Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 74 Laatste
Acties:
  • 524.558 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 146100 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:26:
Heeft er misschien iemand ervaring met het overstappen naar Telfort vanuit een andere provider (KPN)? Het is van essentieel belang dat ik geen dag zonder internet zit. Wat kan ik het beste doen? Gaat dat wel altijd goed?
Van Online naar Telfort, downtime 2 minuten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Ben toch bang dat het overstappen bij mij voor gezeur gaat zorgen, omdat het samengaat met een verhuizing. Hier alles opzeggen en op het nieuwe adres aanmelden. Klinkt als een redelijk risico ;) Na alle berichten van iedereen met langzaam internet vroeg ik me wel af of er ook positieve ervaringen tussenzitten op dit moment.

Verder nog een redelijke noob vraag. Kan ik een telfort kaart in een panasonic 50st50 steken of hoort daar dan weer een aparte decoder bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 15:52
Gewoon op tijd aanvragen en desnoods even door Webcare laten verifiëren, niets aan de hand, komt goed :) Je hebt geen smartcard bij Telfort maar een decoder die je op je modem aansluit, aan een CI+ module is dus ook niet te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Ookami schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:09:
Ben toch bang dat het overstappen bij mij voor gezeur gaat zorgen, omdat het samengaat met een verhuizing. Hier alles opzeggen en op het nieuwe adres aanmelden. Klinkt als een redelijk risico ;) Na alle berichten van iedereen met langzaam internet vroeg ik me wel af of er ook positieve ervaringen tussenzitten op dit moment.
Overstappen van provider is altijd op hetzelfde adres van ISP A naar ISP B. Als je fysiek verhuist heb je twee keuzes:

1) Zeg provider A op op oude adres per verhuisdatum en vraag op nieuwe adres aan bij provider B.
2) Verhuis provider A naar nieuwe adres. Doe een overstap een maand later. Kost meestal verhuis kosten en kan een nieuw jaarcontract opleveren bij provider A omdat je naar nieuw type abonnementsvorm wisselt bijvoorbeeld.
3) Stap over van provider A naar provider B ruim voordat je gaat verhuizen. Verhuis dan de aansluiting van provider B mee naar het nieuwe adres. Hier kunnen verhuiskosten aan verbonden zijn bij providers.

Heb je een vast telefoon nummer en je verhuist binnen hetzelfde netnummer gebied en je wilt dat nummer houden is alleen optie 2 en 3 een mogelijkheid. Informeer dan als je wilt overstappen of je een nieuw jaarcontract aan gaat als je op 2 wilt doen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150104

Als ik al die snelheden hier zie mag mijn 25mbit ook weleens omgezet worden, ik heb nu deze magere snelheden.. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.breedbandwinkel.nl/s/npsjmtus.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15
Ookami schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:09:

Verder nog een redelijke noob vraag. Kan ik een telfort kaart in een panasonic 50st50 steken of hoort daar dan weer een aparte decoder bij?
Laatst Telfort Internet verhuisd, was perfect! Ik had me oude (die ik nog had) modem in het nieuwe huis aangesloten en de nieuwe 2811 in het oude huis. Een week voor de door Telfort gecommuniceerde datum had ik al ADSL signaal in het nieuwe huis, pas op verhuis datum migreerde VDSL. Dus 7 à 8 dagen overlap gehad. Netjes!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146100

Johny_B schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:36:
[...]

Het gaat niet altijd goed, maar de meeste fouten worden gemaakt door de gebruiker (flauw ik weet het ;) ). Je kan op twee manieren overstappen, maar het handigste is van de overstapservice gebruik te maken. Telfort kan je KPN lijntje dan overnemen op datum x. Je raakt op die dat de verbinding met KPN kwijt en als je dan je Telfort modem aansluit gaat het in de loop van de dag werken. Soms moet je ff rebootten.

Door het technisch proces op de achtergrond wordt je abo bij KPN sowieso automatisch opgeheven (of je nou zelf opzegt, telfort op laat zeggen of niet opzegt). Gewoon overstap bij Telfort aanvragen, aangeven dat je al ADSL hebt (van KPN). Deenige downtime is dus op die overstapdag, maar dat duur dan bijv zeg van 10 tot 1400 (als het langzaam gaat).
Dankje. Het is dus ook technisch niet mogelijk om het KPN abbo een maandje door te laten lopen? Ik weet dat er 2 aderparen het huis in komen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
Anoniem: 146100 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:44:
[...]

Dankje. Het is dus ook technisch niet mogelijk om het KPN abbo een maandje door te laten lopen? Ik weet dat er 2 aderparen het huis in komen overigens.
Dat is technisch wel mogelijk, maar was niet wat je vroeg >:) . Je kan proberen bij Telfort een aanvraag te doen en aangeven dat je geen ADSL hebt, dat het een extra aansluiting is en je niet de enige bewoner bent (beetje afhankelijk van hoe de vragen zijn tijdens de bestelprocedure). Dan ziet Telfort dat er al een service id ligt, maar gaan ze dat niet overnemen vanwege de manier waarop je aanvraag is ingediend. Ze gaan dan kijken of het tweede aderpaar geschikt is om ADSL over te leveren. Als dat niet zo is dan krijg je een brief dat zij van de netwerkleverancier hebben begrepen dat levering van ADSL technisch niet mogelijk is. Als het wel mogelijk is gaan ze ADSL leveren en dan moet jij even gaan sleutelen met de aderparen om het ook daadwerkelijk werkend te krijgen. Daarna moet jij zelf KPN opzeggen (opzegtermijn van een maand).

Dan heb je een maand twee DSL-aansluiting naast elkaar, maar ik begrijp dat dat exact is wat jij wilt ivm downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:37
Gezien de download resultaten voor de zekerheid toch maar even mijn abonnement gechecked en dat is toch echt Internet Standaard :)

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2019461234.png
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2019457967.png

Effe kijken of ik die up ook nog wat omhoog kan krijgen door weer eens een substantiele upload.
Niet dat ik het nodig heb maar is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Anoniem: 150104 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:32:
Als ik al die snelheden hier zie mag mijn 25mbit ook weleens omgezet worden, ik heb nu deze magere snelheden.. :D

[afbeelding]
Gezien je hoge upload denk ik dat er wat mis is met je bekabeling of je modem. Of jouw test deugde niet.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2012 18:04 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:50
@ Webcare, ben sinds afgelopen september klant bij jullie, na een mooie aanbieding van 22.50 Euro per maand voor bellen en internet, kreeg vorige maand een aanbieding om te verlengen voor 1 jaar, 1e half jaar 15 daarna 30.

Prima, gedaan, bij een telfortshop verlengd. Nu krijg ik vanmorgen een email met een oplevering (?). Ik neem aan, kan dat namelijk nergens vinden in mijn telfort, dat mijn huidige abonnement gewoon aangehouden wordt, tot september voor de 22,50 en dat daarna pas mijn nieuwe (verlenging) ingaat, toch?? Het is contractnummer 59989776.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 13:03
@webcare: volgens mij is het statische profiel inderdaad de goede oplossing. Ik heb eigenlijk geen problemen meer behalve dat ik af en toe het modem een reset moet geven omdat deze vastgelopen is c.q. geen verbinding meer heeft..
Hij traint nu op een mooie 15.5Mbit in.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:03:
[...]

Gezien je hoge upload denk ik dat er wat mis is met je bekabeling of je modem. Of jouw test deugde niet.
Toch maar eens even ergens anders gedaan maar hoger dan dit krijg ik het niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2019922347.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:40
Toad schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:23:
Dit is het nu van mij na omzetting:

[afbeelding]

Was ongeveer 15 Mb down - 0,9 Mb up.
[/quote]

Nu is het:

[afbeelding][quote]Toad schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:09:
[...]
Het is nu nog iets sneller geworden:
http://www.speedtest.net/result/2019928683.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2019928683.png

[ Voor 6% gewijzigd door Toad op 20-06-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
GAIAjohan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:03:
[...]

Bekabeling naar je modem pas naar kijken als de snelheid van je verbinding in je modem is gecontroleerd. Is die goed en verbinding stabiel daar niet aankomen.
Anoniem: 150104 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:08:
[...]

Toch maar eens even ergens anders gedaan maar hoger dan dit krijg ik het niet.
[afbeelding]
Kijk eens naar de status pagina van je modem op welke snelheid je DSL signaal is verbonden. Als dat rond 13000kbps is downstream zou deze test correct zijn en het maximale. Staat in je modem een (veel) hogere snelheid dan zal je het bij je PC als eerste moeten zoeken in de verbinding of je besturingssysteem, browser of extra software zoals virusscanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:35:
[...]

Bekabeling naar je modem pas naar kijken als de snelheid van je verbinding in je modem is gecontroleerd. Is die goed en verbinding stabiel daar niet aankomen.

[...]

Kijk eens naar de status pagina van je modem op welke snelheid je DSL signaal is verbonden. Als dat rond 13000kbps is downstream zou deze test correct zijn en het maximale. Staat in je modem een (veel) hogere snelheid dan zal je het bij je PC als eerste moeten zoeken in de verbinding of je besturingssysteem, browser of extra software zoals virusscanners.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11109447/Schermafbeelding%202012-06-20%20om%2023.28.13.png

Toch maar eens andere dingen gaan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:28
Anoniem: 150104 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:29:
[...]

Toch maar eens andere dingen gaan testen :P
Download een bestand van de ftp test site. Speedtest dingen zijn nooit nauwkeurig.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 21:07

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar test je "toevallig" via een draadloze verbinding?
Want dergelijke waarden zie ik namelijk ook als ik mijn (Ziggo 120/10) verbinding test op mijn laptop.

En als alternatief kun je deze speedtest proberen:
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
rally schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:22:
[...]

Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar test je "toevallig" via een draadloze verbinding?
Want dergelijke waarden zie ik namelijk ook als ik mijn (Ziggo 120/10) verbinding test op mijn laptop.

En als alternatief kun je deze speedtest proberen:
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
De laatste test(die met 30,29 Mb up en 2,81 Mb down en 17 ms ping) is bedraad gedaan. Ik heb Telfort standaard en heb pas de nieuwe modem geïnstalleerd(die witte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Telfort Webcare;

Enige tijd geleden heb ik contact gehad (ook via DM) omtrent de leverbaarheid van VDSL2 (25Mb) op mijn adres en de postcodecheck.
U zou eea uitzoeken, maar ik heb geen reactie meer gehad van u. Kunt u dit alsnog oppakken aub?

uitleg:
Op dit moment heb ik een ADSL2+ 16Mb verbinding op het KPN wholesale / Tiscali wholesale netwerk.
Binnenkort wil ik overstappen, ws. naar een Telfort Internet Standaard (Internet Only) abbo op VDSL2 met dus max 25Mb.
Mijn directe buurman naast mij in dit appartementcomplex op dezelfde verdieping heeft onlangs een KPN All In abbo met dig. TV afgesloten, en hij haalt met VDSL2 25Mb. Daaruit moet ik concluderen dat bij mij ook VDSL2 beschikbaar is, maar dat is niet op te maken uit de postcodecheck van Telfort op mijn adres (16Mb mogelijk?). Bij mijn buurman met KPN VDSL2 geeft de postcodecheck van Telfort netjes 25Mb max. aan. Tevens is dan ook Internet Extra te bestellen.

Mijn vraag is dus, als ik bij jullie een nieuw abbo afneem, krijg ik dan VDSL2 (max 25Mb) of blijft dat dan ADSL2+ (max 16 a 17Mb) ?? Ik wil dus graag over op VDSL2 met een nieuw af te sluiten abbo!

ps. ik heb dit bericht ook in het DM draadje gezet, zie DM

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146100

Johny_B schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:06:
[...]

Dat is technisch wel mogelijk, maar was niet wat je vroeg >:) . Je kan proberen bij Telfort een aanvraag te doen en aangeven dat je geen ADSL hebt, dat het een extra aansluiting is en je niet de enige bewoner bent (beetje afhankelijk van hoe de vragen zijn tijdens de bestelprocedure). Dan ziet Telfort dat er al een service id ligt, maar gaan ze dat niet overnemen vanwege de manier waarop je aanvraag is ingediend. Ze gaan dan kijken of het tweede aderpaar geschikt is om ADSL over te leveren. Als dat niet zo is dan krijg je een brief dat zij van de netwerkleverancier hebben begrepen dat levering van ADSL technisch niet mogelijk is. Als het wel mogelijk is gaan ze ADSL leveren en dan moet jij even gaan sleutelen met de aderparen om het ook daadwerkelijk werkend te krijgen. Daarna moet jij zelf KPN opzeggen (opzegtermijn van een maand).

Dan heb je een maand twee DSL-aansluiting naast elkaar, maar ik begrijp dat dat exact is wat jij wilt ivm downtime.
Thanks Johny! Ik had even gekeken, misschien dat je dit ook wel weet, hoe wissel je nu het beste van aderpaar? Kun je de koperen draadjes inwikkelen of levert dat een slechte lijn op? Zijn daar speciale hulpstekkertjes oid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 22:21
draadloos heb ik een lagere snelheid als bedraad, hier zit 14 mb verschil in.
nu weet ik wel dat draadloos een lagere snelheid geeft maar de upload is wel het zelfde .
kan mij iemand uitleggen hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
Je draadloze verbinding kan even hard up als down en de up van je modem/internetverbinding valt ruim binnen de max up van je draadloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Zappert op 21-06-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32
Sinds kort heb ik twee rare errors met mijn modem. Allereerst kan ik geen info meer zien over verbonden apparaten. Zie screenshot Ik heb dit geprobeerd in Chrome en Firefox. Beiden geven error.

Een ander raar ding is een vreemde verbinding in mijn upnp list zie screenshot2

Zou mijn modem gehacked zijn of zijn dit bekende bugs?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:12
Ik was ook even verbaast toen ik met Nieuwsgroepen met ruim 3.5mb iets binnen trok. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2021794195.png

Nu nog wachten tot de rest van de vragen beantwoord worden..

@ TimDJ, is dit bij wireless apparaten het geval? Zo ja: hier heb ik al een vraag over draaien, het word dus al onderzocht.

[ Voor 11% gewijzigd door JW1904 op 22-06-2012 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Op 15 juni heb ik een nieuw modem gehad voor mijn Telfort standaard internet abonnement. In de overeenkomst staat dat ik de eerste 6 maanden € 15,00 euro korting krijg: normaal is het € 25,00 euro per maand, nu dus € 10 euro per maand. Ik heb ook vast bellen voor € 5,00 euro per maand, dus ik verwacht ik een rekening van € 10 + € 5 = € 15(exclusief kosten mobiel en start tikken, maar dat is erg weinig).

Tot mijn grote verbazing krijg ik nu een rekening van € 32,90 over de periode 1-07-2012 - 31-07-2012. Vorige maand was de rekening € 34,37 en de maand daarvoor € 32,09.
Niks geen € 15 euro korting dus!

Ben ik er dan toch ingestonken en heb ik kleine lettertjes niet goed gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:11
Verwerking van de korting duurt altijd even, zal waarschijnlijk bij de volgende factuur worden verrekend, mijn abonnement heb ik 8 mei verlengt, de korting zie ik op de juli factuur worden verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
arwindezeeuw schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:20:
Verwerking van de korting duurt altijd even, zal waarschijnlijk bij de volgende factuur worden verrekend, mijn abonnement heb ik 8 mei verlengt, de korting zie ik op de juli factuur worden verrekend.
Ok, laten we maar hopen dat dat bij mij ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
"Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW."

Bovenstaande staat onderaan het forum. Ik heb geen idee wat ranten is. Even gegoogled:

"Ranten is een gemeente in de Oostenrijkse deelstaat Stiermarken, en maakt deel uit van het district Murau. Ranten telt 1089 inwoners."

Ik vermoed dat ranten hier niet gebruikt wordt om dat Oostenrijkse dorp aan te duiden.

Ik heb een paar collega's gevraagd of zij de betekenis van ranten weten, maar niemand wist het.

Het zal wel een soort turbotaal zijn vermoed ik, gebruikt door jonge mensen

Realiseert u zich wel dat ook mensen die het stadium van jeugdpuistjes allang ontgroeid zijn op dit forum komen en deze begrippen niet kennen: m.a.w. schrijf dingen zo op dat iedereen het begrijpt. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik rant jij rant wij ranten :?
Ik zou ook niet weten wat het betekent en ik ben pas 42 ;)

gisteren netjes me pakket binnen gehad met nieuwe modem en tv kastje, nu nog even op de brief wachten en van het weekend de modem even installeren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

chucky666 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:01:
ik rant jij rant wij ranten :?
Ik zou ook niet weten wat het betekent en ik ben pas 42 ;)
Ranten is afgeleid van het Engelse werkwoord to rant.
Zie http://www.urbandictionary.com/define.php?term=rant voor de betekenis.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik gok dat de vervoeging van ranten gelijk is aan updaten, daarom:

Ik rant(e)
Jij rantet
Wij ranten

Ik rantete
Jij rantete
Wij ranteten

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:50
Mijn ervaring met telfort is uiterst prettig. 2 weken geleden gebeld, dat mijn telefoonlijn wel heel erg veel ruis had.
Kabels vervangen
Ander toestel
Ander poortje gestopt
Echter kwam er met de helpdesk al snel uit en tot de conclusie: het modem defect.

Binnen 4 dagen een nieuw modem gekregen. Erop geprikt en gaan!
(enige is alleen, waarom telfort een 4 jaar oud defect modem wilt terug hebben)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ik heb internet en bellen via Telfort ADSL, modem Zyxel P-2601HN-F1. Uitgaande telefonie gaat via Telfort, binnenkomende hoofdzakelijk via de "klassieke" KPN telefoonlijn die we ook nog aangehouden hebben. Sinds eerste week juni lijkt de uitgaande telefonie niet te werken. Maar het is net alsof er alleen een stukje van de puzzel mist. Als ik (bijvoorbeeld mobiel) het SIP nummer bel, zie ik in het log van het modem dat er een call binnen komt, maar de telefoon gaat niet over. Als ik naar buiten bel, zie ik daar wel melding van in de modem logs maar krijg geen verbinding. Geen veranderingen aan modem of andere zaken in huis. Inkomend/uitgaand bellen via de KPN lijn gaat prima, toestellen zijn dus in orde.

Iemand soortgelijke ervaringen gehad? Telfort Webcare enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Edit: als ik naar het SIP nummer probeer te bellen, krijg ik een Telfort voicemail te horen. Het modem toont wel in de logs dat er een binnenkomend gesprek was.

[ Voor 9% gewijzigd door Antonius op 22-06-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:28

knakworst

Get more sats!

Toad schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:45:
"Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW."

Bovenstaande staat onderaan het forum. Ik heb geen idee wat ranten is.
Het zal wel een soort turbotaal zijn vermoed ik, gebruikt door jonge mensen

Realiseert u zich wel dat ook mensen die het stadium van jeugdpuistjes allang ontgroeid zijn op dit forum komen en deze begrippen niet kennen: m.a.w. schrijf dingen zo op dat iedereen het begrijpt. Dank u.
Couperus uit het samenvattingenboekje gelezen? Dit is nota bene oud Nederlands.

http://www.thefreedictionary.com/ranting
Probably from obsolete Dutch ranten
http://www.etymonline.com...h=ranting&searchmode=none
1590s, from Du. randten "talk foolishly, rave," of unknown origin (cf. Ger. rantzen "to frolic, spring about"). Related: Ranted; ranting. The noun is first attested 1640s, from the verb. Ranters "antinomian sect which arose in England c.1645" is attested from 1651; applied 1823 to early Methodists. A 1700 slang dictionary has rantipole "a rude wild Boy or Girl."
En deze is ook toepasselijk:
http://fotostrips.nl/?strip=20120320

[ Voor 25% gewijzigd door knakworst op 22-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Na het lezen van jullie commentaren toch maar voor Telfort gegaan. Ben erg netjes aan de telefoon behandeld en kreeg snel een contract toegestuurd. Enige wat ik dan weer minder vind is dat het maandelijks bedrag €10.- hoger ligt, doordat er automatisch een zenderpakket aangezet is (denk ik).

Toen ik bij tele2 opzegde kwamen ze met de mededeling dat ik eigenlijk al jaren korting zou moeten hebben als trouwe klant (nooit gehad) en dat ik ook recht had op een nieuwer modem (joh, voor de insiders dat tele2 modem is drama), maar doordat mijn achternaam met een v begint ze er waarschijnlijk nog niet aan toe zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 15:34
*nevermind*

[ Voor 83% gewijzigd door pennywiser op 22-06-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan het nieuwe modem gewoon om wisselen met de oude.
moet je dan ook de cd draaien voor de instellingen ?
of pakt hij deze tegenwoordig vanzelf.
anders moet ik dus heel goed gaan zoeken naar een hele oude brief met de ww van bellen namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hmm, haperende toestanden hier. Tv blijft ook stotteren atm..niet fijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2012-06-22 20:20:42 DSL up down log: WAN Physical Link Up. 
Upstream 4100 kbps Downstream 34592 kbps
2012-06-22 20:20:03 DSL up down log: WAN Physical Link Down
2012-06-22 20:16:15 DSL up down log: WAN Physical Link Up. 
Upstream 3964 kbps Downstream 33372 kbps
2012-06-22 20:15:36 DSL up down log: WAN Physical Link Down
2012-06-22 20:12:53 DSL up down log: WAN Physical Link Up. 
Upstream 4100 kbps Downstream 33212 kbps, DSL
2012-06-22 20:12:13 DSL up down log: WAN Physical Link Down

Mijn verbinding loopt toch niet via Nieuwegein he..wat zonder stroom zit :+

-edit-
lol, verbinding klapte er nog een keer uit, nu is de tv weer stottervrij 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 22-06-2012 22:37 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als ik op mijn telfort het wachtwoord verander voor telefonie, dan kan ik dat gebruiken ?
want dan zou ik me ww veranderen oude modem weg nieuwe voor in de plaats en dan het nieuwe wachtwoord invullen, of zie ik wat over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Patrick77 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:34:
@Webcare

Sinds vrijdag in het bezit van het alles in één pakket.
Wat ik helaas mis, de HD zenders.

Volgens klantenservice zou dit te maken hebben met een administratieve afhandeling :? en waarschijnlijk pas tussen 2 en 18 juli geactiveerd worden.

Zou dit misschien eerder kunnen ivm het aankomende EK?

Webcare:
Ik kom hier later op terug.

Nog steeds geen HD..

Weet je al wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 20:21
Even een korte vraag aangezien het offi forum op zich laat wachten. Kan er interactieve tv draaien op het zilveren modem zyxel 2602 hw-d1a? Of alleen maar met de 2812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:29

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@Webcare

Afgelopen donderdag heeft ons modem, een Zyxel P-2812HNU-F1, een flinke tik gekregen van een omweer hier boven Zutphen. De klap herkende ik niet als een donderslag, maar klonk meer als een ontploffing. Een dag later hoorde ik dat in Zutphen twee inslagen zijn geweest, die beide nog niet eens zo super dichtbij waren. Onze televisie (ITV van Telfort) viel door de klap een moment uit, het signaal herstelde zich later wel. Ik dacht dat we geluk hadden gehad.

Op vrijdag logde ik in op mijn systeem en merkte ik dat het internet niet opschoot. Mijn vrouw had eerder die dag vanaf haar systeem geen problemen gehad. Beide systemen zijn bekabeld verbonden met de lan poorten van het modem. De slechte netwerk performance van mijn systeem was systematisch. Morrelen aan kabels, booten ed. hielp niet. Gedurende hetzelfde moment heb ik zelf op het systeem van mijn vrouw ingelogd en had daar een normale performance.

Vervolgens heb ik de netwerkkabels omgeplugd, en met wat ik verwachtte, het probleem verhuiste naar het systeem van mijn vrouw (hoor ik daar iemand zeggen "Niets meer aan doen, probleem opgelost! >:) "). Daar IK O-) mijn vrouw ook een goede verbinding gun en de P-2812HNU-F1 al krap in de poorten zit vraag ik me af hoe Telfort hiermee omgaat. Kan ik dit modem vervangen krijgen?

poort 1
Afbeeldingslocatie: http://i1171.photobucket.com/albums/r548/teaglass/Tweakers/ferddesktop_conn1.png
poort 2
Afbeeldingslocatie: http://i1171.photobucket.com/albums/r548/teaglass/Tweakers/ferddesktop_conn2.png
poort 3
Afbeeldingslocatie: http://i1171.photobucket.com/albums/r548/teaglass/Tweakers/ferddesktop_conn3.png

Hierboven nog wat speedtests van de verschillende lan poorten, deze metingen zijn systematisch (gisteren en vandaag gemeten), en poort 3 is duidelijk de brekebeen, de upload van deze poort is beroerd, de download van poort 3 is normaal. Voor een eventuele check stuur ik jullie via DM postcode en huisnummer.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

scofield schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:23:
Even een korte vraag aangezien het offi forum op zich laat wachten. Kan er interactieve tv draaien op het zilveren modem zyxel 2602 hw-d1a? Of alleen maar met de 2812?
Ik verwacht van niet Scofield, ITV abonnees krijgen een Zyxel P-2812HNU-F1. Een van de lan poorten van dit modem is speciaal bedoeld voor doorgifte van het televisiesignaal (ook een nadeeltje, je bent dus een van je lan poorten kwijt). Bovendien is de Zyxel P-2812HNU-F1 een VDSL modem, en is die iets efficienter dan het ADSL2 modem zyxel 2602 hw-d1a.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik had net ook al zoiets toch kunnen vinden via google, dan de webcare maar wakker schudden want dan heb ik bij m'n itv abbo niet het goede modem, beetje jammer. Niet iedereen heeft standaard dus het goede modem voor itv.

[ Voor 20% gewijzigd door scofield op 23-06-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

teacup schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:26:

poort 3 is duidelijk de brekebeen, de upload van deze poort is beroerd, de download van poort 3 is normaal.
volgens mij ben jij door het onweer ook in de war >:)

de upload is volgens mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Wat mij bevreemd is dat ik dacht dat je met interactieve tv een vdsl verbinding moet hebben. Maar dat zou dan in de centrale gedaan moeten zijn. Als ik de dsl line bekijk zie ik dit:
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 16760 kbps
linetype: ADSL_2plus
dus is dat nog niet gedaan neem ik aan. Een vraag aan webcare, gaat dit dan nog gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

chucky666 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:26:
[...]

volgens mij ben jij door het onweer ook in de war >:)

de upload is volgens mij goed.
hmmmm .......yep :+ ....... copy that.
scofield schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:42:
dan de webcare maar wakker schudden want dan heb ik bij m'n itv abbo niet het goede modem
Als je het Zyxel 2602 hw-d1a modem nog van een eerder ITV abo hebt, dan moet het vervangen worden door een Zyxel P-2812HNU-F1 exemplaar. Als je de Zyxel 2602 hw-d1a hebt gekregen in het kader van een internet abo + ITV (20Mbit +) dan denk ik dat er een vergissing in het spel is. Neem in dat geval contact op met webcare.
scofield schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:02:
Wat mij bevreemd is dat ik dacht dat je met interactieve tv een vdsl verbinding moet hebben. Maar dat zou dan in de centrale gedaan moeten zijn. Als ik de dsl line bekijk zie ik dit:
attainable rate upstream: 0 kbps
attainable rate downstream: 16760 kbps
linetype: ADSL_2plus
dus is dat nog niet gedaan neem ik aan. Een vraag aan webcare, gaat dit dan nog gebeuren?
Ten aanzien van VDSL: ik zou het zelf niet als een must have maar meer als een nice to have beschouwen. Een ITV datastroom voor gewone digitale TV is circa 4 Mbit, die voor HD 8 Mbit. Wil je nog wat comfortabel kunnen internetten is die extra marge van VDSL prettig. Wat denk ik belangrijker is, is het voor ITV gereserveerde kanaal in de Zyxel P-2812HNU-F1. Wat er er aan dat kanaal speciaal is weet ik eigenlijk niet, het kanaal is onzichtbaar voor de router in het modem. Het zal wel een soort bridge zijn. Iemand?

Ten aanzien van de voorwaardelijkheid van dingen. Je hebt toch een of meer brieven van Telfort gekregen waar in staat wat je moet doen? Zo zou je zelf het modem (wat je niet hebt :F ) moeten activeren. Dit geeft Telfort de trigger dat de ontvangende partij klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
webcare heb ik via offi forum op de hoogte gebracht en de wan status in de 2812 welke eigenlijk tot m'n glaspilot behoort geeft idd bridge aan met itv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:52
jeej! Aansluiting voor glasvezel is in de huiskamer aanwezig. Blijkt alleen dat Telfort hier in de regio nog geen glas gaan aanbieden, dus ik moet strax over naar een andere provider terwijl ik t liefst bij Telfort haf gebleven :(

[ Voor 10% gewijzigd door Lampuhkap op 23-06-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Levert XMS wel? Want daar heb ik goede ervaringen mee nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:29

OgWok

U.N.C.L.E.

scofield schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:41:
webcare heb ik via offi forum op de hoogte gebracht en de wan status in de 2812 welke eigenlijk tot m'n glaspilot behoort geeft idd bridge aan met itv.
Begrijp ik het goed dat Telfort de ondersteuning via dit forum in de ijskast heeft gezet? Zou heel jammer zijn, big time ...........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
XS4all levert, KPN levert, Tweak levert. Wat ik nu weet, ik kan daar dinsdag pas verder mee aan de slag kan. Ik moet iig flink gaan informeren bij diverse providers of ze half of full duplex leveren (100/100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

OgWok schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:13:
[...]

Begrijp ik het goed dat Telfort de ondersteuning via dit forum in de ijskast heeft gezet? Zou heel jammer zijn, big time ...........
Ja, die conclusie was ik gisteren ook al aan het trekken, laatste (wel grote) Telfort reactie is van 8 Juni. Het kunnen natuurlijk ook de vakanties nog zijn. Ze zullen niet als een dief in de nacht bij Tweakers hun hielen lichten. Dan communiceer je toch even iets, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
Zou niet zo mooi zijn als dat werkelijk gebeurd is. Gaat hier namelijk weer de verkeerde kant op met m'n internet verbinding.

Pagina's laden soms helemaal niet, of laden heel langzaam. Youtube video's zijn weer een probleem, internet is soms bijzonder traag, terwijl een snelheids indicatie het tegendeel laat zien (30.15mbit down / 2.8 up).

De rest van mijn vragen, die nog niet beantwoord zijn:
JW1904 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:44:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
1   2012-05-30 17:11:43 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
2   2012-05-30 17:08:46 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
3   2012-05-30 17:06:55 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.1.4 DST=82.171.181.99
4   2012-05-30 09:46:36 alert   XmasTree ATTACK:SRC=23.23.232.243 DST=82.171.181.99
5   2012-05-30 09:12:03 alert   SYN,RST ATTACK:SRC=23.23.232.243 DST=82.171.181.99
6   2012-05-30 06:06:39 alert   SYN,FIN ATTACK:SRC=99.45.156.73 DST=82.171.181.99 [last message repeated 7 times in 19 seconds]

Kan het niet extreem veel noemen, maar ze zijn er nog wel. (Ti's wel een hele tijd geleden (2 jaar of zelfs langer) dat ik een schoon logje had, dat was nog met 't oude grijze modem).

Overigens, m'n internet is 10kb/s sneller sinds de storing... O-)

Edit:

1. Waarom worden smartphones vaak als 'Unknown' of zelfs als 'Null' weergegeven? (Als in, er is helemaal geen data bekent, geen IP, geen mac adres, helemaal nada)
2. Wat zit er op 192.168.1.4? Want ik zie dat de bron van de 'aanval' van binnen het netwerk is, maar er zit hier geen enkele computer op .4, alle computers in huis staan tussen 30 - 60 (zal ik maar weer een keer vast zetten). Sterker nog, standaard staat het modem ingesteld om IP adressen uit te delen vanaf 192.168.1.33

3. Zoals ik HIER al gepost had, WDS bridging lijkt vrijwel onmogelijk. Wat ik ook probeer, de router blijft maar een lokaal netwerk(je). Werkt dat niet met dit modem? Zo niet.. Is er een andere manier om de sterkte van 't draadloze signaal te versterken? Want van de 300 (Wireless N) blijft er maar 12 over zodra je op de 1e verdieping staat. (Er zit enkel een houten vloer tussen, dus dat zit niet 'echt' in de weg)

4. Overigens, ik had net even een smartphone in m'n handen, omdat 't draadloze internet enorm traag zou zijn. Zo van "Zie maar.. ti's niet te doen". De telefoon kon podverdrie nog geen eens websites laden?
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:39:

1. / 2./ 3. Ik ben intern met deze vragen bezig. Ik verwacht dat er maandag meer over bekend is.
4. Inmiddels verbeterd? :(
Het enige wat verbeterd is, is het draadloos geloof ik, niet extreem veel, maar i.p.v. 20mbit op de 2e verdieping, zitten we nu op 130mbit/s

code:
1
6   2012-06-23 00:19:15 alert   LAN ATTACK:SRC=192.168.*.101 DST=82.171.***.**

En wederom zit er niks op 192.168.*.101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 23:16
Ik zie dat KPN snelheden tot 80 Mb/s nu aanbied via alles in een premium. Gaat telfort ook hogere snelheden aanbieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

doublehelix schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:23:
Ik zie dat KPN snelheden tot 80 Mb/s nu aanbied via alles in een premium. Gaat telfort ook hogere snelheden aanbieden ?
Dit zou best eens pair bonding kunnen zijn, anders is dit echt alleen voor de happy few.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:31

Lief Adje

Love is in the air

knakworst schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Dit zou best eens pair bonding kunnen zijn, anders is dit echt alleen voor de happy few.
*meld zich* (8>

code:
1
2
attainable rate upstream: 17328 kbps
attainable rate downstream: 113781 kbps

[ Voor 20% gewijzigd door Lief Adje op 25-06-2012 12:20 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Voor jou zou pair bonding dus niet nodig zijn, maar KPN maakt er wel gebruik van:
nieuws: KPN verhoogt snelheid Premium-abonnement naar 80Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er staat dat voor bestaande klanten de snelheid binnen 6 maanden verhoogt wordt. Vallen telfort klanten hier ook onder (ik vermoed van wel). En betekent dit dus dat ik voor een tientje meer in de maand van 20 naar 40 kan (wat dus waarschijnlijk inhoudt dat ik voor een tientje in de maand meer 20mbit ga halen)? (alhoewel Telfort zegt dat het niet beschikbaar is, maar KPN zegt dat 40mbit te halen is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:30
Lampuhkap schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:53:
XS4all levert, KPN levert, Tweak levert. Wat ik nu weet, ik kan daar dinsdag pas verder mee aan de slag kan. Ik moet iig flink gaan informeren bij diverse providers of ze half of full duplex leveren (100/100)
Nog altijd bij elke provider full duplex

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bij elke provider ben ik ook alleen maar ful duplex tegengekomen.

Om een toevoeging te doen in dit topic:
Van het weekend (vrijdag) is mij nTelfort lijn opgeleverd. Ben overgestapt van Online naar Telfort en dat is uitermate soepel gegaan.
Modem was er ruim op tijd, nachtje aangelaten om de updates op te halen en daarna in Bridge. Zit nu op een nette 30/2.7 (Speedtest). Nu nog even 7 dagen online laten i.v.m. DLM.
Maar verder top, zeker omdat ik nu voor vrijwel hetzelfde geld 30/3 heb i.p.v. 8/1 bij Online.

Ik zat te ver van de centrale maar KPN/Telfort hadden de VDSL kast net beschikbaar in mijn wijk :)
Kortom: Goede ervaring.

Edit: Modem is wel "redelijk groot". Scheelt een stuk met de Zyxel P-660 die ik had. Maar goed hij staat in de meterkast dus ik hoef me er niet teveel aan te ergeren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rally op 25-06-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:08

Zjemm

...

het blijft wel lang stil vanuit webcare, heb al een paar weken niets meer op openstaande DM'x gehoord.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:32
JW1904 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:20:
[...]
@ TimDJ, is dit bij wireless apparaten het geval? Zo ja: hier heb ik al een vraag over draaien, het word dus al onderzocht.
Dit is inderdaad bij de wireless apparaten. iPhone en Macbook Pro. Eerst (voor laatste firmware update geloof ik) had ik dit probleem niet.

mijn tweede vraag is een andere probleem. namelijk een vreemde ip range in mijn upnp overzicht.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Net een berichtje van Telfort gehad dat mijn modem, het onweersslachtoffertje (link) wordt vervangen. Ik ben blij om dat te horen. Wel wist ik dat daar niet moeilijk over gedaan wordt, maar of een LAN poort daar voldoende reden voor was, daar twijfelde ik aan. Via een DM heb ik mijn adresgegevens naar Telfort toegestuurd. De input op dit forum wordt dus nog wel degelijk door Telfort gemonitored!

Alvast bedankt Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hmmm, internet hier is een beetje stuk aan t gaan.
Sites die traaag of helemaal niet laden of in een loop blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-03 02:21

solique

Fire is all I need

Hier gisteren geregeld dns errors en sites die in loops bleven hangen of totaal niet geladen werden.
Vanuit het modem was er niets te zien wat het veroorzaakte, had het op zowel computers als mobiele apparaten.
Vanavond eens kijken of het nog zo is, of dat er gisteren ergens problemen waren.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

teacup schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:01:
Net een berichtje van Telfort gehad dat mijn modem, het onweersslachtoffertje (link) wordt vervangen. Ik ben blij om dat te horen. Wel wist ik dat daar niet moeilijk over gedaan wordt, maar of een LAN poort daar voldoende reden voor was, daar twijfelde ik aan. Via een DM heb ik mijn adresgegevens naar Telfort toegestuurd. De input op dit forum wordt dus nog wel degelijk door Telfort gemonitored!

Alvast bedankt Telfort!
Eehmm, maar is Telfort Webcare er nu wel of niet ?? Als ze sinds begin juni hier niet meer reageren, dan zijn ze hier niet "meer" bereikbaar.... Het is nu wel 26 juni.
En dan te bedenken dat Hugo en Henk in dit forum prima werk hebben gedaan.

@Telfort Webcare: misschien handig om te laten weten hoe het nu precies zit.

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 27-06-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
solique schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:47:
Hier gisteren geregeld dns errors en sites die in loops bleven hangen of totaal niet geladen werden.
Vanuit het modem was er niets te zien wat het veroorzaakte, had het op zowel computers als mobiele apparaten.
Vanavond eens kijken of het nog zo is, of dat er gisteren ergens problemen waren.
Lampuhkap schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:48:
hmmm, internet hier is een beetje stuk aan t gaan.
Sites die traaag of helemaal niet laden of in een loop blijven hangen.
teacup schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:01:

Alvast bedankt Telfort!
Gelukkig, dan ben ik wederom niet de enige. Hebben jullie ook problemen met het bufferen van Youtube video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-03 02:21

solique

Fire is all I need

Gisteren geen problemen meer ondervonden met de verbinding en stabiliteit van sites.
Lijkt er dus op dat er maandag ergens problemen waren.
JW1904 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:47:

Gelukkig, dan ben ik wederom niet de enige. Hebben jullie ook problemen met het bufferen van Youtube video's?
Gisteren niet meer, maandag viel buffer geregeld weg.

[ Voor 4% gewijzigd door solique op 27-06-2012 08:04 ]

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@webcare

Ik heb nu al enige tijd dat het Wireless van mijn modem echt super slecht is, Wireless N werkt gewoon helemaal niet want hij reset steeds de DCHP verbinding, maar als ik het met vast IP probeer geeft hij ook fouten. Dit zelfde robleem heb ik ook op Wireless G maar dan iets minder vaak. Heeft mijn modem een nieuw firmware nodig zo ja dan graag, zo niet dan zou ik graag een nieuwe VDSL Modem willen hebben want dit is echt geen doen zo.

Nog even andere vraag:

MOrgen word me verbinding verhuist en komt op aderpaar 2 te zitte ipv van 1, nou ben ik in een steker de snoeren aan het om draaien (omdat het een varkenssnuit aansluting is) maar de kleuren zijn anders dan dat ik dacht en ben zo kleuren blind, moet ik gewoon de bovenste punten om met de ondsterste?

[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 27-06-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Telfort Webcare
Op dit moment heb ik VDSL via Telfort, vanwege de afstand (~2100m) haal ik helaas maar 13-15mbits. Volgens de laatste Annex 5 van KPN Wholesale is er op alle CGB 2 locaties BVDSL2_POTS ("VDSL2 bonding") beschikbaar.

Mijn centrale (Dle) betreft ook een CGB 2 locatie en dus zou er volgens mij VDSL2 bonding beschikbaar moeten zijn. Is het mogelijk om bonding aan te vragen op mijn locatie zodat ik, theoretisch, naar 2x15 mbits = 30mbits kan stijgen? In onze woning komen in ieder geval 2 aderparen binnen.

Adresgegevens zal ik via DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 06:33
Een vraag die hier misschien het brst beantwoord zou kunnen worden:

Ben op zoek naar goedkoop en goed internet voor m'n appartement. Werk heel de dag en internet eigenlijk weinig. Maar belangrijk is dat de ping laag moet zijn ivm gamen. Hoe zit dat met mensen die internet standaard hebben van telfort en in Rotterdam wonen binnen een km van de centrale? Dat word mijn situatie dus ik ben benieuwd of ik bij telfort goed zou zitten qua gamen of dat ik beter verder kan kijken. Een aantal mensen die misschien concreet hun ping waardes kunnen neerzetten hier?

Alvast dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

bartbh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:42:
@Telfort Webcare
Op dit moment heb ik VDSL via Telfort, vanwege de afstand (~2100m) haal ik helaas maar 13-15mbits. Volgens de laatste Annex 5 van KPN Wholesale is er op alle CGB 2 locaties BVDSL2_POTS ("VDSL2 bonding") beschikbaar.

Mijn centrale (Dle) betreft ook een CGB 2 locatie en dus zou er volgens mij VDSL2 bonding beschikbaar moeten zijn. Is het mogelijk om bonding aan te vragen op mijn locatie zodat ik, theoretisch, naar 2x15 mbits = 30mbits kan stijgen? In onze woning komen in ieder geval 2 aderparen binnen.

Adresgegevens zal ik via DM sturen.
Ik heb even mijn centrale (Bar) ook opgezocht... Ook die is CGB2. Ik weet alleen niet of het type (a of b) nog van invloed is op de bVDSL beschikbaarheid.
Gaat Telfort bonding ondersteunen? of zoeken ze nog testers?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 20:02
@Telfort webcare: Ik had een tijdje geleden al gevraagd naar de status cq. planning van de upgrade van een bepaalde wijkcentrale. Hier toen keurig antwoord opgehad dat de upgrade door KPN gepland stond voor Q1 2012 maar dat deze om onbekende reden niet is uitgevoerd. Ik ben benieuwd of hier inmiddels verandering in is gekomen en of er een nieuwe planning bekend is.

Benodigde postcode + huisnr heb ik alvast geDM't.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gister me internet verhuist maar er gaan een paar dingen niet helemaal goed helaas, maar goed morgen ga ik op vakantie dus moet het na mijn vakantie maar even oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Earth calling Telfort Webcare ............ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OgWok schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:01:
Het is een forum van Tweakers voor Tweakers, om van alles te bespreken en bediscussiëren. Niet om continue alleen met een bedrijf te communiceren. Daarvoor heeft elke dienstverlener andere primaire kanalen en is zeker niet het doel van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
magic_nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:15:
[...]

Ik heb even mijn centrale (Bar) ook opgezocht... Ook die is CGB2. Ik weet alleen niet of het type (a of b) nog van invloed is op de bVDSL beschikbaarheid.
Gaat Telfort bonding ondersteunen? of zoeken ze nog testers?
Heb vorig jaar zelf al bonding gerealiseerd met een draytek router. Maar begrijp ik het goed als ik zeg dat deze manier van bonding ook de enkele connecties versneld? En dat je maar één IP-adres hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
OgWok schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:01:
Ik weet niet wat jullie doen.. maar ik heb mijn vraag al verhuist naar 't Telfort forum, you never know. Vraag van bijna 5 reacties lang.. (10.000 tekens restrictie..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

bjck schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:56:
[...]

Het is een forum van Tweakers voor Tweakers, om van alles te bespreken en bediscussiëren. Niet om continue alleen met een bedrijf te communiceren. Daarvoor heeft elke dienstverlener andere primaire kanalen en is zeker niet het doel van Tweakers.
Ben het met je eens, echter lijkt het mij een kleine moeite voor Webcare om klare wijn te schenken, blijven ze hier ondersteuning bieden of stoppen ze ermee om op het eigen forum verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ik kreeg hier geen reactie van webcare, dus toen mijn vraag op het Telfort forum nog eens gesteld. Ook daar wel reactie van gebruikers, niet van webcare. Toen bleek dat mijn modem waarschijnlijk helemaal dood was, heb ik gebeld met de helpdesk. Ik was een beetje huiverig voor eindeloos tegen betaling van kastje naar de muur gestuurd te worden, maar ben snel en kundig geholpen. Geen getreuzel met doorlopen van allerlei vastliggende scripts voor oorzaken waarvan ik tevoren al wist dat die het niet konden zijn. Ik heb een nieuw modem gekregen en heb nu weer netjes internet en telefonie. Mijn ervaring is dus dat de helpdesk ook goed werkt. Bel ze, daar zijn ze voor.

Lijkt er wel op dat webcare op een laag pitje staat, en ik denk ook dat het beter zou zijn om daar duidelijkheid over te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb nu sinds donderdag dus alles in 1 van telfort.
maar ik zit naar het modem te kijken en ik zie het oranje lampje van poort 4 heel de tijd knipperen terwijl ik geen tv kijk en het kastje uit :?
is dat normaal ?
En het draadloos gaat ook nog niet vlekkeloos, meestal wel verbinding en dan opeens niet meer.
ik ga hem nu even op g testen want hij stond op n, kijken of het wat uitmaakt.
En me laatste vraagje : hoe lang duurt het voordat de snelheid omhoog gaat ?
staat nu op 33mb en hij zou makkelijk 40 mb moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

chucky666 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:31:
Ik heb nu sinds donderdag dus alles in 1 van telfort.
maar ik zit naar het modem te kijken en ik zie het oranje lampje van poort 4 heel de tijd knipperen terwijl ik geen tv kijk en het kastje uit :?
is dat normaal ?
En het draadloos gaat ook nog niet vlekkeloos, meestal wel verbinding en dan opeens niet meer.
ik ga hem nu even op g testen want hij stond op n, kijken of het wat uitmaakt.
En me laatste vraagje : hoe lang duurt het voordat de snelheid omhoog gaat ?
staat nu op 33mb en hij zou makkelijk 40 mb moeten halen.
Modem als het kan niet meer herstarten, kan tot ruim een week duren voor je de maximaal haalbare snelheid bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik vraag me af of webcare eigenlijk nog wel zal bestaan na de reorganisatie die binnen Telfort nu bezig is.. Hoop van wel maar het lijkt er op van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het kastje staat nooit echt uit, tenzij je stekker eruit trekt. Hij zal dan ook kleine beetjes data blijven gebruiken. Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Ik heb een vraag omtrent iTV en het draadloos maken hiervan. Ik weet dat het mogelijk is met een setje powerline adapters, maar dat werkt hier niet goed en ze passen niet goed achter de kast.

Ik weet niet of iemand anders dit al heeft geprobeerd, maar kon het zo 1-2-3 niet in dit topic vinden.

Ik zat te denken aan een oplossing om het op een andere manier draadloos te maken en wel met 2 routers. Ik heb 2 linksys routers voorzien van DD-WRT.
  • Een router is ingesteld zonder DHCP server, forward DHCP dus en heeft een eigen WiFi netwerk. Deze heb ik op het modem op port 4 verbonden. De kabel zit in de router op port 1.

Wat deze router dus eigenlijk doet is het signaal van port 4 draadloos maken.
  • De andere router heb ik ingesteld als client en die maakt draadloos een verbinding met de linksys router bij het modem.
Dit ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/imxhv.jpg
De verbinding tussen de routers werkt. Dit heb ik getest door de eerste router op port 3 van het modem te zetten en router 2 op een laptop aan te sluiten. De laptop krijgt netjes een ip adres uit de range van het modem. Als ik dan in het modem kijk, zie ik wel het MAC adres van de router staan met het ip adres van de pc.

Echter, als ik het aansluit op port 4, dan krijg ik geen ip-adres. Dit geeft het iTV kastje dan ook aan.

Wat ik nog kan / moet proberen is om de mac adressen van de routers aan te passen naar het MAC adres van het iTV kastje. Wellicht dat het dan wel werkt.

Heeft iemand anders nog een idee om het met 2 routers voorzien van DD WRT werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308259

tha_bulldog schreef op zondag 01 juli 2012 @ 06:27:
Ik vraag me af of webcare eigenlijk nog wel zal bestaan na de reorganisatie die binnen Telfort nu bezig is.. Hoop van wel maar het lijkt er op van niet..
Deze gedachte deel ik ook, en sinds de upgrade van het Telfort forum een paar maanden geleden zijn ze inderdaad ook daar veel minder actief :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Maar reorganisatie van Telfort? Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Alle informatie die ik geef is op basis van horen zeggen, maar het schijnt dat de helpdesk van Telfort grotendeels samen zal gaan met die van KPN en dat er binnenkort een groot aantal ontslagen zal komen. Ik baseer mijn informatie op een student die werkzaam was bij Telfort en dit van ex-collega's heeft gehoord, dit alles schijnt per september plaats te gaan vinden. Ik neem dan aan dat Telfort Webcare ook over zal gaan naar KPN. Er schijnen ook al wat helpdeskafdelingen dicht gegaan te zijn, zoals onder andere de televisie afdeling.

Dus voor Hugo, Henk en Wouter, ik hoop dat wat hierboven geschetst wordt niet voor jullie geldt, en zo wel, sterkte met de situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:09
@anthonycd
IPTV gaat over VLAN.
Bij Tefort gaat dit dacht ik over VLAN ID 4.
Met een beetje geluk kan je dat wel instellen met dd-wrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik heb een mailtje gekregen van Telfort Klantenservice:
Op dinsdag 3 juli zullen wij werkzaamheden uitvoeren aan het netwerk. Deze werkzaamheden duren van 1.00 tot 6.00 uur. Als gevolg van deze werkzaamheden zal uw IP-adres wijzigen. U kunt tijdens de werkzaamheden wel gewoon gebruik blijven maken van internet en vast bellen.

Gebruikt u een vast IP-adres voor bijvoorbeeld remote access? Dan zult u dit na de werkzaamheden aan moeten passen.

Wij leveren alleen dynamische IP-adressen. Toch proberen wij uw IP-adres zo veel mogelijk hetzelfde te houden. Door deze werkzaamheden zijn wij genoodzaakt om de IP-adressen aan te passen
Dit is de eerste keer in jaren dat mijn IP-adres veranderd.
Weet iemand wat dit voor werkzaamheden zouden kunnen zijn? Ga ik over op IPv6 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 133692 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:58:
Ik heb een mailtje gekregen van Telfort Klantenservice:

[...]

Dit is de eerste keer in jaren dat mijn IP-adres veranderd.
Weet iemand wat dit voor werkzaamheden zouden kunnen zijn? Ga ik over op IPv6 of zo?
Nieuwe apparatuur in de centrale, om je niet offline te laten zijn zetten ze je over naar een andere reeks zodat ze de werkzaamheden kunnen doen zonder downtime voor jou. Staat volledig los van IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:56
Ik heb overigens vorige week een topic aangemaakt op het forum van Telfort en werd dezelfde dag nog gebeld om het in orde te maken. Ging over een defect IPTV kastje dat door een verkeerd exemplaar vervangen werd. Op het Telfort forum wordt overigens ook geklaagd dat er te weinig gereageerd wordt door Webcare, maar ik heb er dus niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

@ Speedmaster

Bedankt. Dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

magiel schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:39:
@Telfort webcare: Ik had een tijdje geleden al gevraagd naar de status cq. planning van de upgrade van een bepaalde wijkcentrale. Hier toen keurig antwoord opgehad dat de upgrade door KPN gepland stond voor Q1 2012 maar dat deze om onbekende reden niet is uitgevoerd. Ik ben benieuwd of hier inmiddels verandering in is gekomen en of er een nieuwe planning bekend is.

Benodigde postcode + huisnr heb ik alvast geDM't.
De uitgebreide lijsten staan niet meer on-line helaas. Heb nog wel een lijstje geüpdatet tot 29 juni die een indicatie kan geven.
https://docs.google.com/s...RURW5IVDVZUWhUdklQUl9zY1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
brambo123 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:48:
@anthonycd
IPTV gaat over VLAN.
Bij Tefort gaat dit dacht ik over VLAN ID 4.
Met een beetje geluk kan je dat wel instellen met dd-wrt.
VLAN4 is geactiveerd op het modem om IPTV door te geven. Via de kabel rechtstreeks werkt het wel, maar via de routers nog niet. Misschien aankomend weekend kijken of ik het MAC adres kan klonen en of het dan wel werkt. Anders wellicht nog DHCP/gateway instellen op de 'client router' zoals de instellingen nu ook zijn op het 10.x.x.x netwerk en IP ook.

Dan nog een andere vraag. Klopt het dat het alleen mogelijk is om via de 'Gids' te programmeren. Dat is wel zuur, want dan kun je maar voor 3 dagen vooruit iets inplannen. Had liever de mogelijkheid om ouderwets in te stellen ma-vr, tijdstip + kanaal gehad. Of zie ik dit over het hoofd (1853 STB / kleine met 8 GB SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

anthonycd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:29:
[...]

VLAN4 is geactiveerd op het modem om IPTV door te geven. Via de kabel rechtstreeks werkt het wel, maar via de routers nog niet. Misschien aankomend weekend kijken of ik het MAC adres kan klonen en of het dan wel werkt. Anders wellicht nog DHCP/gateway instellen op de 'client router' zoals de instellingen nu ook zijn op het 10.x.x.x netwerk en IP ook.

Dan nog een andere vraag. Klopt het dat het alleen mogelijk is om via de 'Gids' te programmeren. Dat is wel zuur, want dan kun je maar voor 3 dagen vooruit iets inplannen. Had liever de mogelijkheid om ouderwets in te stellen ma-vr, tijdstip + kanaal gehad. Of zie ik dit over het hoofd (1853 STB / kleine met 8 GB SSD).
Als de firmware van je routers geen VLAN's ondersteunen dan gaat het niet werken. Anders moet je kijken naar een goedkope switch met VLAN support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
rally schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:44:
[...]

Als de firmware van je routers geen VLAN's ondersteunen dan gaat het niet werken. Anders moet je kijken naar een goedkope switch met VLAN support
DD-WRT kan werken met VLAN's...zal mij eens in verdiepen. Nu geen router hier om het te testen/in te stellen.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/VLAN_Support <- Zo te zien wordt het ondersteund. Eens kijken hoe ik dat dat moet configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
EDIT: Niet meer nodig, via de (telfort helpdesk) mail afgehandeld.

[ Voor 77% gewijzigd door Turbo_boy op 04-07-2012 13:08 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.