Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LikeAKing
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-09 20:08
Ik heb 5 characters rond level 20 en ik heb al het gevoel dat er amper een endgame in zit. :P

• Devata
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:24
quote:
martijn1991psv schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:44:
Na redelijk wat gespeeld te hebben ben ik toch wel beetje klaar met guild wars 2 nu. Er is niet veel meer te doen. Het goede aan WoW was dat je progressie kon maken op het hoogste level. Je hebt bij gw2 al vrij snel alles op exotic en dan zou je eventueel nog voor het legendary wapen kunnen gaan maar dat kost te veel tijd en het is bijna onhaalbaar imo.

~
Hoewel ik het met de meeste hier eens ben dat je misschien te snel levelt (en misschien beter niet direct voor world completion kan gaan zodat je op een 2e char ook nog nieuw gebied kunt ontdekken) en daardoor wat mist zie ik wel het probleem waar je tegenaan loopt. Sterker nog, tijdens de bta (16 jul) heb ik dit al aangeduid als een van de mogelijke valkuilen. http://www.gw2nl.nl/forum...t=607&hilit=Valkuilen Het gaat zich in dat stuk dan voornamelijk om het beloningssysteem,

En helemaal eerlijk is het ook niet om te zeggen "tja had je maar niet zo snel moeten levelen" tenslotte speelt iedereen op een andere manier (iets waar ArenaNet zegt op te letten). Ook mensen die wel rushen moeten dit spel leuk kunnen en blijven vinden.

Zelf ben ik niet iemand die snel levelt en hoewel ik me nog altijd prima vermaak in GW2 zijn de elementen waar ik me in WoW mee vermaakte ook totaal verdwenen. Daar was ik bezig met engineering, zo'n profession bestaat niet meer. Daarbij had je voor crafts/professons vaak ook speciale recepten nodig waarvoor je of moest grinden, of een dungion moest doen of een questlijn gaan doen (waardoor je dus gevarieerd bezig was) en in GW2 is dat systeem veranderd waardoor je niet op zoek hoeft te gaan naar recepten in dungions enz, je hoeft alleen voor ingredienten te grinden, dan wel voor goud te grinden en het zo via de TP te kopen.

Iets anders waar ik me mee bezig hield in WoW was het verzamelen van companions / mini's en mounts. Daar is in GW2 ook weinig voldoening mee te krijgen. Met wat goud koop je ze zo allemaal van de TP. Waren er in WoW sommige pets zo zeldzaam dat ze niet op de AH stonden of te duur waren, je kon altijd zelf hem proberen te krijgen door dungions enz te doen.

Tenslotte zocht ik naar speciale pets voor mijn hunter, hoe specialer hoe beter. Als je de vraag kreeg.."where did you get that pet" wist je dat hij uniek genoeg was. En ook dit element is weg in GW2. Je hebt een lijst voorgedefinieerde pets waar je in alle gevallen (HoM nagelaten) maar heen hoeft te te lopen en op "f" hoeft te klikken. Uiteindelijk zijn ze allemaal redelijk eenvoudig te krijgen. Je hebt dan ook nooit meer het gevoel.. hoe komt hij aan die pet?:O

Uiteraard deed ik al deze dingen tussen het questen / levelen door. Al was ik nog het meest daar mee bezig.

En is grinding dan weg uit GW2? Nee, nu grind je voor 'punten' dan wel goud.

Toch vermaak ik me nog prima.. Zou dit spel het zelfde bieden als WoW minus de zojuist opgenoemde elementen dan had ik waarschijnlijk afgehaakt, echter vermaak ik prima door wat events te doen (bieden helaas wel veel minder diepgang als gewone quests), hartjes, en de wereld te verkennen. De wereld is veel mooier WoW al heeft het soms iets minder sfeer en het wooow effect dat ik had toen ik voor het eerst in Winterspring kwam heb ik nog niet gehad (er is dus geen plek waar ik graag naar terug wil, puur om er te zijn, wat ik bij Winterspring wel heb (ja niet had maar heb, als ik ooit het spel weer speel zal ik zeker weer even langs Wintersrping gaan)).

Echter piet het spel naast de genoemde vergelijkbare elementen ook WvW en jumping puzzels die mij bezig kunnen houden. Daarnaast steek ik veel tijd in de guild wat ik ook erg leuk vind. Ik hoop echter wel dat tegen de tijd dat ik 2 karakters level 80 heb ArenaNet de hier beschreven punten heeft verbeterd. Niet alleen omdat ik me dan kan blijven vermaken maar omdat een groot deel van de mensen (waarvan er nu al wat afhaken) zich moeten kunnen blijven vermaken wilt GW2 net als WoW nog jaren mee gaan.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:01

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Devata schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:33:
[...]

Je hebt een lijst voorgedefinieerde pets waar je in alle gevallen (HoM nagelaten) maar heen hoeft te te lopen en op "h" hoeft te klikken.
Op "f" drukken helpt beter. Zie, er is wel uitdaging :D

Voor de rest ben ik het eens me je statment hoor, op de legendary weapons na is er eigenlijk niets waar je echt uniek mee kunt zijn. Boeit mij wat minder dan anderen maar ik kan me iets voorstellen bij de mening.

Wat ik wel leuk vind is dat je door de dyes en transmutation stones vrijwel eindeloos kunt variren qua looks van je gear, zo kun je wel degelijk unieke looks bereiken. Zo heb ik al lui langs zien komen die hun medium armour zo dicht mogelijk bij dat van Assassins Creed probeerden te maken, dat soort dingen vind ik geweldig.

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 25-09-2012 09:41 (80%)

"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."

• LikeAKing
Levelen doe je hier niet tegen mobs te vecht, soms level je ontzettend snel (geluk met events) en zo kan je soms amper levelen. ): Ik heb nog steeds geen idee hoe je zo snel levelt, 4 renown hearts is van lvl 8 naar 9, for example. Dat duurt toch veel te lang?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
LikeAKing schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:45:
Levelen doe je hier niet tegen mobs te vecht, soms level je ontzettend snel (geluk met events) en zo kan je soms amper levelen. ): Ik heb nog steeds geen idee hoe je zo snel levelt, 4 renown hearts is van lvl 8 naar 9, for example. Dat duurt toch veel te lang?
Hoezo duurt dat te lang dan? 4 renown hearts doe je makkelijk binnen een uur. Is er een event aan de gang bij zo'n hartje dan pak je dat event mee (krijg je daarvan al een sloot XP) en voldoe je vaak automatisch de vraag van het renown heart (en krijg je nog een sloot XP) en dan gaat het nog veel sneller dan dat uur. Spaar je wat crafting materials op tot je even door kunt craften dan krijg je daarna soms meerdere levels in 5 minuten werk. Levelen is eerder te makkelijk dan te moeilijk en hoe dan ook niet het doel van dit spel. Geniet nou maar van de weg naar lvl80, het spel begint niet (zoals WoW) bij max level maar gewoon bij lvl1.

"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."

• Freakiebeakie
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-09 11:23
in guildwars 1 kreeg je alleen pets van je characters verjaardaag en pas veel later kwam de black moa chick, een mini die je zelf moest zien te krijgen door ergens een ei te zoeken , een kistje om het in te stoppen , voer etc en dan uiteindelijk kon je met je verzamelde spulletjes naar sorrow furnice om je door de eindbaas met lava te laten overgieten wat er dan voor zorgde dat de pet uit zijn ei kwam, dit gaat vast ook in guildwars2 gebeuren . ik vind echt dat sommige mensen het spel te weinig credit geven , het vergelijken met een spel wat al 8 jaar draait en dan zeuren dat het niet zoveel inhoud heb. dat had het eerste deel van guildwars 1 of wow ook niet toen het uitkwam, dat komt met expansions . enigste wat ik aan te merken heb op guildwars 2 zijn de bugged events en voor sommige mensen bv de personal story die continue bugged raakt waardoor ze niet verder kunnen gaan. voor de rest vind ik het een erg goed eerste deel van het spel

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-10 16:43

Weakling

available in strong mint

quote:
Devata schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:33:
Ik hoop echter wel dat tegen de tijd dat ik 2 karakters level 80 heb ArenaNet de hier beschreven punten heeft verbeterd. Niet alleen omdat ik me dan kan blijven vermaken maar omdat een groot deel van de mensen (waarvan er nu al wat afhaken) zich moeten kunnen blijven vermaken wilt GW2 net als WoW nog jaren mee gaan.
Gaat op de meeste punten niet gebeuren.

Bij GW2 staan niet de stats en gear voorop, maar je eigen skills en wat je onderweg allemaal meemaakt en doet. Endgame begint zodra je je karakter aanmaakt. Waarom WoW het al zolang volhoudt is omdat ze daar wel telkens de spelers een nieuwe koekje voor de neus houden.

Heel dat spel is er op toegespitst om de beste en mooiste gear te halen en als je die eenmaal na een paar weken/maanden grinden hebt, brengt Blizzard weer een update uit met net iets betere/mooiere gear en begint het circus weer van voren af aan. GW2 werkt niet zo en zal dat ook nooit gaan doen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• LikeAKing
quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:49:
[...]

Hoezo duurt dat te lang dan? 4 renown hearts doe je makkelijk binnen een uur. Is er een event aan de gang bij zo'n hartje dan pak je dat event mee (krijg je daarvan al een sloot XP) en voldoe je vaak automatisch de vraag van het renown heart (en krijg je nog een sloot XP) en dan gaat het nog veel sneller dan dat uur. Spaar je wat crafting materials op tot je even door kunt craften dan krijg je daarna soms meerdere levels in 5 minuten werk. Levelen is eerder te makkelijk dan te moeilijk en hoe dan ook niet het doel van dit spel. Geniet nou maar van de weg naar lvl80, het spel begint niet (zoals WoW) bij max level maar gewoon bij lvl1.
Ik heb zo'n 5 characters @ lvl 15 / 20, en al mijn vrienden hebben bijna een lvl 80 character. D:
Ik wil ook dungeons doen, tokens verzamelen en vette armor halen.

• Freakiebeakie
quote:
LikeAKing schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:54:
[...]

Ik heb zo'n 5 characters @ lvl 15 / 20, en al mijn vrienden hebben bijna een lvl 80 character. D:
dan moet je je op 1 character focussen ipv 5 8)7 |:(

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
LikeAKing schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:54:
[...]

Ja da's jouw keus (altoholic, ik ken het... heb 1 character op 50-ish, 1 op 40 en 3 in de range 11-20) om niet te rushen en de keus van je vrienden om dat wel te doen. Uiteindelijk vervelen je vrienden zich straks de tering en heb jij lol in het spel.

• LikeAKing
quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:55:
[...]

dan moet je je op 1 character focussen ipv 5 8)7 |:(
Ik vond het lastig om een class te kiezen. Eerst was ik een Sylvarie Ele, toen Norn Ranger, daarna Asura Mesmer, vervolgens een Charr Necromancer en nu een Human Thief. Ik denk dat ik voor de thief ga, ookal voelt de thief wat zwakjes op low level. 20 damage per auto attack maakt het pve gedeelte soms wel lastig.

• StarWolfer
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-10 13:17
quote:
[...]
Toch gaat het te snel, naar mijn beleving, dat ben ik met ze eens. Ik ben nu level 72 Thief, bijna niets van de Storyline gedaan - zit nog steeds in Divinity Reach met Human storyline quests - en het enige wat ik doe is maps voltooien Hearts/IP/Vista's, altijd onder mijn level om crafting spullen te krijgen die ik nodig heb voor crafting lvl 150 / 200, ieder dag de daily, en laat de gebieden 60/65+ volledig links liggen... In theorie zou het dan langzamer moeten gaan, maar ik ging gisteren van 68 naar 72 in 2/3 uurtjes (heb ook gecraft / gediscovered...) . Toch maar een extra character aanmaken denk ik :| . Het gaat me te snel ?

• Kohaku
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 18:43
Toch hoef je niet te rushen om snel level 80 te zijn. Ik heb twee weken niet gespeeld en zit toch ook al op lvl 46 en lvl 23 en ik ben niet eens zover met mijn crafting dus daar kan ik ook nog XP mee pakken als ik zou willen.

Kohaku wijzigde deze reactie 25-09-2012 10:08 (2%)
Reden: Aanvulling

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tommie2006-2749/hero/789223

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
StarWolf schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:58:
[...]

Toch gaat het te snel, naar mijn beleving, dat ben ik met ze eens. Ik ben nu level 72 Thief, bijna niets van de Storyline gedaan - zit nog steeds in Divinity Reach met Human storyline quests - en het enige wat ik doe is maps voltooien Hearts/IP/Vista's, altijd onder mijn level om crafting spullen te krijgen die ik nodig heb voor crafting lvl 150 / 200, ieder dag de daily, en laat de gebieden 60/65+ volledig links liggen... In theorie zou het dan langzamer moeten gaan, maar ik ging gisteren van 68 naar 72 in 2/3 uurtjes (heb ook gecraft / gediscovered...) . Toch maar een extra character aanmaken denk ik :| . Het gaat me te snel ?
Dat is ook mijn punt, dat het eerder te snel dan te langzaam gaat! Overigens word je gedownscaled als je naar lower-lvl-gebieden gaat en je krijgt gewoon XP en loot naar je eigenlijke level. Je levelt daar niet (veel) trager dan in gebieden die voor je eigen level gemaakt zijn. Als je naar gebieden gaat die eigenlijk 1-2 levels boven je eigen level zitten gaat het wel nog VEEL harder!

Overigens is crafting XP echt waanzinnig, mijn lvl20 thief heb ik op lvl 14 ofzo bij een Jewel Crafting station geparkeerd en die heeft dus 6 levels XP gekregen door te craften met materialen die worden gefarmd op mijn hogere level characters. Zelf is ie dus lvl20 maar hij maakt jewelry die pas met lvl50 bruikbaar zijn :D

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 25-09-2012 10:06 (12%)

• Devata
quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:37:
op de legendary weapons na is er eigenlijk niets waar je echt uniek mee kunt zijn. Boeit mij wat minder dan anderen maar ik kan me iets voorstellen bij de mening.

Wat ik wel leuk vind is dat je door de dyes en transmutation stones vrijwel eindeloos kunt variren qua looks van je gear, zo kun je wel degelijk unieke looks bereiken. Zo heb ik al lui langs zien komen die hun medium armour zo dicht mogelijk bij dat van Assassins Creed probeerden te maken, dat soort dingen vind ik geweldig.
De kleuren en de transmutation stones zijn inderdaad een geweldige vinding hiervoor. Zelf was ik in WoW dan wel weer wat minder op de armor gefocust maar dit is zeker een voordeel. Zo werd er gister 'geklaagd' dat de light armor zo mooi was maar zo nutteloos... tjah dan zijn die transmutation stones dus een uitkomst.
quote:
Geniet nou maar van de weg naar lvl80, het spel begint niet (zoals WoW) bij max level maar gewoon bij lvl1.
Zoals ik juist vertelde vermaakte ik me in WoW prima zonder op het max level te zitten. Het is dus niet terecht om te stellen dat WoW het hoogste level verwijst, wel komt er telkens (bij elk level) nieuwe content beschikbaar wat bij GW2 wat minder het geval is. Maar voor de mensen die snel levelen bied WoW kennelijk (ik ben niet een van zo'n personen) wel iets dat GW2 kennelijk (nog) niet bied.

Devata wijzigde deze reactie 25-09-2012 10:43 (43%)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Devata schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:14:
[...]

wel komt er telkens nieuwe content beschikbaar wat bij GW2 wat minder het geval is
Als je de headstart meetelt spelen we vandaag een maand. Dat er nu nog geen nieuwe content is, kan amper als een verrassing komen he. :P

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22-10 14:37
quote:
Devata schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:14:
[...]

Zoals ik juist vertelde vermaakte ik me in WoW prima zonder op het max level te zitten. Het is dus niet terecht om te stellen dat WoW het hoogste level verwijst, wel komt er telkens nieuwe content beschikbaar wat bij GW2 wat minder het geval is. Maar voor de mensen die snel levelen bied WoW kennelijk (ik ben niet een van zo'n personen) wel iets dat GW2 kennelijk (nog) niet bied.
Het spel is net een maand uit, hoe kan je dan beginnen over het releasen van nieuwe content... 8)7 Ze zijn nog veel te druk met de bugs er uit polijsten. Net of Blizzard iedere week nieuwe content toevoegd aan WoW.

• Devata
quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:16:
Als je de headstart meetelt spelen we vandaag een maand. Dat er nu nog geen nieuwe content is, kan amper als een verrassing komen he. :P
En @ MonkeySandwich
En @ LordHades

Ik bedoel, als je op een hoger level kwam, kwam er voor jou nieuwe content, meer mogelijkheden enz. Meer dan bij GW2. Nu krijg je elke 10 levels een nieuwe dungion en een nieuw gebied al kun je gebieden ver boven je eigen level ook al eenvoudig bezoeken.

WoW bood wat dat betreft meer. Zo moest je vaak een bepaalt level zijn wilde je ook echt verder komen met een craft / profession (om eens iets te noemen). Ik heb het niet over nieuwe content vanuit ArenaNet.

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-10 23:57

Korumera

formerly known as: LordHades

quote:
MonkeySandwich schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:21:
[...]

Het spel is net een maand uit, hoe kan je dan beginnen over het releasen van nieuwe content... 8)7 Ze zijn nog veel te druk met de bugs er uit polijsten. Net of Blizzard iedere week nieuwe content toevoegd aan WoW.
Ik ben het hier ook wel beetje mee eens. Ik snap best mensen er andere verwachtingen van hebben of een andere mening dat is allemaal prima, maar om nu al over nieuwe content te beginnen, het duurde in wow ook vrij lang voor dat er nieuwe content aan kwam. En ik heb zelf jaren WoW gespeeld dus weet prima waar ik het over heb, maar goed ieder zijn ding natuurlijk, maar dit zijn van die gesprekken/discussies zonder einde daar kan je wel 3 forums mee vullen als het moet.

• Kohaku
Het duurt/duurde bij WoW ook langer voor je op je maximale level zat en wat je in GW2 ziet met craften is daar inderdaad niet mogelijk, een lvl 10 die lvl 50 spul maakt.

Neemt niet weg dat ik me voorlopig wel vermaak en de tijd neem om te levelen.

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-10 23:57

Korumera

formerly known as: LordHades

Ik was vrij snel level 60 hoor toen hij net uit kwam. Dus dat is maar hoe je het speelt natuurlijk. En nu is het helemaal cookie in WoW als ik paar dagen ga zitten ben je er zo, maar alle games draaien er om hoe je het zelf speelt en ervaart natuurlijk.

• Devata
quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:52:
in guildwars 1 kreeg je alleen pets van je characters verjaardaag en pas veel later kwam de black moa chick, een mini die je zelf moest zien te krijgen door ergens een ei te zoeken , een kistje om het in te stoppen , voer etc en dan uiteindelijk kon je met je verzamelde spulletjes naar sorrow furnice om je door de eindbaas met lava te laten overgieten wat er dan voor zorgde dat de pet uit zijn ei kwam, dit gaat vast ook in guildwars2 gebeuren . ik vind echt dat sommige mensen het spel te weinig credit geven , het vergelijken met een spel wat al 8 jaar draait en dan zeuren dat het niet zoveel inhoud heb. dat had het eerste deel van guildwars 1 of wow ook niet toen het uitkwam, dat komt met expansions . enigste wat ik aan te merken heb op guildwars 2 zijn de bugged events en voor sommige mensen bv de personal story die continue bugged raakt waardoor ze niet verder kunnen gaan. voor de rest vind ik het een erg goed eerste deel van het spel
Ik hoop dat zulke dingen zeker ook gaan komen maar de realiteit van vandaag is dat GW2 zal moeten opboxen tegen dat spel dat 8 jaar draait. Lukt dat niet dan verliest het (zoals vele MMO's) spelers aan bv dat spel met alle gevolgen voor GW2 van dien. Ik geeft het spel genoeg credits maar ben ook realistisch. Ik hoop echt dat GW2 een blijvend succes word maar dan zal het toch echt spoedig met dit soort dingen moeten gaan komen. Er mee komen als een enorme groep al GW2 voor altijd de rug heeft toegekeerd is te laat. Daarbij hadden veel van de door mij opgenoemde zaken gewoon aanwezig kunnen zijn en waren die ook aanwezig bij de release van WoW. Zoals de manier waarop je daar de crafting / profession doet of aan je mini's / companions kan komen.

• Nidhiki
  • Laatst online: 08:07
Nieuwe patchnotes zijn bekend, zag ze via twitter.
Dungeons changes zijn er! :) Je krijgt nu 20 tokens + 40 voor de eerste completion per dag!
Nu voelen dungeon armors iets minder onbereikbaar aan

---- Live For The Music ---- Battle.net Profile ----

• Kohaku
quote:
LordHades schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:26:
Ik was vrij snel level 60 hoor toen hij net uit kwam. Dus dat is maar hoe je het speelt natuurlijk. En nu is het helemaal cookie in WoW als ik paar dagen ga zitten ben je er zo, maar alle games draaien er om hoe je het zelf speelt en ervaart natuurlijk.
Bij mij duurde het redelijk lang maar ik verken alles en ging ook weleens naar een lager level gebied terug om spul te grinden wat ik voor het craften nodig had.
De goede dingen in GW2 zijn ook meteen de zwakke dingen. Iedereen heeft zijn vein, plantjes of bomen. Daardoor heb je een score van 100% met gatheren. Dat is mooi maar aan de andere kant verhoogt het ook de snelheid van het levelen doordat je xp krijgt voor het gatheren en craften. Bij WoW grijp je ook weleens mis en dan moet je wat langer doorlopen om aan je ores of plantjes te komen.
Ga ik naar een lager gebied terug om spul te farmen voor mijn crafting dan maakt dat voor mijn xp niets uit en level je gewoon door. In WoW leverde het minder of geen xp op.
In GW2 zijn de levels lineair wat xp betreft, bij WoW loopt het op naarmate je verder komt al is dat tegenwoordig ook ingeperkt.

Voor mij maakt het niets uit want ik neem de tijd maar ik kan me voorstellen dat anderen, die niet eens gerushed hebben, zich afvragen wat nu te gaan doen.

• Devata
quote:
Weakling schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:53:
[...]

Gaat op de meeste punten niet gebeuren.

Bij GW2 staan niet de stats en gear voorop, maar je eigen skills en wat je onderweg allemaal meemaakt en doet. Endgame begint zodra je je karakter aanmaakt. Waarom WoW het al zolang volhoudt is omdat ze daar wel telkens de spelers een nieuwe koekje voor de neus houden.

Heel dat spel is er op toegespitst om de beste en mooiste gear te halen en als je die eenmaal na een paar weken/maanden grinden hebt, brengt Blizzard weer een update uit met net iets betere/mooiere gear en begint het circus weer van voren af aan. GW2 werkt niet zo en zal dat ook nooit gaan doen.
Zoals ik al heb aangegeven was ik nooit bezig met armor in WoW en ik vermaakte me toch. Maar laten we zeggen (is ook wel zo) dat het zelfde ook geld voor alle andere onderdelen waar ik me wel mee bezig hield (pets, companions en crafting) ook dat systeem gebruikte dan is dat kennerlijk een systeem dat werkt. Als GW2 dan succes wil houden zullen ze dat systeem hier ook moeten introduceren of ook veel spelers gaan verliezen.

Wat ik dan wel anders zou doen dan WoW is dat ik het minder op stats zou richten (wel een beetje) en meer op looks en extra's. Op die manier hou je beide partijen happy. Het geen wat jij nu beschrijft heb ik vaker bij mensen gehoord over WoW als iets negatiefs, en dan specifiek op de stats gericht. Men was een jaar bezig om alle stats vol te hebben, er kwam een nieuwe expansie en ze waren binnen no-time weer niets waart. Plus het feit dat het vergemakkelijkt werd waardoor nieuwe spelers ze ook zo inhaalde.

Als GW2 dat niet gaat doen kan het heel slecht met ze aflopen. En ik hoop dus dat ze het toch zullen gaan doen.

Devata wijzigde deze reactie 25-09-2012 10:36 (3%)

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
quote:
Nidhiki schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:30:
Nieuwe patchnotes zijn bekend, zag ze via twitter.
Dungeons changes zijn er! :) Je krijgt nu 20 tokens + 40 voor de eerste completion per dag!
Nu voelen dungeon armors iets minder onbereikbaar aan
Mja explorable modes dan he... Die zijn niet altijd feest. Ik mag trouwens ook hopen dat ze alle exploits eruit hebben, want een normale dungeon run was er niet meer bij.

Sowieso werd het wel eens tijd voor een server restart, want op Piken Square was liep het aantal vastgelopen events behoorlijk uit de hand. Ook Arah is al ongeveer een week niet meer te spelen.

Maar goed, op zich goede veranderingen natuurlijk.

Trouwens gisteren bezig geweest om Malchor's Leap op 100% te krijgen. Uiteindelijk niet gelukt door een bugged skillpoint, maar tering daar moet je wel masochistisch voor zijn. Die map is echt een royal pain in the ass :)

Morrar wijzigde deze reactie 25-09-2012 10:38 (16%)

• Weakling

Weakling

available in strong mint

Voor de volledigheid voor degene die moeite hebben de patch notes te vinden
https://forum-en.guildwar...Notes-September-25th-2012

Ik hoop dat nu de skill points die ik nog open had staan werken, want dat betekent vanavond in een paar minuten tijd een aantal map completions op rij :)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Freakiebeakie
quote:
Morrar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:35:
[...]

Mja explorable modes dan he... Die zijn niet altijd feest. Ik mag trouwens ook hopen dat ze alle exploits eruit hebben, want een normale dungeon run was er niet meer bij.

Sowieso werd het wel eens tijd voor een server restart, want op Piken Square was liep het aantal vastgelopen events behoorlijk uit de hand. Ook Arah is al ongeveer een week niet meer te spelen.

Maar goed, op zich goede veranderingen natuurlijk.

Trouwens gisteren bezig geweest om Malchor's Leap op 100% te krijgen. Uiteindelijk niet gelukt door een bugged skillpoint, maar tering daar moet je wel masochistisch voor zijn. Die map is echt een royal pain in the ass :)
Idd Orr is echt 1 grote bugg atm , mensen stonden met zn alle op 1 of 2 events te kampen , en als het dan begonw as het ook echt een gekke huis. dat gebied moet het juist hebben van de grote events zodat je eindeloos door het gebied kan blijven rennen en continue van het ene in het andre event valt . als dat gebied goed werkt (was een week geleden zo) dan verdien ik daar echt lachend 5 tot 7 goud per avond alleen maar door events te doen

Bugged skillpoints doen zodra er een server restart is geweest want dan werken ze

Freakiebeakie wijzigde deze reactie 25-09-2012 10:43 (3%)

• InflatableMouse
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:18

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:04:
Dat is ook mijn punt, dat het eerder te snel dan te langzaam gaat! Overigens word je gedownscaled als je naar lower-lvl-gebieden gaat en je krijgt gewoon XP en loot naar je eigenlijke level. Je levelt daar niet (veel) trager dan in gebieden die voor je eigen level gemaakt zijn. Als je naar gebieden gaat die eigenlijk 1-2 levels boven je eigen level zitten gaat het wel nog VEEL harder!

Overigens is crafting XP echt waanzinnig, mijn lvl20 thief heb ik op lvl 14 ofzo bij een Jewel Crafting station geparkeerd en die heeft dus 6 levels XP gekregen door te craften met materialen die worden gefarmd op mijn hogere level characters. Zelf is ie dus lvl20 maar hij maakt jewelry die pas met lvl50 bruikbaar zijn :D
Ik snap dat dus niet. Ik loop continue tegen het punt aan dat ik hartjes moet doen die te hoog zijn. Ik moet dan continue tussen gebieden heen en weer om er een leveltje bij te tikken om weer terug te gaan naar het gebied waar ik bezig was. Dan heb ik een hartje gedaan (dat al 2 levels te hoog was!) en heb ik er geen level bij. Het volgende hartje is dan 3 levels te hoog.

Nu kan ik op zich gewoon mobs aan die 4 of zelfs 5 levels te hoog zijn, maar dat is het punt niet. Als ik er daar 2 of 3 van agro per ongeluk red ik het niet. Caves en dat soort dingen kan ik daar ook wel vergeten.

Ik doe gewoon m'n story en ik ren met events mee. Maar nu lijkt het er op dat ik events moet gaan grinden in een gebied voordat ik naar het volgende hartje kan en dat is gewoon klote. Ik vind het vervelend de hele tijd op en neer te moeten van het ene gebied naar het andere. Ik wil gewoon door kunnen gaan en dit houd mij tegen.

Vinyl collectie!

• Morrar
  • Nu online
Tja het is inderdaad irritant dat bij Cursed Shore alles vastgelopen is. Sommige waypoints zijn daardoor permanent niet te gebruiken waardoor reizen wat lastiger wordt. Wel lijken andere events nu constant te spawnen en die worden dan ook platgefarmed. Bij Shelter's Gate spawnen iedere paar minuten zo'n 300 mobs. Als je daar in volledige MF-set een uurtje farmed haal je met gemak die 5 tot 7 goud en dikke karma en goud. Alleen staan daar dus standaard nu 30 man, dus moet je snel een AOE hebben om de mobs te kunnen taggen voordat ze dood zijn. Ontzettend saai natuurlijk, maar wel het meest efficient.

Ook in een van de 15-25 gebieden in de buurt van de Grove is een kampje dat continue bestookt wordt door bandieten. Die spawnen met drie tegelijk iedere 5 seconden. Als je 1 wave dood hebt, komt de volgende. Kortom ook daar gewoon constante stroom loot, alleen helaas geen XP en karma.

Verder snap ik niet dat ANet geen resets op events heeft gezet, lijkt me nogal een domme fout. Meeste events lopen vast doordat NPCs vast koment te zitten op of in het terrein. Simpele oplossing zou zijn om gewoon de NPC te resetten als het event niet binnen een bepaalde tijd afgerond wordt. Dus escort Pietje van A naar B zou normaal max 5 minuten mogen duren. Is Pietje niet dood en nog niet op B aangekomen na 20 minuten, dan despawn en event timer resetten. Zo simpel, maar kennelijk heeft ANet er niet over nagedacht.

Morrar wijzigde deze reactie 25-09-2012 10:54 (41%)

• Devata
quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:46:
[...]

Ik snap dat dus niet. Ik loop continue tegen het punt aan dat ik hartjes moet doen die te hoog zijn. Ik moet dan continue tussen gebieden heen en weer om er een leveltje bij te tikken om weer terug te gaan naar het gebied waar ik bezig was. Dan heb ik een hartje gedaan (dat al 2 levels te hoog was!) en heb ik er geen level bij. Het volgende hartje is dan 3 levels te hoog.

Nu kan ik op zich gewoon mobs aan die 4 of zelfs 5 levels te hoog zijn, maar dat is het punt niet. Als ik er daar 2 of 3 van agro per ongeluk red ik het niet. Caves en dat soort dingen kan ik daar ook wel vergeten.

Ik doe gewoon m'n story en ik ren met events mee. Maar nu lijkt het er op dat ik events moet gaan grinden in een gebied voordat ik naar het volgende hartje kan en dat is gewoon klote. Ik vind het vervelend de hele tijd op en neer te moeten van het ene gebied naar het andere. Ik wil gewoon door kunnen gaan en dit houd mij tegen.
Besteed je weinig tijd aan crafting en je personal story? (zoals ik) dan is het verstandig om in het begin 2 volledige startgebieden (plus stad) te voltooien (100%) alvorens verder te trekken naar een hoger gebied. Daarna blijft alles redelijk op niveau met je level.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:21

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:46:
[...]

Het eerste wat je moet doen is vergeten dat er quests zijn. Want die zijn er niet. Die hartjes geven een vullen aan de wereld. En zijn een leuke manier om overal merchants neer te planten. Je zult er niet hard op levelen. Je levelt het makkelijkst door gewoon niet efficint de kaart 100% compleet te maken. Ga verzamelen, ga jagen. Ga dingen maken.

En als je dat "zwerven" niet leuk vindt, dan denk ik niet dat je veel aan GW2 zult vinden. Want aangezien er geen quests (in de klassieke vorm) zijn, zul je je XP moeten krijgen door andere dingen te doen. In de meeste MMORPG's krijg je je XP met name door quests, in GW2 krijg je het met name door alle andere dingen: jagen, verzamelen, spulletjes maken, andere mensen reviven....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• StarWolfer
quote:
Devata schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:51:
[...]
Besteed je weinig tijd aan crafting en je personal story? (zoals ik) dan is het verstandig om in het begin 2 volledige startgebieden (plus stad) te voltooien (100%) alvorens verder te trekken naar een hoger gebied. Daarna blijft alles redelijk op niveau met je level.
Eens met Devata. zoals ik hierboven schreeft gaat het bij mij juist zo/(te) hard, omdat ik onder mijn level speel / bewust die gebieden opzoek. Dus alle starter area's van 1-15 en 15-25 eerst volledig 100% afwerken, en daar rondom zitten de hoofdsteden waarvan je alle waypoints/IP's/Vista's kunt doen. In al die gebieden vind je veel crafting spullen / kun je salvagen, die je juist in het begin nodig hebt, en wat je massa's xp oplevert (discoveries gaan vreselijk hard).

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:51:
[...]
In de meeste MMORPG's krijg je je XP met name door quests, in GW2 krijg je het met name door alle andere dingen: jagen, verzamelen, spulletjes maken, andere mensen reviven....
En alles verkennen, POI en vista's, jumping puzzles... Verder krijg je een heleboel XP als je de daily achievement binnenharkt en dat is echt een eitje. Mocht je die telkens mislopen dan zou je even moeten zien wat er ontbreekt (bv nog even een extra enemy type opzoeken om te killen of bewust een event zoeken zodat je er 5 gedaan hebt) maar mijn ervaring is dat je die meestal automatisch wel haalt, behalve als je in een zone zit waar 80% van de events bugged is (wel eens gehad ja).

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:11:
[...]

En alles verkennen, POI en vista's, jumping puzzles... Verder krijg je een heleboel XP als je de daily achievement binnenharkt en dat is echt een eitje. Mocht je die telkens mislopen dan zou je even moeten zien wat er ontbreekt (bv nog even een extra enemy type opzoeken om te killen of bewust een event zoeken zodat je er 5 gedaan hebt) maar mijn ervaring is dat je die meestal automatisch wel haalt, behalve als je in een zone zit waar 80% van de events bugged is (wel eens gehad ja).
Ik zag gisteren na anderhalf uur in Lornar nog steeds op maar 3 events. Dus even naar m'n Charr in Ascalon, binnen 5 minuten was ik weer terug in Lornar met 5 events done :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Maar dat vind ik dus het punt, ik vind niet dat ik start gebied van een ander ras verplicht moet doen. Dat betekent simpel dat je met elke alt altijd hetzelfde moet doen. De start gebieden zijn juist leuk omdat ze anders zijn en als je dat met elk character allemaal meot doen ... ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Ik vind het ook raar (en ik denk ook dat dat niet zo is) dat je verplicht alle mappen op 100% moet krijgen en dat je verplicht bent jumping puzzles te doen.

Craften geloof ik wel dat dat er bij hoort en eerlijk is eerlijk, dat doe ik niet want ik heb daar echt een bloedhekel aan :). Ik erger me mateloos aan elke vorm van crafting en gathering, in welke MMO dan ook. Je poppetje is ook een enorm kneusje, want elke keer dat je iets gathered verniel je een gereedschap. Je meot er dan ook honderden bij je hebben ... wat een onzin is dat zeg ... :|

Vinyl collectie!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:30:
Maar dat vind ik dus het punt, ik vind niet dat ik start gebied van een ander ras verplicht moet doen. Dat betekent simpel dat je met elke alt altijd hetzelfde moet doen. De start gebieden zijn juist leuk omdat ze anders zijn en als je dat met elk character allemaal meot doen ... ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Ik vind het ook raar (en ik denk ook dat dat niet zo is) dat je verplicht alle mappen op 100% moet krijgen en dat je verplicht bent jumping puzzles te doen.

Craften geloof ik wel dat dat er bij hoort en eerlijk is eerlijk, dat doe ik niet want ik heb daar echt een bloedhekel aan :). Ik erger me mateloos aan elke vorm van crafting en gathering, in welke MMO dan ook. Je poppetje is ook een enorm kneusje, want elke keer dat je iets gathered verniel je een gereedschap. Je meot er dan ook honderden bij je hebben ... wat een onzin is dat zeg ... :|
Ik heb de starter gebieden niet gedaan en zat toch continue onder m'n level. En Jumping puzzles zijn niet verplicht. De kaart 100% halen ook niet. Maar wat wel aan te raden is, is om alles te doen en niet te focussen op maar 1 aspect van het spel. Als je zowel gatheren, als craften, en dynamic events niet leuk vindt, ja, dan zal je problemen hebben met levelen.... Met gatheren krijg je toch wel heel veel XP hoor. En zonder gatheren ook geen daily die ook een flinke hoeveelheid XP geeft...

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
quote:

Tja, je geeft het zelf al aan. Je vindt dingen waar je XP voor ontvangt niet leuk. Geen gathering, crafting, exploring, vista's, jumpingpuzzles, achievements, PoI's, events, PvP, WvWvW.

Als je alleen Hearts en Story gaat doen, dan heb je de kans dat je wat tekort gaat komen inderdaad. Dan is wellicht GW2 ook niet de game voor jou.

Ik heb ook geen andere beginwerelden gedaan. Dit bewaar ik voor elk ander ras. En nog loop ik genoeg levels voor.

Maar ik vind het wel interessant om te craften. Zeker leuk voor de XP maar ook voor je saldo. Je kan leuke dingen maken en voor leuke bedragen verkopen. Zeker als je crafting level iets hoger wordt.

Panasonic 55VT60 | Marantz SR5007 | Boston Acoustics A225C | Boston Acoustics A25 x4 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Samsung BD-P1600 | Logitech Harmony One | Homeserver 12TB

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:38
quote:

Ik heb op mn lvl80 maar 1 startgebied gedaan en maar 1 of 2 maps 100% staan (laatste 2, ivm exotics als rewards). Het is echt niet verplicht, tenzij je weigerd aan events mee te doen.

Beetje main storyline volgen (geeft enorm veel xp) samen met events doen als je ze tegenkomt (dus zo'n npctje dat schreeuwt om met hem te praten - vooral doen, start meestal event) geeft vaak meer dan genoeg xp.

Als je absoluut geen events en geen personal story en geen crafting en geen gathering etc etc doet, omdat je alleen mobs wilt grinden, ja dan kan het verplicht aanvoelen overal 100% te halen om snel te levellen.

Xanaroth wijzigde deze reactie 25-09-2012 11:43 (7%)

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:33:
[...]

Ik heb de starter gebieden niet gedaan en zat toch continue onder m'n level. En Jumping puzzles zijn niet verplicht. De kaart 100% halen ook niet. Maar wat wel aan te raden is, is om alles te doen en niet te focussen op maar 1 aspect van het spel. Als je zowel gatheren, als craften, en dynamic events niet leuk vindt, ja, dan zal je problemen hebben met levelen.... Met gatheren krijg je toch wel heel veel XP hoor. En zonder gatheren ook geen daily die ook een flinke hoeveelheid XP geeft...
Ho Ho! Dynamic events zijn cool! Daar doe ik ook moeite voor om er aan mee te doen en zelfs als ik in m'n eentje ben ga ik er toch gewoon voor. Ook als ik em al een keer gedaan heb.

Het gatheren doe ik eigenlijk wel, niet dat ik bij elke node stop maar over het algemeen neem ik ze wel mee. Ik upgrade m'n gereedschap ook wel .. en ik dump gewoon alles naar de bank. Ondanks dat ik m'n daily quota wel haal is het bijlangena niet genoeg om te craften. Ik moet dus uren rond gaan rennen in gebieden om items te 'farmen'. Gw2 is weggezet als anti-grind MMO, maar daar maken ze maar weinig van waar vind ik. Al die random drops zoals totems en vials of blood moet je gewoon grinden en dat weiger ik dus pertinent.

Maar het zal het crafting zijn wat ik mis dan als dat zoveel XP geeft. Normaliter zit ik er 1 a 2 levels onder. Nu is het extreem omdat ik een aantal hartjes/gebieden heb gehad waar ik weinig events had maar ook meerdere hartjes waar je alleen maar XP krijgt voor het completen van het hartje, omdat je dan spullen moet verzamelen of (zoals net) muggen plat moet slaan. Die geven geen XP ... Ik vind het een beetje ondoordacht dat ze die hartjes waar je dus niets afmaakt zo dicht bij elkaar zetten maar goed. De afwisseling is wel leuk hoor, daar gaat het niet om.

Vinyl collectie!

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:38
quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:42:
[...]

Ho Ho! Dynamic events zijn cool! Daar doe ik ook moeite voor om er aan mee te doen en zelfs als ik in m'n eentje ben ga ik er toch gewoon voor. Ook als ik em al een keer gedaan heb.

Het gatheren doe ik eigenlijk wel, niet dat ik bij elke node stop maar over het algemeen neem ik ze wel mee. Ik upgrade m'n gereedschap ook wel .. en ik dump gewoon alles naar de bank. Ondanks dat ik m'n daily quota wel haal is het bijlangena niet genoeg om te craften. Ik moet dus uren rond gaan rennen in gebieden om items te 'farmen'. Gw2 is weggezet als anti-grind MMO, maar daar maken ze maar weinig van waar vind ik. Al die random drops zoals totems en vials of blood moet je gewoon grinden en dat weiger ik dus pertinent.

Maar het zal het crafting zijn wat ik mis dan als dat zoveel XP geeft. Normaliter zit ik er 1 a 2 levels onder. Nu is het extreem omdat ik een aantal hartjes/gebieden heb gehad waar ik weinig events had maar ook meerdere hartjes waar je alleen maar XP krijgt voor het completen van het hartje, omdat je dan spullen moet verzamelen of (zoals net) muggen plat moet slaan. Die geven geen XP ... Ik vind het een beetje ondoordacht dat ze die hartjes waar je dus niets afmaakt zo dicht bij elkaar zetten maar goed. De afwisseling is wel leuk hoor, daar gaat het niet om.
Dan verwar je craften met grinden. Als je craft omhoog wilt halen gebruik je discovery's. Dan heb je maar aan een fractie van het materiaal dat je tijdens normaal levellen vind genoeg om zeker 2 crafts (mits ze niet dezelfde materialen gebruiken, zoals allebei ores nodig hebben) omhoog te werken.

Jij lijkt nog te denken in wow-termen, 100x axe maken. Dat werkt hier enorm traag en geeft erg weinig xp.

Geloof dat je, bijvoorbeeld die vials of blood, er 6 nodig hebt per craft level van elke vorm (blood, claw, totem etc) en dan via discovery's alweer op het volgende niveau moet zitten.

Craften van bijvoorbeeld armor doe je zo:
Ore naar bars totdat ore geen xp meer geeft.
6x elk insignia (zijn er 6 verschillende van, totaal 36)
6x alle craft items (6x beide helm pieces, 6x beide arm pieces, etc).
Alles wat je gecraft hebt combineren via discovery.
Volgende materiaal niveau behaald.

Xanaroth wijzigde deze reactie 25-09-2012 11:48 (14%)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als ik te weinig vials of blood, totems etc. heb koop ik er een paar op de TP. Kost je ook niet de kop. Als je niet wil grinden hoeft dat helemaal niet.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

quote:
Loonens schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:40:
[...]

Tja, je geeft het zelf al aan. Je vindt dingen waar je XP voor ontvangt niet leuk. Geen gathering, crafting, exploring, vista's, jumpingpuzzles, achievements, PoI's, events, PvP, WvWvW.
Nee nee, geen woorden in mijn mond leggen :).

Ik zeg NIET dat ik al die dingen niet leuk vind. Ik geef alleen aan dat ik me niet verplicht voel om elke map op 100% completion te krijgen. Als ik een vista naast me zie dan spring ik wel even om em mee te pakken. Als ik een stukje om moet lopen om een POI te pakken dan doe ik het. Tuurlijk. Events ook. Daar ren ik meteen op af. Jumping puzzles heb ik nog niet gedaan. Crafting staan beide onder de 100. Gathering doe ik ook wel min of meer. Mappen heb ik over het algemeen wel 100% explored, niet alle POIs of vista's maar wel de meeste. Zeker meer dan de helft sowieso.

Vinyl collectie!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:46:
[...]

Ik zeg NIET dat ik al die dingen niet leuk vind. Ik geef alleen aan dat ik me niet verplicht voel om elke map op 100% completion te krijgen. Als ik een vista naast me zie dan spring ik wel even om em mee te pakken. Als ik een stukje om moet lopen om een POI te pakken dan doe ik het. Tuurlijk. Events ook. Daar ren ik meteen op af. Jumping puzzles heb ik nog niet gedaan. Crafting staan beide onder de 100. Gathering doe ik ook wel min of meer. Mappen heb ik over het algemeen wel 100% explored, niet alle POIs of vista's maar wel de meeste. Zeker meer dan de helft sowieso.
Als je ze even afmaakt krijg je een enorme sloot XP. Kleine moeite zo te horen. ;)

• Morrar
  • Nu online
@InflatableMouse: Welk ras speel je? Ik had met human ook dat ik steeds wat tekort kwam als ik niet ommetjes naar andere maps maakte of ging craften. Met andere rassen echt veel minder last van gehad. Naar mijn mening is de human story line niet echt lekker uitgewerkt omdat je er niet goed op uit gestuurd wordt. Daarnaast zitten sommige story instances in de verkeerde maps.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:42:
[...]

Nee. Dan doe je het niet goed met je crafting. Ik ben alleen voor items aan het "farmen" geslagen, omdat ik alle recepten wil hebben (en niet alleen die noodzakelijke om te levelen). En ik heb sowieso nogal de neiging om te blijven hangen in een gebied omdat er net als ik weg wil lopen, weer iemand mij aanvalt.... En dat pik ik natuurlijk niet en tja, dan ben je weer even bezig (even die Grawl neer neer meppen, ligt er aan het eind een hele berg grawl en moa's om je heen...)

Zondag zat ik ook op zo'n plek. Die Grawl spawnde zo snel dat er weer een nieuwe was als ik klaar was met de vorige. Heb wel een leuke hoeveelheid Totems voor m'n moeite gekregen...

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Ik speel human inderdaad, dat heb ik dan weer goed uitgekozen :|.

Ik zal es wat meer completen, even wat van die mappen afrennen en ze compleet maken. Mischien dat dat er nog een leveltje bijtikt.

Ik vond het op zich niet zo'n heel groot probleem omdat het op zich maar 1 of 2 leveltjes was. Het is ondertussen mede door een reeks hartjes zonder bloeddorstig moorden dat ik echt achter loop.

Vinyl collectie!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Morrar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:
Daarnaast zitten sommige story instances in de verkeerde maps.
Dat is bij ieder ras denk ik wel zo, zo'n beetje. Bij de Charr werd ik in mijn story line telkens Norngebied in gestuurd, loop je daar in alpien gebied terwijl je droge hitte gewend bent. Voor mijn gevoel levelde ik dus prettiger helemaal in het oosten van Tyria dus personal story werd letterlijk in de koelkast gezet en pas later eens opgepakt.

• Morrar
  • Nu online
quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:52:
[...]

Dat is bij ieder ras denk ik wel zo, zo'n beetje. Bij de Charr werd ik in mijn story line telkens Norngebied in gestuurd, loop je daar in alpien gebied terwijl je droge hitte gewend bent. Voor mijn gevoel levelde ik dus prettiger helemaal in het oosten van Tyria dus personal story werd letterlijk in de koelkast gezet en pas later eens opgepakt.
Mja ik bedoelde meer qua level range, dus dat de instance en de map niet dezelfde level range hebben.

Trouwens WvW is ook nog een goede optie om te levelen. Uiteindelijk moet je daar toch aan geloven wil je karma gear kopen.

Morrar wijzigde deze reactie 25-09-2012 11:55 (9%)

• RoseSolane
  • Laatst online: 10:19
quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:52:
[...]

Mijn story line met mijn Sylvari speelt zich nu ook grotendeels af in ijs. Dat is wel even wennen na die warme jungle :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Morrar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:54:
[...]

Mja ik bedoelde meer qua level range, dus dat de instance en de map niet dezelfde level range hebben.
Mensen staren zich blind op de levels van de kaarten. Je wordt teruggescaled, dus dat maakt gewoon helemaal niet uit...

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Morrar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:54:
[...]

Ow ok... maar bedoel je dan dat je naar te hoog level gebied moet om je story quest te doen of juist te laag? Te laag is nooit probleem, aangezien je wordt gedownscaled en gewoon de volle mep XP krijgt.

• Morrar
  • Nu online
Nee te hoog.. doh... Te laag is nooit een probleem. Ik heb een level 80, 48, 31 en 21. Ik weet ondertussen wel hoe het spelletje werkt mensen :P

Overigens is het downscalen soms lucratiever dan je denkt voor farmen. Gisteren was ik na het craften van m'n exotic set zo blut dat ik even snel 20 silver moest farmen voor de laatste componenten. Even Gendarran Fields ingelopen naar het piraten-eiland en daar de boel platgefarmed. Levert best een hoop zooi op; level 74+ gear, paar rares, hoop crafting trophies, crafting materials, etc. Sowieso gaat het extreem rap en kun je alles met gemak met max magic find doen :)

• scaper
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-10 22:22

scaper

the leGend

quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:51:
Ik speel human inderdaad, dat heb ik dan weer goed uitgekozen :|.

Ik zal es wat meer completen, even wat van die mappen afrennen en ze compleet maken. Mischien dat dat er nog een leveltje bijtikt.

Ik vond het op zich niet zo'n heel groot probleem omdat het op zich maar 1 of 2 leveltjes was. Het is ondertussen mede door een reeks hartjes zonder bloeddorstig moorden dat ik echt achter loop.
Zoals jij je probleem heb beschreven ondervind ik namelijk het zelfde. Op het moment ben ik lvl 15 human elementalist en heb queensdale nu op 100%. Daarbij heb ik meeste events ook nog wel eens herhaald en ben nu dan toch echt bezig met een gebied dat voor mij eigenlijk te hoog is.

Ik snap best dat je sommige events wat vaker moet doen maar dit is niet waar ik van hou. Soms is het voor mij ook helemaal niet duidelijk wat ik nou precies moet doen. Dan loop ik maar weg uit dat gebied en kom ik opeens de mobs tegen die ik juist moet hebben.

Gatheren doe ik wel en raap zoveel mogelijk op. Craften is voor mij nog steeds een raadsel en klik dan ook maar gewoon wat aan. Verder vraag ik mezelf af of je alle craftproffesions moet doen om ook echt te levelen? of dat het zo werkt bij wow dat je maar aan 2 moet houden omdat je andere je progress verliest.

i5 4670K @ 4.2 Ghz @ Corsair P90 | MSI Z87-G45 Gaming | 16 GB DDR3 Crucial Ballistix @ 2133 Mhz | MSI GTX770 2GB | Samsung Evo 840 | Fractal Design Define R4

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
scaper schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:10:
[...]

Gatheren doe ik wel en raap zoveel mogelijk op. Craften is voor mij nog steeds een raadsel en klik dan ook maar gewoon wat aan. Verder vraag ik mezelf af of je alle craftproffesions moet doen om ook echt te levelen? of dat het zo werkt bij wow dat je maar aan 2 moet houden omdat je andere je progress verliest.
Je moet niet alle crafting professions doen. Je kunt maximaal 10 levels stijgen (je moet van 0 tot 80 kunnen met alleen crafting). En je verliest geen progress als je switched.

• Freakiebeakie
ik heb totaal niet hoeven grinden om tailoring en artificer op 400 te krijgen , ik ren lekker rond doe wat mining hak wat boompjes pluk wat plantjes kill wat centaurs (ben gek op die bags die ze droppen) en ik kom om in de materials
soms kwam ik van een material wat te kort dan kocht ik het in de TP, de echt lastige materials zijn die materials die je nodig heb om lvl 400 items te craften vind ik

Edit: je kan als je bv tailoring op lvl 400 heb en bv cooking , 1 van die 2 weg doen en een andere gaan lvlen zonder de punten te verliezen , echt super vind ik dat.
ben het met sommige mensen eens dat in de human areas het wat karig is met events , ik heb tijdens de betas humans geleveld en dan kwam ik er idd niet veel tegen , als asura kom je om in de events en is het makkelijker om je lvl gelijk te houden met de hartjes

Freakiebeakie wijzigde deze reactie 25-09-2012 12:16 (35%)

• Uilskuiken
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-12-2012
quote:
scaper schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:10:
[...]

Zoals jij je probleem heb beschreven ondervind ik namelijk het zelfde. Op het moment ben ik lvl 15 human elementalist en heb queensdale nu op 100%. Daarbij heb ik meeste events ook nog wel eens herhaald en ben nu dan toch echt bezig met een gebied dat voor mij eigenlijk te hoog is.

Ik snap best dat je sommige events wat vaker moet doen maar dit is niet waar ik van hou. Soms is het voor mij ook helemaal niet duidelijk wat ik nou precies moet doen. Dan loop ik maar weg uit dat gebied en kom ik opeens de mobs tegen die ik juist moet hebben.
Mag ik vragen waar je bezig bent met enemies die te hoog voor je zijn? Na Queensdale volgt Kessex Hills en dat begint bij level 15-16 (bij Godslost Swamp), het loopt best mooi in elkaar over. Ik heb dit een aantal keer met Queensdale geprobeerd. Als je alles doet wat de zone te bieden heeft zonder events te herhalen kom je uit op level 14-15.

Het spel vertelt je juist niet precies wat je moet doen, dat is eigenlijk een beetje het punt. Alleen je Personal Story vertelt je waar je heen moet. Voor de rest gaat het om zelf ontdekken, zelf bepalen waar je heen wil, nieuwe zones vinden, etc.

Uilskuiken wijzigde deze reactie 25-09-2012 12:16 (8%)

• Morrar
  • Nu online
quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:12:
ik heb totaal niet hoeven grinden om tailoring en artificer op 400 te krijgen , ik ren lekker rond doe wat mining hak wat boompjes pluk wat plantjes kill wat centaurs (ben gek op die bags die ze droppen) en ik kom om in de materials
soms kwam ik van een material wat te kort dan kocht ik het in de TP, de echt lastige materials zijn die materials die je nodig heb om lvl 400 items te craften vind ik
Mja heb wel eens een beetje moeten farmen voor trophies, maar erts, hout en plantjes zat gevonden. Valt me trouwens wel op dat de basale materialen nu voor redelijke prijzen weg lijken te gaan op de TP. Dingen als copper verkopen best aardig. Wellicht dat mensen ze massaal opkopen en in de Mystic Forge upgraden?

Verder loopt craften op 400 wel wat stroever. Die tier 6 materialen zijn echt pittig om te farmen en ik vind niet echt de goede dingen. Orichalcum Ore, Ancient Logs en plantjes gaan nog wel, maar die trophies zijn echt lastig. Idem voor leer en stof, maar dat is nog wel redelijk van de TP te krijgen.

• scaper

scaper

the leGend

quote:
Uilskuiken schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:13:
[...]

Mag ik vragen waar je bezig bent met enemies die te hoog voor je zijn? Na Queensdale volgt Kessex Hills en dat begint bij level 15-16 (bij Godslost Swamp)

Het spel vertelt je juist niet precies wat je moet doen, dat is eigenlijk een beetje het punt. Alleen je Personal Story vertelt je waar je heen moet. Voor de rest gaat het om zelf ontdekken, zelf bepalen waar je heen wil, nieuwe zones vinden, etc.
Ben momenteel idd Kessex Hills ingelopen. Het eerste hartje wat voor mij level 15 was heb ik gecomplete en moet nog een redelijke klomp voor level 16 te worden. Maar het moet toch niet de bedoeling zijn dat ik die event 3x opnieuw ga doen om dan door te kunnen naar het level 16 stuk?

Wat craften betreft, zijn er voordelen voor bepaalde classes? zoals het bij wow wel was dat tailoring voor een warlock het beste was.

i5 4670K @ 4.2 Ghz @ Corsair P90 | MSI Z87-G45 Gaming | 16 GB DDR3 Crucial Ballistix @ 2133 Mhz | MSI GTX770 2GB | Samsung Evo 840 | Fractal Design Define R4

• Loondijke
  • Nu online
quote:
InflatableMouse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:46:
[...]

Je hebt gelijk, excuus.

Maar ik denk dat het craften bij jou het "probleem" is. Het is (een heel groot) onderdeel van de game en het is eigenlijk gewoon redelijk eenvoudig om daar wat extra XP in te ontvangen.

Panasonic 55VT60 | Marantz SR5007 | Boston Acoustics A225C | Boston Acoustics A25 x4 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Samsung BD-P1600 | Logitech Harmony One | Homeserver 12TB

• 40554
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-03-2013
ik ben nu met een warrior bezig, ik hou ervan om te pvpen en pve-en .
heeft iemand dan een leuke build?
waar moet ik al me punten ingooien?
ik heb nu 10 in str gedaan en heb nog 8 over

• Uilskuiken
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-12-2012
quote:
scaper schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:16:
[...]

Ben momenteel idd Kessex Hills ingelopen. Het eerste hartje wat voor mij level 15 was heb ik gecomplete en moet nog een redelijke klomp voor level 16 te worden. Maar het moet toch niet de bedoeling zijn dat ik die event 3x opnieuw ga doen om dan door te kunnen naar het level 16 stuk?
Nee dat is inderdaad niet de bedoeling, maar er zijn geloof ik wel een paar Dynamic Events daar in de buurt met die bandits. Het is vaak in ieder geval een kunst om niet te snel van een gebied weg te lopen, vaak zijn er namelijk event chains.

Overigens kan je met wat oefening best een paar hartjes boven je level doen hoor :)

• Freakiebeakie
het lastigst om te krijgen zijn vials of powerfull blood , maar potent blood is easy dus wat doe je dan dan regel je 50 potent en 1 powerfull + een item van de mystic vendor van 1 skillpoint en je maakt van 50 potent en 1 powerfull een stapeltje powerfull blood in de forge.. het aantal is wel random maar met een beetje geluk haal je dan 15 powerfull blood uit de forge ;P

craften is heel makkelijk je moet het even doorkrijgen
ik maak 4 verschillende insignia`s en onderdelen om 4 jassen te maken dan ga ik naar discovery en maak 4 verschillende jasjes , Lvled als een debiel . alleen cooking vind ik tricky

Freakiebeakie wijzigde deze reactie 25-09-2012 12:21 (24%)

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Crafting levelen moet je discovery gebruiken. Dat deed ik eerst ook verkeerd :)

Discovery is wat lastig te ontdekken maar als je het door hebt is wel logisch. Stel je kan een geweer maken (een simple). Dat is een handvat en een loop. Nu kan je dat geweer "strong" maken, door er een item wat +power geeft er bij te voegen. Dat doe je in discovery. Je legt dus een soort enchantment +power in een vakje, een handvat en een loop. Discovery geeft je dan het recept om een strong gun te maken. Herhaal dat met al je 'enchantments' en je bent 6 recepten rijker.

Vinyl collectie!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
scaper schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:16:
[...]

Ik heb sommige events wel vaker gedaan... Gewoon omdat ik altijd m'n doel uit ogen verlies (en dus weer terug kom waar ik al geweest was...)
quote:
Wat craften betreft, zijn er voordelen voor bepaalde classes? zoals het bij wow wel was dat tailoring voor een warlock het beste was.
Ik zou voor koken of jeweler gaan en of tailor/leatherworker/armorsmith (afhankelijk van je class) of artificer/huntsman/weaponsmith (ook afhankelijk van je class)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:19:
het lastigst om te krijgen zijn vials of powerfull blood , maar potent blood is easy dus wat doe je dan dan regel je 50 potent en 1 powerfull + een item van de mystic vendor van 1 skillpoint en je maakt van 50 potent en 1 powerfull een stapeltje powerfull blood in de forge.. het aantal is wel random maar met een beetje geluk haal je dan 15 powerfull blood uit de forge ;P
Oh, da's een goed idee! Ik heb ooit (ergens aan het begin van GW2, toen de TP het wel/niet deed) een buy request gedaan voor 100 tiny venom sacs voor 6c per stuk. Laatst kwamen deze dus terug in mijn pickup list. Maar ik had net al m'n recepten met tiny venom sacs uitgevonden (voor alle professies...) Ik zou ze weer kunnen verkopen, maar ik kan ze natuurlijk ook transformeren naar de small venom sacs...

• scaper

scaper

the leGend

quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:19:
[...]

Ik zou voor koken of jeweler gaan en of tailor/leatherworker/armorsmith (afhankelijk van je class) of artificer/huntsman/weaponsmith (ook afhankelijk van je class)
Ben momenteel voor mijn elementalist, voor jeweler en tailoring gegaan. Dit leek mij zelf het beste. De materials die voor andere craft proffesions bedoeld zijn kan ik dan het beste gewoon verkopen of hoe gaat dit in zijn werk?

• Freakiebeakie
het is handig als je voor je character zelf wapen en gear kan craften, het stimuleert je om je craften bij te houden , je loopt altijd rond met top gear en wapens voor je lvl , werkt dus 2 kanten op om iets te kiezen wat bij je character past . daarom koos ik op me elementalist voor tailoring en artificer (gear en wapens)

• 40554
quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:24:
het is handig als je voor je character zelf wapen en gear kan craften, het stimuleert je om je craften bij te houden , je loopt altijd rond met top gear en wapens voor je lvl , werkt dus 2 kanten op om iets te kiezen wat bij je character past . daarom koos ik op me elementalist voor tailoring en artificer (gear en wapens)
ik heb volgens mij armorsmith en jc ..
maar het is toch moeilijk om te armorsm te levelen .. veeeeel mats nodig enz?
of doe ik iets verkeerd

en ik ben nu met een warrior bezig, ik hou ervan om te pvpen en pve-en .

• Morrar
  • Nu online
quote:
Agressor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:26:
[...]

ik heb volgens mij armorsmith en jc ..
maar het is toch moeilijk om te armorsm te levelen .. veeeeel mats nodig enz?
of doe ik iets verkeerd

en ik ben nu met een warrior bezig, ik hou ervan om te pvpen en pve-en .
Ik heb hier een tijd mee rondgelopen voor solo-PVE / levelen:
http://www.guildhead.com/...m0MoRogmoRogmGx9MGVszVaVo

Idee is vooral hoge crit en veel damage, ten koste van survivability. Je krijgt die hoge crit door je (ongebruikte) signets, vandaar dat ik zoveel mogelijk signets als utility skills heb. Alleen 'For Great Justice' vond ik te goed om te laten liggen, maar die kan je door een signet vervangen als je dat wilt. De traits zijn verder gericht op Greatsword als wapen.

Voor dungeons gebruik ik deze build:
http://www.guildhead.com/...m0MMRanMMRanMa0xx0cMksMRb

Gericht op Mace + Shield en incasseren van klappen door defense en tactics. Daarnaast hoge regen met shouts. Voor meer team play kun je Endure Pain door Banner of Defense vervangen, maar zelf heb ik een broertje dood aan die banners (behalve de elite Banner of I.W.I.N.).

Er zijn ook nog zat dual Axe builds, maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Voor solo-PVE vind ik dat Greatsword toch veel praktischer is dan dual axes. De damage van Greatsword is hoger, je hebt een leuke escape met Whirlwind, een criple en een crappy charge (ook in die volgorde als combo te gebruiken). Enige nadeel is dat je stationair bent voor Hundred Blades, maar da's een kwestie van timen. Meeste mobs gooien hun dikke skill er toch meteen uit en zijn daarna niet echt gevaarlijk meer.

Voor WvW zou ik vooral ranged gaan, heb nu even voor Long bow gekozen vanwege AoE, maar voor kleinschaligere PVP moet je zeker een rifle pakken. Verder zou ik dan ook eerder voor een Hammer dan Greatsword build gaan, tenzij je noobs wilt fokken met Hundred Blades :) Dit is een voorbeeld van een extreme control build met Hammer + Sword / Mace: http://en.gw2codex.com/build/2671-the-behemoth

Morrar wijzigde deze reactie 25-09-2012 13:02 (39%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:24:
Ik kan m'n ranger niet bijhouden. Ze levelt te snel. Ik zou nu T3 items moeten hebben, maar ik zit nu in een gebied waar ik T2 items krijg. Al m'n crafts zitten nu in het T2 gebied, behalve m'n jeweler, zij zit aan het begin van de T3 (moet goud hebben...).

Ik denk dat ik ook eens een paar runes ga ontdekken. M'n Tailor kan dan nog wel eens doorschieten naar T3...

• 40554
quote:
Morrar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:30:
[...]

Ik heb hier een tijd mee rondgelopen voor solo-PVE / levelen:
http://www.guildhead.com/...m0MoRogmoRogmGx9MGVszVaVo

Idee is vooral hoge crit en veel damage, ten koste van survivability. Je krijgt die hoge crit door je (ongebruikte) signets, vandaar dat ik zoveel mogelijk signets als utility skills heb. Alleen 'For Great Justice' vond ik te goed om te laten liggen, maar die kan je door een signet vervangen als je dat wilt. De traits zijn verder gericht op Greatsword als wapen.

Voor dungeons gebruik ik deze build:
http://www.guildhead.com/...m0MMRanMMRanMa0xx0cMksMRb

Gericht op Mace + Shield en incasseren van klappen door defense en tactics. Daarnaast hoge regen met shouts. Voor meer team play kun je Endure Pain door Banner of Defense vervangen, maar zelf heb ik een broertje dood aan die banners (behalve de elite Banner of I.W.I.N.).

Er zijn ook nog zat dual Axe builds, maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Voor solo-PVE vind ik dat Greatsword toch veel praktischer is dan dual axes. De damage van Greatsword is hoger, je hebt een leuke escape met Whirlwind, een criple en een crappy charge (ook in die volgorde als combo te gebruiken). Enige nadeel is dat je stationair bent voor Hundred Blades, maar da's een kwestie van timen. Meeste mobs gooien hun dikke skill er toch meteen uit en zijn daarna niet echt gevaarlijk meer.

Voor WvW zou ik vooral ranged gaan, heb nu even voor Long bow gekozen vanwege AoE, maar voor kleinschaligere PVP moet je zeker een rifle pakken. Verder zou ik dan ook eerder voor een Hammer dan Greatsword build gaan, tenzij je noobs wilt fokken met Hundred Blades :)
thanks voor de uitleg, maar als je dungeons gaat doen verander je telkens van punten?
je kan toch geen dual builds nemen?

• Morrar
  • Nu online
quote:
Agressor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:01:
[...]

thanks voor de uitleg, maar als je dungeons gaat doen verander je telkens van punten?
Dual spec is inderdaad niet mogelijk. Ik heb toen ik levelde gewoon die signet build gehouden en daarmee de dungeons gedaan. Niet heel prettig en iedere scheet legt je om. Maar goed, zelfs dan kun je nog wel nuttig zijn omdat je mobs flink omlaag brengt voor je neergaat. Wel een aanrader is om regelmatig naar je boog te switchen als je HP laag raakt en je heal op cooldown is. Soms kun je ook even wachten en andere melee characters even voor laten gaan om te kijken wat er gebeurt :D

Nu speel ik vooral die mace / shield build maar pak ik een Greatsword voor solo-PVE. Dan gaat het nog op redelijk tempo en je kunt dan ongeveer 5-7 mobs van je eigen level tegelijk pakken. Overigens kun je inderdaad niet het aantal punten in een bepaalde lijn aanpassen, maar wel de trait keuzes (dus die cijfers) aanpassen wanneer je maar wilt. Dus mace dingen zou je even kunnen vervangen als je een Greatsword pakt.

Morrar wijzigde deze reactie 25-09-2012 13:07 (10%)

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Agressor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:01:
[...]

Je pakt gewoon een level build tot 80 en dan kies je je definitieve build. Ik heb enkel op 20 een respec gedaan en vanaf dat moment sword/axe of sword/shield geweest, mijn build staat paar pagina's terug.

Ik doe geen bijzonder hoge damage, maar de enorme stack aan bleed (50% extra), is het gewoon 4-5 mobs farmen en rondrennen maar. Shouts geven heal (en shake it off removed condition en knockdown), signet-heal en vampire sigil op m'n wapen, dan nog die elite versie van For Great Justice voor extra dmg.

Belangrijkste is nog wel je mobs kennen, niets is erger dan een 5 van die flamingo dingen op je te krijgen en de komende 10 seconde stunned zijn, of 5 risen met hamers tegen je te hebben (perma knockdown).

SinergyX wijzigde deze reactie 25-09-2012 13:07 (12%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Morrar
  • Nu online
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:06:
[...]

Je pakt gewoon een level build tot 80 en dan kies je je definitieve build. Ik heb enkel op 20 een respec gedaan en vanaf dat moment sword/axe of sword/shield geweest, mijn build staat paar pagina's terug.

Ik doe geen bijzonder hoge damage, maar de enorme stack aan bleed (50% extra), is het gewoon 4-5 mobs farmen en rondrennen maar. Shouts geven heal (en shake it off removed condition en knockdown), signet-heal en vampire sigil op m'n wapen, dan nog die elite versie van For Great Justice voor extra dmg.

Belangrijkste is nog wel je mobs kennen, niets is erger dan een 5 van die flamingo dingen op je te krijgen en de komende 10 seconde stunned zijn, of 5 risen met hamers tegen je te hebben (perma knockdown).
Nadeel van bleeds vind ik wel dat het lang duurt voordat ze effect hebben. Vooral in groepen vind ik ze niet ideaal, omdat er een plafond is van max 25 bleeds op een boss. Bij dynamic events is het verder zaak om zo snel mogelijk mobs te taggen met een flink brok schade, voordat casters ze neer AoEen. Maar goed, ieder z'n speelstijl natuurlijk dat maakt het spel wel zo divers.

Verder risen met hammers... Meh :)

• StarWolfer
Vraag over Craften / Discovery, nu we toch bezig zijn, voor degenen die dit al op een hoog level hebben en goed weten hoe het werkt, naar aanleiding van:

http://www.gw2wiz.com/index.php/cg1400menu/huntsman-1400

Er schijnt een optimaal pad te zijn, zodat je niet al te veel resources kwijt bent / niets verspilt, en ik snap de uitleg daarbij niet goed (heb het zelf dan ook niet gedaan), maar wil voor een volgende character toch eens proberen hoe dit werkt...

Huntsman als voorbeeld.
quote:
SAVE THESE UNTIL Ravaging Iron Plated Inscription[s]!!!
Rifle:
1* Soft Rifle Stock[s]
1* Iron Rifl e Barrel[s]
Pistol:
1* Soft Pistol Frame[s]
1* Iron Pistol Barrel[s]
Harpoon:
1* Soft Rifle Stock[s]
1* Soft Harpoon[s]

Craft Phase - Low Insignia:
4* Ravaging Soft Inscription = 1 Soft Wood Dowel + 3 Small Venom Sac[s]

LEVEL 100+
Craft Phase - Discoveries:
REMEMBER: Do NOT use Rifle or Pistol weapon parts
Combine Low insignia with Each combination of weapons sets.

Craft Phase - High Insignia:
4* Rejuvenating Soft Inscription = 1 Soft Wood Dowel + 3 Small Totem[s]
4* Honed Soft Inscription = 1 Soft Wood Dowel + 3 Small Fang[s]
4* Hearty Soft Inscription = 1 Soft Wood Dowel + 3 Small Scale[s]

Craft Phase - Discoveries:
REMEMBER: Do NOT use Rifle or Pistol weapon parts
Combine High insignia with Each combination of weapons sets.
Wat is dat met die low en high insignia's. Is het de bedoeling om een low insignia maar minimaal te gebruiken bij discovery, met items (zoals pistol) die het minste resources vereisen ? . Ik vat de gedachte niet (en het staat maar ingewikkeld beschreven). :?

StarWolfer wijzigde deze reactie 25-09-2012 13:32 (11%)

• Morrar
  • Nu online
Tja je linkt iets voor Leatherworking, maar het staat er verder ook niet echt helder. Het systeem met crafting is vooral gericht op discoveries, maar je krijgt ook XP voor refinement en het maken van insignia's en componenten. Wat je eigenlijk wilt is:

1 - precies genoeg materialen refinen
2 - precies genoeg componenten maken
3 - precies genoeg insignia's maken
4 - discoveries doen

Als je "te vroeg" met discoveries bezig gaat, loop je wellicht wat XP mis van het refinen van materialen, craften van componenten, etc. Volgens mij hebben ze in die guide uitgerekend hoeveel materialen je moet refinen, welke componenten je moet craften en welke insignia's.

Met low en high insignia's bedoelen ze volgens mij dat je eerst maar 3 types insignia's krijgt (low level insignia's) en daarna nog 3 of 4 (high level insignia's).

@Wailing_Banshee: Klopt, had het al aangepast. Was even in de war met Masterwork insignia's. En inderdaad, als je alle recepten wilt ontdekken hoef je jezelf geen zorgen te maken over materialen :D

Morrar wijzigde deze reactie 25-09-2012 13:59 (24%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Morrar schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:51:

Met low en high insignia's bedoelen ze volgens mij dat je eerst maar 3 types insignia's krijgt (low insignia's) en daarna nog 3 of 4 (high insignia;s). Low is wat goedkoper dan high.
Nee, de prijzen zijn gelijk. Maar je krijg er inderdaad eerst drie, en je moet 25 punten verder zijn (dus "hoger") om de volgende 4 te kunnen maken. Weer 25 punten verder kun je de master insignia's maken.

(dus bij 75 krijg je eerst 3 insignia's, dan 4 meer bij 100 en uiteindelijk de 7 master bij 125)

Ik probeer eerst met behulp van basis materialen (ore, cloth en wood) de eerste 25 punten van een tier te halen (0->25, 75->100, 150->175, 225->250 en 300-> 325). En daarna m'n recipes te ontdekken.

En mijn doel is niet zo snel mogelijk (of zo efficint mogelijk) naar 400 te komen, maar om alle recepten te ontdekken!

• Freakiebeakie
naja waarom alle recepten ontdekken? ik ben niet van plan om clerc gear te maken want ik vind dat zuigen , die insignia gebruik ik pas als ik alle insignias heb gebruikt die ik handig vind en nog niet hoog genoeg ben om de nieuwe insignias te gebruiken

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:04:
naja waarom alle recepten ontdekken? ik ben niet van plan om clerc gear te maken want ik vind dat zuigen , die insignia gebruik ik pas als ik alle insignias heb gebruikt die ik handig vind en nog niet hoog genoeg ben om de nieuwe insignias te gebruiken
clerc gear?

Ik heb al mijn professions in T2 nu. Dus ik kan m'n overige T1 materialen net zo goed gebruiken om de overige recepten te ontdekken.

• Freakiebeakie
insignias heten volgens mij clerc insignia (tailoring) geven healing stats etc
vind ik totaal niet boeie dus gebruik ze alleen in nood als ik te kort kom om te lvlen

• Morrar
  • Nu online
Cleric's Insignia. Tja hangt een beetje vanaf wat voor gear je maakt. Denk niet dat heel veel professions voor + healing zullen gaan, zeker niet tijdens levelen. Misschien nog voor een Guardian ofzo.

Morrar wijzigde deze reactie 25-09-2012 14:36 (10%)

• Adanteh
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 05:14
Hier ook nog even een bult crafting guides: https://sites.google.com/...ome/tailoring-1-400-guide

Let er wel op dat ze nog niet allemaal geupdate zijn. Het kan zijn dat je daardoor beter een schoen in plaats van een helm kan maken, maar al met al kom je er prima uit. Om nog even op het hele grind-verhaal in te haken. Ik ben zelf nog maar een vrij laag level (Level 37, 23 en 12), maar in plaats van grinden wat ik nodig heb, ben ik tijdens het questen (Of hearts doen, hoe je het ook maar noemt) wel gewoon bezig met nodes te harvesten die wat op mijn route liggen. Als ik rond loop en ik toch even niks te doen heb kill ik op de route wat random beestjes, zodat ik weer wat klauwen of iets dergelijks heb. Gister 75 gehaald met tailoring, vervolgens kwam ik laag te zitten op crafting materialen, dus toen de rest van de avond gewoon een gebiedje helemaal uitgewerkt samen met iemand anders. Tijdens dat levellen weer een enorme bult aan crafting materials binnen geharkt.

De endgame discussie blijft natuurlijk wel moeilijk. Ik ben nu nog een laag level, dus hoef ik me er niet echt druk over te maken en ik was in WoW ook totaal geen fan van de endgame. Als ik nu mensen hoor over wat je allemaal wel niet kon verzamelen.. Meh, dan moest je eerst zoveel reputation hebben.. Hoe kon je die het beste behalen? Door gewoon aan n stuk door dezelfde mobs te killen.. en dat was het dan ook. Hetzelfde gelde voor gear. Dan moest je eerst keihard grinden voor je reputation en dan die raids keihard grinden omdat de drop-rate gigantisch laag was. Dan had je eindelijk fatsoenlijke gear en dan kwam er een nieuwe patch uit, waardoor je turbo-extra-special gear werd verslagen door wat nieuwe groene drops. Met die expansions was dat helemaal lachwekkend. Die gear waar je je helemaal voor kapot had gegrind had je twee uur na een nieuwe expansion vervangen. PvP slaat ook nergens meer op, omdat je HP zo verdomme hoog is.

Wel moet ik zeggen dat de servers nog wel wat werk kunnen gebruiken en hoop ik dat ze snel guesting implementeren, zodat gratis transfers uit kunnen. Ik moet zeggen dat ik me niet echt verbonden voel met mijn server of guild, maar ach, het is beter dan niks. WvW komt hopelijk ook nog wel een keer van de grond als commanders fatsoenlijk werken, alliances het goed doen en mensen niet meer constant naar de winnende server switchen. Ik vond het vorige week fantastisch. We hadden constant wel een leuk groepje om mee te spelen en de queues op Whiteside Rigde waren toen ook maar iets van 10 minuten. Nu is er op het drukste punt van de dag niet eens een queue en worden we keihard ingemaakt.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:31:
insignias heten volgens mij clerc insignia (tailoring) geven healing stats etc
vind ik totaal niet boeie dus gebruik ze alleen in nood als ik te kort kom om te lvlen
oh, da's pas vanaf T4. Daarvoor heten ze gewoon Healing...

En ik heb geen 7 armour sets nodig. Behalve om m'n volgende tier te halen met craften. Dus ik maak die armour sets waar ik genoeg materialen voor heb... Maar ieder z'n ding. Ik wil gewoon alle recepten hebben, of ik ze nu gebruik of niet.

• Freakiebeakie
ja ik vind het hebben van alle recepten niet echt nodig want als ik wat moet maken voor iemand en ik heb het nog niet dan discover ik dat dan wel. ik ging echt voor het zo snel mogelijk lvlen
vanaf 350 geloof ik kan je recepten gebruiken van de master , die lvlen echt lekker snel door naar 400

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:02:
ja ik vind het hebben van alle recepten niet echt nodig want als ik wat moet maken voor iemand en ik heb het nog niet dan discover ik dat dan wel. ik ging echt voor het zo snel mogelijk lvlen
vanaf 350 geloof ik kan je recepten gebruiken van de master , die lvlen echt lekker snel door naar 400
Zo snel mogelijk m'n professions omhoog brengen lukt toch niet. Ben ik een te trage speler voor. Ik heb nog nauwelijks T3 spulletjes, dus ik zou niet eens naar T4 kunnen (waar ik alleen linen en wat hout voor heb). Mijn hoogste map die ik gedaan heb is Herathi Highlands, met 35-45 (geloof ik).

• Weakling

Weakling

available in strong mint

quote:
Freakiebeakie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:02:
Je kunt ook al veel eerder recepten van de master gebruiken voor insignia en inscriptions van rare kwaliteit, maar of dat nu zo interessant is op level 40 of zo betwijfel ik. Zelf heb ik alleen een aantal 375 en 400 recepten gekocht. Levellen van 375 naar 400 lukt alleen maar met die recepten en discoveries, omdat de rest dan ondertussen geen xp meer oplevert.

Ben nu zelf bezig met Cleric Exotic te maken voor mijn Guardian. Dure hobby, want Ectos willen maar niet salvagen uit gele items, ondanks de beste salvage kit, dus koop ik ze zodra ik het geld er voor heb.

Weakling wijzigde deze reactie 25-09-2012 15:14 (11%)

• Freakiebeakie
ik salvage er meestal 2 of 3 uit een lvl 70+ item (yellow)
en ik heb redelijk wat MF gear nu dus ik vind met een beetje gelukt rond de 6 yellows op een avond
laatst had ik een goeie avond met 17 ectos, 3 platinum dubloons , shitloads andere materials

Freakiebeakie wijzigde deze reactie 25-09-2012 16:10 (62%)

• Loondijke
  • Nu online
Wat is de schaling een beetje van de Crafting t.o.v. levels?

Ik ben nu level 50. Is het dan de bedoeling dat ik ongeveer op crafting 250 zit?

• Felsch
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-10 16:03
oeh... meer dan 700 pagina's :) ...

Anyways, ben een paar uur geleden uiteindelijk lvl 80 geworden, alleen maar erachter te komen dat ik eigenlijk nog best veel moet doen om alles te improven van mijn character... Maar dat doe ik allemaal rustig aan. Van de human guardian nu over gesprongen naar asura warrior ... kijken hoe dat mij bevalt. Ranger bevalt mij ook goed, maar guardian richting lvl 80 toch iets minder :/. Anyways... heb nog best veel te lvlen/craften/map completen etc.

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:27
al die keuzes. zit nog steeds met ranger en met warrior in mn hoofd. ben nu level 46 met ranger, maar merk wel dat ik dit direct ben gaan spelen en nu dus wat dingen heb gemist. low level niet alles bezocht, niet vista's gedaan, crafting pas laat aan begonnen etc. misschien toch maar een warrior met melee combat beginnen en alles vanaf het begin doen. of toch ranger doorgaan tot 80... keuzes keuzes keuzes

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pfff, om de eerder besproken queue times van WvWvW op FS te ontlopen ben ik zojuist getransferd naar Piken Square. Ik had nooit bedacht dat dat 1 belangrijk nadeel heeft: je zelf aangemaakte guild verhuist niet mee. Dus op Piken Square begin je weer zonder upgrades en met 0 influence. Da's mooi 2200 fucking influence down the drain die ik voorlopig niet weer inhaal. Ik snap niet dat niet alles gewoon meeverhuist, zeker in de coulance-periode als je wil zien of deze server wel wat voor je is. :(

• godofal
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:00:
Pfff, om de eerder besproken queue times van WvWvW op FS te ontlopen ben ik zojuist getransferd naar Piken Square. Ik had nooit bedacht dat dat 1 belangrijk nadeel heeft: je zelf aangemaakte guild verhuist niet mee. Dus op Piken Square begin je weer zonder upgrades en met 0 influence. Da's mooi 2200 fucking influence down the drain die ik voorlopig niet weer inhaal. Ik snap niet dat niet alles gewoon meeverhuist, zeker in de coulance-periode als je wil zien of deze server wel wat voor je is. :(
schaalt influence dan niet met het aantal members dat je hebt?
bij onze guild (200+ actieve members) hebben we dat binnen notime, volgens mij zitten we al aan de max van upgrades (war/politics enzo)

Ik. laat. je. langzamer. lezen. met. punten. lekker. puh.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
godofal schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:25:
[...]

schaalt influence dan niet met het aantal members dat je hebt?
bij onze guild (200+ actieve members) hebben we dat binnen notime, volgens mij zitten we al aan de max van upgrades (war/politics enzo)
Ik heb dit guild gemaakt voor mij en 1 collega (die vanwege persoonlijke omstandigheden momenteel even niet kan spelen). Influence komt binnen met enkele tientallen per dag, niet meer. Ik heb een tome of influence gebruikt van de digitale deluxe edition en extra influence gekocht via een guild promotor om een paar upgrades mogelijk te maken en was aan het sparen voor een guild vault en dat is nu allemaal weggegooid. Zuur.

• NuCl3aR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-10 10:02
Guild influence & upgrades zijn per server.
Ga jij of iemand anders naar een server waar nog niemand van je guild influence op heeft verzameld staat dus alles op 0.

• yamAUchi
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

The other topic is guild influence and changing servers. While we try to balance out server population we have asked you to switch servers. We are aware that you’re losing your guild upgrades and influence in the process is a barrier for doing this, so we are investigating if there is a way for us to mitigate this. Just wanted to let you know that we aware of this and are not ignoring it. Alas, I can not give you an ETA on this either.
Op zich weten ze dat en ze gaan er eventueel dus nog wel wat aan doen ..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tof! Hopelijk komt het er snel door. Om nou iedere maand (zolang het gratis is) een paar dagen naar een andere server te verhuizen om WvWvW-achievements te halen gaat me te ver maar het is wel de enige manier om genoeg mystic coins binnen te halen voor later EN het guild met upgrades te behouden nu.

• 40554
er is toch een thrait point resetter?
maar is er ook een skill point resetter?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
Agressor schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:54:
er is toch een thrait point resetter?
maar is er ook een skill point resetter?
Nee

• 40554
quote:
haha oke :) wel irritant best wel veel skills... maar je kan alles leren toch uiteindelijk
Pagina: 1 ... 176 ... 235 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013