Antwoord:Hi Synology-Guys, are there any further details regarding the DS214+?
link: https://nl-nl.facebook.com/synology?filter=2Hi Jonas, should be another month or two, but no guaranteed date.
Antwoord:Hi Synology-Guys, are there any further details regarding the DS214+?
link: https://nl-nl.facebook.com/synology?filter=2Hi Jonas, should be another month or two, but no guaranteed date.
Verwijderd
De modellen genoemd hierboven door Christiaan676 komen voor op de site bij NasCenter. Op de vraag of hoe waarschijnlijk dit is reageert de winkel dat ze werkelijk deze week worden verwacht! Klinkt betrouwbaar, maar nog even afwachten dus...maniak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:59:
[...]
Antwoord:
[...]
link: https://nl-nl.facebook.com/synology?filter=2
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 22:11 ]
Ik heb het idee dat het antwoord van Synology ook meer te maken hadden met de levertijd. Die DS214Play lijkt me een goed model voor wat ik wil, zeker de nodige kinderfilms streamenVerwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:06:
[...]
De modellen genoemd hierboven door Christiaan676 komen voor op de site bij NasCenter. Op de vraag of hoe waarschijnlijk dit is reageert de winkel dat ze werkelijk deze week worden verwacht! Klinkt betrouwbaar, maar nog even afwachten dus...
Nascenter is een onderdeel van Coolblue, en is gelukkig geen prijsstunter ( als in regelmatig foutieve klant-lokkers )Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:06:
[...]
De modellen genoemd hierboven door Christiaan676 komen voor op de site bij NasCenter. Op de vraag of hoe waarschijnlijk dit is reageert de winkel dat ze werkelijk deze week worden verwacht! Klinkt betrouwbaar, maar nog even afwachten dus...
Als de opgegeven prijs zo blijft, is het een winnaar voor mij.maniak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:14:
[...]
Ik heb het idee dat het antwoord van Synology ook meer te maken hadden met de levertijd. Die DS214Play lijkt me een goed model voor wat ik wil, zeker de nodige kinderfilms streamen
[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 02-10-2013 08:20 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
[ Voor 25% gewijzigd door RemcoINC08 op 03-10-2013 12:26 ]
Asus G501
Dat hangt van de meet methode af. Met 2 clients of multipath kan dat ook zonder bonding.RemcoINC08 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:23:
Wat me wel opvalt is dat de + versie 2x zo snelle doorvoersnelheden haalt. Komt dit door de 2 lanpoorten? Dat is dat LACP toch?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Asus G501
Bepaalt dan die extra LAN-poort het prijsverschil van 60euro? Ik begrijp ook niet de hogere read/writes van de 214+ terwijl de cpu kloksnelheid lager is. Zit er soms een andere cpu in die krachtiger is dan die van de 214play? Op het Synology forum wordt gesproken over een nieuwe Atom cpu voor de 214+, die heeft nog wat problemen waardoor de 214+ vertraagd zou zijn zo werd gepost.RemcoINC08 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:53:
De 214+ heeft 208 MB/s Reading, 153 MB/s Writing en de 214Play 111 MB/s Reading, 101 MB/s Writing . Beide in raid 1. Terwijl het enige verschil de CPU is ( in het nadeel van de + en de extra netwerkpoort ).
Hoe zit dit dan?
Life is all about Tweaking
Asus G501
Verwijderd
Voor zover ik op internet lees (bovenstaande product flyers, en beurspresentatie in juni dacht ik) is dat de play een 1,6 dual core heeft en de de + een 2,00 single core heeft. Lijkt me onlogisch dit verschil in leessnelheden gezien de cpu's van de modellen. Tenzij ze uiteraard het ontwerp hebben aangepast, dat verklaart inderdaad misschien een mogelijke vertraging...??😴dere12 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:21:
[...]
Bepaalt dan die extra LAN-poort het prijsverschil van 60euro? Ik begrijp ook niet de hogere read/writes van de 214+ terwijl de cpu kloksnelheid lager is. Zit er soms een andere cpu in die krachtiger is dan die van de 214play? Op het Synology forum wordt gesproken over een nieuwe Atom cpu voor de 214+, die heeft nog wat problemen waardoor de 214+ vertraagd zou zijn zo werd gepost.
