Kan iemand mij vertellen waarom mijn nas DS212+ niet meer in standby valt. Hoe kan ik zien wat hem tegen houd waarom hij niet meer in standbij valt.
Volgens mij kun je hiervoor de syno_hibernate_debug_tool gebruiken.
👉🏻 Blog 👈🏻
Mijn nas heeft deze dagen al meermaals een ip op de blacklist gezet van personen die probeerden in te breken op mijn nas.
Heeft iemand hier nog meer last van?
Momenteel gaat het over chinese en roemeense ip's...
Best wel geinig hoe ze proberen binnen te geraken en dan een melding krijgen dat hun ip is geblokt.
Best wel geinig hoe ze proberen binnen te geraken en dan een melding krijgen dat hun ip is geblokt.
Hoe heb jij je automatiisch blokkeren en firewall ingesteld?jordy-maes schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:23:
Mijn nas heeft deze dagen al meermaals een ip op de blacklist gezet van personen die probeerden in te breken op mijn nas.
Ik denk dat mijne op dit moment 'te licht' staan namelijk..
Ik heb dit gewoon in mijn control panel gedaan.dutchgio schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:03:
[...]
Hoe heb jij je automatiisch blokkeren en firewall ingesteld?
Ik denk dat mijne op dit moment 'te licht' staan namelijk..
Control Panel -> Autoblock -> enable Autoblock en dan ook nog de login attempts op 5 zetten binnen 2 minuten als voorbeeld. En ook nog ip blocken voor x dagen als je meer dan 5 keer probeert in te loggen.
Verder heb ik ook nog alle ip's van China geblockt in mijn nas (onder Autoblock en dan block list)
Als je zelf van buitenaf toegang wilt blijven houden vanaf een vast ip dan zou ik:
alles blokkeren wat niet aan de toegangsregels voldoet
alle interne ip's toegang geven (gewoon de hele range van 192.168.1.1 tot aan 192.168.1.254 of wat je thuis ook hebt, met masker 255.255.255.0)
je externe ip toegang geven
Veiliger dan dat kan niet. (of je moet je NAS van internet afhalen)
Als je externe ip wisselt, dan zal het lastiger worden.
alle interne ip's toegang geven (gewoon de hele range van 192.168.1.1 tot aan 192.168.1.254 of wat je thuis ook hebt, met masker 255.255.255.0)
Ik heb in mij router een VPN server geconfigureerd. Dat is de enige manier om van buiten naar binnen te komen. En het is dus niet afhankelijk van mijn externe IP adres.
Maar ik moet dus wel altijd eerst met m'n VPN verbinden als ik van buiten naar m'n NAS wil.
Maar ik moet dus wel altijd eerst met m'n VPN verbinden als ik van buiten naar m'n NAS wil.
Ze worden eind mei vanuit Synology in Europa naar de verschillende leveranciers geleverd. Eerste week juni dus beschikbaar in NL.Freezerator schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:54:
Iemand een idee wanneer de 1813+ leverbaar wordt? Ze waren mooi op de ces aangekondigd maar ondertussen nog niet leverbaar.
Ik heb wel eens eerder gehad dat me nas niet op standby wilden gaan maar toen had ik daar een patch voor die filrmware.
Maar nu heb ik weer het probleem dat die niet op stanby wil gaan ik heb al van alles geprobeerd wat op deze site staat: http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=568
Wie weet wat ik hier aan kan doen zodat hij gewoon weer in stanby valt.
Maar nu heb ik weer het probleem dat die niet op stanby wil gaan ik heb al van alles geprobeerd wat op deze site staat: http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=568
Wie weet wat ik hier aan kan doen zodat hij gewoon weer in stanby valt.
Wat geeft syno_hibernate_debug_tool als output?
👉🏻 Blog 👈🏻
Sorry voor deze noob vraag maar hoe kan ik syno_hibernate_debug_tool daar de output van controleren ?
Dat commando moet je invoeren via telnet/ssh.
In de debug log kun je dan zien welke processen welke files benaderen. Zoek op internet naar syno_hibernate_debug_tool voor een toelichting.
👉🏻 Blog 👈🏻
En hoe kun je nou alle ip's uit chine blokkeren?jordy-maes schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:49:
[...]
Ik heb dit gewoon in mijn control panel gedaan.
Control Panel -> Autoblock -> enable Autoblock en dan ook nog de login attempts op 5 zetten binnen 2 minuten als voorbeeld. En ook nog ip blocken voor x dagen als je meer dan 5 keer probeert in te loggen.
Verder heb ik ook nog alle ip's van China geblockt in mijn nas (onder Autoblock en dan block list)
Vandaag: (2013.05.14) Synology® Officially Releases the DS1513+
http://www.synology.com/s...s.php?lang=uk&news_id=391
http://www.synology.com/s...s.php?lang=uk&news_id=391
[ Voor 36% gewijzigd door biomass op 14-05-2013 19:30 ]
Iemand die in de specs grote verschillen ziet tussen de 1513+ en de 1512+?
Het enige wat ik zo snel zie (of ik kijk er volledig overheen) is 2GB versus 1GB geheugen. En daarmee kan ik het grote verschil in read/write snelheden niet verklaren.
Het enige wat ik zo snel zie (of ik kijk er volledig overheen) is 2GB versus 1GB geheugen. En daarmee kan ik het grote verschil in read/write snelheden niet verklaren.
[ Voor 38% gewijzigd door job op 14-05-2013 19:56 ]
Geheugen van 1 GB naar 2 GB.job schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:49:
Iemand die in de specs grote verschillen ziet tussen de 1513+ en de 1512+?
Max. geheugen van 3 GB naar 4 GB.
En de LAN aansluiting van 2 naar 4.
CPU is dezelfde Intel Atom D2700 2.13 GHz.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Dus nog meer op betrouwbaarheid gericht en minder interessant voor de gewone consument en meer gericht op het MKB.job schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:02:
Ah, 4 lanpoorten. Makes sense.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Ben benieuwd naar de DS1513+, net 2 stuks besteld bij Mobile-Harddisk.nl.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ik heb vandaag een Canon MX925 gekocht en wil graag scannen naar een folder op mijn synology. Ik begrijp dat je alleen kunt scannen naar een pc waarop de software van canon is geinstalleerd en niet naar een netwerk-pad.
Ik heb canon gemaild en gevraagd of de mogelijkheid bestaat om naar een netwerkpad te scannen, maar het kan niet en ze gaan het ook niet in toekomstige software toevoegen. Zij stellen voor om naar een windows pc te scannen en automatisch te forwarden naar een folder op mijn NAS.
Ik zie nog een mogelijkheid om de scan via mail naar de server te sturen die het document dan in een folder opslaat, maar het liefst zou ik software willen installeren op mijn NAS zodat ik er rechtstreeks heen kan scannen. Weet iemand of dit mogelijk is, of moet ik toch maar een mail-servertje gaan opzetten speciaal voor dit doel?
Ik heb canon gemaild en gevraagd of de mogelijkheid bestaat om naar een netwerkpad te scannen, maar het kan niet en ze gaan het ook niet in toekomstige software toevoegen. Zij stellen voor om naar een windows pc te scannen en automatisch te forwarden naar een folder op mijn NAS.
Ik zie nog een mogelijkheid om de scan via mail naar de server te sturen die het document dan in een folder opslaat, maar het liefst zou ik software willen installeren op mijn NAS zodat ik er rechtstreeks heen kan scannen. Weet iemand of dit mogelijk is, of moet ik toch maar een mail-servertje gaan opzetten speciaal voor dit doel?
Ik heb hier ooit ook naar gekeken i.c.m. mijn canon mutifunctional. Kon er ook niets over vinden helaas, dus heb de moed opgegeven... Wel jammer, want het lijkt me ideaal als de pc's uitstaan dat er scans in een map op de NAS terecht komen
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Anoniem: 85345
Het nadeel hiervan is dat als je vanuit je NAS even een file wilt sharen met iemand, dan kan dit niet omdat die persoon ook geblocked is.mvds schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:36:
Als je zelf van buitenaf toegang wilt blijven houden vanaf een vast ip dan zou ik:
Ik heb m'n NAS achter een reverse proxy zitten (gewoon Apache), waarin ik de inlog pagina geblokkeerd heb voor alles behalve een aantal ip's waarvandaan ik af en toe wil inloggen. De reverse proxy draait bij mij op een virtual machine op een aparte host, maar dit kan uiteraard ook gewoon het apache process zijn op de Syno zelf.
Daarnaast heb ik de paden voor het sharen van files openstaan voor de hele wereld, zodat als ik een file wil sharen met iemand die persoon deze file gewoon van m'n NAS af kan halen.
- domain in config = nas.example.com
- poort 443 voor dat domain komt uiteindelijk uit op de reverse proxy
- interne ip van nas = 192.168.1.2
- SSL wordt getermineerd in de reverse proxy
Hier mijn example config van m'n reverse proxy:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <VirtualHost *:443> # VirtualHost name setting ServerName nas.example.com ServerAlias nas.example.com # Configure SSL stuff SSLEngine on SSLOptions +FakeBasicAuth +ExportCertData +StrictRequire SSLCertificateFile /etc/apache2/ssl/server.crt SSLCertificateKeyFile /etc/apache2/ssl/server.key # Configure logging CustomLog /var/log/apache2/nas-access.log combined ErrorLog /var/log/apache2/nas-error.log # Deny access to NAS pages by default, and allow by ip address or range <Location /> Order Allow,Deny # Allow internal network Allow from 192.168.0.0/16 # you can add extra ip's in extra allow rules. </Location> # Allow filesharing from any <Location /fbsharing> Order Allow,Deny Allow from All </Location> # Allow download from any <Location /fbdownload> Order Allow,Deny Allow from All </Location> # Setup reverse proxy to NAS internal IP ProxyPass / http://192.168.1.2:5000/ retry=0 ProxyPassReverse / http://192.168.1.2:5000/ retry=0 </VirtualHost> |
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 85345 op 17-05-2013 09:52 ]
Ik heb alle apps en servers(programma's) uit gezet blijkbaar valt hij nu wel in standby mooi weten we dat ook weer in ieder geval bedank voor je hulp.kraades schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:00:
Volgens mij kun je hiervoor de syno_hibernate_debug_tool gebruiken.
Ik heb even een vraagje hoe ik het beste mijn hdd vervangen.
Er zit nu een 500 Gig in en ik wil die vervangen voor 2 hdd van 2 Tb schijven.
Hoe kan ik dat het beste doen zonder dat ik al mijn gegeven van díe 500 Gig kwijt ben en mijn instellingen.
Tot eindelijk wil ik dat alles draait op 2 Tb op raid 1 wie kan mijn dat uitleggen wat hier voor moet doen.
In ieder geval bedank voor genen die dat mijn wil uitleggen.
Sebastian
Hoe kan ik dat het beste doen zonder dat ik al mijn gegeven van díe 500 Gig kwijt ben en mijn instellingen.
Tot eindelijk wil ik dat alles draait op 2 Tb op raid 1 wie kan mijn dat uitleggen wat hier voor moet doen.
Sebastian
Je kan natuurlijk een synch tool gebruiken die een folder op je pc syncht met een folder op je NAS. Elke scan die je maakt komt dan ook op je NAS.de_jabberwock schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:42:
Ik heb vandaag een Canon MX925 gekocht en wil graag scannen naar een folder op mijn synology. Ik begrijp dat je alleen kunt scannen naar een pc waarop de software van canon is geinstalleerd en niet naar een netwerk-pad.
Of met Cloud Station
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=529
Vragen en dergelijke horen in [Synology] Vraag en antwoord!Havelock schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:50:
Ik heb even een vraagje hoe ik het beste mijn hdd vervangen.
Sebastian
Voeding van mijn DS410J heeft het begeven met als resultaat dat de RAID5 weg is.
