[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 10:13
@RobertWebbe, weet jij niet iets over de Vodafone planning op 4g gebied? Het is wel heel stil in het Vodafone kamp.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 18:01

robertwebbe

Robert Webbe

Helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ik ben ook wel aardig benieuwd ja, ik zit al tijden te kijken of er al een stukje land bij is, maar nee hoor.

Overigens word mij sinds ik CyanogenMod op mijn Xperia Z geïnstalleerd hebt wel duidelijk dat DC HSDPA+ hier en daar ook zeker al aanwezig is (de standaard firmware geeft dat niet aan, tenminste, NOOIT eerder gezien). Onderweg naar België diverse keren in mijn scherm zien staan.

Voor de rest een raar iets (gezien de lage frequenties en de hoeveelheid omgebouwde antennes): een vriend van mij heeft wel 2G in huis, maar geen 4G met KPN. Ik hoop niet dat dat het eindresultaat word, want ik had toch echt hoop om gewoon eindelijk overal dekking te hebben straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN bouwt voorlopig alleen antennes om op plekken waar glasvezel ligt. Dus sommige masten krijgen nog even geen 4G. Ik gok dat ze die gaan toevoegen als er in maart/april volledige landelijke dekking is op alle plekken waar de backend ook volgetrokken kan worden, maar heb geen idee of ze er een officiële statement over hebben gedaan al.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:27
Ik zag deze kaart toevallig voorbij komen, maar niet met een link. Iemand enig idee van welke site deze kaart komt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EhWDPBbl.png

Edit: 4gdekking.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-10-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:22

swv

Ook ik ben in afwachting van een 4g uitbreiding naar andere steden. 5 augustus is alweer 2,5 maand geleden!

Vanmiddag dacht ik even dat het zover was. Ik stond namelijk op het dakterras van La Place in Haarlem (een relatief hoog punt in de omgeving) en ik had 2 streepjes (!) 4g op mijn iPhone 5s. Even later bedacht ik mij dat 2 streepjes wel erg weinig was op zo'n locatie en eenmaal beneden had ik weer 3g. Waarschijnlijk had ik dus verbinding met een mast in het westelijk havengebied van Amsterdam 9km verderop. Ik heb trouwens al vaker ervaren dat de dekkingskaart wat 4g betreft best bescheiden is. Ook wanneer ik me laag bij de grond bevind :P

Een vriend van mij had vandaag trouwens 4g in Leiden (omgeving centrum/station) op zijn iPhone 5 terwijl hij in de trein zat. Leiden komt niet voor op de dekkingskaart (voorheen wel toch?). Leeuwarden daarentegen staat er weer voor de 2e keer op. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan heel goed dat je contact had met Amsterdam. Die frequentie is nog redelijk leeg dus technisch is het helemaal niet moeilijk of raar dat het (zelfs goed en op hoge snelheid) werkt als je op een hoog punt zit met bijna direct zicht :)

Op Twitter las ik toevallig iets van iemand die Vodafone 4G had in Apeldoorn. Da's best ver buiten het dekkingsbereik. Ben wel benieuwd waar er nu dekking is wat niet officieel op de kaart staat... en wat het plan nou is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wellicht dat ze in Leiden en Apeldoorn al 4g small cells inzetten? Deze kleine masten staan tevens niet in het Antenneregister. Op Utrecht Centraal had ik bijvoorbeeld voorheen met een iPhone 5 (dus 1800MHz) ook al dekking terwijl de dekkingskaart dat ook niet aangaf. Nu trouwens ook nog niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:02
Ik heb in Leiden nog nooit 4G gehad op mijn iPhone 5 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik moet overstappen van Hi naar een andere provider omdat KPN bij mij in de straat een white spot heeft. Ik heb geen idee meer waar ik nu naar toe moet. T-mobile of Vodafone....Deze non-communicatie van Vodafone maakt het niet makkelijker.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 11:00
misschien gewoon eens een prepaid sim halen van beide providers om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

MarcoC schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:19:
Ik heb in Leiden nog nooit 4G gehad op mijn iPhone 5 hoor.
Ik heb het nog eens nagevraagd. Waarschijnlijk even kort een signaaltje opgepikt uit Den Haag ofzo net als mijn ervaring in Haarlem, of een foute weergave. Jammer, op deze manier blijven we speculeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:48:
KPN bouwt voorlopig alleen antennes om op plekken waar glasvezel ligt. Dus sommige masten krijgen nog even geen 4G. Ik gok dat ze die gaan toevoegen als er in maart/april volledige landelijke dekking is op alle plekken waar de backend ook volgetrokken kan worden, maar heb geen idee of ze er een officiële statement over hebben gedaan al.
Deze masten worden geupgrade wanneer alle vergunningen rond zijn, en uiteraard een graafteam beschikbaar is. Je ziet dit ook op ltemasten.nl dat nu nog steeds her en der rond Amsterdam/Utrecht/Den Haag/rest van het 4G gebied 4G masten van KPN geactiveerd worden.

Officiële statement van KPN is bovenstaande. Bron: hoofd techniek 4G KPN, dus redelijk betrouwbaar :).
Sorcerer8472 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:53:
T-Mo heeft al een tijdje 4G-dekking in Utrecht hoor. Alleen nog niet toegankelijk voor klanten. Ik zou ze niet al te veel onderschatten.

Verder is het wel degelijk zo dat Vodafone er een gatenkaas van maakt nu. Bij KPN weet je dat waar je 2G hebt, je in 95% van de gevallen ook 4G hebt, bij Vodafone is dat niet zo, bij T-Mobile straks waarschijnlijk wel. Bovendien schijnen ze ook overal gelijk nu UMTS900 uit te rollen (zo veel nieuw spectrum dat dat gemakkelijk kan). Dat betekent dat je 3G-dekking bij T-Mobile straks beter kan worden dan de 2G-dekking op veel plekken, tenzij ze die ook nog gaan uitbreiden naar 900 MHz. Als zij wél op alle locaties in Utrecht 4G activeren en Vodafone niets aanpast, dan zal ondanks gebruik van de lagere frequenties hun dekking minder zijn dan die van T-Mobile.

De stilte + het feit dat sinds augustus de dekking nauwelijks is uitgebreid + het ontbreken van een voor klanten inzichtelijke planning doet mij denken dat Vodafone met nogal wat problemen kampt die ze nu koortsachtig proberen op te lossen.
Klopt, hier staat een overzicht (http://www.4gmast.nl/2013...tennes-in-groot-amsterdam) van alle masten van de providers in Amsterdam.

Daaruit blijkt dat Vodafone 40 masten minder geactiveerd heeft dan T-Mobile (op LTE1800). T-Mobile is dus fijnmaziger op deze band.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Op basis daarvan kan je moeilijk een conclusie trekken.

Het lijkt er idd op dat T-Mobile fijnmaziger is dan Vodafone, als we het hebben over het gebied binnen de ring op de frequentie 1800Mhz.
Alleen zegt dat in dit geval niet zo heel veel als je hebt de daadwerkelijke kwaliteit van het netwerk... Ten eerste zijn er door de dichte bebouwing en de gebruikte frequentie ook veel meer masten nodig. Ten tweede, waarschijnlijk belangrijker, al die masten van TM werken alleen op 1800, die van Vodafone werken daarnaast óók op 800Mhz.

Vodafone kan sneller een gebied van dekking voorzien dan T-Mobile, dat ze bij Vodafone nu niet gelijk alle masten ombouwen zou kunnen zijn omdat het niet nodig is. Vanuit Vodafone beredeneert is het misschien op dit moment belangrijker dát er dekking is, dan dat er veel capaciteit is. Die noodzaak is er voorlopig gewoon niet. Terwijl T-Mobile wel zoveel masten moet ombouwen om (in dit geval) Amsterdam van 4G te kunnen voorzien, puur vanwege de frequentie.

Zolang Vodafone niks prijsgeeft over de uitbreiding van het 4G-netwerk (wat schijnbaar hun beleid is op dit gebied) blijft het allemaal puur speculatie.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat ze bij Vodafone stilzitten. Het lijkt mij ook vreemd dat ze opeens problemen zouden hebben met de verdere uitrol, als je eerder dit jaar al wel vrij snel een redelijk dekkingsgebied in de Randstad weet te realiseren.
Al is dit natuurlijk net zo goed speculaas. :)

[ Voor 9% gewijzigd door P.K. op 25-10-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanuit Vodafone beredeneert is het misschien op dit moment belangrijker dát er dekking is, dan dat er veel capaciteit is.
Die fijnmazigheid is ook nodig voor goede binnendekking, zelfs op LTE800. KPN biedt dat juist wel.

Ik vraag me af of Vodafone nu ineens met een groot aantal nieuwe sites komt, wellicht precies op het moment dat T-Mobile haar netwerk online gooit. Kunnen ze er weer een lekker lullige reclamecampagne tegenaan gooien.
Vodafone bouwt niet alle masten standaard om naar 4G. De reden hiervan is nog onbekend. KPN en T-Mobile (en indirect Tele2) zijn wel bezig om bijna alle masten (waarin GSM900 en/of GSM1800 antennes zitten) om te bouwen.
Het is dat ik het nu nog niet gebruik, maar da's voor mij wel reden om toch eens achter m'n oren te krabben als ik weer ga verlengen (begin volgend jaar als htc weer een groot nieuw toestel heeft waarschijnlijk).

[ Voor 33% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-10-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:23:
[...]

Die fijnmazigheid is ook nodig voor goede binnendekking, zelfs op LTE800. KPN biedt dat juist wel.

Ik vraag me af of Vodafone nu ineens met een groot aantal nieuwe sites komt, wellicht precies op het moment dat T-Mobile haar netwerk online gooit. Kunnen ze er weer een lekker lullige reclamecampagne tegenaan gooien.
Gezien de marketingstrategie die Vodafone er momenteel op nahoudt zou dat zo maar kunnen idd...

KPN is op dit moment ook met een andere strategie bezig. KPN bouwt gelijk alles om, terwijl Vodafone -denk ik- een dekkingsgebied wil creëren waarbij ze eerst het grootste gedeelte van de bevolking 4g-dekking bieden. Eerst dus de grote steden en daarna pas alles er tussen in, zoals TM het ook gaat doen.

Uiteraard is fijnmazigheid een voordeel, maar die 800 masten reiken veel verder. Zo groot is het verschil in aantal masten niet, dus ik gok dat het netwerk van Vodafone nog steeds beter/meer bereik biedt dan dat van TM.
Vodafone hoeft momenteel gewoon minder om te bouwen om dezelfde dekking te kunnen bieden. Ze hoeven minder masten om te bouwen = minder personeel inhuren = minder kosten. Of ze kunnen met evenveel personeel in evenveel tijd een veel groter dekkingsgebied creëren.
Uiteindelijk zullen alle masten toch omgebouwd gaan worden naar SingleRAN apparatuur en dan is er weinig reden om niet op elke mast 4g te bieden (zolang er glas ligt). Vodafone is met meer masten dan T-Mobile én een betere frequentie toch wel in het voordeel.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:23:
[...]

Het is dat ik het nu nog niet gebruik, maar da's voor mij wel reden om toch eens achter m'n oren te krabben als ik weer ga verlengen (begin volgend jaar als htc weer een groot nieuw toestel heeft waarschijnlijk).
In dat geval is er maar 1 provider waar je naartoe kan: KPN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
O+
P.K. schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:46:
Op basis daarvan kan je moeilijk een conclusie trekken.

Het lijkt er idd op dat T-Mobile fijnmaziger is dan Vodafone, als we het hebben over het gebied binnen de ring op de frequentie 1800Mhz.
Alleen zegt dat in dit geval niet zo heel veel als je hebt de daadwerkelijke kwaliteit van het netwerk... Ten eerste zijn er door de dichte bebouwing en de gebruikte frequentie ook veel meer masten nodig. Ten tweede, waarschijnlijk belangrijker, al die masten van TM werken alleen op 1800, die van Vodafone werken daarnaast óók op 800Mhz.

Vodafone kan sneller een gebied van dekking voorzien dan T-Mobile, dat ze bij Vodafone nu niet gelijk alle masten ombouwen zou kunnen zijn omdat het niet nodig is. Vanuit Vodafone beredeneert is het misschien op dit moment belangrijker dát er dekking is, dan dat er veel capaciteit is. Die noodzaak is er voorlopig gewoon niet. Terwijl T-Mobile wel zoveel masten moet ombouwen om (in dit geval) Amsterdam van 4G te kunnen voorzien, puur vanwege de frequentie.

Zolang Vodafone niks prijsgeeft over de uitbreiding van het 4G-netwerk (wat schijnbaar hun beleid is op dit gebied) blijft het allemaal puur speculatie.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat ze bij Vodafone stilzitten. Het lijkt mij ook vreemd dat ze opeens problemen zouden hebben met de verdere uitrol, als je eerder dit jaar al wel vrij snel een redelijk dekkingsgebied in de Randstad weet te realiseren.
Al is dit natuurlijk net zo goed speculaas. :)
Dat gaf ik ook aan, de vergelijking was ook met LTE1800, niet met 800. Dan kun je beter KPN met Vodafone vergelijken. Dan praat je nog steeds over een >150 masten LTE800 van KPN tov 70 van Vodafone. Je mag de LTE1800 en LTE800 niet bij elkaar optellen voor de dekking, aangezien 90% combinatie masten zijn van LTE800 en LTE1800. Daaruit kun je de conclusie trekken dat de dekking van T-Mobile fijnmaziger is dan die van Vodafone in hetzelfde gebied. Uiteraard heeft de locatie en/of zendvermogen/etc. daar ook mee te maken, maar afgezien van dat, aangezien in Amsterdam ook veel masten worden gedeeld.

Je weet niet wat T-Mobile straks samen met Tele2 gaan doen, misschien gaan ze elkaar LTE frequenties wel gebruiken als MVNO's... Dan wordt het erg interessant om over te stappen naar T-Mobile/Tele2.

De noodzaak voor veel capaciteit is er zeker wel, in veel speedtests van Vodafone blijkt dat de download toch behoorlijk achterloopt. Er zit blijkbaar nog wel een bepaalde capaciteits probleem in het netwerk.

Vodafone was al een tijdje bezig met de uitrol, in stilte. Ik vermoed/hoop ook dat Vodafone binnenkort weer een stapel steden vrijgeeft, en laat ze aub stoppen met de zeer irritante reclame...
Vodafone hoeft momenteel gewoon minder om te bouwen om dezelfde dekking te kunnen bieden. Ze hoeven minder masten om te bouwen = minder personeel inhuren = minder kosten. Of ze kunnen met evenveel personeel in evenveel tijd een veel groter dekkingsgebied creëren.
Uiteindelijk zullen alle masten toch omgebouwd gaan worden naar SingleRAN apparatuur en dan is er weinig reden om niet op elke mast 4g te bieden (zolang er glas ligt). Vodafone is met meer masten dan T-Mobile én een betere frequentie toch wel in het voordeel.
T-Mobile werkt samen met Tele2 om de masten om te bouwen, dat scheelt tijd en kosten, je kunt immers veel kosten delen.
En glasvezel is het probleem voor Vodafone, Vodafone heeft veel minder sites met glas dan KPN, daarom zal de uitrol van Vodafone ook langzamer gaan, of ze moeten eerst gebruik blijven maken van microwave, ik vermoed het laatste.

[ Voor 13% gewijzigd door The Wizard op 25-10-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
The Wizard schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:16:
Dat gaf ik ook aan, de vergelijking was ook met LTE1800, niet met 800. Dan kun je beter KPN met Vodafone vergelijken. Dan praat je nog steeds over een >150 masten LTE800 van KPN tov 70 van Vodafone. Je mag de LTE1800 en LTE800 niet bij elkaar optellen voor de dekking, aangezien 90% combinatie masten zijn van LTE800 en LTE1800. Daaruit kun je de conclusie trekken dat de dekking van T-Mobile fijnmaziger is dan die van Vodafone in hetzelfde gebied. Uiteraard heeft de locatie en/of zendvermogen/etc. daar ook mee te maken, maar afgezien van dat, aangezien in Amsterdam ook veel masten worden gedeeld.
Ik tel die masten ook niet bij elkaar op, maar 4G op twee afzonderlijke frequenties betekend zeker wel meer capaciteit op één mast.
Bovendien zal je met een mast die werkt op 800Mhz een gebied van dekking voorzien dat ongeveer 4x de oppervlakte heeft van een mast die alleen werkt op 1800Mhz. Daarom hoeft Vodafone dus minder masten om te bouwen om een hele stad van dekking te kunnen voorzien. Terwijl T-Mobile wel die masten *moet* ombouwen voordat ze kunnen spreken over dekking in een hele stad, daarmee zijn ze idd fijnmaziger. Dat zegt echter niet gelijk dat het netwerk beter is, Vodafone zal veel deadspots kunnen opvangen met 800Mhz, TM niet.
KPN heeft het duidelijk het beste voor elkaar, gezien de andere, veel duurdere, uitrolstrategie.

Je weet niet wat T-Mobile straks samen met Tele2 gaan doen, misschien gaan ze elkaar LTE frequenties wel gebruiken als MVNO's... Dan wordt het erg interessant om over te stappen naar T-Mobile/Tele2.
Dat zal niet gebeuren. Ik ken de voorwaarden niet, maar ik gok dat dit niet is toegestaan door de staat.
Tele2 heeft als nieuwkomer tegen een enorm gereduceerd bedrag mogen bieden op de 800Mhz band. Als TM daar goedkoop gebruik van gaat maken zou dat oneerlijke concurrentie beteken voor KPN en Vodafone die ieder 10x zoveel hebben betaald.

De noodzaak voor veel capaciteit is er zeker wel, in veel speedtests van Vodafone blijkt dat de download toch behoorlijk achterloopt. Er zit blijkbaar nog wel een bepaalde capaciteits probleem in het netwerk.
Welke speedtests? Ik heb alleen getest met een iPhone 5 en alleen nog maar in Amsterdam, maar merk er weinig van. Altijd een goede snelheid, zelfs in de spits, trein, of volle ArenA.

[...]

T-Mobile werkt samen met Tele2 om de masten om te bouwen, dat scheelt tijd en kosten, je kunt immers veel kosten delen.
En glasvezel is het probleem voor Vodafone, Vodafone heeft veel minder sites met glas dan KPN, daarom zal de uitrol van Vodafone ook langzamer gaan, of ze moeten eerst gebruik blijven maken van microwave, ik vermoed het laatste.
Hoe het met het glas zit heb ik werkelijk geen idee van. Ligt er bijv. glas op locaties waar ze nu al HSDPA aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Niet altijd. Denk bijvoorbeeld aan de grote zendmastbrand van de FM zenders van een tijdje geleden. Vodafone gebruikte die mast ook als knooppunt voor hun straalzenders naar de 3G antennes toe. Er was toen ineens in de hele omgeving geen 3G meer te bekennen. Vooral buiten de randstad is dit een serieus probleem. Gelukkig zijn ze nu hard bezig om overal glasvezel heen te krijgen en de capaciteit te verhogen. 3G gaat denk ik na de activatie van het 4G netwerk nog een flinke snelheidsboost krijgen omdat het netwerk A ontlast wordt door 4G en B omdat de capaciteit van de internetverbinding op de mastlocatie een stuk hoger zal zijn.

Vraag me eigenlijk af of Vodafone gebruik maakt van eigen fibers of dat ze inkoppelen in bijvoorbeeld Eurofiber ringen, weet iemand dat?

[ Voor 9% gewijzigd door RadioAir op 26-10-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 16:01
Hier een speedtest in Hilversum, vlakbij station Hilversum Noord en het mediapark.

http://www.speedtest.net/my-result/i/670175826

Dit is de snelste van de 5 tests die ik heb gedraaid maar de download bleef vaak toch steken rond de 13Mbit en de upload schommelde rond de 12-19Mbit.

Geen denderende snelheden dus.

[ Voor 5% gewijzigd door GWashington op 26-10-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nergens 4G kunnen ontvangen op m'n iPhone 5, ook niet toen ik langs Amsterdam (ring) reed of in Utrecht centrum was. Waar zou dit aan kunnen liggen? Heb gewoon een Vodafone RED Abonnement.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Dat is raar. Daar zou je namelijk wel gewoon 4G moeten hebben. Draai je wel iOS 7? En wat is je carrier version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GWashington schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:55:
Dat is raar. Daar zou je namelijk wel gewoon 4G moeten hebben. Draai je wel iOS 7? En wat is je carrier version?
Heb de nieuwste versie van iOS en heb carrier version vf nl 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bulldog: hoe weet je dat van die glasvezel?

Trouwens, ik vraag me af hoe veel duurder de strategie van KPN is; uiteindelijk moet toch alles om naar SingleRAN omdat het op lange termijn gewoon echt veel goedkoper is. Alleen schuift KPN die investering ver naar voren door alles in één keer te doen. Of het uiteindelijk zo veel duurder is (los van de fijnmazigheid van het KPN-net die hoger is dan die van de andere twee) vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Heb de nieuwste versie van iOS en heb carrier version vf nl 15.5
Als je 4G schakelaar aan zou staan dan zou je gewoon 4G moeten hebben in het centrum van Utrecht. Zou anders even met Vodafone contact opnemen om te kijken of 4G wel geactiveerd is op jouw sim. Want ik heb met iPhone 5, iOS 7.0.3 en vf nl 15.5 gewoon 4G in Utrecht, overigens heb ik wel Vodafone RED Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:56:
bulldog: hoe weet je dat van die glasvezel?

Trouwens, ik vraag me af hoe veel duurder de strategie van KPN is; uiteindelijk moet toch alles om naar SingleRAN omdat het op lange termijn gewoon echt veel goedkoper is. Alleen schuift KPN die investering ver naar voren door alles in één keer te doen. Of het uiteindelijk zo veel duurder is (los van de fijnmazigheid van het KPN-net die hoger is dan die van de andere twee) vraag ik me af.
Ooit eens een NOC engineer van Vodafone gesproken hierover. Het hele idee van het FastForward programma is dat er zoveel mogelijk sites met straalverbinding worden omgebouwd naar een vaste verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... vorige week naar Vodafone gebeld... had een 4G BloX, en een Galaxy Mega i9205 LTE.... was in een LTE-zone, maar mijn Mega bleef maar op 4G. Mijn toestel is volgens Vodafone 4G Ready, mijn abonnement en SIM ook.. waar lag het aan? de Mega had volgens Vodafone nog een Carrier Update nodig. Best apart, want bij KPN en HI is de 4G Functie gewoon beschikbaar. ik moest volgens hen mijn APN-Drager op LTE zetten... helemaal geen Internet meer... best vervelend, ik denk dat dit toch wel mooi het laaste abbo bij Vodafone is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Vandaag was ik in de Vodafone winkel en hoorde daar de verkoper tegen een klant zeggen dat 4g in Arnhem voor het einde van het jaar moet werken. Verkooppraat of....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 23:12
Heeft iemand al informatie over de 10GB bundel van de Vodafone actie van vorig jaar (of het doorloopt)? De eerste abonnementen zullen moeten aflopen.

[ Voor 6% gewijzigd door menalert op 28-10-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb gelezen dat deze blijven doorlopen, dus korting blijft gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
menalert schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:13:
Heeft iemand al informatie over de 10GB bundel van de Vodafone actie van vorig jaar (of het doorloopt)? De eerste abonnementen zullen moeten aflopen.
Die van mij (SO F&F) loopt gewoon door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hier ook, loopt allemaal netjes door, al zullen ze zich bij Voda wel afvragen welke malloot een 10GB bundel heeft maar maar 0,9-1,2GB per maand gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

tha_bulldog schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:37:
Hier ook, loopt allemaal netjes door, al zullen ze zich bij Voda wel afvragen welke malloot een 10GB bundel heeft maar maar 0,9-1,2GB per maand gebruikt :P
Denk dat ze daar blijer mee zijn, dan "malloten" die 9.5-9.9GB verstoken per maand. ;)

Ik verbruikte rond 1GB per maand, maar voor 15€ per maand is geen enkel ander abo interessant met zoveel data. Ik hoef me nu in ieder geval nergens druk over te maken qua data. Enige nadeel is nu dat ik mijn iPhone 5 niet kan koppelen aan mijn Alpine radio, waardoor ik een stuk minder audio stream. Mijn 4 stond altijd in een cradle en speelde altijd online radio.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:14

RnB

Zouden ze ooit nog met zo'n mooie databundel komen?
Het was een verademing om van 1GB naar 4GB te gaan, maar ook met die laatste zit ik erg vaak aan de max, waardoor ik de laatste paar dagen van de maand niet mijn normale internetgebruik kan hanteren.

Heel misschien gaan ze reageren op de T-Mobile 4G bundels met 10GB data, hopelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 03-10 16:56

TMC

thunder8 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:11:
[...]

Denk dat ze daar blijer mee zijn, dan "malloten" die 9.5-9.9GB verstoken per maand. ;)

Ik verbruikte rond 1GB per maand, maar voor 15€ per maand is geen enkel ander abo interessant met zoveel data. Ik hoef me nu in ieder geval nergens druk over te maken qua data. Enige nadeel is nu dat ik mijn iPhone 5 niet kan koppelen aan mijn Alpine radio, waardoor ik een stuk minder audio stream. Mijn 4 stond altijd in een cradle en speelde altijd online radio.
Zelfde hier. 10 GB heb ik niet nodig, maar het betekent voor mij vrijheid om op elk gewenst moment Spotify in de hoogste kwaliteit aan te slingeren. Die vrijheid is mij veel waard. Daarnaast is het abonnement ook goedkoop, zelfs als zou ik over stappen, ik zal altijd meer geld kwijt zijn voor minder data.

Nee, dit abonnement houd ik tot het einde van mijn leven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

TMC schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:46:
[...]
En niet te vergeten dat je 4G voor een knaak per maand kan activeren. Alleen mogelijk op deze abo's buiten RED. En die zijn weer een heel stuk duurder. Mijn abo heeft een einddatum van 2031, dus voorlopig krijgen ze mij niet naar een ander abo.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
TMC schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:46:
[...]
Zelfde hier. 10 GB heb ik niet nodig, maar het betekent voor mij vrijheid om op elk gewenst moment Spotify in de hoogste kwaliteit aan te slingeren. Die vrijheid is mij veel waard. Daarnaast is het abonnement ook goedkoop, zelfs als zou ik over stappen, ik zal altijd meer geld kwijt zijn voor minder data.

thunder8 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

En niet te vergeten dat je 4G voor een knaak per maand kan activeren. Alleen mogelijk op deze abo's buiten RED. En die zijn weer een heel stuk duurder. Mijn abo heeft een einddatum van 2031, dus voorlopig krijgen ze mij niet naar een ander abo.
Same. Ik heb ook 11GB om te verstoken. Tenzij ze nieuwe vergelijkbare abo's introduceren die goedkoper zijn zal ik niet zo snel wisselen. Ik kan alles streamen wat ik wil en dat is me het geld dubbel en dwars waard. En nu met 4G voor een knaak erbij ben ik helemaal 'hooked' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in de trein bij Heemstede en zie tot m'n grote verbazing opeens 4G in beeld. Snelheid 15,8 Mbps down, 12,33 up. Nog meer mensen nieuwe plekken met dekking gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
menalert schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:13:
Bij mij probeerden ze er onderuit te komen (de levenslange F&F)...

Mijn factuur was ineens meer dan 2x zo hoog als normaal. Na wat gebrabbel op Facebook wilden ze er een jaar aan vast plakken, daar ging ik nog steeds niet mee akkoord. Na nog wat gebrabbel heb ik nu wel gewoon levenslang de korting (na een verwijzing van een forumpost van een jaar terug op hun eigen forum, bevestigd door hun eigen moderator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Tristan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

[...]

Same. Ik heb ook 11GB om te verstoken. Tenzij ze nieuwe vergelijkbare abo's introduceren die goedkoper zijn zal ik niet zo snel wisselen. Ik kan alles streamen wat ik wil en dat is me het geld dubbel en dwars waard. En nu met 4G voor een knaak erbij ben ik helemaal 'hooked' :)
Met een beetje mazzel kun je zelfs verder dan dat. Bij mij faalde da snelheidscap een maandje terug en heb ik zo 14,5 GB op 4G-snelheid kunnen verstoken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog eens antenneregister bekeken. T-Mobile gaat echt hard. Zowat alle 2G-antennes in Utrecht hebben ze vervangen door SingleRAN met LTE1800 erop. Vodafone staat intussen stil sinds de lancering in Augustus. Althans, dat lijkt zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Als ik de ervaringen zo eens lees dan moet ik dus niet aan VF gaan beginnen? Mag binnenkort een nieuw abonnement en ik wil eigenlijk wel iets met veel data en onbeperkt bellen lijkt me ook wel praktisch. Red lijkt me dus een goede optie en is vooral goedkoop in vergelijking met dezelfde optie van KPN, maar ik vind zelf het netwerk van KPN ook echt heel veel fijner. 4G van VF valt dus ook tegen als ik het zo lees, dus dan maar wat meer uitgeven?

KPN is gewoon duuuuuuuuuuur

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
VF heeft volgens mij gewoon een heel groot communicatieprobleem. Uiteindelijk zullen alle aanbieders wel op 4g over gaan. KPN/Hi is er gewoon al heel ver mee. Andere volgen. Staar je niet te veel blind op Tmobile. Zij hebben ook een planning tot eind 2014 (zo uit mijn hoofd) voor er landelijke dekking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En als ik zie op hoeveel plekken de 3G ietsjes minder is dan ik gewend ben, dan verwacht ik dat ze al plek aan het maken zijn en straks "de switch omzetten" en plots in alle steden een redelijke dekking hebben.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telfordia: ja, hun planning incl. landkaart vind je hier: http://www.t-mobile.nl/4G
Bij Vodafone geen indicatie over uitrol verder.

Coach4All: hoe bedoel je 3G ietsjes minder dan gewend? Ik merk vooral dat je bij EDGE-locaties in hun netwerk baggersnelheden haalt op 2G. Echt bizar traag vaak. M'n iPad gaf 1.5 kByte/s aan ofzo. 3G zie ik niet veel verschil in behalve dat het erop lijkt dat het nu beter werkt bij heel erg weinig streepjes, alsof zij m'n telefoon beter ontvangen dan vroeger.

Maargoed, zou leuk zijn als ze dat doen, en zie ik ze ook wel voor aan, dat ze dat 1 dag voor de launch van T-Mobile doen.

Maardiweb: depends, op plekken waar je het ontvangt is het snel, alleen heeft KPN verreweg de beste dekking, zowel binnen als buiten de steden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Zit eigenlijk een beetje te denken of het zin heeft om een chille aanbieding af te wachten. Nederland is duur wat betreft mobiel bellen / internet, dus ik hoop eigenlijk dat er gewoon wat leuke aanbiedingen / prijsverlagingen aan gaan komen, al dan niet onder druk van de EU.
Valt me vooral op dat ik gewoon voor 33 eu een nieuw VF red abbo kan nemen met telefoon, terwijl een sim only met zelfde bij KPN/Hi me ongeveer hetzelfde kost.. Zal ik die gok gaan nemen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 11:27
Sinds vanmiddag heb ik 4g dekking in Alkmaar. Lijkt vooralsnog redelijk stabiel... 18Mbit down 21 mbit up. Dat is 2x zoveel upload als wat ik bij UPC heb... Waarom blijft upload bij de kabelboeren toch zo achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb het idee dat de dekkingskaart niet accuraat is. Zoals bv Alkmaar die al 4G heeft, maar niet op de kaart terug te vinden is. Hoop dat ze snel met een planning aankomen of opeens een flink aantal steden/dorpen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 11:00

zTz

Huh 4g in Alkmaar? Waarom kan ik daar niks over terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Untouchablezz20 schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:54:
Heb het idee dat de dekkingskaart niet accuraat is. Zoals bv Alkmaar die al 4G heeft, maar niet op de kaart terug te vinden is. Hoop dat ze snel met een planning aankomen of opeens een flink aantal steden/dorpen activeren.
https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
rechts onderin staat: dekking informatie bijgewerkt op 30 oktober

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Bijzonder. Waar ontvang je dat? In Alkmaar noord nog gewoon 3g. Althans de mast bij de Mare die zo'n beetje de enige is in de omgeving. Als dit allemaal klopt dan is de uitrol wel bijzonder omdat niet een hele stad direct wordt voorzien. Nog meer gatenkaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Laatst online: 29-09 11:27
Ik woon in het centrum van Alkmaar. Postcode 1811mv. Vol 4g bereik heb ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Inderdaad ik ervaar het zelf inmiddels ook. Ik fietste langs het Noord Hollands Kanaal en ving meteen het signaal op. Hele tijd zwak tot het centrum en ben nu op het station met twee streepjes. Op de postcode die jij noemt waren kortgeleden nog werkzaamheden zag ik op het forum van Vodafone. Hopelijk is dit een teken dat het op meer plekken in Nederland beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Is dat vlekje in Friesland met 4G ook nieuw? Mensenlief als dit alles is wat ze sinds augustus gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Die zit er al een tijdje, vanaf september al. Dat is maar 1 mast die aangepast is. Geschiedenis uitrol: http://www.4gmast.nl/2013-06-16-07-20-28/dekking-vodafone

Weinig geschiedenis op dit moment sinds het begin van de uitrol, er is bijna niks veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Ja. De uitrol van VF is vervelend traag. Maar wat nog erger is, is dat er gewoon niet gecommuniceerd wordt. Als dit zo door gaat mogen we blij zijn als we rond 2016 eindelijk redelijke 4G dekking hebben. Begin er ook redelijk spijt van te krijgen dat ik voor VF heb gekozen en niet gewoon gewacht heb.

Verder die dekkingskaart klopt idd niet. In Hilversum is ook 1800MHz 4G maar volgens de dekkingskaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 23:12
Sterker nog, volgens de dekkingskaart zou er 4G in Leiden zijn en dat hebben ze weggehaald. Toen ik hen sprak hierover beweerden ze dat het er nooit heeft opgestaan en nooit 4G is geweest (toch heb ik even 4G gebruikt). Ik heb met mijn K5005 problemen met de handover van 3G naar 4G hij switcht helemaal niet, wel van 4G maar 3G.

[ Voor 11% gewijzigd door menalert op 05-11-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Er is ook geen enkele inside information beschikbaar, alsof ze zelf geen idee hebben hoe ze het gaan aanpakken. Daarentegen hebben ze nog wel even de tijd. KPN biedt vanaf Feb. 2014 4g aan hier en t-mobile pas vanaf aug 2015. Het vervelende is, en dat is ook al een paar keer langsgekomen, dat er geen planning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Er is vast wel een planning, maar deze is niet openbaar gemaakt. Vodafone zwijgt op dat gebied, via welk medium dan ook. Dat gaat ze vast klanten kosten, de consument van tegenwoordig wil gewoon weten waar hij/zij aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Vaak lekt dat toch uit. Maar nu is er helemaal niks uitgelekt en dat doet toch vermoeden dat er geen/weinig planning is.

[ Voor 3% gewijzigd door GWashington op 05-11-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zonder planning is het netwerk niet op te zetten, je zit met vergunningen, apparatuur, inhuur personeel, etc. En Vodafone moet nog veel meer glasvezel de grond in stampen dan bijv. KPN.

De eerste T-Mobile resultaten zijn ook netjes: http://www.4gmast.nl/nieu...p-het-t-mobile-4g-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Je weet nooit hoe ver Vodafone echt is met ombouwen...

De overheid is namelijk blijkbaar ook redelijk zwijgend met zijn register. Ik zie namelijk in mijn buurt antennes van T-Mobile die er een week geleden nog niet op stonden ondanks dat ze al sinds 10 augustus in gebruik zijn volgens antenneregister.

Voor de rest zou een update uit kamp Vodafone wel gewenst zijn ja. Tevens vind ik het niet ala minuut een must dat die punten direct op glas zitten, ik vind het fijner om gewoon wat meer balkjes te hebben, dat is altijd fijn voor je batterij (die eigenlijk gewoon nog steeds belachelijk snel leeg is)...

Ik hoop namelijk toch wat extra werktijd te krijgen als 4G straks betere dekking bied hier. Mijn telefoon gaat gemakkelijk elke dag leeg helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door BDHowner op 05-11-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Vodafone is met zijn RED abonnementen alleen wel echt een stuk goedkoper dan KPN.. Hopelijk wordt geduld beloond? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Maardiweb schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:44:
Vodafone is met zijn RED abonnementen alleen wel echt een stuk goedkoper dan KPN.. Hopelijk wordt geduld beloond? :D
Als je meer dan een tientje per maand kan besparen zou ik persoonlijk gewoon Vodafone nemen.

Ik verwacht echt niet dat Vodafone ineens nog maanden nodig heeft om er überhaupt *iets* bij te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Sowieso kan een bedrijf als Vodafone het zich echt niet permitteren om geen planning te hebben wbt de toekomst van hun netwerk. Zo'n planning is er echt wel. Dat hele Fast Forward plan is ongetwijfeld een stuk verder uitgewerkt dan wat ze naar buiten toe communiceren.

Dat in augustus opeens het 4G netwerk live ging was ook niet uitgelekt...
Het is gewoon een ander communicatiebeleid. Dat hoeft niet gelijk iets negatiefs te betekenen. Hoeveel mensen zitten er nou daadwerkelijk te wachten op dergelijke informatie? Afgezien van een paar fanatiekelingen hier...
The Wizard schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:02:
Er is vast wel een planning, maar deze is niet openbaar gemaakt. Vodafone zwijgt op dat gebied, via welk medium dan ook. Dat gaat ze vast klanten kosten, de consument van tegenwoordig wil gewoon weten waar hij/zij aan toe is.
Zal dat werkelijk zo zijn? Ik denk dat dat reuze meevalt. Heb niet echt het gevoel dat Nederland nou enorm bezig is met 4G... Prijs is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
P.K. schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:47:
Sowieso kan een bedrijf als Vodafone het zich echt niet permitteren om geen planning te hebben wbt de toekomst van hun netwerk. Zo'n planning is er echt wel. Dat hele Fast Forward plan is ongetwijfeld een stuk verder uitgewerkt dan wat ze naar buiten toe communiceren.

Dat in augustus opeens het 4G netwerk live ging was ook niet uitgelekt...
Het is gewoon een ander communicatiebeleid. Dat hoeft niet gelijk iets negatiefs te betekenen. Hoeveel mensen zitten er nou daadwerkelijk te wachten op dergelijke informatie? Afgezien van een paar fanatiekelingen hier...

[...]

Zal dat werkelijk zo zijn? Ik denk dat dat reuze meevalt. Heb niet echt het gevoel dat Nederland nou enorm bezig is met 4G... Prijs is veel belangrijker.
Ja vooral die prijs i.d.d. VMO's doen het niet voor niets steeds beter.

Mensen zoals mijn ouders (gewone Nederlanders die inmiddels bijv. HDTV hebben, wat ook al even duurde) gaan niet ineens € 2,50 meer betalen voor 4G (als hun toestel het al kon). Voor iemand als mijn moeder is WhatsApp het doel, en dat lukt haar toch wel, ongeacht het icoontje...

De meeste mensen lopen ook niet dagelijks te speedtesten, en hebben dus eigenlijk helemaal geen benul wat er door die antenne heen kan en gaat. Ik hoor mijn vrienden ook weleens zeggen: owja gaat hij weer testen hoor xD. Ieder z'n hobby toch ;)?

Ik heb btw al meer dan 20 Mbps weten te testen over 3G. Wat dat betreft is de rek er daar ook nog niet uit...

[ Voor 8% gewijzigd door BDHowner op 05-11-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
BDHowner schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:45:
[...]

Als je meer dan een tientje per maand kan besparen zou ik persoonlijk gewoon Vodafone nemen.

Ik verwacht echt niet dat Vodafone ineens nog maanden nodig heeft om er überhaupt *iets* bij te toveren.
Nou reken maar. 34 euro per maand voor een RED abbo met onbeperkt bellen én 4G 2GB data is echt niet veel. Bij KPN betaal ik daar ruim 15 euro per maand meer voor!

Ik weet wat het gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

BDHowner schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:17:
[...]
Ik hoor mijn vrienden ook weleens zeggen: owja gaat hij weer testen hoor xD.
[...]
+1 :)

Zelfs collega's roepen het regelmatig...

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 05-11-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
[...]

Ik heb btw al meer dan 20 Mbps weten te testen over 3G. Wat dat betreft is de rek er daar ook nog niet uit...
Dan heb ik toch liever 4G. :P De grote winst vind ik niet zozeer de extra maximale snelheid, maar vooral dat je met 4G altijd een werkende verbinding hebt, altijd kunt whatsappen, altijd facebook kunt checken, altijd een filmpje kan openen en direct bekijken... ook met maar één bolletje bereik!
(Zelfs in een vol stadion, al is het natuurlijk afwachten hoe dat gaat zijn als 4G echt gemeengoed gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

[...]

Nu je er over begint, ik meen mij te herinneren dat jij al eens +50Mbps hebt gehaald over 4G met jouw 10GB abo, toch? Ik haal echter over 4G structureel slechts 18 a 24 Mbps ongeacht waar ik kom. Over 3g dezelfde ervaring als jou met iets meer dan 20Mbps maar vaak 15Mbps als max.

Haal jij die hoge 4G snelheden nog steeds? Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar de grens ligt van het 10GB BSW abonnement. Niet dat ik nu ontevreden ben overigens, maar ben toch benieuwd wat je er uiteindelijk uit kan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone 4g in leeuwarden is helaas nog een beetje prut. krijg maar geen lock.
heb verbinding en een ping, maar kan geen download krijgen van data..
Verder maakt me dat ook niet super uit. ik heb al via 3g 22,99 mbps gehaald dus prima snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Vraag me ook af waar jij die 50Mbps hebt gehaald, ik kom ook nooit boven de 22-23Mbps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik merk is dat er een handjevol 4G 1800MHz masten worden aangezet in de omgeving Heemstede-Haarlem Zuid. Sinds 2 weken zie ik deze dekking langzamerhand vaker verschijnen, al zegt de dekkingskaart dat dit niet zou kunnen. Verder in steden als Leiden en op Schiphol heb ik geen signaal (lees: merk ik geen uitbreiding van de dekking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:14

RnB

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:49:
Wat ik merk is dat er een handjevol 4G 1800MHz masten worden aangezet in de omgeving Heemstede-Haarlem Zuid. Sinds 2 weken zie ik deze dekking langzamerhand vaker verschijnen, al zegt de dekkingskaart dat dit niet zou kunnen. Verder in steden als Leiden en op Schiphol heb ik geen signaal (lees: merk ik geen uitbreiding van de dekking).
Op sommige plekken op spl heb ik wel 4G bereik. Vooral in lounge 1 en 2 wil dat nog wel eens voorkomen.
Ik merk ook dat de andere steden (naast Amsterdam) wat meer 4G dekking krijgen, als ik in de trein van Amsterdam naar het zuiden zit. Den Haag, Delft en Rotterdam en wat stukken wat daartussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de buurt van Schiphol zijn er wel masten geactiveerd door Vodafone.

Hun kaart is vandaag weer geupdate, maar ik denk dat die nieuwe gebieden bewust nog niet worden weergegeven. Wel heel benieuwd wanneer het bekend wordt gemaakt.

Verder nog eens gekeken naar de 4G1800-dekking van T-Mobile, maar die is echt best indrukwekkend fijnmazig in Utrecht. Ook hebben ze 4G toegevoegd aan sommige 3G-only masten. Hun 4G-dekking zal vergelijkbaar zijn met hun huidige 2G-dekking denk ik.

4G in Nederland begint langzamerhand toch vaart te krijgen, en dan niet alleen KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
sww89 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:54:
[...]

Nu je er over begint, ik meen mij te herinneren dat jij al eens +50Mbps hebt gehaald over 4G met jouw 10GB abo, toch? Ik haal echter over 4G structureel slechts 18 a 24 Mbps ongeacht waar ik kom. Over 3g dezelfde ervaring als jou met iets meer dan 20Mbps maar vaak 15Mbps als max.

Haal jij die hoge 4G snelheden nog steeds? Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar de grens ligt van het 10GB BSW abonnement. Niet dat ik nu ontevreden ben overigens, maar ben toch benieuwd wat je er uiteindelijk uit kan halen ;)
Als het goed is zijn de 10 GB abbo's met 4G-addon niet langer begrensd (of op het maximaal haalbare, 50 Mbps). Mijn maximale snelheid gemeten is 48 Mbps. Dit was in Barendrecht, 's ochtends vroeg en volgens mij in de dagen dat een handjevol mensen pas toegang had (ik was eerder dan de RED-abonnees).

Sindsdien ook niet meer gehaald, een ruime 30 Mbps is wel zo nu en dan mogelijk :). Ik moet er wel bij zeggen dat er pas één LTE-mast actief is in mijn buurt. Ik zit dan ook in het laatste stukje uitsmeersel van het Rotterdam gebied, en haal dus ook maar 1 tot 2 balkjes bereik.

Edit: de dekkingskaart is nu ook weer bijgewerkt. Ik zie niet veel nieuws.

[ Voor 13% gewijzigd door BDHowner op 06-11-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook eindelijk 4G ontvangen op de iPhone 5 in Hoofddorp :*) :

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/egcwpe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 11:33
GWashington schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:46:
Vraag me ook af waar jij die 50Mbps hebt gehaald, ik kom ook nooit boven de 22-23Mbps uit.
Ik heb al 60Mbps gehaald in centrum Den Haag, al weer paar weken geleden, dat wel.
Ik gebruik nu mijn S3 weer zonder 4G dus kan niet testen of ik het nog steeds haal.
Zal binnenkort de Experia Z weer eens tevoorschijn toveren en nog eens testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 06-11-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 10:03

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:27:
Vodafone 4g in leeuwarden is helaas nog een beetje prut. krijg maar geen lock.
heb verbinding en een ping, maar kan geen download krijgen van data..
Verder maakt me dat ook niet super uit. ik heb al via 3g 22,99 mbps gehaald dus prima snelheden :)
Hier ook af en toe last van. Meer en deel van de tijd doet hij het overigens prima.

Sinds kort (vandaag? ) ook 4G in Heerenveen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nOXp0ROm.png
zal op de terugweg in de trein eens een soeedtest proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 06-11-2013 19:03 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Omgeving Apeldoorn ook 4G vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tweaktopic/div/Screenshot_2013-11-06-14-41-00s.png

[ Voor 65% gewijzigd door Chris.nl op 06-11-2013 20:21 . Reden: screenshot geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant, allebei plekken waar KPN nog geen 4G-dekking heeft. Ben benieuwd wanneer ze officieel meer bekend maken (als ze dat ooit doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:39
Het valt me op dat aan de noord kant van Amsterdam (richting Purmerend) ik ook steeds vaker het 4G logo op mijn iPhone 5 zie verschijnen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 10:03

RobertowNL

For your gear!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:45:
Interessant, allebei plekken waar KPN nog geen 4G-dekking heeft. Ben benieuwd wanneer ze officieel meer bekend maken (als ze dat ooit doen).
Klopt ''rare'' zet wel als je het vergelijkt met de andere twee providers die deze gebieden (bijna) als laatste willen gaan voorzien. Wellicht wel een goede zet ivm klanten winnen :).

Terugweg kreeg ik zo snel niet bereik op het station; bleef hangen op H+. Morgen weer een kans om een speedtest te openen ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Apeldoorn wordt deze maand nog voorzien van KPN 4G, Heerenveen is nog onbekend.

Een tip, forceer hem op 4G (ligt aan het toestel) en gebruik geen apps, want als er eenmaal een app constant data gebruikt (Maps, Spotify, etc) dan blijft hij "hangen" in 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Arjant2 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:21:
[...]
Ik heb al 60Mbps gehaald in centrum Den Haag, al weer paar weken geleden, dat wel.
Het theoretisch maximum van het netwerk is 50 Mbps, 60 Mbps kan dus niet. Je zult dit waarschijnlijk gezien hebben in Speedtest, die heeft soms moeite met het bufferen, vooral op Android. Je krijgt dan van die dalen en pieken waarbij de pieken op 60 Mbps komen. Maar je zou eigenlijk de gemiddelde waarde van de sessie moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Arjant2 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:21:
[...]

Ik gebruik nu mijn S3 weer zonder 4G dus kan niet testen of ik het nog steeds haal.
Zal binnenkort de Experia Z weer eens tevoorschijn toveren en nog eens testen.
Ik vraag me af of die test wel betrouwbaar was dan, in zoverre ik weet is de absolute max 50 Mbps.

Voor de rest is de Speedtest app ook niet altijd even betrouwbaar (geweest): de upload van mijn thuisverbinding heeft hij lange tijd steevast op 7 tot 8 Mbps beoordeelt, terwijl de max toch echt 6 is (en ik ook niet hoger dan dat op mijn PC heb gezien).

Ik heb geprobeerd wat info los te krijgen bij Vodafone via Facebook, maar helaas (niet geschoten is altijd mis, toch?) xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De maximumsnelheid kan hoger zijn afhankelijk van welke LTE-technieken er worden gebruikt; bijv. diversity-technieken of het gebruik van 20 MHz bandbreedte ipv 10 MHz. In theorie is dit mogelijk bij Vodafone door 800+1800 te combineren. Geen idee of handsets dit nu al ondersteunen, maar het is wel deel van de LTE-standaard (of LTE-A?). Het is te vergelijken met HSPA-DC. Ook is het mogelijk dat Vodafone op die plek evt. 20 MHz kanaalbreedte gebruikt bij LTE1800. KPN doet daar nu een test mee in Delft rondom de TU campus; ze hebben daar zowel 10 MHz LTE800 als 20 MHz LTE1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hoe weet je dat toch allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

The Wizard schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:43:
Apeldoorn wordt deze maand nog voorzien van KPN 4G, Heerenveen is nog onbekend.
Vreemd dan dat er dus al wel een of meerdere masten in Heerenveen 4G antennes hebben dan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Sorcerer8472 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:35:
De maximumsnelheid kan hoger zijn afhankelijk van welke LTE-technieken er worden gebruikt; bijv. diversity-technieken of het gebruik van 20 MHz bandbreedte ipv 10 MHz. In theorie is dit mogelijk bij Vodafone door 800+1800 te combineren. Geen idee of handsets dit nu al ondersteunen, maar het is wel deel van de LTE-standaard (of LTE-A?). Het is te vergelijken met HSPA-DC. Ook is het mogelijk dat Vodafone op die plek evt. 20 MHz kanaalbreedte gebruikt bij LTE1800. KPN doet daar nu een test mee in Delft rondom de TU campus; ze hebben daar zowel 10 MHz LTE800 als 20 MHz LTE1800.
In Duitsland is bij Telekom zelfs al 150mbit LTE beschikbaar door gebruik van hogere bandbreedte, het maximale haalbare in de huidige LTE Cat. 4 specificatie.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Ik blijf bij mijn verwachting dat Vodafone probeert snel een aantal steden extra op 4G in de lucht te krijgen. Vooral de noordoostelijke provincies krijgen in de supersnelle KPN 4G uitrol pas laat dekking. Leeuwarden, Groningen, Assen en Heerenveen kunnen daarom van Vodafone wel eens expres een vlotte uitrol krijgen. Dan kunnen ze er in de shops mee schermen dat ze ook in het Noorden en Oosten wel al 4G dekking hebben.

KPN heeft vrij snel al landelijke dekking zowel in de stad als op het platte land. Die dekking wordt ook nog eens verdicht in de 6 weken na een eerste uitrol in die regio's. In technische zin kan Vodafone daar nog lang niet tegenop. De enige slag die Vodafone kan winnen is om naast de 4G 800 band die KPN ook gebruikt meteen al uit te rollen op 4G 1800 voor de Iphone 5 en de Ipad Retina. Die kans heeft Vodafone inmiddels gegrepen.
Mijn verwachting is namelijk dat KPN pas 4G kan uitrollen op de 4G-1800 band als zij een aanzienlijk gedeelte van hun huidige GSM 1800 dekking uitschakelen. De gevolgen daarvan zijn niet volledig te overzien. Volgens mij test KPN daarom in Delft daar nu mee. Met name signaalversterkers en micro en picocellen in winkelcentra, campussen en parkeergarages werken nogal eens op GSM 1800 (omdat die band op die plekken voor KPN minder zwaar belast is dan de GSM 900 band en door de geringe dekking van GSM 1800 niet snel bestaande basisstations stoort. Als straks het grootste deel van Nederland een 4G telefoon heeft, dan kan het GSM net sneller uit.

De Volgende slag kan Vodafone zoals eerder vertoont in de marketing winnen: zorg snel voor dekking in de grootste steden verspreid over het hele land. Ookal is er geen meter buiten deze steden bedekt, Vodafone zal claimen dat ze in tegenstelling tot KPN 4G dekking heeft "in alle grote steden van Groningen tot Maastricht". De onwetende consument zal denken landelijke dekking bij Vodafone te krijgen zonder te beseffen dat de 4G dekking van KPN nog lang vele malen beter zal zijn omdat een regio volledig en fijnmazig wordt bedekt. Ik ben benieuwd!

[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 06-11-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ucsdcom: op pico's heb ik bij KPN alleen nog 900 gezien, maar ze hebben wel erg veel GSM1800-dekking, en die moet eerst uit en worden gemigreerd naar dekking op 3G900/2G900/3G2100... Allemaal wel te doen, maar niet van de ene op de andere dag als je de kwaliteit van je netwerk hoog wil houden.

Overigens is dat een beetje dezelfde reden waarom Vodafone met z'n zeer intensieve 2G900-gebruik niet zomaar 3G900 kan inschakelen. Tenminste dat gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ucsdcom schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:49:
Ik blijf bij mijn verwachting dat Vodafone probeert snel een aantal steden extra op 4G in de lucht te krijgen. Vooral de noordoostelijke provincies krijgen in de supersnelle KPN 4G uitrol pas laat dekking. Leeuwarden, Groningen, Assen en Heerenveen kunnen daarom van Vodafone wel eens expres een vlotte uitrol krijgen. Dan kunnen ze er in de shops mee schermen dat ze ook in het Noorden en Oosten wel al 4G dekking hebben.

KPN heeft vrij snel al landelijke dekking zowel in de stad als op het platte land. Die dekking wordt ook nog eens verdicht in de 6 weken na een eerste uitrol in die regio's. In technische zin kan Vodafone daar nog lang niet tegenop. De enige slag die Vodafone kan winnen is om naast de 4G 800 band die KPN ook gebruikt meteen al uit te rollen op 4G 1800 voor de Iphone 5 en de Ipad Retina. Die kans heeft Vodafone inmiddels gegrepen.
Mijn verwachting is namelijk dat KPN pas 4G kan uitrollen op de 4G-1800 band als zij een aanzienlijk gedeelte van hun huidige GSM 1800 dekking uitschakelen. De gevolgen daarvan zijn niet volledig te overzien. Volgens mij test KPN daarom in Delft daar nu mee. Met name signaalversterkers en micro en picocellen in winkelcentra, campussen en parkeergarages werken nogal eens op GSM 1800 (omdat die band op die plekken voor KPN minder zwaar belast is dan de GSM 900 band en door de geringe dekking van GSM 1800 niet snel bestaande basisstations stoort. Als straks het grootste deel van Nederland een 4G telefoon heeft, dan kan het GSM net sneller uit.

De Volgende slag kan Vodafone zoals eerder vertoont in de marketing winnen: zorg snel voor dekking in de grootste steden verspreid over het hele land. Ookal is er geen meter buiten deze steden bedekt, Vodafone zal claimen dat ze in tegenstelling tot KPN 4G dekking heeft "in alle grote steden van Groningen tot Maastricht". De onwetende consument zal denken landelijke dekking bij Vodafone te krijgen zonder te beseffen dat de 4G dekking van KPN nog lang vele malen beter zal zijn omdat een regio volledig en fijnmazig wordt bedekt. Ik ben benieuwd!
Ik heb zon idee dat een gedeelte van de netwerkverbeteringen waar ze hier melding van maken wel eens met 4g te maken kunnen hebben.
http://forum.vodafone.nl/...Clocation%2CdateRangeType

Apeldoorn, Heerenveen, Haarlem, Hoofddorp, de plekken waar 4g opduikt, ze staan er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Goede find.
Dat zou er op kunnen wijzen dat er waarschijnlijk ook in Leiden (weer) 4G komt.

http://forum.vodafone.nl/...7892/highlight/true#M3696
http://forum.vodafone.nl/...7890/highlight/true#M3695

[ Voor 4% gewijzigd door GWashington op 07-11-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Haha leuk hoe we constructies bedenken om er achter te komen waar 4G wordt geactiveerd. Ik zie in het lijstje ook Sittard staan, zullen ze dan naast Maastricht nog een Limburgse stad activeren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Het hoeft natuurlijk niet per se te betekenen dat er 4G wordt geactiveerd het kan ook "gewone" netwerk verbetering zijn. Maar de kans op 4G activatie is natuurlijk wel redelijk aanwezig en het geeft toch een beetje een beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Die kans is zeker aanwezig. In Alkmaar 2 weken geleden netwerkverbeteringen op postcode 1811 mc en sinds een paar dagen dus 4G. Wat worden we hier wijzer uit? Niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
EWK schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:29:
[...]

Vreemd dan dat er dus al wel een of meerdere masten in Heerenveen 4G antennes hebben dan.
Ik had het over KPN 4G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik kwam dit tegen klik hier zegt men dat de uitrol van Vodafone tot eind 2014 zal duren.
Pagina: 1 ... 7 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.