Die max snelheden haal je altijd en enkel met RAID1, je PC zal toch ook twee NICS moeten hebben en van LACP ondersteuning voorzien moeten zijn en je één geschikte switch (managed) moeten hebben en dan het belangrijkste de source moet die speed kunnen leveren. twee NICS op een nas is mi. enkel leuk voor twee users die dan beiden dan met de volle 1Gbps netwerk speed de nas kunnen benaderen.RemcoINC08 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:53:
De 214+ heeft 208 MB/s Reading, 153 MB/s Writing en de 214Play 111 MB/s Reading, 101 MB/s Writing . Beide in raid 1. Terwijl het enige verschil de CPU is ( in het nadeel van de + en de extra netwerkpoort ).
Hoe zit dit dan?
Asus G501
Ik denk zomaar dat de 214PLAY een soort van optimized cpu heeft voor media decoding.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:39:
[...]
Voor zover ik op internet lees (bovenstaande product flyers, en beurspresentatie in juni dacht ik) is dat de play een 1,6 dual core heeft en de de + een 2,00 single core heeft. Lijkt me onlogisch dit verschil in leessnelheden gezien de cpu's van de modellen. Tenzij ze uiteraard het ontwerp hebben aangepast, dat verklaart inderdaad misschien een mogelijke vertraging...??😴
[ Voor 16% gewijzigd door dere12 op 04-10-2013 14:01 ]
( van Mobile-Harddisk.nl )Synology DS214play
De DS214play heeft dezelfde basis als de DS214. De performance is vergelijkbaar met de DS214+, maar dan met 1 LAN poort. De naam Play is gebruikt vanwege het gebruik van de Intel Evansport Dual Core CPU, waarmee deze NAS in staat is tot online video transcoding. De meeste video formaten worden ondersteund en daarnaast heeft Synology licenties voor alle gebruikte codecs. De DS214play is gericht op home entertainment.
Idd, beetje jammer. Mijn hart sprong net even over van geluk aangezien ik er al een tijd op wacht. Maar het mocht (nog) niet zo zijndere12 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:58:
Kreeg net PW melding dat de DS214+ in de prijslijst van een webwinkel is verschenen:
pricewatch: Synology Disk Station DS214+
Wel staat er 'niet op voorraad, verwachte levering binnen 2 weken'.
Hij staat er voor EUR 319,- in deze webwinkel, vraag me af of die prijs wel klopt....
Voorpret is al de halve pretLearnDriver schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:06:Idd, beetje jammer. Mijn hart sprong net even over van geluk aangezien ik er al een tijd op wacht.
Voor mij wederom een bevestiging dat de 214play een prima keuze is, ben benieuwd naar de uiteindelijke verkoopprijs tov de genoemde adviesprijs van Eur 299,-FreshMaker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:03:
Dit klinkt ook prettig
[...]
( van Mobile-Harddisk.nl )
Inderdaad
Dus niet lang meerHi there, although I do not have the specs, I do know that it should be out before November. However, this date is not guaranteed.
Maar mobile-harddisk.nl heeft de (voorlopige) prijzen hetzelfde staan, beide 314 euro.De DS214play heeft dezelfde basis als de DS214. De performance is vergelijkbaar met de DS214+, maar dan met 1 LAN poort.
Al de 2e prijsvermelding, dus ik vermoed dat het wel een aardig correcte prijs is.dere12 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:10:
[...]
Voor mij wederom een bevestiging dat de 214play een prima keuze is, ben benieuwd naar de uiteindelijke verkoopprijs tov de genoemde adviesprijs van Eur 299,-
[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 04-10-2013 14:21 ]
Dat is wel interessant, bleek uit die verhalen ook een merkbare performance verbetering?De + versies konden in het verleden ook uitgebreid worden met een memory-dimm, er zijn verhalen geweest over 1 á 2GB als werkgeheugen, wat prima werkte.
[ Voor 50% gewijzigd door dere12 op 04-10-2013 15:01 ]
Ondertussen een nieuwe 2411+ gekregen. Duurde allemaal wat langer maar dat was omdat ik zelf geen tijd had om hem weg te brengen.erikafoort schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:49:
Ik wou dat ik kon nakijken maar dat kan ik nu niet, hij start nog steeds niet.
