Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjop schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:11:
Hoi,
Ik ben voornemens een Pana 42gt50 aan te schaffen.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een tv aangeschaft hebben rechtstreeks via de site van panasonic? Heeft dit nog voordelen? Dan denk ik aan service en klantvriendelijkheid. Hoewel ik die natuurlijk niet hoop nodig te hebben.
Reden waarom ik bereid ben om meer te betalen en rechtstreeks bij hun de aanschaf te doen is dat ik er vanuit ga dat ik dan een kwaliteits product ontvang en geen trammalant met groene blobs enz hoop te krijgen.
Wannneer mensen minder goede ervaringen hebben met dit kanaal hoor ik het graag.

Thanks
Ik denk dat het echt niet uitmaakt waar je de tv besteld, het is nu niet zo dat panasonic de tv's van te voren gaat testen.. Qua service maakt het ook niet uit. Je zult dezelfde thuisservice krijgen ongeacht waar je de tv hebt gekocht. Mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar een fatsoenlijke high-end hifi dealer. Die doen vaak net dat beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2018
Adlermann schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat het echt niet uitmaakt waar je de tv besteld, het is nu niet zo dat panasonic de tv's van te voren gaat testen.. Qua service maakt het ook niet uit. Je zult dezelfde thuisservice krijgen ongeacht waar je de tv hebt gekocht. Mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar een fatsoenlijke high-end hifi dealer. Die doen vaak net dat beetje extra.
Als dit zo is kan ik inderdaad bij een winkel de aanschaf doen. Maar als ik op de site van panasonic kijk zit er maar één zaak in de wijjde omtrek die een officieele dealer is wat mijn voorkeur dan weer heeft. Hoe moet ik dat dan zien met een winkel als Stassen. Wel een High-end Hifi zaak maar geen officieel dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

sjop schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:53:
[...]

Als dit zo is kan ik inderdaad bij een winkel de aanschaf doen. Maar als ik op de site van panasonic kijk zit er maar één zaak in de wijjde omtrek die een officieele dealer is wat mijn voorkeur dan weer heeft. Hoe moet ik dat dan zien met een winkel als Stassen. Wel een High-end Hifi zaak maar geen officieel dealer.
Heb je ook een valide reden die niet enkel gevoelsmatig is waarom je een officiële dealer wilt? Het maakt namelijk echt niets uit waar je iets koopt zolang het geen bende oplichters is. En bij panasonic kun je altijd nog terecht, ik vind in het geval van tv's het vaak sneller om direct naar de fabrikant te gaan. Ook al dient een winkel normaliter alles af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjop schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:53:
[...]

Officiele dealer maakt ook niets uit voor de homegarantie van panasonic. De enige reden om een betrouwbare winkel te nemen is voor de wettelijke garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tot nu toe kan de spiegeling van de UT50 me niet irriteren, neem nu 2 weken de tijd om deze voor beneden te reviewen. Als ik me irriteer aan spiegelen of retentie dan gaat deze naar boven. Als we daar geen last van hebben dan mag Bol de Samsung houden, zou een hoop geld uitsparen ;) De 42PZ85 staat nu boven, zal ook wel een verademing zijn na een oude 28" CRT bak van Philips.

Overigens hoor ik wel buzz maar alleen als ik mn hoofd achter de TV steek, zodra ik voor de TV sta hoor ik t al niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 25-11-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:53:
Tot nu toe kan de spiegeling van de UT50 me niet irriteren, neem nu 2 weken de tijd om deze voor beneden te reviewen. Als ik me irriteer aan spiegelen of retentie dan gaat deze naar boven. Als we daar geen last van hebben dan mag Bol de Samsung houden, zou een hoop geld uitsparen ;) De 42PZ85 staat nu boven, zal ook wel een verademing zijn na een oude 28" CRT bak van Philips.

Overigens hoor ik wel buzz maar alleen als ik mn hoofd achter de TV steek, zodra ik voor de TV sta hoor ik t al niet meer.
En hoe bevalt de beeldkwaliteit van de UT50, nog steeds wat je er van had verwacht zo in een huis omgeving ipv in verlichtte winkel? Heb je ook geen last van spiegeling overdag dan?

ik moet nog 2 dagen wachten tot die bezorgd wordt oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
wingsofgold schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:39:
[...]

En hoe bevalt de beeldkwaliteit van de UT50, nog steeds wat je er van had verwacht zo in een huis omgeving ipv in verlichtte winkel? Heb je ook geen last van spiegeling overdag dan?
Ik had de TV niet in de winkel gezien, geen enkele winkel in de buurt had deze staan. De TV spiegelt niet meer of minder dan de 42PZ85 die ik had dus ik kan me er niet echt aan storen nog overdag. 's Avonds had ik er helemaal geen last van met gedimd licht. Als iemand zou vragen of dit model spiegelt zou ik dus volmondig ja willen antwoorden maar het is dus maar net wat je daar zelf van vind. Een 50" TV voor 700 euro is gewoon een koopje, simpel.
ik moet nog 2 dagen wachten tot die bezorgd wordt oOo
Spannend, ben benieuwd wat je ervan vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Knoop is doorgehakt, de ST50 is besteld bij bobshop! Ben heel benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:36:
[...]

Officiele dealer maakt ook niets uit voor de homegarantie van panasonic. De enige reden om een betrouwbare winkel te nemen is voor de wettelijke garantie.
Ja dat zou ik ook zeggen hoewel deze reactie laatst mij wel weer doet twijfelen:
Raymond P schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:19:
Zometeen een monteur over de vloer die komt kijken naar m'n groene pixels op een TX-P42ST30E.

Panasonic zelf was zeer behulpzaam totdat ik 'Mediamarkt' zei, dus ik ben benieuwd!
Ik vroeg "waarom"? en:
Raymond P schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:28:
De beste meneer vertelde mij heel beleefd dat hij me niet verder kon helpen. Dit was om hun klanten te beschermen.
Mediamarkt zou niet meewerken met eventuele oplossingen, en om mij niet de dupe te laten worden hiervan moest ik maar contact opnemen met Mediamarkt.

Mediamarkt heeft een extern bedrijf opdracht gegeven.
Raymond P schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:37:
Het bedrijf wat komt cerepair is dan weer wel Panasonic certified.

6 vaste pixels (5 groen en 1 rood) in een half jaar vind ik wel erg veel dus ik verwacht niet al te veel problemen.

Edit:
De Mediamarkt meneer gaf geen gehoor op mijn vraag over hoe dat precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
Anoniem: 224360 schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:17:
[...]

