Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Het is een flinke rand. Ik zal even bij de videokaart neuzen.
Bij lcd tv's gebruikte ik altijd de 1:1 optie en dan was alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

BARACUS schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:56:
Het is een flinke rand. Ik zal even bij de videokaart neuzen.
Bij lcd tv's gebruikte ik altijd de 1:1 optie en dan was alles prima.
Bij AMD kaarten moet je inderdaad bij de instellingen de underscan/overscan op 0 zetten. Dit moet je trouwens voor alle refreshrates doen die je wilt gebruiken (als je refreshrates wisselt voor bijv. 24p materiaal).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Even aan de overscan slider gezeten en nu een mooi vol scherm beeld. Ik heb nog wel last van pikkeltjes/sneeuw storing, er zit iets niet goed :/ Ik zal hem even aan de geaarde stopcontact hangen.

Het beeld is ondanks de problemen al wel waanzinnig goed. Ik heb weinig ervaring met plasma en mijn bek valt best wel open met FullHD. Kraakhelder zwart en 2D lijkt veel meer diepte te hebben met 3D gevoel. Dank voor alle mooie verhalen in deze topic :)

Even over de UT zelf. Alle verhalen over het spiegelende scherm van de UT kloppen, een duistere kamer is nodig om te kunnen genieten van dit model. Ik persoonlijk ga alleen maar films/series kijken en dat gebeurt in een donkere kamer. Wil je dit gezellig doen met je lampen aan of het zonnetjes door het raam dan moet je naar de ST gaan kijken.

Ik hoor verder geen gezoem van ventilatoren. Met wit beeld hoorde ik wel een hele lichte buzz toen mijn hoofd naast het scherm zat om de videokaart in te stellen. Ik ben echt allergisch voor rare tonen uit elektrisch apparatuur maar ik kan me niet voorstellen dat iemand hier last van gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 15:59

Cpt-Cholo

I did it again...

okio schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:33:
hmmm ik vond mijn 42 inch altijd krap aan...

Klopt inderdaad dat 50 al zon 20% groter is...

Maar goed ik wil niet weer het risico lopen dat ik hem even heb hangen en weer denk had ik maar groter gekocht

Blijft echt zo lastig :(
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar als je naar 50 grijpt, kun je het zowel niet doen. Mijn plan is naar een 65st50 te gaan zodra de prijs zijn dipje krijgt. (oktober?)

Dan duurt het best even voor je die grootte gewoon bent, heb je eens iets aan full-HD en uiteindelijk scheelt het niet zoveel in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
We willen een Panasonic TX-P42ST50 aanschaffen.

Vraag is alleen of het nut heeft om de standaard garantie (2 jaar onsite garantie via Panasonic/E-Care toch?) uit te bereiden met het extra pakket wat de winkel aanbiedt voor 60 euro:

3 jaar Volledige Garantie op alles
4 weken Proefperiode
100% Pixelgarantie
Leentoestel Service
Geen Eigen Risico
Geen verzendkosten (retourkosten dekking)
Verzekerd verstuurd

Zie http://www.plattetv.nl/in...totaalpakket-tv-4272.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

Afgelopen vrijdag de 50" VT50 opgehaald, tot nu toe erg tevreden. Beeldkwaliteit is indrukwekkend, met name zwart en contrast, maar is wel even wennen vergeleken met m'n oude Samsung LE46A686.

Alleen is het buzzgeluid, blijkbaar inherent aan de plasmatechniek, op 3 meter afstand bij volledige stilte redelijk hoorbaar. Dit is eigenlijk alleen bij beelden met veel licht. De fans in de VT50 zijn nauwelijks hoorbaar. Gelukkig overstemt vrijwel alle filmgeluid het "lawaai" van de televisie, maar is toch wel een klein minpuntje.

Zag wel dat ik op precies het juiste moment de televisie besteld en afgehaald heb, de dag daarna zijn de prijzen in vrijwel alle online shops met 200-400 EUR gestegen. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-05 04:40
Cpt-Cholo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:27:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar als je naar 50 grijpt, kun je het zowel niet doen. Mijn plan is naar een 65st50 te gaan zodra de prijs zijn dipje krijgt. (oktober?)

Dan duurt het best even voor je die grootte gewoon bent, heb je eens iets aan full-HD en uiteindelijk scheelt het niet zoveel in prijs.
Oktober en prijsdipje? Hij gaat alleen maar meer kosten aangezien er netjes 21% btw overheen gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

maniace schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Oktober en prijsdipje? Hij gaat alleen maar meer kosten aangezien er netjes 21% btw overheen gaat dan.
hoe bedoel je? Is er nu een btw-korting?

Ik baseer me een beetje op het feit dat er trend een trend is na release van een tv dat deze zakt in prijs na het voetbal/olympische spelen/... en nog eens later op het jaar. Dat hoeft daarom dit jaar niet zo te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm... volgens mij een brakke component-adapter bij m'n ST50 gekregen :/ Stop netjes alle kabels vanaf de Wii (Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/bloos.gif) in de adapter, maar dan lijkt het wel alsof het 'rood'-signaal niet doorkomt. Met een andere component kabel geprobeerd om goed beeld te krijgen via de DVD-speler (welke via HDMI wel goed beeld geeft), maar daar krijg ik hetzelfde effect bij. De broningang is ingesteld op component (en niet op video), dus lijkt het mij toch aan de adapter te liggen. Of zie ik wellicht een instelling over het hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben mezelf aan het inlezen en de 50 VT50 klinkt heel indrukwekkend. Wel las ik dat er maar 1 scart aansluiting is. Op mijn huidige tv gebruik ik er al 3 (UPC mediabox, Wii, dvd speler). Heb je dan aan 1 scart niet te weinig of zie ik nu iets heel simpels over het hoofd en zit er een logische reden achter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 10:05
Cpt-Cholo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:07:
[...]

hoe bedoel je? Is er nu een btw-korting?

Ik baseer me een beetje op het feit dat er trend een trend is na release van een tv dat deze zakt in prijs na het voetbal/olympische spelen/... en nog eens later op het jaar. Dat hoeft daarom dit jaar niet zo te gaan.
Nee, er komt in oktober een btw-verhoging. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Benn1e schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:30:
Ik ben mezelf aan het inlezen en de 50 VT50 klinkt heel indrukwekkend. Wel las ik dat er maar 1 scart aansluiting is. Op mijn huidige tv gebruik ik er al 3 (UPC mediabox, Wii, dvd speler). Heb je dan aan 1 scart niet te weinig of zie ik nu iets heel simpels over het hoofd en zit er een logische reden achter? :+
UPC mediabox ruil je om voor een HD box met HDMI aansluiting.
WII schijnt via een verloopstekker ook via HDMI te kunnen en de DVD speler wil je op zo'n TV eigenlijk ook niet meer via de SCART aansluiting aansluiten (ik geloof dat de TV het signaal dan niet kan upscalen naar full HD maar dat kan ik mis hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Leader98 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:39:
[...]

WII schijnt via een verloopstekker ook via HDMI te kunnen en de DVD speler wil je op zo'n TV eigenlijk ook niet meer via de SCART aansluiting aansluiten (ik geloof dat de TV het signaal dan niet kan upscalen naar full HD maar dat kan ik mis hebben).
Ja natuurlijk, dat ik er zelf niet op kwam! je hebt helemaal gelijk. Thanks!
En dvd speler gaat er dan ook uit inderdaad, via scart heb je dan niet de beste kwaliteit. Hier kan ik wat mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 10:20
Magic6399 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:24:
Hmm... volgens mij een brakke component-adapter bij m'n ST50 gekregen :/ Stop netjes alle kabels vanaf de Wii ([afbeelding]) in de adapter, maar dan lijkt het wel alsof het 'rood'-signaal niet doorkomt. Met een andere component kabel geprobeerd om goed beeld te krijgen via de DVD-speler (welke via HDMI wel goed beeld geeft), maar daar krijg ik hetzelfde effect bij. De broningang is ingesteld op component (en niet op video), dus lijkt het mij toch aan de adapter te liggen. Of zie ik wellicht een instelling over het hoofd? :?
Hier ook een probleem bij aansluiting van een non-hdmi XBOX via component. Groen tint en doffe kleur, iemand een idee waar dergelijk kabel kan aangeschaft worden, of bellen naar Pana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Ik heb zojuist een nieuwe ST50 50-inch gekregen vanwege inbranden en banding.

Ik las dat veel mensen bang zijn voor de inbranding van de logo's van NL1/2 en SBS.

Wat ik gedaan heb ik voor deze zenders bij favorieten de SD kanalen te kiezen. De icoontjes zijn hier namelijk minder 'scherp' en missen veel details die de HD versies wel hebben.

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

LuPo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:31:
[...]

Nee, er komt in oktober een btw-verhoging. ;)
ahzo, wist ik niet. Innige deelneming aan mijn noorderburen. Daar gaat mijn voordelig Nederlandshoppen.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Benn1e schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:30:
SCART is zo ongeveer de slechtste (wat wil je: het is Frans) uitvinding op AV-gebied: Allemaal lozen dus! ;) Het slikt sowieso geen HD vziw.

Een behoorlijke "progressive scan" DVD-speler sluit je via component aan of je ruilt hem in voor een upscaling BRD-speler met HDMI. Volgens mij kan je Wii ook over component.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 07:19
BeF-Bacchus schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:54:
Een behoorlijke "progressive scan" DVD-speler sluit je via component aan of je ruilt hem in voor een upscaling BRD-speler met HDMI. Volgens mij kan je Wii ook over component.
Upscaling is niet nodig, doet je tv sowieso prima en vaak beter dan de gemiddelde brakke goedkope afspeler.

Nickname does not reflect reality

Brad Pitt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:56:
[...]

Upscaling is niet nodig, doet je tv sowieso prima en vaak beter dan de gemiddelde brakke goedkope afspeler.
Nou, er zit bij mij wel een behoorlijk verschil tussen mijn Cambridge Audio blu-ray speler en de interne upscaling van de TV :)

Maar als je in de prijsklasse van 100-200 zit dan inderdaad weinig tot geen verschil.

• Bever!
  • Laatst online: 21:03
Leader98 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:39:
[...]

Omruilen voor een ci+ kaart nog beter :0 eindelijk die rotboxen eruit

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Adlermann schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Nou, er zit bij mij wel een behoorlijk verschil tussen mijn Cambridge Audio blu-ray speler en de interne upscaling van de TV :)

Maar als je in de prijsklasse van 100-200 zit dan inderdaad weinig tot geen verschil.
Ik laat het upscalen ook mooi aan mijn Oppo over ;)

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 17:39
alex4allofyou schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:11:

Ik las dat veel mensen bang zijn voor de inbranding van de logo's van NL1/2 en SBS.

Wat ik gedaan heb ik voor deze zenders bij favorieten de SD kanalen te kiezen. De icoontjes zijn hier namelijk minder 'scherp' en missen veel details die de HD versies wel hebben.
Deze komt wat mij betreft in de top 5 van supertips. Thanks for sharing!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

smoldersonline schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:11:
[...]

Deze komt wat mij betreft in de top 5 van supertips. Thanks for sharing!
Tja, ieder zijn ding hoor maar ik koop toch niet zo'n tv om vervolgens SD te kijken 8)7 :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• SanduTje
Adlermann schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:02:
[...]

Ja, dat is ook een vergelijkbare speler (qdeo) en gebaseerd op dezelfde reference speler :)
In combinatie met een VT50 is dat (mits de bron goed is) toch best wel genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38
Heeft iemand nog goede settings voor een 50st50? Qua beeldinstellingen??

Beetje als uitgangspunt. Kan ik daarna wel tweaken. Dus aub incl advanced dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als je het topic een beetje doorbladert, kom je genoeg posts tegen met instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459573

okio schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:29:
Heeft iemand nog goede settings voor een 50st50? Qua beeldinstellingen??

Beetje als uitgangspunt. Kan ik daarna wel tweaken. Dus aub incl advanced dingen.
Ik had een week geleden wat instellingen gepost die eigenlijk bedoeld zijn voor een G30, maar je zou het kunnen proberen. Zie hier: Anoniem: 459573 in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444404

Magic6399 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:31:
Als je het topic een beetje doorbladert, kom je genoeg posts tegen met instellingen ;)
Als je dit topic doorspit dan staan ergens de instellingen van avforums dacht ik. Die zijn best aardig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar zal ze hier even posten:
True cinema kiezen:
Kontrast:40
Helderheid:0
Kleur:28
Scherpte: tv zet ik hem op 5, bluray heb ik hem op 3
Witbalans: Alles zo laten
Kleurbeheer: -9, -2, 0, 11, -6, 3, 0, 0, 5

Voor de rest al die dingen als eco mode, pnr etc uitzetten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex4allofyou schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:11:

Dat maakt niets uit, statisch is statisch. Bij met name Nederland 1 en SBS6 is het logo gewoon té fel van kleur. Dus heb je grotere kans op retentie. Als die retentie maar lang genoeg aanhoudt en je het blijft voeden dan gaat dit over in hardnekkige retentie en uiteindelijk lichte inbranding.

Het enige wat je kunt doen naast de al bekende dingen die hier vaak zijn genoemd is de scrollbar laten draaien. Met name bij nieuwe tv's zou ik dat wel doen. Zelfs fabrikanten adviseren dit.

Om mensen nou te adviseren maar geen HD zenders te laten kijken vind ik wat ver gezocht. Waar heb je anders je TV voor gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leader98 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:26:
We willen een Panasonic TX-P42ST50 aanschaffen.

Vraag is alleen of het nut heeft om de standaard garantie (2 jaar onsite garantie via Panasonic/E-Care toch?) uit te bereiden met het extra pakket wat de winkel aanbiedt voor 60 euro:

3 jaar Volledige Garantie op alles
4 weken Proefperiode
100% Pixelgarantie
Leentoestel Service
Geen Eigen Risico
Geen verzendkosten (retourkosten dekking)
Verzekerd verstuurd

Zie http://www.plattetv.nl/in...totaalpakket-tv-4272.html
Ik zou het niet doen, heb er achteraf spijt van dat ik er zelf wel voor gekozen heb en uberhaupt bij plattetv gekocht heb. Mijn TV had problemen (meerdere keren) en ik kon alles zelf regelen met E-care, het enige wat ze wilden doen was het telefoonnr van E-care geven en achteraf zeggen dat ik via hun een leentoestel had kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Vorige week is mijn VT30 opgehaald vanwege de groene vlek.
Er was iets met het paneel dat niet meer gemaakt kon worden. Heb inmiddels de VT50 staan, alleen deze heeft ook weer de groene vlek, tevens is het gezoem ontzettend storend. Volgens de reparateur komt er een update voor de groene waas, iemand hier mee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kuota schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:41:
Er was iets met het paneel dat niet meer gemaakt kon worden. Heb inmiddels de VT50 staan, alleen deze heeft ook weer de groene vlek, tevens is het gezoem ontzettend storend. Volgens de reparateur komt er een update voor de groene waas, iemand hier mee bekend?
Heet dat niet 'green blob' ? Daar is hier al het eea over geschreven. Ik zou als ik jou was niet door de monteur laten aftroeven met 'er komt een update voor'. Dit soort opmerkingen betekenen binnen het monteurswereldje ook wel van : "ik wil van het gezeik af zijn". Dat je dit even weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
Het is echt belachelijk dat de 'green blob' elke keer weer terugkomt. Ik heb mijn 50VT30 ook hierom retour gedaan.

Ik heb nu de 50ST50 en gelukkig geen 'green blob' maar rechts- en links onderin wel een klein grijze 'veegje' maar dit is niet storend. je ziet het ook alleen bij een lichte achtergrond.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
@ Rtonino thanks...zal het vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn vt50 trok de groene vlek compleet weg binnen 200 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Adlermann schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

Bij mijn vt50 trok de groene vlek compleet weg binnen 200 uur.
Dat is in ieder geval goed nieuws.
Het is in ieder geval minder storend dan op de VT30, alleen werd het bij die tv juist erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kuota schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:26:
[...]

Dat is in ieder geval goed nieuws.
Het is in ieder geval minder storend dan op de VT30, alleen werd het bij die tv juist erger
Het zou gewoon niet mogen voorkomen. Als een aannemer of welk bedrijf dan ook begint over software updates of: "ach, het trekt wel bij mevrouwtje", kom op zeg! Je koopt een splinternieuwe TV van duizenden euro's! Dan mag je verwachten dat dat product gewoon goed werkt! Dat gedoe over inwerkperiodes, inspelen, noem maar op is maar deels waar. En ergens gewoon belachelijk. Je koopt een TV waar je gelijk plezier van wilt hebben, niet om eerst een of ander onderhoud te moeten plegen: hou hier rekening mee! hou daar rekening mee! Doe dit niet! doe zus niet! doe zo niet! Pfff, je hebt er een dagtaak aan! Als consument wil je gewoon kijken zonder zorgen. Natuurlijk moet je een product goed behandelen en er zorgvuldig mee omgaan, laat daar geen misverstand over bestaan. Alleen lijkt het met dit soort schermen van met name Panasonic het iets teveel aandacht op te eisen van de consument. Er zijn grenzen....

Kopen, installeren, spelen. Geen gedoe! Indien wel gedoe: omruilen. Indien 2e keer omruilen: doei Panasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Anoniem: 459573 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:57:
Kopen, installeren, spelen. Geen gedoe! Indien wel gedoe: omruilen. Indien 2e keer omruilen: doei Panasonic!
Precies! En dan koop je gewoon een LED-TFT of OLED waarvan je van tevoren ten minste zéker weet dat die permanent veel grotere problemen heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeF-Bacchus schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

Precies! En dan koop je gewoon een LED-TFT of OLED waarvan je van tevoren ten minste zéker weet dat die permanent veel grotere problemen heeft. :P
Daarom! Dan maar geen TV! Nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliekrul
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Na de vele dagen naar de OS te hebben gekeken is het nos en met name nederland 1 logo nog aardig te zien bij een witte achtergrond. Al had ik geen uren achter elkaar gekeken, wel ingezoomd omdat ik wist dat er geen reclames in zat. Dat witwas functie gebruik ik ook geregeld.
Hoelang duurde het bij jullie voordat het weg was, of zien jullie het nog een klein beetje?

Ik ga het nog een week uitspelen en anders kijken wat de bcc er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krulliekrul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:37:
Na de vele dagen naar de OS te hebben gekeken is het nos en met name nederland 1 logo nog aardig te zien bij een witte achtergrond. Al had ik geen uren achter elkaar gekeken, wel ingezoomd omdat ik wist dat er geen reclames in zat. Dat witwas functie gebruik ik ook geregeld.
Hoelang duurde het bij jullie voordat het weg was, of zien jullie het nog een klein beetje?

Ik ga het nog een week uitspelen en anders kijken wat de bcc er van vindt.
Ik hou m'n hart vast voor jouw TV, wie weet ben je er nog op tijd bij en is het hardnekkige retentie. Maar vrees dat het ook bij jou licht is ingebrand. Dat is vaak het geval met het Ned 1 logo en SBS6. Dat is te fel. Gaat er niet meer uit, kan na een tijdje wel wat lichter worden maar als het er eenmaal inzit zal je eraan moeten wennen. Want het zal vermoedelijk 'binnen de specificaties' vallen. Dus leer ermee leven, of maak het erger en ruil je TV om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220612

Beste mensen

ik zit na te denken over een nieuwe tv. Mijn huidige tv is nog van het formaatje postzegel. Tijd voor een nieuwe dus! Meerdere reviews en sites afgegaan en ik zit nu aan de P42ST50 te denken. Goed beeld voor relatief lage prijs. Helaas ben ik ook op de fora terecht gekomen en kwam ik dingen als "green blob", "image retention" en "buzzing" tegen.. *zucht*
Ik heb me er dus waarschijnlijk te veel in verdiept en begin nu weer te twijfelen. Hoe erg zijn deze dingen en hoe vaak komt het nu voor? Ik zoek eigenlijk een beetje geruststelling/goede ervaringen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 220612 op 24-08-2012 18:45 . Reden: stijlfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220612 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:42:
Beste mensen

ik zit na te denken over een nieuwe tv. Mijn huidige tv is nog van het formaatje postzegel. Tijd voor een nieuwe dus! Meerdere reviews en sites afgegaan en ik zit nu aan de P42ST50 te denken. Goed beeld voor relatief lage prijs. Helaas ben ik ook op de fora terecht gekomen en kwam ik dingen als "green blob", "image retention" en "buzzing" tegen.. *zucht*
Ik heb me er dus waarschijnlijk te veel in verdiept en begin nu weer te twijfelen. Hoe erg zijn deze dingen en hoe vaak komt het nu voor?

Ik zoek eigenlijk een beetje geruststelling/goede ervaringen :)
Ook daar staat het topic anders vol mee hoor. Het is ook weer niet zo dat hier alleen maar negatieve ervaringen staan en er zijn. Zolang je maar zoekt naar wat je wil dan is er altijd wel iets te vinden, of dit nou goede of slechte ervaringen zijn. :P

Ik denk dat het bij dit soort schermen het maar net de goede week of de slechte week moet zijn. De goede batches en de slechte. Want ik haalde hier al eerder aan dat de fabrikant een beetje bewust loopt te sodemieteren door tussen de productie ook slechte schermen te stoppen om zo de verkoop te blijven bevorderen. De nieuwe serie staat ook een keer te trappelen, en moet ook verkocht worden.

Beter gezegd: als een fabrikant de perfecte TV zou maken, wordt er geen een meer verkocht omdat die nooit meer stuk gaat. :+

Alleen lijkt het erop dat het bij Panasonic om en om is, net zoals in dit topic het geval lijkt te zijn. De een geeft een goede recensie, een ander het tegenovergestelde, en daar lijkt geen eind aan te komen. De 2011/30 serie stond erom bekend, en het lijkt ook met de 50 serie van 2012 niet altijd lekker te lopen. Goh, dit verwacht je niet!

Hoort erbij joh. Het is maar net hoe jouw zuurverdiende dubbeltje valt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Anoniem: 444404 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:28:
Maar zal ze hier even posten:
True cinema kiezen:
Kontrast:40
Helderheid:0
Kleur:28
Scherpte: tv zet ik hem op 5, bluray heb ik hem op 3
Witbalans: Alles zo laten
Kleurbeheer: -9, -2, 0, 11, -6, 3, 0, 0, 5

Voor de rest al die dingen als eco mode, pnr etc uitzetten:
Hmmm vraag; waarom doe je niets met white balance?

Wat heb je verder staan bij geav instellingen? Dus bv ifc, filmritmedetectie, zijpaneel overscan?

Beeld al erg goed zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okio schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:50:
[...]

Hmmm vraag; waarom doe je niets met white balance?

Wat heb je verder staan bij geav instellingen? Dus bv ifc, filmritmedetectie, zijpaneel overscan?

Beeld al erg goed zo >:)
Ik had in mijn instellingen (meer voor de G30, maar je zou het kunnen proberen) deze instellingen (zal ze nog een keer posten) voor wit balans:

Contrast: 34, helderheid: 0, Kleur: 32, Scherpte: 8
Kleur remasteren: aan, ecomode: uit, P-NR: uit.

Menu: >Beeld: > geavanceerde instellingen:
Witbalans:
versterkingsfactor:
R: --4
G: --4
B: +4

Blokkering:
R: 0
G: 0
B: +1

Kleurbeheer:
(gradatie)
R: --2
G: --2
B: +3

(verzadiging)
R: +1
G: +1
B: --1

(helderheid)
R: +1
G: +1
B: +4

Gamma:
2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Helaas zijn instellingen per scherm dusdanig verschillend dat het niet heel veel nut heeft deze 1 op 1 over te nemen. Zeker niet uit een andere serie. Zelf een tweetal schermen staan: 42st30 en 50st30, zelfde model alleen ander formaat. Beide gemeten en gecallibreert met een colormunki, zeer veel verschil in de meting en derhalve instelling.

Advies: wil je het maximaal haalbare uit je scherm dan is callibreren een must. Meten is weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:41
Anoniem: 459573 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Ik hou m'n hart vast voor jouw TV, wie weet ben je er nog op tijd bij en is het hardnekkige retentie. Maar vrees dat het ook bij jou licht is ingebrand. Dat is vaak het geval met het Ned 1 logo en SBS6. Dat is te fel. Gaat er niet meer uit, kan na een tijdje wel wat lichter worden maar als het er eenmaal inzit zal je eraan moeten wennen. Want het zal vermoedelijk 'binnen de specificaties' vallen. Dus leer ermee leven, of maak het erger en ruil je TV om.
Het permanente inbranden zou niet mogen voorkomen, hardnekkige image retention is iets wat naar verloop van tijd gewoon weer weg moet gaan. Ik las op AVSForum berichten van iemand die 6 dagen een continu wit scherm had aangezet om een NBC logo weg te krijgen;

http://www.avsforum.com/t...thread/5700#post_22308132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 05:48
Nou omdat ik de VT65 nu zoiets van een maand heb staan maar eens een mail gestuurd naar,
Panasonic Nederland met twee vragen.
1. Wanneer komt er een nieuwe firware vwb de SmartTv, weining Ned. Apps' enz
2. Wanneer worden de twee app's voor het bedienen van je TV en je Home cinema stabiel. (werkt de ene keer wel de andere keer niet.
Antwoord van Panasonic Nederland ( WAT EEN AANFLUITING)
1. Weten we niet wen zijn afhankelijk van Europa
2. Weten we niet we hopen dat het beter gaat.

Tjonge wat een simpele antwoorden en dan dien je ook al een week te wachten op een antwoord, nou mooie TV's ok, maar service en inovatie vwb smart tv ho maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Hoop dat ze met die volgende lijn inzien dat de software beter kan en lekker overstappen op google tv..
Snap niet dat al die fabrikanten hun eigen halfbakken software willen pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heisenbug schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:12:
[...]

Het permanente inbranden zou niet mogen voorkomen, hardnekkige image retention is iets wat naar verloop van tijd gewoon weer weg moet gaan. Ik las op AVSForum berichten van iemand die 6 dagen een continu wit scherm had aangezet om een NBC logo weg te krijgen;

http://www.avsforum.com/t...thread/5700#post_22308132
Ja, maar dat is weer retentie tegengaan. Het gaat om inbranden van die logo's, dat ga je echt niet wegkrijgen door je TV 6 dagen lang op een wit scherm te laten staan. Dit kan ik me overigens ook niet voorstellen, en kan ook nooit goed zijn voor je scherm. Ik denk dat die gast bedoelde dat ie de scrollbalk 6 dagen lang heeft afgespeeld. Hij noemt het dan "white slide" in zijn post, bedoelt ie vast de scrollbar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
idd instellingen voor een g30 heb ik niet veel aan (ander paneel)

Ben nog wel benieuwd naar de white balance en overig settings als filmritmedetectie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okio schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:58:
idd instellingen voor een g30 heb ik niet veel aan (ander paneel)

Ben nog wel benieuwd naar de white balance en overig settings als filmritmedetectie etc
Klopt, maar dat had ik in de betreffende post van anderhalf week geleden er ook neergezet als een soort van disclaimer. Het is ook bedoeld om je een beetje op weg te helpen.

Misschien heb je dan nog wel iets aan de geavanceerde instellingen?

Intelligent Frame Creation: uit.
Film ritmedetectie: uit
Resolutieverbetering: Maximaal
Zijpaneel: uit
16: 9 beeldscan: aan
Pixelomloop: aan

Wil je nu deze instellingen op elke aansluiting gebruiken, pas dan de optie:
Menu: > Beeld:> kopieerafstelling > OK > Bestemming: Alle toe.

Over IFC verschillen de smaken. Sommigen vinden het een verademing, anderen vinden het beeld dan een beetje een soort van 'cam' achtig beeld hebben bij films, waarbij het beeld onnatuurlijk aanvoelt. Dus voor al die instellingen geldt altijd: probeer uit wat jij fijn vindt en zet het naar eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Rob0860 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:18:
Nou omdat ik de VT65 nu zoiets van een maand heb staan maar eens een mail gestuurd naar,
Panasonic Nederland met twee vragen.
1. Wanneer komt er een nieuwe firware vwb de SmartTv, weining Ned. Apps' enz
2. Wanneer worden de twee app's voor het bedienen van je TV en je Home cinema stabiel. (werkt de ene keer wel de andere keer niet.
Antwoord van Panasonic Nederland ( WAT EEN AANFLUITING)
1. Weten we niet wen zijn afhankelijk van Europa
2. Weten we niet we hopen dat het beter gaat.

Tjonge wat een simpele antwoorden en dan dien je ook al een week te wachten op een antwoord, nou mooie TV's ok, maar service en inovatie vwb smart tv ho maar
Een klein beetje uitgebreider zou wel mogen, zeker als het zolang duurt. Van de andere kant: Beide vragen worden op zich oprecht beantwoord, dat heb ik helaas ook weleens anders gezien. Daarbij stel je eigenlijk geen vragen maar deponeer je klachten, daar is lastig een bevredigend "antwoord" op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 220612 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:42:
Beste mensen

Ik heb me er dus waarschijnlijk te veel in verdiept en begin nu weer te twijfelen. Hoe erg zijn deze dingen en hoe vaak komt het nu voor? Ik zoek eigenlijk een beetje geruststelling/goede ervaringen :)
99% van de mensen heeft hier geen last van. Van elke tv heb je maandagmorgen modellen. Dat is niet anders bij Panasonic. Ik heb al een paar maanden de ST50 naar volle tevredenheid. Geen last van green blob, image retention of buzzing. Top TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:13:
[...]

99% van de mensen heeft hier geen last van.
Dat blijkt wel uit dit topic inderdaad, die vallen onder de 1% ..... ......... ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 459573 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:33:
[...]

Dat blijkt wel uit dit topic inderdaad, die vallen onder de 1% ..... ......... ........
De luitjes die er geen last van hebben, zul je m.i. hier niet in zulke grote getallen aantreffen als degenen die er wel last van hebben.

Ik heb er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 459573 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:33:
[...]

Mensen die ontevreden zijn (terecht of onterecht) zie je nou eenmaal vaker dan mensen zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:26:
[...]

Mensen die ontevreden zijn (terecht of onterecht) zie je nou eenmaal vaker dan mensen zonder problemen :)
Dat is absoluut zo, toch is het wel een indicatie. Want vergeet niet dat er ook nog mensen zijn die hier niet posten en ook problemen hebben. Neem daarbij de aard van de problemen, met name het inbranden van logo's ondanks dat men zich aan de voorschriften houdt van de fabrikant. Dat is ergens toch verontrustend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
Adlermann schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:26:
[...]

dat is zeker waar! Ik klaag ook niet over mijn 50VT30 die t vanaf januari al zonder problemen doet! Geen greenblob, IR of burnin problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Gisteravond voor het eerst ifc uitgezet en de scherpte weer opgehoogd naar 4. Verder vind ik het beeld vrij vel op contrast 40, teruggezet op 36.

Door deze instellingen voor het eerst hoofdpijn vrij kunnen tv kijken op ee 50st50.

Al met al een hele mooie verbetering tov mijn vt30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-03-2024
Met grote tevredenheid al enkele maanden in het bezit van een GT50. Fantastisch beeld en iedereen is er van onder de indruk. Echt serieuze issues heb ik er niet mee ervaren, behalve dat mijn AMD kaart een wat onrustig beeld lijkt uit te sturen vergeleken met m'n monitor. Ik merk dat m'n ogen sneller vermoeid raken, zeker tijdens het gamen. Verder blijkt het niet mogelijk om een werkbaar profiel in te stellen op m'n Harmony One. De tv is daarmee niet goed in te schakelen omdat de power button langer ingedrukt moet worden.

Dit zijn echter kleinigheidjes waar ik best mee kan leven. Een veel groter issue heeft gisteren de kop op gestoken. Ik heb burn-in vast moeten stellen. Zowel het NOS logo als het Nederland 1 logo zijn vaag zichtbaar. Ik kijk niet veel tv, maar tijdens de Olympische Spelen heb ik de tv meerdere dagen achter elkaar toch wel hele avonden aan gehad. Mijn eerste plasma en hier dom genoeg onvoldoende rekening mee gehouden ben ik bang.

Dat deze burn-in me nu pas opvalt geeft gelukkig aan dat het niet al te sterk is, maar nu ik 't heb geconstateerd is 't niet meer over het hoofd te zien (overigens alleen tegen lichte/witte achtergronden). Is er nog een kans dat dit weg trekt door de tv over tijd voor andere zaken te gebruiken? Nog iets anders wat ik kan doen? Of ben ik verneukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
White Wash draaien dan trekt het wel weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 459573 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:55:
[...]

[..]Want vergeet niet dat er ook nog mensen zijn die hier niet posten en ook problemen hebben. [..]
Empirisch onderzoek, of aanname?

Ik heb geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0nn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:01:
Met grote tevredenheid al enkele maanden in het bezit van een GT50. Fantastisch beeld en iedereen is er van onder de indruk. Echt serieuze issues heb ik er niet mee ervaren, behalve dat mijn AMD kaart een wat onrustig beeld lijkt uit te sturen vergeleken met m'n monitor. Ik merk dat m'n ogen sneller vermoeid raken, zeker tijdens het gamen. Verder blijkt het niet mogelijk om een werkbaar profiel in te stellen op m'n Harmony One. De tv is daarmee niet goed in te schakelen omdat de power button langer ingedrukt moet worden.

Dit zijn echter kleinigheidjes waar ik best mee kan leven. Een veel groter issue heeft gisteren de kop op gestoken. Ik heb burn-in vast moeten stellen. Zowel het NOS logo als het Nederland 1 logo zijn vaag zichtbaar. Ik kijk niet veel tv, maar tijdens de Olympische Spelen heb ik de tv meerdere dagen achter elkaar toch wel hele avonden aan gehad. Mijn eerste plasma en hier dom genoeg onvoldoende rekening mee gehouden ben ik bang.

Dat deze burn-in me nu pas opvalt geeft gelukkig aan dat het niet al te sterk is, maar nu ik 't heb geconstateerd is 't niet meer over het hoofd te zien (overigens alleen tegen lichte/witte achtergronden). Is er nog een kans dat dit weg trekt door de tv over tijd voor andere zaken te gebruiken? Nog iets anders wat ik kan doen? Of ben ik verneukt?
grote kans dat het wegtrekt.

Ik heb laatst een keer mijn VT50 16 uur op het plexhoofdscherm laten staan, zonder schermbeveiling en zonder auto-standby. Twee films verder en de retentie was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ergens zit een instelling in de software van de Harmony One waar je de lengte van het te versturen signaal in kunt stellen. Ik heb hem gewoon werkend op mijn G20. Sorry, weet niet meer precies waar dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb burn-in vast moeten stellen. Zowel het NOS logo als het Nederland 1 logo zijn vaag zichtbaar. Ik kijk niet veel tv, maar tijdens de Olympische Spelen heb ik de tv meerdere dagen achter elkaar toch wel hele avonden aan gehad. Mijn eerste plasma en hier dom genoeg onvoldoende rekening mee gehouden ben ik bang.

Ah, ja, het ligt niet zozeer dat je er onvoldoende rekening mee hebt gehouden. Er zijn meedere mensen die dit hebben, wat gewoon terug te lezen is in dit topic. ;)

Heb hetzelfde probleem, ook licht. En er zijn mensen die dit niet hebben (en dit 10x melden), maar daar moet jeje niets van aantrekken. Het verschijnsel is er nou eenmaal bij mensen die hier het melden en bij mensen die hier niet posten (ik heb enkele voorbeelden uit kennissen en vriendenkring hiervan helaas). Dus je kan vanzelfsprekend concluderen dat er veel meer mensen zijn die dit hebben. Het enige wat je kan doen is vaak de witte scrollbar gebruiken om het enigszins te onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Bedankt allen voor het reageren. Ik ga het thuis wel even uitproberen. Eerst even wat games en films draaien denk ik. White Wash schijnt een negatief effect te hebben op de levensduur van je scherm. Zal ongetwijfeld meevallen voor een keer, maar toch.

Dat van de Harmony wist ik niet. Zoek ik nog wel even op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
R0nn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:54:
Bedankt allen voor het reageren. Ik ga het thuis wel even uitproberen. Eerst even wat games en films draaien denk ik. White Wash schijnt een negatief effect te hebben op de levensduur van je scherm. Zal ongetwijfeld meevallen voor een keer, maar toch.

Dat van de Harmony wist ik niet. Zoek ik nog wel even op dan.
Panasonic claimt 100.000 uur levensduur dus dat is 27 jaar lang elke dag 10 uur kijken...
Dan zou een whitewash toch wel even kunnen zonder je TV duidelijk in levensduur te laten dalen (aangenomen dat je niet van plan was om pas na 27 jaar naar een opvolger te gaan kijken...)?

[ Voor 6% gewijzigd door Leader98 op 27-08-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:34
Gewoon even logitech bellen. Die fixen het zo voor je. Dan even updaten en dat doet ie het. Dit kun je niet zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
@Kadoenra: Kwam er al achter ja. Die hele optie is niet te vinden. Heb niet gebeld maar even een mailtje gestuurd. Zal ook wel goed komen.

@Leader98: Prima! Hoe lang draai je zo'n white wash gemiddeld trouwens? Ik heb 'm nu een slordig kwartier aan staan maar de logo's gaan nog niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Maak daar maar minimaal 1 a 2 uur van.

[ Voor 16% gewijzigd door SanduTje op 27-08-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Hij draait nog steeds :+

Zit er dieper in dan ik had durven vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 14:00
Ga er maar vanuit dat het blijvend is. logo van Ned1, olympische spelen en NOS zit er bij mij ook permanent in. Dat kan ik wel concluderen na een paar nachtjes de schuifbalk draaien. Valt overigens alleen op bij zeer lichte achtergrond. Ik vermoed echter ook dat het erger gaat worden, aangezien de tv errug gevoelig is voor retentie. Logo VPRO en Ned2 zat er gisteren ook stevig in na een avondje zomergasten.

Voor het overige is het beeld fantastisch, dus ik laat het maar zo. En als ik er echt niet meer omheen kan kijken, dan neem ik aan dat ik in aanmerking kom voor omruil.

[ Voor 3% gewijzigd door grmpf op 27-08-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sinds gisteren ook hier last van retentie. Het gedoemde SBS6 logo helaas.
Viel me ineens op toen ik een serie zat te kijken en ze overduidelijk de lucht filmde.

BNN en SBS6 waren duidelijk zichtbaar, BNN is misschien mijn eigen schuld want dat heb ik een flinke tijd op pauze laten staan maar SBS6 kijken we eigenlijk zelden naar.

Heb vandaag daarom 6uur de schuifbalk laten draaien en het BNN logo is weg maar SBS6 is nog gematigd zichtbaar. Vannacht daarom nog maar even doen, als het dan einde van de week niet weg is met verder normaal gebruik ga ik Panasonic maar even bellen, leuk natuurlijk dat mensen hier zeggen "Je ziet het niet" of "je moet er maar me leven" maar dat is natuurlijk onzin. Een product van 2750,- moet gewoon langer dan 3 maanden goed functioneren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Ik laat 'm vannacht wel even doordraaien. Zie ik morgenvroeg het resultaat wel...

Edit: wel even de automatische standby uitschakelen natuurlijk. :F

[ Voor 30% gewijzigd door R0nn op 28-08-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
grmpf schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:05:
Ga er maar vanuit dat het blijvend is. logo van Ned1, olympische spelen en NOS zit er bij mij ook permanent in. Dat kan ik wel concluderen na een paar nachtjes de schuifbalk draaien. Valt overigens alleen op bij zeer lichte achtergrond. Ik vermoed echter ook dat het erger gaat worden, aangezien de tv errug gevoelig is voor retentie. Logo VPRO en Ned2 zat er gisteren ook stevig in na een avondje zomergasten.

Voor het overige is het beeld fantastisch, dus ik laat het maar zo. En als ik er echt niet meer omheen kan kijken, dan neem ik aan dat ik in aanmerking kom voor omruil.
Retentie gaat altijd weer weg maak je niet druk, dit kan soms dagen duren.
Hier een interessante post van AVForums waarin de terminologie wordt uitgelegd en wat er tegen te doen.
Forget the confusing terminology that is constantly interchanged and mixed up. Here is the scientific info you can trust:

Burn-In, Image retention, image sticking, image ghosting, residual image....etc are all terminology that is constanly interchanged even though there are several mechanisms involved.

Here is a list of the actual mechanisms that I know of in order of probability (most probable first)

1 - phosphorescence - there is a long afterglow component of phosphors that can be seen even when the display is off. It is very very faint however and eventually dissipates.

2 - Residual charge - Plasma displays use dielectric charges to control the on or off states of the pixel. If there is a slight residual charge left when the pixel is turned off the next time it turns on the pixel will be slightly brighter than normal. This will show up as a ghost image on a dark screen. You can tell it is residual charge because the ghost image is slightly brighter than the dark background. This ghost image is transient and easily removed by either a full white screen or watching full screen material for a few hours.

3 - MgO Sputtering - High energy discharge in Plasma displays causes Magnesium Oxide to sputter and deposit onto the phosphor and adjacent pixels. The result is a long lasting ghost image that can take many days to remove. It can be seen as a slightly darker image on a full white screen. Ironically, a full white screen for many hours is the best course of action to resolve this issue as it normalized the deposition of MgO to all pixels (evens it out)

4 - Phosphor aging - Permanent aging of the phosphor material that causes a slightly darker ghost image that is irreversible.

Finally, the screen wipe feature is not useless and will not aggressively "age" your display. It is there to normalize wall charge and MgO deposition (see why above). Remember, plasma displays use dynamic brightness control, so a full white screen or a scrolling white bar should not aggressively age your display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gn0ver
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:02
Ik zit met een beetje vaag probleem. Van de week heb ik een GT50 binnengekregen en in het begin kon ik via de iPad met de Viera App 'Live TV' kijken. Maar sinds dat ik even m'n externe HDD er even aan gekoppeld heb gehad is die optie weg als ik in de App naar de 'VIERA Viewer' ga.

Bij de instellingen van de TV heb ik al gezocht. Panasonic geeft aan dat je via je netwerkinstellingen de DLNA server aan moet hebben staan en zeker moet zijn dat je mobiele apparaat wordt toegestaan. Dat is allemaal het geval. Ik zag ergens een opmerking van iemand die zei dat je bij opname instellingen 'REW Live TV' uit moet zeten omdat anders de TV z'n processorkracht spaart voor HDD opname.

Tot nu toe helaas nog geen succes. Heeft iemand 'de gouden tip' ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens mensen hebben jullie het schitterende nieuwe rtl5 logo al gezien. Nog duidelijker aanwezig en een mooi rood tintje erin.... hebben ze aandelen in led toevallig bij de commerciele omroep? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
grmpf schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:05:

zou ik ook doen, hebt toch 2 jaar garantie. zou er een punt van maken als het nieuwe model uit is:D of het moet echt heel storend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Mijn 50ST50 bevalt nog steeds super (muv het lawaai dat de transformatoren produceren damnn), alleen nu begint mijn tafel beetje vol te raken met afstandsbedieningen. Vandaar even de vraag of iemand ervaring heeft met de ST50 en een Logitech Harmony One. Krijg nergens gevonden hoe goed ze samenwerken. Als iemand een goedkoper alternatief heeft laat ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Ookami schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:47:
Mijn 50ST50 bevalt nog steeds super (muv het lawaai dat de transformatoren produceren damnn), alleen nu begint mijn tafel beetje vol te raken met afstandsbedieningen. Vandaar even de vraag of iemand ervaring heeft met de ST50 en een Logitech Harmony One. Krijg nergens gevonden hoe goed ze samenwerken. Als iemand een goedkoper alternatief heeft laat ik me ook aanbevolen.
Ik heb zelf dus een GT50 icm een Logitech Harmony One. Gemakshalve en wellicht wat kort door de bocht/naïef gedacht neem ik maar aan dat de ST en GT min of meer vergelijkbaar zijn qua software, dus wie weet heb je hier wat aan:

Toen ik de afstandsbediening ging inprogrammeren, moest ik in ieder geval consateren dat de GT50 nog niet in de database van Logitecht was opgenomen. Dat vergt dus iets meer werk, maar het is te doen. Het werkt grotendeels prima, met uitzondering van de volgende twee issues:

- Je krijgt de tv niet via een activiteitenprofiel ingeschakeld omdat de power knop enkele seconden ingedrukt moet blijven.
- In menuschermen wil de cursor nog wel eens een optie overslaan.

Beide zijn op te lossen. Voor de eerste heb ik contact opgenomen met Logitech. Die kunnen dan een optie toevoegen aan de configuratiesoftware waarmee je de power on duration aan kunt passen. Voor het tweede punt kun je ofwel de navigatieknoppen iets langer ingedrukt houden (gek genoeg), of je gaat spelen met de delay timers in de configuratiesoftware.

Overigens dus de hele nacht de white wash laten draaien. De logo's zitten er nog steeds, zij het minder prominent. Gaat nog wel even duren voordat het helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Bever! schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:46:
[...]

zou ik ook doen, hebt toch 2 jaar garantie. zou er een punt van maken als het nieuwe model uit is:D of het moet echt heel storend zijn
In de handleiding (PDF) staat op pagina 46:

Laat een beeld met stilstaande delen niet gedurende langere tijd op het scherm
staan
Het stilstaande deel van het beeld kan een afdruk achterlaten op het plasmascherm (inbranden). Dit verschijnsel is
geen defect en wordt niet door de garantie gedekt.
Stilstaande onderdelen in het beeld komen typisch voor bij:
● Kanaalnummer, kanaallogo en andere logo’s
● Weergave van stilstaand of bewegend beeld in de beeldverhouding 4:3 of 14:9
● Videogames
● Afbeeldingen van een pc
Om inbranden van het beeld te voorkomen, wordt automatisch het contrast verlaagd en het scherm gedimd als
gedurende enkele minuten geen signaal wordt verzonden en geen handeling wordt verricht.

Ik ben als potentiele Panasonic koper ook wat bang van het inbrand gebeuren en vind dat het duidelijk een probleem van de TV is maar zoals ik het hier lees heb je geen poot om op te staan als de monteur er geen zin aan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leader98 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:52:
[...]

In de handleiding (PDF) staat op pagina 46:

Laat een beeld met stilstaande delen niet gedurende langere tijd op het scherm
staan
Het stilstaande deel van het beeld kan een afdruk achterlaten op het plasmascherm (inbranden). Dit verschijnsel is
geen defect en wordt niet door de garantie gedekt.
Stilstaande onderdelen in het beeld komen typisch voor bij:
● Kanaalnummer, kanaallogo en andere logo’s

Om inbranden van het beeld te voorkomen, wordt automatisch het contrast verlaagd en het scherm gedimd als
gedurende enkele minuten geen signaal wordt verzonden en geen handeling wordt verricht.

Ik ben als potentiele Panasonic koper ook wat bang van het inbrand gebeuren en vind dat het duidelijk een probleem van de TV is maar zoals ik het hier lees heb je geen poot om op te staan als de monteur er geen zin aan heeft...
We kopen een TV om normaal te kunnen kijken. Niet om het spelletje 'berg je logo' te spelen omdat dit anders wel eens consequenties kan hebben voor de garantie. In dit topic zijn voorbeelden terug te vinden waarbij het omruilen geen probleem is in dit soort gevallen. Dus dat zal wel loslopen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 459573 op 28-08-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Ik heb het logo gezien, en het ziet er niet uit :X hoer lelijk :+
Anoniem: 444404 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:44:
Trouwens mensen hebben jullie het schitterende nieuwe rtl5 logo al gezien. Nog duidelijker aanwezig en een mooi rood tintje erin.... hebben ze aandelen in led toevallig bij de commerciele omroep? :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat in de voorwaarden van Panasonic staat is gelukkig in nederland niet zo belangrijk. Het gaat om de wetgeving op dat gebied, als die bepaald dat dergelijke inbranding als Gebruiks genot (Of welke nette term ze daar voor hanteren) gezien mag worden dan dient Panasonic dit gewoon te repareren onder garantie. Of ze nou willen of niet.

Edit: staat er niet in de wet dat je van een product een bepaalde verwachting mag hebben of vlekkeloze levensduur mag verwachten?

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 28-08-2012 22:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

pvr schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:28:
Ik heb het logo gezien, en het ziet er niet uit :X hoer lelijk :+
[...]
Ze leren het ook nooit. Het ziet er inderdaad erg goedkoop uit en is ook nog eens veel te opvallend.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaool schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:55:
[...]

Ze leren het ook nooit. Het ziet er inderdaad erg goedkoop uit en is ook nog eens veel te opvallend.
RTL8 heeft ook een nieuw logo. Overdag is het transparant maar in de avonduren net te permanent aanwezig in het blauw of roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
Ik vind dat alle zenders eens een goed voorbeeld moeten nemen aan Discovery Channel. Die hebben een mooi transparant logo en is tenminste niet zo schreeuwerig aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Misschien is het er al maar als dat niet zo is zou een soort online petitie voor het verzoeken om een "vriendelijk" logo geen gek idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
De fabrikanten van TV's zouden moeten gaan lobbyen. Immers kost het Panasonic ieder jaar klauwen met geld op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman1991
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb inmiddels ook recht op creditatie voor de banding en inbrandingsverschijnselen van mijn 42GT30. Punt is alleen dat je deze alleen mag gebruiken bij de winkel waar je de tv gekocht hebt (in mijn geval Redcoon). Ik wil natuurlijk een ST50 of een GT50 als vervanging omdat mijn GT30 niet meer leverbaar is. Deze zijn echter door het kleine assortiment niet aanwezig op de site, wel de UT50 en de 50 inch variant van de GT50.

De winkel blijft vaag over het toestel dat geleverd kan worden ter vervanging en vraagt of ik de tv eerst op wil laten halen. Wat is nu wijsheid? Mijn GT30 houden en kijken wat er nog meer in het assortiment komt, of toch kijken wat ze me aanbieden?

• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Beste Panasonic liefhebbers,

Ik kijk al enige tijd naar de ontwikkeling van de pana plasma's..
Vorig jaar bijna de knoop doorgehakt en een g30 uitgezocht.
Wegens omstandigheden toch nog gewacht. Nu dan de keuze.
Budget is rond de 700-800 euro. Eigenlijk wil ik t liefst 50inch en kan ik
De 50g30 voor een mooie prijs krijgen. Alleen lees ik hier dat de s50 toch wel
een stuk mooier is. Dit zal dan de 42st50 worden.
Dus kies of voor beeldkwaliteit of voor grote.
Zijn er mensen die de beeldkwaliteit kunnen vergelijken?
Advies is gewenst :) kom van een 5 jaar oude Samsung lcd dus
Zal sowieso een stap omhoog zijn!

Ik heb zelf de 46gt30 gehad en heb vanwege creditering nu een 50st50. Wereld van verschil!!. Als geld een issue is, ga dan idd voor de 42 inch. Of wacht nog 2/3 maanden en je hebt hem voor 800, de 50 inch... zeker het wachten waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Als je ook iets voor de toekomst wilt dan zou ik voor de 50ST50 gaan. Het is beter nu iets meer te betalen dan later spijt krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik vond dit wel een interessante actie, the PicturePerfect Campaign.
Ze gaan in 3 stappen uitleggen hoe de gemiddelde consument zijn tv moet instellen omdat niemand het meer snapt :P

http://www.avforums.com/home/pictureperfect_step1.html#mode

In 3 podcasts shows bespreken de heren waarom fabrikanten zoveel rotzooi opties hebben, plasma en lcd problemen etc.
http://www.avpodcast.co.uk/cast/avpodcast_homecinema.xml

Ik heb hier toch wel een hoop van geleerd en een aantal zaken aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
Help!!!! schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:40:
[...]

Tja, ieder zijn ding hoor maar ik koop toch niet zo'n tv om vervolgens SD te kijken 8)7 :o
Die SD zender laat ik staan totdat ik de uren heb voltooid waarin het grootste gevaar geweest is, drie maand houd ik daarom aan, in december ga ik ze weer op HD zetten.

Nog wellicht een tipje voor tegengaan inbranden, bij gevaarlijke zenders zet ik de instellingen van het beelddiagonaal op ZOOM. Dan valt het logo er net buiten, beeld is nog steeds goed te zien.
Je moet alleen geen subs hebben.

En af en toe gooi ik een seconde de teletekst erop, even de lampjes uitzetten zeg maar.

Ik ben echt voorzichtig, ik weet het, maar ik heb er al twee gehad. Ook kleine inbrandingen ga je zien, zo had ik een waas door het beeld heen, ik weet niet precies waarvan. Die was praktisch onzichtbaar, maar bij voetbal en beweging van de camera kon je hem wel er overheen zien zitten. Nee, ik kijk wel uit voortaan.

[ Voor 24% gewijzigd door alex4allofyou op 01-09-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
Anoniem: 459573 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

Dat maakt niets uit, statisch is statisch. Bij met name Nederland 1 en SBS6 is het logo gewoon té fel van kleur. Dus heb je grotere kans op retentie. Als die retentie maar lang genoeg aanhoudt en je het blijft voeden dan gaat dit over in hardnekkige retentie en uiteindelijk lichte inbranding.

Het enige wat je kunt doen naast de al bekende dingen die hier vaak zijn genoemd is de scrollbar laten draaien. Met name bij nieuwe tv's zou ik dat wel doen. Zelfs fabrikanten adviseren dit.

Om mensen nou te adviseren maar geen HD zenders te laten kijken vind ik wat ver gezocht. Waar heb je anders je TV voor gekocht?
Zoals gezegd, tijdelijk, de beginperiode (zo heb ik ondervonden dus) is de gevaarlijkste.

Je hebt niet geheel gelijk, het verschil van de logo's bij SD van NL1/2 is behoorlijk, iets minder fel gekleurd en slechts 1 kleur. Daarnaast maakt dat het SD is dat het logo meer gerafeld is. Het mist de scherpte die er al een mes doorheen klieft zeg maar. De tv heeft een functie dat hij pixels shuffelt om inbranden te voorkomen, dat shuffelen gaat met deze logo's een stuk efficiënter heb ik het idee, want er is nog 'ruimte' zeg maar om te schuiven. Het is alsof je een jpeg neemt ipv een scherpe vector waar de puntjes precies naast elkaar lopen als een mes.

Ik kan de mensen het iig aanbevelen, totaal GEEN inbranden / retentie gehad bij deze zenders tot nu toe, en ze staan er geregeld op. Zoals gezegd, ALLEEN bij NL1/2 en SBS6. Hoewel RTL5 er nu ook wel bij mag, hebben jullie dat logo gezien?!?

Ik zou het iig wel doen de eerste uren, de ST50 is geweldig, maar inbranden/retention is er weldegelijk en eenmaal ingebrand krijg je ze niet meer weg.

[ Voor 9% gewijzigd door alex4allofyou op 01-09-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Zover onze eerste ervaring met de ST50 gaat lijkt de out of the box instelling vrij donker te zijn waardoor het risico op inbranden niet groot lijkt.

Daarnaast hebben we nog geen HD decoder :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Leader98 op 02-09-2012 00:04 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.