Even op het Syno forum gekeken en daar begint het herstellen met uit- en aanzetten (van de stroom afhalen)
Opgestart zonder schijven voor de controle van het moederbord. Piep en blauw lichtje, dus die is in orde :-)
Ik mag niet resetten blijkbaar. Dit wil die niet doen. Geen piepje of niks.
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Als ik niet mag resetten dan kan ik ook niet de firmware opnieuw installeren.
Iemand nog goeie tips?
Volgens mij wel, ik denk dat je in de archieven van syno-forum zelf wat terug kan vinden.dere12 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:48:
[...]
Dat is wel interessant, bleek uit die verhalen ook een merkbare performance verbetering?
edit: Net gesproken met Mobile-Harddisk.nl, ze hebben nu al 10 orders voor de DS214play binnengekregen. De orders worden op 22 oktober uitgeleverd uit de 1e batch die ze dan binnenkrijgen, die datum is door Synology aan hen bevestigd. Ga dus zelf nu ook maar bestellen op de website van Mobile-Harddisk.nl voordat de 1e batch al is uitverkocht en ik nog langer moet wachten
Ik twijfelde ook en wacht nu toch gewoon tot 22/10 wanneer de nieuwe Synology NAS range breed beschikbaar zal zijn in de bekende webwinkels.Het bestellen, ik wacht nog héél even af, en kijk over een week of 2 als de rust is teruggekeerd
even wat comments en reviews afwachten, mbt de plus & play
Ze zullen vast vlot verschijnen, denk ik zo
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Erika dat zou geen probleem moeten zijn,erikafoort schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:12:
[...]
Ondertussen een nieuwe 2411+ gekregen. Duurde allemaal wat langer maar dat was omdat ik zelf geen tijd had om hem weg te brengen.
Maar nu…Behoud van data zou prettig zijn natuurlijk.
Ik heb de harde schijven eruit gehaald (genummerd) voor het wegbrengen, kunnen deze 1 op 1 weer teruggezet worden en starten maar weer? Ik kan nergens een goeie how-to vinden om verder te gaan.
Moet kunnen. Je moet het os opnieuw installeren maar de data kan behouden worden.rimave schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:24:
Ik heb nu een 211+. Stel ik koop de 214play. Kun je die schijven zo swappen of moet je heel dsm opnieuw instaleren en de data er opnieuw op zetten?
[ Voor 13% gewijzigd door job op 04-10-2013 21:38 ]
Je kan het helemaal instellen zoals je wil. Bijvoorbeeld dat hij na 20min inactiviteit in slaapstand gaat, en/of dat hij 's nachts om een bepaalde tijd helemaal uitschakelt of niet. Hij gaat vanzelf weer aan zodra je verbinding maakt (aantal seconden vertraging). Tenzij hij helemaal uitgeschakeld is dus, dan gaat hij pas om de ingestelde tijd weer aan. Maar HDD's staan liever wat langer aan dan dat je ze tich keer aan/uit schakelt hoor, dus hij hoeft echt niet zsm uit, en ze zijn bovendien super zuinig. Zeker met WD Red schijven.Nielsopweg schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:17:
Hier rijst het idee om een Synology 214play te kopen, alleen heb ik er nog een vraag over.
Soms komt het voor dat we een aantal dagen geen films of series kijken, maar wel actief zijn op de desktop of de laptop.
Is het dan mogelijk dat de Nas in de slaapstand blijft?
Dank je voor je info.jesper86 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:55:
[...]
ze zijn bovendien super zuinig. Zeker met WD Red schijven.
Verwijderd
Van wat ik er van begrijp kun je enorm veel energie besparende functies gebruiken waaronder vaste inschakel en uitschakeltijden, timer settings (uitschakelen harde schijven na x min inactief) maar bijvoorbeeld ook Wake On Lan. Met name die laatste lijkt mij, net als mogelijk bij jouw, erg interessant interessant. Inschakelen via WOL (telefoon app) op het moment dat je voor je tv zit en besluit wat op te zetten. En vervolgens ook een vast uitschakelmoment bijvoorbeeld s nachts. Bespaar je niet alleen energie maar ook nog eens je hardeschijven!jesper86 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:55:
[...]
Je kan het helemaal instellen zoals je wil. Bijvoorbeeld dat hij na 20min inactiviteit in slaapstand gaat, en/of dat hij 's nachts om een bepaalde tijd helemaal uitschakelt of niet. Hij gaat vanzelf weer aan zodra je verbinding maakt (aantal seconden vertraging). Tenzij hij helemaal uitgeschakeld is dus, dan gaat hij pas om de ingestelde tijd weer aan. Maar HDD's staan liever wat langer aan dan dat je ze tich keer aan/uit schakelt hoor, dus hij hoeft echt niet zsm uit, en ze zijn bovendien super zuinig. Zeker met WD Red schijven.
Verwijderd
Yes, het werkt weer.Buzzie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:33:
[...]
Erika dat zou geen probleem moeten zijn,
Heb het zelf ook gehad met een defecte 1812+
Schijven op dezelfde plek zetten in de nieuwe NAS en het gaat goed.
Enige waar je wel op moet letten is dat de nieuwe NAS dezelfde of een hogere firmware heeft.
[ Voor 25% gewijzigd door erikafoort op 05-10-2013 09:26 ]
Even terug te komen hierop ....dere12 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:48:
[...]
Dat is wel interessant, bleek uit die verhalen ook een merkbare performance verbetering?
Graagedaan.Nielsopweg schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:05:
Dank je voor je info.
Je kan het natuurlijk zelf even uitproberen met de Synology Demo-Box.Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:44:
Van wat ik er van begrijp
[ Voor 31% gewijzigd door jesper86 op 05-10-2013 10:33 ]
[ Voor 86% gewijzigd door maartend op 07-10-2013 13:26 ]
Zie het nieuws op Tweakers van 4 oktober j.l.:FRGert schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:32:
Ik zit te twijfelen over een upgrade die ik wil gaan uitvoeren t.a.v. mijn oude Synology DS212J. Weet iemand toevallig welke series eruit komen ? Las iets over de DS214Play, maar zijn er ook vervangers voor andere producten ?
Ik wilde namelijk een DS412+ gaan aanschaffen, maar als deze snel wordt vervangen, wil ik misschien de vervanger hiervan gaan aanschaffen.
Ik hoop dat jullie hier meer op de hoogte zijn.
Verwijderd
Het grote voordeel is de bijzonder uitgebreide functionaliteit van de Synoloy's. Naast de officiële packages zijn er ook nog een heleboel door de community gemaakt. Een Synology is dus veel meer dan een NAS, het is meer een kleine server in een NAS behuizing.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:33:
Hallo tweakers,
Ik wil binnenkort mijn eerste NAS kopen en zit te twijfelen tussen de Asustor 302T en de Synology 214play (beide bij mobile-hardsisk.nl te koop voor €309 / €314 respectievelijk) samen met 2 maal een western digital red 3TB. Nu is dit het synology forum met vast veel synology fans - wat zijn de voordelen van synology ? op zich kan ik best even wachten tot de ds214 play beschikbaar is en 5 euro extra betalen maakt ook niet uit op dit bedag, maar ik vroeg me af wat de voordelen van een synology nas precies zijn.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Dat is ook precies de reden van mijn keuze voor Synology. Ik moet echter wel zeggen dat de specs van de Asustor er goed uit zien en dat er ook veel van de gewenste apps reeds beschikbaar zijn. Ik denk dat de community apps nog het grote voordeel zijn van Synology.Het grote voordeel is de bijzonder uitgebreide functionaliteit van de Synoloy's. Naast de officiële packages zijn er ook nog een heleboel door de community gemaakt. Een Synology is dus veel meer dan een NAS, het is meer een kleine server in een NAS behuizing.
Simpel. Men koopt een Synology voor DSM, het besturingssysteem dat erop staat.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:33:
maar ik vroeg me af wat de voordelen van een synology nas precies zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Batata007 op 07-10-2013 23:01 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 05:44 ]
En hun reputatie, en goede service, en specs van de apparatenjesper86 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:06:
[...]