Heb je ook een valide reden die niet enkel gevoelsmatig is waarom je een officiële dealer wilt? Het maakt namelijk echt niets uit waar je iets koopt zolang het geen bende oplichters is. En bij panasonic kun je altijd nog terecht, ik vind in het geval van tv's het vaak sneller om direct naar de fabrikant te gaan. Ook al dient een winkel normaliter alles af te handelen.
Nou, ik volg al geruime tijd (bijna twee jaar) dit forum en heb nogal wat verhalen langs zien komen, zie ook hierboven. Mijn vraag is overigens niet product (of merk) gerelateerd. Ik wil inderdaad simpelweg zaken doen met een betrouwbaar adres. Hier ben ik denk ik niet de enige in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

@recente UT50 bezitters: Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen aangezien ik de 50UT50 (ipv ST50) overweeg ter vervanging van een 42pv70 plasma. Post dus svp je ervaringen, het wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Lees ff een paar posts terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is al meermaals gezegd, de UT50 kan een prima alternatief zijn voor de ST50 als je geen opstelling kiest waar je snel last hebt van reflecties en je hebt, dus liefst geen direct buitenlicht in de buurt en geen felle verlichting gebruiken. Daarnaast moet je met 2 HDMI aansluitingen toe kunnen, geen netwerk via WiFi willen gebruiken noch USB-HDD recording. Verder is het wellicht een kwestie van welk uiterlijk je bevalt, de kleur grijs vs zwart en een dun versus dik scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ervaringen posten we continu. Dus gewoon op je gemak het topic doornemen zou ik zeggen. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
[s]Vraagje m.b.t. de break-in dvd:
1. Wel of niet nodig met de ST50? (Of inzoomen zoals ik ook ergens zag om logo's en balken te vermijden en gewoon lekker genieten van de tv?)

2. Zo ja, doe je dat voor of na calibratie?
3. Contrast dan verlagen?

3. Hoe ga je te werken? Non stop 200 uur achter elkaar alleen dat of
kun je het bijvoorbeeld de nacht aanzetten en gewoon verder tv kijken?

Dank voor jullie reacties alvast.
Mijn excuses dus....voor de eerste vragen, het hoe hoor ik dan nog wel graag :+

[ Voor 9% gewijzigd door el_crosso op 26-11-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Lees de topicwaarschuwing zou ik zeggen en gebruik de search zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Cap schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:26: Verder is het wellicht een kwestie van welk uiterlijk je bevalt, de kleur grijs vs zwart en een dun versus dik scherm.
Thx. Mijn opmerking is vooral een aanmoediging om de ervaringen te blijven posten. :)

Jouw feedback over het uiterlijk is interessant. Helaas heb ik de UT50 nog niet in het echt kunnen vinden en rechtstreeks kunnen vergelijken met de ST50. Ik dacht eigenlijk dat ze hetzelfde design hadden met die transparante rand en dat de UT50 maar verwaarloosbaar dikker is. Blijkbaar verchilt het meer om daar dus ook goed naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De UT50 is bijna 2 keer zo dik volgens mij maar of het ding nu 6 of 12 centimeter van de muur komt te hangen, mij maakt t niet zoveel uit. Nu staat ie 30cm van de muur af op een TV-meubel en zelfs dat is prima :) Binnenkort maar eens een beugel kopen overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Cartman! schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:27:
De UT50 is bijna 2 keer zo dik volgens mij maar of het ding nu 6 of 12 centimeter van de muur komt te hangen, mij maakt t niet zoveel uit. Nu staat ie 30cm van de muur af op een TV-meubel en zelfs dat is prima :) Binnenkort maar eens een beugel kopen overigens :)
Mij maakt dikte toch wel wat uit, dus even opgezocht:

Dimensions (W x H x D) (w/o stand)
UT50 1,186 x 717 x 84 mm (General depth: 64 mm)
ST50 1.180 x 709 x 50 mm (Gemiddelde diepte: 44 mm)

Bijna 3,5 cm dikker is toch ook wel een overweging dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, de UT50 is duidelijk dikker en ook de bezel is zichtbaar breder dan bij de ST50. Wil je echt weten wat voor indruk het scherm maakt dan zou ik toch een winkel bezoeken, MediaMarkt / Saturn heeft ze vaak staan en dan zie je de verschillen direct. Mocht de ST50 er niet staan dan kun je in plaats daarvan ook naar het ET5 LED scherm kijken, die heeft op de rechte hoekjes aan de onderkant na hetzelfde bezel design en is vrijwel even dik (52 mm). Alleen de voet oogt bij de ET5 naar mijn idee wat goedkoper.

Kortom, doe jezelf een plezier en neem even de moeite ze in het echt te bewonderen.

PS Als ik het me goed herinner had MM Arena hem staan. Ook BCC heeft hem wel vaker staan, tip: als ie er in jouw maat niet staat dan staat ie er in een andere maat mogelijk wel, vergeet daar niet naar te kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 26-11-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik heb al 2 mediamarkten (A'dam. Alphen a/d R), 2 BCC's en nog wat andere kleinere zaken bezocht. Wel de ST50 gezien, maar dus nog geen UT50. En dus niet allebei voor goede vergelijking. Foto's op het internet vind ik ook niet erg duidelijk en geven nooit echt de uitstraling weer. Maar ik blijf het proberen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh vreemd, ik meen hem toch echt bij MM Arena te hebben zien staan, weet het wel bijna zeker. Maar goed, ze kunnen hem hebben weggehaald natuurlijk.

Foto's op het internet, met name die photoshop plaatjes van de fabrikant, zijn inderdaad waardeloos om een goede indruk te krijgen, je ziet wel wat in de basis de kenmerken van het apparaat zijn maar je krijgt de echte uitstraling niet mee. Ook zelfgemaakte foto's kunnen dat helaas niet helemaal wegnemen.

Op dit filmpje krijg je wel een redelijk indruk van de wat breedte van de bezel en ook de dikte van de uitstulping achterop, zie het beeld op 42 seconden. Voor vergelijk met de ST50 zie de foto's die Athome hierboven plaatste.

[ Voor 76% gewijzigd door Cap op 26-11-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
Adlermann schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:44:
[...]

Goede ervaringen met bobshop, dus veel plezier met je tv volgende week ;)
Status van de bestelling tot op heden nog steeds "Wordt verwerkt"....hopelijk wel morgen levering!
Update: :9~ It is coming (per mail bevestigd door BobS)

[ Voor 8% gewijzigd door el_crosso op 27-11-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Mijn ut50 vandaag binnen gehad. Wat een prachtig scherm! Was bang dat 42" toch te groot gign uitvallen in klein app. Maar valt me zeker mee.
Beeld is out of the box al prachtig. Alleen zwart waardes overdag waren toch wel wat grijs, maar zo na schemer zie je echt hoe mooi het is. Kan me niet voorstellen dat het nog mooier gaat worden na calibratie.
Kan nu echt genieten van mijn films en series...
Plaatjes volgen nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Dat het zwart overdag grijs is komt door het ontbreken van een filter. ;)
Hangt er net vanaf of je vaak overdag tv kijkt. Nee -> UT50. Ja -> ST50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De UT50 bevalt tot nu toe beneden erg goed, de spiegeling overdag kan me weinig storen. Als ik echt een film wil kijken doe ik toch meestal de gordijnen dicht. De Samsung annuleren staat voor 90% vast, mijn vrouw was de hele dag thuis en merkte het spiegelen pas op toen ik er iets over zei. Koopje zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:28
Spiegelen is ook bij een st50 wel hoor, zit hem gewoon in de zwartwaardes bij daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Ook bij de ST50 lijkt het zwart wel grijs zeker als er direct daglicht opvalt.
Dus hoeveel doet het filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mijn ST50 staat naast een raam van 2x2 meter. Zwart is overdag gewoon zwart. Met de G30 die ik eerder had was het zwart overdag grijs. Na de G30 heb ik de GT30 gekocht en die had het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 15:16
LuPo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:45:
Mijn ST50 staat naast een raam van 2x2 meter. Zwart is overdag gewoon zwart. Met de G30 die ik eerder had was het zwart overdag grijs. Na de G30 heb ik de GT30 gekocht en die had het niet.
en de spiegeling van het raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
Over 2-3 dagen ontvang ik mijn nieuwe tv (42GT50)
Welke CI+ module bevelen jullie aan i.c.m. de pana Plasma's?
Ik woon in een Ziggo regio.

In de winkel wilde ze me direct een neotion module verkopen.
Ik heb deze even afgehouden omdat ik me kon herinneren dat er wat verschillen zijn tussen modules.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjop schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:02:
Over 2-3 dagen ontvang ik mijn nieuwe tv (42GT50)
Welke CI+ module bevelen jullie aan i.c.m. de pana Plasma's?
Ik woon in een Ziggo regio.

In de winkel wilde ze me direct een neotion module verkopen.
Ik heb deze even afgehouden omdat ik me kon herinneren dat er wat verschillen zijn tussen modules.

Alvast bedankt
Ik ben zelf erg tevreden over mijn neotion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
Ik begrijp dat er een oude versie en een nieuwe versie bestaat. Ik weet alleen niet wanneer de nieuwe is geintroduceerd en hoe deze herkenbaar/te onderscheiden is van de oude. Die uit de winkel stamt nog uit het tijdperk van het WK voetbal (korting actie) Ik wil uiteraard wel state-of-the-art module in mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjop schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:02:
Ik begrijp dat er een oude versie en een nieuwe versie bestaat. Ik weet alleen niet wanneer de nieuwe is geintroduceerd en hoe deze herkenbaar/te onderscheiden is van de oude. Die uit de winkel stamt nog uit het tijdperk van het WK voetbal (korting actie) Ik wil uiteraard wel state-of-the-art module in mijn tv.
Geen idee over een nieuwe versie. Dat ding doet wat het moet doen op mijn VT50. Daar gaat het me om :) State-of-the-art boeit me dan niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Je hebt Neotion, Smit en Quantis.

Van de smit zijn drie varianten. Een paarse, paarse met oranje stip en een blauwe met oranje stip. Je moet de blauwe hebben wil je de nieuwste van Smit hebben.

Van Neotion weet ik niet of er meerdere versies zijn. De Quantis is een verbeterde Neotion (sneller zappen en opstarten). De blauwe smit met oranje stip is bijv. een stuk sneller met zappen en opstarten dan de paarse smit.

Verschil in snelheid tussen de blauwe smit en Quantis durf ik niet te zeggen. Ik heb in mijn ST50 een Quantis en deze is echt heel vlot! Hiervoor had ik een paarse smit met oranje stip en die was beduidend trager. Opstarten van smit was 25s en van de Quantis 15s. Zappen was 3s en werd 1,5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb ook een paarse Smit maar van opstartvertraging merk ik helemaal niets. Bij de vorige Sony EX711 kreeg na een seconde of 10 eerste melding dat de boel gecontroleerd werd. Bij de Panasonic zie ik deze melding niet.

Zappen heeft wel zijn tijd nodig. Een seconde of 5 bij het zappen voordat ik weer beeld heb, ben ik wel nodig. Ik stoor me daar eigenlijk niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 08:40
Serieus!? 5 seconden?!

Ik weet nog hoe fijn het instant zappen was met onze oude bakbeest. En hoe erg ik ervan baalde toen wij een flatscreen kregen en het allemaal wat langer duurde.
Maar met dit CI++ is het nog langzamer allemaal... maar wtf, 5 seconden!!!?
Dat is gewoon te idioot voor woorden.
Het is dan echt zappen adhv de info die onder in beeld komt (als je dat al hebt) ipv te kijken naar de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak hoor je het geluid wat eerder, maar zaptijden van 3-5 seconden totdat je bewegend beeld hebt zijn erg gebruikelijk met CI modules en ook met kabelontvangers, vaak is een HD zender wat trager dan een SD zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
sjop schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:02:
De beste resultaten heb ik met de Quantis, de vervanger van de Neotion. Quantis is de importeur van Humax ed. De snelheid is beter dan welke module ook met Ziggo, tevens zijn deze modules erg betrouwbaar gebleken. Dit in tegenstelling tot de Smit, trager en veel meer uitval op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-05 08:59
Ik vroeg me af, zijn er inmiddels al echt goede oplossingen gevonden voor het floating blacks issue op bijv de G20? Voorheen zag ik het nooit echt goed, maar sinds kort is het mij ineens gaan opvallen op mijn G20 (bijna 2,5 jaar oud nu). Ik vind erg veel oude posts uit 2010 hierover, maar ik kan me voorstellen dat er misschien inmiddels al goede oplossingen voor zijn.
benchMarc schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:03:
Ik vroeg me af, zijn er inmiddels al echt goede oplossingen gevonden voor het floating blacks issue op bijv de G20? Voorheen zag ik het nooit echt goed, maar sinds kort is het mij ineens gaan opvallen op mijn G20 (bijna 2,5 jaar oud nu). Ik vind erg veel oude posts uit 2010 hierover, maar ik kan me voorstellen dat er misschien inmiddels al goede oplossingen voor zijn.
Niet echt als ik me goed herinner, afgezien van een nieuwe tv kopen :)

• matty___
benchMarc schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:03:
Als je voldoende licht hebt valt het minder op is mijn ervaring. Is natuurlijk een lapmiddel maar goedkoper dan een nieuwe tv :+
matty___ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:01:
[...]

