Apple moet/hoeft zich niet aan standaarden te houden en zoals gewoonlijk volgt Apple zijn eigen weg. Hun goed recht natuurlijk maar er zullen veel naar de concurrent lopen die wel HDMI uitgangen biedenthaan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:35:
Het is echter wel raar dat Apple zich niet aan de standaard houd.
Ow maar er komt ook wel HDMI uit de Mac Mini, echter wel met een verloopje en zonder geluid. Dus dan zal je geluid apart moeten doen, en als je niks mist wat de Mac Mini jouw kan bieden kun je inderdaad makkelijk overstappen naar een concurrent.Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:29:
[...]
Apple moet/hoeft zich niet aan standaarden te houden en zoals gewoonlijk volgt Apple zijn eigen weg. Hun goed recht natuurlijk maar er zullen veel naar de concurrent lopen die wel HDMI uitgangen biedenZelf prefereer ik ook HDMI, de reden waarom ik dus niet heb gekozen voor mini, daarbij komt dat het ION330 platform mij meer te bieden heeft voor minder, en dat is dus weer mijn goed recht als consument
Echter zijn er in mijn ogen weinig concurrenten voor de Mac Mini icm Plex.
HDMI zonder geluid = DVIthaan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:39:
[...]
Ow maar er komt ook wel HDMI uit de Mac Mini, echter wel met een verloopje en zonder geluid. Dus dan zal je geluid apart moeten doen
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2009 01:41 ]
Ja precies, dat dus. Het is raar, maargoed het is nou eenmaal zou.ThinkPadd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:41:
[...]
HDMI zonder geluid = DVImaar dan met een HDMI stekker waarschijnlijk?
Anoniem: 110871
Lukt het hier iemand om die grote blu-ray rips af te spelen zonder haperen?
En dan bedoel ik niet een .mkv van 15GB, want die loopt hier als een zonnetje, maar die "echte" rips in blu-ray structuur van zeg 30GB +
Ik vermoed dat plex de "boosdoener" is, als ik namlijk kijk met "i" dan zie ik dat cpu bv nog niet aan zijn eind is (staat wel op zeg 80-90%)
En dan bedoel ik niet een .mkv van 15GB, want die loopt hier als een zonnetje, maar die "echte" rips in blu-ray structuur van zeg 30GB +
Ik vermoed dat plex de "boosdoener" is, als ik namlijk kijk met "i" dan zie ik dat cpu bv nog niet aan zijn eind is (staat wel op zeg 80-90%)
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 21-08-2009 09:21 ]
Ligt het niet aan de disk waar je het vanaf speelt of aan het geheugen? Beide worden dan meer belast namelijk.
Geen idee eigenlijk..
Ik heb 2GB intern geheugen en ik heb het ook geprobeerd vanaf een FireWire Schijf die aan de Mini hing
Ik heb 2GB intern geheugen en ik heb het ook geprobeerd vanaf een FireWire Schijf die aan de Mini hing
Inderdaad, voor games en Media Center zit ik ook bij de concurrentie. Voor al het overige zou ik niet meer naar de concurrentie willen.cornelixnootje1 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:19:
[...]
Gelukkig kun je altijd nog naar de concurrentie als je het allemaal vervelend vindt.
ik heb zojuist m'n drobo binnengekregen en kan niet wachten totdat ik weer in NL ben om wat extra schijven te kopen en al m'n media erop te zetten. er zijn verschillende verhalen over de doorvoersnelheid, dus ik ben benieuwd of het afspelen van 1080p bestanden via FW800 soepeltjes zal gaan.
Mijn nieuwe MacBook Pro goes plex... ROCKING!!
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Keep us posted.. deze staat ook op mijn verlanglijst namelijk ...Nerpissad schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:27:
ik heb zojuist m'n drobo binnengekregen en kan niet wachten totdat ik weer in NL ben om wat extra schijven te kopen en al m'n media erop te zetten. er zijn verschillende verhalen over de doorvoersnelheid, dus ik ben benieuwd of het afspelen van 1080p bestanden via FW800 soepeltjes zal gaan.
Maar liever zou ik hem dan via die share laten lopen....
Gisteravond (nacht
) alles zitten installeren op mijn "nieuwe" Mac Mini. Inmiddels draait het nagenoeg perfect!
Ik draai:
Plex
Sabnzbd+
Episode Butler
Het was nog even rommelen om de settings van mijn Plex over te zetten van mijn MacBook (die ik tot nu toe steeds aansloot op de TV) naar de Mini. Uiteindelijk is dit gelukt, maar ik moest er wel wat bestanden voor aanpassen om het werkend te krijgen. Alles is nu overgezet zonder dat er opnieuw gescraped hoefde te worden, ideaal dus want alles watched/unwatched dingen zijn ook bewaard gebleven.
Sabnzbd+ heb ik zo draaien dat ik via webaccess alles kan monitoren. Nieuwe downloads toevoegen doe ik gewoon door reports te bookmarken op Newzbin. Dat kan dus vanaf iedere locatie (in de wereld, mocht je dat willen). Sabnzbd+ download vervolgens alles en zet het netjes op de juiste externe schijf die aan de Mini hangt. Keurig gesorteerd en uitgezocht!
Episode Butler verzorgt de TV shows die ik volg. Dit gaat ook helemaal automatisch (via Newzbin ook). Alles komt keurig binnen in de juiste mapjes waardoor Plex het meteen op kan pakken als er nieuwe afleveringen beschikbaar zijn. Uiteraard is ook Episode Butler gewoon vanaf de andere Mac's/PC op het netwerk te configureren.
Overigens is de Mini die ik gekocht heb een Intel 1.83 Core Duo (dus géén Core 2 Duo) met 2GB geheugen. Dit is geen ENKEL probleem voor het afspelen van 720p materiaal, mochten daar nog mensen over twijfelen. Vogelscene (in 720p) knalt hij er zonder enige probleem uit. Ook als ik ondertussen met 1MB/s aan het downloaden ben op de achtergrond. Ook als er ondertussen een unpack plaatsvindt. Super!
Veranderingen op de Mini kunnen uiteraard via VNC, wel even Screen Sharing inschakelen in de Sharing preference pane. Daarna werkt het gewoon via de Finder (!), fantastisch!
Waar ik nog niet helemaal uit ben/nog naar op zoek ben (in willekeurige volgorde):
- De Mini hangt via Airport in mijn netwerk, behoorlijk betrouwbaar maar een kabel zou "beter" zijn. Had vannacht dat de verbinding even was weggevallen en hij hem niet zelf weer oppakte waardoor ik hem vanmorgen ook niet kon benaderen via VNC, dan moet dus het toetsenbord er weer even in, vervelend;
- Ondertitels voor TV shows en films zouden natuurlijk eigenlijk automatisch binnen moeten komen. Ik heb dat al vaker geprobeerd maar dat is me nog niet goed gelukt. Blijft dus een handmatige actie. Voor mij niet erg maar voor m'n vriendin wat minder handig.
Verder super tevreden voorlopig!
Ik draai:
Plex
Sabnzbd+
Episode Butler
Het was nog even rommelen om de settings van mijn Plex over te zetten van mijn MacBook (die ik tot nu toe steeds aansloot op de TV) naar de Mini. Uiteindelijk is dit gelukt, maar ik moest er wel wat bestanden voor aanpassen om het werkend te krijgen. Alles is nu overgezet zonder dat er opnieuw gescraped hoefde te worden, ideaal dus want alles watched/unwatched dingen zijn ook bewaard gebleven.
Sabnzbd+ heb ik zo draaien dat ik via webaccess alles kan monitoren. Nieuwe downloads toevoegen doe ik gewoon door reports te bookmarken op Newzbin. Dat kan dus vanaf iedere locatie (in de wereld, mocht je dat willen). Sabnzbd+ download vervolgens alles en zet het netjes op de juiste externe schijf die aan de Mini hangt. Keurig gesorteerd en uitgezocht!
Episode Butler verzorgt de TV shows die ik volg. Dit gaat ook helemaal automatisch (via Newzbin ook). Alles komt keurig binnen in de juiste mapjes waardoor Plex het meteen op kan pakken als er nieuwe afleveringen beschikbaar zijn. Uiteraard is ook Episode Butler gewoon vanaf de andere Mac's/PC op het netwerk te configureren.
Overigens is de Mini die ik gekocht heb een Intel 1.83 Core Duo (dus géén Core 2 Duo) met 2GB geheugen. Dit is geen ENKEL probleem voor het afspelen van 720p materiaal, mochten daar nog mensen over twijfelen. Vogelscene (in 720p) knalt hij er zonder enige probleem uit. Ook als ik ondertussen met 1MB/s aan het downloaden ben op de achtergrond. Ook als er ondertussen een unpack plaatsvindt. Super!
Veranderingen op de Mini kunnen uiteraard via VNC, wel even Screen Sharing inschakelen in de Sharing preference pane. Daarna werkt het gewoon via de Finder (!), fantastisch!
Waar ik nog niet helemaal uit ben/nog naar op zoek ben (in willekeurige volgorde):
- De Mini hangt via Airport in mijn netwerk, behoorlijk betrouwbaar maar een kabel zou "beter" zijn. Had vannacht dat de verbinding even was weggevallen en hij hem niet zelf weer oppakte waardoor ik hem vanmorgen ook niet kon benaderen via VNC, dan moet dus het toetsenbord er weer even in, vervelend;
- Ondertitels voor TV shows en films zouden natuurlijk eigenlijk automatisch binnen moeten komen. Ik heb dat al vaker geprobeerd maar dat is me nog niet goed gelukt. Blijft dus een handmatige actie. Voor mij niet erg maar voor m'n vriendin wat minder handig.
Verder super tevreden voorlopig!
Ik ben van plan een Mac Mini aan te schaffen, omdat mijn huidige HTPC in mijn nieuwe tv meubel te warm wordt en omdat ik het geklooi met DXVA hardware versnelling zat ben. Ik heb een Phillips 7403 Full HD tv en Plex moet hierop draaien. Welke Mac mini draait full HD zonder probleem, moet ik daarvoor de nieuwste Core 2 duo hebben of kan ik ook een oudere via Marktplaats kopen en daar eventueel geheugen uitbreiding op doen? Ik wil gewoon alles vloeiend af kunnen spelen zonder gezeur (dus ook killa sample 1080p)
Aangesloten op een DTS receiver via optische kabel en hdmi/dvi voor het beeld.
Interne HDD maakt niet uit, ik heb een oude pc (windows XP) waar ik alle data via mijn gigabit netwerk van afhaal. Kan ik dus bijvoorbeeld met de vorige Mac Mini (core duo 2ghz) uit de voeten (aansluitingen audio en video)?
Aangesloten op een DTS receiver via optische kabel en hdmi/dvi voor het beeld.
Interne HDD maakt niet uit, ik heb een oude pc (windows XP) waar ik alle data via mijn gigabit netwerk van afhaal. Kan ik dus bijvoorbeeld met de vorige Mac Mini (core duo 2ghz) uit de voeten (aansluitingen audio en video)?
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
Ha, zojuist een Sabnzbd+ script gevonden en ingesteld om Plex automatisch te updaten nadat een download voltooid is! Handig als Plex niet wordt afgesloten, dan heb je toch altijd de laatste content beschikbaar zonder dat je een update moet "forcen" (en dus: hogere WAF!). 
N00b guide voor de mensen die dit ook willen (omdat ik er zelf toch nog wel even mee bezig was om het precies uit te zoeken):
1. Open TextEdit
2. Paste de volgende code (en vervang "JEMACMINIIPADRES" voor.. enfin):
3. Sla het bestand op als "willekeurigenaam.sh"
4. Ga naar ~/Library/ (dat is /Users/username/Library/ op je HD, die ~ staat voor je eigen gebruikersmap)
5. Maak (of open) de map Scripts
6. Maak (of open) de map Sabnzbd
7. Plaats het bestand van stap 3 in deze map (~/Library/Scripts/Sabnzbd dus)
8. Open Sabnzbd
9. Ga naar Settings>Folders (afhankelijk van je skin)
10. Onder "Folder Containing the User Scripts:" vul je in: Library/Scripts/Sabnzbd/
11. Save Changes
12. Ga naar Settings>Switches
13. Onder "Default User Script:" selecteer je het script dat je gemaakt had
14. Save Changes
Alle nieuwe downloads die je toevoegt worden, na repareren, uitpakken en verwijderen, nu gevolgd door een opdracht om Plex te updaten. Bij bestaande downloads die al in de queue staan moet je in het hoofdscherm zelf nog even het script selecteren.
Tadaaaaa!
N00b guide voor de mensen die dit ook willen (omdat ik er zelf toch nog wel even mee bezig was om het precies uit te zoeken):
1. Open TextEdit
2. Paste de volgende code (en vervang "JEMACMINIIPADRES" voor.. enfin):
code:
1
2
| #!/bin/sh curl --get "http://JEMACMINIIPADRES:3000/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=XBMC.updatelibrary(video)" |
3. Sla het bestand op als "willekeurigenaam.sh"
4. Ga naar ~/Library/ (dat is /Users/username/Library/ op je HD, die ~ staat voor je eigen gebruikersmap)
5. Maak (of open) de map Scripts
6. Maak (of open) de map Sabnzbd
7. Plaats het bestand van stap 3 in deze map (~/Library/Scripts/Sabnzbd dus)
8. Open Sabnzbd
9. Ga naar Settings>Folders (afhankelijk van je skin)
10. Onder "Folder Containing the User Scripts:" vul je in: Library/Scripts/Sabnzbd/
11. Save Changes
12. Ga naar Settings>Switches
13. Onder "Default User Script:" selecteer je het script dat je gemaakt had
14. Save Changes
Alle nieuwe downloads die je toevoegt worden, na repareren, uitpakken en verwijderen, nu gevolgd door een opdracht om Plex te updaten. Bij bestaande downloads die al in de queue staan moet je in het hoofdscherm zelf nog even het script selecteren.
Tadaaaaa!
Misschien nog een leuke App voor in de TS:
Airfoil in combinatie met Airfoil Speakers.
Draai Airfoil Speakers op de Mac Mini (die naast je stereo/receiver staat waarschijnlijk) en stuur er vanaf elke andere Mac (of PC) geluid naar toe via Airfoil! Werkt echt perfect, helaas niet gratis.
http://rogueamoeba.com/
Airfoil in combinatie met Airfoil Speakers.
Draai Airfoil Speakers op de Mac Mini (die naast je stereo/receiver staat waarschijnlijk) en stuur er vanaf elke andere Mac (of PC) geluid naar toe via Airfoil! Werkt echt perfect, helaas niet gratis.
http://rogueamoeba.com/
Anoniem: 313251
HDMI = afgeknepen DVI (max 1080p) met audio ineen.thaan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:48:
[...]
Ja precies, dat dus. Het is raar, maargoed het is nou eenmaal zou.
Ik heb een hele vette geluidsinstallatie en wil geen gebruik maken van mijn speakers in de TV.
Ik weet dat er een oplossing is om via je TV weer naar een versterker te kunnen, maar dat vind ik net zo "lastig" als een kabel van de mini naar de versterker
Tikkie nutteloos dus om de mini te bashen ivm geen HDMI.
Gebruik al jaren een MacMini als media center, zonder extra software, dus gewoon als computer aan TV. Heb ik en PS3 bluetooth toetsenbordje bij met geïntegreerde muis, helemaal super!Anoniem: 313251 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:24:
[...]
HDMI = afgeknepen DVI (max 1080p) met audio ineen.
Ik heb een hele vette geluidsinstallatie en wil geen gebruik maken van mijn speakers in de TV.
Ik weet dat er een oplossing is om via je TV weer naar een versterker te kunnen, maar dat vind ik net zo "lastig" als een kabel van de mini naar de versterker
Tikkie nutteloos dus om de mini te bashen ivm geen HDMI.
Nu zit ik alleen al al die jaren met het overscan probleem. Als ik overscan uitzet heb ik een zwarte rond om mijn beeld heen, als ik overscan aan zet valt de menubalk van OSX bijna geheel buiten beeld. Ik heb al van alles geprobeerd met DisplayConfigX enzo, maar het is mij nog nooit gelukt om dit goed te krijgen. Zijn er inmiddels andere manieren bekend die je beeldverhouding een beetje kunnen tweaken? Ik weet dat je bv PLEX kunt calibreren, maar mij gaat het gewoon om de OSX omgeving.
Edit: Ik zag dat er een nieuwe versie van SwitchResX voor Snow Leopard is, die geprobeerd, en wonder boven wonder.... that does the trick! Eindelijk een normale resolutie in OSX op mn TV!!! Helemaal top, zonder moeilijk te doen met timings en weet ik wat allemaal. Helemaal super! Heb direct netjes voor 14 euro een licentie gekocht, dat is het me wel waard!
[ Voor 16% gewijzigd door Japie.G op 29-08-2009 16:16 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Anoniem: 312605
Ik gebruik al geruime tijd mijn mac mini als media center, dit deed ik door op de mac mini vista te installeren en dan het programma mediacenter te gebruiken, ik werd er alleen helemaal gestoord van dat iedere keer een ander probleem naar voren komt in vista. om nu toch een beetje terug naar de basis te gaan heb ik vandaag plex geinstalleerd op mijn mac mini. alles doet het in principe goed alleen kan ik nergens de mogelijkheid ontdekken om gewone televisie te kijken. ik heb wel via eyetv gewone tv, maar dit moet toch ook te combineren zijn met plex of moet ik daar een ander programma voor downloaden. iemand een idee
Wat je in jouw geval kan doen is EyeTV toevoegen als programma in Plex, zodat je het vandaar kan openen en als je EyeTV afsluit kom je weer terug in Plex.Anoniem: 312605 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:20:
Ik gebruik al geruime tijd mijn mac mini als media center, dit deed ik door op de mac mini vista te installeren en dan het programma mediacenter te gebruiken, ik werd er alleen helemaal gestoord van dat iedere keer een ander probleem naar voren komt in vista. om nu toch een beetje terug naar de basis te gaan heb ik vandaag plex geinstalleerd op mijn mac mini. alles doet het in principe goed alleen kan ik nergens de mogelijkheid ontdekken om gewone televisie te kijken. ik heb wel via eyetv gewone tv, maar dit moet toch ook te combineren zijn met plex of moet ik daar een ander programma voor downloaden. iemand een idee
TOP, heb je hier nog iets speciaals voor moeten doen? Ik ga dit vanavond ook proberen want ik heb ook alles geprobeerd en op een gegeven moment de overscan maar geaccepteerd.Japie.G schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:45:
[...]
Edit: Ik zag dat er een nieuwe versie van SwitchResX voor Snow Leopard is, die geprobeerd, en wonder boven wonder.... that does the trick! Eindelijk een normale resolutie in OSX op mn TV!!! Helemaal top, zonder moeilijk te doen met timings en weet ik wat allemaal. Helemaal super! Heb direct netjes voor 14 euro een licentie gekocht, dat is het me wel waard!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Snow leopard ondersteund nu gewoon 1080p en 720 als output resoluties blijkbaar (had er zelf nooit problemen mee) maar mogelijk kan je het dus al gewoon met de default sl oplossen.
Let wel op, plex werkt nog niet perfect op sl, ik zit te wachten op de eerste volledig compatible release ...
Let wel op, plex werkt nog niet perfect op sl, ik zit te wachten op de eerste volledig compatible release ...
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik heb opeens het probleem dat plex de previews van nieuwe films op de apple site niet meer wil doen...
Bij alle media opeens de melding dat het bestandsformaat niet wordt herkent... (en nog geen SL upgrade gedaan alleen de normale updates)
Bij alle media opeens de melding dat het bestandsformaat niet wordt herkent... (en nog geen SL upgrade gedaan alleen de normale updates)
Even een domme vraag tussendoor. Als je een mac hebt en twee tv's, 1 in huiskamer en 1 in slaapkamer en straks ook een HD projector. Dan kun je natuurlijk met lange (10m) kabels beeld/geluid de boel overbruggen. Het is alleen niet echt mooi.
Wat heb ik nog meer aan mogelijkheden op het gebied van draadloos. Ik zou iets willen starten qua film op de mac en het dan op 1 van de tv's/pj willen zien.
Iets van een los klein kastje wat je even snel op 1 van de 3 kan aansluiten lijkt me dan wel handig, maar wat?
Tweede vraag je hebt de AB van 19 euro.
Maar ik begrijp dat je met een iPhone of iPod Toucheen ook een hele mooie AB heb. Wat maakt hem zo bijzonder / handig om deze boven die van 19eur te nemen? Wat zijn de voordelen van bv een 200 euro Touch?
Wat heb ik nog meer aan mogelijkheden op het gebied van draadloos. Ik zou iets willen starten qua film op de mac en het dan op 1 van de tv's/pj willen zien.
Iets van een los klein kastje wat je even snel op 1 van de 3 kan aansluiten lijkt me dan wel handig, maar wat?
Maar ik begrijp dat je met een iPhone of iPod Toucheen ook een hele mooie AB heb. Wat maakt hem zo bijzonder / handig om deze boven die van 19eur te nemen? Wat zijn de voordelen van bv een 200 euro Touch?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Uit dat andere Mac Mini topic;Anoniem: 110871 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:47:
Ik heb opeens het probleem dat plex de previews van nieuwe films op de apple site niet meer wil doen...
Anoniem: 110871 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:43:
Ik heb opeens dat plex bij elke film preview op de apple site de melding geeft dat het filetype niet meer wordt herkent..... iemand ook dat probleem ?
Lijkt dus inderdaad een probleem te zijn, ligt volgens mij niet aan de laatste Plex update (0.8.2), want gister heb ik 0.8.1 weer geïnstalleerd en daar werkt het ook niet in.MrAcid schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:39:
Volgens mij doet die plugin het niet meer inderdaad. Las er al wat over op het Plex forum.
De AB bedient (oa) Front Row, EyeTV, etc, de Remote app op de iPhone bedient alleen iTunes.ErikRo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:39:
Ligt er maar net aan wat voor Apps je op de iPhone/iPod touch draait natuurlijk. Er zijn ook AB's voor Plex, VLC, enz.
Nou je krijgt een mooie grafische weergave van bijvoorbeeld iTunes, net zoals de iPod functie van de iPhone zelf. Je kunt ook op je iPhone zoeken naar nummers enzo. Het heeft ook een nadeel, heb ik al gemerkt. Als je snel even het volume wilt aanpassen of zappen dan moet je helemaal je iPhone uit je zak halen, unlocken, app starten, netwerkverbinding laten maken, en dan pas kun je het volume wijzigen. Dan is dat losse kleine dingetje (die bij mij altijd ergens op de salontafel ligt) toch makkelijker en snellerErikRo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:39:
Even een domme vraag tussendoor. Als je een mac hebt en twee tv's, 1 in huiskamer en 1 in slaapkamer en straks ook een HD projector. Dan kun je natuurlijk met lange (10m) kabels beeld/geluid de boel overbruggen. Het is alleen niet echt mooi.
Wat heb ik nog meer aan mogelijkheden op het gebied van draadloos. Ik zou iets willen starten qua film op de mac en het dan op 1 van de tv's/pj willen zien.![]()
Kortom: ik ga voor beide, het heeft allebei z'n voor en tegen.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Wat ik hier thuis nog doe (en wat jij dus eventueel ook nog kunt doen) is de rss feeds van de Episode Butler toevoegen aan plex. Ikzelf heb de aankomende en al gedownloade afleveringen op de startpagina van XBMC staan.MrAcid schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:31:
.....
--edit--
Verek, ik zie nu op het plex forum dat je nog precies naar die functionaliteit op zoek was.
Voeg gewoon http://IP_EB:PORT_EB/rss?feed=upcoming als rss URL toe en je hebt alle aankomende afleveringen.
[ Voor 13% gewijzigd door Janoz op 07-09-2009 23:44 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Naast mijn google alerts doe ik zo nu en dan ook eens een search om te zien waar mijn tooltje allemaal naar boven komtMrAcid schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:21:
Haha, grappig dat je het daar ook tegen kwam! Leuke toevoeging inderdaad, ga ik gebruiken! Thanks!
Nix bijzonders!Nitai schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:00:
[...]
TOP, heb je hier nog iets speciaals voor moeten doen? Ik ga dit vanavond ook proberen want ik heb ook alles geprobeerd en op een gegeven moment de overscan maar geaccepteerd.
Nieuwe res gemaakt, ff herstarten en het werkt gewoon! Ben nog steeds blij
[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 08-09-2009 11:12 ]
Je kunt ook de rss feed van tvnzb.com gebruiken wat ik hier doe en dan zelf in sabnzbd filteren op naam. Werkt hier prima en er is geen ander programma voor nodig.Janoz schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:32:
[...]
Wat ik hier thuis nog doe (en wat jij dus eventueel ook nog kunt doen) is de rss feeds van de Episode Butler toevoegen aan plex. Ikzelf heb de aankomende en al gedownloade afleveringen op de startpagina van XBMC staan.
--edit--
Verek, ik zie nu op het plex forum dat je nog precies naar die functionaliteit op zoek was.
Voeg gewoon http://IP_EB:PORT_EB/rss?feed=upcoming als rss URL toe en je hebt alle aankomende afleveringen.
Maar houdt dat ook bij welke afleveringen je wel en welke je niet hebt.
De rss feed waar MrAcid en ik het over hebben is echter iets heel anders. Deze gaat niet over de beschikbaarheid van NZB's, maar puur om het uitzendschema. Een rss feed met hierin de aankomende afleveringen die vandaag en de komende dagen uitgezonden gaat worden.
De rss feed waar MrAcid en ik het over hebben is echter iets heel anders. Deze gaat niet over de beschikbaarheid van NZB's, maar puur om het uitzendschema. Een rss feed met hierin de aankomende afleveringen die vandaag en de komende dagen uitgezonden gaat worden.
Even twee vraagjes tussendoor.
Vraag1: Gebruiken jullie allemaal de draadloze toetsenbord en muis van apple voor je mac mini media center? Ik las al dat 1 iemand zijn ps3 toetsenbord gebruikt maar die heb ik niet:P en ik vind de optie die apple geeft wel erg duur (130 euro) voor toetsenbord en muis. Ik zoek eigenlijk een alternatief wat wel goed werkt maar niet zo duur is.
Vraag2: in hoeverre zal ik het merken kwa performance als ik 1080p afspeel op de goedkopere mac mini met 2gb? ipv de duurdere versie? Enige verschil tussen beide is dat videokaart 256mb ipv 512 en wat opslag capiciteit volgens mij...
Vraag1: Gebruiken jullie allemaal de draadloze toetsenbord en muis van apple voor je mac mini media center? Ik las al dat 1 iemand zijn ps3 toetsenbord gebruikt maar die heb ik niet:P en ik vind de optie die apple geeft wel erg duur (130 euro) voor toetsenbord en muis. Ik zoek eigenlijk een alternatief wat wel goed werkt maar niet zo duur is.
Vraag2: in hoeverre zal ik het merken kwa performance als ik 1080p afspeel op de goedkopere mac mini met 2gb? ipv de duurdere versie? Enige verschil tussen beide is dat videokaart 256mb ipv 512 en wat opslag capiciteit volgens mij...
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Ik gebruik geen toetsenbord en muis. Ik gebruik gewoon een afstandbediening (Logitech Harmony 555). Dus nee, we gebruiken niet allemaal een draadloos toetsenbord en muis van Apple. Als ik echt iets "computerachtigs" moet doen dan werk ik met remote desktop.
Ik wil buiten plex ook gewoon kunnen "computeren" op de bank;-) dus een toetsenbord en muis is daarvoor wel handig. Voor plex gebruik ik de apple remote. Ik ben er wel achter dat ik een bluetooth set nodig heb omdat ik vrij ver van de mac mini afzit, zo ongeveer 5-6 meter. Ben dus bang dat ik niet onder de prijs uit kom.MrAcid schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:
Ik gebruik geen toetsenbord en muis. Ik gebruik gewoon een afstandbediening (Logitech Harmony 555). Dus nee, we gebruiken niet allemaal een draadloos toetsenbord en muis van Apple. Als ik echt iets "computerachtigs" moet doen dan werk ik met remote desktop.
Heb mijn mini nu aangesloten met een dvi -> hdmi kabel, maar het signaal is volgens mij niet 100%. Het beeld flikkert een beetje wat vooral te zien is bij grote witte vlakken.
Nu er mini displayport -> hdmi kabels zijn vraag ik mij af of die verbinding van een betere kwaliteit is? Iemand hier die er ervaring mee heeft?
Nu er mini displayport -> hdmi kabels zijn vraag ik mij af of die verbinding van een betere kwaliteit is? Iemand hier die er ervaring mee heeft?
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Hmm, vreemd. Heeft je TV niet toevallig een of andere automatische dim-functie die een beetje loopt te flippen?
Ik heb pas een mini display -> hdmi adapter gekocht (volgens mij zijn er geen complete kabels), maar die doet het prima. Maar m'n mini display -> dvi adapter deed het eigenlijk ook prima, had ik ook geen last van flikkeringen oid, dus ik zie/merk geen verschil (alleen m'n kastje is iets opgeruimder door de kleinere connectoren[FrEEzEr] schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:17:
Heb mijn mini nu aangesloten met een dvi -> hdmi kabel, maar het signaal is volgens mij niet 100%. Het beeld flikkert een beetje wat vooral te zien is bij grote witte vlakken.
Ik gebruik het mini dinovo tb met veel plezier maaaaaar onder SL werkt opeens het navigeren in het menu van een dvd die weer binnen plex draait niet meer...
Herkent iemand dit ?

Herkent iemand dit ?
Heb je een nieuwe Plex versie geinstalleerd? Daar hebben ze onlangs de sneltoetsen veranderd voor bijv. het menu e.d.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Heb alle instellingen afgelopen en kan niets vinden wat het probleem veroorzaakt.MrAcid schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:28:
Hmm, vreemd. Heeft je TV niet toevallig een of andere automatische dim-functie die een beetje loopt te flippen?
Ga denk ik maar toch een mini display -> hdmi kabel kopen, voor $10 wil ik het wel proberen of dat het probleem oplostDyStiC schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:59:
[...]
Ik heb pas een mini display -> hdmi adapter gekocht (volgens mij zijn er geen complete kabels), maar die doet het prima. Maar m'n mini display -> dvi adapter deed het eigenlijk ook prima, had ik ook geen last van flikkeringen oid, dus ik zie/merk geen verschil (alleen m'n kastje is iets opgeruimder door de kleinere connectoren)
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
op het plex forum is een thread waarin gesproken wordt over een oplossing voor appleTV en mini's waarmee 1080p harwdarematig gedecodeerd kan worden. het zou gaan om de crystal HD decoder van broadcom (prijs $25) die in de plaats van de wifi kaart in een mini gezet kan worden.
ik ben benieuwd wat daar van terecht gaat komen.
ik ben benieuwd wat daar van terecht gaat komen.
Ben langzamerhand m'n mini als mediacenter aan het inrichten. Plex werk natuurlijk super.
Wilde echter ook m'n itunes lib kunnen afspelen op m'n versterker, en dan het liefst zonder altijd m'n tv aan te hoeven zetten voor de bediening.
Nou zijn er natuurlijk mooie iPhone / iPod touch apps, maar ik heb geen iPhone of iPod touch. Heb zojuist daarom Salling Clicker aangeschaft. App installeer je op je mac en vervolgens kan je met een telefoon app via wifi of bluetooth je mac aansturen. Er zijn apps voor allerlei telefoons, dus behoorlijk brede ondersteuning.
Tool heeft standaard ingebouwde menu's voor iTunes, iPhoto, Keynote, Frontrow en een aantal systeemfuncties.
Het mooie is dat je zelf commando's kan toevoegen via applescript, dus ook Plex kan je er mee bedienen.
Heb daarmee net een commando toegevoegd om overscan aan en uit te zetten, erg handig zolang ik het niet voor elkaar krijg om m'n tv op de juiste manier aan te sturen.
Wilde echter ook m'n itunes lib kunnen afspelen op m'n versterker, en dan het liefst zonder altijd m'n tv aan te hoeven zetten voor de bediening.
Nou zijn er natuurlijk mooie iPhone / iPod touch apps, maar ik heb geen iPhone of iPod touch. Heb zojuist daarom Salling Clicker aangeschaft. App installeer je op je mac en vervolgens kan je met een telefoon app via wifi of bluetooth je mac aansturen. Er zijn apps voor allerlei telefoons, dus behoorlijk brede ondersteuning.
Tool heeft standaard ingebouwde menu's voor iTunes, iPhoto, Keynote, Frontrow en een aantal systeemfuncties.
Het mooie is dat je zelf commando's kan toevoegen via applescript, dus ook Plex kan je er mee bedienen.
Heb daarmee net een commando toegevoegd om overscan aan en uit te zetten, erg handig zolang ik het niet voor elkaar krijg om m'n tv op de juiste manier aan te sturen.
Wat je ook kunt doen is Airfoil gebruiken. Dan kun je vanaf een andere PC of Mac geluid naar je Mini streamen die het vervolgens over de boxen afspeelt. Dat is wat ik zelf gebruik.
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Ik speelde ook eerst alles af in plex maar de "gewone" dvd rips nu lekker in VLC ik begon me erg te irriteren aan de traagheid van die interface van plex...
Ik heb de films op dit moment op een share staan op mijn mac pro en dan is het bladeren in plex irritant traag.
Met VLC kan je lekker snel naar je films bladeren en gewoon klk en gaan met die dvd.....
Maar met mkv bestanden is plex wel weer sneller met afspelen dan VLC maar stiekum had ik toch meer verwacht van de mini als HTPC en dan met name op HD gebied.
Maar goed dit is mijn eerste HTPC dus ik heb geen vergelijk met andere systemen maar als ik soms lees dat mensen met zo'n mediatank van 200 eurie wel alle HD materiaal afspelen begin ik wel eens te twijfelen of de mini wel zo goed is als HTPC.
DVD rips en mkv's van < 10GB worden zonder echt haperen afgespeeld maar toch zie ik dat , met name de grote overzichs scenes, "stotteren" je ziet het een beetje schokken net alsof je soms een paar frames mist.
En de echte grote blu Ray rips van zeg 25 GB krijg ik echt niet afgespeeld in plex of VLC dat is een en al happeren. En ik heb de laatste nieuwe snelste mini met 2GB ..
Heeft iemand het al voor elkaar deze rips van >20GB (dus niet de mkv maar de blu ray stream) zonder stotteren af te spelen ?
Ik heb de films op dit moment op een share staan op mijn mac pro en dan is het bladeren in plex irritant traag.
Met VLC kan je lekker snel naar je films bladeren en gewoon klk en gaan met die dvd.....
Maar met mkv bestanden is plex wel weer sneller met afspelen dan VLC maar stiekum had ik toch meer verwacht van de mini als HTPC en dan met name op HD gebied.
Maar goed dit is mijn eerste HTPC dus ik heb geen vergelijk met andere systemen maar als ik soms lees dat mensen met zo'n mediatank van 200 eurie wel alle HD materiaal afspelen begin ik wel eens te twijfelen of de mini wel zo goed is als HTPC.
DVD rips en mkv's van < 10GB worden zonder echt haperen afgespeeld maar toch zie ik dat , met name de grote overzichs scenes, "stotteren" je ziet het een beetje schokken net alsof je soms een paar frames mist.
En de echte grote blu Ray rips van zeg 25 GB krijg ik echt niet afgespeeld in plex of VLC dat is een en al happeren. En ik heb de laatste nieuwe snelste mini met 2GB ..
Heeft iemand het al voor elkaar deze rips van >20GB (dus niet de mkv maar de blu ray stream) zonder stotteren af te spelen ?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 17-09-2009 08:59 ]
Als ik het zo zie is Airfoil echt een ander soort product, daarmee kan je makkelijk je muziek van je ene mac of pc afspelen op de anderen.MrAcid schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:28:
Wat je ook kunt doen is Airfoil gebruiken. Dan kun je vanaf een andere PC of Mac geluid naar je Mini streamen die het vervolgens over de boxen afspeelt. Dat is wat ik zelf gebruik.
Mijn muziek staat al op m'n Mac Mini, maar wil niet altijd m'n tv aanzetten om itunes te bedienen, dan is zo'n telefoon appje die dat via Wifi doet echt een uitkomst.
Ik heb hier een bluray rip liggen van 35 gig van de film shooter en die draait prima op mijn mac mini 2Ghz 4GB (2009 model). Heb daarnaast ook een 35 gig rip liggen van resident evil en die stottert echt te veel.Anoniem: 110871 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:57:
Bewaar ze allebei zodat ik kan kijken bij een nieuwere versie van plex of ze het opgelost hebben
Beide films zijn in m2ts formaat dus het ligt wel specifiek aan de film (en volgens mij ook voornamelijk aan de audio wat hier en daar gezegt wordt).
Hopelijk komt plex met wat oplossingen en gaan ze ook gebruik maken van de hardwarematige x264 decodering zodat het wat soepeler kan verlopen. Ik kijk zelf veel mkv bestanden die meestal maar max 10 a 20 gig zijn en dat gaat altijd goed hier.
heb je toevallig die tip geprobeerd om een samengesteld apparaat toe te voegen (aggregate device) in de audio midi setup en daardoor de audio te laten lopen? bij mij scheelde dat aanzienlijk qua performance.Gh0sty schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:24:
[...]
Ik heb hier een bluray rip liggen van 35 gig van de film shooter en die draait prima op mijn mac mini 2Ghz 4GB (2009 model). Heb daarnaast ook een 35 gig rip liggen van resident evil en die stottert echt te veel.
Bewaar ze allebei zodat ik kan kijken bij een nieuwere versie van plex of ze het opgelost hebben.
Beide films zijn in m2ts formaat dus het ligt wel specifiek aan de film (en volgens mij ook voornamelijk aan de audio wat hier en daar gezegt wordt).
Hopelijk komt plex met wat oplossingen en gaan ze ook gebruik maken van de hardwarematige x264 decodering zodat het wat soepeler kan verlopen. Ik kijk zelf veel mkv bestanden die meestal maar max 10 a 20 gig zijn en dat gaat altijd goed hier.
Moet daar nog even op wachten gezien mijn snow leopard nog steeds niet is aangekomen en heb nog niet genoeg tijd gehad om door de wachttijd van de apple helpdesk te komen. Maar zal dat dan iig proberen zodra ik snow leopard heb.Nerpissad schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:57:
[...]
heb je toevallig die tip geprobeerd om een samengesteld apparaat toe te voegen (aggregate device) in de audio midi setup en daardoor de audio te laten lopen? bij mij scheelde dat aanzienlijk qua performance.
Iig al bedankt voor het verwijzen hiernaar.
Ik gebruik een PS3 tbord, met ingebouwde muis! Werkt prima op de mac mini hoor! Deze gebruik ik!maxtz0r schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:42:
[...]
Ik wil buiten plex ook gewoon kunnen "computeren" op de bank;-) dus een toetsenbord en muis is daarvoor wel handig. Voor plex gebruik ik de apple remote. Ik ben er wel achter dat ik een bluetooth set nodig heb omdat ik vrij ver van de mac mini afzit, zo ongeveer 5-6 meter. Ben dus bang dat ik niet onder de prijs uit kom.
Uiteindelijk toch voor de draadloze optie van apple zelf gekozen en bevalt prima!Japie.G schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:26:
[...]
Ik gebruik een PS3 tbord, met ingebouwde muis! Werkt prima op de mac mini hoor! Deze gebruik ik!
Ik ben nu bezig met plex en het werkt allemaal best goed op wat happeringen na bij het starten van een film(denk dat het met geluid te maken heeft) maar dat is opzich niet heel storend. Wat wel storend is is dat de bibliotheek niet geupdate wordt. Wanneer ik een film toevoeg komt alles prima in de goede folder alleen de lijst in plex wordt niet geupdate dit moet ik automatisch doen. De films die al in de lijst stonden staan dan vaak dubbel vervolgens moet ik deze dus verwijderen door de bibliotheek up te daten. Iemand anders hier last van of kan ik ergens iets verkeerd hebben ingesteld?
dat haperen aan het begin heeft ongetwijfeld met de caching instellingen te maken, maar als het niet storend is, hoef je dat natuurlijk niet aan te passen.maxtz0r schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:24:
[...]
Uiteindelijk toch voor de draadloze optie van apple zelf gekozen en bevalt prima!
Ik ben nu bezig met plex en het werkt allemaal best goed op wat happeringen na bij het starten van een film(denk dat het met geluid te maken heeft) maar dat is opzich niet heel storend. Wat wel storend is is dat de bibliotheek niet geupdate wordt. Wanneer ik een film toevoeg komt alles prima in de goede folder alleen de lijst in plex wordt niet geupdate dit moet ik automatisch doen. De films die al in de lijst stonden staan dan vaak dubbel vervolgens moet ik deze dus verwijderen door de bibliotheek up te daten. Iemand anders hier last van of kan ik ergens iets verkeerd hebben ingesteld?
w.b. het updaten van je library begrijp ik je niet helemaal. je zegt dat de film wel in de goede 'folder' terecht komt. welke folder bedoel je? en komt het nu wel of niet in de movies sectie terecht?
de dubbele entries worden waarschijnlijk veroorzaakt door evt. .jpg .tbn etc. bestanden die ook in de map waar de film staat staan. en je hebt waarschijnlijk de use folder names for look up aan staan in de scraper settings.
Zo net een NAS gemaakt met een Synology 209J en 2TB aan schijven erin....
In elkaar zetten en de boel draaiende krijgen is een makkie....
Staat nu een klein TB aan data te kopiëren, dat duurt wel effies
Ben heel benieuwd hoe deze zich gaat houden, volgens de vele reviews is het ding snel zat om 1080P content te streamen....
Keep ya all posted....
In elkaar zetten en de boel draaiende krijgen is een makkie....
Staat nu een klein TB aan data te kopiëren, dat duurt wel effies
Ben heel benieuwd hoe deze zich gaat houden, volgens de vele reviews is het ding snel zat om 1080P content te streamen....
Keep ya all posted....
ik had nog een review gemaakt van de drobo die ik sinds 2 weken aan de mini heb hangen.
er zitten wat benchmark (xbench) plaatjes bij voor degenen die dat kunnen waarderen. in de praktijk betekent het dat de 1080p films vloeiend draaien onder plex in ieder geval.
dus wat mij betreft zeker ook een aanrader...
er zitten wat benchmark (xbench) plaatjes bij voor degenen die dat kunnen waarderen. in de praktijk betekent het dat de 1080p films vloeiend draaien onder plex in ieder geval.
dus wat mij betreft zeker ook een aanrader...
Nasje houdt zich prima.... zowel dvd's als 1080P (mkv van 17GB) spelen prima af.....
Happeren is niet heel storend alleen gebeurt het ook als ik een film van pauze af haal, dus ik zal even naar caching kijken.Nerpissad schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:10:
[...]
dat haperen aan het begin heeft ongetwijfeld met de caching instellingen te maken, maar als het niet storend is, hoef je dat natuurlijk niet aan te passen.
w.b. het updaten van je library begrijp ik je niet helemaal. je zegt dat de film wel in de goede 'folder' terecht komt. welke folder bedoel je? en komt het nu wel of niet in de movies sectie terecht?
de dubbele entries worden waarschijnlijk veroorzaakt door evt. .jpg .tbn etc. bestanden die ook in de map waar de film staat staan. en je hebt waarschijnlijk de use folder names for look up aan staan in de scraper settings.
Ik bedoel dus de folder op de harddisk zelf niet in plex. En het komt dus niet automatisch in de movie sectie terecht. Ik moet eerst een handmatige update doen en vervolgens de bibliotheek opruimen om de dubbele eruit te halen.
Ik heb de nederlandse versie van plex en kan me inderdaad herinneren een functie "gebruik ook onderliggende folder namen" te hebben aangevinkt, zal daar eens mee gaan spelen kijken of dat helpt.
Nu zijn we weer een aantal weken verder en toch valt de mini soms door de mand als mediacenter en ik kan niet beredeneren waarom.... (2GHZ, Core2Duo 2GB intern van juni dit jaar)
Ik speel een film af (gewone normale 4,7 GB dvd rips) op de mini en dan gaat toch vaak het beeld stotteren (mist frames lijkt het wel) in met name scènes waar de camera vloeiende horizontale bewegingen maakt.
De CPU staat op 58% user en 9% systeem en het geheugen staat op 890 MB beschikbaar en geen gebruikte swap file.... dus dan denk je dat de mini nog genoeg power over heeft en het daar dus niet aan kan liggen .
Echter speel ik dezelfde film af op mijn mac pro dan zie ik geen enkele hapering dus dan ga ik toch weer twijfelen wat er aan de hand kan zijn.
Er is wel een groot verschil tussen de mini en de mac pro en dat is dat is dat de mini aan mijn TV hangt en de mac pro aan een 27" monitor.....
De mini staat ingesteld op "1080P 50HZ PAL"
Iemand een idee want ik snap het zo langzamerhand niet meer......
Ik speel een film af (gewone normale 4,7 GB dvd rips) op de mini en dan gaat toch vaak het beeld stotteren (mist frames lijkt het wel) in met name scènes waar de camera vloeiende horizontale bewegingen maakt.
De CPU staat op 58% user en 9% systeem en het geheugen staat op 890 MB beschikbaar en geen gebruikte swap file.... dus dan denk je dat de mini nog genoeg power over heeft en het daar dus niet aan kan liggen .
Echter speel ik dezelfde film af op mijn mac pro dan zie ik geen enkele hapering dus dan ga ik toch weer twijfelen wat er aan de hand kan zijn.
Er is wel een groot verschil tussen de mini en de mac pro en dat is dat is dat de mini aan mijn TV hangt en de mac pro aan een 27" monitor.....
De mini staat ingesteld op "1080P 50HZ PAL"
Iemand een idee want ik snap het zo langzamerhand niet meer......
wat ik wel eens doe, is spelen met de refresh rate in OSX.
in de praktijk komt het er op neer dat ik bij schokkerige beelden switch van bv. 24 Hz naar 25Hz. bij mij heeft dat een heel positief effect. laat maar weten of dat bij jou ook zo is.
in de praktijk komt het er op neer dat ik bij schokkerige beelden switch van bv. 24 Hz naar 25Hz. bij mij heeft dat een heel positief effect. laat maar weten of dat bij jou ook zo is.
Ok dan moet ik volgens mij met dat tweaktooltje doen toch ?
Ehhh (schaammode) hoe heet dat tooltje ook alweer ?
En dan ga ik het ff proberen en laat het even weten
Ik denk dat je switchresx zoekt.Anoniem: 110871 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:23:
Ok dan moet ik volgens mij met dat tweaktooltje doen toch ?
Maar jou probleem ligt waarschijnlijk aan het feit dat het een 29,nogwat fps dvd is, en als er dan horizontale bewegingen zijn krijg je tearing.
Dat probleem is pas helemaal verholpen met een 24p source/tv die met het signaal kan omgaan, het is geen mac mini exclusief probleem, ik dacht zelfs dat de meeste dvd spelers hier ook problemen mee hadden.
Er zijn opties om realtime een andere framerate te gebruiken maar soms gaat dat wel eens mis ivm audio synchronisatie of incorrecte pitch.
If it ain't broken it doesn't have enough features
switchresx is inderdaad het tooltje dat je zoekt, maar dat is in eerste instantie helemal niet nodig om te controleren of het het probleem kan verhelpen. in je beeldscherminstellingen kun je ook e.e.a. aanpassen.
op het plex-forum wordt er wel eens gesproken over het automatisch herkennen van de refreshrate en deze dan automatisch aan te passen binnen plex. maar ja dat is nog toekomstmuziek. het tooltje dat daarvoor gebruikt wordt, heet cscreen.
op het plex-forum wordt er wel eens gesproken over het automatisch herkennen van de refreshrate en deze dan automatisch aan te passen binnen plex. maar ja dat is nog toekomstmuziek. het tooltje dat daarvoor gebruikt wordt, heet cscreen.
bedankt ....
maar ik kan in mijn beeldscherminstellingen alleen kiezen tussen 24/50/60 Hz en niet bv 25 hz..
Ik ga zeker ff die tooltjes proberen en laat het jullie weten.
maar ik kan in mijn beeldscherminstellingen alleen kiezen tussen 24/50/60 Hz en niet bv 25 hz..
Ik ga zeker ff die tooltjes proberen en laat het jullie weten.
Voor de liefhebber van een simpele, cleane interface is er nu trouwens een top werkende nieuwe skin voor Plex.
xTV is in feite gewoon Front Row met wat Apple TV dingetjes erin. Heel erg mooi en super eenvoudig!

Installeren doe je het makkelijkst via het PlexSkinInstaller.
http://forums.plexapp.com...ex-skin-installer-script/
Einde bericht.
xTV is in feite gewoon Front Row met wat Apple TV dingetjes erin. Heel erg mooi en super eenvoudig!

Installeren doe je het makkelijkst via het PlexSkinInstaller.
http://forums.plexapp.com...ex-skin-installer-script/
Einde bericht.
Ziet er leuk uit, maar krijg je er ook extra functies mee?
ik kan me voorstellen dat het navigeren door de menus lekker soepel gaat, maar ik hou persoonlijk van ietsjes meer toeters en bellen op m'n TV 
PlexSkinInstaller is inderdaad erg handig !
PlexSkinInstaller is inderdaad erg handig !
Misschien niet de vraag om hier te stellen, maar heb echt werkelijk geen idee waar anders.
Zijn er hier mensen die Castle volgen en gebruik maken van Plex? Ik krijg de serie maar niet goed geïntegreerd in Plex, in Finder staat er gewoon een Map "Castle (2009)" met daarin de aflevering "Castle.2009.S02E07.720p.HDTV.x264-IMMERSE".
Maar in Plex pakt hij automatisch een andere serie genaamd Castle uit jaar 2003.
Opgelost:
Door "C" te drukken als je op de serie staat.
"TV-Serie informatie" > "Verniewen" > Dan gewoon kiezen uit "Castle 2009" > "Ja"
Zijn er hier mensen die Castle volgen en gebruik maken van Plex? Ik krijg de serie maar niet goed geïntegreerd in Plex, in Finder staat er gewoon een Map "Castle (2009)" met daarin de aflevering "Castle.2009.S02E07.720p.HDTV.x264-IMMERSE".
Maar in Plex pakt hij automatisch een andere serie genaamd Castle uit jaar 2003.
Opgelost:
Door "C" te drukken als je op de serie staat.
"TV-Serie informatie" > "Verniewen" > Dan gewoon kiezen uit "Castle 2009" > "Ja"
[ Voor 15% gewijzigd door fr3z op 08-11-2009 16:27 ]
Ik heb net een nieuwe tv, een full hd. En nu zie ik af en toe in HD content bij bewegende beelden een soort veeg-achtig verschijnsel. Het beeld loopt wel gewoon in dezelfde snelheid door dus het is niet echt lag o.i.d. vrij moeilijk te omschrijven, maar volgens mij heeft het te maken met de refresh rate.Nerpissad schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:22:
switchresx is inderdaad het tooltje dat je zoekt, maar dat is in eerste instantie helemal niet nodig om te controleren of het het probleem kan verhelpen. in je beeldscherminstellingen kun je ook e.e.a. aanpassen.
Leopard is ingesteld op 1920x1080@50Hz. Hoe kan ik dit oplossen? En hoe kan is OSX het best instellen?
een groot gedeelte van alle HD content heeft een refresh rate van 23,976Hz. je zou in OSX in je systeemvoorkeuren --> beeldscherm de refresh rate aan kunnen passen om te zien of dat verschil uitmaakt. de instelling voor mijn TV staat eigenlijk standaard op 24Hz tegenwoordig en ik vind dat er duidelijk verschil merkbaar is.DyStiC schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:29:
[...]
Ik heb net een nieuwe tv, een full hd. En nu zie ik af en toe in HD content bij bewegende beelden een soort veeg-achtig verschijnsel. Het beeld loopt wel gewoon in dezelfde snelheid door dus het is niet echt lag o.i.d. vrij moeilijk te omschrijven, maar volgens mij heeft het te maken met de refresh rate.
Leopard is ingesteld op 1920x1080@50Hz. Hoe kan ik dit oplossen? En hoe kan is OSX het best instellen?
met switchresx kun je je TV ook op precies 23,976 Hz instellen, waarbij je in OSX zelf alleen 24Hz kunt selecteren mits je TV dat ondersteund.
Ik kan m'n tv inderdaad op 24Hz instellen, daar zal ik dan eens mee gaan testen en kijken of dat wat verbeterd.Nerpissad schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:28:
[...]
een groot gedeelte van alle HD content heeft een refresh rate van 23,976Hz. je zou in OSX in je systeemvoorkeuren --> beeldscherm de refresh rate aan kunnen passen om te zien of dat verschil uitmaakt. de instelling voor mijn TV staat eigenlijk standaard op 24Hz tegenwoordig en ik vind dat er duidelijk verschil merkbaar is.
met switchresx kun je je TV ook op precies 23,976 Hz instellen, waarbij je in OSX zelf alleen 24Hz kunt selecteren mits je TV dat ondersteund.
Ik heb trouwens ook nog best wat content met 29.97 frames, geeft dat dan geen problemen?
Wel irritant trouwens, dit was me voorheen nooit zo opgevallen.
er is op de plex forums wel eens geopperd dat het handig zou zijn dat plex zelf kan detecteren welke refresh rate de content heeft en de rate zelf aanpassen. wat daar de status van is weet ik helaas niet..DyStiC schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:36:
[...]
Ik kan m'n tv inderdaad op 24Hz instellen, daar zal ik dan eens mee gaan testen en kijken of dat wat verbeterd.
Ik heb trouwens ook nog best wat content met 29.97 frames, geeft dat dan geen problemen?
Wel irritant trouwens, dit was me voorheen nooit zo opgevallen.
voor je 29.97 content zou je bv. de refresh rate op 30Hz kunnen zetten.
blijft natuurlijk wel vervelend dat je steeds uit fullscreen mode moet om de rate aan te passen..
De Mac Mini heeft mijn interesse gewekt als Media Center. Wat ik echter mij afvroeg; is het mogelijk iTunes naast bijvoorbeeld XBMC of Plex te laten starten en deze te blijven gebruiken met bijvoorbeeld mijn iPhone? Door mijn huis heb ik namelijk een aantal airport expressen staan en die werken goed samen met iTunes. Ik zou dus het liefste zowel Plex als iTunes tegelijkertijd willen draaien. iTunes gebruiken zonder dat het Plex naar de achtergrond drukt of minimaliseert. Is dit mogelijk?
http://www.xbmcfreak.nl/
Heb je daar iets speciaals voor moeten instellen om iTunes op de achtergrond te laten draaien en Plex op de voorgrond?
http://www.xbmcfreak.nl/
Nee, Plex houdt zichzelf sowieso op de voorgrond en als je iTunes bedient met de Remote op je iPhone komt hij ook niet in focus (naar de voorgrond).
Ongeacht of je Plex draait of niet trouwens. Kun je gewoon proberen.
Ongeacht of je Plex draait of niet trouwens. Kun je gewoon proberen.
Ik vind Plex niet echt geweldig eerlijk gezegd. De interface met name; deze reageert erg traag
Ik gebruik daarom maar gewoon VLC. Alleen met bluray films lijkt VLC inefficient, hij vreet daarmee beide cores waardoor het beeld gaat haperen. Plex doet dat een stuk beter met gebruik van iets meer dan 1 core.
Ik gebruik daarom maar gewoon VLC. Alleen met bluray films lijkt VLC inefficient, hij vreet daarmee beide cores waardoor het beeld gaat haperen. Plex doet dat een stuk beter met gebruik van iets meer dan 1 core.
Vraag, als je een Mac Mini wilt inzetten als media center speelt deze dan alle gangbare formaten af waaronder HD wmv, mkv, divx, xivd, VIDEO_TS??
En hoe zit het met het geluid DD 5.1 TrueHD etc etc werkt dit ook allemaal zodat ik de mini op mijn Onkyo Dolby surround set kan aansluiten?
En hoe zit het met het geluid DD 5.1 TrueHD etc etc werkt dit ook allemaal zodat ik de mini op mijn Onkyo Dolby surround set kan aansluiten?
Heb je überhaupt IETS uit dit topic gelezen?
[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 10-12-2009 13:18 ]
Anoniem: 193933
Dan zou je je systeem even na moeten kijken want daar heb ik nog nooit last van gehad. Zowel met de 2.53 als met de 1.83 Mac Mini niet.rig0r schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:31:
Ik vind Plex niet echt geweldig eerlijk gezegd. De interface met name; deze reageert erg traag
Als ik alle 16 pages goed heb begrepen loopt onder Plex 'out of the box" alles op Blu-Ray iso's na, omdat Apple dat nu nog niet support in hun huidige OSX?
Ik las ergens dat Plex geen DVD's kan weergeven.. Klopt dit, als aanvulling op mijn bovenstaande stelling..?
Ik las ergens dat Plex geen DVD's kan weergeven.. Klopt dit, als aanvulling op mijn bovenstaande stelling..?
[ Voor 27% gewijzigd door Apoca op 10-12-2009 20:02 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Weet iemand of er nog een alternatief is voor discrotate in Snow Leopard?
Deze doet het bij mij niet meer en dat maakt de mini onbuikbaar als DVD speler vanwege het lawaai
Deze doet het bij mij niet meer en dat maakt de mini onbuikbaar als DVD speler vanwege het lawaai
Hop,hop,hop!
Wikipedia: Plex (software)Apoca schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:31:
Als ik alle 16 pages goed heb begrepen loopt onder Plex 'out of the box" alles op Blu-Ray iso's na, omdat Apple dat nu nog niet support in hun huidige OSX?
je kunt de standaard OSX DVD speler opstarten vanuit plex (vanuit apps).Ik las ergens dat Plex geen DVD's kan weergeven.. Klopt dit, als aanvulling op mijn bovenstaande stelling..?
Leuk die verwijzing naar de Wiki van Plex, maar daar staat dat niet echt duidelijk beschreven m.b.t de Blu-Ray iso's. Terwijl ik moet zeggen dat het toch een erg goede Wiki, is met een flinke berg info.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
De popcorn heb ik nu en zon Mac mini met Plex gui ziet er goed (eyecandy)
Zoals ik heb gelezen is kan Plex bijna net zoveel als een Popcorn..
Wat is nou het voordeel t.o.v. een Popcorn mediacenter?
Zoals ik heb gelezen is kan Plex bijna net zoveel als een Popcorn..
Dat kan jij dan toch het beste zeggen...?Samplex schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:44:
....
Mac mini met Plex heeft toch wel redelijk getweak en onderhoud nodig als ik het zo lees t.o.v. een (Popcorn) mediacenter
Verbaast mij nogal de laatste 2 reacties, het is juist andersom.autoreverse schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:32:
[...]
Dat kan jij dan toch het beste zeggen...?
Mac mini met Plex heeft toch wel redelijk getweak en onderhoud nodig als ik het zo lees t.o.v. een (Popcorn) mediacenter
Een Popcorn kan bijna net zoveel als Plex.
Plex/XBMC bestaat toch al ruim veel langer als de sigma based mediaplayers zoals bijv de Popcorn Hour, en die volwassenheid resulteert dan ook in de prestaties en kwaliteit.
Gebruik mijn mac mini+plex nu ongeveer anderhalf jaar, en heb er geen onderhoud/getweak voor nodig.
Plex heeft een auto-update functie, en voor de rest was t 1 malig mijn Harmony remote instellen, Bluetooth PS3 media keyboardje erbij en gaan met die banaan
Juist daarom heb ik voor een Mac mini gekozen indertijd, xbmx/plex is toch wel een heel stuk volwassener als mediacenter dan de gemiddelde popcorn/HDX/etc.
+Strakke snelle GUI itt de lelijke trage Popcorn GUI.
+Toekomst bestendiger, Plex is makkelijker aan te passen om verschillende formaten af te spelen en te optimaliseren en de actieve community.
+Plugins die de functionaliteit uitbreiden.
+Naast plex heb je natuurlijk ook gewoon een computer met alle voordelen daarvan.
Alles (ook blu-ray m2ts) speelt gewoon out of the box af op 1080p.
Alle gangbare formaten + die je zelf opnoemt speelt die moeiteloos af + ISO + nog ingepakt in RAR.Samplex schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:00:
Vraag, als je een Mac Mini wilt inzetten als media center speelt deze dan alle gangbare formaten af waaronder HD wmv, mkv, divx, xivd, VIDEO_TS??
DD5.1 speelt die af.
TrueHD heb ik niet, maar een google search levert me dit op:
Plex is really kick-@$$. I have several Blu-Ray rips in all the codecs (h.264, MPEG-2, VC-1/True-HD, DTS-HD, DD and DTS) and my 2 gHz Mac Mini plays them all with Plex and without any dropped frames or audio issues. These m2ts files are around 30 mbps bit rates and VLC simply chokes on them. Plex even transcodes True-HD and DTS-HD audio down to DD or DTS on the fly so that if you have an optical receiver that can only decode those two formats, you still get digital surround sound (good for me; my Onkyo only does DD and DTS 5.1 surround). Front Row and VLC are gone from my computers, that's for sure.
Volgens mij moet dit overtuigend genoeg zijn voor de aanschaf van een Mac Mini, alleen de prijs zou de enige drempel mogen zijn imo.
[ Voor 64% gewijzigd door Turismo op 12-12-2009 19:54 ]
Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself
Hoe bedienen jullie je Mac Mini eigenlijk vanaf de bank?
Ik heb zelf een Logitech Harmony voor Plex en doe het meeste via VNC als er op de achtergrond wat moet gebeuren. Had tot nu toe een toetsenbord en muis in het kastje onder de TV staan (bedraad). Heb echter net een draadloos toetsenbordje met ingebouwde trackpad van Logitech besteld zodat je ook vanaf de bank kunt "ingrijpen" als er wat moet gebeuren. Dat gaat dan toch makkelijker dan met een bedrade variant, plus dat de muis niet zo lekker werkt op een bank..
Ik heb zelf een Logitech Harmony voor Plex en doe het meeste via VNC als er op de achtergrond wat moet gebeuren. Had tot nu toe een toetsenbord en muis in het kastje onder de TV staan (bedraad). Heb echter net een draadloos toetsenbordje met ingebouwde trackpad van Logitech besteld zodat je ook vanaf de bank kunt "ingrijpen" als er wat moet gebeuren. Dat gaat dan toch makkelijker dan met een bedrade variant, plus dat de muis niet zo lekker werkt op een bank..
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post gebruik ik al anderhalf jaar een Logitech Harmony 525 icm bluetooth PS3 Media keyboardMrAcid schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:06:

De alt key heb ik gebind aan de apple key, werkt perfect.
Lekker licht ook en geen gezeik
Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself
Beste input device voor (Mac) MediaCenter?MrAcid schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:06:
Ik denk dat ik toch maar voor een magic mouse ga, toetsenbord heb je toch zelden nodig, en dan log ik wel even in vanaf mijn MacBook.
Ik gebruik in principe een Harmony remote, maar af en toe voor wat onderhoud en tweaken gebruik ik zo'n ding:MrAcid schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:06:

Is met trackpad, lekker compact en werkt prima in OSX.
Oja.. en hij werkt via bluetooth (geen dongel benodigd bij de Mini) en daardoor werkt bijvoorbeeld Plex veel soepeler/sneller dan via een IR remote.
[ Voor 13% gewijzigd door DyStiC op 15-12-2009 08:37 . Reden: aanvulling ]
Anoniem: 44189
Misschien een hele domme vraag. Ik heb alle threads doorgelezen en ook google gebruikt.
Wat vinden jullie de minimale eisen voor een Mac Mini als Media Center als je alle files 1080p vloeiend wil afspelen.
Ik wil een mac mini gaan kopen maar misschien kan ik hem net zo goed 2e hands halen als een nieuwe.
Zou iemand mij antwoord kunnen geven op deze vraag?
Wat vinden jullie de minimale eisen voor een Mac Mini als Media Center als je alle files 1080p vloeiend wil afspelen.
Ik wil een mac mini gaan kopen maar misschien kan ik hem net zo goed 2e hands halen als een nieuwe.
Zou iemand mij antwoord kunnen geven op deze vraag?
Ook naar gekeken, maar die vond ik toch wat te prijzig. Het gaat 95% van de tijd goed met de Harmony remote, die inderdaad niet super snel is.DyStiC schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:34:
[...]
Ik gebruik in principe een Harmony remote, maar af en toe voor wat onderhoud en tweaken gebruik ik zo'n ding:
[afbeelding]
Is met trackpad, lekker compact en werkt prima in OSX.
Oja.. en hij werkt via bluetooth (geen dongel benodigd bij de Mini) en daardoor werkt bijvoorbeeld Plex veel soepeler/sneller dan via een IR remote.
Anoniem: 155852
Ik ben voor een kerstcadeautje voor mezelf aan het kijken naar een Mac Mini als mediacenter
Omdat harddiskrecorders toch te duur zijn en ik dan lekker vanaf mijn bed ook kan internetten.
Maar hoe kan ik het beste de gewone tvkabel (niet digitaal) aansluiten op mijn (te kopen) Mini en dan ook de programmas opnemen?
Maar hoe kan ik het beste de gewone tvkabel (niet digitaal) aansluiten op mijn (te kopen) Mini en dan ook de programmas opnemen?