Vodafone Thuis via Glasvezel

Pagina: 1 ... 17 18 19 20 laatste

Acties:
Reacties: 2.357
Reg. datum: 03-10-2003

@jeroen11 en andere potentiële overstappers van glas-naar-glas.
Ik heb nav mijn email teruggebeld met ConsuWijzer omdat ze mij telefonisch wilden spreken.
Ik heb net gebeld en de situatie van mijzelf uitgelegd, dit is overstappen over een half jaar omdat mijn contract nu nog loopt, maar ook de situatie van jeroen11 uitgelegd die van KPN naar Vodafone wil overstappen en Vodafone heeft aangegeven dit niet te kunnen of willen uitvoeren.
De vraagstelling is duidelijk en na overleg van de mevrouw aan de telefoon met een collega gaat mij men hierover a.s. maandag terugbellen.
Nog even geduld dus.
Ik vind wel dat het in ons belang is te weten hoe je nu eenvoudig en snel kunt overstappen en je geen zorgen hoeft te maken over de onderliggende processen en procedures die er blijkbaar al bestaan bij Reggefiber. Je neemt immers een dienst af bij een provider en niet bij Reggefiber.
Klagen bij Reggefiber zal dan ook weinig opleveren.
Mocht het antwoord van ConsuWijzer niets opleveren kan de redactie van Tweakers hier misschien eens aandacht aan besteden dmv een artikel op Tweakers.

Lees de draad voordat je blaat!

Reacties: 7.598
Reg. datum: 07-02-2000

Ik denk dat het gewoon het beste werkt als een ieder die hier tegenaan loopt een flink uitgebreid omschreven klacht naar consuwijzer stuurt. Hoe meer klachten, hoe meer houvast zij de ACM ook kunnen geven om KPN hierover op de vingers te tikken.

Want het probleem zit hem vooral in de WMP+ kant.
Reacties: 54
Reg. datum: 13-12-2006

quote:
HoppyF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:04:
@jeroen11 en andere potentiële overstappers van glas-naar-glas.
Dankjewel voor alle moeite! Ik moet nu op reis maar zal als ik terug ben kijken of ik ook bij Consuwijzer een klacht kan indienen. Iemand een goede voorbeeld/standaard tekst toevallig die ik als basis kan gebruiken?

quote:
jeroen11 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:32:
[...]

Dankjewel voor alle moeite! Ik moet nu op reis maar zal als ik terug ben kijken of ik ook bij Consuwijzer een klacht kan indienen. Iemand een goede voorbeeld/standaard tekst toevallig die ik als basis kan gebruiken?
Je kunt gewoon een email sturen en krijgt daarna een antwoord.
Helaas kon ik telefonisch niet direct een antwoord krijgen maar moet ConsuWijzer het dus ook even uitzoeken wellicht bij de tweede lijn o.i.d.
Maandag hoop hierover meer te kunnen vertellen.
Aan de de hand van de uitkomst kan het zinvol zijn providers op de afspraken of regels te wijzen.

Reacties: 544
Reg. datum: 13-12-2004

Ze mogen de app voor Android nou weleens updaten!!

DaveD

Reacties: 4.720
Reg. datum: 17-09-2003

Voor de mensen die het nog niet gezien hadden: http://www.vodafone.nl/in...rnet_bellen_en_tv/100_mb/ (scrollen naar de zenderoverzichten).

Sport 1 is leverbaar.

(Disclaimer) _______

Reacties: 921
Reg. datum: 22-09-2009

Dan wordt het wel eens tijd voor een update van de pdf (BBC HD staat er ook nog gewoon tussen)

http://vast-bellen-en-int...radio_zenderoverzicht.pdf

spaceone wijzigde deze reactie 09-04-2013 13:26 (12%)

quote:
HoppyF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:33:
[...]

Je kunt gewoon een email sturen en krijgt daarna een antwoord.
Helaas kon ik telefonisch niet direct een antwoord krijgen maar moet ConsuWijzer het dus ook even uitzoeken wellicht bij de tweede lijn o.i.d.
Maandag hoop hierover meer te kunnen vertellen.
Aan de de hand van de uitkomst kan het zinvol zijn providers op de afspraken of regels te wijzen.
Helaas heb ik nog geen antwoord, dit is waarschijnlijk mijn eigen fout omdat mijn 06 nummer niet goed in de registratie vermeld stond. Men heeft mij wel gebeld maar op het verkeerde nummer wat ook geen verbinding met iemand gaf. Ik heb zojuist gebeld en mijn goede nummer doorgegeven en opnieuw een terugbel afspraak gemaakt, dit wordt a.s. dinsdag.

Nog voor even voor de duidelijkheid wat ConsuWijzer doet:

Met ingang van 1 april 2013 zijn de Consumentenautoriteit, de NMa en OPTA samengegaan in één nieuwe organisatie: de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ConsuWijzer blijft het informatieloket van deze toezichthouder, voor consumenten. ConsuWijzer geeft praktisch advies over uw rechten als consument. Op de hoogte blijven van het nieuws van ConsuWijzer? Kijk op facebook.com/consuwijzer of twitter.com/consuwijzer

Reacties: 236
Reg. datum: 07-05-2006

quote:
denan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:29:
Zijn er hier nog mensen met een vodafone tp-link 1042ND met uitval/snelheidsissues? Stuur dan aub even een DM naar me.

Bij deze ook even een waarschuwing: Upgrade de Vodafone tp-link 1042ND *NIET* met de firmware van nl.TP-link.com!!

Vodafone heeft vanuit TP-link custom router gekregen. Als je de firmware upgrades op tp-link gebruikt voor de rev 1.0 1043ND brick je in 99% van de gevallen je router. Hij komt dan niet meer online en gaat in een rebootcyclus (alle lampjes 1 seconde aan, 1 seconde uit, 1 seconde aan.. dan 8 seconden uit.. en repeat). De router is dan onbereikbaar voor externe bronnen en niet meer te flashen naar een andere firmware. Ook resets helpen niet.
Handig dat ze dan niet een stickertje op de router doen ofzo, of in het boekje, of een melding geven bij het inloggen in de admin. (Ik heb er nergens melding van gezien...) Ben benieuwd hoeveel mensen er mee in de fout gaan.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Robert Webbe
Reacties: 2.742
Reg. datum: 19-04-2005

Ik was er een van. Maar gelukkig deed Vodafone totaal niet moeilijk en 2 dagen later ontving een nieuwe router. Gratis en voor niets.

Ik zal eens informeren wat de reden is van deze customization. En of er al een update beschikbaar is.

robertwebbe wijzigde deze reactie 13-04-2013 11:10 (28%)

Als je doet wat je leuk vindt hoef je nooit te werken.
Volg mij op twitter: http://twitter.com/robertwebbe

Reacties: 57
Reg. datum: 16-08-2007

Sport 1 bij vodafone heb ik nu mis alleen HD kanale
Ik had eerst sport 1 GO en daar had
Je netjes HD.
Plop plop plop!
Reacties: 3.676
Reg. datum: 19-04-2004

quote:
Fibre schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:01:
Sport 1 bij vodafone heb ik nu mis alleen HD kanale
Ik had eerst sport 1 GO en daar had
Je netjes HD.
Begrijp ik nou goed dat sport 1 niet in HD is?

Once you plop, you can`t stop!

Klopt als ik via sport 1 GO kijk zie ik HD als ik via Sport 1 kijk van vodafone is het geen HD.
En dat vind ik erg raar en ook een gemiste kans.
Plop plop plop!

quote:
Fibre schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:28:
Klopt als ik via sport 1 GO kijk zie ik HD als ik via Sport 1 kijk van vodafone is het geen HD.
En dat vind ik erg raar en ook een gemiste kans.
Via IP tv of COAX?

Neem aan dat Fibre IPTV bedoelt.

Via CATV is helemaal geen sport1.....

Gewoon sport 1 via iptv van vodafone
Is geen HD wist ik ook niet maar zag het toen ik het kreeg.

Ik ben door ConsuWijzer teruggebeld over mijn vraag wat de regels zijn voor overstappen glas-glas.
Het antwoord is dat de aanbieders er zelf voor moeten zorgen dat de overstap goed uitgevoerd wordt.
Helaas is de glasvezelmarkt nog nieuw zo merkt ConsuWijzer zelf op en zijn er nog geen bindende regels.
ConsuWijzer verwacht wel dat de aanbieders dit zelf snel regelen en afspraken zoals een monteurs laten patchen gewoon uitvoert. Technisch gezien moeten er geen belemmeringen zijn.
ConsuWijzer zei ook dat in her begin de ADSL overstap nog niet goed liep maar later wel.

Hmm, beetje onduidelijke houding van Consuwijzer.

Gaan ze er nu dan wel achteraan of niet? Bij ADSL werd het, naar ik me kan herinneren, alleen maar beter toen hier gewoon regelgeving voor kwam en duidelijk toezicht door de OPTA ( nu ACM ).

Verder zijn het ook niet alleen maar de providers (voor een groot deel wel) maar dus ook nog steeds KPN ITNS voor wat betreft de niet bestaande WMP+->WMP+ procedure.

Overigens wel weer grappig dat een kleine provider als Tweak al wel een veld in het aanmeldingsformulier heeft, waar je kan invullen of je al glas hebt en, zo ja, waar :). Met een uitleg waarom ze dat vragen en wat je moet doen.

@eymey, klopt.
Ze laten het in eerste instantie over aan de aanbieders zelf.
Als die er een potje van gaan maken zal ConsuWijzer (eigenlijk ACM want die zit achter Consuwijzer) pas ingrijpen.

Tsja, alsof providers er al geen potje van maken.....

Dit speelt al sinds eind 2010.

http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=292

Tijdens de week van koningsdag (heet dat nu al zo?) cultura24 en best 24 tijdelijk in het basispakket, ook bij Vodafone. In deze periode zal er een aangepast aanbod zijn op deze zenders:

Donderdag 25 april
13.20 – 16.00 Koninginnedag 1981 (integraal verslag)
21.30 – 22.00 De Koningin & ik
22.00 – 22.30 De prins & ik
22.30 – 23.10 Beatrix 30 jaar Koningin: De Koninginnedagen

Vrijdag 26 april
12.35 – 16.00 Koninginnedag 1984 (integraal verslag)
21.30 – 22.00 De Koningin & ik
22.00 - 00.00 Beatrix, Koningin (portret van Koningin Beatrix, gemaakt door Hella Haasse)

Zaterdag 27 april
14.00 – 16.00 Koninginnedag 1987 (integraal verslag)
16.00 - 18.00 Beatrix, Koningin (herhaling van vrijdagavond)
18.00 – 18.40 Beatrix 30 jaar Koningin: De Koninginnedagen
19.00 – 19.30 De Koningin & ik
20.00 – 20.30 De prins & ik
20.30 – 22.50 25 jaar Beatrix – dit is een land om lief te hebben (groot
amusementsprogramma)
22.50 – 00.00 NOVA Extra: interview Paul Witteman met kroonprins Willem-Alexander

Zondag 28 april
12.10 – 16.00 Koninginnedag 1999 (integraal verslag)
16.00 – 16.30 De Koningin & ik
16.30 – 19.00 25 jaar Beatrix – dit is een land om lief te hebben (hh)
19.00 – 19.30 De Koningin & ik
23.00 – 00.00 20 jaar Koningin Beatrix (Maartje van Weegen interviewt Koningin Beatrix)

Maandag 29 april
11.40 – 16.00 Koninginnedag 2005 (integraal verslag)
16.20 – 17.20 NOVA Extra: interview Paul Witteman met kroonprins Willem-Alexander (hh)
17.20 – 18.20 Interview Willem-Alexander en Máxima (2002,interview vlak voor het huwelijk
met Maartje van Weegen en Paul Witteman)
18.20 – 19.30 25 kroonjaren Koningin Beatrix, 1980-2005 (portret Koningin Beatrix,
gemaakt door Dorien Pessers)
20.00 – 20.30 Als de dag van toen: 30 april 1980 (Best 24-special waarin Koos Postema
terugblikt op deze historische dag in 1980)

Dinsdag 30 april:
00.00– 00.30 Als de dag van toen: 30 april 1980 (hh)
00.30 – 02.30 Beatrix, Koningin (hh)
02.30 – 04.30 Koninginnedag 1987 (hh)
04.30 – 05.20 20 jaar Koningin Beatrix
05.20 – 06.00 Beatrix 30 jaar Koningin: De Koninginnedagen (hh)
06.00 – 06.15 Afscheidsspeech Koningin Juliana
06.15 – 08.30 25 jaar Beatrix – dit is een land om lief te hebben (hh)
08.30 – 09.00 De Koningin & ik
17.30 – 20.00 Concert Samen voor Oranje in Ahoy

(Disclaimer) _______

Plop plop plop!

quote:
Fibre schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:26:
Gewoon sport 1 via iptv van vodafone
Is geen HD wist ik ook niet maar zag het toen ik het kreeg.
Hmm slecht hoor, je mag er toch vanuit gaan dat het HD is als je er de hoofdprijs voor betaald.

Anyhow, ik heb de laatste tijd last dat eens in de 20 a 30 minuten het beeld even stil staat voor een seconde of 2... Behoorlijk irritant, meer mensen last van?

quote:
MetaFrame schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:03:
[...]

Hmm slecht hoor, je mag er toch vanuit gaan dat het HD is als je er de hoofdprijs voor betaald.

Anyhow, ik heb de laatste tijd last dat eens in de 20 a 30 minuten het beeld even stil staat voor een seconde of 2... Behoorlijk irritant, meer mensen last van?
Moet ook eerlijk zeggen dat ik ervanuit ben gegaan dat het HD was.
Ook omdat Sport 1 GO ook HD is en dat streamen ze via internet naar smartphone enz.

Erg slecht van vodafone vind ik.

Het probleem wat je nu hebt hadden we hier ook ongeveer 1, 5 maand last van gehad en plots is het weg.
En geen last meer van.
Reacties: 459
Reg. datum: 04-04-2009

Ondertussen....

Vanaf het begin van mijn aansluiting probleem met internetsnelheid ( december 2012).

