In WvW in het echter wel weer van belang. Daarbij is dat wel het geval in alle MMO's het zou ook niet goed zijn als je altijd overal een groep voor nodig had.
Tja samenwerking met anderen is alleen vereist in de dungeons en daar ligt de lat dan ook meteen pittig hoog. Mensen moeten dan echt builds op elkaar aan gaan passen en samen tactieken gaan verzinnen. Vaak hebben mensen daar geen zin in of tijd voor, of ze weten simpelweg niet wat andere professions kunnen. Met de meeste PUGs kom je de dungeon wel door, maar het voelt niet echt optimaal. Je gaat vaak toch wel een keer of vijf neer, zelfs op story mode.
Ik mis wat dat betreft ook wel de raids; het op grote schaal samenwerken en het gevoel dat je samen iets bereikt hebt. In GW2 zijn world bosses niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld raid bosses in WoW. De taktieken voor zulke world bosses zijn van een enorm belabberd niveau en alleen de nummers lijken op te schalen met het aantal spelers dat er aan deelneemt. Dit betekent gewoon meer one-shots, maar vooral ook minder fun. Je hoeft niet samen te werken, je moet gewoon zelf beter opletten.
Denk wat dat betreft dat PVE in GW2 geen lang leven zal hebben. Misschien dat er guilds zijn die fanatiek explorable modes gaan doen, maar eigenlijk heb je dat ook wel gezien nadat je 1x een bepaald pad hebt doorlopen. Daarna wordt het puur grinden van tokens.
De echte team play zal in sPVP liggen vermoed ik en wellicht in WvW. Maar daarbij moet wel gezegd worden dat WvW een aantal problemen heeft waardoor het nog maar afwachten is hoe dat zich gaat ontwikkelen. Vooral ongelijkheden tussen servers in het aantal spelers lijken een probleem te zijn. Overdag kan de strijd best gelijk opgaan, maar 's nachts kan vervolgens alles makkelijk ingenomen worden.
Kortom, ik vind GW2 een erg tof spel tot nu toe en zeker het geld waard, maar ik ben nog wel wat skeptisch over de langere termijn. De toekomst zal waarschijnlijk toch vooral in PVP liggen vermoed ik, net als bij GW1.
Ik mis wat dat betreft ook wel de raids; het op grote schaal samenwerken en het gevoel dat je samen iets bereikt hebt. In GW2 zijn world bosses niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld raid bosses in WoW. De taktieken voor zulke world bosses zijn van een enorm belabberd niveau en alleen de nummers lijken op te schalen met het aantal spelers dat er aan deelneemt. Dit betekent gewoon meer one-shots, maar vooral ook minder fun. Je hoeft niet samen te werken, je moet gewoon zelf beter opletten.
Denk wat dat betreft dat PVE in GW2 geen lang leven zal hebben. Misschien dat er guilds zijn die fanatiek explorable modes gaan doen, maar eigenlijk heb je dat ook wel gezien nadat je 1x een bepaald pad hebt doorlopen. Daarna wordt het puur grinden van tokens.
De echte team play zal in sPVP liggen vermoed ik en wellicht in WvW. Maar daarbij moet wel gezegd worden dat WvW een aantal problemen heeft waardoor het nog maar afwachten is hoe dat zich gaat ontwikkelen. Vooral ongelijkheden tussen servers in het aantal spelers lijken een probleem te zijn. Overdag kan de strijd best gelijk opgaan, maar 's nachts kan vervolgens alles makkelijk ingenomen worden.
Kortom, ik vind GW2 een erg tof spel tot nu toe en zeker het geld waard, maar ik ben nog wel wat skeptisch over de langere termijn. De toekomst zal waarschijnlijk toch vooral in PVP liggen vermoed ik, net als bij GW1.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 24-09-2012 11:09 ]
Persoonlijk vond ik dat "de ondergang" van GW1. Er was daardoor al helemaal geen reden meer om nog met andere spelers op stap te gaan (afgezien van het sociale aspect zodat je wat te ouwehoeren had). Ik vrees wel een beetje wat er zal gaan gebeuren mocht GW2 wat minder gaan lopen. De mappen zijn wel zo enorm groot ten opzichte van GW1 en daar was het al een uitgestorven boel op de meeste plekken. Nou ja, dat zal hopelijk nog wel minstens een jaartje of twee duren bij GW2.SinergyX schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:56:
Wil niet zeggen dat de heroes in GW1 dé oplossing waren (waarom mensen meenemen die fouten kunnen maken/afk gaan, als je 7 heroes kan meenemen?), maar je was veel meer op elkaar aangewezen.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Heb niet echt veel tijd aan GW1 besteed, maar om de hoeveel tijd kwamen er daar expansions voor uit? En heeft anet al wat gezegd over expansions voor GW2?
Ik zelf vond dat wel handig aan deel 1 maar kan me ook wel voorstellen dat het charme van een mmo wel een beetje weghaald. Ik zelf speel GW2 vooral voor het pve gedeelte en vind het ook erg leuk om rond te lopen in de gebieden. Ik gebruik ook niet altijd de waypoints meestal loop ik gewoon naar de gebieden war ik moet zijn en omdat ze dus die levels downscale blijft het altijd wel intressant.Weakling schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:09:
[...]
Persoonlijk vond ik dat "de ondergang" van GW1. Er was daardoor al helemaal geen reden meer om nog met andere spelers op stap te gaan (afgezien van het sociale aspect zodat je wat te ouwehoeren had). Ik vrees wel een beetje wat er zal gaan gebeuren mocht GW2 wat minder gaan lopen. De mappen zijn wel zo enorm groot ten opzichte van GW1 en daar was het al een uitgestorven boel op de meeste plekken. Nou ja, dat zal hopelijk nog wel minstens een jaartje of twee duren bij GW2.
maar goed dit spel kan op vele manieren gespeeld worden en dat is wel handig.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Nee, je hebt geen formele party nodig, maar als je ziet dat er iemand in de problemen zit (downed, of defeated of met een stuk of 10 foes om zich heen), dan ga je erheen en help je even. En daarna scheiden de wegen weer.SinergyX schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:56:
[...]
Wil niet zeggen dat de heroes in GW1 dé oplossing waren (waarom mensen meenemen die fouten kunnen maken/afk gaan, als je 7 heroes kan meenemen?), maar je was veel meer op elkaar aangewezen.
Buiten dungeons heb je in het 'open' amper baat bij een party, je doet je ding die nodig zijn op de map (hearts, poi's, skills etc) en je gaat weer verder. Erg grappig gedaan allemaal, maar de interactie met andere is enkel het geval bij grote events (zeker als er weer een dragon komt).
Het is gewoon wat ik heerlijk vind. Niets moet, alles mag. En helemaal als je against all odds toch die [group] boss neerhaalt, met maar een stuk of 3, 4 mensen.
En ik die niet "mijn ding" en ga weer weg... Ik heb niet voor niets pas 7 kaarten op 100%.. Ik blijf terug komen!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ongeveer ieder jaar eigenlijk.Xplosivv schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:10:
Heb niet echt veel tijd aan GW1 besteed, maar om de hoeveel tijd kwamen er daar expansions voor uit? En heeft anet al wat gezegd over expansions voor GW2?
De vraag is voornamelijk wat ArenaNet nu gaat doen om lvl 80 mensen bezig te houden. Er is sPvP, WvW en Crafting (voor legandary). De minigames zijn leuk vermaak tussendoor maar daar hou je mensen niet mee vast.
Ze moeten uitdagingen geven die er nu nog niet zijn, ik moet zeggen dat ik niet weet hoe ze dat in bv WvW doen. Daar was ik met andere dingen bezig en bereikte ik amper het hoogste level.
Het voordeel is wel dat de verschillende professions zo sterk zijn dat de meeste zich nog wel kunnen bezig houden met het maken van meerdere karakters maar ook dat is maar een beperkte tijd werkbaar. Wat misschien mist is het hebben van 1 vaste vijand, GW2 kent geen fracties. Het aanvallen van de hoofdstad van een andere fractie leek mij een bezigheid voor lvl 80 mensen. WvW is daar geen echte vervanger voor.
Ik ben dus erg benieuwd waar ArenaNet mee gaat komen en wanneer de eerste expansion komt.
Ze moeten uitdagingen geven die er nu nog niet zijn, ik moet zeggen dat ik niet weet hoe ze dat in bv WvW doen. Daar was ik met andere dingen bezig en bereikte ik amper het hoogste level.
Het voordeel is wel dat de verschillende professions zo sterk zijn dat de meeste zich nog wel kunnen bezig houden met het maken van meerdere karakters maar ook dat is maar een beperkte tijd werkbaar. Wat misschien mist is het hebben van 1 vaste vijand, GW2 kent geen fracties. Het aanvallen van de hoofdstad van een andere fractie leek mij een bezigheid voor lvl 80 mensen. WvW is daar geen echte vervanger voor.
Ik ben dus erg benieuwd waar ArenaNet mee gaat komen en wanneer de eerste expansion komt.
Nee.
Half jaar. Release was in April, in September kwam de grote update met Sorrow's Furnace. In April een iets grotere update met Factions en toen in September Nightfall. En toen hebben ze besloten GW2 te maken en moesten we even wachten op Eye of the North.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
het pve gedeelte zal in expansions flink uitgebreid worden neem ik aan , zo ging het bij gw1 ook
Prophecies was ook een vrij kaal spel , dat werd met elk deel wat uitkwam een stuk beter.
tot de eerste expansion kan ik mij zeker vermaken met dit deel , ik wil nog wat characters lvlen en crafting heb ik nu 2 op max lvl en ik wil ze toch eigenlijk wel allemaal hebben dus daar ga ik aan werken.
ik hoor veel mensen over het feit dat ze vinden dat er weinigt e doen is na lvl 80 , dat ben ik niet met ze eens
het hele spel is repeatable als je lvl 80 ben kan je bv low lvl guildies helpen met een group event en je krijgt gewoon je lvl 80 loot.en dungeons zijn totaal anders in explorable mode dus daar kan ik me ook wel mee vermaken , heb nu 7 story modes completed en 2 of 3 explorable paths . pvp doe ik alleen soms de 10 vs 10 , wvwvw ga ik later met de guild wel doen als iedereen een beetje is uigeleveld
Prophecies was ook een vrij kaal spel , dat werd met elk deel wat uitkwam een stuk beter.
tot de eerste expansion kan ik mij zeker vermaken met dit deel , ik wil nog wat characters lvlen en crafting heb ik nu 2 op max lvl en ik wil ze toch eigenlijk wel allemaal hebben dus daar ga ik aan werken.
ik hoor veel mensen over het feit dat ze vinden dat er weinigt e doen is na lvl 80 , dat ben ik niet met ze eens
het hele spel is repeatable als je lvl 80 ben kan je bv low lvl guildies helpen met een group event en je krijgt gewoon je lvl 80 loot.en dungeons zijn totaal anders in explorable mode dus daar kan ik me ook wel mee vermaken , heb nu 7 story modes completed en 2 of 3 explorable paths . pvp doe ik alleen soms de 10 vs 10 , wvwvw ga ik later met de guild wel doen als iedereen een beetje is uigeleveld
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ik heb het geprobeerd. We hebben volgens mij pech, want de Gem store vraagt vooraf om een Amerikaans adres van de creditcard waarmee je wil betalen (en niet direct/alleen de inlog van je Paypal), dus een aanschaf van Gems met Dollars ipv Euro's gaat niet ? .KnightX schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:13:
[...]
Laat zeker weten hoe dat gaat! Ik was de andere dag nog aan't vloeken op dit prijsverschil (alhoewel het horen van die BTW kwestie het iets minder pijnlijk maakt)
Tenzij ik een vals adres opgeef, maar ik ben bang dat gezeik gaat opleveren / er alsnog een controle plaatsvind bij betaling in Paypal.
