Dan had je het antwoord al gedeeltelijk geweten.
Wat vinden jullie de minimale eisen voor een Mac Mini als Media Center als je alle files 1080p vloeiend wil afspelen.
In de wereld van computers is prestatie geen kwestie van mening, maar een kwestie van meten.

Ik wil een mac mini gaan kopen maar misschien kan ik hem net zo goed 2e hands halen als een nieuwe.
Zou iemand mij antwoord kunnen geven op deze vraag?
Het is al vaak gezegd dat de 2007 modellen met 1,83 Core 2 Duo het prima aankunnen (mits in plex oid, niet in frontrow).
Trouwens, ik heb deze ook gekocht ivm de 1080p mogelijkheid, maar kwam er later achter dat een 46 inch 1080p monitor op 3 meter afstand veel te klein is om het verschil te zien, en ben maar teruggegaan naar 720p. Kleinere files, dus snellere downloads, zelfde resultaat. En wellicht kun je dan ook wel af met een 1,66 mac mini.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:35:
[...]
Het hoeft niet goedkoper. Alleen een harddiskrecorder is een erg beperkt product, geen internet etc. En ze krijgen erg slechte reviews.
Heeft er hier dan iemand ervaring met het Elgato of soort gelijke producten? Vooral de Mac compatibility, ik draai niet graag extra programmas, dus als het meteen met OSX werkt, zonder gammele thirdparty software ben ik blij

Ik heb de EyeTV hybrid (de 250 plus heb je alleen nodig als je een langzame mac hebt en analoge bronnen) en hij werkt erg goed. De vrijheid van automatisch alle TV programma's opnemen die je wilt en converteren naar itunes/iphone is ideaal. Beter dan mijn Comcast DVR die na 10 uur opnemen in HD al vol zat. En ook leuk is dat je al je oude VHS tapes even over kan zetten naar digitaal.
Nadelen tov DVR: je kan maar 1 programma tegelijk opnemen of kijken, want er is maar 1 tuner. (Je kan wel een opgenomen programma kijken en ondertussen een andere opnemen) en je Mac moet natuurlijk aanstaan en ingelogd zijn, anders gebeurt er niets.
[
Voor 49% gewijzigd door
cornelixnootje1 op 15-12-2009 19:07
]