Haha, na Art of Flight gekeken te hebben op een van onze mindere dagen, ontkwamen wij er ook niet aan M83 onder onze beelden te monteren. Maar dit wordt het laatste seizoen met compactjes filmen. Volgend jaar een GoPro en een Contour mee waarschijnlijk.WardKuipers schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:56:
Flink wat tijd aan besteed, maar hier is dan (eindelijk) m'n eerste echte GoPro snowboardfilm, lang leve de HD HERO2 ;)!
[video]
Cool filmpje, erg gaaf gemonteerd ook! Waarmee?WardKuipers schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:56:
Flink wat tijd aan besteed, maar hier is dan (eindelijk) m'n eerste echte GoPro snowboardfilm, lang leve de HD HERO2 ;)!
[video]
Adobe Premiere Pro & Adobe After Effectswessel99 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:05:
[...]
Cool filmpje, erg gaaf gemonteerd ook! Waarmee?
Vorige week vrijdag mijne besteld via de gopro site zelf, 412 dollar wat omgerekend 312 euro is (koers via google zelf
) met raam cup + outdoor kit. Vond ik zelf niet duur en de rest van de spullen (sd kaart class 10 + auto lader) heb ik al liggen dus dat zijn de kosten niet. Stukkie cheaper dan v-nix
Haha! Veel plezier met de naheffing van de douane xD! *Beter had je eerst wat meer van dit topic gelezen :P*Midas.e schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:32:
Vorige week vrijdag mijne besteld via de gopro site zelf, 412 dollar wat omgerekend 312 euro is (koers via google zelf) met raam cup + outdoor kit. Vond ik zelf niet duur en de rest van de spullen (sd kaart class 10 + auto lader) heb ik al liggen dus dat zijn de kosten niet. Stukkie cheaper dan v-nix
Onlangs heb ik een Gopro Hd Hero 2 aangeschaft en nu kwam ik onlangs een filmpje op Youtube tegen waarin er gebruik gemaakt werd van Google Earth; YouTube: Ski with GPS overlay als overlay in het filmpje. Super vet natuurlijk, maar nu komt het;
Nu ben ik al zover dat ik ongeveer weet hoe Dashware (software) waarin ik gpx of kml moet toevoegen werkt en krijg ik de snelheden gesynchroniseerd met het filmpje. Deze worden weergeven in de
Nu is mijn vraag hoe ik een tour door Google Earth kan opnemen en deze kan gebruiken in het programmatje dashware als bijvoorbeeld een gauge, waardoor ik eenzelfde filmpje krijg als in de link hierboven? Of gebruikt deze persoon een video editing programma?
Software: Dashware (http://www.dashware.net/)
GPS logger: My Tracks of GPSLogger (uit de android market)
Camera: Gopro Hd Hero 2
Topic staat ook hier: Gebruik van GPS logger in combinatie met Gopro hd hero 2
Nu ben ik al zover dat ik ongeveer weet hoe Dashware (software) waarin ik gpx of kml moet toevoegen werkt en krijg ik de snelheden gesynchroniseerd met het filmpje. Deze worden weergeven in de
Nu is mijn vraag hoe ik een tour door Google Earth kan opnemen en deze kan gebruiken in het programmatje dashware als bijvoorbeeld een gauge, waardoor ik eenzelfde filmpje krijg als in de link hierboven? Of gebruikt deze persoon een video editing programma?
Software: Dashware (http://www.dashware.net/)
GPS logger: My Tracks of GPSLogger (uit de android market)
Camera: Gopro Hd Hero 2
Topic staat ook hier: Gebruik van GPS logger in combinatie met Gopro hd hero 2
Mwah. Denk dat dat wel mee gaat vallen.WardKuipers schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:55:
[...]
Haha! Veel plezier met de naheffing van de douane xD! *Beter had je eerst wat meer van dit topic gelezen :P*
Denk het niet hoor, gaat je heel wat extra kosten. (meer dan dat je er in Nederland voor betaald)
Beter had je hem binnen de Europese Unie op Ebay besteld.
Gaat je ongeveer €410 euro kosten in totaal. (19 % belasting, 6,7% douanerechten en €17,- inklaringskosten)
[ Voor 25% gewijzigd door nedrut17 op 21-02-2012 16:27 ]
Misschien is dit nog wat voor de mensen die op zoek zijn naar een HD Hero 2. Ik kwam het toevallig via Marktplaats tegen.
Toch een flink stuk goedkoper en het klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van de zaak.
Iemand ervaringen met deze shop?
Toch een flink stuk goedkoper en het klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van de zaak.
Verwijderd
Damn. 2 dagen geleden was de Hero 2 nog £229 op Amazon.co.uk; inmiddels weer £249. Toch maar eentje besteld als cadeautje.
Afgelopen week in Finland geweest met een Hero 1 en wat een leuk ding is dat zeg. Al moet ik wel zeggen dat die stickers gemonteerd op een ski (met ribbels) met -25 graden niet opgewassen zijn tegen een zwarte piste.
Afgelopen week in Finland geweest met een Hero 1 en wat een leuk ding is dat zeg. Al moet ik wel zeggen dat die stickers gemonteerd op een ski (met ribbels) met -25 graden niet opgewassen zijn tegen een zwarte piste.
Je kunt jezelf in ieder geval indekken door met Paypal te betalen. Is het dan niets, dan heb je ook zo weer je geld terug.R-Alph schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:02:
Misschien is dit nog wat voor de mensen die op zoek zijn naar een HD Hero 2. Ik kwam het toevallig via Marktplaats tegen.
Dan wil ik toch nog graag even iets positiefs melden over eerdergenoemde webshop v-nix, ik heb daar begin dit jaar de oude HD besteld, oa voor op wintersport. Bij thuiskomst bleken een aantal filmpjes corrupte audio te hebben, hetzelfde als op deze video: http://www.youtube.com/watch?v=KdTPF4nsrvw
Bij GoPro nagevraagd wat het kon zijn, en ik kreeg terug dat ik de camera op kon sturen naar Amerika. Toen probleem voorgelegd aan v-nix, daar werd een RMA proces aangemaakt en ik heb de camera op donderdagavond naar het postkantoor gebracht, en op dinsdagmiddag had ik al een nieuwe camera thuis. Supersnel geregeld en snelle communicatie daaro
En tja, welke NL webshop heeft nou echt verstand van die dingen? Voor service en support moet je gewoon bij GoPro zelf zijn. En de prijs, wellicht iets duurder bij de Nederlandse dealer, maar als je een defect hebt moet je blij zijn dat je hem bij een NL dealer hebt gekocht
Bij GoPro nagevraagd wat het kon zijn, en ik kreeg terug dat ik de camera op kon sturen naar Amerika. Toen probleem voorgelegd aan v-nix, daar werd een RMA proces aangemaakt en ik heb de camera op donderdagavond naar het postkantoor gebracht, en op dinsdagmiddag had ik al een nieuwe camera thuis. Supersnel geregeld en snelle communicatie daaro
En tja, welke NL webshop heeft nou echt verstand van die dingen? Voor service en support moet je gewoon bij GoPro zelf zijn. En de prijs, wellicht iets duurder bij de Nederlandse dealer, maar als je een defect hebt moet je blij zijn dat je hem bij een NL dealer hebt gekocht
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met v-nix (en nee ik heb er geen aandelen oid).BamiHap schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:01:
Dan wil ik toch nog graag even iets positiefs melden over eerdergenoemde webshop v-nix, ik heb daar begin dit jaar de oude HD besteld, oa voor op wintersport. Bij thuiskomst bleken een aantal filmpjes corrupte audio te hebben, hetzelfde als op deze video: http://www.youtube.com/watch?v=KdTPF4nsrvw
Bij GoPro nagevraagd wat het kon zijn, en ik kreeg terug dat ik de camera op kon sturen naar Amerika. Toen probleem voorgelegd aan v-nix, daar werd een RMA proces aangemaakt en ik heb de camera op donderdagavond naar het postkantoor gebracht, en op dinsdagmiddag had ik al een nieuwe camera thuis. Supersnel geregeld en snelle communicatie daaro![]()
Heb er diverse RC heli's gekocht en ook een HD2.
Gewoon erg goede service en nette en duidelijk website.
Prijzen zijn niet enorm scherp maar gewoon goed.
De HD2 was uiteindelijk goedkoper dan de eerste HD2 uit de USA...waarop dus nog een leuke naheffing kwam
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Wat 'n kicken stukje software is dat Dashware zegnedrut17 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:42:
blabla dashware
Kan niet wachten om de motor weer eens uit te laten op deze manier!

Ik zit te twijfelen tussen de GoPro HD Hero 1 en Hero 2. Ik heb redelijk wat filmpjes gezien op Youtube en het verschil lijkt daar niet supergroot. Dit kan echter ook komen door de conversie van Youtube. Ik twijfel tussen de twee versies omdat ik voor de prijs van ong. 350,- kan gaan voor:
1. GoPro HD Hero 2 Motorsports (zonder accessoires)
2. GoPro HD Hero 1 Motorsports + LCD scherm + nog een accessoire zoals de helm mount
Wat raden jullie aan? Het LCD schermpje lijkt me wel een handige toevoeging om te kijken of de camera goed staat en voor het verwijderen van mislukte foto's/filmpjes. Dit is zonder LCD scherm pas mogelijk als je thuis bent.
Wat vinden jullie?
1. GoPro HD Hero 2 Motorsports (zonder accessoires)
2. GoPro HD Hero 1 Motorsports + LCD scherm + nog een accessoire zoals de helm mount
Wat raden jullie aan? Het LCD schermpje lijkt me wel een handige toevoeging om te kijken of de camera goed staat en voor het verwijderen van mislukte foto's/filmpjes. Dit is zonder LCD scherm pas mogelijk als je thuis bent.
Wat vinden jullie?
Voor zover ik kan zien (heb zelf de HD) is de HD2 bij normaal licht (wel buiten!) ietsjes mooier, mooiere kleuren ook. Scheelt niet zo veel met de HD. De HD2 is wel veel beter dan de HD als er weinig of juist teveel licht is.
Daarnaast heeft de HD2 weer net wat extremere functies, zoals nog snellere beeldopnames voor timelapse, nog betere sensor, nog hogere framerate bij enkele resoluties en een nog betere burst-opname. Je moet niet vergeten dat de HD al een erg goede camera is voor dat geld.
Voor het verwijderen van filmpjes op de camera heb je imo geen LCD nodig, met een groot SD kaartje kan je heeeel veel opnemen en heb je ook veel terug te kijken.
Kijken of de camera goed staat is dan wel weer handig met een LCD.
Als je van plan bent gewoon overdag te filmen voor de hobby, zou ik voor optie 2 gaan. Als je het nieuwste wilt hebben en je wilt nog meer uit je camera halen en dikke video's gaat editen, dan moet je voor optie 1 gaan. Vergeet niet dat je ook nog SD kaartjes moet kopen.
Just my 2 cents.
Daarnaast heeft de HD2 weer net wat extremere functies, zoals nog snellere beeldopnames voor timelapse, nog betere sensor, nog hogere framerate bij enkele resoluties en een nog betere burst-opname. Je moet niet vergeten dat de HD al een erg goede camera is voor dat geld.
Voor het verwijderen van filmpjes op de camera heb je imo geen LCD nodig, met een groot SD kaartje kan je heeeel veel opnemen en heb je ook veel terug te kijken.
Kijken of de camera goed staat is dan wel weer handig met een LCD.
Als je van plan bent gewoon overdag te filmen voor de hobby, zou ik voor optie 2 gaan. Als je het nieuwste wilt hebben en je wilt nog meer uit je camera halen en dikke video's gaat editen, dan moet je voor optie 1 gaan. Vergeet niet dat je ook nog SD kaartjes moet kopen.
Just my 2 cents.
Cool maar hoe werkt dat dan? De GoPro registreert toch geen telemetrie of GPS gegevens?Trubbel schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:46:
[...]
Wat 'n kicken stukje software is dat Dashware zeg. Vanochtend ff geprobeerd met MyTracks en de gopro aan de binnenspiegel. Het Sychroniseren is ff wat gepriegel maar al met al best wel easy om een gave 'minimap' en wat metertjes er in te krijgen. Grappig is ook de gesimuleerde G-force meter.
![]()
Kan niet wachten om de motor weer eens uit te laten op deze manier!
[afbeelding]
Zijn er ook duikers hier met de GoPro ?
Hoe nemen jullie de GoPro dan mee onderwater ? Welke mount of set ? Hoe vast gemaakt aan je vest bij eventueel losschieten van een mount ?
Hoe nemen jullie de GoPro dan mee onderwater ? Welke mount of set ? Hoe vast gemaakt aan je vest bij eventueel losschieten van een mount ?
Jah Man Jah
Nee dat heb ik gedaan met de MyTracks app op de Android. Deze tracked je locatie per halve seconde ofzo en deze kan je dan exporteren naar een .gpx file (Bij MyTracks is dat met de export to SD card functie). Die kan je dan vervolgens importeren in Dashware. Er zitten een aantal standaard calculators bij die vervolgens je snelheid berekenen aan de hand van de gps punten. Zoals ik al zei is het synchroniseren van de het filmpje met de externe gps data het lastigste.JimmyNL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:13:
[...]
Cool maar hoe werkt dat dan? De GoPro registreert toch geen telemetrie of GPS gegevens?
Verwijderd
Weet iemand toevallig een plek waar ze kunnen kijken naar mijn GoPro? Ik heb hem toentertijd aangeschaft via gopro.com zelf.
Vorig jaar het volgende wintersport filmpje gemaakt:
en deze wou ik natuurlijk toppen dit seizoen. Helaas hield de GoPro het er na 1 dag mee op. Hij gaat met geen een mogelijkheid meer aan...
Nu boeit het me nog niet eens dat hij kapot is, ik baal er meer van dat ik maar van 1 dag footage heb
Vorig jaar het volgende wintersport filmpje gemaakt:
en deze wou ik natuurlijk toppen dit seizoen. Helaas hield de GoPro het er na 1 dag mee op. Hij gaat met geen een mogelijkheid meer aan...
Nu boeit het me nog niet eens dat hij kapot is, ik baal er meer van dat ik maar van 1 dag footage heb
Zoals verwacht, geen naheffingWardKuipers schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:55:
[...]
Haha! Veel plezier met de naheffing van de douane xD! *Beter had je eerst wat meer van dit topic gelezen :P*
Bij ons kwam de naheffing ook pas 3 weken later....dus het zegt nog niets.Midas.e schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:06:
[...]
Zoals verwacht, geen naheffingwerkt erg leuk en mooi filmen! morgen even de helm mount vastplakken en dan naar de snee!
Ik heb 'n paar custom tripod mounts laten maken door 'n vriend van m'n vader, die 'n gepensioneerde draaier/frezer is. Resultaat :Jasperv6 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:09:
[...]
Alu is veel te kwetsbaar idd. Dan moet je één van metaal maken. Zovaak al moeten hertappen omdat alu 'dol' draait![]()

Onderaan het ontwerp waarop de customs gebaseerd zijn.
Heb gekozen voor een dikkere wane, zodat er wel schroefdraad getapt kon worden.
Tevens heb ik gekozen voor 'n basis die 2,5 keer zo hoog is als die van het origineel, omdat ik er dan ook nog een groef in kon laten voorzien voor m'n modosteady ('n mini steadicam dingetje).
Ze zijn met de hand gedraaid, vandaar het iets ruwere uiterlijk tegenover het geCNC'de origineel.
[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 25-02-2012 16:09 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Vandaag de LCD Backpack gekregen. Wat een topding! Maakt je GoPro echt af!
Verwijderd
Ik denk aan dat nieuwe wifi ding. Daarmee moet je remote je beelden kunnen zien, wo op je smartphone. Lijkt me handiger wanneer die camera op een plek zit waar je niet met je hoofd achter kunt komenJedi Geub schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:17:
Vandaag de LCD Backpack gekregen. Wat een topding! Maakt je GoPro echt af!
Moet je wel WiFi hebben? Dat heb je niet overal.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:18:
[...]
Ik denk aan dat nieuwe wifi ding. Daarmee moet je remote je beelden kunnen zien, wo op je smartphone. Lijkt me handiger wanneer die camera op een plek zit waar je niet met je hoofd achter kunt komen
Heb je filmpje nu al een paar keer met plezier bekeken Ward. Echt heel gaaf. Wat een beelden!WardKuipers schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:56:
[video]
Dit is echt 100 keer beter dan een fotoboek. Duurt niet lang meer voordat ik ook een Gopro ga kopen ben ik bang.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Nee je maakt verbining via wifi naar je GSM of tablet. Bereik is z'n 300m dus wel gaaf met skateboard events voor livefeed op een schermKoen- schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:28:
[...]
Moet je wel WiFi hebben? Dat heb je niet overal.
300 meter lijkt me toch wat optimistisch...Jedi Geub schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:55:
[...]
Nee je maakt verbining via wifi naar je GSM of tablet. Bereik is z'n 300m dus wel gaaf met skateboard events voor livefeed op een scherm
30 meter lijkt me reeël.
Zeker als ik het vergelijk met het eye-fi systeem icm ios, daar haal ik max 10 meter ofzo...
Helemaal wanneer je een action cam op je helm draagt is zo'n LCD scherm niet zo heel handig toch? Waar de GoPro wifi gebruikt, gebruikt die Contour+ bluetooth. Zou dat nog verschil maken? De bandbreedte van bluetooth is waarschijnlijk een stuk lager, maar ik kan me voorstellen dat het een stuk energiezuiniger is. En moet je voor wifi niet ingewikkelde instellingen gaan regelen met je telefoon, of werkt die WiFi bacpac als DHCP server?Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:18:
[...]
Ik denk aan dat nieuwe wifi ding. Daarmee moet je remote je beelden kunnen zien, wo op je smartphone. Lijkt me handiger wanneer die camera op een plek zit waar je niet met je hoofd achter kunt komen
Ga ook kijken om de nieuwe wifi optie. Handig als de camera buiten de auto hangt om het dan binnenin te kunnen zien. Vraag me af of je het dan ook via een tablet kunt bekijken die wifi heeft. Dat zou helemaal mooi zijn.
Lcd is toch wel een must have, persoonlijk kan ik niet meer zonder
Ps: de microfoon is toch wel erg slecht in een open auto.. Iemand bekend met een goede (omgeving) microfoon voor GoPro HD2? Zelf kom ik op Rode (stereo mic o.i.d) waar ik wel goede dingen over lees.
Lcd is toch wel een must have, persoonlijk kan ik niet meer zonder
Ps: de microfoon is toch wel erg slecht in een open auto.. Iemand bekend met een goede (omgeving) microfoon voor GoPro HD2? Zelf kom ik op Rode (stereo mic o.i.d) waar ik wel goede dingen over lees.
Verwijderd
Ik heb geen idee hoe die wifi zender gaat werken. Volgens mij is ie nog niet eens officieel uit. Als ik de site lees, dan denk ik dat ie direct naar een telefoon kan zenden, dus dat zou wel gaaf zijn. Het gaat mij er enkel om om de compositie te kunnen bepalen. Als je camera op een ongunstige plek zit gemonteerd kun je niet bij de achterkant komen en om die reden heb je dan niks aan een LCD schermpje op de camera. Moet nog eens kijken of een skeleton behuizing met een paar kabels en een losse battery powered LCD een optie is.

Lijkt mij dat er dus een APP komt vanuit GoPro zelf.
Yep, maar volgens mij heb je nog steeds iets van een router nodig om die app te gebruiken: \Jedi Geub schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:01:
[afbeelding]
Lijkt mij dat er dus een APP komt vanuit GoPro zelf.
When paired with the Wi-Fi BacPac, the HD HERO2 also supports live video streaming and remote control via smart-devices, computers and the Web wherever Wi-Fi or a mobile hotspot is present.
Ik denk dat je een router nodig heb om het beeld op internet te streamen.marrk schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:56:
Yep, maar volgens mij heb je nog steeds iets van een router nodig om die app te gebruiken: \
Ik hoop trouwens niet dat het een app only functie wordt want dan laat ik hm schieten.
Verwijderd
Ik dacht ik koop de autolader zodat ik constant kan filmen zonder me zorgen over batterijduur hoef te maken. Maar met housing kun je niet laden en zonder housing kun je hem niet monteren. Of mis ik nou iets?
Daarvoor heb je afaik de skeleton housing voor nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:38:
Ik dacht ik koop de autolader zodat ik constant kan filmen zonder me zorgen over batterijduur hoef te maken. Maar met housing kun je niet laden en zonder housing kun je hem niet monteren. Of mis ik nou iets?
Of je bestaande case modden.
Iemand als eens van amazon. com besteld (uit amerika) voor GoPro spullen? Je betaald daar belasting dus hier niet meer. En anders is het nog zoveel goedkoper om daar een replacement housing te bestellen dan in NL
Zie ook het forumbericht van 31 december:Jasperv6 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:53:
Iemand als eens van amazon. com besteld (uit amerika) voor GoPro spullen? Je betaald daar belasting dus hier niet meer. En anders is het nog zoveel goedkoper om daar een replacement housing te bestellen dan in NL
===
Als ik even snel kijk op Ebay dan kom ik de HD2 motorsports editie incl. verzenden tegen voor ongeveer 220euro. Maar dit komt uit Amerika en via USPS dus reken zeker op enkele weken levertijd en een extra rekening.
Dat is aankoopbedrag + verzendkosten daarover douanerechten(12,5% )en daar weer 19% belasting over
Dan kom je op 220+12.5% = 247,50 + 19% = 294,53
En om het af te maken dan ook nog eens 10euro voorschiet kosten. wat een totaal maakt van €304,53
===
De kans is groot dat de douane je pakket onderschept en je een naheffing krijgt. Al met al ben je dan evenveel kwijt als een nieuwe in Nederland. Als je niet gepakt wordt dan is het inderdaad goedkoper.
Zelf zou ik dan eerder gaan voor eBay. Voor 276,- (incl. verzending) heb je een vanauit Engeland. Aangezien dit Europese unie is betaal je hier verder geen btw/invoer kosten meer voor!
Verwijderd
dodge_911 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 01:11:
[...]
Daarvoor heb je afaik de skeleton housing voor nodig.

Why bother voor die paar tientjes..Of je bestaande case modden.
Ik heb ook eens zitten kijken naar ebay aanbiedingen van de motorsports editie of aanschaf via bijvoorbeeld V-Nix:bsmpower schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:52:
De kans is groot dat de douane je pakket onderschept en je een naheffing krijgt. Al met al ben je dan evenveel kwijt als een nieuwe in Nederland. Als je niet gepakt wordt dan is het inderdaad goedkoper.
Zelf zou ik dan eerder gaan voor eBay. Voor 276,- (incl. verzending) heb je een vanauit Engeland. Aangezien dit Europese unie is betaal je hier verder geen btw/invoer kosten meer voor!
Ebay | V-Nix | |
Camera | € 278 | € 350 |
Accu | € 30 | Incl. |
16GB class 10 SD | € 20 | Incl. |
Handstatief | € 23,50 | € 23,50 |
Verzendkosten V-Nix | € 5,95 | € 5,95 |
Totaal | € 357,45 | € 379.45 |
Scheelt toch weer een €22 als je alles los bij elkaar gaat snuffelen. Nu krijg je bij het V-Nix actiepakket wel een aantal laders erbij, maar daar kom je als gemiddelde tweaker toch wel in om
Enige wat ik me voor kan stellen is dat aanspraak maken op garantie wat moeizamer gaat, je mag je product terugsturen naar de winkel in de UK óf naar GoPro in de USA, waar je dat bij V-Nix waarschijnlijk via henzelf kan regelen.
[ Voor 6% gewijzigd door PeterSelie op 29-02-2012 13:56 ]
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik had begin dit jaar mijn LCD bacpac kapot en die kon ik zo naar GoPro sturen voor reparatie/omruil zonder dat ze daar om enig bewijs van aankoop vroegen. Een paar weken later had ik een nieuwe LCD in huis.SoaDmaggot schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:42:
Enige wat ik me voor kan stellen is dat aanspraak maken op garantie wat moeizamer gaat, je mag je product terugsturen naar de winkel in de UK óf naar GoPro in de USA, waar je dat bij V-Nix waarschijnlijk via henzelf kan regelen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hierbij is het de vraag of je wel een extra accu wil? Leuk dat je het er bij krijgt, maar je kan hiermee ook 30,- besparen. Je kan ong. 2,5 uur mee filmen met de Gopro. Ik denk niet dat ik langer dan dat ga filmen zonder dat ik hem weer ergens ga opladen. p.s. voor 5,- heb je een (fake) accu voor de GoPro. Weet niet wat de kwaliteit hiervan is...SoaDmaggot schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:42:
[...]
Ik heb ook eens zitten kijken naar ebay aanbiedingen van de motorsports editie of aanschaf via bijvoorbeeld V-Nix:
Ebay V-Nix Camera € 278 € 350 Accu € 30 Incl. 16GB class 10 SD € 20 Incl. Handstatief € 23,50 € 23,50 Verzendkosten V-Nix € 5,95 € 5,95 Totaal € 357,45 € 379.45
Scheelt toch weer een €22 als je alles los bij elkaar gaat snuffelen. Nu krijg je bij het V-Nix actiepakket wel een aantal laders erbij, maar daar kom je als gemiddelde tweaker toch wel in om
Verder zegt Mustang me niks qua merk sd kaart. Op de website staat ie voor 65,- maar op internet al voor 25,-... Dan heb ik liever een Sandisk class 10 voor 25,-.
Ik wacht zelf eigenlijk op een mooie aanbieding... sky-engineering heeft 555,- (incl. verzending) aangeboden voor de Motorsports editie wanneer ik er 2 koop, dus dat is 277,50 p/s vanuit een NL shop. Korting zal wel oplopen bij meer bestellingen dus misschien een grote inkoop organiseren
Mja, ik heb niet al te goede ervaringen met fake accu's voor andere producten. Ik wil het ding eigenlijk ook gebruiken op wintersport, met koude temperaturen wil ik liever toch wel de originele. Op wintersport of tijdens toeren op de motor heb ik niet elke 2,5 uur de mogelijkheid om op te laden. Voor mij dus wel een extra accubsmpower schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:15:
[...]
Hierbij is het de vraag of je wel een extra accu wil? Leuk dat je het er bij krijgt, maar je kan hiermee ook 30,- besparen. Je kan ong. 2,5 uur mee filmen met de Gopro. Ik denk niet dat ik langer dan dat ga filmen zonder dat ik hem weer ergens ga opladen. p.s. voor 5,- heb je een (fake) accu voor de GoPro. Weet niet wat de kwaliteit hiervan is...

Klink interessant, is er ook iets te doen met officiele accu's in dat geval?bsmpower schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:15:
[...]
Korting zal wel oplopen bij meer bestellingen dus misschien een grote inkoop organiseren?
[ Voor 15% gewijzigd door PeterSelie op 29-02-2012 14:21 ]
Verwijderd
Bedankt dodge en mig! Altijd overheen gekeken toen ik er niet specifiek naar op zoek was.
Verwijderd
Ik heb daar wel oren naar!bsmpower schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:15:
[...]
Hierbij is het de vraag of je wel een extra accu wil? Leuk dat je het er bij krijgt, maar je kan hiermee ook 30,- besparen. Je kan ong. 2,5 uur mee filmen met de Gopro. Ik denk niet dat ik langer dan dat ga filmen zonder dat ik hem weer ergens ga opladen. p.s. voor 5,- heb je een (fake) accu voor de GoPro. Weet niet wat de kwaliteit hiervan is...
Verder zegt Mustang me niks qua merk sd kaart. Op de website staat ie voor 65,- maar op internet al voor 25,-... Dan heb ik liever een Sandisk class 10 voor 25,-.
Ik wacht zelf eigenlijk op een mooie aanbieding... sky-engineering heeft 555,- (incl. verzending) aangeboden voor de Motorsports editie wanneer ik er 2 koop, dus dat is 277,50 p/s vanuit een NL shop. Korting zal wel oplopen bij meer bestellingen dus misschien een grote inkoop organiseren?
Weet alleen niet goed hoe we zoiets kunnen regelen. Ik neem aan dat 1 persoon moet betalen en de producten dan onderling moet versturen naar de overige personen? Of er moet iets geregeld worden met de verkopende partij dat we garantie geven dat we er daadwerkelijk 1 bij hun bestellen (bv op 1 dag tegelijkertijd de bestelling doen)?
Verwijderd
Geen idee. Denk dat het eerst verstandig is om te informeren bij de leverancier wat de kortingen zijn. Bijv 5 stuks zoveel, 10 stuks zoveel?bsmpower schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:46:
Weet alleen niet goed hoe we zoiets kunnen regelen. Ik neem aan dat 1 persoon moet betalen en de producten dan onderling moet versturen naar de overige personen? Of er moet iets geregeld worden met de verkopende partij dat we garantie geven dat we er daadwerkelijk 1 bij hun bestellen (bv op 1 dag tegelijkertijd de bestelling doen)?
[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 01-03-2012 16:39 ]
het houden van of deelnemers werven voor inkoopacties is niet toegestaan.
[ Voor 88% gewijzigd door PowerUp op 02-03-2012 16:16 ]
Ik ben van plan een hero2 te gaan kopen. Ik wil hem gebruiken voor:
Montage op racefiets
Montage op fietshelm
In (ondiep) water
Welke starterset is dan het beste uitgangspunt? Ik denk zelf aan de hero2 outdoor edition.
Wil iemand advies geven?
Montage op racefiets
Montage op fietshelm
In (ondiep) water
Welke starterset is dan het beste uitgangspunt? Ik denk zelf aan de hero2 outdoor edition.
Wil iemand advies geven?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik doelde op een extra housing voor de GoPro.. veel minder duur 23 euro in vs + 12% +19% zou 30 euro zijn vergeleken met 50 euro in NL scheelt dat zo'n 20 euro. Plus kans op geen naheffing is toch voordelig lijkt mebsmpower schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:52:
[...]
Zie ook het forumbericht van 31 december:
===
Als ik even snel kijk op Ebay dan kom ik de HD2 motorsports editie incl. verzenden tegen voor ongeveer 220euro. Maar dit komt uit Amerika en via USPS dus reken zeker op enkele weken levertijd en een extra rekening.
Dat is aankoopbedrag + verzendkosten daarover douanerechten(12,5% )en daar weer 19% belasting over
Dan kom je op 220+12.5% = 247,50 + 19% = 294,53
En om het af te maken dan ook nog eens 10euro voorschiet kosten. wat een totaal maakt van €304,53
===
Verwijderd
http://www.amazon.co.uk/G...TF8&qid=1330705922&sr=8-1
Via de UK. Sneller en helemaal geen gedoe (al denk ik dat je met import via de US niet boven de drempelwaarde komt).
Via de UK. Sneller en helemaal geen gedoe (al denk ik dat je met import via de US niet boven de drempelwaarde komt).
Klinkt als een outdoor editie inderdaad. Er is ook een bevestiging speciaal voor buizen die je dus prima voor je fiets kunt gebruiken: http://gopro.com/camera-mounts/handlebar-seatpost-mount/ (Al zal dat wel aardig schokken)Dinictus208 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:07:
Ik ben van plan een hero2 te gaan kopen. Ik wil hem gebruiken voor:
Montage op racefiets
Montage op fietshelm
In (ondiep) water
Wil iemand advies geven?
Dank voor je reply ik ga eens kijken.
1 handige tip voor die buizen montage:
Voor grote diameters zul je de rollbar mount kunnen nemen. Maar voor op je fiets zijn op ebay veel goedkopere opties om een gewone camera op je fiets te schroeven.
Dan koop je de tripod mount voor 10 euro en ben je er ook
Zelf gebruik ik ook de combinatie van universeel-buizen-camera-mount > tripod adapter GoPro > GoPro zelf op de racefiets en werkt prima.
Voor de grotere diameters kreeg ik al een rollbar mount dus was niet van toepassing
Voor grote diameters zul je de rollbar mount kunnen nemen. Maar voor op je fiets zijn op ebay veel goedkopere opties om een gewone camera op je fiets te schroeven.
Zelf gebruik ik ook de combinatie van universeel-buizen-camera-mount > tripod adapter GoPro > GoPro zelf op de racefiets en werkt prima.
Voor de grotere diameters kreeg ik al een rollbar mount dus was niet van toepassing
Voo rmontage van mijn GoPro gebruik ik spul van Ram Mounts. Super stabiel en in elk standje in te stellen. Die plastic troep van GoPro is het aanschaffen niet waard, ik heb ook zo'n zadelpen mount, maar dat trilt als de ziekte (mag je zo komen halen als je in de buurt van Eindhoven woont). Vrienden van me hebben de spullen geleend voor een weekje Mallorca:
Ik heb zelf in het bos gefilmt ermee:
Ik heb zelf in het bos gefilmt ermee:
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 03-03-2012 00:04 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik gebruik een rammount voor op mijn mtb. Die zijn awesome!Jasperv6 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:41:
1 handige tip voor die buizen montage:
Beste tweakers,
Het is een beetje off-topic maar ik heb deze winter zowel de GoPro als de Contour Roam geprobeerd en uiteindelijk vanwege de vorm factor, de prijs en het feit dat hij mijn inziens beter beeld geeft in hele lichte omstandigheden (zoals op de piste in de zon) gekozen voor de contour.
Neem hem eens mee in de overwegingen als je op zoek bent naar een dergelijke camera. Ik heb het gevoel dat de GoPro vaak de eerste keus is door alle marketing activiteiten en mensen soms vergeten naar de alternatieven te kijken.
Snel voorbeeldje (en ja ik ben een lompe boer aan het eind en struikel gewoon over mijn eigen voeten
):
Uiteraard even op 1080p zetten voor het meeste kijkplezier!
P.s. Nee, ik heb geen enkel commercieel belang bij contour o.i.d.
Het is een beetje off-topic maar ik heb deze winter zowel de GoPro als de Contour Roam geprobeerd en uiteindelijk vanwege de vorm factor, de prijs en het feit dat hij mijn inziens beter beeld geeft in hele lichte omstandigheden (zoals op de piste in de zon) gekozen voor de contour.
Neem hem eens mee in de overwegingen als je op zoek bent naar een dergelijke camera. Ik heb het gevoel dat de GoPro vaak de eerste keus is door alle marketing activiteiten en mensen soms vergeten naar de alternatieven te kijken.
Snel voorbeeldje (en ja ik ben een lompe boer aan het eind en struikel gewoon over mijn eigen voeten

Uiteraard even op 1080p zetten voor het meeste kijkplezier!
P.s. Nee, ik heb geen enkel commercieel belang bij contour o.i.d.
Ik heb na veel lezen ook gekozen voor de contour. Zeker omdat er toen op het moment dat ik de contour plus kocht nog geen extern mic aansluiting was op de Go pro.
Merk wel dat waar ik hem voor gebruik auto videos het geluid heel snel slecht wordt door de windruis.
Daardoor wou ik zeker een externe mic kunnen aansluiten die ik of beter kan plaatsen of een zeer goede mic kopen die de windruis al verminderd.
Voor de rest zijn bijna alle mogelijkheden het zelfde.
Hier had ik een test video gemaakt even snel wat mount opties geprobeerd. Als hij aan de buitenkant zit merk je snel dat het geluid te slecht wordt zonder de extern mic. Heeft de Go-pro hier ook last van?
Merk wel dat waar ik hem voor gebruik auto videos het geluid heel snel slecht wordt door de windruis.
Daardoor wou ik zeker een externe mic kunnen aansluiten die ik of beter kan plaatsen of een zeer goede mic kopen die de windruis al verminderd.
Hier had ik een test video gemaakt even snel wat mount opties geprobeerd. Als hij aan de buitenkant zit merk je snel dat het geluid te slecht wordt zonder de extern mic. Heeft de Go-pro hier ook last van?
(heb helaas de extern nog niet kunnen testen de auto staat nu in de winter stalling)
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Ik gebruik de Gopro op mijn stokoude Landcruiser. Die gaat niet hard genoeg om windgeruis te veroorzaken denk ik haha, maar sowieso plak ik dat ding alleen buiten als we offroad gaan. Dus ik kan het niet echt zeggen. Volgens mij is een van de verkoopargumenten van Gopro dat je niet zoveel windgeruis hebt. En dat geloof ik ook wel. Maar daarnaast is het geluid nog steeds niet best. Mijn oude diesel Landcruiser vibreert zoveel, zeker met het rijden op offroad wegen dat je toch wel erg veel geluid van de casing en montage arm hoort. Hierbij is wel een aardig verschil of hij op de lange zuignap arm zit (met beduidend veel meer speling) of met een zeer korte arm op een van de 3M-plak dingen waar je hem direct op kan monteren. Een daarvan is midden op mijn motorkap, want achteraf gezien misschien niet echt de handigste plek is bij zo'n auto. Veel vibratie, soms zichtbaar in het beeld, maar wel hoorbaar door het motorgeluid heen.
Ik zal hopelijk binnenkort een film(pje?) kunnen tonen, offroad in Iran.
Soms gebruikte ik ook de waterdichte casing, uit angst voor stof. Dan heb je dus geen windgeruis e.d., maar er blijft maar weinig over van het geluid haha. Het is wel een leuke optie, ik moet hem nog eens op de bumper zetten en dan door een rivier heen gaan.
Soms gebruikte ik ook de waterdichte casing, uit angst voor stof. Dan heb je dus geen windgeruis e.d., maar er blijft maar weinig over van het geluid haha. Het is wel een leuke optie, ik moet hem nog eens op de bumper zetten en dan door een rivier heen gaan.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik heb hem aan de buitenkant vast zitten met een grote zuignap en arm. binnen zit hij op de rolkooi vast geschroefd.!null schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:44:
Ik gebruik de Gopro op mijn stokoude Landcruiser. Die gaat niet hard genoeg om windgeruis te veroorzaken denk ik haha, maar sowieso plak ik dat ding alleen buiten als we offroad gaan. Dus ik kan het niet echt zeggen. Volgens mij is een van de verkoopargumenten van Gopro dat je niet zoveel windgeruis hebt. En dat geloof ik ook wel. Maar daarnaast is het geluid nog steeds niet best. Mijn oude diesel Landcruiser vibreert zoveel, zeker met het rijden op offroad wegen dat je toch wel erg veel geluid van de casing en montage arm hoort. Hierbij is wel een aardig verschil of hij op de lange zuignap arm zit (met beduidend veel meer speling) of met een zeer korte arm op een van de 3M-plak dingen waar je hem direct op kan monteren. Een daarvan is midden op mijn motorkap, want achteraf gezien misschien niet echt de handigste plek is bij zo'n auto. Veel vibratie, soms zichtbaar in het beeld, maar wel hoorbaar door het motorgeluid heen.
jelveen: ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van die video nog érg vind tegenvallen, ook op 1080p.. Toch erg onscherp en compressie.. Was dit voor upload naar youtube ook al zo?
Een vraagje over het opladen van de Gopro. Kan je ook de lader gebruiken van je telefoon? Ik zie dat veel winkels een laderpakket verkopen, maar dit lijken gewoon universele laders, en niet zozeer speciaal voor de Gopro. Vandaar dat ik me afvroeg of een telefoonlader ook gaat lukken.
De Gopro laad je op via de usb-port van de Gopro. Met de gebruikelijke USB mini-B port. Of je dat ding nou met een adaptertje in het stopcontact, een converter in de sigarettenaansluiting in je auto, of met een normaal usb kabeltje naar je laptop oplaad maakt echt niets uit. Wel moet de accu dus altijd via de Gopro worden opgeladen, geen losse lader. (voor zover ik weet)
Nu je het zegt.... Het is wel van mindere kwaliteit dan hier rechtstreeks op mijn laptop. Ik heb ook nog een compilatie van de vakantie op youtube staan die voor mijn gevoel er beter uit ziet terwijl die ivm de ruimte op 720p geschoten is. Misschien heeft youtube met het 1080 filmpje iets raars uitgehaald met converteren.SoaDmaggot schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:50:
jelveen: ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van die video nog érg vind tegenvallen, ook op 1080p.. Toch erg onscherp en compressie.. Was dit voor upload naar youtube ook al zo?
De compilatie op 720:
http://youtu.be/tCSWSzArW20
Ik zoek een hoesje voor mijn hd hero 2, iemand suggesties?
Die ziet er inderdaad wel een stuk beter uit, maar nog niet helemaal zo glamorous als de filmpjes waarmee ze zelf adverteren. Zit er nog veel verschil tussen dat 720p filmpje op youtube en hetgeen dat je zelf op je laptop hebt staan? Uiteraard zal je die filmpjes altijd met een korrel zout moeten nemen, maar vergelijkbare resultaten zijn over het algemeen wel lekker.jelveen schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:28:
[...]
Nu je het zegt.... Het is wel van mindere kwaliteit dan hier rechtstreeks op mijn laptop. Ik heb ook nog een compilatie van de vakantie op youtube staan die voor mijn gevoel er beter uit ziet terwijl die ivm de ruimte op 720p geschoten is. Misschien heeft youtube met het 1080 filmpje iets raars uitgehaald met converteren.
De compilatie op 720:
http://youtu.be/tCSWSzArW20
Het filmpje wat ik op mijn laptop heb staan is iets minder korrelig op de hoge snelheid stukken maar verder aardig het zelfde.
De promo filmpjes van contour zelf zijn inderdaad wel een stuk gelikter. Zit hem misschien ook in de fps, bij de roam kan die niet hoger dan 30 terwijl bij de duurdere gps en plus hij naar 60fps kan (bij 720p).
De promo filmpjes van contour zelf zijn inderdaad wel een stuk gelikter. Zit hem misschien ook in de fps, bij de roam kan die niet hoger dan 30 terwijl bij de duurdere gps en plus hij naar 60fps kan (bij 720p).
Vorige week een GoPro HD Hero2 besteld bij V-nix... Wachten duurt lang, maar wachten is het waard in de zomer op een wakeboard alles filmen :-)
Iemand ervaring met V-nix bestellingen hoelang dit duurt?
[ Voor 5% gewijzigd door dehulk op 07-03-2012 00:34 ]
Tip 1 : USB lader : http://www.dealextreme.co...t-us-uk-eu-au-plugs-65322!null schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:33:
De Gopro laad je op via de usb-port van de Gopro. Met de gebruikelijke USB mini-B port. Of je dat ding nou met een adaptertje in het stopcontact, een converter in de sigarettenaansluiting in je auto, of met een normaal usb kabeltje naar je laptop oplaad maakt echt niets uit. Wel moet de accu dus altijd via de Gopro worden opgeladen, geen losse lader. (voor zover ik weet)
Tip 2 : Standalone lader : http://www.benl.ebay.be/i...ionen&hash=item256a0199f7
Tip 1 had ik het al over, tip 2 wist ik nog niet vanaf. Wel handig want ik heb twee accu's, maar niet echt noodzakelijk.
Een LCD bacpac vind ik ook handig, maar ook niet noodzakelijk, is toch weer 90 euro oid.
Een LCD bacpac vind ik ook handig, maar ook niet noodzakelijk, is toch weer 90 euro oid.
Jaa heel veel windgeruis... Monteer hem in een open auto tussen de rolbeugels en na 100km/h is het wel afgelopen met AL het geluid. Dat met een uitlaat met nog maar 1 demper en geen katDark Angel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:42:
Ik heb na veel lezen ook gekozen voor de contour. Zeker omdat er toen op het moment dat ik de contour plus kocht nog geen extern mic aansluiting was op de Go pro.
[video] (heb helaas de extern nog niet kunnen testen de auto staat nu in de winter stalling)
Denk zelf de Rode stereomic. De oude (langwerpige) of de nieuwe (bol) moet ik nog even zien.
Dan maar achter het raam monteren en flinke verlengkabel erbij ofzo.
Zo ga ik het doen denk ik
Verwijderd
YouTube: Dolomitit Timelaps Cloudy Day
Timelapsjes, ook een erg leuke functie! Deze is alleen zo 'statisch' vroeg me af hoe mensen het voor elkaar krijgen om er wat beweging in te stoppen, is via softe of harde ware gedaan?
Timelapsjes, ook een erg leuke functie! Deze is alleen zo 'statisch' vroeg me af hoe mensen het voor elkaar krijgen om er wat beweging in te stoppen, is via softe of harde ware gedaan?
Zie pagina 10 in dit topic vriend.
[ Voor 4% gewijzigd door BamiHap op 07-03-2012 19:46 ]
Ik heb nu een chineese klone (Dealextrem) gekocht van de Rode mic en 1.5 lange verleng kabel. Dan kan de camera op het dak of aan de zijkant en het geluid mooi van binnen uit wind vrij worden opgenomen.Jasperv6 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:16:
[...]
Jaa heel veel windgeruis... Monteer hem in een open auto tussen de rolbeugels en na 100km/h is het wel afgelopen met AL het geluid. Dat met een uitlaat met nog maar 1 demper en geen katWil ook graag een externe mic aanschaffen.
Denk zelf de Rode stereomic. De oude (langwerpige) of de nieuwe (bol) moet ik nog even zien.![]()
Dan maar achter het raam monteren en flinke verlengkabel erbij ofzo.
Zo ga ik het doen denk ik
Heb er daar ook een in bestelling staan. Kreeg gisteren een mail van ze dat vrijdag nieuwe vooraad krijgen en dan op volgorde van besteldatum gaan versturen. Als het mee zit komt hij zaterdag dan met de post mee.dehulk schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:34:
Vorige week een GoPro HD Hero2 besteld bij V-nix... Wachten duurt lang, maar wachten is het waard in de zomer op een wakeboard alles filmen :-)
Wel netjes dat ze er een waardecheque van een tientje bij doen.
Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!
Ik heb ook de mijne bij Vnix besteld. Ze zeiden dat het eerst 3 dagen zou duren, toen een week en dat werden er uiteindelijk 3.... En ik moest zelf steeds contact met ze opnemen voor een status update...
nee ik zou niet zo heel snel weer wat bij Vnix bestellen, die extra's vielen me ook zwaar tegen m.b.t. de kwaliteit...
Volgende keer ga ik gewoon naar een camerashop of surfshop die ze heeft.
nee ik zou niet zo heel snel weer wat bij Vnix bestellen, die extra's vielen me ook zwaar tegen m.b.t. de kwaliteit...
Volgende keer ga ik gewoon naar een camerashop of surfshop die ze heeft.
Ik ben ook wezen timelapsen met de Gopro op de motorkap. Heeft wel leuke effecten, maar eigenlijk moet ik wel concluderen dat je hem daarvoor toch op 1 per seconde moet kunnen zetten, en het kan pas vanaf iedere 2 seconden. Dat mis je wel echt voor een soepel timelapse filmpje op de auto. Nog steeds is het grappig.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:16:
YouTube: Dolomitit Timelaps Cloudy Day
En je kunt natuurlijk ook gewoon een uur opnemen en het gigantisch versnellen, dan is het wel soepel.
Gewoon de HERO2 kopen, zet je m op 0,5 seconde interval, probleem opgelost ;)!!null schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:56:
[...]
Ik ben ook wezen timelapsen met de Gopro op de motorkap. Heeft wel leuke effecten, maar eigenlijk moet ik wel concluderen dat je hem daarvoor toch op 1 per seconde moet kunnen zetten, en het kan pas vanaf iedere 2 seconden. Dat mis je wel echt voor een soepel timelapse filmpje op de auto. Nog steeds is het grappig.
En je kunt natuurlijk ook gewoon een uur opnemen en het gigantisch versnellen, dan is het wel soepel.
Die was er toen nog niet
(denk ik) en ik ga geen nieuwe kopen.
Okee ben benieuwd naar wat filmpjes. Ik wil echt een kwalitatief goeie mic hebben. Kan ik op meetings ook uitlaat geluid van anderen opnemen e.d.Dark Angel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:31:
[...]
Ik heb nu een chineese klone (Dealextrem) gekocht van de Rode mic en 1.5 lange verleng kabel. Dan kan de camera op het dak of aan de zijkant en het geluid mooi van binnen uit wind vrij worden opgenomen.
Rode video mic is een shotgun/richtmic. dus ga sws voor de Stereo variant. Maar twijfel tussen de ouwe en de nieuwe. Scheelt 30 euro.. Gelukkig betaald pa de helft want het zijn dure dingen

Heb je hem al eens buiten op de auto gehad op de snelweg? (+100 km/h)
Ga denk ik voor de zekerheid maar een koortje maken voor als hij eraf valt bij 180...
Vorige week voor het eerst mijn Go Pro Hero HD2 geprobeerd tijdens wintersport in oostenrijk.
Heb mijn go pro gekocht via ebay van iemand uit oostenrijk,
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_78s0znKvdQ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_78s0znKvdQ]
Welke heb je precies gehaald (link)?Dark Angel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:31:
[...]
Ik heb nu een chineese klone (Dealextrem) gekocht van de Rode mic en 1.5 lange verleng kabel. Dan kan de camera op het dak of aan de zijkant en het geluid mooi van binnen uit wind vrij worden opgenomen.
Waarom willen mensen nou altijd filmpjes sneller afspelen als ze deze niet van een statief af hebben gefilmd?! Zo vreselijk jammersk0o schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:55:
Vorige week voor het eerst mijn Go Pro Hero HD2 geprobeerd tijdens wintersport in oostenrijk.
[video]
Ik word er persoonlijk kostmisselijk van om die triltroep te kijken en dat terwijl ik echt een groot fan ben van GoPro

hebben jullie dit al gezien ?

http://kck.st/xlqKNz

http://kck.st/xlqKNz
[ Voor 32% gewijzigd door dodge_911 op 10-03-2012 01:29 ]
NICE!!
Precies wat ik ook zoek. Support hem wel ff
Hoop dat hij er komt en dan beetje schappelijk prijsje rond de 50 euro
Precies wat ik ook zoek. Support hem wel ff

Ik denk niet dat het voor die prijs haalbaar is...Jasperv6 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:59:
NICE!!
Precies wat ik ook zoek. Support hem wel ff![]()
Volledige kit kost 328$...
Ja zag het ook al. Beetje jammer dat zo´n case duurder dan de GoPro zelf is..
Verwijderd
YouTube: Wintersport 2012 (GoPro HERO2): Flachau - Wagrain - Zauchensee
Voor de wintersport ook een GoPro HERO2 aangeschaft, bij V-Nix (kon hem na 2 dagen al ophalen
Tevens ook de eerste keer dat ik wat bewerkt heb.
Ik had trouwens erg vaak last van damp binnen de behuizing en daardoor een erg vaag beeld wat toch best zonde is.. Teken dat de housing niet helemaal waterdicht is? Zijn hier oplossingen voor?
Voor de wintersport ook een GoPro HERO2 aangeschaft, bij V-Nix (kon hem na 2 dagen al ophalen
Ik had trouwens erg vaak last van damp binnen de behuizing en daardoor een erg vaag beeld wat toch best zonde is.. Teken dat de housing niet helemaal waterdicht is? Zijn hier oplossingen voor?
In mijn oriëntatie naar een camera, wat waarschijnlijk de Hero2 gaat worden, kwam ik de anti-fog inserts tegen:
http://gopro.com/camera-accessories/anti-fog-inserts/
http://gopro.com/camera-accessories/anti-fog-inserts/
Opzich leuk gedaan, maar je kon t net zo goed een 'bierdrink edit' noemen :P! En waarom heb je voor die vignette gekozen, lijkt mij namelijk een beetje overdone, of vind je dat zelf mooiVerwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:45:
YouTube: Wintersport 2012 (GoPro HERO2): Flachau - Wagrain - Zauchensee
[video]
Voor de wintersport ook een GoPro HERO2 aangeschaft, bij V-Nix (kon hem na 2 dagen al ophalen![]()

Verwijderd
Haha dat was ook het idee vooral achter het tweede deel.WardKuipers schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:13:
[...]
Opzich leuk gedaan, maar je kon t net zo goed een 'bierdrink edit' noemen :P! En waarom heb je voor die vignette gekozen, lijkt mij namelijk een beetje overdone, of vind je dat zelf mooi? Oh en laatste vraag, heb je Aziatische roots oid, kon t aantal peacesigns niet meer bijhouden
Dat Vignette is inderdaad wat veel maar vond het ook wel weer mooi. Misschien dat wanneer ik wat vaker heb bewerkt dat ik er ook zo over denk hoor, naar het is mijn eerste edit dus een 'probeersel', vond het wel wat hebben.
En nee, Fries
OT: Iemand een idee of http://gopro.com/camera-accessories/anti-fog-inserts/ deze goed werken?
Edit: zie nu dat iemand mij voor was met de fog-inserts. Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 11:01 ]
Terwijl de meeste mensen hier de GoPro voor wintersport gebruiken, gebruik ik em om te "urbexen" in combinatie met de headstrap 
Ik liep vandaag bij Xenos naar binnen en zag daar deze liggen.Rep1v schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:47:
Laatst was ik wat naar time-lapse mogelijkheden aan het zoeken en toen kwam ik dit tegen.
http://www.getawaymoments...p-and-easy-ikea-time.html
[afbeelding]
http://www.ikeahackers.ne...en-timers-shoot-time.html
[video]
Kookwekker:

Met GoPro (nu nog los er op):

Onderkant met magneet sticker:

Voor €2,99 leuk alternatief voor de Ikea kookwekker.
Thnx voor de tip!
Heb net een Hero2 Outdoor gekocht, na lang wikken en wegen
Zo dan maar even langs de Xenos, panned timelapses zie ik namelijk wel zitten.
Ik ga vooral op de fiets tour. Ik twijfel daarbij nog tussen helm-mount en stuur, maar dat wordt een kwestie van experimenteren denk ik.
Heb net een Hero2 Outdoor gekocht, na lang wikken en wegen
Zo dan maar even langs de Xenos, panned timelapses zie ik namelijk wel zitten.
Ik ga vooral op de fiets tour. Ik twijfel daarbij nog tussen helm-mount en stuur, maar dat wordt een kwestie van experimenteren denk ik.
Weet iemand nog een goedkoop adresje voor een nieuwe lens (van de behuizing)? Tijdens het karten is de camera een keer gevallen met de bolle lens op het asfalt. Nu zitten er lichte krasjes op, en helaas zichtbaar als een wazige vlek op de opnames.
Ik heb een vervangende lens besteld via een eBay-er uit Israel a 7,-, maar dat kan nog wel 3 weken duren. In NL verkopen ze alleen repair sets met 2 lenzen voor 25,-. Behoorlijk prijzig, dus ik was benieuwd of jullie ervaring hebben met een bepaalde winkel/website?
Ik heb een vervangende lens besteld via een eBay-er uit Israel a 7,-, maar dat kan nog wel 3 weken duren. In NL verkopen ze alleen repair sets met 2 lenzen voor 25,-. Behoorlijk prijzig, dus ik was benieuwd of jullie ervaring hebben met een bepaalde winkel/website?
Thanks voor de tip, erg leuk voor time lapseGutteguttegut schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:32:
[...]
Ik liep vandaag bij Xenos naar binnen en zag daar deze liggen.
Kookwekker:
[afbeelding]
Met GoPro (nu nog los er op):
[afbeelding]
Onderkant met magneet sticker:
[afbeelding]
Voor €2,99 leuk alternatief voor de Ikea kookwekker.
enige nadeel is het tikkende kookwekker geluid.
maar voor de rest leuk ding