Hey mensen... Mijn vriendin en ik hebben een nieuw idee voor het nog te bouwen huis... we zijn nog aan het wachten op een prijsopgave om een kelder te laten plaatsen/maken.
Dit ivm een meevaller op de prijslijst van Prefab kelders... komen uiteraard ook extra kosten als enkel de kelder en ALS het uberhaupt al kan natuurlijk in onze situatie!...
580 X 360 X 258 CM kost prefab zonder transport en overigen € 6.577
(ter info: 42.970 L 28.055 KG.STANDAARD KELDERS: VLOEREN 16 CM., WANDEN EN DEK 12 CM)
We willen hier een thuis bioscoop van maken als het allemaal kan en vooral te betalen blijft... Mijn vraag aan jullie voor als het prijstechnisch kan... waar moet ik nog extra op letten en... is deze afmeting voldoende?
Wat ik reeds al heb gevraagd bij de prijsindicatie:
- Apparte stroomgroep in kelder
- Trap naar/in kelder
- Plaatsing CV
- Luchtontvochtiger (aansluiting of wellicht mogelijk uitbreiding van het bestaande ventilatiesysteem?)
Wat ik er zoiezo nog bij zou doen indien het door zou gaan:
2 loze leidingen vanuit de meterkast
1 loze leiding naar de woonkamer/PC ruimte
Indien mogelijk: "dak"raam vanuit de kelder uitkomende bij de klapdeur naar de tuin toe welke evt. te openen is voor grotere spullen in de kelder te krijgen.
Wat is het idee om erin te krijgen:
Full HD/wellicht in de toekomst: 3D beamer
100-110" Screen
5.1 tot 7.1
Loze leidingen etc. in de kelder doe ik zelf wegwerken.
Tips zijn zeer welkom!! Alleen nu nog hopen dat het betaalbaar blijft!
Kosten die ik wel al ong. kan inschatten ivm prijslijst van Prefabfabrikant:
Kelder: € 6.577
Transport: € 1.075
Plaatsingskosten: € 1.150
Elektra wandcontactdozen per 2 stuks: € 52*4 = € 204
Luchtontvochtiger: € 395
Renwateruitvoering: € 745 (weet niet exact wat ze hiermee bedoelen)
Isolatie Roofmate 80mm: € 43 per m2 incl aanbrengen (weet niet of het nodig is, en indien wel, of dit niet goedkoper kan door zelf iets te maken).
Kantelkiepraam 60cm x 80cm: 325 euro
Dikgedrukten wil ik, indien alles kan, meteen doen.
Komt neer op: € 9726
==Hoop dus dat het gatje graven en aanpassingen huis niet boven de 3-5K uitkomen...
[
Voor 19% gewijzigd door
Thalaron op 20-06-2012 00:50
]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW