Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Plex DVD playback is WEL buggy, zie mijn vorige post.

Heb er gister nog wat crashes door gehad. Zie dit topic: http://forums.plexapp.com...-some-time-of-inactivity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:32:
Plex DVD playback is WEL buggy, zie mijn vorige post.

Heb er gister nog wat crashes door gehad. Zie dit topic: http://forums.plexapp.com...-some-time-of-inactivity/
Is er wel een oplossing om DVDs op hoge kwaliteit af te spelen op een MAc (mini)? Of kun je bter een losse DVD speler gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem met dvd en plex, en anders maak je een iso copy, speelt deze makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:04:
[...]

Is er wel een oplossing om DVDs op hoge kwaliteit af te spelen op een MAc (mini)? Of kun je bter een losse DVD speler gebruiken?
Ook dat had ik al gezegd. ;)

Laat Front Row starten als er een DVD wordt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 19:55
Om te kijken of een Mac Mini als mediacenter wat voor me is in de toekomst ben ik momenteel wat met m'n MacBook icm Plex aan het klooien.

Het lukt echter niet echt.

1) het ziet er niet uit! De menu-schermen zijn mega geditherd, de knoppen enzo die waarschijnlijk mooi rond semi transparant ofzo moeten zijn lijken wel uit 3 kleuren opgebouwd.
2) SMB werkt niet. Ik heb al m'n content op een Synology NAS staan. Als ik dan via VIDEO->LOCATIE TOEVOEGEN op SMB CLIENT klik dan krijg ik meteen "Fout 2: Gedeelde map niet beschikbaar" (terwijl ik dus alleen nog maar op SMB heb geklikt).
3) de SMB share die ik een tijdje geleden wel (ja, vreemd) heb kunnen toevoegen verdomt 't om ook de fanart te gebruiken die beschikbaar is en op m'n ASRockION330+XBMCLive wel te zien is. Ik vraag me af waar het aan ligt. Hij gebruikt dus niet de fanart.jpg die in de filmmappen staan, maar hij gaat ook niks ophalen van internet. Het gekke is dat sommige poster.jpg's 't in sommige views wel doen en in andere views niet...

Het komt allemaal verre van zo "af" over dan de XBMC Live (9.11) die ik op m'n ASRock gebruik...

[ Voor 9% gewijzigd door catchingfire op 14-02-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 17:03

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

gebruik je een macbook met x3100 GPU?, zo ja, dan is dat de reden van punt 1).
SMB werkt wel, alleen hoor je vaak dat AFP beter werkt, zou ik eens proberen als ik jou was.

m.b.t. je laatste punt: gebruik je zelfgemaakte .nfo's? of probeer je de scrapers al het werk te laten doen?
gebruik je ook de standaard (mediastream) skin?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nerpissad schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:22:
gebruik je een macbook met x3100 GPU?, zo ja, dan is dat de reden van punt 1).
Dat zou best eens kunnen ja, een begin2008 model.
SMB werkt wel, alleen hoor je vaak dat AFP beter werkt, zou ik eens proberen als ik jou was.
M'n SMB gebeuren is wat instabiel, ook op XBMC Live merk ik nu. Snap er niks van. Heb m'n NAS en router al gereset maar dat helpt niet.
gebruik je zelfgemaakte .nfo's? of probeer je de scrapers al het werk te laten doen?
gebruik je ook de standaard (mediastream) skin?
Ik gebruik de standaard skin en laat Ember Media Manager altijd m'n content van nfo's en jpg's voorzien. Dit werkt perfect icm XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:51:
Ik ben van plan om een Mac Mini aan te schaffen om te gebruiken als Media Center. Ik heb een Playstation 3 aangesloten op mijn Logitech Z-5500 via een optische kabel. Nu heb ik daar dus alleen nog een coaxiale aansluiting op over. Is het mogelijk om de Mac Mini met een optical naar coaxial converter ertussen op de coaxiale poort aan te sluiten en heb ik dan nog steeds DTS en Dolby Digital geluid?
Heeft die z-5500 niet twee optische ingangen? De z-5400 die ik heb namelijk wel.

Anyways, natuurlijk kan je een optische naar coax converter gebruiken. En idd werkt DTS en Dolby Digital ook. Daar zijn die kabels voor gemaakt eh :)

maar het kan natuurlijk geen kwaad eerst even te testen met die optische kabel van je ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Het is waarschijnlijk al eerder genoemd en ook kinderlijk eenvoudig, maar ik snap er niets van: ik wil uitzendingen van uitzending gemist opslaan en dan toevoegen aan Plex.

Eerst sla ik de uitzending op via QT Pro. Heb nu een test bestandje van het journaal. Voor het gemak heb ik die even op mijn bureaubald geparkeerd.
Dan wil ik in Plex dit bestand toevoegen. Aan films of series of video's. Het maakt me net zo heel veel uit. Echter, ik krijg dit bestand binnen plex niet te zien. Als ik kies voor "Videos's" en dan locatie toevoegen blader ik naar mijn bureaublad en dan zie ik het filmpje niet staan.

Wat zie ik over het hoofd?

Bij " Films" zie ik trouwens alleen maar een CoverFlow achtig menu. Daar staat dan te lezen "geen gescande informatie in deze weergave. Wissel naar bestandsweergave"
Verder dan dit kom ik niet.

Heb de meeste recente Plex versie gedownload en gebruik de PLexaeon skin in verband met de mogelijkheid van ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

TimmieN schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:46:
Het is waarschijnlijk al eerder genoemd en ook kinderlijk eenvoudig, maar ik snap er niets van: ik wil uitzendingen van uitzending gemist opslaan en dan toevoegen aan Plex.

Eerst sla ik de uitzending op via QT Pro. Heb nu een test bestandje van het journaal. Voor het gemak heb ik die even op mijn bureaubald geparkeerd.
Dan wil ik in Plex dit bestand toevoegen. Aan films of series of video's. Het maakt me net zo heel veel uit. Echter, ik krijg dit bestand binnen plex niet te zien. Als ik kies voor "Videos's" en dan locatie toevoegen blader ik naar mijn bureaublad en dan zie ik het filmpje niet staan.

Wat zie ik over het hoofd?

Bij " Films" zie ik trouwens alleen maar een CoverFlow achtig menu. Daar staat dan te lezen "geen gescande informatie in deze weergave. Wissel naar bestandsweergave"
Verder dan dit kom ik niet.

Heb de meeste recente Plex versie gedownload en gebruik de PLexaeon skin in verband met de mogelijkheid van ondertiteling.
Volgens mij moet je dit ook via de 'Video' sectie afspelen, dus share toevoegen en dan gewoon browsen naar het media bestand. In films en series toont Plex namelijk alleen maar media die hij kan matchen aan imdb en thetvdb (of andere providers als je die hebt gewijzigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Dat merkte ik nu ook net. Maar ik had het niet bewust gemerkt. Was een toevalstreffer. Dus bedankt voor de bevestiging.
Had het eerder gedownloade journaal opgeslagen als journaal.mov. Als ik dat wil afspelen in PLex, zegt 'ie Fout! Error while opening file.

.mov wordt toch gewoon ondersteund in PLex?

Ik kan hetzelfde bestand nml. wel gewoon in QuickTime afspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door TimmieN op 15-03-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
ik zit nu ook met het idee om een mac mini te kopen om te gebruiken als media center maar:

- ik kan een tweedehands c2d kopen van 1,83 ghz. Dus nog een ouder model van 2 jaar geleden. Is die voldoende als mediacenter? Ik wil hem ook gebruiken met eyetv, om programma's op te nemen. HD-bestanden heb ik eigenlijk nog niet, vooral avi's en ik heb nog analoge kabel.

- ik weet dat de mac mini's met de nvidia graka minder verbruiken dan de generatie met de intel graka. Dat scheelt 10W. maar voor mij is dat vrij abstract dat getal, zou een meerprijs van dat nieuwste model opwegen tegenover een goedkoper model (200 euro) maar dat meer verbruikt?

- ik zou plex willen gebruiken, maar is die bug er nog altijd in bij die intel graka?

- het feit dat je een adapter moet gebruiken voor HDMI, betekent dat dan geen kwaliteitsverlies tov een rechtstreekse HDMI-connectie?

[ Voor 8% gewijzigd door pina op 19-03-2010 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

pina schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:57:
ik zit nu ook met het idee om een mac mini te kopen om te gebruiken als media center maar:

- ik zou plex willen gebruiken, maar is die bug er nog altijd in bij die intel graka?
Ik heb begin 2009 mini met een intel graka en ik ben me niet bewust van een bug hiermee. Een ik gebruik Plex alweer een klein jaartje. Welke bug bedoel je precies?
- het feit dat je een adapter moet gebruiken voor HDMI, betekent dat dan geen kwaliteitsverlies tov een rechtstreekse HDMI-connectie?
Nee, ik merk er tenminste niets van mocht het zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

DyStiC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:12:
[...]

Ik heb begin 2009 mini met een intel graka en ik ben me niet bewust van een bug hiermee. Een ik gebruik Plex alweer een klein jaartje. Welke bug bedoel je precies?
ik denk dat de X3100 bug bedoeld wordt. is volgens mij alleen in bepaalde macbooks te vinden.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

- ik kan een tweedehands c2d kopen van 1,83 ghz. Dus nog een ouder model van 2 jaar geleden. Is die voldoende als mediacenter? Ik wil hem ook gebruiken met eyetv, om programma's op te nemen. HD-bestanden heb ik eigenlijk nog niet, vooral avi's en ik heb nog analoge kabel.
Dat is prima. Ik draai 720p materiaal op een 1,83Ghz Core Duo terwijl er op de achtergrond grote usenet bestanden worden uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20

- ik weet dat de mac mini's met de nvidia graka minder verbruiken dan de generatie met de intel graka. Dat scheelt 10W. maar voor mij is dat vrij abstract dat getal, zou een meerprijs van dat nieuwste model opwegen tegenover een goedkoper model (200 euro) maar dat meer verbruikt?
Als je er van uitgaat dat de prijs per kWh 23 cent is en dat de mac mini 2 uur per dag aan staat duurt het 200 / (2 * 0.01 * 0.23) = 43 478 dagen voordat je die investering van 200 euro eruit hebt.

[ Voor 2% gewijzigd door Jeebus op 19-03-2010 09:24 . Reden: foutje in de berekening :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
DyStiC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:12:
[...]

[...]

Nee, ik merk er tenminste niets van mocht het zo zijn.
ik bedoelde dus idd de X3100:

http://forums.plexapp.com...graphics-bug/page__st__40

Normaal gezien zal dan een 1,83ghz ook iets minder verbruiken dan een 2,0ghz neem ik aan? Ik kan een mac mini c2d 1,83ghz kopen met 1GB ram, een alu numeriek toetsenbord en een mighty mouse, zowel een draadloze als 1 met draag (zit samen in het pakket) voor 350 euro.

Is dat een goede prijs denken jullie? De mac mini is 2 jaar oud. Probleem is wel dat ik sowieso nog minstens 1GB moet bijplaatsen én een nieuwe grote HD... Daarom dat ik toch nog wat aan het twijfelen ben, want standaard zit er in de nieuwe 2GB geheugen.

En bezitters van nieuwe mac mini met nvidia graka, kunnen jullie (of zij) dan HD-bestanden probleemloos afspelen of schokt het daar ook af en toe? Heb anders nog gehoord dat je de wifi-module uit je mac mini kan verwijderen om die dan te vervangen door een hardwarematige HD-decoder

[ Voor 58% gewijzigd door pina op 19-03-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

lijkt me een goede prijs die €350. extra geheugen zal je wel een performance boost geven, dus dat zou ik zeker doen. ik zou persoonlijk niet de interne HD verwisselen voor een grotere. daar gaan toch niet al je films op passen lijkt me. ik zou meteen voor een externe opslagoplossing gaan. externe HD's, NAS iets in die trant.

ikzelf gebruik plex in OSX op mijn mini en de grafische kaart wordt niet gebruikt voor het afspelen van HD content. als je linux installeeert (of windows) kun je wel gebruik maken van hardware acceleratie als je een nvidia kaart hebt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Ben ondertussen al weer een heel stuk gevorderd, maar loop toch nog tegen wat problemen aan.

Heb nu Dexter seizoen 1 + 2 in Plex toegevoegd. Dit zit nu onder het kopje "Videos"
Het lukt me maar niet om ze toegevoegd te krijgen bij "TV-Series", waar ze eigenlijk thuis horen. Moet ik dan in de Finder eerst fysiek een map met die map aanmaken?
Of moet ik er toch op de een of andere manier naar verwijzen?

Subvraag: als een bestand vanaf meerdere locaties binnen Plex beschikbaar is, dus bv. via Films en ook via Series, dan wordt er alleen maar naar een bepaalde plek op de HD verwezen toch? Dit kost toch niet de dubbele ruimte dan?

Heb wat lopen rommelen en nu zit ik met het volgende.

Onder "Videos" uit het hoofdmenu zie je nu dit scherm

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding4-2.png

Als ik daarin dan "movies" selecteer, zie je het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding6.png

Hoe krijg ik nu "Dexter 2" uit het eerste screenshot verwijderd?

Als ik in Plex dan locatie toevoegen selecteer en dan wil verwijderen, crasht Plex keer op keer...

Is dit ook te doen vanuit de Finder?
Vind Plex nml echt een super programma, maar het verwijderen werkt niet echt intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

@TimmieN:
ik begrijp dat plex in het begin niet echt intuïtief werkt, maar ik kan je toch aanraden om de help videos door te nemen of de wiki er op na te slaan als het gaat om het toevoegen van je films en series.

de videos sectie gebruik je om aan te geven waar je films/series op je mini staan. dit heet een source en het is de bedoeling dat je een source maakt van je films en een andere van TV series bv.
daarna gaat plex met behulp van scrapers op internet de bijbehorende informatie en posters halen.

als je na het doorlezen van de wiki nog vragen hebt, stel ze gerust. laat ook even weten waar en hoe je je films/series hebt opgeslagen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Thanks, zal me er van de week even in vastbijten!

typo

[ Voor 23% gewijzigd door TimmieN op 21-03-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de "gok" genomen en de mac mini een aantal weken geleden aangeschaft, plex erop, sabnzb gezet en te kijken hoe dit werkt als media center. Hieronder mijn ervaringen:

- kosten: de mac mini is inclusief externe HDD, magic mouse en toetsenbord niet heel goedkoop. Samen zo'n 800 euro. Iets meer dan gedacht eigenlijk. Maar ja, de apple accesoires zijn niet goedkoop en ik was met logitech dingen wat goedkoper uit geweest.

