Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Zijn blijkbaar nogwal wat ESR's dit jaar als ik dit zo lees, leuk voor de mensen die het krijgen natuurlijk minder leuk als een collega het krijgt en jij niet.

Maar die IPad van welke actie was dat eigenlijk want dat heb ik blijkbaar gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:17:
Zijn blijkbaar nogwal wat ESR's dit jaar als ik dit zo lees, leuk voor de mensen die het krijgen natuurlijk minder leuk als een collega het krijgt en jij niet.

Maar die IPad van welke actie was dat eigenlijk want dat heb ik blijkbaar gemist.
Troost je maar met de gedachten dat je collega's die nu een ESR krijgen sowieso al te weinig verdiende.

iPad actie was bij het verkopen van vakantiedagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Oh Proficiat @Wijnands met je iPad!

Inderdaad, de collega's die het krijgen verdienen het wel, deze liggen dus beduidend onder een ijkpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:06
Ik heb ook vandaag bericht gehad over mijn ESR, iets meer dan 100 euro er bij. Level 2 en drie jaar in dienst, waarmee ik nu op precies 2500 euro uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
@BiLLY_daKid
Jij hebt je ESR meer dan goed verdient! Als je level 2 bent betekent het dat je komende Juli toch wel een flinke stap moet maken om rond het ijkpunt van level 2 uit zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zircondan

Van 2500 Euro naar het ijkpunt van level 2 lijkt me onrealistisch om te verwachten, dat zou een stap van meer dan 1.000 Euro zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
@ RonaldBas > Met een smiley erbij snapt zircondan dat je aantoont dat hij per abuis het startpunt ijkpunt noemt.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
zircondan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:00:
Oh Proficiat @Wijnands met je iPad!

Inderdaad, de collega's die het krijgen verdienen het wel, deze liggen dus beduidend onder een ijkpunt.
Thanks! Was een leuke en erg onverwachte bonus.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
@Testert, ik bedoel inderdaad het startpunt als ijkpunt ;). Dit aangezien zoals RonaldBas zegt 1000 euro erbij vrij onrealistisch is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
zircondan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:30:
@Testert, ik bedoel inderdaad het startpunt als ijkpunt ;). Dit aangezien zoals RonaldBas zegt 1000 euro erbij vrij onrealistisch is ;).
Zelfs tijdens de .com Boom jaren waren verhogingen van meer dan 500 gulden zeldzaam. Nu een verhoging van meer dan 200 euro krijgen is al heel erg uitzonderlijk, 1000 euro is pure fictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
BiLLY_daKid schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:38:
Ik heb ook vandaag bericht gehad over mijn ESR, iets meer dan 100 euro er bij. Level 2 en drie jaar in dienst, waarmee ik nu op precies 2500 euro uitkom.
Logica mag in haar handjes klappen dat niet alle mensen in jouw situatie opstappen... Als ik dit lees dan heb ik weer een bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt :)

@zircondan ik neem aan dat je de ondergrens van level 2 (€ 2.750,-) bedoeld?

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 16:38

avotar

P0werd by Black Coffee

Edjaaah schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:38:
[...]

Logica mag in haar handjes klappen dat niet alle mensen in jouw situatie opstappen... Als ik dit lees dan heb ik weer een bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt :)

@zircondan ik neem aan dat je de ondergrens van level 2 (€ 2.750,-) bedoeld?
Logica mag blij zijn dat ze niet meer mensen heeft zoals jou. Werkelijk waar.. met 3 jaar werkervaring 2500 bruto is gewoon een ontzettend goed salaris hoor.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

avotar schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:52:
[...]

Logica mag blij zijn dat ze niet meer mensen heeft zoals jou. Werkelijk waar.. met 3 jaar werkervaring 2500 bruto is gewoon een ontzettend goed salaris hoor.
3 jaar in dienst != 3 jaar werkzaam ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
avotar schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:52:
Dat is niet het beeld wat Logica schetst. Voor level 1 staat 3 jaar en de ondergrens voor level 2 is 2750. Als je start in de masterclass begin je op 2050, na een half jaar komt daar 150 bij en na een jaar 250, dan zit je dus na 1 jaar werkervaring op 2450. Dan lijkt me dat 2500 na 3 jaar geen ontzettend goed salaris is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Ik doel inderdaad op de ondergrens van 2750 ja.

Uiteindelijk gaat het niet alleen om wat je krijgt op je loonstrook, wat vooral uitmaakt (althans voor mij) is de relatie met je manager en je collega's. Staar je niet blind op een bedrag is mijn devies. Echter het kan geen kwaad om dit wel aan te geven bij je manager dat je graag wat meer wilt ontvangen, maar volgens mij zitten daar nog zo'n 1000 andere ook op te wachten ;).

Helaas is het na 1 jaar op 2450 zitten al lang niet meer zo! Je begint op 2050, je krijgt niet vanzelfsprekend die 150 euro erbij meer. EN die 250 na een jaar, volgens mij hebben wij in 2008 een loopstop gehad dus deze hebben helaas ook veel mensen moeten missen.

Logica zal er goed aan doen om haar bestaande consultants wat beter te betalen, we kunnen wel als een kip zonder kop gaan werven, maar als mensen weggaan vanwegen hun salaris kom je netto uit op 0 nieuwe medewerkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zircondan schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:07:
Logica zal er goed aan doen om haar bestaande consultants wat beter te betalen, we kunnen wel als een kip zonder kop gaan werven, maar als mensen weggaan vanwegen hun salaris kom je netto uit op 0 nieuwe medewerkers!
Dit is inderdaad wat je dan gaat krijgen, mensen houden is overigens meestal waardevoller dan nieuwe mensen werven. Bovendien is werven een stuk lastiger als je bestaande mensen weggaan vanwege salaris en dit op verschillende websites bekend word. En dat laatste houd je echt niet tegen met een briefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

hebben jullie wel eens gekeken wat het woekerpensioen van Zwitserleven je op gaat leveren op mijnpensioenoverzicht.nl ?? :(
voor de goede orde: dat bedrag is BRUTO per JAAR

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
sow, dat is idd niet verkeerd :P Maar dat is ook niet alleen bij Logica zo...

[ Voor 41% gewijzigd door Edjaaah op 16-01-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaThinker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-03-2011
Wijnands schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:26:
[...]
Wat ik zo zie is enige ervaring toch wel een dikke pre.
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:31:
[...]
Hebben ze daar ook ingroei mogelijkheden voor, of alleen wanneer je al ervaring hebt met dit soort oplossingen?
Ervaring is inderdaad gewenst en dan vooral op systeemontwikkeling gebied. Het Geo-ICT deel wordt je wel geleerd. Heb je ontwikkelervaring en interesse? Neem dan contact op met de Practice Managers Geo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
peter00 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:11:
hebben jullie wel eens gekeken wat het woekerpensioen van Zwitserleven je op gaat leveren op mijnpensioenoverzicht.nl ?? :(
voor de goede orde: dat bedrag is BRUTO per JAAR
Een goed ouderdoms + nabestaandenpensioen o.b.v. geindexeerd middelloon kost ergens tussen de 15 en 20% van het pensioengevend salaris (=salaris-AOW franchise). Dat is een gemiddelde over de verschillende leeftijdsgroepen, jonge werknemers zijn goedkoper uit (geld kan langer renderen) terwijl oudere werknemers fors meer kwijt zijn als je de premie leeftijdsafhankelijk maakt.

Met een beschikbare premie regeling heb je iets meer zelf in de hand (bijvoorbeeld meer ouderdomspensioen opbouwen als je geen nabestaanden hoeft te verzekeren, iets offensiever of juist defensiever beleggen etc.). Maar als je niet veel meer risico wilt nemen dan een pensioenfonds dan zul je qua premie ook niet veel goedkoper uitzijn dan de bovengenoemde 15 a 20%. Integendeel, de kosten van een pensioenregeling die door een verzekeraar wordt uitgevoerd liggen typisch wat hoger dan als een pensioenfonds het vermogen beheert.

Logica heeft een premievrije pensioenregeling. Dat houdt in dat je als werknemer niet hoeft mee te betalen. Het betekent niet dat Logica de volledige fiscale ruimte gebruikt om zoveel mogelijk pensioen te storten. Deze fiscale ruimte (de "staffel") voor een beschikbare premieregeling komt in de praktijk ongeveer overeen met de premie die nodig is om een gangbare middelloon-regeling te evenaren. Om dus een pensioen te verzekeren wat vergelijkbaar is met een middelloonregeling, zou je zelf moeten bijstorten (is volgens mij ook gewoon mogelijk in de Logica pensioenregeling).

Wat je verder moet beseffen (en dat geldt voor werknemers in detachering en consultancy in het algemeen, niet specifiek voor Logicanen): een flink deel van je arbeidsvoorwaarden valt buiten je pensioengevend salaris. Denk aan je leaseauto, onkostenvergoeding, etc. Over dat deel van je inkomen bouw je dus geen pensioenrechten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Goed punt. Ik denk niet dat Logica in deze veel te verwijten valt, hooguit zou men het wat meer onder de aandacht kunnen brengen dat we zo kunnen zien hoe het pensioen ervoor staat en wat de mogelijkheden en consequenties zijn van bijstorten. Aan de andere kant, misschien wil men onrust vermijden.

Feit blijft dat de babyboomers die nu met pensioen gaan het relatief goed hebben en dat onze generatie die veelal een beschikbare premieregeling hebben het een stuk minder luxe zullen hebbne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik zag dat hetgeen ik bij een andere werkgever in de periode 1998-2008 heb opgebouwd evenveel is wat ik bij Logica van 2008-2048 kan opbouwen! :'(
Kleine troost, je krijgt ook AOW en het is weliswaar bruto, maar inkomstenbelasting voor gepensioneerden is ongeveer de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:03:
Goed punt. Ik denk niet dat Logica in deze veel te verwijten valt, hooguit zou men het wat meer onder de aandacht kunnen brengen dat we zo kunnen zien hoe het pensioen ervoor staat en wat de mogelijkheden en consequenties zijn van bijstorten. Aan de andere kant, misschien wil men onrust vermijden.

Feit blijft dat de babyboomers die nu met pensioen gaan het relatief goed hebben en dat onze generatie die veelal een beschikbare premieregeling hebben het een stuk minder luxe zullen hebbne.
dat is precies wat ik bedoel. stukje openheid. "nee, we gaan niet de hele ruimte volstorten, dit zijn de mogelijkheden om erop vooruit te gaan, bijvoorbeeld door gebruik spaarloon of aftrekbare bijstoringen". Gelukkig komt daar eindelijk verandering in nu de woekerpolissen ons met de neus op de feiten heeft gedrukt.

Het is inderdaad vooral de babyboom-overheid aan te wrijven, niet alleen maar Logica, dat ben ik met je eens. Voorheen ging je ervan uit dat het gewoon goed geregeld was, je pensioen, je ziektekostenregeling, je hypotheek. Nu komen we erachter dat babyboomers over onze ruggen, door het opwerpen van ingewikkelde en vooral ondoorzichtige constructies zich hebben lopen verrijken over onze rug ten gunste van hun eigen portemonnee.

In het onwaarschijnlijke geval dat ik aan de macht kom, heb ik nog wat belastingmaatregelen in de pijplijn voor de generatie die is geboren tussen 1946~1958, beginnen met OOK doorwerken tot hun 67e, met onmiddelijke ingang. Kijken of ze nog net zo goed kunnen protesteren als in de jaren 60. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logikid
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06-2023
Hallo, sinds kort heb ik voor een masterclass(test) bij Logica gekozen, deze begint in februari. Alleen nu staat er een andere masterclass(consulting) ingepland voor april die mij meer aanspreekt...

Ik lig zelf wat sterker in consulting, zou ik eerst deze masterclass(test) afmaken en dan na een jaar die richting in proberen te gaan of hebben jullie ander advies.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de contactpersoon voor de masterclass consulting. Je kunt beter direct de juiste richting kiezen ipv eerst een paar jaar verspelen. Een realistisch scenario is dat je de masterclass gaat volgen maar niet direct een geschikte klus te pakken krijgt. Uiteraard heeft de practicemanager die je aan gaat nemen daar wel een beeld bij, maar het kan zomaar dat je een blackout krijgt en onzin uitkraamt met een kennismakingsgesprek bij de klant om vervolgens een tijd in de etalage te zitten. Je bent al snel jaren verder wil je een switch in jouw richting kunnen maken. Na de masterclass ben je namelijk nog niet uitgeleerd. De meeste practicemanagers hebben nog een aantal extra trainingen en certificeringen voor je in petto en die tijd en euro's kunnen maar 1 keer besteed worden. Vergelijk het met een klimop die je liever 2 meter verderop had gewild. Uiteindelijk krijg je'm wel op de juiste plek langs de gevel, maar op de juiste plaats planten werkt toch beter.

Edit: Deze masterclass consulting? Business consulting is een andere divisie dan Professional Services, waar Testing & QM onder valt. Dat kan nog wel eens een hindernis zijn bij het intern doorgroeien. Ook moet je er rekening mee houden dat weliswaar alle NL vestigingen in dat rijtje locaties genoemd worden, maar dat het werk in die divisie voor > 90% randstad betreft.

[ Voor 22% gewijzigd door Testert op 24-01-2011 09:39 . Reden: Extra info ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wat betreft het verzekeringen gedoe: je kan uiteraard zelf ook naast je pensioen nog bijsparen in het kader van vrij vermogenssparen (als je het geld zelf op elk moment wil kunnen opnemen). Denk er ook over na over waardeoverdracht een optie is. Oftewel: het kan nooit kwaad, vooral voor je joiners bij welke werkgever dan ook, de arbeidsvoorwaarden door te laten spiiten en dan vooral de financiële gevolgen zoals pensioen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
Weet iemand hoe ik ivm de nwe NL weblinks en Outlook Web Access 2010, nu mijn email op mijn android telefoon kan instellen ?

Krijg telkens "kan geen verbinding maken met server" (mail.logica.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
SSL aangezet, domein ingevuld? Ik heb wel verbinding, dus het is niet de mail server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

volgens mij moet je voor een rechtstreekse connectie met outlook iig toegang tot de mail server aanvragen. heb ik ook gedaan voor mn windows phone en daarna werkt t fluitend. Geen idee of toegang via web wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:56:
Weet iemand hoe ik ivm de nwe NL weblinks en Outlook Web Access 2010, nu mijn email op mijn android telefoon kan instellen ?

Krijg telkens "kan geen verbinding maken met server" (mail.logica.com)
Je gebruikt mail.logica.com voor een Exchange account, neem ik aan? Daarvoor dien je (zoals peter00 terecht aangeeft) eerst toestemming aan te vragen. Daarna werkt het gewoon, bij mij zowel op Windows als op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Laatst online: 30-09 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:41:
[...]

Je gebruikt mail.logica.com voor een Exchange account, neem ik aan? Daarvoor dien je (zoals peter00 terecht aangeeft) eerst toestemming aan te vragen. Daarna werkt het gewoon, bij mij zowel op Windows als op Android.
Echter ik heb het altijd werkend gehad voor een exchange account op mijn mobiel, eerst symbian, daarna android.
Tot we de overgang kregen naar de nwe mailserver (ergens in november/december 2010). Moet ik dan opnieuw nu toestemming vragen en zo ja bij wie?

[ Voor 6% gewijzigd door sattertje op 25-01-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Begin 's met de servicedesk in india. IS namelijk niet veel meer dan een vinkje in AD zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Hoi, Ik heb het nooit hoeven aan te vragen en hebt altijd met mijn iPhone erop gekund.

mail.logica.com met SSL aan en zoals Billy_dakid zegt, vul ook je domein in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

sattertje schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:25:
[...]

Echter ik heb het altijd werkend gehad voor een exchange account op mijn mobiel, eerst symbian, daarna android.
Tot we de overgang kregen naar de nwe mailserver (ergens in november/december 2010). Moet ik dan opnieuw nu toestemming vragen en zo ja bij wie?
Dat heb ik ook gehad, moet je account weg gooien en opnieuw toevoegen op je telefoon. Kennelijk zijn er wat settings die die niet helemaal oppikt na de migratie.

Dat je toestemming moet vragen / hebben voor exchange toegang op je mobile, is niet meer zo trouwens. Behalve als je een blackberry hebt, dan heb je voor wat extra settings enzo wel IS nodig.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Iemand enig idee wat er nu weer met NLweblinks aan de hand is? Hier gaan ongeveer alle warnings af die ik ooit gezien heb voor een website. Normaal zou ik daar support voor mailen maarja dat gaat nu dus even niet.

Waarom zou een website dingen op mijn local harddisk moeten installeren om te werken? het is niet voor niets een webclient toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

denk dat er weer ge-emmer met certificaten is. Is niet de eerste keer, en zal ook niet de laatste zijn. India houdt zichzelf aan het werk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

http://mail.logica.com werkt nog gewoon wel. Dus mailen kan nog.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 08:55

Bozevkwa

The Falcons have landed

Shadowhawk00 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:57:
Iemand enig idee wat er nu weer met NLweblinks aan de hand is? Hier gaan ongeveer alle warnings af die ik ooit gezien heb voor een website. Normaal zou ik daar support voor mailen maarja dat gaat nu dus even niet.

Waarom zou een website dingen op mijn local harddisk moeten installeren om te werken? het is niet voor niets een webclient toch?
Ik vermoed een extra beveiligingslaag.
Ik heb de Juniper ActiveX componenten overigens gewoon genegeerd. Mocht ze niet installeren bij de klant.
Werkt prima >:)

Wat anders:
Hebben jullie nu ook het BE intranet in jullie lijst staan ipv het NL intranet?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Bozevkwa schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:30:
[...]

Ik vermoed een extra beveiligingslaag.
Ik heb de Juniper ActiveX componenten overigens gewoon genegeerd. Mocht ze niet installeren bij de klant.
Werkt prima >:)

Wat anders:
Hebben jullie nu ook het BE intranet in jullie lijst staan ipv het NL intranet?
Hm nou je het zegt, ja ik heb ook BE intranet staan ja. Blijkbaar is india weer aan het experimenteren met ons intranet. Ach die mensen moeten het toch ook leren.

Dat of het is een subtiele hint dat we voortaan allemaal in belgie wonen en nederland overgenomen is door de belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms werkt de mail inderdaad niet op de telefoon via mail.logica.com Je kunt dan volgens mij legacymail.logica.com gebruiken. Lijkt wel of ze af en toe wat zitten te spelen met die dingen in India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn iPhone 4 het volgende ingevuld:

e-mail: <username>@logica.com
server: legacymail.logica.com of mail.logica.com

domein: groupinfra
gebruikersnaam: <gebruikersnaam>
wachtwoord: <wachtwoord>

Krijg de melding Exchange-acc Controle accountgegevens niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:23:
[...]

Ik heb op mijn iPhone 4 het volgende ingevuld:

e-mail: <username>@logica.com
server: legacymail.logica.com of mail.logica.com

domein: groupinfra
gebruikersnaam: <gebruikersnaam>
wachtwoord: <wachtwoord>

Krijg de melding Exchange-acc Controle accountgegevens niet mogelijk.
Krijg precies hetzelfde, alleen dan met Anroid op een HTC Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dan er dan toch ergens een vinkje door India moeten worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Staat SSL aan?

mocht SSL aan staan dan zou je misschien toch even moeten kijken of je iets moet regelen, echter heb ik dat nooit gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat dacht ik standaard aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nooit geweten dat Logica geen eigen helpdesk/systeem- en applicatiebeheerders heeft. Daar past die vraag namelijk een stuk beter dan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SmartDoDo schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:23:
Nooit geweten dat Logica geen eigen helpdesk/systeem- en applicatiebeheerders heeft. Daar past die vraag namelijk een stuk beter dan hier :)
hahaha.. als je Logicaan was geweest... en ooit een keer de eigen helpdesk/systeem- en applicatiebeheerders gesproken had.... zou je het begrijpen..

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
SmartDoDo schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:23:
Dat hebben ze wel, maar als je geen telefoon van Logica hebt mag je officieel je mail niet op je telefoon ontvangen. Daarom geven ze er ook geen support op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Ik gebruik Moxier Mail op mijn desire en exact hetzelfde ingevoerd als hierboven. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Edjaaah schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:43:
[...]

Dat hebben ze wel, maar als je geen telefoon van Logica hebt mag je officieel je mail niet op je telefoon ontvangen. Daarom geven ze er ook geen support op :)
jawel hoor. ik heb een eigen HTC HD2 met daarop outlook met mn logica mail. gewoon via het officiele kanaal aangevraagd. Dat ze er geen support op geven is een ander verhaal. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Exact, het mag tegenwoordig gewoon, maar support is een ander verhaal. Terecht natuurlijk, je hebt zo veel implementaties van Exchange op de mobile, dat is een nachtmerrie als je daar allemaal ondersteuning op wil gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

avotar schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 06:47:
[...]

hahaha.. als je Logicaan was geweest... en ooit een keer de eigen helpdesk/systeem- en applicatiebeheerders gesproken had.... zou je het begrijpen..
Ik heb eigenlijk geen behoefte om het te begrijpen. Dit soort discussies hoort simpelweg niet hier thuis. Spreek elkaar desnoods via DM aan, maar niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Het topic heet "Ervaring werken bij Logica" dit zijn m.i. ook ervaringen... Ervaringen m.b.t. het privégebruik van je e-mail en de Indiaase helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Tja, aan de ene kant wel natuurlijk, aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat ze bij one IS er niet zo blij mee zijn dat alle specifieke settings voor mail op je tel op een public open forum voorbij komen. Dit zijn misschien dingen die je toch graag intern houd.

Kijk een generieke beschrijving, kom ik gelijk weer on topic trouwens aan de mensen die problemen hadden met het syncen dat one IS problemen had met exchange 2010 servers in de Nordic deze week, dat kan vast minder kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Tja het zijn ervaringen over logica natuurlijk. Als mensen antwoorden op vragen op een publiek forum zetten en je daar als helpdesk niet blij mee bent dan moet je voorkomen dat mensen die vragen stellen op een publiek forum. Net zoals er klachten op een forum komen of berichten die je liever niet ziet als bedrijf dat je dan niet achteraf iedereen een brief moet sturen maar vooraf moet bedenken wat de gevolgen van je acties zijn.

Maar goed back on topic. Sinds de laaste salarisronde eigenlijk geen negatieve dingen gehad vanuit logica , of was de milieuweek nou daarna nou ja you get the point. Dus het lijkt erop dat er of een poging gedaan word vanuit hoger MT om mensen niet tegen zich in het harnas te jagen, of ze hebben gewoon geluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Laat me raden Shadowhawk00, jij hebt je ESR ontvangen ;)?

Laten we hopen dat Logica de goede kant opgaat, nu is retention nog wel degelijk een probleem. Om mij heen zie ik ontzettend veel collega's weglopen naar kleinere bedrijven, dit is natuurlijk jammer. Als Logica inderdaad zo doorgaat komt het hopelijk goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Hoi!

Ik ben (nog) geen logicaan, ik heb wel een aanbieding gekregen voor een functie als TSEer in Amstelveen.
Ik zit nog wel met een paar vragen, vandaar dat ik hier post:
Hoeveel zit men gemiddeld bij een klant, hoeveel op kantoor?
Wat betreft sociale zaken met collegea? Worden er per vestiging / afdeling activiteiten georganiseerd?

En uiteraard: Wat is een beetje strakke leasebak? :P
Dat tot dusver... Mocht ik meer vragen hebben, dan zal ik ze hier zeker neergooien.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
De tijd die men gemiddeld bij de klant zit is afhankelijk per consultant. Getracht wordt om consultants zoveel mogelijk in te zetten.

Wat betreft activiteiten, dit wordt per team en per vestiging georganiseerd. Natuurlijk zijn er ook landelijke activiteiten :).

Wat betreft een strakke leasebak, dit is per persoon individueel en natuurlijk ook aan je budget ;). Een Lexus is natuurlijk strak maar niet voor iedereen weggelegd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
zircondan schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:19:
Wat betreft een strakke leasebak, dit is per persoon individueel en natuurlijk ook aan je budget ;). Een Lexus is natuurlijk strak maar niet voor iedereen weggelegd ;).
Ik zou het toch wel knap vinden als je een 'nieuwe' Lexus kunt bestellen, aangezien deze al een tijdje niet meer nieuw te bestellen is... ;)

Er kan gekozen worden uit: Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Kia, Mazda, Mini, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen en Volvo.

Is er iemand die van zijn manager heeft gehoord om zijn jobcontrol op compensation leave te boeken of anders maar 'een keertje' over te werken voor de klant?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

SithWarrior schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:00:
Tja, aan de ene kant wel natuurlijk, aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat ze bij one IS er niet zo blij mee zijn dat alle specifieke settings voor mail op je tel op een public open forum voorbij komen. Dit zijn misschien dingen die je toch graag intern houd.
Ja, mail.logica.com had je anders nooooooooit kunnen bedenken natuurlijk! 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:52:
[...]

Is er iemand die van zijn manager heeft gehoord om zijn jobcontrol op compensation leave te boeken of anders maar 'een keertje' over te werken voor de klant?
* avotar klopt even af....

Nee... nog niet gehoord... is het in verband met je review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Nu online
Donde schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:52:
[...]

Nee.
Maar dat zou voor mij beteken geen job control. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm nee dat is mij ook nog niet gevraagd. Kan nog komen, aan het eind van deze maand staat er weer één in de agenda.

Ik zou dat persoonlijk wel beetje veel van het goede vinden. Hoelang doe je nou echt over zo'n gesprek. Het is niet dat je dan de hele dag niets meer kan doen voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ik ben (nog) geen logicaan, ik heb wel een aanbieding gekregen voor een functie als TSEer in Amstelveen.
Ik zit nog wel met een paar vragen, vandaar dat ik hier post:
Hoeveel zit men gemiddeld bij een klant, hoeveel op kantoor?
Wat betreft sociale zaken met collegea? Worden er per vestiging / afdeling activiteiten georganiseerd?

En uiteraard: Wat is een beetje strakke leasebak?
Dat tot dusver... Mocht ik meer vragen hebben, dan zal ik ze hier zeker neergooien.

Alvast dank!
Normaal zou je 40 uur bij de klant zitten, maar goed dit zal je niet altijd halen. Je kan het eigenlijk zien als een uitzendbureau met een vaste baan en een leaseauto.
Hoeveel uur je zelf nog vrijwillig op kantoor wilt zitten daarnaast moet je natuurlijk zelf weten, er zijn mensen die elke week een aantal uur daar zitten en mensen die dat gewoon nooit doen. Dit zal vast wel resultaat hebben voor je beoordeling maar ik heb nog geen manager gesproken die dat zwart op wit wil zetten.

Er zijn wel avond meetings waar een presentatie gegeven wordt, dit is eigen tijd en dus vrijwillig hoewel niet iedereen het daarmee eens is. Verder kan het zijn dat bepaalde teams zelf dingen organiseerd maar dat komt dan van de medewerkers zelf uit, het zal veel afhangen van je team.

Als je onder de 31? bent is er nog young logica die wat activiteiten organiseerd dit is ook altijd in weekend of avond maar zitten wel leuke dingen bij, maar dan moet je dat natuurlijk wel kunnen inpassen met je werkzaamheden bij de klant.
Laten we hopen dat Logica de goede kant opgaat, nu is retention nog wel degelijk een probleem. Om mij heen zie ik ontzettend veel collega's weglopen naar kleinere bedrijven, dit is natuurlijk jammer. Als Logica inderdaad zo doorgaat komt het hopelijk goed!
Tja misschien komen er na een aantal magere jaren weer wat vette jaren, verloop houd je natuurlijk altijd maar logica is het afgelopen jaar niet altijd positief in het nieuws en op internet geweest, geheel terecht imo, dus ja dan is recruitment wat lastiger. We gaan wel zien of deze trend zich voortzet, om maar eens een quote aan te halen "time wil tell, sooner or later time will tell".
Nah ik denk dat mijn manager me ondertussen goed genoeg kent om dit soort dingen niet voor te stellen >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Shadowhawk00 op 31-01-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:16:
Hm nee dat is mij ook nog niet gevraagd. Kan nog komen, aan het eind van deze maand staat er weer één in de agenda.

Ik zou dat persoonlijk wel beetje veel van het goede vinden. Hoelang doe je nou echt over zo'n gesprek. Het is niet dat je dan de hele dag niets meer kan doen voor de klant.
Volgens mij is er ook met de meeste klant afgesproken dat er 1 keer in de 6 weken een uurtje verloren gaat voor een jobcontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Arfman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:32:
[...]

Ja, mail.logica.com had je anders nooooooooit kunnen bedenken natuurlijk! 8)7
Dat is lang niet de enige "setting" die ik hier voorbij zag komen vliegen, inclusief welk domein, er gebruikt moet worden, etc etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Roadman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:07:
[...]

Volgens mij is er ook met de meeste klant afgesproken dat er 1 keer in de 6 weken een uurtje verloren gaat voor een jobcontrol.
Niet met mijn klant, want die voorziet daar niet in. De klant heeft duidelijk aangegeven als ik een chit-chat gesprek heb met mijn manager, dan is dat prima maar zij vergoeden(lees: betalen) deze uren niet.

Manager geconfronteerd met de uitspraak van de klant, waarbij de manager doodleuk aangeeft(letterlijk!): Als jij een jobcontrol wilt hebben, dan moet je dit maar schrijven als compensation leave en anders maar een uurtje overwerken! Ik heb de manager duidelijk en professioneel, maar doch dringend, op gewezen dat hij zijn jobcontrol in zijn ......... mag douwen. :+

Vervolg van dit alles: ik ben op dit op non speaking terms met mijn manager... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Donde schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Niet met mijn klant, want die voorziet daar niet in. De klant heeft duidelijk aangegeven als ik een chit-chat gesprek heb met mijn manager, dan is dat prima maar zij vergoeden(lees: betalen) deze uren niet.

Manager geconfronteerd met de uitspraak van de klant, waarbij de manager doodleuk aangeeft(letterlijk!): Als jij een jobcontrol wilt hebben, dan moet je dit maar schrijven als compensation leave en anders maar een uurtje overwerken! Ik heb de manager duidelijk en professioneel, maar doch dringend, op gewezen dat hij zijn jobcontrol in zijn ......... mag douwen. :+

Vervolg van dit alles: ik ben op dit op non speaking terms met mijn manager... ;)
Niet zo heel vreemd natuurlijk want als hij geen tijd voor een gesprek heeft kan je niet veel praten.
Vraag me wel af hoe jou manager dit gaat verantwoorden naar zijn manager toe want hij heeft een tijd lang geen job control met jou gedaan, nog leuker hoe ga je dat met je review doen dit jaar.
Ik denk dat iemand zijn deadline niet gaat halen >:)

Overigens lijkt me dit niet een heel gezonde situatie, misschien dit probleem eens escaleren naar de manager van je manager want het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij de dupe wordt van een afspraak tussen logica en de klant.

[ Voor 9% gewijzigd door Shadowhawk00 op 31-01-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Mooie manager heb je. Alsof een job-control alleen maar voor jouw is? Hij wordt betaald voor zulke dingen zoals job-controls.

Het was misschien voor hem beter geweest om bijv een job-control tijdens de lunch te regelen. Lekker samen lunchen en job-controllen tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Je hebt gewoon recht op een job control elke 6-8 weken. Als je klant deze uren niet wil betalen (wat ik goed snap) dan zijn dit kosten voor Logica. Als hij geen job control met je doet, heeft hij geen input voor je review :P Bij je Director aangeven zou ik niet direct doen, ik zou voorzichtig een balletje opgooien bij een collega manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ach als ik de geruchten moet geloven lezen verschillende managers deze fora ook :P, maar als je niet met je manager door een deur kan waarom zou je het dan niet naar boven doorspelen. Het is een situatie die zowel voor logica als voor jou niet positief is en welke opgelost moet worden.

Maar als je manager vind dat het echt in jou eigen tijd moet dan natuurlijk ook als het jou het beste uitkomt, in mijn geval dus zondag om 13:00 want dat komt mij nu eenmaal handig uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Er zit nog wel verschil tussen een jobcontrol en een man-management gesprek toch? Het klinkt namelijk alsof jullie het hebben over een bilateraal wat bij ons in het noorden een man-management gesprek is.

Jobcontrol: Overleg tussen consultant & delivery (1 op 1 of 1 op n, als meer consultants bij hetzelfde project betrokken zijn) met het doel de voortgang van de werkzaamheden te monitoren. Dit is niet (primair) in het belang van de consultant, maar voor sales en klanttevredenheid. Het is namelijk de bedoeling dat de deliverymanager gaat lopen als hij/zij denkt dat de klant ontevreden is of er meer 'opportunities' zijn om 'value te adden'. "Goh, dat klinkt als een chaos. Ik weet nog wel een scrummaster met coachingskills die beschikbaar is!" Frequentie richtlijn: 6 wekelijks

Man-management: Overleg tussen consultant & directe manager(1 op 1) met als doel het geïnformeerd houden van de manager over hoe de consultant in zijn/haar vel zit (inzet, ontwikkeling, privé) en het informeren van de consultant over zaken die op hem/haar van toepassing zijn zoals trainingen, ontwikkelingen binnen het werkveld en arbeidsvoorwaarden. Een middel om het gesprek aan te gaan is het geven van cijfers om de gevoelens te kwantificeren. Voorbeeld: Klus: 8, Directe management: 8, Logica: 1 "Oh jee, wat zit je dwars?" "Nou! Bla bla, loonsverhoging zus en zo..." Vervolgens speelt manager door dat Logica afgelopen weken gemiddeld een 2 scoort onder 50 consultants en krijgen we toch nog een salarisronde. Dit is zeker in het belang van de consultant, omdat dit dé gelegenheden zijn om dingen van je manager gedaan te krijgen. "Wanneer denk je dat die training geregeld wordt?" Of andersom: "Je moet brandchampion worden!" Frequentie richtlijn: 6 wekelijks

Van de man-management gesprekken verwacht ik niet dat een klant daar een boodschap aan heeft en ik vind het logisch dat er weerstand is tegen het factureren van die uren. Je kunt natuurlijk je vraagtekens zetten bij het nut daarvan (1 uur per 6 weken), maar goed. Jobcontrols daarentegen zou ik niet in eigen tijd gaan doen. Ik kan heel goed in billable tijd een e-mailtje sturen dat het project stroef loopt of een telefoontje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[b][message=35465497,noline]
" Vervolgens speelt manager door dat Logica afgelopen weken gemiddeld een 2 scoort onder 50 consultants en krijgen we toch nog een salarisronde.
Dit is niet geheel volgens de realiteit maar wat het zou moeten zijn. Waarschijnlijker geeft je manager dit door en krijgen we een verontwaardigde mail van MT dat ze niet snappen waarom wij logica zo beoordeelt hebben want we hebben toch een goede campagne en brand enzo.
Van de man-management gesprekken verwacht ik niet dat een klant daar een boodschap aan heeft en ik vind het logisch dat er weerstand is tegen het factureren van die uren. Je kunt natuurlijk je vraagtekens zetten bij het nut daarvan (1 uur per 6 weken), maar goed. Jobcontrols daarentegen zou ik niet in eigen tijd gaan doen. Ik kan heel goed in billable tijd een e-mailtje sturen dat het project stroef loopt of een telefoontje plegen.
Niet overal ligt die lijn zo duidelijk en wordt job-control als naam in ieder geval gebruikt voor wat jij man-management gespreken noemt. Ik denk ook dat de persoon die geen job-control heeft bedoelt dat zijn manager nooit meer langkomt voor een management gesprek ( is natuurlijk wel lekker rustig ;) ), maar zeker als dat je enige contact met logica is lijkt me die situatie niet in het belang van logica. Zeker als je mensen binnen wilt houden is in gesprek blijven belangrijk en eigenlijk verbaast mij die situatie. Vraag me toch af hoe die manager dit verantwoord want de practice director zal toch ook wel zien van hey maar jij hebt al 6 maanden geen gesprek meer gehad met X "care to explain".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

kan iemand ff kijken wat onze nieuwe toshiba's met i5 voor chipset hebben? ik zit bij de klant.
nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat ik zo uit het OS zie: Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family PCI Express Root Port 1 - 3B42

We lijken dus buiten schot te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maltesersnoepie
  • Laatst online: 29-09 14:57
Hoi,

Ik wil graag via vraag en aanbod een leaseauto van iemand overnemen. Maar het is mijn eerste leaseauto en de eerste keer dat ik dat doe. Ik heb al erin proefgereden en de auto kort bekeken. Er zaten wat krasjes op, maar volgens de vorige eigenaar zijn krasjes tot 15 cm geen probleem bij het inleveren. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik allemaal op letten bij het overnemen van een leaseauto? Kan ik de auto ook ergens laten beoordelen?

Ik stel jullie tips op prijs. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
maltesersnoepie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:48:
Hoi,

Ik wil graag via vraag en aanbod een leaseauto van iemand overnemen. Maar het is mijn eerste leaseauto en de eerste keer dat ik dat doe. Ik heb al erin proefgereden en de auto kort bekeken. Er zaten wat krasjes op, maar volgens de vorige eigenaar zijn krasjes tot 15 cm geen probleem bij het inleveren. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik allemaal op letten bij het overnemen van een leaseauto? Kan ik de auto ook ergens laten beoordelen?

Bel de wagenpark beheerder anders op die persoon was voor mij ook erg behulpzaam, waarschijnlijk weet hij de regelingen beter dan de mensen hier op tweakers ( zou erg zijn als dat niet zo was ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
maltesersnoepie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:48:
Hoi,

Als ik jou was zou ik de auto niet accepteren met krasjes. Want bij een overname ben jij akkoord gegaan met de schade en daarna ben jij verantwoordelijk voor verdere afhandeling van schade.

Je kunt dit op verschillende manieren aanpakken:

- schade laten repareren door huidige berijder;
- schade dient door huidige berijder geregistreerd te worden bij leasemaatschappij(kopie vragen van schadeformulier incl. geregistreerde nummer bij leasemaatschappij). Jij kunt daarna de auto bij overname laten repareren(als de auto nog een lange looptijd heeft!);
- op zoek gaan naar een andere auto ter overname.

Overigens, een kras beoordelen kan alleen de schadexpert. Hoe klein ze ook zijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Nu online
Donde schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Als ik jou was zou ik de auto niet accepteren met krasjes.
Dan zou je dus nooit een auto overnemen aangezien elke gebruikte auto wel krasjes heeft. :+

Er staat op het intranet ergens een document waarbij omgeschreven staat welke schade wel en welke schade niet geaccepteerd wordt door de leasemaatschappij. Lijkt mij een goede richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Roadman schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Dan zou je dus nooit een auto overnemen aangezien elke gebruikte auto wel krasjes heeft. :+

Er staat op het intranet ergens een document waarbij omgeschreven staat welke schade wel en welke schade niet geaccepteerd wordt door de leasemaatschappij. Lijkt mij een goede richtlijn.
Dat klopt in feite ook zo. Ik heb hier uitgebreid met wagenparkbeheer en ING Car lease over gesproken. Ondanks het document wat op intranet staat is er aangegeven om met de auto langs een schadeherstelbedrijf te gaan om een rapport te laten opstellen voor de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat lijkt me het beste.

Voor de meelezers, beide grote leasemaatschappijen hebben een gidsje met foto's wat acceptabele gebruiksschade is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk sinds afgelopen maandag voor Logica als tester en volg de masterclass. Ik maak voorlopig gebruik van een tijdelijke auto, daarna volgt de lease-auto. Er zijn mij nog een aantal (specifieke) praktische zaken onduidelijk, zoals:

- Ik neem aan dat ik ook van de tijdelijke auto de kilometerstand bij moet houden en op geven (bijtelling is auto-onafhankelijk)?
- Hoef ik me over de verzekering en motorrijtuigenbelasting niet druk te maken?
- Ik hoorde dat Logica een contract heeft met Shell en dat je daarom alleen bij deze stations kunt taken. Kan ik desondanks, nu mijn brandstofpas op zich laat wachten, voorlopig bij andere stations tanken en dat vervolgens declareren?
- Eind december was de laatste kans om te switchen tussen zorgverzekeraars. Wat als je nog een ziektekostenverzekering hebt lopen bij een zorgverzekeraar als je vanaf nu gebruik wilt maken van de collectieve zorgverzekering bij Logica? Ik meende begrepen te hebben dat ik de kosten die ik maak bij mijn lopende verzekering in dat geval bij het bedrijf kan declareren. Klopt dit?
- Hoe vul ik mijn uren in het systeem in die ik gemaakt heb tijdens de twee introductiedagen (en de masterclass) (code 'g' en "non-billable" o.i.d.)?

Excuses voor wanneer deze vragen al gesteld en beantwoord zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:47:
Ik werk sinds afgelopen maandag voor Logica als tester en volg de masterclass. Ik maak voorlopig gebruik van een tijdelijke auto, daarna volgt de lease-auto. Er zijn mij nog een aantal (specifieke) praktische zaken onduidelijk, zoals:

- Ik neem aan dat ik ook van de tijdelijke auto de kilometerstand bij moet houden en op geven (bijtelling is auto-onafhankelijk)?
Je schrijft de volgende gegevens in de intranet applicatie voor urenregistratie:
- per dag het aantal zakelijke kilometers
- per periode de begin en eindstand van de kilometers
(prive kilometers := eindstand - beginstand - alle zakelijke km's. dat wordt weer gebruikt om te berekenen of je over de vrije 13.500 km per jaar heen gaat).
Bijtelling is wel degelijk afhankelijk van de auto, namelijk van de cataloguswaarde en bijtellingspercentage. Salarisadministratie houdt daar gewoon rekening mee. Als je eerst een paar maanden met auto 1 rijdt, worden de netto-kosten van auto 1 ingehouden op je loon. Ga je daarna naar auto 2 dan gaat de administratie vanaf die datum met de kosten van auto 2 rekenen.
Die zitten gewoon in de leaseprijd en worden dus door de leasemaatschappij betaald.
- Ik hoorde dat Logica een contract heeft met Shell en dat je daarom alleen bij deze stations kunt taken. Kan ik desondanks, nu mijn brandstofpas op zich laat wachten, voorlopig bij andere stations tanken en dat vervolgens declareren?
Tankpas (Shell Europa) krijg je pas bij aflevering van de keuze-leaseauto. Niet op een tijdelijke auto. Volgens mij mag je gewoon bij andere stations tanken en declareren. (ook wanneer je straks een tankpas hebt, al is het dan makkelijker om gewoon de tankpas te gebruiken).
- Eind december was de laatste kans om te switchen tussen zorgverzekeraars. Wat als je nog een ziektekostenverzekering hebt lopen bij een zorgverzekeraar als je vanaf nu gebruik wilt maken van de collectieve zorgverzekering bij Logica? Ik meende begrepen te hebben dat ik de kosten die ik maak bij mijn lopende verzekering in dat geval bij het bedrijf kan declareren. Klopt dit?
Er is een uitzondering op de "1 januari" regel, namelijk als je ergens gaat werken waar je onder een collectieve polis komt te vallen. Dat is het geval. Bel je huidige verzekeraar en vraag even bevestiging dat opstappen per 1-2 inderdaad mogelijk is. Meld je vervolgens aan bij de collectieve verzekering. Zodra je geaccepteerd bent, kun je met terugwerkende kracht je oude verzekering opzeggen.
- Hoe vul ik mijn uren in het systeem in die ik gemaakt heb tijdens de twee introductiedagen (en de masterclass) (code 'g' en "non-billable" o.i.d.)?
Volgens mij zijn die dagen als training te boeken.

Veel succes bij Logica! Ik heb er zelf meer dan 4 jaar gewerkt en heb best leuke herinneringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Eddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 11:15

Tussentijds overstappen van ziektekostenverzekeraar kan alleen als je vanuit de ene werkgevers collectiviteit in de andere werkgevers collectiviteit stapt.

Ik heb dit onlangs uitgezocht omdat ik per 1 maart begin bij Logica en dit dus ook bij mij aan de orde is.

Ik ben momenteel zelf verzekerd en kan daarom pas per 1-1-2012 overstappen in de collectiviteit van Logica.

Tot die tijd zullen ze de vergoeding compenseren. In de collectiviteit wordt je vergoeding bij je bruto loon opgeteld zodat je alleen loonbelasting betaald over je ziektekostenpremie. Het verschil zal gecompenseerd worden.

Als het goed is heb je een mail gehad van de salarisadministratie waarin je premieberekening staat. Hier gaan ze vanuit bij de berekening van de compensatie totdat je volgend jaar meegaat in de collectiviteit.

Stel je betaald nu 130 euro per maand en de berekening van de salaris administratie is uitgekomen op 110 euro per maand aan de hand van wat jij hebt aangegeven. De compensatie zal dan plaatsvinden over de 110 euro.

Ik had al een idee dat dit een mogelijke situatie zou kunnen zijn, dus had dit al besproken tijdens mijn sollicitatie.

V.w.b. de leaseauto heb ik voor mij voor de volgende oplossing gekozen.
- Gedurende proeftijd blijf ik mijn eigen auto rijden, woon-werk en zakelijk km's declareren.
- Na proeftijd keuze lease auto bestellen, tijdelijke lease auto aanvragen en eigen auto verkopen.

Maar waarom geen nieuwe lease auto bestellen aangezien je toch bijtelling gaat betalen over de nieuwwaarde? Of stond jouw keuze er tussen en kan je niet zo lang wachten :P

Succes en groeten,
Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Darth Eddy schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:30:

[...]
V.w.b. de leaseauto heb ik voor mij voor de volgende oplossing gekozen.
- Gedurende proeftijd blijf ik mijn eigen auto rijden, woon-werk en zakelijk km's declareren.
- Na proeftijd keuze lease auto bestellen, tijdelijke lease auto aanvragen en eigen auto verkopen.

Maar waarom geen nieuwe lease auto bestellen aangezien je toch bijtelling gaat betalen over de nieuwwaarde? Of stond jouw keuze er tussen en kan je niet zo lang wachten :P
Nieuwe leaseauto kun je bestellen zodra je proeftijd is afgelopen. Tot die tijd heb je inderdaad de keuze tussen een een tijdelijke auto of kilometervergoeding.

Er zijn in het algemeen 2 redenen waarom je een auto zou overnemen i.p.v. nieuw bestellen: je hebt geen geduld om de levertijd af te wachten, of je wilt een kortere looptijd van 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Eddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 11:15
t_captain schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:38:
[...]

Nieuwe leaseauto kun je bestellen zodra je proeftijd is afgelopen. Tot die tijd heb je inderdaad de keuze tussen een een tijdelijke auto of kilometervergoeding.

Er zijn in het algemeen 2 redenen waarom je een auto zou overnemen i.p.v. nieuw bestellen: je hebt geen geduld om de levertijd af te wachten, of je wilt een kortere looptijd van 4 jaar.
Ja, daar heb je gelijk in. Het is inderdaad ook zo dat als je het leasecontract voor het einde opzegt, m.a.w. je hebt een andere baan o.i.d., je een 'boete' moet betalen voor de resterende termijn van het leasecontract.

Groeten,
Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Darth Eddy schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:47:
[...]

Ja, daar heb je gelijk in. Het is inderdaad ook zo dat als je het leasecontract voor het einde opzegt, m.a.w. je hebt een andere baan o.i.d., je een 'boete' moet betalen voor de resterende termijn van het leasecontract.

Groeten,
Edward
Juist dat probleem voorkom je door een auto over te nemen. Het is natuurlijk niet verstandig om een nieuwe auto te gaan leasen als je al actief aan het zoeken bent naar een andere job.
En nu maar hopen dat als ik een nieuwe auto uit moet zoeken dat er nog zijn in de pool, niet dat ik actief ben met zoeken naar een andere baan atm maar in 1 jaar kan veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
t_captain schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:55:
[...]

Tankpas (Shell Europa) krijg je pas bij aflevering van de keuze-leaseauto. Niet op een tijdelijke auto. Volgens mij mag je gewoon bij andere stations tanken en declareren. (ook wanneer je straks een tankpas hebt, al is het dan makkelijker om gewoon de tankpas te gebruiken).
Ook bij een tijdelijke(lees: huur) auto krijg je tegenwoordig een Tankpas (Shell Europa).

Btw, leuk mailtjes van HR over ESS/MSS. Jammer dat alleen de jobcontrols van mij niet doorgaan. Dan maar alleen maar 1-en uitdelen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Donde schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:38:
[...]

Ook bij een tijdelijke(lees: huur) auto krijg je tegenwoordig een Tankpas (Shell Europa).

Btw, leuk mailtjes van HR over ESS/MSS. Jammer dat alleen de jobcontrols van mij niet doorgaan. Dan maar alleen maar 1-en uitdelen... :+
Tja dat zou toch wel een subtiele hint moeten zijn dat er iets niet helemaal loopt zoals het zou moeten lopen. Verwacht niet dat je er een reactie op krijgt het kan best zijn dat alleen je manager die dingen controleert maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Dat van je uren moet je even aan je secretaresse vragen of je masterclass begeleider..
En vergeet niet even je kilometer stand op je bonnetjes te zetten, scheelt je een hoop uitzoekwerk als je de boel gaat declareren.

Bij elke nieuwe auto declareer ik in elk geval elk bonnetje. Het kan in het slechtste geval wel even een paar weken duren voor je je tankpasje hebt. Maar ik moet wel zeggen, de afhandeling van de declaraties gaat soepel en snel.

De enige belasting die je nu nog over je auto betaald is loonsbelasting.

En ja, Logica heeft met Shell een overeenkomst. Je krijgt een shell tankcard waarmee je in heel europa kan tanken bij Shell. Overigens mag je ook gewoon in een noodgeval bij een ander merk tanken, maar dat moet je dus voorschieten en declareren. In Nederland is de Shell Tank Station dichtheid redelijk groot.. in het buitenland is deze aanzienlijk minder.

[ Voor 10% gewijzigd door avotar op 07-02-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:38:
[...]

ik vind het behoorlijk waardeloos zelfs. Ik geloof dat mijn cijfers dan ook wel erg openbaar worden. Ik weet niet of dat nou wel de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Ben ik het niet mee eens: in het verleden heb ik op een 2 (slecht) gegeven voor Logica in verband met mijn irritaties. Toen kreeg ik een telefoontje of ik bij de vestigingsdirecteur (hebben we die nog steesd?) langs wilde komen. Erg goed gesprek gehad (waar uiteindelijk niets door is veranderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

BiLLY_daKid schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:44:
Ben ik het niet mee eens: in het verleden heb ik op een 2 (slecht) gegeven voor Logica in verband met mijn irritaties. Toen kreeg ik een telefoontje of ik bij de vestigingsdirecteur (hebben we die nog steesd?) langs wilde komen. Erg goed gesprek gehad (waar uiteindelijk niets door is veranderd).
We hebben nu locatie managers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Ja. Voor elke dag je zakelijke kilometers, eind van de maand je eindstand. Prive kilometers worden zo vanzelf berekend. Beginstand = eindstand vorige maand (moet je in je eerste maand dus nog wel even aanpassen).
Nee.
Ja, alle stations worden vergoed. Je tankpas krijg je binnen 1 a 2 weken.
Weet ik niet precies. Mijn verzekering deed hier (half september) niet moeilijk over, kon toen gewoon overstappen.
Training (T). Voor de zekerheid kun je het even checken bij je manager.

Ik heb een half jaar geleden de masterclass gevolgd, zodoende herken ik bovenstaande vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inhoudelijk goede antwoorden heb je al gehad zie ik. Wat ik niet helemaal snap is waarom je hiermee niet naar je manager of masterclass begeleider stapt. Die lui worden betaald voor dit soort dingen hoor, laat ze maar werken!

• Testert
Die heeft ook duidelijk aangegeven daarvoor beschikbaar te zijn en heeft 2 achtervang telefoonnummers gegeven...

Edit: Maar dit zijn niet zozeer vragen voor de masterclass begeleider, omdat die in principe niets te maken heeft met HR zaken van de deelnemers. Dat is toch echt de practicemanager.

[ Voor 45% gewijzigd door Testert op 10-02-2011 08:53 . Reden: Aanvulling ]

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Testert schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:51:
Die heeft ook duidelijk aangegeven daarvoor beschikbaar te zijn en heeft 2 achtervang telefoonnummers gegeven...

Edit: Maar dit zijn niet zozeer vragen voor de masterclass begeleider, omdat die in principe niets te maken heeft met HR zaken van de deelnemers. Dat is toch echt de practicemanager.
tot op zekere hoogte testert... want elke beetje ervaren man hier kon de vragen ook allemaal beantwoorden.. even de tijdscodes voor de intro daar gelaten.. maar dat zou een masterclass begeleider juist ook moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Juist. En het is goed dat hier zo veel hulpvaardige collega's zitten maar ik vind dat een nieuweling toch ook moet leren om via de normale kanalen aan dit soort informatie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:03:
Juist. En het is goed dat hier zo veel hulpvaardige collega's zitten maar ik vind dat een nieuweling toch ook moet leren om via de normale kanalen aan dit soort informatie te komen.
Klopt hoewel die normale kanalen wel eens onhandig kunnen zijn, zeker als je nieuw bent en je de weg nog niet weet, en eigenlijk is dit natuurlijk de snelste weg om informatie te krijgen. Het intranet werkt niet altijd even makkelijk hiervoor, soms staan dingen niet waar je ze zou verwachten.

Misschien moeten we maar een nieuw topic aanmaken, logica helpdesk ofzo, waarin vragen van logicanen door logicanen beantwoord worden. Waarschijnlijk zal het MT daar niet zo blij mee zijn maar blijkbaar is er toch een soort van behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:40:
[...]

Klopt hoewel die normale kanalen wel eens onhandig kunnen zijn, zeker als je nieuw bent en je de weg nog niet weet, en eigenlijk is dit natuurlijk de snelste weg om informatie te krijgen. Het intranet werkt niet altijd even makkelijk hiervoor, soms staan dingen niet waar je ze zou verwachten.

Misschien moeten we maar een nieuw topic aanmaken, logica helpdesk ofzo, waarin vragen van logicanen door logicanen beantwoord worden. Waarschijnlijk zal het MT daar niet zo blij mee zijn maar blijkbaar is er toch een soort van behoefte.
Nou overdrijf je toch een beetje ;)

Ben het wel met je eens dat, sinds het intranet gewijzigd is, zaken heel moeilijk terug te vinden zijn.
Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.