[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.095 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ronald van Dam gaat commentaar doen op Sport1. (bron: http://www.ronaldvandam.com/)
Yes! Ronald gaat komend seizoen het Formule 1-commentaar voor Sport1 en Veronica verzorgen.
Olav Mol twittert wat interessante dingen:

Olav in reactie op vragen over dat Ronald commentaar gaat doen:
niet te vroeg balen. het kan allemaal nog meevallen. meer kan ik ff niet zeggen
Maar hij zegt ook dit:

Vraag aan Olav:
@Olav_Mol is #sport1 nog steeds niet langs geweest? #olliemoetblijven #sport1leestumee?
Antwoord:
@brendyfcz nope de kans dat ik daar commentaar ga geven is heeel klein. zij gaan niet op lokatie nl

[ Voor 9% gewijzigd door Blitzdoctor op 22-02-2013 09:52 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Prettige stem die Ronald. Een combinatie met Olav erbij zou wel vet zijn. Jammer dat er niet op lokatie iets geregeld gaat worden blijkbaar.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 12:26
Geen live verslag op locatie??

Nu al grote Fail F1 op Sport1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verbaast mij toch niet zozeer. Ze hebben waarschijnlijk al flink moeten betalen voor de uitzendrechten, en met een potentieel publiek van 200.000 man (met gratis uitzending!) valt er niet zo heel veel te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Ronald is wel een goede inderdaad. Toch jammer dat er niemand op locatie zal zijn. Vond ik altijd bij de BBC het pluspunt. De gridwalk met Martin gaf toch altijd net dat betrokken gevoel.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 19:31
Ik heb ooit eens een Amerikaanse NASCAR commentator een Le Mans wedstrijd horen commenteren; They are swerving left and right, that's outright dangeroes! They should stop doing that! Ze waren gewoon hun bandjes aan het warm rijden. Maaar neem aan, omdat ie Nederlands is, er wel iets meer verstand van heeft. Ben benieuwd -O-

edit;
Ow, nevermind. Die jongen weet wel beter 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Streskip op 22-02-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Streskip schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:47:
Ik heb ooit eens een Amerikaanse NASCAR commentator een Le Mans wedstrijd horen commenteren; They are swerving left and right, that's outright dangeroes! They should stop doing that! Ze waren gewoon hun bandjes aan het warm rijden. Maaar neem aan, omdat ie Nederlands is, er wel iets meer verstand van heeft. Ben benieuwd -O-
'Murika.

Alles dat niet ovaal is, is gevaarlijk.

Meanwhile: sinds Krosnoff geen dodelijk ongeluk in de Indy/Champcar/CART op "reguliere" banen (toch?), en nog relatief vaak (Paul Dana, Dan Wheldon) dodelijke ongelukken op de ovals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Roamor schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:34:
Verbaast mij toch niet zozeer. Ze hebben waarschijnlijk al flink moeten betalen voor de uitzendrechten, en met een potentieel publiek van 200.000 man (met gratis uitzending!) valt er niet zo heel veel te verdienen.
Als je het zo bekijkt is dat inderdaad zo. Als iedereen een abo zou nemen, heb je max €30mln. Maar het gaat via de kabelaars en Canal Digitaal, dus die zullen ook wel een eurootje of 2 per abo/mnd meepikken denk ik (geen idee wat die marge is). En de FOM wil uiteraard ook een bijdrage.
Ik denk dat ze max.50% (maar eerder minder) van het publiek zover krijgen om een abo te nemen (incl.de mensen die al een abo hebben en f1 kijken). Dan praat je dus over max €15mln. Wat zou de FOM pakken? De BBC betaalde 45mln pond (€52mln) voor de rechten :X Dat is dus grofweg €25/kijker/jaar, bij 2mln kijkers die ze in de UK hebben gemiddeld.

Als je dat extrapoleert naar Nederland heb je het over €5mln (kan minder zijn, maar 2-5mln denk ik dat in de richting zit), wat betekent dat ze minimaal 45.000 abo's moeten verkopen om quite te spelen (33.000, maar de kabelaars pakken ook nog wat, dus ik heb het afgerond). Maar daar kun je nog geen commentaar voor geven enzo. Dus die 100.000 abonnees heb je echt wel nodig denk ik, anders kom je echt helemaal niet uit de kosten. Sky heeft een sponsor voor de uitzendingen en bij de kwalificatie hebben ze reclame, dus dat scheelt alweer een beetje. Geen idee of Sport1 dat ook doet.

Maar een team naar elke race sturen kost een bak geld. Er moet ook nog een cameraman mee (of je huurt er een ter plekke) maar iig kost het geld. Je bent aan een team van 3 man zó €5-10k kwijt voor zo'n raceweekend. De ene plek zal duurder zijn dan de andere (hotels kunnen her en de erg duur zijn bv) maar daar moet je wel mee rekenen.

Als je het zo even grofweg (en ik heb geen pretenties dat het accuraat is wat ik schets) uitrekent, is het allemaal heel veel geld wat je kwijt bent aan een uitzending. En in Nederland is het publiek redelijk beperkt. Maximaal 200.000 man is niet echt heel veel. Voetbal is wat dat betreft veel makkelijker ten gelde te maken.

Dat Sport1 niet ter plaatse is, is een tegenvaller. Evengoed is het nog steeds niet verloren. In principe ziet een verslaggever ter plaatse de race ook van een scherm. Hij ziet ze maar heel even voorbij komen en kan (soms) de pitlane overzien. In principe zit Sport1 op de FIA feed aangesloten, dus ga ik ervan uit dat zijn minimaal 5 schermen voor hun neus hebben met timing en de feed van de wedstrijdleiding. Als je daar met 2 man voor gaat zitten, zou je best goed verslag kunnen doen. In het commentaarhokje zie je denk ik net zoveel.
Ze kunnen het nog steeds goed doen. Maar ja, ik heb makkelijk lullen, ik het Sport1 al. Als de commentator maar een beetje kundig is. Ik ken de naam van die vogel die het gaat doen niet, dus ik weet niet of ie goed is. Als ie maar verstand van F1 heeft en niet zo irritant is als dat NOS mannetje dat de TT van Assen verslaat...met zijn 'gedecideerd' ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nilsinho schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:11:
[...]
Meanwhile: sinds Krosnoff geen dodelijk ongeluk in de Indy/Champcar/CART op "reguliere" banen (toch?), en nog relatief vaak (Paul Dana, Dan Wheldon) dodelijke ongelukken op de ovals.
Zal wel toeval zijn. Het zijn altijd freak accidents, dus je kunt denk ik niet zomaar zeggen dat de ene veiliger is dan de ander. Het idee achter de vermeende veiligheid van ovals is dat 'ze zeggen' dat de hoek van de impact altijd flauwer is. Maar ja, ik heb er wel eens eentje met falende remmen (of een vastzittend gaspedaal) onder 90 graden de muur in zien rijden. Daarom heet het een freak accident. Normaal gesproken raak je de muur idd onder een wat flauwere hoek. Maar je hebt geen controle over hoe je de andere deelnemers raakt. De snelheden liggen veel hoger in ieder geval.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:02
mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:31:
[...]

Als je het zo bekijkt is dat inderdaad zo. Als iedereen een abo zou nemen, heb je max €30mln. Maar het gaat via de kabelaars en Canal Digitaal, dus die zullen ook wel een eurootje of 2 per abo/mnd meepikken denk ik (geen idee wat die marge is).
Je vergeet nog even dat 200.000 kijkers anders is dan 200.000 aansluitingen. Dus daar zit ook nog een factor in. Ik denk niet dat we ontkomen aan reclame op sport 1, of ze moeten echt heel weinig voor de rechten betaald hebben, maar dat geloof ik niet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:08

Niellie41

[object Object]

mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:36:
[...]

Zal wel toeval zijn. Het zijn altijd freak accidents, dus je kunt denk ik niet zomaar zeggen dat de ene veiliger is dan de ander. Het idee achter de vermeende veiligheid van ovals is dat 'ze zeggen' dat de hoek van de impact altijd flauwer is. Maar ja, ik heb er wel eens eentje met falende remmen (of een vastzittend gaspedaal) onder 90 graden de muur in zien rijden. Daarom heet het een freak accident. Normaal gesproken raak je de muur idd onder een wat flauwere hoek. Maar je hebt geen controle over hoe je de andere deelnemers raakt. De snelheden liggen veel hoger in ieder geval.
Het ongeluk van Wheldon was extreem geval. Zijn auto steeg op doordat die tegen de achterbanden van iemand anders aan kwam en toen kwam die met de bovenkant van de auto tegen het hek aan. Dan kan je wel een rollbar hebben, maar met 300+ km/h is het hek gewoon een kaasschaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:56

ResuCigam

BOFH

SnowDude schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:41:
[...]
Je vergeet nog even dat 200.000 kijkers anders is dan 200.000 aansluitingen. Dus daar zit ook nog een factor in. Ik denk niet dat we ontkomen aan reclame op sport 1, of ze moeten echt heel weinig voor de rechten betaald hebben, maar dat geloof ik niet.
Als er reclame tijdens de race is weiger ik voor Sport1 te betalen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 19:31
Niellie41 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:43:
[...]

Het ongeluk van Wheldon was extreem geval. Zijn auto steeg op doordat die tegen de achterbanden van iemand anders aan kwam en toen kwam die met de bovenkant van de auto tegen het hek aan. Dan kan je wel een rollbar hebben, maar met 300+ km/h is het hek gewoon een kaasschaaf.
Buiten dat, is autosport in het algemeen wel vele malen veiliger geworden. Het blijft gewoon een risico, maar daar heeft verder niemand problemen mee.
ResuCigam schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:49:
[...]

Als er reclame tijdens de race is weiger ik voor Sport1 te betalen.
Denk ik niet hoor, ik heb Sport1 voor het voetbal en tijdens de rust heb je misschien 1/2 minuten reclame en dan zolang de pauze duurt; een samenvatting van een andere wedstrijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Streskip op 22-02-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:40
Een oud en interessant artikel wat ik ooit in een ver verleden heb gelezen over de uitzendrechten van F1 in Nederland. De echte bron is helaas niet meer terug te vinden.
Uitzendrechten: Formule 1 op tv: geen melkkoe
Verdient RTL de peperdure uitzendrechten wel terug?

Bij de presentatie van het auto- en motorsportplatform RTL GP verbasterde Fons van Westerloo de letters GP van grand prix tot grote passie. De RTL-topman wilde er mee aangeven hoe groot zijn bevlogenheid voor auto- en motorsport is.

De programmering van RTL laat eenzelfde passie zien. Het tv-station heeft recent fors geïnvesteerd in de uitzendrechten van alle voor Nederland relevante auto- en motorsportevenementen. Voor beelden van de Formule 1 alleen al werd 14 miljoen euro neergeteld. Naast het paradepaardje F1 heeft RTL ook de rechten op MotoGP, A1 Grand Prix, Dakar, DTM, Superbikes en de 24 uur van Le Mans. Bij elkaar nog eens een geschatte 3 tot 4 miljoen euro._De spil in het verwerven van de uitzendrechten is RTL-programmadirecteur Bart in ’t Hout. Drie jaar geleden haalde hij namens SBS de uitzendrechten voor de Formule 1 binnen ten koste van RTL. Dit keer flikte hij het kunstje opnieuw, maar dan in omgekeerde richting. “Een grote zender heeft een grote sport nodig en RTL had dat onvoldoende”, licht In ’t Hout de investering toe. “En Formule 1 geeft RTL veel uitstraling.”

Om dit alles aan de man te brengen, heeft RTL het multimediale platform RTL GP opgericht. In het programma RTL GP op de zender RTL7 worden de races uitgezonden. Daarnaast is er teletekst, een website, een magazine, een club met acties voor kijkers, een shop met merchandise, sms-diensten en worden er reizen naar races aangeboden.

Zijn de investeringen in de auto- en motorsportrechten alleen een prestigeproject, of leveren ze ook nog geld op voor RTL

“Als je het als zender heel erg goed doet, kun je net quitte spelen“, weet Harold Zwaal. Hij was commercieel manager bij SBS toen die zender de uitzendrechten op de Formule 1 nog had. SBS heeft de rechten in de periode 2004-2006 niet terugverdiend. De zender liep tegen commerciële beperkingen op: de Nederlandse wet verbiedt dat livesportuitzendingen worden onderbroken voor reclame. Dat mag alleen bij een natuurlijke onderbreking, zoals de rust bij een voetbalwedstrijd. Aangezien een race geen natuurlijke onderbrekingen heeft, waren de mogelijkheden voor SBS om commercials uit te zenden erg beperkt.

Kijkcijfers

Voor RTL zijn de uitgangspunten beter. Die zender heeft een Luxemburgse uitzendlicentie waardoor het wel commercials kan uitzenden tijdens de race. Het profiteert ook van het verbeterde raceklimaat in Nederland. ING is niet alleen hoofdsponsor van het Reault-team, maar sponsort ook de F1-uitzendingen van RTL GP. En voor het eerst rijdt er met Spyker een Nederlands team mee, wat extra kijkers trekt.

De kijkcijfers van de eerste race afgelopen zondag in Melbourne zijn goed. ’s Nachts keken er 154.000 mensen naar de live-uitzending. ’s Middags stemden nog eens 686.000 mensen af op de herhaling (marktaandeel 30 procent). Volgens In ’t Hout lopen de kijkcijfers op tot meer dan 1 miljoen als de races overdag rechtstreeks kunnen worden uitgezonden. En als het kampioenschap spannend wordt, gaat de teller richting 1,5 miljoen mensen. De doelgroep van RTL GP zijn mannen van 20-49 jaar (bij elkaar zo’n 3,5 miljoen).

RTL heeft het slim aangepakt, vindt Zwaal. Formule 1 mag dan lastig zijn terug te verdienen, op de andere raceprogramma’s wordt wel verdiend. Belangrijke overige inkomstenbronnen naast sponsoring van het programma en reclamespotinkomsten zijn belspellen, advertenties op de site, teletekst, het magazine en sms-diensten. “RTL probeert ook om het racepubliek vast te houden bij de programma’s na de race.”

“De indirecte inkomsten moeten het verschil maken en tot winst leiden”, analyseert Remon Buter van GroupM, een koepel-organisatie van een aantal mediabureaus. Uit zijn rekensom (zie kader) blijkt dat RTL met spotinkomsten en sponsoring de rechten precies terugverdient. “De F1 levert een hoger zenderaandeel op, en dat trekt indirect ook geld aan. Zoals specifieke adverteerders die zich richten op een mannelijk publiek. Dit kan per jaar nog eens circa 4 miljoen euro opleveren”, aldus Buter.

In ’t Hout geeft toe dat de bij commerciële omroepen gebruikelijke marge van 30 procent, bij de Formule 1 niet haalbaar is. “10 Procent is al verschrikkelijk goed.” Daarmee is Formule 1 op een tv-zender toch vooral een prestigeproject waarop een beetje kan worden verdiend.

Kader bij artikel:

FORMULE 1 OP TV

Uitgaven (per jaar)

Kosten uitzendrechten: 4,6 miljoen euroProductiekosten uitzendingen: 1,8 miljoen

Totaal uitgaven: 6,4 miljoen

Inkomsten (per jaar)

Sponsoring programma: ING en DHL elk à 1 miljoen euro is 2 miljoen euro

Reclamespots: per race 1.000 seconden reclamezendtijd, is circa 33 30-secondenspots

Gemiddelde kijkdichtheid: 10 procent

Prijs per 1 procent kijkdichtheid: 700 euro, 33 x 700 x 10 is 231.000 euro per race, dat maal 17 races is 3,9 miljoen euro per jaar

Programma rond de training: circa 0,5 miljoen euro per jaarTotaal inkomsten: 6,4 miljoen euro

Indirecte inkomsten en overige inkomsten kunnen tot winst leiden.

Auteur(s): Maarten van der Pas

Bron: FEM Business , jaargang 10 , nummer 12 , datum 24-3-2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

AquaSheep schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:40:
Een oud en interessant artikel wat ik ooit in een ver verleden heb gelezen over de uitzendrechten van F1 in Nederland. De echte bron is helaas niet meer terug te vinden.
Interessant inderdaad. Mijn flukse 'berekening' was meer een flink stuk natte vingerwerkt, want er zijn zoveel factoren die je mee moet nemen. Reklameinkomsten bv, en herhalingen, bezoekers van de website e.d. had ik allemaal niet meegenomen.

Maar het blijft altijd lastig om het goed in te schatten, ook voor de deskundigen. Die berekening die ze in dat artikel maken geeft productiekosten aan, maar het is onduidelijk of dat is voor presentatoren ter plaatse of in de studio. Dat scheelt aanmerkelijk. En wat kosten de presentatoren zelf nog...ook geen idee van.

Maar ik denk dat de conclusie is dat het bijna niet te doen is om een mooi programma rondom de F1 in Nederland te maken zonder reklame tussendoor óf via een betaalzender. En eigenlijk willen we geen van beide. Ik wil het zoals de BBC het deed, en ik denk velen met mij. Maar ja...dan moeten we bij de FOM zijn die zoveel vraagt voor de rechten. Zij gaan gewoon uit van een zender die haar kijkers geld vraagt voor het kijken naar F1, dus vragen ze zo ongeveer €25/kijker/jaar (wat ongeveer klopt als ik de UK cijfers en de NL cijfers vergelijk).

Je zit hier gewoon met een te klein publiek. Als je een team van 3 man + 1 cameraman hebt, kost je dat eigenlijk al teveel geld om een mooi programma te maken dat nog wat oplevert ook. Als Sky een zelfde team heeft, genereren ze veel meer omzet voor dezelfde kosten als Sport1 bij wijze van spreken. Zij hebben gewoon 10x zoveel kijkers als wij. Daarom krijgen zij makkelijker een sponsor voor het programma en wat reklame voor tussen te bedrijven door.

Ik denk niet dat de FOM voor ons kleine landje een uitzondering gaat maken. Ons rest niets anders dan ervoor willen betalen of reklame accepteren. Het is niet anders. Ik vind het ook niet leuk en zou willen dat het anders was, maar als je het realistisch bekijkt, kom je gewoon tot die conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En dan weer écht F1 nieuws: Williams heeft een innovatief geintje aan de brakeducts geknutseld. In navolging tot Red Bull, hebben ze een systeem gebouwd dat de hitte van de remmen door het wiel wordt afgevoerd. Maar Red Bull moest het eraf halen, omdat het een aerodynamisch device was volgens de FIA.
Maar volgens deze meneer is dit volledig legaal. En erg slim.
Afbeeldingslocatie: http://www.f1technical.net/images/development/2013/tst-williams-wheelnut.jpg
Wat vindt onze huisaerodynamicus hiervan? ;) Slim of niet? Ik snap er geen hout van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:43
Damian schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:07:
[...]

Usenet is voor mij ook echt geen optie. Totdat de race gezien is alle vormen van Social Media en nieuwssites of wat dan ook vermijden is erg vermoeiend :D En de race word vaak pas de volgende dag gepost :P
's avonds de BBC samenvatting... mis je niks van de race en toch BBC verslaggeving. Alleen de voor/nabeschouwing zijn (helaas) wat korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

AzzKickah

06-CENSORED

mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:19:
En dan weer écht F1 nieuws: Williams heeft een innovatief geintje aan de brakeducts geknutseld. In navolging tot Red Bull, hebben ze een systeem gebouwd dat de hitte van de remmen door het wiel wordt afgevoerd. Maar Red Bull moest het eraf halen, omdat het een aerodynamisch device was volgens de FIA.
[afbeelding]
Wat vindt onze huisaerodynamicus hiervan? ;) Slim of niet? Ik snap er geen hout van...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EuFNmffIEDU]

Op 8:40 is een uitleg van Ted Kravitz. Heb 't zelf nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 22:39

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik schijn dat ik kaartjes heb "gewonnen" voor dat Sport1 Launch event van 2 maart. Iemand anders ook gewonnen? Ik heb eerder het idee dat praktisch iedereen gewonnen heeft..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 21:19
MrSleeves schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:18:
Ik schijn dat ik kaartjes heb "gewonnen" voor dat Sport1 Launch event van 2 maart. Iemand anders ook gewonnen? Ik heb eerder het idee dat praktisch iedereen gewonnen heeft..
Neen ik heb niets gehoord ervan helaas

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

AzzKickah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:45:
[...]
[video]

Leuke rapportage! Dit laat wel zien dat Sky erg haar best doet om de F1 verslaggeving zo goed en compleet mogelijk te doen. Volgens mij zijn de pre-season tests nooit uitgezonden. Uiteraard speelt het een rol dat je nu buiten deze tests niet meer mag testen, dus ze worden beter bezocht door de teams en zijn een veel belangrijkere indicator dan vroeger. Evengoed leuk dat ze het doen. Je moet zoals eerder geconstateerd erg veel betalen voor Sky Sports, maar je krijgt er ook daadwerkelijk veel meer voor terug, laten we eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nope, niets van gehoord, maar jij gefeliciteerd met de kaarten. :)F
mphilipp schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 02:51:
[...]

Leuke rapportage! Dit laat wel zien dat Sky erg haar best doet om de F1 verslaggeving zo goed en compleet mogelijk te doen. Volgens mij zijn de pre-season tests nooit uitgezonden. Uiteraard speelt het een rol dat je nu buiten deze tests niet meer mag testen, dus ze worden beter bezocht door de teams en zijn een veel belangrijkere indicator dan vroeger. Evengoed leuk dat ze het doen. Je moet zoals eerder geconstateerd erg veel betalen voor Sky Sports, maar je krijgt er ook daadwerkelijk veel meer voor terug, laten we eerlijk zijn.
Ben ook erg benieuwd naar de beelden van de test van volgende week in 3D op Sky 3D en op vrijdag de F1 show in 3D.

[ Voor 52% gewijzigd door MegaTronics op 23-02-2013 10:09 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Jep, hier ook :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
AzzKickah schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:45:
[...]

[video]

Na 4 minuten van dat filmpje gezien te hebben heb ik al meer gezien van hoe het er achter de schermen uit ziet dan in al die jaren dat ik F1 kijk :P

En na de rest gezien te hebben veel meer info in dat ene filmpje dan al die updates waar Olav op RTL altijd mee kwam (speelt Silmarilla) team X nieuwe voorvleugel, team Y nieuwe achtervleugel.

[ Voor 19% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-02-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik schijn dat ik kaartjes heb "gewonnen" voor dat Sport1 Launch event van 2 maart. Iemand anders ook gewonnen?
Yep hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MegaTronics schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:07:
[...]
Ben ook erg benieuwd naar de beelden van de test van volgende week in 3D op Sky 3D en op vrijdag de F1 show in 3D.
Ik niet. Als brildrager heb ik niet veel aan die opzetbrillen en ik heb niet veel met die 3D hype. Ineens moet alles 3D zijn. En ik heb er iets tegen dat ze jaren '50 technologie als nieuw proberen te verkopen. Laat ze eerst maar eens iets maken dat zonder zo'n kötbril werkt, dan ben ik misschien geïnteresseerd. Maar dan nog denk ik dat het veel te eng is om Maldonado en Grosjean op je af te zien stormen en midden in je huiskamer te crashen. Als je net aan komt met een blad (thee en koekjes natuurlijk) laat je het van schrik vallen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mphilipp schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 02:51:
[...]

Dat klopt, ik vind Sky Sports F1 UK echt briljant bezig. Zou graag die zender in HD kunnen zien.

De vrije trainingen en quali kijk ik vaak op Sky in belabberde kwaliteit, maar die lui zijn zo goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vanmiddag even gecheckt of RTL Duitsland te ontvangen is met Ziggo, en jawel, op kanaal 614. Ben benieuwd of dat uit te houden is. Ze zenden iig alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 02:43

fynrd1

Fooled by Randomness

mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:19:
[afbeelding]
Ik weet ook niet of het slim is, ik weet ook niet zozeer of het artikel echt verteld wat het uiteindelijke doel/resultaat van dit is. Ervan uitgaand dat het klopt willen ze hiermee dus het zog beter controleren, wat schijnbaar nu een negatief invloed heeft op de diffuser. Ik zal eens in de boeken gaan of ik iets kan vinden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

smvs schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:38:
Vanmiddag even gecheckt of RTL Duitsland te ontvangen is met Ziggo, en jawel, op kanaal 614. Ben benieuwd of dat uit te houden is. Ze zenden iig alles uit.
oeh, dankjewel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

fynrd1 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 01:31:
[...]
Ik weet ook niet of het slim is, ik weet ook niet zozeer of het artikel echt verteld wat het uiteindelijke doel/resultaat van dit is. Ervan uitgaand dat het klopt willen ze hiermee dus het zog beter controleren, wat schijnbaar nu een negatief invloed heeft op de diffuser. Ik zal eens in de boeken gaan of ik iets kan vinden.
Ze vonden het zelf blijkbaar wel een vondst die ze bij de onthulling van de auto wilden verstoppen. Dus lijkt het me iets dat wel wat oplevert. Aan de andere kant: een uur later rijden ze rondjes over de baan en lopen de spionnen vrij rond in de pitlane... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

mphilipp schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:23:
[...]

Ze vonden het zelf blijkbaar wel een vondst die ze bij de onthulling van de auto wilden verstoppen. Dus lijkt het me iets dat wel wat oplevert. Aan de andere kant: een uur later rijden ze rondjes over de baan en lopen de spionnen vrij rond in de pitlane... :X
Ik heb even nagedacht en denk het volgende, je hebt dus het magnuseffect, je hebt een draaiend wiel wat lift veroorzaakt (door de draairichting), uit lift ontstaat zog turbulentie wat er dus als volgt uitziet in 2d.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_a638ZaqvG04/S3zB8PTjwWI/AAAAAAAAAbw/xsHhVVX5mBM/magnusgolf2.PNG

Van boven zou het eruit moeten zien als het kielzog van een boot, als je kijkt naar de lijn van de wielen tegenover de sidepods zie je dat het zog zich bevind naast de sidepod als alles recht naar achter toe zou bewegen. In mijn blog heb ik iets over de bernoulli theorie staan die dus uitlegt dat er door de vorm van de sidepod een lage druk gebied ontstaat op het punt waar hij het breedst is. Wat er vermoedelijk gebeurt is dat dit lage druk gebied de zog turbulentie aantrekt van de voorste wielen wat een gedeelte van de luchtstroming dus verstoort.
Door de wheelnut te blowen met lucht uit de brakeducts creëer je een soort van uitlaat pijp die naar buiten toe gericht is, echter tijdens het rijden zal de pluim meebuigen met de windrichting en ik denk dat de afgebogen pluim dan een zodanig lage druk gebied creëert dat het zog hiernaar toe wordt getrokken om de flow langs de sidepods ongemoeid te laten. Maar goed dit is wat ik nu zo denk, maar ik kan het niet bewijzen omdat ik daar geen goede middelen voor heb. Zij hebben namelijk wel een windtunnel en een berg cfd specialisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Wat ik heb begrepen (maar ik heb er verder 0,0 verstand van) is dat ze via die open wielmoeren de warme lucht van de remmen wegvoeren, en dat het doel is dit onder de auto te krijgen om daar meer downforce te genereren.

Hoe dan ook, ik vind het tof dat Williams weer eens echt vernieuwend bezig lijkt te zijn. De uitlaten die illegaal zijn geeft ook wel aan dat ze de grens hebben opgezocht, en ik gun het dit team wel om weer wat succesvoller te worden :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
van Bottas wordt schijnbaar ook erg veel verwacht. Al ken ik hem verder niet.
Jammer dat Maldonado er nog bij zit, gast kan best gas geven wat ie met zijn overwinning vorig jaar ook heeft laten zien, z'n persoonlijkheid zit alleen niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:47:
Jammer dat Maldonado er nog bij zit, gast kan best gas geven wat ie met zijn overwinning vorig jaar ook heeft laten zien, z'n persoonlijkheid zit alleen niet mee.
Gas geven kunnen ze in feite allemaal. We hebben eigenlijk al gezien dat je een coureur vaak moeilijk kunt beoordelen als ie in een 'verkeerde' setting zit. Zo hebben we wel eens verrassingen gezien van coureurs die iedereen al had afgeschreven, en dan zitten ze alsnog een keer in een goed team en dan schitteren ze ineens. Damon Hill bijvoorbeeld, of Jenson Button, die iedereen een tijd lang als belofte zag die het maar niet kon waar maken.
Het grootste probleem voor coureurs is ook niet het gas geven, maar consistentie. Je moet niet één gp hard kunnen rijden als je toevallig een goede dag hebt, maar een heel seizoen. Ik denk dat het uiteindelijk mentaal een veel grotere uitdaging is. Fysiek kun je trainen, en skills zit op zich ook wel goed, da's ook een kwestie van trainen. Maar hou de vorm en inzet maar eens een heel seizoen vast. Ik heb dat bijvoorbeeld heel sterk bij Coulthard. Hij begon vaak erg goed, maar zakte halverwege het seizoen in leek het wel. Hij kon bij vlagen briljant rijden, maar hield het niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 10:15

TommyGun

Stik er maar in!

Same here, zojuist binnen gekregen.

Lekker op tijd, is aanstaande zaterdag al. Zou het de moeite zijn of puur PR-geblaat?

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 25-02-2013 13:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook 2 kaartjes gewonnen (of gekregen? :+ )
Maar ik ga zaterdag wel... ben wel benieuwd wat het is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Vrij veel "winnaars", zou bijna een Tweaker-meet kunnen zijn. ;)

Maargoed, ik heb nog een kaartje over (niet echt veel F1 liefhebbers in mijn omgeving), dus wie mee wil, moet maar een DM sturen.
(Ik vertrek vanuit Zoetermeer en ga 'm waarschijnlijk hier parkeren: http://goo.gl/maps/NNfRg om vervolgens lopend / met mijn net aangekochte OV-chipkaart (werk betaalde) één halte te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:17:
[...]

Ja hehe, tuurlijk is een nieuw huis veel leuker dan de F1, maar daarom mag ik er toch wel van balen dat ik wellicht niet live de seizoensopener kan zien?! Is notabene mijn absoluut favoriete baan ook nog..

Er moet iets op te verzinnen zijn, dus we'll see :)
En toen bleek dat de snelheid op m'n nieuwe adres niet voldoende is om ook HD-zenders te kunnen ontvangen...

omfg :X Het is me gewoon echt niet gegund, F1 in HD.

En het abbo kan je niet opzeggen want je hebt een jaarcontract.

Waar is de haar-uit-zn-kop-trekkende smiley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Mystikal

It never hurts to help!

Indien er nog mensen zijn met een WP, ik kwam deze leuke F1 app tegen. F1 Race Center. Met o.a. radio live-stream (naar het schijnt), standen, tweets, news, etc. En helemaal gratischhhhh.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag vandaag een bevestiging door het beeld lopen op Sport1, gezien via de zender van de maand bij Ziggo, over het uitzenden van Formule 1. Alle vrije trainingen, kwalificaties, races, ZONDER reclames, dat viel er te lezen. Ik neem aan dat het nu definitief is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48
hardware-lover schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:54:
Ik zag vandaag een bevestiging door het beeld lopen op Sport1, gezien via de zender van de maand bij Ziggo, over het uitzenden van Formule 1. Alle vrije trainingen, kwalificaties, races, ZONDER reclames, dat viel er te lezen. Ik neem aan dat het nu definitief is?
het is al een tijdje bevestigd dat sport 1 het gaat uitzenden, zaterdag komt er duidelijkheid over hoe ze dit vorm gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Hoorde vanochtend op radio verionica dat je via sport 1 live mee kon kijken met vettel, button of guido? onboard beelden op andere sport1 zenders?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Bij Sport1 heb je vaak 2 audiostreams met origineel commentaar of geen commentaar, het zou fijn zijn als dat bij F1 ook zo is. Gewoon racegeluid en geen commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:34:
[...]

En toen bleek dat de snelheid op m'n nieuwe adres niet voldoende is om ook HD-zenders te kunnen ontvangen...

omfg :X Het is me gewoon echt niet gegund, F1 in HD.

En het abbo kan je niet opzeggen want je hebt een jaarcontract.

Waar is de haar-uit-zn-kop-trekkende smiley?
Boerderij ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kan ook gewoon een normale woning overkomen hoor, zoals in mijn geval : Meer dan 8 a 9 Mbps kan ik vergeten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier had ik tot een jaar geleden 12 mbit, die ineens spontaan naar 8 mbit is gegaan en volgens de provider is er niets veranderd. Ik had eerst een ADSL 2+ profiel en nu ineens een ADSL 2 (de ADSL 2+ wil niet meer connecten met de centrale) en toch zou er niets veranderd zijn.....

* MegaTronics wacht op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

lol nee :P Gewoon een huis, en ik verhuis notabene letterlijk 200 meter. Ik kan mijn nieuwe huis zien vanuit m'n huidige huis.

Dus eigenlijk vind ik het heel gek en hoop ik stiekem dat m'n nieuwe huis op dezelfde centrale zit en ook gewoon 12mbit haalt, want wie zegt dat hun inschatting van de snelheid juist is?
En mocht dat zo zijn dan 'eis' ik dat ze het vinkje voor HD gewoon weer aan zetten op mijn aansluiting. Ik bepaal zelf wel of ik genoeg KB's overhou voor downloaden terwijl ik HDTV kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
nu zend sport 1 een van de yearclips van vorig jaar uit, maar nu weet ik niet of het die van de bbc of van sky was... het was die ene met de poker chips, en het kaarten thema, heeft een van jullie misschien nog in het geheugen staan welke dit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 12:12
Jurgen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:00:
nu zend sport 1 een van de yearclips van vorig jaar uit, maar nu weet ik niet of het die van de bbc of van sky was... het was die ene met de poker chips, en het kaarten thema, heeft een van jullie misschien nog in het geheugen staan welke dit was?
Volgens mij Sky geloof ik. Zouden ze sky hebben met nl ondertiteling?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Mcdeath schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:02:
[...]

die hoop kreeg ik ook.. dat zou geweldig zijn.. maar goed, laten we daar dan maar niet vanuitgaan... voordat we teleurgesteld worden door ruud ter wijden met het pitstop-spel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mcdeath schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:02:
[...]
hier stond onzin

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 27-02-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
AzzKickah schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:24:
[...]

lol nee :P Gewoon een huis, en ik verhuis notabene letterlijk 200 meter. Ik kan mijn nieuwe huis zien vanuit m'n huidige huis.

Dus eigenlijk vind ik het heel gek en hoop ik stiekem dat m'n nieuwe huis op dezelfde centrale zit en ook gewoon 12mbit haalt, want wie zegt dat hun inschatting van de snelheid juist is?
En mocht dat zo zijn dan 'eis' ik dat ze het vinkje voor HD gewoon weer aan zetten op mijn aansluiting. Ik bepaal zelf wel of ik genoeg KB's overhou voor downloaden terwijl ik HDTV kijk.
Dit is een van de redenen dat ik geen fan ben van TV via adsl. Maar goed mijn ziggo abbo is daarentegen wel bijna twee keer zo duur.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

SnowDude schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:41:
[...]

Dit is een van de redenen dat ik geen fan ben van TV via adsl. Maar goed mijn ziggo abbo is daarentegen wel bijna twee keer zo duur.
Precies, ik had gewoon voor € 32,- internet + TV met HD-zenders.

Als ik nu weer HD wil op het nieuwe adres zit ik inderdaad meteen tegen paketten van € 50,- aan te kijken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Jeuj ook kaartjes voor het Sport 1 gedoe gewonnen. Iemand enig idee of het leuk is om heen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:33:
Jeuj ook kaartjes voor het Sport 1 gedoe gewonnen. Iemand enig idee of het leuk is om heen te gaan?
Ik zal het je zaterdagavond vertellen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Damian schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:33:
Tsjaa...het is nog niet geweest, en het is de eerste keer dat ze het organiseren. Ik denk dus dat er niemand is die het je kan vertellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Mijn feedback krijg je ook zaterdag.
Zullen wel veel Tweakers zijn als ik het zo lees... ben ook benieuwd hoe "groot" het evenement is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

O-) Iemand die 2 kaartjes over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

nee, wel één.

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 13:34
ook ik heb 2 kaartjes "gewonnen" en ook ik ga zaterdag naar Amsterdam toe om te bekijken of het wat is. iemand had het over een meeting?

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, ik... was meer een voorstel omdat er zoveel een uitnodiging hadden.
Is er een meeting point?

• SnowDude
Sutil pakt het laatste stoeltje:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/105744

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:42

Vincere Per Belli

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op dit moment F1 aan het kijken in 3D. B)

Het beeld van de start finish is echt geinig om te zien met diepte.

[ Voor 50% gewijzigd door MegaTronics op 28-02-2013 15:20 ]

• TommyGun
  • Laatst online: 10:15

TommyGun

Stik er maar in!

fynrd1 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:04:
O-) Iemand die 2 kaartjes over heeft?
DM maar...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Ik ga ook niet, heb er 2 over dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:45:
Let je wel even op de voorwaarden? Zal niet zo'n vaart gaan, maar het staat allemaal zo specifiek op de e-ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Als je alleen de link hebt en nog niet ingeschreven, dan kan je daarna nog een naam opgeven (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Correct, maar als je de bevestiging al wel hebt gedaan moet je even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Damian schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:45:
Kan ik ze van je overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Overigens, ik bedenk me net. De uitnodiging had binnen 2 dagen na ontvangst geactiveerd moeten zijn. Je hebt er nu dus niets meer aan. Ik las wat berichten op Twitter hierover en staat ook in de eerste en tweede mail die men ontvangen heeft.

Let op: Bevestig binnen 2 dagen via onderstaande link jouw entree ticket, vul je gegevens in en ontvang je E-ticket voor 2 personen.

Evenement is "uitverkocht".

[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 01-03-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En Bianchi is inderdaad de laatste die een stoeltje heeft...

http://www.gpupdate.net/n...oor-bianchi-te-vervangen/

Edit: Excuus, had vorige bericht even aan kunnen passen.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 01-03-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 16-06 11:58
Beetje de foto's bekeken maar het paars in de RB is wel erg vet hoor.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb gisteren nog even wat van de test in Barcelona zitten kijken, maar ik hoor toch nog hier en daar vreemde geluiden als de mannen een bocht door gaan. Net of dat ze weer zo'n off-throttle toestand hebben. Nou weet ik dat Lotus ervoor gemaand is omdat ze dat idd hadden, maar ik hoorde het bij meer teams. Hoor ik spoken of hebben ze werkelijk een alternatieve manier bedacht om het legaal te doen ofzo? Die commentatoren van Sky zeiden er niets van en ik keek niet live dus ik kon ook niet even een tweet sturen met de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik ben bij dat launch event. Ik zal wat foto's neerzetten op Twitter. @kaketoe30
http://twitter.com/kaketoe30

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 02-03-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Olav Mol doet onsite interviews tijdens races... damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hij kreeg wel het grootste applaus i.i.g.

En een co-commentator: Doornbos, Verstappen of Albers

[ Voor 41% gewijzigd door MrSleeves op 02-03-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zeer groot applaus idd. Uitleg situatie de afgelopen jaren was wel verhelderend. Leuk event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 12:26
Creative S schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:54:
Zeer groot applaus idd. Uitleg situatie de afgelopen jaren was wel verhelderend. Leuk event.
verklaar je nader :)

aub geen albers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 11:59
Olav Mol on site, en commentatoren zijn nog niet duidelijk.

Bron: http://www.gpupdate.net/n...er-op-locatie-bij-sport1/

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Commentatoren zijn wel bekend. Doornbos, Albers en men is nog aan het overleggen met Verstappen, uiteraard naast Ronald. Olav Mol idd weer bij de races. Geen "bezemkast" meer voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Olav Mol was inderdaad wel blij dat hij ter plaatse zal zijn om o.a. de voorbeschouwing te doen. Maar als ik het goed begreep, is hij daarnaast dan de pit reporter om direct de quotes (van de uitvallers) te krijgen.

Verder alles in HD op Sport1 Select, zonder reclame. In de meeste gevallen (of vaak zeiden ze) twee extra kanalen, één on-board en één met highlights (laatste vind ik een beetje onzinnig tijdens de race, doe dan de pitstraap ofzo). Daarnaast heb je sowieso 6 kanalen bij Sport 1 Go (of hoe dat heet, online i.i.g.): standaard zender, pit, on board, highlights, locatie van de coureurs op het circuit en live timing.

Je kan die online variant ook per race bestellen.

En op zondag is er ook een samenvatting op Veronica, a la BBC (maar ik denk niet zo uitgebreid). Dat zou ook de reden zijn dat RTL afhaakte. Volgens de Vice-President hadden ze niet verwacht dat ze de F1 konden binnenslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wasp schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:19:
Olav Mol on site, en commentatoren zijn nog niet duidelijk.

Bron: http://www.gpupdate.net/n...er-op-locatie-bij-sport1/
Toch raar hoor. Ik kon mij voorstellen dat Mol niet naar Sport1 ging omdat ze goedkoper aan Ten Dam konden komen; maar nu hebben ze hem nu toch en gaat hij totaal iets anders doen?

En Albers en Verstappen als co-commentatoren? Ik heb hun nooit als sympathieke, interessante praters gezien.

Ik kan het toch niet zien, maar ik vind het een beetje rare strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik denk dat vooral Doornbos erbij zal zijn; die was er vanmiddag ook. Volgens mij kan hij dat wel; hij heeft het al eens eerder gedaan. En ze zitten er toch meer bij; het is niet echt een duo, maar meer side-kick.

En Mol wilde gewoon niet meer in de bezemkast, maar gewoon op locatie werken. Kan me voorstellen dat dat leuker is dan in een studio te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42

Destruction

(ex-)Automonteur

Inderdaad MrSleeves.

Co-commentatoren, het klinkt goed. Maar Albers? :| Liever inderdaad Doornbos, hij heeft dat inderdaad al eerder gedaan en dat ging geweldig :) Verstappen zou leuk zijn.. :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ach, je weet het niet. Albers is al weer een tijdje uit beeld; eerst maar afwachten hoe dat in de praktijk gaat. Verstappen was nog in onderhandeling (story of his life... zal wel weer om geld gaan).
Doornbos was zeker enthousiast*; ik denk dat hij de meeste races zal voorzien van expertise. En hij hoopte ook dat Sport1 (met hem) meer de onderbelichte zaken van "coureur zijn" gaat belichten (de training, reizen, de sponsors, etc.).

* Doornbos had ook wel de beste aankondiging van de gasten en werd door twee dames het podium op geholpen (terwijl Olav Mol daarvoor bij één van de dames naar een date aan het hengelen was).

Ik ben benieuwd; ga wel voor de intro van 5 euro per maand voor drie maanden. Alleen niet direct afgesloten, want dan mis ik een GP; volgende week (rond de 10e) is het beste moment.

Overigens vond ik de presentatie wel okee (het deel in het theatergedeelte), de aanloop er naartoe vond ik wat standaard (Veronica "drive-in show" met simulators e.d.). Maar voornamelijk de uitloop: de presentatie zou van 15:00-16:00 zijn, maar begon 20 minuten te laat. Dat wat ook wel wat onduidelijk; ik dacht dat de hal/zaal ernaast (ging ook wat licht aan op een gegeven moment) de plek was van de presentatie.

[ Voor 20% gewijzigd door MrSleeves op 02-03-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo te zien die Sport1 toch wel zijn best om het interessant te maken. Dat moet ook wel, want ze moeten mensen zien over te halen een abo te nemen natuurlijk. En dan kun je jezelf er niet met een jantje van leiden af maken. Hoe het commentaar van Albers/Verstappen zal gaan moet ik nog afwachten. Het zijn niet echt heel fijne praters, hoewel Albers iets meer kon zeggen dan Verstappen. Maar ze hebben natuurlijk wel verstand van autosport en dat ze er een tijd uit zijn is niet belangrijk. Damon Hill heeft ook al een paar jaar niet gereden, maar ze weten wel hoe een racewagen rijdt en elke autosporter kan iets over ideale lijnen vertellen enzo. In principe zou dat niet het probleem moeten zijn.

Ik ben op voorhand positief. En misschien moet Sport1 zelf ook nog even zien hoe eea uitpakt. Ik denk dat het in ieder geval beter is dan bij RTL7: geen reklame, meer kanalen, 2de scherm, reporters op lokatie. Maar goed, altijd wel een azijnpisser te vinden die iets niet goed vindt, dus waarschijnlijk elke zondag weer volop discussie achteraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En als Sport1 nu even mijn mail kan beantwoorden of er voor de huidige Film1 abonnees ook een leuke Sport1 aanbieding is voor de eerste 3 maanden, dan kan ik voor het verstrijken van deze actie-periode nog even snel wat beslissen. Er is nu €5,- (per maand) voor 3 maanden Sport1 of €7.50 (per maand) voor Film1 en Sport1 maar dat geeft niet het antwoord op mijn vraag. Afijn, als Sport1 niet met een antwoord over de brug komt dan zal ik Ziggo maar eens lastig gaan vallen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MrSleeves schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:26:
Overigens vond ik de presentatie wel okee (het deel in het theatergedeelte), de aanloop er naartoe vond ik wat standaard (Veronica "drive-in show" met simulators e.d.). Maar voornamelijk de uitloop: de presentatie zou van 15:00-16:00 zijn, maar begon 20 minuten te laat. Dat wat ook wel wat onduidelijk; ik dacht dat de hal/zaal ernaast (ging ook wat licht aan op een gegeven moment) de plek was van de presentatie.
Ja, we stonden op een gegeven moment al klaar bij die kleine hal met afzetting... maar goed, er was plek genoeg hehe. Was allemaal leuk gedaan. Ze brachten het allemaal erg leuk. Enige moment dat ik wel even schrok was toen het licht op de desk gericht werd. Rechts stond de naam van Olav Mol, terwijl van Dam toch al bekend was gemaakt? Persoonlijk ben ik van mening dat Olav nu weer op de plek komt te "zitten" waar hij het best tot z'n recht komt. Geen reclame, 6 kanalen, goed team...

Al met al een paar leuke uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

hardware-lover schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:43:
En als Sport1 nu even mijn mail kan beantwoorden of er voor de huidige Film1 abonnees ook een leuke Sport1 aanbieding is voor de eerste 3 maanden, dan kan ik voor het verstrijken van deze actie-periode nog even snel wat beslissen. Er is nu €5,- (per maand) voor 3 maanden Sport1 of €7.50 (per maand) voor Film1 en Sport1 maar dat geeft niet het antwoord op mijn vraag. Afijn, als Sport1 niet met een antwoord over de brug komt dan zal ik Ziggo maar eens lastig gaan vallen ;)
Waarom zou de aanbieding van €5/maand niet voor jou gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MrSleeves schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:06:
[...]
Waarom zou de aanbieding van €5/maand niet voor jou gelden?
Dat vraag ik me ook af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nou.., bij een abonnement op zowel Film1 als Sport1 is het totaalbedrag geen €31,- maar €24.95, dan wordt er dus al een korting gegeven op beide abonnementen. Ik betaal dan geen €15.50 maar €9.45 per maand als ik alleen met Sport1 reken. Voor enkel het Film1 abonnement is er op dit moment geen kortingsactie, er wordt dus wel verschil gemaakt tussen beiden. Maar ik ga toch maar even bij Ziggo informeren, dan hoop ik een helder antwoord te krijgen.

Uit de Film1 en Sport1 voorwaarden betreffende deze 3 maanden actie;

"U komt alleen in aanmerking voor deze actie indien u op het moment van aanmelding, en in de daaraan direct voorafgaande periode van 6 maanden, geen abonnement heeft (gehad) op de dienst(en) waar u voor kiest."

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2013 22:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Simpel: heb je nu Sport1 of gehad in het afgelopen half jaar? Het feit dat het van hetzelfde bedrijf komt, lijkt me niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:07:
Nou.., bij een abonnement op zowel Film1 als Sport1 is het totaalbedrag geen €31,- maar €24.95, dan wordt er dus al een korting gegeven op beide abonnementen. Ik betaal dan geen €15.50 maar €9.45 per maand als ik alleen met Sport1 reken. Voor enkel het Film1 abonnement is er op dit moment geen kortingsactie, er wordt dus wel verschil gemaakt tussen beiden. Maar ik ga toch maar even bij Ziggo informeren, dan hoop ik een helder antwoord te krijgen.

Uit de Film1 en Sport1 voorwaarden betreffende deze 3 maanden actie;

"U komt alleen in aanmerking voor deze actie indien u op het moment van aanmelding, en in de daaraan direct voorafgaande periode van 6 maanden, geen abonnement heeft (gehad) op de dienst(en) waar u voor kiest."
Heb je al op de Ziggo site gekeken?
Hint: "De eerste 3 maanden voor € 7,50 per maand" :+

Voor die knaak zou ik er lekker Film1 bij nemen. Heb je 3 maanden lang mooie films en series voor wènig.

[edit]
Oh bummer, die combi geldt ook niet voor als je al Film1 of Sport1 had. Dus dan moet je gewoon die €24,95 dokken. Ook een mooie prijs, maar dat is in feite altijd als je al een abo had op het moment dat er een actie loopt voor nieuwe abonnees. Die acties zijn bedoeld om nieuwe mensen te trekken en niet om de bestaande klanten een extra voordeel te geven. Jammer maar helaas dus... ;(

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 03-03-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus misschien is het toch niet zo simpel als gedacht? Soms zijn voorwaarden niet helemaal helder of kloppend en kunnen ze verschillend worden geïnterpreteerd (lastig woord). Ik ga er wel even naar informeren bij Ziggo en in het ergste geval zou het me €9.45 extra per maand gaan kosten om er Sport1 bij te krijgen maar dan blijft dat voordeel wel bestaan na 3 maanden. Hoe dan ook, we blijven Hollanders, maar ik zal er uiteindelijk geen race-weekend minder om gaan zien, dat is zeker ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:45:
Dus misschien is het toch niet zo simpel als gedacht? Soms zijn voorwaarden niet helemaal helder of kloppend en kunnen ze verschillend worden geïnterpreteerd (lastig woord). Ik ga er wel even naar informeren bij Ziggo en in het ergste geval zou het me €9.45 extra per maand gaan kosten om er Sport1 bij te krijgen maar dan blijft dat voordeel wel bestaan na 3 maanden. Hoe dan ook, we blijven Hollanders, maar ik zal er uiteindelijk geen race-weekend minder om gaan zien, dat is zeker ;)
Nee, echt moeilijk is het niet. Ik wist gewoon niet dat ze die speciale actie hadden (jij ook niet trouwens). Maar er staat heel duidelijk in die voorwaarden dat het voor jou niet geldt. Je kunt het proberen, maar het staat er heel duidelijk. No two ways about it. Misschien tref je een schappelijke salesmeneer/mevrouw, maar doorgaans zijn het robotten die daar zitten.

Je oorspronkelijke vraag had je zelf al beantwoord: die combiprijs is de prijs die jij moet betalen. Maar de actie waar je voor €7.50/mnd gedurende 3 maanden Sport1/Film1 krijgt, is niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Wat mphilipp zegt: De aanbiedingen zijn:
1. Sport1 voor 5/maand
2. Film1 voor 5/maand
3. Sport/Film1 voor 7,5/maand

Optie 2 en 3 vallen voor hardware-lover af aangezien hij al Film1 heeft. In de voorwaarden staat nergens dat aanbieding 1 niet geldt voor leden van Film1.
Simpel.

Ik denk dat ik voor optie 3 ga, maar dan maar voor 3 maanden. Daarna kijk ik wel pay per view denk ik. Of via de BBC/RTL+/BBC radio 5/Grandprix Radio (al zal die laatste wel niet meer doorgaan aangezien dat een initiatief van Olav Mol is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Futubox heeft nu ook SKY F1 HD ITA, voor jullie niet zo boeiend denk ik

Pagina: 1 ... 8 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.