Simpel. Men koopt een Synology voor DSM, het besturingssysteem dat erop staat.
Ik zou een J altijd terugsturenBatata007 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:59:
Afgelopen vrijdag heb ik de DS213J binnengekregen. Deze staat hier nog ongeopend. Dezelfde avond las ik over de aankondiging van nieuwe Synology's. Ik baalde natuurlijk wel even. Nu twijfel ik of ik de ds213j wil terugsturen, ik heb een bedenktijd van 2 weken, en omruilen voor een van de nieuwe modellen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat was de reden om überhaupt de 213J te kiezen? Ik zou bij jezelf te raden gaan of dit nog steeds geldt.Batata007 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:59:
Afgelopen vrijdag heb ik de DS213J binnengekregen. Deze staat hier nog ongeopend. Dezelfde avond las ik over de aankondiging van nieuwe Synology's. Ik baalde natuurlijk wel even. Nu twijfel ik of ik de ds213j wil terugsturen, ik heb een bedenktijd van 2 weken, en omruilen voor een van de nieuwe modellen.
Als ik naar de modellen kijk zoals ze aangekondigd zijn, dan is de DS214 wel een passende match. De ds214se zou namelijk een achteruitgang zijn in prestaties; 256 mb t.o.v. 512 mb ddr3, en 0.8 ghz cpu to.v. een 1.2 ghz CPU. Of is de architectuur van de ds214se zodanig verbeterd dat je er qua prestaties niet op achteruit gaat?
De ds214 zou denk ik een betere match zijn en heeft voor mij dan als voordeel:
USB 3.0 i.p.v. USB 2.0. Ik heb een extern hdtje wat ik wel eens aan mijn NAS wil kunnen hangen wat USB 3.0 ondersteund.
Dual core CPU 1.066 ghz i.p.v. single core 1.2 ghz, een vooruitgang for what it's worth (denk ik?).
De ds214 is, voor zover de prijzen al kloppen, wel 50 euro duurder dan de ds213j. Is deze meerprijs te rechtvaardigen voor huis, tuin en keukengebruik? Of is het sowieso wel verstandig om de ds213j terug te sturen en de definitieve prijzen af te wachten? Dan kan ik, hopelijk als ze dan nog op voorraad zijn, alsnog de ds213j weer halen mochten de prijzen/reviews tegenvallen. Enige tips?
Ik teken nergens meer voor
Is dat zo? Ik dacht dat er een andere CPU in zou zitten? Bij de aankondiging in het voorjaar was dat althans nog zo. Ik kan nu alleen niet zo makkelijk vinden welke sockets gebruikt worden in de verschillende varianten. Zelf verteld Synology er in ieder geval weinig over blijkbaar.De DS214 is eigenlijk een DS213+ trouwens dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken (indien goedkoper dan een 214).
Ik denk dat Synology erachter kwam dat hun 'budget' serie wel héél compleet isBatata007 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:59:
Als ik naar de modellen kijk zoals ze aangekondigd zijn, dan is de DS214 wel een passende match. De ds214se zou namelijk een achteruitgang zijn in prestaties; 256 mb t.o.v. 512 mb ddr3, en 0.8 ghz cpu to.v. een 1.2 ghz CPU. Of is de architectuur van de ds214se zodanig verbeterd dat je er qua prestaties niet op achteruit gaat?
De ds214 zou denk ik een betere match zijn en heeft voor mij dan als voordeel:
USB 3.0 i.p.v. USB 2.0. Ik heb een extern hdtje wat ik wel eens aan mijn NAS wil kunnen hangen wat USB 3.0 ondersteund.
Dual core CPU 1.066 ghz i.p.v. single core 1.2 ghz, een vooruitgang for what it's worth (denk ik?).
De ds214 is, voor zover de prijzen al kloppen, wel 50 euro duurder dan de ds213j. Is deze meerprijs te rechtvaardigen voor huis, tuin en keukengebruik? Of is het sowieso wel verstandig om de ds213j terug te sturen en de definitieve prijzen af te wachten? Dan kan ik, hopelijk als ze dan nog op voorraad zijn, alsnog de ds213j weer halen mochten de prijzen/reviews tegenvallen. Enige tips?
Daar zit dus geen waardige opvolger voor de 412+ bij, helaas...dere12 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:37:
Zie het nieuws op Tweakers van 4 oktober j.l.:
nieuws: Synology brengt in oktober tien nieuwe nas-systemen uit
FreshMaker schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:43:
De 214 is GEEN 213+, maar is wel close, er kan geen gebruik gemaakt worden van de DXserie, om het volume uit te breiden.
Voor zover mij bekend is is het gebruik van de expansion units DXxxx pas mogelijk vanaf de 7xx series. Ook op de specificatie paginas van synology zelf DS213+ en DS412+ zijn ze namelijk niet terug te vinden onder het kopje "Optional Accessories". Terwijl ze bij de DX713+ wel specifiek genoemd worden.Quakie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:55:
Ik vermoed dat er niet zoveel mensen een DX uitbreiding op een 213+ aansluiten. De DX213 zou nog gaan, maar een DX513 is duurder dan de NAS zelf en je hebt niet volledige functionaliteit. Extra volume ipv uitbreiding van huidige volume.
De grote meerwaarde van een DS4XX of een 7XX+DX is dat je buiten RAID 1 kunt!BramBo schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:58:
Hartelijk dank voor deze info.![]()
Zelf ben ik al een tijd aan het wachten tot de aankondiging van deze nieuwe modellijn. Afgelopen weken voor zover mogelijk al wat aan het vergelijken geweest (puur op basis van specificaties en speculaties) en was min of meer al tot de conclusie gekomen om voor de DS214play te gaan.
Echter is het kunnen toevoegen van een extra disk enclosure aan de DS214+ voor mij ook een erg mooie feature. Temeer omdat ik nog niet zeker weet dat ik aan 2 disks genoeg heb maar een DS4xx nu te prijzig vind.
Al met al zal het nog even afwachtten worden totdat beide modellen daadwerkelijk verkrijgbaar zijn, en daarna de reviews te lezen.
[ Voor 69% gewijzigd door jesper86 op 08-10-2013 14:48 ]
Het enige wat bekend is dat er een SoC van Intel's Evansport-platform in de DS214play zit. De Evansport SoC is een speciale versie van de Intel Atom processor, die goedkoper en zuiniger is dan de bestaande Atoms. Dus ja het is een dual-core Atom op 1,66 GHz, maar wel een speciale versie.Ik hoop dus dat hier een echte Atom in gaat zitten (1,33 of 1,6GHz dualcore, met HT?), wie weet het?
Best wel een hoopje ondertussen hoor,Mr_gadget schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:17:
Want welke modellen hebben nu allemaal een atom processor? Niet heel veel toch?
Je maakt een onderscheid tussen de 2bay nas, en een zelfbouwsysteem.StraightOn.NL schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:00:
Ik ben het spoor even bijster. De 'nog niet aangekondigde' 214+ en/of 214Play, is daar nu de verwachting van dat ze gebruik gaan maken van een Intel CE processor (zoals in de Asustor 602T) een Intel Atom CE5300
Of zou het gaan om een nieuwe echte Atom, die krachtiger zal zijn dan de genoemde CE.
Het gaat mij met name om de beperking die de goedkopere NAS'sen allemaal hebben met betrekking tot downloadsnelheden.
Als je glasvezel hebt en je zit bij een hele goeie newsserver of een goede torrent groep dan kom je met het huidige 2 bay aanbod <€400 boven een downloadsnelheid van 6MB/s en als je geluk hebt misschien 10MB/s waarbij het uitpakken en evt. parren ook nog aardig wat tijd kost.
Voor dat geld kan je ook een eigen NAS bouwen op basis van een Pentium G3220 bijvoorbeeld (met ook alle nadelen van dien natuurlijk) maar ik vind het toch een moeilijke afweging.
Ik hoop dus dat hier een echte Atom in gaat zitten (1,33 of 1,6GHz dualcore, met HT?), wie weet het?
[ Voor 78% gewijzigd door FreshMaker op 09-10-2013 17:20 ]
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 10-10-2013 10:54 ]
XPenology lijkt me ook interessant, zeker in combinatie met bijvoorbeeld een HP microserver. Echter lijkt me een bij elkaar gehacked OS zonder echte ondersteuning op een apparaat waarop je al je documenten en andere belangrijke info opslaat die direct aan het internet hangt niet zo'n goed idee...Of zou het wel veilig en betrouwbaar kunnen zijn? Dat de opslag iig betrouwbaar en veilig is vind ik wel belangrijk.FreshMaker schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:19:
[...]
Maar zoals vaker gezegd, natuurlijk, zelfbouw is flexibeler ( ik draai momenteel zelfs een 'oude' dell FX160 met 4GB als XPenology, perfect !
Alleen de ruimte in dat apparaat is beperkt ( 1x 2.5"hdd ) maar zou je dat op een 'normaal' moederbord installeren heb je 95% functionaliteit die je op de Synology ook hebt.
< die 5% houden de power scheduling en geen cloudstation in >
Als je daarmee kan leven, is het de moeite om een tijdje mee te spelen / testen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb hem inderdaad ook gekregen.schumi2004 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:51:
Meer mensen die een mail gehad hebben om deel te nemen (en er heen gaan?) aan een presentatie van DSM 4.3 en WD te Noordwijk?
Heb me maar gewoon aangemeld, zie wel wat er uit komt
Yep, ga er denk ik ook wel heenschumi2004 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:51:
Meer mensen die een mail gehad hebben om deel te nemen (en er heen gaan?) aan een presentatie van DSM 4.3 en WD te Noordwijk?
ChillPascal schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:22:
Zo'n twee minuten geleden een mailtje gekregen van CoolBlue dat de DS214 op voorraad was.
Zie hier
Dank, zojuist besteld ter vervanging van mijn ds211jChillPascal schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:22:
Zo'n twee minuten geleden een mailtje gekregen van CoolBlue dat de DS214 op voorraad was.
Zie hier
Alles van Apple
Kan zelf helaas niet anders had ik mij zeker aangemeld.schumi2004 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:52:
[...]
Heb me maar gewoon aangemeld, zie wel wat er uit komt
Verwijderd
Dat hangt ervan af of je TV dat ondersteund, mijn eigen Samsung bijvoorbeeld weigert nogal wat formaten doordat bepaalde codecs niet ondersteund worden.Kan ik VTS / VOB bestanden afspelen op mijn Philips PFL378404 TV, of moet ik ook en mediaplayer aanschaffen?
Aansluiten op de Wii:Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:52:
Goede middag Allemaal,
Overweeg een DS213J aan te schaffen voor huis, tuin en keuken gebruik. Doel;
- Opslag en afspelen van films
- Opslag en afspelen van muziek
- Opslag van Wii-spellen
- Opslag van bestanden (mijn documenten)
De vragen die ik heb;
- Kan ik VTS / VOB bestanden afspelen op mijn Philips PFL378404 TV, of moet ik ook en mediaplayer aanschaffen?
- Is het mogelijk om de Wii via USB aan te sluiten? Gaat dit werken?
- Kan ik de DS213J inrichten al "server" van Spotify? Kan ik op alle apparaten (verbonden met WiFi) de muziek afspelen?
Ik ben geen doorgewinterde NAS-gebruiker. Hoop dat iemand me een helder, eenvoudig antwoord kan geven.
Veel dank alvast!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
waarom zou je willen transcoderen als je ook een mediaplayer aan wilt schaffen?dere12 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:58:
Ik ga daarom zelf voor de nieuwe DS214play, die kan hardwarematige 1080p Full-HD video transcoding doen volgens de specificaties. Daarnaast ga ik zelf een mediaspeler pc bouwen (HTPC) met de software XBMC erop zodat ik bijna alle mogelijke formaten kan afspelen.
Verwijderd
Voor de kijkers thuis; Een DS214 is eigenlijk een combinatie van een DS213 en een mediaspeler?dere12 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Dat hangt ervan af of je TV dat ondersteund, mijn eigen Samsung bijvoorbeeld weigert nogal wat formaten doordat bepaalde codecs niet ondersteund worden.
Ik ga daarom zelf voor de nieuwe DS214play, die kan hardwarematige 1080p Full-HD video transcoding doen volgens de specificaties. Daarnaast ga ik zelf een mediaspeler pc bouwen (HTPC) met de software XBMC erop zodat ik bijna alle mogelijke formaten kan afspelen.
De DS213j is ideaal voor thuisgebruik NAS, maar neem er dan een eenvoudige mediaspeler bij. Zie dit forum voor tips: Mediaspelers en HTPC's
Let op dat hij de DS214play bedoelde, niet de gewone DS214.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:50:
Voor de kijkers thuis; Een DS214 is eigenlijk een combinatie van een DS213 en een mediaspeler?
[ Voor 55% gewijzigd door SmiGueL op 14-10-2013 00:31 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Dat was ook mijn afweging, de play versie is ietsje duurder, maar kan handig zijn als ik bv. een keer wil streamen naar mijn tablet. Het is daarnaast afwachten welke codecs Synology gaat ondersteunen, ze hebben het zelf over de 'meest gangbare'.@ dere12: Indien je toch een fatsoenlijke htpc/mediaplayer koopt, zou ik daarom ook geen extra geld uitgeven aan een play versie van de NAS i.v.m. die 1080p video transcoding.
Aan de andere kant: voor €60 meer heb je wel een ~50% snellere processor en 1GB RAM, die met bijv. SABnzbd i.c.m. een 100Mb internet lijntje wel weer van pas kan komen.
Dat afspelen boeit me totaal niet, kan leuk zijn natuurlijk...mja meeste zaken kunnen prima door de devices zelf afgespeeld worden. Maar downloaden via, usenet SABnzbd met 150Mbit+ daarentegen?! Vraag me af of dat wat wordt met zo'n ding.dere12 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:14:
[...]
Dat was ook mijn afweging, de play versie is ietsje duurder, maar kan handig zijn als ik bv. een keer wil streamen naar mijn tablet. Het is daarnaast afwachten welke codecs Synology gaat ondersteunen, ze hebben het zelf over de 'meest gangbare'.
Zo denk ik er ook over, heb niet het geduld om te wachten op de eerste reviews haha, ga hem 22 oktober gewoon kopen i.c.m. WD RED bundel. En uiteraard ook een review schrijven!Als ik geen reviews kan vinden ga ik gewoon zo'n ding kopen en er zelf een schrijven
[ Voor 8% gewijzigd door dere12 op 14-10-2013 09:35 ]
Oke, noem het toeval of niet.dere12 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:34:
[...]
Zo denk ik er ook over, heb niet het geduld om te wachten op de eerste reviews haha, ga hem 22 oktober gewoon kopen i.c.m. WD RED bundel. En uiteraard ook een review schrijven!
De DS214 lijkt met een dual core 1.06 GHz processor exact dezelfde te hebben als een DS213+. Ook deze heeft 512MB RAM, dus qua specs vergelijkbaar (zo niet: gelijkStraightOn.NL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:57:
[...]
Dat afspelen boeit me totaal niet, kan leuk zijn natuurlijk...mja meeste zaken kunnen prima door de devices zelf afgespeeld worden. Maar downloaden via, usenet SABnzbd met 150Mbit+ daarentegen?! Vraag me af of dat wat wordt met zo'n ding.
Als ik geen reviews kan vinden ga ik gewoon zo'n ding kopen en er zelf een schrijvenMocht het niks zijn dan gaat hij in de verkoop en komt er een zelfbouw NAS met een G3220.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik kwam bij mobile-harddisk.nl op EUR 497,- voor de DS214play i.c.m. 2x 2TB WD Red en EUR 553,- voor de 3TB combi. Zie deze linkMaakt keuze nog wat moeilijkerMaar als gezegd, ik haal mij die 214Play eens met 2 Red schijven (kijken wat de bundle kost tov los kopen). Mocht het niks zijn dan zet ik ze wel in mijn G3220
[ Voor 23% gewijzigd door dere12 op 14-10-2013 12:29 . Reden: toevoeging pw WD RED + correctie ]
Scheelt 2 euro met de eerst volgende webshop....dere12 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:17:
edit: in de PW staat nu Dixons met een stuntprijs van EUR 89,99 voor de WD RED 2TB incl verzendkosten!
pricewatch: Western Digital Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq