Your Friendly Neighborhood Moderator
Kan iemand bevestigen dat DS413 nog gewoon in hibernation/deep sleep (dus het blauwe knipperende lampje) gaat als een UPS aangesloten is inclusief de USB management interface? Of gaat hij dan niet verder dan normale stand-by (het groene knipperende lampje)?
Heb het hele internet afgezocht, maar kan hier geen sluitend antwoord op vinden.
Dat kan ik inderdaad bevestigenjaco218 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:13:
Ik overweeg zelf de aanschaf van een APC Back-UPS ES 550VA of 700 variant om tussen mijn DS413 te plaatsen.
Kan iemand bevestigen dat DS413 nog gewoon in hibernation/deep sleep (dus het blauwe knipperende lampje) gaat als een UPS aangesloten is inclusief de USB management interface? Of gaat hij dan niet verder dan normale stand-by (het groene knipperende lampje)?
Heb het hele internet afgezocht, maar kan hier geen sluitend antwoord op vinden.
Gaat hij ook 'netjes' uit wanneer de syno op ups draait en in hybernate is ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Geen idee, die situatie heb ik nog niet meegemaaktDukeBox schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:46:
[...]
Gaat hij ook 'netjes' uit wanneer de syno op ups draait en in hybernate is ?
Anoniem: 481488
Heb het geld er wel voor over. Heb nu een ReadyNas Duo v1 die ik zat ben. Sabnzbd werkt regelmatig niet en foto's bekijken die op de nas staan gaat heel langzaam.
Foto's opslaan en delen en films downloaden en streamen is het belangrijkste dat ik er mee doe.
Ik zag wel dat het streamen naar Samsung smart TV met DLNA soms problemen geeft. Is dit nog steeds zo of is dit op te lossen?
Kinderziektes heb je natuurlijk altijd als risico, helemaal als je graag het nieuwste type van hardware wil hebben
Hebben mensen toevallig al meer nieuws over een eventuele releasedatum van de DS214+ ?
Anoniem: 481488
zie verder http://www.nascenter.nl/vergelijken/341102/216480
Je kan een reminder instellen bij coolblue nascenter, dan krijg je een mail als ie er is.
Darker schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:39:
Ik wacht mooi op de nieuwe DS214+Heb ook zitten twijfelen om de 213+ aan te schaffen.. De 214+ heeft in ieder geval weer een Atom processor en volgens mij ook meer intern geheugen. Dit kan de snelheid e.d. altijd ten goede komen, alsmede de compatibiliteit met apps.
Kinderziektes heb je natuurlijk altijd als risico, helemaal als je graag het nieuwste type van hardware wil hebben
Hebben mensen toevallig al meer nieuws over een eventuele releasedatum van de DS214+ ?
Hmm, gisteren mijn APC BE700G-GR binnen gekregen. Gelijk 16 uur op laten laden en vandaag aangesloten. Apparaat wordt gelijk herkend door m'n DS413 en geeft netjes de status weer m.b.t. op netvoeding of batterij en batterijstatus.
Na 10 minuutjes schakelt de DS413 netjes in standby (groene knipperende lampje). Normaal gaat hij dan na 60 seconden normale standby over in de Hibernate met het blauwe knipperende lampje. Sinds de UPS aangesloten is doet hij dit echter niet meer en blijft hij in de normale standby.
Is er een specifieke configuratie die ik in moet stellen?
Meestal kondigen ze de producten in augustus/september aan, en zijn deze een maand later te krijgen.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
De ds214 werd in juni al getoond op een beurs. Dan zal hij toch wel binnenkort beschikbaar moeten zijn?cypher21 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:03:
Tsja, dat is lastig te zeggen zonder in de toekomst te kunnen kijken
Meestal kondigen ze de producten in augustus/september aan, en zijn deze een maand later te krijgen.
Ik vind t altijd zonde als ik iets koop als er drie weken later een nieuwe versie van komt.
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 24-08-2013 16:40 ]
Dan moet je nu wachten totdat hij uit is, naar de winkel rennen en dan de hoofdprijs betalen...dan heb je er maximaal plezier van418O2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:39:
[...]
Ik vind t altijd zonde als ik iets koop als er drie weken later een nieuwe versie van komt.
[ Voor 3% gewijzigd door KL643 op 25-08-2013 10:40 ]
Prijsdaling valt wel mee over de tijd imo. Sterker nog, de ds213 is niet veel gedaaldKL643 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:37:
[...]
Dan moet je nu wachten totdat hij uit is, naar de winkel rennen en dan de hoofdprijs betalen...dan heb je er maximaal plezier van
[ Voor 3% gewijzigd door FrankGNL op 27-08-2013 09:32 ]
Oeps, ik zie nu pas je berichtje aan mij gericht.DukeBox schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:25:
Zou je dat willen testen ?
Ehh gaat lastig worden aangezien mijn DS vrij druk bezig gehouden word en tegenwoordig niet meer in hibernate gaat.
Niet dat ik weet, ik heb er niks extra's voor hoeven te doen.jaco218 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:23:
[...]
Hmm, gisteren mijn APC BE700G-GR binnen gekregen. Gelijk 16 uur op laten laden en vandaag aangesloten. Apparaat wordt gelijk herkend door m'n DS413 en geeft netjes de status weer m.b.t. op netvoeding of batterij en batterijstatus.
Na 10 minuutjes schakelt de DS413 netjes in standby (groene knipperende lampje). Normaal gaat hij dan na 60 seconden normale standby over in de Hibernate met het blauwe knipperende lampje. Sinds de UPS aangesloten is doet hij dit echter niet meer en blijft hij in de normale standby.
Is er een specifieke configuratie die ik in moet stellen?
Maar hij gaat bij jou 100% nog in de hibernate met de usb connectie eraan vast?mvds schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:47:
[...]
Niet dat ik weet, ik heb er niks extra's voor hoeven te doen.
Op het moment dat ik die connectie los trek, dan hibernate m'n DS413 weer prima. Met de usb verbonden (met of zonder de "enable the UPS service" vink in de hardware instellingen), gaat mijn DS niet verder dan de normale stand by.
Ik zie net dat Wifimedia de 214 op zijn site heeft staan met een leverdatum vanaf 7/8 september.418O2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:31:
Ik ga binnenkort een nas kopen. Wou een 213 halen, maar bedacht me dat de 214 niet lang meer op zich kan laten wachten. Dus ik wacht maar even af. De 213 is nu iets meer dan een jaar op de markt, dus dan lan de 214 niet lang meer op zich laten wachten toch?
Ah top! Even wachten dusal7181 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:58:
[...]
Ik zie net dat Wifimedia de 214 op zijn site heeft staan met een leverdatum vanaf 7/8 september.
DSM 4.3-3776 Release Notes (extracted from Synology Website)
Version: DSM 4.3-3776
(2013/08/27)
Compatibility and Installation
DSM 4.3 can only be installed on Synology products running DSM 4.0 or later. Before starting, please log into DSM and go to Control Panel > DSM Update to install the latest available update.
The following packages must be updated to be compatible with DSM 4.3: Photo Station, Audio Station, Video Station, and Media Server, AntiVirus by McAfee, Antivirus Essential.
Some features have special hardware requirements and are only available on select models.
What's New
1. Windows Offloaded Data Transfer (ODX) Support
Offloaded Data Transfer (ODX) introduces an efficient way to move data between a data source and destination by offloading the I/O burden to your storage device, thus saving network bandwidth, computation power on the host, and improving performance at same time.
The data source and destination can be on the same LUN, two different LUNs hosted on the same Synology NAS, or two LUNs on two different Synology NAS.
If the data source and destination are located on LUNs located on the same volume, cloning will be processed by Synology Advanced LUN technology which saves up to 99.9% of the storage space consumption and accelerates cloning at the same time. To leverage Synology Advanced LUN technology for cloning on ODX, you are suggested to format the NTFS volume with 8K or above cluster size.
To use ODX, the computer initiating the data transfer must be running Windows 8 or Windows Server 2012 and the type of iSCSI LUN has to be file-based iSCSI LUN with Synology Advanced LUN technology option enabled.
2. SSD TRIM Support
SSD TRIM can prevent the performance degradation therefore improves the read and write performance of volumes created on SSDs, increasing efficiency as well as extending the lifetime of your SSDs. See the list below for verified SSD with TRIM support.
You may customize a schedule to choose when the system will perform TRIM.
SSD TRIM is not available when an SHA cluster exists.
TRIM cannot be enabled on iSCSI LUN.
3. SSD Cache
SSDs installed in any HDD slots can be mounted as cache to accelerate the performance of multiple volumes or LUNs.
4. Trust Domain Support in Active Directory
Users and groups belonging to trusted domains can be assigned privileges to access files or run applications after your DiskStation joins a Windows domain.
You can specify how often the DiskStation automatically updates the domain user/group list.
5. Broader LDAP Client Support
Your DiskStation can now join an LDAP domain hosted by IBM Domino LDAP Server 8.5.
If you use a different LDAP server with different attributes for account names and group names, there are now options to specify or customize how user and group information is mapped to LDAP attributes.
6. NFS
NFS v4 support has been added, including pseudo file system and a stateful protocol.
NFS v3 and v4 now support IPv6.
NFS v3 and v4 security have been enhanced with Kerberos protocol, introducing three levels of security service: authentication, integrity (prevents tampering with NFS payload), and privacy (protects the content of NFS traffic from eavesdropping).
If Kerberos security flavor is implemented, you can map the NFS client to a local user, a domain user or a LDAP user.
Additional NFS settings have been added for NFS v3 and NFS v4, such as default read and write packet size, or allow clients to access NFS servers with insecure, non-privileged ports.
7. Speed Limit Scheduler
Bandwidth speed limits can now be configured according to a schedule, so speed limits will take effect at specific times only.
Varying speed limits can be customized for each user and group, allowing you to implement different limits at different times.
8. Task Scheduler
When creating tasks to automatically empty recycle bins, you can now define a retention policy to control what files are permanently deleted according to time, size, or file types.
9. Self-service Password Recovery
System admins can allow DSM local users (and LDAP users on Synology Directory Server) to conveniently reset passwords via email.
10. HFS+ Support
HFS+ External drives are supported in DSM 4.3.
Read/Write is supported.
Read only is supported and the maximum volume size is 2TB.
HFS+ journal is not supported.
11. File Station
You can now create links to share folders with non-DSM users.
Users allowed to create sharing links can now be specified.
The size of thumbnails can be changed.
You can drag-n-drop files or folder to your desktop to download them easily. Supports Google Chrome browser only.
Enhanced the compatibility of mounting a share located on a Mac OS 10.7 (or later) via SMB file service.
12. Advance Options for Windows File Service (SMB)
The following advance options for Windows File Service (SMB) have been added: DirSort VFS module; Veto files (hide files according to specified criteria); symbolic links and wide links; MSDFS VFS module (allowing symbolic links to point to files or folders located on another server); save debug logs; and clear SMB cache files.
13. Package Center
A default volume on which packages being installed can be specified, simplifying package installation.
14. Disk Usage Report
You can easily remove duplicated files in the disk usage report.
15. 3G/4G USB Dongle Support
A 3G/4G USB dongle can be plugged into your NAS, allowing it to connect to a mobile network. On DS213air or DiskStations with Wi-Fi dongle, you can share your 3G/4G Internet access with tablets and laptops wirelessly.
See the link for supported 3G/4G USB dongles.
16. Wi-Fi Hotspot Enhancements
Time-based Parental Control: Allows you to control when each client device connected to the DiskStation's local network can access the Internet. The feature are available on DS213air only.
UPnP Internet Gateway: Enable UPnP service to allow your DiskStation to become a UPnP Internet Gateway device, so that devices that are connected to the local network of the DiskStation can configure port forwarding settings with UPnP. For DS213air or other drives with USB Wi-Fi adapter plugged only.
PPPoE Relay: Allows devices that are connected to the DiskStation to connect to the Internet via PPPoE connection. For DS213air or other devices with USB Wi-Fi adapters only.
17. DSM Update
You can change DSM update settings to always install the latest version of DSM and critical updates, or install critical updates only.
18. File System Check (FSCK) utility has been added.
19. Built-in VPN client now supports L2TP over IPSec connection.
20. FTP
ASCII support: Allows the DiskStation to properly transfer ASCII formatted plain text files via FTP.
21. Misc.
S3 Network Backup supports multipart data upload.
PHP has been upgraded to 5.3.27.
Additional Security options to enhance the system's protection against cross-site request forgery attacks.
What’s New in Mobile Apps (Coming Soon)
1. DS download for iPhone/iPad & Android phones
Search torrents by keywords and download them directly to the DiskStation.
2. DS video for iPhone/iPad, Android & Windows Phones
Recordings can now be created by specifying the start time and the duration.
3. DS audio for iPhone/iPad
New theme and sliding menus.
Displays the album covers when browsing.
Complete playlist management, allowing you to create, edit and delete playlists.
“By Composer” now added to browse your library.
Full screen player for iPad version
Gapless playback when streaming to the iPhone/iPad.
Airplay device password protection is now supported in DS audio.
4. DS photo+ for iPhone/iPad
New interface with sliding menus.
Browse any Smart albums, Tags, as well as Categories you have created in Photo Station.
Displays sub-album names in thumbnail mode.
5. DS photo+ for Android and Google TV
Virtual albums support: Smart albums, Tags and Categories can be browsed.
6. DS audio for Android
Offline playback allows you to download music to your device.
Displays the album covers when browsing.
Complete playlist management, allowing you to create, edit and delete playlists.
“By Composer” has been now added to browse your library.
Gapless playback in streaming mode to the Android device.
7. DS cam for Android
Updated theme and Android 4.0 UI design style.
Supports better streaming quality for cameras with H. 264 output
Select cameras to customize Multi live views (by camera group or by DiskStation)
Enable / disable IP cameras.
View key camera information.
Digital zoom in / out on PT cameras.
Support for audio streams.
8. DS cloud for Android
Allows you to select a specific folder on the Android device to sync data.
9. DS file for Windows Phone
DS file for Windows Phone allows you to browse and manage files stored on your DiskStation, as well as upload photos from the Camera roll directly to the DiskStation.
You can create sharing file links, protecting them with a password and an expiration date, compressing and extracting files on your DiskStation, or adding folders you access most often to your “Favourites” list.
You have to upgrade your DiskStation to DSM 4.3 to run this app.
10. DS video for ROKU
DS video lets you access Video Station on your Synology NAS server, to watch videos, record digital TV programs, or simply stream them live. Categorize your videos with either default or custom libraries and create your own video collection lists for quick access.
You have to upgrade Video Station to 1.2 to have all features of DS video.
De upgrade verliep goed, naast een melding na het opstarten dat de packages zoals Audio en Download station niet konden starten omdat ze ook geupgrade moesten worden, was er niets aan de hand. Na het updaten van de desbetreffende packages, ook niets aan de hand, systeem loopt normaal.
Totdat ik hem die avond compleet uit wilde zetten. Tijdens de shutdown procedure knipperde het status lampje een aantal malen oranje en begon hij 1 of 2x te piepen en vervolgens ging hij gewoon uit. Tevens kreeg ik een mailtje dat “volume 1 has crashed and that the system might not boot.” Echter de NAS opnieuw opgestart en niets aan de hand, normaal booten en naast een entry in het log, alles status normaal. Extended SMART test gedraaid op de beide schijven, en ook alles normaal.
Toen zag ik ’s morgens dat hij in een of andere vage stand by stand was (waarop hij vanuit de hibernate in is overgegaan). Alle lampjes waren uit op de NAS en alleen de fan draaide nog. Vervolgens heb ik hem benaderd vanuit de browser en hij komt gewoon weer tot leven zoals hij normaal uit een standby/hibernate komt en vervolgens niets aan de hand, gewoon normaal werken.
Vervolgens weer het shutdown commando gegeven. Echter daarna weer het oranje knipperende lampje, pieptoon en mailtje bij het afsluiten. Vervolgens weer gewoon opnieuw op kunnen starten zonder problemen en het systeem draait weer. Performance bij het lezen en het schrijven, status, alles is goed.
Ik denk dus dat het afsluit probleem iets te maken heeft met die vage standby/hibernate staat waar de NAS dan ingaat. Want als ik gelijk na het booten de NAS weer afsluit, gaat wel alles normaal zonder meldingen.
Via Google heb ik al wat posts gevonden van mensen die hetzelfde probleem rapporteren in de afgelopen 24 uur. Misschien dat het verschilt per NAS model. Heb reeds een call aangemaakt bij Synology, even wachten dus waar ze mee terugkomen. Het systeem heeft tot versie 4.3 toe in ieder geval altijd zonder enig probleem gewerkt bij mij.
System Hibernation? (alle lampjes uit, alleen het bovenste hdd lampje dat"gloeit" zeg maar?)
Wat ik ervan gezien heb gaat de NAS na enige tijd (dit is dus ergens ’s nachts gebeurd) vanuit de normale hibernate over in deze vage stand.cypher21 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:07:
Wat bedoel je met die vage standby/hibernate stand?
System Hibernation? (alle lampjes uit, alleen het bovenste hdd lampje dat"gloeit" zeg maar?)
In mijn configuratie dus eerst na 10 minuten in de normale standby; groen knipperend lampje, disks uit, fan nog aan.
Vervolgens gaat hij 1 minuut later door naar de hibernate; blauw knipperend lampje, disks uit, fan ook uit.
Daarna gaat hij dus, sinds DSM 4.3, na enige tijd over in deze vage stand; alle lampjes uit, disks uit en fan aan.
Hij kan dus wel weer gewoon uit deze stand worden gehaald door hem te benaderen via de browser. Volgens mij gaat het dan mis met afsluiten nadat de NAS in deze “vage” standby heeft gestaan.
sinds een paar dagen 4.3 erop staan en net de Syno in een vreemde stand teruggevonden.
DS finder gaf aan dat ie uit stond, WOL werkte niet. Alle lampjes op de Syno stonden te knipperen. Uitgezet en weer aangezet. Jammergenoeg start ie niet door. Blauw, geel van alles knippert er.
Hoop dat ie zometeen weer start en dat dit een incident gaat zijn, ik kan me niet herinneren dat de Syno zomaar uitging en bleef.
Heb je toevallig de optie m.b.t. de hibernate logs onder het hibernate tabblad aangezet? Ik heb de rare hibernate symptomen niet meer gezien nadat ik deze optie uitgeschakeld heb.erikafoort schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:32:
hm,
sinds een paar dagen 4.3 erop staan en net de Syno in een vreemde stand teruggevonden.
