Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:27

HaTe

haat niet

Volgens mij heeft hij wel gelijk, je niet tegelijkertijd naar de databases schrijven, dat kan fout gaan :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:13:
Volgens mij heeft hij wel gelijk, je niet tegelijkertijd naar de databases schrijven, dat kan fout gaan :)
De kans daarop is blijkbaar dusdanig klein dat je jaren probleemloos kunt draaien zonder dat het mis gaat. M.a.w., ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik laat 5 clients gebruik maken van een en dezelfde opslag en databases. Mocht het toevallig wel eens mis mogen gaan dan zou het terugzetten van een backup voldoende moeten zijn om de handel weer aan de praat te kunnen krijgen. Hoewel ik er dus nooit gebruik van heb hoeven maken wordt er toch elke nacht een (auto)backup gemaakt van mijn media/database info.
Dus er kan wel geroepen worden dat het mis kan gaan maar ik ben zo iemand van eerst zelf uitproberen en dan conclusies trekken, er wordt al zo vaak van alles geroepen zonder dat er maar enige onderbouwing daarvan is, en daar heeft niemand iets aan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Ik probeer sinds lange tijd weer eens om MediaPortal te installeren en zie toch wat merkwaardigs.
Ik draai Windows 7 64 bits. Ik heb Mediaportal geinstalleerd. Vervolgens installeer ik de LAVFilters. Ik vink bij de installatie van de LAV filters alleen de 64 bits versies aan. Na installatie zie ik in MediaPortal geen LAVFilters verschijnen die ik kan selekteren.
Ik besluit daarop om maar eens de 32 bits versie van de LAVFilters te installeren. En ja hoor, nu kan ik wel in Mediaportal de LAV Filters selecteren.
Dat is toch merkwaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 12:39
Heeft iemand ook last van donkere stukken in hd content? Ik merk dat bij sommige films en series de stukken in het donker echt niet te zien zijn! Wanneer er bv iets snachts gebeurd is t beeld gewoon te donker. De rest is wel licht genoeg dus t lijkt me niet aan de helderheid of contrast te liggen.....iemand suggesties?

En is het al bekend of en zo ja hoe en wanneer het probleem opgelost word waarbij het beeld niet terug schiet naar full screen wanneer je de tv uit hebt gehad?:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-07 11:06
Anoniem: 256899 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:18:
Ik probeer sinds lange tijd weer eens om MediaPortal te installeren en zie toch wat merkwaardigs.
Ik draai Windows 7 64 bits. Ik heb Mediaportal geinstalleerd. Vervolgens installeer ik de LAVFilters. Ik vink bij de installatie van de LAV filters alleen de 64 bits versies aan. Na installatie zie ik in MediaPortal geen LAVFilters verschijnen die ik kan selekteren.
Ik besluit daarop om maar eens de 32 bits versie van de LAVFilters te installeren. En ja hoor, nu kan ik wel in Mediaportal de LAV Filters selecteren.
Dat is toch merkwaardig?
Mediaportal maakt gebruik van 32bits componenten. dus bijv ook een 32bits Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
hardware-lover schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:05:
[...]

En waarom zou je die 2 (of meer) machines (clients) niet tegelijk moeten gebruiken?
Omdat dat ze dat zeggen

http://wiki.team-mediapor...tabase?highlight=database

Aangezien ik al genoeg slechte ervaringen heb met MediaCenter en de W.A.F factor op dit moment ver te zoeken is moet ik dus eerst een wit voetje halen met een werkende machine in de woonkamer.

Daarna gaan we verder met de andere machines

Overigens heb ik van de master MediaPortal de machine naam eens aangepast en toen was het ook over. De tuners raakte kwijt en uiteindelijk ben ik gestrand in een her installatie omdat ik niet meer bij de database kan. Heb je dan een een database dan werkt er niks meer. Ik wil dus wel de media database delen maar ook stand alone hebben staan op elke machine.

[ Voor 46% gewijzigd door raymonvdm op 17-01-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raymonvdm schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:02:
[...]

Omdat dat ze dat zeggen

http://wiki.team-mediapor...tabase?highlight=database

Aangezien ik al genoeg slechte ervaringen heb met MediaCenter en de W.A.F factor op dit moment ver te zoeken is moet ik dus eerst een wit voetje halen met een werkende machine in de woonkamer.

Daarna gaan we verder met de andere machines

Overigens heb ik van de master MediaPortal de machine naam eens aangepast en toen was het ook over. De tuners raakte kwijt en uiteindelijk ben ik gestrand in een her installatie omdat ik niet meer bij de database kan. Heb je dan een een database dan werkt er niks meer. Ik wil dus wel de media database delen maar ook stand alone hebben staan op elke machine.
Er staat een advies omdat sommige users melding hebben gemaakt van een corrupte database. Hoe dit, en onder welke omstandigheden, tot stand gekomen is staat nergens vermeld. De Wiki maakte daar al melding van toen ik zelf voor het eerst een centrale database ging inrichten, en dat is al een hele poos geleden.

Begrijp me goed, ik ga het helemaal niemand aanpraten hoor. Maar als er een corrupte database zou ontstaan als gevolg van het tegelijk aanspreken daarvan dan zou ik daar dagelijks mee moeten zitten, want dat gebeurd hier namelijk iedere dag wel. Zelfs het tegelijk afspelen van dezelfde (full-HD) film met 2 of 3 clients gaat probleemloos, dat heb ik op verzoek uitgetest. Mogelijk is mijn thuissituatie wat idealer dan elders. Alle clients draaien met Windows 7 (32b en 64b). En over de WAF en KAF heb ik niets te klagen, hoewel de WAF eigenlijk n.v.t. is. Die doet namelijk zelf niets met wat computer gerelateerd is. Wat niet wil zeggen dat ze niet graag een filmpje wil kijken, ze laat het bedienen echter aan iemand anders over.

Het allergrootste voordeel van een centrale database is het opzetten van een (schone) MediaPortal (her-)installatie. Hooguit zo'n 10 minuten en dan draait alles (compleet met StreamedMP met de belangrijkste plugin's) inclusief een goedgevulde film-, video-, muziek-, foto bibliotheek. Voorzien van alle mogelijke fanart en wat al niet meer. Die zijn namelijk al direct voorradig en hoeven niet gescraped of opgehaald te worden. Het enige wat ik tussen de Mediaportal installatie en StreamedMP installatie hoef te doen is een xml bestand vervangen waardoor MediaPortal, MovingPictures, MyTVseries automatisch de locatie van de database (en bijbehorende instellingen) meenemen zodat ze direct klaar zijn.

Nogmaals, ik ga het niemand aanpraten. Vooral zo blijven draaien zodat je het minste problemen kunt verwachten. Maar als je mocht beschikken over een NAS dan zou je het toch zeker eens uit kunnen proberen. Voor mijn gevoel is de Wiki een beetje achterhaald maar mogelijk zijn de problemen ontstaan bij clients die met XP en/of Vista of gemixte OS-en draaien, die ervaring heb ik namelijk niet opgedaan.
Ik klop het af maar ga voorlopig toch zo door, het is afgelopen vrijdag ook goed gegaan dus ik ben hoopvol voor de toekomst :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
lj_tree schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:20:
Vandaag en gisteren VEEL zitten kloten aan me htpc en mediaportal....t begint steeds leuker te worden en beter te werken! Volgend weekend word t tijd om te kijken of ik readio streams kan gebruiken en hoe ik mijn audio probleempje op ga lossen:) Momenteel heb ik perfect geluid bij films en series maar in het menu van mediaportal hoor ik soms de klikjes niet. Ik heb mijn htpc aangesloten via SPDIF op mijn receiver en het lijkt wel of dat de connectie soms opgezet moet worden als er even geen geluid naar de avr gestuurd is. Als ik bv ga scrollen hoor ik de eerste 2 klikjes niet en daarna wel. Beetje een appart probleempje en niet erg storend of zo maar wil t wel opgelost zien:)

@Powermarcel, nogmaals bedankt voor je hulp vandaag!
Dat met het geluid herken ik.. Dit is vermoed ik een "probleem" met je receiver.. Wanneer er geen geluid in Mediaportal (en op je pc in het algemeen) wordt afgespeeld, ziet je receiver geen connectie waarschijnlijk.. Wellicht dat er ook iets van "no digital data" o.i.d. komt te staan.. Wanneer er vanaf je pc data via spdif naar je versterker/receiver wordt gestuurd, kan het even duren voor dat je versterker dit hekend, weet in welke indeling het geluid binnen komt, en voor hij weet wat hij moet afspelen.. Dit is met films ook wel eens zo met DTS of DOLBY-D geluid.. Het duurt dat soms even (kan een seconde zijn, maar dat is net te lang voor het bliepje in het menu) voor het geluid op gang komt..

Je zou natuurijk even kunnen kijken of je de laatste driver van je geluidskaart hebt geïnstalleerd, en deze indien nodig updaten, maar ik vrees dat dit weinig uithaald..
raymonvdm schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:53:
[...]

Ik heb de MP TV-Series plugin al geconfigd hij staat ook op het (buro blad overigens) maar dit komt niet in Movies volgens mij want ik heb ook een apart menu Series en dat laat zien wat ik in de TV-Series plugin heb aangepast

Het delen van de database had ik inderdaad al gevonden maar dat moet je niet gebruiken als je twee machines tegelijk gebruikt in mijn geval dus niet nuttig.

[...]

Volgens mij werkt dit eigenlijk standaard. Het nadeel vind ik dat die dingen pci-e zijn en dus geen USB of Firewire zodat ze niet makelijk over te zetten zijn naar een systeem. Grote voordeel is wel dat ze al hardware matig aan card sharing doen.

[...]

Deze heb ik al geinstalleerd en zit volgens mij juist in StreamedMP voor de Movies maar ik had nog niet ontdekt dat MovingPictures aangepast moest worden
De movie/video database van Mediaportal zelf heeft niks te maken met die van Movingpictures.. Wanneer je Movingpictures installeerd (wat ik van harte aanbeveel) kan je de video database settings in Mediaportal zelf gewoon leeg laten.. Je opent de plugin Movingpictures gewoon via plugins, en regelt hier alles in.. Je geeft een map op in het tabblad "Movie importer" via het "+je" en Movingpictures zal er zelf database van maken incl. filmhoesjes, achtergrondjes, filminfo, etc.. Wanneer je dit voor elkaar hebt zal ik je ook nog even uitleggen hoe je IMDB+ kunt configureren.. Dit is een apparte plugin voor Mediaportal die als scraper voor Movingpictures functioneert, en nog net even meer en betere info binnen kan halen dan de standaard scraper(s) van Movingpictures.. Ga er maar eens mee klooien.. Het is echt een fantastische plugin!!
Anoniem: 256899 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:18:
Dat is toch merkwaardig?
Je kunt gewoon SAF6 installeren (http://hobring.esero.net/saf/binary/) dat is een speciaal codec pakket voor Mediaportal welke de LAV splitter mee installeerd.. Mocht je echt puur de LAV splitter willen installeren gebruik dan deze: http://www.team-mediaport...s/video-audio/lav-filters

EDIT: en zoals reeds gemeld: Mediaportal gebruikt idd 32-bits varianten van dit soort codecs software..
lj_tree schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:42:
Heeft iemand ook last van donkere stukken in hd content? Ik merk dat bij sommige films en series de stukken in het donker echt niet te zien zijn! Wanneer er bv iets snachts gebeurd is t beeld gewoon te donker. De rest is wel licht genoeg dus t lijkt me niet aan de helderheid of contrast te liggen.....iemand suggesties?

En is het al bekend of en zo ja hoe en wanneer het probleem opgelost word waarbij het beeld niet terug schiet naar full screen wanneer je de tv uit hebt gehad?:S
Kan aan de codecs liggen.. Wanneer je het filmbestand met een andere player (bijvoorbeeld VLC) afspeelt; is het beeld dan beter? Ik gebruik zelf (in tegenstelling tot vele anderen) de LAV decoders.. Zowel voor beeld als geluid en voor zowel (HD)films als (HD)TV. Probeer het eens zou ik zo zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 17:50
lj_tree schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:42:
Waarschijnlijk heb je last van 'black-crush' Zorg ervoor dat je video driver video levels (16-235, RGB limited of YPbPr Limited) uitstuurt en je TV ook op limited staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 12:32
Hebben meer mensen hier last van het kwijtraken van kanalen in het 5555 ziggo gebied?
Een paar dagen geleden kwam ik erachter dat ik ned3HD en Discovery niet meer kon ontvangen.
In dit topic vond ik toevallig hetzelfde probleem.
Heb daar gevraagd hoe ik dit op kon lossen maar tot nu (vanmoren pas gevraagd...) nog geen antwoord.

Mensen hier er ook last van en eventueel een oplossing?
Heb een rescan gedaan met for the record maar dit heeft niet geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of MP kan omgaan met QAM64 en QAM256 door elkaar, volgens mij geef je er 1 op bij het scannen. Ben er ook wel benieuwd naar, zit ook in 5555 maar heb nog geen last van wegvallende transport streams.

Probeer anders een scan uit te voeren met dit: Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"

[ Voor 26% gewijzigd door Frank-NL op 19-01-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Frank-NL schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:55:
Ik weet niet of MP kan omgaan met QAM64 en QAM256 door elkaar, volgens mij geef je er 1 op bij het scannen. Ben er ook wel benieuwd naar, zit ook in 5555 maar heb nog geen last van wegvallende transport streams.

Probeer anders een scan uit te voeren met dit: Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"
Zal er vanavond eens naar kijken.
De genoemde instellingen om mee te scannen zeggen me echter niets....
Is dat iets van de mediaportal tv-server of zit dit ook in for the record?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Oh, 4TR weet ik niet zoveel van. Ik heb het in ieder geval over TV Server van MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
LAVF video decoder heeft nu ook DXVA2 ondersteuning dus met een ATI kaart kan je nu ook hardwareversnelling gebruiken:

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1551550#post1551550

Net getest en werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank-NL schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:34:
LAVF video decoder heeft nu ook DXVA2 ondersteuning dus met een ATI kaart kan je nu ook hardwareversnelling gebruiken:

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1551550#post1551550

Net getest en werkt erg goed.
Werkt idd tamelijk goed maar niet met alle HD media, bij media met H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (avc1) stottert het nog. Kan dus bij mij nog niet ingezet worden voor alle films.
Lavf Audio geeft het Dolby Digital Plus (+) format wel goed weer, da's weer een pluspunt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 13:09
zo, mn (tv) server geupdate, maar wel wat hardware recycled :)
mn oude AsrockM-atx mobo (e2140, 2GB DDR (een), hauppauge mce500 en terratec cinergy C HD PCI en 2TB(sata 150) opslag voor films en tv, 80 GB IDE timeshiftbuffer onder W7U 32bitsin een Coolermaster M-atx behuizing en ontsloten met 100Mb vervangen voor
MSI z68-g43 (g3), met een celeron G530, 4GB DDRIII, 80GB sata (OS), 2x80 GB sata timeshiftbuffer(stripe) en 2 TB sata opslag in een Coolermaster Stacker onde server 2008r2 en nu (op de router na, waar mn mediacenter aan hangt) alles op Gb netwerk. Het mobo wil alleen niet booten met de hauppauge mce 500, dus voorlopig alleen een Terratec Cinergy C HD PCI erin (moeten er eigenlijk nog 2 bij..)

Ik gebruik als TV-server het TV-server gedeelt van Mediaportal 1.2.2 (alleen tv-server geinstalleerd), newcs 1.65,ACAMD 6.20 en MDAPI 20100221.
Na wat gestoei met onder welk account (rechten) en prutsen met de BDA-drivers is het nu wel gelukt :0

Ik vind vooralsnog dat alles veel vlotter reageert, stabieliteit moet ik nog even een paar dagen afwachten.
Nu nog even doorsparen voor een raidcontroller, paar harde schijven (nog minimaal 3x 2TB) en een I5 of I7 (non K) of (maar das afwachten of het uberhaupt wel werkt...) Xeon E3-1260l om verder te kunnen spelen met virtuele machines en als offsite backup/disaster recovery voor data van mn werk.

Wat mij echt opvalt is dat mn htpc (ion 1 platform met 4GB RAM en mediaportal onde w7u 64bits) veel vlotter reageert en er veel minder stotteringen zijn met name met tv-kijken, maar ook met dvd-rips en ander filmpje.
Ik denk dat het met name ligt aan nieuwe hardware (had het idee dat mn oude hardware op de onboard nic(100Mb) haperde...

Misschien niet heel veel boeiends om te laten weten, maar ik dacht dat het verschil van reageren en het werken op server 2008R2 toch wel even de moeite waren om te delen :)

Mooi van het moedebord vind ik: 3x pci (geen express), en 2x pci-e x1 om wellicht toch eens te kijken of de nieuwe terratec kaart die dvb-t(x2) of dvb-c(1x) zou kunnen ontvangen als daar het CAM-gedeelte op t e laten werken valt...

[ Voor 5% gewijzigd door voort4444 op 21-01-2012 22:03 ]

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou mooi zijn als CCCam eens onder Windows uitkwam. Dat lijkt mij toch iets beter dan ACAMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Waarom zou dat beter zijn? Is er iets wat acamd niet goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 13:16
Is er iemand die mij kan helpen?

Ik werk sinds gister met Mediaportal icm met For the record, anysee 30tc en KPN Digitenne. Het werkt allemaal heel mooi.. Behalve Mediaportal. Het programma loopt echt verschrikkelijk slecht. Lopen door het hoofdmenu gaat al buggie en traag. Verwisselen van zender duurt een halve minuut en het programma loopt tussendoor vaak vast. Laten we zeggen dat Media Portal bij elke handeling wel de nijging heeft om vast te lopen. Iemand enig idee hoe dit komt?

Mijn hardware: i5 750, 8gb ram, 2x 5770, ssd 80gb (media portal geinstalleerd op secundaire schijf > spinpoint f1 1tb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik kwam net tegen dat MP native BluRay gaat ondersteunen! Er is zelfs al een test te downloaden die best goed schijnt te werken.
http://forum.team-mediapo...e-blu-ray-support-102375/

Zelf gebruiken we nooit DVD's en al helemaal geen BluRay's, maar het is leuk om te zien dat het kan!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
LoeWn schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:01:

Ik werk sinds gister met Mediaportal icm met For the record, anysee 30tc en KPN Digitenne. Het werkt allemaal heel mooi.. Behalve Mediaportal. Het programma loopt echt verschrikkelijk slecht. Lopen door het hoofdmenu gaat al buggie en traag. Verwisselen van zender duurt een halve minuut en het programma loopt tussendoor vaak vast. Laten we zeggen dat Media Portal bij elke handeling wel de nijging heeft om vast te lopen. Iemand enig idee hoe dit komt?

Mijn hardware: i5 750, 8gb ram, 2x 5770, ssd 80gb (media portal geinstalleerd op secundaire schijf > spinpoint f1 1tb)
Probeer anders eens mediaportal op je ssd te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
voort4444 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:58:
zo, mn (tv) server geupdate, maar wel wat hardware recycled :)
mn oude AsrockM-atx mobo (e2140, 2GB DDR (een), hauppauge mce500 en terratec cinergy C HD PCI en 2TB(sata 150) opslag voor films en tv, 80 GB IDE timeshiftbuffer onder W7U 32bitsin een Coolermaster M-atx behuizing en ontsloten met 100Mb vervangen voor
MSI z68-g43 (g3), met een celeron G530, 4GB DDRIII, 80GB sata (OS), 2x80 GB sata timeshiftbuffer(stripe) en 2 TB sata opslag in een Coolermaster Stacker onde server 2008r2 en nu (op de router na, waar mn mediacenter aan hangt) alles op Gb netwerk. Het mobo wil alleen niet booten met de hauppauge mce 500, dus voorlopig alleen een Terratec Cinergy C HD PCI erin (moeten er eigenlijk nog 2 bij..)

Ik gebruik als TV-server het TV-server gedeelt van Mediaportal 1.2.2 (alleen tv-server geinstalleerd), newcs 1.65,ACAMD 6.20 en MDAPI 20100221.
Na wat gestoei met onder welk account (rechten) en prutsen met de BDA-drivers is het nu wel gelukt :0

Ik vind vooralsnog dat alles veel vlotter reageert, stabieliteit moet ik nog even een paar dagen afwachten.
Nu nog even doorsparen voor een raidcontroller, paar harde schijven (nog minimaal 3x 2TB) en een I5 of I7 (non K) of (maar das afwachten of het uberhaupt wel werkt...) Xeon E3-1260l om verder te kunnen spelen met virtuele machines en als offsite backup/disaster recovery voor data van mn werk.

Wat mij echt opvalt is dat mn htpc (ion 1 platform met 4GB RAM en mediaportal onde w7u 64bits) veel vlotter reageert en er veel minder stotteringen zijn met name met tv-kijken, maar ook met dvd-rips en ander filmpje.
Ik denk dat het met name ligt aan nieuwe hardware (had het idee dat mn oude hardware op de onboard nic(100Mb) haperde...

Misschien niet heel veel boeiends om te laten weten, maar ik dacht dat het verschil van reageren en het werken op server 2008R2 toch wel even de moeite waren om te delen :)

Mooi van het moedebord vind ik: 3x pci (geen express), en 2x pci-e x1 om wellicht toch eens te kijken of de nieuwe terratec kaart die dvb-t(x2) of dvb-c(1x) zou kunnen ontvangen als daar het CAM-gedeelte op t e laten werken valt...
Ben op dit moment ook mijn server (whs2011) aan het herinstalleren op een 64Gb SSD.
Op dit moment zitten er in mijn htpc 2 anysee's E30tc maar zit er al even aan te denken om deze in mijn server te zetten en dan alles te streamen naar mijn htpc.

Ik heb nog een oude floppydtv dus ga eerst kijken of ik het daar mee aan de praat krijg en zo ja gooi ik alles om.
Leuk dus om te lezen dat dit goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 13:09
mooi ! Ondanks dat ik een user met admin rechten had aangemaakt, wilde het installeren van vooral van de toebehoren voor MP niet heel erg werken onder die account, dus nu alles letterlijk onder de Administrator account gedaan en dat werkte wel. Alleen Ipimp wil nog niet echt installeeren (wel met fouten) en als ik hem dan in MP bij plugins aan ga zetten, dan crasht de tvservice direct, maar dat kan nog komen omdat ik de ipimp beta voor MP 1.2.0 gebruik, trwijl ik MP 1.2.2. geinstalleerd heb staan.
Voolopig lukt het iig wel goed om via ES explorer op mn android Samsung SII met MX player de .ts bestanden van opgenomen tv te bekijken, thuis, maar ik wil wel nog een keer streamen voor onderweg in MP4 voor elkaar krijgen :)

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

Ik heb weleens eerder gelezen dat als je MediaPortal niet op de standaard (of i.i.g. daar waar Windows staat) installeert dat het dan niet helemaal lekker werkt, echter kan ik dit nu niet meer vinden waar dat stond.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 23:22
Ik ben dit draadje al een tijdje met belangstelling aan het volgen en heb sinds deze week de stap gemaakt om ook met Mediaportal aan de slag te gaan i.c.m de mogelijkheid om DVB-C te kunnen gebruiken.
Voorheen gebruikte ik de Windows Media Center zelf met DVB-C

Met behulp van de reader/handleiding van powermarcel10 is dit goed gelukt. Nog bedankt voor deze uitleg
Mijn setup is: win7,x64,NL,sp1 met een anysee E30TC.
De gebruikte Software: mediaportal 1.2.2 final met FTR 1.6.0.2.

Na wat uitzoeken werkt dit behoorlijk goed, het enige wat ik niet voor elkaar krijg is de kanaalnummering weer te geven in de TV guide(EPG gids) van Mediaportal.(de kanaalnummering in de stream)

Bij mediaportal configuratie heb ik al "toon kanaalnummers" aangevinkt, toch zie ik nog steeds geen nummers voor de getoonde kanalen. Misschien is het een bekend probleem? Ik kan verder niets vinden waarmee dit te verhelpen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Endy op 25-01-2012 09:57 ]

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Volgens mij kan dit ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:17:
[...]

Ik heb weleens eerder gelezen dat als je MediaPortal niet op de standaard (of i.i.g. daar waar Windows staat) installeert dat het dan niet helemaal lekker werkt, echter kan ik dit nu niet meer vinden waar dat stond.
Ik heb MediaPortal, op één media-machine, als proef in een RAM-disk draaien, en dat gaat zonder problemen. Ik denk niet dat MediaPortal zelf exact op een bepaalde plaats zal moeten staan om goed te kunnen werken. Mogelijk gaan enkele plugins uit van een bepaalde installatie-locatie maar daar ben ik zelf nog niet tegenaan gelopen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb (sinds het updaten van mijn videodrivers), problemen met het afspelen van video's binnen mediaportal.

Ik gebruik SAF6.0, en heb de codecs ingesteld zoals aangegeven op het mediaportal forum.

Nu heb ik het probleem dat de film continu stottert. Het is niet super opvallend, alleen bij snelle scenes zie je dus dat er frames 'missen', het lijkt alsof er met een hele lage framerate afgespeeld word.
het vreemde is dat mijn CPU usage niet hoog is, deze hangt ergens rond de 30-50%. (Het lijkt er dus wel op dat DXVA gebruikt word)

Wat me opvalt, is dat ik in VLC-player het stotteren niet heb. alleen dan heb ik ik het vreemde probleem dat na 70% van de film, deze ook ineens begint te haperen (maar dan veel erger), dan heb ik ook stilstaande beelden en wegvallend geluid.
Ik ben al even met instellingen aan het stoeien geweest, ik kan in mediaportal dezelfde output krijgen als in VLC, door post processing aan te zetten (in de FFDshow settings).

beide opties is niet lekker film kijken, dus ik zoek nog een oplossing... omdat ik laatst mijn videodriver heb vernieuwd, vermoed ik dat het daar ergens zit... iemand nog tips voor de instellingen van een ati HD3200??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 10:26
^ Welke versie van Windows heb je? Ik ben zelf niet echt fan van SAF (en helemaal niet van VLC) wanneer Windows 7 gebruikt wordt. Je hebt niet echt het idee dat je zelf controle hebt met zo'n codec-pakket vind ik.

De meest elegante oplossing voor mij is Windows 7, Haali Media Splitter en AC3Filter (of eventueel Coreavc in plaats van de standaard W7 codec).

[ Voor 14% gewijzigd door Maks op 25-01-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Maks schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:48:
^ Welke versie van Windows heb je? Ik ben zelf niet echt fan van SAF (en helemaal niet van VLC) wanneer Windows 7 gebruikt wordt.

De meest elegante oplossing vind ik Windows 7, Haali Media Splitter en AC3Filter (of eventueel Coreavc in plaats van de standaard W7 codec).
WIndows 7, 32 bit...
VLC heb ik eigenlijk alleen even gebruikt om te testen of het probleem daarin te reproduceren is. (wat dus niet het geval is)

Ik kan wellicht overschakelen naar een compleet andere codec inrichting, maar dan hoop ik dat er geen rommel blijft hangen.
Ik ben wel afhankelijk van de DXVA-acceleratie. Het is een licht systeem, geen super CPU en een HD3200 onboard.
Hij moet het allemaal vloeiend kunnen decoderen, maar heeft wel de hardware acceleratie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Haali is inmiddels een beetje antiek. Het is beter LAVF te gebruiken, dit is zowel splitter als audiorenderer en ook video decoder.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=156191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
HaTe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:35:
Volgens mij kan dit ook niet..
Ik heb wel een mogelijke oplossing maar die is wat bewerkelijk.
Zelf denk ik aan bv de kanaalomschrijving in FTR met een cijfer voorzien, dit i.c.m de channellogo's en de juiste volgorde in de FTR channellijst zou kunnen werken.
dus: Nederland 1 HD -> "1 Nederland 1 HD" ,naam channellogo idem, en positie in lijst op 1e regel.

Mocht bovenstaande niet worden gebruikt dan ben je dus genoodzaakt om de TV guide lijst door te scrollen totdat je bij het kanaal bent aangekomen wat je wilt zien.

Mochten er nog andere oplossingen zijn dan hoor ik het graag :)

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat kan je doen, maar lijkt mij erg veel werk..

Je hoeft niet te scrollen als je het kanaalnummer gewoon weet. Misschien dat het handiger is om een lijst uit te printen met alle kanalen incl nummer? Scheelt een boel werk :)

En anders misschien meer categorieën maken zodat minder lange lijsten overhoud? Je kan vanuit de mini gids heel snel naar andere categorieën door links of rechts in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
Bedankt voor de info HaTe,

Ik zal eens met groepen gaan werken en de kanalen, die voor mij toch al niet interessant zijn, weglaten.
Dan moet het wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Frank-NL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:36:
Haali is inmiddels een beetje antiek. Het is beter LAVF te gebruiken, dit is zowel splitter als audiorenderer en ook video decoder.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=156191
Ik heb even alles eraf gegooid, maar het lijkt dus in de LAVF decoder te zitten.

Heb met MPC even wat info opgevraagd:
lav screenshot

en volgens mij ziet dat grafiekje rechts er niet goed uit.

Ik heb ook even de LAVF decoder instellingen bekeken, maar ik kan niet bijzonder veel instellen, of zie ik wat over het hoofd?

Enig idee waar ik dit moet zoeken?
(Ook heb ik nog geen DTS output naar mijn versterker, maar dat is voor latere zorg, eerst video vloeiend krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel een van de laatste (test)versies van LAVF gebruikt? Jij moet met je ATI wel die versie hebben waarbij je DXVA kunt activeren binnen LAVF Video_configuratie.

Ik heb SAF 6.06 met LAVF 0.44 geïnstalleerd en heb daarna LAVFilters-0.44-dxva2-test3 actief gemaakt, daarmee draait alles wonderwel goed nu. Ik heb een AMD E-350 test-setup waarop ik de nieuwste zaken eerst uitprobeer en met de laatst uitgekomen LAVF draait nu eigenlijk alles wel probleemloos waarbij ook HD audio goed wordt weergegeven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Na een jaar ofzo geen gebruik meer gemaakt te hebben van MediaPortal ga ik zeer binnenkort weer Media Portal gebruiken.

Ik ga dit doen op een Zotac Zbox AD03.
Deze ga ik voorzien van 8Gb geheugen

Zijn er nog nieuwigheden waar ik op moet letten??

Ik zal uiteraard de laatste versie van MediaPortal gaan gebruiken op Windows 7 64 bit.
En zo te zien op hun site is StreamedMP nog steeds de mooiste skin volgens mij

Ik heb hiervoor SAF 4 en 5 gebruikt maar zo te lezen is 6 er ook al.
En lees nu over LAVF als vervanger voor Haali.

Zijn er nog nieuwere dingen waar ik op moet letten??
En zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Zbox en MediaPortal??
Ik ga uiteraard wel de AMD Fusion 350 versie kopen dus als het goed is zal DTS-HD en TrueHD geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Endy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:26:
[...]

Ik heb wel een mogelijke oplossing maar die is wat bewerkelijk.
Zelf denk ik aan bv de kanaalomschrijving in FTR met een cijfer voorzien, dit i.c.m de channellogo's en de juiste volgorde in de FTR channellijst zou kunnen werken.
dus: Nederland 1 HD -> "1 Nederland 1 HD" ,naam channellogo idem, en positie in lijst op 1e regel.

Mocht bovenstaande niet worden gebruikt dan ben je dus genoodzaakt om de TV guide lijst door te scrollen totdat je bij het kanaal bent aangekomen wat je wilt zien.

Mochten er nog andere oplossingen zijn dan hoor ik het graag :)
Ik snap het probleem niet zo goed.. Je kunt de volgorde van de kanalen toch wijzigen? En hiermee veranderd DUS toch ook de nummering van de kanalen? Ik heb hier nooit problemen mee gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:27:
Heb je wel een van de laatste (test)versies van LAVF gebruikt? Jij moet met je ATI wel die versie hebben waarbij je DXVA kunt activeren binnen LAVF Video_configuratie.

Ik heb SAF 6.06 met LAVF 0.44 geïnstalleerd en heb daarna LAVFilters-0.44-dxva2-test3 actief gemaakt, daarmee draait alles wonderwel goed nu. Ik heb een AMD E-350 test-setup waarop ik de nieuwste zaken eerst uitprobeer en met de laatst uitgekomen LAVF draait nu eigenlijk alles wel probleemloos waarbij ook HD audio goed wordt weergegeven.
ff wat vragen..

-Is er verschil tussen LAV en LAVF codecs?
-Wordt vanaf de nieuwe besta versies hardwarematige versnelling voor Ati/AMD kaarten ondersteund? Dit was voorheen altijd alleen voor nVidia kaarten. (icm LAV dan tenminste)
-SAF 6.06? Waar haal je die? Op de site (http://hobring.esero.net/saf/binary/) is de laatste versie 6.05.

Ben erg benieuwd naar je antwoorden! Ik gebruik nu SAF 6.05 en heb in Mediaportal voor alles de LAV video en audio codecs geselecteerd, en dit werkt erg goed.. Alleen wordt hardwarematige versnelling niet ondersteund voor mijn Ati kaartje. Alleen door mijn relatief snelle processor gaat het alsnog prima.. Echter zou ik graag zien dat alles hardwarematig via de gpu zou gebeuren om de CPU wat te ontlasten.. :)
Buzzie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:51:
Na een jaar ofzo geen gebruik meer gemaakt te hebben van MediaPortal ga ik zeer binnenkort weer Media Portal gebruiken.

Ik ga dit doen op een Zotac Zbox AD03.
Deze ga ik voorzien van 8Gb geheugen

Zijn er nog nieuwigheden waar ik op moet letten??

Ik zal uiteraard de laatste versie van MediaPortal gaan gebruiken op Windows 7 64 bit.
En zo te zien op hun site is StreamedMP nog steeds de mooiste skin volgens mij

Ik heb hiervoor SAF 4 en 5 gebruikt maar zo te lezen is 6 er ook al.
En lees nu over LAVF als vervanger voor Haali.

Zijn er nog nieuwere dingen waar ik op moet letten??
Ik ga uiteraard wel de AMD Fusion 350 versie kopen dus als het goed is zal DTS-HD en TrueHD geen problemen moeten opleveren.
Ik zou zo zeggen; probeer het gewoon! :d

Denk dat je aangenaam verrast zult zijn van alle nieuwe ontwikkelingen die Mediaportal het afgelopen jaar heeft doorgemaakt.. Zeker op het gebied van stabiliteit zijn het afgelopen jaar veel zaken verbeterd. Daarna zijn alle plugins weer een stukje beter geworden en zijn er wat skins bij gekomen.. Zelf gebruik ik tot alle tevredenheid ook StreamedMP waar ik zelf nog een aantal zaken voor gemod heb..

Mochten mensen trouwens nog belang hebben bij mijn gemodde skinfiles, geef het ff aan! Ik kan altijd even wat schermprintjes posten natuurlijk..

[ Voor 35% gewijzigd door powermarcel10 op 26-01-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:49:
[...]

ff wat vragen..

-Is er verschil tussen LAV en LAVF codecs?
-Wordt vanaf de nieuwe besta versies hardwarematige versnelling voor Ati/AMD kaarten ondersteund? Dit was voorheen altijd alleen voor nVidia kaarten. (icm LAV dan tenminste)
-SAF 6.06? Waar haal je die? Op de site (http://hobring.esero.net/saf/binary/) is de laatste versie 6.05.

Ben erg benieuwd naar je antwoorden! Ik gebruik nu SAF 6.05 en heb in Mediaportal voor alles de LAV video en audio codecs geselecteerd, en dit werkt erg goed.. Alleen wordt hardwarematige versnelling niet ondersteund voor mijn Ati kaartje. Alleen door mijn relatief snelle processor gaat het alsnog prima.. Echter zou ik graag zien dat alles hardwarematig via de gpu zou gebeuren om de CPU wat te ontlasten.. :)

[knip]
SAF 6:06 test versie: http://hobring.esero.net/saf/binary/saf606test.exe
LAVF 0.44 test versie met DXVA: http://files.1f0.de/lavf/LAVFilters-0.44-dxva2-test3.zip

Eerst SAF installeren en mogelijk wordt eerst je oude versie verwijderd, dan opnieuw de exe starten en alles aanvinken (heb ik tenminste gedaan).
Daarna LAV uitpakken en via de bat-bestanden eerst de oude filters de-ïnstalleren en de nieuwe installeren.
Nu kan binnen je SAF installatie de LAV configuratiebestanden gevonden worden (splitter/audio en video), bij de laatste moet je nu DXVA kunnen selecteren, zo niet, dan is er met de installatie iets niet helemaal goed gegaan.

Er is volgens mij geen verschil tussen beide LAV benamingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzzie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:51:
[knip]

Met een E-350 en MediaPortal als dat mag? De Zbox is niet de enige kleine barebone die zo'n chipsetje in een kleine behuizing heeft (gelukkig maar). DTS-HD, True-HD en DD+, het kan allemaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:04:
[...]

SAF 6:06 test versie: http://hobring.esero.net/saf/binary/saf606test.exe
LAVF 0.44 test versie met DXVA: http://files.1f0.de/lavf/LAVFilters-0.44-dxva2-test3.zip

Eerst SAF installeren en mogelijk wordt eerst je oude versie verwijderd, dan opnieuw de exe starten en alles aanvinken (heb ik tenminste gedaan).
Daarna LAV uitpakken en via de bat-bestanden eerst de oude filters de-ïnstalleren en de nieuwe installeren.
Nu kan binnen je SAF installatie de LAV configuratiebestanden gevonden worden (splitter/audio en video), bij de laatste moet je nu DXVA kunnen selecteren, zo niet, dan is er met de installatie iets niet helemaal goed gegaan.

Er is volgens mij geen verschil tussen beide LAV benamingen.
Super! Bedankt, ga het morgen ff proberen.. En met deze test versie wordt HM acceleratie voor AMD/Ati kaarten wel ondersteund? Als ze voor de rest hetzelfde werken dan de huidige lav codecs is dit goed nieuws! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10

Hoi LoeWn,

vervelend.. En vooral niet herkenbaar voor mij.. Bij mij loopt mediaportal juist ontzettend soepel. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld XBMC of WMC.. Totaal geen haperingen..

Verder heb je een snel systeem dus hier zal het zeker niet aan liggen..

-Loopt je systeem verder vlot?
-Alles up-to-date? (windows, (chipset)drivers etc..)
-Gebruik je de laatste versie van Mediaportal?
-Start Mediaportal, ga naar Settings -> Scherm instellen -> Rolsnelheid -> zet max fps eens op 100 ipv 50.
-Heb je veel (evt. onnodige) plugins geïnstalleerd? Probeer alle plugins eens uit te schakelen om te zien of de interface beter reageerd..
-Draaien er achtergrondprogramma's die veel van het systeem eisen terwijl Mediaportal actief is?
-Is het venster volledig actief terwijl je MP gebruikt? Anders kan dit ook voor haperingen zorgen. (open MP configuratie -> General -> startup/Resume Settings -> zet een vinkje bij "Keep Mediaportal always on top"

Zomaar ff wat ideeën die me te binnen schoten..

Laat ff weten hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nieuwe versie van LAVF, 0.45 RC

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1553672#post1553672
Its known to work pretty well, however its not really all that super fast on ATI hardware. On older models, like HD3000 and older, it'll most likely be unusable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
powermarcel10 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:26:
Ik snap het probleem niet zo goed.. Je kunt de volgorde van de kanalen toch wijzigen? En hiermee veranderd DUS toch ook de nummering van de kanalen? Ik heb hier nooit problemen mee gehad..
Wat ik graag in de TV guide wil zien is voor het channellogo het kanaalnummer van de zender.
In de link hieronder zie je de TV guide met alle channellogo's maar ervoor staat geen nummering.

http://imageshack.us/photo/my-images/515/epgx.jpg/

Dat heb ik dus ook zo, en zo zou ik het willen inrichten( voorbeeld EPG MCE)
http://imageshack.us/photo/my-images/638/jjjjbi.jpg/

ik zou niet weten waar ik in FTR of Mediaportal dat moet instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Endy op 26-01-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Endy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:11:
[...]

Wat ik graag in de TV guide wil zien is voor het channellogo het kanaalnummer van de zender.
In de link hieronder zie je de TV guide met alle channellogo's maar ervoor staat geen nummering.

http://imageshack.us/photo/my-images/515/epgx.jpg/

Dat heb ik dus ook zo, en zo zou ik het willen inrichten( voorbeeld EPG MCE)
http://imageshack.us/photo/my-images/638/jjjjbi.jpg/

ik zou niet weten waar ik in FTR of Mediaportal dat moet instellen.
In mediaportal configuration, bij TV kun je kiezen voor Show channel numbers. Bedoel je dat?

edit, ik heb even terug gelezen om te kijken of werkelijk niemand hier aan gedacht had, maar je had hier zelf al aan gedacht.

Ik gebruik versie 1.6.1.0 Beta 3 van 4TR, als ik de channel numbers aanzet komen ze gewoon keurig in de gids er bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Sa1 op 26-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endy
Sa1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:52:
[...]
In mediaportal configuration, bij TV kun je kiezen voor Show channel numbers. Bedoel je dat?

edit, ik heb even terug gelezen om te kijken of werkelijk niemand hier aan gedacht had, maar je had hier zelf al aan gedacht.

Ik gebruik versie 1.6.1.0 Beta 3 van 4TR, als ik de channel numbers aanzet komen ze gewoon keurig in de gids er bij.
Bedankt voor de info Sa1,

Ik heb de kanaalweergave bij TV config inderdaad aangevinkt. Dit i.c.m met Mediaportal 1.2.2 final en For the record 1.6.0.2. Misschien dat hier een verschil in zit?

Ik ga vandaag mn PC toch opnieuw installeren(even tussendoor ghost image maken) dus kan ik snel met een schone installatie kijken of het dan wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 21:12
Nou, ik heb SAF 6.03 draaien hier, en die support DXVA voor mn ATI HD3200 perfect!

1080p films, en mn CPU (AMD 4850e) schommelt rond de 10%

@RonnieB82: Ik denk dat je refreshrate van je scherm (60Hz) niet overeenkomt met de framerate van je video (24fps).

Dit is instelbaar in de configuratie (general/dynamic refresh rate)

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

powermarcel10 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:49:

Mochten mensen trouwens nog belang hebben bij mijn gemodde skinfiles, geef het ff aan! Ik kan altijd even wat schermprintjes posten natuurlijk..
Ik heb misschien wel interesse. Ik ben er nog niet ingedoken maar wil graag nog eens uitzoeken hoe je de skin files zelf kunt aanpassen. Op zich is er maar weinig dat ik aangepast wil hebben. Het gaat eigenlijk alleen om de now_playing scherm met audio. Ik zou daar graag een echt fullscreen fanart scherm hebben. Standaard zit er in dit scherm toch een info balk met wat info. Echter door mijn lage resolutie van 800x600 gebruikt dit info deel een groot gedeelte van het scherm.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:58

SaN

Ik gebruik sinds kort IMDb+ voor betere scores en samenvattingen in Moving Pictures. Is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442129

Gebruik sinds een tijdje Mediaportal en alles draait perfect.

Het enige waar ik wat ik lastig vind is de muziek bibliotheek, misschien dat iemand wat advies kan geven. Ik heb de instructies gevolgd van het filmpje uit de eerste post en alle files zijn netjes getagged met MPTagThat.

Als ik een artiest selecteer, dan zie ik vervolgens alle nummers van die artiest allemaal prima maar waar ik mij aan stoor is dat sommige nummers op meerdere cd's staan. Ik zie dus een lijst met soms wel 4 of 5 keer hetzelfde nummer onder elkaar.
Is er een mogelijk om files met dezelfde naam maar 1x te zien? ik kan natuurlijk ook kiezen om eerst de albums te zien maar dat vind ik ook weer niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de final van LAV 0.45 is nu ook uit.

LAV Filters 0.45
Code:

LAV Splitter
- Improved playback of concatenated H.264 MOV/MP4 files
- Adjusted FLAC MediaType to avoid ReClock stealing the connection
- Improved playback of MPEG-TS with timestamp discontinuities

LAV Audio
- Fixed playback of very short PCM samples
- Improved COOK decoding without LAV Splitter

LAV Video
- New DXVA2 "copy back" decoder (see release notes)
- Updated Intel QuickSync decoder (r29)
- Multi-threaded decoding for RV30/40, UtVideo and DNxHD
- Support for the "FCC" color matrix
- Improved Dirac support
- CUVID support for MPEG-4 ASP (experimental)
- Support for Intel Indeo 4, MS Video 1, 8BPS, LOCO, ZMBV, VCR1, AASC

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 20:04
Kan iemand mij weer even op weg helpen.

Heb hier een nieuwe mediaportal installatie draaien in het ziggo 5555 gebied met een FloppyDTV kaart. Nu wil ik graag de nieuwste zenders weer hebben. Ik zie nu dat je een .xml bestand kan importeren met de juiste frequenties. Heeft iemand voor mij zo'n .xml bestand?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RemcoINC08 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:27:

Heb hier een nieuwe mediaportal installatie draaien in het ziggo 5555 gebied met een FloppyDTV kaart. Nu wil ik graag de nieuwste zenders weer hebben. Ik zie nu dat je een .xml bestand kan importeren met de juiste frequenties. Heeft iemand voor mij zo'n .xml bestand?
Zelf maken :)

Info frequenties op de volgende pagina: Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Bestand opzoeken en editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
RemcoINC08 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:27:

Ik weet niet of je met de mediaportal tv server werkt of met for the record maar ik heb het volgende in mijn transponder file staan:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<cables>
<cable name="Netherlands - Ziggo(5555)" satfeed="true" flags="9">
<transponder frequency="834000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="340000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="348000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="356000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="364000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="380000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="372000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="388000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="396000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="404000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>
<transponder frequency="412000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>
<transponder frequency="420000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>
<transponder frequency="428000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>
<transponder frequency="436000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>
<transponder frequency="444000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>
<transponder frequency="324000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="332000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="308000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="316000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="562000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="586000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="770000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="722000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="522000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="842000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="578000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="490000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="162000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="170000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="826000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="778000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="786000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="802000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="810000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="474000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
</cable>
</cables>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

doskabouter schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:16:

@RonnieB82: Ik denk dat je refreshrate van je scherm (60Hz) niet overeenkomt met de framerate van je video (24fps).
dat zou inderdaad ook nog kunnen...

Wat ik uiteindelijk heb gedaan, is de laatste LAV filters weer geinstalleerd, en in mediaportal alles op LAV gezet.
Daarmee had ik weer een vloeiend beeld.
Dus ik weer een filmpje opgezet, en aan het eind van de film had ik weer last van stotteringen :(
Het vage was dat het niet steeds op dezelfde plek was, zette ik hem even op pauze, dan kon ik weer een paar minuten kijken...
Uiteindelijk het probleem gevonden, en de kast waarin mijn HTPC staat maar wat verder opengezet O-)
Blijkbaar werd ie te warm, waardoor ik het stotteren aan het eind van de film had (want dan had ie al een tijdje op redelijke load gedraaid) :+
Wel vaag dat ik voorheen dit probleem niet had... (misschien moet ik mijn case, fans en koelblokjes weer even stofvrij maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
@rsvmark ik werk met de standaard tvserver van mediaportal.

Ik dacht dat het inmiddels wel een kwestie van .xml bestand invoeren was en je hebt alle zenders en ook op juiste volgorde. Maar even voor de duidelijkheid, het is dus nog steeds de bedoeling hem zelf te laten zoeken?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
RemcoINC08 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:00:
@rsvmark ik werk met de standaard tvserver van mediaportal.

Ik dacht dat het inmiddels wel een kwestie van .xml bestand invoeren was en je hebt alle zenders en ook op juiste volgorde. Maar even voor de duidelijkheid, het is dus nog steeds de bedoeling hem zelf te laten zoeken?
Ik werk met for the record.
Hier moet je de cables.xml (vind je in de installatie folder van for the record) aanpassen. In for the record geef je vervolgens aan dat je de ziggo 5555 regio gebruikt. Hij kijkt dan in de cables.xml en scant in de daar genoemde frequenties.
Tvserver van media portal kan ik je helaas niet mee helpen maar deze werkt denk ik op dezelfde manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Oke bedankt ik ga het zo gelijk proberen. Is er een speciale rede dat jij niet de standaard tv server gebruikt? Is for the record een soort plugin neem ik aan? Stabieler?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
RemcoINC08 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:16:
Oke bedankt ik ga het zo gelijk proberen. Is er een speciale rede dat jij niet de standaard tv server gebruikt? Is for the record een soort plugin neem ik aan? Stabieler?
For the record is ook gewoon een tv server.. :) En doet in praktijk hetzelfde dan de standaard MP tv-server.. Hij is voor velen alleen stabieler, en voor sommigen ook sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

powermarcel10 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:08:
[...]

For the record is ook gewoon een tv server.. :) En doet in praktijk hetzelfde dan de standaard MP tv-server.. Hij is voor velen alleen stabieler, en voor sommigen ook sneller..
Nu zeg je het alweer verkeerd. For The Record is GEEN TV Server. Argus is dat.
For The Record is software om opnames te plannen en die opdrachten te laten geven aan een TV Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Wat is een HTPC toch heerlijk met mediaportal en sickbeard:) GEweldige uitvinding! Enige waar ik nog steeds mee zit is het resolutie probleem wanneer je de tv in standby zet of naar een andere input gaat. ik moet nog steeds mediaportal herstarten:S

Afgelopen week met me series en sickbeard aan de gang gegaan....werkt echt geweldig!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
lj_tree schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:15:
Wat is een HTPC toch heerlijk met mediaportal en sickbeard:) GEweldige uitvinding! Enige waar ik nog steeds mee zit is het resolutie probleem wanneer je de tv in standby zet of naar een andere input gaat. ik moet nog steeds mediaportal herstarten:S

Afgelopen week met me series en sickbeard aan de gang gegaan....werkt echt geweldig!!
Heb je de in dit topic eerder genoemde oplossingen geprobeerd?
Deze hebben het nml voor mij opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
rsvmark schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:20:
[...]

Heb je de in dit topic eerder genoemde oplossingen geprobeerd?
Deze hebben het nml voor mij opgelost!!
Yepz. Heb zelf gisteren nogmaals het register gechecked of de settings niet teruggezet zijn of zo. Zit eraan te denken om terug te gaan naar XP...erg jammer gezien windows 7 voor de rest wel ERG goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
lj_tree schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:40:
[...]

Yepz. Heb zelf gisteren nogmaals het register gechecked of de settings niet teruggezet zijn of zo. Zit eraan te denken om terug te gaan naar XP...erg jammer gezien windows 7 voor de rest wel ERG goed bevalt.
Bij mij hielp de registeraanpassing ook niet (sterker nog het werd er slechter van!).
Ik heb echt via vlc remote in moeten loggen en met de selectie van 1e en 2e beeldscherm de resolutie aan moeten passen. HIerna werkte het goed!

[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 01-02-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
rsvmark schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:29:
[...]

Bij mij hielp de registeraanpassing ook niet (sterker nog het werd er slechter van!).
Ik heb echt via vlc remote in moeten loggen en met de selectie van 1e en 2e beeldscherm de resolutie aan moeten passen. HIerna werkte het goed!
Oh...daar heb ik wel iets over voorbij zien komen. Ga ik vanavond nog proberen! Thanks....je hoort morgen of t opgelost is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
lj_tree schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:47:
[...]

Oh...daar heb ik wel iets over voorbij zien komen. Ga ik vanavond nog proberen! Thanks....je hoort morgen of t opgelost is:)
Ik heb mijn info hiervandaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403948

Ik heb sinds vorige week problemen met de plugin "youtube.fm". Deze gebruiktte ik eerst in volle tevredenheid maar ik krijg hem nu niet meer goed aan de praat. Bij sommige (vooral gewone SD quality streams) geeft hij aan: unable to playback item. T probleem doet zich op mijn htpc en ook op mijn laptop voor.
Iemand enig idee wat het is, en nog belangrijker: hoe ik t oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Is dat voor of na de update van de plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik ben een beetje bezig met het modden van StreamedMP..

Voor de bestanden en screenshots: http://forum.team-mediapo...er-templates-more-104438/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb een vreemde vraag.
Ik heb bij sommige blurays het probleem dat de film niet aan het begin begint. Ik kan de film op dat moment ook niet terugspoelen naar het begin.
Aan de film ligt het niet want met de media player op mijn slaapkamer (xtreamer) gaat het prima.
Het zijn iso files die ik afspeel met mymovies middels virtual clonedrive.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Misschien heeft iemand er iets aan; ik kreeg gisteren ineens een foutmelding toen ik voor het eerst in een paar weken weer eens tv wou kijken (unknown error occurred), dvb-t met acamd.
Uiteindelijk bleek het aan een corrupte database te liggen.
Via mysql administrator gui gerepareerd, eerst tv server service gestopt. Toen werkte het weer.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik zit al sinds december te zagen dat me films en series en op sommige momenten heel donker uitzien! Flink wat goede tips gekregen maar t was nog niet opgelost. Tot gisterenavond.

Ik heb me catalist control center gestart, deze gaf aan dat er een update was. Geinstalleerd, nu is er een nieuwe optie bij waar je je kleuren in kunt stellen....opgelost!:) Heerlijk beeld! Heb gisteren 2 keer achter elkaar de laatste aflevering van house gekeken...een keer VEEL te donker, een keer PERFECT beeld! Daarna nog wat films opgestart om te checken of het echt opgelost is...en ja hoor!

Ik heb dus in de console van ffdshow mijn rgd instellingen meoten wijzigen van 1-255 naar 16-235 (even uit me hoofd) en zo'n zelfde instelling zit nu ook in het nieuwe catalyst controle center...en dit lost alles op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403948

Sinds kort doet de plugin youtube.fm het niet meer bij mij, ik krijg in 9 van de 10 gevallen de melding: unable to playback the blablabla. Dit is op mijn beide htpc's het zelfde, had voorheen nooit problemen. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 17:50
lj_tree schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:37:
Ik heb dus in de console van ffdshow mijn rgd instellingen meoten wijzigen van 1-255 naar 16-235 (even uit me hoofd) en zo'n zelfde instelling zit nu ook in het nieuwe catalyst controle center...en dit lost alles op:)
Dat is wat ik al adviseerde een paar weken terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 19:47
Goedenavond iedereen,

Ik gebruik al een aardige tijd MediaPortal, en alles werkt naar wens, op 1 ding na.
Er hangt een grafisch LCD aan mijn HTPC, waarop ik graag info van mediaportal zou willen laten zien.

Door middel van de minidisplay plugin werkt dit, maar ik zou graag meer controle willen hebben over wat er getoont word. Ik krijh het bijvoorbeeld maar niet voor elkaar om serietitels enkel te laten weergeven wanneer ik een serie kijk, en dus niet wanneer ik een film kijk (moving pictures), want dan moet ie de filmtitel laten zien uiteraard. Ook vind ik de textprogressbar helemaal niets, maar zou wel graag een progressbar hebben.

Na veel zoeken kwam ik uit op een verouderde plugin genaamd C.All, die bepaalde info verzemeld, die vervolgens in programma's zoals LCDstudio, LCDhype e.d te gebruiken is. Alleen deze is dusdanig oud dat hij niet werkt met de huidige versie van MediaPortal.

Nu heeft de minidisplay plugin ook een Property Browser, die laat zien wat er allemaal gebruikt kan worden in de minidisplay configuration editor. En nu dacht ik dat de info uit dit venster misschien op 1 of andere manier in LCDstudio te krijgen is, zodat ik het daar verder kan bewerken. Helaas heb ik alleen nada programmeerskills.

Heeft iemand van jullie misschien een oplossing, vergelijkbaar probleem, of ideeën?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ik ben sinds kort weer teruggegaan van XBMC naar Mediaportal. Ik speel daarbij al mijn content van een NAS af. Wat me opvalt bij MediaPortal is dat hij "haperend" scrolled door mijn Movie directories. De "zeer korte" hapering is om de 6 directories, net alsof hij dan weer wat in de cache moet inladen.Het scrollen
door deze directories gaat gewoon niet zo vloeiend zoals dat wel bij XBMC het geval is.
Weet iemand of hier nog iets aan te doen is? Zou het plaatsen van een SSD disk misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dank voor de tip :)

Had met sommige x264 containers in combinatie met de MS codecs (Win 7)toch nog wel eens zo nu en dan een kleine stottering in beeld. Bovenstaand codec pack geinstalleerd, geconfigureerd middels de gui tools en geselecteerd in Mediaportal en geen problemen meer :)

Beeld loopt erg soepel, en een full HD 1080P film gebruikt ongeveer 20% cpu usage dus DXVA werkt ook prima.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 256899 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:22:
Hallo,

Ik ben sinds kort weer teruggegaan van XBMC naar Mediaportal. Ik speel daarbij al mijn content van een NAS af. Wat me opvalt bij MediaPortal is dat hij "haperend" scrolled door mijn Movie directories. De "zeer korte" hapering is om de 6 directories, net alsof hij dan weer wat in de cache moet inladen.Het scrollen
door deze directories gaat gewoon niet zo vloeiend zoals dat wel bij XBMC het geval is.
Weet iemand of hier nog iets aan te doen is? Zou het plaatsen van een SSD disk misschien helpen?
Probeer deze setting eerst eens: http://wiki.team-mediapor...e_Existence_Cache_setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-07 11:06
Misschien een stomme vraag, maar wat gebeurt er als je dus meerdere dingen weg gooit, wanneer ververst hij de cache? enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Geen idee, ik gebruik geen netwerkshares. Probeer het zou ik zeggen, als het niet bevalt zet je het weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vendrom schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:06:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat gebeurt er als je dus meerdere dingen weg gooit, wanneer ververst hij de cache? enig idee?
Reactie op het Mediaportal forum;

"it is stored in memory hence why it is not that much use if you restart MP very often (the cache is lost)"

Of dit ook werkelijk het geval is weet ik niet maar als je er alleen iets aan hebt als je een Mediaportal sessie tamelijk lang actief hebt, en daarbij veel door je media browst, dan lijkt me deze optie weinig zinvol?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het vanavond thuis wel proberen en laat de resultaten weten.
Mijn MediaPortal sessie is overigens lange tijd open aangezien ik mijn mediacenter in "Sleep mode"
breng en weer uit "Sleep mode". In dat geval blijft de cache intakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En heb je MediaPortal dan ook nog steeds actief als hij in slaapstand gaat?

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 13-02-2012 16:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik sluit MediaPortal niet af. Hij gaat direct in de "Sleep" mode. Als hij uit "Sleep" mode komt staat MediaPortal er gewoon (zonder opnieuw opgestart te zijn). Als ik het goed heb is de RAM dan ook gewoon intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik laat MP afsluiten bij het naar slaaptstand gaan en opstarten als hij ontwaakt. Als je dit niet doet worden de log bestanden ook heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels heb ik de "Enable file existence cache" geactiveerd en het lijkt iets minder schokkerig te scrollen. Het is echter bij lange na niet zoals het scrolled in XBMC. Ook ben ik er achter dat met name geneste directories (3 lagen diep) langzamer scrollen. MediaPortal kan hier nog wel wat verbeteren lijkt me. Over een paar maanden heb ik wel de beschikking over een SSD en ben benieuwd of dat nog wat gaat uitmaken.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 256899 op 13-02-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Naar aanleiding van wederom een hoop gedoe met MediaPortal's TV Server ben ik de afgelopen dagen aan de gang geweest met TVHeadend en XBMC onder Ubuntu. Helaas is de PVR branch van XBMC bij lange na niet zo ver doorontwikkeld als de TV Client van MP. Maar wat is MP dan stroperig vergeleken met XBMC :-X

Het probleem waardoor ik weer eens met TVHeadend ging klooien is eigenlijk een heel simpel maar knap irritant probleem. Er zijn bepaalde kanalen waarbij MP's TV Server gewoon glashard beweert dat ze scrambled zijn. Exact hetzelfde kanaal kan FireDTV Viewer gewoon zonder poespas openen/bekijken. Frapante is dat ik in de logs niets raars kan vinden dat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Iemand een idee waar ik dat probleem kan gaan zoeken ? MP 1.2.2, WinXP SP3, FloppyDTV S2 met Astoncrypt CAM en CanalDigitaal abbokaart. Ik kan eventueel een log plaatsen ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• rsvmark
C.44 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:06:
Naar aanleiding van wederom een hoop gedoe met MediaPortal's TV Server ben ik de afgelopen dagen aan de gang geweest met TVHeadend en XBMC onder Ubuntu. Helaas is de PVR branch van XBMC bij lange na niet zo ver doorontwikkeld als de TV Client van MP. Maar wat is MP dan stroperig vergeleken met XBMC :-X

Het probleem waardoor ik weer eens met TVHeadend ging klooien is eigenlijk een heel simpel maar knap irritant probleem. Er zijn bepaalde kanalen waarbij MP's TV Server gewoon glashard beweert dat ze scrambled zijn. Exact hetzelfde kanaal kan FireDTV Viewer gewoon zonder poespas openen/bekijken. Frapante is dat ik in de logs niets raars kan vinden dat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Iemand een idee waar ik dat probleem kan gaan zoeken ? MP 1.2.2, WinXP SP3, FloppyDTV S2 met Astoncrypt CAM en CanalDigitaal abbokaart. Ik kan eventueel een log plaatsen ?
Ik heb geen ervaring met de mediaportal tv server maar heb je de combinatie 'for the record' en mediaportal wel eens geprobeerd?

• C.44

C.44

rsvmark schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 07:52:
[...]

Ik heb geen ervaring met de mediaportal tv server maar heb je de combinatie 'for the record' en mediaportal wel eens geprobeerd?
Eh wat gaat 'For the Record' veranderen aan hoe de TV Server van Mediaportal de CAM aanspreekt en kanalen decodeert ?

Voor zover ik aan de website van FTR kan aflezen is het niet meer dan een scheduler waarmee je opnames kan plannen wat in principe niet meer is dan het aanmaken van records in de database die MP TVServer controleert. FTR doet zelf niets met de tuners en cams en het decoderen van de streams.

Edit:
Nog even vergeten te melden dat ik vannacht het decoderen deels werkend heb gekregen. In het scherm waar je de instellingen van een tuner kunt aanpassen heb ik het preloaden uitgezet (zonder resultaat), van kaart pauzeren naar kaart stoppen geschakeld (ook zonder resultaat) en het CAM type van AstonCrypt 2 naar default omgezet, dat had wel resultaat. Vreemd is dat ik dus wel een AstonCrypt 2 CAM heb en dat die optie me normaliter een no-brainer lijkt, maar blijkbaar werkt die dus averechts.

Met deels werkend doel ik op 't feit dat ik nu een videostream heb... maar geen audio. En dan niet "geen audio" als in een ontbrekende of verkeerd ingestelde codec, maar als in gewoon geen audiostream in de Timeshiftbuffer. Heb de TV Server ook al een opname laten maken en dat bestand nog eens met VLC afgespeeld maar wederom gaf het daar geen geluid (of geluidsopties). XBMC onder Ubuntu (XBMC heeft net als VLC ingebouwde codecs) kon er ook geen geluid uit halen. Daarna heb ik het bestand even door een paar video analyzers getrokken maar die konden ook nergens audio bekennen. Suggesties welkom.

[ Voor 45% gewijzigd door C.44 op 16-02-2012 13:31 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik denk dat hij de Argus TV Server van For The Record bedoelt. Deze staat compleet los van de MP TV Server.

Probeer die eens ;)

• rsvmark
HaTe schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:54:
Ik denk dat hij de Argus TV Server van For The Record bedoelt. Deze staat compleet los van de MP TV Server.

Probeer die eens ;)
Klopt ik bedoel idd de argus tv server van for the record.
Werkte bij mij vanaf gelijk zonder problemen!

• C.44

C.44

HaTe schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:54:

Probeer die eens ;)
rsvmark schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:07:
[...]

Klopt ik bedoel idd de argus tv server van for the record.
Werkte bij mij vanaf gelijk zonder problemen!
Yikes, mijn excuses die had ik even volledig over het hoofd gezien :X Heb em gedownload en ga em straks thuis even proberen. Thx =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Heb nu een tijdje zitten spelen met 4TheRecord maar op 1 of andere manier krijg ik iedere keer als ik m'n FloppyDTV's een scan op 23.5E laat uitvoeren een crash van het volledige systeem (in de syslog kan ik dan zien dat het in principe een BSOD was). Laat nu even een scan op 19.2E lopen om te zien of daar het zelfde mee gebeurt.

Ik gebruik nu versie 1.6.0.2 met de Argus server en dit is de enigste software die een BSOD voor elkaar krijgt. MP TV Server lukt het iig niet. TVHeadend (linux / ubuntu) ook niet. Betwijfel dat het een hardware- of driverfout is. Wel werkt ESPN America vlekkeloos. Scan ging goed en ik heb gewoon een recording met video en audio.

Edit:
Zojuist is de scan op 19.2E gewoon volledig doorlopen.

Edit 2:
Nog een scan gedaan op 23.5E waarbij ik niet meer dan 10 frequenties per keer heb gedaan. Dat ging goed en heel raar de volledige scan die ik er achteraan deed ging ook goed.

[ Voor 15% gewijzigd door C.44 op 17-02-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisNoordweg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-07 11:11
Ik ben mijn oude HTPC aan het vervangen door een zuiniger exemplaar op basis van de AMD E-450. Voorlopig erg enthousiast, maar ik loop nu tegen een probleem aan. Mede door de enthousiaste verhalen in dit topic wil ik overstappen van Mediacenter naar de combi MediaPortal/For The Record. Na installatie heb ik echter het probleem dat ik de shares niet kan wijzigen in de For the Record Plugin binnen MediaPortal TV server:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/352hfue.jpg

De shares zoals ik ze zou willen krijg ik wel ingesteld binnen het Recorder/Tuner Management Console:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/20qynpg.jpg

Helaas moet ik het ook in de MediaPortal TV server werkend krijgen aangezien ik het analoge UPC kabel signaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Je gebruikt toch de een of de ander?
For the record met de argus tv server of de media portal tv server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44602

rsvmark schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:55:
Je gebruikt toch de een of de ander?
For the record met de argus tv server of de media portal tv server?
Ik wil ook alleen MediaPortal TV Server gebruiken. Ik heb Argus alleen even geïnstalleerd om te kijken of ik daar de shares wel in kon stellen. Dit om wat meer in te zoomen op het probleem.
Volgens mij kan je zelfs Argus en MP TV server naast elkaar gebruiken, maar dat is niet mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 08:03
Aller eerst, ThaClown, bedankt voor je video tutorial, goed te volgen en had dan ook binnen een uur alles mooi draaien.

Wat me echter niet lukt is SubCentral aan de praat te krijgen. De plugin gedownload (nieuwste stable versie) en geconfigureerd via de MediaPortal configurator. Maar hoe goed ik me best ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om een menu te vinden waar ik dan de subtitles kan downloaden/zoeken (heb begrepen dat het zo werkt). Bij gebrek aan een handleiding van deze plugin kom ik dan ook hier om hulp vragen.

Ik heb dit topic al doorgezocht en dingen probeert die ik op google kon vinden zoals bepaalde dll bestanden vervangen, maar dit heeft verder niks geholpen.

Dus iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? En is er een manier om te kijken of subcentral uberhaupt wel draait? Maw, welke handelingen zou ik moeten uitvoeren zodat alles goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 25-06 06:40

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Misschien nog een handige tip voor gebruikers die tegen codec problemen aan lopen, een veel gehoord probleem namelijk ook in dit topic.

Ik heb van het weekend mediaportal in de woonkamer opnieuw geïnstalleerd, installatie was al weer ruim 1 jaar oud en aangezien ik er ook van alles op test, was het hoog tijd :P

Na de installatie heb ik MP Extension Installer gedownload en geïnstalleerd en vervolgens vanuit hier de LAV Extension geïnstalleerd.

Vervolgens in Mediaportal alles op LAV gezet.

Niet vergeten om daarna in het start-menu nog in LAV Audio/Video configurator de juiste instellingen goed te zetten, bijv. HW acceleratie van video of DTS voor je versterker, etc.

MP wordt bij ons erg intensief gebruikt en tot nu toe draait alles perfect :)
Ook TV (Argus) doet het goed.

Als TVHeadend timeshifting support krijgt en goede implementatie met XBMC dan ga ik dat zeker eens proberen :-) Ben best jaloers op de zaptijden met TV Headend die ik in sommige filmpjes zie

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 10:42

Mystikal

It never hurts to help!

HaTe schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:02:
Ik gebruik gewoon de losse utils, dus Uitzending Gemist, RTL Gemist (die heb ik gemaakt :p), en dan alles van SBS.
edit; Ik heb het dan over de plugin Online Videos, maar dat had Patricker ook dacht ik
Zie ik iets over het hoofd, maar ik krijg uitzending gemist niet aan de praat. Gemist 2, krijg ik niet gevonden. Ik gebruik de laatste mp en de plugin online video's. Sbs 6, rtl etc is geen probleem.

Kan iemand me even weer op weg helpen?

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste