Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:56

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Heeft iemand een idee of er ook een app is (of komt) voor Windows Phone 7.5?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346682

Youless lijkt me zeer interessant maar eerst enkele vragen ;) .
Hoe goed werkt de Youless in combinatie met een analoge meter?
Mijn meter zit in een gesealde kast (zoals deze link).
Zal dit problemen geven als ik de kast toch open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Vandaag binnen gekregen. Draait al. 5 minuutjes werk. Ik start die interface op, ik kijk, en zie 3300W gedurende 5 minuten. Daarna terug naar 990W of zo. (Dat laatste zal ongeveer mijn "sluipverbruik" zijn).

Bidgely koppeling, ook zo gebeurd. Bidgely hoeft helemaal niks van je te weten. Naja, ze weten van welk IP je data komt, maar voor de rest kun je je account zo vaag houden als je maar wil (en dat lijkt me ook verstandig). Straks maar weer eens Cacti opnieuw inrichten op mijn server, en laat ik die eens meeloggen. Iemand daar al scripts voor die importeerbaar zijn in Cacti. Ik heb de link hierboven naar wikipedia gezien, maar ready-set-go import is natuurlijk altijd makkelijker :P

/edit
Hmm. De app (iOS) is een ander verhaal. Could not connect. Lokaal ip, via andere devices gewoon te benaderen.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 16-06-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werk je met die app op iOS dan wel via WiFi?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef110
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 07:08
Vandaag ook Youless gekoppeld aan zonnestroomopbrengst.eu

http://www.zonnestroomopb...ergreens/19383/18692.html

stef

4350Wp 48 heatpipes 300L boiler cv ondersteuning met houtcv + zelfbouw L/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TD-er schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:58:
Werk je met die app op iOS dan wel via WiFi?
Yup. En met Safari vanaf die iOS devices werkt het gewoon.

/edit
Aha! Wachtwoord er af gehaald en hij werkt.
Maar ik zie in de app nergens een veld om dat in te geven. :?

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 16-06-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-04 09:02
@JeroenH: Sorry, ik had je vraag over het geheugen en internet toegang eerder over het hoofd gezien. De YouLess stuurt de totaal kWh tellerstand per minuut naar Bidgely wanneer daarmee gekoppeld is. Als de internet toegang een bepaalde periode niet beschikbaar is geweest en daarna weer terug komt, dan wordt weer doorgegaan met het doorsturen van die kWh tellerstand. In de periode dat er geen internet toegang is geweest is er dan geen 'detail' in het verbruik zichtbaar, maar de totaalstand blijft wel kloppen. Als de internet toegang bijvoorbeeld ergens gedurende de dag er een periode uit heeft gelegen, dan klopt het dagrapport in Bidgely in principe gewoon.

@revolution-nl: Een app voor windows phone staat momenteel niet in de planning. Als het marktaandeel van windows phone groter wordt dan bekijken we dit weer opnieuw.

@Lochske: Er zijn een aantal Belgische gebruikers die de YouLess succesvol gebruiken gewoon op de verzegelde kast. De afstand tot de draaischijf is in die gevallen ongeveer 2cm. Ik zie op de foto niet goed hoe groot die afstand is, maar de kast ziet er wel anders (groter) uit dan de andere kasten die ik tot nu toe op de foto heb gezien. Als de afstand beduidend groter is dan ongeveer 2cm dan wordt het denk ik wel te groot. Ik zou in elk geval niet de kast openen als je daarmee een zegel verbreekt.

@UltraSub: Een wachtwoord instelling ontbreekt idd nog in de iOS app. Dit komt er in de volgende versie wel in. De Android app en sinds kort ook de Windows Gadget hebben wel een wachtwoord instelling mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel mooi dat de Widget nu gelijk de historie ophaalt.
Ik weet dat de historie in de Youless niet verder dan 1 dag terug gaat, maar je zou bijvoorbeeld 1 stap verder nog kunnen "uitzoomen" en dan staafgrafiekjes met dagverbruik/opbrengst kunnen tonen. (ook graag op de app's)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-04 21:49
yzf1kr schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:11:
[...]

Hier doet hij het gewoon op Chrome.
Vandaag zag ik dat hij hij inderdaad weer doet op Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Met wat hulp van Youless (op zondag _/-\o_ ) heb ik m'n Youless inmiddels ook draaien. Hij lijkt nu redelijk goed de draaischijf te detecteren.
Mijn draaischijf is een antiek ding met rode streep, maar na wat fijntunen lijkt t vooralsnog goed te gaan.

Omdat we zo eerst voetbal gaan kijken heb ik (nog) geen cacti omgeving ingericht. Staat nog wel op de planning, moet mn 1-wire bus ook nog eens gaan uitlezen.

Vooralsnog heb ik 'm ff snel in PRTG gezet.

In PRTG kun je 'm op 2 manieren zetten: via JSON of via een http request.
In het eerste geval moet PRTG toegang hebben tot de Youless.

Om de 'raw' waarde (vermogen in watt) direct via http beschikbaar te maken kun je die uit de json data filteren met een simpel php scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php
$outputyouless = file_get_contents('http://youlessip/a?f=j');
$json = json_decode($outputyouless);
$watt = $json->{'pwr'}; 
print "[".$watt."]";
?> 

Zolang de machine waar php op draait maar de Youless kan bereiken is het goed. Als je die dus in je eigen netwerk hebt draaien hoef je geen poorten te forwarden.
Vanaf extern kan ook, in dat geval kun je de forwarding naar de youless firewallen zodat alleen de webhost erbij kan. (Ipv iedereen)

Via bovenstaand script uitlezen:
HTTP content sensor aanmaken, scripturl: http://webserver/scriptnaam.php

JSON direct uitlezen:
HTTM XML/REST value sensor aanmaken.
URL: http://youless/a?f=j
XML-node: pwr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 20:32
Hoe gevoelig aan omgevingslicht is de Youless?
Concreet: ik zou het graag toepassen op een belgische draaischijfmeter (draaischijf tussen 1 en 2cm achter de plastic case. De meter is opgesteld in de garage (geen kast).
Is het te verwachten dat er bij het openen van de poort of het aansteken van de tl verlichting er extra pulsen gedetecteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kans is vrij groot.
Het is gewoon een lichtgevoelige diode die op een redelijk breed spectrum gevoelig lijkt te zijn.
Er zijn al meer mensen hier geweest die aangegeven hebben dat licht in de kast icm een draaischijfmeter extra pulsen registreerden.
Eigenlijk zou je zo'n constructie moeten hebben als in de dark-field laser muizen van Logitech en dan het liefst met een soort van stelschroefje zodat je ze op een bepaald punt kunt laten focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
TD-er schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:15:
Heel mooi dat de Widget nu gelijk de historie ophaalt.
Ik weet dat de historie in de Youless niet verder dan 1 dag terug gaat, maar je zou bijvoorbeeld 1 stap verder nog kunnen "uitzoomen" en dan staafgrafiekjes met dagverbruik/opbrengst kunnen tonen. (ook graag op de app's)
Yep, mee eens. Dat is zeker het volgende dat we willen toevoegen. Wat we dan ook willen doen is de week buffer gebruiken om het piek/dal verbruik en het sluipverbruik te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461285

Kan de YouLess eigenlijk bij laag gebruik (dus weinig pulsen) nauwkeuriger worden gemaakt?
Bij hoog gebruik, refreshed het gebruik natuurlijk veel sneller, maar bij de zoektocht naar verschillen in de laatste Wattjes duurt het lang om verschillen te zien... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zie punt 2 in remco_k in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Een tijdelijke oplossing is om een verbruiker (flinke halogeen spot oid) van een paar honderd watt aan te zetten die voor 'rotatie' zorgt, daarna is het een kwestie van verrekenen.
Dat kan natuurlijk alleen als je het vermogen precies weet.

[ Voor 56% gewijzigd door remco_k op 18-06-2012 14:21 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:44
Anoniem: 461285 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:14:
Kan de YouLess eigenlijk bij laag gebruik (dus weinig pulsen) nauwkeuriger worden gemaakt?
Bij hoog gebruik, refreshed het gebruik natuurlijk veel sneller, maar bij de zoektocht naar verschillen in de laatste Wattjes duurt het lang om verschillen te zien... :-(
Ja hoor, laat een meter installeren die meer pulsen per kWh geeft :)

Apparaten als de Wattcher, Enymate, etc. hebben dat probleem allemaal. Het is een probleem van je meter, niet van het meetapparaat...

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remco_k schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:19:
Zie punt 2 in remco_k in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Een tijdelijke oplossing is om een verbruiker (flinke halogeen spot oid) van een paar honderd watt aan te zetten die voor 'rotatie' zorgt, daarna is het een kwestie van verrekenen.
Dat kan natuurlijk alleen als je het vermogen precies weet.
Ah... dank! Ik lees verder en zie dat het er in zat, maar er weer uit gehaald is.
Later de vraag of het als optie aangezet kan worden default uit maar aan als je het wilt...
zou ik wel fijn vinden voor bij wijze van <50 watt of nog mooier instelbaar... :9~

Zie verder geen reactie van YouLess op het verzoek tot het optioneel maken van iets wat al er in zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Mmm, zijn er ook powerline adapters met een usb-poort? Dan kun je direct de Youless van spanning voorzien. Scheelt voor mij weer een stekker in de meterkast... :9

Ik vond deze wel : pricewatch: Devolo dlan Duo Starters Kit, maar zodra je die wilt bestellen is 'ie niet meer beschikbaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
RAdV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:47:
Mmm, zijn er ook powerline adapters met een usb-poort? Dan kun je direct de Youless van spanning voorzien. Scheelt voor mij weer een stekker in de meterkast... :9

Ik vond deze wel : pricewatch: Devolo dlan Duo Starters Kit, maar zodra je die wilt bestellen is 'ie niet meer beschikbaar. :?
Heb jij even geluk dat je die niet kon bestellen, die usb poort is namelijk een client poort en zal waarschijnlijk geen power leveren. Je kunt er een pc op aansluiten waardoor je een usb netwerkkaart hebt, de pc kant levert dan de power.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
Oké, dat is dan idd maar goed. Zou zonde zijn geweest van die eurootjes. Denk dat ik die Sweex dan maar aan ga schaffen. Misschien daarop een kleine mod uitvoeren en dan ben ik er ook.
Vind het zonde om 2 stopcontacten in te leveren voor 1 Youless.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
RAdV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:54:
Oké, dat is dan idd maar goed. Zou zonde zijn geweest van die eurootjes. Denk dat ik die Sweex dan maar aan ga schaffen. Misschien daarop een kleine mod uitvoeren en dan ben ik er ook.
Vind het zonde om 2 stopcontacten in te leveren voor 1 Youless.. :/
Als het je om het stopcontact te doen is, dan heb je ook dit soort gevallen:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1318232073.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
Dat is wel waar, maar ik vind het jammer dat een voeding dan weer op een andere voeding komt. Het is toch een beetje dubbelzinnig om 2 voedingen op elkaar te zetten... ik bedoel: in de powerlink adapter wordt vast ook wel een 5V opgewekt. Meer dan genoeg om de Youless van spanning te voorzien lijkt mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
RAdV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:32:
Dat is wel waar, maar ik vind het jammer dat een voeding dan weer op een andere voeding komt. Het is toch een beetje dubbelzinnig om 2 voedingen op elkaar te zetten... ik bedoel: in de powerlink adapter wordt vast ook wel een 5V opgewekt. Meer dan genoeg om de Youless van spanning te voorzien lijkt mij. ;)
Helemaal met je eens!

Je sprak alleen zo specifiek van dat stopcontact dat ik dacht dat het je misschien daarom te doen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
JeroenH schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:33:
[...]

Ja hoor, laat een meter installeren die meer pulsen per kWh geeft :)

Apparaten als de Wattcher, Enymate, etc. hebben dat probleem allemaal. Het is een probleem van je meter, niet van het meetapparaat...
Bij digitale meters is het meestal 1000 imp/kWh, maar sommige digitale meters doen zelfs 10000 imp/kWh. Bij analoge meters lijkt 600 omw/kWh het hoogst voorkomende te zijn, al zijn er ook YouLess gebruikers die deze meter constante verhogen door meer markeringen aan te brengen op de schijf. Dit dan uiteraard wel op een prive meter waar je wel zelf aan kunt sleutelen.

We hebben ook draaischijven gezien die standaard al meerdere markeringen hadden, maar die hadden echter ook een laag omw/kWh, wat dan met die extra markeringen gecompenseerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@Youless: Ik heb nog het verzoek om in de volgende firmware van de youless het ip van de youless ook op dhcp te kunnen zetten (keuze).

Ik regel de static ip namelijk liever via de router dan dat ik het via de youless moet instellen (dit heb ik zo met alle apparaten in huis gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@YouLess; als we dan toch met verzoekjes bezig zijn, graag in de volgende firmware de mogelijkheid om port te veranderen via de webinterface. (Ip adres kan al, maar port dus niet, daar is config tool voor nodig).
Zal niet veel gebruikt worden, maar het is wel zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
UltraSub schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:48:
@YouLess; als we dan toch met verzoekjes bezig zijn, graag in de volgende firmware de mogelijkheid om port te veranderen via de webinterface. (Ip adres kan al, maar port dus niet, daar is config tool voor nodig).
Zal niet veel gebruikt worden, maar het is wel zo handig...
En subnetmask. Die is nu fixed 255.255.255.0 en niet in de webconfig aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
@kfaessen: De ruimte die we nog hebben is beperkt, we moeten dus afwegingen maken. Waarschijnlijk houden we het dus op static aangezien dat op zich goed werkbaar is.

@UltraSub: De mogelijkheid om een alternatieve poort naast 80 te kunnen gebruiken gaat er komen. Dit is nuttig voor mensen die port forwarding willen gebruiken, maar een router hebben die alleen internal_port=external_port ondersteunt. Meestal is poort 80 dan al voor iets anders in gebruik.

@DJSmiley: Je zou het inderdaad niet verwachten, maar de YouLess werkt impliciet met alle netwerk maskers. Je hoeft daarom geen masker in te geven. Voor Bidgely en tijdsynchronisatie wordt de gateway gebruikt en verder wordt antwoord gegeven op alle lokale netwerk requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
Zo, en bij mij lag er vanmiddag een pakketje klaar: een Youless! :D
Ff Feraris meter glas ontvet, de Youless geconfigureerd, ff netjes plakken :9 en daar stroomt de data netjes over de Powerlink adapters (Sweex LC091) die ik net gehaald had binnen. Simpeler kan het haast niet.

Helemaal goed! d:)b

[ Voor 2% gewijzigd door RAdV op 19-06-2012 22:11 . Reden: HW toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor de volgende hardware revisie zou power over ethernet niet verkeerd zijn.

Dat kan het gebrek aan een stopcontact eenvoudig oplossen. Al dan niet met een externe power inserter op een plek waar wel stroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:21
Lijkt me nog steeds een leuk ding. Alleen gaat hier thuis niet merken. Gister even gekeken. Mijn oude meter doet 375 omw/kWh. En 's avonds draait ie langzaam... heel langzaam (gelukkig). Dus toch wachten tot we een een meter krijgen met iets meer pulsjes..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ProudElm schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 07:33:
Lijkt me nog steeds een leuk ding. Alleen gaat hier thuis niet merken. Gister even gekeken. Mijn oude meter doet 375 omw/kWh. En 's avonds draait ie langzaam... heel langzaam (gelukkig). Dus toch wachten tot we een een meter krijgen met iets meer pulsjes..:)
Zelfs al zou 'ie 1 puls per 2 minuten doen, dan nog kan 'ie prima je verbruik loggen.
Alleen het zoeken naar de laatste "grootverbruiker" in je systeem is dan wat meer tijdrovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:21
tue.. maar dat was bekend. bij laag sluipverbruik is het niet makkelijk meer om dan als nog via dit systeem de verbruikers op te sporen. Wellicht toch iets met stroomklemmen gaan doen dan.:)

[ Voor 0% gewijzigd door ProudElm op 20-06-2012 08:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 11:01
Beste allemaal,

Ik heb al heel veel gehad aan al jullie tips om de versie van -LA- goed werkend te krijgen.
Helaas heeft vrijwel iedereen het hier over Synology NASsen, ik heb een QNAP.

Ondertussen heb ik het systeem dusdanig draaien dat ik de live- en maandweergave werkend heb, maar de rest nog niet.
Als ik handmatig de cronjob.php krijg, krijg ik als foutmelding:

PHP Fatal error: Class 'PDO' not found in /share/HDA_DATA/Web/classes/database.class.php on line 13

PDO zou ondersteund moeten worden op mijn NAS volgens de diverse forums.

Kortom, eigenlijk werkt alles muv het inlezen van de data in de database (tenminste, daar lijkt het op).

Zelf ben ik behoorlijk Noobish mbt php, cronjobs etc...

Bedankt voor het meedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ProudElm schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:45:
tue.. maar dat was bekend. bij laag sluipverbruik is het niet makkelijk meer om dan als nog via dit systeem de verbruikers op te sporen. Wellicht toch iets met stroomklemmen gaan doen dan.:)
Het opsporen is toch als het goed is iets wat je niet de hele tijd doet. Dus tijdens de zoektocht kun je natuurlijk ook wat verlichting aanzetten om het basis-verbruik iets op te krikken, zodat je meer pulsen per minuut krijgt en dan trek je dat er weer vanaf bij de meting.
Gebruik in elk geval een belasting met constant verbruik. Dus geen wasmachine of TV ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Zijn er meer mensen die last hebben van de traagheid van Bidgely? Vanmiddag om 12 uur geupdate en nu net pas weer zicht op de rest van de dag. Alle data is wel gewoon gelogd want krijg een keurig grafiekje maar het duurt een halve dag voordat het zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-04 21:49
Mr-Leo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:55:
Zijn er meer mensen die last hebben van de traagheid van Bidgely? Vanmiddag om 12 uur geupdate en nu net pas weer zicht op de rest van de dag. Alle data is wel gewoon gelogd want krijg een keurig grafiekje maar het duurt een halve dag voordat het zichtbaar is.
Volgens mij is dat standaard, zo'n 6 a 7 uren dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Ook maar even de monitor van -LA- geïnstalleerd, want een halve dag wachten op stats vind ik niks. Super trouwens dat je zonder problemen zowel Bidgely als een eigen monitor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 08:04
Vandaag Youless meter ontvangen, na wat op en neer schuiven met de meter krijg ik nu ook waardes terug op mijn Ferrarismeter, probleem met de kast die er omheen zit van enexis verwacht ik. Deze reflecteerde alles, door de led nu boven de klittenband te plaatsen wordt minder licht weerspiegelt.

Nu zit ik enkel met 1 kleine meetafwijking. Mijn meter doet 187.5 omwentelingen per KW, en de interface ondersteund geen halve getallen .... @Youless, is dit te maken? :) Heb al een komma en punt geprobeerd, maar dat blijft hij afronden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Rappie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:01:
Vandaag Youless meter ontvangen, na wat op en neer schuiven met de meter krijg ik nu ook waardes terug op mijn Ferrarismeter, probleem met de kast die er omheen zit van enexis verwacht ik. Deze reflecteerde alles, door de led nu boven de klittenband te plaatsen wordt minder licht weerspiegelt.

Nu zit ik enkel met 1 kleine meetafwijking. Mijn meter doet 187.5 omwentelingen per KW, en de interface ondersteund geen halve getallen .... @Youless, is dit te maken? :) Heb al een komma en punt geprobeerd, maar dat blijft hij afronden....
Er kan alleen een geheel getal worden ingegeven. Eerlijk gezegd dachten we bij het ontwerp dat de omw/kWh altijd een heel getal was, maar die 187.5 blijkt dus te kunnen voorkomen. Het lijkt erop dat dit de enige voorkomende meter constante is die niet een geheel getal is. Als je 187 invoert krijg je een afwijking in de meting van 0,27%. Het is dus een kleine afwijking wat voor het krijgen van inzicht in je verbruik vermoedelijk niet uit zal maken. Het stond in elk geval al op onze wensenlijst als een verbeterpunt voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De YouLess weigert samen te werken met mijn xs4all adsl modem (Fritz Box 7340),
prima support van YouLess maar probleem zit in de ethernet aansluiting van de 7340...
Ik overweeg nu de 7360 te gaan vragen aan xs4all, zodat ik daar mijn YouLess aan
kan hangen (ipv nog een extra router/switch nodig te hebben...)

Heeft iemand een YouLess aan een Fritz Box 7360 hangen en werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm. Kom er gisteravond achter dat de YouLess niet meer bereikbaar is. Net eens gekeken, led knippert bij een puls en ethernet is ook behoorlijk actief. Dadelijk maar eens powercycle doen.

/edit
Na een powercycle werkt het weer. Wel al sinds donderdag geen data meer dus.
@YouLess, bekend probleem? Want spontane vastlopers is natuurlijk niks...

[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 23-06-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 461285 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:45:
De YouLess weigert samen te werken met mijn xs4all adsl modem (Fritz Box 7340),
prima support van YouLess maar probleem zit in de ethernet aansluiting van de 7340...
Ik overweeg nu de 7360 te gaan vragen aan xs4all, zodat ik daar mijn YouLess aan
kan hangen (ipv nog een extra router/switch nodig te hebben...)

Heeft iemand een YouLess aan een Fritz Box 7360 hangen en werkt dat?
Welke poort pak je? En heb je die misschien als tv poort ingesteld?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teacher schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:00:
[...]

Welke poort pak je? En heb je die misschien als tv poort ingesteld?
Ik heb allebei de ethernet poorten geprobeerd, tv poort?
heb ik niet gezien in de instellingen van de 7340

heb jij een werkende 7340 met YouLess dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Ik heb ook een fritzbox 7340 en dat werkt inderdaad niet, de fritzbox kan niet overweg met 10mbit half duplex. Ik heb een zuinige gigabit switch gekocht (TP-Link TL-SG1005) en de Youless daar in gestopt, werkt perfect!

Is een bekende bug trouwens van de 7340, ook in dit topic al voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243126

Ik heb sinds een aantal dagen de youless op de frtizbox 7390 draaien,geeft geen problemen.

Zou het script van LA ook op mijn eigen site kunnen draaien,ik beschik niet over een NAS of iets dergelijks.
tot nu toe lukt het mijn nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@-LA-; Godsamme man, mooi werk!
In 5 minuten werkend op mijn Debian doos. Nadat ik eerst weer de YouLess heb moeten powercyclen. Dat ding crashed om de haverklap! @YouLess, hoe kan dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
Zo, gisteravond 'even' aan het stoeien geweest met het script van -LA-, versie 1.2.2. Ziet er heel mooi uit! d:)b
Live en maanddata werken prima.

Dit draait nu op mijn DS408 (DSM 4.0-2228).

Als laatste wilde ik de cronjob instellen. Die eerst getest via putty (ssh). En helaas, ik kreeg de volgende foutmelding:

Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY' in /volume1/web/monitor/classes/database.class.php on line 14

Nou had ik al gezien dat deze melding voorbij is gekomen. Dus bij webservices de php-extensies gecontroleerd en daar staat pdo_mysql gewoon aangevinkt. Alles maar aangezet om te kijken of het iets anders zou zijn wat er mist. Syno dan ook maar herstart, maar het helpt nog niet.

Iemand ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
Wurmie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:19:
Beste allemaal,

Ik heb al heel veel gehad aan al jullie tips om de versie van -LA- goed werkend te krijgen.
Helaas heeft vrijwel iedereen het hier over Synology NASsen, ik heb een QNAP.

Ondertussen heb ik het systeem dusdanig draaien dat ik de live- en maandweergave werkend heb, maar de rest nog niet.
Als ik handmatig de cronjob.php krijg, krijg ik als foutmelding:

PHP Fatal error: Class 'PDO' not found in /share/HDA_DATA/Web/classes/database.class.php on line 13

PDO zou ondersteund moeten worden op mijn NAS volgens de diverse forums.

Kortom, eigenlijk werkt alles muv het inlezen van de data in de database (tenminste, daar lijkt het op).

Zelf ben ik behoorlijk Noobish mbt php, cronjobs etc...

Bedankt voor het meedenken....
Ondersteunen is mooi, maar is het ook geactiveerd?

Heb je 'install.php' aangeroepen?
RAdV schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:06:
Zo, gisteravond 'even' aan het stoeien geweest met het script van -LA-, versie 1.2.2. Ziet er heel mooi uit! d:)b
Live en maanddata werken prima.

Dit draait nu op mijn DS408 (DSM 4.0-2228).

Als laatste wilde ik de cronjob instellen. Die eerst getest via putty (ssh). En helaas, ik kreeg de volgende foutmelding:

Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY' in /volume1/web/monitor/classes/database.class.php on line 14

Nou had ik al gezien dat deze melding voorbij is gekomen. Dus bij webservices de php-extensies gecontroleerd en daar staat pdo_mysql gewoon aangevinkt. Alles maar aangezet om te kijken of het iets anders zou zijn wat er mist. Syno dan ook maar herstart, maar het helpt nog niet.

Iemand ideeën hierover?
Hier weet ik ook niet direct een antwoord op. Ik zal het verder onderzoeken en misschien heeft iemand anders nog wel ideeën hierover. :)

[ Voor 34% gewijzigd door -LA- op 24-06-2012 12:41 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 08:04
YouLess schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:52:
[...]

Er kan alleen een geheel getal worden ingegeven. Eerlijk gezegd dachten we bij het ontwerp dat de omw/kWh altijd een heel getal was, maar die 187.5 blijkt dus te kunnen voorkomen. Het lijkt erop dat dit de enige voorkomende meter constante is die niet een geheel getal is. Als je 187 invoert krijg je een afwijking in de meting van 0,27%. Het is dus een kleine afwijking wat voor het krijgen van inzicht in je verbruik vermoedelijk niet uit zal maken. Het stond in elk geval al op onze wensenlijst als een verbeterpunt voor de toekomst.
Inderdaad, vooralsnog zit er een afwijking van 4kwh op 2 dagen meten in (die 0,27% is dus te verwaarlozen), heb de meter opnieuw gepositioneerd boven de draaischijf, waarschijnlijk was dit toch nog niet helemaal in orde.

Of komt het door mijn 187,5 rotaties per kwh, dat dit te weinig is om goed te kunnen meten? Hij blijft namelijk vaak op het zelfde getal hangen ondanks dat ik dingen aan en uitschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 11:01
-LA- schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:36:
[...]
Ondersteunen is mooi, maar is het ook geactiveerd?

Heb je 'install.php' aangeroepen?
Voor zover ik het weet is het geactiveerd, ik heb in de php.ini file het onderstaande opgenomen:
extension=pdo.so
extension=pdo_mysql.so

Ik heb de installatie via install.php gedaan en de databases zijn correct gecreëerd.

Phpinfo geeft hetvolgende aan:

PDO
PDO support enabled
PDO drivers sqlite, mysql, sqlite2

pdo_mysql
PDO Driver for MySQL, client library version 5.1.36

pdo_sqlite
PDO Driver for SQLite 3.x enabled
PECL Module version (bundled) 1.0.1 $Id: pdo_sqlite.c 293036 2010-01-03 09:23:27Z sebastian $
SQLite Library 3.3.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majkowski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 07:22
Rappie schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Inderdaad, vooralsnog zit er een afwijking van 4kwh op 2 dagen meten in (die 0,27% is dus te verwaarlozen),....
Wat is dan jou verbruik per dag als 4kwh de afwijking per 2 dagen is? ik kom dan snel om een kleine 1482 kwh in twee dagen. Mag ik vragen waar jij je Youless gebruikt?

Ik heb mijn Youless nu een week, mijn huis heeft geen gas, wordt nog puzzelen om te kijken hoe ik de warmtepomp zo efficiënt mogelijk kan inregelen, daar is de Youless uitermate geschikt voor. Zeker te samen met de script van -LA- waarvoor alle lof _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
UltraSub schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:52:
@-LA-; Godsamme man, mooi werk!
In 5 minuten werkend op mijn Debian doos. Nadat ik eerst weer de YouLess heb moeten powercyclen. Dat ding crashed om de haverklap! @YouLess, hoe kan dat??
Een mogelijke verklaring is dat de YouLess niet goed met de ethernet poort van je modemrouter wil functioneren, zoals door anderen voor de Fritzbox 7340 is gemeld. In dat geval telt de YouLess wel gewoon door (groene LED blijft knipperen), maar is dan niet meer bereikbaar. Als je de mogelijkheid hebt om op een andere (switch) poort in te prikken i.p.v. op het modem, dan lost dat waarschijnlijk het probleem op.

@Rappie: Als je contact opneemt met support dan helpen we je om de detectie 100% te krijgen. Het klinkt alsof dat nu nog niet zo is.

[ Voor 3% gewijzigd door YouLess op 24-06-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rappie schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Inderdaad, vooralsnog zit er een afwijking van 4kwh op 2 dagen meten in (die 0,27% is dus te verwaarlozen), heb de meter opnieuw gepositioneerd boven de draaischijf, waarschijnlijk was dit toch nog niet helemaal in orde.

Of komt het door mijn 187,5 rotaties per kwh, dat dit te weinig is om goed te kunnen meten? Hij blijft namelijk vaak op het zelfde getal hangen ondanks dat ik dingen aan en uitschakel.
187.5 rotaties per kWh is ook wel weinig.
Stel je verbruik is 200 Watt, dan is dat 187.5 * 0.2 = 37.5 omw./uur.
Oftewel 96 sec per puls.
Wanneer je verbruik dus nog lager is, moet je minuten lang wachten tot een volgende update.
En eigenlijk moet je 2 updates wachten voor het geval je tussen 2 updates het apparaat aan- of uitschakelt en dus een kleinere verandering ziet dan je zou verwachten.

Dat is dus bij deze ook gelijk een vraag/verzoek richting YouLess;
In de app (in elk geval bij Android) staat een getal met een pijltje wat het verschil aangeeft. Echter dan moet je de laatste 2 updates bij elkaar optellen om een idee te krijgen van het verbruik van een apparaat.
Dat is niet helemaal lekker werken.
Is het misschien een idee om dat op een andere manier te kunnen verwerken in 't beeld? Bijvoorbeeld een getal ernaast wat de som is van de laatste 2 updates?
Of de Reset-to-zero optie die ik al eerder voorstelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
YouLess schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:37:
[...]

Een mogelijke verklaring is dat de YouLess niet goed met de ethernet poort van je modemrouter wil functioneren, zoals door anderen voor de Fritzbox 7340 is gemeld. In dat geval telt de YouLess wel gewoon door (groene LED blijft knipperen), maar is dan niet meer bereikbaar. Als je de mogelijkheid hebt om op een andere (switch) poort in te prikken i.p.v. op het modem, dan lost dat waarschijnlijk het probleem op.
Hmm, wel sterk. Maak je toch zelden mee dat apparatuur niet goed functioneert met een ethernetport.
Anyway, ik test het wel ff, prik hem zo om naar een Netgear switch er naast. Ik koppel wel even terug. Moet ik zo uit zijn, want hij verliest de ethernet connectie nu minimaal 1x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Ik zit momenteel in een appartement zonder stroom of ethernet in de meterkast. Met een paar maandjes hoop ik te verhuizen naar een woonhuis waar dat wel allemaal het geval is. En kan niet wachten om dan ook een Youless te gaan gebruiken.
Hoog gadget en tweak gehalte, en nog nuttig ook.
Als webdeveloper kan ik mijn lol niet op met de open data-api.

Alleen dan de afweging.. nu al bestellen, of wachten en hopen dat er een nieuwe, nog betere versie op de korte-termijn planning staat die dan beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
@-LA-: Stop maar met zoeken... het werkt ondertussen.

Komt nu het zware deel: het was mijn fout. |:( Ik was op SSH als admin ingelogd en niet als root. Je MOET dus als root zijn ingelogd om op de juiste manier die functies aan te kunnen spreken. 8)7

Nu nog ff uitzoeken hoe het kan dat ik het nu al bijna 18:00 uur heb in het dagverbruik... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
@-LA-

Klopt het dat in de "week" view (van jou super monitor) de knopjes 1m 3m 6m YTD 1y ALL niet werken?

[ Voor 11% gewijzigd door Mr-Leo op 25-06-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 19:47

Bozevkwa

The Falcons have landed

RAdV schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:42:
Nu nog ff uitzoeken hoe het kan dat ik het nu al bijna 18:00 uur heb in het dagverbruik... :?
Heb je meermalen per uur de gegevens van de Youless opgehaald met het php scriptje om te testen?

-LA-'s tool gaat er vanuit dat je 1 maal per uur de data uit de Youless uitleest. Doe je dat vaker, dan ziet de tool dat als een nieuwe uur meeting.
Oplossing: in de database handmatig de 'extra' meetingen verwijderen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Bozevkwa op 25-06-2012 10:15 . Reden: Typo ]

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
Bozevkwa schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:14:
[...]

Heb je meermalen per uur de gegevens van de Youless opgehaald met het php scriptje om te testen?

-LA-'s tool gaat er vanuit dat je 1 maal per uur de data uit de Youless uitleest. Doe je dat vaker, dan ziet de tool dat als een nieuwe uur meeting.
Oplossing: in de database handmatig de 'extra' meetingen verwijderen :)
Dat is correct en tevens juist.... ieder half uur heb ik ingesteld staan (*/30). Ik zal vanavond die extra data er uit halen en de crontab aanpassen en herstarten. Dat kan ik vanaf hier niet helaas.

Dank! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
Mr-Leo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:49:
@-LA-

Klopt het dat in de "week" view (van jou super monitor) de knopjes 1m 3m 6m YTD 1y ALL niet werken?
Ja is een bugje denk ik (voorheen was het iets van 1uur 1 dag 1 week geloof ik). Denk dat er bij een update iets fout is gegaan.

Ben tijdje op vakantie geweest dus ik zal weer even opnieuw in de code moeten duiken ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdV
@Bozevkwa: 't is nu helemaal goed. Dank voor je meedenken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:04:
[...]
Hmm, wel sterk. Maak je toch zelden mee dat apparatuur niet goed functioneert met een ethernetport.
Anyway, ik test het wel ff, prik hem zo om naar een Netgear switch er naast. Ik koppel wel even terug. Moet ik zo uit zijn, want hij verliest de ethernet connectie nu minimaal 1x per dag.
De ethernet poorten van de FB7340 zijn in elk geval erg kieskeurig heb ik zelf ook vernomen. Dus dat kan ik beamen dat dat niet met alles direct samenwerkt. Na een switch is het geen enkel probleem meer en werkt alles zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nu van de Netgear WNDR3700 afgehaald, en op een Netgear switch gezet. Tot nu toe stabiel inderdaad.

@-LA-
Ik heb net de tables leeg gegooid omdat ik rare tijden had. Even gewacht tot de cronjob net had gelopen, en toen dagverbruik opgevraagd. Krijg ik van 00.00 uur tot 01.00 uur. Voor ik ze leeg gooide had ik ook van die rare tijden. Ergens klopt er iets niet. Datum op de server staat goed, wordt middels ntp gesynced en net gechecked. Dus dat is het niet. De YouLess loopt ook correct.
Ik snap het even niet. Hier de inhoud nu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
--
-- Dumping data for table `data_h`
--

INSERT INTO `data_h` (`id`, `time`, `unit`, `delta`, `value`, `inserted`) VALUES
(1, '2012-06-25 22:05:00', 'Watt', 60, '" 1116"," 1020"," 1092"," 1092"," 1080"," 1020"," 1056"," 1056"," 1068"," 1044"," 1092"," 1176"," 1200"," 1260"," 1260"," 1260"," 1260"," 1290"," 1260"," 1290"," 1290"," 1260"," 1350"," 1320"," 1230"," 1230"," 1320"," 1260"," 1290"," 1230"," 1350"," 1380"," 1440"," 1350"," 1350"," 1320"," 1290"," 1350"," 1290"," 1350"," 1320"," 1380"," 1350"," 1176"," 1128"," 1152"," 1230"," 1188"," 1230"," 1200"," 1200"," 1128"," 1260"," 1092"," 1032"," 1032"," 1032"," 1020"," 1008"," 1032"', '2012-06-25 23:05:01');

-- --------------------------------------------------------

-- Dumping data for table `kwh_h`
--

INSERT INTO `kwh_h` (`id`, `kwh`, `inserted`) VALUES
(1, '244,021', '2012-06-25 23:05:01');

Zie ik het nu goed dat er per keer dat data op wordt gehaald er een uur aan data in de table wordt gepleurd? Maar waarom laat de grafiek dan niet de tijd zien die er bij hoort? :)

/edit
En wat gebeurt er nou eigenlijk als de collector een keer te veel loopt? (Te weinig levert gewoon een gap op?)

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
TD-er schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:19:
[...]

187.5 rotaties per kWh is ook wel weinig.
Stel je verbruik is 200 Watt, dan is dat 187.5 * 0.2 = 37.5 omw./uur.
Oftewel 96 sec per puls.
Wanneer je verbruik dus nog lager is, moet je minuten lang wachten tot een volgende update.
En eigenlijk moet je 2 updates wachten voor het geval je tussen 2 updates het apparaat aan- of uitschakelt en dus een kleinere verandering ziet dan je zou verwachten.

Dat is dus bij deze ook gelijk een vraag/verzoek richting YouLess;
In de app (in elk geval bij Android) staat een getal met een pijltje wat het verschil aangeeft. Echter dan moet je de laatste 2 updates bij elkaar optellen om een idee te krijgen van het verbruik van een apparaat.
Dat is niet helemaal lekker werken.
Is het misschien een idee om dat op een andere manier te kunnen verwerken in 't beeld? Bijvoorbeeld een getal ernaast wat de som is van de laatste 2 updates?
Of de Reset-to-zero optie die ik al eerder voorstelde :)
Wat we nu in gedachten hebben is het bij elkaar optellen c.q. samenvoegen van 2 delta's wanneer ze hetzelfde teken/richting hebben en meteen achter elkaar volgen. Dat zou denk ik je verzoek dekken.

Jou reset-to-zero idee is daarbij dan nog een nuttige aanvulling, voor als je bijvoorbeeld meerdere verbruikers achter elkaar aan wil schakelen om te zien wat het gecombineerd effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 19:47

Bozevkwa

The Falcons have landed

UltraSub schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:16:
Nu van de Netgear WNDR3700 afgehaald, en op een Netgear switch gezet. Tot nu toe stabiel inderdaad.

@-LA-
Ik heb net de tables leeg gegooid omdat ik rare tijden had. Even gewacht tot de cronjob net had gelopen, en toen dagverbruik opgevraagd. Krijg ik van 00.00 uur tot 01.00 uur. Voor ik ze leeg gooide had ik ook van die rare tijden. Ergens klopt er iets niet. Datum op de server staat goed, wordt middels ntp gesynced en net gechecked. Dus dat is het niet.

Zie ik het nu goed dat er per keer dat data op wordt gehaald er een uur aan data in de table wordt gepleurd? Maar waarom laat de grafiek dan niet de tijd zien die er bij hoort? :)

/edit
En wat gebeurt er nou eigenlijk als de collector een keer te veel loopt? (Te weinig levert gewoon een gap op?)
Ik kan deze vraag ook wel beantwoorden :)

De grafiek van -LA- maakt geen gebruik van de datum in je database bij het opbouwen van de grafiek (deze wordt alleen gebruikt bij de dag selectie), maar gaat er vanuit dat er 1x per uur 60 metingen worden toegevoegd.
In jou geval: je hebt 1 meeting in de database staan en die begint dus om 00:00 tot 01:00.

Dit is alleen een probleem op de eerste dag dat je het script hebt geïnstalleerd. Je zult zien dat vandaag je netjes in de pas loopt (mits je 1x per uur je cronjob draait)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Het is dus ook aan te bevelen om de chronjob op het hele uur te draaien begrijp ik. (00:00 - 01:00 - 02:00 - etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
edit:
Verkeerd gelezen

[ Voor 88% gewijzigd door frickY op 26-06-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bozevkwa schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:52:
[...]

Ik kan deze vraag ook wel beantwoorden :)

De grafiek van -LA- maakt geen gebruik van de datum in je database bij het opbouwen van de grafiek (deze wordt alleen gebruikt bij de dag selectie), maar gaat er vanuit dat er 1x per uur 60 metingen worden toegevoegd.
In jou geval: je hebt 1 meeting in de database staan en die begint dus om 00:00 tot 01:00.

Dit is alleen een probleem op de eerste dag dat je het script hebt geïnstalleerd. Je zult zien dat vandaag je netjes in de pas loopt (mits je 1x per uur je cronjob draait)
En inderdaad, hij loopt in de pas nu. :)
Mr-Leo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:43:
Het is dus ook aan te bevelen om de chronjob op het hele uur te draaien begrijp ik. (00:00 - 01:00 - 02:00 - etc)
Dat maakt niet uit zo te zien. Mijn gegevens kloppen nu (zover ik nu kan beoordelen). Hij staat hier op iedere 5e minuut van het uur, omdat ik al erg veel in cron heb staan op het uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 23:14

DDX

Denk dat ik er ook maar eentje ga bestellen gewoon voor de leuk (en beetje handig)
Zijn er ook nog plannen voor gas en water versie ?

Had de Enymate.nl gevonden, maar wat ik zo vind is dat beetje gestorven ?
(die heeft 2 sensoren extra voor gas en water)

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 26-06-2012 20:05 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zo, mijn YouLess is binnen. Had hem eerst met mijn stomme kop op de verkeerde plek geplakt, maar nu zit ie goed en hij doet het :)

Binnenkort maar eens kijken naar alle toffe scripts die er hier voorbij komen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Heb mijn YouLess ook binnen, gelijk geïnstalleerd en doet wat hij moet doen. Ik zag dat je ook je meterstand in kan vullen, maar heb thuis een dubbele meter (ISKRA MT-300 digitaal (rode ledpuls)). We hadden altijd twee tarieven, dat hebben we niet meer, alleen de meters blijven wel switchen om 21:00 en 7:00. Dit komt nog in een update om dit in te kunnen voeren? :D

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef110
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 07:08
Zo vandaag ook even mijn youless gemod, hij werkte wel prachtig via de led van mijn meter maar omdat ik toch een s0 contact had wou ik deze wel benutten. Ook kan nu de behuizing waar de meter in zit weer dicht.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.svitterzon.nl/thumb.php?src=cache%2Falbums%2FZonnepanelen%2Fdataloggen%2F20120629_203939.jpg&size=550&ratio=OAR&save=1

Afbeeldingslocatie: http://gallery.svitterzon.nl/thumb.php?src=cache%2Falbums%2FZonnepanelen%2Fdataloggen%2F20120629_205446.jpg&size=550&ratio=OAR&save=1

stef

4350Wp 48 heatpipes 300L boiler cv ondersteuning met houtcv + zelfbouw L/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:25:
Heb mijn YouLess ook binnen, gelijk geïnstalleerd en doet wat hij moet doen. Ik zag dat je ook je meterstand in kan vullen, maar heb thuis een dubbele meter (ISKRA MT-300 digitaal (rode ledpuls)). We hadden altijd twee tarieven, dat hebben we niet meer, alleen de meters blijven wel switchen om 21:00 en 7:00. Dit komt nog in een update om dit in te kunnen voeren? :D
Gewoon even bij elkaar optellen en dan invoeren toch?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Tof tooltje van -LA-, werkt erg fijn. Ik kom alleen één "raar" dingetje tegen. De data in het overzicht kloppen niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m7Ey3MjvrzZlMFRBHZl4ssUH/full.png

Het gekke is dat hij als datum maandag 25 juni aangeeft. Maar ik heb mijn YouLess pas sinds donderdagmiddag aanstaan. Doe ik iets verkeerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majkowski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 07:22
Nee je doet niks verkeerd, vanaf morgen loopt de tijd correct, voor meer details check dit ff dit forum iets terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Ach, ik ben natuurlijk weer te snel aan het blaten! Dank Majkowski, ik ga gewoon rustig afwachten :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vandaag lag de youless in m'n brievenbus, heb hem installed en draait inmiddels zo'n 2 uurtjes.

Ook de Bidgely upload geconfigureerd, maar op bidgely zie ik nog geen data/grafiekjes terug.
Is er een minimale tijd die geupload moet worden of gaat er wat mis hier ?
Op de youless geeft hij bij upload status ok aan, en op de bidgely website geeft hij Energy Monitor Connection Status: GOOD aan.
(en de token is gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
DDX schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:51:
Vandaag lag de youless in m'n brievenbus, heb hem installed en draait inmiddels zo'n 2 uurtjes.

Ook de Bidgely upload geconfigureerd, maar op bidgely zie ik nog geen data/grafiekjes terug.
Is er een minimale tijd die geupload moet worden of gaat er wat mis hier ?
Op de youless geeft hij bij upload status ok aan, en op de bidgely website geeft hij Energy Monitor Connection Status: GOOD aan.
(en de token is gelijk)
Daar gaat inderdaad wat tijd overheen. Misschien tijd voor een uitgebreide topicstart met wat vragen/antwoorden en interessante links (o.a. naar de tool van -LA-)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:53:
[...]

Daar gaat inderdaad wat tijd overheen. Misschien tijd voor een uitgebreide topicstart met wat vragen/antwoorden en interessante links (o.a. naar de tool van -LA-)?
Dat is wel een goed idee.
* TD-er zal vanavond of morgen even een nieuwe startpost bakken/bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Inmiddels staat er wat data idd :)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/f6vwz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Die piek elk uur is je server die een cronjob draait om deze data uit te lezen? :+

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 30-06-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zoiets zou je bijna zeggen ja, maar nee server verbruikt op dat moment niet meer ofzo.
Nog geen idee wat het is (vermoed koelkast?), maar eens kijken of dat 's nachts ook zo blijft.
(is ook niet precies zelfde moment, maar wel ongeveer om het uur)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 30-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwi71
  • Laatst online: 27-04 08:05
Ik heb mijn youless nu ook binnen, werkt als een trein. Maar heeft iemand al een draaistroommeter veranderd, zodat je meer pulsen krijgt? Ik heb een oude meter liggen met 375 omw/kWh. Nu wil ik (voor mijn zonnepanelen) deze naar 1500 omw/min brengen door extra markeringen aan te brengen op de draaischijf. Wat kan ik hiervoor gebruiken? Gewoon een zwarte stift? En hoe lang moeten de streepjes minimaal worden?

@youless: enig idee wanneer het mogelijk is om van poort 80 af te stappen met de youless?
Ik heb nu mijn eigen server maar even uitgezet om de youless te testen, maar ik zou deze wel weer online willen hebben. Anders moet ik kijken of de server op een andere poort kan, maar zo handig ben ik daar ook weer niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

kiwi71 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:45:
Ik heb mijn youless nu ook binnen, werkt als een trein. Maar heeft iemand al een draaistroommeter veranderd, zodat je meer pulsen krijgt? Ik heb een oude meter liggen met 375 omw/kWh. Nu wil ik (voor mijn zonnepanelen) deze naar 1500 omw/min brengen door extra markeringen aan te brengen op de draaischijf. Wat kan ik hiervoor gebruiken? Gewoon een zwarte stift? En hoe lang moeten de streepjes minimaal worden?
Ik zou 1500 omw/kWh doen, ipv 1500 omw/min. :+ Of eigenlijk spreek je dan meer van pulsen/kWh ipv omw per kWh.
Lijkt me dat een zwarte merk stift prima voldoet. Of zwarte tape. Alleen dat laatste kan misschien na verloop van tijd gaan loslaten.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 01-07-2012 12:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 12:34

pezevenK-

#dont.hate

Ik heb een 'probleem'.. ik heb nu enkele weken een meter hangen. En dit werkte prima.

Nu wilde ik vanmorgen fanatiek mijn lekstroom gaan meten, door in de meterkast wat groepen uit te schakelen.
Nu deed ik per ongeluk ook de groep van mijn meterkast zelf (waar de youless en PoE adapter hangen) stom natuurlijk, maar had er even geen erg in.
Nu is het zo, dat vanaf dat moment, nadat de stroom weer terug was, de youless een continue (stabiel) vebruik aan geeft. Dit was eerst 0.
Eerst dacht ik dat het met PoE Adapter niet meer geconfigureerd was. Maar de Youless was wel te bereiken op zijn IP en kon ook instellingen wijzigen. Dus qua netwerk geen probleem.

Toen heb ik toch maar even de meter anders gehangen (beter uitgericht imo) na een aantal seconde had ik ineens een vebruik van 59 watt. Dus ik dacht van, het werkt allemaal weer. Maar hier heeft hij meer dan een half uur op gestaan. Dat klopt natuurlijk niet, want mijn vorige metingen waren een gem. verbruik van +- 250 watt en met de TV en UPC box richting de 400 watt.

Ik heb toen vervolgens weer de netwerk config gestart, maar dit maakte niets uit. Ik heb daarna nog een aantal maal het apparaat verhangen. En toen kreeg ik na een aantal tellen weer een stabiele waarde. En er verandere weer niets.

Nadat ik hier al een uur of 2 mee bezig was, heb ik het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen gebracht, ong een stuk of 20x mijn utp kabel eruit/erin gestoken, toen begon de status led eindelijk te knipperen.

toen de handleiding maar opnieuw gevolgd (misschien was ik iets vergeten) en toen WEER een vaste waarde, mijn vebruik staat nu al 45min op 51Watt

Ik zie de status led overigens ook niet oplichten als ik mijn zwarte streepje door de 'laser' zie gaan.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt, of zie ik toch nog een instelling over het hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/21328589/uploads/youless.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

pezevenK- schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:00:
Ik heb een 'probleem'.. ik heb nu enkele weken een meter hangen. En dit werkte prima.

Nu wilde ik vanmorgen fanatiek mijn lekstroom gaan meten, door in de meterkast wat groepen uit te schakelen.
...
De oorzaak is dat de Youless alleen zijn actuele verbruik bijwerkt op het moment dat de kWh meter een puls afgeeft. Bij geen of heel laag verbruik, kan dat heeeeeeel lang duren.
Het is dus "by design".
Voorbeeld: je verbruikt momenteel 300 Watt, en je schakelt alles af zodat je verbuik 0 Watt wordt.
De Youless blijft vanaf dat moment een actueel verbruik van 300 Watt aangeven, totdat de kWh meter weer een puls geeft... Maar die komt niet omdat het verbruik 0 is.
Verbruik je b.v. 10 Watt, dan duurt het gewoon heel lang. :)

Zie ook punt 2 in remco_k in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter".

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 01-07-2012 12:09 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

ja dat snap ik, maar die puls, dat is toch het zwarte streepje op mijn analoge meter? of begrijp ik dat verkeerd?
Die zie ik namelijk voorbij mijn rode 'laser' komen.

Ik heb namelijk nu al 4 bakken koffie op, koffiezetapparaat doet namelijk naar +- 1500 watt peaken als ik een bakkie zet.
Puur dus om te kijken of hij was oppikt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

pezevenK- schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:09:
ja dat snap ik, maar die puls, dat is toch het zwarte streepje op mijn analoge meter? of begrijp ik dat verkeerd?
Ja.
Die zie ik namelijk voorbij mijn rode 'laser' komen.
Als het zwarte streepje voorbij komt, is dat een puls. Gelijkertijd moet de LED op de Youless gaan branden -en- dan (alleen op dat moment) wordt het actuele verbruik bijgewerkt.
Knippert de LED op de Youless niet, dan is er inderdaad iets mis met de uitrichting, of je hebt last van overmatige lichtinval.

Waar ik op reageerde, was dat je volgens je post je verbruik had gereduceerd tot bijna 0 Watt. En dat zorgt ervoor dat de kWh meter nagenoeg stilstaat en dus ook geen puls geeft, waardoor de Youless (voorlopig) geen update meer maakt van het laatste actuele verbruik. En dat is op zich normaal.
Ik heb namelijk nu al 4 bakken koffie op, koffiezetapparaat doet namelijk naar +- 1500 watt peaken als ik een bakkie zet.
Puur dus om te kijken of hij was oppikt,
Dat zou het actuele verbruik in ieder geval niet minuten lang verkeerd moeten laten staan.
Toch nog maar even de fysieke uitrichting checken dan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

Aha, nee ik had mijn verbruik niet op 0 gekregen, maar daar bleef mijn youless op staan nadat de stroom van het apparaat was.

Ik woon in een appartement, dus mijn meterkast is op de galerij, zodra ik die open doe, komt er licht binnen.

Als ik door het glaasje kijk, zie ik de rode led, duidelijk op de draaischijf komen. En zodra de puls voorbij komt, knippert hij niet, ook als ik de boel "verduister"

En zoals ik al zei, dit gebeurde allemaal toen de stroom eraf ging, ik heb toen niet aan de youless zelf gezeten. Dit deed ik pas nadat ik die 0 waarde continue kreeg.
Dus het uitrichten heeft dit niet veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwi71
  • Laatst online: 27-04 08:05
pezevenK- schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:19:
Dus het uitrichten heeft dit niet veroorzaakt.
Wat mij gisteren opviel: als je de youless van het klittenband afhaalt en met je hand de sensor afdicht van de youless, gaat er ook het lampje branden van de youless. Dit ziet hij als een puls. Anders misschien even de youless wat langere tijd van de stroom afhalen en dan overnieuw beginnen?

Ook zie ik input op 16% staan. Bij mijn staat deze (digitale meter) op 0% en bij een puls op 100%. Hoe zit dat normaal bij jouw draaistroommeter? Weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 13:58

MieJuul

3970Wp

@Youless

Ik heb gisteren de windows 7 widget toegevoegd, maar nu valt me iets op.
Ik zal de situatie even schetsen:

Ik heb de youless op een digi kwh-meter met led-puls van 6000x per kWh
De kwh-meter meet alleen de opbrengst van m'n panelen.

De widget zou volgens zeggen live de waarde weergeven.
Echter met het huidige weer (zon en wolken) viel me op dat de widget niet snel genoeg schakeld.
Het blijkt dat de widget ververst als de youless-meterstand 0.001 verspringt.
Nou gebeurd het geregeld dat tijdens een zonnige periode de opbrengst bv 350 Watt bedraagt.
De stand verspringt 0.001, en de widget geeft netjes 350 Watt aan.
Nu komt er een dikke wolk voor en de opbrengst kelderd naar, zeg 50 Watt.
Nu zijn er 6 pulsen nodig eer de stand weer 0.001 verspringt.
Dit duurt met 50 Watt echter best een tijd, dus al die tijd geeft de widget 350 Watt aan.

Is het een optie om de widget zo aan te passen dat ie in te stellen is op het aantal pulsen ipv dat ie kijkt naar de meterstand?

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MieJuul schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:19:
@Youless
Is het een optie om de widget zo aan te passen dat ie in te stellen is op het aantal pulsen ipv dat ie kijkt naar de meterstand?
Eh... de widget kijkt gewoon naar de data die de youless geeft en dit is a.d.v. de pulsen. De youless update zijn informatie pas als hij een nieuwe pulse krijgt. Er zit geen intelligentie achter dat als dezelfde tijd als de vorige pulse is verstreken dat de meter minder watt gaat aangeven.

Hier is al eerder over gesproken en dit is een bewuste keuze geweest omdat vele mensen het anders niet snappen.

[ Voor 39% gewijzigd door DutchKel op 01-07-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-

pezevenK-

#dont.hate

kiwi71 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:15:
[...]

Wat mij gisteren opviel: als je de youless van het klittenband afhaalt en met je hand de sensor afdicht van de youless, gaat er ook het lampje branden van de youless. Dit ziet hij als een puls. Anders misschien even de youless wat langere tijd van de stroom afhalen en dan overnieuw beginnen?

Ook zie ik input op 16% staan. Bij mijn staat deze (digitale meter) op 0% en bij een puls op 100%. Hoe zit dat normaal bij jouw draaistroommeter? Weet je dat toevallig?
Als ik me hand voor de sensor houd, knippert mijn status led ook niet.

Over de input durf ik niets te zeggen, ik heb alleen in het begin naar de webinterface gekeken, toen ik de youless moest instellen. Ik kreeg toen al heel snel reeele waardes, die ik aflas op mijn iphone of Win7 widget.
de afgelopen 2 weken heb ik dus goede metingen kunnen doen. dwz bijv de afzuiger aan en uit en ik kon 'live' het verschil zien.

Ik ben al 2 keer opnieuw begonnen, maar goed, ik ga het nu nog een keer proberen. Heb zojuist de stroom eraf gehaald. Probeer het over een uurtje weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

kfaessen schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Eh... de widget kijkt gewoon naar de data die de youless geeft en dit is a.d.v. de pulsen. De youless update zijn informatie pas als hij een nieuwe pulse krijgt. Er zit geen intelligentie achter dat als dezelfde tijd als de vorige pulse is verstreken dat de meter minder watt gaat aangeven.

Hier is al eerder over gesproken en dit is een bewuste keuze geweest omdat vele mensen het anders niet snappen.
Dat snap ik, maar het gaat mij om de communicatie van de widget met de youless.
In mijn geval ververst de widget pas na 6 pulsen.
Terwijl het verschil tussen bv puls 1-2 en 5-6 fors kan zijn.
Dus zo "live" is de weergeven stand van de widget niet.

De widget is zo ingesteld dat ie ververst op de meterstand van de youless, en dat gaat per 0.001 kWh (oftewel 6 pulsen)

De youless berekend de actuele waarde aan de hand van de tijd tussen 2 pulsen.
De widget geeft de waarde weer die geldt op het moment dat de meterstand met 0.001 verspringt.

Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om de widget naar de pulsen te laten kijken zoals de youless zelf dat ook doet.

Nog anders gezegd:
Is de widget zo aan te passen dat ie dezelfde waarde aangeeft die je ook ziet in het hoofdscherm van de youless bij "actueel verbruik"?

[ Voor 20% gewijzigd door MieJuul op 01-07-2012 15:25 . Reden: verduidelijking ]

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De app op Android is in elk geval een stuk meer real-time.
Mogelijk die voor Apple apparaten ook.
Ik heb begrepen dat de Widget onder Windows de boel filtert, zodat de meter een beetje constante waarden geeft en niet al te veel staat te schommelen.
Eigenlijk wil je dus een optie in de Widget om die filtering in te stellen.

En voor die YouLess die na een storing niet meer werkt, ik zou 'm even een kwartiertje ofzo zonder stroom te zetten. Dus zowel de ethernet los alswel de adapter. (en ook de adapter uit het stopcontact).

Soms zie je wel eens dat een condensator ergens een signaaltje hoog kan houden en zodoende de boel in een ongedefinieerde toestand kan houden. Dan is niet te voorspellen wat er gebeurt.
Even zonder spanning zetten is vaak voldoende.
Je ziet het soms ook met voedingen van PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
MieJuul schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:12:
[...]

Dat snap ik, maar het gaat mij om de communicatie van de widget met de youless.
In mijn geval ververst de widget pas na 6 pulsen.
Terwijl het verschil tussen bv puls 1-2 en 5-6 fors kan zijn.
Dus zo "live" is de weergeven stand van de widget niet.

De widget is zo ingesteld dat ie ververst op de meterstand van de youless, en dat gaat per 0.001 kWh (oftewel 6 pulsen)

De youless berekend de actuele waarde aan de hand van de tijd tussen 2 pulsen.
De widget geeft de waarde weer die geldt op het moment dat de meterstand met 0.001 verspringt.

Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om de widget naar de pulsen te laten kijken zoals de youless zelf dat ook doet.

Nog anders gezegd:
Is de widget zo aan te passen dat ie dezelfde waarde aangeeft die je ook ziet in het hoofdscherm van de youless bij "actueel verbruik"?
Het is inderdaad zo dat de gadget een scherm update doet wanneer de kWh teller verandert. Met een meter constante >1000 kan het dan zijn dat een data update niet een ophoging van de teller (met 3 decimalen) tot gevolg heeft, dus ook geen scherm update. Met je meter constante 6000 heb je dan onnodige wachttijd; alsof je een meter constante 1000 zou hebben.

De gadget zou voor jouw geval ook een scherm update moeten geven wanneer de Watts waarde is veranderd, ongeacht of de kWh waarde is opgehoogd. Dit is een kleine wijziging, dus bij deze via de YouLess weekend patch service: http://www.youless.nl/tl_.../youless-gadget-1.0.1.zip ;)

@kiwi71 We hebben een alternatieve poort oplossing, maar er is nog geen productie rijpe firmware delivery tool.

@pezevenK Als je de detectie niet goed krijgt, neem dan contact op met de support. We hebben een 100% track record wat betreft helpen met het oplossen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

YouLess schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:01:
[...]

Het is inderdaad zo dat de gadget een scherm update doet wanneer de kWh teller verandert. Met een meter constante >1000 kan het dan zijn dat een data update niet een ophoging van de teller (met 3 decimalen) tot gevolg heeft, dus ook geen scherm update. Met je meter constante 6000 heb je dan onnodige wachttijd; alsof je een meter constante 1000 zou hebben.

De gadget zou voor jouw geval ook een scherm update moeten geven wanneer de Watts waarde is veranderd, ongeacht of de kWh waarde is opgehoogd. Dit is een kleine wijziging, dus bij deze via de YouLess weekend patch service: http://www.youless.nl/tl_.../youless-gadget-1.0.1.zip ;)
Petje af voor deze snelle service!
Moet alleen tot morgen wachten of het ook daadwerkelijk werkt ;)
(maar dat zal heus wel)

edit: het werkt precies zoals ik het me voorstelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
pezevenK- schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:00:
heb ik het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen gebracht
Heb je de instelling "meter type" wel weer op "analoog" gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

keurige actie van youless, kreeg gister een nieuwe plak bevestiging voor de youless van het merk 3m

Jsunnyreports

Pagina: 1 ... 6 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.