Als je voldoende licht hebt valt het minder op is mijn ervaring. Is natuurlijk een lapmiddel maar goedkoper dan een nieuwe tv :+
Brightness fors omhoog doen kan misschien ook helpen :)

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik kon er zo snel weinig over vinden; weten jullie of er al CI+ modules zijn waarmee video on demand (iTV) mogelijk is?

• el_crosso
el_crosso schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:38:
[...]

Status van de bestelling tot op heden nog steeds "Wordt verwerkt"....hopelijk wel morgen levering!
Update: :9~ It is coming (per mail bevestigd door BobS)
Hij is binnen en gisteren even kans gezien neer te zetten. Genieten geblazen zeg.
Voorlopig even de calibratie van Tweakers aangehouden, alle verbeteraars uit en contrast op 20 gezet en scherpte naar 0-1 en inspelen maar. Ik twijfel nog om een break-in dvd te gaan draaien.......

• LuPo
  • Nu online
_Spark_ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:05:
Ik kon er zo snel weinig over vinden; weten jullie of er al CI+ modules zijn waarmee video on demand (iTV) mogelijk is?
Nee, nog niet mogelijk.

el_crosso schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:22:
[...]

Hij is binnen en gisteren even kans gezien neer te zetten. Genieten geblazen zeg.
Voorlopig even de calibratie van Tweakers aangehouden, alle verbeteraars uit en contrast op 20 gezet en scherpte naar 0-1 en inspelen maar. Ik twijfel nog om een break-in dvd te gaan draaien.......
contrast op 20 is compleet onnodig. Default is prima, misschien 1 a 2 tikjes lager, maar 20 is compleet beeld verpesten voor niets.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
Adlermann schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:00:
[...]

contrast op 20 is compleet onnodig. Default is prima, misschien 1 a 2 tikjes lager, maar 20 is compleet beeld verpesten voor niets.
Dat verschilt denk ik toch per toestel net als met de kleur. Bij mij staat deze op 24 omdat bij 30 of hoger de mensen een rode kop krijgen.

Contrast staat bij mij nu op 25 maar 20 is ook wel te doen.

Met deze instellingen komt het beeld rustig en natuurgetrouw over. In het begin wel wennen natuurlijk..

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 21:02
Vandaag mijn nieuwe Panasonic binnengekregen, de P50UT50E, en de beeldkwaliteit ziet er tot dusver prachtig uit; echter heb ik wel een vraagje voor mede-eigenaren die deze televisie op de voet hebben staan en niet aan de muur hebben hangen: hoort deze televisie nog te kunnen 'wiebelen' nadat die op de voet staat? Als ik er lichtjes tegen aandruk met mijn vinger beweegt deze al snel. Hoort dit of zijn de schroefjes (ergens) niet goed genoeg dicht gedraaid?
Mandrake466 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:05:
[...]

Dat verschilt denk ik toch per toestel net als met de kleur. Bij mij staat deze op 24 omdat bij 30 of hoger de mensen een rode kop krijgen.

Contrast staat bij mij nu op 25 maar 20 is ook wel te doen.

Met deze instellingen komt het beeld rustig en natuurgetrouw over. In het begin wel wennen natuurlijk..
Nee, dat is niet te vergelijken met de witbalans en kleur. Contrast is net als helderheid erg weinig afwijkend over de hele range, hoogstens een tik of twee op of neer.

Dat bij jou mensen rode hoofden krijgen is omdat jouw witbalans en cms niet goed afgesteld staan, dat kan oorzaken hebben zoals teveel rood in het mid- en hoge wit, en teveel saturation en luminance in rood.

Wat jij nu doet is het hele beeld nodeloos flauw maken met een veel te laag contrast om zo een ander probleem te verbloemen. Om je een indruk te geven: mijn contrast staat tussen de 38 en 42, maar ik kan mijn contrast helemaal op 60 zetten en dan nog hebben mensen geen rode hoofden. Tenzij het gaat om een warmverlichte studio met daarin een stel zonverbrande mensen of alcoholisten natuurlijk, maar dan zit het in de bron. :) Natuurlijk krijg je bij hoog contrast wel andere problemen zoals white-crush, maar dat is een ander verhaal. De standaardwaarde van 36 is in een donkere kamer toch wel ongeveer de minimale contrastwaarde waarbij detail en kleur er niet onder gaan lijden. Een paar tikjes naar beneden kan misschien nog wel maar dat is het dan ook.

Edit: advies aan Mandrake. Probeer als beginpunt eens de main color control 1 á 3 tikjes terug te zetten en/of zet de luminance (helderheid) van R (en wellicht ook G en B ) in de geavanceerde settings eens een tik of 5 terug, check dan nog eens op rode hoofden bij hoger contrast. Zag trouwens in een eerder bericht dat je kleurtemperatuur "normaal" gebruikte, dat kan ook een mede oorzaak van het probleem zijn. Wil je enigszins in de buurt komen van een 65K kleurtemperatuur dan zul je "warm" moeten kiezen en van daaruit met witbalans en cms corrigeren.

@El_crosso: je moet de witbalans en CMS van tweakers niet overnemen, gewoon op 0 zetten of zelf instellen met behulp van testmateriaal is beter dan de settings van tweakers overnemen. Om bovengenoemde redenen, hier ook al eerder uitgelegd. De rest van de settings kan je wel overnemen.

[ Voor 84% gewijzigd door Cap op 30-11-2012 00:03 ]

• Cartman!
  • Niet online
AlexMurphy schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:36:
Vandaag mijn nieuwe Panasonic binnengekregen, de P50UT50E, en de beeldkwaliteit ziet er tot dusver prachtig uit; echter heb ik wel een vraagje voor mede-eigenaren die deze televisie op de voet hebben staan en niet aan de muur hebben hangen: hoort deze televisie nog te kunnen 'wiebelen' nadat die op de voet staat? Als ik er lichtjes tegen aandruk met mijn vinger beweegt deze al snel. Hoort dit of zijn de schroefjes (ergens) niet goed genoeg dicht gedraaid?
Het is mij niet opgevallen dat ik het ding simpel kan bewegen eigenlijk, zal het straks eens proberen voor je als ik thuis ben.
Cap schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:39:
[...]

Nee, dat is niet te vergelijken met de witbalans en kleur. Contrast is net als helderheid erg weinig afwijkend over de hele range, hoogstens een tik of twee op of neer.

Dat bij jou mensen rode hoofden krijgen is omdat jouw witbalans en cms niet goed afgesteld staan, dat kan oorzaken hebben zoals teveel rood in het mid- en hoge wit, en teveel saturation en luminance in rood.

Wat jij nu doet is het hele beeld nodeloos flauw maken met een veel te laag contrast om zo een ander probleem te verbloemen. Om je een indruk te geven: mijn contrast staat tussen de 38 en 42, maar ik kan mijn contrast helemaal op 60 zetten en dan nog hebben mensen geen rode hoofden. Tenzij het gaat om een warmverlichte studio met daarin een stel zonverbrande mensen of alcoholisten natuurlijk, maar dan zit het in de bron. :) Natuurlijk krijg je bij hoog contrast wel andere problemen zoals white-crush, maar dat is een ander verhaal. De standaardwaarde van 36 is in een donkere kamer toch wel ongeveer de minimale contrastwaarde waarbij detail en kleur er niet onder gaan lijden. Een paar tikjes naar beneden kan misschien nog wel maar dat is het dan ook.

Edit: advies aan Mandrake. Probeer als beginpunt eens de main color control 1 á 3 tikjes terug te zetten en/of zet de luminance (helderheid) van R (en wellicht ook G en B) in de geavanceerde settings eens een tik of 5 terug, check dan nog eens op rode hoofden bij hoger contrast. Zag trouwens in een eerder bericht dat je kleurtemperatuur "normaal" gebruikte, dat kan ook een mede oorzaak van het probleem zijn. Wil je enigszins in de buurt komen van een 65K kleurtemperatuur dan zul je "warm" moeten kiezen en van daaruit met witbalans en cms corrigeren.

@El_crosso: je moet de witbalans en CMS van tweakers niet overnemen, gewoon op 0 zetten of zelf instellen met behulp van testmateriaal is beter dan de settings van tweakers overnemen. Om bovengenoemde redenen, hier ook al eerder uitgelegd. De rest van de settings kan je wel overnemen.
Ik heb hier niets op aan te merken :)

• el_crosso
Cap schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:39:
[...]

Edit: advies aan Mandrake. Probeer als beginpunt eens de main color control 1 á 3 tikjes terug te zetten en/of zet de luminance (helderheid) van R (en wellicht ook G en B) in de geavanceerde settings eens een tik of 5 terug, check dan nog eens op rode hoofden bij hoger contrast. Zag trouwens in een eerder bericht dat je kleurtemperatuur "normaal" gebruikte, dat kan ook een mede oorzaak van het probleem zijn. Wil je enigszins in de buurt komen van een 65K kleurtemperatuur dan zul je "warm" moeten kiezen en van daaruit met witbalans en cms corrigeren.

Hoi Cap/Adlermann, is ook maar een tijdelijke aanpassing aan beide, maar jullie zeggen dus niet doen?
Testmateriaal (en afspeel mogelijkheid) moet ik nog regelen namelijk en daarna nog uitdokteren.
el_crosso schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:23:
[...]

Hoi Cap/Adlermann, is ook maar een tijdelijke aanpassing aan beide, maar jullie zeggen dus niet doen?
Testmateriaal (en afspeel mogelijkheid) moet ik nog regelen namelijk en daarna nog uitdokteren.
Niet nodig nodig joh. Voor het inspelen ozu ik het ook niet doen. Op default is de lichtopbrengst al niet bizar hoog. Gewoon verstandig omgaan de eerste 150 uur en niet teveel naar hetzelfde kanaal kijken. Dan komt alles geod.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
AlexMurphy schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:36:
Dat is normaal. Als je zo'n zwaar breed dun blad rotsvast aan een voet wilt zetten krijg je een heel log apparaat ;) Het is mij opgevallen dat mijn voet niet precies recht onder het beeldscherm staat, zou eigenlijk een halve cm moeten draaien.

• Cartman!
  • Niet online
Ik kan hem ook wel een beetje wiebelen maar eenmaal in elkaar staat ie toch gewoon stil, ik zou me er niet druk om maken :)

• el_crosso
Adlermann schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:02:
[...]

Niet nodig nodig joh. Voor het inspelen ozu ik het ook niet doen. Op default is de lichtopbrengst al niet bizar hoog. Gewoon verstandig omgaan de eerste 150 uur en niet teveel naar hetzelfde kanaal kijken. Dan komt alles geod.
Teruggezet naar standaard,met beeldverbeteraars uit.
Ik vind het beeld dan toch minder lijken? Iets te rood en het zwart minder sprekend.
el_crosso: bij geavanceerde instellingen wel zorgen dat je gamma op 2.4 staat, of als je dat prefereert zelfs 2.6, voor sprekend zwart. De standaardwaarde van 2.2 is in praktijk eerder 1.9 of 2, en dat ga je merken in de donkere tinten.

En is je witbalans iets te rood naar je idee, zet dan R-gain en R-cut allebei een stapje of 3 terug en kijk nog eens of het beter is.

PS testmateriaal kan je gewoon downloaden, zoals de AVS HD waarvan ik enkele berichten terug (22 nov) linkjes en info plaatste. Afspelen van die bestanden kan gewoon via je netwerk, of via een USB drive, of door te branden op DVD.

[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 30-11-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
Gisterenavond m'n tv GT50 opgehaald. Alles geinstaleerd en meteen een 1080p film gekeken op THX-cinema stand. Subliem, ik ben helemaal happy. Zelfs het geluid vind ik zeer acceptabel.

Er is een tevreden gebruiker van Panasonic Plasma tv's erbij.

Overigens valt de beeldkwaliteit van een normale uitzending na het kijken van een film op 1080 dan wel tegen. Wanneer kan er verwacht worden dat er ook op 1080p uitgezonden gaat worden? Of gaat dit nooit gebeuren? Half nederland zit inmiddels met zo'n potent scherm thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mwah, ik vind de tv zenders op 1080i ook prima te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:41
Ik meen gelezen te hebben dat UPC Horizon ook 1080P tv met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
sjop schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:59:
Gisterenavond m'n tv GT50 opgehaald. Alles geinstaleerd en meteen een 1080p film gekeken op THX-cinema stand. Subliem, ik ben helemaal happy. Zelfs het geluid vind ik zeer acceptabel.

Er is een tevreden gebruiker van Panasonic Plasma tv's erbij.

Overigens valt de beeldkwaliteit van een normale uitzending na het kijken van een film op 1080 dan wel tegen. Wanneer kan er verwacht worden dat er ook op 1080p uitgezonden gaat worden? Of gaat dit nooit gebeuren? Half nederland zit inmiddels met zo'n potent scherm thuis.
Ik denk dat er nog te weinig bandbreedte beschikbaar is bij de kabelmaatschappijen.

Je ziet al verschil tussen Discovery Showcase en NET5 en dat is dezelfde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat vind jij een normale uitzending? Analoog? Digitaal SD? Digitaal 720P? Digitaal 1080i?

Ik heb al een lange tijd UPC HD en de beeldkwaliteit van de HD zender bevalt me erg goed.

@jopie de meeste zenders zijn 1080i zover ik weet, een enkeling 720P

edit: met name 24 Kitchen, Discovery en History Channel zijn een lust voor het oog in HD :9

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 30-11-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Cartman! schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:02:

edit: met name 24 Kitchen, Discovery en History Channel zijn een lust voor het oog in HD :9
Sinds wanneer is 24 Kitchen in HD? welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
Cartman! schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:02:
Wat vind jij een normale uitzending? Analoog? Digitaal SD? Digitaal 720P? Digitaal 1080i?

Ik heb al een lange tijd UPC HD en de beeldkwaliteit van de HD zender bevalt me erg goed.

@jopie de meeste zenders zijn 1080i zover ik weet, een enkeling 720P

Met een normale uitzending bedoel ik 1080i.
Ik heb nog niet heel veel kijk ervaring maar ik heb tijdens het zappen inderdaad ook gezien dat de kwaliteit van 1080i uitzendingen ook sterk kan varieren.
UPC Horizon, top voor mensen in een UPC regio. Ik woon in een Ziggo regio. Is over Ziggo ook al iets bekend?
Sinds een paar weken hebben we ook een glasvezelaansluiting in huis, bandbreedte genoeg zou ik denken dus. Ik heb me nog niet georienteerd maar zijn hier aanbeiders die 1080p leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
el_crosso schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:38:
[...]

Teruggezet naar standaard,met beeldverbeteraars uit.
Ik vind het beeld dan toch minder lijken? Iets te rood en het zwart minder sprekend.
contrast heeft geen effect op een enkele kleur, helderheid van RGB wordt evenredig aanpast. Je kan colour dan proberen iets lager te zetten (hooguit 1 a 2 tikjes). Contrast heeft ook geen effect op zwart (alleen wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
matty___ schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:05:
[...]

Sinds wanneer is 24 Kitchen in HD? welke provider heb je?
Minimaal een half jaar, provider had ik al genoemd: UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De publieke zenders zijn bij UPC ook prima, nadeel is natuurlijk wel dat je het direct ziet wanneer er met beroerde apparatuur gewerkt is. Maar programma's met voldoende budget als DWDD en P&W zien er prima uit.

De Horizon box geeft trouwens beter beeld dan de oude bekende Cisco DVR box.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 30-11-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:20:
De Horizon box geeft trouwens beter beeld dan de oude bekende Cisco DVR box.
Met de Cisco heb ik geen ervaring, tussen de Philips HD DVR en Horizon merk ik eigenlijk geen verschil in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 21:02
Mensen hier met tips/suggesties m.b.t. White Balance, Colour Management en Gamma? Heb alles degelijk weten te tweaken echter hier beginnen de aanpassingen té gedetailleerd te worden waarbij ik er niet echt uitkom of 't beeld slechter of beter wordt.

Televisie betreft P50UT50E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlexMurphy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:21:
Mensen hier met tips/suggesties m.b.t. White Balance, Colour Management en Gamma? Heb alles degelijk weten te tweaken echter hier beginnen de aanpassingen té gedetailleerd te worden waarbij ik er niet echt uitkom of 't beeld slechter of beter wordt.

Gamma 2.4 meestal. De rest niet echt aankomen zonder meter. Zonder meter krijg je het echt niet goed. Instellingen overnemen van anderen werkt net zo goed als willkeurig getallen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
sjop schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:16:
[...]

Met een normale uitzending bedoel ik 1080i.
Ik heb nog niet heel veel kijk ervaring maar ik heb tijdens het zappen inderdaad ook gezien dat de kwaliteit van 1080i uitzendingen ook sterk kan varieren.
UPC Horizon, top voor mensen in een UPC regio. Ik woon in een Ziggo regio. Is over Ziggo ook al iets bekend?
Sinds een paar weken hebben we ook een glasvezelaansluiting in huis, bandbreedte genoeg zou ik denken dus. Ik heb me nog niet georienteerd maar zijn hier aanbeiders die 1080p leveren?
Dit gaat een beetje off-topic, maar 1080i wordt door geen enkele kabel of telefoonmaatschappij geleverd. Het is wel 1080i bron materiaal maar er gaat flinke compressie over (bij KPN bijvoorbeeld meer dan bij UPC, en ik dacht ook dat het bij Ziggo wel mee valt). Glasvezel aanbieders kunnen wel 1080i 'native' materiaal puur doorsturen, dus zonder enige vorm van compressie. Natuurlijk ligt het dan nog steeds aan het bronmateriaal (tv zender & productie maatschappij), maar standaard is dat in Nederland nog niet hoger dan 1080i dacht ik. Glasvezel digitale tv is wel betere kwaliteit dan gewone kabel en adsl digitale (hd) signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Compressie en 1080i staan compleet los van elkaar. De compressie/bitrate beïnvloeden de beeldkwaliteit maar niet de resolutie. In Nederland kennen we eigenlijk alleen maar de 1080i uitzendnorm. In sommige gevallen wordt er ook wel 720p doorgegeven. Maar dat gebeurt bij mijn weten niet bij Ziggo,

Het laatste wat mij bijstaat is dat Ziggo de HD kanalen op een bitrate van 11/12 Mbit doorgeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 30-11-2012 21:07 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
AlexMurphy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:21:

Ik heb nog totaal niet gekalibreerd eigenlijk, ga wel ff die test dvd downloaden om wat te spelen maar meer ook niet. Gamma had ik wel op 2.4 gezet zoals Adlermann al aangeeft. Het beeld out of the box bevalt me eigenlijk wel. Qua retentie zag ik wel de interface van XBMC al snel in het scherm staan maar verder niet storend, een beetje hetzelfde als op de 42PZ85. Ik denk dat als je gewoon gemiddeld TV kijkt je daar niet snel last van gaat hebben. Het is eenmaal een van de nadelen van plasma denk ik dan maar en dat nadeel heb ik zeker over om te genieten van de rest van de voordelen :9

Denk toch dat ik de Samsung 51E6500 laat komen, je kan bij Bol 30 dagen proberen en heb gecheckt dat dit ook voor TV's geldt. Het is een luxeprobleem natuurlijk maar ik ben wel benieuwd hoe de spiegeling is van dat toestel. Heb hem nog steeds voor 100 euro onder pricewatch prijs besteld dus wellicht is er wel een tweaker die hem wil overnemen als hij mij niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
sjaool schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:01:
Compressie en 1080i staan compleet los van elkaar. De compressie/bitrate beïnvloeden de beeldkwaliteit maar niet de resolutie. In Nederland kennen we eigenlijk alleen maar de 1080i uitzendnorm. In sommige gevallen wordt er ook wel 720p doorgegeven. Maar dat gebeurt bij mijn weten niet bij Ziggo,

Het laatste wat mij bijstaat is dat Ziggo de HD kanalen op een bitrate van 11/12 Mbit doorgeeft.
Ja precies, ik wilde het niet te moeilijk maken, daar zijn andere topics in andere fora voor :P. Het komt er in ieder geval op neer dat de beeldkwaliteit via glas wel hoger kan zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook nog een plasma kopen en kalibreren ;). 1080i is het huidige maximum in resolutie van de tv zenders in NL.

* glasvezel -> check
* digitale tv (dedicated ip-tv, geen kabeltv) over glas -> check
* goed intern netwerk thuis -> check
* 50" panasonic plasma -> todo :9
* tv kalibratie -> todo

On-topic: ik wil graag een plasma, maar ik heb een grote pui met ramen (7,5m breed, 2,5m hoog) - appartement op 6 hoog op het zuiden, dus redelijk veel licht inval. Maar ik kijk series en films - en speel games - vrijwel alleen 's avonds. Misschien af en toe sport en nieuws overdag, en een enkele keer een spel overdag.

Ik had daarom al besloten dat ik minimaal de ST wil hebben, vanwege de filters en kalibratie mogelijkheden. UT lijkt mij voor mijn situatie ongeschikt. Maar ik vraag me af of ik super moet kalibreren ja of nee. Voor perfect beeld snap ik dat het ja is. Maar zou het uit de doos ook al redelijk goede beeld kwaliteit moeten geven?

Ik wil best met een DVD het een en ander handmatig kalibreren, maar ben niet van plan om zo'n apparaat te kopen. Weten jullie goede bedrijven die TV kalibratie bij je thuis aanbieden in de omgeving van Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386251

Hallo,

Ik sta op het punt de ST50 serie aan te schaffen. Echter twijfel ik heel erg tussen de 50" en 55".

Mijn kijkafstand is een kleine 3 meter, ik heb nu 46".

Iets in mij zegt voor de 55" te gaan, echter de vrouw zegt 50". :9

Iemand goede tips/adviezen/ervaringen???

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Gr. Melvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik zou het op 50" houden met 3 meter anders zit je wel erg dicht op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ja, 50". Anders wordt normaal tv kijken geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 386251 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:55:
Hallo,

Ik sta op het punt de ST50 serie aan te schaffen. Echter twijfel ik heel erg tussen de 50" en 55".

Gr. Melvin
groter is beter. Ik zito p 3 meter met een 50" en ik vind het veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 07:30
55 inch natuurlijk, zit zelf op 2.80 a 3 m van mijn 55 inch.Inmiddels vind ik hem helemaal niet zo groot meer, meer zoals het hoort. Groot is bij mij 65 inch en groter. Ook zou ik het zelf het geld waarschijnlijk niet waard vinden om voor 4 inch extra mn portomonee te trekken.

[ Voor 24% gewijzigd door OLVG op 01-12-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb een 50 inch op ongeveer 4 meter en van mij mag hij echt nog wel groter. Je went ook erg snel aan de grootte van het scherm.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de reacties tot dusver.

De 50" kost momenteel € 896,- en de 55" kost € 1.197,-

Dit betekent dus inderdaad € 301,- meer voor 5" extra. Net nog even in de winkel wezen kijken, daar hangen de 50GT50, 50VT50 en de 55ST50 naast elkaar. In de winkel gaat de voorkeur toch echt uit naar de 55" versie. Blijft alleen lastig om de formaten in te schatten als ze in de woonkamer aan de muur hangen.

En ik moet mezelf ervan overtuigen dat die 5" extra € 301,- waard is.

Blijft dus nog heel even een klein dilemma, ik wil natuurlijk wel de juiste keuze maken 8)7

Vandaar dat alle respons meer dan welkom is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In de winkel lijkt een tv altijd kleiner dan hij in werkelijkheid in de gemiddelde woonkamer is.

896 is trouwens echt geen geld voor die 50ST50 heb in de lente E1195 betaald voor een 50ST50 :o :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Voor mijn gevoel is een 50" in de winkel vergelijkbaar met een 37-42" thuis.

Als jij in de winkel dus de 55"goed vind en de 50" aan de kleine kant, zal de 50" thuis waarschijnlijk wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Help!!!! schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:15:
In de winkel lijkt een tv altijd kleiner dan hij in werkelijkheid in de gemiddelde woonkamer is.

896 is trouwens echt geen geld voor die 50ST50 heb in de lente E1195 betaald voor een 50ST50 :o :X
Oeff, dan ben je geen goede onderhandelaar :*) . Ik heb de 50ST50 in maart voor €950,- gekocht.
Dat was erg goedkoop, maar bij bijna alle winkels kon ik hem voor €1000,- meekrijgen. Bij de volgende tv Help! ik je 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel9970 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:09:
[...]

Oeff, dan ben je geen goede onderhandelaar :*) . Ik heb de 50ST50 in maart voor €950,- gekocht.
Dat was erg goedkoop, maar bij bijna alle winkels kon ik hem voor €1000,- meekrijgen. Bij de volgende tv Help! ik je 8).
Ik heb hem voor 1000 gekocht en een maand later voor 900 verkocht :) (was een tijdelijke tv totdat de vt50 kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 386251 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:42:
Dank voor de reacties tot dusver.

De 50" kost momenteel € 896,- en de 55" kost € 1.197,-

Dit betekent dus inderdaad € 301,- meer voor 5" extra. Net nog even in de winkel wezen kijken, daar hangen de 50GT50, 50VT50 en de 55ST50 naast elkaar. In de winkel gaat de voorkeur toch echt uit naar de 55" versie. Blijft alleen lastig om de formaten in te schatten als ze in de woonkamer aan de muur hangen.

En ik moet mezelf ervan overtuigen dat die 5" extra € 301,- waard is.

Blijft dus nog heel even een klein dilemma, ik wil natuurlijk wel de juiste keuze maken 8)7

Vandaar dat alle respons meer dan welkom is!
Als je zo gaat praten dan vooral voor de 55" gaan. Bij hardnekkige twijfel altijd het duurste kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, de kogel is door de kerk, de 46G20 is verkocht en de 50ST50 besteld, die kan ik dus deze week verwachten.

Bedankt voor het meedenken en de reacties, ik hoop snel te kunnen gaan genieten van de nieuwe Pana!

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Voor hoeveel heb je de g20 verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-03 18:51
Nu de 50VT50 een week bij ons aan de muur hangt, zal ik mijn ervaringen even delen.

Ik heb 'm gekocht en opgehaald bij de Plattetvdiscounter en het eerste dat me meeviel was de grote van de doos: past met gemak in m'n Focus C-Max. Maar eenmaal thuis aangekomen, was het toch even schrikken toen de doos in de kamer stond (op de achtergrond onze TH-42PV70):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2839228/50vt50_%20boxedjpg.JPG

Uit de doos en aan de muur valt het erg mee trouwens :) Gelukkig past het ophangsysteem dat we al hadden ook goed op de 50VT50, dus dat scheelde weer wat uitgaven en minstens zo belangrijk: gaten boren.

Ik had nog een Alphacrypt CAM liggen die ik altijd in een FireDTV kaart gebruikte, maar helaas werkt deze niet (zoals al aangekondigd door de verkoper). Daar toch nog even een courant model voor gehaald.

Retentie
Daar hebben wij totaal geen last van tot op heden. Als ik er naar op zoek ga, dan zie ik het wel, maar met normaal TV kijken is het absoluut geen issue.

Geluid
De geluidskwaliteit is redelijk. Mijn vrouw vindt het ruim voldoende en ik kan er mee leven.

Bijgeluiden
Ik hoor, als het erg stil is, de fans wel draaien. Dat valt me een beetje tegen, maar ik hoor het geloof ik alleen maar omdat ik weet dat ze erin zitten.

Beeldkwaliteit
Omdat we nog aan het 'inspelen' zijn, heb ik nog niks aan de instellingen gedaan. We kijken op THX Cinema en ik ben af en toe echt "blown away" van hoe mooi het is.

3D
De brilletjes zitten redelijk comfortabel. Maar ik kan niet zeggen dat ik van die hele 3D experience erg onder de indruk ben. Het ziet er allemaal wel mooi uit hoor, maar aan ons is het nog niet echt besteed.

Tot op heden meer dan tevreden in ieder geval!

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Marcel9970 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:09:
[...]

Heb ook niet echt onderhandeld. :P

Heb het even opgezeocht maar betaalde E1158 bij Franklin. Heb er ook niet zo'n probleem mee om iets meer te betalen voor goede service maar aanvaard je hulp graag bij de volgende TV aankoop :) Thanks!!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322

Anoniem: 386251 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:55:
Hallo,

Gr. Melvin
Hier een tevreden ST 55" bezitter en ik zeg gewoon doen. :)
Ik vind zelf dat je nooit te groot kunt gaan maar te klein blijft je altijd in het achterhoofd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je zijn laatste reactie ook gelezen?
Anoniem: 386251 schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:12:
Nou, de kogel is door de kerk, de 46G20 is verkocht en de 50ST50 besteld, die kan ik dus deze week verwachten.

Bedankt voor het meedenken en de reacties, ik hoop snel te kunnen gaan genieten van de nieuwe Pana!

d:)b
Tja en verder, als je jouw argument volgt dan kun je beter ook geen 55" nemen, blijft toch in je achterhoofd zitten dat er ook een 65" van te koop is. En wie weet, als de 2013 serie over een paar maanden uitkomt wel een 70" voor hetzelfde geld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:25:
Prima keus, vrouwtje haar zin, jij een nieuwe tv, iedereen blij, en over een paar jaar een 55 of 60 inch. ;)
Exactly my thoughts! Ben de afgelopen jaren van 32", naar 40", 46" en nu dus 50" gegaan.

Ik doe ongeveer 2 jaar met een tv, dan begint het weer te kriebelen en wil ik weer een nieuwe. Op die manier worden de grotere formaten ook niet zo'n schok voor het vrouwtje zoals jij het zo mooi zegt.

Nu dus 2 jaar genieten van de 50ST50, daarna zal het 55" model 2014 wel volgen :Y

Ik heb dit forum van de 1e t/m de huidige pagina bijgehouden, leuk om te lezen dat er zoveel mensen zijn die de Panasonic plasma's op hun waarde weten te schatten en hier hun bevindingen delen, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Anoniem: 386251 schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:13:
[...]

Exactly my thoughts! Ben de afgelopen jaren van 32", naar 40", 46" en nu dus 50" gegaan.

Ik doe ongeveer 2 jaar met een tv, dan begint het weer te kriebelen en wil ik weer een nieuwe. Op die manier worden de grotere formaten ook niet zo'n schok voor het vrouwtje zoals jij het zo mooi zegt.

Nu dus 2 jaar genieten van de 50ST50, daarna zal het 55" model 2014 wel volgen :Y

Ik heb dit forum van de 1e t/m de huidige pagina bijgehouden, leuk om te lezen dat er zoveel mensen zijn die de Panasonic plasma's op hun waarde weten te schatten en hier hun bevindingen delen, top!
op gegeven moment kijkt dat toch meer fijn als de afstand tussen tv en bank hetzelfde blijft.
ik bedoel in een bioscoop ga je ook niet vrijwillig op de eerste rij zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10-2024

Doughty

Bral unit

Goedendag mensen,

Vanaf dit weekend ben ik voor het eerst overgestapt van LED/LCD tv's naar een Panasonic plasma.
Na veel reviews en fora gelezen te hebben was ik wel heel benieuwd geworden naar de plasma ervaring. ;)

Ik heb zelf de 50 inch UT50 aangeschaft en die is nu al 48 uur aan het inspelen. Wel even Avatar en Avengers tussendoor gekeken omdat die toch 16:9 zijn. En ik moet zeggen dat ik echt zeer verrast ben door de kwaliteit.

Ik kan niet wachten tot hij de hele week heeft ingespeeld en daarna kalibreren. :)

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 18:30
Zo, net een TX-P50GT50E besteld voor m'n nieuwe huis, heb momenteel de TX-P46G10E, als je eenmaal plasma hebt wil je niet anders..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als ik de TV aanzet dan toont ie altijd eerst even ruis voordat ie naar HDMI1 schakelt (ingesteld via het hotel menu), hebben jullie dat ook?
Pagina: 1 ... 51 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.