DS finder gaf aan dat ie uit stond, WOL werkte niet. Alle lampjes op de Syno stonden te knipperen. Uitgezet en weer aangezet. Jammergenoeg start ie niet door. Blauw, geel van alles knippert er.
Hoop dat ie zometeen weer start en dat dit een incident gaat zijn, ik kan me niet herinneren dat de Syno zomaar uitging en bleef.
Tevens heb ik toen de hibernate tijd van usb disks op "None" gezet, dit zou het ook kunnen zijn. In tegenstelling tot de hibernate logs zit deze optie er echter al langer in en heb ik in het verleden hier nooit problemen mee gehad.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Even op het Syno forum gekeken en daar begint het herstellen met uit- en aanzetten (van de stroom afhalen)
Opgestart zonder schijven voor de controle van het moederbord. Piep en blauw lichtje, dus die is in orde :-)
Ik mag niet resetten blijkbaar. Dit wil die niet doen. Geen piepje of niks.
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Als ik niet mag resetten dan kan ik ook niet de firmware opnieuw installeren.
Iemand nog goeie tips?
[ Voor 64% gewijzigd door erikafoort op 30-08-2013 12:50 ]
Voer je de reset wel uit met de schijven erin.erikafoort schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:49:
Ik wou dat ik kon nakijken maar dat kan ik nu niet, hij start nog steeds niet.
Even op het Syno forum gekeken en daar begint het herstellen met uit- en aanzetten (van de stroom afhalen)
Opgestart zonder schijven voor de controle van het moederbord. Piep en blauw lichtje, dus die is in orde :-)
Ik mag niet resetten blijkbaar. Dit wil die niet doen. Geen piepje of niks.
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Als ik niet mag resetten dan kan ik ook niet de firmware opnieuw installeren.
Iemand nog goeie tips?
Je zou ook eens kunnen kijken wat Synology Assistant aangeeft als status of http://find.synology.com/ als dat werkt. Voor mij DS211 en DS212 werkt dat niet maar mogelijk als je een nieuwere hebt wel.
Anders alvast een ticket aanmaken bij Synology. Duurt altijd even voor je reactie krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 31-08-2013 15:02 ]
Anoniem: 32279
Dat valt volgens mij reuze mee. Ik heb hier een tijdje onderzoek naar gedaan en er zijn bronnen die beweren dat het minder goed voor je schrijven is en er zijn ook bronnen die juist het tegenovergestelde beweren.Arfman schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:47:
Ik heb hibernate al een tijd terug compleet uitgeschakeld. Nooit echt bij stilgestaan, maar dat constante uit- en aangaan van je harde schijven is echt heel slecht voor ze.
Aangezien synology het standaard aan heeft staan lijkt het mij niet waar dat het schadelijk voor de schrijven is. Zelf heb ik na het lezen van al die artikelen / onderzoeken besloten wd red nas schrijven in mijn nassen te zetten, heb ik in ieder geval wat meer zekerheid.
Maar mijn nassen gaan in slaapstand sinds ik de wd red schrijven heb. Daarvoor een jaar met wd green schrijven gedraaid die ik niet in slaapstand liet gaan.
Daarnaast hoef ik nu ook niet meer moeilijk te doen met loglocaties naar een USB stick zetten en kan ik gewoon MySQL draaien zodat mijn XBMC HTPC's 1 shared library kunnen hebben
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Yep, reset met harde schijven erin.MikeOO schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:01:
[...]
Voer je de reset wel uit met de schijven erin.
Je zou ook eens kunnen kijken wat Synology Assistant aangeeft als status of http://find.synology.com/ als dat werkt. Voor mij DS211 en DS212 werkt dat niet maar mogelijk als je een nieuwere hebt wel.
Anders alvast een ticket aanmaken bij Synology. Duurt altijd even voor je reactie krijgt.
SA geeft aan niks te kunnen vinden. Het is een 2411+
Ik heb de leverancier gebeld, RMA, formulier al ontvangen. Moet alleen nog een dag prikken om hem te brengen. Nadat ik hem gebracht heb duurt het een weekje en wordt waarschijnlijk het moederbord vervangen. Op de 2411+ zit drie jaar garantie dus geen groot probleem. Alleen even zonder Syno
Synology ticket had ik al aangemaakt en was een antwoord mail met een copy past van hun FAQ....
Is dit niet eigenlijk het verkeerde draadje (zit ik me nu te bedenken)
[ Voor 4% gewijzigd door erikafoort op 01-09-2013 11:35 ]
http://www.mediamarkt.nl/...03,541771.html?langId=-11
Deze staat niet in de tweakers pricewatch
WP: PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2D
Dit artikel is tijdelijk uitverkocht in onze webshop. Bezoek onze winkels voor mogelijke beschikbaarheid..wesdre schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:00:
Voor degene die nog een ds213+ zoeken, de mediamarkt webshop heeft een mooie deal staan.
Als ik dan jullie posts lees over talrijke apps voor Synology, de mooie interface en regelmatige firmware updates krijg ik het gevoel dat ik indertijd het verkeerde merk heb gekozen
Life is all about Tweaking
Ik heb geen ervaring met Thecus, maar als ik jouw post lees krijg ik het gevoel dat je het verkeerde merk hebt gekozendere12 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 08:46:
Vraagje, ik heb 3 jaar geleden een Thecus 4200eco gekocht, opvallend zijn de zwaar verouderde apps en nauwelijks tot geen firmware updates. Daarnaast is de NAS regelmatig niet zichtbaar voor onze PC's in het Windows 7 netwerk overzicht.
Als ik dan jullie posts lees over talrijke apps voor Synology, de mooie interface en regelmatige firmware updates krijg ik het gevoel dat ik indertijd het verkeerde merk heb gekozenKlopt mijn gevoel?
Serieus, de Synology die ik heb bevalt me werkelijk waar perfect. Ben best een veeleisende gebruiker en hij was knetterduur (heb de 412+) maar z'n geld dubbel en dwars waard.
Haha het was wel erg duidelijk blijkbaarIk heb geen ervaring met Thecus, maar als ik jouw post lees krijg ik het gevoel dat je het verkeerde merk hebt gekozen
Ik las net op het forum van Synology de berichten over de aangekondigde DS214+ en ook de opvolger van jouw versie type, dat ziet er inderdaad erg goed uit! Men hoopt op een release in oktober/november dus ik kan nog even sparenSerieus, de Synology die ik heb bevalt me werkelijk waar perfect. Ben best een veeleisende gebruiker en hij was knetterduur (heb de 412+) maar z'n geld dubbel en dwars waard.
Gelukkig was ik nog net optijdDarker schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:49:
[...]
Dit artikel is tijdelijk uitverkocht in onze webshop. Bezoek onze winkels voor mogelijke beschikbaarheid..
Welke prijs stond er bij?wesdre schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:00:
Voor degene die nog een ds213+ zoeken, de mediamarkt webshop heeft een mooie deal staan.
Ik kan je gevoel bevestigen.. aantal thecussen gehad (en zelfs nog enkele draaien). Buiten de onderhand antieke interface, uitblijven van (eigen ontwikkelde) apps ben ik ook nog eens zwaar teleur gesteld in de stabiliteit van de mkb modellen (8800pro's) bij alle 3 de units (2x v1, 1x v2) al meerdere issues gehad met de flash kaarten.dere12 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 08:46:
Als ik dan jullie posts lees over talrijke apps voor Synology, de mooie interface en regelmatige firmware updates krijg ik het gevoel dat ik indertijd het verkeerde merk heb gekozenKlopt mijn gevoel?
Daarbuiten starten ze ook niet door wanneer er een bootp/pxe server aktief is in je netwerk.
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 07-09-2013 17:56 ]
Idd 265€
Zo goed bevalt me die zut. Laatst bij iemand een 413 geinstalleerd, dat is een Mac huishouden en die man was ontzettend blij met iTunes Server en Photo en Video Station. Syno is gewoon de bomb
Sweet. Of ik nu een ds214 of ds213+ heb maakt ook niets uit. Morgen maar even bellen of ze nog 1 hebben liggen.
Precies zoiets had ik ook, ik kom van een ds110j en die was gewoon te traag voor de tegenwoordige inet snelheid(150mbit) en transmission + torrentexpander script.418O2 schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:05:
[...]
Sweet. Of ik nu een ds214 of ds213+ heb maakt ook niets uit. Morgen maar even bellen of ze nog 1 hebben liggen.
Dus ik kan nu weer zeker 4 à 5 jaar verder
Anoniem: 371124
Moet ik dan nog een aparte cat-kabel trekken van de NAS of modem naar mijn TV? Er ligt immers al een cat kabel van de modem naar de TV? Ik kom daar niet uit hoe dat zit...
De experts hier wetren vast wel hoe dit zit. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Mits je meerdere poorten hebt op je glasvezel modem/router. Zo niet moet je een switch aanschaffen (of een eigen router).
Oke dat is mooi nieuws! Eén kabel (die er dus reeds ligt) is dus voldoende. Ik heb nog precies 1 vrije poort over op mn modem, daar kan deze NAS dan op (modem is trouwens een Fritzbox 7390).Miyamoto schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:22:
Als de NAS en je TV beiden met je modem/router zijn verbonden, is het goed.
Mits je meerdere poorten hebt op je glasvezel modem/router. Zo niet moet je een switch aanschaffen (of een eigen router).

http://www.deyterra.com
Dat is goed om te weten, al zou ik niet zo gauw weten wat ik er verder op zou moeten aansluiten. Printer misschien. Maar die zit nu al direct op mn PC. En ik woon allleen, dus niet echt een noodzaak om een printer te delen in een netwerk.rally schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:29:
Als je poorten te kort komt kun je er altijd nog een 5 of 8-poort switch op aansluiten. Krijg je 3-5 poorten extra beschikbaar.
Kijk je tv over de kabel die er al ligt? Of loopt er nog een coax kabel naar je tv? Als het tv signaal over die cat kabel gaat kun je er niet ook nog data vanuit de nas over sturen namelijk, IPTV (tv via internet) heeft een aparte kabel nodig.Dat is goed om te weten, al zou ik niet zo gauw weten wat ik er verder op zou moeten aansluiten. Printer misschien. Maar die zit nu al direct op mn PC. En ik woon allleen, dus niet echt een noodzaak om een printer te delen in een netwerk.
Oepswebbier schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:59:
[...]
Kijk je tv over de kabel die er al ligt? Of loopt er nog een coax kabel naar je tv? Als het tv signaal over die cat kabel gaat kun je er niet ook nog data vanuit de nas over sturen namelijk, IPTV (tv via internet) heeft een aparte kabel nodig.
Nu wil ik deze NAS naast de glasvezelmodem zetten, en in nog lege poort prikken. En dan? Nog een kabel begrijp ik nu dus, en die moet dus ook van mijn modem naar de TV lopen?
Zou, in plaats van deze extra kabel een CX-803 (of vergelijkbaar) een goed alternatief kunnen zijn? Ik stel mij voor dat ik deze in mijn TV prik, en dan draadloos de content van mijn NAS naar mijn TV laat streamen...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 371124 op 08-09-2013 22:21 ]
Hou er wel rekening mee dat HD content draadloos niet echt te doen is.
Ik heb hier vanaf de modem/router 1 cat6 UTP kabel liggen naar mijn switch in de tvhoek. De tv-ontvanger is daarbij aangesloten op de switch. Dit werkt zonder problemen. Hooguit dat de combi tv kijken, opnemen en flink dataverkeer wat hickups geeft bij de tvweergave, maar technisch gewoon mogelijk.webbier schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:59:
[...]
Kijk je tv over de kabel die er al ligt? Of loopt er nog een coax kabel naar je tv? Als het tv signaal over die cat kabel gaat kun je er niet ook nog data vanuit de nas over sturen namelijk, IPTV (tv via internet) heeft een aparte kabel nodig.
Dit met glasvezelpakket van tweak/kpn.
Ik kijk al een paar maanden naar nieuws over een opvolger van de ds412+ maar die lijkt dit jaar toch echt niet te komen, of heb jij een interesante bron hiervoor?dere12 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:21:
[...]
Haha het was wel erg duidelijk blijkbaar![]()
[...]
Ik las net op het forum van Synology de berichten over de aangekondigde DS214+ en ook de opvolger van jouw versie type, dat ziet er inderdaad erg goed uit! Men hoopt op een release in oktober/november dus ik kan nog even sparen![]()
[ Voor 29% gewijzigd door morpheus op 09-09-2013 09:59 ]
Ik heb zelf geen ervaring met glasvezel, maar bij mijn ouders (Telfort) was het niet mogelijk om met dezelfde poort op de router data en tv signaal te versturen.Ik heb hier vanaf de modem/router 1 cat6 UTP kabel liggen naar mijn switch in de tvhoek. De tv-ontvanger is daarbij aangesloten op de switch. Dit werkt zonder problemen. Hooguit dat de combi tv kijken, opnemen en flink dataverkeer wat hickups geeft bij de tvweergave, maar technisch gewoon mogelijk.
Dat is goed om te horen. Ik denk namelijk niet dat ik tegelijkertijdmorpheus schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:57:
[...]
Ik heb hier vanaf de modem/router 1 cat6 UTP kabel liggen naar mijn switch in de tvhoek. De tv-ontvanger is daarbij aangesloten op de switch. Dit werkt zonder problemen. Hooguit dat de combi tv kijken, opnemen en flink dataverkeer wat hickups geeft bij de tvweergave, maar technisch gewoon mogelijk.
[...]
1. TV kijk via de glasvezel
2. een film kijk vanaf mn NAS
3. Spotify beluister op mn stereo.
(trouwens lastig met 1 TV / stereo
Dus het lijkt mij dat ik het eerst ga proberen met alleen een deze NAS, en die prik ik in de glasvezel modem. Vervolgens kijk ik of ik iets kan ontdekken op mn TV wat lijkt op content van mn NAS.
Lukt dat niet, dan kan ik altijd nog
1. een tweede cat-kabel trekken van mn modem naar mn TV
2. zo'n CX-803 aanschaffen voor draadloos signaal naar mn TV.
Mijn interesse is gewekt!morpheus schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:57:
Ik kijk al een paar maanden naar nieuws over een opvolger van de ds412+ maar die lijkt dit jaar toch echt niet te komen, of heb jij een interesante bron hiervoor?
Inderdaad, iedere keer afwachten is niet de bedoeling, maar om nu, ondanks de goede specs, een model uit 2012 te kopen, terwijl we bijna in 2014 zitten

Het is wel ruim 500 euro wat ik zou gaan uitgeven...
Dit is de laatste update over de nieuwe serie (x14) die ik kon vinden:Ik kijk al een paar maanden naar nieuws over een opvolger van de ds412+ maar die lijkt dit jaar toch echt niet te komen, of heb jij een interesante bron hiervoor?
Synology DS x14 overview
Waarom geen upgrade voor de 412+!?dere12 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:13:
Dit is de laatste update over de nieuwe serie (x14) die ik kon vinden:
Synology DS x14 overview
Zou toch leuk zijn met een i3 ofzo
(Niet officieel)
En een DS214PlayUSB 3 Station ->ARM, Armada 370 X,XX GHz
DS114 ->ARM, Armada 370 1,2 GHz
DS214e ->ARM, Armada 370 X.XX GHz
DS214 ->ARM, dual core Armada XP 1,066 GHz
DS214+ ->ARM, dual core Armada XP 1,66 GHz
DS414 ->ARM, dual core Armada XP 1,33 GHz
Edit: Er is ook al firmware voor de x14 reeks, bijvoorbeeld: http://ukdl.synology.com/...3/3776/DSM_DS414_3776.pat
Als je door deze snuffelt lijkt het erop dat het inderdaad om een Armada XP gaat (voor de 414 dus)
[ Voor 21% gewijzigd door -LA- op 11-09-2013 16:08 ]
Ik blijf een beetje met de ondersteuning zitten.
412+ blijft een 2012 model.
Ik koop een NAS voor 5 jaar.
Ik las ergens dat je je met ondersteuning en een 412+ in ieder geval tot 2016 geen zorgen hoeft te maken...
2016 is lang niet genoeg voor mij, dat is over 2 jaar en 3 maanden
5 jaar, wil ik voorruit!
[ Voor 90% gewijzigd door BlakHawk op 11-09-2013 16:10 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem wat jij omschrijft, maar dan met een DS212j.erikafoort schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:29:
[...]
Yep, reset met harde schijven erin.
SA geeft aan niks te kunnen vinden. Het is een 2411+
Ik heb de leverancier gebeld, RMA, formulier al ontvangen. Moet alleen nog een dag prikken om hem te brengen. Nadat ik hem gebracht heb duurt het een weekje en wordt waarschijnlijk het moederbord vervangen. Op de 2411+ zit drie jaar garantie dus geen groot probleem. Alleen even zonder Syno
Synology ticket had ik al aangemaakt en was een antwoord mail met een copy past van hun FAQ....
Is dit niet eigenlijk het verkeerde draadje (zit ik me nu te bedenken)
Na de upgrade naar DSM 4.3 helemaal niks meer, knipperende lampjes, etc.
Diskloos booten wordt ie wel herkend en gezien. De disken los in een ander systeem komen foutloos uit allerlei detecties. Zeer vreemd.
Zoals het er nu naar uitziet dan toch maar ook bij Synology aanmelden en een RMA aanvraag doen?
Heeft iemand nou ooit aan je uitgelegd wat er nou precies fout / kapot / mis is gegaan?
Want ik vind het een apart verhaal dat een NAS zo maar zijn mobo kapot kan rebooten na een firmware upgrade?!
Turtles & Coffee
Na 2x een reset te hebben uitgevoerd en de stroom eraf heb ik een ticket ingediend bij Synology.. Duurde mij te lang en had in afwachting van een reactie de stroom er nogmaals afgehaald en toen ging het venster wel verder na het drukken op 'configuration lost'.
Wel alle packages kwijt (staan wel op de hard-disks, maar niet in package center) maar de data stond er gelukkig wel op.
Direct maar een offline backup gemaakt...
@jmachielsen; wat gebeurd er als je een geformateerde schrijf stopt in je synology?
Argh-LA- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:00:
Over de x14 reeks: http://forum.synology.com...b2c7c013158ac2a6&start=30
(Niet officieel)
http://www.ox.ee/en/search?query=DS214
Vraag me af of dat klopt aangezien de specs van de ds214+ niet lijken te kloppen daar (1.3GHz ipv 1.6).
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Ik zal zeker al mijn gegevens kwijt zijn? Heb intussen een nieuwe 3TB WD RED gekocht. Echt wel ruk dat plots 2 harde schijven de geest geven op hetzelfde moment, wat is de kans dat dat gebeurt...?
Niet veel, gezien de DS214+ een processor met ARM-architectuur bevat. Neem je bijvoorbeeld een DS213+ met een CPU welke over PowerPC-architectuur beschikt, dan moet je wel kijken naar de beschikbaarheid van packages.Darker schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:02:
[...]
Arghik had gehoopt op de nieuwe Atom in de DS214+.... wat zou een Armada betekenen voor de beschikbaarheid aan (third party) packages?
Maar goed, het moet wel raar lopen wil je iets niet kunnen draaien op de DS213+. De community van Synology is groot genoeg om van alles te compilen voor de DS213+. Ik heb zelf een DS213+ en heb niet het idee dat ik tekort kom qua packages
Als het exact dezelfde type schijven zijn, die op ongeveer hetzelfde moment gefabriceerd zijn, is die kans behoorlijk groot. Op mijn werk hebben we honderden servers met duizenden disken, op een gegeven moment kon je gewoon voorspellen wanneer er van een bepaald type disken gingen sneuvelen.pina schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:28:
Ik zal zeker al mijn gegevens kwijt zijn? Heb intussen een nieuwe 3TB WD RED gekocht. Echt wel ruk dat plots 2 harde schijven de geest geven op hetzelfde moment, wat is de kans dat dat gebeurt...?
[ Voor 98% gewijzigd door Mau_Maus op 20-09-2013 15:25 ]
Simpel gezegd:
Is de DS214 het waard om op te wachten?
Ik wil graag begin oktober een nieuwe NAS, en had de DS213 op het oog, maar nu blijkt dat binnenkort (eind herfst/begin winter) de DS214 komt. Is dit een dusdanig grote vooruitgang dat het wachten het waard is.
Daarnaast vroeg ik mij af of het het waard is om 50 euro extra te betalen voor een DS213+. Ik wil de NAS voornamelijk gebruiken voor het streamen van films en een beetje klooien en tweaken met alle features die de NAS bezit.
Bedankt!
Lastige vraag, ik zit met dezelfde keuze maar wil graag de nieuwste versie en ga dus (on)geduldig wachten op de 214+ChillPascal schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:11:
Ik wou voor mijn vraag geen nieuw topic openen, en dacht ik deze hier wel kon plaatsen.
Simpel gezegd:
Is de DS214 het waard om op te wachten?
Ik wil graag begin oktober een nieuwe NAS, en had de DS213 op het oog, maar nu blijkt dat binnenkort (eind herfst/begin winter) de DS214 komt. Is dit een dusdanig grote vooruitgang dat het wachten het waard is.
Daarnaast vroeg ik mij af of het het waard is om 50 euro extra te betalen voor een DS213+. Ik wil de NAS voornamelijk gebruiken voor het streamen van films en een beetje klooien en tweaken met alle features die de NAS bezit.
Bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door dere12 op 23-09-2013 18:09 ]
Ik ben meer bepaald erg nieuwsgierig of er al iets over de DS714 en een eventuele DS2414+ bekend is?
Ik zie dat de RS modellen een '14 update hebben gekregen maar zie nog niks voor de DS2413+ terwijl deze toch ook al vorig jaar gereleased werd. Of hoef ik helemaal niet op een DS2414+ hopen aangezien er een '13 model is?
Anoniem: 491412
Nu is mijn vraag;
De interface response van DS audio op mijn Xperia Z telefoon is erg traag, is dit normaal? Overigens vind ik de audio station interface direct op de Diskstation via de webbrowser ook niet echt super lopen.
Kan iemand zijn ervaring hiermee delen? Ik ben met googlen niet veel verder gekomen.
Wellicht dat er in mijn netwerk iets zit wat de boel vertraagd?
Kan het van de week proberen via DLNA of dit ook enigszins vertraagd gaat.
211: http://www.synology.com/us/products/DS211/spec.php
212j: http://www.synology.com/p...oduct_name=DS212j&lang=us
De 211 is 1,6Ghz en de 212j is 1,2Ghz. Ik heb een 3TB schijf van Seagate die erin moet om te beginnen, en die staat op de comp. lijst, dus daar geen problemen.
Hij zal dienen als mediaserver voor mijn WD TV Live en voor sabnzb, that's it. Ik neig meer naar de 211 (tevens iets goedkoper), omdat deze sneller is. Is dat een goede keuze?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Aan de andere kant ondersteund de 212j grotere schijven (4TB tegenover 3TB). Verder lijken de verschillen me erg klein.
ps.. Heb mijn synology 212+ voor 180 euro verkocht... 2 jaar oud.
[ Voor 3% gewijzigd door ismilyfox op 29-09-2013 20:04 ]
Blizzard: Smilyfox#21203
Tuurlijk gaat het hier niet over asustor, dit is het synology topic.ismilyfox schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:04:
Het valt me wel op dat er mensen helemaal niet over Asustor hebben... Afgelopen week is er nieuwe series uitgebracht waar je HDMI uitgang hebt en Atom processor.. voor 299..
Misschien dat ze hier wel over dat merk praten: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic
Overigens komen er binnenkort bij synology ook een paar modellen uit met een atom en hdmi uitgang.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 29-09-2013 20:54 ]
Uit een review:ismilyfox schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:04:
Het valt me wel op dat er mensen helemaal niet over Asustor hebben... Afgelopen week is er nieuwe series uitgebracht waar je HDMI uitgang hebt en Atom processor.. voor 299.. Ik ga overstappen.. Geen gezeur met een extra multimedia speler lekker alles in 1.
ps.. Heb mijn synology 212+ voor 180 euro verkocht... 2 jaar oud.
Als XBMC-apparaat bevalt de Asustor AS-302T prima, al is het wel een beetje wennen om een NAS als mediaspeler te gebruiken. Het is natuurlijk niet direct de stilste oplossing die je je kunt voorstellen. Dat komt niet vanwege het feit dat dit een luidruchtige NAS is, maar vooral omdat een apparaat met twee dikke 3,5 inch schijven aan boord simpelweg een stuk luidruchtiger is dan een kleine htpc met een SSD aaan boord. De beeldweergave is prima, maar op dit moment zijn er nog wel problemen met de Intel driver waardoor DTS/Dolby Digital nog niet is ingeschakeld.
De HDMI-aansluiting is wat ons betreft een leuke aanvulling, de functionaliteit is echter beperkt tot XBMC, maar dat ziet er al best veelbelovend uit. De vraag is uiteraard of je je NAS in je woonkamer wilt hebben. Ben je kleinbehuisd dan is het wellicht toch een handige toevoeging en ongetwijfeld zullen er in de toekomst nog wel meer toepassingsmogelijkheden komen voor deze aansluiting.
Al met al is de AS-302T een erg interessante NAS, met als belangrijkste nadeel een behoorlijk hoog energieverbruik en niet zo stil in de woonkamer.
In de woonkamer is dit voor ons thuis geen optie, dan liever een compacte, zuinige en stille HTPC en een aparte Synology DS 214+ NAS op zolder.
[ Voor 3% gewijzigd door dere12 op 29-09-2013 20:54 ]
Product brochures van de DS214+ en DS214 playwitchdoc schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:28:
Heeft hier toevallig al iemand iets opgevangen over een roadmap?
Ik ben meer bepaald erg nieuwsgierig of er al iets over de DS714 en een eventuele DS2414+ bekend is?
Ik zie dat de RS modellen een '14 update hebben gekregen maar zie nog niks voor de DS2413+ terwijl deze toch ook al vorig jaar gereleased werd. Of hoef ik helemaal niet op een DS2414+ hopen aangezien er een '13 model is?
Kijk uit naar de DS714 vanwege de HDMI poort.
Ik had verwacht dat ze de DS214Play ook zouden uitrusten met een HDMI poort, juist vanwege de mediaspeler positionering.
Ik lees dat de 214+ voor mkb bedoelt is, is het voor als particulier dan overkill voor gebruik als file storage, digitaal archief administratie, backup en streamen mediabestanden naar htpc?
[ Voor 23% gewijzigd door dere12 op 30-09-2013 08:02 ]
Ik heb de 212+ alleen maar omdat ik veel download en er toch net iets meer processor kracht in zit dan de versie zonder +.
Dus mocht je meer processor kracht nodig hebben dan kan je beter voor de + versie gaan, Anders is de normale editie voldoende.
zat ik ook op te wachten, maar welke contents speeld die af dan (MKV,Divx,WM4.....)langlevelol schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:35:
Kijk uit naar de DS714 vanwege de HDMI poort.
Maar een PDF gevonden, waaruit blijkt dat het de 214se zou kunnen worden ....
maar een stap terug in processor en geheugen 800mhz / 256MB ipv de 1,2/512MB in de 213j
Als er geen 'betere' 'j' komt, sla ik de x14 over
edit :

Wat doet de "floating point" eigenlijk ?
Want ik twijfel voor de thuis situatie tussen de 213j en de 413j ...
De extra schijven op de lange duur zijn toch ook wel prettig, of misschien 'beter' tegen die tijd een 2e exemplaar
qua prijs scheelt het niet zo veel uiteindelijk
[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 30-09-2013 21:00 ]
ds214se - 800Mhz/256MB - Buget instap versie
ds214 - Dual core 1,066GHz/512MB - Basis versie
ds214play - Dual core 1,6GHz/1GB - Thuis \ Multimedia processing
ds214+- Dual core 1,33GHz/1GB - Kantoor versie 2xGB LAN
[ Voor 0% gewijzigd door Christiaan676 op 01-10-2013 08:50 . Reden: se link aangepast ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Anoniem: 280324
Zit me al drie avonden op rij gek te googlen! Briljant wat je hier allemaal kan. De al die thuisserver mogelijkheden, simpele toegankelijkheid en dan de 1080p transcoding feature op de DS214 Play... menChristiaan676 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:19:
Aan het kijken naar een NAS en de nieuwe zien er interessant uit, ben benieuwd alleen even afwachten wanneer ze nou echt leverbaar worden en wat ze gaan kosten. Op verschillende sites staan al wat prijzen maar deze lijken nog niet allemaal te kloppen.
ds214se - 800Mhz/256MB - Buget instap versie
ds214 - Dual core 1,066GHz/512MB - Basis versie
ds214play - Dual core 1,6GHz/1GB - Thuis \ Multimedia processing
ds214+- Dual core 1,33GHz/1GB - Kantoor versie 2xGB LAN
ps. Geen SD slot meer in de plus.
Jammer, foto's van een kaartje halen met de copy button gaat/ging handig.
Anoniem: 280324
De + is het businessmodel. Zakelijk zou ik niet weten waarvoor je een sd-kaart nodig zou hebben. Daarintegen als particulier wel mbt draagbare multimedia (bv fotocamera).jesper86 schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:33:
PDF link naar de SE klopt niet, maar vervang PLAY met SE en het werkt.
ps. Geen SD slot meer in de plus.
Jammer, foto's van een kaartje halen met de copy button gaat/ging handig.
Wel logisch denk ik aangezien het verwerken van multimedia (met name transcoderen) nu eenmaal een zware taak is welke een kleinere CPU gewoonweg niet aan kan.maniak schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:54:
Vreemd om te zien dat de DS214play een hogere CPU snelheid heeft dan de DS214+. Ik wil ook een NAS aanschaffen, even wachten op deze modellen dus
Voor transcoderen ben ik ze nog niet tegengekomen.
Niet dat ik het eens ben dat je het zakelijk per definitie niet zou gebruiken, maar je denkt toch niet dat ze die dingen alleen aan bedrijven verkopen. Een beetje tweaker wil echt wel de plus hebben hoor. Ben bekend met de 212+ en daar vind ik de prestaties ook maar krap aan. Natuurlijk kan je zonder sd-slot, of je hangt er een cardreader aan, maar een Synology koop je juist voor de handigheid, anders zou iedereen wel een eigen Linux servertje samenstellen. 'Nodig' heeft niemand het, maar als het er is ... dan kan het toch wel verdomde handig zijn.Anoniem: 280324 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:31:
[...]
De + is het businessmodel. Zakelijk zou ik niet weten waarvoor je een sd-kaart nodig zou hebben. Daarintegen als particulier wel mbt draagbare multimedia (bv fotocamera).

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.