Hallo mensen,
heb even de laatste berichten doorgelezen, en hier even wat tips en antwoorden.. Had geen zin om elk bericht te quoten, dus bekijk zelf even of jou antwoord er tussen staat!
Wat betreft de codecs: Zelf gebruik ik sinds een aantal weken de LAV decoders die meegeleverd worden met de laatste SAF6. (versie 6.03 is gister uitgekomen) Deze werken bij mij fantastisch. Beter dan welke decoder dan ook, en heb ze echt allemaal geprobeerd (ffdshow, powerdvd, microsoft DTV decoder, etc..) Zowel voor (HD)films als (HD)TV werken ze perfect. Zappen gaat snel, geen haperingen tijdens het zappen, en geen artifacts na een paar uur kijken. Verder gaat het vooruitspoelen van HD films in mediaportal met grote stappen stukken sneller. Helemaal super dus! Het enige waar je rekening mee moet houden is dat deze decoders geen hardware matige versnelling ondersteunen voor Ati/AMD videokaarten. Zelf heb ik heel toevallig zo'n Ati kaart, maar heb een vrij snelle processor (i3 2100) en die is gelukkig krachtig genoeg om alles te doen. (verbruik komt nooit boven de 25%) Mocht je deze decoders een kans willen geven, download dan de laatste SAF:
http://hobring.esero.net/saf/binary, open je Mediaportal configuratiescherm en selecteer OVERAL waar mogelijk is onder het tablad "Codecs and renderer" de LAV video EN audio decoders. Laat hier even weten of je net zo enthousiast bent als ik!
Het probleem dat Mediaportal niet beeldvullend is na een resume: Er schieten me zo 2 dingen te binnen:
-Staat de skin ingesteld op de goede resolutie? In bijvoorbeeld StreamedMP kan je dit aangeven. Ik kan kiezen tussen 1920*1080 en 720*1280. Wanneer je in windows gebruik maakt van 1920*1080 en mediaportal staat ingesteld op 720*1280 kan dit problemen geven. De voorkeur is om beide op dezelfde gewenste resolutie te zetten.
-Je kunt in Mediaportal configuratie aangeven op welk beeldscherm mediaportal moet starten. Ook al gebruik je 1 scherm, vink deze optie toch aan, en kijk of hij automatisch de goede resolutie detecteerd. (deze instelling is te vinden onder General -> Startup/Resume Settings -> Helemaal onderaan.
Dan even iets over Fortherecord... Ook al ondervind je problemen, blijf gerust versie 1.6.0.1 gebruiken en probeer hierbij uit te zoeken wat je problemen zijn. Teruggaan naar 1.6.0.0 heeft geen zin. Versie 1.6.0.1 is alleen maar stabieler. Terug gaan naar een oudere versie werkt dus alleen maar averechts. Natuurlijk kan je het proberen wanneer echt helemaal niks anders werkt, maar mijn ervaring met versie 1.6.0.1 is ontzettend goed. Fortherecord is, zeker icm een Anysee tuner vele malen stabieler dan met MP's tv-server. Ik had ontzettend veel rare foutmeldingen welke niet op te lossen waren met MP. (connection lost, freezes, channel scrambled, etc..) met fortherecord 1.6.0.1 nog praktisch geen enkel probleem ondervonden!! Werkt echt enorm stabiel, en doet niet onder voor een standaard losse decoder.. Dit is overgins geen reden om de TV-server van Mediaportal geen kans te geven. Voor sommigen werkt deze namelijk ook ontzettend goed, maar merk toch dat veel mensen die gebruik maken van een Anysee tuner tegen problemen aanlopen. Ik vermoed dat dit komt door MDAPI plugins welke
Mediaportal officieel niet ondersteund.
Mediaportal en vertalingen: Dit is zeker mogenlijk.. Ik heb in het verleden al heel wat plugins vertaald.. (ook is de iphone app; Couchpotato, welke als remote voor Mediaportal te gebruiken is, door mij vertaald, maar dat even terzijde;) Je gaat naar deze map: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\language Hier vind je van alle plugins (welke language support hebben) een map. In elke map staat standaard de engelstalige versie, en ook vaak die van andere talen. Mocht "nl.xml" of "strings_.nl" o.i.d. hier niet tussen staan, dan kan je deze zelf maken.. Open de Engelstalige versie, vertaal het gene dat tussen de "strings" staat, en sla het bestand op als "nl.xml" (soms verschilt de naam een beetje, zorg dat deze dezelfde indeling heeft als het origineel.) Kijk voor je één gaat maken wel eerst even op het forum of er niet al een andere Nederlander is (zoals ik) die er één heeft gemaakt.
Films mooi ordenen met plaatjes, verhaaltjes, achtergrondjes etc?? Moving pictures!!! Absoluut mijn favoriete plugin voor Mediaportal.. Gebruik deze ipv de ingebouwde video's plugin.. Werkt allemaal enorm simpel. Geef in de plugin aan welke map(pen) hij moet scannen naar filmbestanden, en de plugin haalt automatisch alle informatie van het web (en 99,999999% van de films worden gevonden, eigenlijk alles dat op IMDB of moviemeter staat kent hij) elke keer als je een film in de betreffende folder gooit zal MP deze automatisch ordenen, en in de juiste genre plaatsen. Je hoeft zelf helemaal niks te doen! Kijk ook even naar de plugin "IMDB+" Dit is een Scraper die de filminformatie voor movingpictures van het internet haalt (ook voor Moviemeter.nl) en wordt altijd automatisch bijgewerkt. De plugin zelf is nog niet in het Nederlands beschikbaar (wordt aan gewerkt) maar hij haalt de filminfo wel in het Nederlands van het web. Je moet er alleen voor zorgen dat het betreffende filmbestand een beetje op de daadwerkelijke titel van de film lijkt, maar vrijwel altijd pakt hij een gedownload bestand waarin allelei andere tekens en woorden (soms complete zinnen) zitten gewoon mee.. Wanneer je een dvdrip hebt met een map vol _TS bestanden kan je deze gewoon in een map zetten met de naam van de film.
De zapsnelheid: Ik las de tuto van Patrickker. Persoonlijk heb ik deze instellingen niet toegepast, en zap ook snel.. Schijnbaar zijn er meerdere mogenlijkheden om snel zappen te verbeteren.. Zelf heb ik eigenlijk nooit last gehad van traag zappen (sinds ik gebruik maak van de Anysee icm Acamd) maar toch even een aantal tips waarvan ik zeker weet dat ze iets opleveren:
-wanneer je gebruik maakt van 4TR: (singleseat setup; dus server en client op hetzelfde systeem) RTSP helemaal uitschakelen! Oftewel, alle vinkjes in de plugin "For The Record TV" uitschakelen..
-Probeer verschillende codecs (LAV, microsoft DTV, Cyberlink of ffdshow; ook in deze volgorde proberen)
-Gebruik voor een Anysee tuner driver 1.28s
-Zorg bovenal voor een schoon systeem.. Kijk of je harde schijf niet te vol is (hierdoor kan je timeshiften, en dus ook zappen traag worden), update windows en drivers, en installeer geen overbodige meuk. Zelf heb ik een gamepc om lekker te klooien enzo, maar mijn HTPC is altijd zo clean mogenlijk..
Dit was het weer even!
EDIT: En ik denk dat het wel even goed is om alle DVB-C gerelateerde vragen en opmerkingen voortaan te plaatsen in het daarvoor bedoelde topic!
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
[
Voor 4% gewijzigd door
powermarcel10 op 23-12-2011 16:59
]