Ik heb zelf een monogram LCD zoals in de nieuwere Antec fusion geleverd word. Verschil op zich niet veel van een VFD dus... Niet zo'n mooi TFT schermpje zoals jij op jouw kastje hebt.
Mag ik vragen waarom jullie deze versie willen gebruiken en niet de "Soundgraph Imon ...." die er standaard bij zit.doskabouter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:12:
[...]
Werkt het display bij jou wel goed als ie uit standby komt? Bij mij blijft mn display knipperen tussen 2 datum/tijd formaten
ik vind die versie veel uitgebreider en netter dan de 8.* versie, en werkt bij mij perfect.
Even voor de duidelijkheid: Het gaat om een VFD
En ik zag vandaag dat het resumen van standby nu wel goed gaat
Na wat experimenteren zie ik dat het soms wel goed gaat en soms niet, en geen duidelijke oorzaak gevonden...
Overigens had ik eerst een 7.70 draaien, en die werkte perfect na wat hacks mijnerzijds, maar omdat de afstandsbediening versleten was, heb ik een harmony one gekocht, en die in de MCE modus draaien vanwege repeated key problemen. De oudere versies van iMon gingen niet echt goed icm MCE mode, dus moest ik upgraden...
En ik zag vandaag dat het resumen van standby nu wel goed gaat

Na wat experimenteren zie ik dat het soms wel goed gaat en soms niet, en geen duidelijke oorzaak gevonden...
Overigens had ik eerst een 7.70 draaien, en die werkte perfect na wat hacks mijnerzijds, maar omdat de afstandsbediening versleten was, heb ik een harmony one gekocht, en die in de MCE modus draaien vanwege repeated key problemen. De oudere versies van iMon gingen niet echt goed icm MCE mode, dus moest ik upgraden...
Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen
Hoi Doskabouter, leuk je hier ook eens te spreken.. Kan het lekker makkelijk in het Nederlands! Je hebt het over het "repeated key probleem" Komt me bekend voor! Ik heb zelf nog n Harmony 525 liggen die ik best weer eens zou willen gebruiken.. Probleem was altijd dat de enter toets altijd 2 keer werd waargenomen door de ontvanger, waardoor ik bij gebruik in Mediaportal altijd n menu te ver door ging.. Heel frustrerend!! Sinds dien doe ik niks meer met dat ding..doskabouter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:07:
En ik zag vandaag dat het resumen van standby nu wel goed gaat![]()
Is dit het probleem zoals jij bedoeld? Wat is hier precies de oplossing voor? Hoe kan ik zo'n Harmony remote in de "mce modus" laten werken?
Ja, je komt mij overal tegen... behalve in 't echt. Jammer want een pilsje zou er toch wel in gaan 
Over die repeats: Als je een harmony one gebruikt als iMon PAD dan wordt de "knop losgelaten" vaak niet goed doorgestuurd, waardoor je dus continue key-events in je applicatie krijgt.
Dat kreeg je ook al als je met de iMon PAD een knop indrukte, en net terwijl je 'm loslaat je afstandsbediening ergens anders op richtte (of er liep iemand tussendoor of whatever).
In MCE mode werkt het (voor zover ik begrijp/geconcludeerd heb) helemaal anders: In plaats van een "Knop ingedrukt" en later een "knop losgelaten" te sturen, wordt er gewoon een "knop gebruikt" gestuurd.
Je kan de voor de harmony (iig de one, geen idee of de 525 dat ook kan) kiezen voor Windows media center, dan doet ie een MCE remote na
Over die repeats: Als je een harmony one gebruikt als iMon PAD dan wordt de "knop losgelaten" vaak niet goed doorgestuurd, waardoor je dus continue key-events in je applicatie krijgt.
Dat kreeg je ook al als je met de iMon PAD een knop indrukte, en net terwijl je 'm loslaat je afstandsbediening ergens anders op richtte (of er liep iemand tussendoor of whatever).
In MCE mode werkt het (voor zover ik begrijp/geconcludeerd heb) helemaal anders: In plaats van een "Knop ingedrukt" en later een "knop losgelaten" te sturen, wordt er gewoon een "knop gebruikt" gestuurd.
Je kan de voor de harmony (iig de one, geen idee of de 525 dat ook kan) kiezen voor Windows media center, dan doet ie een MCE remote na
Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen
Gewoon nieuwsgierig, maar werkt RTL Gemist dan volledig?HaTe schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:02:
Ik gebruik gewoon de losse utils, dus Uitzending Gemist, RTL Gemist (die heb ik gemaakt), en dan alles van SBS.
edit; Ik heb het dan over de plugin Online Videos, maar dat had Patricker ook dacht ik
Uit mijn hoofd heb het al een tijdje niet geprobeerd, kon je bij OnlineVideos alleen de "mobiele" uitzendingen bekijken (1 week terug) de andere liep je tegen vervelende DRM aan.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Niet volledig. Ik heb echter wel 2 bronnen samengevoegd. De iPad streams en de streams van NetTV. Die van NetTV zijn in iets hogere kwaliteit en heeft weer een ander aanbod dan de iPad streams. Deze gaan wel maar maximaal 7 dagen terug.BlackBurn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:28:
[...]
Gewoon nieuwsgierig, maar werkt RTL Gemist dan volledig?
Uit mijn hoofd heb het al een tijdje niet geprobeerd, kon je bij OnlineVideos alleen de "mobiele" uitzendingen bekijken (1 week terug) de andere liep je tegen vervelende DRM aan.
Maar ik denk dat het aanbod zo aardig compleet is. Enkel als je iets wilt terugzien dat meer dan een week geleden was, heb je mindere kans dat het er niet tussen staat
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Die doet het bij mij dus niet...Vendrom schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:12:
[...]
Mag ik vragen waarom jullie deze versie willen gebruiken en niet de "Soundgraph Imon ...." die er standaard bij zit.
ik vind die versie veel uitgebreider en netter dan de 8.* versie, en werkt bij mij perfect.
Ik heb in de mijne een LCD scherm zitten, goed vergelijken tussen wat bij mij werkt en bij jou is er dus eigenlijk niet bij. Is niet exact de zelfde API die gebruikt wordt dus bugs die er bij de 1 zijn hoeven bij de ander niet aanwezig te zijn.doskabouter schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:07:
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 16:55 ]
Gisteren maar weer met een verse installatie begonnen (Ben nog redelijk nieuw met MediaPortal dus ben nog een hoop aan het uitproberen....)
Nu heb ik het volgende probleem:
Zodra ik de pc uit standby haal en tv wil kijken heb ik wel geluid maar geen beeld.
Als ik nu MP herstart gaat het wel goed.
Ik gebruik MP 1.2.2, SAF6.03, streamedMP en een anysee E30C
Ik heb de codecs ingesteld zoals in powermarcel's handleiding dus grotendeels FFDshow en bij mijn vorige installaties (MP1.2.1 en SAF 6.02) ben ik dit probleem niet tegengekomen.
Iemand een tip?
Nu heb ik het volgende probleem:
Zodra ik de pc uit standby haal en tv wil kijken heb ik wel geluid maar geen beeld.
Als ik nu MP herstart gaat het wel goed.
Ik gebruik MP 1.2.2, SAF6.03, streamedMP en een anysee E30C
Ik heb de codecs ingesteld zoals in powermarcel's handleiding dus grotendeels FFDshow en bij mijn vorige installaties (MP1.2.1 en SAF 6.02) ben ik dit probleem niet tegengekomen.
Iemand een tip?
@rsvmark Je kunt mediaportal automatisch opnieuw laten opstarten als de pc uit slaapstand komt, dit komt nml vaker voor!
Zo staat hij nu ook ingesteld (is mijn manier om het resolutie probleem op te lossen vanuit standby)Ab_dullah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:10:
@rsvmark Je kunt mediaportal automatisch opnieuw laten opstarten als de pc uit slaapstand komt, dit komt nml vaker voor!
Dit helpt dus niet....
Wel viel me op dat ik ook problemen had/heb met het opstarten van de tuner en core service. Dit lukt nu wel maar duurt erg lang, wellicht blijft het beeld daarom zwart....?
Hoi rsvmark,
je gebruikt 4TR maak ik uit je verhaal op? (core service) Welke versie?
-Je zou kunnen proberen om RTSP uit te zetten. Dit doe je door mediaportal configuratei te openen, naar plugins te gaan, en bij de 4TR plugin de onderste 2 vinkjes uit te schakelen. Dit is aanbevolen wanneer je een singleseat setup gebruikt.
-Gebruik je Anysee driver 1.28S?
-Verder gebruik ik inmiddels andere codecs. (zal binnenkort de manual eens aanpassen) Ik gebruik overal de LAV audio en video decoders. Deze werken bij mij helemaal perfect. Met de microsoft DTV decoder had ik bij tv last van stottering tijdens het zappen. Deze problemen zijn met de LAV decoders helemaal weg.
-Zou je na een standby kunnen proberen of je wel beeld krijgt met VLC player? Wanneer je daarbij wel beeld krijgt weet je dat het aan Mediaportal ligt.
Zomaar even wat suggesties.. Laten even weten of het je iets oplevert!
-Je zou kunnen proberen om RTSP uit te zetten. Dit doe je door mediaportal configuratei te openen, naar plugins te gaan, en bij de 4TR plugin de onderste 2 vinkjes uit te schakelen. Dit is aanbevolen wanneer je een singleseat setup gebruikt.
-Verder gebruik ik inmiddels andere codecs. (zal binnenkort de manual eens aanpassen) Ik gebruik overal de LAV audio en video decoders. Deze werken bij mij helemaal perfect. Met de microsoft DTV decoder had ik bij tv last van stottering tijdens het zappen. Deze problemen zijn met de LAV decoders helemaal weg.
-Zou je na een standby kunnen proberen of je wel beeld krijgt met VLC player? Wanneer je daarbij wel beeld krijgt weet je dat het aan Mediaportal ligt.
Ik gebruik 4TR 1.6.0.2 en heb de RTSP vinkjes al uitstaan (vanwege zapsnelheid... dit helpt trouwenspowermarcel10 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:50:
Hoi rsvmark,
Ik gebruik Anysee driver 1.28S
Vreemde is dat ik bij mijn vorige installaties de afgelopen weken nooit problemen heb gehad (dit was MP1.2.1 met SAF 6.0.2) met de core services (service staat op automatisch maar start niet op). Het lijkt te zijn overgegaan nadat ik de service van Lights Out uit had gezet)
Ik zal vanavond de LAV codecs eens proberen en kijken of vlc wel beeld geeft na standby.
Verwijderd
Ik had bijna t zelfde maar dan geen geluid ipv geen beeld, gewoon mediaportal nog eens installeren en t was opgelostrsvmark schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:41:
[...]
Ik gebruik 4TR 1.6.0.2 en heb de RTSP vinkjes al uitstaan (vanwege zapsnelheid... dit helpt trouwens)
Ik gebruik Anysee driver 1.28S
Vreemde is dat ik bij mijn vorige installaties de afgelopen weken nooit problemen heb gehad (dit was MP1.2.1 met SAF 6.0.2) met de core services (service staat op automatisch maar start niet op). Het lijkt te zijn overgegaan nadat ik de service van Lights Out uit had gezet)
Ik zal vanavond de LAV codecs eens proberen en kijken of vlc wel beeld geeft na standby.
Fijn om te horen trouwens dat het RTSP verhaal idd voor andere mensen ook voordelen geeft
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 15:23 ]
Haal je dan ook SAF, MYSQL en for the record eraf of alleen MP?Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:22:
[...]
Ik had bijna t zelfde maar dan geen geluid ipv geen beeld, gewoon mediaportal nog eens installeren en t was opgelostMisschien werkt dat voor jou net zo.
Fijn om te horen trouwens dat het RTSP verhaal idd voor andere mensen ook voordelen geeft
Verwijderd
Draai al een tijdje MP v1.2.2 icm SAF 6 tot volle tevredenheid er is maar 1 ding wat maar niet wilt lukken.
Ondertitels, ik moet deze elke keer weer aanzetten als de film of serie gestart is. Heb SAF op verschillende manieren geïnstalleerd (met en zonder ondertitels) maar geen van beide doet het automatisch. De optie in MP om subs te gebruiken wordt niet gesaved, vinkje is elke keer weer uit. Zou iemand een korte beschrijving kunnen maken welke stappen te nemen om dit goed te krijgen?
Ondertitels, ik moet deze elke keer weer aanzetten als de film of serie gestart is. Heb SAF op verschillende manieren geïnstalleerd (met en zonder ondertitels) maar geen van beide doet het automatisch. De optie in MP om subs te gebruiken wordt niet gesaved, vinkje is elke keer weer uit. Zou iemand een korte beschrijving kunnen maken welke stappen te nemen om dit goed te krijgen?
Welke Splitter gebruik je? de LAV Splitter? of Haali? staat alles daar goed?Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:07:
Draai al een tijdje MP v1.2.2 icm SAF 6 tot volle tevredenheid er is maar 1 ding wat maar niet wilt lukken.
en wat heb je ingesteld bij mediaportal configuratie -> Video -> Subtitles welke engine gebruik je daar?
Verwijderd
Welke remote gebruiken jullie voor MP?
Ik gebruik de Philips SRM5100, simpel dingetje maar leek gesmeed te zijn voor MediaPortal.
Echter sinds Windows 7 komt het wel eens voor dat hij niet werkt na het opstarten van de HTPC, waardoor je even de USB-ontvanger uit en in de USB aansluiting moet doen, dan herkent ie hem weer.
Wil nu overgaan op een betere remote, wederom 100% MediaPortal proof, maar ook Windows 7 proof
.
Als het even kan ook dat je er (gemakkelijk) op tekst mee kunt typen.
Ik gebruik de Philips SRM5100, simpel dingetje maar leek gesmeed te zijn voor MediaPortal.
Echter sinds Windows 7 komt het wel eens voor dat hij niet werkt na het opstarten van de HTPC, waardoor je even de USB-ontvanger uit en in de USB aansluiting moet doen, dan herkent ie hem weer.
Wil nu overgaan op een betere remote, wederom 100% MediaPortal proof, maar ook Windows 7 proof
Best een leuke afstandsbediening toch? Zonde om voor dit probleem een nieuwe aan te schaffen.. Dit probleem zou op te lossen moeten zijn..Werkt hij alleen soms niet bij het ontwaken uit slaapstand? Of ook wanneer je hem echt opstart..Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:57:
Wil nu overgaan op een betere remote, wederom 100% MediaPortal proof, maar ook Windows 7 proof.
Ik gebruik de ontvanger hiervan, de remote zelf ligt in de kast bij mij. Mijn Harmony One simuleert een MCE remote te zijn, maar wel met gebruik van de ontvanger die bij die Philips zit. Met Windows 7 geen enkel probleem.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:57:
Wil nu overgaan op een betere remote, wederom 100% MediaPortal proof, maar ook Windows 7 proof.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Harmony 515, en hiervoor een harmony 555, ideaal. Ben nu eigenlijk wel weer aan een nieuwe toe, dat wordt de Harmony One denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:57:
Na twee keer een harmony 886 (geloof ik) gebruik ik de de Philips Prestigo SRT9320
Nadeel van de harmony's vond ik het formaat en de levensduur, vrij snel moest ik steeds harder gaan drukken om signalen goed te versturen.
De Philips bevalt ook erg goed! (ism een mce ir ontvanger)
Nadeel van de harmony's vond ik het formaat en de levensduur, vrij snel moest ik steeds harder gaan drukken om signalen goed te versturen.

[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 05-01-2012 10:41 ]
Je weet neem ik aan dat je dan zonder veel problemen een kortingsbon van 50% kan krijgen (wel voor in hun shop). Gewoon support bellen. Maakt niet uit of deze al buiten de garantie is gevallen.rsvmark schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:40:
Wat dat betreft is de service super.
[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 05-01-2012 18:36 ]
Verwijderd
In navolging van dit bericht ben ik maar weer eens een poging aan het doen om m'n FloppyDTV i.c.m. Alphacrypt en ziggo kaart weer werkend te krijgen in Mediaportal.
Ik heb een nieuwe installatie van de drivers van de FloppyDTV en van TV Server gedaan. Daarna heb ik een herscan gedaan in TV Server configuration. Hij vond toen 198 kanalen. De Free-to-air kanalen kan ik bekijken, maar bij de overige kanalen geeft ie aan dat ze scrambled zijn. Ik heb al diverse keren de Alphacrypt CAM- module eruit en in gedaan en ook de DTV-kaart op allerlei manieren in de CAM-module gestoken. Maar helaas...
Waar zou het verder nog aan kunnen liggen?
Ik heb een nieuwe installatie van de drivers van de FloppyDTV en van TV Server gedaan. Daarna heb ik een herscan gedaan in TV Server configuration. Hij vond toen 198 kanalen. De Free-to-air kanalen kan ik bekijken, maar bij de overige kanalen geeft ie aan dat ze scrambled zijn. Ik heb al diverse keren de Alphacrypt CAM- module eruit en in gedaan en ook de DTV-kaart op allerlei manieren in de CAM-module gestoken. Maar helaas...
Verwijderd
Nee ik doe niet aan slaapstand (gedoe met TV server die niet meer werkt en zo), zet hem altijd helemaal uit.powermarcel10 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:05:
Best een leuke afstandsbediening toch? Zonde om voor dit probleem een nieuwe aan te schaffen.. Dit probleem zou op te lossen moeten zijn..Werkt hij alleen soms niet bij het ontwaken uit slaapstand? Of ook wanneer je hem echt opstart..
Het niet-herkennen gebeurt zo 1 x per 2 weken, allemaal niet zo boeiend hoor maar wil het gewoon 100% zuiver
Verwijderd
Ik heb de zelfdersvmark schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:40:
Na twee keer een harmony 886 (geloof ik) gebruik ik de de Philips Prestigo SRT9320
[afbeelding]
Verwijderd
alleen mp, ik uninstall hem niet eens, start gewoon de installatie voor de 2e keerrsvmark schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:32:
[...]
Haal je dan ook SAF, MYSQL en for the record eraf of alleen MP?
Heb ik ook een keer gehad en toen had ik een gare mediaportal installatie. Kon toen ook niet het infomenu openen van de cam module.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:09:
In navolging van dit bericht ben ik maar weer eens een poging aan het doen om m'n FloppyDTV i.c.m. Alphacrypt en ziggo kaart weer werkend te krijgen in Mediaportal.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
Gare installatie lijkt me in mijn geval niet heel aannemelijk, die heb ik net opnieuw gedaan. Het infomenu van de CAM module kan ik ook gewoon openen.Tonnetje schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:29:
[...]
Heb ik ook een keer gehad en toen had ik een gare mediaportal installatie. Kon toen ook niet het infomenu openen van de cam module.
@Powermarcel10, of iemand anders die ervaring heeft met 4TR
Ik heb nu m'n Radio ingericht, ziet er wat vreemd uit aangezien het een soort TV layout heeft. Nu wil ik hier ook aan de slag gaan met de gids, daar ga ik vanavond en morgen avond naar kijken, maar heb nog een ander gek ding.
Als ik radio aan het luisteren ben, vervolgens op GIDS druk, dan komt de TV gids, als ik dan wil afstemmen op een zender dan hoor ik wel geluid, maar blijft het beeld zwart. Tot ik werkelijk de TV uit en aangezet heb in het TV menu, dan pas krijg ik weer beeld.
Heb jij dit ook, en zo niet.. wel meegemaakt?
Ik heb nu m'n Radio ingericht, ziet er wat vreemd uit aangezien het een soort TV layout heeft. Nu wil ik hier ook aan de slag gaan met de gids, daar ga ik vanavond en morgen avond naar kijken, maar heb nog een ander gek ding.
Als ik radio aan het luisteren ben, vervolgens op GIDS druk, dan komt de TV gids, als ik dan wil afstemmen op een zender dan hoor ik wel geluid, maar blijft het beeld zwart. Tot ik werkelijk de TV uit en aangezet heb in het TV menu, dan pas krijg ik weer beeld.
Hoi Sa1,Sa1 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:11:
@Powermarcel10, of iemand anders die ervaring heeft met 4TR
wat betreft FM radio heeft de TV-server van Mediaportal zelf het allemaal net even wat beter geregeld. (al geloof ik dat ze hier bij 4TR ook hard mee bezig zijn) Bij MP zie je gewoon van alle ingestelde zenders een icoon in Mediaportal, en klikt deze aan om hem te beluisteren..
Bij 4TR werkt het allemaal precies hetzelfde als bij live tv.
Ik heb de skin (StreamedMP) zo ingesteld dat wanneer ik radio aanklik, ik in de radiogids terecht kom. Van hieruit selecteer ik dan het gewenste radiostation.
Ik heb trouwens sinds ongeveer 2 week de radiogids aan de praat icm webgrab plus. Ik heb zelf het config bestandje geschreven. Mocht je heir belang bij hebben, laat het ff weten!
Heb je toevallig de "gids" op een knop op je afstandsbediening geprogrammeerd? Er zijn 2 verschillende gidsen.. 1 voor tv en 1 voor radio.. Waarschijnlijk heb jij dus de tv gids op die knop geprogrammeerd..
Ik heb sinds een maandje ongeveer een raar probleem met de TVServer versie 1.2.1 en 1.2.2. De cliënts die connecteren zijn ook beide 1.2.2 Echter is mijn vermoeden dat het een TVServer probleem is.
Als ik TV wil kijken en de server staat al langere tijd aan 6u+, dan hangt de TVServer er wordt ook geen nuttige logging weggeschreven. Exact hetzelfde gebeurd er als ik dit via manual control doe vanuit de TVServer setup.
Als ik de TVService vervolgens stop & start, dan werkt het nog steeds niet.
Pas na een volledige reboot van de machine, werkt alls weer na behoren.
De logging (server wordt elke dag om 06:00 herstart):
Streaming Server.Log
Error log (laatste melding van 14u eerder):
TV.log
Weet het, default password
Het lijkt te maken te hebben met het niet beschikbaar zijn van de MySQL DB.
Iemand anders eenzelfde probleem?
Het lastige hiervan is dat het probleem wel te repliceren is, echter zit er telkens minimaal 6u tussen
Als ik TV wil kijken en de server staat al langere tijd aan 6u+, dan hangt de TVServer er wordt ook geen nuttige logging weggeschreven. Exact hetzelfde gebeurd er als ik dit via manual control doe vanuit de TVServer setup.
Als ik de TVService vervolgens stop & start, dan werkt het nog steeds niet.
Pas na een volledige reboot van de machine, werkt alls weer na behoren.
De logging (server wordt elke dag om 06:00 herstart):
Streaming Server.Log
code:
1
2
| 06-01-2012 14:08:22.363 -------------- v1.0.5 --------------- 06-01-2012 14:08:22.457 Stream server:Setup stream server for ip: 10.0.0.51 |
Error log (laatste melding van 14u eerder):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| 2012-01-06 07:08:41.326000 [(18)]: Exception :System.ArgumentOutOfRangeException: Load factor needs to be between 0.1 and 1.0. Parameter name: loadFactor Server stack trace: at System.Collections.Hashtable..ctor(Int32 capacity, Single loadFactor) at System.Runtime.Serialization.SerializationObjectManager..ctor(StreamingContext context) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectWriter..ctor(ISurrogateSelector selector, StreamingContext context, InternalFE formatterEnums) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Serialize(Stream serializationStream, Object graph, Header[] headers, Boolean fCheck) at System.Runtime.Remoting.Channels.CoreChannel.SerializeBinaryMessage(IMessage msg, Stream outputStream, Boolean includeVersions) at System.Runtime.Remoting.Channels.BinaryClientFormatterSink.SerializeMessage(IMessage msg, ITransportHeaders& headers, Stream& stream) at System.Runtime.Remoting.Channels.BinaryClientFormatterSink.SyncProcessMessage(IMessage msg) Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at TvControl.IController.IsRecording(IUser& user) at TvService.EpgCard.IsCardIdle(IUser user) at TvService.EpgCard.OnEpgReceived() 2012-01-06 10:30:25.794750 [EPG Update thread(19)]: Exception in Program.Persist() with Message insert into Program ( idChannel, startTime, endTime, title, description, genre, state, originalAirDate, seriesNum, episodeNum, episodePart, episodeName, starRating, classification, parentalRating ) values ( ?idChannel, ?startTime, ?endTime, ?title, ?description, ?genre, ?state, ?originalAirDate, ?seriesNum, ?episodeNum, ?episodePart, ?episodeName, ?starRating, ?classification, ?parentalRating ); select LAST_INSERT_ID(); 2012-01-06 10:30:26.466625 [EPG Update thread(19)]: Exception in Program.Persist() with Message insert into Program ( idChannel, startTime, endTime, title, description, genre, state, originalAirDate, seriesNum, episodeNum, episodePart, episodeName, starRating, classification, parentalRating ) values ( ?idChannel, ?startTime, ?endTime, ?title, ?description, ?genre, ?state, ?originalAirDate, ?seriesNum, ?episodeNum, ?episodePart, ?episodeName, ?starRating, ?classification, ?parentalRating ); select LAST_INSERT_ID(); 2012-01-06 11:26:09.076000 [(19)]: Exception :System.ArgumentOutOfRangeException: Load factor needs to be between 0.1 and 1.0. Parameter name: loadFactor Server stack trace: at System.Collections.Hashtable..ctor(Int32 capacity, Single loadFactor) at System.Runtime.Serialization.SerializationObjectManager..ctor(StreamingContext context) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.ObjectWriter..ctor(ISurrogateSelector selector, StreamingContext context, InternalFE formatterEnums) at System.Runtime.Serialization.Formatters.Binary.BinaryFormatter.Serialize(Stream serializationStream, Object graph, Header[] headers, Boolean fCheck) at System.Runtime.Remoting.Channels.CoreChannel.SerializeBinaryMessage(IMessage msg, Stream outputStream, Boolean includeVersions) at System.Runtime.Remoting.Channels.BinaryClientFormatterSink.SerializeMessage(IMessage msg, ITransportHeaders& headers, Stream& stream) at System.Runtime.Remoting.Channels.BinaryClientFormatterSink.SyncProcessMessage(IMessage msg) Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at TvControl.IController.IsRecording(IUser& user) at TvService.EpgCard.IsCardIdle(IUser user) at TvService.EpgCard.OnEpgReceived() |
TV.log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
| 2012-01-06 14:02:46.904125 [SetupTv(1)]: ---- SetupTv v1.2.2.0 is starting up on Windows 7 ( Service Pack 1 ) [6.1.7601.65536] 2012-01-06 14:02:46.904125 [SetupTv(1)]: Build: 1.2.2.0 2012-01-06 14:02:46.904125 [SetupTv(1)]: ---- check connection with database ---- 2012-01-06 14:02:47.701000 [SetupTv(1)]: SetupDatabaseForm: Added dependency for TvService - MySQL 2012-01-06 14:02:47.701000 [SetupTv(1)]: ---- check if database needs to be updated/created ---- 2012-01-06 14:02:47.732250 [SetupTv(1)]: ---- upgrade database schema ---- 2012-01-06 14:02:47.732250 [SetupTv(1)]: ---- check if tvservice is running ---- 2012-01-06 14:02:47.919750 [SetupTv(1)]: RemoteControl: RegisterChannel first called in Domain SetupTv.exe for thread SetupTv with id 1 2012-01-06 14:02:56.419750 [SetupTv(1)]: Util: Version of installed Psisdecd.dll: 6.6.7601.17669 Path: C:\Windows\System32\PsisDecd.dll 2012-01-06 14:02:56.419750 [SetupTv(1)]: Util: Version of installed Psisdecd.dll: 6.6.7601.17669 Path: C:\Windows\System32\psisdecd.dll 2012-01-06 14:02:56.904125 [(29)]: Controller: epg stop 2012-01-06 14:02:56.904125 [(29)]: user:epg remove 2012-01-06 14:02:56.919750 [SetupTv(1)]: Weekend Updated to : Saturday/Sunday 2012-01-06 14:03:02.607250 [(29)]: Controller: epg stop 2012-01-06 14:03:02.607250 [(29)]: Controller: epg start 2012-01-06 14:03:07.076000 [(52)]: Controller: StartTimeShifting NED1 HD 7622 2012-01-06 14:03:07.076000 [(52)]: Controller: find free card for channel NED1 HD 2012-01-06 14:03:07.076000 [(52)]: Controller: find card for channel NED1 HD 2012-01-06 14:03:07.076000 [(52)]: Controller: got 1 tuning details for NED1 HD 2012-01-06 14:03:07.076000 [(52)]: Controller: channel #1 DVBS:tv:Canaldigitaal NED1 HD Freq:11856000 ONID:3 TSID:3208 SID:7035 PMT:0x9E7 FTA:False LCN:7622 SymbolRate:27500 Modulation:ModQpsk Polarisation:LinearV InnerFecRate:Rate5_6 DisEqc:Level1BA band:Universal Pilot:Off RollOff:ThirtyFive 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:2 type:DvbS can tune to channel 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:2 type:DvbS users: 0 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:3 type:DvbS can tune to channel 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:3 type:DvbS users: 0 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:4 type:DvbT cannot tune to channel 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:1 type:DvbIP is disabled 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:5 type:RadioWebStream is disabled 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: found 2 card(s) for channel 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: AdvancedCardAllocation.GetAvailableCardsForChannel took 35 msec 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:2 type:DvbS is available 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: card:3 type:DvbS is available 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: Controller: found 2 free card(s) 2012-01-06 14:03:07.107250 [(52)]: AdvancedCardAllocation.GetFreeCardsForChannel took 41 msec 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: Controller: try max 2 of 2 cards for timeshifting 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: card: CardTune 2 NED1 HD setuptv-7622--1:2:-1 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: card: Tune 2 to NED1 HD 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: card: user: setuptv-7622--1:2:-1 tune DVBS:tv:Canaldigitaal NED1 HD Freq:11856000 ONID:3 TSID:3208 SID:7035 PMT:0x9E7 FTA:False LCN:7622 SymbolRate:27500 Modulation:ModQpsk Polarisation:LinearV InnerFecRate:Rate5_6 DisEqc:Level1BA band:Universal Pilot:Off RollOff:ThirtyFive 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: TimeShifter.OnBeforeTune: resetting audio/video events 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: dvbs: Tune:DVBS:tv:Canaldigitaal NED1 HD Freq:11856000 ONID:3 TSID:3208 SID:7035 PMT:0x9E7 FTA:False LCN:7622 SymbolRate:27500 Modulation:ModQpsk Polarisation:LinearV InnerFecRate:Rate5_6 DisEqc:Level1BA band:Universal Pilot:Off RollOff:ThirtyFive 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: dvbs: Tune:DVBS:tv:Canaldigitaal NED1 HD Freq:11856000 ONID:3 TSID:3208 SID:7035 PMT:0x9E7 FTA:False LCN:7622 SymbolRate:27500 Modulation:ModQpsk Polarisation:LinearV InnerFecRate:Rate5_6 DisEqc:Level1BA band:Universal Pilot:Off RollOff:ThirtyFive 2012-01-06 14:03:07.122875 [(52)]: dvb:GetNewSubChannel:0 #1 2012-01-06 14:06:34.154125 [PowerEventThread(9)]: TV service PowerEventThread 275 2012-01-06 14:06:39.794750 [scheduler thread(10)]: scheduler: SchedulerWorker inner exception Error: DatabaseUnavailableUnclassified Gentle.Common.GentleException: The database backend (provider MySQL) could not be reached. Check the connection string: Server=Arwen;Database=MpTvDb;User ID=root;Password=MediaPortal;charset=utf8;Connection Timeout=30; ---> MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Reading from the stream has failed. ---> System.IO.IOException: Unable to read data from the transport connection: An established connection was aborted by the software in your host machine. ---> System.Net.Sockets.SocketException: An established connection was aborted by the software in your host machine at System.Net.Sockets.Socket.Receive(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size, SocketFlags socketFlags) at System.Net.Sockets.NetworkStream.Read(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.Sockets.NetworkStream.Read(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size) at System.IO.BufferedStream.ReadByte() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.LoadPacket() --- End of inner exception stack trace --- at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.LoadPacket() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.OpenPacket() at MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.ReadOk(Boolean read) at MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.SetDatabase(String dbName) at MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.ChangeDatabase(String databaseName) at MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.Open() at Gentle.Provider.MySQL.MySQLProvider.GetConnection() --- End of inner exception stack trace --- at Gentle.Common.Check.FailWith(Severity severity, Error error, Exception e, String msg) at Gentle.Common.Check.Fail(Exception e, Error error, Object[] args) at Gentle.Provider.MySQL.MySQLProvider.GetConnection() at Gentle.Framework.PersistenceBroker.Execute(SqlStatement stmt, IDbConnection dbConnection, IDbTransaction dbTransaction) at Gentle.Framework.SqlStatement.Execute() at TvDatabase.Schedule.ReferringCanceledSchedule() at TvDatabase.Schedule.IsSerieIsCanceled(DateTime startTimeParam) at TvService.Scheduler.IsScheduleReadyForRecording(Schedule schedule) at TvService.Scheduler.StartAnyDueRecordings() at TvService.Scheduler.DoScheduleWork() at TvService.Scheduler.SchedulerWorker()MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Reading from the stream has failed. ---> System.IO.IOException: Unable to read data from the transport connection: An established connection was aborted by the software in your host machine. ---> System.Net.Sockets.SocketException: An established connection was aborted by the software in your host machine at System.Net.Sockets.Socket.Receive(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size, SocketFlags socketFlags) at System.Net.Sockets.NetworkStream.Read(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.Sockets.NetworkStream.Read(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size) at System.IO.BufferedStream.ReadByte() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.LoadPacket() --- End of inner exception stack trace --- at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.LoadPacket() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.OpenPacket() at MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.ReadOk(Boolean read) at MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.SetDatabase(String dbName) at MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.ChangeDatabase(String databaseName) at MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.Open() at Gentle.Provider.MySQL.MySQLProvider.GetConnection()System.IO.IOException: Unable to read data from the transport connection: An established connection was aborted by the software in your host machine. ---> System.Net.Sockets.SocketException: An established connection was aborted by the software in your host machine at System.Net.Sockets.Socket.Receive(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size, SocketFlags socketFlags) at System.Net.Sockets.NetworkStream.Read(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.Sockets.NetworkStream.Read(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size) at System.IO.BufferedStream.ReadByte() at MySql.Data.MySqlClient.MySqlStream.LoadPacket()System.Net.Sockets.SocketException: An established connection was aborted by the software in your host machine at System.Net.Sockets.Socket.Receive(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size, SocketFlags socketFlags) at System.Net.Sockets.NetworkStream.Read(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size) |
Weet het, default password
Het lijkt te maken te hebben met het niet beschikbaar zijn van de MySQL DB.
Iemand anders eenzelfde probleem?
Het lastige hiervan is dat het probleem wel te repliceren is, echter zit er telkens minimaal 6u tussen
als ik je een advies mag geven, dan zou ik dit op het MP forum zelf plaatsen. Zij gaan veel dieper in de logs. Persoonlijk heb ik geen idee
Inderdaad ben ik geïnteresseerd hierin! (de guide), vanavond en morgen avond ga ik daarmee aan de slag.powermarcel10 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:29:
[...]
Hoi Sa1,
wat betreft FM radio heeft de TV-server van Mediaportal zelf het allemaal net even wat beter geregeld. (al geloof ik dat ze hier bij 4TR ook hard mee bezig zijn) Bij MP zie je gewoon van alle ingestelde zenders een icoon in Mediaportal, en klikt deze aan om hem te beluisteren..
Bij 4TR werkt het allemaal precies hetzelfde als bij live tv.
Ik heb de skin (StreamedMP) zo ingesteld dat wanneer ik radio aanklik, ik in de radiogids terecht kom. Van hieruit selecteer ik dan het gewenste radiostation.
Ik heb trouwens sinds ongeveer 2 week de radiogids aan de praat icm webgrab plus. Ik heb zelf het config bestandje geschreven. Mocht je heir belang bij hebben, laat het ff weten!
Heb je toevallig de "gids" op een knop op je afstandsbediening geprogrammeerd? Er zijn 2 verschillende gidsen.. 1 voor tv en 1 voor radio.. Waarschijnlijk heb jij dus de tv gids op die knop geprogrammeerd..
Maar dat het guide icoon de TV gids toont is prima, vind ik ook echt wel handig. Alleen als ik radio aan het luisteren ben en wil overschakelen naar een zender uit de TV gids, dan blijft het scherm zwart. Net alsof z'n video niet geinitaliseerd is. Ga ik dan naar TV en kies ik voor uitzetten van de TV functionaliteit en zet hem weer aan, dan gaat het goed.
Edit: Ik heb nu het config bestand uit de thread op het 4 the record forum, heb jij die ook, of heb je er meer radio / tv zenders in staan?
Heb jij trouwens bij alle zenders logo's? Zo ja, zou je die willen sharen?
Edit2: Lees net op http://forum.team-mediapo...-sound-103558/index2.html dat het een bug is. Afwachten weer
[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 07-01-2012 21:46 ]
Na een weekje mediaportal ben ik ervan overtuigd dat deze software mij meer bevalt dan media center.
Gisteren ook een ssd (vertex2 90Gb) geplaatst om een en ander wat vlotter aan te laten voelen en dat is erg goed gelukt
Wel kreeg ik elke keer problemen na de installatie van streamedmp (bij het starten van een film liep MP vast) maar dit bleek een aantal films in mijn bibliotheek waar de plugin moving pictures geen raad mee wist....
Is nu opgelost en het draait als een zonnetje.
Zappen gaat snel genoeg na de eerder genoemde tips en ook uit standby krijg ik na de automatische herstart een schermvullend MP.
Nu heb ik nog een tweede anysee E30TC liggen die ik graag wil gebruiken.
Kan iemand mij een link geven of tips hoe ik dit werkend kan krijgen met FTR en MP?
Gisteren ook een ssd (vertex2 90Gb) geplaatst om een en ander wat vlotter aan te laten voelen en dat is erg goed gelukt
Wel kreeg ik elke keer problemen na de installatie van streamedmp (bij het starten van een film liep MP vast) maar dit bleek een aantal films in mijn bibliotheek waar de plugin moving pictures geen raad mee wist....
Zappen gaat snel genoeg na de eerder genoemde tips en ook uit standby krijg ik na de automatische herstart een schermvullend MP.
Kan iemand mij een link geven of tips hoe ik dit werkend kan krijgen met FTR en MP?
Ik heb er ook twee, de tweede werkt hetzelfde als de eerste, alleen in het .ini moet je twee regels laten staan (ik heb dit in card1 en in de card2 map). Zenders nog even laten scannen. Testen kun je doen door ipv 1 stream in de managertool 2 streams te laten starten. Moet lukken. Succesrsvmark schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:38:
Na een weekje mediaportal ben ik ervan overtuigd dat deze software mij meer bevalt dan media center.
Gisteren ook een ssd (vertex2 90Gb) geplaatst om een en ander wat vlotter aan te laten voelen en dat is erg goed gelukt![]()
Misschien moeten we een joint venture starten met powermarcel10 om ook voor een 2e tuner in de handleiding te krijgen.
Ps weet iemand of er iets van een road map van for the record is? Powermarcel had heter laatstover dat ze met het radio gedeelte bezig waren, en ik weetdat ze bezig zijn met de website, maar meer niet. Mediaportal heeft dit netjes voorelkaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 08-01-2012 11:49 ]
Gebruik jij ook twee smartcards of 1?Sa1 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:46:
[...]
Ik heb er ook twee, de tweede werkt hetzelfde als de eerste, alleen in het .ini moet je twee regels laten staan (ik heb dit in card1 en in de card2 map). Zenders nog even laten scannen. Testen kun je doen door ipv 1 stream in de managertool 2 streams te laten starten. Moet lukken. Succes
Misschien moeten we een joint venture starten met powermarcel10 om ook voor een 2e tuner in de handleiding te krijgen.
Ps weet iemand of er iets van een road map van for the record is? Powermarcel had heter laatstover dat ze met het radio gedeelte bezig waren, en ik weetdat ze bezig zijn met de website, maar meer niet. Mediaportal heeft dit netjes voorelkaar.
Twee, kan als het goed is met 1, maar met rtwee werkt het sowieso
Hoi Sa1,
ik heb inderdaad die bestanden gebruikt uit het 4TR forum
-WebGrab++_TV.config.xml
-WebGrab++_RADIO.config.xml
-WebGrab+Plus_TV.xml
-WebGrav+Plus_Radio.xml
-Grab_TV_and_RADIO_channels.cmd
-Grab_TV_and_RADIO_channels_MINIMIZED.cmd
Heb jij deze ook allemaal? Heb er wel wat zenders aan toegevoegd..
Voor TV:
<!--Publieke Omroep-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="1" xmltv_id="Nederland 1 HD">Nederland 1 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="2" xmltv_id="Nederland 2 HD">Nederland 2 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="3" xmltv_id="Nederland 3 HD">Nederland 3 HD</channel>
<!--Commercieel-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="4" xmltv_id="RTL 4 HD">RTL 4 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="31" xmltv_id="RTL 5 HD">RTL 5 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="36" xmltv_id="SBS 6 HD">SBS 6 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="46" xmltv_id="RTL 7 HD">RTL 7 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="92" xmltv_id="RTL 8 HD">RTL 8 HD</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="9" xmltv_id="Veronica HD/Disney XD">Veronica HD/Disney XD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="37" xmltv_id="NET 5 HD">NET 5 HD</channel>
<!--België-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="5" xmltv_id="één">één</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="6" xmltv_id="Ketnet/Canvas">Ketnet/Canvas</channel>
<!--Wetenschap en Natuur-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="29" xmltv_id="Discovery Channel">Discovery Channel</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="18" xmltv_id="National Geographic Channel HD">National Geographic Channel HD</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="38" xmltv_id="Animal Planet/TLC">Animal Planet/TLC</channel>
<!--Kinderen/Cartoon-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="89" xmltv_id="Nickelodeon">Nickelodeon</channel>
<channel update="i" site="tvtv.de" site_id="931" xmltv_id="Disney Channel">Disney Channel</channel>
<!--Muziek-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="25" xmltv_id="MTV">MTV</channel>
<!--Overig-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="93" xmltv_id="13TH STREET">13TH STREET</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="19" xmltv_id="Eurosport HD">Eurosport HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="108" xmltv_id="TV Noord">TV Noord</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="110" xmltv_id="TV Drenthe">TV Drenthe</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="109" xmltv_id="Omrop Fryslân">Omrop Fryslân</channel>
</settings>
Voor Radio:
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="48" xmltv_id="Radio 1">Radio 1</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="49" xmltv_id="Radio 2">Radio 2</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="50" xmltv_id="3FM">3FM</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="51" xmltv_id="Radio 4">Radio 4</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="52" xmltv_id="Radio 5">Radio 5</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="53" xmltv_id="Radio 6">Radio 6</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="98" xmltv_id="Sky Radio">Sky Radio</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="97" xmltv_id="Radio 538">Radio 538</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="99" xmltv_id="Q-Music">Q-Music</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="100" xmltv_id="Radio 10 Gold">Radio 10 Gold</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="102" xmltv_id="Arrow Classic Rock">Arrow Classic Rock</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="109" xmltv_id="Slam! FM">Slam! FM</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="110" xmltv_id="Classic FM">Classic FM</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="229" xmltv_id="FunX">FunX</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="108" xmltv_id="BNR Nieuwsradio">BNR Nieuwsradio</channel>
Wat betreft zenderlogo's, ik heb ze allemaal zichtbaar idd.. Je kunt het beste de channellogo's voor Mediaportal downloaden: http://www.team-mediaport.../dutch-tv-and-radio-logos
Ze vervolgens eve knippen uit Thumbs\TV logo's (o.i.d.) en plakken in de Fortherecord folder..
Zelf ben ik donateur dus heb het probleem zelf niet inderdaad!
ik heb inderdaad die bestanden gebruikt uit het 4TR forum
-WebGrab++_TV.config.xml
-WebGrab++_RADIO.config.xml
-WebGrab+Plus_TV.xml
-WebGrav+Plus_Radio.xml
-Grab_TV_and_RADIO_channels.cmd
-Grab_TV_and_RADIO_channels_MINIMIZED.cmd
Heb jij deze ook allemaal? Heb er wel wat zenders aan toegevoegd..
Voor TV:
<!--Publieke Omroep-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="1" xmltv_id="Nederland 1 HD">Nederland 1 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="2" xmltv_id="Nederland 2 HD">Nederland 2 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="3" xmltv_id="Nederland 3 HD">Nederland 3 HD</channel>
<!--Commercieel-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="4" xmltv_id="RTL 4 HD">RTL 4 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="31" xmltv_id="RTL 5 HD">RTL 5 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="36" xmltv_id="SBS 6 HD">SBS 6 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="46" xmltv_id="RTL 7 HD">RTL 7 HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="92" xmltv_id="RTL 8 HD">RTL 8 HD</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="9" xmltv_id="Veronica HD/Disney XD">Veronica HD/Disney XD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="37" xmltv_id="NET 5 HD">NET 5 HD</channel>
<!--België-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="5" xmltv_id="één">één</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="6" xmltv_id="Ketnet/Canvas">Ketnet/Canvas</channel>
<!--Wetenschap en Natuur-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="29" xmltv_id="Discovery Channel">Discovery Channel</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="18" xmltv_id="National Geographic Channel HD">National Geographic Channel HD</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="38" xmltv_id="Animal Planet/TLC">Animal Planet/TLC</channel>
<!--Kinderen/Cartoon-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="89" xmltv_id="Nickelodeon">Nickelodeon</channel>
<channel update="i" site="tvtv.de" site_id="931" xmltv_id="Disney Channel">Disney Channel</channel>
<!--Muziek-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="25" xmltv_id="MTV">MTV</channel>
<!--Overig-->
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="93" xmltv_id="13TH STREET">13TH STREET</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="19" xmltv_id="Eurosport HD">Eurosport HD</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="108" xmltv_id="TV Noord">TV Noord</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="110" xmltv_id="TV Drenthe">TV Drenthe</channel>
<channel update="i" site="tvgids.nl" site_id="109" xmltv_id="Omrop Fryslân">Omrop Fryslân</channel>
</settings>
Voor Radio:
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="48" xmltv_id="Radio 1">Radio 1</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="49" xmltv_id="Radio 2">Radio 2</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="50" xmltv_id="3FM">3FM</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="51" xmltv_id="Radio 4">Radio 4</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="52" xmltv_id="Radio 5">Radio 5</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="53" xmltv_id="Radio 6">Radio 6</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="98" xmltv_id="Sky Radio">Sky Radio</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="97" xmltv_id="Radio 538">Radio 538</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="99" xmltv_id="Q-Music">Q-Music</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="100" xmltv_id="Radio 10 Gold">Radio 10 Gold</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="102" xmltv_id="Arrow Classic Rock">Arrow Classic Rock</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="109" xmltv_id="Slam! FM">Slam! FM</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="110" xmltv_id="Classic FM">Classic FM</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="229" xmltv_id="FunX">FunX</channel>
<channel update="i" site="gids.publiekeomroep.nl" site_id="108" xmltv_id="BNR Nieuwsradio">BNR Nieuwsradio</channel>
Wat betreft zenderlogo's, ik heb ze allemaal zichtbaar idd.. Je kunt het beste de channellogo's voor Mediaportal downloaden: http://www.team-mediaport.../dutch-tv-and-radio-logos
Ze vervolgens eve knippen uit Thumbs\TV logo's (o.i.d.) en plakken in de Fortherecord folder..
[ Voor 10% gewijzigd door powermarcel10 op 08-01-2012 19:48 ]
Hoe gaan de meeste hier eigenlijk om met muziek dvd's/HD?
Staan die onder moving pictures of zijn daar andere oplossingen voor (waar dus ook info van internet gehaald wordt)?
Staan die onder moving pictures of zijn daar andere oplossingen voor (waar dus ook info van internet gehaald wordt)?
Probeer deze plugin eens: http://forum.team-mediapo...oes-plugin-stable-101640/rsvmark schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:47:
Hoe gaan de meeste hier eigenlijk om met muziek dvd's/HD?
Die had ik inderdaad ook al, maar mist nog een paar, heb inmiddels zelf lopen knippen / plakken.. best aardigpowermarcel10 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:45:
lap text....
Die Site-ID's, is daar een lijst van te krijgen? Ik mis nog een paar dingen, zoals Decibel en Utrecht
Ga via deze link: view-source:http://www.tvgids.nl/ naar de broncode van tvgids.nl
Druk op Ctrl + F en zoek even naar nederland 1. Dan kom je direct bij de lijst met alle ID's uit..
Edit: En mocht je hier nog zenders missen kan je ook even kijken naar deze: view-source:http://gids.publiekeomroep.nl/home/
Druk op Ctrl + F en zoek even naar nederland 1. Dan kom je direct bij de lijst met alle ID's uit..
Edit: En mocht je hier nog zenders missen kan je ook even kijken naar deze: view-source:http://gids.publiekeomroep.nl/home/
[ Voor 34% gewijzigd door powermarcel10 op 08-01-2012 21:00 ]
Bij WebGrab++ zijn ook bestanden meegeleverd met alle kanalen er al in, dus dan hoef je ze alleen maar daar uit te kopiëren
Het zijn de xml bestanden
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Thanks, gaan we vanavond eens naar kijken!powermarcel10 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:49:
[...]
Probeer deze plugin eens: http://forum.team-mediapo...oes-plugin-stable-101640/
Ja das een goed idee. Een handleiding voor twee tuners en/of opnemen van meerdere streams met een cardSa1 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:46:
[...]
Ik heb er ook twee, de tweede werkt hetzelfde als de eerste, alleen in het .ini moet je twee regels laten staan (ik heb dit in card1 en in de card2 map). Zenders nog even laten scannen. Testen kun je doen door ipv 1 stream in de managertool 2 streams te laten starten. Moet lukken. Succes
Heren, ik heb jullie expertise nodig.
ik krijg bij online video's en de site youtube, de volgende meldingen:
"fout bij het opvragen van zoekresultaten" of "fout bij het opvragen van categorien"
oftwel, ik kan youtube niet meer gebruiken.
iemand hier al ervaring mee?
(Online videos al een keer volledig opnieuw geinstalleerd, hielp niet)
"fout bij het opvragen van zoekresultaten" of "fout bij het opvragen van categorien"
[ Voor 14% gewijzigd door Vendrom op 09-01-2012 17:43 ]
Gebruik je de laatste versie? (1.0)Vendrom schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:42:
Probeer het bestand: MPUrlsource.ax eens handmatig uit te voeren.. Deze is hier te vinden:
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal\MPUrlSource
Niet alleen moet je de laatste versie van OV hebben, maar ook van de Youtube siteutil! Die kan je updaten via de site beheerder als je niet de nieuwste hebt.
Bij mij was de eerste optie (middels VNC de resolutie aanpassen) de oplossingBoardCrusher schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:09:
[...]
Het probleem is dat Win7 terugschakelt naar een lage resolutie als de TV/receiver uit gaat, en weer terugschakelt naar 1080p als de TV/receiver weer aan gaat. MediaPortal zou automagisch ook weer naar 1080p moeten gaan, maar doet dat niet (is erkend als "fout"in MP).
De oplossing is gelinkt in de post van jobr:
[...]
In dat topic worden 2 mogelijke oplossingen genoemd:Ik heb de eerste geprobeerd, en dat werkt perfect. Link naar de bewuste post hier. Voor de compleetheid staat de registry hack hier.
- via VNC de resolutie aanpassen naar 1080i als de TV uitstaat
- in de registry aanpassingen maken
Thanks!!!!!
[ Voor 8% gewijzigd door rsvmark op 09-01-2012 22:19 ]
Wederom een (hopelijk) klein vraagje:
Bij de hd tv zenders heb je verschillende audio mogelijkheden (tweekanaals/meerkanaals). Kun je ergens aangeven dat hij altijd de meerkanaals (ac3) als default neemt?
Al gevonden
(gewoon onder tv instellingen
)
Bij de hd tv zenders heb je verschillende audio mogelijkheden (tweekanaals/meerkanaals). Kun je ergens aangeven dat hij altijd de meerkanaals (ac3) als default neemt?
Al gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door rsvmark op 10-01-2012 18:44 ]
wat moet ik daar precies mee doen? registreren?powermarcel10 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:37:
[...]
Gebruik je de laatste versie? (1.0)
Probeer het bestand: MPUrlsource.ax eens handmatig uit te voeren.. Deze is hier te vinden:
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal\MPUrlSource
ik kan dit niet vinden hoe ik dat moet updaten, zou je een voorbeeldje kunnen schetsen? alvast bedankt.HaTe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:26:
Niet alleen moet je de laatste versie van OV hebben, maar ook van de Youtube siteutil! Die kan je updaten via de site beheerder als je niet de nieuwste hebt.
Verwijderd
Heb je ook de files handmatig weggepleurd? volgens mij blijven de database files gewoon achter in de directoryVendrom schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:42:
Ja, die heb ik ook weggegooid. Gebruik idd versie 1.0.
Zal morgen even die ax file proberen te registreren.
En alles opnieuw te installeren.
Tweede anysee tuner is ook in bedrijf 😄.Sa1 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:46:
[...]
Was idd erg simpel maar thanks voor de info.
Dat ik niet eerder met MP ben gaan stoeien... Mooi stuk software!!!
Bij mij lijkt de tweede te helpen. Ik heb er echt maanden last van gehad, ook als ik alleen maar van pc naar settopbox schakelde. Mooi!rsvmark schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:16:
[...]
Bij mij was de eerste optie (middels VNC de resolutie aanpassen) de oplossing![]()
Thanks!!!!!
Met die registeraanpassing kreeg ik welliswaar een andere resolutie voorgeschoteld maar niet de 1920-1080 waar ik om vroeg. Vreemd maar gelukkig werkt de eerste.D-e-n schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:28:
[...]
Bij mij lijkt de tweede te helpen. Ik heb er echt maanden last van gehad, ook als ik alleen maar van pc naar settopbox schakelde. Mooi!
Dit komt de WAF zeer ten goede
Ik kwam er zaterdag ook achter dat als ik de tv uitzet om gewoon een muziekje op de achtergrond te hebben tijdens een verjaardag, dat MP ermee stopte. Even kijken of dit er mee te maken had?!
[ Voor 14% gewijzigd door rsvmark op 10-01-2012 09:25 ]
Ik doe dit regelmatig (één van de toetsen van de Harmony is geconfigureerd als de TV power toggle hiervoor), maar bij mij loopt MP gewoon door. Wat je wilt kan dus prima, maar ik heb geen idee waarom het bij jou niet werkt.rsvmark schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:23:
[...]
Ik kwam er zaterdag ook achter dat als ik de tv uitzet om gewoon een muziekje op de achtergrond te hebben tijdens een verjaardag, dat MP ermee stopte. Even kijken of dit er mee te maken had?!
Bij mij werkt het helaas niet, zodra ik mijn TV uitzet stopt het geluid.BoardCrusher schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:02:
[...]
Ik doe dit regelmatig (één van de toetsen van de Harmony is geconfigureerd als de TV power toggle hiervoor), maar bij mij loopt MP gewoon door. Wat je wilt kan dus prima, maar ik heb geen idee waarom het bij jou niet werkt.
Mijn setup:
HTPC middels een ATI HD6450 videokaart verbonden met Receiver (Onkyo SR705). De receiver is vervolgens verbonden met een Sony Bravia 46w2000.
ligt dat dan niet aan je receiver? trek de hdmi kabel der is uit ipv de tv uit te zetten.. als het geluid dan ook stopt dan weet je het.rsvmark schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:46:
[...]
Bij mij werkt het helaas niet, zodra ik mijn TV uitzet stopt het geluid.
Mijn setup:
HTPC middels een ATI HD6450 videokaart verbonden met Receiver (Onkyo SR705). De receiver is vervolgens verbonden met een Sony Bravia 46w2000.
Ik heb mijn HTPC (met MP uiteraard) van beneden naar boven verplaatst, nu op een LG 42 inch LCD ipv 50 inch plasma. Ik zie nu ineens af en toe iets van blokjes door het beeld. Is een beetje moeilijk uit te leggen lijkt op iets van lag / refresh rate. Ik heb de refresh rate al van 59 naar 60 gezet haalt niks uit. Iemand een idee?
reso is 1920 x 1080, is bij DVD, HD en bij avi files het geval. TV is in beide gevallen aangesloten met een HDMI kabel.
reso is 1920 x 1080, is bij DVD, HD en bij avi files het geval. TV is in beide gevallen aangesloten met een HDMI kabel.
[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 11-01-2012 15:46 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Lijkt me meer een codec issue
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zijn het 'harde' vierkante blokjes of meer mpeg artifacts? Als het echte harde blokjes zijn dan lijkt het op storing in het hdmi signaal. Probeer 's een andere HDMI kabel en/of een andere HDMI input op de TV.Operations schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:38:
Ik heb mijn HTPC (met MP uiteraard) van beneden naar boven verplaatst, nu op een LG 42 inch LCD ipv 50 inch plasma. Ik zie nu ineens af en toe iets van blokjes door het beeld. Is een beetje moeilijk uit te leggen lijkt op iets van lag / refresh rate. Ik heb de refresh rate al van 59 naar 60 gezet haalt niks uit. Iemand een idee?
Heeft hier nog niemand mediaportal onder windows 8 draaien? Ik ging vandaag ff een kleine test doen en ik kwam erachter dat mediaportal niet wil installeren onder windows 8, helaas ook niet in compatibility mode. Schijnbaar moet er een bestand worden vervangen (hier te vinden) en het zaakje opnieuw worden gecompiled... Heeft er iemand een eenvoudigere oplossing of een al reeds gecompilede setup liggen?
meer info: http://forum.team-mediapo...ortal-windows-8-a-100415/
meer info: http://forum.team-mediapo...ortal-windows-8-a-100415/
Ik kan is een andere HDMI kabel en of poort proberen. Het lijken mer harde vierkante blokjes.synthdood schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:51:
[...]
Zijn het 'harde' vierkante blokjes of meer mpeg artifacts? Als het echte harde blokjes zijn dan lijkt het op storing in het hdmi signaal. Probeer 's een andere HDMI kabel en/of een andere HDMI input op de TV.
@nero355, codec dan had die het zelfde probleem op mijn andere tv toch ook wel gehad?
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Staat los van je probleem, maar probeer je refresh-rate te matchen het aantal fps van hetgeen je kijkt.Operations schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:38:
PAL video is 25 fps, een mooie matchende refreshrate is dan 50 of 75 Hz. Dit zijn nl. veelvouden van 25. NTSC daarentegen (29,97 fps) kun je beter op 60 Hz bekijken (~ 2 maal 29,97 Hz). Dit voorkomt judder (schokkende beelden).
Via de refreshrate changer kun je Mediaportal automatisch de refresh laten aanpassen zodat deze zoveel mogelijk matched met je videomateriaal.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik ga binnekort een oude computer in een HTPC veranderen. Daarvoor ga ik waarschijnlijk een nieuwe videokaart en extra RAM kopen. Hierbij dacht ik aan een ATI HD6450, die zijn namelijk al te koop voor rond de 40 euro. Ik heb verder totaal geen kennis over HTPC's. Ik heb nu mediaportal alvast geïnstalleerd, bevalt me zeer goed!
De vraag die ik heb is:
Welke afstandsbediening (voor rond de 20 euro) kan ik het beste kopen die goed werkt met mediaportal?
De vraag die ik heb is:
Welke afstandsbediening (voor rond de 20 euro) kan ik het beste kopen die goed werkt met mediaportal?
Het lijkt erop dat na het installeren van Java V6 de problemen waren verholpen.Vendrom schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:06:
Ja, die heb ik ook weggegooid. Gebruik idd versie 1.0.
Ik heb gewoon zo'n philips MCE remote gekocht, maar ik zie dat die niet meer (nieuw) te krijgen zijn. Ik gebruik de ab zelf niet, enkel de ontvanger. Ik heb een Harmony One die ik emuleer als MCE remote en dat werkt echt perfect.Meikrekel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:37:
De vraag die ik heb is:
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Vraag voor powermarcel:
Ik zag in de filmpje op youtube dat je het Basic Menu ook aangepast had naar nederlands.
Ik dacht dat het voldoende was om de language map van je te gebrukken maar dat bleek niet het geval.
Nu ben ik er eindelijk achter dat je dat handmatig moet veranderen in de menu editor maar dan is de lettergrootte niet naar mijn zin (bv TV en KIJKEN hebben bij jou een verschillende lettergrootte toch?).
Kun je uitleggen hoe je dat gedaan hebt.
Ook heb ik de skin en language map van je gebruikt om die van mij te vervangen maar dan gooi ik meer door de war dan goed voor me is
Vanavond begin ik maar weer met een verse installatie om de dingen die ik tot nu toe goed en fout gedaan heb weer eens te stroomlijnen (clean install nr 6 in 2 weken
).
ps
Blijft 4TR trouwens de beste keus voor MP of is tegenwoordig de tv server van MP zelf net zo goed?
Oftewel wat zijn de voor en nadelen van beide?
Ik zag in de filmpje op youtube dat je het Basic Menu ook aangepast had naar nederlands.
Ik dacht dat het voldoende was om de language map van je te gebrukken maar dat bleek niet het geval.
Nu ben ik er eindelijk achter dat je dat handmatig moet veranderen in de menu editor maar dan is de lettergrootte niet naar mijn zin (bv TV en KIJKEN hebben bij jou een verschillende lettergrootte toch?).
Ook heb ik de skin en language map van je gebruikt om die van mij te vervangen maar dan gooi ik meer door de war dan goed voor me is
Vanavond begin ik maar weer met een verse installatie om de dingen die ik tot nu toe goed en fout gedaan heb weer eens te stroomlijnen (clean install nr 6 in 2 weken
ps
Blijft 4TR trouwens de beste keus voor MP of is tegenwoordig de tv server van MP zelf net zo goed?
Hoi,rsvmark schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:11:
Vraag voor powermarcel:
Ook heb ik de skin en language map van je gebruikt om die van mij te vervangen maar dan gooi ik meer door de war dan goed voor me is![]()
Vanavond begin ik maar weer met een verse installatie om de dingen die ik tot nu toe goed en fout gedaan heb weer eens te stroomlijnen (clean install nr 6 in 2 weken).
ps
ik zal binnenkort echt ff een nieuw filmpje maken.. Had er laatst al één gemaakt, maar die bleek qua resolutie niet helemaal goed te zijn gelukt. Wordt aan gewerkt!
Over het menu: Ik gebruik inmiddels alleen nog maar de item name, en niet meer het label.. Dus er staat bij mij alleen nog "televisie" en niet meer "televisie kijken" ik gebruikte hier geen andere lettertypes voor in het verleden dus weet niet wat je bedoeld..
4TR is wat mij betreft de beste keus, maar ik denk dat je dit zelf zult moeten gaan ondervinden. Het is erg afhankelijk van je setup. Met een Anysee tuner in gebruik kan ik wel zeggen dat 4TR veel stabieler is..
powermarcel, je moet niet 4TR en Argus door elkaar halen.. 4TR is namelijk ook met de MP TV Server te gebruiken. In jouw laatste zin moet je 4TR dus even vervangen door Argus
Voorkomt veel verwarring..
Ik gebruik zelf ook 4TR, maar dan icm met de TV Server, aangezien die hier zeer stabiel werkt. Ook kan ik dmv een plugin voor TV Server naar mijn Android telefoon streamen, wat nog neit mogelijk is met Argus. 4TR gebruik ik vanwege de betere opname mogelijkheden en de betere standby ondersteuning.
Ik gebruik zelf ook 4TR, maar dan icm met de TV Server, aangezien die hier zeer stabiel werkt. Ook kan ik dmv een plugin voor TV Server naar mijn Android telefoon streamen, wat nog neit mogelijk is met Argus. 4TR gebruik ik vanwege de betere opname mogelijkheden en de betere standby ondersteuning.
Hoi HaTe,
daar is inderdaad wel eens wat verwarring over. Van de andere kant; als je Argus zegt weten mensen soms ook weer niet waar je het over hebt!
Als ik over 4TR praat heb ik het over de hele tv-server..
Ik heb er ook wel eens over gedacht om een combinatie van beide te proberen.. Maar hoe werkt dit nou eigenlijk.. Laat je dan TV server gewoon het signaal overnemen van 4TR ofzo? Kan je eens uitleggen hoe dit zit?
daar is inderdaad wel eens wat verwarring over. Van de andere kant; als je Argus zegt weten mensen soms ook weer niet waar je het over hebt!
Ik heb er ook wel eens over gedacht om een combinatie van beide te proberen.. Maar hoe werkt dit nou eigenlijk.. Laat je dan TV server gewoon het signaal overnemen van 4TR ofzo? Kan je eens uitleggen hoe dit zit?
Je installeert gewoon MP, met TV functionaliteit, daarna installeer je 4TR, maar kies je bij de installatie om niet Argus, maar TV Server te gebruiken 
Argus en TV Server zijn gewoon onderling verwisselbaar..
4TR blijft gewoon doen wat hij moet doen, namelijk de TV Server zeggen om streams te starten, wat dan live tv of een opname kan zijn.
Je gebruikt niet alle functionaliteit van TV Server, waaronder het indelen van kanalen..
In de TV Server config krijg je een ForTheRecord plugin te zien, waarmee je de kanalen die je in TV Server hebt gescand, met 4TR kan synchroniseren.. Meer hoef je daar niet in te stellen eigenlijk.
Het is niet zo moeilijk
4TR blijft gewoon doen wat hij moet doen, namelijk de TV Server zeggen om streams te starten, wat dan live tv of een opname kan zijn.
Je gebruikt niet alle functionaliteit van TV Server, waaronder het indelen van kanalen..
In de TV Server config krijg je een ForTheRecord plugin te zien, waarmee je de kanalen die je in TV Server hebt gescand, met 4TR kan synchroniseren.. Meer hoef je daar niet in te stellen eigenlijk.
Het is niet zo moeilijk
[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 12-01-2012 20:31 ]
Andere kabel / poort is niet de oplossing. Refreshrate changer daar zal ik is naar kijken. ik kijk van alles dus zowel PAL als NTSC door elkaar, dus denk dat jouw refreshrate changer wel is een goede optie zou kunnen zijn.Question Mark schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:15:
[...]
Staat los van je probleem, maar probeer je refresh-rate te matchen het aantal fps van hetgeen je kijkt.
PAL video is 25 fps, een mooie matchende refreshrate is dan 50 of 75 Hz. Dit zijn nl. veelvouden van 25. NTSC daarentegen (29,97 fps) kun je beter op 60 Hz bekijken (~ 2 maal 29,97 Hz). Dit voorkomt judder (schokkende beelden).
Via de refreshrate changer kun je Mediaportal automatisch de refresh laten aanpassen zodat deze zoveel mogelijk matched met je videomateriaal.
Ooooow zo, dus TV server doet het werk (haalt het signaal binnen) en met fortherecord zap je, etc.. Je hebt op die manier dus wel teletekst? Misschien dat ik het nog ooit eens probeer.. Maar voorlopig niet.. Heb alles enorm stabiel nou met ARGUSHaTe schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:28:
Je installeert gewoon MP, met TV functionaliteit, daarna installeer je 4TR, maar kies je bij de installatie om niet Argus, maar TV Server te gebruiken
Het is niet zo moeilijk
Ik had met Mediaportal vaak last van gekke meldingen zoals; "Connection to tv-server lost" was moeilijk op te lossen en doordat het een Anysee was met mdapi kreeg ik ook weinig support van het Mediaportal forum..
Ja, je hebt dan ook teletekst
Oké nice.. Dat is dan wel weer een klein pluspuntje.. Maar stabiliteit is het belangrijkst.. Wat voor tv kaart(en) gebruik je?
2x Technisat CableStar HD2
Na alle verhalen over stabiliteit en mijn problemen met de MP TV-Server, heb ik tijdens een nieuwe installatie van de TV-Server gekozen voor Argus als TV-Server, dit werkt uitmuntend en mega stabiel. Echter als ik nu de MP TV-Server als back-end gebruik in combinatie met 4TR. Beteken dit (als ik het goed begrijp) dat ik wel de 4TR cliënt heb? Zo ja dan ga ik dit toch nog eens proberen.HaTe schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:28:
Het is niet zo moeilijk
De meeste problemen (meer nog dan de TV-Server die soms crashtte) had ik met de MP TV-Client, als deze een kanaal niet kon weergeven, dan liep soms heel MP vast. Dit heb ik tot op heden met 4TR nog niet meegemaakt.
Ik denk dat de stabiliteit en dus ook instabiliteit echt door de server wordt bepaald, die dus echt het signaal binnen haalt.. Wanneer je beide programma's gebruikt blijft dat dus de TV-server van MP. En zoals je zelf ook aangeeft, zorgt die voor voor problemen.. Ik hou het voorlopig ook bij 4TR!!BlackBurn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:42:
[...]
Na alle verhalen over stabiliteit en mijn problemen met de MP TV-Server, heb ik tijdens een nieuwe installatie van de TV-Server gekozen voor Argus als TV-Server, dit werkt uitmuntend en mega stabiel. Echter als ik nu de MP TV-Server als back-end gebruik in combinatie met 4TR. Beteken dit (als ik het goed begrijp) dat ik wel de 4TR cliënt heb? Zo ja dan ga ik dit toch nog eens proberen.
De meeste problemen (meer nog dan de TV-Server die soms crashtte) had ik met de MP TV-Client, als deze een kanaal niet kon weergeven, dan liep soms heel MP vast. Dit heb ik tot op heden met 4TR nog niet meegemaakt.
Werkt die met een Alphacrypt module ofzo? Of gebruik je usb smartcardreader zoals een smargo..HaTe schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:09:
2x Technisat CableStar HD2
Ja, je hebt dan wel de 4TR client, maar zoals marcel zegt, denk ik dat je problemen blijft houden.BlackBurn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:42:
[...]
Na alle verhalen over stabiliteit en mijn problemen met de MP TV-Server, heb ik tijdens een nieuwe installatie van de TV-Server gekozen voor Argus als TV-Server, dit werkt uitmuntend en mega stabiel. Echter als ik nu de MP TV-Server als back-end gebruik in combinatie met 4TR. Beteken dit (als ik het goed begrijp) dat ik wel de 4TR cliënt heb? Zo ja dan ga ik dit toch nog eens proberen.
Ik had vroeger ook wel eens problemen met TV Server, maar dat is nu totaal weg. Een probleem was ook dat ik MDAPI gebruik en in het pakketje van TheZapMan, zitten een aantal dll's die niet nodig blijken te zijn. Engel de MDAPI Filter is nodig en ACAMD.
@powermarcel: Ik gebruik een USB kaartlezer: Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader (TBS 3102)
Erg mooi ding
paar weken geleden van winxp en oude saf en mediaportal naar windows 7, en alle nieuwste versies gegaan...een groot drama! Ik heb last van het bekende resolutie probleem waarbij mediaportal niet full screen is nadat is van input heb gewisseld, en sinds 2 dagen werkt mediaportal niet meer:S. mediaportal hing, pc ge-reset en nu start het hele gezever niet meer op:S 2 jaar lang zonder enig probleem gedraaid op xp en sinds win7 een grote hell!!!!
Dit weekend even terug naar windows xp en checken of ik alles dan netjes werkend krijg. Eeuwig zonde van de complete dag installeren diek kwijt ben:S
Dit weekend even terug naar windows xp en checken of ik alles dan netjes werkend krijg. Eeuwig zonde van de complete dag installeren diek kwijt ben:S
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ach, als echte tweaker is een dagje prutsen nooit zonde.. Maar ik snap wat je bedoeldlj_tree schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:43:
paar weken geleden van winxp en oude saf en mediaportal naar windows 7, en alle nieuwste versies gegaan...een groot drama! Ik heb last van het bekende resolutie probleem waarbij mediaportal niet full screen is nadat is van input heb gewisseld, en sinds 2 dagen werkt mediaportal niet meer:S. mediaportal hing, pc ge-reset en nu start het hele gezever niet meer op:S 2 jaar lang zonder enig probleem gedraaid op xp en sinds win7 een grote hell!!!!
Ik zelf gebruik windows 7 icm Mediaportal tot grote tevredenheid! Even een tip:
Voor dat je Mediaportal installeert, zorg dat alles up-to-date is.. SP1 voor Windows 7 installeren incl. alle andere updates, chipsetdrivers, gewone drivers, alles installeren en dan pas beginnen met de mediaportal installatie..
Probeer dan eens dingen stuk voor stuk te installeren.. Dus niet alle plugins die je normaal gebruikt in 1 keer installeren, maar stuk voor stuk.
Crashes en stabiliteitsproblemen bij mediaportal liggen vaak aan plugins.. Vervelend is dat vaak "Mediaportal" de schuld krijgt van het probleem, terwijl het vaak aan een brakke plugin blijkt te liggen..
Succes!
en de bekende oplossingen (zie BoardCrusher in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)") werkten niet?lj_tree schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:43:
Ik heb last van het bekende resolutie probleem waarbij mediaportal niet full screen is nadat is van input heb gewisseld
Ik vond de overgang naar Win7 + SAF juist een verademing, alles werkt in 1x en ik hoef niets meer in te stellen (incl. DTS en DD via SPDIF, waar ik onder XP DTS niet (makkelijk) aan de praat kreeg)
Mooi topic zeg! Ik ga die installatiehandleiding uit de OP straks goed opvolgen wanneer ik mijn HTPC klaar heb.
Maar ik zit daar met een probleempje. Misschien een beetje offtopic maar misschien zijn er hier silverstone behuizing gebruikers? Ik ben nl op zoek naar een kast waarin ik mijn huidige videokaart nog een poosje kan blijven gebruiken. Mijn huidige crt tv moet/kan ik namelijk via component aansluiten. Echter zijn er vrijwel geen videokaarten (meer) te vinden met component of svideo.
Ik heb deze kast op het oog. http://www.silverstonetek...oduct.php?pid=293&area=en
(of de gd05 of 04 maar dat zijn van binnen identieke kasten)
En ik heb deze videokaart; GV-RX26T256H

Ik kan nergens de exacte binnenwerk hoogte van de kast vinden. Het gaat me met name om de hoogte die nog boven het haakse stukje van de bracket aanwezig is, zodat het uitstekende gedeelte van de videokaart ruimte heeft.
Zover ik op het oog op foto's heb kunnen inschatten gaat het echt om een millimeter...
Maar ik zit daar met een probleempje. Misschien een beetje offtopic maar misschien zijn er hier silverstone behuizing gebruikers? Ik ben nl op zoek naar een kast waarin ik mijn huidige videokaart nog een poosje kan blijven gebruiken. Mijn huidige crt tv moet/kan ik namelijk via component aansluiten. Echter zijn er vrijwel geen videokaarten (meer) te vinden met component of svideo.
Ik heb deze kast op het oog. http://www.silverstonetek...oduct.php?pid=293&area=en
(of de gd05 of 04 maar dat zijn van binnen identieke kasten)
En ik heb deze videokaart; GV-RX26T256H

Ik kan nergens de exacte binnenwerk hoogte van de kast vinden. Het gaat me met name om de hoogte die nog boven het haakse stukje van de bracket aanwezig is, zodat het uitstekende gedeelte van de videokaart ruimte heeft.
Zover ik op het oog op foto's heb kunnen inschatten gaat het echt om een millimeter...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
ik heb sinds mijn herinstallatie een probleempje...een aantal films in moving pictures hebben IMDB voor de titel staan. Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?? En heeft iemand toevallig enig idee hoe ik de knoppen op mijn harmony one in mediaportal aan kan passen? kan dit in mediaportal of moet dit via dat logitech tooltje voor me harmony remote? Ik wil de back knop bv gebruiken in plaats van de knop Terug op het touchscreen.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Voor wat betreft je Harmony one: Misschien heb je hier iets aan: http://www.avforums.com/f...imon-lcd-ir-receiver.htmllj_tree schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:16:
ik heb sinds mijn herinstallatie een probleempje...een aantal films in moving pictures hebben IMDB voor de titel staan. Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?? En heeft iemand toevallig enig idee hoe ik de knoppen op mijn harmony one in mediaportal aan kan passen? kan dit in mediaportal of moet dit via dat logitech tooltje voor me harmony remote? Ik wil de back knop bv gebruiken in plaats van de knop Terug op het touchscreen.
Voor de titels in movingpictures.. Installeer IMDB+
-http://forum.team-mediaportal.com/imdb-554/imdb-plugin-v1-4-0-202-imdb-scraper-v4-1-6-a-98978/
Een Nederlandse language file is hier te vinden:
-http://forum.team-mediaportal.com/imdb-554/dutch-language-file-103509/ (post #10)
-Open Movingpictures configuratiescherm
-Ga naar "Importer Settings"
-Stel de datasources in op "Manually manage movie data sources"
-Klik op "Movie details data sources"
-Schakel de IMDB+ source in, en zorg met de pijltjes dat deze bovenaan komt te staan.
-Open Mediaportal, ga naar de plugin en zorg ervoor dat filminfo in het Nederlands wordt gevonden.
-Doe nu in de plugin een volledige refresh van al je films.. Nu wordt waarschijnlijk alles goed weergegeven.
Laat ff weten of je er uit komt!
HELD!:) De remote werkt en imdb+ is nu 300+ films aan het updaten dus die is nog wel ff bezig:). Kan ik ondertussen aan de slag met sickbeard:)powermarcel10 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:46:
[...]
Voor wat betreft je Harmony one: Misschien heb je hier iets aan: http://www.avforums.com/f...imon-lcd-ir-receiver.html
Voor de titels in movingpictures.. Installeer IMDB+
-http://forum.team-mediaportal.com/imdb-554/imdb-plugin-v1-4-0-202-imdb-scraper-v4-1-6-a-98978/
Een Nederlandse language file is hier te vinden:
-http://forum.team-mediaportal.com/imdb-554/dutch-language-file-103509/ (post #10)
-Open Movingpictures configuratiescherm
-Ga naar "Importer Settings"
-Stel de datasources in op "Manually manage movie data sources"
-Klik op "Movie details data sources"
-Schakel de IMDB+ source in, en zorg met de pijltjes dat deze bovenaan komt te staan.
-Open Mediaportal, ga naar de plugin en zorg ervoor dat filminfo in het Nederlands wordt gevonden.
-Doe nu in de plugin een volledige refresh van al je films.. Nu wordt waarschijnlijk alles goed weergegeven.
Laat ff weten of je er uit komt!
Probeer dit eens of dit (en dan met name de registry setting)Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:57:
Ik heb een MCE ontvanger en remote (Pinnacle pctv kit) met Windows 7.
In standby gaan is geen probleem (sluimerstand/hibernate in mijn geval). Echter uit standby krijg ik niet aan de praat.
De ontvanger krijgt wel stroom tijdens standby. Lampje op de usb receiver knippert als ik op de powerknop druk. Alle andere knoppen op de remote geven geen reactie.
Echter komt de pc niet uit standby. Via de muis of keyboard wel.
Met de slaapstand werkt het wel. Met de sluimerstand (hibernate) niet.
Ik vraag me af of dit aan mijn ontvanger ligt.Op ebay heb ik een HP en Philips MCE ontvanger gezien. Zie hier.
Heeft iemand 1 van de deze ontvangers en werkt de wakeup uit sluimerstand/hibernate wel met de remote ?
Zo ja, kun je dan het type nr geven van welke je hebt en of alle toetsen een reactie geven in de standby op de receiver of ook alleen de power toets (of andere) ?
Met welke toets van de MCE remote zetten jullie de PC weer aan ?
In standby gaan is geen probleem (sluimerstand/hibernate in mijn geval). Echter uit standby krijg ik niet aan de praat.
De ontvanger krijgt wel stroom tijdens standby. Lampje op de usb receiver knippert als ik op de powerknop druk. Alle andere knoppen op de remote geven geen reactie.
Echter komt de pc niet uit standby. Via de muis of keyboard wel.
Met de slaapstand werkt het wel. Met de sluimerstand (hibernate) niet.
Ik vraag me af of dit aan mijn ontvanger ligt.Op ebay heb ik een HP en Philips MCE ontvanger gezien. Zie hier.
Heeft iemand 1 van de deze ontvangers en werkt de wakeup uit sluimerstand/hibernate wel met de remote ?
Zo ja, kun je dan het type nr geven van welke je hebt en of alle toetsen een reactie geven in de standby op de receiver of ook alleen de power toets (of andere) ?
Met welke toets van de MCE remote zetten jullie de PC weer aan ?
[ Voor 8% gewijzigd door jobr op 15-01-2012 19:40 ]
Ik ben sinds dit weekend eigenlijk ook over van MCE met DVBLogic naar Media Portal
Ik heb een primaire mediacenter machine met daarin 4 x Hauppage PVR 500 en 4 x Fire/FloppyDTV DVB-C en digitaal tv kijken werkt eigenlijk goed. Analoog vind geen zenders maar daar kijk ik nog wel een keer naar.
Daarnaast ben ik bezig om alles weer ter krijgen zoals het was maar dan beter. Ik heb een aantal plugins geinstalleerd
- Dutch TV and Radio Logos
- MP-TVSeries
- OnlineVideos
- StreamedMP Skin
Nu krijg ik het niet voor elkaar om Movies in de StreamedMP skin te krijgen. Ik blijf maar de volgende melding houden "Geen Importlocaties - Het blijkt dat u geen import locaties heeft gedefinieerd. U moet mediaportal sluiten en het medieportal"
Duidelijke melding
Maar wat moet ik nu precies waar opgeven ? Want onder Video`s is wel informatie opgegeven over waar ze staan
Daarnaast zou ik graag 3 Media portal machines gelijk inrichten. Kan ik op een machine de volledige config doen ( hierop staat ook de TV server) en daarna dit compleet overzetten naar client machines
Ik heb een primaire mediacenter machine met daarin 4 x Hauppage PVR 500 en 4 x Fire/FloppyDTV DVB-C en digitaal tv kijken werkt eigenlijk goed. Analoog vind geen zenders maar daar kijk ik nog wel een keer naar.
Daarnaast ben ik bezig om alles weer ter krijgen zoals het was maar dan beter. Ik heb een aantal plugins geinstalleerd
- MP-TVSeries
- OnlineVideos
- StreamedMP Skin
Nu krijg ik het niet voor elkaar om Movies in de StreamedMP skin te krijgen. Ik blijf maar de volgende melding houden "Geen Importlocaties - Het blijkt dat u geen import locaties heeft gedefinieerd. U moet mediaportal sluiten en het medieportal"
Duidelijke melding
Daarnaast zou ik graag 3 Media portal machines gelijk inrichten. Kan ik op een machine de volledige config doen ( hierop staat ook de TV server) en daarna dit compleet overzetten naar client machines
[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 15-01-2012 17:46 ]
Je kunt het beste deze plugin gebruiken: http://forum.team-mediapo...1-5-1-2-3-released-99017/raymonvdm schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:22:
Ik ben sinds dit weekend eigenlijk ook over van MCE met DVBLogic naar Media Portal
- MP-TVSeries
- OnlineVideos
- StreamedMP Skin
Duidelijke meldingMaar wat moet ik nu precies waar opgeven ? Want onder Video`s is wel informatie opgegeven over waar ze staan
Dat is echt DE ultiemefilms plugin voor Mediaportal.. Haalt zelf automatisch alle achtergrondjes, filmhoesjes en verhaaltjes van het internet. Daarbij rubriceert ie alles oko nog eens volledig automatisch.
Waarschijnlijk klik je op; Movies in StreamedMP. Dit is een verwijzing naar Movingpictures.. Wanneer je video's in Mediaportal hebt geconfigureerd moet je in StreamedMP dus ook naar Video's gaan, en niet naar Movies..
Ik denk dat je er met deze plugin wel uit gaat komen.. Zo niet, laat het ff weten!
Je moet MediaPortal Configuration openen, dan naar plugins en dan MP TV-Series, want ik denk dat je die nog moet instellen. Vandaar die foutmelding, zegt precies wat je moet doen. Je moet dus nog een map opgeven waar hij moet zoeken naar series.raymonvdm schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:22:
Duidelijke meldingMaar wat moet ik nu precies waar opgeven ? Want onder Video`s is wel informatie opgegeven over waar ze staan
En over het overzetten van de config, er is een plugin genaamd "BackupSettings". Hiermee kan je backupen en eventueel op een andere pc restoren. Maar ik denk dat je ook de databases wilt delen.. Dat moet je dan even in de wiki opzoeken
[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 15-01-2012 20:58 ]
Vandaag en gisteren VEEL zitten kloten aan me htpc en mediaportal....t begint steeds leuker te worden en beter te werken! Volgend weekend word t tijd om te kijken of ik readio streams kan gebruiken en hoe ik mijn audio probleempje op ga lossen:) Momenteel heb ik perfect geluid bij films en series maar in het menu van mediaportal hoor ik soms de klikjes niet. Ik heb mijn htpc aangesloten via SPDIF op mijn receiver en het lijkt wel of dat de connectie soms opgezet moet worden als er even geen geluid naar de avr gestuurd is. Als ik bv ga scrollen hoor ik de eerste 2 klikjes niet en daarna wel. Beetje een appart probleempje en niet erg storend of zo maar wil t wel opgelost zien:)
@Powermarcel, nogmaals bedankt voor je hulp vandaag!
@Powermarcel, nogmaals bedankt voor je hulp vandaag!
Ben voornemens om een tv tuner kaart van Digital devices aan te schaffen omdat ik niet nog eens zo'n los Anysee kastje wil. Heeft er iemand ervaring met de producten van Digital Devices?
Ik heb de MP TV-Series plugin al geconfigd hij staat ook op het (buro blad overigens) maar dit komt niet in Movies volgens mij want ik heb ook een apart menu Series en dat laat zien wat ik in de TV-Series plugin heb aangepastHaTe schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:57:
[...]
Je moet MediaPortal Configuration openen, dan naar plugins en dan MP TV-Series, want ik denk dat je die nog moet instellen. Vandaar die foutmelding, zegt precies wat je moet doen. Je moet dus nog een map opgeven waar hij moet zoeken naar series.
En over het overzetten van de config, er is een plugin genaamd "BackupSettings". Hiermee kan je backupen en eventueel op een andere pc restoren. Maar ik denk dat je ook de databases wilt delen.. Dat moet je dan even in de wiki opzoeken
Het delen van de database had ik inderdaad al gevonden maar dat moet je niet gebruiken als je twee machines tegelijk gebruikt in mijn geval dus niet nuttig.
Volgens mij werkt dit eigenlijk standaard. Het nadeel vind ik dat die dingen pci-e zijn en dus geen USB of Firewire zodat ze niet makelijk over te zetten zijn naar een systeem. Grote voordeel is wel dat ze al hardware matig aan card sharing doen.RvW71 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:39:
Ben voornemens om een tv tuner kaart van Digital devices aan te schaffen omdat ik niet nog eens zo'n los Anysee kastje wil. Heeft er iemand ervaring met de producten van Digital Devices?
Deze heb ik al geinstalleerd en zit volgens mij juist in StreamedMP voor de Movies maar ik had nog niet ontdekt dat MovingPictures aangepast moest wordenpowermarcel10 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:31:
[...]
Je kunt het beste deze plugin gebruiken: http://forum.team-mediapo...1-5-1-2-3-released-99017/
[ Voor 33% gewijzigd door raymonvdm op 16-01-2012 17:04 ]
En waarom zou je die 2 (of meer) machines (clients) niet tegelijk moeten gebruiken?raymonvdm schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:53:
[...]
[knip]
Het delen van de database had ik inderdaad al gevonden maar dat moet je niet gebruiken als je twee machines tegelijk gebruikt in mijn geval dus niet nuttig.
[knip]
Testing, one, two ...