Anoniem: 459573 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:51:
[...]
Oh, sorry dat we een TV hebben gekocht waarbij dit product slechts 'enkele minuten' op een TV zender mag staan met een statisch element (logo) in beeld. Stom, stom, stom![]()
Dat verduidelijkt het e.e.a. Bedankt!
Nee en die olympische ringen ook niet en rechts onderin heb ik ook van het gamen COD me 60 kogels die nog in me gun zitten in beeld staan,nou en, als dat blijft over 3 maanden regel ik gewoon een nieuwe bij e-care.Heisenbug schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:02:
[...]
Ik was even op inbranden aan het zoeken in dit topic en las dat jij ook last hebt van het NOS logo, is die inmiddels al weggetrokken?
En wat ik al zei over me vorige pana de g10 daar is het allemaal goed gekomen.
Ik ontken het probleem ook zeker niet. Het is er ook zeker dat het probleem bestaat. Ik vraag me alleen af of Panasonic TV's al niet met optimale instellingen aflevert om retention te voorkomen en dat als je juist allemaal dingen verandert dat je misschien meer last krijgt van retention?Anoniem: 459573 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:50:
m.a.w. het probleem ontken je met deze uitspraak dus niet, het is er wel alleen ligt het er maar net aan of je er op gaat letten. Dus het probleem is er dan toch?
Je kan inderdaad de originele zenderlijst niet sorteren, schijnt volgens CI+ te moeten. Als ik eenmaal in een favorietenlijstje ben geweest onthoudt de TV (G30) welke ik het laatst gebruikte. Dan zie ik direct na een druk op 'OK' (voor de zenderlijst) of 'Guide' (voor de programmagids) mijn favorietenlijstje.Mandrake466 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:43:
Ik heb sinds vandaag digitale tv van Ziggo maar ik kan de zenders niet sorteren. Toen ik nog analoog had kon ik in de Setup via Channel List de volgorde veranderen.
Ik heb maar de kanalen in de juiste volgorde toegevoegd onder Favorieten in het menu van de tv maar met welke toets op de afstandbediening kom ik gelijk in Favorieten
[ Voor 8% gewijzigd door Bacchus op 12-08-2012 11:35 ]
Anoniem: 459573
Maar er zijn voorbeelden zat van mensen die niets hebben veranderd aan deze fabrieksinstellingen, minimaal 200 tot 1000 uur geen statische elementen in beeld hebben gehad, noem maar op en alsnog deze problemen hebben? Hoe verklaar je dit dan? En wat er al is gezegd dat Panasonic de toestellen uiteindelijk toch omruilt? Als ze zo zeker zijn van hun zaak, dan doen ze dit toch niet?dangerpaki schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:28:
[...]
Ik ontken het probleem ook zeker niet. Het is er ook zeker dat het probleem bestaat. Ik vraag me alleen af of Panasonic TV's al niet met optimale instellingen aflevert om retention te voorkomen en dat als je juist allemaal dingen verandert dat je misschien meer last krijgt van retention?
Het is als met elk product tegenwoordig: de perfecte TV bestaat niet, als die zou worden geleverd dan verkoopt de fabrikant voor jaren nooit meer één TV! Klinkt misschien heel erg controversieel wat ik nu ga zeggen maar fabrikanten maken bewust fouten en bouwen tijdbommetjes in om de doorstroming van verkoop te bevorderen. Dit zie je keer op keer, bijvoorbeeld met elektronica componenten zoals lekkende condensatoren (elco's) op moederborden.
Er zijn elco's op de markt die een hogere temperatuur kunnen verdragen en zo dus niet uitdrogen, scheuren en of barsten. Maar die gaat de fabrikant dus echt niet toepassen op een populair product. Typisch dat elco's in een ontwerp/schakeling vaak dicht op een warm component wordt geplaatst (bijv. een transistor of spanningsregelaar). Je zou zeggen dat een fabrikant daar rekening mee houdt, maar dat doen ze bewust niet!
Zo ook met plasma panelen. De perfecte paneel gaat nooit geleverd worden, want zoals gezegd: er zal dan voor jaren nooit meer een TV worden verkocht omdat die niet meer stuk gaat. Dat er panelen zijn waar geen probleem mee is? Dat kan, als er alleen maar probleempanelen zouden zijn, zou een fabrikant eveneens geen TV meer verkopen wegens slechte naam. Dus ik heb zelf het idee dat Panasonic bewust slecht geproduceerde panelen tussen zijn productie stopt.
Jij moet "the lightbulb conspiracy" documentaire eens gaan kijkenAnoniem: 459573 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:40:
[...]
Je zou zeggen dat een fabrikant daar rekening mee houdt, maar dat doen ze bewust niet!
Bewust rotzooi mengen zal wel meevallen maar er zit zeker een bepaalde berekening achter alle producten. 2013 staat alweer voor de deur en dan moeten ze weer iets nieuws laten zien. Komen ze pas in 2014 met een nieuwe lijn gaat iedereen zeuren dat Panasonic de kantjes eraf loopt. Gaan ze de prijzen verdubbelen met betere componenten dan koop geen hond de producten meer want de concurrent is goedkoper.
De klant vraagt er zelf ook om en de technologische vooruitgang is tegenwoordig zo snel dat het een stuwende werking geeft om producten halfklaar te leveren. Volgend jaar is de technologie immers weer sterk verouderd en is er geen markt meer voor de 30 jaar brandende tv die het dubbele kost.
Uiteindelijk een doodlopende weg maar hoe we dit zo snel gaan veranderen
Redelijk pissed off op Panasonic nu ivm Skype camera actie.
Actie was een gratis skype camera als je tussen periode x en periode y bepaalde soorten tv's aankocht. Aangezien we wisten dat er problemen waren met de levering dus een bestelling geplaatst met een voorschot erop vermeld. Dit samen met actiecoupon en begeleidende brief dat de factuur en streepjescode van de doos nog ging volgen. Volgens Panasonic was dit geen enkel probleem aangezien de TV binnen de actieperiode is besteld, indien leveringsdatum dan NA het einde van de actieperiode valt,komen we evenzeer in aanmerking.TV uiteindelijk geleverd, alle benodige papieren opnieuw verzonden. Kregen we een brief van acties.nu dat we niet in aanmerking komen omdat " onze dealer is uitgesloten van deelname" wat wil zeggen dat hij niet in lijst van deelnemende dealers staat. Doch dealer hoort tot de exellent groep en die staat dus WEL in de lijst van deelnemende dealers. Doch op zijn bestelbon en factuur staat dit niet vermeld, maar op website wel.
Wat kunnen we hier mee doen? Het gaat hier per slot van zake over een cadeau van 130 euro die we aan onze neus zien voorbijgaan...
Actie was een gratis skype camera als je tussen periode x en periode y bepaalde soorten tv's aankocht. Aangezien we wisten dat er problemen waren met de levering dus een bestelling geplaatst met een voorschot erop vermeld. Dit samen met actiecoupon en begeleidende brief dat de factuur en streepjescode van de doos nog ging volgen. Volgens Panasonic was dit geen enkel probleem aangezien de TV binnen de actieperiode is besteld, indien leveringsdatum dan NA het einde van de actieperiode valt,komen we evenzeer in aanmerking.TV uiteindelijk geleverd, alle benodige papieren opnieuw verzonden. Kregen we een brief van acties.nu dat we niet in aanmerking komen omdat " onze dealer is uitgesloten van deelname" wat wil zeggen dat hij niet in lijst van deelnemende dealers staat. Doch dealer hoort tot de exellent groep en die staat dus WEL in de lijst van deelnemende dealers. Doch op zijn bestelbon en factuur staat dit niet vermeld, maar op website wel.
Wat kunnen we hier mee doen? Het gaat hier per slot van zake over een cadeau van 130 euro die we aan onze neus zien voorbijgaan...
Interessante tip! Thnx!BARACUS schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:01:
[...]
Jij moet "the lightbulb conspiracy" documentaire eens gaan kijken
Het is was je net al zegt in je post: de technologische vooruitgang bepaalt dat de markt vooruit wordt gestuwd. In de bewuste film (dat wordt vertelt vanuit het perspectief van de man die tegen breedbeeld ageerde) wordt juist de suggestie gewekt dat de boze mannen bij Philips breedbeeld aan de man probeerden te brengen, terwijl men het niet nodig had maar dat men inspeelde op het gevoel van de consument. Met andere woorden, je mist de boot als je dit product niet koopt en hebt. Er zit een kern van waarheid in, maar de nuance moet je dus zelf aanbrengen. Dat doen ze in die film absoluut niet.
Blijft uiteindelijk een wisselwerking tussen technologische vooruitgang en doorstroming van nieuwe producten/verkoop. Beetje het kip en het ei probleem. De vraag is waar het dan ophoudt inderdaad. u(ltra)HDTV staat alweer te trappelen. Heb daar geen behoefte aan. 3D is ook nog niet aangeslagen, omdat de behoefte er niet is en niemand bang is om dat 3D avontuur te missen. Maar dat kan over een tijdje zomaar anders zijn. Als de fabrikant op de angst van de consument weet in te spelen dan slaat 3D wel aan.Uiteindelijk een doodlopende weg maar hoe we dit zo snel gaan veranderen
Om weer ontopic te gaan, de fabrikant is gebaat bij veel verkoop zoals je aangeeft. De nieuwe modellen van Panasonic staan alweer klaar. Maar toch voelt het wat onwennig als je beseft net een TV gekocht te hebben, een investering voor een aantal jaar, je TV alweer achterhaald is (op zich valt dat ook wel weer mee), maar het ergste is dat een TV na wat maandjes spelen alweer aan vervanging toe is omdat een slecht geproduceerd paneel is geleverd. Het geeft nou niet echt vertrouwen bij de consument. Want hoezo zou ik de volgende keer bij het kopen van een plasma weer voor ene Panasonic gaan?
Dat wordt een afweging tussen: "Tja, uiteindelijk heeft Panasonic wel het beste beeld' en "tja, de vraag blijft of ik niet weer last krijg van retentie met uiteindelijk inbranding tot gevolg'. Wordt het kwantiteit of kwaliteit? vs Panasonic of een ander merk wat die problemen niet of minder heeft?
Ik denk dat met optimale instellingen om retentie te voorkomen afleveren niet kan: het inbranden kunnen is een plasma probleem (inherent aan de techniek), daarom wordt er ook voor gewaarschuwd op pagina 2 van de handleiding.dangerpaki schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:28:
[...]
Ik ontken het probleem ook zeker niet. Het is er ook zeker dat het probleem bestaat. Ik vraag me alleen af of Panasonic TV's al niet met optimale instellingen aflevert om retention te voorkomen en dat als je juist allemaal dingen verandert dat je misschien meer last krijgt van retention?
Zoals gezegd: natuurlijk kun je zo instellen dat het risico kleiner wordt (lage helderheid), maar dat is niet praktisch. Ook kun je het risico natuurlijk vergroten door b.v. het verhogen van de helderheid.
Bedenk wel dat de Panasonic engineers maar een half jaar de tijd hebben om een nieuw model te ontwerpen. En dan moeten ze ook nog eens de hele productielijn aanpassen in Japan, Mexico en Tsjechië!
Het gaat dus allemaal veel te snel, volgens mij de reden waarom de green blob gevallen er kwamen.
Het gaat dus allemaal veel te snel, volgens mij de reden waarom de green blob gevallen er kwamen.
[ Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 12-08-2012 14:55 ]
Onze tv heeft tot nu toe geen enkele van de problemen die er her en der verschijnen op the intarwebs. Geen banding, geen blob, geen flikkering op fel witte achtergrond, geen retention, geen burn in, ik hoor de fans niet. ZEER tevreden over de tv. Zeg wel: tot nu toe 
Wel ZEER ONTEVREDEN over service panasonic. Zie mijn vorige post.
[ Voor 11% gewijzigd door Acemath op 12-08-2012 15:04 ]
Blijf je nou doorgaan met je getroll?ParkOverall schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:50:
[...]
Ik denk dat met optimale instellingen om retentie te voorkomen afleveren niet kan: het inbranden kunnen is een plasma probleem (inherent aan de techniek), daarom wordt er ook voor gewaarschuwd op pagina 2 van de handleiding.
Dat idee heb ik ook, ze willen graag verkopen heb ik het idee en dat gaat ten koste van de kwaliteit helaas. Ik heb zelf alleen zeer lichte inbranding van de logo's. Nauwelijks zichtbaar, alleen als je er op let en bij bepaalde achtergronden en of kleuren kun je het waarnemen. Weer anderen hier hebben het in iets ergere vorm. Blijft jammer. Maar ja, we hadden beter moeten weten hè, want we lazen pagina 2 van de handleiding niet.D-TECH schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:55:
Bedenk wel dat de Panasonic engineers maar een half jaar de tijd hebben om een nieuw model te ontwerpen. En dan moeten ze ook nog eens de hele productielijn aanpassen in Japan, Mexico en Tsjechië!
Gefeliciteerd!Acemath schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:03:
Onze tv heeft tot nu toe geen enkele van de problemen die er her en der verschijnen op the intarwebs. Geen banding, geen blob, geen flikkering op fel witte achtergrond, geen retention, geen burn in, ik hoor de fans niet. ZEER tevreden over de tv. Zeg wel: tot nu toe
Service is zéker belangrijk! En ook een punt in overweging bij aanschaf van een nieuwe TV.
We hebben hierzo enorm genoten van OS2012 op onze VT50, maar "logotechnisch" ben ik ook wel weer een beetje blij dat het over is. De NOS lijkt "retentietechnisch" net zo erg als Disney Channel. Wanneer ik weer "normale" content speel, zie ik geen enkele retentie in het beeld. Bij het draaien van de burn-in DVD (met egale schermen) zie ik de retentie van de logo's. We blijven erg content met onze VT50, maar ik blijf ook een beetje een pixel...... Weet iemand wat beter is om retentie weg te krijgen: burn-in DVD, of schuifbalk? Dank!
Leg het bij je dealer neer?? Laat hen lekker voor je bellen, is het zo opgelost.Acemath schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:03:
Die inzendingen gaan naar een bedrijfje die dat allemaal regelt voor importeurs, panasonic is daar niet direct bij betrokken. Zit gewoon zon truus achter het bureau die niet verder kan denken dan wat haar is verteld en die weet niet eens dat exellent niet een winkel is.
[ Voor 19% gewijzigd door Bever! op 12-08-2012 23:18 ]
beste om retentie weg te krijgen is gewoon tv kijken..smoldersonline schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:57:
We hebben hierzo enorm genoten van OS2012 op onze VT50, maar "logotechnisch" ben ik ook wel weer een beetje blij dat het over is. De NOS lijkt "retentietechnisch" net zo erg als Disney Channel. Wanneer ik weer "normale" content speel, zie ik geen enkele retentie in het beeld. Bij het draaien van de burn-in DVD (met egale schermen) zie ik de retentie van de logo's. We blijven erg content met onze VT50, maar ik blijf ook een beetje een pixel...... Weet iemand wat beter is om retentie weg te krijgen: burn-in DVD, of schuifbalk? Dank!
De European Broadcast Union, die veel technische ontwikkelingen in omroepland stuurt en reguleert, heeft aanbevelingen voor omroepen om het inbranden van logo's op beeldschermen te voorkomen/verminderen.smoldersonline schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:57:
We hebben hierzo enorm genoten van OS2012 op onze VT50, maar "logotechnisch" ben ik ook wel weer een beetje blij dat het over is. De NOS lijkt "retentietechnisch" net zo erg als Disney Channel.
Bij de NL-omroep is die aanbeveling aan dovemans oren gericht blijkbaar.
Advice to broadcasters on avoiding 'image retention' on displays
In de aanbeveling staat onder andere: 'limit the luminance/intensity of the static image to 40% of peak white'. Volgens mij staat de intensiteit van de logo's bij de NL-omroepen veel hoger.
Mijn P42G20 heeft niet veel last van image retention gelukkig. Wat mij irriteert is de storende aanwezigheid van die felle logo's bij donkere scenes in films e.d. Bij de BBC snapt men wel hoe het beter kan.
Anoniem: 296040
Die maffe logo`s allemaal doen gewoon zeer aan je ogen, omdat ik nog een vrij nieuwe plasma heb de gehele os op bbc hd gekeken perfect transparant en niet storend. Toch belachelijk van de nl omroep dat het zo moet en dat je met angst en beven naar ned 1 kijkt.
Ze mogen van mij alle subsidies , door ons bij elkaar gewerkt, gelijk opheffen. Je betaald dus zelf mee aan het om zeep helpen van je tv. Weg met die publieke omroep.
Ze mogen van mij alle subsidies , door ons bij elkaar gewerkt, gelijk opheffen. Je betaald dus zelf mee aan het om zeep helpen van je tv. Weg met die publieke omroep.
Nederland 1 zit rond de 70% peak white (rood). Nederland 3 is welvrij veilig omdat het vooral groen is., (groen heeft lagere intensiteit)hb1964 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:08:
[...]
De European Broadcast Union, die veel technische ontwikkelingen in omroepland stuurt en reguleert, heeft aanbevelingen voor omroepen om het inbranden van logo's op beeldschermen te voorkomen/verminderen.
Bij de NL-omroep is die aanbeveling aan dovemans oren gericht blijkbaar.
Advice to broadcasters on avoiding 'image retention' on displays
In de aanbeveling staat onder andere: 'limit the luminance/intensity of the static image to 40% of peak white'. Volgens mij staat de intensiteit van de logo's bij de NL-omroepen veel hoger.
Mijn P42G20 heeft niet veel last van image retention gelukkig. Wat mij irriteert is de storende aanwezigheid van die felle logo's bij donkere scenes in films e.d. Bij de BBC snapt men wel hoe het beter kan.
Gister dus zo'n 6 uur lang Nederland 1 gekeken. Voor de gein de schuifbalk maar eens aangezet om te kijken hoe erg de retentie bij mij is. De Logo's waren zichtbaar. Linksboven een beetje en rechts zag je enkel die irritante witte streep. Een uur lang de schuifbalk gedraaid en het was bijna helemaal weg. Alleen die 1 zag je nog een heel klein beetje. Valt me mee.
Snap niet waarom ze het logo niet aanpassen? Iemand die de reden daarachter weet?
Snap niet waarom ze het logo niet aanpassen? Iemand die de reden daarachter weet?
Omdat daar een duur design bureau achter zit wat in al zijn wijsheid besloten heeft dat dit het beste logo is om NL 1 te branden.......Freakster86 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:52:
Gister dus zo'n 6 uur lang Nederland 1 gekeken. Voor de gein de schuifbalk maar eens aangezet om te kijken hoe erg de retentie bij mij is. De Logo's waren zichtbaar. Linksboven een beetje en rechts zag je enkel die irritante witte streep. Een uur lang de schuifbalk gedraaid en het was bijna helemaal weg. Alleen die 1 zag je nog een heel klein beetje. Valt me mee.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
paar topics terug heeft iemand een mai gestuurd met antwoord erbij. Was iets in de trend van we willen graag duidelijk zichtbaar zijn en de tvkijker is dit gewend.Freakster86 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:52:
Met andere woorden: Het is gewoon jouw probleem en we gaan er niets aan doen.
Ik zou graag de UT50 ergens in het echt bezichtigen. Echter kan ik geen enkele dealer vinden die 'em heeft (ben echt al even aan het zoeken). Althans niet in de buurt.
Met welk meer voorkomend model kan je het beeld vergelijken? Dan kan ik die misschien wel gaan bezichtigen, bijvoorbeeld in de Mediamarkt ofzo.
Met welk meer voorkomend model kan je het beeld vergelijken? Dan kan ik die misschien wel gaan bezichtigen, bijvoorbeeld in de Mediamarkt ofzo.
Misschien es met wat meer mensen gaan mailen dan?matty___ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:29:
[...]
paar topics terug heeft iemand een mai gestuurd met antwoord erbij. Was iets in de trend van we willen graag duidelijk zichtbaar zijn en de tvkijker is dit gewend.
Met andere woorden: Het is gewoon jouw probleem en we gaan er niets aan doen.
denk je dat ze van 10-20 mailtjes wakker liggen?toolkist schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:42:
[...]
Misschien es met wat meer mensen gaan mailen dan?
Ik zou kamervragen laten stellen waarom de NOS niet voldoet aan de Europese afspraken. Aan de andere kant ligt Europa iets te gevoelig op dit moment.
Stuur een mailtje naar D66 zou ik zeggen, die stellen er wel vragen overmatty___ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:22:
[...]
denk je dat ze van 10-20 mailtjes wakker liggen?
Ik zou kamervragen laten stellen waarom de NOS niet voldoet aan de Europese afspraken. Aan de andere kant ligt Europa iets te gevoelig op dit moment.
"Want zelfs de Britten hebben het door gevoerd"D-TECH schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:24:
[...]
Stuur een mailtje naar D66 zou ik zeggen, die stellen er wel vragen over
Anders doen we een VT50 cadeau aan Geert en als hij ziet dat de linkse media ingebrand zit in zijn nieuw toestel zal die wel het nodige werk verrichten
[ Voor 24% gewijzigd door matty___ op 13-08-2012 15:26 ]
Anoniem: 245048
Zag het gisteravond ook voor het eerst. De logo's van de Nos en Ned. 1. Het is moeilijk te zien maar het zit er wel, niet dat ik er last van heb.
.. en toevallig is dat ook de beste manier om van je kostbare TV te genieten. Als ik een 80%-grijs-slide op zou zetten en met mijn neus in mijn toestel zou duiken, zou ik me waarschijnlijk nu een hoedje schrikken van de logo's van Eurosport en Ned-1 met olympische ringen.Bever! schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:10:
beste om retentie weg te krijgen is gewoon tv kijken..
Als je geen probleem hebt, ga er dan alsjeblieft niet naar op zoek. Daar doe je jezelf alleen maar verdriet mee.
Hiermee wil ik overigens geenszins ontkennen dat er TV's met bovenmatige, storende retentie zijn, enkel dat het probleem hier zwaar overbelicht wordt.
Leuke woordspeling, overbelicht.BeF-Bacchus schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:23:
[...]
.. en toevallig is dat ook de beste manier om van je kostbare TV te genieten. Als ik een 80%-grijs-slide op zou zetten en met mijn neus in mijn toestel zou duiken, zou ik me waarschijnlijk nu een hoedje schrikken van de logo's van Eurosport en Ned-1 met olympische ringen.
Als je geen probleem hebt, ga er dan alsjeblieft niet naar op zoek. Daar doe je jezelf alleen maar verdriet mee.
Hiermee wil ik overigens geenszins ontkennen dat er TV's met bovenmatige, storende retentie zijn, enkel dat het probleem hier zwaar overbelicht wordt.
Jaren hebben we amper iets gehoord over inbranden en ineens stroomt het topic vol over ingebrande logo's van met name NoS, de 1, olympische ringen etc.
Ik denk dat dat minder te maken heeft met overdrijving maar met een serieus probleem.
Mijn VT50 is vorige week door Panasonic omgeruild, amper 2 maanden oud. Dat doen ze niet omdat ik overdrijf of me aanstel of dingen signaleer die er niet zijn.
Ik ben nu heel alert op mijn VT50, wat inhoudt dat ik na het tv kijken iedere nacht en overdag de schuifbalk draai, feitelijk staat de tv nu 24 uur per dag aan.
Hoe sneller ik namelijk over de 200 (of 300 of 1000) uur zit, hoe liever. Ik gok erop dat daarna het probleem van inbranden vermindert omdat de plasmacellen dan hun eerste hysterische uren erop hebben zitten.
Na een paar uur tv kijken zie ik de NOS, Eurosport HD, Nederland 1 etc. erg duidelijk in beeld.
De volgende ochtend is het na 8 uur schuifbalk bijna weg, bijna dus. na nog 8 uur is het inderdaad verdwenen.
We hebben nu te maken met een serie die er blijkbaar gevoeliger voor is (misschien vanwege de hogere lichtopbrengst) en enkele live evenementen die in totaal maanden hebben geduurd met maandenlang een logo op dezelfde plek.
Het zal nu snel minder worden met de klachten, maar dit is een echt probleem is en niet gezeur van een groepje fanatici ofzo.
Ik weet niet op welke stand je kijkt, maar als je bijvoorbeeld op professional kijkt (die heeft gewoon een vrij lage lichtopbrengst) is het probleem al een stuk minder.dolfg schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:30:
[...]
Leuke woordspeling, overbelicht.
Jaren hebben we amper iets gehoord over inbranden en ineens stroomt het topic vol over ingebrande logo's van met name NoS, de 1, olympische ringen etc.
Ik denk dat dat minder te maken heeft met overdrijving maar met een serieus probleem.
Mijn VT50 is vorige week door Panasonic omgeruild, amper 2 maanden oud. Dat doen ze niet omdat ik overdrijf of me aanstel of dingen signaleer die er niet zijn.
Ik ben nu heel alert op mijn VT50, wat inhoudt dat ik na het tv kijken iedere nacht en overdag de schuifbalk draai, feitelijk staat de tv nu 24 uur per dag aan.
Hoe sneller ik namelijk over de 200 (of 300 of 1000) uur zit, hoe liever. Ik gok erop dat daarna het probleem van inbranden vermindert omdat de plasmacellen dan hun eerste hysterische uren erop hebben zitten.
Na een paar uur tv kijken zie ik de NOS, Eurosport HD, Nederland 1 etc. erg duidelijk in beeld.
De volgende ochtend is het na 8 uur schuifbalk bijna weg, bijna dus. na nog 8 uur is het inderdaad verdwenen.
We hebben nu te maken met een serie die er blijkbaar gevoeliger voor is (misschien vanwege de hogere lichtopbrengst) en enkele live evenementen die in totaal maanden hebben geduurd met maandenlang een logo op dezelfde plek.
Het zal nu snel minder worden met de klachten, maar dit is een echt probleem is en niet gezeur van een groepje fanatici ofzo.
Kan er geen apart gedeelte aangemaakt worden waar mesen kunnen zeuren over hun retentie en inbrandprobleempjes? Erg vermoeiend word het hier allemaal. Ja ik heb ook een pany en heb ook eerdergenoemde probleempjes. Moet ik maar niet uren per dag GT5 rijden.....
Het wordt pas vermoeiend dat plasma's na jaren nog steeds gevoelig er voor zijn. Het is helemaal niet zo gek dat mensen daar over 'zeuren' zoals jij dit noemt, want een plasma is nogal een investering. Je koopt niet elke dag een nieuwe TV, nee, bij Panasonic is dat om de 2 maanden in sommige gevallen. En dat is ergens best vervelend te noemen. En van bijna alle gevallen, zeker 99% kijkt niemand urenlang naar iets statisch, hebben voorzorgsmaatregelen genomen, noem maar op. Dan is het toch niet zo gek dat men er over valt? Voor zo'n duur toestel?OLVG schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:19:
Kan er geen apart gedeelte aangemaakt worden waar mesen kunnen zeuren over hun retentie en inbrandprobleempjes? Erg vermoeiend word het hier allemaal. Ja ik heb ook een pany en heb ook eerdergenoemde probleempjes. Moet ik maar niet uren per dag GT5 rijden.....
Dit probleem is niet iets van de afgelopen weken, het speelt al véél langer. Ik heb een aantal topics teruggelezen. Dit gaat zeker terug tot in 2011.
Er is met name met het logo van Ned 1 een probleem, maar ook RTL en SBS. Ze zijn té aanwezig. Ik las hierboven iets boven Europese regels waar een TV zender zich aan dient te houden. Dat gebeurd kennelijk niet. Dit betekend niet dat de fabrikant vrijuit gaat. Er waren ook andere problemen (green blob bijv.).
Al met al constateer ik zelf dat het een combinatie van factoren zijn; te fel logo, hier en daar gevoelige panelen, het moeten 'inspelen'. Je zou je moeten afvragen waarom dit zogenoemde verouderingsproces al niet in een fabriek kan worden afgevangen in een versnelde procedure. De fabrikant weet ervan, maar doet toch geen moeite om het helemaal uit te sluiten.
De volgende modellen staan alweer klaar, en die moeten verkocht worden. Zo gaat dat. En dat irriteert, en daar klagen mensen terecht over.
Anoniem: 245048
Het verhaal van 200 uur gaat voor mij niet op. Ik zit hier inmiddels ruim boven. Heb ook veel naar de OS gekeken maar wel steeds gewisseld tussen Ned 1 en Eurosport (om 20 a 30 min) en heb ook het logo van Ned 1 in beeld. Oke het is niet hinderlijk en alleen te zien op hele lichte vlakke, maar )nu) niet storend. Ook heb ik de schuifbalk zeer regelmatig gedraaid.
Mijn V20 is bijna 2 jaar oud en na 20min N1 kijken heb ik ook 5-10min het logo in beeld.Anoniem: 245048 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:31:
Het verhaal van 200 uur gaat voor mij niet op. Ik zit hier inmiddels ruim boven. Heb ook veel naar de OS gekeken maar wel steeds gewisseld tussen Ned 1 en Eurosport (om 20 a 30 min) en heb ook het logo van Ned 1 in beeld. Oke het is niet hinderlijk en alleen te zien op hele lichte vlakke, maar )nu) niet storend. Ook heb ik de schuifbalk zeer regelmatig gedraaid.
Alleen ik weet zeker dat het niet in blijft zitten en gewoon IR is.
Ditzelfde heb ik ook bij mij ST50. 120 minuten voetbal kijken op SBS6 zie je in inderdaad wel maar daarna is het weg.matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:43:
[...]
Mijn V20 is bijna 2 jaar oud en na 20min N1 kijken heb ik ook 5-10min het logo in beeld.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Anoniem: 441032
Ik moet zeggen dat ik heel veel last van IR had met de LG PK 990 plasma tv, ik heb deze toen omgeruild met de Panasonic 50 G 20 en had veel minder last, alleen ondertitels laten een veeg achter in de zwarte balken, soms is dat wel vervelend.
Ik zit nu te denken om een maatje groter te gaan, de Panasonic 65 ST 50 staat erg hoog op het lijstje, echter het lijkt er haast op, gezien de reacties dat IR op de 50 serie veel erger is dan op de oude 20 serie van Pana?
Iemand die dit kan bevestigen die van de G20 naar ST50 is gegaan?
Ik zit nu te denken om een maatje groter te gaan, de Panasonic 65 ST 50 staat erg hoog op het lijstje, echter het lijkt er haast op, gezien de reacties dat IR op de 50 serie veel erger is dan op de oude 20 serie van Pana?
Iemand die dit kan bevestigen die van de G20 naar ST50 is gegaan?
Dat er over retentie en burn in gepraat word begrijp ik maar ik lees niks anders, het word eentonig.
Er is vast veel meer te vertellen over pany plasma,s
In eerste instantie is het IR, als je niet na elk avondje kijken de witte schuifbalk afdraait en je TV hiervoor dag en nacht aan moet laten staan (echt belachelijk dit), dan wordt het blijvend. Zal lichtjes zijn. Je ziet hooguit een lichte schaduw van waar het Ned 1 logo heeft gezeten zoals ik hier heb (alleen bij bepaalde achtergronden is dat licht zichtbaar). Dat gaat nooit meer weg.matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:43:
[...]
Mijn V20 is bijna 2 jaar oud en na 20min N1 kijken heb ik ook 5-10min het logo in beeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 459573 op 14-08-2012 14:52 ]
Nou na 2 jaar maak ik me daar geen zorgen over. Heb mijn tv niet ingespeeld (alleen contrast omlaag en logo's de eerste 2 weken uit beeld). Heb nog nooit een schuifbalk oid gedraaid en er is helemaal niets te zien aan inbranding of vlekken waar een logo zou moeten zitten.Anoniem: 459573 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:50:
[...]
In eerste instantie is het IR, als je niet na elk avondje kijken de witte schuifbalk afdraait en je TV hiervoor dag en nacht aan moet laten staan (echt belachelijk dit), dan wordt het blijvend. Zal lichtjes zijn. Je ziet hooguit een lichte schaduw van waar het Ned 1 logo heeft gezeten zoals ik hier heb (alleen bij bepaalde achtergronden is dat licht zichtbaar). Dat gaat nooit meer weg.
Af en toe zet ik het beeld op 4:3 om te checken of er wat te zien is maar daar zie ik niets of het wordt minder terwijl ik aan het kijken ben.
Heb ook geen witte veeg van ondertiteling oid.
Nu staat die op thx met contrast op 35 of 40 en eco aan.
mensen balen gewoon en dat snap ik heel goed.OLVG schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:35:
Dat er over retentie en burn in gepraat word begrijp ik maar ik lees niks anders, het word eentonig.
Je hebt een model uit 2010? (20 serie) De problemen lijken zich met name voor te doen met de 2011 modellen (30 serie).matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:12:
[...]
Nou na 2 jaar maak ik me daar geen zorgen over.
Juist dat idee kreeg ik ook, daarom heb ik de 30 gelaten, maar de ST50 in 65 inch is nu wel erg netjes geprijsd, als alternatief schijnt de Samsung PS 60 Es6500 een erg mooi scherm te zijn.Anoniem: 459573 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:28:
[...]
Je hebt een model uit 2010? (20 serie) De problemen lijken zich met name voor te doen met de 2011 modellen (30 serie).
Ja om aan te geven dat oudere series hier totaal geen last/alleen IR van hebben en omdat iemand zei dat het ook na het inspelen nog voor kan komen waarop ik zei dat zelf na 2 jaar nog het N1 logo te zien is maar het gewoon IR is.Anoniem: 459573 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:28:
[...]
Je hebt een model uit 2010? (20 serie) De problemen lijken zich met name voor te doen met de 2011 modellen (30 serie).
OkeAnoniem: 441032 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:31:
[...]
Juist dat idee kreeg ik ook, daarom heb ik de 30 gelaten, maar de ST50 in 65 inch is nu wel erg netjes geprijsd, als alternatief schijnt de Samsung PS 60 Es6500 een erg mooi scherm te zijn.
IR is het probleem ook niet zozeer. Dat gaat vanzelf wel weer weg, daar lig ik ook niet wakker van. Had je vroeger met CRT ook. Wat ik veel kwalijker vind is het feit dat in het geval van dat Ned 1 logo (sorry, ik blijf (ptt) ned 1,2,3 zeggen!) het overgaat op inbranding. Dat logo is gewoon te fel, ondanks dat men alles laag zet qua contrast e.d. Het helpt niet tegen zware retentie en uiteindelijk (lichte) inbranding. SBS6 logo lijkt ook gevoelig te liggen. Nu heb ik die zender zelden opstaan....matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:31:
[...]
Ja om aan te geven dat oudere series hier totaal geen last/alleen IR van hebben en omdat iemand zei dat het ook na het inspelen nog voor kan komen waarop ik zei dat zelf na 2 jaar nog het N1 logo te zien is maar het gewoon IR is.
Maar las wat postings terug dat iemand het permanent had ingebrand na paar uurtjes kijken. Daar ben je lekker mee! Een "camping-keur" logo ingebrand (approved by Rob Geus & Alberto Stegeman).
Dat is ook schandalig in Nederland, in de VS heb je al jaren van die logo's die speciaal waren gemaakt om inbranden tegen te gaan. Nederland was ook al zo enorm traag met het doorvoeren van 16:9 uitzendingen.
Toch heb ik met de G20 geen last van logo's, wel van de ondertiteling bij films met zwarte balken. Tevens wanneer ik een menu aan hebt staan zie ik bij zwart beeld duidelijk IR, maar tijdens het kijken van de film valt dit niet meer op en het verdwijnt vrij snel. Dit was bij de LG pk 990 wel anders, dat scherm zat helemaal onder de IR en ook heel lang.
Toch heb ik met de G20 geen last van logo's, wel van de ondertiteling bij films met zwarte balken. Tevens wanneer ik een menu aan hebt staan zie ik bij zwart beeld duidelijk IR, maar tijdens het kijken van de film valt dit niet meer op en het verdwijnt vrij snel. Dit was bij de LG pk 990 wel anders, dat scherm zat helemaal onder de IR en ook heel lang.
Als ze nou beetje opschieten met het betaalbaar maken van een oledscherm dan hoop ik dat deze problemen verleden tijd zijn.
Dat is met veel zaken zo. Ook met HDTV zag je hetzelfde. Men begon met het uitzenden, maar veel content is er nog niet. Al komt er meer en meer. RTL nieuws bijvoorbeeld moet haar decor nog ombouwen en wat aanpassingen doen ( http://www.volkskrant.nl/...uws-komt-er-ook-aan.dhtml ). Dan hebben we nog het punt dat ze uitzenden in 1080i, terwijl 1080p veel lekkerder wegkijkt.Anoniem: 441032 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:05:
Dat is ook schandalig in Nederland, in de VS heb je al jaren van die logo's die speciaal waren gemaakt om inbranden tegen te gaan. Nederland was ook al zo enorm traag met het doorvoeren van 16:9 uitzendingen.
Voordat de omroepen overgaan op 1080p zijn we weer 10 jaar verder. 1080p neemt immers meer bandbreedte inbeslag, dus de aanbieders moeten daar ook de ruimte voor hebben.
Wat matty___ hierboven ook al zegt: hopen op betaalbare OLED's. Dan zullen die dingen tot het verleden behoren, al zullen wel weer nieuwe dingen opduiken.Toch heb ik met de G20 geen last van logo's, wel van de ondertiteling bij films met zwarte balken. Tevens wanneer ik een menu aan hebt staan zie ik bij zwart beeld duidelijk IR, maar tijdens het kijken van de film valt dit niet meer op en het verdwijnt vrij snel. Dit was bij de LG pk 990 wel anders, dat scherm zat helemaal onder de IR en ook heel lang.
De CRT techniek heeft tenslotte ook jaren nodig gehad om te komen waar ze in de laatste jaren uiteindelijk waren.
Oled heeft ook een vorm van inbranden (niet effectief hetzelfde, maar visueel wel hetzelfde effect)matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:06:
Als ze nou beetje opschieten met het betaalbaar maken van een oledscherm dan hoop ik dat deze problemen verleden tijd zijn.
Moet zeggen dat ik daar op mijn samsung galaxy s (amoled) geen last van terwijl daar juist heel veel statische content op staatAdlermann schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:46:
[...]
Oled heeft ook een vorm van inbranden (niet effectief hetzelfde, maar visueel wel hetzelfde effect)
Hetzelfde hier op de psvita met oled, veel statische content (games) maar geen inbranden.matty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:48:
[...]
Moet zeggen dat ik daar op mijn samsung galaxy s (amoled) geen last van terwijl daar juist heel veel statische content op staat
Wel vlekken op zwarte kleuren, maar dat hoort bij de printtechniek.
Dat zegt natuurlijk niets n=1 evaluatiematty___ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:48:
[...]
Moet zeggen dat ik daar op mijn samsung galaxy s (amoled) geen last van terwijl daar juist heel veel statische content op staat
OLED heeft een snelle afbouw van helderheid, als dan op bepaalde delen van het scherm veel high-contrast content staat dan blijft daar na verloop van tijd ook een schaduwbeeld achter.
je kan i nde literatuur daar genoeg over vinden.
Iemand die me kan antwoorden of er op de Panny remote een shuffle functie is? Ik gebruik PS3mdiaserver om muziek via PC naar de Panny te streamen. Ik heb al de standaard functies( stop, play, pause etc) maar ik vind geen enkele knop die een shuffle functie aanzet?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Weet je zeker dat je retentie en inbranden niet door elkaar haalt? Ik zie namelijk op mijn Galaxy Nexus wel retentie (alleen als ik switch naar een grijs scherm, zoals in de market wel 's gebeurt als er data geladen moet worden), maar inbranden echt absoluut niet.Bever! schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:04:
meerdere galaxy s2's gezien met inbranden hoor
Ik heb het probleem dat mijn P42G20 geregeld "vergeet" opnamen te maken. Ik snap niet waarom dat gebeurt. De tijd staat soms ook compleet verkeerd, maar ik heb de afgelopen 3-4 F1-races moeten downloaden omdat ik niet live kon kijken en mijn TV hem niet opgenomen had
Toch maar 's met E-care bellen dan...
[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 15-08-2012 09:15 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zou het aan de harddisk kunnen liggen?Grrrrrene schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:14:
[...]
Weet je zeker dat je retentie en inbranden niet door elkaar haalt? Ik zie namelijk op mijn Galaxy Nexus wel retentie (alleen als ik switch naar een grijs scherm, zoals in de market wel 's gebeurt als er data geladen moet worden), maar inbranden echt absoluut niet.
Ik heb het probleem dat mijn P42G20 geregeld "vergeet" opnamen te maken. Ik snap niet waarom dat gebeurt. De tijd staat soms ook compleet verkeerd, maar ik heb de afgelopen 3-4 F1-races moeten downloaden omdat ik niet live kon kijken en mijn TV hem niet opgenomen had
Toch maar 's met E-care bellen dan...
Ik heb de VT50 getest en ik vond de smoothing (IFC) erg tegenvallen. Ik heb de film sunshine afgespeeld en de scene waar een holografisch grid in de film door het beeld scrollt krijg je zoveel blokjes dat het lijkt alsof je slechte digitale ontvangst hebt.
De meeste reviews spreken hier niet over. Wat is jullie ervaring hiermee?
Smoothing heb ik uit staan op mijn ST50 omdat het dan lijkt alsof het met een cam is opgenomen bij films.MaxHardcore schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:13:
Ik heb de VT50 getest en ik vond de smoothing (IFC) erg tegenvallen. Ik heb de film sunshine afgespeeld en de scene waar een holografisch grid in de film door het beeld scrollt krijg je zoveel blokjes dat het lijkt alsof je slechte digitale ontvangst hebt.
En alle andere toeters zoals Sharpness etc staan allemaal uit.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Zit nog steeds te dubben welk type Panasonic plasma TV het moet worden...
TXP42ST50E
http://panasonic.net/avc/viera/eu/st_plasma_spec.html
Panel: G15 Progressive Full-HD NeoPlasma
of
TXP42UT50E
http://panasonic.net/avc/viera/eu/ut_plasma_spec.html
Panel: G15 Progressive Full-HD Plasma Display Panel with Tough Panel
Ik begrijp de verschillen in panel niet. Kan iemand daar meer over vertellen?
(Tough panel klinkt als "kinderbestendig" en dat lijkt me wel wat!)
TXP42ST50E
of
TXP42UT50E
ook ik heb lichte logo's in mijn 42gt50 staan, maar ik kijk het nog fff aan. Als het erger wordt dan schakel ik ecare wel in. Wat ik irritanter vind: op SD-letterboxuitzendingen (bv BBC, Film1) staan er wat witte streepjes linksboven in beeld, helemaal aan de rand. Het lijken een soort van rasterlijntjes. Alsof de tv niet helemaal goed scant. Iemand dezelfde symptomen?
Op de engelse site van Panasonic staat een actie waarbij je bij de aankoop van een Panasonic 2012 Viera TV twee brillen cadeau krijgt.
Zou deze actie ook in NL komen?
http://promotions.panason...era-3d-glasses-promotion/
Ik heb de vraag voorgelegd aan Panasonic NL per mail.
Ik heb de vraag voorgelegd aan Panasonic NL per mail.
[ Voor 10% gewijzigd door Leader98 op 15-08-2012 16:54 ]
Je zou (mocht dit nog niet zo zijn) de 16: 9 overscan functie kunnen aanzetten onder geavanceerde beeldinstellingen. Dit ligt overigens niet aan jouw TV maar hoe de betreffende zender iets uitzendt. Die lijntjes vormen onderdeel van een info/counter die ze alleen in de studio kunnen zien, en niet bedoeld is voor de thuisgebruiker. Als ze in de studio net een beeldlijntje meenemen hiervan, verschijnt dat thuis dus ook in beeld.grmpf schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:03:
ook ik heb lichte logo's in mijn 42gt50 staan, maar ik kijk het nog fff aan. Als het erger wordt dan schakel ik ecare wel in. Wat ik irritanter vind: op SD-letterboxuitzendingen (bv BBC, Film1) staan er wat witte streepjes linksboven in beeld, helemaal aan de rand. Het lijken een soort van rasterlijntjes. Alsof de tv niet helemaal goed scant. Iemand dezelfde symptomen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 459573 op 15-08-2012 16:45 ]
zit beetje te neuzen op die site, ze hebben daar zelfs panasonic stores..Leader98 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:10:
Op de engelse site van Panasonic staat een actie waarbij je bij de aankoop van een Panasonic 2012 Viera TV twee brillen cadeau krijgt.
En panasonic wasmachines koelkasten etc?
/edit zie dat ze dat witgoed ook in nl hebben, weer wat geleerd
[ Voor 6% gewijzigd door Bever! op 15-08-2012 16:52 ]
Ga je gang zou ik zeggen.OLVG schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:35:
thanks!Anoniem: 459573 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:44:
[...]
Je zou (mocht dit nog niet zo zijn) de 16: 9 overscan functie kunnen aanzetten onder geavanceerde beeldinstellingen. Dit ligt overigens niet aan jouw TV maar hoe de betreffende zender iets uitzendt. Die lijntjes vormen onderdeel van een info/counter die ze alleen in de studio kunnen zien, en niet bedoeld is voor de thuisgebruiker. Als ze in de studio net een beeldlijntje meenemen hiervan, verschijnt dat thuis dus ook in beeld.
Ik zit zelf ook te neuzen tussen deze 2 en heb wat info zitten harken. Het scherm is een tikkie dikker, een aantal minder aansluitingen achterop, minder beeldinstellingen in de software en er zit geen filter op het scherm. Deze filter zorgt ervoor dat het beeld niet zo enorm gaat spiegelen en is daardoor beter bruikbaar in lichte omgevingen. Als je in een gedimde kamer zit is er geen verschil.Leader98 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:57:
Zit nog steeds te dubben welk type Panasonic plasma TV het moet worden...
TXP42ST50E
of
TXP42UT50E
Welke heeft dan het genoemde filter?BARACUS schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:07:
[...]
Ik zit zelf ook te neuzen tussen deze 2 en heb wat info zitten harken. Het scherm is een tikkie dikker, een aantal minder aansluitingen achterop, minder beeldinstellingen in de software en er zit geen filter op het scherm. Deze filter zorgt ervoor dat het beeld niet zo enorm gaat spiegelen en is daardoor beter bruikbaar in lichte omgevingen. Als je in een gedimde kamer zit is er geen verschil.
En of je die ene HDMI poort nu echt gaat missen...?
De ST natuurlijk, deze is de hogere serieLeader98 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:52:
[...]
Welke heeft dan het genoemde filter?
En of je die ene HDMI poort nu echt gaat missen...?
Of je een poort gaat missen moet je zelf bekijken, bij mij gaat alles via de av receiver dus is 1 poort genoeg.
Bij de 42" is het prijsverschil zo'n 150 euro, dat maakt het een moeilijke keuze. Bij de 50" is het zo'n 300 euro, even een smak meer geld.
Voor als je een tv uit de G30 serie hebt, heb ik mijn instellingen hieronder neergezet om uit dit paneel iets meer te halen. Zag hier en daar wat mensen (die het met name overdag) het beeld te dof en te kleurloos vinden, THX niets vinden, ga zo maar door. Onderstaande instellingen zal het zeker niet helemaal verhelpen. Dit komt omdat dit paneel gewoon minder sterk is qua lichtopbrengst.
Let wel: ik heb deze instellingen aangepast aan mijn STB (DM500s-HD) via HDMI. Dit is dus geen garantie dat het bij jou net zo goed is, het kan totaal verschillen en drie keer niets zijn qua instellingen omdat je wellicht een andere STB gebruikt.
Ook verschilt het per uitzending per TV kanaal. Sommige zenders hebben de kleurverzadiging net iets anders staan, waardoor je de kleuren weer iets bij zou moeten stellen als je vaak naar die betreffende zenders kijkt. Bij deze experimentele instellingen worden de kleuren wat extra geboost.
TX-P42G30E; Software versie: 1.323
Let op dat onder Menu > Instellingen, de optie: Geavanceerd (ifsccc) aanstaat!
Met je afstandsbediening:
Menu: > Beeld: >
Beeldinstelling: Professioneel 2
Contrast: 34, helderheid: 0, Kleur: 32, Scherpte: 8
Kleur remasteren: aan, ecomode: uit, P-NR: uit.
Menu: >Beeld: > geavanceerde instellingen:
Witbalans:
versterkingsfactor:
R: --4
G: --4
B: +4
Blokkering:
R: 0
G: 0
B: +1
Kleurbeheer:
(gradatie)
R: --2
G: --2
B: +3
(verzadiging)
R: +1
G: +1
B: --1
(helderheid)
Gamma:
2.4
Intelligent Frame Creation: uit.
Film ritmedetectie: uit
Resolutieverbetering: Maximaal
Zijpaneel: uit
16: 9 beeldscan: aan
Pixelomloop: aan
Wil je nu deze instellingen op elke aansluiting gebruiken, pas dan de optie:
Menu: > Beeld:> kopieerafstelling > OK > Bestemming: Alle toe.
Dit houdt in dat Professioneel 2 nu op alle aansluitingen aanwezig op het toestel wordt toegepast (dus AV, alle HDMI aansluitingen en ingebouwde tuners).
De rest van de instellingen die niet zijn genoemd kun je ongemoeid laten.
Mocht er geen behoefte zijn aan lijstjes, of ongewenst: sorry voor het ongemak!
Let wel: ik heb deze instellingen aangepast aan mijn STB (DM500s-HD) via HDMI. Dit is dus geen garantie dat het bij jou net zo goed is, het kan totaal verschillen en drie keer niets zijn qua instellingen omdat je wellicht een andere STB gebruikt.
Ook verschilt het per uitzending per TV kanaal. Sommige zenders hebben de kleurverzadiging net iets anders staan, waardoor je de kleuren weer iets bij zou moeten stellen als je vaak naar die betreffende zenders kijkt. Bij deze experimentele instellingen worden de kleuren wat extra geboost.
TX-P42G30E; Software versie: 1.323
Let op dat onder Menu > Instellingen, de optie: Geavanceerd (ifsccc) aanstaat!
Met je afstandsbediening:
Menu: > Beeld: >
Beeldinstelling: Professioneel 2
Contrast: 34, helderheid: 0, Kleur: 32, Scherpte: 8
Kleur remasteren: aan, ecomode: uit, P-NR: uit.
Witbalans:
versterkingsfactor:
R: --4
G: --4
Blokkering:
R: 0
G: 0
B: +1
Kleurbeheer:
(gradatie)
R: --2
G: --2
B: +3
(verzadiging)
B: --1
(helderheid)
Gamma:
2.4
Intelligent Frame Creation: uit.
Film ritmedetectie: uit
Resolutieverbetering: Maximaal
Zijpaneel: uit
16: 9 beeldscan: aan
Pixelomloop: aan
Wil je nu deze instellingen op elke aansluiting gebruiken, pas dan de optie:
Menu: > Beeld:> kopieerafstelling > OK > Bestemming: Alle toe.
Dit houdt in dat Professioneel 2 nu op alle aansluitingen aanwezig op het toestel wordt toegepast (dus AV, alle HDMI aansluitingen en ingebouwde tuners).
De rest van de instellingen die niet zijn genoemd kun je ongemoeid laten.
Mocht er geen behoefte zijn aan lijstjes, of ongewenst: sorry voor het ongemak!
eigenlijk alle reviews zetten die dingen uit, omdat het bij een plasma geen toegevoegde waarde heeft.MaxHardcore schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:13:
Bij LCD/LED verbeterd het de motion resolution, maar die is sinds een tijdje op een plasma ook zonder ifc 1080.
+ ik zelf vind het een afschuwelijk effect en wordt er een beetje zeeziek van
Ik zet dit zelf ook altijd uit op mijn huidige ouderwetse samsung lcd, maar die lijkt er met filmplus beter mee om te gaan. Al zou ik de optie waarschijnlijk nooit gebruiken, IFC werkt dus zeer slecht begrijp ik?Bever! schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
eigenlijk alle reviews zetten die dingen uit, omdat het bij een plasma geen toegevoegde waarde heeft.
Bij LCD/LED verbeterd het de motion resolution, maar die is sinds een tijdje op een plasma ook zonder ifc 1080.
Ik heb (helaas) nog geen 2011 of 2012 model.
Zelf heb ik nog de oude PZ80 uit 2008.
Echter heb ik vrienden van mij ook overtuigd om voor een panny plasma te gaan.
1 heeft een G20 en 2 anderen een vt30.
De VT30,s vind ik echt prachtige tv,s.
Met name overdag vind ik het verschil met die van mij verschrikkelijk groot.
Waar bij mij overdag met veel licht alles vaal word blijven bij de vt30,s de kleuren prachtig.
Ook de zwart is veel zwarter dan op mijn pz80, en alles lijkt net even wat scherper en gedetaileerder weergegeven te worden, terwijl alles juist meer uitgerekt word dan op mijn 42 inch. De vt30,s waar ik over spreek zijn. 50 en 65 inch.
Ook het design vind ik tegen over mijn pz80 drastisch verbeterd. Heel mooi dun, helaas is de bezel vooral bij de 65 inch best wel breed, dit is gelukkig verbeterd met de VT50 maar ik vind die chrome rand hier weer doodzonde. Als ze uit staan de panny,s vind ik op dit moment de GT50 het mooist.
Helaas vind ik het uiterlijk van de ST50 serie niet zo mooi en dit komt voornamelijk door de plastic rand en omdat hij grijs ipv zwart is.
Beide vrienden hebben ondanks nadrukkellijk waarschuwen van mij maling gehad aan inspelen. Alleen contrast wat lager gezet. Beide hebben best wat retentie maar inbranden absuluut niet.
Er word gewoon normaal gebruik gemaakt van deze tv,s inclusief langdurig gamen en allerlij windows balken, zwarte balken bij films enz. Zij kwamen er pas achter dat ze idd retentie hadden toen ik ze er van dichtbij op wees.
Zelf heb ik overgens wel wat ingebrand in mn pz80 staan (zie ook alleen ik omdat ik het weet), maar dat is pas gebeurd na dat ik een tijd het contrast te hoog had staan.
Voor mezelf staat de 55ST50 boven aan mijn verlanglijst. Maar wegens geldgebrek zou dat ook de 50GT30 of de 50ST50 kunnen gaan worden.
Anoniem: 296040
Denk dat het heel persoonlijk is, ikzelf kan gewoon geen film kijken met icf uit, alles is dan wazig en onscherp.Bever! schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
eigenlijk alle reviews zetten die dingen uit, omdat het bij een plasma geen toegevoegde waarde heeft.
Kijk maar eens naar de begin scenes van hp en half blood prince, met icf uit door Londen alles wazig en op standje max alles mooi scherp. De soms aanwezige kleine storingen neem ik dan op de koop toe. Eenmaal gewend wil ik nooit meer zonder.
Inderdaad. Ik kijk ook alles op tv met ifc aanAnoniem: 296040 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:23:
[...]
Denk dat het heel persoonlijk is, ikzelf kan gewoon geen film kijken met icf uit, alles is dan wazig en onscherp.
Kijk maar eens naar de begin scenes van hp en half blood prince, met icf uit door Londen alles wazig en op standje max alles mooi scherp. De soms aanwezige kleine storingen neem ik dan op de koop toe. Eenmaal gewend wil ik nooit meer zonder.
Woensdagavond naar Belgie-Nederland gekeken op Sporza HD. Mijn excuses trouwens voor de nederlaag. Prachtig beeld: Zwart was zwart, Rood was Rood. Geen enkele traces gezien van panning ( of hoe ze dat ook noemen, dat probleem dat bij voetbal zou opduiken), zelfs niet bij snelle ballen.
Tracing is toch vooral een (oud) LCD-probleem? maar een avondje sport blijft idd genieten.Acemath schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:47:
Woensdagavond naar Belgie-Nederland gekeken op Sporza HD. Mijn excuses trouwens voor de nederlaag. Prachtig beeld: Zwart was zwart, Rood was Rood. Geen enkele traces gezien van panning ( of hoe ze dat ook noemen, dat probleem dat bij voetbal zou opduiken), zelfs niet bij snelle ballen.
ik bedoelde met traces eigenlijk sporen van. Er zou een bepaald probleem met panny plasma's bestaan dat heel fel opvalt tijdens voetbal en hockey wedstrijden, en dit zou vooral opvallen bij hele snelle balbewegingen. Maar ik ben vergeten hoe dat probleem noemt lol.BeF-Bacchus schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:37:
[...]
Tracing is toch vooral een (oud) LCD-probleem? maar een avondje sport blijft idd genieten.Wij Ziggo'ers moeten echter nog twee weekjes wachten op high-def Vlamingen, kan niet snel genoeg komen. (En doe ajb ook "even" snel de Duitse publieken erbij, graag.
)
Dat is wel weer het voordeel van het hebben van een schotelinstallatie, die zenders zitten daar al een geruime tijd op in HD. Zowel één HD / Canvas als de Duitse publieke omroepen , ARD, ZDF, etc.BeF-Bacchus schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:37:
[...]
Tracing is toch vooral een (oud) LCD-probleem? maar een avondje sport blijft idd genieten.Wij Ziggo'ers moeten echter nog twee weekjes wachten op high-def Vlamingen, kan niet snel genoeg komen. (En doe ajb ook "even" snel de Duitse publieken erbij, graag.
)
Ik wil overigens geen oude wonden openhalen, maar het EK kijken op de Duitse zenders was toch een verademing in vergelijking met de NOS. Zie onderstaand voorbeeld van ARD 1 HD.

Ook het welbekende RTL uit Duitsland is al enige tijd in HD te zien op de schotel.

En bij RTL nieuws gebruiken ze ook al Panasonic schermen overigens

(beeld is hier minder scherp, dat komt door Kanaal Banaan eh ik bedoel Canal Digitaal). Maar je ziet het logo van Panasonic staan. De kenner zal wel weten welk model dit is.
210667
Geheel offtopic, maar dat ben ik geheel met je eens. Opvallend verschil met CDS, en de FTA van de Duitsers en Britten is vooral het verschil in de [vbr] bitrate. Ook de Sky.de HD-zenders hebben een hogere [vbr] bitrate dan CDS.Anoniem: 459573 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:14:
[...]
Dat is wel weer het voordeel van het hebben van een schotelinstallatie, die zenders zitten daar al een geruime tijd op in HD. Zowel één HD / Canvas als de Duitse publieke omroepen , ARD, ZDF, etc.
[...]
Geheel offtopic nogmaals, maar voor een liefhebber met zo n prachtige Panny is een schotel eigenlijk een must..:-)
Helaas loopt Nederland mijlenver achter op de rest van Europa en VS uiteraard. Koop je een prachtige 50 inch plasma ben je gebonden aan KPN of Caiway en dat in de regio Rotterdam (Poortugaal). Ongelofelijk maar waar deze figuren hebben geen Sport 1 in HD.
Ik woonde hiervoor in Spijkenisse (3,5 jaar geleden) en daar keek ik lekker Barca -Real etc in redelijk HD. Nu kan ik dus geen sport 1 in HD ontvangen bij KPN en zit ik aan oerlelijke decoders vast. Ik ga ook maar eens kijken naar een schotel voor ik een HDbeamer koop.
Ik woonde hiervoor in Spijkenisse (3,5 jaar geleden) en daar keek ik lekker Barca -Real etc in redelijk HD. Nu kan ik dus geen sport 1 in HD ontvangen bij KPN en zit ik aan oerlelijke decoders vast. Ik ga ook maar eens kijken naar een schotel voor ik een HDbeamer koop.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 441032 op 17-08-2012 20:32 ]
Ondersteunen de huidige plasma tv's van Panasonic de Hbbtv standaard (www.publiekeomroep.nl/ug) via de webbrowser?
Weet iemand wat de changelog is voor software versie 1.256 voor de ST50?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Date/Version Description
Jun. 19, 2012 Ver. 1.256 Improvement of Viera connect functions.
Apr. 26, 2012 Ver. 1.253 Support Skype TV functionality.
http://panasonic.jp/suppo.../fw/europe/down_eu12.html
Jun. 19, 2012 Ver. 1.256 Improvement of Viera connect functions.
Apr. 26, 2012 Ver. 1.253 Support Skype TV functionality.
http://panasonic.jp/suppo.../fw/europe/down_eu12.html
wat zouden jullie doen? door garantie geval 42vt30 heb ik de volgende keuze:
- 55st50... 180 euro bijbetalen
- 55vt50... 680 euro bijbetalen
Of moet ik toch voor 50 inch gaan. Mijn gevoel zegt van niet...zit op 3,1m van de tv.
Of moet ik toch voor 50 inch gaan. Mijn gevoel zegt van niet...zit op 3,1m van de tv.
Op 3 meter is 40/42" al groot zat en je komt nu van een 42" af, dus 50" is al een aardige slag groter.
The devil is in the details.
hmmm ik vond mijn 42 inch altijd krap aan...
Klopt inderdaad dat 50 al zon 20% groter is...
Maar goed ik wil niet weer het risico lopen dat ik hem even heb hangen en weer denk had ik maar groter gekocht
Blijft echt zo lastig
Maar goed ik wil niet weer het risico lopen dat ik hem even heb hangen en weer denk had ik maar groter gekocht
Blijft echt zo lastig
55 nemen, te groot is het echt niet. vt50 ook doen btw
Mijn ST50 kreeg gister tijdens het kijken van I Robot een compliment. "Het beeld is echt scherp! Het lijkt wel 3d joh. Die Will Smith zie je echt goed." (was een zij fyi
)
Heb net tijdens het schoonmaken van het scherm een miniscuul krasje ontdekt, zo een centimeter of 10 boven het Panasonic logo. TV is geleverd op 25/07. Heb toen wel naar scheuren en grote krassen en andere afwijkingen gelet, maar dat kleintje was me toen niet opgevallen. Zo laten, of heb ik daar garantie op?
Weinig kans dat je bij je dealer iets voor elkaar krijgt.. panasonic komt er sowieso niet voor langs, valt niet onder garantie.Acemath schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:23:
Heb net tijdens het schoonmaken van het scherm een miniscuul krasje ontdekt, zo een centimeter of 10 boven het Panasonic logo. TV is geleverd op 25/07. Heb toen wel naar scheuren en grote krassen en andere afwijkingen gelet, maar dat kleintje was me toen niet opgevallen. Zo laten, of heb ik daar garantie op?
Ik zit er ook zo'n 3 meter vanaf en 50 inch is perfect. 55 was denk ik te groot en te aanwezig geweest in de kamer.okio schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:33:
Blijft echt zo lastig
Vrij simpel, als het geld geen probleem is dan de 55 pakken. Als je nu al zit te twijfelen en hier gaat posten voor advies zul je straks gaan zeggen "had ik maar....".okio schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:33:
Blijft echt zo lastig
Hoewel een 50 wel lekker kijkt als je van een 42 komt, bij 50 wordt een tv gewoon aso groot. Ik denk niet dat je eerste reactie negatief zal uitvallen maar dat ben je na 1 dag ook wel gewend
Anoniem: 444404
Ik zou het wel weten. Zit nu ong 2,5 a 3 meter van me 50 inch af en geloof me, die 55 inch had niet misstaan. voor tv kijken is het prima, maar voor films mag het allemaal een slagje groter hoor.
55 inch st50 nemen dus
55 inch st50 nemen dus
Lekker laten inbranden en omruilen maarBever! schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:18:
[...]
Weinig kans dat je bij je dealer iets voor elkaar krijgt.. panasonic komt er sowieso niet voor langs, valt niet onder garantie.
Heb je hetzelf niet gedaan? En zie je het van kijkafstand. Niet zichtbaar niet echt een probleem...Acemath schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:23:
Ben zelf van 42 naar 50 gegaan en zit op 2.70m. Is goed te doen. Bij een film met echt goede HD kwaliteit zou ik op zich ook 55 wel aankunnen maar wordt wel erg groot. Op 3.1m kan het makkelijker.okio schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:41:
wat zouden jullie doen? door garantie geval 42vt30 heb ik de volgende keuze:
Maar ga gewoon rustig in de winkel kijken op de gewenste afstand en probeer je in te beelden hoe dat thuis zou zijn. Houdt in gedachten dat in de winkel zelfs een 55" klein lijkt....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De VT50 die ik mocht testen had HBBTV aan boord. Op de rode knop drukken bij geschikte zenders (staat onderin in beeld dan) en dan verschijnt het op het scherm.ronwiel schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:50:
Ondersteunen de huidige plasma tv's van Panasonic de Hbbtv standaard (www.publiekeomroep.nl/ug) via de webbrowser?
Ik heb een 50" ut50 ontvangen maar krijg mijn pc niet goed aangesloten via HDMI. Ik heb de pc resolutie op FullHD gezet maar ik krijg een zwarte rand rondom het beeld. Ik had de verwachting dat het automatisch 1:1 zou weergeven
Het internet staat vol met deze vraag maar ik kan geen antwoord vinden dat helpt. Ik heb de aspect ratio knop gevonden maar dat doet weinig. In het menu kan ik verder ook niets vinden.
Kan iemand vertellen welke instelling van de tv ik moet aanpassen?
Een kleine zwarte rand is normaal (aangezien het panel niet helemaal doorloopt, zo'n 0.5 cm)BARACUS schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:45:
Ik heb een 50" ut50 ontvangen maar krijg mijn pc niet goed aangesloten via HDMI. Ik heb de pc resolutie op FullHD gezet maar ik krijg een zwarte rand rondom het beeld. Ik had de verwachting dat het automatisch 1:1 zou weergevenHet internet staat vol met deze vraag maar ik kan geen antwoord vinden dat helpt. Ik heb de aspect ratio knop gevonden maar dat doet weinig. In het menu kan ik verder ook niets vinden.
Is het groter dan heb je underscan aanstaan op je pc.
Je moet niet de instellingen vinden op je tv, je moet even kijken bij de driver van je videokaart. Als je hdmi gaat gebruiken, dan moet je vaak upscalen. Dit zorgt ervoor dat het netjes over heel het beelscherm komt.BARACUS schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:45:
Ik heb een 50" ut50 ontvangen maar krijg mijn pc niet goed aangesloten via HDMI. Ik heb de pc resolutie op FullHD gezet maar ik krijg een zwarte rand rondom het beeld. Ik had de verwachting dat het automatisch 1:1 zou weergevenHet internet staat vol met deze vraag maar ik kan geen antwoord vinden dat helpt. Ik heb de aspect ratio knop gevonden maar dat doet weinig. In het menu kan ik verder ook niets vinden.
210667
Dat heb ik goed gekregen via de videokaart settings. Overscan/underscan. AMD Radeon 6800-serie. Misschien dat je bij de settings van jouw videokaart wat moet prutsen.BARACUS schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:45:
Ik heb een 50" ut50 ontvangen maar krijg mijn pc niet goed aangesloten via HDMI. Ik heb de pc resolutie op FullHD gezet [...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.