Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
2G is op veel plekken overbelaststijnec1 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:25:
[...]
op zich heb je gelijk, ware het niet dat het merendeel van de toestellen waar mensen 2 jaar aan vast zitten nog geen 4g ondersteunt. UMTS900 is m.i. dé oplossing, maar ik vrees ook dat VF dit niet gaat brengen, in tegenstelling tot hun concurrenten. UMTS900 zorgt er nl ook voor dat de dekking binnen verbetert, en dit is waar bij Vodafone juist vaak het probleem zit, binnen heb je (als je sowieso bereik hebt) vaak 2g, wat in deze tijd behalve om mee te bellen waardeloos is, al beweert de VF klantenservice het tegenovergestelde.
Vroeger toen Telfort live ging met GPRS was ik 1 van de eerste gebruikers voor 2 euro per MB (nog steeds veel gezien buitenbundeltarief, alleen toen was het sowieso alleen 2G). Toen was het echt veel en veel sneller dan 2G nu is op alle mobiele netwerken. Verlichting in de vorm van 4G800 en 3G900 is dus echt gewenst. Dan kan de oude 2G900-meuk ook uit, iets wat makkelijk kan als je toch SingleRAN hebt.
Tijdens de presentatie schijnt Vodafone iets te hebben gezegd over 3G900, staat ergens in dat testers-topic, maar meer dan één regeltje met "ze denken erover na / ze testen het" was het niet. Lijkt me stug dat zij de enige provider zijn die het niet bieden straks, want het is een ideale manier om nog wat extra capaciteit uit je 900 MHz-band te halen en als bonus nog extra 3G-capaciteit vrij te krijgen ook doordat je het met je huidige 3G2100 kunt combineren. Doordat je veel meer voice en data over 3G900 gaat doen wordt GPRS/voice (2G900) ontlast. Spectral efficiency van 3G is nog eens hoger ook, ook voor voice. Alleen komt planning nogal nauw omdat UMTS erg veel ruimte inneemt.
Nog een voordeel dat straks bij KPN al merkbaar zal zijn is dat HD Voice het ook binnen blijft doen ipv dat je dan van helder geluid naar krakend geluid overgaat.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat kost geld, terwijl systemen draaiende houden minder geld kost... en geld bepaalt wat er gebeurt heSorcerer8472 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:38:
Ik heb het over het uitschakelen van een groot deel van de capaciteit. Voor M2M blijft zat over. M2M moet op termijn wel over naar liefst gelijk 4G.
Er is nu nog geen enkel toestel dat VoLTE ondersteunt. Daarom heeft het uberhaupt nog geen zin om over te schakelen. Tele2 heeft de kennis in huis maar die gaat het zelfs nog niet vanaf het begin activeren, er zitten nog behoorlijk haken en ogen aan, waaronder het grootste probleem, de hand over van 4G naar 2/3G. Daar is nu nog geen oplossing voor. Daarom brand (nog) geen enkel provider zijn vingers aan VoLTE. En waarom zouden ze, ze hebben allemaal een goed dekkend 2/3G netwerk. Tele2 is de enige die er wel belang bij heeft, ze moeten immers betalen voor het roamen op het T-Mobile netwerk.Arjant2 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:08:
[...]
Wat is je bron dat T-Mobile dat niet activeert dan?
Volgens mijn interne bron is er niets dat activeren bij T-Mobile in de weg staat en zal het volgens hem ook gewoon vanaf begin geactiveerd worden.
Maar als hij verkeerd geinformeerd is dan ben ik daar ook benieuwd naar. Ook al gaat dit topic over Vodafone.... maar als de ene provider het wel activeert dan zullen de anderen toch ook volgen neem ik aan.
KPN heeft trouwens aangegeven pas eind 2014/ begin 2015 VoLTE te activeren, meestal lopen Vodafone en T-Mobile gelijk met KPN en visa versa.
Dat is het mooie van SingleRAN, je kunt 2G en 3G gewoon gezamenlijk uit zenden, het kost wel capaciteit maar het voordeel is dat 3G efficiënter is. Vooral op plekken waar nu allen 2G900 is kun je nu ook redelijk gemakkelijk 3G en dus hogere datasnelheid aanbieden. En dit terwijl 2G en dus M2M nog gewoon gebruikt kan worden.tha_bulldog schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:35:
2G uitschakelen zie ik voorlopig nog niet gebeuren.. Veel te veel M2M apparaten zitten nog op GPRS te werken
[ Voor 18% gewijzigd door The Wizard op 12-09-2013 15:13 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik weet niet wanneer een toestel wel of niet geschikt is, maar hij belt met een Samsung S3 LTE versie.
Ook zeiden ze bij de Vodafone presentatie dat er in Zuid-Korea ook al over VoLTE gebeld werd als ik me niet vergis.
Waarom ik het interessant vindt is dat 3G bij Vodafone binnenshuis vaak belabberd is. 4G bereik is beter binnen dus ik hoop dat bellen daardoor ook beter gaat.
Van mij mogen ze ook de 900-band gaan gebruiken, als het bereik maar beter wordt binnenshuis!
[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 12-09-2013 17:21 ]
In de standaard firmware van de telefoons is tot zover ik weet nog geen VoLTE ondersteuning.
Klopt, in Zuid Korea zijn ze idd aan de VoLTE, net zoals in Zweden. Maar zolang er nog geen landelijke dekking is zal het nog niet geactiveerd worden. Hand over is er nl. niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Edit: Hebben jullie vanmorgen de nieuwe Vodafone 4G commercial al gehoord?
http://www.robertwebbe.nl/Vodafone_4G_op_iPhone.MP3
[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 13-09-2013 09:53 ]
Idem, snap het ook niet.ASNNetworks schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:17:
Maar hoe komen ze dan aan die schakelaar? Ik zie dat er een Vodafone simkaart in zit, maar ze hebben wel de 4G schakelaar. Ik heb ook iOS7 GM met Vodafone sim erin en GEEN 4G schakelaar.
Beetje misleidend aangezien het pas vanaf ios 7 werkt.robertwebbe schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:01:
Edit: Hebben jullie vanmorgen de nieuwe Vodafone 4G commercial al gehoord?![]()
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
iOS6 gebruikers krijgen de 18e sowieso een update naar iOS7, dus wat boeit het of iOS6 gebruikers het wel of niet krijgen. Denk dat niemand met een iPhone 5 liever blijft op iOS6, helemaal de overgrote meerderheid die toch wel altijd op 'nu bijwerken' kliktrobertwebbe schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:01:
Ik vermoed dat 18 september een losse carrier update via OTA wordt verstuurd en na reboot zie je pas de 4G schakelaar. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat Vodafone heel expliciet iOS7 noemt. Ik ben benieuwd of dat iOS6 gebruikers ook de update krijgen.
Edit: Hebben jullie vanmorgen de nieuwe Vodafone 4G commercial al gehoord?![]()
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Precies, dat vroeg ik mij ook af. Dit was het antwoord:ASNNetworks schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:17:
Maar hoe komen ze dan aan die schakelaar? Ik zie dat er een Vodafone simkaart in zit, maar ze hebben wel de 4G schakelaar. Ik heb ook iOS7 GM met Vodafone sim erin en GEEN 4G schakelaar.
"dat is mijn Spaanse Vodafone aansluiting. Daar heb ik wel LTE mee. Alleen geen dataroaming op 4G in Nederland."
Logisch!

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 14-09-2013 00:27 ]
Waarschijnlijk omdat andere fabrikanten het ook zo betitelen.

En ik denk dat de Spaanse Vodafone klanten vanaf volgende week ook toegang krijgen tot het Nederlandse Vodafone 4G net.
[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 14-09-2013 11:12 ]
Inmiddels heb ik bevestiging gekregen dat de carrier update alleen voor iOS7 devices is.
Dus Vodafone moet nog een knop omzetten of moet Apple nog wat doen ? (Maw het zit niet in iOS 7 ?)robertwebbe schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:38:
Dat is nu juist het doel van de carrier update. Die zorgt er voor dat het toestel de schakelaar toont en gebruik gaat maken van Vodafone's 4G. Zolang die niet actief is kan het netwerk er al wel klaar voor zijn, je abonnement ook maar doet je iPhone of iPad helemaal niets.
Inmiddels heb ik bevestiging gekregen dat de carrier update alleen voor iOS7 devices is.
Dat heeft niks te maken met een knop omzetten of dat Apple nog wat moet doen. Je kan dus wel gebruik maken van basisfunctionaliteit (maw 3G, GPRS, GSM), maar pas met de driver kan je ook gebruik maken van 4G.
Dat ze alleen voor iOS7 devices hebben gekozen, zal een keus zijn geweest, aangezien ze ook een carrier update voor iOS6 hadden kunnen schrijven (nietwaar?).

Nu lees ik hier dat de 10GB bundel door blijft lopen na de contractperiode (gratis?) en de prijs van het abonnement (€16,-) ook? Klopt dit?
Het zou dus betekenen dat ik ook de 4G bundel kan aanzetten (eerste 3 maanden gratis?!
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Jazeker, dit klopt!Ratjetoe92 schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:22:
10 oktober a.s. loopt mijn SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 32 euro met 10GB bundel (Friends&Family) af volgens MyVodafone. Heb ook vorig jaar een 1-jarig contact afgesloten.![]()
Nu lees ik hier dat de 10GB bundel door blijft lopen na de contractperiode (gratis?) en de prijs van het abonnement (€16,-) ook? Klopt dit?
Het zou dus betekenen dat ik ook de 4G bundel kan aanzetten (eerste 3 maanden gratis?!) en gewoon zo lang als ik wil kan genieten van een abonnement met de lage prijs? Iemand die dit kan bevestigen?
Ben ik even blij met 2x dit abo hehe. 2x €20 euro in de maand voor 10GB data (plus sms/bel) op mn iPhone, en 10Gb op mn iPad, zolang ik wil, en alles via het snelle 4G netwerk, vanaf de 18e.
Yup, zolang je je F&F abo niet wijzigt blijven die kortingen/acties doorlopen.Ratjetoe92 schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:22:
10 oktober a.s. loopt mijn SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 32 euro met 10GB bundel (Friends&Family) af volgens MyVodafone. Heb ook vorig jaar een 1-jarig contact afgesloten.![]()
Het zou dus betekenen dat ik ook de 4G bundel kan aanzetten (eerste 3 maanden gratis?!) en gewoon zo lang als ik wil kan genieten van een abonnement met de lage prijs? Iemand die dit kan bevestigen?
Vraag me af hoe dat afgelopen is.

Persoon geeft aan op het forum dat die er een duitse sim in heeft zitten.ASNNetworks schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:42:
Huh, en dan een KPN simkaart erin:S KPN ondersteunt enkel 800mhz, waar je dus helemaal niks aan hebt. Apart dit.

Zo big deal is dat toch niet?
Ik vroeg mij af hoe het bereik is in de metro in Amsterdam. Lukt het daar om 4g er doorheen te drukken?
[ Voor 56% gewijzigd door White_Collar op 15-09-2013 15:58 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ook niet als je de "4G blox" voor €2,50 activeert?P.K. schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:34:
[...]
Yup, zolang je je F&F abo niet wijzigt blijven die kortingen/acties doorlopen.
American Express vraagbaak
Maar zit die driver al in iOS7 ingebakken? Of pusht Vodafone die op 18 september?RnB schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:17:
Zie het als een driver op Windows om je randapparatuur aan de praat te krijgen.
Dat heeft niks te maken met een knop omzetten of dat Apple nog wat moet doen. Je kan dus wel gebruik maken van basisfunctionaliteit (maw 3G, GPRS, GSM), maar pas met de driver kan je ook gebruik maken van 4G.
Dat ze alleen voor iOS7 devices hebben gekozen, zal een keus zijn geweest, aangezien ze ook een carrier update voor iOS6 hadden kunnen schrijven (nietwaar?).
Dat maakt me dan weer minder uit.Untouchablezz20 schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:17:
Nee is additioneel. Je kunt de blox gedurende je contractperiode alleen niet meer uitzetten.
11GB op 4G is me dat wel waard, gebruik nu rond de 1 à 1,5gb per maand. Ben benieuwd of mijn dataverbruik gaat toenemen of vergelijkbaar blijft.
American Express vraagbaak
Nee, zit niet in iOS7 ingebakken.WTM schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:18:
[...]
Maar zit die driver al in iOS7 ingebakken? Of pusht Vodafone die op 18 september?
Apple pusht deze op 18 september.
Contractperiode of looptijd?! Daar zit denk ik een groot verschil in... Contractperiode zou betekenen dat je het wel uit kan zetten na de getekende 1 of 2 jaar F&F abonnement. Looptijd betekent dat je het in principe nooit kan uitzetten, pas als je van abonnement wijzigt. Of zit ik nu fout?Untouchablezz20 schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:17:
Nee is additioneel. Je kunt de blox gedurende je contractperiode alleen niet meer uitzetten.
Edit: Hm..volgens Vodafone dus looptijd: "Deze BloX sluit je eenmalig aan voor de rest van de looptijd van je abonnement."
[ Voor 11% gewijzigd door Ratjetoe92 op 15-09-2013 16:53 ]
En ik denk dat je looptijd verkeerd interpreteert, het wordt gekoppeld aan de contractsduur. Als die voorbij is kun je hem gewoon weer wijzigen.
[ Voor 24% gewijzigd door robertwebbe op 15-09-2013 22:03 ]
Driver is misschien een beetje ongelukkig gekozen hier. Je iPhone weet prima hoe ie met LTE moet omgaan.robertwebbe schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:24:
[...]
Nee, zit niet in iOS7 ingebakken.
Apple pusht deze op 18 september.
Het enige wat er nu niet is, is een profiel waarin staat dat Vodafone ook daadwerkelijk zo'n netwerk heeft en dat er gebruik gemaakt van mag worden.
Het is niet meer dan een schakelaar die omgezet moet worden.
Zie hier een carrier profile van vodafone: http://i42.tinypic.com/2ntviix.png
Grappig. Maar Apple moet dat knopje omzetten. Hoe weet de ipad dat vervolgens??P.K. schreef op maandag 16 september 2013 @ 01:11:
[...]
Driver is misschien een beetje ongelukkig gekozen hier. Je iPhone weet prima hoe ie met LTE moet omgaan.![]()
Het enige wat er nu niet is, is een profiel waarin staat dat Vodafone ook daadwerkelijk zo'n netwerk heeft en dat er gebruik gemaakt van mag worden.
Het is niet meer dan een schakelaar die omgezet moet worden.
Zie hier een carrier profile van vodafone: http://i42.tinypic.com/2ntviix.png
Je krijgt een update, ziet er ongeveer zo uit op je iPhone/iPad:WTM schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:13:
[...]
Grappig. Maar Apple moet dat knopje omzetten. Hoe weet de ipad dat vervolgens??

Overigens, hier een reclamefilmpje van Vodafone over de iPhone 5 met 4G, best hilarisch.
YouTube: Vodafone - Iedereen wil Vodafone 4G
[ Voor 21% gewijzigd door TMC op 16-09-2013 11:31 ]
http://www.t-mobile.nl/4G
Alleen niet helemaal duidelijk of zij ook net als KPN gelijk álle masten vervangen en je dus ook zeker weet dat je 4G hebt waar je nu 2G hebt bij T-Mobile... maar aangezien ze alleen 4G op 1800 MHz aanbieden verwacht ik van wel.
Hoezo geeft T-Mobile "wel" duidelijkheid. Iedereen heeft toch duidelijkheid gegevenSorcerer8472 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:59:
T-Mobile geeft intussen wel duidelijkheid over wanneer klanten 4G krijgen:
http://www.t-mobile.nl/4G
Alleen niet helemaal duidelijk of zij ook net als KPN gelijk álle masten vervangen en je dus ook zeker weet dat je 4G hebt waar je nu 2G hebt bij T-Mobile... maar aangezien ze alleen 4G op 1800 MHz aanbieden verwacht ik van wel.
Klanten willen graag geinformeerd worden. In sommige gebieden komt T-Mobile pas eind 2015 met 4G dekking, maar dat is nu minder "erg", omdat de klanten het nu gewoon weten.
KPN idem dito, je weet daar ook globaal (en met de postcode checker gedetailleerd) waar de uitrol plaats vindt.
Zo hoort het gewoon.
Ik vind wel dat T-mob de plank misslaat door 4G pas eind 2015 aan te bieden in het noorden en zuiden van het land. Kijkend naar KPN en Vodafone, die zullen een landelijk dekkend gebied hebben tegen eind 2014. Dan moet t-mob nog een jaar door. Het enige voordeel is, dat klanten bij tmob gratis toegang krijgen.
Oh zo. Daar heb je gelijk in.stijnec1 schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:32:
oh ja? Wanneer gaat vodafone 4g uitbreiden naar andere gebieden buiten de nu bestaande dekking?
Ik vermoed dat het komt door de 1800 MHz band, daardoor moeten er meer masten aangepast worden. KPN had het over 3500 en T-Mobile over 5000. En KPN heeft de grootste groep monteurs aan het werk.Untouchablezz20 schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:44:
Het zou inderdaad ontzetten handig zijn als vodafone een kaart naar buiten brengt. Om nu elke week te kijken of er inmiddels bereik is op jouw postcode is ook niet handig. Daarbij dacht ik dat ze ook sms'jes deden sturen als 4G geactiveerd zou worden in jouw omgeving?
Ik vind wel dat T-mob de plank misslaat door 4G pas eind 2015 aan te bieden in het noorden en zuiden van het land. Kijkend naar KPN en Vodafone, die zullen een landelijk dekkend gebied hebben tegen eind 2014. Dan moet t-mob nog een jaar door. Het enige voordeel is, dat klanten bij tmob gratis toegang krijgen.

Hmmm, blijkbaar werkt het niet goed samen met Chrome, in IE opent het wel...
De "oude"' dekkingskaart heeft altijd wel goed gewerkt. Nog iemand met Chrome?
[ Voor 54% gewijzigd door The Wizard op 16-09-2013 15:39 ]
In ieder geval bedankt voor jullie hulp
Verwijderd

GM = final.pposthoorn schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:44:
Zou je dan ook de final version van iOS7 moeten installeren als je nu al iOS7 GM draait?
En hoe heb je die ontvangen? Als ik naar 'software update' ga zie ik niks.sww89 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:19:
Ik kan hierbij melden dat de carrier update eindelijk beschikbaar is. Zit nu tussen Amsterdam en Utrecht in de trein dus ga zometeen het signaal ontvangen als het goed is
Als je de update wilt forceren moet je naar Instellingen -> Algemeen -> Info gaan. Je zal dan een popup krijgen dat er een update is voor aanbiederinstellingen.
[ Voor 44% gewijzigd door MarcoC op 18-09-2013 16:26 ]
Edit: moet je wel ios7 (gm) hebben als t goed is?
[ Voor 60% gewijzigd door swv op 18-09-2013 16:26 ]
Thanks, heb hem ook.sww89 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:23:
Via algemeen>Info
PS: Net een foto gezien waar dus 4G staat en niet LTE

[ Voor 65% gewijzigd door Untouchablezz20 op 18-09-2013 16:43 ]

oh nu toch wel, 22Mb down, 17Mb up...
server in amsterdam, 30.27Mb down, 19Mb up
beeld kwaliteit van de Youtube app is er niet echt beter op geworden trouwens..
[ Voor 66% gewijzigd door fukutoshin op 18-09-2013 17:00 ]
En ook de ping is interessant bij 4GMarcoC schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:45:
Die downloadsnelheid haal ik via 3G ook wel. De uploadsnelheid is dan wel weer interessant.
Je moet naar 'About' gaan, dan krijg je automagisch de carrier update voorgeschoteld.TMC schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:23:
[...]
En hoe heb je die ontvangen? Als ik naar 'software update' ga zie ik niks.
Heb je wel een 4G abo?dsonnaville schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:59:
Rotterdam centrum geen 4G (Witte de withstraat) met iPhone 5
[ Voor 27% gewijzigd door oohh op 18-09-2013 17:00 ]
naar je instellingen menu gaan en dan "over" dan krijg de popup.TMC schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:23:
[...]
En hoe heb je die ontvangen? Als ik naar 'software update' ga zie ik niks.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Heb je wel een abonnement met 4G?dsonnaville schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:59:
Rotterdam centrum geen 4G (Witte de withstraat) met iPhone 5
nu weer wel nou ja, ik laat het maar gewoon gebeuren
[ Voor 24% gewijzigd door fukutoshin op 18-09-2013 17:12 ]

Met 3G haal ik in gunstige condities ook wel de 20 Mbit/s download maar zeker niet die upload.
En daarnaast is de ping tijd een derde lager.
I'm a happy camper
[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 18-09-2013 17:30 ]
Er wordt geen 720p of 1080p streams aangeboden door Youtube over het mobiele netwerk, enkel via wifi.fukutoshin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:44:
beeld kwaliteit van de Youtube app is er niet echt beter op geworden trouwens..
Dit topic is gesloten.
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.