Heb nu zelf ook een lvl80 warrior. Heb wat dungeons gedaan om gear te halen maar dat ga na een tijdje ook vervelen aangezien je met pugs altijd de makkelijkste route neemt. Als ik zo dungeon dan 5x heb gedaan ben ik er wel klaar mee. Je weet precies wat er gaat gebeuren en dat haalt toch een beetje de fun eruit.
Moet zeggen dat ik nog nooit bij een party ben gekicked omdat ik de dungeon nog niet ken. De meeste leggen wel uit hoe je het moet doen.
Maar ben nu ook maar begonnen om een 2e character te lvlen en hier meer van het verhaal mee te krijgen (met mijn warrior wilde ik zo snel mogelijk lvl80 zijn). En wat dat betreft vermaak ik me nu prima. Zo af en toe met guildies dungeons doen op me warrior en daarna reloggen naar me 2e character om verder te lvlen met de guildies.
Moet zeggen dat ik nog nooit bij een party ben gekicked omdat ik de dungeon nog niet ken. De meeste leggen wel uit hoe je het moet doen.
Maar ben nu ook maar begonnen om een 2e character te lvlen en hier meer van het verhaal mee te krijgen (met mijn warrior wilde ik zo snel mogelijk lvl80 zijn). En wat dat betreft vermaak ik me nu prima. Zo af en toe met guildies dungeons doen op me warrior en daarna reloggen naar me 2e character om verder te lvlen met de guildies.
Mee eens, er is genoeg te doen maar ik moet wel zeggen dat veel Dungeons nog erg bugged zijn. Zo heb je CoF waar bijna iedereen exploits gebruikt om er door heen te gaan simpel weg omdat het bijna onmogelijk is gemaakt en er een bug beschikbaar is die het dan weer wel mogelijk maakt.Freakiebeakie schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:21:
het pve gedeelte zal in expansions flink uitgebreid worden neem ik aan , zo ging het bij gw1 ook
Arah story mode is echt niet af. Het einde slaat werkelijk waar nergens op
Twilight Arbor werkt daarin tegen wel weer goed.. Sommige stukjes makkelijk ander weer wat moeilijker maar over het algemeen voelt deze erg aan als een uitdaging. Hier en daar een paar bugs die je kan gebruiken maar ik wil dat gewoon niet gebruiken (wil ook niet gebanned worden). Hopelijk fixen ze dat zodat het allemaal wat "lekkerder" speelbaar wordt.
Ik vind ook dat het spel voldoende content heeft om je bezig te houden. Maar... die content is eigenlijk voor alle levels even toegankelijk (precies zoals ANet het wilde). Dit betekent dat het niet (of eigenlijk weinig) uitmaakt of je de content nu op level 80 of op level 1 doet. Level bepaalt alleen welke content je niet kunt doen. Als je door de content gaat met een nieuw character, krijg je af en toe nog nieuwe skills, nieuwe gear, etc. Op level 80 moet je al die dingen missen en gaat het puur om het "zien / beleven" van de content. Dan is het natuurlijk de zeer de vraag of die content afwisselend en origineel genoeg is om allemaal te willen zien.
Ik denk dat er voor veel mensen een gevoel van vooruitgang / prestatie ontbreekt. Als je eindelijk die raid boss neerhaalt, heb je zoiets van "wow dat hebben we toch maar mooi ff geflikt met z'n allen". Dat gevoel mis ik wel in GW2. Er is gewoon weinig dat echt nog relevant lijkt en wat voldoening geeft. Daarnaast vind ik content niet altijd afwisselend genoeg om voldoening uit te halen (bijvoorbeeld renown hearts).
Rewards zijn overigens niet het enige argument zoals critici vaak verweten wordt. Het gaat niet alleen om een gear treadmill, het gaat ook om een gevoel van vooruitgang en prestatie. Dat je hard werkt voor iets dat je anders niet had kunnen zien. Een maandenlange grind voor een enkel item valt daar wat mij betreft niet echt onder; ik weet nog niet of ik daar aan wil beginnen.
Ik denk dat er voor veel mensen een gevoel van vooruitgang / prestatie ontbreekt. Als je eindelijk die raid boss neerhaalt, heb je zoiets van "wow dat hebben we toch maar mooi ff geflikt met z'n allen". Dat gevoel mis ik wel in GW2. Er is gewoon weinig dat echt nog relevant lijkt en wat voldoening geeft. Daarnaast vind ik content niet altijd afwisselend genoeg om voldoening uit te halen (bijvoorbeeld renown hearts).
Rewards zijn overigens niet het enige argument zoals critici vaak verweten wordt. Het gaat niet alleen om een gear treadmill, het gaat ook om een gevoel van vooruitgang en prestatie. Dat je hard werkt voor iets dat je anders niet had kunnen zien. Een maandenlange grind voor een enkel item valt daar wat mij betreft niet echt onder; ik weet nog niet of ik daar aan wil beginnen.
[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 24-09-2012 11:35 ]
Toen we die boss neergehaald hadden in Ascalon (open-world dungeon), voelden we wel degelijk een gevoel van "hebben we toch maar mooi effen geflikt met z'n allen!". Hij was sterk en vervelend en wij met z'n 4en... (en een [group] event...)Morrar schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:
Ik vind ook dat het spel voldoende content heeft om je bezig te houden. Maar... die content is eigenlijk voor alle levels even toegankelijk (precies zoals ANet het wilde). Dit betekent dat het niet (of eigenlijk weinig) uitmaakt of je de content nu op level 80 of op level 1 doet. Level bepaalt alleen welke content je niet kunt doen. Als je door de content gaat met een nieuw character, krijg je af en toe nog nieuwe skills, nieuwe gear, etc. Op level 80 moet je al die dingen missen en gaat het puur om het "zien / beleven" van de content.
Ik denk dat er voor veel mensen een gevoel van vooruitgang / prestatie ontbreekt. Als je eindelijk die raid boss neerhaalt, heb je zoiets van "wow dat hebben we toch maar mooi ff geflikt met z'n allen". Dat gevoel mis ik wel in GW2. Er is gewoon weinig dat echt nog relevant lijkt en wat voldoening geeft.
Rewards zijn overigens niet het enige argument zoals critici vaak verweten wordt. Het gaat niet alleen om een gear treadmill, het gaat ook om een gevoel van vooruitgang en prestatie. Dat je hard werkt voor iets dat je anders niet had kunnen zien.
Het is in ieder geval geen spel voor iemand die zichzelf niet kan bezig houden. Als je bij elke stap je handje vastgehouden moet hebben, kun je beter een ander spel zoeken, ja. Maar als je jezelf doelen voor ogen kunt houden, zonder dat iemand dat afdwingt, is het een fantastisch spel.
Bij de introductie van Heroes ben ik een stuk minder gaan spelen, ja alle nieuwe content een keer doorlopen, maar grotendeels solo of met 1 guildie erbij. Met de goede hero build was het op een gegeven moment c+space overal waar je liep, ongeacht of het HM was.Weakling schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:09:
[...]
Persoonlijk vond ik dat "de ondergang" van GW1. Er was daardoor al helemaal geen reden meer om nog met andere spelers op stap te gaan (afgezien van het sociale aspect zodat je wat te ouwehoeren had). Ik vrees wel een beetje wat er zal gaan gebeuren mocht GW2 wat minder gaan lopen. De mappen zijn wel zo enorm groot ten opzichte van GW1 en daar was het al een uitgestorven boel op de meeste plekken. Nou ja, dat zal hopelijk nog wel minstens een jaartje of twee duren bij GW2.
Als GW2 minder gaat lopen krijg je eerst dat ze worlds bij elkaar gaan gooien, dus het duurt wel even voordat je er echt last van hebt.
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Spijker en kop wat mij betreft. Dat is precies de reden waarom ik zo graag aan het craften ben, daar zag je dat "hard" werken (minen, salvagen, hakken) loont in de vorm van mooie nieuwe armor en weapons. Ja, die kon je voor een grijpstuiver ook op TP kopen, maar ze zelf maken gaf veel meer voldoening.Morrar schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:
Het gaat niet alleen om een gear treadmill, het gaat ook om een gevoel van vooruitgang en prestatie. Dat je hard werkt voor iets dat je anders niet had kunnen zien.
Diezelfde voldoening haal ik overigens ook wel uit o.a. map completion en jumping puzzles, maar miste ik wel voor wat betreft het levellen.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Waar Morrar op wijst is niet alleen het gevoel als je een bepaalde baas af maakt maar vooral het ontbreken van een voordeel voor hogere levels.. Ja meer content maar dat is het dan ook wel ongeveer.Wailing_Banshee schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:35:
Het is in ieder geval geen spel voor iemand die zichzelf niet kan bezig houden. Als je bij elke stap je handje vastgehouden moet hebben, kun je beter een ander spel zoeken, ja. Maar als je jezelf doelen voor ogen kunt houden, zonder dat iemand dat afdwingt, is het een fantastisch spel.
Vanaf level 30 kun je eigenlijk alles wat je op lvl 80 ook kunt alleen kun je op lvl 80 meer dungions en meer gebieden. Wat dat betreft zou het inderdaad niet verkeert zijn als ze zorgen dat er wat meer beloning is voor het bereiken van een bepaalt level. Overigens ontbreekt het beloningssysteem op meerdere plekken. Geen rare mini-drops, geen quest met een mount of mini, geen farming voor welk item dan ook. Tja farming is saai maar het geeft juist daardoor wel een groter beloningsgevoel als je het dan eindelijk hebt. Het enige waar dat echt nog aanwezig lijkt te zijn is bij de legendary weapons. Overigens bestaat farming wel nog, je moet nu geld gaan farmen en kunt zo bv al je mini's krijgen. Het farmen direct voor een pet geeft echter toch veel meer het beloningsgevoel omdat je dan voor dat ene specifieke ding bezig bent.
Hier had ik tijdens de beta al voor gewaarschuwd maar de vraag blijft wat we kunnen gaan verwachten. De meeste mensen kunnen zich nog wel even bezig houden met andere chars enz maar ArenaNet zal toch op tijd met nieuwe content moeten komen die mensen bezig kan houden.
Tegen de tijd dat ik 5 characters op lvl80 heb is er vast meer "end-game-content" (gewoon meer PvE-content eigenlijk) dan nu, dus ik maak me nog absoluut geen zorgen
En anders unlock ik meer character slots en ga ik alsnog de professions spelen die er nu bij inschieten. Of ik ga alsnog PvP spelen maar dat is een laatste redmiddel
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Het spel hoeft me niet per se "aan het handje" te houden, maar dan is het wel belangrijk dat ik voldoening haal uit het spel toch? Ik wil best doelen stellen, maar hoe interessant kunnen die doelen worden (is persoonlijk voor een groot deel natuurlijk)?Wailing_Banshee schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:35:
[...]
Toen we die boss neergehaald hadden in Ascalon (open-world dungeon), voelden we wel degelijk een gevoel van "hebben we toch maar mooi effen geflikt met z'n allen!". Hij was sterk en vervelend en wij met z'n 4en... (en een [group] event...)
Ik zelf vind het vullen van alle renown hearts niet echt iets waar ik naar wil streven; het zijn vaak taken die redelijk hetzelfde zijn, dus dat geeft me weinig voldoening. Ik vind ontdekken leuk en bekijk nu met meerdere alts de beginzones. Maar rond ongeveer level 35 - 40 kom je toch steeds weer in dezelfde maps. Ook daar is dus beperkte voldoening uit te halen.
Dungeons ben ik nog mee bezig. Dit is een "mixed bag" wat mij betreft. Ik ben helemaal voor een pittige uitdaging, maar in dungeons is er soms eerder frustratie dan uitdaging. Gisteren Twilight Arbor; twee keer fear en dood door een ander pack of door poison. Zo zijn er meer zaken dat je jezelf afvraagt; had ik het hier beter kunnen doen en hoe? Ondertussen wordt je wel keihard afgestraft en ga je rap dood. Ik mis dan een beetje een leercurve; dingen worden niet altijd helder aangegeven en het is niet heel duidelijk wat je anders had moeten doen (of misschien ben ik te dom). Ook vind ik het jammer dat je eigenlijk gewoon ranged moet gaan in dungeons. Melee is leuk, maar totaal inefficient (niet altijd onmogelijk, maar nooit zo praktisch als ranged).
Dan de world bosses; mooi dat jij dat gevoel erbij krijgt. Ik heb dat steeds minder merk ik. Bosses zijn toch vaak een baal HP, dikke schade en weinig variatie. Nooit eens uitspreiden of samenklompen om schade te voorkomen. Niet 3 man kite de adds terwijl de anderen de boss bezig houden. Niet de helft krijgt een rode debuff en de andere een blauwe en zoek elkaar zo snel mogelijk op. Het is steeds vermijd de rode cirkels, sla op de grote pinata. Het mist taktiek en samenspel wat mij betreft, ook al begrijp ik dat deze formule dat onmogelijk maakt.
Ik wil niet heel erg negatief zijn en vermaak me nog prima met alts, maar dit zijn wel de dingen waar ik tegenaan begin te lopen onderhand. De grootste voldoening haal ik nu uit het spelen van verschillende professions, maar dat duurt ongeveer tot level 40 totdat je het redelijk doorhebt. Ik merk dat ik daarna meestal gewoon reroll.
[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 24-09-2012 12:01 ]
@ Devata , hoe kan je nou als je zelf nog geen lvl 80 ben kritiek hebben op het spel betreft lvl 80 content??
de group events in orr zijn best gaaf ,het is niet zoals in wow nee en daar hebben sommige mensen misschien problemen mee maar dat is wennen , er zijn vanaf lvl 60 al lastige bosses zoals de ice dragon
ik heb hem een paar keer gedaan en als je niet weet wat je moet doen duurt dat gevecht een uur
dat beest spawned meerder champs en veterans tegelijk die al een hele groep mensen bezig houden waardoor je soms niet aande boss toekomt . ik geef toe dat low lvl events erg simpel zijn als je bv terug gaat naar het lvl 15 gebied en de shadow behemoth killed is het een lachertje maar ik krijg er gewoon yellow lvl 80 items dus ik vind het prima.
als je een uitdaging wilt moet je maar eens wat explorable dungeons proberen, daar word je soms echt vernederd en aan puin gehakt . maar om even terug te komen op het Orr gebied , als de events werken
is het echt lache , je vliegt van het ene event in het andere event , het lyssa event is met een kleine groep echt pittig omdat je 3 punten moet overnemen voor je de boss kan aanvallen en als het gevecht te lang duurt worden die punten weer terug gepakt door de vijand waardoor je dus van de boss moet afstappen en ze weer terug pakken . in die areas heb je ook geen hartjes meer . om de dungeon inte kunen moet je een event chain doen die ik ook erg vet vind , als elementalist haal ik daar heel veel loot uit en daar verdien ik dan ook me geld mee . even een avondje raggen in orr en ik heb 7gold verdient met globs of ectoplasm en andere materials kortom zat content die je dus echt niet kan doen op lvl 30 zoals jij zegt
de group events in orr zijn best gaaf ,het is niet zoals in wow nee en daar hebben sommige mensen misschien problemen mee maar dat is wennen , er zijn vanaf lvl 60 al lastige bosses zoals de ice dragon
ik heb hem een paar keer gedaan en als je niet weet wat je moet doen duurt dat gevecht een uur
dat beest spawned meerder champs en veterans tegelijk die al een hele groep mensen bezig houden waardoor je soms niet aande boss toekomt . ik geef toe dat low lvl events erg simpel zijn als je bv terug gaat naar het lvl 15 gebied en de shadow behemoth killed is het een lachertje maar ik krijg er gewoon yellow lvl 80 items dus ik vind het prima.
als je een uitdaging wilt moet je maar eens wat explorable dungeons proberen, daar word je soms echt vernederd en aan puin gehakt . maar om even terug te komen op het Orr gebied , als de events werken
Natuurlijk gaf ik beide uitersten (hey, shock effect!) Maar het blijft dat dit spel wel aan jou de eis stelt dat je je eigen doel maakt. Vaak is een hoogste level halen een doel omdat je dan pas alles kunt spelen. In GW2 is dat geen doel, want je kunt ook alles doen als je nog maar lvl30 bent. Je kunt alleen niet overal komen. Betere wapens kan ook een doel zijn, maar ook dat is in GW2 gestopt, want er is geen beter wapen dan een bepaald level.Morrar schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:54:
[...]
Het spel hoeft me niet per se "aan het handje" te houden, maar dan is het wel belangrijk dat ik voldoening haal uit het spel toch? Ik wil best doelen stellen, maar hoe interessant kunnen die doelen worden (is persoonlijk voor een groot deel natuurlijk)?
Ik zelf vind het vullen van alle renown hearts niet echt iets waar ik naar wil streven; het zijn vaak taken die redelijk hetzelfde zijn, dus dat geeft me weinig voldoening. Ik vind ontdekken leuk en bekijk nu met meerdere alts de beginzones. Maar rond ongeveer level 35 - 40 kom je toch steeds weer in dezelfde maps. Ook daar is dus beperkte voldoening uit te halen.
Mijn doel is om het spel volledig rond te spelen, zonder waypoints te gebruiken (behalve als ik ergens dood lig, waar ik of niet revived kan worden of als er gewoon niemand in de buurt is). Daarnaast wil ik pas naar een volgend gebied als ik mijn huidige gebied 100% af heb (en het is NIET mijn doel om 100% te halen, meestal moet ik mezelf dwingen om nou zo'n gebied eens af te maken...). Asuran gates gebruik ik alleen als ik al in een stad ben even snel (bijvoorbeeld voor m'n personal story) naar een andere stad moet. Als ik in Hoelbrak ben, en ik wil naar Gendarran, ga ik via de Shiverpeaks...
Ik heb nu twee beginzones volledig gedaan, met twee verschillende characters: Queensdale. En ik moet zeggen, deze zag er toch anders uit met een elementalist dan met een ranger.
Als je jou post leest, zou je haast denken waarom GW1 ooit een succes had kunnen zijn. Ongeveer dezelfde opzet, maar dan met 20 levels ipv 80. Weet nog dat ik GW1 doorspeelde zonder mn gear te upgraden (zelfde armor/wapen als waarmee je begint). Die stap heeft Anet nu al genomen, om upgraden van gear min of meer te verplichten met groter stat verschil tussen lvl1 en lvl80.Devata schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:43:
[...]
Waar Morrar op wijst is niet alleen het gevoel als je een bepaalde baas af maakt maar vooral het ontbreken van een voordeel voor hogere levels.. Ja meer content maar dat is het dan ook wel ongeveer.
Vanaf level 30 kun je eigenlijk alles wat je op lvl 80 ook kunt alleen kun je op lvl 80 meer dungions en meer gebieden. Wat dat betreft zou het inderdaad niet verkeert zijn als ze zorgen dat er wat meer beloning is voor het bereiken van een bepaalt level. Overigens ontbreekt het beloningssysteem op meerdere plekken. Geen rare mini-drops, geen quest met een mount of mini, geen farming voor welk item dan ook. Tja farming is saai maar het geeft juist daardoor wel een groter beloningsgevoel als je het dan eindelijk hebt. Het enige waar dat echt nog aanwezig lijkt te zijn is bij de legendary weapons. Overigens bestaat farming wel nog, je moet nu geld gaan farmen en kunt zo bv al je mini's krijgen. Het farmen direct voor een pet geeft echter toch veel meer het beloningsgevoel omdat je dan voor dat ene specifieke ding bezig bent.
Hier had ik tijdens de beta al voor gewaarschuwd maar de vraag blijft wat we kunnen gaan verwachten. De meeste mensen kunnen zich nog wel even bezig houden met andere chars enz maar ArenaNet zal toch op tijd met nieuwe content moeten komen die mensen bezig kan houden.
Er zijn mensen die voor meer dingen gamen, dan alleen grinden en nog eens grinden voor 1 statpuntje meer.
[ Voor 8% gewijzigd door Xanaroth op 24-09-2012 12:29 ]
Het was niet echt kritiek ik vraag zeg alleen me af te vragen hoe ze spelers bezig gaan houden. De dingen die je op noemt lijken me ook zaken die een paar keer leuk zijn maar je daarna wel hebt gezien. Om mensen echt bezig te houden heb je 2 opties, zorg dat ze bezig blijven zichzelf te verbeteren. Hoger level, betere armor, pets verzamelen enz. Daar lijkt je in GW2 niet zo lang voor nodig te hebben als bij veel andere MMO's, natuurlijk kun je wel meerdere chars maken maar naar een tijdje krijg je misschien ook het gevoel "bin there, done that".Freakiebeakie schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:20:
@ Devata , hoe kan je nou als je zelf nog geen lvl 80 ben kritiek hebben op het spel betreft lvl 80 content??
dat beest spawned meerder champs en veterans tegelijk die al een hele groep mensen bezig houden waardoor je soms niet aande boss toekomt . ik geef toe dat low lvl events erg simpel zijn als je bv terug gaat naar het lvl 15 gebied en de shadow behemoth killed is het een lachertje maar ik krijg er gewoon yellow lvl 80 items dus ik vind het prima.~
Een andere optie is om content aan te bieden die leuk blijft om telkens opnieuw te spelen. Zoals je dat ook bij veel FPS ziet. In GW2 heb je WvW en sPvP daarvoor, de vraag is dan echter hoeveel mensen dit hoe lang bezig houd.
Daarom denk ik dus dat er nog content bij moet komen om mensen echt vast te gaan houden, maar ik ga er ook gewoon van uit dat die content er is voordat veel mensen het echt nodig gaan hebben.
Die ice dragon met die iceshields en 2 fases? Vind ik juist 1 van de makkelijkste, pak zo'n Charzooka, sta je buiten de enviroment-debuff, fear op warrior is geen issue, meppen maar. Spikes neerhalen, golem door laten lopen, stun, melee, looten maarFreakiebeakie schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:20:
er zijn vanaf lvl 60 al lastige bosses zoals de ice dragon
GW1 had meerdere aspecten die redelijk succesvol waren uitgewerkt, maar die op 1 of andere manier compleet verdwenen zijn uit GW2. Goed, het duurde ook 2 expensions (als je Sorrow meetelt) voordat die aspecten ook volledig waren uitgewerkt, dat dit alles in GW2 best nog wel eens kan komen.Myrdreon schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:28:
Als je jou post leest, zou je haast denken waarom GW1 ooit een succes had kunnen zijn. Ongeveer dezelfde opzet, maar dan met 20 levels ipv 80. Weet nog dat ik GW1 doorspeelde zonder mn gear te upgraden (zelfde armor/wapen als waarmee je begint). Die stap heeft Anet nu al genomen, om upgraden van gear min of meer te verplichten met groter stat verschil tussen lvl1 en lvl80.
Ik heb nu alles rare en wapens exotic, ik ben klaar met mijn gear. Exotic heeft niet de stats die ik zoek (cleric based), of kosten dusdanig veel karma, dat het het niet waard is. Tja, dan weer verder met map-completions.
Mischien is het uiteindelijk zoals bij GW1, pas bij Factions instappen en er was al voldoende toegevoegd.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het grinden waar ik over sprak was meer om aan een speciale mini te komen of misschien een item voor crafting. Zelf zal ik niet snel grinden voor armor of een puntje meer. Maar ja er zijn ook mensen die dat leuk vinden dus voor die mensen kun je zo bezig houden.Myrdreon schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:28:
[...]
Als je jou post leest, zou je haast denken waarom GW1 ooit een succes had kunnen zijn. Ongeveer dezelfde opzet, maar dan met 20 levels ipv 80. Weet nog dat ik GW1 doorspeelde zonder mn gear te upgraden (zelfde armor/wapen als waarmee je begint). Die stap heeft Anet nu al genomen, om upgraden van gear min of meer te verplichten met groter stat verschil tussen lvl1 en lvl80.
Er zijn mensen die voor meer dingen gamen, dan alleen grinden en nog eens grinden voor 1 statpuntje meer.
Kijk dit is dus weer iets te makkelijk vind ik. Juist GW2 heeft extreme grind voor letterlijk maar 1 statpuntje (Legendaries). Bij WoW heeft de gear grind dan nog meer zin, omdat je dan tenminste door kunt naar de volgende boss. WoW kent dus een soort "content gating" waardoor je met betere gear verder komt. Dit geeft velen een gevoel van progressie en prestatie.Myrdreon schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:28:
[...]
Ik vind het een gedurfde en interessante zet dat GW2 hier vanaf is gestapt en alle content vrijwel meteen beschikbaar is (level 80 ben je zonder veel moeite). Maar dan moet die content dus wel voldoende interessant blijven. Ik vind dat dus wel meevallen zoals ik hierboven aangeef.
Daarnaast heeft men in GW2 de lat veel lager gelegd voor samen spelen. Enerzijds prettig dat je dan geen sociale verplichtingen aan hoeft te gaan, maar het maakt het spel ook enorm individualistisch en wat eentonig. De gevechten zijn gewoon vrij simpel en je moet vooral goed op jezelf passen.
Ik zou overigens niet inzien waarom GW2 geen raids zou kunnen hebben. Laat het een soort van 10 man dungeon zijn, maar wel een waar je naar terug kunt keren. Dat geeft wat gedoe met ID's, maar het betekent wel dat de gevechten interessanter zouden worden. Je hebt dan langer de tijd om je er doorheen te werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 24-09-2012 12:45 ]
Ik merk ook dat veel mensen volgens mij zich te veel focussen op het levelen.ik ben lvl 30 en heb 32 uur gespeeld op mijn necro.... totaal geen haast om hoger op te komen puur omdat er zo veel te doen is.
begin nu pas een beetje met mijn personal story haha.
begin nu pas een beetje met mijn personal story haha.
hehe gek onnie
GW2 is een spel dat op vele verschillende manieren kan worden gespeeld. Ja, het is mogelijk om in je eentje de meeste content wel te doen en zelfs in een groep alleen met jezelf bezig te zijn. Het is echter ook mogelijk (en effectiever) om goed samen te spelen dmv combofields e.d., dit vergt echter wel wat oefening. Dat veel mensen de omslag van 'als het alleen kan dan doe ik het alleen' naar 'als het met meer kan doe ik het met meer' nog niet hebben gemaakt zal een van de redenen zijn waarom het sociale aspect van GW2 nog wat minder uit de verf komt.
Als nieuwe speler ben ik redelijk benieuwd naar de opzet van dungeons.
Ook al kan je de meeste top-end gear via Karma-vendors aanschaffen, zou ik toch eens willen zien hoe zo'n dungeon verhaal eruit ziet.
Al meerdere malen gezocht naar een groep, maar nooit één kunnen vinden.
Wat is de manier dat jullie zoeken naar dungeon-genoten?
Ook al kan je de meeste top-end gear via Karma-vendors aanschaffen, zou ik toch eens willen zien hoe zo'n dungeon verhaal eruit ziet.
Meeste oproepen komen voorbij in Lions Arch of in de zone waarin de dungeon zich bevindt. Er is ook een looking-for-group systeem, maar volgens mij maakt niemand daar echt gebruik van.Stuupje schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:51:
Wat mij betreft maakt ANet gewoon een globaal LFG kanaal met in stricte limiet op het aantal berichten zodat spammen redelijk onmogelijk wordt. Het probleem met het huidige systeem is wat mij betreft dat mensen vaak te verspreid zitten over zones. Dungeons komen qua level vaak niet overeen met het gebied waar ze in zitten. Dan is er dus twijfel over waar je meot recruteren; in Lions Arch, bij de dungeon of in gebieden met dezelfde level range als de dungeon.
[ Voor 26% gewijzigd door Morrar op 24-09-2012 12:59 ]
Ben ik dan de enige die met elke professie de level 80 wil halen? En dan ook nog eens gevarieerd met de verschillende rassen. En zoveel mogelijk crafting disciplines wil behalen op level max? Alles op 100% wilt halen, de dungeons uitspelen.
Daarnaast ga ik me straks verdieping in PvP en WvWvW. Heerlijk om die gevechten te zien. Dit doe ik omdat ik het leuk vind. Niet omdat ik per sé wil levelen of iets wil behalen. In BF3 heb ik er een grote hekel aan dat de focus zo op je rang ligt. In BF1942 had je geen rang en dat was gewoon top.
Het rondlopen alleen al is gewoon geniaal. Prachtige gebieden en uitzichten. Gisteren liep ik in Bloadtide Coast rond. Damn, echt schitterend hoe dat in elkaar steekt.
Daarnaast haal ik ook voldoening uit andere mensen helpen in andere gebieden. Vrienden of vreemden. Plus de story line die er nog bij komt. Ook een line waar je verschillende kanten op kunt.
Daarnaast ga ik me straks verdieping in PvP en WvWvW. Heerlijk om die gevechten te zien. Dit doe ik omdat ik het leuk vind. Niet omdat ik per sé wil levelen of iets wil behalen. In BF3 heb ik er een grote hekel aan dat de focus zo op je rang ligt. In BF1942 had je geen rang en dat was gewoon top.
Het rondlopen alleen al is gewoon geniaal. Prachtige gebieden en uitzichten. Gisteren liep ik in Bloadtide Coast rond. Damn, echt schitterend hoe dat in elkaar steekt.
Daarnaast haal ik ook voldoening uit andere mensen helpen in andere gebieden. Vrienden of vreemden. Plus de story line die er nog bij komt. Ook een line waar je verschillende kanten op kunt.
[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-09-2012 13:03 ]
Weet iemand een website waar de beste "karma" items per class staan?
Ben pas level 16, maar spaar mn punten maar op tot ik hoger level ben momenteel.
Ben pas level 16, maar spaar mn punten maar op tot ik hoger level ben momenteel.
psn: HertogJack
Hoe zit dat trouwens met de world completion achievement... zitten daar de PoI's en waypoints van dungeons en WvWvW ook bij of niet?
Nee, ik wil ook meerdere professions spelen. Misschien niet allemaal tot 80, maar zeker tot 40. Crafting doe ik ook, maar boeit me iets minder. Ik wil ook alle gebieden gezien hebben en zeker alle dungeons, maar hoef niet per se alles op 100% te hebben.StealthyPeanut schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:00:
Ben ik dan de enige die met elke professie de level 80 wil halen? En dan ook nog eens gevarieerd met de verschillende rassen. En zoveel mogelijk crafting disciplines wil behalen op level max? Alles op 100% wilt halen, de dungeons uitspelen.
sPVP heb ik nog niet gedaan, weet niet of ik dat prettig ga vinden. WvW is leuk, maar soms teveel zerg. PVP staat nog op mijn lijstje om verder te ontdekken.Daarnaast ga ik me straks verdieping in PvP en WvWvW. Heerlijk om die gevechten te zien. Dit doe ik omdat ik het leuk vind.
Het spel is inderdaad schitterend en dit houd me ook wel even bezig. Ik wil alle maps zeker zien, maar ik hoef ze niet meer dan 2 keer ofzo te zien. Daarnaast zijn de hogere level maps (75+) niet altijd een pretje om doorheen te komen...Het rondlopen alleen al is gewoon geniaal. Prachtige gebieden en uitzichten. Gisteren liep ik in Bloadtide Coast rond. Damn, echt schitterend hoe dat in elkaar steekt.
Samenspelen zou wat mij betreft nog meer gepromoot mogen worden. De story line vind ik aardig, maar op zich niet heel spannend.Daarnaast haal ik ook voldoening uit andere mensen helpen in andere gebieden. Vrienden of vreemden. Plus de story line die er nog bij komt. Ook een line waar je verschillende kanten op kunt.
Kortom, ja het is een goed spel en er is vanalles te doen maar op een gegeven moment heb je veel al gezien en dan... Dat is waar het me om ging en of dat niet verder ontwikkeld zou kunnen worden, behalve 'wacht maar op de volgende content patch'. Voor PVP lijkt er namelijk wel een plan te zijn en ik zou het leuk vinden als het plan voor PVE ook iets uitgebreider was. That's all.
Ik denk dat we gewoon maar even moeten afwachten welke kant de PVE gebeuren op gaat. Voor hun eerste ervaring eer mee want eerlijk gezegd vond ik dat in GW1 niet zo heel erg uittgebreid, met addons werd dat wel beter trouwens. Hebben ze toch wat behoorlijks neer gezet. Ik heb echt heel veel MMO's gespeelt en dit is in tijden weer 1 waar ik het echt leuk vind om naar terug te keren.
Nee, dat ben je niet. Of ik alles helemaal compleet ga halen weet ik niet. Maar dat is wel iets waar ik nu naar uitkijk. En inderdaad, ik haal de meeste voldoening uit het gewoon rondlopen, spelen en helpen. Dit spel is op hoge grafische kwaliteit echt schitterend. Zo groot, zo uitgebreid, je kunt bijna overal komen en ook erg afwisselend. En dat je een enkele keer iemand meerdere malen moet redden omdat hij/zij in een gebied rondloopt die een paar levels te hoog is. Ach, ik meld dat dan even in chat en revive ze vrolijk opnieuw.StealthyPeanut schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:00:
Hmm, ik ga graag terug naar een map die ik leuk vond om te spelen. Ik vind het niet zo erg om dingen vaker te doen (tenzij het moet, dan wil ik het niet meer...)Morrar schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:08:
[...]
Het spel is inderdaad schitterend en dit houd me ook wel even bezig. Ik wil alle maps zeker zien, maar ik hoef ze niet meer dan 2 keer ofzo te zien. Daarnaast zijn de hogere level maps (75+) niet altijd een pretje om doorheen te komen...
En voor 100% World Completion heb je die punten in WvW ook nodig.
Thnx. Die in de dungeons niet?Wailing_Banshee schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:14:
[...]
En dat vind ik erg jammer.Wailing_Banshee schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:14:
[...]
Zit zelf aan 93% world completion en moet net nog paar dungeons en laatste Orr gebied doen.
Maar ook WvWvW. Helaas worden wij (Underworld) zowat constant ingemaakt door of franse servers of duitse servers waardoor je op veel gebieden niet kan komen
Dit dus. Als ik een map mooi of leuk vond, dan loop ik er graag nog een keer doorheen. Zeker als er nog wat interessante monsters lopen om neer te halen met leuke loot. Of er genoeg te gatheren valt. Rondkijken en mensen helpen. Schitterend.Wailing_Banshee schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:14:
[...]
Hmm, ik ga graag terug naar een map die ik leuk vond om te spelen. Ik vind het niet zo erg om dingen vaker te doen (tenzij het moet, dan wil ik het niet meer...)
Van mij ook. Ik weet zeker dat samenspelen voor de meeste mensen de belangrijkste rede is om een "massively multiplayer online" game te gaan spelen.Morrar schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:08:
Samenspelen zou wat mij betreft nog meer gepromoot mogen worden.
GW2 doet het wat dat betreft (voor de lagere levels) een stuk beter dan de meeste andere mmo's. Er is genoeg solo content voor wie daar zin in heeft, en je kan letterlijk willekeurig ergens naar toe lopen en al snel een actief groep event tegenkomen.
Maar vanaf ca level 75 wordt dat een stuk minder, en Anet veroorzaakt dat zelf dmv de design vd high level content (nog afgezien vd momenteel talloze bugged events en skillpoint challenges).
Mijn zaterdag ging als volgt (lvl 20-25 elementalist Charr in Queensdale): Oh, een boom! Oh, copper! Oh, een downed player! Oh, een plant! Oh, een boom! Hmm, was ik hier 10 minuten geleden ook niet? En ik wilde alleen van Beetletun naar Claypool... Ik kwam alleen de hele tijd niet verder dan rond dat fort waar je Human story begint. Ik bleef om die heuvel aar heen lopenStealthyPeanut schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:17:
[...]
Dit dus. Als ik een map mooi of leuk vond, dan loop ik er graag nog een keer doorheen. Zeker als er nog wat interessante monsters lopen om neer te halen met leuke loot. Of er genoeg te gatheren valt. Rondkijken en mensen helpen. Schitterend.
Toen ik aan GW2 begon was ik echt vanplan om MoP uit te stellen tot over een paar maanden (of misschien wel helemaal niet meer als GW2 echt goed beviel)..
Echter begin ik me ondertussen steeds meer te irriteren aan een aantal kleine puntjes:
- Userinterface van de TP is echt waardeloos.. Is er mee te werken? Ja.. Werkt het prettig als je heel veel handeld op de TP? Verre van.. Niks blijft onthouden.. Het sorteren, zoeken en filteren werkt niet lekker..
Om te zien of je undercut bent op een item, moet je het naar je eigen verkoop overzicht, vervolgens het item opzoeken op de juiste pagina (sorteren op naam over alle pagina's zit er niet bij, want die sorteerd alleen de items op de huidige pagina).. je eigen prijs onthouden die daar staat.. door klikken naar het koop scherm.. Kijken waar jou prijs ergens staat tussen alle andere prijzen.. Om vervolgens weer terug te moeten naar het overzicht scherm waar je weer de juist pagina moet zoeken om je item eventueel te cancelen. Of het volgende item te bekijken..
Door een design beperking kan je niet meer dan 250x hetzelfde item plaatsen in een order.. Dus moet je elke keer opnieuw invoeren, want zodra je iets plaatst worden alle invoer boxes leeg gehaald.. Veel items hebben dezelfde naam terwijl ze compleet ander level hebben.. Dit maakt zoeken naar items redelijk verwarrend..
etc, etc, etc..
- Er lijken alleen maar steeds meer bugs bij te komen qua skillpoints/events/personal story quests.. Ik heb gisteren avond 3x een personal story dungeon opnieuw moeten doen, omdat iets niet triggerde, waardoor ik niet verder kon.. Dat heeft me bijna 70 minuten extra gekost
.. Ook de skillpoints die niet te doen zijn door een bug kom ik steeds meer tegen..
- De highend (Mystic Forge) recepten zijn bugged > (https://forum-en.guildwar...-and-other-crafting-stuff ). Na deze post nog veel meer fouten gevonden.. Maar ik heb gewoon geen zin meer om ze nog te vermelden, zoveel dat het er zijn
..
- Zelfs de zoekfunctionaliteit op het forum werkt 95% van de tijd niet..
Er zit veel goeds in GW2, maar de irritatie puntjes beginnen het voor mij steeds meer over te nemen.. Dus ik zit vanaf morgen waarschijnlijk weer WoW te spelen.. En hopelijk tegen de tijd als ik daar weer klaar mee ben, dat GW2 al die vervelende minpuntjes heeft weg gewerkt..
Echter begin ik me ondertussen steeds meer te irriteren aan een aantal kleine puntjes:
- Userinterface van de TP is echt waardeloos.. Is er mee te werken? Ja.. Werkt het prettig als je heel veel handeld op de TP? Verre van.. Niks blijft onthouden.. Het sorteren, zoeken en filteren werkt niet lekker..
Om te zien of je undercut bent op een item, moet je het naar je eigen verkoop overzicht, vervolgens het item opzoeken op de juiste pagina (sorteren op naam over alle pagina's zit er niet bij, want die sorteerd alleen de items op de huidige pagina).. je eigen prijs onthouden die daar staat.. door klikken naar het koop scherm.. Kijken waar jou prijs ergens staat tussen alle andere prijzen.. Om vervolgens weer terug te moeten naar het overzicht scherm waar je weer de juist pagina moet zoeken om je item eventueel te cancelen. Of het volgende item te bekijken..
Door een design beperking kan je niet meer dan 250x hetzelfde item plaatsen in een order.. Dus moet je elke keer opnieuw invoeren, want zodra je iets plaatst worden alle invoer boxes leeg gehaald.. Veel items hebben dezelfde naam terwijl ze compleet ander level hebben.. Dit maakt zoeken naar items redelijk verwarrend..
etc, etc, etc..
- Er lijken alleen maar steeds meer bugs bij te komen qua skillpoints/events/personal story quests.. Ik heb gisteren avond 3x een personal story dungeon opnieuw moeten doen, omdat iets niet triggerde, waardoor ik niet verder kon.. Dat heeft me bijna 70 minuten extra gekost
- De highend (Mystic Forge) recepten zijn bugged > (https://forum-en.guildwar...-and-other-crafting-stuff ). Na deze post nog veel meer fouten gevonden.. Maar ik heb gewoon geen zin meer om ze nog te vermelden, zoveel dat het er zijn
- Zelfs de zoekfunctionaliteit op het forum werkt 95% van de tijd niet..
Er zit veel goeds in GW2, maar de irritatie puntjes beginnen het voor mij steeds meer over te nemen.. Dus ik zit vanaf morgen waarschijnlijk weer WoW te spelen.. En hopelijk tegen de tijd als ik daar weer klaar mee ben, dat GW2 al die vervelende minpuntjes heeft weg gewerkt..
[ Voor 13% gewijzigd door Uhmmie op 24-09-2012 13:45 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Ik moet mezelf gewoon af en toe tegenhouden om van de omgeving te genieten. Heb nogal de neiging om er doorheen te raggen zonder op mijn omgeving te letten. Zie zelf vaak niet eens echt goed wat voor mobs ik aan het meppen ben. Ja, het soort mob wel, maar op de details van het beestje let ik vrijwel nooit.StealthyPeanut schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:00:
Die keren dat ik wel rustig aan weet te doen en even op mijn gemak om me heen kijk is het vaak "Wauw!". De meeste omgevingen zie er echt geweldig uit en bevatten zo enorm veel details dat het bijna jammer is dat je niet alles zult zien, hoe rustig aan je het ook doet.
guildies!! ik doe ze meestal alleen met guildies en een enkele keer met mensen die ik heb leren kennen toen ik een keer een dungeon pugde en het goed ging , die mensen voeg ik toe aan me friends listStuupje schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:51:
Trouwens een update van de WvW rankings voor degenen die dat interessant vinden:
https://forum-en.guildwar...rld-rankings-UPDATED-9-21
https://forum-en.guildwar...rld-rankings-UPDATED-9-21
De vraag die je je moet stellen is; was WoW anders ten tijde van de Vanilla release? Waren daar niet exact dezelfde (of vergelijkbare) minpunten te vinden?Uhmmie schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:38:
Toen ik aan GW2 begon was ik echt vanplan om MoP uit te stellen tot over een paar maanden (of misschien wel helemaal niet meer als GW2 echt goed beviel)...
...
...Er zit veel goeds in GW2, maar de irritatie puntjes beginnen het voor mij steeds meer over te nemen.. Dus ik zit vanaf morgen waarschijnlijk weer WoW te spelen.. En hopelijk tegen de tijd als ik daar weer klaar mee ben, dat GW2 al die vervelende minpuntjes heeft weg gewerkt..
Je vergelijkt een spiksplinternieuwe game met een spel waar al 7 jaar lang aan bijgeschaaft is (veelal ook d.m.v. add-ons i.p.v. innovatie vanuit Blizzard zelf). Hoe goed werkte de AH in Vanilla WoW (zonder add-ons zoals Auctionator/Auctioneer e.d.)? Hoe vaak zijn/waren er geen quest-bugs (in vrijwel iedere uitbreiding van WoW)?
Daarnaast moet je je afvragen; wat doet GW2 op het moment beter? Voor mij is dat met name de combat, de dynamische events, het makkelijk samenspelen, en de grafische pracht en praal. Weegt dit op tegen relatief kleine minpuntjes zoals een TP interface die iets beter kan? Voor mij wel. Ik speel het spel niet om virtueel rijk te worden - hoewel dit natuurlijk per persoon kan verschillen. Als jij puur MMO's speelt om je bezig te houden met virtuele economieën, dan ben je voorlopig inderdaad beter af in WoW.
Kan ik op dit moment terug naar WoW (na het al 6 jaar gespeeld te hebben)? Ik denk het niet. De statische combat, archaische quest-systemen, en het gebrek aan dynamiek in de wereld zelf zullen daar ten grondslag aan liggen. Daarbuiten is het fijn om in GW2 nog geen 'cookie cutter' specs, builds, en BiS gear-requirements te hebben. Ik voel me een stuk vrijer in hoe ik mijn character opzet, in plaats van na iedere patch even op ElitistJerks te kijken en meteen weer te weten hoe ik de komende zes maanden MOET gaan spelen om optimaal te presteren....en dan begint de rinse-repeat grind van de raids weer.
Blijft Guild Wars 2 net zo lang boeien als WoW? Geen idee. We zullen zien, maar ik wed dat de komende patches en bugfixes veel kleine irritaties zullen wegnemen, en de eerstvolgende content patches en of expansion packs zullen ons vast genoeg geven om weer lekker verder te kunnen. En blijkt dat niet het geval te zijn? Dan heb ik in ieder geval niet jarenlang 13 euro per maand weggegooid
Seroth schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:16:
[...]
De vraag die je je moet stellen is; was WoW anders ten tijde van de Vanilla release? Waren daar niet exact dezelfde (of vergelijkbare) minpunten te vinden?
Je vergelijkt een spiksplinternieuwe game met een spel waar al 7 jaar lang aan bijgeschaaft is (veelal ook d.m.v. add-ons i.p.v. innovatie vanuit Blizzard zelf). Hoe goed werkte de AH in Vanilla WoW (zonder add-ons zoals Auctionator/Auctioneer e.d.)? Hoe vaak zijn/waren er geen quest-bugs (in vrijwel iedere uitbreiding van WoW)?
Daarnaast moet je je afvragen; wat doet GW2 op het moment beter? Voor mij is dat met name de combat, de dynamische events, het makkelijk samenspelen, en de grafische pracht en praal. Weegt dit op tegen relatief kleine minpuntjes zoals een TP interface die iets beter kan? Voor mij wel. Ik speel het spel niet om virtueel rijk te worden - hoewel dit natuurlijk per persoon kan verschillen. Als jij puur MMO's speelt om je bezig te houden met virtuele economieën, dan ben je voorlopig inderdaad beter af in WoW.
Kan ik op dit moment terug naar WoW (na het al 6 jaar gespeeld te hebben)? Ik denk het niet. De statische combat, archaische quest-systemen, en het gebrek aan dynamiek in de wereld zelf zullen daar ten grondslag aan liggen. Daarbuiten is het fijn om in GW2 nog geen 'cookie cutter' specs, builds, en BiS gear-requirements te hebben. Ik voel me een stuk vrijer in hoe ik mijn character opzet, in plaats van na iedere patch even op ElitistJerks te kijken en meteen weer te weten hoe ik de komende zes maanden MOET gaan spelen om optimaal te presteren....en dan begint de rinse-repeat grind van de raids weer.
Blijft Guild Wars 2 net zo lang boeien als WoW? Geen idee. We zullen zien, maar ik wed dat de komende patches en bugfixes veel kleine irritaties zullen wegnemen, en de eerstvolgende content patches en of expansion packs zullen ons vast genoeg geven om weer lekker verder te kunnen. En blijkt dat niet het geval te zijn? Dan heb ik in ieder geval niet jarenlang 13 euro per maand weggegooid
Ik snap niet waarom mensen altijd maar weer de vergelijking maken met WoW tijdens de launch uit 2004.. Dat is nu bijna 8 jaar terug.. Als ik morgen WoW opstart speel ik toch geen vanilla WoW? Nee dan speel ik WoW inclusief alle addons t/m Mist op Pandaria.. Dus ik maak mijn vergelijking tussen beide games zoals ze nu zijn en dan boeit het me niet of iets wel of niet mogelijk was in 2004.Seroth schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:16:
De vraag die je je moet stellen is; was WoW anders ten tijde van de Vanilla release? Waren daar niet exact dezelfde (of vergelijkbare) minpunten te vinden?
Je vergelijkt een spiksplinternieuwe game met een spel waar al 7 jaar lang aan bijgeschaaft is.
Ik zeg ook niet dat GW2 het slecht doet voor een game die net uit is. Ik geef alleen aan dat ik op dit moment net even te veel bugjes in zitten.. En ik hierdoor toch maar eerst even MoP ga spelen.. En tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben, kom ik wel weer kijken in GW2.. En hopelijk zijn dan een aantal van de bugs waar ik me aan stoor opgelost.. En heb ik nog meer plezier in GW2Seroth schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:16:
Sjah dat is zowel het zwakke als het sterke punt van WoW.. Persoonlijk speel ik altijd tot het moment dat ik klaar ben voor raiden.. Daarna komt WoW bij mij altijd op een laag pitje te staan (meestal backup voor raids) aangezien ik mezelf niet meerdere avonden per week aan een game wil verplichten.. Dat betekend echter niet dat ik mezelf niet vermaak, tot het punt dat er niks anders dan raiden meer te doen is..Seroth schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:16:
Precies en dus ga ik nu even lekker MoP spelen, en tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben is Anet hopelijk vergenoeg met het oppoetsen van GW2..Seroth schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:16:
Ik ben een hardcore GW1 speler geweest en vind het jammer dat Anet bepaalde keuzes heeft gemaakt. Gw1 was ten opzichte van gw2 veel meer op tactiek en skill spelen (uren bezig om precies de goede build te krijgen voor een bepaalde taak in een bepaalde dungeon). heb een beetje het gevoel bij gw2 dat het vooral rammen is en (ik in ieder geval) het overzicht kwijtraak door de hoeveelheid effects die door de map vliegen. ook kan je niet zien wanneer enemies een spell casten zodat je maar op de gok een knockdown of interupt spell erin moet gaan gooien (spells spammen dus weer).
op sommige punten vind in het best cool dat ze de ''triforce'' eruit hebben gehaald maar het neemt ook echt de taken weg van classes wat ik in dungeons jammer vind. In gw1 ''underworld'' had je 8 mensen die allemaal 1 taak hadden, ging je 1x dood dan duurde het meteen 15 minuten langer of faalde het helemaal.
qua verwachtingen als opvolger van guildwars 1 ben ik teleurgesteld, maar als je gw2 als totaal nieuwe game ziet, zeer netjes gedaan. vermaak me super met alles. ook WvW is erg leuk tot mijn verbazing.
op sommige punten vind in het best cool dat ze de ''triforce'' eruit hebben gehaald maar het neemt ook echt de taken weg van classes wat ik in dungeons jammer vind. In gw1 ''underworld'' had je 8 mensen die allemaal 1 taak hadden, ging je 1x dood dan duurde het meteen 15 minuten langer of faalde het helemaal.
qua verwachtingen als opvolger van guildwars 1 ben ik teleurgesteld, maar als je gw2 als totaal nieuwe game ziet, zeer netjes gedaan. vermaak me super met alles. ook WvW is erg leuk tot mijn verbazing.
www.presio.nl - Online marketing Leeuwarden
het vreemde vind ik persoonlijk dat het in de praktijk nog steeds een soort van holy-trinity is alleen net iets minder sterk...je komt er meestal wel doorheen met een random groep als je eenmaal de juiste tactiek voor die groep hebt gevonden maar het is gewoon véel simpeler als je iemand hebt die een beetje een 'tank' build heeft, een of twee mensen met een "support" build en de rest een mix van support/dps abilities heeft...dan vlieg je er doorheen alsof het niets is.Maxjee schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:50:
Ik ben een hardcore GW1 speler geweest en vind het jammer dat Anet bepaalde keuzes heeft gemaakt. Gw1 was ten opzichte van gw2 veel meer op tactiek en skill spelen (uren bezig om precies de goede build te krijgen voor een bepaalde taak in een bepaalde dungeon). heb een beetje het gevoel bij gw2 dat het vooral rammen is en (ik in ieder geval) het overzicht kwijtraak door de hoeveelheid effects die door de map vliegen. ook kan je niet zien wanneer enemies een spell casten zodat je maar op de gok een knockdown of interupt spell erin moet gaan gooien (spells spammen dus weer).
Dit is in ieder geval mijn ervaring na ongeveer een een derde van mijn TA exploration mode gear set te hebben gefarmed.
[ Voor 19% gewijzigd door Cronax op 24-09-2012 15:00 ]
WvWvW leuk? Ik moet me er nog in verdiepen maar het is de enige achievement die nog open staat voor de monthly, geen idee of ik dat nog kan halen. Maar ik peins er dus wel over nog maar ff een paar dagen in WvWvW te duiken...
Ik wil mezelf geen hardcore GW1 speler noemen (hoewel ik er stiekem toch honderden uren op vele karakters in heb zitten), maar ik ben het helemaal met je eens.Maxjee schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:50:
Ik ben een hardcore GW1 speler geweest en vind het jammer dat Anet bepaalde keuzes heeft gemaakt...
Het is leuk als je een goede groep hebt. Als je komend weekend wat WvW doet en met een grote groep mee rend kun je het wel halen denk ik.
Moet ik op FS nog steeds rekening houden met urenlange queues voor WvWvW?Devata schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:00:
Het is leuk als je een goede groep hebt. Als je komend weekend wat WvW doet en met een grote groep mee rend kun je het wel halen denk ik.
Dar had ik even geen rekening mee gehouden. Ik zit zelf op Piken Square. Laats wat ik hoorde konden de que-tijden 2 uur zijn maar daar kan iemand van FS je misschien meer over zeggen.SnoeiKoei schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:00:
[...]
Moet ik op FS nog steeds rekening houden met urenlange queues voor WvWvW?
Waarschijnlijk wel... Ik drukte gisteren per ongeluk op die knop om naar de mist te gaan. En zelfs op Aurora Glade is er een queue (en dat is maar een gemiddelde WvW server...)SnoeiKoei schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:00:
[...]
Queues zul je zeker hebben op een volle server. Je kunt nog steeds gratis transferren qua servers, dus misschien nog een idee. Wel rekening houden met 24 uur cooldown op transfers, dus duurt even voordat je terug bent.
Verder zijn de kills ook makkelijk binnen te slepen met bijvoorbeeld een arrow cart terwijl je een keep verdedigt.
Verder zijn de kills ook makkelijk binnen te slepen met bijvoorbeeld een arrow cart terwijl je een keep verdedigt.
Die 50 kills voor de monthly heb ik zelf in een sessie van 3 uur "solo" gehaald (door mee te rennen met de zerg).. Als je na 19:00 queued kom je er bijna niet meer in (ik heb iig 2 avonden zonder succes zitten wachten).. Die keer dat ik er wel in kwam (vrijdag om 13:00 gequeued) was ik er binnen 5 minuten in.SnoeiKoei schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:00:
[...]
Queue zul je voorlopig nog wel houden, maar tot zaterdag 2 uur 's middags zat ik er afgelopen weekenden in ongeveer 10 minuten in (Eternal Battlegrounds, Far Shiverpeaks). Daarna loopt de wachttijd echter op tot enkele uren en kun je er maar beter niet op rekenen. Je kunt natuurlijk wel gewoon in de rij gaan staan en ondertussen wat events doen, een gebied clearen etc.
Verwijderd
Ik ben het met je eens wat tactiek betreft. Ik zie de mogelijkheden wel in GW2, maar het is nog niet zo uitgewerkt. Overigens vond ik GW1 in theorie wel een tactisch spel, maar in de praktijk kon je helaas met één set builds bijna alles in PvE met je ogen dicht spelen, met uitzondering van een paar bepaalde situaties. Vooral Winds of Change was daarop een enorme verbetering, dus daar vermaakte ik me nog wel mee.Maxjee schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:50:
Ik ben een hardcore GW1 speler geweest en vind het jammer dat Anet bepaalde keuzes heeft gemaakt. Gw1 was ten opzichte van gw2 veel meer op tactiek en skill spelen (uren bezig om precies de goede build te krijgen voor een bepaalde taak in een bepaalde dungeon).
Maar In GW2 mis ik dat ook, ik hoop dat ze dat nog verder uit gaan werken door veel meer diversiteit in mobs en bosses aan te brengen. Ik zou graag ook een aantal builds op willen kunnen slaan voor verschillende situaties. Ik vind het niet erg om 3s50 te betalen voor een switch, maar op het moment is het spel niet ingericht op tweaken.
In WvW vermaak ik me tot nu toe prima! Het wordt leuk als je je een beetje organiseert en met enige tactiek je over de map beweegt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 15:33 ]
Oh zijn het er maar 50? Dat valt me mee, ik vreesde voor veel meer (eerste tier is alleen maar 1 kill, geen idee hoeveel kills er in de rest van de tiers zit dus). Is net als in PvE damage doen op de tegenstander voor hij neergaat voldoende of moet je de killing blow maken, of de "finish" uitvoeren?Uhmmie schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:04:
[...]
Die 50 kills voor de monthly heb ik zelf in een sessie van 3 uur "solo" gehaald (door mee te rennen met de zerg).. Als je na 19:00 queued kom je er bijna niet meer in (ik heb iig 2 avonden zonder succes zitten wachten).. Die keer dat ik er wel in kwam (vrijdag om 13:00 gequeued) was ik er binnen 5 minuten in.
Verwijderd
Is er hier uberhaupt iemand die aanraad om te verkassen van server? Zit nu op FS maar de queue tijden zijn dus veel te hoog. Ben alleen bang dat verkassen naar een andere server tot gevolg heeft dat je op een terecht komt waar niemand er ook maar iets van bakt.
Iemand advies voor een redelijke server met weinig wachttijden voor WvW?
Cheers
Iemand advies voor een redelijke server met weinig wachttijden voor WvW?
Cheers
Ik zit op Piken Square en de server staat nu best laag maar ik zie wel vooruitgang in WvW. Gister domineerde we alle maps.
Wat ik meestal doe als ik GW2 opstart is me gelijk in de que voor een WvW zetten. Gisteren ook gedaan met een maatje en daarna gewoon verder gegaan met levelen. Nadat we 2 complete maps hadden gecleared konden we de WvW ingaan.
Ik wil erin komen als ik er zin in heb. que-tijden zijn eigenlijk nooit hoger als 10 min, als er al een que-tijd is. En dat onze server nu laag staat kan me niets interesseren. Elke input die ik lever, levert dan ook echt wat op in plaats van dat ik er maar wat rond loop (na 2 uur wachten) en de grote guilds alles doen.
Gisteren domineerden we alle maps, vind ik wat overdreven
, we hebben bijna heel de dag onderaan of tweede gestaan kwa score iedere 15min (Ik weet niet hoe we het savonds hebben gedaan). Zaterdag avond en nacht hebben we het wel erg goed gedaan en zijn we ook van de tweede naar eerste positie gegaan.
Toen hadden we ook commanders in alle borderlands en zat het goed in elkaar. Ben alleen benieuwd of we dit gedurende de week vol kunnen houden.
Vrijdag nacht waren we trouwens super outnumbered. Toch nog een leuk gevecht gehad 10 man van Piken, tegen 10 van Millers en 20 van Drakkar (Toren was van drakkar), we hebben een paar keer moeten terugtrekken, maar het is uiteindelijk toch gelukt, de toren te bemachtigen. Toen kwam echter de zerg van Millers die alles overnam op de hele map.
Toen hadden we ook commanders in alle borderlands en zat het goed in elkaar. Ben alleen benieuwd of we dit gedurende de week vol kunnen houden.
Vrijdag nacht waren we trouwens super outnumbered. Toch nog een leuk gevecht gehad 10 man van Piken, tegen 10 van Millers en 20 van Drakkar (Toren was van drakkar), we hebben een paar keer moeten terugtrekken, maar het is uiteindelijk toch gelukt, de toren te bemachtigen. Toen kwam echter de zerg van Millers die alles overnam op de hele map.
Gister avond ben ik op ps borderlands gekomen en terug moeten gaan omdat we er alles hadden. ik ben ook nog op een van de andere homeservers geweest daar hadden we zeker 50% van de keeps.Sneezydevil schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:49:
Gisteren domineerden we alle maps, vind ik wat overdreven, we hebben bijna heel de dag onderaan of tweede gestaan kwa score iedere 15min (Ik weet niet hoe we het savonds hebben gedaan). Zaterdag avond en nacht hebben we het wel erg goed gedaan en zijn we ook van de tweede naar eerste positie gegaan.
Daarna ben ik naar Ethernal geweest. Daar hadden we toen 50% - SM, op het einde van de avond hadden we 75% incl SM.
En we hadden alle orbs.
Ik zit ook op Piken Square en heb nog niet heel veel in WvW gedaan. De keren dat ik er was, was het soms goed georganiseerd maar vaak ook niet. Ik heb het idee dat PS nog wat los moet komen qua WvW. Vraag is of de RPers daar voor zullen gaan of niet.
Aangezien PVP toch een belangrijk deel van het spel is, zit ik wel een beetje te twijfelen of PS de goede server is voor mij. Aan de andere kant wil ik ook niet op een server zitten waar grote guilds en alliances de dienst uitmaken en je zelf weinig kunt bijdragen. Een server in het midden van de rankings lijkt me dus ideaal, ook omdat je dan minder last hebt van queues. Dat is namelijk wel ideaal aan PS, je zit meestal zo in WvW.
Overigens nog wel een interessant topic over wat er gepatched is en welke kant de devs op willen:
https://forum-en.guildwar...pcoming-fixes-and-changes. Compilatie van Reddit en forum posts. Op de radar onder andere:
- Meer dungeon tokens en tokens account bound
- Dungeon balans wordt onderzocht, evenals de rewards
- Geen echte dungeon finder, wel meer zichtbaar maken
- Guild transfer met behoud van influence
- Condition builds effectiever maken
- etc.
Aangezien PVP toch een belangrijk deel van het spel is, zit ik wel een beetje te twijfelen of PS de goede server is voor mij. Aan de andere kant wil ik ook niet op een server zitten waar grote guilds en alliances de dienst uitmaken en je zelf weinig kunt bijdragen. Een server in het midden van de rankings lijkt me dus ideaal, ook omdat je dan minder last hebt van queues. Dat is namelijk wel ideaal aan PS, je zit meestal zo in WvW.
Overigens nog wel een interessant topic over wat er gepatched is en welke kant de devs op willen:
https://forum-en.guildwar...pcoming-fixes-and-changes. Compilatie van Reddit en forum posts. Op de radar onder andere:
- Meer dungeon tokens en tokens account bound
- Dungeon balans wordt onderzocht, evenals de rewards
- Geen echte dungeon finder, wel meer zichtbaar maken
- Guild transfer met behoud van influence
- Condition builds effectiever maken
- etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 24-09-2012 16:04 ]
Verwijderd
Precies, dat vind ik dus ook. Welke server speel je nu dan?/Devata schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:45:
Ik wil erin komen als ik er zin in heb. que-tijden zijn eigenlijk nooit hoger als 10 min, als er al een que-tijd is. En dat onze server nu laag staat kan me niets interesseren. Elke input die ik lever, levert dan ook echt wat op in plaats van dat ik er maar wat rond loop (na 2 uur wachten) en de grote guilds alles doen.
Oh nice, ja in de avonduren lijken we het steeds beter te gaan doen, toen ik offline ging waren we helaas nog niet zover, ik vind het voordeel van dat we wat lager staan, je makkelijk met een paar van van de guild wvw binnen kunt springen en echt een verschil kunt maken.
Piken Square. Het is waar wat Morrar zegt dat het niet altijd even georganiseerd is. Ik hoop dat als meer mensen in onze guild 80 zijn we er in slagen zelf ook zaken in WvW goed te organiseren.
Wat betreft servers is het misschien ook handig dit topic door te lezen: Guild Wars 2 server topic
Wat betreft servers is het misschien ook handig dit topic door te lezen: Guild Wars 2 server topic
[ Voor 24% gewijzigd door Devata op 24-09-2012 15:59 ]
Soms is het inderdaad een zootje en dan een paar uur later, loopt het opeens wel.Morrar schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:54:
Ik zit ook op Piken Square en heb nog niet heel veel in WvW gedaan. De keren dat ik er was, was het soms goed georganiseerd maar vaak ook niet. Ik heb het idee dat PS nog wat los moet komen qua WvW. Vraag is of de RPers daar voor zullen gaan of niet.
Altijd als het goed georganiseerd is in de borderlands lijken de RPers er toch ook bij betrokken, ik heb al een paar keer "The Clock Work Collective" (asura guild) of zoiets dingen zien regelen, daar maak ik me voorlopig nog geen zorgen over.
Verwijderd
Dus jij hebt vooralsnog ook nog te maken met queue tijden van 2uurDevata schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:57:
Piken Square. Het is waar wat Morrar zegt dat het niet altijd even georganiseerd is. Ik hoop dat als meer mensen in onze guild 80 zijn we er in slagen zelf ook zaken in WvW goed te organiseren.
Queue tijden heb ik zelf nog niet langer dan een half uur meegemaakt, 10 min is bijna al een uitzondering.
Nee ik niet. 10 min max... nou ja nu lieg ik, ik heb 1 keer gehad dat ik er 15 min in stond, toen heb ik afgehaakt (weet dus niet hoe lang het zou duren). Maar normaal is 10 min wel de max, dus op de drukkere momenten.
Je kan ook hier even kijken voor de harde data over queues:
https://forum-en.guildwar...-9-18-EU/first#post200083
Met name dan deze voor FS:
https://dviw3bl0enbyw.clo.../6484/Far_Shiverpeaks.PNG
En deze voor PS:
https://dviw3bl0enbyw.clo...ile/6492/Piken_Square.PNG
https://forum-en.guildwar...-9-18-EU/first#post200083
Met name dan deze voor FS:
https://dviw3bl0enbyw.clo.../6484/Far_Shiverpeaks.PNG
En deze voor PS:
https://dviw3bl0enbyw.clo...ile/6492/Piken_Square.PNG
[ Voor 41% gewijzigd door Morrar op 24-09-2012 16:07 ]
Verwijderd
Heel apart. Als ik savonds rond 19.00u inlog en mezelf queue zit ik er om 20.30u nog niet in.... En dat is op FS : Edit: Ah ik zie dat jij op PS zit. Dat is gewoon een andere server ookDevata schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:04:
Nee ik niet. 10 min max... nou ja nu lieg ik, ik heb 1 keer gehad dat ik er 15 min in stond, toen heb ik afgehaakt (weet dus niet hoe lang het zou duren). Maar normaal is 10 min wel de max, dus op de drukkere momenten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 16:11 ]
JaVerwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:11:
[...]
Heel apart. Als ik savonds rond 19.00u inlog en mezelf queue zit ik er om 20.30u nog niet in.... En dat is op FS : Edit: Ah ik zie dat jij op PS zit. Dat is gewoon een andere server ook
Devata zit op Piken Square en niet op Far Shiverpeaks. De queues op FS zijn ruim 3-4 keer zo lang als die op PS. Dat is dus het nadeel van een drukke server met actieve WvW guilds.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:11:
[...]
Heel apart. Als ik savonds rond 19.00u inlog en mezelf queue zit ik er om 20.30u nog niet in.... En dat is op FS : Edit: Ah ik zie dat jij op PS zit. Dat is gewoon een andere server ook
Verder is het zo dat er nog een bug zit in het queue-systeem waardoor mensen nog steeds de queue kunnen jumpen. Kan me zo voorstellen dat op drukke servers men daar ook meer naar op zoek gaat / misbruik van maakt.
Verwijderd
Iemand nog een grote guild op Far shiverpeaks? PM me of add me ingame highnesz
Warrior / Necro
Warrior / Necro
Toen je die bericht ging typen had je voor de lol eens de rood-omlijnde waarschuwing moeten lezen. Gewoon, omdat het kan.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:17:
Iemand nog een grote guild op Far shiverpeaks? PM me of add me ingame highnesz
Warrior / Necro
Maar daar staat toch niet op welke serverDevata schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:18:
[...]
Toen je die bericht ging typen had je voor de lol eens de rood-omlijnde waarschuwing moeten lezen. Gewoon, omdat het kan.
Verwijderd
hahaha zo wat dwaas van mij.. Normaal ben ik van het zelf zoeken en daarna vragen maar in dit geval faaaaaal
Ik vrees het ook... Wil je mensen die niet eens de moeite nemen even te lezen of te zoeken in je guild vraag ik me dan altijd afRoseSolane schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:24:
[...]
Maar daar staat toch niet op welke serverMisschien moeten we dat nog toevoegen? Hmm, als ik er ook maar een seconde over nadenk: Nee, dat heeft geen zin. Deze vraag zal elke dag minstens eenmaal gesteld worden en zal steeds minder vaak beantwoord worden.
Zijn er meer mensen die de POI in the Throne Room van Divinity's Reach niet in kunnen? Ik krijg de melding of ik deze wil ingaan (instanced) en vervolgens loopt hij vast in het laadscherm.
Maar als je op de link klikt erin. /gasp dan wel!RoseSolane schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:24:
[...]
Maar daar staat toch niet op welke serverMisschien moeten we dat nog toevoegen? Hmm, als ik er ook maar een seconde over nadenk: Nee, dat heeft geen zin. Deze vraag zal elke dag minstens eenmaal gesteld worden en zal steeds minder vaak beantwoord worden.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Na redelijk wat gespeeld te hebben ben ik toch wel beetje klaar met guild wars 2 nu. Er is niet veel meer te doen. Het goede aan WoW was dat je progressie kon maken op het hoogste level. Je hebt bij gw2 al vrij snel alles op exotic en dan zou je eventueel nog voor het legendary wapen kunnen gaan maar dat kost te veel tijd en het is bijna onhaalbaar imo.
PvP is in mijn ogen niet gebalanceerd genoeg om het leuk te vinden. De warriors vind ik nog steeds te sterk en ik snap niet dat arenanet daar nog niks aan gedaan heeft. Daarnaast wordt het probleem versterkt dat 70% van alle pvpers een warriors is.
WvWvW is even leuk maar na een tijdje heb je het ook wel gezien.
Ik heb bijna world completion maar moet nog een paar punten in wvwvw dus hier kan ik me ook niet meer mee bezig houden.
Ik zou natuurlijk weer een nieuwe char kunnen starten maar ik houd totaal niet van dingen overnieuw doen, dan zou ik weer alle hartjes moeten halen en dezelfde dynamic events moeten gaan doen.
Voor mij is de content die gw2 biedt op end game toch niet zo goed als ik gedacht had. Ik heb lang naar gw2 uitgekeken maar moet na een maand toch toegeven dat ik me aan het vervelen ben in gw2 wat ik bij wow veel minder had.
PvP is in mijn ogen niet gebalanceerd genoeg om het leuk te vinden. De warriors vind ik nog steeds te sterk en ik snap niet dat arenanet daar nog niks aan gedaan heeft. Daarnaast wordt het probleem versterkt dat 70% van alle pvpers een warriors is.
WvWvW is even leuk maar na een tijdje heb je het ook wel gezien.
Ik heb bijna world completion maar moet nog een paar punten in wvwvw dus hier kan ik me ook niet meer mee bezig houden.
Ik zou natuurlijk weer een nieuwe char kunnen starten maar ik houd totaal niet van dingen overnieuw doen, dan zou ik weer alle hartjes moeten halen en dezelfde dynamic events moeten gaan doen.
Voor mij is de content die gw2 biedt op end game toch niet zo goed als ik gedacht had. Ik heb lang naar gw2 uitgekeken maar moet na een maand toch toegeven dat ik me aan het vervelen ben in gw2 wat ik bij wow veel minder had.
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen willen rushen naar 80, iets wat in WoW eigenlijk wel moest. Ik vermaak me hier prima door wat rond te klooien met events en wat quests te doen, hoewel een paar medespelers daar eigenlijk ook wel een must bij zijn. WuvWuv is geweldig als je een leuk groepje hebt, maar zonder organisatie echt helemaal niks aan. PvP heb ik eigenlijk nog nauwelijks geprobeerd. Al met al vermaak ik me er wel mee. Ik moet trouwens wel zeggen dat het me opvalt dat mensen klagen over de endgame content, terwijl dat bij Vanilla WoW ook niet je van het was.
Ik zie steeds meer mensen op level 80 afhaken eigenlijk, komt waarschijnlijk omdat het op level 80 voelt als meer van hetzelfde... Het is geen WoW met raids e.d., dit was vanaf het begin al bekend. Ik speel ongeveer elke avond en ben pas net vorige week level 80 geworden en ben nu rustig mijn exotic setje aan het bouwen met mijn eigen crafts, gaat me wel even duren. Moet nog een groot deel world completion doen, etc.
Als je dat allemaal al gedaan hebt: neem een break, kom later terug... Is niet alsof je dan ineens weer een maand moet betalen.
Als je dat allemaal al gedaan hebt: neem een break, kom later terug... Is niet alsof je dan ineens weer een maand moet betalen.
De visie van ArenaNet is volgens mij inderdaad dat de 'hardcore PVE' mensen vrij snel klaar zijn en vervolgens afhaken tot er nieuwe content uitkomt...voor mij is het geen probleem, ik ga op mijn gemak de gear bij elkaar sprokkelen die ik wil hebben en dan wat altjes spelen, maar ik denk dat ik ook wel wat andere games tussendoor ga spelen...
Gelukkig is Guild Wars 2 (voor mij) de eerste game na WoW waar ik zonder veel problemen op mijn 2e monitor een serie kan kijken terwijl ik toch nog redelijk goed presteer
Gelukkig is Guild Wars 2 (voor mij) de eerste game na WoW waar ik zonder veel problemen op mijn 2e monitor een serie kan kijken terwijl ik toch nog redelijk goed presteer
Over genieten van de game gesproken.....Toch wel één van mijn mooiste plekken tot nu toe
. En ik ben pas op 25% ofzo 
Mag ik vragen hoeveel uur je op de teller hebt staan? Ben wel beniewd.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:44:
Na redelijk wat gespeeld te hebben ben ik toch wel beetje klaar met guild wars 2 nu. .....
Zelf ben ik overigens nadat ik iets voorbij level 30 was op mijn human mesmer een ander karaker gaan aanmaken (charr warrior) om te genieten van de andere verhaallijn en omgeving. Moet zeggen dat ik de sfeer en setting daarvan een stuk leuker vond dan wat ik had verwacht
Verwijderd
Mooie picture! Probeer eens de UI te verbergen door ctrl+shift+h te gebruiken. Dan is je picture wallpaper waardig.StealthyPeanut schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:07:
Over genieten van de game gesproken.....Toch wel één van mijn mooiste plekken tot nu toe. En ik ben pas op 25% ofzo
[afbeelding]
Ikzelf heb die gerebind naar "x", om te voorkomen dat mijn vingers in de knoop raken.
Precies mijn gedachten , die mensen verkloten het spel voor zichzelf en kraken het daarna af door als een idioot 80 te worden en dan zeggen ja er is niks te doen. dat hebben de mensen van gw ook gezegd , dat het een leuke ervaring moet zijn om te lvlen en dat je in dit spel dus juist niet naar 80 moet rushenAdanteh schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:49:
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen willen rushen naar 80, iets wat in WoW eigenlijk wel moest. Ik vermaak me hier prima door wat rond te klooien met events en wat quests te doen, hoewel een paar medespelers daar eigenlijk ook wel een must bij zijn. WuvWuv is geweldig als je een leuk groepje hebt, maar zonder organisatie echt helemaal niks aan. PvP heb ik eigenlijk nog nauwelijks geprobeerd. Al met al vermaak ik me er wel mee. Ik moet trouwens wel zeggen dat het me opvalt dat mensen klagen over de endgame content, terwijl dat bij Vanilla WoW ook niet je van het was.
op piken square had je 3 dagen na de release al mensen die 80 waren en een beetje in de lions arch chat zaten te klagen, die heb ik echt keihard uitgelachen.
ik speel dit spel net als guildwars 1 , ik doe rustig aan met lvlen ,bekijk elk hoekje (want ik geniet van het verkennen van de wereld) . dan weer een dungeon ,dan weer een dagje jumping puzzles zoeken enz.
en nu heb ik me elementalist met exotic armor en wapen , ik ga nu langzaam aan de wereld 100% uitspelen en dan pak ik de volgende character . ondertussen is mijn vriendin op mijn profiel al een engineeer aan het lvlen . mijn plan is om voordat de expansion uitkomt mijn 8 characters afte hebben
Nou ik heb me gisteren toch maar eens aan WvWvW gewaagd (PvP = mehhh), voornamelijk omdat ik toch ook de monthly achievement wil(de) halen. Ik kan melden dat het nog geen doorslaand succes is. Omdat ik op FS zit heb je eerst al een queue van 2,5 uur (aangemeld voor Eternal Battlegrounds, in de tussentijd lekker een flink deel van een zone leegspelen). Daarna blijkt mijn PC het niet te trekken (C2D met 3GB geheugen.) Zelfs als er om me heen niet gevochten wordt is de framerate in WvWvW al zo’n 15 fps en dat gaat omlaag naar 3-5fps als er wel gevochten wordt. De eerste keer dat ik in een gevecht beland (oranje battle-symbooltje op de map opgezocht) zie ik helemaal geen spelers om me heen maar ze zijn er wel dus ik ben in minder dan no time dood. Daarna maar op zoek naar wat kleinere gevechten en dat is iets succesvoller: ik beland in een mini-zerg (man of 10) en even later zie ik zo waar ook tegenstanders. Mijn eerste WvWvW-kill is een feit, en nog 1… en nog 1… En GW2 crasht to desktop.
En daarna kun je mooi opnieuw 2,5 uur in de queue gaan staan.
Nou ja, de avond was nog redelijk jong, ik waag het er nog even op me aan te melden voor Borderlands (FS), whatever that might be. Intussen speel ik de rest van de zone leeg waar ik mee bezig was (op de 2 bugged events na) plus een stukje van de volgende, al hoor ik daar eigenlijk 3 levels hoger voor te zijn (maar rangers zijn sterk, 2 mobs met 3 lvls hoger tegelijk zijn geen probleem.)
Afijn, aan het eind van de avond mag ik weer los in WvWvW! En de diashow begint weer. Dit keer kan ik wel 5 kills maken voor dat de crash to desktop plaatsvindt. En in een goeie avond maak je dan 8 kills. Whooptyfuckingdoo. Ik kan op het moment geen >600 uitgeven aan een nieuwe PC dus het enige wat rest als ik de monthly achievement wil kunnen halen is migreren naar een rustiger server (PS ofzo) en dan vaker kunnen queuen/crashen. Hoe dan ook wordt het een frustrerende maandelijkse grind op deze manier.
Nou ja, de avond was nog redelijk jong, ik waag het er nog even op me aan te melden voor Borderlands (FS), whatever that might be. Intussen speel ik de rest van de zone leeg waar ik mee bezig was (op de 2 bugged events na) plus een stukje van de volgende, al hoor ik daar eigenlijk 3 levels hoger voor te zijn (maar rangers zijn sterk, 2 mobs met 3 lvls hoger tegelijk zijn geen probleem.)
Afijn, aan het eind van de avond mag ik weer los in WvWvW! En de diashow begint weer. Dit keer kan ik wel 5 kills maken voor dat de crash to desktop plaatsvindt. En in een goeie avond maak je dan 8 kills. Whooptyfuckingdoo. Ik kan op het moment geen >600 uitgeven aan een nieuwe PC dus het enige wat rest als ik de monthly achievement wil kunnen halen is migreren naar een rustiger server (PS ofzo) en dan vaker kunnen queuen/crashen. Hoe dan ook wordt het een frustrerende maandelijkse grind op deze manier.
Wat jij hier beschrijft voor WvW had ik overal in GW2. Ik vermeed altijd de grotere battles, omdat dat gewoon niet speelbaar was. Op m'n ranger pakte ik dan maar m'n longbow en hoopte dat ik een beetje uit de meute kon blijven (dan bleef er tenminste nog wat framerate over). Als er twee of drie elementalists waren, was ik weg, want dan stond mijn beeld zo goed als stil.SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:39:
Nou ik heb me gisteren toch maar eens aan WvWvW gewaagd (PvP = mehhh), voornamelijk omdat ik toch ook de monthly achievement wil(de) halen. Ik kan melden dat het nog geen doorslaand succes is. Omdat ik op FS zit heb je eerst al een queue van 2,5 uur (aangemeld voor Eternal Battlegrounds, in de tussentijd lekker een flink deel van een zone leegspelen). Daarna blijkt mijn PC het niet te trekken (C2D met 3GB geheugen.) Zelfs als er om me heen niet gevochten wordt is de framerate in WvWvW al zo’n 15 fps en dat gaat omlaag naar 3-5fps als er wel gevochten wordt. De eerste keer dat ik in een gevecht beland (oranje battle-symbooltje op de map opgezocht) zie ik helemaal geen spelers om me heen maar ze zijn er wel dus ik ben in minder dan no time dood. Daarna maar op zoek naar wat kleinere gevechten en dat is iets succesvoller: ik beland in een mini-zerg (man of 10) en even later zie ik zo waar ook tegenstanders. Mijn eerste WvWvW-kill is een feit, en nog 1… en nog 1… En GW2 crasht to desktop.
En dan crashte ik naar m'n desktop vlak voordat het event afgelopen was waardoor ik dan ook nog de reward miste...
Gelukkig had ik wel die 600+ euro beschikbaar om een nieuwe PC te kopen...
Nou ja, tot nu toe was het spel verder wel goed speelbaar gelukkig. Grote gevechten vind ik eerlijk gezegd sowieso een enorme chaos van effecten, je kunt niet zien wat een champion ofzo doet, tenzij die heel groot is (Kol in Harathi Hinterlands bijvoorbeeld steekt ver genoeg boven iedereen uit om te zorgen dat je ziet dat hij iets gaat gooien enzo). Frame rate gaat altijd flink omlaag bij zulke chaos, maar omdat de open world bosses toch (voor zover ik gezien heb) geen tactical fights zijn geeft dat normaal niks. Bij PvP is dat veel hinderlijker natuurlijk, spelers zijn continu in beweging en veel gevaarlijker. En programma-crash heb ik in zulke situaties nooit meegemaakt. Vreemd genoeg wel bij de eerste (en tot nu toe enige) keer dat ik een dungeon deed... op de laatste boss, op 5% ofzo. Heb dus de hele sloot XP van completion van CM story mode gemist toen. Dat het toen gebeurde vind ik wel vreemd omdat je dan maar met 5 man en 1 mob in een kleine instance bent, dat zou echt geen grotere belasting mogen zijn voor de PC dan >100 man in een event chain in Harathi, die mijn PC dus wel trekt (sort of).Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:49:
[...]
Wat jij hier beschrijft voor WvW had ik overal in GW2. Ik vermeed altijd de grotere battles, omdat dat gewoon niet speelbaar was. Op m'n ranger pakte ik dan maar m'n longbow en hoopte dat ik een beetje uit de meute kon blijven (dan bleef er tenminste nog wat framerate over). Als er twee of drie elementalists waren, was ik weg, want dan stond mijn beeld zo goed als stil.
En dan crashte ik naar m'n desktop vlak voordat het event afgelopen was waardoor ik dan ook nog de reward miste...
Gelukkig had ik wel die 600+ euro beschikbaar om een nieuwe PC te kopen...
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.