Wat is er al gebeurt:
- pc in safe mode alles getest. met en zonder router ( geen verschil)
- modem vervangen ( 2x, namelijk na 1e keer was er een zooitje van gemaakt, waardoor alles zelf uitviel)
- demping gemeten vanuit de pop
- patch kabel in pop vervangen
- service monteurs zijn langs geweest, kunnen het ook niet vinden..... :-(

Wat gebeurt er:
- 50% verlies download en upload ( wordt maar 45 Mb), maakt het niet uit of iptv aan staat of niet
- hang ik een laptop aan de modem, en ip/mac weer goed, 100% snelheid, hang ik daarna de standalone pc ook weer aan de modem, en de standalone heeft weer verbinding...jawel 100%
- Vermoeden van de service monteur, is het eventueel wegvallen van diensten of misschien toch iets met ip adres...

Kortom ze komen er voorlopig niet uit.... ik zal financieel wel gecompenseerd worden ( inclusief gemaakte belkosten etc, maar heb liever een stabiel internet).
Overigens iptv en telefonie geen enkel probleem...
Reacties: 1
Reg. datum: 23-04-2013

11 maart glasvezel aangevraagd bij Vodafone + opzegservice richting KPN, vandaag VF gebeld naar stand van zaken.... Reactie " sorry, gaat moeilijk, kunnen we niet, enige mogelijkheid is zelf opzeggen, paar weken zonder internet, tv en telefoon te zitten en dan opnieuw aan te vragen bij VF!"

Amateurisme ten top. Als dit al niet mogelijk is m.i. Toch minimaal het fatsoen hebben om de potentiele klant hier over te berichten.
Reacties: 11.277
Reg. datum: 22-03-2008

quote:
denan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:36:
[...]
Tijdens de week van koningsdag (heet dat nu al zo?) cultura24 en best 24 tijdelijk in het basispakket, ook bij Vodafone. In deze periode zal er een aangepast aanbod zijn op deze zenders...
Ik neem aan dat je zelf ook gaat kijken naar al deze prachtige programma's die jullie voor ons gaan uitzenden...? :z

Beaches are for storming!

One clown to rule them all !
Reacties: 3.063
Reg. datum: 10-05-2000

quote:
Peer73 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:23:
11 maart glasvezel aangevraagd bij Vodafone + opzegservice richting KPN, vandaag VF gebeld naar stand van zaken.... Reactie " sorry, gaat moeilijk, kunnen we niet, enige mogelijkheid is zelf opzeggen, paar weken zonder internet, tv en telefoon te zitten en dan opnieuw aan te vragen bij VF!"

Amateurisme ten top. Als dit al niet mogelijk is m.i. Toch minimaal het fatsoen hebben om de potentiele klant hier over te berichten.
over dat laatste; daar gaan meerdere providers de fout in *kuch*Ziggo*kuch*
Plop plop plop!

quote:
Fibre schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:33:
[...]
Het probleem wat je nu hebt hadden we hier ook ongeveer 1, 5 maand last van gehad en plots is het weg.
En geen last meer van.
Het probleem lijkt zichzelf hier ook opgelost te hebben, geen haperingen meer gezien.

Wat nog wel zo nu en dan niet heel behoorlijk werkt is uitzending gemist. Loopt vast bij het starten, krijg dan een zwart vlak met beeld elementen van de interface. Een keer de Amino opnieuw opstarten verhelpt dit probleempje wel :)

Vraag me trouwens af wanneer ze Dolby Digital over IPTV gaan meezenden :(

quote:
baasandre schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:51:
Ondertussen....

Vanaf het begin van mijn aansluiting probleem met internetsnelheid ( december 2012).

Wat is er al gebeurt:
- pc in safe mode alles getest. met en zonder router ( geen verschil)
- modem vervangen ( 2x, namelijk na 1e keer was er een zooitje van gemaakt, waardoor alles zelf uitviel)
- demping gemeten vanuit de pop
- patch kabel in pop vervangen
- service monteurs zijn langs geweest, kunnen het ook niet vinden..... :-(

Wat gebeurt er:
- 50% verlies download en upload ( wordt maar 45 Mb), maakt het niet uit of iptv aan staat of niet
- hang ik een laptop aan de modem, en ip/mac weer goed, 100% snelheid, hang ik daarna de standalone pc ook weer aan de modem, en de standalone heeft weer verbinding...jawel 100%
- Vermoeden van de service monteur, is het eventueel wegvallen van diensten of misschien toch iets met ip adres...

Kortom ze komen er voorlopig niet uit.... ik zal financieel wel gecompenseerd worden ( inclusief gemaakte belkosten etc, maar heb liever een stabiel internet).
Overigens iptv en telefonie geen enkel probleem...
n ze er al uit? Ik ben van 30 naar 50 gegaan en heb hetzelfde

DaveD

quote:
Fibre schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:33:
[...]

Moet ook eerlijk zeggen dat ik ervanuit ben gegaan dat het HD was.
Ook omdat Sport 1 GO ook HD is en dat streamen ze via internet naar smartphone enz.

Erg slecht van vodafone vind ik.
Per 1 juli 2013 komt sport 1 HD beschikbaar bij KPN en aangezien KPN leverancier is voor de Vodafone streams zou tecnische gezien de HD stream beschikbaar zijn.

spaceone wijzigde deze reactie 01-05-2013 14:41 (11%)

Technisch gezien wel. Echter, Vodafone maakt zelf de afspraken met de zender- en contentleveranciers.

Nou laten we het hopen dat ze dan hd gaan uitzenden zou erg mooi zijn.

quote:
[b
n ze er al uit? Ik ben van 30 naar 50 gegaan en heb hetzelfde
Nee ze hebben geen flauw idee.....
Daarnaast een nieuw probleem, internet verbinding valt af en toe weg.

Heb een boze mail gestuurd naar Vodafone (verleden week vrijdag, geen internet, na modem swap geen telfonie, kwam pas zondag weer online...), en tevens gebeld met de helpdesk.
Wil de boel gaan opzeggen ( heb overigens Vodafone al twee keer in gebreke gesteld...) de helpdesk kon mij niet verder helpen ( was de medewerker niet toe gemachtigd en mij doorverbinden naar de juiste persoon kon natuurlijk niet, binnen 10 dagen zou ik terug gebeld worden. Waarmee ik natuurlijk niet mee akkoord ging).

Maandags belde Reggefiber mij op, of mijn storing qua telefonie al opgelost was.... ja dus.
Meteen gesproken over het internet probleem, zijn verwachting was dat dit ook bij de andere providers misschien zich voordoet, als ze er nu al niet uitkomen....

Zou betekenen voor het internet terug naar Upc....

HET grote nadeel van dozenschuiver Vodafone.

Hun servicedesk kan waarschijnlijk NIETS, 0,0, zien aan je lijn of aan wat dan ook (tenzij ITNS daar ook systemen voor heeft voor de service afdelingen van Wholesale afnemers). Enige wat ze kunnen doen is doorschuiven richting KPN Wholesale en die weer naar ITNS of Reggefiber.

Dat is ook gebeurt, kpn heeft de demping gemeten, alles in de pop gecontroleerd (tenminste volgens Vodafone... zullen we maar geloven, want waarom zouden ze anders vertellen. Schieten ze zelf ook niets mee op...).

Vanavond weer iets nieuws... Download 50 Mb, upload 95 Mb..... weer eens wat anders dan 45/45 of 95/95.

Moe wordt je ervan.....
Reacties: 8
Reg. datum: 04-07-2008

quote:
garfield_x schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:43:
hoi hoi

Hier draait alles nu best wel goed. Na wat instellen op de TV, ook goed HD beeld

Nu ben ik bezig weer port forwarding in te stellen, maar dat wil niet echt lukken.
Als router is een TP-LINK WR1042ND gekomen van Vodafone.

Maar wat ik ook opgeef in de virtuele server pagina, de poorten blijven gesloten.

Het gekke is echter dat ik ingesteld heb om de de router extern te beheren op een ander http poort, en dat werkt wel, ik kan vanuit buiten mijn router pagina openen.

Maar als ik een FTP poort probeer te forwarden naar mijn eigen server, dan ho maar.
Poort scanning van buiten laat ook geen open poorten zien behalve de poort die ik voor de router heb opgegeven voor extern beheer.

Iemand een idee misschien?

Peter
Firmware update heb ik het ook niet mee op kunnen lossen.
Henk

quote:
Erkel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:47:
[...]

Handig dat ze dan niet een stickertje op de router doen ofzo, of in het boekje, of een melding geven bij het inloggen in de admin. (Ik heb er nergens melding van gezien...) Ben benieuwd hoeveel mensen er mee in de fout gaan.
Vandaag upgrade gedaan, geen problemen gehad. Internet functioneert. TV nog niet gecheckt.

Henk

Ik had iets fout

hajeetje wijzigde deze reactie 04-05-2013 15:17 (95%)

Plop plop plop!

Bij mij is het haperen eens in de 30 a 40 minuten weer terug... Irritant!

nieuws: Vodafone neemt lokale glasvezelaanbieder Wisper over

Bij de reacties staat dat ze Wiericke B.V hebben overgenomen met o.a ook Multivisie.TV, GlasOperator

spaceone wijzigde deze reactie 06-05-2013 13:56 (27%)

DJSmiley
Moderator Internet & Netwerken
Reacties: 14.839
Reg. datum: 03-05-2000

quote:
spaceone schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:42:
nieuws: Vodafone neemt lokale glasvezelaanbieder Wisper over

Bij de reacties staat dat ze Wiericke B.V hebben overgenomen met o.a ook Multivisie.TV, GlasOperator
http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over

Dat betekend dus niet alleen Whisper, maar alle (?) activiteiten van Wiericke, dus ook idd glasoperator en multivisie gok ik.

Als ze nou ook de snelheden en tarieven zouden overnemen en landelijk uitrollen... :z

Tsja, daar zit het hem juist.

Willen ze dit landelijk uitrollen, dan zullen ze ook het netwerk landelijk moeten uitrollen.

Dus ik snap nog steeds niet hoe de overname ze ineens "kpn-onafhankelijk" kunnen zijn nu. Ze kunnen alleen kpn-onafhankelijk zijn als ze ook op de Reggefiber netwerken de WBA of WMP+ dienstverlening van KPN niet meer nodig hebben.

quote:
eymey schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:28:
Tsja, daar zit het hem juist.

Willen ze dit landelijk uitrollen, dan zullen ze ook het netwerk landelijk moeten uitrollen.

Dus ik snap nog steeds niet hoe de overname ze ineens "kpn-onafhankelijk" kunnen zijn nu. Ze kunnen alleen kpn-onafhankelijk zijn als ze ook op de Reggefiber netwerken de WBA of WMP+ dienstverlening van KPN niet meer nodig hebben.
Als ze in nieuwe gebieden van Reggefiber (meeste klanten te behalen) apperatuur plaatsen is dat toch mogelijk? En als KPN providers dan veel toekomstige klanten gaan verliezen aan Vodafone, dan moeten zij ook betere diensten (IPTV/ snelheid) gaan aanbieden.

spaceone wijzigde deze reactie 06-05-2013 14:38 (9%)

Reacties: 876
Reg. datum: 12-05-2011

Dit is voor de markt op zich heel goed nieuws. Een niet KPN partij die in 1 klap alles overneemt dat het nodig heeft om eigen operator te zijn.
En ja, als je dat in bestaande gebieden wil doen kost het een beste investering maar Vodafone is geen klein bedrijfje...
Backhauls aanleggen naar CityPoP's via Eurofiber aangezien die ook al hun mobiele opstelpunten van glasvezel hebben voorzien?
Reacties: 285
Reg. datum: 26-12-2003

Sinds 2 mei hebben we ook eindelijk een aansluiting. Paar weken te laat opgeleverd, maar toch...
Nu hebben we het volgende probleem: De glasvezel komt in de meterkast binnen, welke op de galerij staat. De huiskamer is ongeveer 20 meter verderop. Enige oplossing leek een UTP kabel te trekken. Gelukkig bleek er al een telefoonkabel getrokken te zijn vanaf de meterkast naar de woonkamer. Dit bleek een UTP kabel, dus die heb ik omgepatcht. Vervolgens de TP modem aangesloten op deze kabel en internet werkt in de woonkamer.
Nu komt het probleem: Als de interactieve box rechtstreeks op het glasvezel modem wordt aangesloten via de kabel, dan werkt het (ip adres van de interactieve box is dan 10.105.75.3). Als de interactieve box aangesloten wordt op de TP modem, dan werkt het niet (192.168.0.* ip adres).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of gebruikt iedereen twee kabels?

DJSmiley
Moderator Internet & Netwerken
Reacties: 14.839
Reg. datum: 03-05-2000

quote:
JvdS schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:14:
Sinds 2 mei hebben we ook eindelijk een aansluiting. Paar weken te laat opgeleverd, maar toch...
Nu hebben we het volgende probleem: De glasvezel komt in de meterkast binnen, welke op de galerij staat. De huiskamer is ongeveer 20 meter verderop. Enige oplossing leek een UTP kabel te trekken. Gelukkig bleek er al een telefoonkabel getrokken te zijn vanaf de meterkast naar de woonkamer. Dit bleek een UTP kabel, dus die heb ik omgepatcht. Vervolgens de TP modem aangesloten op deze kabel en internet werkt in de woonkamer.
Nu komt het probleem: Als de interactieve box rechtstreeks op het glasvezel modem wordt aangesloten via de kabel, dan werkt het (ip adres van de interactieve box is dan 10.105.75.3). Als de interactieve box aangesloten wordt op de TP modem, dan werkt het niet (192.168.0.* ip adres).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of gebruikt iedereen twee kabels?
TV en internet zijn 2 poorten, dus 2 kabels nodig. Alternatieve oplossingen: UTP kabel splitsen (2x4 aders, dan kun je dus 2x 100Mbit erdoor krijgen) of een simpele managed switch plaatsen aan beide kanten en met vlans gaan werken. (of een mediaconverter ipv de genexis en dan het zelf verderop de vlans uit elkaar trekken, deze bv)

DJSmiley wijzigde deze reactie 06-05-2013 21:52 (3%)

quote:
Barre73 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:55:
Dit is voor de markt op zich heel goed nieuws. Een niet KPN partij die in 1 klap alles overneemt dat het nodig heeft om eigen operator te zijn.
En ja, als je dat in bestaande gebieden wil doen kost het een beste investering maar Vodafone is geen klein bedrijfje...
Backhauls aanleggen naar CityPoP's via Eurofiber aangezien die ook al hun mobiele opstelpunten van glasvezel hebben voorzien?
Ik hoop het. En ik hoop dat het snel gebeurt (ook in bestaande gebieden).

Even los van de vraag wat ze precies gaan aanbieden (hopelijk komt er ook daar een aanbod met CATV diensten).

Maar meer keus en concurrentie tegen KPN is altijd goed.

quote:
DJSmiley schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:49:
[...]
TV en internet zijn 2 poorten, dus 2 kabels nodig...
Zo'n power-line setje (ethernet over power) voor je iptv signaal werkt soms ook goed, maar niet overal. Of de ethernet kabel voor iptv gebruiken en een wifi router voor internet in je meterkast zetten.

Reacties: 139
Reg. datum: 03-03-2009

quote:
DJSmiley schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:59:
[...]

http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over

Dat betekend dus niet alleen Whisper, maar alle (?) activiteiten van Wiericke, dus ook idd glasoperator en multivisie gok ik.
Nu snap ik waarom Wisper ineens weg was op eindelijkglasvezel, en ik geen reactie kreeg op mail :)
ZIj hebben juist een ontzettend aantrekkelijke prijs, en het TV aanbod was ook 'anders'.

Wisper wilde hier nog niets doen in de wijk, omdat ze ZELF aparatuur moeten plaatsen in de gemeente en ze dan eerst wel X aanvragen willen hebben. Niemand kende Wisper, en weinig mensen hebben er hier toen voor gekozen. (helaas)

VF heeft natuurlijk veel mer marketing power, en als het aanbod om en nabij hetzelfde blijft, betekend dit tenminsite 'echt' een andere provider. Want nu is het allemaal min of meer hetzelfde.

quote:
Fiber schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:32:
[...]

Zo'n power-line setje (ethernet over power) voor je iptv signaal werkt soms ook goed, maar niet overal. Of de ethernet kabel voor iptv gebruiken en een wifi router voor internet in je meterkast zetten.
Werkt bij mij helemaal top voor de tv boven! Heb trouwens een setje van Delovo! _/-\o_

DaveD

Yeah, eindelijk een Vodafone app die op gewone toestellen werkt!

Google Play: Vodafone Thuis TV

Reacties: 440
Reg. datum: 02-05-2006

quote:
Erkel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:37:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

PSN: Kitty_Litter

Reacties: 149
Reg. datum: 27-08-2007

Ik werd ten onrechte ook blij, maar de app is niet met mijn tablet compitabel. Balen.
Reacties: 3.619
Reg. datum: 04-01-2004

Lastig om aan te geven natuurlijk, maar hoe hinderlijk is het beeldkwaliteitsverschil met ziggo? p.s. ik heb een 37" HD-ready
En blijft de volledige functionaliteit van de ziggo interactieve decoder met opname mogelijkheid (cisco 8545) behouden, ik neem aan dat ITV helemaal niet meer werkt, maar kan je nog opnemen?

Op een 37" HD-ready TV denk ik dat ik wel redelijk veilig zit als ik beweer dat je dit verschil niet hinderlijk gaat vinden. Zeker als je wel gewoon de HD-zenders gebruikt.

Echter, je haalt nu wel even wat dingen door elkaar heen.....

Het kwaliteitsverschil speelt alleen bij de IPTV (interactieve TV). Maar daarvoor zit je sowieso vast aan de set top box van Vodafone / Glashart Media.

Je Cisco, mits deze DVB-C ondersteunt, zal alleen op het DVB-C pakket op de coax aansluiting werken. De kwaliteit daarop is uitstekend (gelijk, zo niet beter, aan Ziggo). Echter heb je wel alleen maar het basispakket (met Ned. 1, 2 en 3 in HD) en verder geen interactieve diensten. OPnemen zal geen probleem zijn, als je Cisco gewoon de signalen kan ontvangen.
Reacties: 3.619
Reg. datum: 04-01-2004

quote:
eymey schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:27:

Het kwaliteitsverschil speelt alleen bij de IPTV (interactieve TV). Maar daarvoor zit je sowieso vast aan de set top box van Vodafone / Glashart Media
Ok, nou dat is jammer maar geen drama. Iptv bij ziggo is soms ook echt matig, vooral de wereld draait door is slecht

Pinin wijzigde deze reactie 07-05-2013 19:48 (11%)

quote:
Erkel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:37:

Werkt niet op mijn Xperia Z!

DaveD

quote:
DaveD1109 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Werkt niet op mijn Xperia Z!
Op mijn Note werkt hij aardig. Kan alleen het afspelen niet meer stoppen als ik begonnen ben met kijken. Ook als ik van scherm wissel blijft ie doorspelen.

quote:
Erkel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:09:
[...]

Op mijn Note werkt hij aardig. Kan alleen het afspelen niet meer stoppen als ik begonnen ben met kijken. Ook als ik van scherm wissel blijft ie doorspelen.
kan hem niet eens installeren! Had via een omweg al de oudere versie geprobeerd maar die geeft aan fat die de resolutie van mijn scherm niet ondersteund!

DaveD

Plop plop plop!

Gloeiende gloeiende, na een maandje geen problemen met de Amino te hebben gehad begint dat etter apparaat weer... Niet op willen starten (wel reageren op de AB, maar verder niets) Na een pwr cycle wel opstarten, om de 20 a 30 minuten een hapering in het beeld... Om zat van te worden!

Plop plop plop!

En storing internet! TV doet het nog wel...

Landelijk, "iets" mis op het koppelpunt tussen het netwerk en de buitenwereld. Men is er mee bezig.

(Disclaimer) _______

Reacties: 244
Reg. datum: 05-05-2005

Jahoor =\

Sinds augustus ligt hier een glasvezel netwerk in de stad.
Maar men kan alleen 100/100 max aanvragen omdat reggefiber heeft gecheapskate op het netwerk...
Nu levert Vodafone ineens 500/500 op mijn adres. Dus heb ik heb aangevraagd.
Meerdere malen heb ik gevraagd of ze het echt konden leveren omdat het een WBA netwerk zou zijn (naar mijn mening).
Vandaag is de monteur langsgeweest, heeft het opgeleverd eeeeeeen nietske... Geen internet of wat.
Vodafone gebeld, ze gingen gaan het onderzoeken...

Net teruggebeld: "Ja 500/500 is niet op uw adres mogelijk want u zit op een WBA netwerk".

Well f*ck you very much :) Dat liep ik al de hele tijd te roepen.

quote:
denan schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:51:
Landelijk, "iets" mis op het koppelpunt tussen het netwerk en de buitenwereld. Men is er mee bezig.
Volgens de 'Operators' in het XMS draadje schijnt de boel nu weer te werken... :)
quote:
5V1NA70G schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:50:
...]
Well f*ck you very much :) Dat liep ik al de hele tijd te roepen.
Waar heeft een mens in }:O naam 500/500 voor nodig...? O-)

Wel grappig verder, ga je nu 100/100 krijgen?

Fiber wijzigde deze reactie 16-05-2013 15:02 (33%)

Naja 500/500 is wel overkill zou liever iets van 200/200 hebben ofzo.

Nee 100/100 is minder downstream dan m'n huidige 120/10 (wat binnenkort 150/15 wordt).

Ik wil er wel op alle vlakken op vooruitgaan :)

En die 120 of 150 haal je in de praktijk ook echt...?

Ja :) altijd zo'n 16MB/s :)

5V1NA70G wijzigde deze reactie 16-05-2013 17:31 (9%)

quote:
En je UPload dan?
10 of 15 Mbits is nou niet echt technisch vooruitstrevend meer te noemen.
Liever een 30/30 of 50/50 lijn dan een 100/10!
Probeer het maar eens uit ....

Die 120 heb ik nooit en te nimmer bij Ziggo gehaald, ik mocht al blij zijn als het in de 80 was en over de upload min of meer hetzelfde verhaal. Dat was voor mij de reden om over te stappen naar Vodafone omdat Ziggo mijn klachten hierover niet serieus was.

Hmmm Ik haal altijd de maximum snelheid, tho' ik ook op spuugafstand van de (wijk/straat)kast zit.

Ja de upload is inderdaad jammer =\.
Maar ik gebruik m'n download meer dan m'n upload :).
Als ik 500/500 had gehad, had ik mijn ovh server eventueel vervangen door eentje thuis :)

quote:
5V1NA70G schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:49:
Naja 500/500 is wel overkill zou liever iets van 200/200 hebben ofzo.

Nee 100/100 is minder downstream dan m'n huidige 120/10 (wat binnenkort 150/15 wordt).

Ik wil er wel op alle vlakken op vooruitgaan :)
Toch is het wel een vaag verhaal met die monteurs.

Het feit dat je op een "WBA" netwerk zit (KPN) houdt helemaal niet tegen dat je 500/500 kan nemen. 500/500 is juist een KPN-dienst! Reggefiber Wholesale is nooit verder gegaan dan 200/200.

Het is wel zo dat 500/500 snelheden op nog maar heel weinig netwerken beschikbaar zijn. Lang verhaal kort: Dat je geen 500/500 kan krijgen komt dus niet doordat het een KPN netwerk is, maar doordat je op een netwerk zit waar gewoon nog geen gigabit verbindingen met de POP zijn.

KIjk maar:
https://www.kpn-wholesale...edband-toegang/w/wba.aspx

WBA kan dus gewoon 500 mbit, ALS kpn geinvesteerd heeft in gigabit apparatuur.
quote:
Dummy1 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:54:
Die 120 heb ik nooit en te nimmer bij Ziggo gehaald, ik mocht al blij zijn als het in de 80 was en over de upload min of meer hetzelfde verhaal. Dat was voor mij de reden om over te stappen naar Vodafone omdat Ziggo mijn klachten hierover niet serieus was.
Ja grappig. Ik had daar deze week nog een verhitte discussie over met iemand op hardware.info, in de reacties op een nieuwsbericht over de Ziggo verhoging naar 150/15. Ziggo doet, in een door hun zelf opgestelde faq, geloven dat je helemaal geen bandbreedte meer deelt met je buren.

Dankzij DOCSIS3.0 met de mogelijkheid om downstreams te bundelen en om steeds downstreams te kiezen die het minste 'druk bezet' zijn kan de capaciteit van "internet via de kabel" redelijk dynamisch geschaald worden. Maar 1 downstream kost een TV-kanaal met 8 mhz. bandbreedte en levert 50 mbit bandbreedte op. Oftewel, voor 150 mbit heb je al 3 kanalen helemaal voor jezelf nodig. Als jij in een wijk woont met veel snelle abonnementen, dan loop je dus gewoon nog steeds de kans dat jij en je buren over de totaal beschikbare bandbreedte aan downstreamkanalen heen gaan.

Lees ook even (als het je interesseert) de volgende post uit het XMS topic:
ArChie in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Hierin wordt een onderzoek van TNO (uitgevoerd in opdracht van NLkabel) aangehaald waarin precies wordt geschetst wat de stand van de huidige kabelnetwerken is en wat er gedaan kan worden om de netwerken 'future proof' te krijgen. Huidige stand van zaken is dat de "downstreams" nog steeds vaak langs meerdere tientallen huizen komen en dat de kabelaars niet transparant zijn hoe veel downstreams ze gereserveerd hebben.

eymey wijzigde deze reactie 16-05-2013 21:43 (47%)

Aaaaaah I see, dat wist ik niet.
Ik dacht dat dat te maken had met WBA vs wgdo (wmp).
Maar kan zijn dat ik dingen door elkaar haal.

Wel naar dat ze bij het opleveren van een nieuwe infrastructuur niet gewoon direct hebben geïnvesteerd in goede apparatuur.

Wanneer is bij jou het glas aangelegd en opgeleverd? 'Nieuw' is in glasvezelland heel relatief.

'Nieuw' is qua keuze van apparatuur bijvoorbeeld maar iets van een half jaar tot een jaar. Maar daar weten mensen als Barre73 waarschijnlijk meer van af.

In ieder geval zal KPN wel MOETEN gaan investeren, willen ze de strijd met "de kabel" winnen.

"De kabel" heeft op dit moment meestal beter beeld dan de IPTV van KPN. Alleen het DVB-C signaal van Glashart Media is gelijkwaardig aan "de kabel". Bovendien, ondanks dat "de kabel" nog steeds een gedeeld medium is, is de kans dat je in praktijk de 150/15 bij Ziggo of de 150/10 bij UPC haalt gewoon behoorlijk groot.

Maar goed, stiekem heb ik de hoop dat Vodafone zich snel "los gaat maken van KPN", zoals ze hebben aangekondigd met de overname van Wiericke. Zal wel een forse investering worden want alleen in Almere heb je al iets van 3 city pops (als ik het goed heb) en meer dan 30 area-pops. En dan moeten ze ook nog de backhaul verbindingen tussen de POPs en hun eigen netwerk regelen.

eymey wijzigde deze reactie 16-05-2013 21:47 (61%)

Ergens in september is de FTU (?) aangesloten.

Dat betekent dat de inrichting van de PoP met de betreffende apparatuur door KPN (dus wel of niet tot 1 Gbit) al een half jaar ervoor kan zijn geweest, afhankelijk van waar je woont in het uitrolgebied. En toen was KPN net bezig met de pilot in Nunspeet en IJburg.

Maar wees gerust. Reggefiber heeft niets gecheapskate (....) want die plaatsen geen actieve apparatuur in hun eigen PoP. Alleen de infrastructuur die de signalen transporteert. En dat kan nog veel meer aan dan die 1 Gbit. Het is alleen afhankelijk van de apparatuur in de PoP en het "modem" in de meterkast. Beiden niet het domein van Reggefiber maar van de operator.

Idd. Stel dat er nu een operator zou komen die 10 gigabit aan wil kunnen, dan zou dat met het type vezels dat Reggefiber heeft gelegd volgens mij zelfs nog moeten kunnen.
Reacties: 1.313
Reg. datum: 11-05-2002

Ik ga naar een nieuwbouw gebied wonen waar nog glasvezel aansluitingen van oud portaal woningen liggen in Nijmegen (WGDO). Kijk ik op de site van reggefiber komt alleen Telfort als mogelijke leverancier naar boven.

Doe ik echter de check bij Vodafone dan staat daar dat ik ook via hun glasvezel kan nemen. Ik heb Vodafone gebeld en dit bevestigen ze ook. Ik heb echter ook Reggefiber gebeld (Waarom hun overzicht niet compleet is) en die zeggen dat Vodafone het fout heeft en ze 100% niet kunnen leveren in mijn gebied. Ik heb geen zin om het maar te proberen en bv na 1 maand een afwijzing van Vodafone te krijgen en zonder internet te zitten. Heeft iemand hier enig idee over?

Verder lees ik in het topic veel verschillende uitspraken over de TV streams. Als ik nu Vodafone neem, krijg ik dan de glashart streams via mijn interactieve ontvanger? Of de kpn IPTV streams?

Ah I see. Hmmm dan vraag ik me af of er in de nabije toekomst geupdate gaat worden naar nieuwere apparatuur in de PoP.

Mijn snelheden worden gemeten door het Europees traject van Neelie Kroes genaamd Sam Knows. Ik krijg elke maand alle meetresultaten netjes via mail binnen. Maar Ziggo had daar geen boodschap aan en vond dat alleen hun speedtest maatgevend was.

Zie voor metingen van Vodafone eerder in topic.

quote:
laurens0619 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:07:

Verder lees ik in het topic veel verschillende uitspraken over de TV streams. Als ik nu Vodafone neem, krijg ik dan de glashart streams via mijn interactieve ontvanger? Of de kpn IPTV streams?
Alle nieuwe zenders in het WGDO gebied die de laatste maanden erbij zijn gekomen zijn KPN streams bij SD betekend dat 3 Mbit. Ook is ondertussen een deel van de HD zenders vervangen door de KPN streams met uitzondering van de NL zenders 1 tm 10 volgens mij. Of de bitrate van de vervangde HD zender HD+ 12-13 Mbit of van de 7 Mbit (KPN) is weet ik niet.

De eerst nieuwe HD zender bij zowel Glashart als KPN wordt Eurosport 2 in Juli. En wat wordt straks de bitrate van deze zender 7 of 12 Mbit? Het bepaald wel wat voor richting KPN op wil met IPTV, nu KPN ook eigenaar is van Glashart Media.

Als het al waar is dat ze door KPN streams vervangen zijn, dan zullen dat de HD+ 12-13 mbit streams zijn. Bij mij thuis kan ik iig geen HD zender vinden die niet HD+ is :)

Overigens vind ik dat vervangen door KPN streams op WGDO, van slechts enkele nieuwe zenders, wel een vreemd verhaal.

De officiele lezing waarom we, bij de introductie van Glashart Media op KPN netwerken, niet de streams van Technicolor kregen was altijd dat KPN niet in staat is om en de KPN-streams voor z'n eigen klanten te routeren en ook de Technicolor streams voor Glashart Media klanten.

Maar op WGDO netwerken kan blijkbaar wel uit verschillende IGMP domains ge-route worden?

Overigens @Dummy1: Interessant, dat sam knows project! ;). Ga ik me eens in verdiepen.

eymey wijzigde deze reactie 17-05-2013 13:25 (65%)

Bij WGDO gebruiken ze andere apparatuur dan van KPN zelf. Want de sat en Technicolor streams kwamen altijd al niet uit dezelfde reeks.

Alle HD zenders van eind 2010 zouden inderdaad nog wel in HD+ zijn. Maar HD zenders die vorig jaar zijn gekomen zoals HBO HD zijn die dan wel in HD+ ? We zullen zien wat KPN gaat doen in Juli.

Er is geen reden om aan te nemen dat die niet HD+ zijn.
HD+ is namelijk ooit speciaal door KPN geintroduceerd voor het WMP+ aanbod.

Of speciaal.... het is iig geintroduceerd na klachten vanuit o.a. Lijbrandt over de kwaliteit en tot op de dag van vandaag krijgt ook alleen Glashart Media die versie.

Bij Vodafone ga je in juli sowieso helemaal niets merken.

Vodafone heeft eigen afspraken met zenders en geeft dus ook zelf vorm aan de pakketten. En ook Vodafone krijgt op WMP+ gewoon de HD+ streams.

eymey wijzigde deze reactie 17-05-2013 14:12 (25%)

Reacties: 24
Reg. datum: 05-11-2008

Vraagje

Er hangt hier sinds kort ook een glaskast van Voda. Het is een Genexis CRA-F12TC. Valt hier zelf nog iets aan te configureren zoals firewall of iets dergelijks ?

Nee.

Die zul je zelf achter de Genexis glasmodem moeten hangen als je daar behoefte aan hebt.

Robert Webbe
Reacties: 2.742
Reg. datum: 19-04-2005

@Jeroenske,
De Genexis is geen router, het is een gateway. De poorten zijn "briged" ingesteld.
Internet komt uit poort 1, interactieve televisie uit poort 2 en poort 3 en 4 doen (nog) niets.

http://farm9.staticflickr.com/8253/8692226351_bebbe68543_m.jpg

robertwebbe wijzigde deze reactie 19-05-2013 11:19 (30%)

Als je doet wat je leuk vindt hoef je nooit te werken.
Volg mij op twitter: http://twitter.com/robertwebbe

Reacties: 24
Reg. datum: 05-11-2008

quote:
Fiber schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:50:
Nee.

Die zul je zelf achter de Genexis glasmodem moeten hangen als je daar behoefte aan hebt.
quote:
robertwebbe schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:07:
@Jeroenske,
De Genexis is geen router, het is een gateway. Internet komt uit poort 1, interactieve televisie uit poort 2 en poort 3 en 4 doen (nog) niets.

Ok mooi, bedankt voor de info.
Reacties: 7
Reg. datum: 18-11-2011

Sinds een kwartier ben ik aangesloten. Internet werkt! :) Ik heb 100/100. Snelheid lijkt oke. Ik zit/zat bij UPC en heb daar een speedtest gedaan. Die maakt net als Reggefiber gebruik van Ookla. Gemiddeld kom ik daar uit op een Latency van 7 ms en een up en down rond de 95 Mbps. Maak ik gebruik van speedtest.net dan ik kom na verschillende metingen op verschillende servers niet verder dan een gemiddelde van 65/25. Kan iemand mij die verschillen uitleggen? Een download van Usenet is trouwens mooi stabiel. Ik zit bij XSnews, gebruik Grabit en zit keurig tussen 9500/10.000+ KB/s. Een test upload naar Usenet geeft een gemiddelde van 7500 KB/s.

Nu is het wachten op de spullen van Vodafoon (TV). Misschien is die vraag al eerder gesteld, maar weet iemand hoelang dat duurt? Monteur vertelde mij dat er binnen 24 uur contact opgenomen wordt?

Martjens wijzigde deze reactie 21-05-2013 15:17 (19%)

De meeste speedtest servers kunnen die hoge snelheden gewoon niet aan...

Speedtest.net is ook van Ookla zie ik nu. Die moet dat zeker aankunnen. Wordt veel gebruik van gemaakt. Laatste meeting is 75/30. Maar goed. Downloaden gaat als de brandweer. Had ik niet verwacht, dat het gelijk allemaal goed zou gaan.
Huttenbouwer
Reacties: 380
Reg. datum: 26-01-2001

Ik ben aan het kijken of ik via Vodafone mijn alles-in-1 pakket wil krijgen. Heb nu via Concepts ICT glasvezel (60/60 volgens mij, na 3 upgrades in 1 jaar) - en daar hangt boven het glasvezelmodem een genexis ding (zie plaatje van robertwebbe). Deze setup bevalt me eigenlijk prima - ik heb een heerlijk stabiele verbinding en prima kwaliteit tv (via glashart nu nog).
Ik wil eigenlijk weg bij concepts, omdat het tv-signaal per 1-7 van KPN wordt, en ik hier niet veel goeds over heb gehoord.
Hoe zit dit bij Vodafone glasvezel? Werkt het Analoge/DVB-C signaal hier ook nog?

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

quote:
RagaBaSH schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:58:
Ik ben aan het kijken of ik via Vodafone mijn alles-in-1 pakket wil krijgen. Heb nu via Concepts ICT glasvezel (60/60 volgens mij, na 3 upgrades in 1 jaar) - en daar hangt boven het glasvezelmodem een genexis ding (zie plaatje van robertwebbe). Deze setup bevalt me eigenlijk prima - ik heb een heerlijk stabiele verbinding en prima kwaliteit tv (via glashart nu nog).
Ik wil eigenlijk weg bij concepts, omdat het tv-signaal per 1-7 van KPN wordt, en ik hier niet veel goeds over heb gehoord.
Ik zou het eerst maar eens afwachten of het echt zo slecht wordt als jij denkt. Kon wel eens meevallen. En bij Concepts ga je sowieso weg, dat wordt Telfort... ;)
quote:
Hoe zit dit bij Vodafone glasvezel? Werkt het Analoge/DVB-C signaal hier ook nog?
Natuurlijk werkt dat nog, net als bij Concepts/Telfort. :)
quote:
Martjens schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:13:
Speedtest.net is ook van Ookla zie ik nu. Die moet dat zeker aankunnen. Wordt veel gebruik van gemaakt. Laatste meeting is 75/30. Maar goed. Downloaden gaat als de brandweer. Had ik niet verwacht, dat het gelijk allemaal goed zou gaan.
De software is van Ookla, de testservers zijn gewoon van universiteiten, bedrijven, etc.

Net nog even getest. Voor wat het waard is:

http://www.speedtest.net/result/2722251985.png

quote:
RagaBaSH schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:58:
Hoe weet je zeker dat je beeldkwaliteit nu prima is "omdat je het van Glashart hebt", zoals jij zegt?

In welk gebied woon je? Dat je nu tv van Glashart Media hebt wil namelijk niet automatisch zeggen dat je nu niet reeds tv-streams bij KPN vandaan hebt. Je weet pas zeker dat je nu de "goede" streams hebt als jij ervan overtuigd bent dat je dat ook echt ziet of omdat je ziet dat je nu ook Dolby Digital streams hebt op Ned. 1, 2, 3, etc.

Verder is het, in de WGDO gebieden, nog helemaal niet zeker dat ook de streams per 1-7 al omgezet worden naar KPN-streams.

Oftewel, wacht het lekker af. Als het echt zo zou zijn dat in de WGDO gebieden per 1-7 ineens de streams over gaan naar KPN, dan zal dat zeer waarschijnlijk ook voor alle andere ISP's in zo'n gebied gelden (dus inclusief Vodafone).

Bij Vodafone ga je er dan sowieso nieteens heel erg op vooruit, want Vodafone krijgt de streams ook maar binnen afhankelijk van het Wholesale gebied waar het zit. Ook maakt Vodafone voor internet gebruik van precies dezelfde ISP ( namelijk ISPFabriek / KPN ITNS ) als waar je met een overgang naar Telfort waarschijnlijk heen zou gaan.

Iedereen die verwacht dat per 1-7 de streams in WGDO/voormalig Reggefiber Wholesale gebieden ineens over zouden gaan naar KPN bron doet aan speculatie/paniekzaaierij. Tenzij er echt een betrouwbare bron achter zit maar dat is moeilijk te beoordelen van buitenaf.

Soms worden dingen waar mensen 'bang' voor zijn iets te stellig gebracht....

Overigens, de KPN-streams die je via Glashart Media krijgt, mocht je in KPN gebied zitten zijn ook weer niet zooooo dramatisch. HD is sowieso goed (rond de 13 mbit), SD is wel matig. Via DVB-C en analoog blijft het beeld sowieso op het huidige (superieure) niveau, waar je ook zit.
Reacties: 796
Reg. datum: 27-11-2005

Toevalligerwijs kwam ik er net achter dat de Android app van Vodafone is bijgewerkt. Er is nu ook ondersteuning voor de HTC One, Xperia Z en S4. Heb net even kort door de app gewandeld en deze werkt erg goed op de One. Google Play: Vodafone Thuis TV

If you hide your whole life, you'll forget who you even are.

Reacties: 1.252
Reg. datum: 08-06-2002

Als ik het zo lees dan heb je momenteel nog met een flinke periode downtime te maken als je van WBA+ provider naar WBA+ overstapt, in mijn geval van XMS naar Vodafone. Klopt dat en zo ja, hoe lang is deze periode? Nog steeds een maand of korter? Heeft iemand wellicht praktijkervaring?

Op dit moment nog steeds zo. Overigens heet het WMP+, maar dit terzijde. In het Lijbrandt draadje wordt gesproken over geruchten dat het dit kwartaal eindelijk geregeld zou gaan worden bij KPN Wholesale maar eerlijk is eerlijk: Dat gerucht hoor ik al meer dan een jaar.
Reacties: 1.252
Reg. datum: 08-06-2002

Hmm jammer, en inderdaad WMP+. Je kan natuurlijk wel een maand via buren internetten maar echt handig is het niet.

Toen ik eind 2010 van WMP (Tweak met KPN aanbod) naar WMP+ ging (Lijbrandt) was ook de WMP naar WMP+ nog niet goed geregeld.

Gelukkig was er toen nog 1 provider die ADSL wilde leveren met een opzegtermijn van 1 maand ( SpeedXS ). TV ging via DVB-T, met alleen Ned. 1, 2 en 3.

Ik snap eerlijk gezegd echt niet wat KPN zo ophoudt.

Het enige wat ze nu bereiken is dat mensen, om te 'ontsnappen' aan een lange downtime, een jaar naar Ziggo of UPC terug gaan. Om daar te blijven als ze zich realiseren dat dat eigenlijk ook nog best wel werkt......

Pagina: 1 ... 17 18 19 20 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012