[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 86 Laatste
Acties:
  • 614.437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23

The Wizard

Moderator Mobile
Max is niet afhankelijk van het netwerk, maar van de bandbreedte die ervoor gereserveerd is. Vodafone heeft net zoals KPN, 10 MHz op de 800 band. Daarbij is de maximale bandbreedte ca. 50 Mbit/s. Bij gebruik van 20 MHz (proef KPN op de 1800) is deze ca. 100 Mbit/s.

Meer info: http://www.4gmast.nl/acht-inform/lte-banden-en-frequenties

[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 23-08-2013 16:03 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:24
MyNameIs schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:02:
Als ik het zo lees is de 4G blox (nog) niet begrensd. Helaas is er een technische storing en kan ik de blox nog niet aanzetten. Klantenservice kon me ook niet helpen. Ik moest afwachten totdat de storing verholpen was...
Ik werd geholpen via de Facebook van Vodafone, aangezien ik geen twitter heb. Via Twitter en FB kunnen ze je aan de 4G blox helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 09:18
The Wizard schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:02:
Max is niet afhankelijk van het netwerk, maar van de bandbreedte die ervoor gereserveerd is. Vodafone heeft net zoals KPN, 10 MHz op de 800 band. Daarbij is de maximale bandbreedte ca. 50 Mbit/s. Bij gebruik van 20 MHz (proef KPN op de 1800) is deze ca. 100 Mbit/s.

Meer info: http://www.4gmast.nl/acht-inform/lte-banden-en-frequenties
Ik hoop dat je met 10Mhz 2x5MHz bedoeld. KPN heeft wel degelijk 2x10MHz in de 800 band waardoor download tot 100Mbit en upload tot 50Mbit mogelijk is, ervan uitgaande van een 2x2 MiMo cat3 LTE telefoon (wat quasi elke LTE telefoon is op het moment)

Op 1800MHz heeft KPN 2x20MHz en is dus op termijn, met andere cat LTE devices mogelijk om hogere snelheden te behalen. (Vergelijk het met HSPA+ (5MHz) en DC-HSPA (5+5MHz) nu)
2x20MHz geeft op het moment alleen een capaciteitsverhogenf (en dus indirect ook een snelheidsverhoging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05 12:18
Replar schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:01:
[...]

Ik heb in hier in Utrecht ook maar één streepje 4G en kwam er pas net achter dat ik helemaal niet meer bereikbaar ben voor inkomende gesprekken, uitgaand gaat wel goed. Terug gezet naar 3G werkt alles weer.
Meer mensen hier last van?
Ik woon in t centrum van amsterdam en heb het zelfde probleem. Heb een S4 en zodra ik LTE activeer zie ik signaal van 4 naar 2 streepjes gaan. Internet is daarentegen relatief snel. Circa 23 mbit soms 30mbit.
Inkomende gesprekken komen echter bijna nooit door.
Heb dus ook LTE uitgezet en ben maar verder gegaan met 3g. VF afdeling gebeld en ze hebben het doorgezet naar de technische afdeling die al naar huis was. Hoor dus op zn vroegst maandag hiervan.

Nog iemand anders zelfde ervaring ook met s4 toevallig?
Of iemand met een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
AndRo555 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:08:
[...]

Ik hoop dat je met 10Mhz 2x5MHz bedoeld. KPN heeft wel degelijk 2x10MHz in de 800 band waardoor download tot 100Mbit en upload tot 50Mbit mogelijk is, ervan uitgaande van een 2x2 MiMo cat3 LTE telefoon (wat quasi elke LTE telefoon is op het moment)

Op 1800MHz heeft KPN 2x20MHz en is dus op termijn, met andere cat LTE devices mogelijk om hogere snelheden te behalen. (Vergelijk het met HSPA+ (5MHz) en DC-HSPA (5+5MHz) nu)
2x20MHz geeft op het moment alleen een capaciteitsverhogenf (en dus indirect ook een snelheidsverhoging)
Nee, ik heb het over 2x10 MHz. Ik heb het over de toepassing zoals die nu is, uiteraard heeft de standaard veel meer mogelijkheden/ruimte voor uitbreiding, maar KPN/Vodafone hebben de maximale download/upload nu op 50/25 Mbit/s gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 09:22
Gister een test gedaan in Eindhoven op ESP met LTE2600 5 streepjes had ik 9,5mbit up en down.
Dus nog niet bijster snel in Eindhoven, tevens had ik gister ook 1 streepje 4G op mijn werk (ekkersrijt Son)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
BDHowner schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:33:
Als ze hem wel op 14,4 Mbps zouden locken zou ik dat jammer vinden, maar geen probleem. 14,4 is meer dan genoeg voor alles wat ik zou willen...
Heb zelf ook een 14.4 abo maar haal met 4G veel hogere waarden. Geen reden tot zorg, denk/hoop ik :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 09:18
The Wizard schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:46:
[...]

Nee, ik heb het over 2x10 MHz. Ik heb het over de toepassing zoals die nu is, uiteraard heeft de standaard veel meer mogelijkheden/ruimte voor uitbreiding, maar KPN/Vodafone hebben de maximale download/upload nu op 50/25 Mbit/s gezet.
Vreemd dat ze maar 50/25Mbit gebruiken. Hier in Belgie gebuikt Proximus 2x10MHz op 1800MHz en snelheden liggen vaak (ver) boven de 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AndRo555 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:16:
[...]

Vreemd dat ze maar 50/25Mbit gebruiken. Hier in Belgie gebuikt Proximus 2x10MHz op 1800MHz en snelheden liggen vaak (ver) boven de 50Mbit.
Alsof je meer nodig moet hebben op een smartphone :/ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:38
Hier in Arnhem-zuid kregen ik en mijn vrouw deze week een smsje dat er problemen kunnen zijn aan het datanetwerk in onze regio als gevolg van werkzaamheden aan het netwerk:

"De komende dagen vind er een update plaats in ons netwerk. Het is mogelijk dat je hierdoor heel even je dataverbinding verliest. Start in dat geval je mobiele telefoon opnieuw op om weer gebruik te maken van ons snelle 3g of nog snellere 4g mobiele internet. Met vriendelijke groet, Vodafone."

Ik hoop dat het om de upgrade naar 4g gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Bongoarnhem op 25-08-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AndRo555 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:16:
[...]

Als ik reacties hier moet geloven gebruikt Vodafone 2x20 op 1800 MHz op sommige locaties en haal je daar ook een stuk meer dan 50 Mbps... Op andere locaties lijkt er minder 1800 gebruikt te worden...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
Ik heb wat anders vaags: ik zit over mijn 10 GB bundel heen (+- 11,5 GB verbruikt nu), dat geeft Vodafone ook aan in de app, maar mijn snelheid is nog steeds max. en ik kan met dit abbo geen extra kosten maken xD.

Misschien een glitch van het niet kunnen afknijpen van een 4G-abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Hoe weet je dat je geen extra kosten kan maken?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:48
ASNNetworks schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:44:
Hoe weet je dat je geen extra kosten kan maken?
Bij het abonnement waarbij je 10 GB kreeg was er de promo dat je na 10 GB geen extra kosten kreeg, de snelheid zou na 10 GB geknepen worden.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Gister in Amsterdam getest met mijn Xperia Z.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/562145410.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/562195005.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/562164365.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Megapaul schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:36:
[...]

Bij het abonnement waarbij je 10 GB kreeg was er de promo dat je na 10 GB geen extra kosten kreeg, de snelheid zou na 10 GB geknepen worden.
ooh echt? ik heb die abo ook (2 stuks), goed nieuws dan!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:40

WTM

Megapaul schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:36:
[...]

Ik heb ook 10 gig hoe weet ik of k niet extra ga betalen maar geknepen zou worden?

• BDHowner
WTM schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:39:
[...]

Ik heb ook 10 gig hoe weet ik of k niet extra ga betalen maar geknepen zou worden?
Alle 10 GB abonnementen zijn "onbeperkt", maar na 10 GB gecapped op 32 kbps (voor de rest v/d maand), zodat je niet het hele netwerk lamlegt. Er was ooit iemand die in het "onbeperkt" tijdperk op zichzelf 300 GB aan dataverkeer gemaakt heeft. Dat vond Vodafone niet zo grappig...

In de app (en my.vodafone.nl) kun je de verbruikskosten bekijken. Die zijn bij mij niet meer dan het 3x bellen naar de Vodafone klantenservice, en dat is al dagen zo. In het begin was ik nog wat voorzichtig, maar na een paar dagen merkte ik dat er niets aan veranderde. Toen dacht ik ook wtf, ik zou toch gecapped worden en sindsdien ben ik ook weer "normaal" gaan gebruiken. Elke snelheidsmeting is nog steeds makkelijk 10 Mbps+, en ik zit al op +- 12 tot 12,5 GB.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Ik wilde voor mijzelf eens op een rijtje hebben hoe het precies zit met de dekking op de 1800Mhz en 800Mhz frequentie en heb daarom een kaart gemaakt, omdat de kaart van het antenneregister geen onderscheid maakt in provider en frequentie.

Oranje is 800/1800Mhz en blauw is 800Mhz. De plaatsing van de markeringen komt ongeveer overeen met de werkelijkheid :P Ik vind het vooral positief dat er zoveel 1800Mhz masten zijn. Ben benieuwd hoe de situatie verbeterd is als volgende week het register is bijgewerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door swv op 29-08-2013 16:59 . Reden: Tekst herzien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik heb helaas de eerste echte nadelen van 4G ook mogen ondervinden. 4G van Voda werkt op 801-811/842-852 MHz, FOX HD (UPC) op 850 MHz. Guess what? Zodra ik een speedtest start gaat mijn beeld blokken/op zwart.

Dit gaat waarschijnlijk frequentieruimte kosten voor UPC, want als ik met een dikke Hirschmann kabel al storing heb, wat gaat er dan bij de gemiddelde Henk en Ingrid (met vaak "iets mindere" bekabeling) gebeuren?
sww89 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:58:
Ik wilde voor mijzelf eens op een rijtje hebben hoe het precies zit met de dekking op de 1800Mhz en 800Mhz frequentie en heb daarom een kaart gemaakt, omdat de kaart van het antenneregister geen onderscheid maakt in provider en frequentie.

Oranje is 800/1800Mhz en blauw is 800Mhz. De plaatsing van de markeringen komt ongeveer overeen met de werkelijkheid :P Ik vind het vooral positief dat er zoveel 1800Mhz masten zijn. Ben benieuwd hoe de situatie verbeterd is als volgende week het register is bijgewerkt.
Thx, kan ik weleens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 09:22
BDHowner schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 03:34:
Ik heb helaas de eerste echte nadelen van 4G ook mogen ondervinden. 4G van Voda werkt op 801-811/842-852 MHz, FOX HD (UPC) op 850 MHz. Guess what? Zodra ik een speedtest start gaat mijn beeld blokken/op zwart.

Dit gaat waarschijnlijk frequentieruimte kosten voor UPC, want als ik met een dikke Hirschmann kabel al storing heb, wat gaat er dan bij de gemiddelde Henk en Ingrid (met vaak "iets mindere" bekabeling) gebeuren?

[...]

Thx, kan ik weleens gebruiken.
Dat zou wel heel apart zijn, normaal is coax shielded, dus zou eigenlijk niet gevoelig moeten zijn voor signalen van buienaf of andersom. Connectors goed aangesloten ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 22:16
Dekking is inderdaad nog niet echt optimaal, hoop dan ook snel op uitbreidingen. De draagafstand van het signaal is daarentegen helemaal niet zo verkeerd, mijn ervaringen zijn in regio Rotterdam. Centrum helemaal top, A20 ring is maar een streepje of twee. Kom ik in alblasserdam (Volgens de kaart in het dekkingsgebied) pak ik het signaal ook op, maar dan wel 1 soms 2 streepjes. Papendrecht is zonder LTE op dit moment, 3G is echter ook nooit zo geweldig geweest daar.

Wel valt mij op dat, net zo als andere mede tweakers al meldde dat mijn download helemaal niet zo geweldig is, en 9 van de 10 keer langzamer als 3G. Upload is wel heerlijk snel(ler).

Al met al heb ik nog steeds gemengde gevoelens bij 4G van VF zoals deze op dit moment is. Het is leuk en aardig maar niet optimaal, hopelijk gaat de uitrol naar de buitengebieden van Rotterdam snel komen want daar ben ik toch vaak te vinden.

Afgelopen maand 6GB door de lucht gejast, wat ben ik blij dat ik dat fijne 10GB Sim-only abo'tje heb zeg. Aangezien dat ik tussen een eigen woning zit (Net verkocht en niets nieuws nog) is het toch heerlijk om te kunnen tetheren zonder zorgen over limitieten. Ik deel dan ook graag mijn internet verbinding in de kroeg haha! 8)

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Bunta schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:11:
Dekking is inderdaad nog niet echt optimaal, hoop dan ook snel op uitbreidingen. De draagafstand van het signaal is daarentegen helemaal niet zo verkeerd, mijn ervaringen zijn in regio Rotterdam. Centrum helemaal top, A20 ring is maar een streepje of twee. Kom ik in alblasserdam (Volgens de kaart in het dekkingsgebied) pak ik het signaal ook op, maar dan wel 1 soms 2 streepjes. Papendrecht is zonder LTE op dit moment, 3G is echter ook nooit zo geweldig geweest daar.

Wel valt mij op dat, net zo als andere mede tweakers al meldde dat mijn download helemaal niet zo geweldig is, en 9 van de 10 keer langzamer als 3G. Upload is wel heerlijk snel(ler).

Al met al heb ik nog steeds gemengde gevoelens bij 4G van VF zoals deze op dit moment is. Het is leuk en aardig maar niet optimaal, hopelijk gaat de uitrol naar de buitengebieden van Rotterdam snel komen want daar ben ik toch vaak te vinden.

Afgelopen maand 6GB door de lucht gejast, wat ben ik blij dat ik dat fijne 10GB Sim-only abo'tje heb zeg. Aangezien dat ik tussen een eigen woning zit (Net verkocht en niets nieuws nog) is het toch heerlijk om te kunnen tetheren zonder zorgen over limitieten. Ik deel dan ook graag mijn internet verbinding in de kroeg haha! 8)
Ik had in het begin ook wat gemengde gevoelens. Ik heb overigens de afgelopen weken de snelheid langzaamaan verder omhoog zien gaan hiero.

Verder is de dekking eigenlijk nog een beetje een grap bij mij, heel Barendrecht lijkt op 1 antenne te werken. Hoop dat ze er snel een paar bijplaatsen...

Die Google Maps kaart is wel stukken beter dan die zooi van antenneregister. Echt weer de overheid hoor, die kaart werkt voor geen meter, inzoomen gaat via een knop i.p.v. scrollen, postcode begrijpt hij elke keer niet als ik enter toets (moet dan echt die zoekknop aanklikken enz.).

[ Voor 8% gewijzigd door BDHowner op 30-08-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:47:
[...]

Dat zou wel heel apart zijn, normaal is coax shielded, dus zou eigenlijk niet gevoelig moeten zijn voor signalen van buienaf of andersom. Connectors goed aangesloten ?
Ik gebruik Hirschmann Koka 799 bekabeling, met een f-connector (en verloopstukje, maar wel van metaal) naar een normale tv aansluiting. Zou in principe goed moeten zijn. Alle kanalen werken ook zonder problemen (eigenlijk 99,5% v/d tijd geen blokjes o.i.d.), maar dit viel mij dus eigenlijk bij toeval op. Ik verwacht dit beneden ook terug te zien, alleen heb ik daar geen 4G, dus ik kan het niet testen -_-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BDHowner schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Ik gebruik Hirschmann Koka 799 bekabeling, met een f-connector (en verloopstukje, maar wel van metaal) naar een normale tv aansluiting. Zou in principe goed moeten zijn. Alle kanalen werken ook zonder problemen (eigenlijk 99,5% v/d tijd geen blokjes o.i.d.), maar dit viel mij dus eigenlijk bij toeval op. Ik verwacht dit beneden ook terug te zien, alleen heb ik daar geen 4G, dus ik kan het niet testen -_-.
Op de kabel zijn de hoogste frequenties juist de zwakste kanalen, dus die worden extra hard getroffen. Als de dekking verbetert en je telefoon minder hard hoeft te zenden dan wordt het waarschijnlijk nog wat minder heftig, het probleem.

Trouwens, sww89: zelf geharvest uit het antenneregister? :P Ik vermoed zelf dat een paar locaties nog niet 100% kloppen in het register. De locatie op de hoek bij Janskerkhof staat er ook niet bij, maar volgens mij is die ook wel live (heb geen 4G dus kan het niet testen). Zou goed kunnen dat de meeste locaties toch gewoon 800/1800 blijken te zijn. Ik zie niet veel reden waarom ze 1800-only-locaties zouden opzetten...

Je ziet trouwens dat er wel over is nagedacht; in Utrecht is er een vrij uniforme dekking, echter als ze echt alle 2G-masten zouden hebben omgebouwd zou het veel meer de KPN-benadering halen (ook de masten bij de Oudegracht, op de V&D vlakbij Mariaplaats/Vredenbrug, Lepelenburg, Wilhelminapark, die zijn nu overgeslagen volgens mij :P). Lijkt erop dat Utrecht sowieso als laatste kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

BDHowner schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:00:
[...]

Die Google Maps kaart is wel stukken beter dan die zooi van antenneregister. Echt weer de overheid hoor, die kaart werkt voor geen meter, inzoomen gaat via een knop i.p.v. scrollen, postcode begrijpt hij elke keer niet als ik enter toets (moet dan echt die zoekknop aanklikken enz.).
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:52:
[...]

Trouwens, sww89: zelf geharvest uit het antenneregister? :P Ik vermoed zelf dat een paar locaties nog niet 100% kloppen in het register. De locatie op de hoek bij Janskerkhof staat er ook niet bij, maar volgens mij is die ook wel live (heb geen 4G dus kan het niet testen). Zou goed kunnen dat de meeste locaties toch gewoon 800/1800 blijken te zijn. Ik zie niet veel reden waarom ze 1800-only-locaties zouden opzetten...

Je ziet trouwens dat er wel over is nagedacht; in Utrecht is er een vrij uniforme dekking, echter als ze echt alle 2G-masten zouden hebben omgebouwd zou het veel meer de KPN-benadering halen (ook de masten bij de Oudegracht, op de V&D vlakbij Mariaplaats/Vredenbrug, Lepelenburg, Wilhelminapark, die zijn nu overgeslagen volgens mij :P). Lijkt erop dat Utrecht sowieso als laatste kwam.
Haha ja dat klopt. Ik vond het ook voor geen meter werken dus ben in het antenneregister gaan pluizen met het bekende resultaat. Mijn kaartje klopt alleen ook nog niet helemaal want ik heb eerst gewoon met de losse pols wat markeringen geplaatst en ben inmiddels bezig om het wat nauwkeuriger weer te laten geven aangezien ik soms hele huizenblokken er naast zit :P Maar het geeft nu wel een mooi beeld hoe de ontwikkeling gaat. Geen idee hoelang ik dit nog vol kan houden want als straks ook nog T-Mobile en Tele2 er bij komen is het nog meer werk om te kijken waar nieuwe masten staan met mijn methode :+ Ik heb de mogelijkheid om meer mensen toegang te geven tot het bewerken van de kaart dus...

Dat er nog wat locaties ontbreken kan wel kloppen aangezien het register nu al een maand achter loopt. Ik zal binnen een paar dagen de kaart bijwerken als de nieuwe informatie van het register beschikbaar is zodat we mooi kunnen zien wat er bijgekomen is.

Als ik de ervaringen zo lees klagen de meeste over het matige bereik en snelheid in Utrecht en Den Haag (buiten het centrum). Niet zo verwonderlijk als je uniforme dekking ziet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
sww89 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:55:
[...]

[...]

Haha ja dat klopt. Ik vond het ook voor geen meter werken dus ben in het antenneregister gaan pluizen met het bekende resultaat. Mijn kaartje klopt alleen ook nog niet helemaal want ik heb eerst gewoon met de losse pols wat markeringen geplaatst en ben inmiddels bezig om het wat nauwkeuriger weer te laten geven aangezien ik soms hele huizenblokken er naast zit :P Maar het geeft nu wel een mooi beeld hoe de ontwikkeling gaat. Geen idee hoelang ik dit nog vol kan houden want als straks ook nog T-Mobile en Tele2 er bij komen is het nog meer werk om te kijken waar nieuwe masten staan met mijn methode :+ Ik heb de mogelijkheid om meer mensen toegang te geven tot het bewerken van de kaart dus...

Dat er nog wat locaties ontbreken kan wel kloppen aangezien het register nu al een maand achter loopt. Ik zal binnen een paar dagen de kaart bijwerken als de nieuwe informatie van het register beschikbaar is zodat we mooi kunnen zien wat er bijgekomen is.

Als ik de ervaringen zo lees klagen de meeste over het matige bereik en snelheid in Utrecht en Den Haag (buiten het centrum). Niet zo verwonderlijk als je uniforme dekking ziet inderdaad.
Dus je fetcht ze niet uit het xlsx bestand?

Op de website van antenneregister staat elke maand namelijk een nieuw xlsx-bestand met alle antennelocaties. Wellicht kun je daar uit fetchen en filteren...

http://www.antennebureau....files/31_juli_2013_2.xlsx

Incl. coördinaten. Alleen geen frequenties (en dus onderscheid providers) :(.

Ik snap ook echt niet waarom de overheid overal van die goekope 3rd party software voor gebruikt. Google Maps is zo'n beetje DE standaard, waarom moet de overheid dan weer zo'n gare kaart gebruiken. Ik moet soms al 3x klikken om een antenne goed aan te klikken. Ik heb dit NOOIT in maps...

[ Voor 12% gewijzigd door BDHowner op 31-08-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

BDHowner schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:11:
[...]

Dus je fetcht ze niet uit het xlsx bestand?

Op de website van antenneregister staat elke maand namelijk een nieuw xlsx-bestand met alle antennelocaties. Wellicht kun je daar uit fetchen en filteren...

http://www.antennebureau....files/31_juli_2013_2.xlsx

Incl. coördinaten. Alleen geen frequenties (en dus onderscheid providers) :(.

Ik snap ook echt niet waarom de overheid overal van die goekope 3rd party software voor gebruikt. Google Maps is zo'n beetje DE standaard, waarom moet de overheid dan weer zo'n gare kaart gebruiken. Ik moet soms al 3x klikken om een antenne goed aan te klikken. Ik heb dit NOOIT in maps...
Voor het maken van die kaart heb ik gebruik gemaakt van https://mapsengine.google.com/map/. Dat Excel bestand is niet compatible met mapsengine want als ik dat wil importeren neemt ie de coordinaten niet goed over en verschijnen de markeringen over de hele wereld (of ik doe iets fout) :/ Daarnaast kan de mapsengine maar maximaal 100 rijen importeren per laag en dat is te weinig. Ik weet dus momenteel geen betere manier dan gewoon domweg op de kaart van antenneregister masten te gaan zoeken 8)7

Ik weet niet hoe ze het doen bij http://ltemasten.nl? Ben het verder wel met je eens dat dit weer typisch de overheid is als het om ICT gaat. Want ja, waarom zouden we makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Ik pruts de komende dagen wat aan en als het niet (meer) gaat dan kap ik er mee. Het was in eerste instantie ook bedoeld voor mezelf en bedacht me toen dat ik het net zo goed met jullie kon delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Desalniettemin staat die wel gelinkt in de TS ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
sww89 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Ik weet niet hoe ze het doen bij http://ltemasten.nl? Ben het verder wel met je eens dat dit weer typisch de overheid is als het om ICT gaat. Want ja, waarom zouden we makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Ik pruts de komende dagen wat aan en als het niet (meer) gaat dan kap ik er mee. Het was in eerste instantie ook bedoeld voor mezelf en bedacht me toen dat ik het net zo goed met jullie kon delen ;)
Ze maken bij umtsmasten/ltemasten.nl gebruik van een eigen mysql database waarin het excel bestand van antennesregister wordt ingelezen. Alleen klopt nu niet de 2G frequenties niet meer aangezien er wat veranderingen zijn geweest in de frequentie verdeling. Dit wordt nog gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die frequenties staan daar toch niet in Wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, klopt. Maar de locatie is bekend en ook de masthoogte.

De rest van de gegevens worden van de map van Antenneregister gehaald. Deze voer je in op umtsmasten.nl/ltemasten.nl in. De antennehoogte wordt geverifeerd waardoor je een overeenkomst hebt. Daarnaast wordt er gekeken welke frequentie bij welke provider horen en zo wordt het plaatje vastgesteld.

Op dit moment is het alleen niet verstandig om de gegevens van 2G netwerken in te voeren door de gewijzigde frequenties sinds de laatste veiling. Daardoor worden de netwerken door elkaar gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

CLB schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:24:
Desalniettemin staat die wel gelinkt in de TS ;)
Dank u :*)
The Wizard schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:25:
[...]

Ze maken bij umtsmasten/ltemasten.nl gebruik van een eigen mysql database waarin het excel bestand van antennesregister wordt ingelezen.
Dat gaat mij even boven de pet. Ik heb inmiddels (handmatig :9 ) de markeringen in Amsterdam en Utrecht gecorrigeerd wat de nauwkeurigheid ten goede is gekomen. Van de week nog even de andere steden langslopen en hopelijk staan dan ook de nieuwe masten online.

Ik reis vanaf morgen weer dagelijks naar Utrecht op en neer. Ik had gehoopt dat ik nou eindelijk met mijn iPhone 5 4G zou hebben in de trein. Het mag helaas nog niet zo zijn. Zijn er al mensen die met een gejailbreakte iPhone 5 ervaring hebben opgedaan? Heb slechts 1 keer een speedtest voorbij zien komen maar lees graag nog wat ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59
Inmiddels is ook op de site 4g ready verdwenen bij de iPhone 5. Wat verwachten jullie, dat er nog een carrier update aankomt of dat men dit pas vrijgeeft als er genoeg iPhone 5S verkocht zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Daar zal vast binnenkort een carrierupdate van komen. Het is alleen vreemd dat Vodafone dit niet een jaar eerder al heeft gedaan om vast tegemoet te komen naar de klanten.

Offtopic: Hoehoe! 2000ste post, en geregistreerd in 2000. Mooie mijlpaal :P

[ Voor 18% gewijzigd door The Wizard op 02-09-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471837

Untouchablezz20 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:42:
Inmiddels is ook op de site 4g ready verdwenen bij de iPhone 5. Wat verwachten jullie, dat er nog een carrier update aankomt of dat men dit pas vrijgeeft als er genoeg iPhone 5S verkocht zijn geworden?
Nog steeds niet bekend wanneer er een eventuele carrier update zal komen. Lees ook even dit forum http://forum.vodafone.nl/...derland/td-p/86862/page/2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ja daar lijken ze te ontkennen dat de iPhone 5 ooit als 4g ready op de site heeft gestaan. Rare situatie eigenlijk. Begint erg veel op de belgische proximus situatie te lijken. Die hebben tot op heden ook geen 4g op de iPhone 5. Stel de iPhone 5s krijgt wel ondersteuning voor 800mhz en 1800mhz, moeten we dan nog wachten op een carrier update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:05:
Ja daar lijken ze te ontkennen dat de iPhone 5 ooit als 4g ready op de site heeft gestaan. Rare situatie eigenlijk. Begint erg veel op de belgische proximus situatie te lijken. Die hebben tot op heden ook geen 4g op de iPhone 5. Stel de iPhone 5s krijgt wel ondersteuning voor 800mhz en 1800mhz, moeten we dan nog wachten op een carrier update?
Ja.
Verder moet je volgens mij het topic beter leren lezen want niemand ontkent het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Nee hoor! Ik geef aan lijkt te ontkennen, omdat moderator graag wil weten waar op hun site ooit 4g ready heeft gestaan. Tevens geeft de laatste comment in dat forum meer helderheid over. Eitherway benieuwd naar de 5s en zijn frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:40:
Nee hoor! Ik geef aan lijkt te ontkennen, omdat moderator graag wil weten waar op hun site ooit 4g ready heeft gestaan. Tevens geeft de laatste comment in dat forum meer helderheid over. Eitherway benieuwd naar de 5s en zijn frequenties.
Dus.......
Quote 1:
Waaroom staat nu vermeld op jullie website dat de iPhone 5 geen 4g meer ondersteunt op jullie netwerk maar vroeger wel?
Quote 2:
Wanneer en waar heb je dat dan op onze website gezien?
Verder wordt er in dat hele topic gesproken over de carrier update, slaat dus nergens op wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Excuseeee me! In iedergeval bedankt?! voor de opheldering...

kon het niet laten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LZGXnGQ.jpg

Nee is niet nodig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Untouchablezz20 op 02-09-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gast... :')
Maar je mag best het laatste woord hebben hoor. Post maar hieronder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 09:25
Fijn om te lezen al deze ervaringen met 4g. Echter is het nog steeds zo dat Vodafone, en dan met name buiten de randstad,een zeer beroerd 3G netwerk heeft, hun forum en Twitter/Facebook staan vol met klachten. Als niet 4g klant (nee kan niet overschakelen want is zakelijke aansluiting) zou ik het toch wel heel fijn vinden om ook in mijn woonplaats fatsoenlijke dekking te hebben. Mijn vrouw heeft KPN, zij zijn onlangs gestart met 3G op de 900mhz band, resultaat is zowel binnen als buiten volle dekking 3G, waar Vodafone binnen 1 streepje 2g haalt bij het raam, en buiten met een beetje geluk 1 streep 3G. Iemand enig idee of Vodafone nog van plan is om iets te gaan doen voor al die abonnees hier in de buurt te steen en been klagen? UMTS op 900mhz zou zeer welkom zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Waar heb je KPN umts900 dekking?

Het is te hopen dat Vodafone ook UMTS900 gaat uitrollen, tot zover nog niks over gelezen of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65261

Zojuist gebeld met de Vodafone klantenservice om de 4G blox toe te laten voegen. Krijg ik te horen dat het met mijn abonnement, Bel+SMS+Web Altijd €55 met 4GB F&F bundel, niet mogelijk is om die blox toe te voegen? Terwijl ik wel in de My Vodafone app deze blox zie staan, dan zou ik hem toch gewoon aan moeten kunnen zetten? :?
Wat voor een abonnement hebben jullie waarbij ze het wel aan hebben gezet of wat voor een abonnement zou je dan 'minimaal' moeten hebben? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dit is ook wel leuk: http://over.vodafone.nl/n...streamen-bij-vodafone-red

Drie maanden onbeperkt HBO GO proberen met supersnel 4G
De nieuwste afleveringen van Game of Thrones, Girls of Boardwalk Empire. Vanaf vandaag kan iedereen die kiest voor een Vodafone RED abonnement drie maanden lang gratis en zonder verplichtingen HBO GO proberen. Daarbij wordt het gebruik van data in Nederland niet berekend. Zo kunnen Vodafone klanten de mogelijkheden van het supersnelle 4G netwerk ten volle ervaren. Recentelijk zijn de snelheden van de bestaande 3G-abonnementen verhoogd zodat ook nieuwe RED abonnees zonder 4G toestel van deze actie kunnen profiteren. Bij Vodafone RED is de beste content met de HBO GO app nu gratis te bekijken.

Met HBO GO kijk je met je mobiele telefoon, laptop, tablet of computer overal binnen Nederland naar de programma’s van HBO. De online dienst geeft gebruikers streaming toegang tot een uitgebreide selectie titels bestaande uit de nieuwste series, de grootste films en specials zoals behind the scenes, documentaires en concertregistraties. Van echte HBO-klassiekers zoals The Wire, The Sopranos en Sex and the City staan zelfs alle seizoenen op HBO GO. De nieuwste afleveringen van sommige series staan daarnaast op HBO GO voordat ze op de televisiekanalen HBO, HBO 2 of HBO 3 uitgezonden worden.

Gratis en onbeperkt streamen
De promotie met drie maanden gratis HBO GO is geldig voor klanten die in de periode van 2 september tot 31 december 2013 een Vodafone RED abonnement aanschaffen. Tijdens de promotie gaat het nationale dataverbruik voor HBO GO niet ten koste van de databundel. Zo kunnen nieuwe Vodafone RED abonnees hun favoriete series naar hartenlust streamen en de mogelijkheden van het 3G en 4G netwerk volop ervaren. Na de actieperiode stopt de dienst automatisch. Het volledige HBO-abonnement, waarvan HBO GO onderdeel is, kan daarna voor € 14,95 per maand worden afgesloten via de kabelmaatschappij.
Zie https://www.vodafone.nl/4G/hbo.shtml voor de voorwaarden.

Maar kan het nog niet vinden / fixen hier.. Iemand?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Anoniem: 65261 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:40:
Zojuist gebeld met de Vodafone klantenservice om de 4G blox toe te laten voegen. Krijg ik te horen dat het met mijn abonnement, Bel+SMS+Web Altijd €55 met 4GB F&F bundel, niet mogelijk is om die blox toe te voegen? Terwijl ik wel in de My Vodafone app deze blox zie staan, dan zou ik hem toch gewoon aan moeten kunnen zetten? :?
Wat voor een abonnement hebben jullie waarbij ze het wel aan hebben gezet of wat voor een abonnement zou je dan 'minimaal' moeten hebben? :/
Wanneer heb je dat abo afgesloten? 4G blox kan alleen aangezet worden voor abo's tussen een bepaalde datum. Welke weet ik niet uit mijn hoofd, maar staat vast ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:27

RnB

Anoniem: 65261 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:40:
De Bel+SMS+WEB abonnementen zijn niet ondersteund voor 4G. Dat werd mij verteld. Ik heb zelf de iPhone Altijd €55,- en dat is de eerste waarbij het aangezet kan worden. Aldus de Vodafone medewerker aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
RnB schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:40:
[...]

De Bel+SMS+WEB abonnementen zijn niet ondersteund voor 4G. Dat werd mij verteld. Ik heb zelf de iPhone Altijd €55,- en dat is de eerste waarbij het aangezet kan worden. Aldus de Vodafone medewerker aan de telefoon.
Vreemd, want ik heb wel de Bel + SMS + Web - 2 Altijd abonnement, en ik heb de 4G blox kunnen activeren. Tevens heb ik een Nexus 4, die geen 4G heeft.

Het kan ook zijn dat ik je tekst verkeerd heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist even zitten googelen en kwam bij dit nieuwsbericht uit.
nieuws: Vodafone en KPN geven deel klanten tegen bijbetaling toegang tot 4g
Lijkt me dus dat het gewoon moet werken. Hang nu weer aan de lijn bij Vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:27

RnB

chengbondkwok schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:43:
[...]

Vreemd, want ik heb wel de Bel + SMS + Web - 2 Altijd abonnement, en ik heb de 4G blox kunnen activeren. Tevens heb ik een Nexus 4, die geen 4G heeft.

Het kan ook zijn dat ik je tekst verkeerd heb begrepen.
Nee hoor, je hebt het uitstekend geïnterpreteerd. Ik ben dus verkeerd geïnformeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Anoniem: 65261 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:43:
Ik heb zojuist even zitten googelen en kwam bij dit nieuwsbericht uit.
nieuws: Vodafone en KPN geven deel klanten tegen bijbetaling toegang tot 4g
Lijkt me dus dat gewoon moet werken. Hang nu weer aan de lijn bij Vodafone..
Telefonisch konden ze mij niet echt goed helpen ("Ja, we sturen dit door naar de technische dienst etc"). Via Facebook (Twitter heb ik niet, maar een tweet is voldoende) werd ik via een PB geholpen en werd het ook geactiveerd. Dus mocht telefonisch het niet lukken: probeer het via Facebook en/of Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Medewerker van de smartphone crew heeft mij net bevestigd dat bij mijn abonnement gewoon een 4G blox kan. Alleen ze hebben al een tijd problemen om deze blox toe te voegen bij de 'oudere' abonnement.. Kon mij ook niet vertellen wanneer ik weer terug kon bellen om het nog eens te proberen...
Begrijp niet waarom er dan in eerste instantie onjuiste informatie gecommuniceerd wordt?

Heb helaas geen Facebook of Twitter... Afwachten dus maar. (Trouwens ook wel vreemd dat je dus blijkbaar in de social media hype mee moet gaan om geholpen te kunnen worden bij Vodafone...) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Laatst online: 13-05 15:44
CLB schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:29:
Dit is ook wel leuk: http://over.vodafone.nl/n...streamen-bij-vodafone-red

[b]

Gratis en onbeperkt streamen
De promotie met drie maanden gratis HBO GO is geldig voor klanten die in de periode van 2 september tot 31 december 2013 een Vodafone RED abonnement aanschaffen.

Maar kan het nog niet vinden / fixen hier.. Iemand?
Misschien omdat het alleen voor nieuwe klanten is ?

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ahh * CLB was weer eens te snel met lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 23:56
CLB schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:00:
Ahh * CLB was weer eens te snel met lezen :+
Eeuw gewoon gedaan wat er stond..
Dus in my vodafone naar abonnement en daar kan je hbo activeren... (Gedaan via iPad..)
Gedaan en code is gegenereerd.... Geen probleem.. Kan makkelijk dus :-)) en nee ik heb niet mijn red pas afgeloten...

Edit:
Ik zit nu in Tsjechië.. Code is binnen, bevestingsemail ook. Kan alleen niet testen, want de HBOGo app werkt niet buiten Nederland |:( ;)

[ Voor 18% gewijzigd door superericje op 04-09-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
superericje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:47:
[...]

Eeuw gewoon gedaan wat er stond..
Dus in my vodafone naar abonnement en daar kan je hbo activeren... (Gedaan via iPad..)
Gedaan en code is gegenereerd.... Geen probleem.. Kan makkelijk dus :-)) en nee ik heb niet mijn red pas afgeloten...

Edit:
Ik zit nu in Tsjechië.. Code is binnen, bevestingsemail ook. Kan alleen niet testen, want de HBOGo app werkt niet buiten Nederland |:( ;)
Hier is er toch geen HBO te vinden in de my vodafone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
wimstradamus schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:38:
[...]

Hier is er toch geen HBO te vinden in de my vodafone app.
Hmm bijzonder... Misschien omdat ik in buitenland zit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
superericje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:54:
[...]

Hmm bijzonder... Misschien omdat ik in buitenland zit nu?
zou ook kunnen, had jij je al geregistreerd op de app ? het enigste verschil met de instructie van Vodafone is bij mij is dat ik al geregistreerd was.

• superericje
wimstradamus schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:35:
[...]

zou ook kunnen, had jij je al geregistreerd op de app ? het enigste verschil met de instructie van Vodafone is bij mij is dat ik al geregistreerd was.
Ja ik gebruik de app al een poos...
Heb wel een code en bevestingsmail van HBO, maar of het echt werkt kan ik momenteel niet testen, gezien de app ziet, dat in het buitenland ben en daarvandaan niet werkt.. As maandag pas echt testen dus :-))
Hou je wel op de hoogte... Verder beetje off topic :-)

[ Voor 5% gewijzigd door superericje op 06-09-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

BDHowner schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:04:
[...]

Alle 10 GB abonnementen zijn "onbeperkt", maar na 10 GB gecapped op 32 kbps (voor de rest v/d maand), zodat je niet het hele netwerk lamlegt. Er was ooit iemand die in het "onbeperkt" tijdperk op zichzelf 300 GB aan dataverkeer gemaakt heeft. Dat vond Vodafone niet zo grappig...

In de app (en my.vodafone.nl) kun je de verbruikskosten bekijken. Die zijn bij mij niet meer dan het 3x bellen naar de Vodafone klantenservice, en dat is al dagen zo. In het begin was ik nog wat voorzichtig, maar na een paar dagen merkte ik dat er niets aan veranderde. Toen dacht ik ook wtf, ik zou toch gecapped worden en sindsdien ben ik ook weer "normaal" gaan gebruiken. Elke snelheidsmeting is nog steeds makkelijk 10 Mbps+, en ik zit al op +- 12 tot 12,5 GB.
Hoe is dit nou afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Vodafone eerste telecomprovider met 4G op iPhone 5

10-09-2013

Vodafone klanten met een iPhone 5 én een RED-abonnement kunnen vanaf 18 september gebruik gaan maken van het 4G-netwerk. Na de iOS 7 update is het razendsnelle netwerk ook voor hen toegankelijk in het grootste gedeelte van Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Maastricht en de stad Utrecht. Daarmee is Vodafone de eerste telecomaanbieder van Nederland die tegemoet komt aan de wens van Apple-gebruikers om de mogelijkheden van 4G te benutten. iPhone 5 bezitters die nog geen klant zijn bij Vodafone maar wel gebruik willen maken van 4G kunnen een RED Sim Only abonnement afsluiten. Het Vodafone aanbod van 4G toestellen wordt uitgebreid met de iPhone 5s en 5c zodra deze in Nederland op de markt zijn.

Lijkt me ook voor mensen met 4G blox? Ze hebben het hier alleen over RED.

[ Voor 11% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-09-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:04:
Vodafone eerste telecomprovider met 4G op iPhone 5

10-09-2013

Vodafone klanten met een iPhone 5 én een RED-abonnement kunnen vanaf 18 september gebruik gaan maken van het 4G-netwerk. Na de iOS 7 update is het razendsnelle netwerk ook voor hen toegankelijk in het grootste gedeelte van Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Maastricht en de stad Utrecht. Daarmee is Vodafone de eerste telecomaanbieder van Nederland die tegemoet komt aan de wens van Apple-gebruikers om de mogelijkheden van 4G te benutten. iPhone 5 bezitters die nog geen klant zijn bij Vodafone maar wel gebruik willen maken van 4G kunnen een RED Sim Only abonnement afsluiten. Het Vodafone aanbod van 4G toestellen wordt uitgebreid met de iPhone 5s en 5c zodra deze in Nederland op de markt zijn.

Lijkt me ook voor mensen met 4G blox? Ze hebben het hier alleen over RED.
Lijkt mij wel idd, zou verdomme eens tijd worden bij Vodafone.
Nu nog rap die dekking uitbreiden naar de rest van NL! :(

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471837

Lekker dan, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 20:17
Net even gevraagd op twitter, dit telt ook voor de 4G-blox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:09
Yes :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Brad Pitt schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:26:
[...]

Heb zelf ook een 14.4 abo maar haal met 4G veel hogere waarden. Geen reden tot zorg, denk/hoop ik :)
Is dit nog steeds het geval dat elk abbonement de maximale snelheid haalt? Lekker lullig voor de mensen die RED super hebben (de zogenaamde hoge snelheids 4G abbo waar je zoveel voor betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Vraag me af of dit vanaf de 18e los wordt uitgebracht via een carrier update, of het standaard in iOS7 zit. Want dan kan ik het zo al zien via iOS7 GM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Precies vroeg ik me ook af, aangezien GM gelijk is aan final versie voor publiek. Laat het ons weten als je carrier hoger is dan 13.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:56:
Precies vroeg ik me ook af, aangezien GM gelijk is aan final versie voor publiek. Laat het ons weten als je carrier hoger is dan 13.1
In de iOS 7 beta's is/was de carrier al 14.5.2
Zo ff de GM installeren, kijken of er iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

vf nl 15.0 bij mij, helaas nog geen 4g toggle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

sww89 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:28:
vf nl 15.0 bij mij, helaas nog geen 4g toggle..
Woon je in een omgeving waar Vodafone 4G heeft? Zoja, dan zal het waarschijnlijk bij de officiële release zijn. Zonee, dan kan het zijn dat je iPhone eerst nog moet verbinden met een 4G mast.

Ik heb trouwens ook de GM versie draaien. Helaas zit ik nu op dit moment niet in een 4G gebied.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 10-09-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Nee, zit wel in Utrecht op school. Ik ben benieuwd naar anderen die het wel direct kunnen testen en het verlossende woord kunnen geven :)

• ASNNetworks
Anoniem: 532727 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:53:
[...]

Woon je in een omgeving waar Vodafone 4G heeft? Zoja, dan zal het waarschijnlijk bij de officiële release zijn. Zonee, dan kan het zijn dat je iPhone eerst nog moet verbinden met een 4G mast.

Ik heb trouwens ook de GM versie draaien. Helaas zit ik nu op dit moment niet in een 4G gebied.
Hoe kan je iPhone verbinden met een 4G mast als de 4G toggle er niet is, en dus niet aangezet kan worden:p

• Untouchablezz20
Raar je zou zeggen dat er gewoon een LTE switch aanwezig moet komen, en dat deze niet pas zichtbaar is als er daadwerkelijk een 4g verbinding in de buurt is. Zou dus betekenen dat vanaf 18 sept vodafone een carrier update zal uitrollen.

• P.K.
Anoniem: 532727 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:53:
[...]

Als je niet in een gebied bent met 4G krijg je idd die slider niet te zien (eerder dit jaar gemerkt in de VS).

Ik vermoed dat het in iOS 7 zit, anders had Vodafone dat niet zo expliciet vermeld lijkt mij?
Bovendien ging dit eerder ook zo: http://www.apple.com/pr/l...e-Updates-iOS-to-6-1.html

Wellicht dat het nu dus al werkt voor mensen met iOS 7 GM.
Heb de GM er nu wel opstaan, maar kan pas zaterdag testen of het werkt in 4G gebied.

• ASNNetworks
Hm ok, morgen als ik op school ben ga ik het zien dan hopelijk.

• dsonnaville
  • Laatst online: 12-05 20:33
Ik ben ook benieuwd of het werkt middels iOS 7 GM. Ik vermoed dat Vodafone een carrier update nog moet uitbrengen, deze staat dacht ik los van iOS updates.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Zoals ik eerder in het Vodafone actie topic schreef vind ik 4G pas echt interessant worden als ook volte geactiveerd wordt en je ook kan bellen over 4G.
Blijkbaar is Vodafone daar nog niet klaar voor, T-Mobile gaat het waarschijnlijk wel gelijk activeren, dus daar gaat Vodafone zwaar achter lopen.

PS jammer dat het andere topic gesloten is, maar het lijkt er op alsof dat gedaan is omdat er toch wel wat kritiek kwam op het gebrek aan feedback van Vodafone in dat topic. Leuke actie, maar heb het gevoel dat het puur een marketing verhaal is geweest en dat er niet echt serieus is gekeken naar de feedback van ons. In ieder geval is daar amper enige vorm van reactie op geweest.
PS2: de sponsorlink op de FP mag ook wel weg dan, als verdere input in het topic toch niet meer mogelijk is.

[ Voor 24% gewijzigd door Arjant2 op 11-09-2013 09:48 ]

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 16:32

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Recentelijk mijn iPhone 5 omgeruild voor een HTC One.

Ik heb hetzelfde Vodafone Red abonnement als mijn collega en hetzelfde toestel en in mijn scherm staat LTE in Amsterdam en bij hem 4G. Zit daar ook nog een verschil tussen?

Ook merk ik dat de uploadsnelheid vaak aanzienlijk hoger is dan de download.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:09
Ik wil graag LTE testen in Rotterdam, maar zolang niemand hier bevestiging heeft dat het werkt op de 5, dan wacht ik er nog maar mee :P . Ik gok dat we echt moeten wachten tot de 18e (hoewel ik wel al iOS 7 GM op mijn 5 heb).

Edit:
Toch maar aangezet:
  • Abonnement: Vodafone Bel+SMS+Web 10GB met 4G blox aan
  • Toestel: iPhone 5 met iOS 7 GM (de final dus)
Ik houd jullie op de hoogte. Vooralsnog geen spoor van 4G.

[ Voor 34% gewijzigd door MarcoC op 11-09-2013 11:01 ]

• CLB
  • Niet online
Arjant2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:46:
PS jammer dat het andere topic gesloten is, maar het lijkt er op alsof dat gedaan is
omdat er toch wel wat kritiek kwam op het gebrek aan feedback van Vodafone in dat topic.
Dit topic was er eerder, testen was klaar, dus waarom dan nog twee topics met dezelfde inhoud...

Anoniem: 108504

Vanaf iOS7 is het mogelijk om met de iPhone 5 gebruik te maken van het Vodafone 4G netwerk.

http://www.iphoneclub.nl/...twerk-open-voor-iphone-5/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108504 op 11-09-2013 11:32 ]

• Arjant2
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:01:
[...]

Dit topic was er eerder, testen was klaar, dus waarom dan nog twee topics met dezelfde inhoud...
Omdat het de bedoeling was van dat topic dat Vodafone er actief in zou participeren en de test in samenwerking met Vodafone was en er nog geen feedback is gekomen. Dus voor mij is de test dan ook niet afgerond. Maar goed, als ze toch niet reageren dan heeft het topic inderdaad nul toegevoegde waarde, maar haal het dan ook van de FP af.

• Arjant2
  • Nu online
Anoniem: 108504 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:15:
Vanaf iOS7 is het mogelijk om met de iPhone 5 gebruik te maken van het Vodafone 4G netwerk.

http://www.iphoneclub.nl/...twerk-open-voor-iphone-5/
Staat hier boven reeds gemeld.

• CLB
  • Niet online
Arjant2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:01:
Omdat het de bedoeling was van dat topic dat Vodafone er actief in zou participeren en de test in samenwerking met Vodafone was en er nog geen feedback is gekomen. Dus voor mij is de test dan ook niet afgerond. Maar goed, als ze toch niet reageren dan heeft het topic inderdaad nul toegevoegde waarde, maar haal het dan ook van de FP af.
Deel het in het Mobile feedback topic, maar niet hier zou ik zeggen...

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Fratti schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:02:
Recentelijk mijn iPhone 5 omgeruild voor een HTC One.

Ik heb hetzelfde Vodafone Red abonnement als mijn collega en hetzelfde toestel en in mijn scherm staat LTE in Amsterdam en bij hem 4G. Zit daar ook nog een verschil tussen?

Ook merk ik dat de uploadsnelheid vaak aanzienlijk hoger is dan de download.
LTE en 4G zijn in de spreektaal en bij de providers gelijk. Technisch niet. Officieel is LTE 3.9G en LTE-Advanced is 4G. Zie www.4gmasten.nl voor meer gedetailleerde info.
Arjant2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:46:
Zoals ik eerder in het Vodafone actie topic schreef vind ik 4G pas echt interessant worden als ook volte geactiveerd wordt en je ook kan bellen over 4G.
Blijkbaar is Vodafone daar nog niet klaar voor, T-Mobile gaat het waarschijnlijk wel gelijk activeren, dus daar gaat Vodafone zwaar achter lopen.
T-Mobile gaat VoLTE nog niet activeren, Tele2 zal vermoedelijk de eerste zijn, die hebben het aangekondigd vanaf het begin van het jaar VoLTE te activeren/testen.

T-Mobile heeft sowieso nog zeer weinig info naar buiten gebracht over de uitrol.

LTE is al een hele tijd officieel 4G.

Ik vraag me af hoe Tele2 het gaat implementeren mbt voice-fallback naar T-Mobile; dan moet je van packet-based terugvallen naar circuit-switched.

• zeef
  • Laatst online: 14-05 13:49

• zeef
  • Laatst online: 14-05 13:49
En daar is de video van de testers. :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:02:
LTE is al een hele tijd officieel 4G.

Ik vraag me af hoe Tele2 het gaat implementeren mbt voice-fallback naar T-Mobile; dan moet je van packet-based terugvallen naar circuit-switched.
officieel is het niet 4G, maar door de druk van de commercie is het aangepast, LTE-A heet nu real 4G. Blijkt maar weer dat de technieknaam door de markt bepaald wordt.

Ook HSPA+ wordt 4G genoemd in de VS.

Tele2 gaat het ook pas implementeren als een groot deel van Nederland 4G dekking heeft, als ik het me goed kan herinneren van de persconferentie. Samsung heeft trouwens in zijn laatste chips wel de mogelijkheid geïmplementeerd om probleemloos over te schakelen tussen 3G en 4G. Qualcomm en Ericsson zijn al sinds 2012 bezig om dit probleem aan te pakken.

Tele2 wil zo snel mogelijk overschakelen zodat ze de extra T-Mobile schakel (en dus kosten) er tussen uit kunnen halen.

De meeste moderne telefoons kunnen trouwens met een firmware update gebruik maken van VoLTE.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 12:37

rajackar

Blood Minister

Ik heb sinds vandaag 4g op Vodafone. Het werkt aardig maat ik heb steeds maar weinig signaal volgens mijn HTC one. Eigenlijk altijd één balkje en heel soms twee. Ik zit in Utrecht. Zijn er meet tweakers die dit hebben? De snelheid is overigens wel redelijk maar ik heb het idee dat het sneller moet kunnen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Untouchablezz20
Wat voor snelheid haal je bij een speedtest? Bijv via coverage map

• swv
  • Nu online

swv

rajackar schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:17:
Ik heb sinds vandaag 4g op Vodafone. Het werkt aardig maat ik heb steeds maar weinig signaal volgens mijn HTC one. Eigenlijk altijd één balkje en heel soms twee. Ik zit in Utrecht. Zijn er meet tweakers die dit hebben? De snelheid is overigens wel redelijk maar ik heb het idee dat het sneller moet kunnen.
Kijk op deze kaart, vergelijk Utrecht met bijvoorbeeld Amsterdam en je zult zien waarom dat zo is. In Utrecht staan de masten verder uit elkaar en op sommige cruciale punten, bijvoorbeeld langs de Oudegracht of Domtoren, heb je als het goed is nog amper tot geen dekking.

Ik heb trouwens helemaal geen nieuwe 4G masten meer kunnen ontdekken van Vodafone die na 6 augustus geactiveerd zijn. Nou is er recent een mast geactiveerd in Leeuwarden die te laat was voor de maandelijkse update van het Antenneregister dus wellicht is dat een teken dat er meer zijn geactiveerd :?

• stijnec1
zeef schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:44:
En daar is de video van de testers. :)
leuk
nu graag nog fatsoenlijk 3g voor de abonnees buiten de randstad

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 20:54
Is dat echt nodig dan? Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte en ik baal ook als er geen 3G in m'n scherm staat, maar volgens mij hebben we juist buiten de randstad veel meer aan LTE800.. Pas als dat uitgerold is (neem niet aan dat UMTS900 ooit nog gaat komen). De masten zijn zeker buiten de randstad nu al overvol. Hier in Dronten zou je 7,2Mbit moeten halen, je moet blij zijn als je er 1,5 haalt (zonder DC-HSDPA). LTE800/1800 heeft dan veel meer capaciteit waardoor het "oude" 3G netwerk ontlast wordt. Daarnaast wordt 3G volgens mij qua bereik ook beter als Vodafone die single ran antennes gaat gebruiken :)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 12:37

rajackar

Blood Minister

sww89 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:39:
[...]

Kijk op deze kaart, vergelijk Utrecht met bijvoorbeeld Amsterdam en je zult zien waarom dat zo is. In Utrecht staan de masten verder uit elkaar en op sommige cruciale punten, bijvoorbeeld langs de Oudegracht of Domtoren, heb je als het goed is nog amper tot geen dekking.

Ik heb trouwens helemaal geen nieuwe 4G masten meer kunnen ontdekken van Vodafone die na 6 augustus geactiveerd zijn. Nou is er recent een mast geactiveerd in Leeuwarden die te laat was voor de maandelijkse update van het Antenneregister dus wellicht is dat een teken dat er meer zijn geactiveerd :?
Thanks! Dat is goede informatie. Het grappige is dat ik wel steeds op het 4g netwerk blijf ook al is de ontvangst niet optimaal. De snelheid is logischerwijs ook niet veel hoger naar de lage latencies zijn wel goed merkbaar.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Arjant2
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:10:
[...]

Deel het in het Mobile feedback topic, maar niet hier zou ik zeggen...
We worden hier heen verwezen door een mod/admin dus dan meld ik het hier he. lijkt me duidelijk.

• Arjant2
  • Nu online
The Wizard schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:53:
[...]

T-Mobile gaat VoLTE nog niet activeren, Tele2 zal vermoedelijk de eerste zijn, die hebben het aangekondigd vanaf het begin van het jaar VoLTE te activeren/testen.

T-Mobile heeft sowieso nog zeer weinig info naar buiten gebracht over de uitrol.
Wat is je bron dat T-Mobile dat niet activeert dan?
Volgens mijn interne bron is er niets dat activeren bij T-Mobile in de weg staat en zal het volgens hem ook gewoon vanaf begin geactiveerd worden.
Maar als hij verkeerd geinformeerd is dan ben ik daar ook benieuwd naar. Ook al gaat dit topic over Vodafone.... maar als de ene provider het wel activeert dan zullen de anderen toch ook volgen neem ik aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 12-09-2013 10:17 ]

• stijnec1
tha_bulldog schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:26:
Is dat echt nodig dan? Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte en ik baal ook als er geen 3G in m'n scherm staat, maar volgens mij hebben we juist buiten de randstad veel meer aan LTE800.. Pas als dat uitgerold is (neem niet aan dat UMTS900 ooit nog gaat komen). De masten zijn zeker buiten de randstad nu al overvol. Hier in Dronten zou je 7,2Mbit moeten halen, je moet blij zijn als je er 1,5 haalt (zonder DC-HSDPA). LTE800/1800 heeft dan veel meer capaciteit waardoor het "oude" 3G netwerk ontlast wordt. Daarnaast wordt 3G volgens mij qua bereik ook beter als Vodafone die single ran antennes gaat gebruiken :)
op zich heb je gelijk, ware het niet dat het merendeel van de toestellen waar mensen 2 jaar aan vast zitten nog geen 4g ondersteunt. UMTS900 is m.i. dé oplossing, maar ik vrees ook dat VF dit niet gaat brengen, in tegenstelling tot hun concurrenten. UMTS900 zorgt er nl ook voor dat de dekking binnen verbetert, en dit is waar bij Vodafone juist vaak het probleem zit, binnen heb je (als je sowieso bereik hebt) vaak 2g, wat in deze tijd behalve om mee te bellen waardeloos is, al beweert de VF klantenservice het tegenovergestelde.

[ Voor 12% gewijzigd door stijnec1 op 12-09-2013 11:27 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.