Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik voetbal zelf om 11 uur op zondag. Dus de wedstijden om 12:30 mis ik dan al...OPSLAGHOND schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:50:
Ik snap best dat ze niet op zaterdag willen spelen, maar of je op zondag nou om 12:30, 14:30 of 16:30 moet spelen maakt toch echt niets uit?
Je gaat s'avonds iets eerder naar bed of je blijft iets langer liggen ...
De wedstrijden om kwart voor 9 in de winter gaan ook nergens over. Zit je daar met -8 voetbal te kijken.
Voetbal moet gewoon om 14:30 op zondag. Commerciële kut bende

FCG
zaterdag kwart voor 8 is ook acceptabel.jeka schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:57:
[...]
Ik voetbal zelf om 11 uur op zondag. Dus de wedstijden om 12:30 mis ik dan al...
De wedstrijden om kwart voor 9 in de winter gaan ook nergens over. Zit je daar met -8 voetbal te kijken.
Voetbal moet gewoon om 14:30 op zondag. Commerciële kut bende
kwart voor 7 moet 1 kameraad al voor vliegen ivm werk en kwart voor 9 wordt het gelijk weer zo laat. Straks helemaal omdat de andere kameraad vader wordt en zijn vrouw in de zorg zit dus wordt het voor de oppas of oma en opa weer zo laat.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Waarom, kunnen ze op zondag een andere wedstrijd zien.tweaker2010 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:50:
Denk toch niet dat een topwedstrijd als Ajax-PSV op een maandag gespeeld zou worden. Dat zal (te) veel kijkers kosten.
Schiet tussen de palen en je scoort!
[ Voor 26% gewijzigd door Sempy op 12-12-2012 12:52 ]
Ik ga EDL opzeggen. Die boevenbende van Murdoch komt er hier niet in.
In een stadion kom ik zelden, en wanneer Studio Sport de rechten kwijt raakt, kan het voetbal wat mij beftreft op papier worden afgedaan.
Áls ik dan nog een krant lees.

Ik voorspel goede tijden voor voetbaltorrents...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Jammer dat EL niet naar Sport1 gaat, Sport1 vind ik echt een fantastische sportzender met enorm veel goede en mooie wedstrijden. Engeland, Duitsland en Spanje ontbreken daar niet. Gisteren de wedstrijd Sunderland - Reading, een degradatiewedstrijd maar echt een topper om naar te kijken!Ramzzz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:42:
Er zit weinig anders op dan allemaal al het voetbal boycotten.
In een stadion kom ik zelden, en wanneer Studio Sport de rechten kwijt raakt, kan het voetbal wat mij beftreft op papier worden afgedaan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Via een torrent een opname van Fox bekeken, de bak reclame die constant de beeldverhoudingen vergalt, de ovetlays met zinloze statistieken, die constant veldsituaties afdekt.
Ik was er snel klaar mee.
Als dat ons voorland is, zal een aardige groep afhaken.
Meer betalen voor minder kwaliteit, daar kwam tot voor kort alleen het OV mee weg...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De KNVB geeft aan dit te overwegen en jij zegt direct je abonnement van Eredivisie Live op? Lijkt mij nogal voorbarig. Sowieso is het huidige seizoen al helemaal gepland, dus incl. dag & tijdstip.Ramzzz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:42:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik voorspel goede tijden voor betaaltelevisie. Nederland raakt eindelijk gewend aan de decoder / betaalzenders. Geen bergen belastinggeld meer naar uitzendrechten, maar de gebruiker betaald (via de decoder). Ik vind Eredivisie Live perfect. Werkt op de TV, PC, iPad en iPhone. Ik kan voetbal kijken waar ik wil (mits WiFi). Naar voetbal bij de NOS kijk ik al jaren niet meer.Ramzzz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:42:
Ultiem zou wel een fusie zijn tussen Eredivisie Live en Sport1.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wanneer voetbal wegvalt, en de kijkcijfers wegvallen, zullen alle andere sporten eronder gaan lijden.
In het jaar dat de ED door RTL werd uitgezonden, keek ik niet meer.
Als de voetbalbende dat wil, prima. Help een prima concept maar om zeep.
Zend de NOS nu nog steeds volleybal, motorcross en boogschieten uit in de uitzending op zondagavond? Ik kan mij van lang geleden nog herinneren dat we een paar samenvattingen hadden van 19.00 tot circa 19.40 uur (met analyses van Hans Kraaij sr.). Dan 20 minuten andere sporten, dan journaal en dan (vanaf 20.15 uur) meer voetbal. Ik dacht dat het nu tussen 19.00 en circa 20.00 uur alleen maar voetbal was. Maar zoals gezegd, ik kijk al heel lang niet meer naar de NOS voor eredivisievoetbal.Ramzzz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:02:
Wat jij gemakshalve vergeet, is dat dankzij het voetbal op Studio Sport (het publieke net), ook andere sporten exposure kregen.
Wanneer voetbal wegvalt, en de kijkcijfers wegvallen, zullen alle andere sporten eronder gaan lijden.
In het jaar dat de ED door RTL werd uitgezonden, keek ik niet meer.
Als de voetbalbende dat wil, prima. Help een prima concept maar om zeep.
Overigens wil het feit dat jij niet meer naar de NOS keek toen voetbal op RTL werd uitgezonden natuurlijk niet zeggen dat andere sporten dus minder exposure kregen. Misschien kregen andere sporten toen juist wel meer exposure. De NOS had immers zendtijd te vullen. Voor andere sporten is het misschien wel beter dat X mensen gericht kijken, dan dat 2X mensen de TV wel aan hebben staan, maar eigenlijk alleen maar geïnteresseerd zijn in voetbal en de zendtijd voor handbal gebruiken voor een sanitaire stop en een verse pils.
[ Voor 20% gewijzigd door argro op 12-12-2012 16:12 ]
Ik keek niet meer naar voetbal.argro schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:05:
[...]
Zend de NOS nu nog steeds volleybal, motorcross en boogschieten uit in de uitzending op zondagavond? Ik kan mij van lang geleden nog herinneren dat we een paar samenvattingen hadden van 19.00 tot circa 19.40 uur (met analyses van Hans Kraaij sr.). Dan 20 minuten andere sporten, dan journaal en dan (vanaf 20.15 uur) meer voetbal. Ik dacht dat het nu tussen 19.00 en circa 20.00 uur alleen maar voetbal was. Maar zoals gezegd, ik kijk al heel lang niet meer naar de NOS voor eredivisievoetbal.
Overigens wil het feit dat jij niet meer naar de NOS keek toen voetbal op RTL werd uitgezonden natuurlijk niet zeggen dat andere sporten dus minder exposure kregen. Misschien kregen andere sporten toen juist wel meer exposure. De NOS had immers zendtijd te vullen. Voor andere sporten is het misschien wel beter dat X mensen gericht kijken, dan dat 2X mensen de TV wel aan hebben staan, maar eigenlijk alleen maar geïnteresseerd zijn in voetbal en de zendtijd voor handbal gebruiken voor een sanitaire stop en een verse pils.
Al het andere is mij welbekend.
Ach, misschien is het een weldaad, voetbal van het open net.
Ik stop dan met kijken in elk geval.
Ik denk dat veel mensen toch gaan afhaken. Onze competitie is gewoon niet zo interessant als de Engelse. Ze kunnen geforceerd wel proberen meer geld te genereren maar buiten de top is de markt gewoon niet zo groot.argro schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:55:
[...]
Ik voorspel goede tijden voor betaaltelevisie. Nederland raakt eindelijk gewend aan de decoder / betaalzenders. Geen bergen belastinggeld meer naar uitzendrechten, maar de gebruiker betaald (via de decoder). Ik vind Eredivisie Live perfect. Werkt op de TV, PC, iPad en iPhone. Ik kan voetbal kijken waar ik wil (mits WiFi). Naar voetbal bij de NOS kijk ik al jaren niet meer.
Ultiem zou wel een fusie zijn tussen Eredivisie Live en Sport1.
Wat ik me ook afvraag: hoe moet ik als jong jochie geïnteresseerd raken in de eredivisie als de wedstrijden pas om negen uur 's avonds als samenvatting worden uitgezonden.
Hoe lijden de andere sporten daar dan onder? Dat was toch het punt?
Door met papa naar het stadion te gaan of gezellig naar Eredivisie Live te kijken. Wie heeft het overigens over 21.00 uur m.b.t. samenvattingen?D-e-n schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:22:
[...]
Wat ik me ook afvraag: hoe moet ik als jong jochie geïnteresseerd raken in de eredivisie als de wedstrijden pas om negen uur 's avonds als samenvatting worden uitgezonden.
[ Voor 27% gewijzigd door argro op 12-12-2012 16:25 ]
Aanvullend: die negen uur is in veel andere landen gekomen nadat een partij als Murdoch het voor het zeggen kreeg.
[ Voor 37% gewijzigd door D-e-n op 12-12-2012 16:27 ]
Het gebrek aan realiteitszin van de ED met het FOX-avontuur is des te saillanter. Voornamelijk in zee gaan met de partij die het meeste biedt, zonder na te gaan in hoeverre er enige vorm van realiteit steekt in de houding ten aanzien van de stand van zaken achter de voordeur.
Het voetbal is al jaren door en door ziek, en dan maar doorgaan met uitmelken, in plaats bij van de kijker/bezoeker op sympathie in te spelen, en klanten/kijkers/supporters binden. Er is meer dan alleen de ED.
Maar ga vooral door zo hoor. Kom niet bij mij klagen als ook die bodem in zicht is en alle fondsen zijn uitgeput. Murdoch zal er geen traan om laten, die trekt verder, zoals alle sprinkhanenplagen dat doen.
Wellicht is het terecht dat er in de nabije toekomst geen cent aan gemeenschapsgeld - en de publieke omroep levert dat immers - meer naar deze luchtfietsers vloeit. Hoe eerder hoe beter.
Go FOX!
Dat voetbal weinig met topsport te maken heeft ben ik overigens roerend met jou eens. Het voetbal kan wat dat betreft nog heel veel leren van vrijwel alle andere sporters, maar dat is een andere discussie. Daarin zie ik overigens wel beweging. Waar in het hockey al jaren gewerkt wordt met specifieke trainers deed men daar enige tijd geleden in het voetbal nogal badinerend over. Dat is wel aan het veranderen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om specifieke trainers / trainingen per linie / positie, maar ook om specifieke trainers voor het fysiek / conditie.
[ Voor 30% gewijzigd door argro op 13-12-2012 08:31 ]
Ondanks 'meer geld' gaat het voetbal van onderaf kapot.
De beloften en gouden bergen van weleer blijken een grote berg dooie mussen.
En nóg meer gouden bergen en leuke dingen voor de mensen?
Wie gelooft dat nou nog?
Nu nog een grootschalig onderzoek naar de vele strijkstokken waar al die gouden bergen aan zijn blijven hangen, en het licht in het stadion kan wel uit.
De boodschap is duidelijk, maar ik mis een onderbouwing. In jouw boodschap zit niets wat mij overtuigd van de juistheid daarvan. Waaruit blijkt dat het voetbal van onderaf kapot gaat bijvoorbeeld? Welke indicatoren wijzen daarop? Aan welke strijkstokken blijven gouden bergen hangen? Neemt dat toe? Is de situatie waarin het licht in het stadion wel uit kan aanstaande? Zo ja waar blijkt dat uit?Ramzzz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:01:
Mijn boodschap is toch duidelijk?
Ondanks 'meer geld' gaat het voetbal van onderaf kapot.
De beloften en gouden bergen van weleer blijken een grote berg dooie mussen.
En nóg meer gouden bergen en leuke dingen voor de mensen?
Wie gelooft dat nou nog?
Nu nog een grootschalig onderzoek naar de vele strijkstokken waar al die gouden bergen aan zijn blijven hangen, en het licht in het stadion kan wel uit.
Ik zie e.e.a. een stuk positiever. De Eredivisie is hartstikke leuk en spannend de afgelopen jaren. In mijn beleving niet anders dan anders (zeker niet in negatieve zin). Voetbal is volkssport nummer 1, en dat verandert echt niet zomaar. De KNVB heeft meer dan een miljoen leden. Die stappen echt niet opeens op en stoppen met wat zij leuk vinden en wat hun hobby is omdat Murdoch ten tonele verschijnt. Enige ontwikkeling die als negatief aangemerkt zou kunnen worden is dat de aansluiting met de Europese top verloren lijkt te zijn. Maar komt dat niet juist doordat in de Eredivisie nog enigszins verstandig met gouden bergen omgegaan wordt? Met andere woorden, komt dat niet doordat de Eredivisie niet die kant op gaat die jij schetst?
Kortom, ik geloof er nog wel in.
En zo zijn er nog een aantal van die clubs. Het Nederlands betaald voetbal leeft gewoon op te grote voet.
Krimp het geheel in, tot bijvoorbeeld een eredivisie met 16 teams en een eerste divisie met 16 of 15 teams en je kan het al een stuk eenvoudiger verdelen.
Voetbal hoort in het weekend. Is ook veel handiger met die samenvattingen van de JL op zaterdag om 18:00 uur.. waar iedere Eerste Divisie club geld voor heeft moeten dokken!
Overigens
Bestuur Fortuna Sittard treedt terug
Het voltallige bestuur van Fortuna Sittard, bestaande uit Wil Meijers, Wil Helwig, Jack Aerts en Marcel Tinnemans, legt nog deze maand zijn taken neer. Dat heeft de clubleiding woensdagavond de nieuwe directie en de Raad van Toezicht laten weten.
Voornaamste reden voor het terugtreden van het bestuur is dat de bestuurlijke taken en de uitvoering van het beleid inmiddels voor een groot deel in handen zijn van de onlangs aangestelde vierkoppige directie. Ook voelt het bestuur na vier tropenjaren langzaam de energie wegvloeien die nodig is om een club in zorgen als Fortuna Sittard nog dagelijks te leiden.
“Het moment om plaats te maken is gekomen”, vindt voorzitter Wil Meijers. “We hebben een nieuw directieteam met veel commerciële, juridische en sportieve feeling. Die kunnen de club voortreffelijk runnen. Daar hebben we alle vertrouwen in.”
Het vertrek van de huidige clubleiding betekent niet automatisch dat er op korte termijn een nieuw bestuur zal aantreden. In het certificatenplan dat de nieuwe directie voor ogen heeft zou de club strikt genomen ook zonder bestuur kunnen voortbestaan. “Dat is een beslissing die de certificaathouders op enig moment moeten nemen.”
Lees voor meer nieuws over het bestuursbesluit en een achtergrondverhaal de krant van donderdag 13 december.
Verwijderd
Nu zijn er gewoon teveel wannabee profvoetballers die zichzelf in de kijker willen spelen en dus een salaris onder het minimumloon accepteren.
En dus?JanW schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:30:
Het is vrij simpel, er is gewoon te weinig draagvlak in deze tijd voor 36 betaald voetbalclubs in Nederland. De lokale clubs interesseert maar weinig mensen, AGOVV heeft nu uitstel van betaling, maar dat kan ook niet eeuwig goed gaan bijvoorbeeld. En in de regio waar AGOVV zit, zitten al andere clubs die een grotere achterban hebben en interessanter zijn voor sponsors.
En zo zijn er nog een aantal van die clubs. Het Nederlands betaald voetbal leeft gewoon op te grote voet.
Krimp het geheel in, tot bijvoorbeeld een eredivisie met 16 teams en een eerste divisie met 16 of 15 teams en je kan het al een stuk eenvoudiger verdelen.
De 'grote' clubs eten de 'kleine' leeg, en ondanks allerlei mooipraat over ondersteuning, topsportklimaat en overige leugenachtige 'onderbouwing', slaagt de KNVB er niet in om dit tot stilstand te brengen.
En elke grote zak geld die wordt verdeeld, wordt weer schever verdeeld.
Doodziek.
De zes clubs met verlies
1. Vitesse -22.700.000 euro
2. FC Utrecht -4.296.699
3. NAC Breda -1.183.556 euro
4. SC Heerenveen -295.265 euro
5. Vvv-venlo -550.000
6. NEC -200.000 euro
7. PEC Zwolle -125.000 euro
De twaalf clubs met winst
1. PSV 27.674.000 euro
2. Ajax 9.666.000 euro
3. Feyenoord 6.542.000 euro
4. Roda JC Kerkrade 2.825.000
5. FC Groningen 1.400.000 euro
6. AZ 1.358.864 euro
7. FC Twente 1.000.000
8. Heracles Almelo 742.000 euro
9. Willem II 309.000
10. ADO Den Haag 55.000 euro
11. RKC Waalwijk 39.000 euro
PSV verkoopt grond onder zijn eigen kont vandaan en komt met deze winstcijfers. Vitesse bouwt een nieuw complex, investeerd dus in de toekomst en komt met deze verliescijfers. Dit is dan toch een zwaar vertekend beeld?
Ajax verkoopt spelers, FC twente koopt spelers. Dit is toch een vertekend beeld?kbloem schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
PSV verkoopt grond onder zijn eigen kont vandaan en komt met deze winstcijfers. Vitesse bouwt een nieuw complex, investeerd dus in de toekomst en komt met deze verliescijfers. Dit is dan toch een zwaar vertekend beeld?
Ik ben wel benieuwd, maar heb wel hoop voor het Nederlandse voetbal. Vooral de jeugdscholing lijkt weer wat meer in trek en doet het goed, meer jeugd ook in eigen teams die vervolgens met (dikke) winst worden verkocht en elders verder rijpen.
Ik vind het rare cijfers. Als je grond verkoopt heeft dat normaal gesproken geen effect op je winst. Die grond stond als het goed is al op de balans. Je kunt daar alleen winst op maken als je verkoopt voor een hogere prijs dan waarvoor de grond in je boekhouding stond. Voor investeren in een trainingscomplex geldt hetzelfde (alleen omgekeerd). Een investering zorgt er per definitie voor dat je kapitaalgoederen op je balans krijgt. Normaliter drukt dat dus niet zo hard op je winst. Het beinvloedt hooguit je liquiditeitspositie.kbloem schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
Regeren is vooruitschuiven
Ajax dient belastende verklaring in bij de tuchtcommissie vanwege Marcelo die Hoessen een klap uitdeelde, Advocaat noemt die verklaring oncollegiaal..
Een klap uitdelen is wel collegiaal?
Hou toch op!
⏩ PVOutput☀️
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat was ook MarceloGonadan schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:31:
Misschien vanwege het feit dat <insertnaamdieikvergetenben> juist geen belastende verklaring tegen Vertonghen indiende afgelopen jaar? Dat maakt Ajax nergens toe verplicht inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat het als PSV zijnde minder vriendelijk over komt.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ten eerste wil ik wijzen op de topicwaarschuwing.kbloem schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
Ten tweede wil ik opmerken dat het vooral belangrijk is dat winst- en verliescijfers boekhoudkundig goed in elkaar steken, niet dat het op de voetballiefhebber (die het verschil tussen inkomsten / winst en uitgaven / verlies vaak niet weet) niet vertekend overkomt.
Omdat ze er misschien niet zijn?Aghanim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:58:
PSV gaat zich in de winterstop versterken met verdedigers. Op zich verstandig, maar ik snap echt totaal niet waarom ze geen spelers uit de jeugd door laten stromen. Na het compleet aanvullen van het middenveld en de voorhoede met spelers van buitenaf, gaat nu ook de achterhoede aangekocht worden. PSV kan net zo goed alle jeugdelftallen opdoeken, dat bespaart weer geld voor aankopen
Het is helemaal niet zo ingewikkeld. De grond stond gewoon in de boeken voor de marktwaarde (als onderdeel van het stadion), alles dat PSV bij verkoop meer ontvangt dan de boekwaarde is winst. Het is wel vreemd om conclusies te trekken uit cijfers die grote eenmalige gebeurtenissen bevatten. Zo is de winst bij Ajax ook gewoon schrikbarend laag voor een club die zo'n 20 miljoen eenmalig ophaalde met CL voetbal en nog eens meer dan 10 miljoen netto met transfers. De winst bij Feyenoord is vooral een gevolg van de herstructurering van de schulden door een externe partij, ook niet iets om trots op te zijn. En de situatie bij Vitesse is helemaal met geen enkele andere club te vergelijken.argro schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:25:
Ten tweede wil ik opmerken dat het vooral belangrijk is dat winst- en verliescijfers boekhoudkundig goed in elkaar steken, niet dat het op de voetballiefhebber (die het verschil tussen inkomsten / winst en uitgaven / verlies vaak niet weet) niet vertekend overkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 13-12-2012 18:34 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daar hadden ze het bij VI over.
PSV heeft dit jaar toch ook geld van de gemeente Eindhoven gekregen? Iets van 20 miljoen.
Misschien toch de topicwarning nog eens lezen?
[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 13-12-2012 20:07 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Hmmm, m'kay. Klaarblijkelijk heb jij het niet begrepen, laten we dit maar niet nog een keer aanhalen, als je het wil begrijpen kan je wel wat topics terug gaan lezenPM_Petrol schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:42:
PSV heeft dit jaar toch ook geld van de gemeente Eindhoven gekregen? Iets van 20 miljoen.
Indien je spelers wilt door laten stromen uit de jeugd moet je wel spelers hebben die het niveau aan kunnen grijpen. Als ze nog ver onder eredivisieniveau zitten heeft het geen nut om ze in te brengen. Tegenwoordig schijnt aankomen vies te zijn en jeugd de enige juiste manier. Vraag me af waarom dat opeens is gekomen. Door feyenoord die het wel moest? Door ajax die 16 en 17 jarige jongetjes koopt en het dan "eigen"jeugd noemt?Aghanim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:58:
PSV gaat zich in de winterstop versterken met verdedigers. Op zich verstandig, maar ik snap echt totaal niet waarom ze geen spelers uit de jeugd door laten stromen. Na het compleet aanvullen van het middenveld en de voorhoede met spelers van buitenaf, gaat nu ook de achterhoede aangekocht worden. PSV kan net zo goed alle jeugdelftallen opdoeken, dat bespaart weer geld voor aankopen
Een gezonde balans is ideaal maar jeugd inbrengen omdat het jeugd is is sowieso al een verkeerde keuze.
[ Voor 14% gewijzigd door Napo op 13-12-2012 18:48 ]
Klopt, heel ingewikkeld is het ook niet, maar iedere keer als ik bijvoorbeeld Derksen weer hoor blaten over winst en verlies bij BVO's denk ik 'ga eerste eens een boekje bedrijfseconomie lezen en probeer het dan nog eens'. Voor een leek resulteert is kosten een synoniem voor uitgave, voor iemand met een beetje verstand van zaken betekent een uitgave doorgaans een verschuiving op de balans en een afname van de liquiditeit en komt verlies pas in beeld zodra we over afschrijven (kosten) gaan praten.ph4ge schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:33:
[...]
Het is helemaal niet zo ingewikkeld. De grond stond gewoon in de boeken voor de marktwaarde (als onderdeel van het stadion), alles dat PSV bij verkoop meer ontvangt dan de boekwaarde is winst. Het is wel vreemd om conclusies te trekken uit cijfers die grote eenmalige gebeurtenissen bevatten. Zo is de winst bij Ajax ook gewoon schrikbarend laag voor een club die zo'n 20 miljoen eenmalig ophaalde met CL voetbal en nog eens meer dan 10 miljoen netto met transfers. De winst bij Feyenoord is vooral een gevolg van de herstructurering van de schulden door een externe partij, ook niet iets om trots op te zijn. En de situatie bij Vitesse is helemaal met geen enkele andere club te vergelijken.
Dat is helemaal waar, maar het is wel vreemd dat PSV het niet eens probeert terwijl ze gewoon een prima jeugd hebben, derde van het land na Feyenoord en Ajax. Het kan haast niet anders als dat daar een speler loopt die als hij een beetje vertrouwen krijgt beter is dan een Bouma. Er komen natuurlijk ook niet alleen maar 17 jarigen uit de jeugd.Napo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:47:
Indien je spelers wilt door laten stromen uit de jeugd moet je wel spelers hebben die het niveau aan kunnen grijpen. Als ze nog ver onder eredivisieniveau zitten heeft het geen nut om ze in te brengen. Tegenwoordig schijnt aankomen vies te zijn en jeugd de enige juiste manier. Vraag me af waarom dat opeens is gekomen. Door feyenoord die het wel moest? Door ajax die 16 en 17 jarige jongetjes koopt en het dan "eigen"jeugd noemt?
Een gezonde balans is ideaal maar jeugd inbrengen omdat het jeugd is is sowieso al een verkeerde keuze.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je maakt mij niet wijs dat er op geen 1 positie in het elftal een jeugdspeler is die minimaal even goed is als de gedane aankoop. Dan is de jeugd van PSV dusdanig slecht dat je net zo goed bij de plaatselijke amateurclub kan gaan ballen. Is er bij PSV geen enkele jeugdverdediger beter dan Bouma of Marcelo of Derijck? Koch?[b]Napo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:47:[/
Indien je spelers wilt door laten stromen uit de jeugd moet je wel spelers hebben die het niveau aan kunnen grijpen. Als ze nog ver onder eredivisieniveau zitten heeft het geen nut om ze in te brengen. Tegenwoordig schijnt aankomen vies te zijn en jeugd de enige juiste manier. Vraag me af waarom dat opeens is gekomen. Door feyenoord die het wel moest? Door ajax die 16 en 17 jarige jongetjes koopt en het dan "eigen"jeugd noemt?
Je vergelijk met Ajax gaat ook mank. Er staan genoeg spelers in de selectie die al eerder dan 16/17 bij Ajax speelden. Maar dat weet je zelf ook wel.
Op die manier hebben de traditionele top3 ook een tijd lang hun bedrijfsvoering gedaan. Kopen (met schuld) en hopen op winst bij verkoop. Dat werkt 1x, 2x, misschien 3x, maar op een gegeven moment vallen spelers door de mand, breekt iemand zijn benen of kan gewoon niets. En dan, dan sta je opeens afgrijselijk in het rood.
Ze zullen nu wel aankopen hebben gedaan, salarissen hebben betaald maar dat komt hopelijk voor hun weer uit tot verkoop en winst.
⏩ PVOutput☀️
Alleen zal de club Vitesse daar vermoedelijk niet veel van gaan zien.Quad schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:15:
Ze zullen nu wel aankopen hebben gedaan, salarissen hebben betaald maar dat komt hopelijk voor hun weer uit tot verkoop en winst.
[ Voor 69% gewijzigd door Kez op 13-12-2012 20:17 ]
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Daarop aansluitend vind ik het volgende bericht dan ook vreem.dph4ge schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:02:
Dat is helemaal waar, maar het is wel vreemd dat PSV het niet eens probeert terwijl ze gewoon een prima jeugd hebben, derde van het land na Feyenoord en Ajax. Het kan haast niet anders als dat daar een speler loopt die als hij een beetje vertrouwen krijgt beter is dan een Bouma. Er komen natuurlijk ook niet alleen maar 17 jarigen uit de jeugd.
Op zich kan ik begrijpen dat je daar op tegen bent, maar waarom dan alleen met Ajax? Omdat dat de enige is die bij PSV haalt, waar PSV bij de rest van Nederland haalt? Ik ben er zeker voorstander van om niet al aan jeugdspelers te gaan trekken, maar als kleine Henkie van een lokale voetbalclub graag hogerop wil moet dat toch gewoon kunnen? Waar leg je de grens?Sanders wil deal met Ajax: 'Kan niet de bedoeling zijn'
PSV wilde de samenwerking met Riechedly Bazoer graag verlengen, maar de talentvolle verdediger koos ervoor om zijn loopbaan te vervolgen bij Ajax. Er werd kort gesproken over een 'gentlemen's agreement' waar de Amsterdammers zich niet aan gehouden zouden hebben, maar daar bleek geen sprake van te zijn. PSV-directeur Tiny Sanders wil nu alsnog afspraken maken met Ajax.
Lees verder...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eens, maar ik ben het hier ook wel mee eens:Gonadan schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:40:
[...]
Op zich kan ik begrijpen dat je daar op tegen bent, maar waarom dan alleen met Ajax? Omdat dat de enige is die bij PSV haalt, waar PSV bij de rest van Nederland haalt? Ik ben er zeker voorstander van om niet al aan jeugdspelers te gaan trekken, maar als kleine Henkie van een lokale voetbalclub graag hogerop wil moet dat toch gewoon kunnen? Waar leg je de grens?
Je "pareltjes" uit de jeugdopleiding worden voor een appel en een ei opgehaald (en ja dat geldt ook voor andere clubs, en PSV plukt daar dan weer de vruchten van). M.i. zou er wel degelijkheid de mogelijkheid moeten bestaan om langere contracten aan te bieden.Volgens Sanders zitten de regels PSV dwars: "Je kan jeugdspelers pas op hun zestiende vastleggen, maar zolang ze geen contract hebben kunnen ze zomaar elders tekenen. Terwijl jij als club de hele opleiding hebt verzorgd. Daarnaast mag je jongens van zestien jaar niet langer dan drie jaar contracteren. Dat betekent dat ze rond hun negentiende alsnog transfervrij kunnen opstappen."
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dus...Exocet schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:50:
En vervolgens haalt PSV de talenten bij Sparta e.d. voor een appel en een ie weg. Beetje met twee maten meten daar bij PSV.
Ik denk nog, laat ik er maar bij zetten dat PSV hier ook voordeel van heeft, dan hoeven al die zure Ajacieden die menen te moeten melden dat PSV met twee maten meet niet direct te reageren, en kunnen ze gewoon inhoudelijk reageren op de contractenkwestie.. maar nee. Direct wordt de club weer aangevallen..(en ja dat geldt ook voor andere clubs, en PSV plukt daar dan weer de vruchten van).

Vermoeiend hoor..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Precies, de huidige situatie is ook niet alles, daar ben ik me zeker van bewust. Het is alleen nog niet zo simpel om een beter alternatief in te richten, het begint al snel te grenzen aan kinderhandel. Misschien moet je denken aan een eerste keuze, of een tekenverplichting tegen minimale waarden. Maar daar zullen clubs meteen misbruik van maken door hun contracten lekker laag te houden.St@m schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:45:
Je "pareltjes" uit de jeugdopleiding worden voor een appel en een ei opgehaald (en ja dat geldt ook voor andere clubs, en PSV plukt daar dan weer de vruchten van). M.i. zou er wel degelijkheid de mogelijkheid moeten bestaan om langere contracten aan te bieden.
Dat deed ik zelf dan ook bewust niet, het is namelijk gewoon een voedselketen. Negeer dat soort posts gewoon (hoe moeilijk ook) dan blijft de discussie schoon.St@m schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:59:
Ik denk nog, laat ik er maar bij zetten dat PSV hier ook voordeel van heeft, dan hoeven al die zure Ajacieden die menen te moeten melden dat PSV met twee maten meet niet direct te reageren, en kunnen ze gewoon inhoudelijk reageren op de contractenkwestie.. maar nee. Direct wordt de club weer aangevallen..
Vermoeiend hoor..
[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 14-12-2012 09:06 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Why? Zeker binnen Nederland speelt iedereen volgens dezelfde set regels. Het is aan de clubs om hun club zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor jeugdspelers. Dat is dus niet om de paar jaar zeggen dat je meer met de jeugd gaat doen om vervolgens weer een blik matige buitenlanders open te trekken. Dat houdt in dat je ook daadwerkelijk de jeugd een kans moet geven. Anders zullen ze kiezen voor andere clubs.St@m schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:45:
[...]
Je "pareltjes" uit de jeugdopleiding worden voor een appel en een ei opgehaald (en ja dat geldt ook voor andere clubs, en PSV plukt daar dan weer de vruchten van). M.i. zou er wel degelijkheid de mogelijkheid moeten bestaan om langere contracten aan te bieden.
En ja, er vertrekken soms jonge jongens naar het buitenland. Aan de Nederlandse clubs de schone taak om nog beter hun best te doen jeugdspelers en hun ouders te overtuigen dat het beter is voor hun carrière om in Nederland te blijven.
En mocht je dan denken, fuck de jeugdspelers, lange leven het kortetermijndenken en koop nog maar een buitenlander... Tja, dan moet je ook niet gaan zeuren als je jeugdspelers dat interpreteren als weinig vertrouwen in de jeugd en vervolgens hun heil elders gaan zoeken.
edit: Dit geldt ook voor Ajax trouwens. Leuk dat ze nu zoveel Scandinavische jeugdspelers kunnen aantrekken, maar ik mag toch hopen dat de focus op de Nederlandse jeugd ligt. Het is m.i. niet de bedoeling dat er zoveel buitenlanders in je jeugdopleiding lopen.
[ Voor 25% gewijzigd door Gaius op 14-12-2012 09:33 ]
Die investeringen zijn allemaal gedaan door Jordania. Die heeft er nu al ruim 60 miljoen in gestoken, volgens het jaarverslag, en hij hoeft er geen belang voor terug. Positief is dat alle investeringen wel voor 100% eigendom zijn van Vitesse (spelers, trainingscomplex).Quad schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:15:
Vergeet niet dat Vitesse al een flinke schuld had die gelijk werd getrokken door Jordania en dat ze daarna hebben geinvesteerd in het trainingscomplex e.d.
Ik vraag me soms echt af wat Jordania nou wilt. Hij stopt er veel prive geld in, maar hoeft er dus niks voor terug?!?
In dit geval is het gewoon makkelijk aan te tonen dat een speler als Bazoer bij Ajax veel (veeeel) grotere kans heeft om door te breken in het 1ste dan bij PSV. Het aantal jeugd spelers wat de afgelopen 10 jaar bij PSV is doorgestoten is, zeker relatief gezien, te verwaarlozen.
Dit is gewoon een andere situatie als waar een topclub (binnen of buitenland) 10 jonge spelers opkoopt, in de hoop dat er uiteindelijk1 doorbreekt, zoals bijvoorbeeld Chelsea doet.
Volgens mij (maar dit is slechts mijn onderbuik), is Advocaat ook niet een trainer waarbij veel spelers debuteren, dus dat zal ook niet helpen.
Van Ooijen, Ritzmaier [was onder Rutte], Locadia, Depay[ook Rutte], Brenet.. even uit mijn hoofd, volgens mij zijn dat er al meer dan 3 jaar RuttePWM schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:15:
Volgens mij (maar dit is slechts mijn onderbuik), is Advocaat ook niet een trainer waarbij veel spelers debuteren, dus dat zal ook niet helpen.
Laat maar
PSV (en andere clubs) hebben natuurlijk wel veel last (gehad) van spelers met jeugdcontracten die elders gaan voetballen. En ze krijgen er niets voor, wat mij betreft mag je een speler gewoon een contract aanbieden voor (on)bepaalde tijd als ze 16 zijn. Maar de limiet van max 3 jaar slaat nergens op. Een speler debuteert als ie 17/18 is, speelt zich een jaar in de kijker en loopt gratisch weg. Niets dat je eraan kunt doen. Het geeft niet dat een speler vertrekt, maar de club wil er wel graag geld voor zien. Zie ook de situatie Labyad.
Hoe is dat in het bedrijfsleven? Als ik 16 ben, dan kan ik toch ook gewoon een contract voor 10 jaar tekenen (met toezicht van ouders ofzo)? Of niet.
[ Voor 55% gewijzigd door St@m op 14-12-2012 10:46 ]
Sanders is de weg kwijt... eerst de speler zijn kans op spelen ontnemen en nu Ajax beschuldigen dat ze de concurrentie leegkopen. En sinds wanneer moeten clubs dit onderling afspreken? dit lijkt me meer iets voor de KNVB.Algemeen directeur Tiny Sanders van PSV wil met Ajax afspreken om voortaan geen jeugdspelers meer van elkaar over te nemen. http://www.nusport.nl/eredivisie/2982502/nieuwe-regelgeving-jeugdtransfers.html
[ Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 14-12-2012 11:02 ]
Ok..tweaker2010 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:02:
Sanders is de weg kwijt...
Dat is nog altijd de schuld van de speler zelf die halverwege het seizoen wil vertrekken.eerst de speler zijn kans op spelen ontnemen
Ik zie nergens een beschuldiging. Ik zie wel een opmerking: "Dat kan toch niet de bedoeling zijn". Nouja, dat weet ik zo niet. Voetbal is handel..en nu Ajax beschuldigen dat ze de concurrentie leegkopen.
Dus de KNVB moet er voor zorgen dat jeugdspelers niet van club kunnen wisselen?En sinds wanneer moeten clubs dit onderling afspreken? dit lijkt me voor de KNVB.
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 14-12-2012 11:07 ]
Verwijderd
Een tiental jaren geleden stond de top 3 nog wel eens voor met 4-0 bij de rust, ideaal moment om 1 of 2 jeugdspelers in te passen. Nu komt dat haast niet meer voor en gaan ze 6 jeugdspelers inpassen als er tegen amateurs gebekerd moet worden. Daar wordt ook niemand vrolijk van
Een vergoeding waar je vrij weinig aan hebt. Een opleiding gedurende 6 jaar zal wel wat meer kosten dan 75k. En ja, ook als psv spelers weghaalt bij sparta moeten ze dat betalen en ook dat is ridicuul weinig.Sempy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:18:
Laat jeugdspelers zonder contract lekker heen gaan waar ze willen, uiteindelijk is dat het recht wat iedere werknemer in Nederland heeft. En of de speler dat doet voor zijn eigen ontwikkeling of omdat hij in Amsterdam een nieuwe scooter krijgt, is zijn eigen keuze. Sanders doet nu of hett onmondige jongetjes zijn waarover hij moet vaderen, maar uiteindelijk ziet hij zo'n jeugdspeler als handelswaar. Excuus van dat men in deze jongens investeert gaat ook mank, Ajax moet immers een vergoeding van 75k betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 14-12-2012 11:30 ]
Denk je echt dat het Nederlandse voetbal, in het bijzonder de clubs, er bij gebaat is als zaakwaarnemers clubs tegen elkaar gaan uit spelen? Daar geloof ik niks van.Aghanim schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:15:
De club moet er zelf voor zorgen dat de speler wil blijven en perspectief heeft op (meer) speeltijd en een springplank naar de Europese (sub)top. Als er geen perspectief is vind ik het niet meer dan terecht dat iemand wil vertrekken. Uitzonderingen al Labyad heb je altijd.
Tuurlijk moet een club daar zelf voor zorgen, mijn werkgever zal mij ook tevreden willen houden, anders ga ik ook weg. Punt is alleen dat er in het voetbal een contract afgekocht dient te worden, en mijn punt/vraag is, is het niet eens tijd om de jeugdcontracten manier die nu gehanteerd wordt te herzien.Aghanim schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:15:
De club moet er zelf voor zorgen dat de speler wil blijven en perspectief heeft op (meer) speeltijd en een springplank naar de Europese (sub)top. Als er geen perspectief is vind ik het niet meer dan terecht dat iemand wil vertrekken. Uitzonderingen al Labyad heb je altijd.
Dus een speler krijgt op zijn 16e een contract voor max 3 jaar. Waarom is die max er
Geef zo'n speler een contact voor 10 jaar. Laat City maar komen om het contract af te kopen. Dan verdien je er nog iets aan.
Jeugdspelers zonder contract mogen altijd van club verwisselen, daar doet ook niemand moeilijk over volgens mij. Sanders vraagt zich hardop af of het verstandig is dat Ajax en PSV bij elkaar spelers weghalen.. tja, dat is het risico van het spelletje. Een jeugdspeler zonder contract kan echter niet zomaar bij een andere club gaan voetballen midden in een seizoen. Bij de amateurs is dit ook zo.Sempy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:18:
Laat jeugdspelers zonder contract lekker heen gaan waar ze willen, uiteindelijk is dat het recht wat iedere werknemer in Nederland heeft. En of de speler dat doet voor zijn eigen ontwikkeling of omdat hij in Amsterdam een nieuwe scooter krijgt, is zijn eigen keuze. Sanders doet nu of hett onmondige jongetjes zijn waarover hij moet vaderen, maar uiteindelijk ziet hij zo'n jeugdspeler als handelswaar. Excuus van dat men in deze jongens investeert gaat ook mank, Ajax moet immers een vergoeding van 75k betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 14-12-2012 11:33 ]
^^ Absoluut mee eens, die 3 jaar slaat nergens op. Op hun 18e/19e zijn ze beetje gesetteld in het 1e bijv. en weg zijn ze.St@m schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:32:
[...]
Dus een speler krijgt op zijn 16e een contract voor max 3 jaar. Waarom is die max er
Geef zo'n speler een contact voor 10 jaar. Laat City maar komen om het contract af te kopen. Dan verdien je er nog iets aan.
[...]
Als clubs dit onderling afspreken, komt dat op mij over als kartelvorming. Ajax en PSV spreken dit met elkaar af, maar gaan zelf wel bij andere clubs shoppen? Lijkt me nogal krom.tweaker2010 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:02:
[...]
Sanders is de weg kwijt... eerst de speler zijn kans op spelen ontnemen en nu Ajax beschuldigen dat ze de concurrentie leegkopen. En sinds wanneer moeten clubs dit onderling afspreken? dit lijkt me meer iets voor de KNVB.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Toen Aissati (ook een toptalent) door Ajax werd overgenomen voor 4 miljoen heb ik daar PSV niet over gehoord.St@m schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:32:
[...]
Sanders vraagt zich hardop af of het verstandig is dat Ajax en PSV bij elkaar spelers weghalen..
Geld vergoed veel, zullen we maar zeggen...
Ik hoor vaak het argument dat het te duur is, hier ben ik het wel enigszins mee eens.
Zou een "club" abonnement geen goede optie zijn? Voor een lager bedrag (zijn 8 of 10 euro) alleen de wedstrijden van jouw favoriete club zien? Ik heb vaak weinig tijd in het weekend dus zie meestal maar 1 wedstrijd live (van PSV in mijn geval) en die andere 8 wedstrijden zie ik dus nooit. (soms als ik thuis ben en een leuke top-wedstrijd erop is)
Ik heb dan het idee dat er veel meer abo's verkocht zouden worden mocht de prijs een beetje kloppen
Misschien dat FOX hier dan wat mee gaat doen,, ben benieuwd.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Het gaat dan ook om spelers zonder of met een jeugdcontract. Niet over een A speler die van club A naar B gaat.tweaker2010 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:43:
[...]
Toen Aissati (ook een toptalent) door Ajax werd overgenomen voor 4 miljoen heb ik daar PSV niet over gehoord.
Ik snap deze vergelijking ook niet. En daarbuiten, geld vergoed niet alleen veel, het is juist waar heel dit probleem over gaat. Dat een club alle tijd, moeite en geld in een jongen steekt voor meerdere jaren lang, die niet loyaal blijkt en vervolgens naar een andere club wandelt waar ze hem iets beloven (naar welke club dat dan ook is).tweaker2010 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:43:
[...]
Toen Aissati (ook een toptalent) door Ajax werd overgenomen voor 4 miljoen heb ik daar PSV niet over gehoord.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En in het geval van PSV, het is niet de eerste jeugdspeler die daar op een mindere manier vertrekt. Of het nu naar Ajax is of naar een buitenlandse club. Wellicht moet PSV zich als club eerst eens afvragen waarom iemand vertrekt, wellicht verdienen jeugdspelers bij Ajax wel meer, of hebben ze betere uitzichten op het spelen in het eerste. Misschien is men er van overtuigd dat de ontwikkeling elder beter zal zijn. En wat Advocaat riep over Bazoer, dat deze jongen voor het geld heeft gekozen sloeg natuurlijk nergens op. Advocaat was er zelf heilig van overtuigd. Maar als Bazoer daadwerkelijk alleen voor het geld zou zijn weggegaan dan was hij wel naar Manchester City vertrokken, daar konden de echte knaken worden geïnt, niet bij Ajax.
Je kan wel roepen dat de top drie/vier/vijf door middel van een herenakkoord elkaars jeugd onderling niet mag weghalen, maar zo'n akkoord is nergens op gebaseerd en mist alle wettelijke grondslag. Het gevolg is alleen maar dat jeugdspelers dan naar het buitenland vertrekken. Dan zou ik toch liever zien dat er gekozen wordt voor een van de concurrenten, dan blijft het talent in Nederland. Overigens vind ik het argument wat Sanders aanhaalt, dat Ajax en PSV dezelfde belangen ten opzichte van internationale topclubs verdedigen, niet relevant. Je kan daar als Nederlandse topclub je sowieso niet tegen wapenen en als Nederlandse topclub wil je nationaal de sterkste zijn, immers, de nationale competitie is belangrijker dan de europese hoor ik de laatste tijd
Nogmaals, als je als club een talent wilt behouden, bied deze meer dan wat de concurrent biedt. Dan zal wellicht de clubliefde van waar je bent opgeleid de doorslag geven. Als je dat niet kunt of wilt dan moet je niet gaan huilen als een talent de poort uit loopt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Dit betekent ook dat jij jouw 'dure' abonnement gaat inruilen voor goedkopere versie, daar zitten ze natuurlijk ook niet op te wachtenThund3r schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:49:
Zou een "club" abonnement geen goede optie zijn? Voor een lager bedrag (zijn 8 of 10 euro) alleen de wedstrijden van jouw favoriete club zien? Ik heb vaak weinig tijd in het weekend dus zie meestal maar 1 wedstrijd live (van PSV in mijn geval) en die andere 8 wedstrijden zie ik dus nooit. (soms als ik thuis ben en een leuke top-wedstrijd erop is)
Ik heb dan het idee dat er veel meer abo's verkocht zouden worden mocht de prijs een beetje kloppen
toettoett
Het is in het bedrijfsleven ook normaal om afspraken te maken over vergoedingen van talent en niet elkaar talent weg te kapen, zo is dat bijv. bij de grote accountantskantoren geregeld. Daar zit in de arbeidsvoorwaarden nauwelijks verschil tussen waar je gaat werken en die zitten ook niet achter elkaars talent aan.Han schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:48:
Gewoon de emotie even buitenspel zetten en het zakelijk bekijken... in het zakenleven gebeurt het dagelijks. Talenten van bedrijf A wordt door firma B weggelokt met betere uitzichten. Als firma A geen betere uitzichten kan bieden of het talent wil zelf graag naar bedrijf B dan kun je dat toch niet tegenhouden?
Het enige resultaat voor clubs is dat alle talenten ineens 10x zoveel moeten verdienen en anders vertrekken. Dat ze van hot naar her worden gesleept in plaats van nog sindsdien een normale jeugd in een stabiele omgeving omdat de zaakwaarnemer ergens anders wat meer Euro's ruikt. Het is echt een mythe dat zaakwaarnemers/spelers voor het perspectief van de spelers kiezen, dat hoor je mensen alleen zeggen als in casu de speler voor hun club gekozen heeft. Het is puur een financieel plaatje. Aangezien je jeugdspelers tot hun 16e geen contract mag geven en daarna ook maar een kort contract kan je je niet wapenen. Het beste is dan om afspraken te maken.
Wellicht in de primaire arbeidsvoorwaarden niet, maar secundair is het soms een verschil van dag en nacht. Maar niet blindstaren op enkel accountantkantoren, talenten of goede werknemers worden overal benaderd. Elk bedrijf wil de beste werknemers in dienst.ph4ge schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:57:
Het is in het bedrijfsleven ook normaal om afspraken te maken over vergoedingen van talent en niet elkaar talent weg te kapen, zo is dat bijv. bij de grote accountantskantoren geregeld. Daar zit in de arbeidsvoorwaarden nauwelijks verschil tussen waar je gaat werken en die zitten ook niet achter elkaars talent aan.
Het is echt calimerogedrag om enkel naar centjes te wijzen en het slaat de plank ook mis. Dat zie je al direct als je naar de aanleiding van dit verhaal kijkt. Het ging niet om de knaken. Bazoer wilde weg bij PSV, punt. Wat daar de reden van is moet PSV zich gaan aantrekken, en niet waar het talent vervolgens naar toe gaat. Dat is je druk maken om de gevolgen terwijl je je wellicht beter kunt richten op de oorzaak.Het enige resultaat voor clubs is dat alle talenten ineens 10x zoveel moeten verdienen en anders vertrekken. Dat ze van hot naar her worden gesleept in plaats van nog sindsdien een normale jeugd in een stabiele omgeving omdat de zaakwaarnemer ergens anders wat meer Euro's ruikt.
Dus Ajax kan deze jeugdspeler meer bieden dan PSV in dit geval? Het ging sowieso niet om de knaken, maar goed, blijkbaar is dat aan dovemansoren gericht. Het hele financiële aspect in het verhaal rondom Bazoer is door PSV er bij gehaald, terwijl dat niet van toepassing is. Dat is huilie-huilie doen. Zoals de Boer ook net vattend aangaf:Het is echt een mythe dat zaakwaarnemers/spelers voor het perspectief van de spelers kiezen, dat hoor je mensen alleen zeggen als in casu de speler voor hun club gekozen heeft. Het is puur een financieel plaatje. Aangezien je jeugdspelers tot hun 16e geen contract mag geven en daarna ook maar een kort contract kan je je niet wapenen. Het beste is dan om afspraken te maken.
Nogmaals, als het om de knaken ging dan was Bazoer wel naar City vertrokken. En Ajax heeft Bazoer niet weggekaapt bij PSV, Bazoer wilde weg en toen heeft Ajax hem een aanbod gedaan. Dat gelul over geld en wegkapen is calimerogejank, meer niet."Bazoer wilde zelf heel graag naar Ajax toe. Wanneer een Ajax-speler naar een andere club zou willen vertrekken, zouden wij ook eerst kijken naar de reden die die speler heeft om te vertrekken", aldus De Boer.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Je hebt het niet begrepen denk ik, je mag prima van club naar club. Geen enkel probleem. Koop het contract maar af.Han schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:48:
Gewoon de emotie even buitenspel zetten en het zakelijk bekijken... in het zakenleven gebeurt het dagelijks. Talenten van bedrijf A wordt door firma B weggelokt met betere uitzichten. Als firma A geen betere uitzichten kan bieden of het talent wil zelf graag naar bedrijf B dan kun je dat toch niet tegenhouden? Als je zelf het talent bent dan wil je toch ook vrij zijn om te gaan en staan waar je zelf voor kiest? Het enige wat helpt is een overname clausule, en die is blijkbaar te laagdrempelig. Maar contractueel vast gaan leggen dat talenten tot een bepaalde leeftijd of met een bepaalde contractstatus niet van de ene club naar de andere club mag verhuizen is niet haalbaar, dat gaat tegen elke vrijheid van een werknemer in, dus ook van een voetballer. De hoge raad heeft niet voor niets enige vorm van conurrentiebedinging van tafel geveegt. Maak de gewoon de opleidingsvergoeding dermate hoog dat het voor binnenlandse en buitenlandse clubs de drempel verhoogt.
Probleem is dat je een speler van 16 alleen maar een jeugdcontract kan aanbieden, dat gaat nergens over. Spelers van 16/17/18/19 spelen regelmatig in het eerste, maar die hebben dus geen volwaardig contract en kunnen dus voor een appel en een ei overgenomen worden. Jij zegt: verhoog de opleidingsvergoeding, dat kan.. maar voor een groot talent moet een andere club dan net zoveel betalen als voor die jongen die het eerste nooit zal halen. Dat is niet terecht, dat zou betekenen dat die jongen nooit van Ajax naar een PEC kan omdat PEC hem niet kan betalen. Ik vind dat je jeugdspelers gewoon een normaal contract moet kunnen aanbieden zodat de club zelf kan vragen wat ze wil.
Die jonge jongens hebben allemaal een zaakwaarnemer die de belangen voor hen behartigd, dus ze zijn er zelf bij.
Ik trek de discussie liever wat algemener aangezien dit niet alleen voor Ajax of PSV geldt maar voor iedere club in Nederland.Han schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:48:
En in het geval van PSV, het is niet de eerste jeugdspeler die daar op een mindere manier vertrekt. Of het nu naar Ajax is of naar een buitenlandse club. Wellicht moet PSV zich als club eerst eens afvragen waarom iemand vertrekt, wellicht verdienen jeugdspelers bij Ajax wel meer, of hebben ze betere uitzichten op het spelen in het eerste. Misschien is men er van overtuigd dat de ontwikkeling elder beter zal zijn. En wat Advocaat riep over Bazoer, dat deze jongen voor het geld heeft gekozen sloeg natuurlijk nergens op. Advocaat was er zelf heilig van overtuigd. Maar als Bazoer daadwerkelijk alleen voor het geld zou zijn weggegaan dan was hij wel naar Manchester City vertrokken, daar konden de echte knaken worden geïnt, niet bij Ajax.
Eens.Je kan wel roepen dat de top drie/vier/vijf door middel van een herenakkoord elkaars jeugd onderling niet mag weghalen, maar zo'n akkoord is nergens op gebaseerd en mist alle wettelijke grondslag. Het gevolg is alleen maar dat jeugdspelers dan naar het buitenland vertrekken. Dan zou ik toch liever zien dat er gekozen wordt voor een van de concurrenten, dan blijft het talent in Nederland. Overigens vind ik het argument wat Sanders aanhaalt, dat Ajax en PSV dezelfde belangen ten opzichte van internationale topclubs verdedigen, niet relevant. Je kan daar als Nederlandse topclub je sowieso niet tegen wapenen en als Nederlandse topclub wil je nationaal de sterkste zijn, immers, de nationale competitie is belangrijker dan de europese hoor ik de laatste tijd
Spelers en clubliefde..Nogmaals, als je als club een talent wilt behouden, bied deze meer dan wat de concurrent biedt. Dan zal wellicht de clubliefde van waar je bent opgeleid de doorslag geven. Als je dat niet kunt of wilt dan moet je niet gaan huilen als een talent de poort uit loopt.
Je moet spelers een fatsoenlijk contract kunnen aanbieden, dan hoef je niet te huilen, want dan krijg je gewoon centen voor je scoutings- en opleidingswerk.
Even een voorbeeld: Machester City pikt morgen een talent op bij Feyenoord voor 75.000 want die speler heeft een jeugdcontract. Niet huilen Feyenoord zeg jij, dan had je maar meer moeten bieden aan die jongen.
Ik vind dat als een Machester City bij Feyenoord komt aankloppen dat Feyenoord zegt, wil je mijn jeugdspeler? Prima, kost je 5 miljoen.
Dan zullen we eens zien waar Nederlandse ploegen staan over 5 jaar. Of ze hebben de beste talenten nog steeds in eigen gelederen, of ze hebben dik geld verdiend. Nu is het allebei niets.
Ik heb het weldegelijk begrepen en het gaat wel ergens over. Dat heeft namelijk met de wetgeving te maken en daar heb je je als Nederlandse club aan te houden.St@m schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:11:
Je hebt het niet begrepen denk ik, je mag prima van club naar club. Geen enkel probleem. Koop het contract maar af.
Probleem is dat je een speler van 16 alleen maar een jeugdcontract kan aanbieden, dat gaat nergens over.
Euhhh, ja. Prima toch? Tenzij in dit voorbeeld Ajax zelf afziet van enige vergoeding of een deel daarvan. In jouw voorbeeld kan ik mij zo voorstellen dat die jeugdspeler geen toekomst heeft bij Ajax (anders vertrekt deze echt niet naar PEC). In dat geval kan je als club toch afzien van een dergelijke vergoeding?Spelers van 16/17/18/19 spelen regelmatig in het eerste, maar die hebben dus geen volwaardig contract en kunnen dus voor een appel en een ei overgenomen worden. Jij zegt: verhoog de opleidingsvergoeding, dat kan.. maar voor een groot talent moet een andere club dan net zoveel betalen als voor die jongen die het eerste nooit zal halen. Dat is niet terecht, dat zou betekenen dat die jongen nooit van Ajax naar een PEC kan omdat PEC hem niet kan betalen.
Wees blij dat het niet kan, dat zou namelijk betekenen dat elke puber contractueel ergens aan gebonden kan worden. En dat kan gelukkig niet binnen het arbeidsrecht.Ik vind dat je jeugdspelers gewoon een normaal contract moet kunnen aanbieden zodat de club zelf kan vragen wat ze wil.
Dat kan, alleen is de aanleiding van dit hele verhaal de discussie die is ontstaan na aanleiding van beschuldigingen van PSV aan het adres van Ajax.Ik trek de discussie liever wat algemener aangezien dit niet alleen voor Ajax of PSV geldt maar voor iedere club in Nederland.
Nogmaals, verhoog de opleidingskosten. Die zijn te laag en staan niet in verhouding.Spelers en clubliefde..Lex Immers?
Je moet spelers een fatsoenlijk contract kunnen aanbieden, dan hoef je niet te huilen, want dan krijg je gewoon centen voor je scoutings- en opleidingswerk.
Dat is een hele andere discussie en nu trek je het wel te breed en daarom scheef. Het gaat om binnenlandse transfers van talenten. Zoals ik al eerder aangaf, tegen buitenlandse clubs zijn wij niet opgewassen. Daar komen ook nog eens constructies waarbij ouders betrokken worden d.m.v. nep-baantjes als verkapte vergoedingen voor de jeugdspeler. Andere orde, niet vergelijkbaar.Even een voorbeeld: Machester City pikt morgen een talent op bij Feyenoord voor 75.000 want die speler heeft een jeugdcontract. Niet huilen Feyenoord zeg jij, dan had je maar meer moeten bieden aan die jongen.
Dat zou ik ook wel willen, maar dat kan helaas nietIk vind dat als een Machester City bij Feyenoord komt aankloppen dat Feyenoord zegt, wil je mijn jeugdspeler? Prima, kost je 5 miljoen.
Dit is echt een andere discussie en is ook al heel vaak gevoerd. En dat is niet de issue hier.Dan zullen we eens zien waar Nederlandse ploegen staan over 5 jaar. Of ze hebben de beste talenten nog steeds in eigen gelederen, of ze hebben dik geld verdiend. Nu is het allebei niets.
Het ging er om dat topclubs elkaars talenten niet mochten 'wegkapen'. Net als of de ene topclub een talent meer kan betalen dan een ander. Het is een kwestie van willen als het om de knaken gaat. En zelfs dat is niet waar het om draaide in het voorbeeld. Een talent was uitgekeken op zijn club, om welke reden dan ook. Dan heb je het recht als andere topclub dit talent een aanbieding te doen, zoals elke andere club.
Groningen heeft vorig seizoen volgens mij twee 'talenten' bij Ajax weggekaapt!!!11one. Of nee, wacht, een aanbieding gedaan waar de jeugdspelers zich meer in konden vinden. En niet vanwege de knaken, maar vanwege de uitzichten. Als het andersom is staat de anti-Ajax garde direct met de fakkels klaar en moet de club op de brandstapel! Jeugdspelers verhuizen met regelmaat naar andere clubs, meestal vanwege sportieve verbeteringen.
En volgens mij heeft PSV, Ajax en City dit seizoen nog geprobeert een talent van Groningen weg te halen. En dat talent heeft voor Groningen gekozen. Dus het kan wel. En dat zal vast niet zijn geweest omdat Groningen meer knaken bood dan die drie clubs
Dit vind ik persoonlijk een hele domme uitspraak van Koeman.
Ja je mag juichen maar supporters zijn emotioneel en soms snel op de teentjes getrapt. Door niet te juichen toon je een zeker respect naar ze wat ze ook terug zullen geven. Koeman vraagt in feite om juist de supporters te stangen......
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Straks maar 3 punten meenemen!
⏩ PVOutput☀️
Moeten of willen??JanW schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:04:
Is het niet al dom dat we al zover zijn dat we daar rekening mee zouden moeten houden? Als je scoort ben je blij en dan juich je, ik vind het een teken van disrespect tegenover je huidige club en supporters om niet te juichen.
Ik ben blij dat MClaren dat doet, want Tadic is een speler die naar mijn mening de positie van Janssen moet vullen sinds hij weg is, het spel bepalen.
Wat een regen zeg.. Gaat een spelbreker worden vanavond.
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 14-12-2012 20:10 ]
⏩ PVOutput☀️
Heracles mag niet klagen. Als de helft van de kansen erin was gegaan hadden ze dik klop gekregen.PWM schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:58:
Jammer dat de 3-2 weer eens na een dwaling van een grensrechter komt. Zonde van de pot, zonde van Heracles.
Iig weer strijd en passie gezien. De uitslag maakte me niet zoveel meer uit maar wel blij met de punten
Maar de kansen gingen er niet in, door toedoen van Twente zelf, en Heracles had op dat moment een punt. Juist als de betere ploeg, en koploper, zelf verzaakt, zijn dit soort dingen zuur.L1nt schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:31:
[...]
Heracles mag niet klagen. Als de helft van de kansen erin was gegaan hadden ze dik klop gekregen.
Iig weer strijd en passie gezien. De uitslag maakte me niet zoveel meer uit maar wel blij met de punten
EDIT:
Dick Advocaat heeft spijt van zijn uitspraken over Marcelo, en is nu erg genuanceerd:
Oh nee, toch nietEindhoven - Tussen Dick Advocaat en de aanklager betaald voetbal van de KNVB komt het niet meer goed. PSV accepteerde gisteren schoorvoetend de schorsing van drie wedstrijden (NEC, Rijnsburgse Boys en NAC Breda) voor de Braziliaanse verdediger Marcelo. De 65-jarige trainer zette grote vraagtekens bij de bekwaamheid van de aanklager.
„Heeft die man verstand van voetbal? De scheidsrechter en de vierde man moeten het bepalen, niet de mensen die achter hun bureautje zitten. Het blijft willekeur. Hoe kijkt de aanklager naar een club, uit welke stad komt hij en voelt hij het ontstaan van een blessure aan? Daarvoor moet je zelf op hoog niveau hebben gespeeld”, spuwde Advocaat nogmaals zijn gal.
Een klap in het gezicht, en dan zo reageren. Blijft een rare situatie.
Dit is overigens wel erg knap:
Ruim 3 per wedstrijd, dat is echt een ongelofelijk gemiddelde.PSV is nog steeds de productiefste club van Europa. Aan de vooravond van speelronde 17 in de Eredivisie staat PSV op 3,15 goals per wedstrijd. Dat is het gemiddelde van 27 officiële wedstrijden, waarin PSV toe nu toe 85 doelpunten maakte. In de Eredivisie maakte PSV, dat zaterdagavond uit speelt tegen N.E.C., tot dusver 53 goals.
[ Voor 60% gewijzigd door PWM op 15-12-2012 13:27 ]
Langzamerhand beginnen bepaalde mensen bij PSV echt vervelend te worden.PWM schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:33:
Dick Advocaat heeft spijt van zijn uitspraken over Marcelo, en is nu erg genuanceerd:
• Advocaat verliest van Ajax en begint over de scheidsrechter die 2 weken eerder Ajax floot
• Situatie Bazoer
• Van Bommel die de Jong neerhaald, terecht geel krijgt en na de wedstrijd aangeeft gezocht te worden
• Ajax oncollegiaal vinden, maar een slaande beweging negeren
• Elke wedstrijd massaal zeuren tegen de scheidsrechter en vragen om kaarten
• ... zo kan ik nog wel wat recente voorbeelden oprakelen...
Als PSV supporter moet je je toch terecht zorgen gaan maken? Terecht of onterecht maar dergelijke zaken komen je imago echt niet ten goede.
[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 15-12-2012 17:13 ]
XXXVI
Peter Bosz noemt het een terecht verlies. Hij snapt ook dat het gewoon mazzel is dat het maar 3-2 werdPWM schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:33:
[...]
Maar de kansen gingen er niet in, door toedoen van Twente zelf, en Heracles had op dat moment een punt. Juist als de betere ploeg, en koploper, zelf verzaakt, zijn dit soort dingen zuur.
.
[ Voor 93% gewijzigd door argro op 16-12-2012 00:04 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wie heeft uiteindelijk voor de 3-2 gezorg? Twente, of de grensrechter. En dit is ook wel een hele selectieve uitspraak van Bosz, want die was op zijn zachtst geze not amused met deze wel heel simpele en duidelijke buitenspel goal.L1nt schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:48:
K
[...]
Peter Bosz noemt het een terecht verlies. Hij snapt ook dat het gewoon mazzel is dat het maar 3-2 werd
Het beeld van de wedstrijd is niet relevant. Twente verzuimde te scoren, het is niet aan grensrechters om te bednenken wie verdiend kan winnen, of niet.
Dit heeft ook niets met Twente te maken, het is nummer zoveel dit seizoen.
EDIT:
Het is een beetje als Ajax-Real 2 jaar geleden, waar Ajax 2 zuivere doelpunten werd ontnomen. Dan kan je wel zeggen dat Real toch beter is, maar dat boeit niet zoveel als de tegenpartij wel weet te scoren en Real niet.
Juist de wedstrijden waar de top-6 beter is, maar punten laat liggen doordat ze verzaken te scoren, bepalen de competitie.
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 15-12-2012 18:21 ]
Tsja. Coaches in de media moet je niet serieus nemen. Advocaat heeft iedereen tegen zich. McClaren die opendeuren intrapt, Jol die de beet van Suarez een liefdesbeet vond. Alle mediaaandacht voegt vrij weinig toe. Elke trainer heeft meer dan eens iets gezegd in de richting van arbitrage, eigen spelers of andere spelers wat op zijn zachtst gezegd niet handig is.ephymerous schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:12:
[...]
Langzamerhand beginnen bepaalde mensen bij PSV echt vervelend te worden.
• Advocaat verliest van Ajax en begint over de scheidsrechter die 2 weken eerder Ajax floot
• Situatie Bazoer
• Van Bommel die de Jong neerhaald, terecht geel krijgt en na de wedstrijd aangeeft gezocht te worden
Als PSV supporter moet je je toch terecht zorgen gaan maken? Terecht of onterecht maar dergelijke zaken komen je imago echt niet ten goede.
Je zou coaches die kritiek hebben op de arbitrage gewoon voor 'straf' een wedstrijd in de Jupiler league of top klasse moeten laten fluiten. En dan het liefst uitzenden met een camera of 10. (is vast wel een commerciele zender die dat al entertainment wil uitzendenNapo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:25:
[...]
Tsja. Coaches in de media moet je niet serieus nemen. Advocaat heeft iedereen tegen zich. McClaren die opendeuren intrapt, Jol die de beet van Suarez een liefdesbeet vond. Alle mediaaandacht voegt vrij weinig toe. Elke trainer heeft meer dan eens iets gezegd in de richting van arbitrage, eigen spelers of andere spelers wat op zijn zachtst gezegd niet handig is.
Probleem is dat het imago van voetbal en clubs over het algemeen al slecht is, trouwens PSV heeft zich de laatste weken belachelijk gemaakt, Bazoer kiest voor geld, gentlemans agreement *insert tears here* ( zakdoekjes iemand? ) terwijl ze hun toekomstige 'superspits' Locadia uit de jeugd van willem ii opgepikt hebben, maar goed dat zeggen ze er niet bij.ephymerous schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:12:
[...]
Langzamerhand beginnen bepaalde mensen bij PSV echt vervelend te worden.
• Situatie Bazoer
Iedere club maakt zich schuldig hieraan en over een jaar is er weer een andere club die het nodig vindt de Calimero van de eredivisie te zijn, ik zie het liever positief de overstap van Bazoer, hij had ook naar Manchester city kunnen gaan waar hij in een pot van goedkope spelertjes komt te zitten, trouwens PSV moet niet zeuren, ze zijn van plan om die dure nutteloze krachten te slijten om een nieuwe middelmatige buitenlandse verdediger te kopen toch?, ze zullen die Bazoer niet eens missen, iedereen blij
Als onze talenten naar het buitenland gaan, dat is een ramp, zoals die Ake van feyenoord, grote kans dat je er niets meer van hoort of dat ze een ontwikkelingsachterstand hebben zoals hoesen en Castaignos, ik heb het gevoel dat zij veel beter zouden zijn als ze gewoon in nederland gebleven waren.
Dan hebben we het niet eens over elkaar kaarten aansmeren, smerige overtredingen en het gescheld van de tribunes en het gegooi met voorwerpen, zo goed is het imago niet.
Dit lijkt een discussie te worden die niet lijkt te eindigen, wat mij een raadsel is is dat er een vierde man op het veld staat die nauwelijks iets doet, dan kan hij wat mij betreft achter de tv zitten ofzo, ik denk dat ik dat toch iets leuker vindt dan dat ik me constant moet ergeren over scheidsrechtelijke dwalingen maar goed dat wil de UEFA toch niet dus waar hebben we het over.PWM schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:17:
[...]
Wie heeft uiteindelijk voor de 3-2 gezorg? Twente, of de grensrechter. En dit is ook wel een hele selectieve uitspraak van Bosz, want die was op zijn zachtst geze not amused met deze wel heel simpele en duidelijke buitenspel goal.
Het beeld van de wedstrijd is niet relevant. Twente verzuimde te scoren, het is niet aan grensrechters om te bednenken wie verdiend kan winnen, of niet.
Dit heeft ook niets met Twente te maken, het is nummer zoveel dit seizoen.
EDIT:
Het is een beetje als Ajax-Real 2 jaar geleden, waar Ajax 2 zuivere doelpunten werd ontnomen. Dan kan je wel zeggen dat Real toch beter is, maar dat boeit niet zoveel als de tegenpartij wel weet te scoren en Real niet.
Juist de wedstrijden waar de top-6 beter is, maar punten laat liggen doordat ze verzaken te scoren, bepalen de competitie.
Ziet er naar uit dat we nog veel fouten kunnen zien in de toekomst.
Want je mag geen mening hebben op een persoon die notabene zelf heeft gekozen om te gaan fluiten en zich daarin op te werken? Waarom wordt er wel gekeken naar prestaties van spelers/trainers en niet naar scheidsrechters. Dat er fouten worden gemaakt, á la. Maar zo'n fout als gister heeft dus gewoon de wedstrijd genekt bij Twente - Heracles. Ondanks dat Twente meer kansen voor het goal kreeg, waren ze in duels véél zwakker en speelden ze puur op de lange bal. Ik heb weinig aanvallends gezien wat ze eerder wel deden (toen Fer lekker speelde). Maar dan krijg je zo'n belachelijke beslissing zuur op je dak, terwijl het notabene nog word uitgezonden op de schermen in het stadion.PolarBear schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:31:
[...]
Je zou coaches die kritiek hebben op de arbitrage gewoon voor 'straf' een wedstrijd in de Jupiler league of top klasse moeten laten fluiten. En dan het liefst uitzenden met een camera of 10. (is vast wel een commerciele zender die dat al entertainment wil uitzenden)
Misschien is ozubuyuk definitie van respect 'ik heb altijd gelijk?' hij lijkt me er het type voor.
Edit: Nu ik er toch over nadenk, als die ozubuyuk toch zo nodig het respect voor de scheidsrechter wil promoten dan moeten we hem maar een paar amateurwedstrijden laten fluiten, dan is hij blij en ik blij, een paar wedstrijden zonder hem zou mooi zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Tweaking Art op 15-12-2012 22:08 ]
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.