vaak voor.
SYSTEM: System failed to get External IP.

De DNS service werkt overigens prima. Ik kan gewoon via de domeinnaam mijn Nassen vinden en op de MyDS Center page is de status groen (in orde).

Iemand een idee?

Op dit probleem na heb ik nog geen negatieve effecten van het 'failed to get external ip' gezien. Alles werkt normaal. Ik verwacht echter dat ik niet meer met mijn NAS kan verbinden zodra mijn externe IP adres veranderd. Handmatig zal natuurlijk wel lukken, maar daar is DDNS juist voor.
Na de update heb ik dat ook even gehad. Na 24u was het echter automagisch opgelost. Ik heb wat mensen zien beweren dat de ddns servers van synology zich verslikt hadden, en omdat het bij mij vanzelf opgelost was, heb ik mij geen vragen gesteld.

Het enige wat ik tussen voor en na heb gedaan is een paar packages (cloud station en vpn server) ge-update, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door nokie op 17-05-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32
Heeft iemand dts aan de praat gekregen op de play modellen? Ik heb het ffmpeg community package geinstalleers vanaf een chinees forum. Helaas lukt het mij niet om dts files af te spelen vanaf mijn android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
nokie schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:23:
[...]
Na de update heb ik dat ook even gehad. Na 24u was het echter automagisch opgelost. Ik heb wat mensen zien beweren dat de ddns servers van synology zich verslikt hadden, en omdat het bij mij vanzelf opgelost was, heb ik mij geen vragen gesteld.

Het enige wat ik tussen voor en na heb gedaan is een paar packages (cloud station en vpn server) ge-update, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.
OK, bedankt voor de info. Bij mij nog steeds "System failed to get external IP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02
Ik heb sinds een paar dagen last van allerlei hackpogingen op m'n Xpenology build. Om de 20 seconden wordt er een poging gedaan om in te loggen met het admin account(deze is overigens wel uitgeschakeld.
Ik heb de portforward al uitgeschakeld in m'n router, maar de pogingen blijven doorgaan. Het lijkt dus wel of het van intern komt.
Hoe kan ik erachter komen wat dit veroorzaakt?

Er staan verder geen IP-adressen bij de pogingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:16
Sinds de update klein irritant iets met de syno (DS415+)

Hij gaat netjes iedere avond uit en in de ochtend weer aan.
Ik krijg nu alleen iedere keer bij afsluiten én opstarten de volgende melding:

Dear user,

RedQueen has lost the connection to UPS. Please check the server settings.

Sincerely,
Synology DiskStation

Als ik overdag inlog is er gewoon connectie met de UPS. Lijkt alsof hij de USB poort eerder uitschakelt dan dat hij zelf uit gaat of zo...
Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Wat ik niet helemaal helder krijg via de Synology site en Google, is de werking van de DX uitbreidingsunits. Sommige modellen kunnen deze units alleen maar gebruiken als externe uitbreiding, terwijl sommige ze als interne uitbreiding kunnen gebruiken.

Tevens vraag ik me af wat verstandiger is bij een toekomstige uitbreiding. Zo'n DX unit kopen en koppelen aan de bestaande Synology, of een 2e volwaardige unit kopen en deze op e.o.a. manier koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BlueFlame schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:53:

Dear user,

Sincerely,
Synology DiskStation

Als ik overdag inlog is er gewoon connectie met de UPS. Lijkt alsof hij de USB poort eerder uitschakelt dan dat hij zelf uit gaat of zo...
ja, heb ik ook last van. (ds512+)

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Sppak schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:39:
Wat ik niet helemaal helder krijg via de Synology site en Google, is de werking van de DX uitbreidingsunits.
Misschien handig om te melden welke syno en dx het om gaat. Verschil is dat je ze alleen als extra volume kan gebruiken of ook kan toevoegen aan het 'interne' volume.
Tevens vraag ik me af wat verstandiger is bij een toekomstige uitbreiding. Zo'n DX unit kopen en koppelen aan de bestaande Synology, of een 2e volwaardige unit kopen en deze op e.o.a. manier koppelen.
Hangt af van je wensen en eisen en natuurlijk welke syno. Je kunt shares ook uitbreiden over meerdere syno's. Maar volumes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Lord_Dain schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:55:
[...]

Kan je wel op de secure port connecten (5001)?
Nee, ook dat lukt niet. Heb in de synology ingesteld dat 5001 ook mogelijk moet zijn en op de router 5001 open gezet.
Ik begrijp het echt niet meer, het is toch raar dat ik van buitenaf wel kan connecten maar binnen mijn eigen netwerk niet..
Ik heb alle poorten open gezet die open moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zie je verschil in een trace als je de NAS vanuit je interne netwerk en vanuit het externe netwerk probeer te benaderen.

Natuurlijk loopt het pad via andere ipadressen, maar misschien komt er iets naar voren

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
yorroy schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:49:
[...]

Nee, ook dat lukt niet. Heb in de synology ingesteld dat 5001 ook mogelijk moet zijn en op de router 5001 open gezet.
Ik begrijp het echt niet meer, het is toch raar dat ik van buitenaf wel kan connecten maar binnen mijn eigen netwerk niet..
Ik heb alle poorten open gezet die open moeten staan.
Zit er in de Draytek configuratie een optie wat misschien de porten isoleert? Vaak is dit wel een optie voor WiFI maar wellicht dat dit in de Draytek ook mogelijk is op de fysieke interfaces 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
DukeBox schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:21:
[...]

Misschien handig om te melden welke syno en dx het om gaat. Verschil is dat je ze alleen als extra volume kan gebruiken of ook kan toevoegen aan het 'interne' volume.

[...]

Hangt af van je wensen en eisen en natuurlijk welke syno. Je kunt shares ook uitbreiden over meerdere syno's. Maar volumes niet.
Dat is juist de reden van mijn vraag. Ik sta op het punt om een Syno aan te schaffen en dit is een punt wat ik wil meenemen in mijn keuze. Een 1515+ is dan net dat ene handigheidje beter t.o.v. de 415+.

De vraag van een nieuwe Syno t.o.v. zo'n DX unit, komt voort uit het de prijzen van die units. Ze zijn vergelijkbaar geprijsd met volledige NAS'en, maar bieden aanzienlijk minder functionaliteit, al is het alleen al vanwege het feit dat ze niet stand-alone kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Lord_Dain schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:03:
[...]

Zit er in de Draytek configuratie een optie wat misschien de porten isoleert? Vaak is dit wel een optie voor WiFI maar wellicht dat dit in de Draytek ook mogelijk is op de fysieke interfaces 1 en 2.
Het is opgelost, blijkbaar had ik de beveiliging in de Synology te strak afgesteld en bleek een range ip adressen van mezelf geblokkeerd te worden. Beetje jammer dat ik daar 3 dagen voor nodig had om daar achter te komen..
Thx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:46
nokie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Ik heb deze: pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN . Wordt netjes herkend door mijn DS215j via een USB kabeltje, zodat die automatisch afsluit als de stroom uitvalt. Alles zit in de meterkast want het blijft natuurlijk een "grote batterij". Er hangen bij mij nog wat andere dingen op, misschien dat jij met een kleiner model ook wel uit de voeten kan.

Eentje kiezen uit deze lijst (of de user list waarvan de link onderaan de pagina staat) en je weet dat het gaat werken. Ik ben best tevreden over APC:

https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/300
Ik ben bezig met een backup-plan voor thuis, interne NAS DS215j en externe NAS DS115j, hetzelfde heb ik voor mijn vader, maar dan 2x DS115j. Nu wil ik toch nog iets verder gaan en een UPS gaan gebruiken voor de NASjes. Dus thuis 1 UPS voor de DS215j en DS115j van mijn vader. Bij mijn vader zou er dan een UPS geplaatst moeten worden voor 2x DS115j.

Na het zoeken in dit topic op UPS kwam ik bovenstaande post tegen van nokie, maar het is mij niet duidelijk hoe je nu twee NASjes kan aansluiten op deze UPS aangezien er maar 1 datapoort met USB op zit.
Wat ik wil is dat beide NASjes een soort van shut-down request krijgen van de UPS, of dat ze door krijgen dat ze op een batterij werken en dat ze zichzelf netjes moeten afsluiten. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 20:02
Ossi schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:22:
[...]
Na het zoeken in dit topic op UPS kwam ik bovenstaande post tegen van nokie, maar het is mij niet duidelijk hoe je nu twee NASjes kan aansluiten op deze UPS aangezien er maar 1 datapoort met USB op zit.
Wat ik wil is dat beide NASjes een soort van shut-down request krijgen van de UPS, of dat ze door krijgen dat ze op een batterij werken en dat ze zichzelf netjes moeten afsluiten. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik heb er zelf nog niet mee ge-experimenteerd maar in de UPS settings kan je "enable network server" en dan een reeks IPs meegeven. Volgens mij kan je zo met 1 UPS aangesloten de andere NAS ook de info meegeven. De uitleg op deze pagina zou je voldoende moeten kunnen helpen, denk ik.

http://theosquest.com/2013/04/01/synology-nas-ups-sharing/

hoop dat je daarmee iets bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
nokie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:46:
[...]

Ik heb er zelf nog niet mee ge-experimenteerd maar in de UPS settings kan je "enable network server" en dan een reeks IPs meegeven. Volgens mij kan je zo met 1 UPS aangesloten de andere NAS ook de info meegeven. De uitleg op deze pagina zou je voldoende moeten kunnen helpen, denk ik.

http://theosquest.com/2013/04/01/synology-nas-ups-sharing/

hoop dat je daarmee iets bent :)
Ja dat lijkt dan inderdaad de oplossing te zijn. Zou liever 2 USB poorten zien, maar dan praat je mogelijk over een heel andere prijsklasse. Iets vergelijkbaars, maar dan heel kort uitgelegd stond ook op de site van Synology:
extend UPS service to a second Synology NAS using Network UPS Server (Control Panel > Hardware & Power > UPS): in this case, the first Synology NAS connects to the UPS via USB, and acts as a Network UPS Server to relays UPS information to the other “client” Synology NAS devices in its local network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
BlueFlame schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:53:

Dear user,

Sincerely,
Synology DiskStation

Ook last van en dit was volgens mij bij 5.0 of 5.1 ook het geval. Lijkt dus een oude bug die terug is.
Als het goed is is het wel gewoon connected via UPS.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ossi schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Ja dat lijkt dan inderdaad de oplossing te zijn. Zou liever 2 USB poorten zien, maar dan praat je mogelijk over een heel andere prijsklasse. Iets vergelijkbaars, maar dan heel kort uitgelegd stond ook op de site van Synology:

[...]
Goed dat ze dit aanbieden, maar uit voorzorg heb ik mijn tweede NAS niet bij mijn hoofd NAS staan.
Niet zo handig bij inbraak of brand. Dan zijn beiden NAS apparaten weg.
Kortom als consument denk hier wel over na. Ik heb voor de zekerheid backup nas alleen aan staan in periode dat er automatische backup taken gedraaid worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ossi schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:22:
[...]

Ik ben bezig met een backup-plan voor thuis, interne NAS DS215j en externe NAS DS115j, hetzelfde heb ik voor mijn vader, maar dan 2x DS115j. Nu wil ik toch nog iets verder gaan en een UPS gaan gebruiken voor de NASjes. Dus thuis 1 UPS voor de DS215j en DS115j van mijn vader. Bij mijn vader zou er dan een UPS geplaatst moeten worden voor 2x DS115j.

Misschien een stomme gedachte van mij, maar waarom heb je de data niet gewoon op 1 syno gezet ?
Dat je een backup maakt van je data is op deze manier begrijpelijk, maar kan je dan misschien niet de data van je vader op jouw ds215j backuppen ?
Wellicht moet je dan een grotere schijf hebben en dan zou je de 3 DS115J die je hebt kunnen verkopen en daar een DS215J voor halen bij je vader met extra grote schijven.

Dit lijkt mij een handigere oplossing, tenzij jullie de data strikt gescheiden willen houden natuurlijk ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Quakie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Goed dat ze dit aanbieden, maar uit voorzorg heb ik mijn tweede NAS niet bij mijn hoofd NAS staan.
Niet zo handig bij inbraak of brand. Dan zijn beiden NAS apparaten weg.
Kortom als consument denk hier wel over na. Ik heb voor de zekerheid backup nas alleen aan staan in periode dat er automatische backup taken gedraaid worden...
Als je goed had gelezen, of misschien heb ik het niet duidelijk vermeld. Ik heb thuis mijn eigen NAS staan en bij mijn vader komt mijn externe NAS. Tevens komt bij mij thuis, mijn vaders externe NAS. Dus als ze inbreken zijn idd beide NASen weg, maar dat is dan mijn hoofd NAS en mijn vaders back-up NAS.
MdO82 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Misschien een stomme gedachte van mij, maar waarom heb je de data niet gewoon op 1 syno gezet ?
Dat je een backup maakt van je data is op deze manier begrijpelijk, maar kan je dan misschien niet de data van je vader op jouw ds215j backuppen ?
Wellicht moet je dan een grotere schijf hebben en dan zou je de 3 DS115J die je hebt kunnen verkopen en daar een DS215J voor halen bij je vader met extra grote schijven.

Dit lijkt mij een handigere oplossing, tenzij jullie de data strikt gescheiden willen houden natuurlijk ;)
Ik heb in mijn NAS momenteel 1 schijf, maar daar zal ter zijner tijd nog een tweede bijkomen. Dus ik wil de data van mijn vader niet op mijn NAS hebben staan en vice versa :)
Heb het nog wel overwogen om met twee DS414j's op te lossen, maar dat werd te duur. ;)

Daarnaast heb ik voor mijn externe backup geen 2 bay NAS nodig, omdat ik films en series niet backup, maar mijn foto's en documenten etc wel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ossi op 18-05-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Het was in het algemeen bedoeld. Het zal niet eerste keer zijn dat mensen hun backup goed voor elkaar denken te hebben terwijl er nog steeds een risco is.
Als het niet boeit dat beiden NAS apparaten weg zijn (ongeacht van wie) is het inderdaad mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ossi schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:30:
[...]

Ik heb in mijn NAS momenteel 1 schijf, maar daar zal ter zijner tijd nog een tweede bijkomen. Dus ik wil de data van mijn vader niet op mijn NAS hebben staan en vice versa :)
Heb het nog wel overwogen om met twee DS414j's op te lossen, maar dat werd te duur. ;)

Daarnaast heb ik voor mijn externe backup geen 2 bay NAS nodig, omdat ik films en series niet backup, maar mijn foto's en documenten etc wel. :)
Het is geen slechte oplossing, maar zelf kies ik niet voor deze opstelling.
Mocht je er inderdaad voor willen kiezen om de data gescheiden te houden zou je dan ook kunnen kiezen voor aparte rechten zodat jullie niet allebei bij data kunnen doe je gescheiden wilt houden ?

Ik begrijp de reden heel goed, maar vindt het nogal een prijzige oplossing, de syno en schijven zijn ook niet goedkoop :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Mij lijkt het ook een dure oplossing? Het is me niet duidelijk wat de reden dat je jouw data niet op zijn NAS wilt hebben en vice versa? Als het over privacy gaat kan je natuurlijk over en weer encrypten. Dan heb je wel een geografisch gescheiden backup bij elkaar, maar kan ieder alleen zijn eigen data lezen.
Lijkt me dat je dan budget hebt om allebei een zwaardere NAS en/of meer schijven te kopen, minder stroomverbruik en geen gedoe met afstand tot de UPS.

[ Voor 25% gewijzigd door bum op 18-05-2015 15:48 . Reden: UPS vraag was al beantwoord. ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaag Jumbo Frames geactiveerd op m'n DS212j. Direct geen verbinding meer, ondanks switches die Jumbo frames (9k) ondersteunen. Ook directe koppeling werkte niet meer.

Geen nood aan de man, doen we een vier seconden-reset. Gaf een keurig piepje, en daarna..kon hem middels een ander IP-adres nog terugvinden maar verder hield het op. Webpagina was niet meer te bereiken, SSH werkt niet zonder wachtwoord (welke verdwenen was dankzij de reset) etc. Via de Synology Assistent zag ik keurig dat het ding startte, services ging starten en up and running was, maar beheren via DSM ho maar. Uiteindelijk met een harde reset DSM opnieuw geïnstalleerd. Kan ik fijn weer alles instellen..backup naar andere NAS, settings, apps, Surveillance Station inc. twee Foscams etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
En dit heb je gelijk allemaal achter elkaar gedaan?

Ik vind het nogal een snelle beslissing om voor een harde reset te gaan namelijk.

Ik had tenminste ook nog netwerk even plat gelegd en gekeken wat voor invloed router/switch in het geheel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

bum schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:43:
Mij lijkt het ook een dure oplossing? Het is me niet duidelijk wat de reden dat je jouw data niet op zijn NAS wilt hebben en vice versa? Als het over privacy gaat kan je natuurlijk over en weer encrypten. Dan heb je wel een geografisch gescheiden backup bij elkaar, maar kan ieder alleen zijn eigen data lezen.
Lijkt me dat je dan budget hebt om allebei een zwaardere NAS en/of meer schijven te kopen, minder stroomverbruik en geen gedoe met afstand tot de UPS.
Wat hier staat, ieder natuurlijk zijn eigen keus maar ik los dit op door op 2 locaties een USB schijf te koppelen die alleen voor backupdoeleinde dient. Zo blijft de Nas voor elke locatie volledig beschikbaar en met permissies kan je veel afdekken.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 11:31

TiMMieJ

PSN: Orixez

Na DSM 5.2 doet mijn transmission het niet meer. Hij lijkt gewoon normaal te starten maar de webinterface is niet meer bereikbaar. Zijn er nog meer mensen die hier last van hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

TiMMieJ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:02:
Na DSM 5.2 doet mijn transmission het niet meer. Hij lijkt gewoon normaal te starten maar de webinterface is niet meer bereikbaar. Zijn er nog meer mensen die hier last van hadden?
Ik heb dat zelf bij NZBget op dns naam vanwege de http naar https redirection. Heb je het al geprobeerd op IP?

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
MdO82 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Het is geen slechte oplossing, maar zelf kies ik niet voor deze opstelling.
Mocht je er inderdaad voor willen kiezen om de data gescheiden te houden zou je dan ook kunnen kiezen voor aparte rechten zodat jullie niet allebei bij data kunnen doe je gescheiden wilt houden ?

Ik begrijp de reden heel goed, maar vindt het nogal een prijzige oplossing, de syno en schijven zijn ook niet goedkoop :)
Ik heb de NAS-en gekocht met oog op de toekomst. Mijn vader fotografeert redelijk veel en is daarnaast ook bezig met videobewerking.
Ik ben het met je eens dat op zijn locatie 1 2-bay NAS genoeg was geweest, maar een 215J is net zo duur als 2 115J's. Scheelt een paar euro.

Thuis wilde ik minimaal een 2-bay NAS hebben ivm films en series en flink veel foto's. Ik gebruik momenteel 1 schijf, maar zal in de nabije toekomst een keer uitbreiden naar 2 schijven. Dus voor mij thuis minimaal een 215j. Maar als ik ook zijn data op mijn NAS moet hebben staan moet ik dus een 4-bay NAS kopen want 3-bay bestaat niet. Dat werd te duur. Dus ondanks dat jullie mijn oplossing duur vinden, is het toch goedkoper dan oplossing die jullie voor ogen hebben :)

Aangezien bij mij thuis de data gescheiden wordt is het ook handig om dat bij hem thuis te doen, dus zodoende staan bij hem 2x 115j en bij mij 1x 115j en 1x 215j. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 11:31

TiMMieJ

PSN: Orixez

stuffer schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:24:
[...]

Ik heb dat zelf bij NZBget op dns naam vanwege de http naar https redirection. Heb je het al geprobeerd op IP?
Hmm bedankt voor de tip! Heb nu even gekeken en het is mijn synology.me DDNS waarmee het inderdaad niet werkt. Nu heb ik in sickrage de lokale dns (nas) geplaatst en werkt het wel! Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
mad-dog schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:23:
Ik heb sinds een paar dagen last van allerlei hackpogingen op m'n Xpenology build. Om de 20 seconden wordt er een poging gedaan om in te loggen met het admin account(deze is overigens wel uitgeschakeld.
Ik heb de portforward al uitgeschakeld in m'n router, maar de pogingen blijven doorgaan. Het lijkt dus wel of het van intern komt.
Hoe kan ik erachter komen wat dit veroorzaakt?

Er staan verder geen IP-adressen bij de pogingen
Bump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Kan je een voorbeeld uit het log hier plaatsen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Kan je anders je router internet loos maken. Dan weet je zeker of het intern is of extern. Zonder log wordt het lastig. Maar heb je geen device die elke 20 seconden een connectie probeert te maken? (PC, laptop, tablet, smartphone en mediacentre)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
MdO82 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:15:
Kan je een voorbeeld uit het log hier plaatsen ?
Zal later eens een screenshot sturen, blijkbaar worden er geen PNG screenshots geaccepteerd

[ Voor 32% gewijzigd door mad-dog op 18-05-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Quakie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:53:
En dit heb je gelijk allemaal achter elkaar gedaan?

Ik vind het nogal een snelle beslissing om voor een harde reset te gaan namelijk.

Ik had tenminste ook nog netwerk even plat gelegd en gekeken wat voor invloed router/switch in het geheel had.
Nou ja, in een tijdbestek van twee uur met andere "werkzaamheden" tussendoor. Maar, net weer even lopen spelen: als ik JF inschakel op de NAS dan kan ik hem niet meer benaderen ALS ik de client waarmee ik hem benader OOK op 9k JF heb ingeschakeld. Dit uitgeschakeld client side en dan JF op 9k op de NAS heb ik een werkende verbinding, zij het trager dan normaal.

Heb net met allerlei settings lopen pielen en spelen, maar beste resultaat blijft als ik 9k aanhou op mijn laptops, en JF uit op de NAS..dus gewoon een MTU van 1500. Maar vind een snelheid van 22 MB/sec simpelweg niet echt om over naar huis te schrijven, al is de NAS natuurlijk niet de meest geweldige.

Hou het voorlopig zo in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

DSM 5.2 update versus verhoogde hack activiteit.

Sinds de update naar DSM 5.2 (gisteren) heb ik last van een verhoogde activiteit 'ongenode bezoekers'. Vandaag alleen al een 6-tal meldingen alla :

”Dear user,

The IP address [182.100.67.115] experienced 5 failed attempts when attempting to log into SSH running on DS214play within 5 minutes, and was blocked at Mon May 18 22:51:06 2015.

Sincerely,
Synology DiskStation"

Iemand soort gelijke ervaringen? (Voor de update kwam deze melding zo'n 1 keer per 6 weken voor).

[ Voor 0% gewijzigd door giancarlo_f op 18-05-2015 23:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
giancarlo_f schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:14:
DSM 5.2 update versus verhoogde hack activiteit.

Sinds de update naar DSM 5.2 (gisteren) heb ik last van een verhoogde activiteit 'ongenode bezoekers'. Vandaag alleen al een 6-tal meldingen alla :

”Dear user,

The IP address [182.100.67.115] experienced 5 failed attempts when attempting to log into SSH running on DS214play within 5 minutes, and was blocked at Mon May 18 22:51:06 2015.

Sincerely,
Synology DiskStation"

Iemand soort gelijke ervaringen? (Voor de update kwam deze melding zo'n 1 keer per 6 weken voor).
Ik zou niet de port 22 naar buiten openzetten. Eigenlijk geen of standaard porten naar buiten openzetten. Ik heb alleen vpn naar buiten open op m'n router.
Aan de andere doet de firewall van je syno z'n werk wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij kan je met 'netstat' o.i.d. wel kijken (via SSH uitvoeren) naar welke poorten de Syno luistert.
Je hebt niet toevallig poort 22 openstaan in je router :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40

elsinga

=8-)

Hier ook meer pogingen, maar alleen FTP (de rest heb ik naar buiten niet of op een andere poort openstaan).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

ThinkPadd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:35:
[...]

Volgens mij kan je met 'netstat' o.i.d. wel kijken (via SSH uitvoeren) naar welke poorten de Syno luistert.
Je hebt niet toevallig poort 22 openstaan in je router :X ?
Ik had om mij moverende redenen poort 22 op de router openstaan richting de Syno. Inmiddels maar dicht gezet.

Wat ik met name frappant vind is dat NA de DSM update eergisteren ik verhoogde activiteit heb op mijn externe poorten..... waar ik voorheen 1 maal in de 2 maanden een ongewenste bezoeker kreeg was het gisteren 13 keer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ook, maar ik heb in de firewall van de Syno ingesteld dat alleen IP-adres van Syno aan de andere kant erbij mag. Die heeft poort 22 nodig voor de NetBackup functionaliteit.

Had je ook firewall regels in gebruik op de Syno? Wellicht dat die zijn weggegooid door het installeren van 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou voor SSH sowieso de password authentication uitschakelen, en dan enkel met een private key inloggen. Je public key moet je daarvoor eerst in ~/.ssh/authorized_keys zetten. Ik weet niet of het nog steeds nodig is om Key-authentication aan te zetten, zoals hier beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt eventueel ook in de firewall nog aanzetten dat je alleen vanuit Nederland connecties toestaat. Dan wordt Rusland en China in ieder geval buiten spel gezet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Beste mensen, ik heb sinds enige tijd een wat oudere 1-bay Synology, de DS-110j, met 2TB WD Caviar Green schijf. Hij was altijd wat traag, waar ik de leeftijd de schuld van gegeven heb. Het apparaat werkte wel en logde nooit errors op de schijf of iets dergelijks.

Gisteren echter hing de NAS, was van geen enkele kant meer te benaderen; het enige dat hielp was een power-cycle. Ik heb hem opnieuw opgestart, en het power lampje blijft knipperen, en het oranje error lampje blijft aan. Hij is sindsdien niet meer te benaderen over het netwerk. De Synology assistant toont hem nu als zijnde 'uninstalled', en hij heeft een DHCP adres gekregen in plaats van het vaste IP adres dat hij had.

Wat nu? Is het kastje stuk, of de disk? Kan ik de data nog recoveren door de schijf aan een Linux machine te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Laatst online: 00:16
nike schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:49:
[...]
ja, heb ik ook last van. (ds512+)
Quakie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Ook last van en dit was volgens mij bij 5.0 of 5.1 ook het geval. Lijkt dus een oude bug die terug is.
Als het goed is is het wel gewoon connected via UPS.
Oke, ben ik niet de enige ;)
Kreeg dit trouwens van Support. Is by design... jaja.:

Thank you for contacting Synology support.

This behavior is actually by design. System sends out notifications before shutting down the unit and after powering up the unit.

That does not actually mean the UPS is malfunctioning. Please do not worry. We will reconsider the design here to prevent misunderstanding. Apologies for your inconvenience.

If you have other concerns or suggestions, please feel free to contact us again.
--
Best Regards,
Kay Chao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Spearhead schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:24:
Beste mensen, ik heb sinds enige tijd een wat oudere 1-bay Synology, de DS-110j, met 2TB WD Caviar Green schijf. Hij was altijd wat traag, waar ik de leeftijd de schuld van gegeven heb. Het apparaat werkte wel en logde nooit errors op de schijf of iets dergelijks.

Gisteren echter hing de NAS, was van geen enkele kant meer te benaderen; het enige dat hielp was een power-cycle. Ik heb hem opnieuw opgestart, en het power lampje blijft knipperen, en het oranje error lampje blijft aan. Hij is sindsdien niet meer te benaderen over het netwerk. De Synology assistant toont hem nu als zijnde 'uninstalled', en hij heeft een DHCP adres gekregen in plaats van het vaste IP adres dat hij had.

Wat nu? Is het kastje stuk, of de disk? Kan ik de data nog recoveren door de schijf aan een Linux machine te hangen?
Heb je de beschikking over hiren boot cd ?
Dan kan je je Windows machine starten met de cd en een Linux systeem starten.
Dan zou je kunnen kijken of je nog bij je data kan komen.

Kan je helaas zo even niet zeggen welk programma van de cd je dan moet hebben :S

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
MdO82 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:04:
Heb je de beschikking over hiren boot cd ?
Dan kan je je Windows machine starten met de cd en een Linux systeem starten.
Dan zou je kunnen kijken of je nog bij je data kan komen.

Kan je helaas zo even niet zeggen welk programma van de cd je dan moet hebben :S
Waarom volg je de wiki van synology niet gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Is ook een manier natuurlijk

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De read performance van mijn DS211 was nog maar ~25MB/s. Zowel via SMB als FTP.
Dit blijkt te worden veroorzaakt door de MariaDB package. Als ik deze uitzet dan zit ik op ~100MB/s.

Is dit bij anderen ook zo en/of is hier nog iets aan te doen?
Ik heb MySQL nodig voor Spotweb dus ik heb de package wel nodig.

Edit:
Draai de laatste versies van DSM en packages.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 19-05-2015 21:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Draait er niet een repair o.i.d. op je maria db ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk het niet. Is al langere tijd zo. Had nu wat tijd om ernaar te kijken en kwam erachter dat het de MariaDB package is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Hallo allemaal.

Ik zit al een paar jaar te kijken naar een NAS maar het komt er steeds maar niet van om er 1 te kopen, door twijfel en door geld wat steeds ergens anders wordt besteed (tiener dochters zijn duur). Nu zit ik er over te denken om een deel van mijn vakantiegeld aan een NAS te besteden. Na redelijk wat onderzoek te hebben gedaan in het verleden werd mij al duidelijk dat een Synology waarschijnlijk de beste optie is. De Synology NAS waar ik de laatste paar maanden mijn ogen op heb laten vallen is de DS214, echter vraag ik mij af of deze krachtig genoeg is voor hetgeen ik het wil gebruiken en welke schijven ik het beste erin kan zetten.

Dit gaat mijn eerste NAS worden en ik wil er inclusief de schijven €400 tot €450 aan besteden. Ik wil de NAS gebruiken als backup van de foto's en andere belangrijke data op mijn PC en die van mijn vriendin en 2 kinderen staan. Daarnaast wil ik de NAS gebruiken als mediaserver om overal in huis bij video's en muziek vanaf de NAS te kunnen afspelen op mijn mediaspeler, PC's, telefoons, etc. Torrents downloaden zou ook fijn zijn maar niet uitermate noodzakelijk. Ook wil ik graag mijn bestanden via het internet kunnen bereiken, maar ik lees vaak dat de beveiliging van Synology niet echt om over naar huis te schrijven is.

Op dit moment gebruik ik een PlayOn HD (1) om media af te spelen op mijn TV, echter is dit ding ongelofelijk traag en het geluid en beeld lopen regelmatig niet synchroon waar ik mij flink aan kan ergeren. Ik zal in het begin deze mediaspeler nog blijven gebruiken om de media vanaf de NAS af te spelen op mijn tv tot ik een beter alternatief kan kopen. Dit zal waarschijnlijk een HTPC worden met Plex. Nu vraag ik mij af of de DS214 Plex wel goed aan kan of dat ik dan beter een iets krachtiger model kan aanschaffen.

Ik ben in het bezit van een Chromecast waarmee ik via mijn receiver graag mijn MP3's zou willen afspelen, het liefst via de Plex app op mijn telefoon.

Wat betreft de schijven die erin komen leek mij de WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB een goede optie, maar of dit de beste optie is voor mijn gebruik is mij niet duidelijk, ik heb wel eens gelezen dat de WD Red schijven niet de eerste keus is bij een NAS die veel gebruikt wordt om te streamen, klopt dit of is dat complete onzin?

Ik zou enig advies voor ik mijn aankoop ga doen zeer op prijs stellen. Ik heb hier in huis al een Gigabit netwerk liggen met een TP-Link Archer C7 als router, op dit moment hebben wij Ziggo maar vanaf begin volgende maand glasvezel van KPN, waarbij ik een Experia box 9 heb ontvangen mocht dat van belang zijn. (de bedoeling is dat de Archer zoveel mogelijk functies van de Experia box overneemt, zoals het WiFi netwerk en DHCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
BlueFlame schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:39:
[...]

[...]

Oke, ben ik niet de enige ;)
Kreeg dit trouwens van Support. Is by design... jaja.:

Thank you for contacting Synology support.

This behavior is actually by design. System sends out notifications before shutting down the unit and after powering up the unit.

That does not actually mean the UPS is malfunctioning. Please do not worry. We will reconsider the design here to prevent misunderstanding. Apologies for your inconvenience.

If you have other concerns or suggestions, please feel free to contact us again.
--
Best Regards,
Kay Chao
:P dit komt mij bekend voor.. volgens mij was dit toendertijd hun antwoord... zou ook verklaren waarom het terug is, omdat het nu werkt zoals het moet. Eerst volgende versie zal het wel weer recht getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
1shot1kill schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:18:
Hallo allemaal.

Ik zit al een paar jaar te kijken naar een NAS maar het komt er steeds maar niet van om er 1 te kopen, door twijfel en door geld wat steeds ergens anders wordt besteed (tiener dochters zijn duur). Nu zit ik er over te denken om een deel van mijn vakantiegeld aan een NAS te besteden. Na redelijk wat onderzoek te hebben gedaan in het verleden werd mij al duidelijk dat een Synology waarschijnlijk de beste optie is. De Synology NAS waar ik de laatste paar maanden mijn ogen op heb laten vallen is de DS214, echter vraag ik mij af of deze krachtig genoeg is voor hetgeen ik het wil gebruiken en welke schijven ik het beste erin kan zetten.

Dit gaat mijn eerste NAS worden en ik wil er inclusief de schijven €400 tot €450 aan besteden. Ik wil de NAS gebruiken als backup van de foto's en andere belangrijke data op mijn PC en die van mijn vriendin en 2 kinderen staan. Daarnaast wil ik de NAS gebruiken als mediaserver om overal in huis bij video's en muziek vanaf de NAS te kunnen afspelen op mijn mediaspeler, PC's, telefoons, etc. Torrents downloaden zou ook fijn zijn maar niet uitermate noodzakelijk. Ook wil ik graag mijn bestanden via het internet kunnen bereiken, maar ik lees vaak dat de beveiliging van Synology niet echt om over naar huis te schrijven is.

Op dit moment gebruik ik een PlayOn HD (1) om media af te spelen op mijn TV, echter is dit ding ongelofelijk traag en het geluid en beeld lopen regelmatig niet synchroon waar ik mij flink aan kan ergeren. Ik zal in het begin deze mediaspeler nog blijven gebruiken om de media vanaf de NAS af te spelen op mijn tv tot ik een beter alternatief kan kopen. Dit zal waarschijnlijk een HTPC worden met Plex. Nu vraag ik mij af of de DS214 Plex wel goed aan kan of dat ik dan beter een iets krachtiger model kan aanschaffen.

Ik ben in het bezit van een Chromecast waarmee ik via mijn receiver graag mijn MP3's zou willen afspelen, het liefst via de Plex app op mijn telefoon.

Wat betreft de schijven die erin komen leek mij de WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB een goede optie, maar of dit de beste optie is voor mijn gebruik is mij niet duidelijk, ik heb wel eens gelezen dat de WD Red schijven niet de eerste keus is bij een NAS die veel gebruikt wordt om te streamen, klopt dit of is dat complete onzin?

Ik zou enig advies voor ik mijn aankoop ga doen zeer op prijs stellen. Ik heb hier in huis al een Gigabit netwerk liggen met een TP-Link Archer C7 als router, op dit moment hebben wij Ziggo maar vanaf begin volgende maand glasvezel van KPN, waarbij ik een Experia box 9 heb ontvangen mocht dat van belang zijn. (de bedoeling is dat de Archer zoveel mogelijk functies van de Experia box overneemt, zoals het WiFi netwerk en DHCP)
Lap tekst zeg.

- Is Plex echt nodig? Je hebt namelijk alles in huis om standaard ver te komen qua streaming media.. Je chromecast wordt nu sinds DSM5.2 volledig ondersteund en dit zou betekenen dat je mp3, films en photos via je NAS op je TV komen met behulp van de Chromecast. Hierdoor neig ik om te zeggen een DS214Play met 1 schijf (WD RED is prima of een Seagate NAS schijf) om binnen je budget te blijven. Er kleven 2 nadelen hieraan:
1) Je devices worden je afstandsbedieningen.. dus je telefoon, tablet etc. ipv met afstandsbediening je media via TV bedienen. Dit moet je wel bedienen.
2) DTS audio via de Play versie.. ik weet niet of het nu helemaal opgelost is, maar ik word dadelijk wel gecorrigeerd door iemand ;)

Ik heb zelf de snelste synology NAS en dit in combinatie met Plex werkt dit nog steeds niet vloeiend..
Het kan wel maar moet je genoegen nemen met mindere kwaliteit wat ik zelf niet wil.

Qua beveilging..Synology is redelijk snel met patchen, en niks is 100% veilig maar om te zeggen dat ze nu slecht zijn gaat beetje te ver... het begint altijd bij de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
ThinkPadd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:09:

Zonet eindelijk het issue kunnen oplossen waarbij je een username en wachtwoord moest ingeven als ik de Synology opende in verkenner (\\DS114). Truuk is om te zorgen dat er op de Syno een user aanwezig is met dezelfde username als op je PC. Die geef je dan rechten op de mappen en klaar. Als de user op de PC geen wachtwoord heeft dan stel je bij de user op de Syno ook geen wachtwoord in.
Zie ook hier.
Nog makkelijker wat je kunt doen zonder extra account aan te maken voor Windows

Configuratiescherm --> Referentiebeheer --> Windows Referentie --> Windows-referentie toevoegen

Vul het ip-adres van je NAS in en je inlognaam en wachtwoord.

Hierna vraag hij er niet meer om.
Of vul in windows verkenner je ip-adres van je NAS in en na invullen zet je het vinkje aan om de gegevens te onthouden. Dan worden deze gegevens ook opgeslagen in Referentiebeheer.

Zo vul ik het altijd in en daarna hoef ik nooit meer een wachtwoord in te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MikeOO schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Nog makkelijker wat je kunt doen zonder extra account aan te maken voor Windows

[...]
Dat vinkje deed ik altijd al, maar gek genoeg bleef dat nooit onthouden.
Ik heb er daarom meer vertrouwen in om het op de NAS op te lossen. Plus dat een PC nog wel eens opnieuw geïnstalleerd wordt en je het dan weer kwijt bent. Voor een eigen PC geen punt, maar m'n ouders, broer, zus moeten er zonder problemen bij kunnen, dan is het voor mij makkelijker om het op de NAS in te stellen.

Maar thanks, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
ThinkPadd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:55:
[...]

Dat vinkje deed ik altijd al, maar gek genoeg bleef dat nooit onthouden.
Ik heb er daarom meer vertrouwen in om het op de NAS op te lossen. Plus dat een PC nog wel eens opnieuw geïnstalleerd wordt en je het dan weer kwijt bent. Voor een eigen PC geen punt, maar m'n ouders, broer, zus moeten er zonder problemen bij kunnen, dan is het voor mij makkelijker om het op de NAS in te stellen.

Maar thanks, weer wat geleerd :)
Als het vinkje niet werkt kun je de andere weg proberen om de NAS handmatig aan Referentiebeheer toe te voegen.

Accounts op de nas kan inderdaad ook prima en bij externe gebruikers zeker handiger inderdaad zolang bij een herinstallatie wel dezelfde gegevens gebruikt worden.

Als iemand zijn wachtwoord veranderd van Windows dan is het altijd even even zoeken/graven in het geheugen waarom de verbinding met de NAS niet meer werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Meeste gezinsleden hebben niet eens een wachtwoord op de PC, dus dan wil Referentiebeheer waarschijnlijk sowieso al niet (omdat je daar geen lege wachtwoorden in kan opslaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
ThinkPadd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:05:
Meeste gezinsleden hebben niet eens een wachtwoord op de PC, dus dan wil Referentiebeheer waarschijnlijk sowieso al niet (omdat je daar geen lege wachtwoorden in kan opslaan)?
Je kunt toch voor alle gezinsleden een wachtwoord instellen en vervolgens automatisch inloggen (zonder wachtwoord) instellen. Dan heb je hetzelfde bereikt als je nu hebt, maar kun je referentiebeheer wel gebruiken per gezinslid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:19
Ik heb een DS212+, draaiend op de laatste firmware. 2 schijven, Beide een apart volume. Ik gebruik de DS het meeste voor media in combinatie met NZBget, Couchpotato, sickbeard/ Sonarr. Daarnaast loopt er een replicatie van 2 Dropbox accounts in combinatie met Camera upload.

Disk1. Omvang 2 Tb. Inhoud, alle packages + films + series. Dit is de schijf die het meeste gebruikt word.
Disk2. Omvang 1 Tb. Inhoud : oude series, foto's, inhoud van Dropbox en back-up.

Beide schijven lopen langzaam vol. Overbodige zaken zijn al verwijderd.Omdat ik veel tijd nodig heb gehad om alles goed aan het werken te krijgen wil ik niet helemaal opnieuw beginnen. Mijn plan is dan ook als volgt :
  • Nieuwe schijf kopen van 5Tb.
  • Inhoud van disk 2 zoveel mogelijk verplaatsen naar disk 1. Word lastig omdat die schijf ook al redelijk vol is.
  • Disk2 vervangen door de nieuwe schijf.
  • Veelvraten zoals films + series verplaatsen naar de nieuwe disk2
  • Foto's + back-up verplaatsen naar disk1. Dus eigenlijk de inhoud van disk1 en 2 verwisselen met uitzondering van de geïnstalleerde packages.
  • Indien mogelijk de "oude" disk2 extern aan de Synology koppelen en zo alle inhoud naar de juiste schijf verplaatsen.
Ziet hier iemand direct haken of ogen in? Omdat het veel tijd kost om alles heen en weer te kopiëren is het de vraag of dit niet sneller kan? Kan ik een schijf uit de DS halen en die extern aansluiten via zo een IDE 2 USB kabel? Dan hoef ik alles maar 1 keer te kopiëren.
Of is er een makkelijke manier om helemaal opnieuw te beginnen. Bijvoorbeeld 2 nieuwe schijven kopen en dan een schijf 1 op 1 klonen zodat je niet opnieuw moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Destijds heb ik met behulp van pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart de informatie van de oude schijf (die ik er uit gehaald had) gekopieerd naar de nieuwe schijf. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:19
Opi schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:09:
Destijds heb ik met behulp van pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart de informatie van de oude schijf (die ik er uit gehaald had) gekopieerd naar de nieuwe schijf. Werkt prima.
Thanks for the info. Besteld, samen met de schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:42
Nog iemand problemen na installatie van DSM 5.2 met de UPS?
Ik krijg dagelijks een warning per e-mail dat de verbinding met de UPS werd verbroken en nog geen minuut nadien een e-mail dat de UPS terug vinding heeft gemaakt. De verbinding tussen UPS en NAS is via een simpele USB-kabel. Iemand suggestie?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Kozzmozz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:38:
Nog iemand problemen na installatie van DSM 5.2 met de UPS?
Ik krijg dagelijks een warning per e-mail dat de verbinding met de UPS werd verbroken en nog geen minuut nadien een e-mail dat de UPS terug vinding heeft gemaakt. De verbinding tussen UPS en NAS is via een simpele USB-kabel. Iemand suggestie?
Gaat je NAS toevallig gescheduled aan/uit of in standby? Zo ja, dan is het een bekend probleem (zie iets terug in het topic)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:25:
De read performance van mijn DS211 was nog maar ~25MB/s. Zowel via SMB als FTP.
Dit blijkt te worden veroorzaakt door de MariaDB package. Als ik deze uitzet dan zit ik op ~100MB/s.

Is dit bij anderen ook zo en/of is hier nog iets aan te doen?
Ik heb MySQL nodig voor Spotweb dus ik heb de package wel nodig.

Edit:
Draai de laatste versies van DSM en packages.
Excuses, nog 1 keertje... Iemand?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Heb ik gedaan; de harddisk is kapot :( Hij wordt nog net herkend door het bios, maar als je de schijf wil benaderen hangt hij elke keer een paar seconden. Ik kan geen filesysteem mounten, en de SMART checks geven read errors. Ik ga maar eens zo'n data recovery bedrijf inschakelen denk ik.
Pagina: 1 ... 22 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).