Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:01

Tens

let me drink about it

powermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:23:
[...]

Graag gedaan.. Welke problemen ondervind je met de Anysee icm Mediaportal? Ik gebruik zelf ook een Anysee tuner (E30C plus) en heb geen enkel probleem meer..
Ben alweer een paar probleempjes verder, maar deze staan er nog:
(Heb een E30PS2 plus.)
Afstandsbediening: de bijgeleverde, en een harmony 555, beide een tergend langzaam muispijltje, en geen toestenbordpijltjes omhoog/omlaag functie.
De foutmelding: Geen kaart beschikbaar( zal de anysee software eraf gooien, en alleen drivers installeren)
Zo nu en dan een tien seconden freeze in de menu's
Tv server vindt de BBC, ITV en de 'lokalen' niet. (zal handmatig zoeken op de kanalen)
EPG werkt nog niet. (Opgelost)

Maar ik ga eerst zorgen dat ik de PC een internetverbinding bezorg op de plek waar hij nu staat, dat op en neer lopen met usb sticks en printjes heb ik onderhand genoeg van

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403948

Gewoon je laptop er naast zetten en via een kabeltje je draadloze netwerk delen doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:01

Tens

let me drink about it

Anoniem: 403948 schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:11:
Gewoon je laptop er naast zetten en via een kabeltje je draadloze netwerk delen doet wonderen ;)
Als je een laptop hebt idd. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

powermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:37:
[...]

splug.dll is erg achterhaald.. Lees mijn handleiding maar eens; dan moet het zeker goed komen..

https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl
Ik heb hem naar lang zoeken gevonden in dit topic... Misschien is het een goed idee om de firstpage van dit topic eens te editten en dit toe te voegen! Ik ga het vanavond proberen.

Edit:

Ik heb t voor elkaar, ik heb beeld in mediaportal dmv 4therecord.

Echter: het beeld is zeer instabiel, heb blokjes af en toe in t scherm. gekleurde balken. schermen die vast lopen etc. Op ned1 heb ik dat probleem overigens niet.

Edit2:
Op ned1 heb ik t na een tijdje ook :(

systeem:
Moederbord: Asus M4A785G HTPC
Processor: AMD Athlon II, X3 415e
Geheugen: 4GB corsair
Videokaart: Gigabyte ATI Radion HD5450 1gb
Hdds: WD 1TB 7200rpm / SSD Vertex EX2 60gb

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 19-12-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:32
Anoniem: 403948 schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:13:
[...]

Ik heb hem naar lang zoeken gevonden in dit topic... Misschien is het een goed idee om de firstpage van dit topic eens te editten en dit toe te voegen! Ik ga het vanavond proberen.

Edit:

Ik heb t voor elkaar, ik heb beeld in mediaportal dmv 4therecord.

Echter: het beeld is zeer instabiel, heb blokjes af en toe in t scherm. gekleurde balken. schermen die vast lopen etc. Op ned1 heb ik dat probleem overigens niet.

Edit2:
Op ned1 heb ik t na een tijdje ook :(

systeem:

[...]
Met n Anysee dus? Driver 1.28s gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je misschien een linkje voor mij ? :) Dan weet ik zeker dat ik de goede heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403948 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:03:
Heb je misschien een linkje voor mij ? :) Dan weet ik zeker dat ik de goede heb!
http://www.anyseedirect.e...n-plugins.html?download=8

staat gewoon op de site hor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik niet anders verwacht, maar er zijn bij anysee zoveel kleine revisies met bijna t zelfde nummer dat ik door t bomen t bos niet meer zie ;)

Edit: Lost dit overigens ook de problemen op die ik heb met het zappen? Zappen duurt ongeveer 6 a 7 seconden wat ik toch wel vrij lang vind in verhouding met de zapsnelheid in anysee viewer of WMC

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 20-12-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403948 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:16:
Dat had ik niet anders verwacht, maar er zijn bij anysee zoveel kleine revisies met bijna t zelfde nummer dat ik door t bomen t bos niet meer zie ;)

Edit: Lost dit overigens ook de problemen op die ik heb met het zappen? Zappen duurt ongeveer 6 a 7 seconden wat ik toch wel vrij lang vind in verhouding met de zapsnelheid in anysee viewer of WMC
dat weet ik niet, ik gebruik deze drivers en het zappen gaat vrij snel. 1 a 2 sec, powermarcel heeft hier ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruiken jullie ook beiden een anysee e30?

Edit: De driver verhelpt idd het geknipper en dergelijke, maar de zaptijd is nog altijd dramatisch :(

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 20-12-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403948 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:54:
Gebruiken jullie ook beiden een anysee e30?

Edit: De driver verhelpt idd het geknipper en dergelijke, maar de zaptijd is nog altijd dramatisch :(
yup, beide 1 tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik snap niet helemaal wat er dan bij mij mis gaat. Wat een drama invergelijking met de anysee viewer of wmc7 met zappen hier. T is niet vooruit te branden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403948 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:32:
Hmm, ik snap niet helemaal wat er dan bij mij mis gaat. Wat een drama invergelijking met de anysee viewer of wmc7 met zappen hier. T is niet vooruit te branden :(
heb je al wat in de logs gekeken? (c:\program data\team mediaportal\tv server\logs is het pad geloof ik) Wellicht dat je iets kunt zien waarom het 'hangt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ik morgenavond eens gaan doen als ik er weer mee bezig ben. Alles werkt prima met de driver die jullie aanraden, alleen is het soms tergend traag...

Edit:

Net een youtube filmpje van powermarcel10 gezien, en dat denk ik idd: dat is hoe het zou moeten zijn. Maar helaas is dat momenteel lang niet wat ik behaal. Ik denk dat ik morgen maar eens mijn pc een complete format geef. En t geheel nog eens stap voor stap bij langs loop en kijken of t dan beter gaat.

Misschien is t wel een idee om gewoon een complete image van een werkende htpc te maken zodat iedereen er van kan genieten. In mijn geval heb ik de zelfde hdd als marcel dus zou ik een eind moeten komen, haha.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 20-12-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:52
Gisteren ook weer met een verse install begonnen.
De handleiding van powermarcel gehanteerd:
Anysee driver 1.2.8s
ipv de 11.4 catalyst 11.12 gebruikt
For the record geinstalleerd
Mediaportal 1.2.1 geinstalleerd
Saf6 geinstalleerd (en overal gekozen voor ffdshow) en qua decoders ingesteld als in handleiding powermarcel.
Hierna nog in ffdshow master HD en true HD aangevinkt
Alles werkt perfect (ook geen hik meer in discovery HD, wellicht de 11.12 driver??) behalve de zapsnelheid.

Nu dus kijken wat we daar aan kunnen doen.....

edit:
1 klein probleempje.
Als de pc uit standby komt staat mijn bureaublad mooi op 1920*1080 maar mediaportal niet.
Deze moet ik dan herstarten om beeldvullend te worden.
Met media center had ik eenzelfde probleem alleen was dan ook mijn bureaublad niet goed en moest ik de pc herstarten. Mediaportal werkt dus beter maar nog niet 100%. Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

[ Voor 48% gewijzigd door rsvmark op 21-12-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:23:
Gisteren ook weer met een verse install begonnen.

...behalve de zapsnelheid....

Nu dus kijken wat we daar aan kunnen doen.....
Kijk, nog iemand met het zelfde probleem...
Ik vraag mezelf toch ernstig af waarom ik niet vergelijkbare zapsnelheden haal als powermarcel in zijn youtube filmpje haalt... Zo veel slechter zijn mijn specs toch niet dat er een ruime 6 seconden seconden verschil in zapsnelheid zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:44
edit:
1 klein probleempje.
Als de pc uit standby komt staat mijn bureaublad mooi op 1920*1080 maar mediaportal niet.
Met media center had ik eenzelfde probleem alleen was dan ook mijn bureaublad niet goed en moest ik de pc herstarten. Mediaportal werkt dus beter maar nog niet 100%. Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
Ik heb hetzelfde probleem met een op een nvidia gpu gebaseerde htpc.
Bij mij komt het alleen voor als ik de tv later aan zet als mijn htpc, soms springt hij nog wel naar 1080p maar meestal blijft het een klein scherm. Het is net alsof windows 7 eerst naar een default resolutie switched en pas daarna naar 1080p, mediaportal lijkt dit niet goed op te pikken. met vista deed dit probleem zich nooit voor.
Zet ik eerst de tv aan en dan pas de htpc gaat hij altijd netjes fullscreen.

Inmiddels staat bij mij de setting aan dat mediaportal even moet herstarten na het terugkomen uit standby en dan heb ik sowieso geen last meer van het probleem. Die herstart zorgt er ook voor dat de MyAnime2 plugin die ik gebruik beter functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Slamdance schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:24:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met een op een nvidia gpu gebaseerde htpc.
Bij mij komt het alleen voor als ik de tv later aan zet als mijn htpc, soms springt hij nog wel naar 1080p maar meestal blijft het een klein scherm. Het is net alsof windows 7 eerst naar een default resolutie switched en pas daarna naar 1080p, mediaportal lijkt dit niet goed op te pikken. met vista deed dit probleem zich nooit voor.
Zet ik eerst de tv aan en dan pas de htpc gaat hij altijd netjes fullscreen.

Inmiddels staat bij mij de setting aan dat mediaportal even moet herstarten na het terugkomen uit standby en dan heb ik sowieso geen last meer van het probleem. Die herstart zorgt er ook voor dat de MyAnime2 plugin die ik gebruik beter functioneert.
Klopt, zo heb ik het nu ook opgelost. Zou alleen mooi zijn als dat niet nodig zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
[b]rsvmark schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:23:1 klein probleempje.
Dit al eens bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:21

1 klein probleempje.
ik had hetzelfde probleem, de oplossing die bij mij werkt werd in het HTPC-topic gegeven: stefanroelofs in "[BBG aanschaf] HTPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou graag een zip file met 4therecord 1.6.0.0 ontvangen van iemand, ik heb t nogmaals geprobeerd met 1.6.0.1 en de zap snelheden zijn traag :(

Edit: na een lange tijd zoeken toch gevonden... Dat was dus ook niet de boosdoener.

Welk operating system gebruiken jullie?

Eventueel zou ik zelfs wel graag een 1 op 1 copy van jullie anysee en mediaportal mappen willen.
Ik zou wel eens testen of ik de oorzaak daarmee kan vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 22-12-2011 15:27 ]

Bump topic: Zap snelheid probleem opgelost, ik ga morgen even een howto schrijven.

Zappen is nu binnen 2 sec max, binnen 1 seconden voor kanalen die in de zelfde frequentie range zitten bij ziggo :)

Vraagje tusssendoor: kan je in media portal ook zelf aanpassingen maken in de language files? ik zie namelijk nogal kinderlijk vertaalde stukjes als ik hem in t nederlands instel...

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 22-12-2011 22:44 ]

Anoniem: 403948 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:19:
Bump topic: Zap snelheid probleem opgelost, ik ga morgen even een howto schrijven.

Zappen is nu binnen 2 sec max, binnen 1 seconden voor kanalen die in de zelfde frequentie range zitten bij ziggo :)

Vraagje tusssendoor: kan je in media portal ook zelf aanpassingen maken in de language files? ik zie namelijk nogal kinderlijk vertaalde stukjes als ik hem in t nederlands instel...
kijk, goed bezig!

qua vertalingen , geen idee.

Ik heb m'n installatie vandaag weer omgezet naar 4TR (zat op TV server), kan nu goed opnemen en tv kijken en afwisselen. Even stabiliteit beoordelen.

K blijf alleen met het probleem zitten dat HD zenders na 10 min beginnen te haperen. Maakt geen drol uit welke codecs (SAF4, 5 en nu weer laatste van 6, powerdvd, ffdshow, microsoft dtv) alles wel geprobeerd.

1080p films werkelijk geen probleem. Ten tijde van de haperingen is geen van de 4 cores zwaar belast. gemiddeld schommelt het tussen de 10 en 30 %, timebuffer kan het ook bijna niet zijn, loopt op een 7200rpm schijf welke alleen voor de timebuffer wordt gebruikt (heb het ook over m'n primaire SSD laten lopen, maar zelfde effect).

als iemand nog een idee heeft?

Hmm ik heb zelf nauwelijks ervaring met dergelijke dingen dus kan je helaas niet helpen...

Ik was overigens net aan t spelen met mediaportal en krijg iets nog niet voor elkaar.
Ik selecteer een map waar mijn dvd's in staan. Maar als ik dan op video's klik moet ik zelf ook echt de menu structuur door en naar de map gaan waar de video_ts bestanden staan.

Kan ik ook de map laten scannen door mediaportal en automatisch een database met films laten genereren ? Dit werkt wel maar is niet echt heel erg mooi. Ik zou t liefste gewoon door de covers heen kunnen bladeren :)

Edit: ik zie op mediaportal wel hele mooie screens hiervan dus het is mogelijk, ik heb ingesteld dat ik een database wil genereren in de config, mapjes aangegeven etc. Maar de album art en beschrijving en dergelijke zoals ik hier zie vind ik absoluut niet... Iemand tips hoe dit moet? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 22-12-2011 23:14 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Daar moet je een plugin voor installeren. Bijvoorbeeld Moving Pictures. Die gebruik ik bv. Werkt simpel. Beetje spelen met hoe snel de plugin een film herkent (hoeveel procent match de naam van het bestand is met de film). Ik heb zelf in gesteld staan dat ie meer waarde hecht aan de naam van de map waar je bestanden in staan.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand toevallig ervaring met hetzelfde probleem als ik met MP.

Ik heb 'opeens' het probleem dat ik geen geluid meer heb in mediaportal menu, geen geluid meer bij video's (bijvb een nederlandse serie in stereo). Maar wel geluid heb als ik een film op start via My Movies met DTS/5.1.

In windows heb ik wel gewoon geluid (stereo).

Ik snap er helemaal niets van. Ik draai SAF6.0 (ook reeds voor het probleem ontstond) en Windows 7. Ik heb er al maanden niets meer aan gedaan (don't try to fix it if it aint broken...). En nu sinds een week dit probleem.

Mensen met suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het kunnen zijn dat je volume-regeling onder MediaPortal te laag of uit staat? Bij DTS audio e.d. zal deze er niet toe doen maar bij TV-series en sommige andere media kan ik wel het volume regelen met de afstandsbediening. Daarmee wordt ook het volume van de menu-klik van MePo geregeld bij mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Mystikal

It never hurts to help!

Bingo! Werkt weer, shift + teken in mepo menu. Geluid in mepo stond wel max? :?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 403948 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:19:

Ben toch wel heel benieuwd hoe je de zapsnelheid verbeterd hebt!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Ik heb me hptc opnieuw geinstalleerd. Op zich werk alles aardig op een paar puntjes na.

Ik heb windows 7, saf 5 en mediaportal met streamedMP geinstalleerd. Alles volgens de manuals op de saf site ingesteld maar het beeld bij HD films is nu erg donker. Stukken in de schaduw zijn totaal niet te kijken. Iemand enig idee hoe dit kan?

Daarnaast heb ik me htpc middels een optische kabel aangesloten op me reciever en het geluid klopt niet helemaal. Als ik in mediaportal zit en met me remote door me films aan het skippen ben hoor je bij elke klik een geluidje. Dit geluidje hoor ik de eerste keer niet en daarna half. vervolgens klinkt het goed tot ik even weer geen klik heb gedaan. Lijkt wel of er dan opnieuw connectie gemaakt moet worden of zo. Ik kan me vaag herrineren dak dit 3 jaar geleden ook gehad heb en dat dat een optie is die je ergens aan kunt zetten. Iemand suggesties waar?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:25:
[...]

Ben toch wel heel benieuwd hoe je de zapsnelheid verbeterd hebt!!!!!!!
Nou dan bij deze een duidelijke toelichting...

What to do:

Ga naar apparaat beheer/device manager.
Zoek je anysee viewer op, Uninstall/Verwijder de drivers.
Trek de usb kabel er even uit, steek hem er weer in.
Je zult zien dat hij nu zelf een ander type drivers inlaad dan via de installer van anysee geselecteerd worden...

Daarna:
Ga naar het mediaportal configuratie scherm, bij de plugins zoek je de 4therecord plugin op.
Klik er met de rechter muisknop op. Kies hier voor configuratie.
Haal het vinkje wel in het selectie hokje bij Prefer RTPS streaming for live TV.
Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/mediaportal-plugins-47/91404d1319796917-hibernate-mediaportal-1-2-1-fortherecord-1-6-0-1-sshot-6.jpg
Typ tevens bij de server localhost in ipv 127.0.0.1, dit werkt net iets sneller.

Ga daarna in die zelfde configuratie (in expert modus!) naar GUI. Klik op onscreen display

Afbeeldingslocatie: http://wiki.team-mediaportal.com/@api/deki/files/1153/=OSD.png

Zet de Zap Delay op 0.
De Zap timeout heb ik op 1 seconden gezet zodat ik heel snel door kan zappen. Werkt nu dus allemaal prima. :)

Tevens heb ik CNO service uitstaan.
Nu werkt alles super snel bij mij, ik hoop dat jullie die zelfde snelheden hiermee gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 22:00

HaTe

haat niet

MediaPortal 1.2.2 is vrijgegeven!
Partial Changelog:

3772 - Weather plugin unable to get data
Sadly the Weather Channel disabled the free access to their API. This means that MediaPortal (among many other free applications) is no longer able to get data. Unfortunately there is no quick fix for this problem which we could add into an 1.2.x hotfix. A complete rework of the weather plugin is planned for 1.3.0.
In the meantime, there are other weather plugins available in our Repository. World Weather and BBC Weather seem to be good choices.
3746 - DaemonTools won't unmount an iso file and crash MediaPortal
3760 - Playback of Multi File Cue Sheets starts at wrong position
3740 - #play.next.duration in wrong format
3775 - WindowPluginBase incorrectly sets GuiProperties when it is not the ActiveWindow
3752 - Cyberlink PDVD (DXVA/HAM/SW) codec version 10/11 are not available in codec configuration
3711 - Watchdog does not restore taskbar after a crash of MediaPortal
3684 - Fixed logging which would write the users database connection login details into the error.log in case of an unavailable SQL-Server
3713 - TV-Server tries to tune a channel, even if it knows that it is unavailable
3372 - it is not possible to resume playback of recorded radio
3683 - TV Guide does not always display correctly if there are multiple channel groups

[ Voor 92% gewijzigd door HaTe op 23-12-2011 14:50 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo mensen,

heb even de laatste berichten doorgelezen, en hier even wat tips en antwoorden.. Had geen zin om elk bericht te quoten, dus bekijk zelf even of jou antwoord er tussen staat! ;)

Wat betreft de codecs: Zelf gebruik ik sinds een aantal weken de LAV decoders die meegeleverd worden met de laatste SAF6. (versie 6.03 is gister uitgekomen) Deze werken bij mij fantastisch. Beter dan welke decoder dan ook, en heb ze echt allemaal geprobeerd (ffdshow, powerdvd, microsoft DTV decoder, etc..) Zowel voor (HD)films als (HD)TV werken ze perfect. Zappen gaat snel, geen haperingen tijdens het zappen, en geen artifacts na een paar uur kijken. Verder gaat het vooruitspoelen van HD films in mediaportal met grote stappen stukken sneller. Helemaal super dus! Het enige waar je rekening mee moet houden is dat deze decoders geen hardware matige versnelling ondersteunen voor Ati/AMD videokaarten. Zelf heb ik heel toevallig zo'n Ati kaart, maar heb een vrij snelle processor (i3 2100) en die is gelukkig krachtig genoeg om alles te doen. (verbruik komt nooit boven de 25%) Mocht je deze decoders een kans willen geven, download dan de laatste SAF: http://hobring.esero.net/saf/binary, open je Mediaportal configuratiescherm en selecteer OVERAL waar mogelijk is onder het tablad "Codecs and renderer" de LAV video EN audio decoders. Laat hier even weten of je net zo enthousiast bent als ik!

Het probleem dat Mediaportal niet beeldvullend is na een resume: Er schieten me zo 2 dingen te binnen:
-Staat de skin ingesteld op de goede resolutie? In bijvoorbeeld StreamedMP kan je dit aangeven. Ik kan kiezen tussen 1920*1080 en 720*1280. Wanneer je in windows gebruik maakt van 1920*1080 en mediaportal staat ingesteld op 720*1280 kan dit problemen geven. De voorkeur is om beide op dezelfde gewenste resolutie te zetten.
-Je kunt in Mediaportal configuratie aangeven op welk beeldscherm mediaportal moet starten. Ook al gebruik je 1 scherm, vink deze optie toch aan, en kijk of hij automatisch de goede resolutie detecteerd. (deze instelling is te vinden onder General -> Startup/Resume Settings -> Helemaal onderaan.

Dan even iets over Fortherecord... Ook al ondervind je problemen, blijf gerust versie 1.6.0.1 gebruiken en probeer hierbij uit te zoeken wat je problemen zijn. Teruggaan naar 1.6.0.0 heeft geen zin. Versie 1.6.0.1 is alleen maar stabieler. Terug gaan naar een oudere versie werkt dus alleen maar averechts. Natuurlijk kan je het proberen wanneer echt helemaal niks anders werkt, maar mijn ervaring met versie 1.6.0.1 is ontzettend goed. Fortherecord is, zeker icm een Anysee tuner vele malen stabieler dan met MP's tv-server. Ik had ontzettend veel rare foutmeldingen welke niet op te lossen waren met MP. (connection lost, freezes, channel scrambled, etc..) met fortherecord 1.6.0.1 nog praktisch geen enkel probleem ondervonden!! Werkt echt enorm stabiel, en doet niet onder voor een standaard losse decoder.. Dit is overgins geen reden om de TV-server van Mediaportal geen kans te geven. Voor sommigen werkt deze namelijk ook ontzettend goed, maar merk toch dat veel mensen die gebruik maken van een Anysee tuner tegen problemen aanlopen. Ik vermoed dat dit komt door MDAPI plugins welke Mediaportal officieel niet ondersteund.

Mediaportal en vertalingen: Dit is zeker mogenlijk.. Ik heb in het verleden al heel wat plugins vertaald.. (ook is de iphone app; Couchpotato, welke als remote voor Mediaportal te gebruiken is, door mij vertaald, maar dat even terzijde;) Je gaat naar deze map: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\language Hier vind je van alle plugins (welke language support hebben) een map. In elke map staat standaard de engelstalige versie, en ook vaak die van andere talen. Mocht "nl.xml" of "strings_.nl" o.i.d. hier niet tussen staan, dan kan je deze zelf maken.. Open de Engelstalige versie, vertaal het gene dat tussen de "strings" staat, en sla het bestand op als "nl.xml" (soms verschilt de naam een beetje, zorg dat deze dezelfde indeling heeft als het origineel.) Kijk voor je één gaat maken wel eerst even op het forum of er niet al een andere Nederlander is (zoals ik) die er één heeft gemaakt.

Films mooi ordenen met plaatjes, verhaaltjes, achtergrondjes etc?? Moving pictures!!! Absoluut mijn favoriete plugin voor Mediaportal.. Gebruik deze ipv de ingebouwde video's plugin.. Werkt allemaal enorm simpel. Geef in de plugin aan welke map(pen) hij moet scannen naar filmbestanden, en de plugin haalt automatisch alle informatie van het web (en 99,999999% van de films worden gevonden, eigenlijk alles dat op IMDB of moviemeter staat kent hij) elke keer als je een film in de betreffende folder gooit zal MP deze automatisch ordenen, en in de juiste genre plaatsen. Je hoeft zelf helemaal niks te doen! Kijk ook even naar de plugin "IMDB+" Dit is een Scraper die de filminformatie voor movingpictures van het internet haalt (ook voor Moviemeter.nl) en wordt altijd automatisch bijgewerkt. De plugin zelf is nog niet in het Nederlands beschikbaar (wordt aan gewerkt) maar hij haalt de filminfo wel in het Nederlands van het web. Je moet er alleen voor zorgen dat het betreffende filmbestand een beetje op de daadwerkelijke titel van de film lijkt, maar vrijwel altijd pakt hij een gedownload bestand waarin allelei andere tekens en woorden (soms complete zinnen) zitten gewoon mee.. Wanneer je een dvdrip hebt met een map vol _TS bestanden kan je deze gewoon in een map zetten met de naam van de film.

De zapsnelheid: Ik las de tuto van Patrickker. Persoonlijk heb ik deze instellingen niet toegepast, en zap ook snel.. Schijnbaar zijn er meerdere mogenlijkheden om snel zappen te verbeteren.. Zelf heb ik eigenlijk nooit last gehad van traag zappen (sinds ik gebruik maak van de Anysee icm Acamd) maar toch even een aantal tips waarvan ik zeker weet dat ze iets opleveren:

-wanneer je gebruik maakt van 4TR: (singleseat setup; dus server en client op hetzelfde systeem) RTSP helemaal uitschakelen! Oftewel, alle vinkjes in de plugin "For The Record TV" uitschakelen..

-Probeer verschillende codecs (LAV, microsoft DTV, Cyberlink of ffdshow; ook in deze volgorde proberen)

-Gebruik voor een Anysee tuner driver 1.28s

-Zorg bovenal voor een schoon systeem.. Kijk of je harde schijf niet te vol is (hierdoor kan je timeshiften, en dus ook zappen traag worden), update windows en drivers, en installeer geen overbodige meuk. Zelf heb ik een gamepc om lekker te klooien enzo, maar mijn HTPC is altijd zo clean mogenlijk..

Dit was het weer even!

EDIT: En ik denk dat het wel even goed is om alle DVB-C gerelateerde vragen en opmerkingen voortaan te plaatsen in het daarvoor bedoelde topic! :) \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 23-12-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje Marcel! Ga er mee aan de gang. Met welke plugins heb je overigens die games toegevoegd zoals in je youtube filmpje te zien is? Dat zou ik ook graag willen gebruiken :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:21
powermarcel10 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:16:
Het probleem dat Mediaportal niet beeldvullend is na een resume: Er schieten me zo 2 dingen te binnen:
Het probleem is dat Win7 terugschakelt naar een lage resolutie als de TV/receiver uit gaat, en weer terugschakelt naar 1080p als de TV/receiver weer aan gaat. MediaPortal zou automagisch ook weer naar 1080p moeten gaan, maar doet dat niet (is erkend als "fout"in MP).

De oplossing is gelinkt in de post van jobr:
In dat topic worden 2 mogelijke oplossingen genoemd:
  • via VNC de resolutie aanpassen naar 1080i als de TV uitstaat
  • in de registry aanpassingen maken
Ik heb de eerste geprobeerd, en dat werkt perfect. Link naar de bewuste post hier. Voor de compleetheid staat de registry hack hier.

[ Voor 0% gewijzigd door BoardCrusher op 23-12-2011 19:11 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer je gebruik maakt van 4TR en je installeert 1.2.2 krijg je een foutmelding bij het starten van MediaPortal, namelijk dat TV Client versie 1.2.1 geinstalleerd is en dat hij 1.2.2 verwacht.

Als je nu gewoon 4TR verwijderd van het systeem en aan het einde van de deinstallatie kiest voor het behouden van de gegevens, je doet vervolgens een reinstall van 4TR (accepteert de melding dat 1.2.2 niet ondersteund is) dan werkt alles weer.

Bij jou ook gelukt Powermarcel10? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu vrijwel alles werkend over hier zoals ik t graag zou willen. Ik loop alleen nog tegen 2 dingen aan:

Mijn MCE afstandsbediening werkt niet volledig. (ik heb hem in geleerd op mijn philips touchscreen IR remote, en ook daarop t zelfde probleem, maarja logisch met de zelfde IR codes...)
Ik heb een antec fusion kast met MCE afstandsbediening er bij. Bijna alle knoppen werken, behalve de channel up, channel down toesten en de back toets(die t zelfde zou moeten doen als de escape knop als je t toetsenbord in mediaportal gebruikt.)

Ook heb ik het display nog niet goed aan de praat. Dit wil nog niet lukken, als ik de display plugin configureer licht alles op t display op, maar zinnig informatie verschijnt er niet op.
Het is een display uit mijn antec fusion kast (soundgraph display)

Iemand tips ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403948 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:00:
Ik heb nu vrijwel alles werkend over hier zoals ik t graag zou willen. Ik loop alleen nog tegen 2 dingen aan:

Mijn MCE afstandsbediening werkt niet volledig. (ik heb hem in geleerd op mijn philips touchscreen IR remote, en ook daarop t zelfde probleem, maarja logisch met de zelfde IR codes...)
Ik heb een antec fusion kast met MCE afstandsbediening er bij. Bijna alle knoppen werken, behalve de channel up, channel down toesten en de back toets(die t zelfde zou moeten doen als de escape knop als je t toetsenbord in mediaportal gebruikt.)

Ook heb ik het display nog niet goed aan de praat. Dit wil nog niet lukken, als ik de display plugin configureer licht alles op t display op, maar zinnig informatie verschijnt er niet op.
Het is een display uit mijn antec fusion kast (soundgraph display)

Iemand tips ? :)
Voor die afstandbediening, misschien heel stom, maar heb je bij mediaportal opties bij remote aangevinkt, use mce remote / keyboard?

als je dat niet doet dan werkt een deel wel, maar niet alles inderdaad.

--

voor die display heb ik niet zo veel verstand van, weet wel dat er verschillende plugins voor zijn, misschien op zoek naar een andere plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34
1 klein probleempje.
Eventueel zou je MCE Standby Tool ook kunnen proberen, die heeft een optie om MP te stoppen bij het in standby gaan en 'm (evt met vertraging) weer te starten bij het eruit komen, misschien dat dit ook helpt voor jullie probleem.

[ Voor 42% gewijzigd door Nielson op 23-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:06:
[...]
Voor die afstandbediening, misschien heel stom, maar heb je bij mediaportal opties bij remote aangevinkt, use mce remote / keyboard?
Staat aan, ook wat aan de mapping geprobeerd te prutsen, maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Anoniem: 403948 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:07:
Dankje Marcel! Ga er mee aan de gang. Met welke plugins heb je overigens die games toegevoegd zoals in je youtube filmpje te zien is? Dat zou ik ook graag willen gebruiken :)

Alvast bedankt
Dat is de plugin; Myemulators.. Is hier te downloaden: http://forum.team-mediapo...nother-new-version-96787/

Download dan de versie voor MP 1.2

[ Voor 47% gewijzigd door powermarcel10 op 24-12-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:59:
[...]
Wanneer je gebruik maakt van 4TR en je installeert 1.2.2 krijg je een foutmelding bij het starten van MediaPortal, namelijk dat TV Client versie 1.2.1 geinstalleerd is en dat hij 1.2.2 verwacht.

Als je nu gewoon 4TR verwijderd van het systeem en aan het einde van de deinstallatie kiest voor het behouden van de gegevens, je doet vervolgens een reinstall van 4TR (accepteert de melding dat 1.2.2 niet ondersteund is) dan werkt alles weer.

Bij jou ook gelukt Powermarcel10? :)
TV kijken werkte na de update nog wel gewoon, en kreeg ook geen meldingen bij het starten van Mediaportal.. Echter wel bij het opstarten van het configuratiescherm van MP.. Jij waarschijnlijk ook? De oplossing is om de tv plugin tijdelijk even te verwijderen.. (tv kijken lukt ook prima zonder deze plugin hoe vreemd dat ook moge klinken) Je kunt dus alleen tijdelijk even niks veranderen in je tv instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21
MediaPortal 1.2.2 is eindelijk uit!

Meuktracker: meuk: MediaPortal 1.2.2

Download: http://sourceforge.net/pr..._1.2.2_FINAL.exe/download

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Kijk eens 12 posts boven je :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Mooi bericht. :) Ik was gewoon enthousiast dat de update er eindelijk was.

Net even de update gedaan en onderhoud aan MediaPortal gepleegd. WorldWeather geinstalleerd. Weet iemand waar je je (Google) WorldWeather city code vandaan moet halen? Iemand ook nog goede tips voor de Weather images en een sterrenkaart voor Nederland (ik kom veel Duitse websites tegen)?

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 24-12-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvW71
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
@powermarcel
Powermarcel, je had al eens eerder je config files voor streamedMP online gezet. De link werkt alleen niet meer. Zou je dit nog eesn kunnen doen. Ben nu namelijk aan de hand van je showcase video op youtube het systeem zover mogelijk aan het nabouwen. Het zou me enorm helpen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:18:
[...]

TV kijken werkte na de update nog wel gewoon, en kreeg ook geen meldingen bij het starten van Mediaportal.. Echter wel bij het opstarten van het configuratiescherm van MP.. Jij waarschijnlijk ook? De oplossing is om de tv plugin tijdelijk even te verwijderen.. (tv kijken lukt ook prima zonder deze plugin hoe vreemd dat ook moge klinken) Je kunt dus alleen tijdelijk even niks veranderen in je tv instellingen..
oh, bij mij wilde mediaportal gewoon niet opstarten. Direct deze melding. Ach, even verwijderen en installeren.. draait weer prima.

Ff wat anders weer,

ik heb nu ook SAF6.03 (best lastig downloaden als allen 6.02 der nog op staat), levert geen verbetering in m'n HD zenders.

Denk ook niet dat het daar in zit, jij had al een keer aangegeven met die TSReader.ax, heb daar nu dieper naar gekeken en heb daar gewoon kennelijk problemen mee. Echter, wleke ik ook gebruik welke gepost is, geen van alle werkt goed.

Ik heb nu besloten om gewoon de HD zenders niet te tonen en het forum in de gate te houden. Wellicht over een tijdje mediaportal 1.1.3 een keer gebruiken ipv 1.2.2, kijken of het daar beter mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:14:
[...]

Mooi bericht. :) Ik was gewoon enthousiast dat de update er eindelijk was.

Net even de update gedaan en onderhoud aan MediaPortal gepleegd. WorldWeather geinstalleerd. Weet iemand waar je je (Google) WorldWeather city code vandaan moet halen? Iemand ook nog goede tips voor de Weather images en een sterrenkaart voor Nederland (ik kom veel Duitse websites tegen)?
City Code heb je niet nodig, ik heb gewoon Utrecht ingevuld bij Plaatsnaam en dat wordt gevonden. Ben echter ook op zoek naar mooie kaarten. Dat was bij de vorige plugin wel beter geregeld.
1.3.0 gaan ze dat weer aanpakken geloof ik, ze hadden nu niet de tijd om hiermee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Mijn config van WorldWeather momenteel:
CityCode: NLXX0023
TimezoneLongitude: 6,9166667
TimezoneLatitude: 52,3166667
ImageSatelliteURL: http://crap.ksya.net/weatherimages/satellite.gif (deze heb ik op mijn server staan, en maak ik 4x per uur aan via buienradar. Dit als workaround voor niet dynamische plaatjes.
ImageTemperatureURL: http://knmi.nl/actueel/images/tempgmt.png
ImageUVIndexURL: http://temis.nl/uvradiation/UVI/uvief0_e.gif
ImageWindURL: http://www.knmi.nl/actueel/images/windbftgmt.png
ImagePrecipitationURL: http://knmi.nl/neerslagra..._recente_radarloop451.gif
StarrySkyURL: http://www.astronomie.de/Images/Himmelaktuell/obssky1.gif
ImageHumidityURL: http://icons-ak.wunderground.com/data/640x480/2xeu_rh.gif

Met de laatste nightly, 0.3.3. Als je Avalon gebruikt, vergeet dan niet om de aangepaste skin files te downloaden: http://forum.team-mediaportal.com/821567-post63.html

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 24-12-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HaTe schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:07:
ImageSatelliteURL: http://crap.ksya.net/weatherimages/satellite.gif (deze heb ik op mijn server staan, en maak ik 4x per uur aan via buienradar. Dit als workaround voor niet dynamische plaatjes.

Met de laatste nightly, 0.3.3. Als je Avalon gebruikt, vergeet dan niet om de aangepaste skin files te downloaden: http://forum.team-mediaportal.com/821567-post63.html
Bedankt! Die ga ik even proberen.. Weet jij toevallig ook nog een goede webcam stream? Dat is sinds de laatste beta versie ook mogenlijk namelijk.. :)

@ Sa1: Wat zijn op dit moment nog jou problemen met HD tv? Traag zappen ofzo? Moet toch voor elkaar te krijgen zijn.. Bij mij werken HD zenders even goed als SD zenders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Vraagje. Dat fullscreen probleem is dat alleen bij windows 7 of ook bij XP? Anders ga ik snel terug naar XP want ik erger me er de pleuris aan. Heb die registry geprobeert maar ook dat werkt niet:S

Correctie. Heb net wat updates geinstalleerd, htpc opnieuw gestart en het nogmaals getracht en het lijkt nu te werken. Even afkloppen maar tot dusver ziet t er beter uit dan gisteren.

[ Voor 32% gewijzigd door boomr op 24-12-2011 14:33 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
RvW71 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:30:
@powermarcel
Powermarcel, je had al eens eerder je config files voor streamedMP online gezet. De link werkt alleen niet meer. Zou je dit nog eesn kunnen doen. Ben nu namelijk aan de hand van je showcase video op youtube het systeem zover mogelijk aan het nabouwen. Het zou me enorm helpen.
Thanks!
Geen probleem, ga ik zo even voor je doen.. Ga strx ook even een nieuwe video maken en online zetten.. Sinds de vorige video is er namelijk weer een hoop gebeurd wat ik jullie niet wil onthouden.. Behvale Youtube wil ik er eigenlijk ook even eentje als torrent online zetten.. Om het filmpje op youtube te zetten moet het bestand dusdanig gecomprimeerd worden dat er weinig van de beeldkwaliteit over blijft.. Met een groot bestand als torrent kan iedereen even een goed idee krijgen..

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:07:
[...]

Bedankt! Die ga ik even proberen.. Weet jij toevallig ook nog een goede webcam stream? Dat is sinds de laatste beta versie ook mogenlijk namelijk.. :)

@ Sa1: Wat zijn op dit moment nog jou problemen met HD tv? Traag zappen ofzo? Moet toch voor elkaar te krijgen zijn.. Bij mij werken HD zenders even goed als SD zenders..
Zappen gaat super, die instellingen van die andere gast hier ook even doorgevoerd wat nog iets verbetering gaf.

M'n problemen zijn dat als ik een HD zender op zet dat het begint te haperen. Soms pas na een minuut soms direct.

Als ik in m'n TSReader.log ga kijken kom ik heeeeel veel van de volgende meldingen tegen (c:\program data\team mediaportal\mediaportal\logs\):

Dit is tijdens Discovery HD showcase:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
24-12-2011 14:06:35.289 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2551
24-12-2011 14:06:35.932 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2567
24-12-2011 14:06:36.590 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2583
24-12-2011 14:06:37.239 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2599
24-12-2011 14:06:37.854 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2615
24-12-2011 14:06:38.512 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2631
24-12-2011 14:06:39.166 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2647
24-12-2011 14:06:39.793 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2663
24-12-2011 14:06:40.413 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2679
24-12-2011 14:06:41.068 [1f28]vid:Timestamp discontinuity, TsDiff 680.000 ms, TsMeanDiff 40.000 ms, samples 2695

Bij SD zenders heb ik deze meldingen niet. De haperingen beginnen ook pas als deze meldingen beginnen te komen. Als ik een HD zender kijk en het gaat goed, krijg ik wel andere meldingen, deze gaan vanzelf over op deze discontinity meldingen.

Op het volgende forum: http://forum.team-mediapo...pment-102693/index19.html zijn ze der mee bezig. Der zijn ook al 39 verschillende tsreader.ax op het forum geplaatst, echter de laatste (39) werkt bij mij voor geen cent. Ik moet nog een paar dingen proberen welke daar staan (o.a. Dshowhelper 0.92), maar weet nog niet precies wat het is / wat het doet.

1080p MKV's en andere 1080p bestanden gaan zonder problemen. SAF4, 5 en verschillende smaken van 6 geprobeerd. Verder heb ik voglens mij alle codecs combinaties geprobeerd welke der zijn (microsoft DTV, ffdshow, LAV, PowerDVD enz).

Mocht je een hint hebben, graag! :) die service waar jij het over had, die heb ik niet (geen msn op de htpc staan).

Helaas heb ik voorlopig even geen tijd om verder te spelen. Ga 't kerst weekend weg.. dus dat is nu eigenlijk :)

fijne dagen alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 24-12-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hmmm, vage shit Sa1!

-Weet je zeker dat je genoeg en goed genoeg signaal binnen krijgt? Zit er een goede kabel tussen je aansluiting in de muur en je Anysee? En is deze niet te lang?

-Ik gebruik momenteel weer de originele TSreader.. Merkte niet erg veel verschil met die getweakte exemplaren..

-Heb je RTSP uitstaan?

-LAV codecs al geprbeerd?

-Al even getest of de HD kanalen wel goed werken met bijvoorbeeld windows mediacenter of Anysee viewer?

-Heb je toevallig "Allow EPG grabbing on recordings & live TV" aanstaan? Schakel dit even uit..

Maak je trouwens ook gebruik van xmltv? Doe ik sinds kort wel.. Werkt echt super.. Voor de meeste zenders krijg ik daardoor de epg voor 7 dagen binnen ipv 1 of 2.. Heb het allemala nu zo ingesteld dat hij via windows taakplanner 's middags om 3 uur EPG gaat grabben en dat alles geminimalliseerd op de achtergrond gebeurd.. Was even werk om alles in te stellen, maar werkt nu uitstekend! :)

Misschien is dit allemaal al eens voorbij gekomen hoor, maar schoot me zo even te binnen.. Zal nog even nadenken of ik nog andere suggesties weet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hier is mijn StreamedMP folder: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OF6ILDP78OB3.zip

-Bestand uitpakken

-Oude map even backuppen. (C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP)

-Kopieren (en vervangen) naar: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin

-Er zijn een aantal mods verwerkt in deze bestanden:

-Zo wordt behalve de tijd ook de datum weergegeven links boven in tijdens het kijken van live tv en films (wanneer je op "y"drukt) Ook in een aantal andere schermen is de datum toegevoegd.. Deze dient wel ingesteld te zijn in de configuratie (Mediaport configuratiescherm -> Plugins -> Home -> Dat + Time Settings -> <DD>-<MM>-<Year>

-Er worden meer en andere logo's weer gegeven bij mediabestanden voor tv series en movingpictures

-Worldweather is gemod

-Vast nog wat dingen die ik nu even vergeet.. :p

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:30:
Hmmm, vage shit Sa1!

-Weet je zeker dat je genoeg en goed genoeg signaal binnen krijgt? Zit er een goede kabel tussen je aansluiting in de muur en je Anysee? En is deze niet te lang?
Ja, heb een retour geschikte versterker der tussen gezet, daarnaast geeft 4TR aan dat het signaal en de kwaliteit er van top is.
-Ik gebruik momenteel weer de originele TSreader.. Merkte niet erg veel verschil met die getweakte exemplaren..

-Heb je RTSP uitstaan?
uhh, volgens mij wel. Kan je dat nog ergens centraal uitzetten?
-LAV codecs al geprbeerd?
yesch
-Al even getest of de HD kanalen wel goed werken met bijvoorbeeld windows mediacenter of Anysee viewer?
anysee viewer kan ik inderdaad wel even proberen. Gaat ik volgende week is ff doen.
-Heb je toevallig "Allow EPG grabbing on recordings & live TV" aanstaan? Schakel dit even uit..
staat uit
Maak je trouwens ook gebruik van xmltv? Doe ik sinds kort wel.. Werkt echt super.. Voor de meeste zenders krijg ik daardoor de epg voor 7 dagen binnen ipv 1 of 2.. Heb het allemala nu zo ingesteld dat hij via windows taakplanner 's middags om 3 uur EPG gaat grabben en dat alles geminimalliseerd op de achtergrond gebeurd.. Was even werk om alles in te stellen, maar werkt nu uitstekend! :)

Misschien is dit allemaal al eens voorbij gekomen hoor, maar schoot me zo even te binnen.. Zal nog even nadenken of ik nog andere suggesties weet.. :)
k ga dat binnenkort ook ff proberen, 2 dagen is inderdaad vrij kort. Suggesties zijn altijd welkom. Nu begint echter m'n kleine wakker te worden, dat is de queue om te vertrekken naar m'n schoonouders :) tot laters! en bedankt alvast voor het nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hi Sa1,

-Wat betreft de signaalsterkte die 4TR aangeeft, deze neemt dit puur over van de drivers van de Anysee, en ik heb wel eens gelezen dat deze zeker bij de iets oudere drivers (1.28s bijvoorbeeld) niet altijd betrouwbaar zijn.. Je kunt de kabel natuurlijk even op een originele ziggo decoder aansluiten en hier in het menu opzoeken wat hij daar voor signaalsterkte aangeeft. Vooral signaalkwaliteit is belangrijk.. Dient minimaal 75% te zijn heeft een monteur van Ziggo mij wel eens verteld.

-De kans is best groot dat RTSP voor problemen zorgt: Is uit te zettend via: MP configuratie -> Plugins -> Fortherecord TV -> Zorgen dat de onderste 2 vakjes zijn uitgevinkt.. Dit zorge bij mij destijds ook voor problemen.. Wanneer je een singleseat setup draait is het altijd aan te bevelen deze uit te schakelen.. Zo staat het ook in de manual van 4TR vermeld.. (ik heb ze overgins alle 4 uitstaan, maar dat terzijde)

-Zou zeker even proberen met Anysee viewer of Windows mediacenter.. Wanneer alles hier wel goed in werkt weet je zeker of de oorzaak bij MP of 4TR ligt.. Wanneer je de problemen hier ook hebt is het iets anders..

-Ik ben op het 4TR forum geholpen om xmltv aan de praat te krijgen en te configureren.. Kijk hier maar eens:http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=16&t=1928&start=10 Je ziet mijn posts daar wel ergens tussen staan.. Als je mijn config bestand voor webgrab+ wilt hebben moet je het maar zeggen.. Het voordeel van 7 dagen EPG is dat je opnames van in de toekomst wat makkelijker kunt plannen!

Veel plezier bij je schoonouders.. Ik ben hiervoor maandag aan de beurt dus heb nog even de tijd om me geestelijk voor te bereiden! ;)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvW71
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:36:
Hier is mijn StreamedMP folder: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OF6ILDP78OB3.zip

-Bestand uitpakken

-Oude map even backuppen. (C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP)

-Kopieren (en vervangen) naar: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin

-Er zijn een aantal mods verwerkt in deze bestanden:

-Zo wordt behalve de tijd ook de datum weergegeven links boven in tijdens het kijken van live tv en films (wanneer je op "y"drukt) Ook in een aantal andere schermen is de datum toegevoegd.. Deze dient wel ingesteld te zijn in de configuratie (Mediaport configuratiescherm -> Plugins -> Home -> Dat + Time Settings -> <DD>-<MM>-<Year>

-Er worden meer en andere logo's weer gegeven bij mediabestanden voor tv series en movingpictures

-Worldweather is gemod

-Vast nog wat dingen die ik nu even vergeet.. :p

Veel plezier ermee!
Dit is top! Ga er na de kerst mee aan de slag. Denk dat het me een hoop werk gaat schelen.
Eerst nog even de 1e en 2e kerst op familiebezoek.

Fijne dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
RvW71 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:15:
[...]

Dit is top! Ga er na de kerst mee aan de slag. Denk dat het me een hoop werk gaat schelen.
Eerst nog even de 1e en 2e kerst op familiebezoek.

Fijne dagen!
Ik zal voortaan regelmatig even mijn skin bestanden uploaden.. Heb sinds de laatste keer al weer een aantal mooie zaken doorgevoerd.. Upload de nieuwe bestanden vandaag of morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je ook een lijstje kunnen geven met de gebruikte plugins marcel? Ik vermoed dat als ik dit ga gebruiken ik een aantal knoppen heb die niet functioneren door niet bestaande plugins ?

Verder wil ik het zeker eens gebruiken al lijkt mijn skin al super veel op de jouwe. Bedankt dus!

Ik heb mijn probleem met een niet werkende afstandsbediening ook al opgelost. Nu alleen nog het display van mijn antec fusion goed laten communiceren met media portal en ik ben helemaal happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 16:35
Anoniem: 403948 schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:15:
Zou je ook een lijstje kunnen geven met de gebruikte plugins marcel? Ik vermoed dat als ik dit ga gebruiken ik een aantal knoppen heb die niet functioneren door niet bestaande plugins ?

Verder wil ik het zeker eens gebruiken al lijkt mijn skin al super veel op de jouwe. Bedankt dus!

Ik heb mijn probleem met een niet werkende afstandsbediening ook al opgelost. Nu alleen nog het display van mijn antec fusion goed laten communiceren met media portal en ik ben helemaal happy :D
word de fusion nu ondersteunt dan door Mp?
Ik heb me een jaartje terug eens meebezig gehouden maar ben daar toen meegestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Anoniem: 403948 schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:15:

Hallo,

hier zijn de nieuwe StreamedMP bestanden.. Er zijn weer een aantal wijzigingen doorgevoerd..

-Nieuwe bestanden voor de mytorrents plugin
-Andere layout met beter leesbare letters in het OSD en ZAP menu voor TV
-Een aantal aangepaste hovers en andere achtergronden.
-En ook nu vergeet ik vast nog wat zaken te vermelden..

Link: http://www.megaupload.com/?d=QE6YCGYN

Hier ook nog even mijn language folder.. Staan nog wat vertalingen in die bij de meesten nog ontbreken.. Deze bestanden kunnen in: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\language

Link: http://www.megaupload.com/?d=U2UO0GSB

Patrick, hierbij een schermprintje van mijn Mediaportal plugin tab:

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/035319Windows%20plugins.jpg
http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/029457Process plugins.jpg

De meeste weet je waarschijnlijk wel te vinden..

Burner: http://www.team-mediaportal.com/extensions/utilities/burner
Bestandbeheer: http://forum.team-mediapo...plorer-72076/index13.html (post #130)

De rest ga je zeker vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:11:
Hi Sa1,

-Wat betreft de signaalsterkte die 4TR aangeeft, deze neemt dit puur over van de drivers van de Anysee, en ik heb wel eens gelezen dat deze zeker bij de iets oudere drivers (1.28s bijvoorbeeld) niet altijd betrouwbaar zijn.. Je kunt de kabel natuurlijk even op een originele ziggo decoder aansluiten en hier in het menu opzoeken wat hij daar voor signaalsterkte aangeeft. Vooral signaalkwaliteit is belangrijk.. Dient minimaal 75% te zijn heeft een monteur van Ziggo mij wel eens verteld.
Kwaliteit is op beide tuners tussen de 87 en 90%, schommelt er een beetje tussen. Signaalsterkte is op de ene tuner 100% en op de andere 70% (ook als ik de kabels wissel vreemd genoeg). Getest met zowel een Humax decoder als met Anysee Tuner.
-De kans is best groot dat RTSP voor problemen zorgt: Is uit te zettend via: MP configuratie -> Plugins -> Fortherecord TV -> Zorgen dat de onderste 2 vakjes zijn uitgevinkt.. Dit zorge bij mij destijds ook voor problemen.. Wanneer je een singleseat setup draait is het altijd aan te bevelen deze uit te schakelen.. Zo staat het ook in de manual van 4TR vermeld.. (ik heb ze overgins alle 4 uitstaan, maar dat terzijde)
staat uit, staat 1 vinkje aan, dat is dat hij op standby mag gaan
-Zou zeker even proberen met Anysee viewer of Windows mediacenter.. Wanneer alles hier wel goed in werkt weet je zeker of de oorzaak bij MP of 4TR ligt.. Wanneer je de problemen hier ook hebt is het iets anders..
Heb uitvoerig zitten testen met Anysee Viewer, hier gaat het wel gewoon goed. BBC HD , super strak! kunnen andere HD zenders nog een puntje aan zuigen. Maar afijn, dat gaat dus goed. Ook nog even op m'n nieuwe laptop getest, daar gaat het net zo goed.

Denk dat ik toch maar als ik weer een keer zin heb 1.1.3 mediaportal ga proberen. 'vroegah' met m'n oude HTPC had ik der nooit problemen mee, met mindere hardware.
-Ik ben op het 4TR forum geholpen om xmltv aan de praat te krijgen en te configureren.. Kijk hier maar eens:http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=16&t=1928&start=10 Je ziet mijn posts daar wel ergens tussen staan.. Als je mijn config bestand voor webgrab+ wilt hebben moet je het maar zeggen.. Het voordeel van 7 dagen EPG is dat je opnames van in de toekomst wat makkelijker kunt plannen!

Veel plezier bij je schoonouders.. Ik ben hiervoor maandag aan de beurt dus heb nog even de tijd om me geestelijk voor te bereiden! ;)
Van de week ga ik hier maar is ff me aan de slag :) Maar als je nog ideeen hebt voor wat ik zou kunnen checken, dan hoor ik het graag :)

Grtz
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ozziestroker1 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:25:
[...]

Ik heb me een jaartje terug eens meebezig gehouden maar ben daar toen meegestopt.
Het scherm staat er wel tussen bij de minidisplays, krijg ook wel verandering te zien (scherm licht op etc)
maar echt werken doet het nog niet ;)
Ik vermoed alleen dat het wel mogelijk moet zijn als mediaportal zich voordoet als een programma dat muziek info etc output naar een ander programma. Op de manier zoals WMP en WinAmp communiceren met Live messenger bijvoorbeeld. IMon ondersteund dergelijke plugins ook dus moet er op die manier toch minimaal wat leuke info op t display te krijgen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ozziestroker1 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:25:
[...]

Ik heb hem werkend :) Mocht je een handleiding willen dan hoor ik t wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mystikal schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:08:
Iemand toevallig ervaring met hetzelfde probleem als ik met MP.

Ik heb 'opeens' het probleem dat ik geen geluid meer heb in mediaportal menu, geen geluid meer bij video's (bijvb een nederlandse serie in stereo). Maar wel geluid heb als ik een film op start via My Movies met DTS/5.1.

In windows heb ik wel gewoon geluid (stereo).

Ik snap er helemaal niets van. Ik draai SAF6.0 (ook reeds voor het probleem ontstond) en Windows 7. Ik heb er al maanden niets meer aan gedaan (don't try to fix it if it aint broken...). En nu sinds een week dit probleem.

Mensen met suggesties?
Zojuist had ik t zelfde probleem, ik heb t opgelost door mediaportal te updaten, dat hielp gelukkig ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
Anoniem: 403948 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:21:
[...]

Ik heb hem werkend :) Mocht je een handleiding willen dan hoor ik t wel :)
Dm verstuurd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou komt ie:
  • Update naar de laatste versie van iMON Manager (>= 8.01.0419) http://soundgraph.com/imon-manager-installation-en/
  • Zorg dat de plugin modus aangevinkt staat in iMON Manager (iMON Manager --> Option --> Plug-in Mode --> Use Display Plug-in Mode)
  • Verplaats de bestanden uit Binaries.zip naar de MediaPortal installatie folder, hierbij overschrijf je de bestaande MiniDisplayLibrary.dll
  • Doe het zelfde met de mappen die je vind in iMONDisplayWrapper.zip en MP_patch.zip, deze mappen moeten dus in de MediaPortal installatie folder geplaatst worden.
  • Start MediaPortal Configuration
  • Ga naar MiniDisplay Plug-in configuratie
  • Selecteer als type "iMON VFD for iMON Manager >= 8.01.0419" of "iMON LCD for iMON Manager >= 8.01.0419"
  • Klik op "Test Display" en kijk of het werkt, bij mij moest ik eerst even de contrast knop flink lager zetten om door te hebben dat er wat stond ;)
  • Start Media Portal
Hieronder een link om de benodigde bestanden te downloaden:
https://www.wetransfer.co...a4995ef79d67f36a251f81dca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
super bedankt, morgen maar even proberen.
Je hoort of ik het werkend heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, mocht het niet werken dan hoor ik t wel.
Bij mij was de patch niet perse nodig, maar ik heb een lcd scherm. Dus geen idee of dat verschil maakt :)

edit om geen dubbel post te maken:

Ik krijg divx films niet werkend in mediaportal, iemand tips hoe ik dit moet gaan doen?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 28-12-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 403948 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:14:
Oke, mocht het niet werken dan hoor ik t wel.
Bij mij was de patch niet perse nodig, maar ik heb een lcd scherm. Dus geen idee of dat verschil maakt :)

edit om geen dubbel post te maken:

Ik krijg divx films niet werkend in mediaportal, iemand tips hoe ik dit moet gaan doen?
en dezelfde divx films doen het 'zonder' mediaportal wel? Codec issue? SAF6.0.3 en de juiste codec instellen kan eigenlijk niet missen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:02:
[...]
en dezelfde divx films doen het 'zonder' mediaportal wel? Codec issue? SAF6.0.3 en de juiste codec instellen kan eigenlijk niet missen dat het werkt.
een reinstall van mediaportal en het functioneerde weer, ik kreeg ook opeens vreemde meldingen bij het afspelen van online content. |:( :?

even opnieuw installeren en alles functioneert weer, toch veruit de snelste oplossing bij problemen heb ik wel al gemerkt :P

Nu nog opzoek naar een manier om nzb's te zoeken en te porten naar sabnzdb vanuit mediaportal, de mynzb plugin loopt hier constant vast op 1 of andere manier. T mooiste zou zijn als ik domweg kon schakelen naar couchpotato of spotplanet en weer terug naar mediaportal.
Morgen maar eens zoeken hoe dat moet, nu eerst genieten van The mechanic op mijn htpc. Ik heb mijn Jamo 5.1 setje ook goed werkend nu, de htpc via optical out aangesloten op de onkyo receiver. Werkt echt super dus ga nu even genieten na al dat gepruts van afgelopen dagen :+ :)

Anoniem: 45395

Momenteel heb ik ook een systeem met MediaPortal ingericht.
Werkt mooi moet ik zeggen ik heb alleen nog een probleem met geluid.

Ik draai windows7 32bits en SAF codec pack.
Audio zit via de groene audio uitgang aangesloten op mijn versterker.

Regelmatig hoor je het geluid wisselen tussen mono en stereo?
En ook gehad dat geluid na een x aantal minuten gewoon er mee op houd..

Iemand een idee?

• Jumpman
HaTe schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:07:

Thnx! Het werkt alleen heb ik World Weather 0.3.5 en de aangepaste skin files nog niet gedownload (ik kan dus niet scrollen tussen de weer images). Ik wacht nog even op de volgende final release van World Weather.

• Jumpman
Het lukt mij maar niet om bijvoorbeeld de naam te wijzigen van "Play Disc" in bijvoorbeeld "BR Player" in het Home Menu van MediaPortal.

Ik probeer dit bij Plugins Avalon Skin Editor, wijziging doorvoeren en dan Update, netjes met Save en OK afsluiten. Iemand een idee, hij voert de wijziging niet door. Ook bij de Plugin Play Disc kan ik de naam niet wijzigen.

InfoService kon ik in de Plugin zelf wijzigen in News;
Moving Pictures kon ook in de Plugin zelf in Movies;
MP-TV Series kon ik ook in de Plugin zelf in Series veranderen.

Ik maak gebruik van (clean install):

Windows 7 UItimate 64 Bit
SAF 6.0
MediaPortal 1.2.0 Beta
Avalon Skin 1.0
World Weather 0.3.0

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Avalon HD geen 'vat' heeft op het BasicHome Menu, de namen van standaard dingen kan ik niet wijzigen, ook de backdrops (achtergronden) zijn niet te wijzigen op een normale manier (alleen door een bestand met dezefde naam in MediaPortal map te zetten, zie ook mijn eerdere probleem). Dit is al mijn vierde clean install en telkens werkt het wijzigen in BasicHome Menu met Avalon HD niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 29-12-2011 18:48 ]

edit:
1 klein probleempje.
Ik heb iets soortgelijks, wanneer ik mijn pc naar hdmi schakel wanneer de htpc al opgestart is heb ik media portal ook niet op een goed formaat. Het lijkt er op dat windows vanzelf naar een lagere resolutie schakelt wanneer de hdmi kabel "niet aangesloten" is. Oftewel, geen connectie op de hdmi kabel omdat ik het hdmi kanaal niet geselecteerd heb...

Ook hier moet ik dus media portal restarten :(
Ik ga morgen eens opzoek naar een oplossing hiervoor...

• HaTe

HaTe

haat niet

Jumpman schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:45:
Het lukt mij maar niet om bijvoorbeeld de naam te wijzigen van "Play Disc" in bijvoorbeeld "BR Player" in het Home Menu van MediaPortal.

Ik probeer dit bij Plugins Avalon Skin Editor, wijziging doorvoeren en dan Update, netjes met Save en OK afsluiten. Iemand een idee, hij voert de wijziging niet door. Ook bij de Plugin Play Disc kan ik de naam niet wijzigen.

InfoService kon ik in de Plugin zelf wijzigen in News;
Moving Pictures kon ook in de Plugin zelf in Movies;
MP-TV Series kon ik ook in de Plugin zelf in Series veranderen.

Ik maak gebruik van (clean install):

Windows 7 UItimate 64 Bit
SAF 6.0
MediaPortal 1.2.0 Beta
Avalon Skin 1.0
World Weather 0.3.0

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Avalon HD geen 'vat' heeft op het BasicHome Menu, de namen van standaard dingen kan ik niet wijzigen, ook de backdrops (achtergronden) zijn niet te wijzigen op een normale manier (alleen door een bestand met dezefde naam in MediaPortal map te zetten, zie ook mijn eerdere probleem). Dit is al mijn vierde clean install en telkens werkt het wijzigen in BasicHome Menu met Avalon HD niet.
Druk je ook op OK bij de MP Configuratie?
Kijk eens naar het Avalon.xml bestand in je MP Data map. Daar kan je het eventueel ook handmatig in bewerken als de Avalon Editor werkt, welke hier overigens prima werkt hoor :)
offtopic:
Die crosspost op het MP forum had niet gehoeven hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marcel ik heb nog een aantal vragen, wellicht weten anderen ook de antwoorden dus reageren mag ;)

Ik zie dat jij de doorzichtigheid van de menu's en overlay's veel extremer hebt dan mij. (de menu bar bijvoorbeeld) Waar stel ik dit in?

In de tv frontend heb jij de wallpaper aangepast, waar kan ik deze vinden ? :)

Wat zijn jouw instellingen voor het weer? Ik woon niet ver van groningen af en ben zelfs van plan te gaan verhuizen naar groningen dus ik zou ze graag overnemen!

Verder wat algemene vragen:
Mijn music database wil wel eens in de soep lopen door de database functie van mediaportal, het wordt dan 1 grote chaos... Is het ook mogelijk om movingpictures de database te laten maken?
Als ik de originele database uitschakel en verwijder pakt moving pictures wel automatisch alles goed op maar ik kan dan nergens aanpassingen maken, terwijl dat bij de films wel kan.

Ik krijg een error bij de sport uitslagen plugin dat ik t xml bestand mis... Kan ik gewoon deze uit de streamedmp map van marcel trekken en bij mij importeren of is er bij mijn installatie iets mis gegaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
HaTe schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:25:
[...]

Druk je ook op OK bij de MP Configuratie?
Kijk eens naar het Avalon.xml bestand in je MP Data map. Daar kan je het eventueel ook handmatig in bewerken als de Avalon Editor werkt, welke hier overigens prima werkt hoor :)
offtopic:
Die crosspost op het MP forum had niet gehoeven hoor ;)
Wil jij voor mij eens je stappen beschrijven hoe je de naam van Play Disc (i.c.m. gebruik Avalon) veranderd en of ie deze dan ook daadwerkelijk veranderd? Ik vind het vreemd dat ik na 3/4 clean installs het mij toch niet lukt. In Maya in het verleden was het mij wel gelukt.

Edit: Opgelost, geen Basic Home only geselecteerd in de GUI. Superblij, nu kan ik het laatste stukje afconfigureren, waar ik telkens tegenaan liep.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 31-12-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Anoniem: 403948 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:37:
Marcel ik heb nog een aantal vragen, wellicht weten anderen ook de antwoorden dus reageren mag ;)

Ik zie dat jij de doorzichtigheid van de menu's en overlay's veel extremer hebt dan mij. (de menu bar bijvoorbeeld) Waar stel ik dit in?

In de tv frontend heb jij de wallpaper aangepast, waar kan ik deze vinden ? :)

Wat zijn jouw instellingen voor het weer? Ik woon niet ver van groningen af en ben zelfs van plan te gaan verhuizen naar groningen dus ik zou ze graag overnemen!

Verder wat algemene vragen:
Mijn music database wil wel eens in de soep lopen door de database functie van mediaportal, het wordt dan 1 grote chaos... Is het ook mogelijk om movingpictures de database te laten maken?
Als ik de originele database uitschakel en verwijder pakt moving pictures wel automatisch alles goed op maar ik kan dan nergens aanpassingen maken, terwijl dat bij de films wel kan.

Ik krijg een error bij de sport uitslagen plugin dat ik t xml bestand mis... Kan ik gewoon deze uit de streamedmp map van marcel trekken en bij mij importeren of is er bij mijn installatie iets mis gegaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Hoi Patrick,

wat betreft de doorzichtigheid van de menu's en overlay's, hier heb ik niks aan veranderd.. Misschien dat dit gewoon zo lijkt door de achtergronden die ik gebruik.. Gebruik jij niet de 3D achtergronden?

De frontend afbeelding voor tv vind je hier: (tenminste, ik neem aan dat je die bedoeld)

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP\Media

En dan heet het bestand: hover_my tv.png

Over het weer, installeer de laatste beta versie van Worldweather: http://forum.team-mediapo...tal-v1-2-0-higher-102775/
(WorldWeather v0.3.5 (Release Candidate 2011-12-28).zip)

Gebruik de skinbestanden van mijn eerdere upload, en download hier: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-76IP3NVB6OOC.zip het configuratiebestand en plaats deze in: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal

Dus je woont in de buurt van Groningen? Als je zin hebt mag je best eens een biertje komen halen.. Kan ik je mijn HTPC eens laten zien en Mediaportal eens demonstreren.. Als je een USB stickie mee neemt kan je alles overnemen wat je maar wilt! :)

Dan over de uitslagen van scorecnter. Er komt vandaag (als het goed is) een versie uit die dit oplost.. Tot die tijd kan je het bestand "score_en.xml" welke te vinden is in: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\language\ScoreCenter veranderen in "score_nl.xml" Daarmee zullen de scores netjes worden weergegeven. Zorg er eerst wel ff voor dat je de laatste versie van scorecenter geinstalleerd hebt. Verder kan je mijn skinbestanden gebruiken. Deze zijn hetzelfde als de files die hier te vinden zijn: http://forum.team-mediapo...2011-a-67687/index45.html (post #441)

Maar je muziekdatabase door movingpictures laten runnen?? Hmmm, geen idee! Ik heb geen problemen met de muziekdatabase.. Je moet alleen wel ff zorgen dat de tags in je muziek kloppen.. Mocht hier van alles en nog wat n missen kan het een aardige klus zijn om dit aan te passen.. Je kunt hiervoor wel de MPtag editor gebruiken.. Hiermee heb ik het zelf gedaan.. Dit werkt super! Hier te downloaden: http://www.team-mediaportal.com/extensions/music/mptagthat

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Jumpman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:40:
[...]

Wil jij voor mij eens je stappen beschrijven hoe je de naam van Play Disc (i.c.m. gebruik Avalon) veranderd en of ie deze dan ook daadwerkelijk veranderd? Ik vind het vreemd dat ik na 3/4 clean installs het mij toch niet lukt. In Maya in het verleden was het mij wel gelukt.
Ik denk toch dat je iets verkeerd ingesteld hebt, zie mijn reactie op het MP forum.
Je had al de Avalon.xml bekeken? (in C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\, dus niet de skin map.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

powermarcel10 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:46:
[...]

Hoi Patrick,

wat betreft de doorzichtigheid van de menu's en overlay's, hier heb ik niks aan veranderd.. Misschien dat dit gewoon zo lijkt door de achtergronden die ik gebruik.. Gebruik jij niet de 3D achtergronden?

De frontend afbeelding voor tv vind je hier: (tenminste, ik neem aan dat je die bedoeld)

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP\Media

En dan heet het bestand: hover_my tv.png

Over het weer, installeer de laatste beta versie van Worldweather: http://forum.team-mediapo...tal-v1-2-0-higher-102775/
(WorldWeather v0.3.5 (Release Candidate 2011-12-28).zip)

Gebruik de skinbestanden van mijn eerdere upload, en download hier: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-76IP3NVB6OOC.zip het configuratiebestand en plaats deze in: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal

Dus je woont in de buurt van Groningen? Als je zin hebt mag je best eens een biertje komen halen.. Kan ik je mijn HTPC eens laten zien en Mediaportal eens demonstreren.. Als je een USB stickie mee neemt kan je alles overnemen wat je maar wilt! :)

Dan over de uitslagen van scorecnter. Er komt vandaag (als het goed is) een versie uit die dit oplost.. Tot die tijd kan je het bestand "score_en.xml" welke te vinden is in: C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\language\ScoreCenter veranderen in "score_nl.xml" Daarmee zullen de scores netjes worden weergegeven. Zorg er eerst wel ff voor dat je de laatste versie van scorecenter geinstalleerd hebt. Verder kan je mijn skinbestanden gebruiken. Deze zijn hetzelfde als de files die hier te vinden zijn: http://forum.team-mediapo...2011-a-67687/index45.html (post #441)

Maar je muziekdatabase door movingpictures laten runnen?? Hmmm, geen idee! Ik heb geen problemen met de muziekdatabase.. Je moet alleen wel ff zorgen dat de tags in je muziek kloppen.. Mocht hier van alles en nog wat n missen kan het een aardige klus zijn om dit aan te passen.. Je kunt hiervoor wel de MPtag editor gebruiken.. Hiermee heb ik het zelf gedaan.. Dit werkt super! Hier te downloaden: http://www.team-mediaportal.com/extensions/music/mptagthat

Groeten
Hoi Marcel

Bedankt voor je antwoorden! Ik ga er nu eens mee aan de gang.
Ik woon zelf bij meppel in de buurt. Maar zover van Groningen is dat natuurlijk niet, half uurtje en je bent er :)

Ik ben al vrij ver met mediaportal, ik moet nog een aantal dingen veranderen en ik heb het ook volledig zoals het moet zijn.
Ik denk er aan om zelf nog enkele backgrounds te maken voor dingen die ik nog mis of niet mooi vind. Ik ga nu eerst eens aan de slag met al jouw antwoorden en kijken of ik t aan kan passen naar mijn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Meppel is inderdaad in de buurt.. Je bent altijd welkom!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

powermarcel10 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:50:
Meppel is inderdaad in de buurt.. Je bent altijd welkom!

Succes
Ik zal het onthouden voor wanneer ik in Groningen ga wonen. Ben momenteel druk opzoek naar een kamer of appartement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mistte voor 2 van mijn homescreen knoppen nog een afbeelding in de backgrounds voor steamedmp
Ik plaats deze hier ook maar even voor mensen die ze eventueel ook graag willen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/1203/myondemand.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/441/myondemand.jpg/
Voor de ondemand video :)

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/9416/myresults.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/692/myresults.jpg/
Voor de uitslagen plugin :)

En omdat de films afbeelding mij niet aansprak, ik kende de film niet eens, heb ik daar ook een andere voor gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/8426/myjackass.jpg
Ik heb een scene uit Jackass 3d gekozen, puur en alleen om de reden dat ik deze toevallig vandaag nog eens gekeken heb, haha!

Het weer heb ik wat vernederlands ;)
Hiervan is de kwaliteit wat minder, maar hier staat toch de weervoorspelling overheen waardoor t verborgen wordt.
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3115/myweer.jpg
Wel een beetje oversized om hier neer te zetten eigenlijk, maar dan gaat er iig geen kwaliteit verloren :)

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 30-12-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Wow Patrick! Nice! Ik ben onder de indruk..

Maaruuuh, moest het nou echt een Feyenoord speler zijn? Zo raak je straks natuurlijk nooit ingeburgerd in Groningen.. :p

Die met het weer is ook goed gedaan.. Maar gebruik je niet liever de linked weather backgrounds? Dat veranderd de achtergrond mee met het type weer.. :)

Die voor onlinevideos ga ik zeker gebruiken! Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
HaTe schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:23:
[...]

Ik denk toch dat je iets verkeerd ingesteld hebt, zie mijn reactie op het MP forum.
Je had al de Avalon.xml bekeken? (in C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\, dus niet de skin map.)
Opgelost, geen Basic Home only geselecteerd in de GUI. Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

powermarcel10 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:43:
Wow Patrick! Nice! Ik ben onder de indruk..

Maaruuuh, moest het nou echt een Feyenoord speler zijn? Zo raak je straks natuurlijk nooit ingeburgerd in Groningen.. :p

Die met het weer is ook goed gedaan.. Maar gebruik je niet liever de linked weather backgrounds? Dat veranderd de achtergrond mee met het type weer.. :)

Die voor onlinevideos ga ik zeker gebruiken! Thanks...
Ik wil alle backgrounds in de zelfde stijl hebben ;) Vandaar ook met t weer wat anders

Mocht je er graag 1 willen met een groningen speler dan hoor ik t wel ;)
Als er iemand anders is die nog een streamedmp background wil hebben voor een bepaalde plugin dan moet je even zeggen voor welke plugin en wat je wilt, kijk ik of ik t kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 01-01-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6153

Kijk voor het eerst in dit topic, en een startpost update zou niet verkeerd zijn.

Wilde bijv naar PCbyMP.nl, maar dat is tegenwoordig een geparkeerd domein ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Anoniem: 403948 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:57:
[...]

Ik wil alle backgrounds in de zelfde stijl hebben ;) Vandaar ook met t weer wat anders

Mocht je er graag 1 willen met een groningen speler dan hoor ik t wel ;)
Als er iemand anders is die nog een streamedmp background wil hebben voor een bepaalde plugin dan moet je even zeggen voor welke plugin en wat je wilt, kijk ik of ik t kan maken.
Ik snap het maar de linkedweather backgrounds zijn er ook voor het 3D thema.. Kijk maar eens naar de bijgevoegde afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/633980linkedweather.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

powermarcel10 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:24:
[...]

Ik snap het maar de linkedweather backgrounds zijn er ook voor het 3D thema.. Kijk maar eens naar de bijgevoegde afbeelding:

.. Afbeelding ..
Die had ik over het hoofd gezien, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke site gebruiken jullie eigenlijk voor de on demand video in mediaportal?

Ik wilde tvtutti eens proberen omdat die alle bronnen ondersteund maar helaas functioneert deze bij mij niet. Ik ga t morgen even proberen of ik t voor elkaar krijg als ik de laatste release vanaf t MP forum installeer. Mocht iemand een betere weten dan hoor ik t graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik gebruik gewoon de losse utils, dus Uitzending Gemist, RTL Gemist (die heb ik gemaakt :p), en dan alles van SBS.
edit; Ik heb het dan over de plugin Online Videos, maar dat had Patricker ook dacht ik

[ Voor 28% gewijzigd door HaTe op 02-01-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

Sherlock

No Shit

Ik gebruik onlinevideos, die ook met StreamedMP wordt meegeleverd.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaTe schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:02:
Ik gebruik gewoon de losse utils, dus Uitzending Gemist, RTL Gemist (die heb ik gemaakt :p), en dan alles van SBS.
edit; Ik heb het dan over de plugin Online Videos, maar dat had Patricker ook dacht ik
Ja op die manier heb ik het nu dus ook :) Werkt op zich goed maar ik vind een all in one oplossing net wat mooier eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sherlock schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:13:
Ik gebruik onlinevideos, die ook met StreamedMP wordt meegeleverd.
Ik bedoel welke site binnen in onlinevideos. In principe laad onlinevideos gewoon info van website's in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:58
Anoniem: 403948 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:58:
[...]

Nou komt ie:
  • Update naar de laatste versie van iMON Manager (>= 8.01.0419) http://soundgraph.com/imon-manager-installation-en/
  • Zorg dat de plugin modus aangevinkt staat in iMON Manager (iMON Manager --> Option --> Plug-in Mode --> Use Display Plug-in Mode)
  • Verplaats de bestanden uit Binaries.zip naar de MediaPortal installatie folder, hierbij overschrijf je de bestaande MiniDisplayLibrary.dll
  • Doe het zelfde met de mappen die je vind in iMONDisplayWrapper.zip en MP_patch.zip, deze mappen moeten dus in de MediaPortal installatie folder geplaatst worden.
  • Start MediaPortal Configuration
  • Ga naar MiniDisplay Plug-in configuratie
  • Selecteer als type "iMON VFD for iMON Manager >= 8.01.0419" of "iMON LCD for iMON Manager >= 8.01.0419"
  • Klik op "Test Display" en kijk of het werkt, bij mij moest ik eerst even de contrast knop flink lager zetten om door te hebben dat er wat stond ;)
  • Start Media Portal
Hieronder een link om de benodigde bestanden te downloaden:
https://www.wetransfer.co...a4995ef79d67f36a251f81dca
Werkt het display bij jou wel goed als ie uit standby komt? Bij mij blijft mn display knipperen tussen 2 datum/tijd formaten
Anoniem: 403948 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:37:
Welke site gebruiken jullie eigenlijk voor de on demand video in mediaportal?

Ik wilde tvtutti eens proberen omdat die alle bronnen ondersteund maar helaas functioneert deze bij mij niet. Ik ga t morgen even proberen of ik t voor elkaar krijg als ik de laatste release vanaf t MP forum installeer. Mocht iemand een betere weten dan hoor ik t graag :)
Poeh, tvtutti is lang geleden, ik wilde hem eigenlijk al min of meer eruitwerken...

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

Sherlock

No Shit

Anoniem: 403948 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:13:
[...]
Ik bedoel welke site binnen in onlinevideos. In principe laad onlinevideos gewoon info van website's in :)
Ah sorry, dan begreep ik het verkeerd. Ik doe hetzelfde als HaTe, per zender verschillend dus.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doskabouter schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:12:

Werkt het display bij jou wel goed als ie uit standby komt? Bij mij blijft mn display knipperen tussen 2 datum/tijd formaten
Ga ik nu meteen even proberen, nog niet goed opgelet omdat het op dat moment sowieso mis gaat bij mij doordat hij van resolutie wisselt en mediaportal dan niet goed mee gaat. Heb ik mediaportal op een half beeld staan, terwijl mediaportal denkt dat het in fullscreen modus draait.
Ik kan mijn mediaportal spanningsloos maken met mijn afstandsbediening (met RF schakelaar tussen de stekker zeg maar) dus ik gebruik mijn standby nagenoeg niet.

Edit: hier gaat t niet mis, heb je Imon wel zo ingesteld dat het scherm gebruikt wordt door 3rd party software? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 02-01-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Anoniem: 403948 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:42:
[...]

Ga ik nu meteen even proberen, nog niet goed opgelet omdat het op dat moment sowieso mis gaat bij mij doordat hij van resolutie wisselt en mediaportal dan niet goed mee gaat. Heb ik mediaportal op een half beeld staan, terwijl mediaportal denkt dat het in fullscreen modus draait.
Ik kan mijn mediaportal spanningsloos maken met mijn afstandsbediening (met RF schakelaar tussen de stekker zeg maar) dus ik gebruik mijn standby nagenoeg niet.

Edit: hier gaat t niet mis, heb je Imon wel zo ingesteld dat het scherm gebruikt wordt door 3rd party software? :?
Hebben jullie het nou over een VFD schermpje of over een lcd scherm (met kleur)

Voor mijn kast:

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/large/085461.jpg

wacht ik nog steeds met smart op de nieuwe versie van MPdisplay2, maar die laat bijzonder lang op zich wachten.. :( Er is wel een bestaande versie maar die heeft teveel issues voor 24/7 gebruik..

[ Voor 18% gewijzigd door powermarcel10 op 03-01-2012 01:02 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste