7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kalmte zal u redden.
Verwijderd

Netflix werkt trouwens heerlijk en goede kwaliteit op 4G!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 21:23 ]
Verwijderd
4G Blox.Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:23:
Zo!!! Is dat met een RED abonnement of met 4G blox?
dat is niet waar....midego schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:51:
[...]
Er wordt geen 720p of 1080p streams aangeboden door Youtube over het mobiele netwerk, enkel via wifi.
check het Vodafone 4G test topic maar hier op tweakers, is veel over gezegd.
Ik heb zelf HD kwaliteit op youtube gehad via 4G.
Moet je uiteraard wel filmpjes kiezen op youtube die ook in HD kwaliteit beschikbaar zijn.
En moet je ook ff HD kwaliteit aanzetten
Dat was trouwens wel op een Android, ik heb geen idee of iPhone app dat ook heeft...
Edit: lees hierboven dat iPhone app blijkbaar geen HD kwaliteit over 4G aan kan, Android dus wel...
[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 18-09-2013 23:18 ]
En hoezo verwacht jij dat er binnenkort een update zal komen? Het is niet dat 4G pas sinds kort mogelijk is op de iPhone, en daarom nooit HD beschikbaar was in YouTube. De iPhone 5 heeft in de US al sinds dag 1 4G, en ook daar moeten ze nu een jaar zonder HDrobertwebbe schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:38:
Er zal binnenkort wel een update komen van de YouTube iOS app.
Kalmte zal u redden.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Maar we gaan zien.
[ Voor 25% gewijzigd door TMC op 19-09-2013 09:32 ]
Op 3G gaat dat ook "prima" op Android hoorArjant2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:16:
[...]
Edit: lees hierboven dat iPhone app blijkbaar geen HD kwaliteit over 4G aan kan, Android dus wel...
Nickname does not reflect reality
Komt Vodafone eigenlijk wel met 3G900? Zover ik weet hadden ze daar nog geen plannen voor..TMC schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:32:
Nou, ik heb 4G, hoera, nu nog 3G op 900 MHz. Dan ben ik pas echt blij.
Stom van Google.Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:46:
[...]
Op 3G gaat dat ook "prima" op Android hoor
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Is er misschien een oplossing?!
Heb sinds zojuist wel de carrier update gedaan en heb nu VF 4G, maar daarvoor deed mobiel internet het dus al niet meer op de iPad mini.
Verwijderd
apn
live.vodafone.COM
Nu even de webcare geprobeerd, eens zien wat daar uitrolt :-)
Verwijderd

Bij 2/5 4G kom ik rond de 11Mbps up en down uit (Schouwburgstraat, ministerie van Financiën). Ik moet zeggen dat de 28Mbps echt een uitzondering was en ik tussen de Schouwburgstraat en het centraal station gemiddeld rond de 15Mbps kwam. Niet slecht, maar ook niet geweldig.
Een upgrade naar 15GB (het was trouwens 10GB extra die F&F actie) kan je wel op je buik schrijven. Vodafone is al lang dat maar een hand vol mensen daar gebruik van hebben gemaakt. Deze betalen allemaal rond de €16-22 per maand voor onbeperkt sms, 200-500 min en 10GB internet met 4G, tot en met 2031 (of zelfs oneindig). Denk niet dat Vodafone het zo leuk vind als er nog meer mensen daar gebruik van kunnen makenyeehaw schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:45:
Haha, de klantenservice heeft als optie om 500mb extra voor 15 euro per maand te nemen.
Nu even de webcare geprobeerd, eens zien wat daar uitrolt :-)
En hoe het 99,99% van de gevallen bij alle providers is: Sorry, actie is verlopen. Maar misschien kunnen we u dit aanbieden! *pakt lijstje met lopende acties die elke verlengende klant kan krijgen en laat het heel speciaal klinken, maar is het stiekem toch niet.* Maar hopelijk val jij onder die 0,01% die het wel gegund wordt
[ Voor 19% gewijzigd door ASNNetworks op 20-09-2013 02:15 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ik denk dat ik lekker een jaartje wacht tot de datalimieten wat verhoogt worden hopelijk
Volgens mij niet, niet op korte termijn iig. Helaas.MyNameIs schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:50:
[...]
Komt Vodafone eigenlijk wel met 3G900? Zover ik weet hadden ze daar nog geen plannen voor..

Niet zo gek, alleen de blauwe is 4g, die 28,8 Mbps is hsdpaXeNoBiTe schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:16:
Vreemd, volgens de postcodecheck van Vodafone moet er minimaal 28.8 Mbps haalbaar zijn in mijn omgeving (2404). Net de Blox geactiveerd, maar het 4G icoon wordt niet zichtbaar op mijn iPhone 5 (IOS 7 met carrier update). Snelheid is wel vooruit gegaan, zit nu op 7,5 down en 2,5 up in vergelijking met 1,7 down en 0,1 up voor activatie. In de pauze even gaan rondlopen om te zien of hij dan wel overspringt naar 4G.
ik zit op 2404 AD (paars) en heb hsdpa+ max 42Mbps.
[ Voor 4% gewijzigd door wimstradamus op 20-09-2013 10:25 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Volgens mij nog geen 4G in deze postcode (woon er zelf ook). Wel is idd de 3G hier vaak realatief snel. Haal geregeld de 9mbps down en 2 mbps up. Ook voor dat ik de 4G blox activeerde trouwens.XeNoBiTe schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:16:
Vreemd, volgens de postcodecheck van Vodafone moet er minimaal 28.8 Mbps haalbaar zijn in mijn omgeving (2404). Net de Blox geactiveerd, maar het 4G icoon wordt niet zichtbaar op mijn iPhone 5 (IOS 7 met carrier update). Snelheid is wel vooruit gegaan, zit nu op 7,5 down en 2,5 up in vergelijking met 1,7 down en 0,1 up voor activatie. In de pauze even gaan rondlopen om te zien of hij dan wel overspringt naar 4G.
Nu net 9.44 down 2.09 up. Kan niet wachten tot 4G hier ook is, al moet ik dan wel nog effe een telefoon met 4G regelen
[ Voor 7% gewijzigd door OmeJoyo op 20-09-2013 10:40 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
De android app biedt dit naar mijn weten niet standaard aan, echter kan je wel een aangepaste YouTube APK downloaden met 720 alswel 1080p streams.Arjant2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:16:
[...]
dat is niet waar....
check het Vodafone 4G test topic maar hier op tweakers, is veel over gezegd.
Ik heb zelf HD kwaliteit op youtube gehad via 4G.
Moet je uiteraard wel filmpjes kiezen op youtube die ook in HD kwaliteit beschikbaar zijn.
En moet je ook ff HD kwaliteit aanzetten
Dat was trouwens wel op een Android, ik heb geen idee of iPhone app dat ook heeft...
Dit zit volgens mij wel gewoon er standaard in, althans heb niets aangepast en zie dit:midego schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:59:
De android app biedt dit naar mijn weten niet standaard aan, echter kan je wel een aangepaste YouTube APK downloaden met 720 alswel 1080p streams.

Als zij de enige zijn die geen UMTS900 uitrollen zal hun 3G-netwerk over een jaar tijd als "duidelijk het slechtste" te boek staan (puur omdat de rest zo veel zal verbeteren). Wens ik ze alvast veel plezier meeTMC schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:11:
[...]
Volgens mij niet, niet op korte termijn iig. Helaas.
Vraag me echt af waarom ze niet reageren op vragen hier en waarom ze zo geheimzinnig doen over planning. Intussen wel andere providers afkraken in reclame. Ik vind het allemaal niet heel sympathiek of betrouwbaar overkomen...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
niet over een paar jaar, is nu ook al waardeloosSorcerer8472 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:39:
[...]
Als zij de enige zijn die geen UMTS900 uitrollen zal hun 3G-netwerk over een jaar tijd als "duidelijk het slechtste" te boek staan (puur omdat de rest zo veel zal verbeteren). Wens ik ze alvast veel plezier mee
Je kan eventueel via de link de aangepaste APK proberen.Brad Pitt schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:11:
[...]
Dit zit volgens mij wel gewoon er standaard in, althans heb niets aangepast en zie dit:
[afbeelding]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529715
Woon je in een gat?stijnec1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:20:
[...]
niet over een paar jaar, is nu ook al waardeloos
Ik heb echt niet het idee dat ik een slechte 3G verbinding heb. Ik woon dan wel in de hoofdstad, maar ik ben vaak genoeg te vinden in Hardinxveld-Giessendam, Roosendaal en andere kleine dorpen en steden.
Zelfs in de trein heb ik niets te klagen. Rotterdam Blaak en het stuk tussen Breukelen en Gouda zijn even kut, verder niet.
Ik hoop volgende week mijn iPhone 5S binnen te hebben, dan kan ik mooi eens mijn 4G verbinding uittesten. Wel jammer dat ik ''maar'' 4GB data kan verbruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door RnB op 20-09-2013 16:15 ]
Maar in verschillende café's en gebouwen in en rond het centrum val je toch terug op 2G. Sowieso bij vrijwel alle werfkelders (waarbij je bij sommige geen enkele provider meer ontvangt trouwens). Bij KPN en T-Mobile zal dat straks niet meer zo zijn en heb je ook 3G waar je 2G hebt.
Ik geloof dat Vodafone een extra potje heeft nu ze Verizon hebben verkocht, dus misschien kunnen ze dat potje eens aanboren en er wat vaart achter zetten
Zoals je zegt, het zou raar zijn als ze het niet doen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:39:
[...]
Als zij de enige zijn die geen UMTS900 uitrollen zal hun 3G-netwerk over een jaar tijd als "duidelijk het slechtste" te boek staan (puur omdat de rest zo veel zal verbeteren). Wens ik ze alvast veel plezier mee
Vraag me echt af waarom ze niet reageren op vragen hier en waarom ze zo geheimzinnig doen over planning. Intussen wel andere providers afkraken in reclame. Ik vind het allemaal niet heel sympathiek of betrouwbaar overkomen...
Bovendien doen ze het in andere landen wél, zoals in de UK, dus waarom hier niet? De nieuwe apparatuur die ze gebruiken is er voor geschikt.
Wellicht gaat het net zoals met 4G, dat er opeens een persbericht is en dat het dan ook gelijk werkt.
Het is wel erg jammer dat ze geen planningsinfo vrij geven zoals de andere providers. Ook geen postcode checker.
Misschien later, ze moeten ook rekening houden met de beschikbare frequentie ruimte, ze gebruiken nu ook al veel (alles?) voor LTE1800. Ze moeten ook nog wat GSM bandbreedte vrij houden voor oa M2M verkeer, Liander gebruikt bijv. Vodafone GSM voor de slimme meters, en ik dacht ook de trams/bussen in veel plaatsen.P.K. schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:57:
[...]
Zoals je zegt, het zou raar zijn als ze het niet doen.
Bovendien doen ze het in andere landen wél, zoals in de UK, dus waarom hier niet? De nieuwe apparatuur die ze gebruiken is er voor geschikt.
Wellicht gaat het net zoals met 4G, dat er opeens een persbericht is en dat het dan ook gelijk werkt.
[ Voor 58% gewijzigd door The Wizard op 21-09-2013 12:13 ]
Wat betreft slimme meters en pinapparaten enzo: zodra ze bijvoorbeeld 5 MHz bandbreedte in de 900-band gebruiken voor 3G kan de andere helft nog altijd voor 2G gebruikt worden. Er zal dan ook veel meer voice over 3G900 gaan op plekken waar je vroeger terugviel naar 2G900. De capaciteit voor voice en data op de 900-band neemt alleen maar toe door de switch. 2G900 blijft in tact voor slimme meters en klanten zonder 3G-(smart)phone en kan nog een iets hogere datacapaciteit krijgen door het gebruik van EDGE. Zodra je weer buitenshuis komt switch je telijk terug naar 3G2100 omdat daar veel meer capaciteit is.
Maar hoezo was het niet de bedoeling om het te activeren volgens jou? Wat weet je dat wij niet weten?
Bij KPN is het zo dat elke mast nu een glasvezel verbinding heeft voordat 4G ingeschakeld wordt, ik vermoed dat dit ook bij Vodafone het geval is. Nu is het voor KPN wel wat gemakkelijker omdat hun glasvezel netwerk al fijnmazig is, ze zitten bijna nooit verder dan 5 km van een POP of ander punt af.
Heb ik van een inside bron, kan helaas niet vermelden wie/wat
Nou zo'n geheim is dat niet, de klantenservice kan je dat gewoon vertellen. Hun krijgen dat immers geleerd in hun training voordat ze beginnen en is geen geheim maar juist informatie om aan de klant door te geven, indien de klant het wilt weten.The Wizard schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:51:
Heb ik van een inside bron, kan helaas niet vermelden wie/wat.
Ook kan je jou info gewoon op google terug vinden:P
ontopic:
Helaas kan ik niet over vodafone meepraten omdat ik KPN heb. Zelf woon ik in Arnhem en in 1 gedeelte van Arnhem waar ik gister was had ook 4G, hier zijn ze dus ook met de uitrol bezig!
Ook een paar keer naar Schiphol geweest afgelopen 2 weken en vanaf Utrecht zat ik ook op 4G, gelijk de auto op de parkeerplek gezet en eens kleine dingen getest zoals tweakers openen en Tango.. Maar ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen H+ en 4G voor deze 2 zaken (website openen, video afspelen en beeld bellen). Dan stond ik wel stil uiteraard. Ik denk dat je het verschil echt pas gaat zien wanneer je meer bandbreedte gaat trekken want dat is immers het sterke punt van 4G, maar de dagelijkse dingen zoals ik getest heb was eigenlijk geen verschil te zien.. Website laden is gewoon www.tweakers.net intikken en pats ik ben er.
nee
kom naar eens naar Brabant met je Vodafone abbonement. Binnen heb je sowieso alleen maar 2g, en op sommige plaatsen buiten de bebouwde kom geen verbinding. Doet KPN toch echt een stuk beter
Je zal wel pech hebben met je woonplaats.
Zo, ik heb inmiddels mijn 5S een aantal uurtjes in gebruik, inclusief 4G dus.
Het werkt aardig goed, hier in Amsterdam Bijlmer tussen de 3 en 5 bolletjes bereik. Snelheid en snappyness is echter met de 3 bolletjes al stukken beter dan dat 3G was. 3G werkt naar mijn beleving alleen goed bij vol bereik, dat is met 4G dus wel anders.
Ik heb alleen thuis een speedtest kunnen doen, waar ik 3 bolletjes bereik heb. Daar kwam een nette 10Mbps down, 8Mbps up uit. Ping uiteraard lager dan bij 3G het geval was.
Waar ik echter wel mee zit, is het feit dat ie niet lijkt terug te schakelen naar 3G/Edge/GPRS wanneer er geen 4G bereik is. Dan krijg ik gewoon No service in het beeld staan. Ik ga dit nog even goed in de gaten houden, want dat zou betekenen dat ik maar in een beperkt gebied bereik heb en te bereiken ben.
[ Voor 74% gewijzigd door RnB op 24-09-2013 14:04 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb vanochtend met de bus van Bijlmer Arena naar Schiphol gereisd en ik heb heel de rit een stabiele 4G verbinding gehad (Amsterdam Zuidoost - Ouderkerk ad Amstel - Amstelveen - Schiphol). Er waren wat momenten dat ik maar 2 bolletjes bereik had, maar Spotify draaide heerlijk door.
Op dezelfde rit heb ik zeker een aantal momenten met een loss of connection gehad wanneer ik op 3G zat.
Ik had vandaag overigens geen last van een No service wanneer ik geen 4G verbinding meer had, dus ik hoop dat dit zo blijft. Ik houd het in de gaten.
Klopt. Ik heb geen T-Mobile-abonnement dus kan er sowieso niet op komen. Ik gok dat een normale T-Mobile-abonnee er ook niet op mag nu, maar het is er wel!The Wizard schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:35:
O ja? Dat is een stuk eerder dan 18 november...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
T-Mobile heeft trouwens ook al een kaartje en een postcodechecker nu, dus tja...
Dit is een lijst van toestellen die geen E-GSM frequenties ondersteunen. Mogelijk betekent dat GSM alleen nog op de extended GSM 900 blokken worden ondersteunt en dat het hoofdblok vrij wordt gemaakt voor 3G. We zullen zien.
Ik hoop het.robertwebbe schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:26:
Vodafone is ook aan het knutselen op 900 MHz: https://www.vodafone.nl/900mhz/.
Dit is een lijst van toestellen die geen E-GSM frequenties ondersteunen. Mogelijk betekent dat GSM alleen nog op de extended GSM 900 blokken worden ondersteunt en dat het hoofdblok vrij wordt gemaakt voor 3G. We zullen zien.

Even wat technische achtergrond info over wat nu GSM en E-GSM frequenties zijn:
GSM-900 uses 890 - 915 MHz to send information from the Mobile Station to the Base Transceiver Station (uplink) and 935 - 960 MHz for the other direction (downlink), providing 124 RF channels (channel numbers 1 to 124) spaced at 200 kHz. Duplex spacing of 45 MHz is used.
In some countries the GSM-900 band has been extended to cover a larger frequency range. This 'extended GSM', E-GSM, uses frequency range 880 - 890 MHz (uplink) and 925 - 935 MHz (downlink), adding 50 channels (channel numbers 975 to 1023 and 0) to the original GSM-900 band.
Vodafone heeft nu dus alleen nog maar E-GSM frequenties. Alleen de alleroudste toestellen ondersteunen dit niet dus zo groot is het probleem nu ook weer niet. Daar is dat artikel van de website voor bedoeld. Klanten die nu nog zo'n toestel gebruiken hebben een SMS ontvangen met de leze link. Als ze goede klanten zijn dan krijgen ze zelfs een voucher waarmee men zelfs het oude toestel gratis kan omruilen voor een Samsung E1200 (of korting op een ander toestel).
Het staat dus helemaal los van de vraag of Vodafone 3G naar 900 MHz gaat brengen....
[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 26-09-2013 13:52 ]
Klopt; het was al bekend dat dit zou gaan gebeuren. Vodafone heeft alleen nog maar EGSM-spectrum na de veiling namelijk, geen "gewoon" GSM-spectrum meer. Nu zitten ze al voor een deel op de EGSM-frequenties en kun je met (stok)oude toestellen al tegen problemen aanlopen zoals wegvallende gesprekken op 2G (gaat echt om heel erg oude toestellen dan he).robertwebbe schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:26:
Vodafone is ook aan het knutselen op 900 MHz: https://www.vodafone.nl/900mhz/.
Echter zover ik weet hebben ze nu al genoeg aaneensluitende ruimte om een UMTS-kanaal op te zetten. Daarvoor moet er wel heel wat omgenummerd worden; één UMTS-kanaal van normale 5 MHz breedte neemt ongeveer 25 GSM-kanalen in beslag; de helft van de ruimte die KPN en Vodafone ter beschikking hebben.
KPN is nu ongeveer bij Breukelen, vlakbij Utrecht dus, met het omnummeren. Vanaf de noordkant van Breukelen heb je al 3G op 900 MHz. Handig, want daar is het wat minder dichtbevolkt en heb je minder capaciteit nodig wat handig is om een scheiding aan te brengen tussen het gebied waar een bepaald frequentiegedeelte voor 2G en voor 3G wordt gebruikt, want ik kan me voorstellen dat je een grote stad gewoon in één keer helemaal moet omzetten omdat je anders capaciteitsproblemen en/of storingen kunt krijgen. Zou het heel gaaf vinden om eens te zien hoe ze die planning uitvoeren en welke software er wordt gebruikt om te simuleren etc.
Hoe ben je daar eigenlijk achtergekomen? Ik kan wel in de servicemode van de S4 de band enz. bekijken, maar omdat rijdend te doen...
http://www.huawei.com/ru/static/hw-076590.pdf
[ Voor 88% gewijzigd door robertwebbe op 26-09-2013 14:16 ]
Antenneregisterklikverkeerdenklikweeropnieuwneurose (negenvoudige woordwaarde).The Wizard schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:00:
Is de UMTS900 wel compleet dekkend van Breukelen naar het Noord-westen? Of hebben ze maar een beperkt aantal masten omgebouwd?
Hoe ben je daar eigenlijk achtergekomen? Ik kan wel in de servicemode van de S4 de band enz. bekijken, maar omdat rijdend te doen...
Op je S4 zie je trouwens alleen de geselecteerde band, en dat is zo ingesteld dat je toestel een sterke voorkeur voor UMTS2100 heeft zodat UMTS900 alleen wordt gebruikt als 2100 echt niet bereikbaar is aangezien de capaciteit er ook lager is.
Max bandbreedte op UMTS in het huidig gebruikte HSPA+ is 21 Mbps (volgens Vodafone 28 Mbps trouwens, heb nog steeds geen idee waar dat getal vandaan komt). Met dual-carrier (waarvoor je 2x 5 MHz nodig hebt) is het 42 Mbps. Geen idee hoeveel clients tegelijkertijd die snelheid kunnen behalen, maar ik gok dat dat er maar een paar zijn en dat het daarna gedeeld is.
[ Voor 41% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-09-2013 15:39 ]
Klopt, maar misschien dat je geforceerd had op een bepaalde frequentie.
KPN geeft maar 14,4 Mb/s op (DC-)HSPA+, voor de gebruiker niet te merken dat je dus straks op een UMTS900 (met beperkte bandbreedte) of op UMTS2100.

In de stad goed bereik 2 t/m 4 strepen 4G, maar zodra ik een winkel inging, sprong die over op 3G. Ik dacht dat 800mhz hierin zijn werk zou doen en dat ik dan alsnog 4G binnen zou hebben? Overgang van 3G naar 4G en andersom verloopt wel soepel.
Uiteraard naast wat speedtestjes ook netflix geprobeerd. Afspelen van een film gaat prima zonder te bufferen. Vooruitspoelen is geen enkel probleem film begint gelijk met afspelen. Heb uiteraard ook youtube geprobeerd, maar hiervoor heb ik de app pro tube gebruikt. Bij pro tube kun je zelf aangeven in welke kwaliteit een video doorgegeven moet worden. 1080P was geen enkel probleem en wederom ging vooruitspoelen zonder problemen. Heb in een uur tijd toch wel 600MB er doorheen gejaagd
Al met al een positieve ervaringen, alleen jammer dat zodra ik een winkel inging hij gelijk terugging naar 3G.
Iemand een idee hoe dat komt? Nog optimalisatie van het netwerk dat nodig is?
Dit verklaart ook weer een 'probleem' waar ik tegenaan liep. Mijn iPhone blijft liever verbonden met een UMTS2100-mast met 1 á 2 streepjes bereik, dan dat hij naar UMTS900 schakelt. Als ik vliegtuigmodus aan-/uitzet verbindt hij wel met het UMTS900-netwerk, om na korte tijd weer naar UMTS2100 te gaan (ondanks één streepje bereik op de desbetreffende plek).Sorcerer8472 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:36:
[...]
Op je S4 zie je trouwens alleen de geselecteerde band, en dat is zo ingesteld dat je toestel een sterke voorkeur voor UMTS2100 heeft zodat UMTS900 alleen wordt gebruikt als 2100 echt niet bereikbaar is aangezien de capaciteit er ook lager is.
Ik had eerst verwacht dat ik dan bijna overal 4-5 streepjes 3G zou hebben, net als met 2G, maar dit is dus helaas niet zo omdat op vrijwel alle plekken in deze regio (Haarlem) waar ik kom ook gewoon UMTS2100 te ontvangen is.
[ Voor 9% gewijzigd door Brad op 30-09-2013 18:25 ]
Brad: als je dekking te slecht is dan switcht hij wel, bijv. tijdens een telefoongesprek of een datasessie, of als hij merkt dat de UMTS2100-cel het signaal van de telefoon niet meer lijkt te ontvangen. Dan kun je dus ineens streepjes erbij zien springen. Normaal gedrag dus; UMTS900 merk je vooral aan het feit dat je binnen toch 3G blijft houden, niet per se dat je altijd heel veel streepjes ontvangst hebt.
Ah zo zit dat dus. Moet wel zeggen dat ik niet kan wachten totdat ik 4G op mijn locatie kan gebruiken. Iemand enig idee of vodafone een doelstelling heeft uitgesproken over wanneer 4G beschikbaar moet zijn voor x% consumenten?Sorcerer8472 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:27:
Untouchablezz20: nog niet alle locaties zijn voorzien van 4G, dus het kan nog even duren voordat 4G dezelfde dekking heeft als 2G. Verder zijn er locaties waar nu ook 3G al sterker is dan 2G/4G; deze locaties zijn 3G-only (er zijn meer 3G-masten dan 2G-masten, zeker in stedelijke gebieden). Gaat wel steeds beter worden!
Echter het is een Duits toestel (DBT). Hij is volledig geupdate, maar nog steeds geen LTE switch bij de instellingen.
Iemand een oplossing? Ik weet dat ik eventueel een Nederlandse firmware handmatig kan flashen, maar dat wil ik liever niet doen, geen ervaring mee en wil ook haar toestel niet verzieken
Ik werk in Amsterdam en Amstelveen en ik doe het nu waar Internet ophoudt ga ik met 4G verder. Echt super als het er is.
Offtopic: Ik heb ook net mijn draadloos thuis vervangen en ik haal nu ruim 90 Mbit over draadloos Iphone en Ipad down, dat is al wat beter dan het gammele Ziggo modem met zijn 20 Mbit soms over draadloos. Ik werkte vaak thuis ook over 4G verder omdat het vaak sneller was maar nu top het draadloos. Dus ben er echt over te spreken. Ik krijg morgen mijn Ipad 4G mini en ik heb hier nog een multisim kaartje dus hoop echt dat het 4G er ook op gaat werken.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Als ik op 4G zit op mijn iPhone 5 valt de gehele dataverbinding weg bij een telefoongesprek. Correct?
Dit is wel jammer aangezien dat zolang je op 3G belt in het verleden niet zo was. Toegegeven heb daar ook niet de beste ervaringen mee maat toch...
Kan iemand dit technisch toelichten en mag ik in de toekomst 4G spraak en simultaneous data verwachten? Wellicht is dit op Apple stuff een beperking, maar op andere hardware niet? Of is het de architectuur van 4G?
Thnx alvast.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 93% gewijzigd door RnB op 11-10-2013 13:02 ]
YouTube zat toen in iOS, nu niet meer. Dus denk dat dat niet meer kan. Is ook een foefje voor iOS 5.RnB schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:13:
Ik kan me herinneren dat wat mensen baalden dat de Youtube app geen HD kan tonen wanneer er een cellular verbinding is. Zeker nu met een 4G verbinding.
Nu lees ik her en der dat je met een .plist kan spelen zodat de app alsnog HD kan tonen op een cellular verbinding, echter krijg ik het niet voor elkaar.
Is er iemand die het ook geprobeerd heeft, maar dan met succes?
Zie deze link.
Verwijderd
Sorcerer8472, voor zover ik weet schakelt een telefoongesprek in 4G-bereik terug naar 2G. Gisteren zag ik echter op Den Haag Centraal 3G staan, al was dit eenmalig.
Wat mij trouwens opvalt is sinds de activatie van de 4G BloX ik ook hogere snelheden op 3G haal. Mijn 10GB iPhone 2-altijd abonnement is theoretisch begrensd op 14,4Mbps, echter haal ik nu in dc-hspa+ gebieden op 3G (Haarlem) snelheden rond de 23Mbps.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Bij mij werd de 4G toch in rekening gebracht deze maand.
Goeie, ook even gecontroleerd en hier inderdaad ook. Da's best vaag/slordig/te verwachtenVerwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:07:
Voor die gene die een 4G blox hebben: Die is eigenlijk 2,50 p/m, maar de eerste 3 maanden kosteloos.
Bij mij staat er deze maand 2x 4G Netwerktoegang a EUR 2,07 en EUR 0,87 en een Creditering van 4G Netwerktoegang a EUR 2,90. Dus niet in rekening gebracht.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:07:
Voor die gene die een 4G blox hebben: Die is eigenlijk 2,50 p/m, maar de eerste 3 maanden kosteloos.
Bij 3G was het altijd al mogelijk om data/voice te combineren, zolang ik het mij al kan herinneren. En wat ik begrepen heb is het zelfs mogelijk op 2G maar is dat niet geimplementeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:26:
Het kunnen gebruiken van data en voice op hetzelfde moment is echter relatief nieuw. In december heb ik namelijk contact opgenomen met de klantenservice omdat dit niet kon. Het antwoord van Vodafone was dat op het moment van schrijven geen enkele Nederlandse provider voice en data via 3G tegelijkertijd kon toestaan. Een klein testje op mijn telefoon toont inderdaad aan dat het nu wél kan.
Sorcerer8472, voor zover ik weet schakelt een telefoongesprek in 4G-bereik terug naar 2G. Gisteren zag ik echter op Den Haag Centraal 3G staan, al was dit eenmalig.
Wat mij trouwens opvalt is sinds de activatie van de 4G BloX ik ook hogere snelheden op 3G haal. Mijn 10GB iPhone 2-altijd abonnement is theoretisch begrensd op 14,4Mbps, echter haal ik nu in dc-hspa+ gebieden op 3G (Haarlem) snelheden rond de 23Mbps.
Het klopt wel dat 4G verbindingen vaak terugvallen naar 2G ipv 3G, behalve als je zelf belt, dan gaat het via 3G (indien aanwezig). Ik praat hier wel over KPN, maar dat werkt het zelfde.
Bij bellen wordt het 4G gedeelte uitgeschakeld, waarom is mij niet duidelijk, in principe zou het samen moeten kunnen werken. Het zou wel kunnen dat de fabrikanten ervoor gekozen hebben om maar 1 radio te gebruiken waardoor simultaan werkende verbindingen niet mogelijk zijn.
We hebben het hier over Dual Transfer Mode (DTM) en de beperking zit hem meer in de terminals dan in het netwerk. De 2G chipsets die DTM ondersteunden waren in de tijd dat dit actueel was blijkbaar veel duurder waardoor het nauwelijks voor kwam. Bij de introductie van 3G hebben we ook nog een tijdje toestellen gehad die of voice of data aan konden maar dat is snel geëvolueerd naar dual transfer mode.The Wizard schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:12:
Bij 3G was het altijd al mogelijk om data/voice te combineren, zolang ik het mij al kan herinneren.
En wat ik begrepen heb is het zelfs mogelijk op 2G maar is dat niet geimplementeerd.
[...]
Zover ik weet ondersteunt Vodafone NL dit op 2G en 3G.
Eigenlijk hebben we weer dezelfde problematiek maar dan met een hele andere technische achtergrond.
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 11-10-2013 21:13 ]
KPN is in februari begonnen met de uitrol van 4G en verwacht volgend jaar februari 80% te kunnen voorzien van 4G. Mogen we zoiets ook van Vodafone verwachten?
Dat is heel iets anders dan een landelijke dekking van 80% gezien het meeste volk in de randstad woont.
In de praktijk duurt het gewoon 2 jaar voordat er sprake is van een behoorlijke landelijke dekking. Gezien er nu een 4G race aan de gang lijkt te zijn zal het nu wel wat sneller gaan en denk ik dat je over een jaar al kunt spreken van redelijk landelijke dekking. De fijnmazigheid zal in het 2e jaar komen.
[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 16-10-2013 12:48 ]
KPN heeft over een half jaar landelijke dekking op vrijwel alle 2G-masten, daar waar Vodafone nu in Utrecht maar op de helft ofzo 4G geactiveerd heeft. In de binnenstad in het centrum heb je binnenshuis vaak geen 4G-dekking. Met KPN wel, eigenlijk overal waar je ook 2G hebt.
Zie ook: http://www.coveragechecker.nl/
En bedenk je dat het in dat gebied dus op bijna alle 2G-masten aanstaat en de dekking dus enorm goed is binnenshuis op bijna alle plekken. Intussen wordt ook op een groot aantal masten binnen dit gebied 3G900 geactiveerd waardoor ook de 3G-dekking binnenshuis sterk verbetert.
sta je bij VF op de payroll?robertwebbe schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:46:
Laat je niet gek maken door de marketingpraat, KPN zegt "80% van de Nederlanders".
Dat is heel iets anders dan een landelijke dekking van 80% gezien het meeste volk in de randstad woont.
In de praktijk duurt het gewoon 2 jaar voordat er sprake is van een behoorlijke landelijke dekking. Gezien er nu een 4G race aan de gang lijkt te zijn zal het nu wel wat sneller gaan en denk ik dat je over een jaar al kunt spreken van redelijk landelijke dekking. De fijnmazigheid zal in het 2e jaar komen.
het is gewoon een feit dat KPN ver voor loopt op het gebied van 4g (overigens ook op 3g maar dat is een andere discussie), en het is ook een feit dat VF zich hult in stilzwijgen over wanneer het 4g netwerk verder wordt uitgerold. Bij KPN kun je gewooon op de site zien wanneer je 4g krijgt. Dit weerhoudt VF er echter niet van om misleidende reclames te maken (4g nu beschikbaar, geen vermelding dat het alleen in delen van de randstad beschikbaar is), waarin en passant ook nog concurrenten belachelijk worden gemaakt, dit terwijl de service van VF om te huilen is.
Wat als ze de beloofde datum niet halen qua dekking? dan worden er weer mensen boos en ga klagen.stijnec1 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:34:
[...]
sta je bij VF op de payroll?
het is gewoon een feit dat KPN ver voor loopt op het gebied van 4g (overigens ook op 3g maar dat is een andere discussie), en het is ook een feit dat VF zich hult in stilzwijgen over wanneer het 4g netwerk verder wordt uitgerold. Bij KPN kun je gewooon op de site zien wanneer je 4g krijgt. Dit weerhoudt VF er echter niet van om misleidende reclames te maken (4g nu beschikbaar, geen vermelding dat het alleen in delen van de randstad beschikbaar is), waarin en passant ook nog concurrenten belachelijk worden gemaakt, dit terwijl de service van VF om te huilen is.
Het komt waneer het komt, en als je geen geduld heb en/of vodafone kut vindt ga je toch lekker naar kpn.
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Klagende mensen heb je altijd. Slechte reden. Verder kun je altijd een conservatieve schatting maken, zoals kpn en t-mobile ook hebben gedaan.wimstradamus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:25:
[...]
Wat als ze de beloofde datum niet halen qua dekking? dan worden er weer mensen boos en ga klagen.
Het komt waneer het komt, en als je geen geduld heb en/of vodafone kut vindt ga je toch lekker naar kpn.
Vodafone schakelt op 1 november een deel van hun GSM900 spectrum uit. Zou dat samen kunnen gaan met het inschakelen van flink wat nieuwe 4G masten? Als je je nieuwe masten en spectrum tegelijk configureert, dan kan je op gaan schieten.
Bij Vodafone kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het eerste gebiedje 4G dekking alleen is geactiveerd om reclame te kunnen maken voor 4G op de Iphone 5 zolang de 5C en 5S nog niet in de winkel liggen die geschikt zijn voor het veel beter dekkende KPN 4G netwerk en het 4G netwerk van T-Mobile wat gratis toegankelijk wordt. T-mobile heeft als Vodafone niets doet op 18 november al een grotere 4G dekking die ook werkt op de Iphone 5 en Ipad Retina. KPN heeft midden 2014 landelijke dekking. T-Mobile en Tele2 halen dit op zijn vroegst pas een klein jaar later. Vodafone zal dit ook niet redden verwacht ik.
Daarbovenop heeft KPN gekozen hele regio's in 1 keer helemaal te bedekken. Binnen en buitenshuis overal goede 4G dekking zonder je te moeten afvragen of je dekking zal hebben. De overige providers hebben ervoor gekozen om net als bij 2G en 3G uitrol stadje voor stadje wat dekking te geven. Bij die providers blijf je je nog 1 of 2 jaar afvragen of je wel 4G dekking zal hebben binnen in je huisje of hotel.
Ik hoop dat Vodafone opschiet: thuis en op het werk alleen 2G dekking. In deze tijd geen reden om nog voor een dure Vodafone Red bundel te gaan om 2Gigabyte op 2G/GSM te mogen surfen.
[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 18-10-2013 22:29 ]
Bovendien is het grote voordeel van KPN en Vodafone dat ze een 4G-netwerk kunnen gaan bouwen op de 800Mhz band, terwijl TMobile het moet doen met 1800Mhz.
TMobile zal veel meer masten moeten ombouwen om de zelfde dekking te kunnen krijgen op 4G als KPN, Vodafone en ook Tele2.
Vodafone zal er wel echt een potje van moeten maken willen ze achterblijven bij TMobile...
Verder is het wel degelijk zo dat Vodafone er een gatenkaas van maakt nu. Bij KPN weet je dat waar je 2G hebt, je in 95% van de gevallen ook 4G hebt, bij Vodafone is dat niet zo, bij T-Mobile straks waarschijnlijk wel. Bovendien schijnen ze ook overal gelijk nu UMTS900 uit te rollen (zo veel nieuw spectrum dat dat gemakkelijk kan). Dat betekent dat je 3G-dekking bij T-Mobile straks beter kan worden dan de 2G-dekking op veel plekken, tenzij ze die ook nog gaan uitbreiden naar 900 MHz. Als zij wél op alle locaties in Utrecht 4G activeren en Vodafone niets aanpast, dan zal ondanks gebruik van de lagere frequenties hun dekking minder zijn dan die van T-Mobile.
De stilte + het feit dat sinds augustus de dekking nauwelijks is uitgebreid + het ontbreken van een voor klanten inzichtelijke planning doet mij denken dat Vodafone met nogal wat problemen kampt die ze nu koortsachtig proberen op te lossen.
Ik heb Vodafone inmiddels benaderd via Twitter, ik heb geen zin om te gaan bellen, want dan ben ik alsnog geld kwijt.
Is het bij diegene waar het ook in rekening is gebracht, inmiddels gecrediteerd?
Volgens mij heeft Vodafone je een SMS gestuurd, waarbij de kosten van de 4G blox vorige maand zijn gecrediteerd.RnB schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:47:
Hm, de 4G blox is ook bij mij in rekening gebracht.
Ik heb Vodafone inmiddels benaderd via Twitter, ik heb geen zin om te gaan bellen, want dan ben ik alsnog geld kwijt.
Is het bij diegene waar het ook in rekening is gebracht, inmiddels gecrediteerd?
Maar ik heb via Twitter te horen gekregen dat ik vanaf vandaag 3 maanden korting krijg.
Dit topic is gesloten.
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.