(Gelukkig een backup)
Het vinden van een nieuwe Synology voeding was even lastig maar die van de QNAP 4XX past en ook nog eens een heel stuk goedkoper.
(Gelukkig een backup)
Het vinden van een nieuwe Synology voeding was even lastig maar die van de QNAP 4XX past en ook nog eens een heel stuk goedkoper.
Hmm, paar minuten geleden kon ik nog op de Synology site de assistant en PAT files downloaden, maar nu kijk ik weer, en lijkt het er op dat Synology haar domein niet op tijd verlengt heeft?
Edit: forum.synology.com werkt nog wel...
Edit: forum.synology.com werkt nog wel...
[ Voor 10% gewijzigd door DrBashir op 22-05-2013 11:15 ]
D3: SuHwak-2244
Ik kwam er net ook live achter... Een uurtje ofzo geleden werkte alles nog wel.
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Gebruikers van het Nederlandse Synology-forum hebben er ook al een topic over:
http://www.synology-forum...ology-forum/msg75531/#new
http://www.synology-forum...ology-forum/msg75531/#new
[ Voor 4% gewijzigd door Skull_One op 22-05-2013 13:00 ]
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Synology heeft nieuwe devices in de wacht staan, zo blijkt.
Intel x86 Linux 3.2.30 (Evansport) zal de nieuwe architectuur gaan worden (zijn ook weer Atoms).
http://sourceforge.net/pr...SM%204.2%20Tool%20Chains/
Ik kan niet wachten, GCC 4.6.3 en GLIBC 2.13 voor de Tool Chain, njam njam
Weg met de oude GLIBC 2.6.3 meuk.
Edit: Het blijkt te gaan over de aankomende DS714 die op CeBIT getoond werd en in juni zou verschijnen.
Verder ook gevonden dat ze eindelijk met crosstool-ng zijn gaan werken.
Hopelijk porten ze de D2700 ook naar crosstool-ng, mij lukt het nog niet.
Deze DS714 heef hardware encoding en kan dus live transcoden.
Maar heeft verder wel slechts 1.2GHz DualCore, wat me doet vermoeden dat er later nog een DS714+ komt.
Intel x86 Linux 3.2.30 (Evansport) zal de nieuwe architectuur gaan worden (zijn ook weer Atoms).
Edit: Het blijkt te gaan over de aankomende DS714 die op CeBIT getoond werd en in juni zou verschijnen.
Maar heeft verder wel slechts 1.2GHz DualCore, wat me doet vermoeden dat er later nog een DS714+ komt.
[ Voor 34% gewijzigd door Skindred op 27-05-2013 13:03 ]
Evansport lijkt op de opvolger van de Berryville. De levering is begonnen in Q4 van 2012 (http://news.softpedia.com...ces-Detailed-296757.shtml).Skindred schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:33:
Synology heeft nieuwe devices in de wacht staan, zo blijkt.
Wat ik kan vinden is dat het een budget CPU is en gericht is voor de multimedia gebeuren.
Is bovenstaande variant ideaal voor opslag en mediastreaming naar TV/bluray?
Heb nu namelijk de 412+ op het oog, maar die is wel duur.. En bij de saturn met de BTW actiedagen nergens beschikbaar
.
Heb nu namelijk de 412+ op het oog, maar die is wel duur.. En bij de saturn met de BTW actiedagen nergens beschikbaar
Ze hebben een cpu die beter instaat is om video content te transcoderen naar een ander formaat. Zodat je door middel van de Videostation plugin je films etc. ook op je tablet en smartphone kan bekijken.Toml83 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:18:
Is bovenstaande variant ideaal voor opslag en mediastreaming naar TV/bluray?
Heb nu namelijk de 412+ op het oog, maar die is wel duur.. En bij de saturn met de BTW actiedagen nergens beschikbaar.
Verder zal de DS714 ook een hdmi uitgang zodat je hem ook rechtstreeks kan gebruiken om je content weer te geven.
Dus ligt eraan wat je met de NAS wil gaan doen of je moet wachten op de DS714 (release is in juni gepland).
[ Voor 8% gewijzigd door Brickman op 27-05-2013 19:25 ]
Waar heb jij die gehaald??-_- schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:10:
Vandaag de ds412+ gekocht bij de saturn met btw voordeel.
420 Euro
Misschien interessant?
Op de website van Saturn zie ik de DS412+ te koop staan voor €435,32 (ook al goedkoop!), maar vanwaar die €15,32 voordeel?
Martino's | Google is your friend...
Goedemiddag,
Ben nieuw in de wereld van Nas. Heb vanmiddag mijn eerste Nas mogen ontvangen via Saturn. Heb gekozen voor een Synology DS212j met 2 x 2TB WD Red hd's erin. Die wil ik binnenkort erin gaan plaatsen en dan met de Synology aan de slag gaan.
Als de hd's erin zitten, kan ik hem dan gewoon in de meterkast plaatsen met stroom en netwerkkabel erin. Of is het beter om hem eerst bv in de woonkamer direcht aan t sluiten aan mijn laptop ivm software te installeren? Laptop is draadloos.
Ben nieuw in de wereld van Nas. Heb vanmiddag mijn eerste Nas mogen ontvangen via Saturn. Heb gekozen voor een Synology DS212j met 2 x 2TB WD Red hd's erin. Die wil ik binnenkort erin gaan plaatsen en dan met de Synology aan de slag gaan.
Als de hd's erin zitten, kan ik hem dan gewoon in de meterkast plaatsen met stroom en netwerkkabel erin. Of is het beter om hem eerst bv in de woonkamer direcht aan t sluiten aan mijn laptop ivm software te installeren? Laptop is draadloos.
Je stelt de nas in via het netwerk. Dus het maakt geen donder uit waar deze staat (zolang die maar op het netwerk zit)
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Heb het gisteravond gemerkt, allemaal gelukt.cypher21 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:22:
Je stelt de nas in via het netwerk. Dus het maakt geen donder uit waar deze staat (zolang die maar op het netwerk zit)
Schrok wel even na de eerste opstart, had nog maar 2 tb zag ik en was mijn andere hd van 2 tb "kwijt". Maar niet veel later ging het lampje branden, hij back up natuurlijk gelijk alles :-)
Hij was vanmorgen nog bezig met alles te formateren of zo. 4 tb moet die doen en als die daar mee klaar is ga ik eens kijken wat je er allemaal mee kan.
Het eerste wat ik wil is dat op afstand overal bij kan doormiddel van mijn iPhone en iPad. Dat moet je via internet doen las ik, via het ip adres van de Synology. Het ip adres weet ik maar als ik het nu doe werkt het niet
Het IP adres is waarschijnlijk dat van jouw modem. Op je modem moet je instellen dat hij alles doorzet naar de Synology.Frid0 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:42:
[...]
Het eerste wat ik wil is dat op afstand overal bij kan doormiddel van mijn iPhone en iPad. Dat moet je via internet doen las ik, via het ip adres van de Synology. Het ip adres weet ik maar als ik het nu doe werkt het niet
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Bedankt voor je snelle reactie.Boss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:43:
[...]
Het IP adres is waarschijnlijk dat van jouw modem. Op je modem moet je instellen dat hij alles doorzet naar de Synology.
Nee, dat is het ip adres van mijn Synology. Want als ik dat thuis doe, in mijn wifi omgeving krijg ik het inlog scherm te zien van DSM. Kan dan inloggen met admin (heb nog geen gebruikers aangemaakt).
Maar als ik dat bv vanaf mijn werk wil doen, dan werkt dat niet
Thuis situatie is trouwens zo. Ziggo (EPC 3925), KABEL, APPLE TIME CAPSULE (2TB), KABEL, SYNOLOGY DS212J
Je begeeft je nu op het pad van portforwarding, en extern ipadres ( en om het makkelijker te maken dynamische dns, Synology biedt btw een goede oplossing daarvoor )Frid0 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:55:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie.
Nee, dat is het ip adres van mijn Synology. Want als ik dat thuis doe, in mijn wifi omgeving krijg ik het inlog scherm te zien van DSM. Kan dan inloggen met admin (heb nog geen gebruikers aangemaakt).
Maar als ik dat bv vanaf mijn werk wil doen, dan werkt dat niet
Thuis situatie is trouwens zo. Ziggo (EPC 3925), KABEL, APPLE TIME CAPSULE (2TB), KABEL, SYNOLOGY DS212J
Dat heeft minder te maken met de Synology op zich
Ik zit al een tijdje te denken om een NAS aan te schaffen en gezien ik nu een DS412+ bij de mediamarkt zie voor een mooi prijsje (442 euro) is de tijd volgens mij wel daar. Waarom deze post? Omdat ik even zeker wil weten dat deze nas kan wat ik wil.
Ik wil 4x 3TB Green schijven erin hangen (scheelt weer ietsje in de stroomkosten) en ik zat zelf aan de volgende schijven te denken: pricewatch: Western Digital Green WD30EZRX, 3TB
Ik wil deze in raid 5 hangen zodat ik toch nog iets van backup heb. Wat ik nu met de NAS wil is dat ding volgooien met mijn huidige film/series/muziek collectie en die afspelen vanaf een nieuw in te richten HTPC met Mediaportal. Die htpc hoeft dan enkel aan als ik een filmpje of serie ga kijken. Daarnaast wil ik vanaf een ac-ryan mediaspeler ook van films en series in bed kunnen kijken maar dat lijkt me geen probleem. Ook moet de NAS mijn downloadstation worden. Ik wil Sickbeard installeren en SABNZBD. Nu vraag ik me af of ik me dan nog ergens zorgen om moet gaan maken? Ik lees hier en daar wat problemen met SABNZBD en dan voornamelijk grote downloads.
Iemand toevallig iets op of aan te merken op mijn wss toekomstige situatie en misschien wat te melden over mijn zorgen betreffende SABNZBD?
Ik wil 4x 3TB Green schijven erin hangen (scheelt weer ietsje in de stroomkosten) en ik zat zelf aan de volgende schijven te denken: pricewatch: Western Digital Green WD30EZRX, 3TB
Ik wil deze in raid 5 hangen zodat ik toch nog iets van backup heb. Wat ik nu met de NAS wil is dat ding volgooien met mijn huidige film/series/muziek collectie en die afspelen vanaf een nieuw in te richten HTPC met Mediaportal. Die htpc hoeft dan enkel aan als ik een filmpje of serie ga kijken. Daarnaast wil ik vanaf een ac-ryan mediaspeler ook van films en series in bed kunnen kijken maar dat lijkt me geen probleem. Ook moet de NAS mijn downloadstation worden. Ik wil Sickbeard installeren en SABNZBD. Nu vraag ik me af of ik me dan nog ergens zorgen om moet gaan maken? Ik lees hier en daar wat problemen met SABNZBD en dan voornamelijk grote downloads.
Iemand toevallig iets op of aan te merken op mijn wss toekomstige situatie en misschien wat te melden over mijn zorgen betreffende SABNZBD?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Laten we eens beginnen met het feit dat deze vraag in dit topic gesteld had moeten worden!lj_tree schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:54:
Ik zit al een tijdje te denken om een NAS aan te schaffen en gezien ik nu een DS412+ bij de mediamarkt zie voor een mooi prijsje (442 euro) is de tijd volgens mij wel daar. Waarom deze post? Omdat ik even zeker wil weten dat deze nas kan wat ik wil.
Daarnaast als je gelezen hebt dat SAB een issue heeft met grote bestanden dan heb je vast ook wel gelezen dat er ook een alternatief voor SAB is en dat de problemen zich voordoen bij bestanden boven de 15GB uit mijn hoofd, of dit nog actueel is durf ik niet te zeggen. Als dat het enige is waar je je zorgen over zou kunnen maken vraag ik me af wat voor beeld je zelf erbij hebt waarom dit een showstopper zou kunnen zijn?
Maar het meest frapante vind ik nog wel dat dit soort vragen veelvuldig gesteld worden en je deze gemist lijkt te hebben?! Elke keer weer zie ik in iedergeval dezelfde dit soort vragen voorbij komen met ook nog eens zelfde NAS type en of deze wel zal voldoen. Of deze zal voldoen ligt helemaal aan jezelf, met de verschillende antwoorden op de gestelde vragen uit het verleden zou je een behoorlijk goed beeld moeten kunnen krijgen waar deze NAS toe in staat is plus zijn er vast wel benchmarks te vinden die een beeld kunnen geven maar denk dat je met de info uit verschillende Syno topics wel een beslissing voor jezelf kunt nemen. Dus ik zou zeggen, succes met lezen
Blijkbaar stelt synology op 27 juni in het voetbalstadionstadion van Manchester United DSM 4.3 voor: http://www.synology.com/e...sm4.3_beta_uk.php?lang=uk
Is bekend, de DS114,DS114+,DS214,DS214+ en DS414.
Zie: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=200&t=69761
Binnenkort leverbaar:
http://www.nascenter.nl/product/341102/synology-ds214.html
http://www.nascenter.nl/product/341092/synology-ds214.html
Zie: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=200&t=69761
Binnenkort leverbaar:
http://www.nascenter.nl/product/341102/synology-ds214.html
http://www.nascenter.nl/product/341092/synology-ds214.html
Weer geen opvolger voor de DS412+ ?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik zit heel sterk te denken om een DS412+ aan te schaffen (en heel sterk is nog zacht gezegd
), alleen ik wil niet dat er dan over ~een maand een nieuwe versie uitkomt. Het is wel een aardige prijs, en het zou zonde zijn als er dan net een opvolger met een snellere CPU o.i.d. aan wordt gekondigd.
Eigenlijk moet ik als IT'er ook wel beter weten dat je in het geval van "wachten op nieuwe hardware" je, je hele leven wel kunt blijven wachten/koop uitstellen
Eigenlijk moet ik als IT'er ook wel beter weten dat je in het geval van "wachten op nieuwe hardware" je, je hele leven wel kunt blijven wachten/koop uitstellen
^ op facebook geeft synology aan dat de 413+ dit jaar niet op de roadmap staat.
Mocht ie toch nog snel uit komen, dan denk ik dat de CPU hoe dan ook niet sneller is.. mogelijk meer aansluitingen en geheugen o.i.d. net als met de 1512+ en 1513+.
Mocht ie toch nog snel uit komen, dan denk ik dat de CPU hoe dan ook niet sneller is.. mogelijk meer aansluitingen en geheugen o.i.d. net als met de 1512+ en 1513+.
[ Voor 53% gewijzigd door DukeBox op 19-06-2013 15:38 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Veel is er denk ik niet aan te updaten, hooguit wat meer geheugen. De 4xx+ serie liep altijd flink uit de pas (of voor hoe je wilt) en dat blijft waarschijnlijk ook zo.
Anoniem: 32279
Staat er ook wat over de 414+ ?DukeBox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:36:
^ op facebook geeft synology aan dat de 413+ dit jaar niet op de roadmap staat.
Die heb ik namelijk op de verlanglijst voor volgend jaar, maar als die niet komt moet ik nadenken wat ik dan wil volgend jaar. Ik kan niet nog eens 2 jaar wachten met upgraden van mijn 2 bay nas.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-06-2013 19:17 ]
@DukeBox, @REDFISH, inderdaad veel zou er volgens mij niet te updaten zijn bij nader onderzoek. Qua CPU dan in ieder geval. Zoals al genoemd, het RAM en het energie verbruik zouden eventueel wat verbeterd kunnen worden.
Al kun je (dan wel unsupported) bij de 412+ ook zelf wel wat doen met het RAM natuurlijk. Toch heb ik gister de knoop doorgehakt en een 412+ besteld. Voor mijn doeleinden kan hij zeker nog even mee vooruit - energie verbruik is ook niet het belangrijkste. De enige manier om mij spijt te laten krijgen is als ze volgende maand een nieuw model uitbrengen met een vele snellere CPU voor ongeveer dezelfde prijs
Al kun je (dan wel unsupported) bij de 412+ ook zelf wel wat doen met het RAM natuurlijk. Toch heb ik gister de knoop doorgehakt en een 412+ besteld. Voor mijn doeleinden kan hij zeker nog even mee vooruit - energie verbruik is ook niet het belangrijkste. De enige manier om mij spijt te laten krijgen is als ze volgende maand een nieuw model uitbrengen met een vele snellere CPU voor ongeveer dezelfde prijs
3 weken terug de 412+ aangeschaft via de saturn website, nu nog steeds niet geleverd..
Toch maar even gebeld. Schijnt dat ze nog geen terugkoppeling hebben gekregen van de leverancier, en of ik nog iets langer wil wachten ;'(..
Dacht ik een goede slag te slaan met ongeveer 100 euro voordeel.....
Toch maar even gebeld. Schijnt dat ze nog geen terugkoppeling hebben gekregen van de leverancier, en of ik nog iets langer wil wachten ;'(..
Dacht ik een goede slag te slaan met ongeveer 100 euro voordeel.....
De Saturn en Mediamarkt krijgen volgens mij geen + modellen geleverd momenteel, ze zijn overal weg en ze zaten te wachten erop.
Ik zie trouwens nergens + modellen staan, wel opeens bij de BCC 1 bay modellen met ingebouwde schrijf. Ik heb zelf uiteindelijk een extra synology gekocht, een baby modelletje (112j). Staat wel leuk naast mijn andere 212j in de kast.
En over een paar jaar maar eens een 8 bay nas aanschaffen, wat zijn die rakkers duur (helaas).
Ik zie trouwens nergens + modellen staan, wel opeens bij de BCC 1 bay modellen met ingebouwde schrijf. Ik heb zelf uiteindelijk een extra synology gekocht, een baby modelletje (112j). Staat wel leuk naast mijn andere 212j in de kast.
En over een paar jaar maar eens een 8 bay nas aanschaffen, wat zijn die rakkers duur (helaas).
Hmm, als er geen + modellen meer komen, zal ik het ergens anders moeten bestellen..Anoniem: 32279 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:25:
De Saturn en Mediamarkt krijgen volgens mij geen + modellen geleverd momenteel, ze zijn overal weg en ze zaten te wachten erop.
Ik wacht nog een klein maandje..
EDIT:
schijnbaar heeft mijn belletje toch geholpen. De 412+ wordt vandaag naar mij toegestuurd
Kan ik van het weekend de boel installeren..
[ Voor 9% gewijzigd door Toml83 op 21-06-2013 15:16 ]
wordt het 27 juni bekend gemaakt>?Brickman schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:24:
[...]
Verder zal de DS714 ook een hdmi uitgang zodat je hem ook rechtstreeks kan gebruiken om je content weer te geven.
Dus ligt eraan wat je met de NAS wil gaan doen of je moet wachten op de DS714 (release is in juni gepland).
Ik heb zojuist bij Wehkamp de 412+ besteld, als vervanging van mijn 211j.
Hij is daar momenteel in de aanbieding voor 495, de goedkoopste in de pricewatch momenteel, en ook direct leverbaar.
Mijn 211j is zo goed als vol, er zit nu 2x 2tb in raid1 in, dus die gaat in de verkoop.
In de 412+ wil ik 4x 3tb wd red schijven gaan gooien in raid5, dan moet ik wel weer ff vooruit kunnen
Als synology de 413+ dit jaar nog had uitgebracht had ik nog wel even gewacht, maar aangezien dat niet gaat gebeuren volgens alle berichten heb ik nu toch maar besteld.
Edit
Hij is vandaag binnen gekomen, net de schijven geinstalleerd en hij staat nu het volume te maken
Hij is daar momenteel in de aanbieding voor 495, de goedkoopste in de pricewatch momenteel, en ook direct leverbaar.
Mijn 211j is zo goed als vol, er zit nu 2x 2tb in raid1 in, dus die gaat in de verkoop.
In de 412+ wil ik 4x 3tb wd red schijven gaan gooien in raid5, dan moet ik wel weer ff vooruit kunnen
Als synology de 413+ dit jaar nog had uitgebracht had ik nog wel even gewacht, maar aangezien dat niet gaat gebeuren volgens alle berichten heb ik nu toch maar besteld.
Edit
Hij is vandaag binnen gekomen, net de schijven geinstalleerd en hij staat nu het volume te maken
[ Voor 8% gewijzigd door JeroenV_ op 27-06-2013 19:39 ]
Ergens al nieuws van het DSM 4.3 launch event van gisteren in de UK?
hier een verslag in goed engels ;-)
http://www.techmadeeasy.c...y-dsm-4-3-beta-announced/
http://www.techmadeeasy.c...y-dsm-4-3-beta-announced/
Oh yes, ook iets waar ik echt op zit te wachten. Ik ben normaal niet zo van de beta's installeren op mijn synology, maar damn, dit maakt het wel lastig dit keer het weer niet te doen.By far the most impressive update has been PhotoStation 6.
Daarnaast hoop ik op integratie met de WD mediaspelers, die komen qua specificaties redelijk overeen met de Roku's , dus wie weet.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-06-2013 12:11 ]
Zo zie je maar, iedereen vindt iets anders belangrijk. Die hele media zooi kan me gestolen worden.
Ik zit veel meer te wachten op een eindelijk goed en soepel bruikbare versie van Cloudstation, een beetje als Cubby of Live Mesh. En ook eindelijk een eenvoudige manier om tussen twee Syno's directories te syncen. Ja ik weet dat dat met rsync kan, maar dat is een totale ramp met beheren. Je kan het met veel cli gepruts en knullige config filetjes wel aan de praat krijgen, maar als je regelmatig dan de ene en dan de andere directory wil syncen ben je doorlopend aan het ombouwen. Dan kost het je meer tijd om de zaak werkende te krijgen dat om gewoon met de hand te kopiëren.
Ik die dat laatste nu met behulp van een externe PC waar ik Allwaysync op heb draaien, in windows kan het nl wel heel eenvoudig.
Ik zit veel meer te wachten op een eindelijk goed en soepel bruikbare versie van Cloudstation, een beetje als Cubby of Live Mesh. En ook eindelijk een eenvoudige manier om tussen twee Syno's directories te syncen. Ja ik weet dat dat met rsync kan, maar dat is een totale ramp met beheren. Je kan het met veel cli gepruts en knullige config filetjes wel aan de praat krijgen, maar als je regelmatig dan de ene en dan de andere directory wil syncen ben je doorlopend aan het ombouwen. Dan kost het je meer tijd om de zaak werkende te krijgen dat om gewoon met de hand te kopiëren.
Ik die dat laatste nu met behulp van een externe PC waar ik Allwaysync op heb draaien, in windows kan het nl wel heel eenvoudig.
[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 28-06-2013 12:28 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Gebruikte in het verleden altijd Live Mesh, en sinds enkele maanden Cloudstation. Werkt goed, snel en soepel en echt nooit problemen mee gehad! Alleen het selecteren van bepaalde folders was/is (?) niet mogelijk maar wordt dus wel aangepast. Al met al vond ik het al een goed/fijn programma, en wordt dat dus alleen maar beter!Ortep schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:27:
Zo zie je maar, iedereen vindt iets anders belangrijk. Die hele media zooi kan me gestolen worden.
Photostation mag inderdaad wel een pakje sneller worden, en daar is dus blijkbaar aan gewerkt! Heb het nu wel geïnstalleerd staan, maar door het gebrek aan snelheid gebruik ik het maar zelden eigenlijk.
Al met al weer tevreden, en is de Synology gewoon een goede keus geweest toentertijd
En dat is precies de reden dat ik het helemaal niet gebruik. Je kan de folders niet eenvoudig selecteren. En het gaat al helemaal niet als ze al gevuld zijn.FabianNL schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:32:
[...]
Gebruikte in het verleden altijd Live Mesh, en sinds enkele maanden Cloudstation. Werkt goed, snel en soepel en echt nooit problemen mee gehad! Alleen het selecteren van bepaalde folders was/is (?) niet mogelijk maar wordt dus wel aangepast.
Het klinkt een beetje als: Die auto is prima hoor, de motor loopt, de radio doet het en de ruitenwissers ook. Nu ja, klein detail...ooit zetten we er nog wel eens wielen onder zodat je er ook mee kan rijden.
Ik ben best tevreden over de syno, ik heb er van alles op draaien zoals Sickbeard, NZBGet, Autosub, en nog wat ander spul en dat gaat uitstekend. Maar juist de software van Synology zelf is juist (voor mij) nauwelijks bruikbaar. Voor alle beheer, sync en backup taken gebruik ik een PC om het aan te sturen.
Ik blijf het vreemd vinden dat de enige handige manier om bv twee syno's _eenvoudig_ te syncen via een PC in het midden is waarop een synctool draait
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 28-06-2013 14:05 ]
Helemaal mee eens. Tot nu toe CloudStation niet knap kunnen krijgen, tussen Windows - Mac en diverse Syno's. Voorlopig gebruik ik nog steeds Dropbox voor want simpele sync taken. Natuurlijk hou ik de package in de gaten! Zou fijn zijn als het gaat werken.
Welke functionaliteit missen jullie dan aan CloudStation? Ik gebruik het namelijk zeer intensief, met volle tevredenheid
. Waarom zou je bepaalde mappen uit willen zonderen? Die data staat gewoon op een normale share, de informatie in ik in m'n cloudstation zet wil ik overal (ook offline) toegankelijk hebben
Jij hebt blijkbaar geluk dat de dingen die je er mee wilt doen dat het precies in de mogelijkheden past.SyS_ErroR schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:03:
Welke functionaliteit missen jullie dan aan CloudStation? Ik gebruik het namelijk zeer intensief, met volle tevredenheid. Waarom zou je bepaalde mappen uit willen zonderen? Die data staat gewoon op een normale share, de informatie in ik in m'n cloudstation zet wil ik overal (ook offline) toegankelijk hebben
Probeer voor de grap eens een willekeurige map op een PC aan je cloudstation toe te voegen. Iets wat bv in Live Mesh gewoon kon en ook in Cubby tegenwoordig normaal is.
En het wordt nog veel leuker als die map al gevuld is met flink wat data. Probeer dat eens te doen. Het kan allemaal wel, maar je moet vanuit de Syno werken. En dat is nu juist wat ik niet wil. De syno moet voor mij een doorgeefluik zijn en meer niet.
Op dit moment werkt het (voor mij) zo onhandig dat bijna iedere andere oplossing eenvoudiger werk.
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 09-07-2013 09:15 ]
was aan het sparen voor de 213+, dat wordt dus een 214+ als die leverbaar is!
Ik wil er 2x3gb WDred inhangen.
Maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik ga twijfelen over de betrouwbaarheid van de disken..
lees ik nu veel ramp verhalen dat die disken veel crashen of..?Of ligt dat aan de synology..?
Ik denk dat ik gewoon Jbod mode ga gebruiken, gewoon voor xbmc en foto's, belangrijke data wordt zowiezo
extern gebackupd.
Maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik ga twijfelen over de betrouwbaarheid van de disken..
lees ik nu veel ramp verhalen dat die disken veel crashen of..?Of ligt dat aan de synology..?
Ik denk dat ik gewoon Jbod mode ga gebruiken, gewoon voor xbmc en foto's, belangrijke data wordt zowiezo
extern gebackupd.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik heb de beta van VPN server package geïnstalleerd, maar IPSEC komt niet te voorschijn (DS211J). Is er ergens een lijst van apparaten die dit wel ondersteunen?
Omdat de Syno ook meteen een webserver is zou je ook OwnCloud kunnen proberen. Deze heeft clients voor Mac en Windows beschikbaar. Naar mijn idee werkt het prima.ChuckyDevil schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:04:
Helemaal mee eens. Tot nu toe CloudStation niet knap kunnen krijgen, tussen Windows - Mac en diverse Syno's. Voorlopig gebruik ik nog steeds Dropbox voor want simpele sync taken. Natuurlijk hou ik de package in de gaten! Zou fijn zijn als het gaat werken.
Ik heb vandaag mijn DS713+ binnen gekregen, is er er behoefte aan een uitgebreide review over het kastje of schrijf ik het straks voor niks? Wil er namelijk wel wat moeite en tijd instoppen
[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 10-07-2013 10:37 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik wil het graag lezenWhite_Collar schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:23:
Ik heb vandaag mijn DS713+ binnen gekregen, is er er behoefte aan een uitgebreide review over het kastje of schrijf ik het straks voor niks?
Owner of DBIT Consultancy
Graag!White_Collar schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:23:
Ik heb vandaag mijn DS713+ binnen gekregen, is er er behoefte aan een uitgebreide review over het kastje of schrijf ik het straks voor niks? Wil er namelijk wel wat moeite en tijd instoppen
Ander nieuws: Synology beantwoordt zeer actief vragen op haar facebook pagina. Daar is onder meer het volgende vermeld:
- DS714 (aangekondigd voor juni 2013):staat niet (meer) op de agenda voor dit jaar. Is dus tot nader order vertraagd helaas;
- DS214+ (gepresenteerd op computex): staat op de planning voor release einde herfst/begin winter 2013 (dit betekent dus misschien ook de DS214 rond dezelfde tijd, aangezien deze tegelijkertijd is gepresenteerd);
- DS413+/414+: Niet aanwezig op de roadmap die loopt tot november.
Mede hierdoor heb ik dus vorige week de knoop doorgehakt en heb een X13 model gekocht. Tof speeltje!
Ik heb alleen maar 3 GB WD Red's in mijn synology's hangen. Maak voor de foto's wel een backup naar een computer en laptop en op een andere synology en bij Amazon S3, maar tot op heden doen de WD Red's het erg goed.ionicdog schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:32:
was aan het sparen voor de 213+, dat wordt dus een 214+ als die leverbaar is!
Maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik ga twijfelen over de betrouwbaarheid van de disken
met een beetje geluk in September?NiteFly schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:04:
[...]
Graag!
Ander nieuws: Synology beantwoordt zeer actief vragen op haar facebook pagina. Daar is onder meer het volgende vermeld:
- DS714 (aangekondigd voor juni 2013):staat niet (meer) op de agenda voor dit jaar. Is dus tot nader order vertraagd helaas;
https://www.facebook.com/...ts=1¬if_t=feed_comment
[ Voor 3% gewijzigd door Wvr op 10-07-2013 15:27 ]
Waarschijnlijk niet hoor: https://www.facebook.com/...otif_t=feed_comment_replyWvr schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:26:
[...]
met een beetje geluk in September?
https://www.facebook.com/...ts=1¬if_t=feed_comment
Erg jammer, want ik zit te wachten op een high end synology met hdmi output zodat het echt een alles in 1 apparaat kan zijn (NAS/server/htpc). Lijkt me geweldig met de ondersteuning van synology!
ik heb nu een Xtreamer PRO(hij speeld alles af) en moet nu alles downloade via pc, daar wil ik van afNiteFly schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:37:
[...]
Erg jammer, want ik zit te wachten op een high end synology met hdmi output zodat het echt een alles in 1 apparaat kan zijn (NAS/server/htpc). Lijkt me geweldig met de ondersteuning van synology!
Iemand DSM4.3 beta al getest ?Napsju schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 03:50:
4.3 beta is te downloaden!
http://ukdl.synology.com/download/beta/DSM4.3_beta/
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
ik gebruik het, alles werkt goed, zie hier voor meer feedback:
meuk: Synology Disk Station Manager 4.3 build 3750 bèta
Ik wil mijn DiskStation graag gaan updaten naar de 4.3 beta. Bij de vorige beta's werkte alles altijd prima, maar deze keer twijfel ik toch wat meer. Ik gebruik nu namelijk CloudStation op een aantal computers. Weet iemand hoe dit met de beta werkt? Worden de clients automatisch geüpdatet naar de beta versie van de client of moeten alle pc's handmatig geüpdatet worden? Hoe zijn de ervaringen met de beta van CloudStation in DSM 4.3?
Ja, 2 bugjes al gevonden en gemeld 1 m.b.t. de nieuwe ldap server en Google apps integratie. De ander met het gebruik van share links en https toegang. Buiten de irritante bug button lijkt alles te werken.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:03:
Iemand DSM4.3 beta al getest ?
@hierboven, cloudstation wordt al sinds enkele versies terug automachisch ge update.
[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 20-07-2013 22:19 ]
Het werkt, en is even beperkt als de eerdere versies. Nog steeds niet mogelijk om meerdere verschillende mappen te syncen. Je bent verplicht om alles in een grote bak te plaatsen.luuk2005 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:48:
Hoe zijn de ervaringen met de beta van CloudStation in DSM 4.3?
Ik heb het dus voor de zoveelste keer weer verwijderd
Dat het voor de normale updates automatisch gaat weet ik, maar voor bèta's was er niets over te vinden. Dan nu de beta maar eens proberenDukeBox schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:17:
[...]
@hierboven, cloudstation wordt al sinds enkele versies terug automachisch ge update.
Voor mijn gebruik is dat voldoende. Ik hoef alleen de CloudStation mappen van een aantal users en de music share te syncen, dat gaat prima met CloudStation.Ortep schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:22:
[...]
Het werkt, en is even beperkt als de eerdere versies. Nog steeds niet mogelijk om meerdere verschillende mappen te syncen. Je bent verplicht om alles in een grote bak te plaatsen.
Ik heb het dus voor de zoveelste keer weer verwijderd
kan je ook automatisch foto's uploaden, net als met dropbox op android?
Als je de opslaglocatie van je foto's kan veranderen naar de cloudstation folder, dan wel.
Voor android zijn er meerdere tools te downloaden die dat kunnen.
Voor android zijn er meerdere tools te downloaden die dat kunnen.
Ja, gewoon met ds photo. Maar dat kan al sinds dan 4.0.Omnia love schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:16:
kan je ook automatisch foto's uploaden, net als met dropbox op android?
@hierboven, is niet nodig. Gaat ook niet via cloudstation (wil je ook niet voor foto's, 2 way replicatie).
[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 21-07-2013 14:33 ]
@hierboven en daar boven:)
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben van plan om een DS213j te kopen en een van mijn belangrijkste punten zijn, de foto's automatisch uploaden net als dropbox.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben van plan om een DS213j te kopen en een van mijn belangrijkste punten zijn, de foto's automatisch uploaden net als dropbox.
DAMN.. ik bezocht dit topic ook nog eens specifiek in de hoop wat meer over dit aangekondigde toestel te lezen.NiteFly schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:37:
[...]
Waarschijnlijk niet hoor: https://www.facebook.com/...otif_t=feed_comment_reply
Maar helaas dus niet het nieuws waar ik op gehoopt had.
Dat van de USB behuizing begrijp ik niet, is voor 2,5 inch schijven en heeft USB 2.
Zijn er zoveel compatibiliteit problemen met reguliere externe hdd schijfbehuizingen icm met de synology nas, dat Synology daarvoor een eigen hdd behuizing gaat uit brengen?
Zijn er zoveel compatibiliteit problemen met reguliere externe hdd schijfbehuizingen icm met de synology nas, dat Synology daarvoor een eigen hdd behuizing gaat uit brengen?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Ik zie op de site van coolblue de vermelding van de ds414.
http://www.nascenter.nl/product/341106/synology-ds414.html
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Haha, prutsers....drernie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:05:
Ik zie op de site van coolblue de vermelding van de ds414.
De Synology DS414 is een waardige opvolger van de populaire 213
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.