SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
de skills zijn niet de grote skillpoint eter, veel spul wat je in de mystic forge kan craften heb je skillpoints voor nodig (o.a. legendary: 200 skillpoints)Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:15:
[...]
haha okewel irritant best wel veel skills... maar je kan alles leren toch uiteindelijk
Ja leuk dat dit spel overal zo goed beoordeeld en ontvangen wordt. Voor het eerst sinds het uitkomen van WoW heb ik totaal, maar dan ook _totaal_ geen behoefte om de nieuwste uitbreiding te kopen. Het is zelfs zo dat ik vanavond bij thuiskomst ineens dacht: "oh ja, de uitbreiding van WoW is uitgekomen vandaag".Felsch schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:48:
oeh... meer dan 700 pagina's...
Anyways, ben een paar uur geleden uiteindelijk lvl 80 geworden, alleen maar erachter te komen dat ik eigenlijk nog best veel moet doen om alles te improven van mijn character... Maar dat doe ik allemaal rustig aan. Van de human guardian nu over gesprongen naar asura warrior ... kijken hoe dat mij bevalt. Ranger bevalt mij ook goed, maar guardian richting lvl 80 toch iets minder. Anyways... heb nog best veel te lvlen/craften/map completen etc.
Dit spel kan me nog steeds prima boeien en het mooiste is: Ik kan inloggen, 2 uurtjes spelen, me uitstekend vermaken en zonder problemen het spel daarna weer opzij leggen. In de weekenden als ik meer tijd heb vermaak ik me makkelijk 4 uur achter elkaar.
Moet me alleen ff wat meer gaan verdiepen in oa craften en PvP/WvW want het enige wat ik tot nu toe doe is ontdekken en questen
*with stupid* !Denman schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:06:
Dit spel kan me nog steeds prima boeien en het mooiste is: Ik kan inloggen, 2 uurtjes spelen, me uitstekend vermaken en zonder problemen het spel daarna weer opzij leggen. In de weekenden als ik meer tijd heb vermaak ik me makkelijk 4 uur achter elkaar.
Dit gevoel had ik ook, ben nog wel gebeld met "he zien we je vanavond nog online bij de launch" en ik had echt zoiets van o ja MoP, /care en logde nog even lekker in bij GW2 en speelde nog een uurtje. Alleen al het gevoel dat je niet moet en gewoon vrij kunt spelen als is het maar een uurtje ( of paar uurtjes ) en soms maar 10 minuten je krijgt met hoe lang je ook online bent wel het gevoel dat je in die tijd ook wat bereikt heb.Denman schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:06:
[...]
Ja leuk dat dit spel overal zo goed beoordeeld en ontvangen wordt. Voor het eerst sinds het uitkomen van WoW heb ik totaal, maar dan ook _totaal_ geen behoefte om de nieuwste uitbreiding te kopen. Het is zelfs zo dat ik vanavond bij thuiskomst ineens dacht: "oh ja, de uitbreiding van WoW is uitgekomen vandaag".
Moet me alleen ff wat meer gaan verdiepen in oa craften en PvP/WvW want het enige wat ik tot nu toe doe is ontdekken en questen
Bij WoW was dat absolute niet het geval "must be lv60 quickly" "must join 40man raids" " must achieve goals" en voor de deur van een winkel liggen om mijn CE op te halen van de uitbreidingen om middernacht.
Wat een heerlijk gevoel
Nu heb ik nog niet de AC & CM dungeons gedaan ( ben inmiddels lv41 Asura Elementist) maar daar vind ik van het weekend wel een groepje voor in de Guild.
Heb nu iets van 9 zones volledig op 100%.
Cities:
Lion's Arch - 100%
Rata Sum - 100%
Divinity's Reach - 100%
The Grove - 100%
Hoelbrak - 100%
Zone's:
Metrica Province (1-15) - 100%
Brisban Wildlands (15-25) - 100%
Gendarran Fields (25-35) - 100%
Harathi Hinterlands ( 35-45 ) - 100%
en nu maar even bezig in Lornar's Pass ( 25-40 ) omdat AC daar toch zit en ik dan lekker dichtbij ben
Als je kijkt naar de totale impact op de wereld vind ik dit wel een belachelijk pluspunt zelfs met zo'n zooitje zones al done op halverwege het levelling process zit ik nu net aan op 25% World Explored. Kortom nog meer dan genoeg om me mee te maken voor de komende maanden !
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ideaal he! Dit doe ik echt zo vaak. Even craften? Free ride to LA. Even wat oppikken bij het TP? Free ride to LA. Even naar de mystic forge? etc.Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:18:
leuke Tip voor iedereen , gratis naar Lions arch travelen ?... ga naar de mist >H>pvp> go to the mist> en pak de asura gate naar Lions Arch.. maakt niet uit waar vandaan , altijd gratis!
Een paar dagen terug was er in een map chat de vraag van iemand hoe hij zo goedkoop mogelijk en toch snel in een bepaalde zone kon komen. Werd een hele discussie, ik gaf deze oplossing en blijkbaar wisten een boel mensen dit niet.
Krijg ik vervolgens van 3 mensen whispers dat ik er mee moet oppassen omdat het "vast een exploit is"
Je hebt helemaal gelijk ik was even in de war met mijn Personal Story Quest die in Lonar's pass was hehe terwijl ik voor een AC en Cm group zoekende wasWailing_Banshee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:02:
Als je met AC: Ascalon Catacombs bedoelt, dan zit je niet goed in Lornar, want dan moet je echt naar Ascalon.
De "exploit" is dan ook alleen in de richting van Lions Arch. Je kunt niet gratis terug naar de zone waar je vandaan kwam. En als Arenanet deze "exploit" niet zag aankomen dan zijn het echt een stel sufferds.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:28:
[...]
Ideaal he! Dit doe ik echt zo vaak. Even craften? Free ride to LA. Even wat oppikken bij het TP? Free ride to LA. Even naar de mystic forge? etc.
Een paar dagen terug was er in een map chat de vraag van iemand hoe hij zo goedkoop mogelijk en toch snel in een bepaalde zone kon komen. Werd een hele discussie, ik gaf deze oplossing en blijkbaar wisten een boel mensen dit niet.
Krijg ik vervolgens van 3 mensen whispers dat ik er mee moet oppassen omdat het "vast een exploit is"Kom op zeg, alsof Arenanet niet heeft zien aankomen dat je zo makkelijk naar LA kan reizen. Niet voor niets is LA DE Asura gate hub. Niet voor niets kun je vanuit HotM direct naar LA en niet gewoon terug naar de plaats waar je was toen je je naar HotM liet vervoeren.
edit:
Was weer iemand sneller dan ik met dezelfde reactie, maar dan nog beter. Moet toch sneller leren typenStroopwafel Inc schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:32:
Lijkt me nou niet bepaald een exploit, je kan er immers alleen snel mee terug reizen. In de HotM staan geen merchants of andere voor PvE relevante NPC's, dus je kunt ook niet even snel tijdens het spelen je spullen gaan verkopen en weer snel terug reizen. Het is gewoon een feature die je wel meer ziet in GW: gebruiksvriendelijk waar het kan zonder de balans van de game (te veel) te verstoren.
[ Voor 22% gewijzigd door RoseSolane op 26-09-2012 08:36 ]
Ik wist het ook niet sterker nogSnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:28:
Krijg ik vervolgens van 3 mensen whispers dat ik er mee moet oppassen omdat het "vast een exploit is"Kom op zeg, alsof Arenanet niet heeft zien aankomen dat je zo makkelijk naar LA kan reizen. Niet voor niets is LA DE Asura gate hub. Niet voor niets kun je vanuit HotM direct naar LA en niet gewoon terug naar de plaats waar je was toen je je naar HotM liet vervoeren.
Aan de andere kant heb ik nog wel een vraagje aan de overige elementists momenteel gebruik ik Deze build, mijn speel stijl is eigenlijk altijd met een staff en voornamelijk in Fire met enkelt een switch van Attunement naar Water voor heals en Air voor blinds.
Iemand nog op of aanmerkingen ? Tips ? Ideeën ?
HotM = Heart of the MistsShadowBumble schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:38:
[...]
Ik wist het ook niet sterker nogik weet niet eens ( yes this once time call me noobie
) wat er bedoelt word met HotM.
Druk maar eens op H(ero panel), dan helemaal links de onderste tab (PvP) en dan bovenaan "travel to heart of the Mists" of zoiets.
Ah Super thanks ! Weer wat geleerdSnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:40:
[...]
HotM = Heart of the Mists
Druk maar eens op H(ero panel), dan helemaal links de onderste tab (PvP) en dan bovenaan "travel to heart of the Mists" of zoiets.
daar kan je doorheen rennen naar de andere kant en de asura gate pakken en in dat gebied staat een gate naar LA
als je het trainingsgebied 1 keer heb gedaan sla je die de volgende keer over en kom je meteen in het juiste gebied
[ Voor 21% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 08:42 ]
Inderdaad, de eerste keer kost het je 5 minuten extra omdat je een soort tutorial voor PvP doorloopt, zonder al aan PvP te doen. Leuk gedaan wel.Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:42:
als je dit de eerste keer doet kom je trouwens nog niet in het juiste gebied maar in een tranings gebiedje
daar kan je doorheen rennen naar de andere kant en de asura gate pakken en in dat gebied staat een gate naar LA
Verwijderd
Dat wist ik idd niet! (Ook nooit aan gedacht eigelijk), goeie tip voor Rate Sum, wat een doolhof ik dat. Net zo ergs als de The Watchtower in DCUO.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:36:
Idd het werkt maar 1 kant op. Van daar kun je natuurlijk wel via asura gates naar de hoofdsteden toe (en de WvWvW-maps) maar daar houdt het voordeel wel mee op. Straks gaat men ook nog roepen dat het een exploit is dat je binnen 1 stad gratis naar waypoints teleport (weet ook niet iedereen maar niet alles wat niet iedereen weet is een exploit).
Er is wel een manier om spullen te dumpen en dan snel terug te reizen. Dan moet je naar WvW (misschien dat het met the mist ook kan) daar kun je via een crafting station bij je bank, vervolgens ga je van in WvW naar je karakter selection en selecteer je weer je karakter waar je op bezig was. Vervolgens sta je weer op de plaats waar je naar WvW ging.Stroopwafel Inc schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:32:
Lijkt me nou niet bepaald een exploit, je kan er immers alleen snel mee terug reizen. In de HotM staan geen merchants of andere voor PvE relevante NPC's, dus je kunt ook niet even snel tijdens het spelen je spullen gaan verkopen en weer snel terug reizen. Het is gewoon een feature die je wel meer ziet in GW: gebruiksvriendelijk waar het kan zonder de balans van de game (te veel) te verstoren.
als je rata sum een doolhof vind dan vind je de black citadel helemaal leukVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:47:
[...]
Dat wist ik idd niet! (Ook nooit aan gedacht eigelijk), goeie tip voor Rate Sum, wat een doolhof ik dat. Net zo ergs als de The Watchtower in DCUO.
Dat er in WvWvW crafting stations waren wist ik dan weer niet. Maar goed, deze tip is niet bepaald bruikbaar op FS op piekurenDevata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:48:
[...]
Er is wel een manier om spullen te dumpen en dan snel terug te reizen. Dan moet je naar WvW (misschien dat het met the mist ook kan) daar kun je via een crafting station bij je bank, vervolgens ga je van in WvW naar je karakter selection en selecteer je weer je karakter waar je op bezig was. Vervolgens sta je weer op de plaats waar je naar WvW ging.
Inderdaad, Rata Sum is tenminste nog opgebouwd uit 3 identieke taartpunten (qua trappen en gangen en bruggen) en overzichtelijke etages. Black Citadel is 1 grote puinhoop, waarbij je op de kaart op sommige punten naar symbooltjes voor trappen en liften moet zoeken om te bedenken hoe je in vredesnaam bij een bepaald POI zou kunnen komen of instanced delen in moet.Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:55:
[...]
als je rata sum een doolhof vind dan vind je de black citadel helemaal leuk
[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-09-2012 08:59 ]
Dat komt al dichter bij een "exploit"Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:48:
[...]
Er is wel een manier om spullen te dumpen en dan snel terug te reizen. Dan moet je naar WvW (misschien dat het met the mist ook kan) daar kun je via een crafting station bij je bank, vervolgens ga je van in WvW naar je karakter selection en selecteer je weer je karakter waar je op bezig was. Vervolgens sta je weer op de plaats waar je naar WvW ging.
In dit zeldzame geval is het een voordeel maar de manier waarop ik er achter ben gekomen is minder fijn: paar uur in de queue voor WvWvW, dan na een klein beetje proberen te spelen GW2 crash, na inloggen sta je weer waar je stond toen je naar WvWvW mocht. Demotiverend en frustrerend. Om die reden ben ik van FS naar PS getransfered want daar zijn de queues idd een eitje (gisteravond rond 19:00 was er geen queue, daarna liep die op naar een kwartiertje ofzo).RoseSolane schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:58:
[...]
Dat komt al dichter bij een "exploit"Ik ben altijd braaf via een portal uit WvW naar Lions Arch gegaan en daarna weer naar een stad. Maar dit is soms wel makkelijker.
Tja ik weet niet of het echt een exploit is, ik vind het eerder een missing feature dat er geen knop is om van WvW direct terug te gaan naar de plek waar je was toen je erheen ging.RoseSolane schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:58:
[...]
Dat komt al dichter bij een "exploit"Ik ben altijd braaf via een portal uit WvW naar Lions Arch gegaan en daarna weer naar een stad. Maar dit is soms wel makkelijker.
Daarbij kunnen CE en Deluxe eigenaars ook nog de personal bankers gebruiken die eigenlijk ook oneindig beschikbaar zijn. En daarmee krijgt die editie tenminste ook een echt voordeel in plaats van alleen wat one-time use items.
Maar zelf heb ik voor beide oplossingen nog niet de noodzaak gehad. Ik heb in alle slots een 8slot bag en als ik langs een vender kom verkoop ik de materialen die ik wil verkopen. De dingen die ik ook de bank wil zitten bewaar ik zolang. Het komt op die manier zelden voor dat al mijn bags vol zitten voordat ik bij een vendor of de bank kom. Ik heb dat alleen een tijdje gehad toen mij bank vol stond en daarom van alles op mijn karakter moest bewaren.
Die banking golem is maar een week bruikbaar na de eerste use. Of is dat gewijzigd?Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:08:
[...]
Daarbij kunnen CE en Deluxe eigenaars ook nog de personal bankers gebruiken die eigenlijk ook oneindig beschikbaar zijn.
Dat klopt maar je krijgt per karakter dat je aan maakt een en ze zijn account-bound.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:09:
[...]
Die banking golem is maar een week bruikbaar na de eerste use. Of is dat gewijzigd?
En aangezien je bij de eerder genoemde methode al gratis spullen kunt dumpen geeft die golem dus alleen het voordeel om 2 laadschermen te vermijden . In plaats van om het zo omslachtig te houden kunnen ze die 7day use er ook wel vanaf halen.
Edit: Freakiebeakie
Het gebruik is niet oneindig maar je kunt er zoveel krijgen als je wilt.
Overigens heb ik ze nog niet gebruik. Alle CE items bewaar ik. Maar met een extra char slot zou je ze dus kunnen 'maken'.
[ Voor 17% gewijzigd door Devata op 26-09-2012 09:15 ]
Ok DAT kan een exploit zijn: je reserveert 1 character slot om iedere week een character te deleten en een verse nieuwe aan te maken, zodat je op je main altijd een personal banker hebtDevata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:13:
[...]
Dat klopt maar je krijgt per karakter dat je aan maakt een en ze zijn account-bound.
Ik doe dit namelijk bijna elke keer als ik klaar ben en nogal wat zooi heb voor mijn crafting etc. Dit scheelt echt enorm veel.
Ik liep nogal achter met mijn crafting. Gisteren mijn Huntsman van 70 naar 190 gekregen. Eindelijk wat leuke combinaties gevonden en zelfs een Rare Revolver 330-390 ongeveer gemaakt. Geniaal
Ik zit nu bijna precies gelijk wat level en crafting betreft. Hierdoor haal ik in mijn huidige gebied precies de grondstoffen die ik nodig heb voor crafting. Mooi gedaan door Anet. Ik moet nog wel een beetje uitvissen wat ik precies nodig heb in mijn tier van crafting om niks te verspillen. Elke keer maak ik net teveel barrels, ingots of short bow stocks en dan ben ik al bij mijn volgende crafting level. Wel leuk gedaan met al die insciptions. Zit mooi spul tussen. En nu ga ik echt wapens maken die aan de max van mijn huidige level zitten. Leuk leuk
Gisteren trouwens voor de eerste keer wat moeite gehad in de Beetletun Dungeon. Zelfs op story mode. Ik ben maar een Thief, dus als de warriors wat minder goed zijn ben ik vaak de sjaak. Is dit een moeilijke dungeon vergeleken met wat er nog komt? Of is deze nog redelijk eenvoudig?
Dit is een exploit! Maar wel een die Arenanet zichzelf mag aantrekken en dus niet moet gaan bestraffen. Ik heb de digital edition met de extra ring aangeschaft omdat ik geen voordeel zag in de duurdere editie. Met deze exploit zou de aanschaf van een duurdere editie iets meer de moeite waard zijn geweest.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:16:
[...]
Ok DAT kan een exploit zijn: je reserveert 1 character slot om iedere week een character te deleten en een verse nieuwe aan te maken, zodat je op je main altijd een personal banker hebtStom dat ze account bound zijn en niet soulbound als ze echt een houdbaarheid van 1 week na first use aan willen houden.
daar rennen wij een 25 m inuten doorheen
Tjah ik vraag me af of ze het niet bewust hebben gedaan. het ligt zo voor de hand. Ik heb eerder wel eens “geklaagd” dat de CE-items nogal nutteloos waren omdat ze one-time use waren. Maar door dit account-bound te maken krijgen ze een klein voordeel, en wat bespaar je je tegenover iemand die geen CE heeft en een van de eerder genoemde opties kan gebruiken?.... 2 laadschermen. Nou wat een “exploit”. Beter kunnen ze die 7day use gewoon eraf halen en in WvW een knop maken om terug te gaan. Dan heeft een CE gebruiken het voordeel om 2 laadschermen minder te hoeven gebruiken ten koste van een bag-item-slot zonder het zo omslachtig te hebben.
En daarbij komt nog dat je het niet snel nodig zult hebben. Helemaal in het begin had ik korte tijd last van te weinig bag space en toen mijn bank vol was ook. Verder nooit en dan heb ik 8slots bag. Ik heb begrepen dat je tot 20 slots bags kunt gaan. GW2 kent gewoon niet snel bag-space tekort.
Daarbij kun je materialen ook nog naar andere karakter sturen (gratis vanaf elke locatie) en misschien zelfs wel naar jezelf (iemand zichzelf proberen te mailen?). Bij WoW had ik (en bijna iedereen) al een banker daarvoor die ik in de stad parkeerde maar daar moest je voor de mailen wel nog naar een bepaalde plaats, waren er koste aan verbonden en had je geen account-bound bank.
Er zijn dus zo veel manieren dat je het amper een exploit kunt noemen.
[ Voor 17% gewijzigd door Devata op 26-09-2012 09:30 ]
10gold alleen voor de rune die je nodig heb , ik zet zo nu en dan even goud om in gems en koop dan een chest tab erbij , zit nu op 4 tabs in me bank en das al aardig wat ruimte me bags zijn 12 slots en dat is tot nu toe groot genoeg
Werkt niet.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:16:
[...]
Ok DAT kan een exploit zijn: je reserveert 1 character slot om iedere week een character te deleten en een verse nieuwe aan te maken, zodat je op je main altijd een personal banker hebtStom dat ze account bound zijn en niet soulbound als ze echt een houdbaarheid van 1 week na first use aan willen houden.
Tijdens release heb ik 4 characters snel gemaakt (vanwege de naam). Deze zijn later verwijderd en ik had de golem in m'n bank gestopt. Mooi niet dat de rest van m'n characters dat ding konden gebruiken...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
En met CM bedoel je ook die dungeon bij Beetletun? Ik ken de namen niet echt goed.Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:25:
CM is wat mij betreft dengemakkelijkste storymode die er is
daar rennen wij een 25 m inuten doorheen
Wij waren dan met 1 keer lvl80 en de rest 40/50. Dit scheelt ook weer wat wapens en armor betreft natuurlijk.
Hoe zet je goud om in gems dan? Ik kan de gems alleen kopen met euro's geloof ik.Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:27:
20 slots bags heb je g3ezien wat die kosten lol , veel sucses met het verkrijgen van je 20 slots bags
10gold alleen voor de rune die je nodig heb , ik zet zo nu en dan even goud om in gems en koop dan een chest tab erbij , zit nu op 4 tabs in me bank en das al aardig wat ruimte me bags zijn 12 slots en dat is tot nu toe groot genoeg
[ Voor 39% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-09-2012 09:32 ]
Ik wil alleen maar aangeven dat je weinig last zal hebben van te weinig ruimte. Ik hem met de 8 slots bags al geen probleem. En ik ben zo iemand die meestal altijd te volle tassen heeft. Mijn bank zit wel redelijk vol (tot nu toe 2 slots bijgekocht)Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:27:
20 slots bags heb je g3ezien wat die kosten lol , veel sucses met het verkrijgen van je 20 slots bags
Ze zijn account bound dus het zou moeten werken. Ik heb het niet getest zoals ik al aan gaf maar als het niet werkt zou dat eerder een bug moeten zijn, tenslotte moet je iets dat account-bound is op alle karakters moeten kunnen gebruiken.Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:28:
[...]
Werkt niet.
Tijdens release heb ik 4 characters snel gemaakt (vanwege de naam). Deze zijn later verwijderd en ik had de golem in m'n bank gestopt. Mooi niet dat de rest van m'n characters dat ding konden gebruiken...
Druk op O en dan de tweede tab, (die twee pijltjes)StealthyPeanut schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:28:
Hoe zet je goud om in gems dan? Ik kan de gems alleen kopen met euro's geloof ik.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Golem_BankerDevata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:41:
[...]
Ze zijn account bound dus het zou moeten werken. Ik heb het niet getest zoals ik al aan gaf maar als het niet werkt zou dat eerder een bug moeten zijn, tenslotte moet je iets dat account-bound is op alle karakters moeten kunnen gebruiken.
"The Golem Banker is noted as Accountbound, but is actually Soulbound."
Het wordt als bug aangeduid.
Inderdaad, "Currency Exchange" heet die tab. Kun je in-game-gold voor gems wisselen en andersom.Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:42:
[...]
Druk op O en dan de tweede tab, (die twee pijltjes)
Ah nou ja, wel begrijpelijk dat het niet kan. Niet dat ik in het open veld heel vaak behoefte heb aan de aanwezigheid van een bank maar als je tot in den eeuwigheid de Golem Banker kon gebruiken zou het de moeite waard worden wat extra bank tabs te unlocken (nu nog niet gedaan).Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:43:
[...]
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Golem_Banker
[ Voor 51% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-09-2012 09:46 ]
open de TP en klik even op de tabjes links , zit nu op me werk dus kan niet kijken hoe het precies heet maar geloof de bovenste is om gems naar goud en goud naar gems om te zettenStealthyPeanut schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:28:
[...]
En met CM bedoel je ook die dungeon bij Beetletun? Ik ken de namen niet echt goed.
Wij waren dan met 1 keer lvl80 en de rest 40/50. Dit scheelt ook weer wat wapens en armor betreft natuurlijk.
[...]
Hoe zet je goud om in gems dan? Ik kan de gems alleen kopen met euro's geloof ik.
Ik zie het, je hebt gelijkt. Dan moeten ze die bug maar oplossen en hem ook echt account-bound te maken. Of zoals ik al aan gaf gewoon die rare 7 dagen er vanaf halen.Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:43:
[...]
Nouja uiteindelijk zit je toch vast aan het maximum van de bank. En dan heb je nog alle andere opties die ik aan gaf waarvan het mailen misschien nog het gemakkelijkste is. Kunnen ze oplossen door er kosten aan te verbinden, maar dat kunnen ze niet omdat er geen gewone trade optie is. Dan kunnen ze het nog zo maken dat je geen mails kunt sturen naar je eigen account (wat dom zou zijn, want je kunt je op een ander karakter een herinnering willen sturen) maar dan koop je het spel nog een keer en kun je tussen die twee accounts mailen. En met die laatste komen we terug bij de CE/ deluxe waar je dus extra betaald voor een extra functie.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:43:
Ah nou ja, wel begrijpelijk dat het niet kan. Niet dat ik in het open veld heel vaak behoefte heb aan de aanwezigheid van een bank maar als je tot in den eeuwigheid de Golem Banker kon gebruiken zou het de moeite waard worden wat extra bank tabs te unlocken (nu nog niet gedaan).
Ik zit sowieso te denken om als het spel ergens in de aanbieding is er nog een of misschien wel 2 exemplaren van te kopen. Dat kan erg handig zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door Devata op 26-09-2012 09:52 ]
Als ze net als in de laatste patch notes:Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:46:
Ik zie het, je hebt gelijkt. Dan moeten ze die bug maar oplossen en hem ook echt account-bound te maken. Of zoals ik al aan gaf gewoon die rare 7 dagen er vanaf halen.
meer van dat soort permanente items gaan maken, dan komt het wel goed.Added functionality and improvements to the Black Lion Chests, including a chance to receive new items like a permanent version of the Black Lion Trader Express.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Wat is de bug. Dat er staat Accountbound, maar het moet zijn Soulbound? Of dat het nu Soulbound is maar het moet eigenlijk Accountbound zijn? Maakt voor de oplossing (en de praktische bruikbaarheid) een boel uitWailing_Banshee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:43:
[...]
Als ik nu per saldo kijk wat ik voor nut heb uit de CE, vind ik het qua-ingame goodies gewoon een slechte CE.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:43:
Ah nou ja, wel begrijpelijk dat het niet kan. Niet dat ik in het open veld heel vaak behoefte heb aan de aanwezigheid van een bank maar als je tot in den eeuwigheid de Golem Banker kon gebruiken zou het de moeite waard worden wat extra bank tabs te unlocken (nu nog niet gedaan).
In GW1 had je per CE en pre-order gratis wapens (lvl20 based), zodat je op elke character meteen een maxed-stat wapen kon regelen, zeker handig voor je 7+ heroes.
Enige wat grappig is, is die ring, maar stats zijn op lvl80 niet bepaald nog interessant te noemen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je dat ding nou nog zag... Maar je ziet de jewelry helemaal niet. Ik heb die van mij weggegooid nadat ik een paar nieuwe ringen gemaakt had die bij m'n level pasten.SinergyX schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:51:
[...]
Als ik nu per saldo kijk wat ik voor nut heb uit de CE, vind ik het qua-ingame goodies gewoon een slechte CE.
In GW1 had je per CE en pre-order gratis wapens (lvl20 based), zodat je op elke character meteen een maxed-stat wapen kon regelen, zeker handig voor je 7+ heroes.
Enige wat grappig is, is die ring, maar stats zijn op lvl80 niet bepaald nog interessant te noemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 09:53 ]
Dat waren toch de scythe en icesword? Voor mijn dervish setup was dat best handigFreakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:52:
nightfall* wapens vond ik erg tegenvallen , heb ze eingelijk nooit gebruikt alleen de longbow om te pullen , gw1 Ce nam ik altijd voor het aparte dansje
De HoM rewards had ik liever de Aegis gezien als shield of Deldrimor als sword, maar voordeel dat alle goodies 0 copper zijn en je ze dus kan blijven gebruiken (en leuk kan combineren met normale gear).
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 26-09-2012 09:58 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
ice sword zag er prachtig uit maar had klote stats geloof ik
[ Voor 24% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 09:59 ]
met de vraag welk lvl ben je waar heb je die zwaarden gevonden of hey cool armor hebje
Wow doet hij bv wel in ultra settings, maar Diablo en Skyrim bv weer niet.
Nu ben ik bang dat als ik gw2 aanschaf mn kaart hem niet aankan.
Voorlopig wil ik nog geen nieuwe videokaart aanschaffen omdat er voor de rest perfect mee kan werken.
Dus of gokje wagen, of nieuwe videokaart kopen.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij kun je je eigen characters geen mails sturen.Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:46:
Nouja uiteindelijk zit je toch vast aan het maximum van de bank. En dan heb je nog alle andere opties die ik aan gaf waarvan het mailen misschien nog het gemakkelijkste is. Kunnen ze oplossen door er kosten aan te verbinden, maar dat kunnen ze niet omdat er geen gewone trade optie is. Dan kunnen ze het nog zo maken dat je geen mails kunt sturen naar je eigen account (wat dom zou zijn, want je kunt je op een ander karakter een herinnering willen sturen) maar dan koop je het spel nog een keer en kun je tussen die twee accounts mailen.
Die ring kreeg je als pre-order en was niet onderdeel van de Ce of Deluxe op zich. Als het goed is en je koopt nu de Deluxe editie dan krijg je die ook niet meer (kijk maar https://buy.guildwars2.com/en/ ) en als je een gewone versie als pre-order had dan heb je hem wel.SinergyX schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:51:
[...]
Als ik nu per saldo kijk wat ik voor nut heb uit de CE, vind ik het qua-ingame goodies gewoon een slechte CE.
Het is waar dat de ingame items voor de CE en Deluxe tegen vallen en door de “deposit all collectibles” en het feit dat je mini's in de bags moeten gebruikt ook bijna niemand een mini (dus ook niet die van de CE.)
Daarbij telt die mini niet eens mee voor de achivement.
Op zich zou het netjes zijn als ze daar nog wat aan zouden doen, ook nu veel mensen het al gekocht hebben. Een uniek dansje indd, een uniek kleurtje en of een banker die wel actief blijft. Het zelfde geld overigens voor de pre-order want die ring is ook wel leuk maar ook maar tijdelijk handig. Nog een extra kleurtje (of zo) voor die mensen zou ook netjes zijn.
Huh? Mijn mini blijft gewoon in m'n tas achter hoor, als ik "send to storage" gebruik... Een onzichtbare tas nemen, werkt niet alleen voor de merchant...Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:07:
[...]
Het is waar dat de ingame items voor de CE en Deluxe tegen vallen en door de “deposit all collectibles” en het feit dat je mini's in de bags moeten gebruikt ook bijna niemand een mini (dus ook niet die van de CE.)
Maar het is jammer inderdaad dat de HoM en CE minis niet mee tellen voor de achievement...
Niet? wat stom. Nouja dan kun je dus nog altijd een tweede exeplaar van GW2 aanschaffen. Het komt vast wel ergens in de aanbieding, je hebt er latere uitbreidingen voor nodig (als je het als bank-account wilt gebruiken) en geen maandelijkse kosten. Dus waarom niet.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:07:
Correct me if I'm wrong maar volgens mij kun je je eigen characters geen mails sturen.
Tjah met speciale tassen werkt dat inderdaad wel maar die heb ik nog niet en als ik kijk hoe weinig mensen ik met mini's zie heb ik het idee dat nog niet veel mensen zo'n tas hebben. Daarbij zijn mini's natuurlijk ook minder interessant in GW2 doordat je ze veel te gemakkelijk kunt krijgen en dus het speciale er vanaf is.Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:10:
[...]
Huh? Mijn mini blijft gewoon in m'n tas achter hoor, als ik "send to storage" gebruik... Een onzichtbare tas nemen, werkt niet alleen voor de merchant...
Maar het is jammer inderdaad dat de HoM en CE minis niet mee tellen voor de achievement...
[ Voor 42% gewijzigd door Devata op 26-09-2012 10:14 ]
invisible bag maken en probleem met de mini`s opgelost ,dan blijven ze gewoon in die bag zittenDevata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:07:
[...]
Die ring kreeg je als pre-order en was niet onderdeel van de Ce of Deluxe op zich. Als het goed is en je koopt nu de Deluxe editie dan krijg je die ook niet meer (kijk maar https://buy.guildwars2.com/en/ ) en als je een gewone versie als pre-order had dan heb je hem wel.
Op zich zou het netjes zijn als ze daar nog wat aan zouden doen, ook nu veel mensen het al gekocht hebben. Een uniek dansje indd, een uniek kleurtje en of een banker die wel actief blijft. Het zelfde geld overigens voor de pre-order want die ring is ook wel leuk maar ook maar tijdelijk handig. Nog een extra kleurtje (of zo) voor die mensen zou ook netjes zijn.
vrij logisch dat die mini`s niet mee tellen voor een achievement , achievements moeten voor iedereen net zo gemakkelijk te halen zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 10:14 ]
Ring was preorder, want die heb ik ook en ik heb verder de standaard digital edition.Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:07:
[...]
Die ring kreeg je als pre-order en was niet onderdeel van de Ce of Deluxe op zich. Als het goed is en je koopt nu de Deluxe editie dan krijg je die ook niet meer (kijk maar https://buy.guildwars2.com/en/ ) en als je een gewone versie als pre-order had dan heb je hem wel.
Ik begrijp dat je wel iets meer uit je CE en/of Deluxe wilt halen, maar om nu achteraf dingen te gaan toevoegen? Ik heb vooraf gekeken naar de verschillen tussen de versies en op basis daarvan besloten om geen CE/Deluxe aan te schaffen. Als er nu zaken worden toegevoegd wordt die afweging anders en wil ik misschien wel met terugwerkende kracht ook een andere versie. Je kunt in mijn ogen niet achteraf een versie zo gaan aanpassen dat de afweging om het aan te schaffen gaat veranderen. Een bug oplossen vind ik prima, extra's toevoegen opent een box van Pandora.
Rofl een 2e acount om jezelf te kunnen mailen , waarom zou ik mezelf willen mailen ik kan spullen in de bankz etten voor andere characters, en mezelf een herrinering mailen???/ daar heb ik pen en papier voor of me telefoonDevata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:12:
[...]
Niet? wat stom. Nouja dan kun je dus nog altijd een tweede exeplaar van GW2 aanschaffen. Het komt vast wel ergens in de aanbieding, je hebt er latere uitbreidingen voor nodig (als je het als bank-account wilt gebruiken) en geen maandelijkse kosten. Dus waarom niet.
[...]
Tjah met speciale tassen werkt dat inderdaad wel maar die heb ik nog niet en als ik kijk hoe weinig mensen ik met mini's zie heb ik het idee dat nog niet veel mensen zo'n tas hebben. Daarbij zijn mini's natuurlijk ook minder interessant in GW2 doordat je ze veel te gemakkelijk kunt krijgen en dus het speciale er vanaf is.
[ Voor 4% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 10:16 ]
Plus dat je weapons nu fire-damage doen en de ruimtes opgelicht worden door de wapens, handig in donkere hoekjesFreakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:01:
de reacties die ik krijg op me 2x fiery dragonswords op me warrior en mijn armor trouwens ook zijn niet normaal, kan echt niet normaal lvlen zonder elke 15 minuten te worden aangesproken
met de vraag welk lvl ben je waar heb je die zwaarden gevonden of hey cool armor hebje
Wanneer wordt een tweede account goedkoper dan extra bank space of bag space kopen?Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:15:
[...]
Rofl een 2e acount om jezelf te kunnen mailen , waarom zou ik mezelf willen mailen ik kan spullen in de bankz etten voor andere characters, en mezelf een herrinering mailen???/ daar heb ik pen en papier voor of me telefoon
Waarom? Dan koop je je toch gewoon de upgrade? Is gewoon te verkrijgen in de gemstore.RoseSolane schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:15:
[...]
Ring was preorder, want die heb ik ook en ik heb verder de standaard digital edition.
Ik begrijp dat je wel iets meer uit je CE en/of Deluxe wilt halen, maar om nu achteraf dingen te gaan toevoegen? Ik heb vooraf gekeken naar de verschillen tussen de versies en op basis daarvan besloten om geen CE/Deluxe aan te schaffen. Als er nu zaken worden toegevoegd wordt die afweging anders en wil ik misschien wel met terugwerkende kracht ook een andere versie. Je kunt in mijn ogen niet achteraf een versie zo gaan aanpassen dat de afweging om het aan te schaffen gaat veranderen. Een bug oplossen vind ik prima, extra's toevoegen opent een box van Pandora.
GW1 kan iedereen aanschaffen en iedereen kan upgraden naar de deluxe editie. En als ze dat als uitgangspunt gebruiken kunnen ze dus ook nooit meer mini's eruit halen (niet meer kunnen krijgen), wat het juist weer specialer zou maken. Daarbij kunnen ze het zo maken dat de achievement gewoon vereist dat je bv 30 mini's moet hebben terwijl je met de HoM en CE mini erbij er in totaal 35 kunt hebben. maw dat de maximale mini achivement niet het zelfde aantal mini's vereist als het in theorie ook daadwerkelijk aantal verkrijgbare mini's. Zo hebben ze dat iig in WoW opgelost.Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:13:
[...]
invisible bag maken en probleem met de mini`s opgelost ,dan blijven ze gewoon in die bag zitten
vrij logisch dat die mini`s niet mee tellen voor een achievement , achievements moeten voor iedereen net zo gemakkelijk te halen zijn
En is dat goedkoper dan vooraf Deluxe aan te schaffen?Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:18:
[...]
Waarom? Dan koop je je toch gewoon de upgrade? Is gewoon te verkrijgen in de gemstore.
Ik had dit ook meteen moeten toevoegen aan mijn eerdere post. Het gaat mij om het principe dat iedereen vooraf heeft kunnen bepalen of een duurdere versie interessant zou zijn of niet. Dat Deluxe niet rendabel zou zijn kon iedereen van te voren weten, simpele rekensom. Dat moet je niet achteraf willen rechtzetten door nu items te gaan toevoegen.
en ik zie het liefst zo min mogelijk dingen van wow terug in GW
[ Voor 43% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 10:25 ]
Je kunt gewoon upgraden naar de deluxe editie (zelfs met ingame goud) als dat niet zo was had je gelijk maar in dit geval zie ik het probleem niet.RoseSolane schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:15:
[...]
Ring was preorder, want die heb ik ook en ik heb verder de standaard digital edition.
Nee het 2e was niet alleen om jezelf een herinnering te kunnen mailen, dat is alleen als je echt naar je eigen account kunt mailen. Een 2e account kan handig zijn omdat je dan altijd spullen naar je andere account kunt mailen (als je niet naar je eigen account kunt mailen) om zo altijd je spullen kwijt te kunnen. Ook bied een tweede account extra bag space. Je kunt nu je bank al flink uitbreiden maar met een tweede account is het nog altijd het dubbelen en daarnaast kunnen er nog meer voordelen zijn. Zo kun je een karakter in een andere wereld hebben enz.Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:15:
[...]
Rofl een 2e acount om jezelf te kunnen mailen , waarom zou ik mezelf willen mailen ik kan spullen in de bankz etten voor andere characters, en mezelf een herrinering mailen???/ daar heb ik pen en papier voor of me telefoon
Tjah ben ik het persoonlijk niet mee eens. Ik had tijdens de beta's al in de forums aangegeven dat het ingame niet veel voor stelde. Zelf heb ik de CE dus het gaat mij dan ook niet alleen om de ingame items maar ook om de fysieke zaken, van de andere kant kopen genoeg mensen zo'n Deluxe / CE ook om ArenaNet te steunen, niet alleen om de items. Het zou dan van ArenaNet netjes zijn dat wanneer blijkt dat de ingame dingen wat tegen vallen dat ze daar ook wat mee doen, zelf vind ik het dan juist wat gemakkelijk om te zeggen “had je kunnen weten”, ik denk dan “je had kunnen verwachten dat ze nog verbeteringen doorvoerde”. Maar goed, agree to disagree want in dit geval is er geen waar of niet waar het is vooral een mening.RoseSolane schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:22:
[...]
En is dat goedkoper dan vooraf Deluxe aan te schaffen?
Ik had dit ook meteen moeten toevoegen aan mijn eerdere post. Het gaat mij om het principe dat iedereen vooraf heeft kunnen bepalen of een duurdere versie interessant zou zijn of niet. Dat Deluxe niet rendabel zou zijn kon iedereen van te voren weten, simpele rekensom. Dat moet je niet achteraf willen rechtzetten door nu items te gaan toevoegen.
Tjah het, anti WoW om het anti WoW zie ik niet echt als een reden. Op een aantal punten vind ik juist dat GW2 nog wel wat kan leren (moet afkijken) van WoW. Als je echt niet wilt dat er iets van WoW in zit dan is GW2 in zijn geheel al niet geschikt want in tegenstelling tot GW1 is GW2 een MMO.... Net zoals WoWFreakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:23:
iedereen gelijke kansen vind ik veel eerlijker , een CE moet geen voordeel opleveren bij achievements oid
en ik zie het liefst zo min mogelijk dingen van wow terug in GW, ben na het spelen van wow en diablo3 opeens alergisch voor blizzard dingen , heel raar
[ Voor 36% gewijzigd door Devata op 26-09-2012 10:37 ]
Zie punt emailen, daar heb je dus niets aanFreakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:29:
2e acount zuigt imo , beter extra character slots maken en die als mule gebruiken
(Wedden dat een boel mensen dan hun account upgraden naar SE? Profiteert Anet alleen maar van dus)
Overigens, als ik eerlijk ben gebruik ik mijn bank helemaal niet zo veel. Er staan vrijwel alleen maar halffabrikaten op (allerlei dowels enzo) en andere crafting producten die niet in de collections tab kunnen (die rare materials als obsidian shards, mystic forge stone, crystal slivers, mystic coins etc). En boosts / potions voor een verkleedpartijtje (wat heb ik er in godsnaam aan dat ik tijdelijk in een skritt kan veranderen).... dat soort meuck. Oh ja, en 30+ black lions chests... Dat worden er heel hard meer aangezien ik vrijwel nooit een sleutel tegenkom en vooralsnog weiger daar RL-geld aan te besteden. Zitten alleen maar nog meer van die stomme potions en boosters in.
[ Voor 92% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-09-2012 10:44 ]
Zit nu dus rond de 20 fps in rustige gebieden, zodra er ook maar iets van vuurwerk aan te pas komt schiet ik terug naar 5 fps.
Het spel zelf blijft geniaal en ik kan dan ook nog steeds geen main char aanwijzen. Dan weer ranger, dan weer mesher, dan weer warrior, dan weer.... nou ja you get the point
Upgraden kost nu 2000 gems. Deluxe was 20 euro duurder. Volgens mij ben ik meer kwijt voor de 2000 gems.Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:26:
[...]
Je kunt gewoon upgraden naar de deluxe editie (zelfs met ingame goud) als dat niet zo was had je gelijk maar in dit geval zie ik het probleem niet.
Dus je wist van te voren dat het zou tegenvallen en nu wil je toch dat ArenaNet er wat aan gaat doen[...]
Tjah ben ik het persoonlijk niet mee eens. Ik had tijdens de beta's al in de forums aangegeven dat het ingame niet veel voor stelde. Zelf heb ik de CE dus het gaat mij dan ook niet alleen om de ingame items maar ook om de fysieke zaken, van de andere kant kopen genoeg mensen zo'n Deluxe / CE ook om ArenaNet te steunen, niet alleen om de items. Het zou dan van ArenaNet netjes zijn dat wanneer blijkt dat de ingame dingen wat tegen vallen dat ze daar ook wat mee doen, zelf vind ik het dan juist wat gemakkelijk om te zeggen “had je kunnen weten”, ik denk dan “je had kunnen verwachten dat ze nog verbeteringen doorvoerde”. Maar goed, agree to disagree want in dit geval is er geen waar of niet waar het is vooral een mening.
hangt een beetje a f van de koers , laatste keer dat ik keek gaf 1g 276 gems en 1 bank tab is 600 gemsStealthyPeanut schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:12:
Even iets heel anders. Hoeveel goud ben ik ongeveer kwijt voor een extra tab in de bank? Omgerekend naar gems.
[ Voor 93% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 11:51 ]
Ik heb een volledige tab met alleen maar half fabrikaten voor m'n kok.... Voor de rest, een beetje wat jij ook beschrijft. Dingen die gebruikt worden voor crafting maar geen eigen slot hebben...SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:35:
Kortom, tijd dat er een mystic forge-recept wordt gevonden waarmee je je bank golem kunt opleuken tot een permanente versie
(Wedden dat een boel mensen dan hun account upgraden naar SE? Profiteert Anet alleen maar van dus)
Overigens, als ik eerlijk ben gebruik ik mijn bank helemaal niet zo veel. Er staan vrijwel alleen maar halffabrikaten op (allerlei dowels enzo) en andere crafting producten die niet in de collections tab kunnen (die rare materials als obsidian shards, mystic forge stone, crystal slivers, mystic coins etc). En boosts / potions voor een verkleedpartijtje (wat heb ik er in godsnaam aan dat ik tijdelijk in een skritt kan veranderen).... dat soort meuck. Oh ja, en 30+ black lions chests... Dat worden er heel hard meer aangezien ik vrijwel nooit een sleutel tegenkom en vooralsnog weiger daar RL-geld aan te besteden. Zitten alleen maar nog meer van die stomme potions en boosters in.
Gisteren even gekeken bij "my transactions". What I'm Selling stond echt bizar vol. Logisch ook, want ongemerkt heb ik heel veel voor Merchant + 1 C erop gezet. Doe ik ook nooit meer.
Ik verkocht gisteren alles wat ik had staan aan een Merchant -> meer dan 1 goud mee verdiend. Leuk tussendoortje
[ Voor 58% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-09-2012 11:14 ]
WoW heeft een heel slecht betaalsysteem (heb het daarom ook amper op hun servers gespeeld) en ik ben zeker geen Bliz-fanboy (zo geef ik niets of Starcraft of Diablo 3) maar als spel is WoW gewoon heel goed. Op sommige punten is GW2 beter en op sommige punten is WoW beter, toch durf ik te stellen dat over het totaal genomen (betaalsysteem niet meegenomen) WoW beter is en dan zijn veel mensen wel met me eens. Bij de vergelijking tussen WoW en GW2 hoor ik namelijk wel vaker dat je GW2 niet mag vergelijken met een spel dat al 8 jaar draait. En daarmee wordt toch toegegeven dat GW2 nog niet zo goed is als WoW nu is. (jij zegt het hier: [MMORPG] Guild Wars 2 )Freakiebeakie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:52:
ik ben niet anti wow zonder rede , ik vind het gewoon een slecht spel zeker als je er 13 euro per maand voor moet betalen , en diablo 3 was helemaal omt e huilen , blizzard is gewoon een groot bedrijf dat denkt dat ze alles kunnen maken en in feitte is dat ook zo omdat er altijd blizzardfanboys zijn die bij ome blizzard in hun kont kruipen no matter what , diablo3 was super teleurstellend en daar kom ik dan nog wel overheen na wat patches maar het feit dat ze de grote groep spelers niks maar dan ook echt niks vertelde op hun forums en topics sloten omdat er werd geklaagt heeft mij zwaar alergisch gemaakt voor blizzard
Het is waar dat er genoeg mis en bij Blizzard en dat ArenaNet veel beter naar hun klanten luistert. Sterker nog, ik heb dat bij nog geen andere ontwikkelaar zo gezien.
Maar dat betekend nog niet dat je dan maar juist alles anders moet doen als Bliz of er niet van mag leren. Er zijn in GW2 nog genoeg zaken die verbeterd mogen worden en het zou dan goed zijn dat ze op een aantal van die punten naar WoW kijken. Als GW2 dat doet dan kan het net zo goed en zelfs beter als WoW worden.
Wat dit onderwerp betreft is het misschien handiger deze 2 threats te volgen:
http://www.gw2nl.nl/forum...6231&hilit=valkuil#p16231
http://www.gw2nl.nl/forum...6224&hilit=valkuil#p16224
Aangezien het hier toch zo weer is ondergesneeuwd door de vele posts. Misschien dat er dan gezamenlijk ideeën kunnen worden gevormd die we aan ArenaNet kunnen overdragen.
Daarbij wil ik wel nog even aangeven dat met deze post het misschien lijkt alsof ik heel negatief ben over GW2 en dat is absoluut niet het geval. Ik vind het een heel erg boeiend spel en een van de weinige MMO's die me ook blijven boeien. Maar ik ben en blijf wel kritisch en laat me ook niet binden aan een groep, dan wel fan bliz, dan wel fan ArenaNet. Ik zie genoeg minpunten en hobbels in de weg en zal die dan dus ook benoemen. Alleen als namelijk daar wat aan gedaan wordt is GW2 net zo'n toekomst gegund als WoW heeft gekregen en dat ik wat ik ook hoop.
Let wel, er zijn nu ook level 80 sets voor AC en CM. Dus je hoeft je tokens niet te spenderen aan low level characters, maar kunt ook gewoon een mooie level 80 set halen voor deze tokens.SnoeiKoei schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:16:
Wat ik trouwens wel een fijne (aangekondigde of geimplementeerde? Ik ben de tel wat kwijt) verandering vind is dat de tokens uit dungeons account bound worden en dat je ze dus met 1 character kunt farmen voor een ander character. Stel je wil op lvl80 Ascalon Catacombs gaan platfarmen voor de items die je nodig hebt voor je legendary weapon, dan kun je mooi je lagere level-toons voorzien van een dungeon set zonder dat je met die characters OOK nog een tijd die dungeon moet gaan farmen.
Dat je de een met de ander wilt vergelijken snap ik wel maar het is toch onmogelijk te stellen dat de een beter is dan de andere, kom op zeg. Beetje kinderachtig allemaal als ik eerlijk ben.
RoseSolane schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:50:
Upgraden kost nu 2000 gems. Deluxe was 20 euro duurder. Volgens mij ben ik meer kwijt voor de 2000 gems.
Gems gaan nu voor iets van 40s/100gems. Banktab is 400gems (gem prijzen staan vast) wat ongeveer 1,60g is.StealthyPeanut schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:12:
Even iets heel anders. Hoeveel goud ben ik ongeveer kwijt voor een extra tab in de bank? Omgerekend naar gems.
Upgraden van spel is 2000 gems, of zo'n 8 gold als je het ingame bij elkaar spaart. Als je je kwaad maakt en heel rap farmed (en geen geluk hebt met rare dye die 1g+ gaat, of een exotic) red je dan in een halve dag.
Verwijderd
Je kan met je mule de items uit je bank halen. Is even een paar seconden meer werk maar het niet kunnen mailen weerhoudt je niet van het gebruiken van mules.SinergyX schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:31:
[...]
Zie punt emailen, daar heb je dus niets aan
Ik vind trouwens ook dat de Digital Deluxe minis niet tot de achievement moeten horen. Puur omdat ik vind dat je met de standaard versie van het spel alle achievements, titels, completion dingen en wat dan ook moet kunnen halen.
... op een lvl80 characterMyrdreon schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:46:
Als je je kwaad maakt en heel rap farmed (en geen geluk hebt met rare dye die 1g+ gaat, of een exotic) red je dan in een halve dag.
Wat maakt dat nou uit? Er zijn, letterlijk, oneindig veel achievements. Zo heb je bijvoorbeeld de salvage achievement - elke 200 salvages krijg je er 2 punten bij en start de teller opnieuw, dat gaat eindeloos door.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:47:
[...]
Je kan met je mule de items uit je bank halen. Is even een paar seconden meer werk maar het niet kunnen mailen weerhoudt je niet van het gebruiken van mules.
Ik vind trouwens ook dat de Digital Deluxe minis niet tot de achievement moeten horen. Puur omdat ik vind dat je met de standaard versie van het spel alle achievements, titels, completion dingen en wat dan ook moet kunnen halen.
Dus hoe goed je je best ook doet, je kunt niet alles afronden.
Met 'beter' bedoel ik voornamelijk dat het (net zo veel) mensen vast weet te houden voor heel lang. En om wat dat betreft in GW2 het zelfde te bereiken als in WoW zijn er nog verbeteringen nodig. Op die manier noem ik WoW dus (vooralsnog) beter.InflatableMouse schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:40:
Waarom moeten mensen vinden dat Wow beter is dan Gw2 of vice versa? Hoe definieer je eigenlijk "beter"?
Dat je de een met de ander wilt vergelijken snap ik wel maar het is toch onmogelijk te stellen dat de een beter is dan de andere, kom op zeg. Beetje kinderachtig allemaal als ik eerlijk ben.
Misschien had ik dat beter kunnen formuleren maar dat ik wat ik met overall 'beter' bedoel.
Wat daar verder kinderachtig aan is ontgaat me totaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Devata op 26-09-2012 11:53 ]
Je hebt vergelijkingsmateriaal nodig om te zeggen of iets goed is. En aangezien GW2 een MMO is en WoW een MMO is, worden die twee natuurlijk met elkaar vergeleken.InflatableMouse schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:40:
Waarom moeten mensen vinden dat Wow beter is dan Gw2 of vice versa? Hoe definieer je eigenlijk "beter"?
Maar ik vind niet dat je kunt zeggen of iets beter is. Dat is namelijk subjectief. Ik heb sommige mensen horen zeggen (zien schrijven?) dat ze GW2 grafisch niet mooi vinden. Ik vind het fantastisch. Ik heb sommige mensen horen zeggen dat ze het verhaal saai vinden. Ik vind het boeiend. Er zijn mensen die zeggen dat je te snel op 80 zit en dat er dan niets te doen is. Ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ben nu bijna 60 (voor de verandering weet ik eens precies mijn level, 59!) en heb nog geen 1/3e van het spel gezien.
Wat vind je belangrijk en hoe is dat geïmplementeerd in het spel. Dat is wat een spel goed maakt voor jou. Maar dat is alleen maar jou mening en die kun je niet aan anderen opleggen. En dat is iets wat veel mensen wel proberen... (ipv "ik vind WoW beter want..." wordt het dan "WoW is beter.")
Ik denk dat het succes van WoW niet te ontkennen valt. WoW is dan ook een veel meer "af" product. Gedoe met mini's zoals in GW2 is in WoW al lang gladgestreken. Ook het reizen via WvW of de Mists is iets dat in GW2 nog beter opgelost moet worden. Qua productiekwaliteit ligt WoW zeker aan kop.
Grafisch gezien vind ik GW2 beter; de graphics zijn meer van deze tijd *en* het design van de wereld zit zeer solide in elkaar. WoW heeft ook een heel prettige stijl, maar grafisch gezien begint het echt gedateerd te raken. GW2 zal echter meer optimalisaties moeten doorvoeren wil het een breder publiek aan kunnen spreken. WvW is bijvoorbeeld echt een slideshow voor velen en de overdaad aan effecten zit de speelbarheid in de weg (zie productie kwaliteit).
Los van zulke zaken, is het grootste punt echter het verdienmodel en de daarbij horende opzet. WoW zet steeds nieuwe doelen neer om je aan het spelen te houden. Deze doelen zijn hierarchisch; pas als je de ene bergtop bereikt hebt, kun je door naar de volgende. Dus eerst gearen in dungeons en heroics, dan mag je gaan raiden en dan pas heroic raiden.
In GW2 is het landschap vlakker en zijn de doelen niet hierarchisch. Je hoeft niet te gearen, maar kunt vrij snel de moeilijkste dungeons in. Je kunt echter ook crafting maxen of gaan exploreren. De doelen volgen elkaar niet zozeer op, je kunt er ten alle tijden aan werken (OK misschien moet je eerst even level 80 halen, maar dat is niet zoveel werk). De moeilijkste doelen geven dan ook geen concrete beloningen die vereist zijn om een volgend doel te halen zoals bij WoW.
De WoW formule heeft zijn succes meer dan bewezen. Voor de GW2 formule moeten we dit nog zien. GW2 richt zich meer op intrinsieke motivatie om iets te doen, WoW meer op externe beloning. WoW heeft daarnaast enorm slim de sociale kant centraal gezet, door prestaties openbaar te maken (armory, leader boards,etc) en mensen gemakkelijk aan elkaar te koppelen. In GW2 is dit (nog) minder strak uitgewerkt.
De tijd zal leren hoe succesvol GW2 gaat worden (ook ten opzichte van WoW). GW1 stond vooral als PVP game te boek, in GW2 zou dit ook kunnen gebeuren; in PVP kent GW2 wel doelgerichtheid door rankings. Het gebrek aan doelgerichtheid in PVE spreekt niet iedereen aan en zou kunnen betekenen dat PVE-ers het spel links zullen laten liggen op termijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 26-09-2012 11:58 ]
En hoe krijg je ze in de bank als je in de middle of nergens staat zonder banktoegang? (heb je minimaal craftingstation voor nodig). Als je voor dat stukje gemak een 2de account het waard vind, waarom niet? Je hebt geen extra kosten behalve de aanschaf, kan je de hele dag door mailen (10 max uiteraard).Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:47:
Je kan met je mule de items uit je bank halen. Is even een paar seconden meer werk maar het niet kunnen mailen weerhoudt je niet van het gebruiken van mules.
En daar zit juist het probleem, 'verbeterpunten' zijn relatief, hoe het verbeterd zou moeten worden, is afhankelijk van hoe jij dit zou willen zien. Kom je dus vanuit een WoW omgeving, zou je het dus in style van WoW willen zien, kom je uit SWTOR of andere MMO, zal je het weer anders willen zien.Devata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:16:
Maar dat betekend nog niet dat je dan maar juist alles anders moet doen als Bliz of er niet van mag leren. Er zijn in GW2 nog genoeg zaken die verbeterd mogen worden en het zou dan goed zijn dat ze op een aantal van die punten naar WoW kijken. Als GW2 dat doet dan kan het net zo goed en zelfs beter als WoW worden.
Ik kan uit 10 verschillende MMO's punten pakken die in GW2 helemaal niet zouden misstaan, maar iemand vanuit een ander MMO zou zo'n punt weer compleet kansloos vinden. Daarnaast ben ik van menig dat de logisch eerste vergelijking gewoon naar deeltje 1 gaat, zijn voorganger.
GW2 in mijn optiek heeft steeds een enorm sterk punt weer afgezwakt door een punt daaraan gerelateerd weer erg matig uit te werken. Het is elke keer een 'Geweldig, maar...', het is nooit een 'Geweldig, zou moet elke MMO het doen' (wat trouwens ook bij WoW niet het geval is, immers, het is mijn eigen mening erover).
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 26-09-2012 11:55 ]
Gaat voorbij aan mijn punt en is ook nog niet juist. Mijn punt was dat ik misschien wel een andere afweging had gemaakt over het aanschaffen van een duurdere editie als die andere items zou bevatten. Dat gaat in harde euro's, want voordat ik het spel heb, en niet in een ingame currency. 2000 gems kan ik niet voor 20 euro kopen volgens mij. Als ik de Deluxe editie ga aanschaffen zal ik dat zeker niet met gold gaan doen of ik moet over een paar jaar echt niet meer moeten weten wat ik met gold moet doen.Myrdreon schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:46:
[...]
Upgraden van spel is 2000 gems, of zo'n 8 gold als je het ingame bij elkaar spaart. Als je je kwaad maakt en heel rap farmed (en geen geluk hebt met rare dye die 1g+ gaat, of een exotic) red je dan in een halve dag.
Jij kunt misschien 8g bij elkaar farmen in een halve dag (gefeliciteerd met deze snelheid), maar dat lukt mijn lvl 51 main character echt niet. Die heeft in totaal misschien 8g in een maand bijeen geharkt.
edit:
Precies
[ Voor 8% gewijzigd door RoseSolane op 26-09-2012 11:56 ]
Verwijderd
Rephrase, alles wat af te ronden is moet af te ronden zijn in de standaard versie van het spel zonder extra te hoeven betalen. Dat is voor mij een principe-kwestie. Ik vind niet dat je meer zou moeten betalen om standaardonderdelen van een spel te behalen.Myrdreon schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:49:
[...]
Wat maakt dat nou uit? Er zijn, letterlijk, oneindig veel achievements. Zo heb je bijvoorbeeld de salvage achievement - elke 200 salvages krijg je er 2 punten bij en start de teller opnieuw, dat gaat eindeloos door.
Dus hoe goed je je best ook doet, je kunt niet alles afronden.
Ik maakte dan ook geen argument tegen een tweede accountSinergyX schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:52:
[...]
En hoe krijg je ze in de bank als je in de middle of nergens staat zonder banktoegang? (heb je minimaal craftingstation voor nodig). Als je voor dat stukje gemak een 2de account het waard vind, waarom niet? Je hebt geen extra kosten behalve de aanschaf, kan je de hele dag door mailen (10 max uiteraard).
Wat betreft verbeterpunten heb ik WoW niet gespeeld behalve the free tutorial dus daar weet ik weinig van. Het liefste zou ik zelf meer strategie zien in GW2.
Ze hadden trouwens aangegeven dat upgraden naar Digital Deluxe later mogelijk was, maar ik had het ook wel fijn gevonden als ze hadden gezegd dat dat met gems te doen was.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 11:57 ]
Het begint nu een uitmelk product te worden. Greedy Blizzard begint volgens mij hun spel uit te moorden.Morrar schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:51:
Kinderachtig of niet, mensen vergelijken nou eenmaal graag. Het is ook niet zo vreemd om twee spellen, die in hetzelfde genre vallen en uit ongeveer dezelfde poel spelers vissen, met elkaar te vergelijken.
Ik denk dat het succes van WoW niet te ontkennen valt. WoW is dan ook een veel meer "af" product. Gedoe met mini's zoals in GW2 is in WoW al lang gladgestreken. Ook het reizen via WvW of de Mists is iets dat in GW2 nog beter opgelost moet worden. Qua productiekwaliteit ligt WoW zeker aan kop.
Grafisch gezien vind ik GW2 beter; de graphics zijn meer van deze tijd *en* het design van de wereld zit zeer solide in elkaar. WoW heeft ook een heel prettige stijl, maar grafisch gezien begint het echt gedateerd te raken. GW2 zal echter meer optimalisaties moeten doorvoeren wil het een breder publiek aan kunnen spreken. WvW is bijvoorbeeld echt een slideshow voor velen en de overdaad aan effecten zit de speelbarheid in de weg (zie productie kwaliteit).
Los van zulke zaken, is het grootste punt echter het verdienmodel en de daarbij horende opzet. WoW zet steeds nieuwe doelen neer om je aan het spelen te houden. Deze doelen zijn hierarchisch; pas als je de ene bergtop bereikt hebt, kun je door naar de volgende. Dus eerst gearen in dungeons en heroics, dan mag je gaan raiden en dan pas heroic raiden.
In GW2 is het landschap vlakker en zijn de doelen niet hierarchisch. Je hoeft niet te gearen, maar kunt vrij snel de moeilijkste dungeons in. Je kunt ook crafting maxen of gaan exploreren. De doelen volgen elkaar niet zozeer op, je kunt er ten alle tijden aan werken (OK misschien moet je eerst even level 80 halen, maar dat is niet zoveel werk). De moeilijkste doelen geven dan ook geen concrete beloningen die vereist zijn om een volgend doel te halen zoals bij WoW.
De WoW formule heeft zijn succes meer dan bewezen. Voor de GW2 formule moeten we dit nog zien. GW2 richt zich meer op intrinsieke motivatie om iets te doen. WoW meer op externe beloning. WoW heeft daarnaast enorm slim de sociale kant centraal gezet, door prestaties openbaar te maken (armory, leader boards,etc) en mensen gemakkelijk aan elkaar te koppelen. In GW2 is dit (nog) minder strak uitgewerkt.
De tijd zal leren hoe succesvol GW2 gaat worden (ook ten opzichte van WoW). GW1 stond vooral als PVP game te boek, in GW2 zou dit ook kunnen gebeuren; in PVP kent GW2 wel doelgerichtheid door rankings. Het gebrek aan doelgerichtheid in PVE spreekt niet iedereen aan en zou kunnen betekenen dat PVE-ers het spel links zullen laten liggen op termijn.
WoW is het mascotte van mmorpgs. Ik heb het nooit gespeeld, maar volgens mij zijn die wow spelers echt gebrainwashed ofzo.
daarmee zeg ik niet dat gw2 slechter is als wow het is op het moment alleen minder gevult,ik vind gw2 nu al veel beter dan wow het is alleen wachten op meer content. als je gw2 wilt vergelijken met wow moet je het vergelijken met het eerste deel van wow en dan ook zoals het in het beginw as want daar is in de loop van tijd ook giga aan gesleuteld. ik vind het gewoon een eindeloze duscussie worden met al dat vergelijk , daar is deze topic toch niet voor bedoelt , ga het liever gewoon hebben over craften ,areas , vistas , jumppuzzles , bugs what ever zonder altijd die vergelijkingen te maken. en houd op met alle punten te noemen die jij veranderd witl zien want dat gaat toch niet gebeuren , een spel kan niet aan iedereens wens voldoen , zo simpel is het gewoonDevata schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:16:
@Iedereen die de discussie over de "verbeterpunten in GW2 volgt"
[...]
WoW heeft een heel slecht betaalsysteem (heb het daarom ook amper op hun servers gespeeld) en ik ben zeker geen Bliz-fanboy (zo geef ik niets of Starcraft of Diablo 3) maar als spel is WoW gewoon heel goed. Op sommige punten is GW2 beter en op sommige punten is WoW beter, toch durf ik te stellen dat over het totaal genomen (betaalsysteem niet meegenomen) WoW beter is en dan zijn veel mensen wel met me eens. Bij de vergelijking tussen WoW en GW2 hoor ik namelijk wel vaker dat je GW2 niet mag vergelijken met een spel dat al 8 jaar draait. En daarmee wordt toch toegegeven dat GW2 nog niet zo goed is als WoW nu is. (jij zegt het hier: [MMORPG] Guild Wars 2 )
Het is waar dat er genoeg mis en bij Blizzard en dat ArenaNet veel beter naar hun klanten luistert. Sterker nog, ik heb dat bij nog geen andere ontwikkelaar zo gezien.
Wat dit onderwerp betreft is het misschien handiger deze 2 threats te volgen:
http://www.gw2nl.nl/forum...6231&hilit=valkuil#p16231
http://www.gw2nl.nl/forum...6224&hilit=valkuil#p16224
Aangezien het hier toch zo weer is ondergesneeuwd door de vele posts. Misschien dat er dan gezamenlijk ideeën kunnen worden gevormd die we aan ArenaNet kunnen overdragen.
Daarbij wil ik wel nog even aangeven dat met deze post het misschien lijkt alsof ik heel negatief ben over GW2 en dat is absoluut niet het geval. Ik vind het een heel erg boeiend spel en een van de weinige MMO's die me ook blijven boeien. Maar ik ben en blijf wel kritisch en laat me ook niet binden aan een groep, dan wel fan bliz, dan wel fan ArenaNet. Ik zie genoeg minpunten en hobbels in de weg en zal die dan dus ook benoemen. Alleen als namelijk daar wat aan gedaan wordt is GW2 net zo'n toekomst gegund als WoW heeft gekregen en dat ik wat ik ook hoop.
En dat lijkt ook een principe-kwestie te zijn voor ArenaNet. Dat daarmee hun Deluxe editie en totale verspilling van 20 euro is (mijn mening, mag iedereen anders over denken) moeten ze dan op de koop toenemen.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:56:
[...]
Rephrase, alles wat af te ronden is moet af te ronden zijn in de standaard versie van het spel zonder extra te hoeven betalen. Dat is voor mij een principe-kwestie. Ik vind niet dat je meer zou moeten betalen om standaardonderdelen van een spel te behalen.
Ja, als ik geen CE had kunnen kopen, had ik een gewone download editie gekocht. Het ging mij om de fysieke dingetjes, niet de digitale dingetjes...RoseSolane schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:02:
[...]
En dat lijkt ook een principe-kwestie te zijn voor ArenaNet. Dat daarmee hun Deluxe editie en totale verspilling van 20 euro is (mijn mening, mag iedereen anders over denken) moeten ze dan op de koop toenemen.
Verwijderd
WoW heeft inderdaad een zeer trouwe fanbase. Ook niet gek; die mensen hebben er honderden of zelfs duizenden uren ingestoken. Hun sociale leven vindt zich voor een deel plaats in dat spel. Daarom zullen ze niet zo snel opgeven, zelfs als het spel minder wordt.LikeAKing schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:01:
[...]
Het begint nu een uitmelk product te worden. Greedy Blizzard begint volgens mij hun spel uit te moorden.
WoW is het mascotte van mmorpgs. Ik heb het nooit gespeeld, maar volgens mij zijn die wow spelers echt gebrainwashed ofzo.
En het wordt uiteraard steeds minder, in ieder geval minder vernieuwend. Blizzard voegt iedere uitbreiding meer van hetzelfde toe plus een paar nieuwe dingen. Het is evolutie maar absoluut geen revolutie. Innovatief is het niet, maar nog wel vernieuwend genoeg om mensen even bezig te houden.
Wat dat betreft wordt het voor mensen een sunk cost fallacy; de investering maakt het moeilijk om het spel te verlaten of iets anders te proberen. Zelfs als spelers een andere spel leuker zouden vinden als ze vanaf het begin tussen WoW en het andere spel hadden mogen kiezen, dan nog blijft het gevoel dat een enorme investering in WoW ongedaan wordt gemaakt als je stopt met spelen. Ironisch genoeg, wordt in WoW alle progressie met iedere uitbreiding te niet gedaan, waardoor de investering sowieso verloren gaat. Het sociale netwerk is dus eigenlijk het enige dat het je oplevert.
Maar goed, genoeg off-topic
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 26-09-2012 12:13 ]
Inderdaad, of een extra kleurtje dat uniek is voor Deluxe/CE en niet verkocht kan worden. Dat zijn zaken die je geen voordeel geven omdat je meer betaalt hebt, maar je wel onderscheiden van de massa. Die mini was een goed idee, misschien alleen wat minder goed ge-implementeerdVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:05:
Ben ik het ook wel mee eens, €20 is veel. Ik had wel graag een speciaal dansje gehad ofzo
Nou ja, dan moeten ze de hele "zoveel-mini's-achievements" over boord gooien want die komen in principe uit de gem shop. Wil je 10 mini's? Niemand weerhoudt je ervan 10 mini's te kopen (uit de gem shop of van TP), of 9 als je de special edition hebt. Zolang de mini-Rytlock niet meetelt voor de achievement om ze allemaal te hebben is er niks aan de hand, is het voordeel voor mensen met een SE echt met een microscoop te zoeken (of je moet er van wakker liggen dat mensen die extra betaald hebben wel 1 hele mini voorlopen, ZOMG!Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:56:
[...]
Rephrase, alles wat af te ronden is moet af te ronden zijn in de standaard versie van het spel zonder extra te hoeven betalen. Dat is voor mij een principe-kwestie. Ik vind niet dat je meer zou moeten betalen om standaardonderdelen van een spel te behalen.
Volgens mij heeft HOM ook nog mini's of niet? Wel ranger pets iig, en armor skins en wapens... Je kunt miepen wat je wilt maar niet alle content is bereikbaar voor iedereen zonder extra te betalen. En dan heb jij het alleen nog maar over een achievement
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.