- opstarten: het is mijn eerste mac. Ik heb al een AppleTV en een apple touch, maar dit bericht typ ik vanaf mijn windows laptop en mijn workhorse voor video is een windows PC. Ik moet zeggen dat ik blij verrast was met het opstarten of installeren van het geheel. Het toetsenbord en de muis doen het meteen en ik hoefde alleen maar plex, sabnzb, macfuse, silverlight (belangrijk voor RTL gemist en SBS gemist), vlc te installeren en klaar was ik. Een dikke plus.

- aansluiten op de TV: een mac aan een TV hangen gaat niet lekker. De standaard mac desktop past niet op een TV. Het is normaal gesproken te klein. Je moet overscan instellen en dan is het eigenlijk te groot. Door instellingen op de TV kon ik de taakbalk die bovenaan zit weer in beeld krijgen. Internet searches leverde op dat iedereen dit probleem heeft en je het eerder van je TV moet hebben om het goed te krijgen dan van de mac. Een dikke min.

- plex instellen: Gelukkig kun je in plex het beeld exact zo groot krijgen als je TV. Zodat je daar geen problemen hebt. Daarna moet je het geheel instellen. De wiki lezen is wel nodig. Net als XBMC blijft het toch een engineer die de logica gebouwd heeft. No offence, ik ben er zelf ook een. Maar de instellingen zitten her en der. Niet op een plek. Zo kun je in de movie sectie zelf weer instellen hoe je het wilt zien: als lijst, of coverflow etc. Dit is erg vrouwonvriendelijk. Als mijn vrouw per ongeluk op "up" drukt zit ze dus zo in instellingen. Daarnaast krijg ik de temperatuur maar niet op celsius voor het weer. Ook tijdens het afspelen van een film, moet je wel heel veel navigeren om de ondertitels aan te zetten e.d. Uiteindelijk staan ze standaard aan, maar het blijft raar dat de keuze voor de manier van deinterlacen in hetzelfde menu zit als welke ondertiteling je wilt zien.

plex look en feel: dit is de grootste USP. Het ziet er echt apestrak uit. Je krijgt echt zin om films te 'sparen' zodat je die gelikte library modussen kunt bewonderen. Hier kan de gemiddelde set top box UI nog een puntje aan zuigen. Het is echt een meerwaarde om zo'n mooi overzicht te hebben als plat een film afspelen vanuit Finder/Explorer. Ik start echt elke keer weer met plezier de movie sectie op. Een hele vette plus.

plex apps: nog een grote USP. Je kunt apps voor bepaalde content installeren met groot gemak. En wederom zijn de graphics weer prachtig. Kijk heel gemakklijk UZG, TED videos of een afleveringetje van C't. Ook is de integratie met je native mac apps zoals iTunes of iPhoto geniaal. Dit is echt goed gedaan. Een hele vette plus.

plex scraping: dit is voor mij niet goed genoeg geimplementeerd en verstoort de plex beleving. Om een film te kunnen scrapen en die mooie graphic, omschrijving en imdb rating aan een film toe te voegen moet hijde film of TV serie kunnen scrapen. En hiervoor is het nodig dat de naam en jaartal van film in de titel staat en dat de movie file (Video_TS, mkv) meteen in de directory daaronder staat en niet in subdirectories. Het probleem is dat als je een film download de echte videofile soms in sub sub sub directories staat. Je moet dus vaak uit plex, en via de Finder weer dingen aanpassen. Ook kan hij TV series niet scrapen als de aflevering in een VIDEO_TS staat. Erg zonde. Ik zou willen dat als het scrapen niet automatisch lukt dat je eenvoudiger in plex de juiste film kunt bijzoeken. Een behoorlijke min.

plex afspeelcapaciteiten: tot dusver speelt plex alles af. 1080p ook. Het beed stort nergens in of zo. Echter. Ik heb bij veel HD films dat als er gepanned wordt in de scene dat het wat schokt. Dus scenes met veel motionvectoren en waarbij dus veel gerekend moet worden. Ik heb ook CPU belasting bekeken. Die komt niet boven de 70%. Ik weet dus niet of dast aan de mkv encoding ligt, dat het origineel al niet goed was of dat plex frames dropt. Ik vindt het wel verdacht in ieder geval, maar zou een stuk video moeten hebben waarvan zeker is dat het goed geencodeerd is en veel panning bevat. Al met al is het niet heel storend. Het zijn sommige scenes in sommige films. Het "ik eet alles"gedrag is veel belangrijker voor mij op dit moment.

plex internetstreams: tot dusver lukt me dit niet goed. Er zijn streams die ik met vlc kan afspelen. ALs ik er een STRM file van maak volgens de handleiding lukt het me niet. De plex server kan de stream niet openen. Heeft iemand succesvol strm files gemnaakt van Internet TV bronnen van bv wwitv.com? Tot dusver ben ik hier dus niet tevreden over.

overall:
tsja eiegnlijk kan ik echt pas over 2 jaar oordelen. Mijn primaire windows workhorse is 2 jaar oud en voor mijn gevoel nog maar de helft zo snel. Alles opnieuw installeren kost minstens een volledig weekend en daar heb ik nog geen tijd of zin in. Dus als mijn mac over twee jaar nog zo vlot is als nu kan ik pas echt zeggen dat ik het de goede keuze vond. Voor het geld kun je ook een hele mooie windows 7 mediacenter kopen, die je dan in elkaar moet zetten of laten zetten. Echter het feit dat bij de mac je muis, toetsenbord en remote out of the box werkt is wel erg fijn. En natuurlijk het lage stroomverbruik en de mooie vormfactor. Daar bovenop heb ik een mooie integratie met mijn AppleTV en iPod touch, zodat je ook eenvoudig 1000 muziek albums kunt bedienen via een toch screen. De "prijs" die je betaald is dat je eigenlijk een 3 GHz CPU wilt hebben om echt twijfelvrij 1080p at te kunnen spelen.

Ik groet u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:06:
Nou ik heb de "gok" genomen en de mac mini een aantal weken geleden aangeschaft, plex erop, sabnzb gezet en te kijken hoe dit werkt als media center. Hieronder mijn ervaringen:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik twijfel ook enorm maar met mijn Nvidia ION 300 euro zelfbouw systeem ben ik ook al erg tevreden. Heb je toevallig ook XBMC al geprobeerd? Twijfel je niet om een CrystalHD erbij te zetten voor videoversnelling met OSX + XBMC?

