Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• frietsje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:13
quote:
GoVegan schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:44:
[...]enige nadeel is het tikkende kookwekker geluid.
Vaak worden toch foto's gebruikt voor zo'n timelapse, daar hoor je het tikken gelukkig niet zo op :)

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-12 13:29
Iemand hier al ervaring met de LCD backpack? Slurpt dat ding je batterij ook echt leeg, aangezien ik afgelopen kerst op wintersport was en daar aan het filmen met mn GoPro. Batterij was na een 2.5 uur wel goed leeg.

Deze zomer ga ik waarschijnlijk op vakantie met een groep vrienden, en zou het leuk vinden als ik m'n GoPro kon gebruiken voor oa foto's in het zwembad/zee. Zou alleen onhandig zijn als hij dan na een uurtje oid leeg is.

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-12 12:35

HellStorm666

GSX-R 1000 L0 + Leon 1.8 TSI

Mijn interesse voor de GoPro HD Hero2 begint steeds meer te worden.
Wil hem vooral gaan gebruiken voor het filmen op de motor (supersport).

Nu kan ik alleen niet helemaal vinden hoe het met geluid zit. Voor windruis. Met de camera die ik nu gebruik Viu oid, heb ik heel erg veel last van windruis.
Hoe is dit bij de Hero2?

Kwam tijdens mijn zoektocht naar info over de Hero2 en GoPro in het algemeen nog een leuk forum tegen trouwens. Staan allemaal filmjes, how-to's ed op.
Goproforum.nl
Misschien ook wel interessant voor jullie om weer extra info en ideeŽn vandaan te halen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666

• Stoicka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-12 11:35
YouTube: Wintersport 2012: The Ski Movie (GoPro HERO2): Flachau - Wagrain - Zauchensee

De vorige kreeg wat kritiek vanwege teveel gebruik Vignette en teveel bier / te weinig ski. Omdat deze ook meedoet voor een wedstrijd moest ik nu alle alcohol-scenes verwijderen, heb toen de andere kritiekpunten ook maar opgepakt: iets minder bewerking en iets sneller.
Omdat ik hem graag wil blijven verbeteren, ook met oog op andere wintersporten in de toekomst, zouden tips (qua bewerken maar ook qua filmen) welkom zijn.

Heb deze vakantie, had de GoPro pas een week dus weinig ervaring, ca. 80% de GoPro op mijn buik gehad (zelf-gemaakte constructie, voor 0 euro ;) werkte echt perfect en scheelt je 5(?) tientjes met de officiele chest strap van GoPro) en 20% op de skistok (ook zelf-gemaakte constructie, 2 tie-ribs en dubbelzijdige tape dus euro of 1 - 2, was lichter en een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een handlebar mount kopen).
Ik had meer vertrouwen in buik-perspectief dan helm, is dat terecht of vinden jullie dat ik beter de helm mount kan gebruiken voortaan?

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

quote:
Mdehoog schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:33:
Iemand hier al ervaring met de LCD backpack? Slurpt dat ding je batterij ook echt leeg, aangezien ik afgelopen kerst op wintersport was en daar aan het filmen met mn GoPro. Batterij was na een 2.5 uur wel goed leeg.

Deze zomer ga ik waarschijnlijk op vakantie met een groep vrienden, en zou het leuk vinden als ik m'n GoPro kon gebruiken voor oa foto's in het zwembad/zee. Zou alleen onhandig zijn als hij dan na een uurtje oid leeg is.
Ik weet niet of het aan de LCD ligt of aan de temperatuur of dat mijn accu oud begint te worden, maar met de LCD erop is mijn accu na een uur tot 5 kwartier filmen wel op. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet meer zonder de LCD film, ook omdat je steeds de behuizing moet aanpassen met een andere achterkant.

Powermac G5 casemod

• Jasperv6
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 25-08 23:46
quote:
HellStorm666 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:23:

Nu kan ik alleen niet helemaal vinden hoe het met geluid zit. Voor windruis. Met de camera die ik nu gebruik Viu oid, heb ik heel erg veel last van windruis.
Hoe is dit bij de Hero2?

Kwam tijdens mijn zoektocht naar info over de Hero2 en GoPro in het algemeen nog een leuk forum tegen trouwens. Staan allemaal filmjes, how-to's ed op.
Goproforum.nl
Misschien ook wel interessant voor jullie om weer extra info en ideeŽn vandaan te halen.
Met de open case is het een ramp die windruis (+60/70 hoor je niks meer) :P Maar de dichte zoals aanbevolen boven de 100km/h gaat het al veel beter, alleen is het geluid ook een stuk minder :9 Gaat ook een beetje om de plaats waar je hem monteerd.
Zal proberen van het weekend wel even het verschil laten zien (*als ik tijd heb). ;)

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-12 12:01

Gutteguttegut

...is it a bird...

Heeft iemand ervaring met "tethered" fotos maken icm een GoPro en een laptop via USB?
Ik wil een hele lange timelaps maken en dan mn GoPro aan mn laptop hangen via USB en dan om de XX minuten de geheugenkaart leeg trekken naar mn laptop met een sync tooltje.
Eventueel een soort van backup ivm het mogelijk falen van de kaart (16GB Kingston kaartje waar ik opeens 20% van de foto's niet meer af kan halen).

• zwolluf
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-12 11:59
quote:
Jasperv6 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:58:
[...]

Met de open case is het een ramp die windruis (+60/70 hoor je niks meer) :P Maar de dichte zoals aanbevolen boven de 100km/h gaat het al veel beter, alleen is het geluid ook een stuk minder :9 Gaat ook een beetje om de plaats waar je hem monteerd.
Zal proberen van het weekend wel even het verschil laten zien (*als ik tijd heb). ;)
Ik vind het opzich wel meevallen met de open case. Je hoort natuurlijk wel wat wind, maar als je hem dicht genoeg achter je kuipruitje plaatst heb je er niet zo heel erg last van.

Hieronder mijn eerste poging, maar later heb ik hem meer naar voren gezet en vond ik het zelfs bij 200 nog wel te doen O-)

kwaliteit is wel nog een beetje crappy..... maar je krijgt een idee over het geluid. een beetje snelheid vanaf 3:55

heb hem vanmiddag ook op mn lego bulldozer gehad, maar het beeld was wel een beetje schokkerig.
filmpje komt nog wel.

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/423714_390807704263344_100000023524384_1489172_1195234384_n.jpg

• Rep1v
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-12 17:22
quote:
HellStorm666 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:23:

Hoe is dit bij de Hero2?

Goproforum.nl
Hier nog een filmpje op mijn motor

(kwaliteit is door de upload flink naar beneden gegaan) Opgenomen @720p 60fps met de dichte behuizing.

Het windgeruis is echt enorm aanwezig wanneer je het open deurtje gebruikt, met het dichte deurtje valt het wel mee.

Ik heb nu een microfoon uit Amerika onderweg, deze wil ik onder het zadel monteren, uit de wind. Ik hoop deze volgende week binnen te krijgen en deze dan uit te testen. Het is dus nog even afwachten of dit het gewenste resultaat geeft :)

Rep1v wijzigde deze reactie 14-03-2012 20:28 (4%)

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Ik weet niet welke mic je hebt besteld, maar koop zo'n harige beschermkap. Dat haalt echt ongelooflijk veel windgeruis weg. Zoek maar eens naar youtube filmpjes waar ze die dingen testen. :)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Gutteguttegut schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:20:
Heeft iemand ervaring met "tethered" fotos maken icm een GoPro en een laptop via USB?
Ik wil een hele lange timelaps maken en dan mn GoPro aan mn laptop hangen via USB en dan om de XX minuten de geheugenkaart leeg trekken naar mn laptop met een sync tooltje.
Eventueel een soort van backup ivm het mogelijk falen van de kaart (16GB Kingston kaartje waar ik opeens 20% van de foto's niet meer af kan halen).
Dit kan dus helaas niet :|

Zo gauw als ik de USB kabel aansluit gaat de GoPro in USB modus en stoppen de opnames..

• HellStorm666

HellStorm666

quote:
Rep1v schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:08:
[...]

...
Hier heb je inderdaad zo goed als geen geruis, maar ik moet zeggen dat er ook niet echt veel bruikbaar geluid over blijft :(
quote:
[...]

Ik heb nu een microfoon uit Amerika onderweg, deze wil ik onder het zadel monteren, uit de wind. Ik hoop deze volgende week binnen te krijgen en deze dan uit te testen. Het is dus nog even afwachten of dit het gewenste resultaat geeft :)
Dat kan nog wel eens heel goed werken.
Wel zo'n ontplofte kat er aan zetten (zo'n lang harige).

Kan zo'n mic geplaatst worden samen met een dichte behuizing? zodat je dus in de regen geen problemen krijg?

Scientia Potentia Est

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:03

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:58:
[...]
Dit kan dus helaas niet :|

Zo gauw als ik de USB kabel aansluit gaat de GoPro in USB modus en stoppen de opnames..
Ik weet niet hoe lang je de timelapse precies wilt maken en met welk interval ? Anders is wellicht een groot SD kaartje een goed optie ?

Tot welke grootte kan de GoPro eigenlijk SD kaartjes aan?
Ik gok max 32GB ? Gezien andere kaartjes van 64GB/128GB geen SDHC meer zijn maar SDXC ?

Perkouw wijzigde deze reactie 15-03-2012 09:16 (9%)

Check hier mijn vraag en aanbod advertenties!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:15:
[...]Ik weet niet hoe lang je de timelapse precies wilt maken en met welk interval ? Anders is wellicht een groot SD kaartje een goed optie ? (Tot welke grootte kan de GoPro eigenlijk SD kaartjes aan?)
Ik wil een timelapse van 6-8 uur maken. En later misschien zelfs 12 uur.

Officieel kan de GoPro max 32GB aan, maar er zijn mensen die 64GB werkend hebben, maar ook mensen die met 64GB problemen krijgen met corrupte bestanden.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:20:
[...]
Ik wil een timelapse van 6-8 uur maken. En later misschien zelfs 12 uur.

Officieel kan de GoPro max 32GB aan, maar er zijn mensen die 64GB werkend hebben, maar ook mensen die met 64GB problemen krijgen met corrupte bestanden.
Dat is inderdaad wel vrij lang, haha. :P
Ik weet nog niet met welk interval je van plan bent de timelapse te maken maar je kan het natuurlijk een half uur/uur doen om te kijken hoeveel ruimte dit precies inneemt. Dan kan je tenminste ongeveer uitrekenen tot hoever je kan gaan met 32GB (en wellicht 64GB).

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:24:
[...]

Dat is inderdaad wel vrij lang, haha. :P
Ik weet nog niet met welk interval je van plan bent de timelapse te maken maar je kan het natuurlijk een half uur/uur doen om te kijken hoeveel ruimte dit precies inneemt. Dan kan je tenminste ongeveer uitrekenen tot hoever je kan gaan met 32GB (en wellicht 64GB).
Net even gekeken.

GoPro 2
5MP wide
Interval 2 seconden.
Duur: 1 uur
Aantal bestanden: 1719
Aantal GB's: 5,48
Tijdstip: van 01:02 t/m 02:02 snachts (dus donker beeld)

• HellStorm666

HellStorm666

Voor timelaps kan je ook je DSLR gebruiken (als je die hebt)
NKremote voor nikon
DSLR Remote Pro voor Canon.

Tooltje die via usb je DSLR foto's laat maken. Tijd, aantal, van tot tijden enz. kan je instellen.
En hij staalt ze op op intern geheugen of hdd of netwerklocatie.

Scientia Potentia Est

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:42:
[...]
Net even gekeken.

GoPro 2
5MP wide
Interval 2 seconden.
Duur: 1 uur
Aantal bestanden: 1719
Aantal GB's: 5,48
Tijdstip: van 01:02 t/m 02:02 snachts (dus donker beeld)
Zou je dan geen 1800 (+- 1) bestanden moeten hebben ? (1 uur = 60 minuten = 3600 seconde ?)
Anyway dan ga je een uur of vijf nog wel redden met een 32GB kaartje maar dan houd het ook wel op :/ of je moet een 64GB kaartje werkend zien te krijgen.

• Rep1v
quote:
HellStorm666 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:10:
[...]

Hier heb je inderdaad zo goed als geen geruis, maar ik moet zeggen dat er ook niet echt veel bruikbaar geluid over blijft :(

[...]

Dat kan nog wel eens heel goed werken.
Wel zo'n ontplofte kat er aan zetten (zo'n lang harige).

Kan zo'n mic geplaatst worden samen met een dichte behuizing? zodat je dus in de regen geen problemen krijg?
Je moet dan de skeleton behuizing aanschaffen of een gaatje boren voor de 3.5mm jack. Dit laatste ga ik doen, ik gebruik de camera toch niet onder water en alleen bij mooi weer. Misschien nog wel een soort afdek rubbertje gebruiken om vocht buiten te houden, mocht je toch door een bui heen rijden.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
HellStorm666 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:46:
Voor timelaps kan je ook je DSLR gebruiken (als je die hebt)
NKremote voor nikon
DSLR Remote Pro voor Canon.

Tooltje die via usb je DSLR foto's laat maken. Tijd, aantal, van tot tijden enz. kan je instellen.
En hij staalt ze op op intern geheugen of hdd of netwerklocatie.
Ik heb een DSLR maar wil mn sluiter niet slopen ;)
Daarnaast draait de GoPro in 6 uur 180 graden en de constructie die ik daarvoor heb "gemaakt" kan het gewicht van een DSLR niet dragen
quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:47:
[...]Zou je dan geen 1800 (+- 1) bestanden moeten hebben ? (1 uur = 60 minuten = 3600 seconde ?)
Anyway dan ga je een uur of vijf nog wel redden met een 32GB kaartje maar dan houd het ook wel op :/ of je moet een 64GB kaartje werkend zien te krijgen.
Ik ga het even testen met 10 of 30 seconden interval.
Dan moet ik het wel redden met 16GB.

• HellStorm666

HellStorm666

quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:04:
[...]
Daarnaast draait de GoPro in 6 uur 180 graden en de constructie die ik daarvoor heb "gemaakt" kan het gewicht van een DSLR niet dragen

[...]
En de wifibackpack?
Ik heb begrepen dat je daarmee de gopro op afstand kan bedienen.
(soort webcam dus) Op die manier kan je vanaf de PC de commando's geven.

Scientia Potentia Est

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
[...]

[...]
Ik ben erg benieuwd wat je gemaakt hebt dat 6 uur over 180 graden doet. Een kookwekker lijkt me dan niet echt de oplossing. Zelf lijkt het me ook wel interessant om zoiets te hebben, kan je het bijvoorbeeld ook verder vertraging dat er 8 uur over word gedaan ?

Succes met het testen, benieuwd naar je resultaat. (Hoe voorzie je trouwens de GoPro van voldoende stroom ? USB gok ik?)
quote:
HellStorm666 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:23:
[...]

En de wifibackpack?
Daarmee word de data nog steeds opgeslagen op het SD kaartje. ;)

Perkouw wijzigde deze reactie 15-03-2012 11:25 (18%)

• WardKuipers
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:57
quote:

Zou dit misschien ook kunnen werken ;)? *Via wifi je files eraf halen nadat ze naar je schijf gekopieerd zijn?*

http://www.mycom.nl/Handlers/ProductImage.ashx?ProductId=1308076&ImageSize=pd&ImageSequence=0

Videos: http://www.youtube.com/user/WardKuipers - Other: wardkuipers.com

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
WardKuipers schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:56:
[...]

Zou dit misschien ook kunnen werken ;)? *Via wifi je files eraf halen nadat ze naar je schijf gekopieerd zijn?*

[afbeelding]
Heb je dan niet een device nodig welke de wifi kan gebruiken ? Voor zover ik weet het is het puur een wifi zender/ontvanger om het zo maar te zeggen en niet een device met een operating system welke je kaart benaderbaar kan maken via WiFi. Het kan een device dus puur van WiFi voor zien en verder niet, dat bedoel ik eigenlijk. :)

Zinnen komen er wat ongelukkig uit maar je begrijpt het vast wel denk ik. :)

Perkouw wijzigde deze reactie 15-03-2012 12:50 (6%)

• Rep1v
quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:40:
[...]

Heb je dan niet een device nodig welke de wifi kan gebruiken ? Voor zover ik weet het is het puur een wifi zender/ontvanger om het zo maar te zeggen en niet een device met een operating system welke je kaart benaderbaar kan maken via WiFi. Het kan een device dus puur van WiFi voor zien en verder niet, dat bedoel ik eigenlijk. :)

Zinnen komen er wat ongelukkig uit maar je begrijpt het vast wel denk ik. :)
Check

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
HellStorm666 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:23:
[...]En de wifibackpack?
De wifibackpack is nog niet leverbaar (wel besteld) dus dat is nog geen optie.
quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:24:
[...]Ik ben erg benieuwd wat je gemaakt hebt dat 6 uur over 180 graden doet. Een kookwekker lijkt me dan niet echt de oplossing. Zelf lijkt het me ook wel interessant om zoiets te hebben, kan je het bijvoorbeeld ook verder vertraging dat er 8 uur over word gedaan ?
Een de uren wijzer van een klok draait in 12 uur 360 graden rond... you do the math... ;)

Ik heb dus een klok van Elvis gehaald bij Action voor 2,98 euro en ik kan je zeggen..."Elvis has left the building...but the clock mechanism stayed!"

Het leuke van dat uurwerkje is dat als je de wijzers verwijderd je een kunststof pijpje overhoud waar je een GoPro statief houder precies op kunt draaien...
(Foto's volgen later vanavond.)
quote:
Succes met het testen, benieuwd naar je resultaat. (Hoe voorzie je trouwens de GoPro van voldoende stroom ? USB gok ik?)
Ja via USB.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Nice!
Alleen jammer dat het niet met de Hero2 werkt :/
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:33:
[...]
De wifibackpack is nog niet leverbaar (wel besteld) dus dat is nog geen optie.

[...]
Een de uren wijzer van een klok draait in 12 uur 360 graden rond... you do the math... ;)

Ik heb dus een klok van Elvis gehaald bij Action voor 2,98 euro en ik kan je zeggen..."Elvis has left the building...but the clock mechanism stayed!"

Het leuke van dat uurwerkje is dat als je de wijzers verwijderd je een kunststof pijpje overhoud waar je een GoPro statief houder precies op kunt draaien...
(Foto's volgen later vanavond.)

[...]
Ja via USB.
Haha. Ik dacht dat je wellicht zelf iets gemaakt had waarbij je dit zelf kon reguleren :) maar dit kan natuurlijk ook. Ben zelf wel benieuwd of er iets makkelijks te brouwen is waarbij je het aantal graden en de tijdsduur kunt aanpassen als in 90 graden in 6 uur of juist weer 180 graden etc.

Perkouw wijzigde deze reactie 15-03-2012 13:39 (64%)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:36:
[...]Nice!
Alleen jammer dat het niet met de Hero2 werkt :/
[...]Haha. Ik dacht dat je wellicht zelf iets gemaakt had waarbij je dit zelf kon reguleren :) maar dit kan natuurlijk ook. Ben zelf wel benieuwd of er iets makkelijks te brouwen is waarbij je het aantal graden en de tijdsduur kunt aanpassen als in 90 graden in 6 uur of juist weer 180 graden etc.
Ik denk dat ik daarvoor mn technisch lego weer tevoorschijn moet gaan halen... 8)

Het is voor mij een probeersel voor op vakantie, ik vertrek zaterdag ochtend naar Gstaad en neem o.a de GoPro mee.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:48:
[...]
Ik denk dat ik daarvoor mn technisch lego weer tevoorschijn moet gaan halen... 8)

Het is voor mij een probeersel voor op vakantie, ik vertrek zaterdag ochtend naar Gstaad en neem o.a de GoPro mee.
Lego heb ik helaas niet, haha. Ik denk dat ik het maar bij wekkers/klokken e.d. moet gaan houden. ;)

Ben benieuwd wat je er van maakt tijdens je vakantie, wellicht dat je wat film materiaal kan delen met ons. :)
Alvast een hele fijne vakantie!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:50:
[...]Lego heb ik helaas niet, haha. Ik denk dat ik het maar bij wekkers/klokken e.d. moet gaan houden. ;)

Ben benieuwd wat je er van maakt tijdens je vakantie, wellicht dat je wat film materiaal kan delen met ons. :)
Alvast een hele fijne vakantie!
Als alles lukt komt het zeker op GoT te staan :)

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:24
quote:
[...]

[video] (kwaliteit is door de upload flink naar beneden gegaan) Opgenomen @720p 60fps met de dichte behuizing.

Het windgeruis is echt enorm aanwezig wanneer je het open deurtje gebruikt, met het dichte deurtje valt het wel mee.

Hoe hebben jullie hem gemonteerd? Met de zuignap of op een stang? Mijn zuignap is tijdens het karten 2x gevallen waardoor ik de zuignap wat minder vertrouw. Waarschijnlijk had het te maken met een vies oppervlak, maar toch...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
bsmpower schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:42:
[...]Hoe hebben jullie hem gemonteerd? Met de zuignap of op een stang? Mijn zuignap is tijdens het karten 2x gevallen waardoor ik de zuignap wat minder vertrouw. Waarschijnlijk had het te maken met een vies oppervlak, maar toch...
Een vies oppervlak is inderdaad niet handig, ik heb al ergens gelezen dat met snelheden van 180km/u de standaard zuignap gewoon bleef zitten (zelf nog niet getest).

• Rep1v
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:15:
[...]
Een vies oppervlak is inderdaad niet handig, ik heb al ergens gelezen dat met snelheden van 180km/u de standaard zuignap gewoon bleef zitten (zelf nog niet getest).
Gewoon op de tank met de bijgeleverde Gopro suctioncup :) met 160kmph blijft hij iig goed zitten, daarboven heb ik het nog niet getest, maar ik vertrouw op de Gopro suctioncup :P

• Stefanvdkamp
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-03-2012
Hoe ver gaat het wifi-signaal reiken? Is dat al bekend?

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04:48

dodge_911

aka Doc Gonzo aka Belgje

quote:
Perkouw schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:36:

Nice!
Alleen jammer dat het niet met de Hero2 werkt :/.
Hoezo niet dan?

Update:
Ik heb het net even getest : GoPro Hero2 + Eye-fi Pro X2 werkt gewoon...
Heb wel enkel in direct mode getest icm m'n iPhone...
Maar als het zo werkt, werkt het volgens mij op de andere manieren ook gewoon hoor...

Bijkomend voordeel van die Eye-fi X2's is dat je 'endless memory' kunt instellen, dit is een treshold die je instelt qua grootte... Eens die threshold bereikt is gaat hij de oudste beelden deleten, want die zijn toch al overgezet via wifi.

Met wat geluk gaan we dit systeem deze zomer gebruiken op de festivals onder/tegen/aan een joekel van een heliumballon :)
Vorig jaar al tests gedaan met video met de Hero, maar al hangend onder de ballon is je beeld niet zo stabiel, helaas...

dodge_911 wijzigde deze reactie 16-03-2012 20:02 (74%)
Reden: Testresultaten

DocGonzo photography | [12:14:30] (GerardHenninger): maar jij bent ook een lieve belg (L)(K)

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
dodge_911 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:47:
[...]

Hoezo niet dan?

Update:
Ik heb het net even getest : GoPro Hero2 + Eye-fi Pro X2 werkt gewoon...
Heb wel enkel in direct mode getest icm m'n iPhone...
Maar als het zo werkt, werkt het volgens mij op de andere manieren ook gewoon hoor...

Bijkomend voordeel van die Eye-fi X2's is dat je 'endless memory' kunt instellen, dit is een treshold die je instelt qua grootte... Eens die threshold bereikt is gaat hij de oudste beelden deleten, want die zijn toch al overgezet via wifi.

Met wat geluk gaan we dit systeem deze zomer gebruiken op de festivals onder/tegen/aan een joekel van een heliumballon :)
Vorig jaar al tests gedaan met video met de Hero, maar al hangend onder de ballon is je beeld niet zo stabiel, helaas...
Door het filmpje welke 'Rep1v' gepost had dacht ik dat dit niet werkte met de GoPro Hero2.
Daar staat namelijk in dat dit niet werkt voor de Hero2, zie onderstaand screenshot.

http://tweakers.net/ext/f/XbxQTsrtB2nHiRGSfw6Qs8bW/full.png

Perkouw wijzigde deze reactie 16-03-2012 20:12 (19%)

• dodge_911

dodge_911

aka Doc Gonzo aka Belgje

quote:
Perkouw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:09:
[...]
Daar staat namelijk in dat dit niet werkt voor de Hero2, zie screenshot.
Mjah, als de youtube meneer zegt dat het niet werkt, dan zal dat wel zo zijn. Al vraag ik me af waarom ik in godsnaam zou liegen dat het wel werkt ;) Misschien vinden mijn Eye-fi en GoPro me wel lief ofzo...

Ik heb nog wat verder getest, hij verstuurt via z'n ad-hoc netwerk netjes naar mijn Macs en iDevices.
Idem via router. Foto's, filmpjes, timelapses met 10 sec interval, het werkt gewoon.

http://cl.ly/2X2x072n1k1o0i3O0A1W/GOPR2652.JPG

dodge_911 wijzigde deze reactie 16-03-2012 21:16 (10%)
Reden: The proof is in the pictures :)

DocGonzo photography | [12:14:30] (GerardHenninger): maar jij bent ook een lieve belg (L)(K)

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
dodge_911 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:00:
[...]

Mjah, als de youtube meneer zegt dat het niet werkt, dan zal dat wel zo zijn. Al vraag ik me af waarom ik in godsnaam zou liegen dat het wel werkt ;) Misschien vinden mijn Eye-fi en GoPro me wel lief ofzo...

Ik heb nog wat verder getest, hij verstuurt via z'n ad-hoc netwerk netjes naar mijn Macs en iDevices.
Idem via router. Foto's, filmpjes, timelapses met 10 sec interval, het werkt gewoon.

[afbeelding]
Haha, sorry zo was het niet bedoeld. Was puur ter verduidelijking waarom ik dus eerst zei dat het niet werkte.
Goed om te zien dat het dus allemaal op de Hero2 ook functioneert! _/-\o_

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

Komt misschien door de laatste firmware update?

Ik heb intussen ook mn testje gedaan en het werkt erg goed.
(GoPro met statief mount op low budget uurwerk).

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:30:
Komt misschien door de laatste firmware update?

Ik heb intussen ook mn testje gedaan en het werkt erg goed.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :)

• spookz0r
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04:28
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:15:
[...]
Zuignap blijft ook met hogere snelheden zitten. In ieder geval bij mij op de motor :)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Perkouw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:33:
[...]Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :)
Ik ga vannacht richting Zwitserland, daar ga ik het goed gebruiken.
De test van gister is niet voor publicatie omdat het donker en in mn woonkamer was.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:39:
[...]
Ik ga vannacht richting Zwitserland, daar ga ik het goed gebruiken.
De test van gister is niet voor publicatie omdat het donker en in mn woonkamer was.
Erg spijtig, haha. ;)
Ik zou zeggen ontzettend fijne vakantie en ik ben benieuwd wat voor leuk materiaal je in elkaar steekt! We horen het wel weer in dit topic!

• JimmyNL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 23:30
Vandaag eindelijk mijn nieuwe hero2 kunnen testen!

Ik film nu op 720 50 stand, bevalt goed. Echter, een filmpje van 5 minuten is na conversie met cineform 2,9 Gig. Ik ben aan het uploaden naar youtube maar dat duurt een eeuwigheid.

Kan dit niet makkelijker?

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 01:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sinds een paar dagen een GoPro Hero2 (via inkoop aktie) en ben tot nu toe absoluut tevreden over het beeld. Alleen het geluid valt mij tot nu toe nog wat tegen. Boven een 60-70km/h heb je op de auto gewoon alleen maar ruis en hoor je het geluid nog amper.

Ik ben wat aan het prutsen geweest met de open achterkant in combo met wat schuim maar dit is nog niet bijzonder succesvol..... Dichte behuizing geeft op hogere snelheden een beter resultaat.

Best geluid tot nu toe (met hobbybob spons mod)
YouTube: GoPro Hero2 Audi R8

Zag dat er ook profi oplossingen voor te krijgen zijn;
http://www.camforpro.com/...kover_detail_237_255.html
Iemand ervaring mee?.

Tortelli wijzigde deze reactie 17-03-2012 17:37 (14%)

Main PC Fileserver

• Rep1v
quote:
Tortelli schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:36:
Sinds een paar dagen een GoPro Hero2 (via inkoop aktie) en ben tot nu toe absoluut tevreden over het beeld. Alleen het geluid valt mij tot nu toe nog wat tegen. Boven een 60-70km/h heb je op de auto gewoon alleen maar ruis en hoor je het geluid nog amper.

Ik ben wat aan het prutsen geweest met de open achterkant in combo met wat schuim maar dit is nog niet bijzonder succesvol..... Dichte behuizing geeft op hogere snelheden een beter resultaat.

Iemand ervaring mee?.
Het effect van die Micover valt mij zwaar tegen, ik heb daarom een externe microfoon besteld die ik volgende week binnen krijg. Op deze manier hoop ik beter geluid te krijgen en het windgeruis te minimaliseren. (door deze uit de wind te plaatsen)

• Tortelli

Tortelli

Welke microfoon heb je besteld?. En je zult dan een gat moeten boren in je behuizing??.

Main PC Fileserver

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 15:19
Waar heb jij m gemonteerd rep1v? Ik heb namelijk behoorlijk wat positieve verhalen gelezen over zo'n dooie kat op je GoPro.

Wil mijne voornamelijk op de tank van m'n motor monteren (heb zo'n houder voor je tankdopschroeven), heb je dan veel last van wind aangezien het toch achter het ruitje zit...

• Jasperv6
quote:
Tortelli schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:43:
Welke microfoon heb je besteld?. En je zult dan een gat moeten boren in je behuizing??.
Mooie car! 8)
Als je een waterdichte behuizing hebt kun je een gaatje boren. Dan is hij voor de rest nog (spat)waterdicht. Heb ik zelf gedaan en toen een nieuwe waterdichte erbij besteld.
Je kunt natuurlijk ook de skeleton housing nemen welke zoveel mogelijk is opengewerkt zodat je overal bij kunt ;)

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
quote:
Tortelli schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:36:

Iemand ervaring mee?.
Heb er zelf geen ervaring mee maar de verhalen die ik hoor zijn zeer positief, maar of dit ook werkt op de snelheden welke met een R8 zijn te halen durf ik niet te zeggen.

Offtopic: Ik zou voortaan, indien mogelijk, de camera ook eens op een andere plaats monteren (als in bovenop de auto of voorop), zodat je ook de weg voor je ziet. Of juist achterop, erg leuk om dan mensen hun reactie te zien als je voorbij rijd en helemaal wanneer je hem even op zijn staart trapt. :)
Edit: Ah dat heb je al eens gedaan zo te zien http://youtu.be/jHZJz8ijtfo erg bruut zo op de dijk!

• Scirocco
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02:14
Waarom niet een volledig externe microfoon zoals een Zoom h1 of h2? Dan hoef je geen gaatje te boren, kan je de audio in post syncen, geen gedoe met kabels etc.

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | iPhone 5 | 7D | 10-400 2.8L IS USM

• Tortelli

Tortelli

Waar plaats je alleen de externe mic?.
quote:
Perkouw schreef op zondag 18 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Heb er zelf geen ervaring mee maar de verhalen die ik hoor zijn zeer positief, maar of dit ook werkt op de snelheden welke met een R8 zijn te halen durf ik niet te zeggen.

Offtopic: Ik zou voortaan, indien mogelijk, de camera ook eens op een andere plaats monteren (als in bovenop de auto of voorop), zodat je ook de weg voor je ziet. Of juist achterop, erg leuk om dan mensen hun reactie te zien als je voorbij rijd en helemaal wanneer je hem even op zijn staart trapt. :)
Edit: Ah dat heb je al eens gedaan zo te zien http://youtu.be/jHZJz8ijtfo erg bruut zo op de dijk!
Geluid boven een ~120km/h vind ik niet zo belangrijk. Zolang ik tot een 120km/h maar een aardig geluid heb. Op hogere snelheden overstemd het afrol geluid het geluid van de motor toch een keer (paar aftermarket uitlaten kopen pa? ;) ). Kleppen in de uitlaat staan nu al constant open iig. R8 maakt geen overdreven hard geluid als b.v. een Ferrari.

Het functioneren van die "dooie kat" bij een motorfiets waar hij achter een ruit zit (en hij waarschijnlijk in een vacuum zit) of een auto waar hij vol in dit wind zit maakt natuurlijk wel behoorlijk uit. Ik ga eens even googlen naar ervaringen met dooie kat in combinatie met auto's.

Zoals je al gezien heb (kijkende naar je edit) heb ik nog veel meer filmpjes gemaakt. Meeste staan niet op youtube, of alleen prive.
Aandacht die je met dit soort auto's trek is wel grappig. Als je 15 minuten op de autobaan rij is er altijd al wel iemand geweest die achter je rijd en met zijn telefoon bezig is om foto's te maken 8)7. Gebeurd geregeld dat je op rotondes voorgelaten word zodat ze de auto beter kunnen bekijken etc etc :D.
quote:
Jasperv6 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:32:
[...]

Mooie car! 8)
Als je een waterdichte behuizing hebt kun je een gaatje boren. Dan is hij voor de rest nog (spat)waterdicht. Heb ik zelf gedaan en toen een nieuwe waterdichte erbij besteld.
Je kunt natuurlijk ook de skeleton housing nemen welke zoveel mogelijk is opengewerkt zodat je overal bij kunt ;)
Thnx, het is overigen de auto van mijn vader ;).
Ik heb maar een enkele behuizing met 2 backdoors (de skelton en de dichte). Wacht dus nog even voordat ik de boormachine erin zet.

Tortelli wijzigde deze reactie 18-03-2012 11:37 (37%)

Main PC Fileserver

• Rep1v
quote:
Tortelli schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:43:
Naar aanleiding van dit topic: http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=119897
Heb ik deze microfoon besteld: http://www.giant-squid-audio-lab.com/gs/gs-mono.html deze microfoon wordt door hem custom gemaakt met degelijk draad en een goede connector.

http://www.southbayriders.com/forums/attachment.php?attachmentid=397229&d=1330886727

Hier een filmpje van die gast, hij heeft microfoon ergens onder zijn shirt gemonteerd

Ik had hiervoor zo'n Olympus ME15, maar deze viel mij zwaar tegen. Kwa geluid en kwa bouwkwaliteit.
quote:
Het Vosje schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:50:
Waar heb jij m gemonteerd rep1v? Ik heb namelijk behoorlijk wat positieve verhalen gelezen over zo'n dooie kat op je GoPro.

Wil mijne voornamelijk op de tank van m'n motor monteren (heb zo'n houder voor je tankdopschroeven), heb je dan veel last van wind aangezien het toch achter het ruitje zit...
Voor de duidelijkheid, ik heb geen Micover, maar wel aardig wat filmpjes gezien op Youtube, waardoor ik twijfel aan de werking. Het windgeruis wordt wel minder, maar is nog niet naar mijn zin.

Voorbeeld:

(hier zit de camera wel vol in de wind natuurlijk)

Voor een auto, is dit ook nog een idee:

"audio technica pro 24-cm - best $60 i ever spent. this is with the top down in my s2000 and the mic is just tucked down in the passenger foot well. now i need to figure out how to mount it at the rear of the car, but this sounds pretty damn good just like this as far as im concerned"

Dat is deze Microfoon:

http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_315/B212402.jpg

• Tortelli

Tortelli

Die mic lijkt goed te functioneren. Website die je plaats werkt alleen niet?.
edit: toch wel.

Snelheid tijdens het crossen ligt natuurlijk wel veel lager (ik heb zelf een 12 jaar gecrosst, begint wel te kriebelen naar dit soort filmpjes...).

Probleem met zowel de 1e custom mic als de 2e mic op de S2000 (waarom heeft mijn pa de S2000 ooit verkocht? ;( ) is dat het waarschijnlijk prima werkt als de camera redelijk achterop de auto is gemonteerd. Zet je hem verder naar voren (op de deur b.v. zodat je het voowiel kunt zien) heb je of een hele lange draad nodig, of zal de mic ook relatief weinig motorgeluid opvangen.

Grote voordeel van monteren op de deur / sideblades is dat je de camera tijdens het rijden gewoon aan en uit kunt zetten. Dat is wel praktisch iig.

Ben gister vooral aan het testen geweest voor een rally (tour tocht)die ik over 2 weken ga rijden. Een beetje een idee krijgen wat leuke posities zijn om vanaf te filmen en waar je een fatsoenlijk geluid overhoud.

Kijk je overigens naar dit filmpje:
YouTube: gopro video 1
is het geluid helemaal niet zo slecht. Ik rij daar op de dijk al snel voorbij de voorgeschreven snelheid, en ter indicatie: de vleugel gaat omhoog bij 120 ;).

Tortelli wijzigde deze reactie 18-03-2012 11:54 (11%)
Reden: website werkte toch wel na een paar keer proberen.

Main PC Fileserver

• Rep1v
Hier mijn filmpje met de externe microfoon, het gaat om deze microfoon: http://www.giant-squid-audio-lab.com/gs/gs-mono.html Je kan hem op een custom lengte laten maken. Vergeet niet de Neutrik Right Angled Gold Plug erbij te bestellen.

Zoals je kan horen, een stuk beter geluid! (zonder externe mic: http://youtu.be/U6iJMZQcn0U)

Montage op de motor:

http://i89.photobucket.com/albums/k232/Rep1v/Motor/IMAG0751.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k232/Rep1v/Motor/IMAG0756.jpg

• Jasperv6
Mooie oplossing Rep1v :9~
Zonder microfoon is idd bijna niet op aan te horen in de wind. Grote klappen in het geluid en frequentie bereik is niet echt lekker voor motorgeluid.

Ps: offtopic, waar is dat weggetje (op filmpje van de mic) waar je aan het toeren bent in groningen? O-)

Heb nu een zuignap binnen gekregen, zelfde als GoPro maar dan met schroefdraad. Kan hieraan een microfoon plaatsen in de hoek van de bestuurderskant. 5 Meter jack audio verlengkabel is ook binnen. Nu nog een mic + gaatje in de case :P

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:26
Wellicht is dit ook een optie voor de time-lapse filmpjes: Galileo

3000Wp

• dodge_911

dodge_911

aka Doc Gonzo aka Belgje

quote:
Niek_ schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:44:
Gisteren gebacked :)
Moeten we alleen nog wel even wachten op de BT extension die ze voor GoPro'ers gaan maken

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

quote:
Niek_ schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:44:
Dan liever deze: http://www.swivl.com/

Powermac G5 casemod

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 15:19
quote:
Rep1v schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:54:
Hier mijn filmpje met de externe microfoon, het gaat om deze microfoon: http://www.giant-squid-audio-lab.com/gs/gs-mono.html Je kan hem op een custom lengte laten maken. Vergeet niet de Neutrik Right Angled Gold Plug erbij te bestellen.
Flinke verbetering qua geluid :*)
En mooi beeld zo vanaf zo'n naked, je ziet lekker veel van de omgeving. Ben benieuwd hoe dat met mijn volle kuip is, moet t eerste ritje met de gopro nog maken O-)

• JimmyNL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 23:30
Ik heb inmiddels een hoop gelezen maar kom toch niet uit dit simpele vraagstuk...

Wat is nou de beste onderwateroplossing nu op de markt en wie kan dit binnen 14 dagen leveren?

Bedankt!

Martijn

• Rep1v
quote:
JimmyNL schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:38:
Ik heb inmiddels een hoop gelezen maar kom toch niet uit dit simpele vraagstuk...

Wat is nou de beste onderwateroplossing nu op de markt en wie kan dit binnen 14 dagen leveren?

Bedankt!

Martijn
Heb je ook op dit forum rondgekeken? http://goprouser.freeforu...rwater-fix-mods-t629.html Ik heb zelf geen ervaring met het onder water filmen, maar op dit forum staat veel info.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:30:Ik heb intussen ook mn testje gedaan en het werkt erg goed.
quote:
Perkouw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:33:
[...]Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! :)
quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:39:
[...]Ik ga vannacht richting Zwitserland, daar ga ik het goed gebruiken.
quote:
Perkouw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:41:
[...]Erg spijtig, haha. ;)
Ik zou zeggen ontzettend fijne vakantie en ik ben benieuwd wat voor leuk materiaal je in elkaar steekt! We horen het wel weer in dit topic!
En weer terug in Nederland :/

Het uurwerkje werkte erg goed moet ik zeggen.
Een paar dingen moest ik bij de tweede poging wel rekening mee houden.
-1: Er zit speling in het uurwerk dus als het geheel wat scheef staat blijft de camera op een bepaald moment hangen om een "moment" daarna een grote beweging te maken. Dit heb ik later opgelost door de USB/stroomkabel onder spanning te laten staan.
-2: Ook heb ik bij poging twee (en drie) de hele unit met pinnen vast gezet in het hout om zo het bewegen van het uurwerk op een niet vlakke ondergrond tegen te gaan.

http://i44.tinypic.com/swaa00.jpg
http://i42.tinypic.com/o1ggj.jpg

De resultaten volgen later :P

• WardKuipers
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:57
quote:
Looking good :) ! Ben benieuwd naar de footage ;) !

Videos: http://www.youtube.com/user/WardKuipers - Other: wardkuipers.com

• frietsje
Zo, zondag eindelijk mijn sdhc kaartjes binnen na de flinke vertraging bij postnl.
Gisteren dan mijn Hero2 (outdoor) voor het eerst getest.

Ik ben een stuk gaan hardlopen met de hoofdband op. Die viel me trouwens reuze mee, pas na 3 kwartier begon ik wat last ervan te krijgen soms. Heb een paar stukjes opgenomen. Zoals ik al verwachtte gaat door het rennen het beeld natuurlijk redelijk op en neer.

Iemand een tip m.b.t. goede stabilizers?

Overigens, ik ga in de toekomst voornamelijk ook op de fiets filmen, dus dan heb ik daar minder last van.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

Onbewerkt.
Gemaakt met Quicktime op 60fps

• Rep1v
Geweldig dat zo'n eenvoudig ding, zo'n mooi effect geeft :)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

En nog 1
Quicktime 60fps.

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:17:
Onbewerkt.
Gemaakt met Quicktime op 60fps
[video]
Gaaf hoor! welke setting staat je go pro? Ik had in Oostenrijk een nachtopname geprobeerd met de pistenbullies maar dat pakte niet lekker uit. De gopro is simpel weg niet zo krachtig met weinig licht.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Jedi Geub schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:55:
[...]
Gaaf hoor! welke setting staat je go pro? Ik had in Oostenrijk een nachtopname geprobeerd met de pistenbullies maar dat pakte niet lekker uit. De gopro is simpel weg niet zo krachtig met weinig licht.
Die eerste had ik op 10 seconden 5MP wide.
De tweede volgens mij 5 seconden 5MP med.

• Perkouw

Perkouw

Moderator SF/AK
Allereerst welkom terug in Nederland! :)

Filmpjes zijn erg mooi geworden, hoeveel uur heb je het nu eigenlijk laten draaien en hoe heb je het geheel uiteindelijk van stroom voorzien ?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
Perkouw schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:45:
Allereerst welkom terug in Nederland! :)

Filmpjes zijn erg mooi geworden, hoeveel uur heb je het nu eigenlijk laten draaien en hoe heb je het geheel uiteindelijk van stroom voorzien ?
De eerste op accu van 6:42 tot 10:05 (is dus automatisch gestopt toen de accu leeg was).
De tweede via USB (zie laatste frames) van 17:18 tot 19:30 (handmatig gestopt toen het echt donker was).

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik ben de laatste tijd gaan kijken naar een handige action cam om filmpjes te maken van oa mountainbike en airsoften, maar ook van allerlei andere dingen.

Gekeken naar de Drift HD170 Stealth, de Contour ROAM en de Go Pro HD Hero 2. Na het lezen van reviews viel de contour snel af. Op dit moment gaat mijn voorkeur ook uit voor de Drift HD170 Stealth, welke een handige vorm heeft, goed geprijsd is (200 euro, inclusief allerlei extra's) en ook voor zover ik gelezen heb prima voldoet voor al mijn toepassingen.

Ik hoor veel goeds over de Go Pro, maar is de (zeker) 100 euro extra het waard als ik toch niks (onder) water ga doen. Aangezien ik in reviews nu niet echt een reden hoor die de Go Pro een voordeel geeft voor mijn toepassingen.

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• jelveen
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-12 16:15
Ik heb onlangs voor exact het zelfde dilemma gestaan en juist wel gekozen voor de Roam. Kun je me vertellen waarom deze afvalt?

• Hogader
quote:
jelveen schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:13:
Ik heb onlangs voor exact het zelfde dilemma gestaan en juist wel gekozen voor de Roam. Kun je me vertellen waarom deze afvalt?
De voornaamste reden was de interne accu en dus kom ik misschien ooit tegen te weinig opname tijd aan te staan als ik weg ben. Met meerdere accu's bij andere cameras is dit opgelost.

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• jelveen
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-12 16:15
Helder, mijn vraag kwam op omdat je schreef dat je de beslissing na het lezen van reviews had genomen. Na het zien van vergelijkend beeldmateriaal heb ik juist voor de Roam gekozen; mijn inziens betere kwaliteit bij veel licht. Ook was voor mij de vormfactor ideaal; veel makkelijker op mijn helm te bevestigen dan de GoPro die toch een soort teletubby van je maakt.
Mocht je overigens een bedrag ala dat van de GoPro gaan besteden overweeg dan ook de contour GPS, deze heeft nl wel verwisselbare accu's. Vergelijkingstabel

jelveen wijzigde deze reactie 02-04-2012 17:14 (7%)

• Hogader
Heb me toch laten overhalen door een fervent GoPro gebruiker en dus de HD Hero 2 besteld. Kon me over de vorm heenzetten en merk nu iig wel dat het ding ook gewoon echt klein is. Komend weekend aan wat kleine testjes onderwerpen en wat van het settingsboekje doorlezen.

Nu nog een vraagje: Heeft iemand ervaring met de GoPro HD Hero 2 tijdens het Airsoften?
Hoe kan ik het ding het beste mounten en welke mounts zijn het meest geschikt?

• Rep1v
Misschien dat je hier iets aan hebt? http://strikemark.com/products/cantilever-gopro-gun-mount/ Geen idee wat voor wapen je hebt. maar er is vast wel iets te maken.

• frietsje
Zo, ik heb mijn eerste test even snel gemonteerd: http://www.youtube.com/watch?v=HO1xWQfLFD0
Was vergeten hem in full HD te uploaden overigens.

Youtube merkte dat t beeld schokkerig was (door het rennen natuurlijk) en heeft er een fix overheen gegooid. Je ziet het verschil wel goed, maar het beeld wordt wel enorm 'wobbly'.

Snel maar een mount voor op de fiets halen.

• Rep1v
Is dit op 1080p en 30fps? Zo ja, dan is het verstandiger om hem op 720p 60fps te zetten, hierdoor wordt het beeld een stuk vloeiender.

• frietsje
Dit is inderdaad op 1080 - 30, later dacht ik daar ook aan inderdaad.
Het is sowieso wat experimenteren nu :)

Ik las trouwens goede ervaringen met de Ram Mounts. Ik zoek iets voor op het fietsstuur.
Echter, deze DIY oplossing vond ik ook wel wat hebben, goedkoop, compacter en ook met een 'bal' verbinding. YouTube: DIY v's Ram Mount.mp4. Scheelt toch weer 30 a 40 euro ofzo?

• Sibylle
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-12 13:03
Die diy oplossing ziet er veel compacter uit, en je hebt meer plezier met maken :P Moet je wel oppassen dat het allemaal niet los trilt.
Lekker bubbelbadje btw, maar dat zei ik gisteren al :P

Hardlopen (deel 5) (Hardlopen (deel 5)) als je Stuffis Generalis toegang hebt:
"Iedereen die minstens 50 postings heeft gemaakt op het forum en minimaal 30 dagen is geregistreerd, krijgt automatisch toegang tot SG, NSTM en VV"

Sibylle wijzigde deze reactie 07-04-2012 15:33 (40%)

Ctrl+k

• Kraanwater
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-12 16:52
Is het ook mogelijk om de Go Pro Hero 2 als een soort webcam te gebruiken? Ik wil namelijk ergens wat gaan filmen en dit streamen op een TV op een andere locatie (wel in hetzelfde netwerk), alleen hier word veel water gebruikt dus zoek ik namelijk een camera die waterdicht is.

Alvast bedankt!

• frietsje
Denk er wel aan dat je dan wel met een verbinding zit in de vorm van een kabel, die zit niet in de waterdichte behuizing. Of je zou al moeten werken met de wifi-bacpac die binnenkort uitkomt, maar of die soepele beelden kan streamen?

Edit: Ook de eerder genoemde Eye-fi kaart is een oplossing natuurlijk. Kijk eens op deze link. Via google kun je een hoop vinden :)

frietsje wijzigde deze reactie 10-04-2012 21:30 (27%)

• Klassenoudste
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:35
Ik sta op het punt een HD Hero 2 motorsport edition te kopen, is de deal bij VNIX met de extra lader, accu en 16GB sd kaart voor 349 euro de beste of heeft iemand anders een betere prijs gevonden?

• Kraanwater
quote:
Klassenoudste schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:22:
Ik sta op het punt een HD Hero 2 motorsport edition te kopen, is de deal bij VNIX met de extra lader, accu en 16GB sd kaart voor 349 euro de beste of heeft iemand anders een betere prijs gevonden?
Maar kan de behuizing er nog wel omheen als je de kabel erin doet? Het is niet zo dat de camera zeiknat word het is alleen dat er wel eens een spatje water op kan komen.

Wifi is niet echt een oplossing aangezien ik er alleen een bekabelt netwerk heb liggen

Kraanwater wijzigde deze reactie 10-04-2012 21:49 (8%)

• Jasperv6
Gaatje boren in de waterdichte-case waar de kabel in gaat. Dan beetje ductape o.i.d. er omheen en is hij spatwaterdicht. ;)

• Kraanwater
quote:
Jasperv6 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:17:
Gaatje boren in de waterdichte-case waar de kabel in gaat. Dan beetje ductape o.i.d. er omheen en is hij spatwaterdicht. ;)
Daar zat ik zelf ook al aan te denken :) . Alleen hoe zit het precies met het stream naar een andere pc? Zit er speciale software bij of moet ik dit op een andere manier regelen?

• Jasperv6
Dat soort details weet ik dan weer niet.. Weet alleen dat je kunt filmen met hdmi in de tv die het dan tegelijkertijd laat zien (bij mijn HD2). Software van GoPro is niet aanwezig verder.
Maar als je een hdmi poort op je pc hebt kan je dan normaal daar video mee weergeven op je pc? Net als een tv kanaal? Want dan zou het moeten lukken. Kan in het weekend wel even testen maar heb nu de GoPro niet op me kamer, ligt thuis ;)

• Kraanwater
Zou wel fijn zijn :) Hij word sowieso op een pc aangesloten, deze moet het dan door streamen naar een andere pc waar de tv op aangesloten gaat worden. Ik kan ook vrij weinig op internet op internet vinden op de Go pro het kan, maar dit is ook wel logiesch want hier is die niet echt voor bedoelt.

• Skating_vince
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Sinds gisterenavond ben ik in het bezit van een Gopro Hero2 camera en ermee aan de gang gegaan. Nu heb ik alleen het volgende probleem:

Bij het maken van foto's / timelapses krijg ik allerlei blauw/rode lijnen door de foto's. Meestal zijn de eerste paar (3 a 5) foto's goed, waarna de lijnen verschijnen. Hier staat een voorbeeld: http://www.it-grator.nl/images/GOPR0138.JPG . Daarnaast stopt de timelapse na ongeveer 10 foto's (soms 1 soms 30). Ik zie dat de camera wel foto's blijft maken (de leds blijven om de 2 seconden knipperen). Als ik op de shutterknop druk om de timelapse te beŽindigen, krijg ik op de LCD Bacpac een rood timelapse icoontje (wat volgens mij betekent dat hij aan het opslaan is). Dit blijft oneindig staan en de camera is onbruikbaar. De knoppen reageren niet meer en als ik nogmaals op de shutterknop druk, verschijnt het icoontje van de selftimer stand, waarna de camera vastloopt. De enige manier om uit deze status te komen, is door de batterij te verwijderen. Als ik daarna de foto's ga bekijken, zie ik dat er maar een aantal (+/- 10 foto's) zijn gemaakt (met blauw/rode lijnen), in een timelapse van een half uur met een interval van 2 seconden.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

De firmware versie is de laatste (v70).
Verschillende kwaliteitinstellingen van de foto's (aantal megapixel en de FOV).
Lagere interval.
De camera eerst een minuut aan laten staan om 'op te warmen'

De door v-nix meegeleverde SD (merk Mustang - 16gb class 10) heb ik bij het eerste gebruik door de camera laten formatteren en de batterij was opgeladen. Hebben jullie dit eerder gehoord? Wat zou ik hieraan kunnen doen? Is de camera DOA? Zou het uitmaken om dezelfde firmware nogmaals met een update te forceren?

Freelance Microsoft BizTalk Consultancy: http://www.it-grator.nl.

• Rep1v
In dit topic: http://goprouser.freeforu...blue%20lines&start=80 staan veel gebruikers met dezelfde problemen. Wanneer ik een aantal berichten doorlees, zie ik dat het vaak met een firmware update is opgelost. Maar ik begrijp dat jij de meest recente versie al hebt geÔnstalleerd.

• Skating_vince
  • Niet online
quote:
Rep1v schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:26:
In dit topic: http://goprouser.freeforu...blue%20lines&start=80 staan veel gebruikers met dezelfde problemen. Wanneer ik een aantal berichten doorlees, zie ik dat het vaak met een firmware update is opgelost. Maar ik begrijp dat jij de meest recente versie al hebt geÔnstalleerd.
Klopt, dat had ik ook gezien. Volgens de eigenschappen van gemaakte foto's draai ik al op de .70 firmware, wat de nieuwste zou moeten zijn. Deze stond er al op toen ik hem ontving. Misschien dat ik die nogmaals handmatig moet installeren. CineForm geeft in ieder geval geen melding van een nieuwere firmware.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:51
Skating_vince, aangezien je bij vnix hebt besteld, enkele vraagjes:
- de extra batterij die erbij zit, heeft die dezelfde capaciteit als de originele batterij? Met de originele zou je 2.5u moeten kunnen opnemen.
- Is er een status led op de achterkant van de gopro die aangeeft als de batterij leeg is? (Ik zou deze zomer in de VS een gopro op de motorkap o.i.d. willen kleven, en ik wil natuurlijk tijdig doorhebben als de batterij leeg is...)
- Wat is de output van de 12V auto lader? Hoe snel is de batterij hier terug mee opgeladen?

• Skating_vince
  • Niet online
quote:
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:51:
Skating_vince, aangezien je bij vnix hebt besteld, enkele vraagjes:
1 de extra batterij die erbij zit, heeft die dezelfde capaciteit als de originele batterij? Met de originele zou je 2.5u moeten kunnen opnemen.
2 Is er een status led op de achterkant van de gopro die aangeeft als de batterij leeg is? (Ik zou deze zomer in de VS een gopro op de motorkap o.i.d. willen kleven, en ik wil natuurlijk tijdig doorhebben als de batterij leeg is...)
3 Wat is de output van de 12V auto lader? Hoe snel is de batterij hier terug mee opgeladen?
Op dit moment ben ik niet in de buurt van de camera, dus ik kan niet alles voor je nakijken.

1 - De extra batterij heeft een lagere capaciteit. In deze review kan je daar iets over lezen: productreview: GoPro HD Hero2 Outdoor Edition review door nedrut17. Zelf heb ik de extra batterij nog niet gebruikt.

2 - Er is op de achterkant geen status led waarop je kan zien dat de batterij bijna leeg is. Op het LCD aan de voorkant kan je dit zien door een knipperend batterij icoontje. Wanneer je de LCD Bacpac erop hebt, kun je dit wel op de achterkant zien (erg klein), maar dan gaat je batterij weer veel sneller leeg.

3 - Wat de output is, weet ik niet. Het is een vrij standaard 12V --> USB aansluiting convertor. Er staat verder niks op. Ook deze heb ik nog niet getest.

• Jasperv6
Over die lagere capaciteit van de bacpac >> ik heb gewoon twee keer een 1100mah accu erin 3.7w 8) (origineel uit VS)

Beide uitwisselbaar en kan opladen via bacpac zonder dat die aan de go pro zit ;p
daarnaast gebruikt de GoPro eerst de bacpac en daarna z'n eigen accu, dus zou mogelijk zijn als de bac pac op is deze eraf te halen > zo veel mogelijk op te laden in de tijd van de andere accu > en dan er weer op xD
Beetje omslachtig dat wel :P

Over die status led > de bacpac heeft ook status led's erop maar daar moet je eerst op drukken natuurlijk, dus dat helpt ook niet ;)
Alleen met lcd erop kun je zien hoeveel je accu nog te gaan heeft, maar zoals aangegeven is dit veel te klein ;(
Maar met bacpac kun je iets van 5uur, afhankelijk van de settings (zie reviews e.d.) achter elkaar rijden, dat moet toch genoeg wezen :P

• frietsje
Heb een eerste timelapse test gedaan. Helaas was het slecht weer, het beeld is vrij oninteressant, maar het gaat dan ook om het idee. Interval is 2 sec. op 11 mp. Heeft een klein half uurtje gelopen.

http://www.youtube.com/watch?v=lCpZ0rEKmE4

Merk dat de camera op louter de keukenwekker (die van de xenos) wat instabiel is. Bij een zuchtje wind en een ietwat stabiele ondergrond kan hij al verschuiven. Dit zie je dan ook twee keer. Volgende keer maar op de tripod zetten.

Had hem eerst door premiere pro gehaald, en daarna door cineform. Vond cineform voor het 'snelle' werk wel iets handiger en sneller. Ik kreeg dan ook beter resultaat eruit. Heb de instellingen overigens een beetje overdreven om de wolkenpartij in ieder geval nog een beetje eruit te krijgen. Heb met 60fr per sec. opgeslagen.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

...is it a bird...

quote:
frietsje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:09:
Heb een eerste timelapse test gedaan. Helaas was het slecht weer, het beeld is vrij oninteressant, maar het gaat dan ook om het idee. Interval is 2 sec. op 11 mp. Heeft een klein half uurtje gelopen.

http://www.youtube.com/watch?v=lCpZ0rEKmE4

Merk dat de camera op louter de keukenwekker (die van de xenos) wat instabiel is. Bij een zuchtje wind en een ietwat stabiele ondergrond kan hij al verschuiven. Dit zie je dan ook twee keer. Volgende keer maar op de tripod zetten.

Had hem eerst door premiere pro gehaald, en daarna door cineform. Vond cineform voor het 'snelle' werk wel iets handiger en sneller. Ik kreeg dan ook beter resultaat eruit. Heb de instellingen overigens een beetje overdreven om de wolkenpartij in ieder geval nog een beetje eruit te krijgen. Heb met 60fr per sec. opgeslagen.
Waarom op 11mp?
Verder inderdaad nog wat saai maar als test leer je er veel van. :)

• frietsje
quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:04:
[...]
Waarom op 11mp?
Verder inderdaad nog wat saai maar als test leer je er veel van. :)
Mijn eerste denkwijze was, ik zet hem op de hoogste kwaliteit, gezien ik toch genoeg plek heb op mijn kaartje. Daarna dacht ik, kost alleen maar meer tijd met bewerken natuurlijk, en dat voor een test |:(

• MonkeySleeve
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-12 17:21

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Hoe heb je die draaing gedaan? Dat vraag ik me al een tijdje af hoe ze dat doen bij timelapse :P

Did you bring the banana's?

Pagina: 1 ... 5 ... 51 Laatste

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True