[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.119 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Quad schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:07:
Gözübüyük is de naam, ik vind zijn reactie passend. Maaskant heeft niets te zeuren.
Je mag het toch wel met iemand oneens zijn?, dus omdat hij het niet eens is met de scheidsrechter heeft hij geen respect voor hem?, ik vind het maar drama gedrag van die scheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Tweaking Art schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:11:
[...]

Je mag het toch wel met iemand oneens zijn?, dus omdat hij het niet eens is met de scheidsrechter heeft hij geen respect voor hem?, ik vind het maar drama gedrag van die scheids.
Je weet niet wat er gezegd is. Voetbal is emotie en de scheidsrechter mag het dan weer niet hebben als hij het zo uit?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55

St@m

@ Your Service

Quad schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:12:
[...]

Je weet niet wat er gezegd is. Voetbal is emotie en de scheidsrechter mag het dan weer niet hebben als hij het zo uit?
Ik zeg toch wat er gezegd is :?
Ik kan er nog inkomen dat je mij niet geloofd zonder dat je het zelf hebt gezien, maar dan slaat dit natuurlijk weer nergens op:
Quad schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:07:
Gözübüyük is de naam, ik vind zijn reactie passend. Maaskant heeft niets te zeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door St@m op 15-12-2012 22:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

St@m schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:13:
[...]

Ik zeg toch wat er gezegd is :?
Ik kan er nog inkomen dat je mij niet geloofd zonder dat je het zelf hebt gezien, maar dan slaat dit natuurlijk weer nergens op:

[...]
Excuses, heb alleen het beeld gezien tijdens de rust nec psv. Heb niet kunnen horen wat er gezegd is.

Ben er vanuit gegaan dat Maaskant kritiek uitte op Gözübüyük.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Zelfs al zou Maaskant iets gezegd hebben dat niet door de beugel kan dan had hij het kunnen negeren en eventueel op zijn wedstrijdformulier kunnen aangeven zodat er eventueel sancties genomen worden maar nee Gözübüyük is in beeld en dat zullen de mensen weten, ik vind hoe dan ook dat dit niet kan, eigenlijk zet die scheidsrechter hem voor schut en waarvoor? waarschijnlijk voor een onenigheid, ik vind het maar onprofessioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

De prutsers uit Eindhoven gaan vandaag weer punten verspelen hoor :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

St@m schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:24:
De prutsers uit Eindhoven gaan vandaag weer punten verspelen hoor :/
Ik vraag mij af waarom lens zoveel kansen mist. Niet normaal veel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Quad schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:28:
[...]

Inderdaad, het puntverlies tegen Ajax, Vitesse en vandaag tegen NEC kun je bijna aan hem alleen wijten door het missen van alle kansen.

Speler van NEC maakt hands in de 16.. Vink fluit en geeft aan hands..
Wat volgt er normaliter.. een penalty.. bij Vink volgt er dan een vrije trap voor NEC.
Tja.. en dan zo'n grensrechter die er apathisch bijstaat.. Die kan toch ook gewoon zeggen.. "ehm, dat is dan een penalty Vink"

[ Voor 30% gewijzigd door St@m op 15-12-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Quad schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:28:
[...]

Misschien omdat het geen topspeler is en hij heeft niet de statistieken van iemand die super veel doelpunten maakt.

Lens is ongeveer vergelijkbaar met Babel, beide nuttige spelers om te hebben, goede spelers voor de eredivisie maar meer ook niet.

Ach nouja misschien krijgt Dick Advocaat wel zijn zin nu en krijgt er een extra speler bij, had het gevoel dat hij de laatste tijd een beetje ontevreden was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lens vind ik zo''n speler die de simpelste kansen mist, maar uit de moeilijkste hoeken scoort, dus hij kan het wel.

PSV weer lekker wisselvallig vandaag: de scherpte was er totaal niet. Zo blijft het spannend bovenin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Wauw een complete blackout van Vink, wat een pech voor PSV, ach nouja er zijn mensen die dat de charme van het voetbal vinden. :+

Ik vindt het leuk dat NEC een punt heeft, heb wel sympathie voor die ploeg al is dat voor het grootste deel te danken omdat ik een hekel heb aan mini chelsea. :P

Qua kansen vind ik het ook terecht dat ze een punt hebben. :) maar achteraf toch maar blij zijn met dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zo, dus Twente krijgt 2 punten, PSV moet er 2 inleveren. 4 punten totaal door dwalingen in de top-2. Kampioenschapen zijn op minder beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Het is natuurlijk lastig oordelen als je alleen de samenvatting hebt gezien maar ik moet zeggen dat ik kan begrijpen dat Maaskant pislink was op Gözübüyük, veel fouten gemaakt, nou als ik een cijfer zou moeten geven aan de scheidsrechter zou een twee zeer verdiend zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweaking Art op 15-12-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Volgens mij heeft Gözübüyük gewoon te veel naar Luinge gekeken en wil ie er een show van maken.
Hij slaat alleen de plank volledig mis. Ik ben het met Maaskant eens, die zei na de wedstrijd dat hij gebruikt wordt om de show te stelen.

Maar ja, het is een protegé van de KNVB dus er zal wel weer niks gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 16-12-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

@schwarzenegger. Nogmaals de man heet Gözübüyük. Je hoeft niet eens de naam exact te spellen, als je de man maar bij z'n naam noemt. Een stukje fatsoen heet dat.

Om even op het voorval te reageren. Ik vond het ook vrij onschuldig er uitzien wat betreft de reactie van Maaskant, maar wij weten ook niet wat ie daarvoor tegen de 4e official heeft gezegd. En Maaskant kennende geeft ie niet altijd een schoolvoorbeeld van keurig gedrag.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het hele stukje van Gözübüyük was van te voren ingestudeerd, dat droop er gewoon van af. De manier van optreden van Gözübüyük doet sterk vermoeden dat hij met een bepaalde opdracht van de KNVB het veld op gestuurd is. Dat verklaart ook zijn resolute rode kaart in het begin van de wedstrijd. Het leek als of hij de eerste de beste mogelijkheid aangreep om een statement te maken.

En over dat bandje met de tekst respect, daar was hij volgens Maaskant al voor de wedstrijd mee bezig. Maaskant verklaarde na de wedstrijd ook al dat Gözübüyük voor aanvang van de wedstrijd bezig was met het bandje en tegen de pers verklaarde dat hij dat bandje bij zich had. Dan mag je terecht spreken van een toneelstukje. Omdat het van te voren bedacht was mist het dan ook een daadwerkelijke aanleiding en greep Gözübüyük de reactie van Maaskant aan voor de opvoering. En daarmee sloeg Gözübüyük (en dus de KNVB) de plank geheel mis. Maaskant vind ik doorgaans een dramaqueen wie ontzettend mediageil is, maar in dit geval kan ik niet anders dan het geheel met hem eens zijn.

Het interview met Gözübüyük toont tevens nog eens aan hoe spatisch het incident werd verklaard. Als of de actie van Maaskant, de mondelinge emotie, enig raakvlak heeft met wat er twee weken geleden is gebeurt. Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Zoals Maaskant terecht aangaf, niemand zat aan de scheidsrechter, niemand schold of profoceerde de arbitrage. Misplaatste actie van Gözübüyük en de KNVB dus.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 08:00
Ik vind het wel zorgwekkend dat bij 3 van de 5 wedstrijden de arbitrage een behoorlijke stempel heeft gedrukt op het wedstrijdverloop. Fouten maken we allemaal maar dit moet op 1 of andere manier toch wel beter worden. Laat die technologische hulpmiddelen maar komen want het toevoegen van een 4e, 5e en 6e official heeft niets toegevoegd (nummer 4 staat er alleen om te klikken wat de trainers zeggen, om te kijken of ze niet uit hun vakje komen en de wissels en blessuretijd door te geven en nummer 5 en 6 voegen al helemaal niets toe want ze nemen toch nooit een beslissing).

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
me_mrtn schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:40:
[...]

Want je mag geen mening hebben op een persoon die notabene zelf heeft gekozen om te gaan fluiten en zich daarin op te werken? Waarom wordt er wel gekeken naar prestaties van spelers/trainers en niet naar scheidsrechters. Dat er fouten worden gemaakt, á la. Maar zo'n fout als gister heeft dus gewoon de wedstrijd genekt bij Twente - Heracles. Ondanks dat Twente meer kansen voor het goal kreeg, waren ze in duels véél zwakker en speelden ze puur op de lange bal. Ik heb weinig aanvallends gezien wat ze eerder wel deden (toen Fer lekker speelde). Maar dan krijg je zo'n belachelijke beslissing zuur op je dak, terwijl het notabene nog word uitgezonden op de schermen in het stadion.
Omdat daar iemand op het veld staat die daar in een split second een beslissing moet nemen. Ja dat gaat wel eens mis, maar daar heeft kennelijk niemand enig respect voor. Is allemaal leuk en aardig, maar als je durft te claimen dat je in 90 minuten verloren hebt door een gemiste kans of een verkeerde beslissing van de scheidsrechter dan heb je gewoon niet goed genoeg gespeeld. En als een scheidsrechter een keer een verkeerde beslissing in voordeel neemt hoor je niemand. Hetzelfde met dat overdreven neergaan als je getackeld wordt en kaarten vragen. Daar is nog geen voetballer structureel beter van geworden. Kijk naar Messi 8 van de 10 keer ontwijkt hij een overtreding, gaat niet neer als hij aangeraakt wordt in het strafschopgebied maar gaat door. Niet iedere voetballer is zo goed maar ze mogen het wel wat meer proberen.

Je kan ook een videoscheidsrechter neerzetten net als bij hockey, maar als men blijft spelen zoals men speelt dan wordt dat echt een waar kaartenfestijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zou Gözübüyük nou express de overtreding hebben laten lopen om iets te forceren? Was overduidelijk, niet iets wat hij normaal mist.

Beschamend stukje in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Goede wissel van Wouters, de Kogel koud in het veld of hij heeft er al twee gemaakt :)

Trouwens, de scheidsrechter van vandaag geeft bij elk protest aan zijn adres een gele kaart. Ik vind dat goed :)

[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 16-12-2012 14:07 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Quad schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:01:

Trouwens, de scheidsrechter van vandaag geeft bij elk protest aan zijn adres een gele kaart. Ik vind dat goed :)
Tsja, dat viel me ook op. Zeker toen Finnbogason geel gaf. Finnbogason reageerde iets geïrriteerd, toen de scheidsrechter hem voor helemaal, maar dan ook helemaal, niets terugfloot uit een aanval.

Als dan je handen van verbazing in de lucht steken, een gele kaart betekent, dan snap je er volgens mij echt helemaal niets van.

En de scheids had het waarschijnlijk zelf ook wel door, toen hij een pingel voor opzettelijk hands van Finnbogason gaf, en hem daarvoor geen geel gaf.

EDIT: Hoe is het mogelijk dat Feyenoord nu voor de 5de keer dit seizoen een tegendoelpunt binnen 1 minuut krijgt na het eigen scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 16-12-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:36
PolarBear schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:54:
[...]

Omdat daar iemand op het veld staat die daar in een split second een beslissing moet nemen. Ja dat gaat wel eens mis, maar daar heeft kennelijk niemand enig respect voor. Is allemaal leuk en aardig, maar als je durft te claimen dat je in 90 minuten verloren hebt door een gemiste kans of een verkeerde beslissing van de scheidsrechter dan heb je gewoon niet goed genoeg gespeeld. En als een scheidsrechter een keer een verkeerde beslissing in voordeel neemt hoor je niemand. Hetzelfde met dat overdreven neergaan als je getackeld wordt en kaarten vragen. Daar is nog geen voetballer structureel beter van geworden. Kijk naar Messi 8 van de 10 keer ontwijkt hij een overtreding, gaat niet neer als hij aangeraakt wordt in het strafschopgebied maar gaat door. Niet iedere voetballer is zo goed maar ze mogen het wel wat meer proberen.

Je kan ook een videoscheidsrechter neerzetten net als bij hockey, maar als men blijft spelen zoals men speelt dan wordt dat echt een waar kaartenfestijn.
Spelers nemen ook in een split second een beslissing. Lekker boeiend? Ook naar scheidsrechters mag worden gekeken, want die presteren gewoon niet zwart/wit. Over die buitenspelsituatie; daar gaat dus niet één man over, maar minimaal twee. De grens en de scheids zelf. Die foute beslissing heeft er dus wel voor gezorgd dat het wedstrijdbeeld totaal werd veranderd. Overigens vind ik het heel apart om een uitgesproken Twente-fan in een derby als dat te laten fluiten, terwijl Braamhaar niet meer in Almelo mag fluiten.

Over dat kaart vragen en overdreven neergaan ben ik het helemaal mee eens, maar dat is ook wat anders als onderbouwde kritiek hebben. Net zoals het 3 minuten lang "geblesseerd" op het veld liggen en na de "behandeling" direct weer sprinten voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

PWM schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:41:
[...]

Tsja, dat viel me ook op. Zeker toen Finnbogason geel gaf. Finnbogason reageerde iets geïrriteerd, toen de scheidsrechter hem voor helemaal, maar dan ook helemaal, niets terugfloot uit een aanval.

Als dan je handen van verbazing in de lucht steken, een gele kaart betekent, dan snap je er volgens mij echt helemaal niets van.

En de scheids had het waarschijnlijk zelf ook wel door, toen hij een pingel voor opzettelijk hands van Finnbogason gaf, en hem daarvoor geen geel gaf.

EDIT: Hoe is het mogelijk dat Feyenoord nu voor de 5de keer dit seizoen een tegendoelpunt binnen 1 minuut krijgt na het eigen scoren.
Blijkbaar was die gele kaart bedoeld voor schwalbe wat het overigens niet was, Finbogason stond gelijk weer op en wilde door gaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Heeft Pelle het weer voor mekaar..??
Bij de 2e fopduik die hij maakt krijgt ie WEER een penalty (zie vorige week). De 1e was een vrije trap. OK zijn gele kaart was onterecht want hij trapte per ongeluk maar ik wordt van hem en eigenlijk van Feyenoord in het geheel zo langzamerhand doodziek van hun dramatische toneelkwaliteiten.

Wanneer een team er de kwaliteiten voor heeft zoals Feyenoord moeten ze het voetballend op kunnen lossen en niet met allerlei sneaky,laag bij de grondse truuks..!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mowa schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:20:
Heeft Pelle het weer voor mekaar..??
Bij de 2e fopduik die hij maakt krijgt ie WEER een penalty (zie vorige week). De 1e was een vrije trap. OK zijn gele kaart was onterecht want hij trapte per ongeluk maar ik wordt van hem en eigenlijk van Feyenoord in het geheel zo langzamerhand doodziek van hun dramatische toneelkwaliteiten.
Duwde die speler hem, of duwde die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als Bossen nu net zo zou fluiten als bij Vitesse - NEC dan hadden er al heel wat spelers met een gele kaart rondgelopen.
Vooral Pelle's vallende ziekte mag wel een kaart opleveren ...
Het was een 100% penalty, maar de andere keren was er (nagenoeg) niks aan de hand.

Trouwens ... vorige week schreeuwde alles wat Feyenoord heet dat de grasmat schandalig slecht was.
Dat was ook zo maar wat ziet de grasmast in de Kuip er nu verschrikkelijk uit ... ook Eredivisie onwaardig.
Laatst stond ook al veel water op het veld. Zijn de (goede) terreinknechten gestopt?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

PWM schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:22:
[...]

Duwde die speler hem, of duwde die niet?
Ja hij duwde wel maar Pelle ging wel HEEL gewillig liggen met zo'n duik dat je er van een kilometer afstand ziet dat hij het er dik bovenop legt. Van zo'n duwtje krijg je normaliter iemand niet naar de grond.

Vorige week werd ook gezegd dat die duik van Pelle een "terechte pingel" was terwijl een blinde kon zien dat hij de stervende zwaan act speelde..!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
En nu fluit hij dus zoals hij bij Vitesse - NEC ook deed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:44
Bossche slaat hier in mijn ogen volledig de plank mis. Deze overtreding was nog minder dan die op Pelle.

Edit: hier zit hij dan weer wel goed, belachelijk inkomen van die hoogte..

[ Voor 27% gewijzigd door Capacitor op 16-12-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mowa schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:29:
[...]

Ja hij duwde wel maar Pelle ging wel HEEL gewillig liggen met zo'n duik dat je er van een kilometer afstand ziet dat hij het er dik bovenop legt. Van zo'n duwtje krijg je normaliter iemand niet naar de grond.
3 minuten daarvoor kreeg Pelle voor een mindere duw in de 16, de vrije trap tegen. Wat doe jij dan als iemand jou een duw geeft? Gewoon een terechte pingel. Een goedkope, zeker, maar gewoon terecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Feyenoord - ADO is een interresante wedstrijd tot nu toe. Gebeurd vanalles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En zeg het maar: had Pelle al 2x een rode kaart moeten hebben (de gele kaarten voor de schwalbes laten we even buiten beschouwing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Nu online
silmaril8 schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:50:
En zeg het maar: had Pelle al 2x een rode kaart moeten hebben (de gele kaarten voor de schwalbes laten we even buiten beschouwing)?
En Martins indi had nog gewoon in het veld moeten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lizardz schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:56:
En Martins indi had nog gewoon in het veld moeten staan..
Tja Beugelsdijk dan ook.

Maar had Pelle 2x rode kaart moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Nu online
silmaril8 schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:57:
[...]

Tja Beugelsdijk dan ook.

Maar had Pelle 2x rode kaart moeten krijgen?
Ik vind de rode kaart van Beugelsdijk wel terecht. En Pelle had voor zijn slaande beweging geel mogen krijgen, en ook voor zijn "schoudertje" had hij geel kunnen krijgen. Zo geredeneerd had hij dus rood moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

PWM schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:46:
[...]

3 minuten daarvoor kreeg Pelle voor een mindere duw in de 16, de vrije trap tegen. Wat doe jij dan als iemand jou een duw geeft? Gewoon een terechte pingel. Een goedkope, zeker, maar gewoon terecht..
Laat ik diplomatiek proberen; hij kan die penalty geven of het nu terecht is of niet.

Nu kan ADO ook aardig toneelspelen en zag ik ook dat bij een armzwaai van Pelle de ADO speler gillend met zijn handen voor zijn gezicht ter aarde storten. Van dat soort truuks krijg ik ook een slappe.
silmaril8 schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:50:
Ik zag maar 1 rode kaart, althans 2e gele kaart, voor Pelle en dat voor die schouderduw. Daarvoor had ie er best af gemogen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 21-09 21:21
Ouch Vitesse...

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Nu online
Pfoe de punten blijven gelukkig in Rotterdam. Vitesse dat punten laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Say what? :F

Martins Indi krijgt onterecht rood en een onterechte penalty tegen. Beugelsdijk krijgt terecht rood, belachelijk ingekomen van die vent. Pelle had minimaal 1 gele kaart verdiend, misschien zelfs 2, maar Holla is ook gewoon een matennaaier. Hij krijgt een duw tegen zijn schouder en gaat met zijn handen in het gezicht naar de grond, alsof hij een klap in zijn gezicht heeft gekregen. Gedrag om van te kotsen, onsportiviteit op zijn best.

Het was van beide kanten niet fraai, maar het was wel een zeer boeiende pot. Gelukkig blijven de punten in Rotterdam :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Keeper van Willem II doet goed zijn best, twee fouten gemaakt twee keer afgestraft.

1-2 inmiddels

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als Ajax wint wordt het weer top 5 binnen 3 punten, begint bijna normaal te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Ajax lijkt W2, zoals 't hoort, rustig op te rollen.
Of het zou de altijd schutterende verdediging van Ajax moeten zijn die Ajax problemen kan geven.
En ja hoor....na 16 minuten al een tegendoelpunt.
Exocet schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:47:
Als Ajax wint wordt het weer top 5 binnen 3 punten, begint bijna normaal te worden.
Met het verschil dat het dit seizoen zowaar spannend beloofd te worden omdat er nu 5 ploegen zijn die aanspraak maken op de titel.

[ Voor 45% gewijzigd door mowa op 16-12-2012 16:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
mowa schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:47:
Ajax lijkt W2, zoals 't hoort, rustig op te rollen.
Of het zou de altijd schutterende verdediging van Ajax moeten zijn die Ajax problemen kan geven.
En ja hoor....na 16 minuten al een tegendoelpunt.

[...]

Met het verschil dat het dit seizoen zowaar spannend beloofd te worden omdat er nu 5 ploegen zijn die aanspraak maken op de titel.
En 2-2 alweer, met zo'n verdediging wordt je geen kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dan wordt er niemand kampioen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ajax maakt het zichzelf onnodig moeilijk, zoals zo vaak. Dramatisch verdedigd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 20:14
Ik heb de hele dag buitenlands voetbal zitten kijken, beginnend bij Corinthians - Chelsea, en dan kom je bij Willem II - Ajax. Tja, word je niet vrolijk van. :X

Maarja, gelukkig dadelijk weer Madrid. Kan ik nog enigszins genieten.

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 16-12-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Quad schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:01:
Ajax maakt het zichzelf onnodig moeilijk, zoals zo vaak. Dramatisch verdedigd.
Ach ze willen het gewoon spannend houden, anders zapt iedereen weg in de rust. :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Exocet schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:59:
[...]

En 2-2 alweer, met zo'n verdediging wordt je geen kampioen.
St@m schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:59:
Dan wordt er niemand kampioen :p
Wilde ik net zeggen tegen Exocet :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:15:
Ik heb de hele dag buitenlands voetbal zitten kijken, beginnend bij Corinthians - Chelsea, en dan kom je bij Willem II - Ajax. Tja, word je niet vrolijk van. :X

Maarja, gelukkig dadelijk weer Madrid. Kan ik nog enigszins genieten.
;w [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
Pfff, Ajax zou dit eigenlijk gewoon moeten verliezen. Wat een ongeinspireerde bende zeg...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
2 - 3, maar ik neem het Willem II niet kwalijk dat ze nu 10 - 1 - 0 spelen.
Gewoon dom van Ajax, je komt snel op een 0 - 2 voorsprong terwijl Willem II aanvalt, geeft 2 doelpunten makkelijk weg en vervolgens gooit Willem II alles op de verdediging.
Dan vraag je er zelf om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12
Al met al een terechte overwinning van Feyenoord vanmiddag. De fouten van de scheidsrechter strepen elkaar wel redelijk weg. Pelle moet wel een keer normaal gaan doen, het lijkt erop dat het succes een beetje naar zn hoofd stijgt. Ergens is het gerechtigheid dat je na 2 zuivere penaltys die je niet krijgt een goedkope wel krijgt, maar nu staat hij zo in de spotlights dat hij hem nooit meer krijgt. En terecht *knip*.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 16-12-2012 18:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
2 - 4 voor Ajax, nu is het voorbij, maar goed ook want het is een slechte wedstrijd om naar te kijken.

Als Willem II had kunnen winnen van Ajax dan was dat vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Poe, wat een waardeloze pot van Ajax.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Investig8or

What goes up, could come down

Vind je zo'n opmerking nou echt nodig? Beetje provocerend en daarbij bijzonder generaliserend.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 16-12-2012 18:27 ]

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 20:56
Wat staat die ajacied nou achterlijk een dansje op te voeren na zijn doelpunt? Ze hebben op het nippertje een afgang weten te voorkomen tegen de degradatiekandidaat nr 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Boktor schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:22:
Wat staat die ajacied nou achterlijk een dansje op te voeren na zijn doelpunt? Ze hebben op het nippertje een afgang voorkomen tegen de degradatiekandidaat nr 1..
Blij dat ie als invaller gescoord had zeker? Zo slecht was Willem II nu ook weer niet, vond het wel een leuke pot. Dit soort wedstrijden moet je ook winnen als je kampioen wilt worden. Nu volgende week Utrecht nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vond het ook nogal een merkwaardige manier om een goal te vieren inderdaad. Zeker als je met een 2-4 overwinning gewoon goed weg komt.... Het was slap en lamlendig vandaag bij Ajax, vooral nadat ze makkelijk op 0-2 stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
En bij Feyenoord en Ado lopen voetballers rond die blijkbaar het lange termijn geheugen van een weekdier hebben. Iets met zonder respect geen voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Boktor schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:33:
En bij Feyenoord en Ado lopen voetballers rond die blijkbaar het lange termijn geheugen van een weekdier hebben. Iets met zonder respect geen voetbal.
Heerlijk jo, wedstrijden met veel emotie. Dan heb je pas sfeer in het stadion, die potten zoals Vitesse - RKC kan je nog beter gaan nordic walken.

Snap alleen de rode kaart voor Martins Indi nog niet. Daarentegen verdiende Pelle misschien wel licht rood, maar die speler die neerging, moet zich niet zo aanstellen. Doetie thuis ook niet.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Gözübüyük, goed bezig kerel. Commentaar op je eigen falen wegwuiven met een respect-bandje. Daar win je weinig respect mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@boktor: zo kan het wel weer, niet alles hoeft op een dergelijke toon te worden besproken :) .

Aangaande scheidsrechters, discussie en duikelen, we hoeven ook weer niet naar deze versie door te schieten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Boktor schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:57:
Gözübüyük, goed bezig kerel. Commentaar op je eigen falen wegwuiven met een respect-bandje. Daar win je weinig respect mee.
De scheidsrechter heeft gewoon gelijk (al zal hij best wel eens een foutje maken, maar dat lijkt me menselijk)
de reactie van Maaskant is veelzeggend, hij moet zich gewoon gedragen en heeft blijkbaar geen respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

tweaker2010 schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:54:
[...]

De scheidsrechter heeft gewoon gelijk (al zal hij best wel eens een foutje maken, maar dat lijkt me menselijk)
de reactie van Maaskant is veelzeggend, hij moet zich gewoon gedragen en heeft blijkbaar geen respect.
Maaskant is degene die hier gelijk heeft. Na die domme schop, riep hij: "dat is toch een 100% overtreding". Niets meer, en niets minder. A. zat de scheidsrechter er zoals vaker dit weekend weer eens volledig naast, en B. zei Maaskant niets geks, gewoon een normale reactie.

Ik hoop niet dat we deze kant op gaan, waar scheidsrechters het woord "respect" gaan gebruiken ter verdediging van eigen falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Helemaal mee eens, we zijn nu bezig door te slaan. Er mag best wat gezegd worden tegen scheidsrechters, zolang het maar enigszins binnen de perken van fatsoen blijft. Deze actie van de scheidsrechter vond ik meer een ongepaste vorm van zelf in beeld willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Opmerkelijker vind ik nog de "schwalbe" waar Finnbogason geel voor krijgt. Wel of geen geel bij een tackle of hard inkomen is een kwestie van inschatten, dus als je het daarmee niet eens bent met de scheids is dat geen ramp. Maar geel voor een schwalbe is nogal een beschuldiging van onsportief gedrag (wat prima is, als de scheids het 100% zeker weet, maar als hij het hier 100% zeker dacht te weten dan had hij echt een black-out want dit was zó duidelijk geen schwalbe).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bij SV hebben ze het er nu ook over. Ben het wel met Ronald eens. Alles wordt met emotie afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Huh... ik hoor altijd bij gezeik over wat dan ook met voetbal dat dat komt doordat voetbal nu eenmaal emotie is. ;( Dan is het toch logisch dat dat nu weer als excuus nummer 1 gebruikt wordt als het van pas komt?

Maar ik ben er na dit weekend wel klaar mee... spelers zijn kneuzen die op wat manier dan ook onsportief gedrag vertonen/uitlokken, trainers zijn kneuzen omdat ze hun mond niet kunnen houden en menen alles maar te moeten kunnen zeggen en de scheidsrechters zijn kneuzen omdat de het uberhaupt nog in hun hoofd halen te proberen wedstrijden in goede banen te leiden terwijl dat niet gewenst wordt door 90% van Nederland en ze het dus nooit goed kunnen doen. Kunnen we dan niet beter ophouden met dit spelletje? Veel beter voor de samenleving.

En ik generaliseer vast, mijn excuses voor de spelers, trainers en scheidsrechters die wel weten hoe het hoort en daar ook naar handelen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

ik222 schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:28:
Ik vond het ook nogal een merkwaardige manier om een goal te vieren inderdaad. Zeker als je met een 2-4 overwinning gewoon goed weg komt.... Het was slap en lamlendig vandaag bij Ajax, vooral nadat ze makkelijk op 0-2 stonden.
Over 10 jaar weet niemand dat meer en staat er alleen een 2-4 wat op papier een redelijke uitslag lijkt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:28:
En als ie niet zou juichen zou het arrogant zijn zeker, wat dat betreft doe je het toch nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Janssen gisteren nog gezien? Zelden zoveel (ingehouden) woede bij een speler gezien. Hier het hele relaas: http://www.vi.nl/nieuws/2...an-gefluit-supporters.htm

Waardeloos publiek, supporters zullen we het maar niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 03-10 12:04
Ik ben het wel met Janssen eens. Alleen hij moet zich tijdens de wedstrijd inhouden. Hij is hierdoor niet geconcentreerd en dat was precies de kritiek die het publiek had op dat moment. En helemaal met die kopbal dit hij 'Velthuizen' wilde geven....

Maar zoals altijd is het een klein deel wat hiervoor zorgt, een ander deel vond het ook irritant en probeerde de club te steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PWM schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:01:
Maaskant is degene die hier gelijk heeft. Na die domme schop, riep hij: "dat is toch een 100% overtreding". Niets meer, en niets minder. A. zat de scheidsrechter er zoals vaker dit weekend weer eens volledig naast, en B. zei Maaskant niets geks, gewoon een normale reactie.

Ik hoop niet dat we deze kant op gaan, waar scheidsrechters het woord "respect" gaan gebruiken ter verdediging van eigen falen.
Feit is wel dat de cynisten de afgelopen weken gelijk hebben gekregen en dan 95% van de mensen die het allemaal zo erg vonden van die grensrechter collectief hypocriet hebben lopen doen. Dit weekend is het qua gezeik en commentaar op de wedstrijdleiding weer geheel als vanouds, werkelijk niets is veranderd. Als een scheidsrechter er dan nog wel mee bezig is om men er aan te herinneren dan wordt hij gelijk als een zielige aandachtstrekker weggezet.

Het moge duidelijk zijn dat er een flink mentaliteitsprobleem heerst binnen het voetbal. Commentaar leveren op de leiding is prima, daar heb je een aanvoerder voor. De rest moet gewoon zijn mond houden, hoe netjes ze het ook willen brengen. We kunnen met z'n allen wel gaan huilen dat de wedstrijdleiding het respect moet verdienen, maar zij staan daar om de wedstrijd te begeleiden en hebben er dus gewoon recht op. Er wordt onderhand bijna gedaan alsof ze expres de boel verstieren. Maargoed, ik ben bang dat voetbal een sport is waarin dat nooit goed zal komen. 'Het hoort erbij.' wordt dan weer gezegd, de enige sport die niet wil evolueren lijkt wel. :N

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PWM schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:39:
Janssen gisteren nog gezien? Zelden zoveel (ingehouden) woede bij een speler gezien. Hier het hele relaas: http://www.vi.nl/nieuws/2...an-gefluit-supporters.htm

Waardeloos publiek, supporters zullen we het maar niet noemen.
Janssen had gewoon zijn voeten moeten laten spreken, hij liep zelf ook gefrusteerd rond en speelde slecht.
Als publiek mag je wel iets meer verwachten dan 1 punt uit 2 wedstrijden, dan lijkt het me logisch dat ze fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 19:56
Als Vitesse publiek zou je in extase moeten zijn als je in de top 3 staat......In plaats daarvan is het logisch dat je gaat fluiten als je 1 punt uit 2 wedstrijden haalt?

WTF?

Ik weet nog hoe Alkmaar in feeststemming was omdat AZ zo hoog stond, die waren echt niet aan het fluiten als ze gelijk speelden hoor.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:11
tweaker2010 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:44:
[...]

Janssen had gewoon zijn voeten moeten laten spreken, hij liep zelf ook gefrusteerd rond en speelde slecht.
Als publiek mag je wel iets meer verwachten dan 1 punt uit 2 wedstrijden, dan lijkt het me logisch dat ze fluiten.
Dat gefluit was op een moment dat het 1-0 voor Vitesse stond, ik kan me voorstellen dat je je dan als speler irriteert aan het gebrek aan steun. Maar het is ontzettend stom van Janssen om dat op deze manier te laten blijken. Wel het typisch Theo-gedrag waardoor hij in mijn ogen niet alles uit zijn carriere heeft gehaald wat er in zit.
Boktor schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:22:
Wat staat die ajacied nou achterlijk een dansje op te voeren na zijn doelpunt? Ze hebben op het nippertje een afgang weten te voorkomen tegen de degradatiekandidaat nr 1..
Die jongen is blij dat hij als invaller erin komt en voor zijn ploeg de 3 punten definitief binnenhaalt. Er zijn in NL op dit moment geen clubs die in een uit-wedstrijd tegen de nr laatst van te voren al zeker zijn van de overwinning, pas als ze op het niveau van Barca ziten, mogen ze arrogant de schouders ophalen en het juichen achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 22:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

@Gonadan Volledig eens met jou reactie.

Als Maaskant weer eens de hele wedstrijd loopt te schreeuwen langs de kant, dan kan toevallig ook een pietluttige opmerking de druppel zijn. Dat hij een band laat zien met respect erop dan heeft hij willen attenderen op de wijze hoe vorige week alles netjes is verlopen. Natuurlijk zit niemand te wachten op allerlei toneelstukken van scheidsrechters met allerhande attributen. Maar het zegt natuurlijk dermate veel dat trainers en spelers na een week weer op oude toer doorgaan. Als dit een incident van de scheidsrechter was om even te laten zien dat je respect voor elkaar moet hebben dan kan ik daar vrede mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 22:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik wil graag ook nog een opmerking maken over de slaande beweging van Marcelo waar Advocaat iets over heeft gezegd.

Ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens, Gedeeltelijk ook niet. Dat Marcelo bestraft wordt is natuurlijk goed. Maar hij heeft wel een punt als er andere min of meer schandalige overtredingen in een zelfde wedstrijd niet worden bekeken. Dit vind ik dan een beetje scheef. (en dan bedoel ik ook niet alleen deze wedstrijd maar in het algemeen) Op dit moment lijkt het alsof er willekeurige beelden uitgepikt worden waarmee ze dan even willen laten zien kijk we bestraffen de speler toch nog even. Maar waarbij je over andere (zwaardere) overtredingen nooit iets hoort. Zelf heb ik de indruk dat er pas naar beelden achteraf wordt gekeken als de presentator na de wedstrijd aan de speler vraagt wat er precies gebeurd was. Die natuurlijk zegt dat hij bijna getraumatiseerd is en een bijna-dood-ervaring heeft meegemaakt. Natuurlijk ook een vorm van matennaaien.

Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:18:
Ik wil graag ook nog een opmerking maken over de slaande beweging van Marcelo waar Advocaat iets over heeft gezegd.

Ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens, Gedeeltelijk ook niet. Dat Marcelo bestraft wordt is natuurlijk goed. Maar hij heeft wel een punt als er andere min of meer schandalige overtredingen in een zelfde wedstrijd niet worden bekeken. Dit vind ik dan een beetje scheef. (en dan bedoel ik ook niet alleen deze wedstrijd maar in het algemeen) Op dit moment lijkt het alsof er willekeurige beelden uitgepikt worden waarmee ze dan even willen laten zien kijk we bestraffen de speler toch nog even. Maar waarbij je over andere (zwaardere) overtredingen nooit iets hoort. Zelf heb ik de indruk dat er pas naar beelden achteraf wordt gekeken als de presentator na de wedstrijd aan de speler vraagt wat er precies gebeurd was. Die natuurlijk zegt dat hij bijna getraumatiseerd is en een bijna-dood-ervaring heeft meegemaakt. Natuurlijk ook een vorm van matennaaien.

Hoe zien jullie dit?
Simpel gezegd, Advocaat moet zeuren naar de KNVB maar Marcello aanspreken op dat soort gedrag, je hoort niet te slaan op een voetbalveld. Erg kinderachtig om te gaan roepen dat dit niet bestraft moet worden, omdat andere overtredingen ook niet bestraft zijn.
En kennelijk worden zijn uitspraken nu ook onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Chrosser schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:18:

Hoe zien jullie dit?
Het is volgens mij niet iets nieuws dat achteraf vooral naar elleboogstoten, slaande bewegingen et cetera gekeken wordt, en niet naar grove tackles die onbestraft zijn gebleven. Dat is ook logisch omdat groeve tackles vaak in de buurt van de bal plaatsvinden. Dat zijn (dus) situaties die vaak reeds door de scheidsrechter zijn beoordeeld en dus niet achteraf nogmaals beoordeeld kunnen worden, ongeacht of de scheidsrechter het goed heeft gezien. Zo wordt in het kader van de slaande beweging van Marcelo gewezen op een tackle van De Jong op Willems. Die tackle is echter door de scheidsrechter gezien en beoordeeld, de slaande beweging niet. Kortom, niets nieuws onder de zon en die willekeur zie ik niet zo.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
argro schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:51:
Die tackle is echter door de scheidsrechter gezien en beoordeeld, de slaande beweging niet. Kortom, niets nieuws onder de zon en die willekeur zie ik niet zo.
De willekeur staat in dezelfde zin. De scheidsrechter maakt 2 fouten en regelt gewoon met een uitspraak nadat de wedstrijd al lang en breed voorbij is en iedereen heeft kunnen zien hoe het werkelijk zit dat Pietje nog wel bestraft kan worden en Jaapie niet. Dat zorgt voor scheve gezichten. Zeg dan gewoon niets als scheidsrechter en wees blij dat je fouten nog enigszins hersteld kunnen worden. Dat die regel niet nieuw is klopt, het is ook niet de eerste keer dat er ophef over is. Net als dat er altijd gezeur is als iemand automatisch geschorst wordt voor 2x geel terwijl een van de kaarten niet terecht was. Het voelt onrechtvaardig.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 17-12-2012 11:26 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ph4ge schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:25:
[...]

De willekeur staat in dezelfde zin. De scheidsrechter maakt 2 fouten en regelt gewoon met een uitspraak nadat de wedstrijd al lang en breed voorbij is en iedereen heeft kunnen zien hoe het werkelijk zit dat Pietje nog wel bestraft kan worden en Jaapie niet. Dat zorgt voor scheve gezichten. Zeg dan gewoon niets als scheidsrechter en wees blij dat je fouten nog enigszins hersteld kunnen worden. Dat die regel niet nieuw is klopt, het is ook niet de eerste keer dat er ophef over is. Net als dat er altijd gezeur is als iemand automatisch geschorst wordt voor 2x geel terwijl een van de kaarten niet terecht was. Het voelt onrechtvaardig.
De scheidsrechter maakt 1 fout. Hij beoordeelt situatie 1 niet goed (=fout), maar ziet situatie 2 niet en beoordeelt die situatie dus niet (= geen fout (vooropgesteld dat hij het niet had hoeven zien)). De ophef die nu ontstaat is ophef omdat Advocaat de suggestie wekt dat de regels op een voor PSV nadelige wijze toegepast worden, dat is niet het geval.

Overigens ben ik helemaal voor een wijziging van de reglementen op dit gebied, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Uit de beelden blijkt dat de scheidsrechter bij allebei de clubs een zware overtreding onbestraft liet, dus 2x een fout. Het voelt dan krom als de scheidsrechter even later uitspraken doet die de een vrijpleiten en de ander niet. Want als hij de actie van de Jong inderdaad goed had kunnen zien had hij minimaal geel gegeven, terwijl het ook raar is dat met 4 officials langs de lijnen ze allemaal toevallig net de andere kant op kijken.

Je moet je fouten laten herstellen of niet, niet de ene fout wel en de ander niet is de gedachte. Het zal allemaal helemaal volgens de kleine lettertjes zijn en er zal ongetwijfeld niets achter zitten, maar het resultaat voelt onrechtvaardig. Daar komt bij dat Marcelo in de media veel meer aandacht kreeg, de rol van de media met achteraf straffen heeft ook al eerder ter discussie gestaan.

Natuurlijk moet Advocaat daarmee om kunnen gaan, maar hij is ook maar een mens. Het zal vast ook weleens andersom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03

Koppensneller

winterrrrrr

ph4ge schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:01:
Uit de beelden blijkt dat de scheidsrechter bij allebei de clubs een zware overtreding onbestraft liet, dus 2x een fout. Het voelt dan krom als de scheidsrechter even later uitspraken doet die de een vrijpleiten en de ander niet. Want als hij de actie van de Jong inderdaad goed had kunnen zien had hij minimaal geel gegeven, terwijl het ook raar is dat met 4 officials langs de lijnen ze allemaal toevallig net de andere kant op kijken.

Je moet je fouten laten herstellen of niet, niet de ene fout wel en de ander niet is de gedachte. Het zal allemaal helemaal volgens de kleine lettertjes zijn en er zal ongetwijfeld niets achter zitten, maar het resultaat voelt onrechtvaardig. Daar komt bij dat Marcelo in de media veel meer aandacht kreeg, de rol van de media met achteraf straffen heeft ook al eerder ter discussie gestaan.

Natuurlijk moet Advocaat daarmee om kunnen gaan, maar hij is ook maar een mens. Het zal vast ook weleens andersom zijn.
Het systeem werkt nu eenmaal zo dat situaties die zijn waargenomen door de scheidsrechter niet meer veroordeeld kunnen worden door de tuchtcommissie. Dat weet Advocaat ook. Dat zorgt ervoor dat overtredingen buiten het spel (slaan, spugen, ellebogen) vaker gestraft worden door de commissie omdat ze zich nou eenmaal buiten het zicht van de arbitrage afspelen. Mijns inziens is dat prima: de scheidsrechter staat meestal met zijn neus op de 'voetbalovertredingen', en alles wat 'ie mist kan worden opgepakt door Zeist. Dat het geval met Marcelo nu toevallig veel in de media is geweest is vervelend voor hem, maar niet onterecht omdat het gewoon ontzettend onsportief gedrag is. Dat Dick dan weer moord en brand schreeuwt en zich benadeeld voelt, getuigt van kleinzieligheid en weinig zelfreflectie en -beheersing. Hij moet Marcelo er op aanspreken, niet de media, de KNVB of Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:26:
[...]
Simpel gezegd, Advocaat moet zeuren naar de KNVB maar Marcello aanspreken op dat soort gedrag, je hoort niet te slaan op een voetbalveld. Erg kinderachtig om te gaan roepen dat dit niet bestraft moet worden, omdat andere overtredingen ook niet bestraft zijn.
En kennelijk worden zijn uitspraken nu ook onderzocht.
Als de KNVB consequent is mag Dick één of meerdere wedstrijden vanaf de tribune bekijken.
Het lijkt me niet dat de KNVB veel verschil ziet tussen het in het openbaar in twijfel trekken van een scheidsrechter of de openbare aanklager;
Overzicht straffen betaald voetbal.

Overzicht betaald voetbal 15 december 2012:

Telstar: assistent-trainer/coach A. Ahannach wordt het recht ontzegd de eerstvolgende 2 dagen waarop een competitie-, play-off- en/of bekerwedstrijd van de KNVB van het 1e elftal van zijn club wordt gespeeld als assistent-trainer/coach te fungeren of in welke vorm ook enige andere een voetbalteam begeleidende functie te vervullen, waarvan 1 zodanige dag voorwaardelijk, met de proeftijd van 1 jaar wegens het schaden van de belangen van het betaald voetbal of de voetbalsport in het algemeen, door in het openbaar de onpartijdigheid van de scheidsrechter in twijfel trekken na afloop van de op 14 december gespeelde wedstrijd Sparta Rotterdam - Telstar.
Dicky zei na de wedstrijd:
[...]
"Heeft die man verstand van voetbal?"
"De scheidsrechter en de vierde man moeten het bepalen, niet de mensen die achter hun bureautje zitten."

"Het blijft willekeur. Hoe kijkt de aanklager naar een club, uit welke stad komt hij en voelt hij het ontstaan van een blessure aan? Daarvoor moet je zelf op hoog niveau hebben gespeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 15:49
tweaker2010 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:44:
[...]

Vitesse heeft in jaren niet meer zo hoog gestaan, dus als het ff niet mee zit gelijk maar even fluiten. Gewoon een verwend salonpubliek daar. Vind het ook met afstand het lelijkste stadion van Nederland en dan ook nog die half gevulde tribunes --> Sfeerloos!

Ik vind dat Janssen gelijk heeft, supporters moeten achter de ploeg staan en niet zo verwend zijn. Ik ken clubs waarbij de supporters wel achter het team gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:11
2 rode kaarten geseponeerd door de KNVB, waarbij 1tje al heel vroeg gegeven was. Toch zorgwekkend dat er blijkbaar in 1 speelweekend minimaal 2 grote fouten gemaakt worden die een grote invloed op de wedstrijd kunnen hebben.

Bossen heeft zich wel ongeloofwaardig gemaakt door achter z'n kaart te blijven staan na het zien van de beelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sempy schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:00:
[...]

Wel het typisch Theo-gedrag waardoor hij in mijn ogen niet alles uit zijn carriere heeft gehaald wat er in zit.
Heeft niks met zijn gedrag te maken maar met zijn kwaliteiten. Hij is gewoon geen topper en zal dat nooit worden ook, anders had ie allang bij een buitenlandse club gezeten. Mislukt bij Ajax, terug bij Vitesse dus dit is het maximaal haalbare voor hem.

En dat schattige jochie van een Hoesen, moet dat de nieuwe spits van Ajax worden? Dat is toch niks? Straalt totaal niks uit! Ik wil weer een type a la Ibrahimovic of El Hamdaoui zien bij Ajax. Dan komt er tenminste iets het veld op! Wat zijn dat allemaal voor jochies die ze steeds maar brengen? :S

En Eriksen is blijkbaar ook geen toppertje, anders was ie allang weggeweest.

Wie was nou het laatste jonge, Nederlandse talentje die naar het buitenland ging en gelukt is? Ik zie in Engeland af en toe ventjes van 17 of 18 in de basis bij grote clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
Oh jee, niet dit weer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nx5hkaeljq_std640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nx5hkab2jr.jpg

wanneer gaat dit werkelijkheid worden?? Mag ie dit weekend nog 1 maal proberen te ploeteren en dan in de winter weg of valt het doek deze week al??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 15:49
We hadden dat voorval met Ibrahimovic al waarbij hij waarschijnlijk expres op het hoofd van een tegenstander ging staan.... Kom ik vervolgens dit tegen op VI

http://video.sport1.nl/partner/player/vi/11789

Kijk dan joh, wat een mongool. En vervolgens het gebaar "Wie? Ik?" Het gaat hier overigens over Fellaini, die maffe Belg met dat popie-jopie kapsel.

Begin steeds meer te walgen van al die agressie op de velden. Lijkt tegenwoordig meer op K1 dan voetbal.

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-12-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 03-10 12:04
L1nt schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:01:

wanneer gaat dit werkelijkheid worden?? Mag ie dit weekend nog 1 maal proberen te ploeteren en dan in de winter weg of valt het doek deze week al??
Volgende week tegen Vitesse. Dus hij haalt de kerst wel... Vitesse in deze vorm is te pakken. Ook door Heerenveen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vlassie1980 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:04:
We hadden dat voorval met Ibrahimovic al waarbij hij waarschijnlijk expres op het hoofd van een tegenstander ging staan.... Kom ik vervolgens dit tegen op VI

http://video.sport1.nl/partner/player/vi/11789

Kijk dan joh, wat een mongool. En vervolgens het gebaar "Wie? Ik?" Het gaat hier overigens over Fellaini, die maffe Belg met dat popie-jopie kapsel.

Begin steeds meer te walgen van al die agressie op de velden. Lijkt tegenwoordig meer op K1 dan voetbal.
Het schandaligste vind ik dan dat ze allemaal zo onschuldig doen. Van Jan van Halst bestaat nog wel een filmpje waar ie iemand flink van achter onderuit schopt. Doorgebroken speler. Staat op en loopt gelijk naar de kleedkamer. Geen commentaar. Bengston deed dat laatst ook.
Dat je een keer over de schreef gaat....ga dan met waardigheid het veld af....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
L1nt schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:01:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb de hele wedstrijd Utrecht - SC Heerenveen gezien afgelopen weekend en ik vond SC Heerenveen best aardig spelen. Misschien wel beter dan FC Utrecht. Ik heb het idee dat het dubbeltje voor SC Heerenveen dit seizoen onevenredig vaak de verkeerde kant opvalt. Uit bij Utrecht kun je verliezen als SC Heerenveen zijnde, dat geldt voor meerdere wedstrijden. Het probleem is alleen dat SC Heerenveen al die wedstrijden ook daadwerkelijk verliest. Misschien dat met een beetje geduld de dubbeltje binnenkort de goede kant op gaan vallen. Ik verwacht geen ontslag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nee? Wanneer gaat Ajax weer eens de CL winnen? Hm? Hmmm? Met je "niet dit weer"

Maar blijf maar geloven in je eigen fantasie dat het allemaal toppers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
argro schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:22:
[...]
Ik heb de hele wedstrijd Utrecht - SC Heerenveen gezien afgelopen weekend en ik vond SC Heerenveen best aardig spelen. Misschien wel beter dan FC Utrecht. Ik heb het idee dat het dubbeltje voor SC Heerenveen dit seizoen onevenredig vaak de verkeerde kant opvalt. Uit bij Utrecht kun je verliezen als SC Heerenveen zijnde, dat geldt voor meerdere wedstrijden. Het probleem is alleen dat SC Heerenveen al die wedstrijden ook daadwerkelijk verliest. Misschien dat met een beetje geduld de dubbeltje binnenkort de goede kant op gaan vallen. Ik verwacht geen ontslag eigenlijk.
Tegen Utrecht was het aardig, maar veel vaker ligt het niveau aanzienlijk lager. Van Basten maakt er niet voldoende een team van, maar het is ook zo dat er gewoon te weinig versterking is gehaald. Niemand van de nieuwe spelers is echt goed genoeg. Finnbogason trapt er nog wel ns een balletje in, maar is voetballend dramatisch.

Wat mij betreft gaat niet de trainer eruit, maar het bestuur. Voetballend gaat het namelijk al een aantal jaren met een negatieve trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:22:
[...]
Ik heb hetzelfde idee. Volgens mij doet Van Basten het helemaal niet zo slecht. Ik heb Heerenveen een aantal keer dit jaar zien voetballen, en zo slecht spelen ze niet, in ieder geval niet zo slecht dat ze terecht 13e zouden moeten staan. Ook tegen Utrecht krijgen ze kans op kans, grotendeels het eindstation van goed opgezette aanvallen. Alleen verdedigend is het vaker wel dan niet ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik kijk uit naar VI vanavond. Snorremans zal wel niet gecharmeerd zijn van het toneelstuk met dat respect-bandje.

Bovendien ergerde ik mij ook al aan die scheids toen hij die rode kaart gaf en toen heel overdreven ging staan gebaren dat die Bacuna van het veld moest. En voor Maaskant is dit mooi koren op de molen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

chim0 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:33:
[...]

Nee? Wanneer gaat Ajax weer eens de CL winnen? Hm? Hmmm? Met je "niet dit weer"

Maar blijf maar geloven in je eigen fantasie dat het allemaal toppers zijn.
Zolang er oliesjeiken investeren in Man City en PSG en landen als Spanje en Engeland het toestaan dat de clubs gezamenlijk miljarden rood mogen staan moet je helemaal niet meer kijken naar de CL.

Wordt je 3e in je CL poule, heb je het gewoon goed gedaan als Nederlandse club. Ook een Ajax.
En het zijn dan wel geen toppers maar er lopen niet duizenden Messi's en Ronaldo's rond om alle profclubs mee te vullen.
Als ik mag kiezen tussen de situatie in Nederland (momenteel 5 titelkandidaten) of een situatie als Spanje (slechts 2 titelkandidaten) of Schotland (nog maar 1 titelkandidaat) kies ik nog steeds de situatie in Nederland.

Maar ik blijf wel in mijn fantasie dat de Nederlandse competitie best leuk is als jij in je fantasie blijft dat er voldoende Messi's en Ronaldo's rondlopen om alle clubs mee te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
L1nt schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:48:
[...]

En het zijn dan wel geen toppers maar er lopen niet duizenden Messi's en Ronaldo's rond om alle profclubs mee te vullen.
Wat een onzin! Dat zijn de enige twee. Denk je dat de rest zo top is? Echt niet, hoor. En die doen toch mee met de CL.

Nogmaals, geld != prestaties! Hoe vaak moet ik dat herhalen? Bij City speelt echt geen absolute top en toch doen ze het goed. Er is veel kwaliteit maar niet a la Messi en Ronaldo. De wedstrijd tegen Newcastle afgelopen weekend zag je weer combinaties waar je van ging kwijlen. Maar City is ook een wisselvallige ploeg. Lang niet zo constant als Real of Barca. Maar Real draait ook niet lekker op het moment. Ze moeten weer terug naar de 5 - 0 en 4 - 1 uitslagen. :P

Wat ik bedoel is, wanneer wordt Ajax weer Europese top, zoals het hoort te zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 17-12-2012 13:55 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.