Het enige wat ik eigenlijk echt mis is de integratie met iTunes en mijn Airport Expressen die niet werken onder Linux + XBMC. Een Mac Mini zou dit eventueel kunnen oplossen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Erhnam schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:54:
[...]
Heb je toevallig ook XBMC al geprobeerd? Twijfel je niet om een CrystalHD erbij te zetten voor videoversnelling met OSX + XBMC?
een crystalHD kaart 'past' alleen in oudere pre-nvidia mini's. dat is wel iets om rekeniing mee te houden.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nou ik heb de "gok" genomen en de mac mini een aantal weken geleden aangeschaft, plex erop, sabnzb gezet en te kijken hoe dit werkt als media center.
Wellicht leuk voor de lezers: welke Mac Mini heb je aangeschaft?
- aansluiten op de TV: een mac aan een TV hangen gaat niet lekker. De standaard mac desktop past niet op een TV. Het is normaal gesproken te klein. Je moet overscan instellen en dan is het eigenlijk te groot. Door instellingen op de TV kon ik de taakbalk die bovenaan zit weer in beeld krijgen. Internet searches leverde op dat iedereen dit probleem heeft en je het eerder van je TV moet hebben om het goed te krijgen dan van de mac. Een dikke min.
Dit vind ik wel een zorgelijk puntje! Met welke interface heb je 'm aangesloten op een tv? Hoe heb je dit probleem uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- aansluiten op de TV: een mac aan een mijn TV hangen gaat niet lekker. De standaard mac desktop past niet op een mijn TV. Het is normaal gesproken te klein. Je moet overscan instellen en dan is het eigenlijk te groot. Door instellingen op de TV kon ik de taakbalk die bovenaan zit weer in beeld krijgen. Internet searches leverde op dat iedereen dit probleem heeft en je het eerder van je TV moet hebben om het goed te krijgen dan van de mac. Een dikke min.
Even een correctie hierop, hier nergens last van. Probeer ScreenResX anders even, heb het zelf niet nodig gehad maar leer er positieve dingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat blijf ik inderdaad ook een vreemd punt vinden. Bij mij was het op dezelfde manier op te lossen: Mac Mini (met Mini-DVI naar DVI naar HDMI) op overscan zetten en op de TV de overscan uit, en op 16:9 zetten. Dan gaat het goed en heb je gewoon alle pixels.

Dat verschilt echter per TV. Bij een collega heb ik een uur zitten kloten en lukt het gewoon niet. Die heeft het opgelost door met een VGA kabel naar de TV te gaan, dan was de overscan op de een of andere manier wel uit te schakelen.

Beetje mee rommelen dus, maar ik heb nog geen mensen gehoord waarbij het uiteindelijk helemaal niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik heb een LG TV en als je daarop de ingang als "PC" instelt heb je geen last van over- cq underscan.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:49:
[...]

Even een correctie hierop, hier nergens last van. Probeer ScreenResX anders even, heb het zelf niet nodig gehad maar leer er positieve dingen van.
Ik heb de 2.26 GHZ met 2GB intern aangeschaft. Die 2.53GHz is natuurlijk veel te overpriced.

Ik had zelf ook gelezen dat er wel resolutie programmaatjes zijn. Maar Apple wordt zo gewaardeerd om zijn out of the box gedrag. En op dit punt is het gewoon prut. En by the way, ScreenResX is 14 euro. Dus dokken om je PC goed op je Tv te krijgen.... Ook als je even googled dan zie je dat heel veel mensen dit probleem hebben. Mijn pioneer 507XA plasma van 3 jaar oud kan dit niet genoeg bij sturen. Als ik de PC ingang (VGA) neem is het analoog. Daar heb ik dit hele systeem niet voor gekocht natuurlijk. Ik heb hem via de DVI --> HDMI aangesloten. En ik kan op de TV het beeld alleen een beetje schuiven. Heb geen overscan functies oid. Dus de Dock valt er een stukje af aan de onderkant.

Ik heb er verder weinig last van omdat ik het in Plex wel bij kan sturen. Echt PC gebruik zoals browsen ziet er toch niet uit op een TV. De fonts zijn veel te korrelig op zo'n groot schermen. En 720p kan ik met moeite lezen op 4 meter maar dat moet ik niet de hele avond doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik zit nu met de handen in het haar. Alles lijkt in orde te zijn, behalve het geluid. Zoals jullie wel weten, moet je het geluid nog eens apart aansluiten. Daarbij heb ik dit gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.satelliteradioexperts.com/assets/images/productimages/accessories/miscellaneous/stereo_rca_cable_large.gif

Probleem nu is natuurlijk, dat elke ingang waar ik die in steek, is een aparte bron (AV1, AV2, AV3). Als ik dus de mac mini (HDMI) kies als bron, is natuurlijk de AV-bron uitgeschakeld, dus hoor ik geen geluid. Als ik dan naar de AV-ga, hoor ik dan wel het geluid en geen beeld...

is ook logisch natuurlijk aangezien de tv verwacht dat het geluid uit de HDMI komt. Maar is er dan normaal geen mogelijkheid om het geluid toch via de tv af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb het geluid gewoon optisch aangesloten vanuit mijn Mac Mini op mijn versterker...

Weet niet of je een optische ingang hebt op je versterker?

Gewoon een Toslink kabel met een adaptertje eraan:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnkabels.nl/img/p/127-232-large.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Tha BasZ op 31-03-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
Hij praat toch niet over een versterker, maar over direct geluid van de Mini naar de tv?!
Handige info wel, maar lijkt me geen antwoord op de vraag van pina.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Tha BasZ schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:05:
Ik heb het geluid gewoon optisch aangesloten vanuit mijn Mac Mini op mijn versterker...

Weet niet of je een optische ingang hebt op je versterker?

Gewoon een Toslink kabel met een adaptertje eraan:

[afbeelding]
Ik heb het inmiddels gevonden. Als HDMI als invoerbron is gekozen, slaat hij automatisch het geluid van andere bronnen af. Dat is het probleem, behalve bij 1 audio-in. En dat is een kabel met 2 2,5 jacks langs beide kanten. MAar stel nu dat ik zoals je zegt, een optische kabel zou gebruiken, zou ik dan verschil merken met mijn analoge oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Uit je posts maak ik op dat je geen versterker/receiver hebt. Waarschijnlijk ga je dan wel verschil merken: je TV heeft (most likely) geen digitale ingang dus je hebt geen geluid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
MrAcid schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:08:
Uit je posts maak ik op dat je geen versterker/receiver hebt. Waarschijnlijk ga je dan wel verschil merken: je TV heeft (most likely) geen digitale ingang dus je hebt geen geluid. ;)
normaal wel, ik zie zo'n klein vierkante uitgang met een rood lichtje in. Al weet ik niet of het een uitgang of een ingang is. Maar STEL nu dat het een ingang is, zou ik dan veel verschil merken (bv volume of zo) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat lijkt me een uitgang. :) En nee, daar ga je geen verschil van merken als je het gewoon over de ingebouwde boxen van je TV afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Ik heb de 2.26 GHZ met 2GB intern aangeschaft. Die 2.53GHz is natuurlijk veel te overpriced.

Ik had zelf ook gelezen dat er wel resolutie programmaatjes zijn. Maar Apple wordt zo gewaardeerd om zijn out of the box gedrag. En op dit punt is het gewoon prut. En by the way, ScreenResX is 14 euro. Dus dokken om je PC goed op je Tv te krijgen.... Ook als je even googled dan zie je dat heel veel mensen dit probleem hebben. Mijn pioneer 507XA plasma van 3 jaar oud kan dit niet genoeg bij sturen. Als ik de PC ingang (VGA) neem is het analoog. Daar heb ik dit hele systeem niet voor gekocht natuurlijk. Ik heb hem via de DVI --> HDMI aangesloten. En ik kan op de TV het beeld alleen een beetje schuiven. Heb geen overscan functies oid. Dus de Dock valt er een stukje af aan de onderkant.

Ik heb er verder weinig last van omdat ik het in Plex wel bij kan sturen. Echt PC gebruik zoals browsen ziet er toch niet uit op een TV. De fonts zijn veel te korrelig op zo'n groot schermen. En 720p kan ik met moeite lezen op 4 meter maar dat moet ik niet de hele avond doen.
Dat is toch eigenlijk echt jou (en dat van je TV) probleem.
Normaliter sluit je een pc aan op een pc beeldscherm, in dit geval sluit je een pc aan op een tv beeldscherm en dan ook nog is niet op de daarvoor bedoelde pc-ingang.
Ik snap dat het vervelend is maar het ligt toch echt aan je tv die verwacht namelijk geen pc op die ingang maar enkel op de vga. De ene tv gaat daar beter mee om als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
pina schreef op donderdag 01 april 2010 @ 01:08:
[...]

Ik heb het inmiddels gevonden. Als HDMI als invoerbron is gekozen, slaat hij automatisch het geluid van andere bronnen af. Dat is het probleem, behalve bij 1 audio-in. En dat is een kabel met 2 2,5 jacks langs beide kanten. MAar stel nu dat ik zoals je zegt, een optische kabel zou gebruiken, zou ik dan verschil merken met mijn analoge oplossing?
Hmmz erg interessant want dit probleem ga ik bij een kennis ook krijgen. Maar goed dan ga ik in eerste instantie voor analoge geluid en dan kunnen ze later beslissen of ze nog een versterker nemen voor digitaal geluid...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zijn de nieuwe Plex aankondigingen bijzonder interessant. Er was al wel ongeveer duidelijk dat ze zelf een bibliotheek systeem aan het schrijven waren maar Alexandria biedt zo te zien een hoop extra's.

http://elan.plexapp.com/2...dria-part-1-introduction/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Voor iedereen die net als ik liep / loopt te worstelen met het toevoegen van locaties in Plex; kijk eens hier op het NL Plex forum. Echt een pracht screencast hoe locaties toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me duidelijk maken hoe ik het voor elkaar krijg om playlists te maken (en vooral te bewaren) voor video's in Plex? Google en de Plex forums leveren niet echt iets nuttigs op en het kan toch niet zo ingewikkeld zijn.

Ik kan in het contextual menu (C) een video toevoegen aan de playlist, ik kan ook de playlist bekijken. Maar zodra ik Plex afsluit is de playlist ook verdwenen.

In "Library/Application Support/Plex/Userdata/playlists" wordt ook niets weggeschreven.

Plex werkt verder top! Ontzettende aanrader wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

wellicht niet voor iedereen nog nieuws, maar er is zoiets als hardware accelerated decoding in plex sinds vanmiddag.
mijn eerste tests zijn positief. enige 'minpunt' is het asynchroon lopen van audio op 24Hz. met 60Hz geen problemen (vandaar de ' ' ).

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Na alles geprobeerd te hebben (Plex, XBMC, Boxee) kom ik er nu achter dat ik liever gewoon in de Finder aanklik wat ik wil afspelen.

Iemand ditzelfde probleem? Ben een beetje over het hele "wow das mooi" mediacenter idee heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

Niet echt, ik gebruik ook Plex en dat is ideaal met alleen een toetsenbord. Met een toets komt de Mini uit slaapstand, is Plex al opgestart, bekijk m'n series, films en even 's' + --> en dmv Sleep de Mini weer in slaapstand. Komt geen muis aan te pas :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik heb dat ook niet. Zeker als je je Mac Mini of andere Mac op een TV aansluit, is de interface van Plex, Boxee of een ander mediacenter gewoon meer geschikt. Daarbij vind ik het fijn om een remote te kunnen gebruiken en niet met een muis, toetsenbord o.i.d. aan de gang te hoeven :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik gebruik alleen een Magic Mouse, geen keyboard.

Mijn probleem met de media center software is dat ik er in/uit moet om mijn usenet downloads te kunnen doen, en nog vervelender: dat nieuwe downloads niet direct geindexeerd worden. Bijvoorbeeld een nieuwe aflevering van een serie komt niet meteen tevoorschijn in het serie overzicht, dus moet ik naar de "bestandsmodus" in Boxee etc, wat niet veel mooier is dan een Finder scherm.

En als ik na het kijken de download graag wil deleten moet ik boxee weer afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Dan is het ook wel omslachtig :P. Ik heb gewoon een voorraadje films en evt. kan ik via m'n iMac een nzb toevoegen. Televisieseries komen via een RSS-feed binnen, dus daar hoef ik niets voor te doen. In Plex kun je de bibliotheek laten updaten bij opstarten, handmatig of via een script. Dus bij mij is het systeem vrijwel geheel geautomatiseerd. Ideaal :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Even een vraag wat zijdelings met de Mini als media center te maken heeft:
kan OS X omgaan met touch screens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hoedje schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:02:
Dan is het ook wel omslachtig :P. Ik heb gewoon een voorraadje films en evt. kan ik via m'n iMac een nzb toevoegen. Televisieseries komen via een RSS-feed binnen, dus daar hoef ik niets voor te doen. In Plex kun je de bibliotheek laten updaten bij opstarten, handmatig of via een script. Dus bij mij is het systeem vrijwel geheel geautomatiseerd. Ideaal :)
Dat klinkt niet onmogelijk. :)

Maar stel dat ik vol spanning wacht tot mijn NZB klaar is met downloaden. Hoe zorg ik er dan voor dat die ASAP as possible ook in plex tevoorschijn komt?

En op je RSS vraag: hoe zorg je er voor dat je niet per ongeluk hele seizoenen download of dezelfde aflevering van 2 verschillende release groups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

cornelixnootje1 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:01:
[...]

Dat klinkt niet onmogelijk. :)

Maar stel dat ik vol spanning wacht tot mijn NZB klaar is met downloaden. Hoe zorg ik er dan voor dat die ASAP as possible ook in plex tevoorschijn komt?

En op je RSS vraag: hoe zorg je er voor dat je niet per ongeluk hele seizoenen download of dezelfde aflevering van 2 verschillende release groups?
als een nzb (bij mij alleen in de film categorie) klaar is, dan laat ik dit script uitvoeren in sabnzbd+:
code:
1
2
#!/bin/sh
curl 'http://userID:password@localhost:3000/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn&parameter=XBMC.updatelibrary(video)'

userID en password uiteraard naar believen aanpassen ;)

op je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord. zo volg ik bv. the pacific, en daarvan komen bij iedere aflevering ongeveer 4 à 5 verschillende versies. kwestie van deleten natuurlijk, maar dat zou intelligenter kunnen...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor het automatisch downloaden gebruik ik Episode Butler en voor het updaten van Plex inderdaad dat script dat hierboven staat. :)

Episode Butler: http://members.home.nl/janoz/episodebutler/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

Nerpissad schreef op donderdag 29 april 2010 @ 02:09:
[...]

als een nzb (bij mij alleen in de film categorie) klaar is, dan laat ik dit script uitvoeren in sabnzbd+:
code:
1
2
#!/bin/sh
curl 'http://userID:password@localhost:3000/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn&parameter=XBMC.updatelibrary(video)'

userID en password uiteraard naar believen aanpassen ;)

op je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord. zo volg ik bv. the pacific, en daarvan komen bij iedere aflevering ongeveer 4 à 5 verschillende versies. kwestie van deleten natuurlijk, maar dat zou intelligenter kunnen...
Offtopic misschien maar, daar moet wel je Plex machine voor aan staan nietwaar? Ik download op m'n NAS en 9 van 10 keer staat m'n Mini in sleep mode. Ik heb het met een daemon op m'n Mini opgelost dat runt om de 5 minuutjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 29-04-2010 09:21 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Inmiddels is alles al genoemd, maar nog een kleine aanvulling op de RSS-feed. Ik gebruikte TVnzb, maar die is er helaas niet meer. Dus naar aanleiding van een tip in het centrale Sabnzbd+ topic gebruik ik nu nzbs.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
met het nieuws item nieuws: Flashvideo krijgt hardware-ondersteuning in Mac OS X
Is nu alleen de vraag wanneer wordt het mogenlijk dat b.v. VLC ook deze ondersteuning kan gaan krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door To_Tall op 29-04-2010 11:56 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Ik heb nu een tijdje een Mac mini als mediacenter. Ik ben er erg tevreden over. Het is een mid 2007 model met 1,83 GHz C2D, 1 GB ram en ik heb er 1,5 TB externe opslag aanhangen. Ik heb een paar 1080P films uitgeprobeerd en dat gaat prima. Ideaal :)

Een paar screenshots van Plex met Alaska skin:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Media/Schermafbeelding4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Media/Schermafbeelding3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Media/Schermafbeelding2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Media/Schermafbeelding1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Media/Schermafbeelding5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Media/Schermafbeelding6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Media/Schermafbeelding7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Hoe mounten jullie eigenlijk je netwerk smb shares?
Ik heb sinds ik dit weekend van Leopard naar Snow Leopard ben gegaan, problemen met het mounten van m'n samba shares.
Ik mount ze momenteel, net als met Leopard lukte, via Accounts > Inlog opties, en daar heb ik de shares ingeplaatst. Nu krijg ik standaard bij het opstarten van m'n mac een prompt voor inloggegevens, terwijl er gewoon guest login mogelijk is. Als ik dan nogmaals gewoon guest aanvink en op connect druk dan wordt hij alsnog gemount.
M'n shares vervolgens dan maar voorzien van login gegevens, maar dan begint hij te zeuren dat de verstrekte logingegevens fout zijn. Erg vreemd.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds jan 2010 ben ik de trotse bezitter van deze fantastische mediacenter.. Apparaat in combinatie met plex werkt schitterend en is de investering zeker waard. Enige minpunt is dat wanneer ik naar films in plex ga een vastloper krijg.(plex) Door eerst naar jaar of op regisseur te zoeken lukt het wel, maar wil het graag op de normale manier werkend krijgen. Ik verwacht dat het te maken heeft met mijn usb externe schijf waarop de films staan.
Specs van deze schijf zijn:
1.500 GB (1,5 TB) opslagruimte, 32 MB Cache, 7.200 RPM, snelle gegevensoverdracht via USB 2.0 aansluiting, externe eSATA aansluiting

Heb voor de aanschaf van dit apparaat zitten twijfelen om een externe disk te kopen met firewire 800, maar de prijzen zijn zoveel hoger dat ik toch voor een externe usb schijf heb gekozen.

Het afspelen van hd films is overigens geen enkel probleem alleen het benaderen van de bibliotheek. Als ik 20 seconden zou moeten wachten op het laden van 150 film zou geen probleem zijn, maar het vastlopen is wel erg vervelend.

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

@martin80: welke skin gebruik je?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nerpissad schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:52:
@martin80: welke skin gebruik je?
De standaard skin die bij de installatie zit.
http://www.digitaloutbox..../uploads/2010/01/Plex.png

Geloof dat de naam Mediastream is kan dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat is Mediastream inderdaad.

Ik zou je aanraden om eens een log bestand te plaatsten op het Plex forum (nieuw topic maken). Zeker als je dit kunt reproduceren dan kunnen ze je snel genoeg zeggen waar het aan ligt!

Om de juiste log te pakken te moet je eerst logging even inschakelen.

Start Plex
Druk op CMD + F (dan kom je in Windowed mode)
Bovenin in de Menu bar op Plex klikken > Preferences
Enable debug logging
Save + Relaunch Plex
CMD + F (zodat je weer Fullscreen bent)
Plex laten crashen
Ga naar ~/Library/Logs/ (dus in je User folder, niet die Library/Logs op je HD)
Upload het Plex.log bestand naar het forum van Plex (forums.plexapp.com) met een goede beschrijving van de situatie!

[ Voor 0% gewijzigd door MrAcid op 17-05-2010 11:55 . Reden: Met dank aan de poster hieronder! URL verbeterd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ter aanvulling op MrAcid: het is forums.plexapp.com ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Hoe wissel je de wijze waarop je films in plex worden gepresenteerd? Op dag 1 heb ik een toetsenbord combo gebruikt en dit wijzigde de manier waarop het "films gedeelte" wordt gepresenteerd.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

kRiZzZiZ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:05:
Hoe wissel je de wijze waarop je films in plex worden gepresenteerd? Op dag 1 heb ik een toetsenbord combo gebruikt en dit wijzigde de manier waarop het "films gedeelte" wordt gepresenteerd.
met de cursor naar rechts!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Nerpissad schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:13:
[...]
met de cursor naar rechts!
Dat is niet bij alle views. Je kan het zien aan het '>' of '^' teken rechtsboven.
Afbeeldingslocatie: http://www.macmc.nl/wordpress/nggallery/plexfanart/fanart-showlist.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
zAo schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:23:
[...]

Dat is niet bij alle views. Je kan het zien aan het '>' of '^' teken rechtsboven.
[afbeelding]
Hoe bedoel je dit kan je zien?

En bij cursor naar rechts dan krijg ik alleen maar de volgende film te zien....

Excuus voor de newbness met Max software. Pas mijn 2e dag.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

kRiZzZiZ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:58:
[...]

Hoe bedoel je dit kan je zien?

En bij cursor naar rechts dan krijg ik alleen maar de volgende film te zien....

Excuus voor de newbness met Max software. Pas mijn 2e dag.
dan gebruik je een andere view. naar boven ook al geprobeerd?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Nerpissad schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:02:
[...]

dan gebruik je een andere view. naar boven ook al geprobeerd?
Ah, easy,,,,that is the one....thanks

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Sneak preview Plex Nine

Dit is echt super! *O* Makkelijk je database updaten en eigen secties aanmaken voor bijv. cabaret/docu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ziet er heel goed uit inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:35

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Is er al duidelijkheid over een release date van Plex 9?

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Albi The Dragon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:02:
Is er al duidelijkheid over een release date van Plex 9?
Helemaal niets. Dat is naar mijn idee ook het enige grote nadeel aan Plex; het is echt een Apple variant van XBMC waardoor je nooit weet wanneer er een nieuwe versie komt en vaak/lang niet weet hoe deze eruit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

zAo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:05:
[...]

Helemaal niets. Dat is naar mijn idee ook het enige grote nadeel aan Plex; het is echt een Apple variant van XBMC waardoor je nooit weet wanneer er een nieuwe versie komt en vaak/lang niet weet hoe deze eruit komt te zien.
ik begrijp heel goed dat je/men zit te wachten (net als ikzelf) op de nieuwe versie, maar hij komt echt niet sneller uit als je het wel zou weten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Plus dat alles nu ook gewoon lekker werkt toch?

Momenteel is het kapoet gaan van Newzbin een grotere zorg dan een nieuwe release van Plex.. Waarbij zorg uiteraard zéér relatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nerpissad schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:57:
[...]
ik begrijp heel goed dat je/men zit te wachten (net als ikzelf) op de nieuwe versie, maar hij komt echt niet sneller uit als je het wel zou weten.
Zeker. Ik ben alleen gewend dat zulke projecten openlijk discussiëren over het te bewandelen pad. Net als moeder XBMC dat doet zeg maar.

Verder werkt het nu al zeer goed inderdaad. Alleen de 'Videos' sectie is me nu een doorn in het oog (is over in Plex Nine), maar verder geniet ik er bijna elke dag van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

zAo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:39:
Alleen de 'Videos' sectie is me nu een doorn in het oog (is over in Plex Nine), maar verder geniet ik er bijna elke dag van!
Tja maar hoeveel last heb je daar nu feitelijk van? Die videosectie is toch een kwestie van één keer ff je source(s) toevoegen en klaar?
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Daar komen ook de "Apps" te staan die met video te maken hebben, dus je komt hem wel degelijk regelmatig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

+1 op de videos doorn in het oog. ook heb daar m'n subcategorieën (documentaires, muziek DVDs, etc.) staan en het ziet er gewoon niet uit om door zo'n lange rij plug-ins en sources te scrollen ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

MrAcid schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:13:
Daar komen ook de "Apps" te staan die met video te maken hebben, dus je komt hem wel degelijk regelmatig tegen.
Ja maar goed, dat zal ook niet gaan wijzigen neem ik aan, die zal je daar moeten blijven openen. De grote verbetering die nu gepresenteerd is, voor het omslachtige toevoegen van video sources is iets wat je nu één keer instelt en daarna nooit meer naar om kijkt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit een hele welkome verbetering, maar vind de huidige manier zeker geen doorn in het oog zoals hier gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:39:
[...]

Zeker. Ik ben alleen gewend dat zulke projecten openlijk discussiëren over het te bewandelen pad. Net als moeder XBMC dat doet zeg maar.
Ik begrijp de Plex heren ook wel, als ze een datum geven die ze misschien niet na kunnen komen door wat voor reden dan ook (het zijn maar gewoon een stel enthousiastelingen) krijgen ze een hoop gezeur van internet helden die denken dat ze iets te eisen hebben. Zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:29:
[...]
Ik begrijp de Plex heren ook wel, als ze een datum geven die ze misschien niet na kunnen komen door wat voor reden dan ook (het zijn maar gewoon een stel enthousiastelingen) krijgen ze een hoop gezeur van internet helden die denken dat ze iets te eisen hebben. Zou zonde zijn.
Het ging me ook helemaal niet over de termijnen, het is 100% afhankelijk van de vrije tijd van de heren devvers. Alle hulde voor hun werk _/-\o_ Ik zie gewoon graag discussies/suggesties over de toekomst van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

DyStiC schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:51:
[...]

Ja maar goed, dat zal ook niet gaan wijzigen neem ik aan, die zal je daar moeten blijven openen. De grote verbetering die nu gepresenteerd is, voor het omslachtige toevoegen van video sources is iets wat je nu één keer instelt en daarna nooit meer naar om kijkt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit een hele welkome verbetering, maar vind de huidige manier zeker geen doorn in het oog zoals hier gezegd wordt.
omdat we toch allemaal op 0.9 aan het wachten zijn kunnen we het nog wel eventjes hier over hebben.
bij mij is de videos sectie een beetje het afvoerputje van alles wat niet scapebaar is. dat vind ik gewoon een beetje lelijk. in de nieuwe versie zou je dit veel beter in verschillende categorieën kunnen stoppen en dat komt de overzichtelijkheid alleen maar ten goede. maar daar zijn we het wel over eens denk ik. ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Laatst online: 28-01 12:41
Heeft iemand al eens een Imo pivot touch of vergelijkbaar product gebruikt bij zijn Mac Mini? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Zelf zou ik 'm graag gebruiken als iTunes controller of eventueel voor de bediening in Plex.

Dan zou m'n tv (Plasma) in verband met inbranden uit kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

DarknessAwaits schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:25:
Heeft iemand al eens een Imo pivot touch of vergelijkbaar product gebruikt bij zijn Mac Mini? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Zelf zou ik 'm graag gebruiken als iTunes controller of eventueel voor de bediening in Plex.

Ik gebruik Remote.app voor iTunes; hierin zie je gewoon heel je library met fanart e.d. echt een heerlijke app. Werkt alleen over Wifi.

Voor de besturing van Plex gebruik ik de Apple Remote. Simpel en klein. Werkt uitstekend.

Mocht ik even wat willen muizen/typen in OSX zelf, dan gebruikt ik [url="itms://itunes.apple.com/us/app/touch-mouse/id338237450?mt=8"]Logitech Mouse App[/url]. 2-finger scrolling e.d. werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

DarknessAwaits schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:25:

het lijkt me in theorie een heel erg leuke toevoeging voor een mediacenter. ik vraag me alleen af hoe ingewikkeld het is om er een GUI voor te maken.
in mijn hoofd zou het een bedieningspaneel voor plex moeten zijn waarin ik ook door de library kan browsen, snel het volgende nummer op kan zetten etc.
eigenlijk zou de webinterface geschikt zijn hiervoor bedenk ik me net.

die dingen zijn trouwens best wel goedkoop, zie ik. ik zie alleen zo snel niet waar deze te koop zijn in nederland?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 13:16
Heb niet een pivot van Mimo gehad, maar wel een touchscreen schermpje. Persoonlijk heb ik em binnen een week weer verkocht, omdat het voor gewoon niet werkte. Je hebt weinig tot geen echte mooi userinterfaces voor de mac.
Misschien kwam het ook wel doordat ik een iphone achtige UI en werking had verwacht met mooi mulitouch gebeuren :)

Gezien er hier toch een iPad komt, zou het mooi zijn als hier een mooie webinterface/UI voor plex voor zou komen.

Edit: lijkt erop dat er al zoiets is voor xbmc/plex : http://www.netwalkapps.com/app/xbmc-remote-hd

[ Voor 10% gewijzigd door enzoronald op 26-05-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zou het ook lekker op een iPad doen, zo'n apparaatje ga je niet blij van worden (en van een iPad wel). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik zoek voor mijn vader een mediacenter oplossing en twijfel tussen windows en mac. Ik ben zelf onbekend met mac. Ik heb alleen een iphone. Ik ga nu een hele domme vraag stellen 8)7 Maar wat is de rol va iTunes in dit geheel? Ik heb iTunes wel voor mijn iphone maar ik doe er weinig mee, vind het onwennig en snap er de ballen van. Als je muziek koopt, download je het nummer dan of stream je het elke keer als je het draait? En als ik van het eerste uit ga. Waar download die het naar toe? Kan ik een netwerkmap aanwijzen, bijvoorbeeld een htpc?

Werkt tv kijken via de mac mini al naar behoren? Mijn pa wil namelijk een mediacenter met pvr mogelijkheden. WMC icm de anysee schijnt goed te werken. Kan zoiets ook met de mac mini?

Heeft iemand ervaring met streamen van videoland films? Het lijkt me voor mijn vader een ideale oplossing. Hij is niet in staat om films te downloaden en met bestanden te rommelen maar een videoverhuur service zoals videoland dat op de site aanbiedt lijkt me voor zo iemand een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

michielvz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:11:
<knip>

Heeft iemand ervaring met streamen van videoland films? Het lijkt me voor mijn vader een ideale oplossing. Hij is niet in staat om films te downloaden en met bestanden te rommelen maar een videoverhuur service zoals videoland dat op de site aanbiedt lijkt me voor zo iemand een goede oplossing.
Misschien is in dit geval een UPC of KPN box met pay per view en on demand beter? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik gebruik sinds kort deze mini displayport naar HDMI + USB Audio kabel om mijn macmini (2.26GHz 2010) aan de TV te hangen. Voorheen gebruikte ik een VGA aansluiting en sliep de mini keurig na 5 minuten in als ik Plex afsloot.

Als ik de mini nu in laat slapen wordt ie binnen 5 seconden weer wakker. Iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen om hem te laten slapen?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
Iemand een idee hoe ik een folder moet toevoegen in Plex? Ik heb net de help gekeken, maar in de help gebeurt iets anders dan dat er bij mij gebeurd. Zo kan ik namelijk geen folder kiezen. Moet ik eerst nog iets instellen? Als ik de getting started video's bekijk lijkt het erop dat dat niet nodig is..

Zie screenshot: http://grab.by/4Wye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Even naar rechts drukken en dan de "Files" view kiezen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Moet ik daar iets voor instellen? Ik heb namelijk geen files view http://grab.by/4Wyx
Erhnam schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:11:
Ze hebben trouwens een nieuwe mac mini uitgebracht. Model is een stuk kleiner en met HDMI!

[afbeelding]

Prijs mag er wel wezen met 800 euro voor het instapmodel.
Exact de reden voor mij om Plex eens af te stoffen, alleen is mijn Plex non functioneel :(

Trouwens, in de VS kost hij 699$ Dat is best wel een verschil. :o

[ Voor 78% gewijzigd door Utopist op 15-06-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ze hebben trouwens een nieuwe mac mini uitgebracht. Model is een stuk kleiner en met HDMI!

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macmini/images/features_hero_20100615.png

Prijs mag er wel wezen met 800 euro voor het instapmodel.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Utopist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:11:
Moet ik daar iets voor instellen? Ik heb namelijk geen files view http://grab.by/4Wyx

[...]

Exact de reden voor mij om Plex eens af te stoffen, alleen is mijn Plex non functioneel :(

Trouwens, in de VS kost hij 699$ Dat is best wel een verschil. :o
Vreemd! Ik zou je settings-files even weggooien en het opnieuw proberen.. Zo te zien heb je er nog niks instaan dus dat is niet zo'n heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
MrAcid schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:23:
[...]

Vreemd! Ik zou je settings-files even weggooien en het opnieuw proberen.. Zo te zien heb je er nog niks instaan dus dat is niet zo'n heel groot probleem.
Nee klopt, ik heb dat altijd vooruit geschoven, maar met de komst van de nieuwe mac mini, en hoe ik onlangs episode butler/sabnzbd+ heb ontdekt/ingesteld wordt het steeds interessanter om een mac mini te gebruiken als media center.

Ik ga eens even proberen om de settings file weg te gooien, kijken of dat effect heeft. Thanks alvast!

Okay, ik heb met appcleaner Plex verwijdert, en opnieuw gedownload en geinstalleerd. Helaas kan ik nog steeds geen source toevoegen. Zou ik nog ergens iets van settings moeten verwijderen? Is er ergens nog iets opgeslagen misschien? Of zou dit een bug zijn met deze versie?

Bij Music kan ik overigens wel een source toevoegen: http://grab.by/4WAc

[ Voor 22% gewijzigd door Utopist op 15-06-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Utopist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:26:
Okay, ik heb met appcleaner Plex verwijdert, en opnieuw gedownload en geinstalleerd. Helaas kan ik nog steeds geen source toevoegen. Zou ik nog ergens iets van settings moeten verwijderen? Is er ergens nog iets opgeslagen misschien? Of zou dit een bug zijn met deze versie?
wara probeer je eigenlijk een map toe te voegen, a.h.v. je screenshot zie ik niet dat je dat in de videos sectie doet??

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die achtergrond is van de Video sectie dus hij zit wel goed.

Je zou nog onder User/Library/Application Support/Plex alles weg kunnen gooien, daar zit het probleem waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Nerpissad schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:51:
[...]

wara probeer je eigenlijk een map toe te voegen, a.h.v. je screenshot zie ik niet dat je dat in de videos sectie doet??
Als ik de help video kijk, (Help -> getting started -> adding TV Shows) zou ik direct bij "Watch your TV Shows" een source moeten kunnen toevoegen. Zo gaat het namelijk bij music wel.

Is er een andere manier hoe ik een folder als source kan aangeven?
MrAcid schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:53:

Je zou nog onder User/Library/Application Support/Plex alles weg kunnen gooien, daar zit het probleem waarschijnlijk.
Ga ik dat even proberen. Thanks

Edit: Die folder bestaat niet, maar hier hebben ze het erover dat die folder hidden kan zijn of iets. Ik kan alleen in finder preferences nergens iets vinden waar ik hidden items kan showen.

[ Voor 40% gewijzigd door Utopist op 15-06-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

MrAcid schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:53:

dat is niet helemaal waar. ook in de movies sectie staat er videos boven (volgens mij alleen als je nog niks hebt toegevoegd.
Utopist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:00:
[...]

Als ik de help video kijk, (Help -> getting started -> adding TV Shows) zou ik direct bij "Watch your TV Shows" een source moeten kunnen toevoegen. Zo gaat het namelijk bij music wel.

Is er een andere manier hoe ik een folder als source kan aangeven?

[...]

Ga ik dat even proberen. Thanks!
je moet daarvoor in de videos sectie zijn, dus niet in de TV shows of movies. daar staat, als het goed is, add source. daar kun je de map aangeven die je wilt gebruiken en aangeven of het om TV shows of films gaat.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Nerpissad schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:03:
[...]

dat is niet helemaal waar. ook in de movies sectie staat er videos boven (volgens mij alleen als je nog niks hebt toegevoegd.

[...]

je moet daarvoor in de videos sectie zijn, dus niet in de TV shows of movies. daar staat, als het goed is, add source. daar kun je de map aangeven die je wilt gebruiken en aangeven of het om TV shows of films gaat.
Maar dan zou ik altijd de "Watch your video's" sectie moeten gebruiken, en niet de "Watch your TV episode" sectie. Ik heb wel bij "Your Video's" een folder weten toe te voegen nu (thanks!) maar nog steeds geeft hij dan bij "Watch your TV shows" aan dat er niets instaat.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste