Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 17:03

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Utopist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:12:
[...]

Maar dan zou ik altijd de "Watch your video's" sectie moeten gebruiken, en niet de "Watch your TV episode" sectie. Ik heb wel bij "Your Video's" een folder weten toe te voegen nu (thanks!) maar nog steeds geeft hij dan bij "Watch your TV shows" aan dat er niets instaat.
nee hoor, je moet de videos sectie zien als de plek waar je je content toevoegt (tot plex 9 er is ;)).
als je de map toevoegt met TV series en deze als zodanig instelt (scraper: thetvdb.com bijvoorbeeld). dan zal deze content in TV shows terecht komen. datzelfde geldt voor films.
je zegt dat je nog niks ziet bij TV shows? heb je al update library gedaan?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
Allright, ik heb bij "My Video's" een folder aangegeven als content type "TV Shows". Nu geeft hij in de sectie "Watch your TV shows" wel iets aan, maar het klopt nog niet helemaal.

Dit is mijn mappenstructuur:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/grabs/a806ce3e69c9101ef0b550e2da7c9771.png

Dit is wat ik vervolgens zie bij "Your video's"
http://grab.by/4WDK & http://grab.by/4WDM

Dit is wat er bij "Watch your TV shows" te zien is;
http://grab.by/4WDP & http://grab.by/4WDQ

Niet helemaal zoals het hoort lijkt me. Wanneer komt 9 uit?

Ik heb ook "refresh library on startup" ingesteld en een paar keer plex opnieuw gestart, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Utopist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:29:
Allright, ik heb bij "My Video's" een folder aangegeven als content type "TV Shows". Nu geeft hij in de sectie "Watch your TV shows" wel iets aan, maar het klopt nog niet helemaal.

Dit is mijn mappenstructuur:
[afbeelding]

Dit is wat ik vervolgens zie bij "Your video's"
http://grab.by/4WDK & http://grab.by/4WDM

Dit is wat er bij "Watch your TV shows" te zien is;
http://grab.by/4WDP & http://grab.by/4WDQ

Niet helemaal zoals het hoort lijkt me. Wanneer komt 9 uit?

Ik heb ook "refresh library on startup" ingesteld en een paar keer plex opnieuw gestart, zonder resultaat.
refresh library on startup kun je beter uitzetten. dat werkt averechts ;)
welke map heb je aangegeven als source? is dat de complete map?
wanneer 9 uitkomt is nog niet bekend, hij wordt op dit moment door een aantal users getest (waaronder ik). maar volgens mij duurt het niet meer al te lang.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Erhnam schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:11:
Ze hebben trouwens een nieuwe mac mini uitgebracht. Model is een stuk kleiner en met HDMI!

[afbeelding]

Prijs mag er wel wezen met 800 euro voor het instapmodel.
Maar dan heb je wel meteen de mooiste en de stilste media center die er bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Nerpissad schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:34:
[...]

refresh library on startup kun je beter uitzetten. dat werkt averechts ;)
welke map heb je aangegeven als source? is dat de complete map?
wanneer 9 uitkomt is nog niet bekend, hij wordt op dit moment door een aantal users getest (waaronder ik). maar volgens mij duurt het niet meer al te lang.
Ah okay, bedankt voor de tip. Ja, had inderdaad de hele folder "complete" aangegeven.. Verkeerd neem ik aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Utopist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:42:
[...]

Ah okay, bedankt voor de tip. Ja, had inderdaad de hele folder "complete" aangegeven.. Verkeerd neem ik aan dan?
eigenlijk niet ;)
qua naamsgeving ziet het er ook goed uit, dus er is iets anders aan de hand.
probeer eens in de videos sectie een serie te selecteren en op "i" te drukken.
krijg je dan te zien dat de serie wordt opgezocht? (door een pop up schermpje)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Okay ik heb dat gedaan, handig! (nog handiger wanneer het werkt haha!) Ik zie het volgende: http://grab.by/4WGK

Ik heb wel, toen ik de content type moest aangeven gezegd dat hij de informatie van TV Rage moest halen, ik las op de Plex fora dat die beter zou zijn als tvdb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Utopist schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:40:
Okay ik heb dat gedaan, handig! (nog handiger wanneer het werkt haha!) Ik zie het volgende: http://grab.by/4WGK

Ik heb wel, toen ik de content type moest aangeven gezegd dat hij de informatie van TV Rage moest halen, ik las op de Plex fora dat die beter zou zijn als tvdb?
zou je bij wijze van test op een van je series (californication bijv.) set content willen doen en de scraper op thetvdb.com willen zetten? -> selecteer de serie, druk op "c" en dan set content
zo kunnen we i.i.g. bepalen of het aan de scraper ligt of niet.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Okay, ik heb dit gedaan. Alleen geen verandering ben ik bang.. Dot was het resultaat; http://grab.by/4XWn. Als ik Plex opstart, krijg ik wel kort een popup te zien waarop staat dat Plex serie informatie aan het downloaden is.. Blijkbaar gebeurt er ergens wel iets, alleen gaat het wel ergens mis. Bedankt iig voor de hulp zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Het is even kloten in het begin.

Kijk ook eens op deze site Maakte voor mij vrij veel duidelijk.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
TimmieN schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:05:
Het is even kloten in het begin.

Kijk ook eens op deze site Maakte voor mij vrij veel duidelijk.

Succes ermee!
Dát is misschien wel een goede draad voor mijn problemen, die ga ik straks eens even doornemen, Thanks! Maar eerst even mijn scriptie in orde maken en inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand enig idee wanneer die Plex/Nine uitkomt?

Als je dat filmpje ziet is het wel erg handig die nieuwe manier om films etc. toe te voegen!

Ook erg handig is dat je nieuwe categorieën kan aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Tha BasZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:11:
Iemand enig idee wanneer die Plex/Nine uitkomt?

Als je dat filmpje ziet is het wel erg handig die nieuwe manier om films etc. toe te voegen!

Ook erg handig is dat je nieuwe categorieën kan aanmaken!
dat weet niemand nog volgens mij. er wordt ondertussen wel stevig getest met een redelijk grote groep van ik schat zo'n 20 à 30 man.
er zijn hooguit wat oneffenheden met de meta-agents (dat wat vroeger scrapers waren) en de standaard skin is ook nog niet helemaal geoptimaliseerd.
er zijn ook nog wat verrassingen waardoor het nog heel eventjes duurt voordat de eerste versie openbaar wordt ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is de vorige Mac Mini met 2,26GHz met 2gb geheugen (standaard) ruim voldoende voor het afspelen van 1080p content icm Plex? Of is een upgrade van 4gb geen overbodige luxe? Ik zou me gaan irriteren als ik net iets nieuws koop en Planet Earth in 1080p mkv niet goed afspeelt.

Ik wil hem echt alleen maar voor Plex gaan gebruiken en meer niet.. Dus het nieuwe model vind ik sowieso overpriced. En dan nog zit daar ook standaard 2gb in :/

[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 22-06-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

zolang je mini de 9400m chipset heeft en dus gebruik kan maken van de hardware-decoding, is ie in principe snel genoeg.
of de extra 2GB het verschil gaan maken bij alleen plex-gebruik betwijfel ik. alleen komt het (bij mij i.i.g.) in de praktijk vaak voor dat ik de mini ook voor andere dingetjes gebruik en dan is meer geheugen altijd een voordeel.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 19:49
Executor16 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:52:
Is de vorige Mac Mini met 2,26GHz met 2gb geheugen (standaard) ruim voldoende voor het afspelen van 1080p content icm Plex? Of is een upgrade van 4gb geen overbodige luxe? Ik zou me gaan irriteren als ik net iets nieuws koop en Planet Earth in 1080p mkv niet goed afspeelt.

Ik wil hem echt alleen maar voor Plex gaan gebruiken en meer niet.. Dus het nieuwe model vind ik sowieso overpriced. En dan nog zit daar ook standaard 2gb in :/
Het geheugen heeft niet zo heel extreem veel impact op het decoden van HD. Mijn ervaring is dat met een 2GHz Mac Mini met de standaard 2GB geheugen hij 1080P al prima afspeelt. Je kan dan ook nog eens hardwarematige decoding gebruiken, dan wordt je ervaring al helemaal mooi. Nee de vorige generatie is prima geschikt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
thaan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Het geheugen heeft niet zo heel extreem veel impact op het decoden van HD. Mijn ervaring is dat met een 2GHz Mac Mini met de standaard 2GB geheugen hij 1080P al prima afspeelt. Je kan dan ook nog eens hardwarematige decoding gebruiken, dan wordt je ervaring al helemaal mooi. Nee de vorige generatie is prima geschikt voor je.
Bedankt voor de snelle reactie :) Ga er straks maar een aanschaffen denk ik. De nieuwe is wel iets leuker en heeft HDMI, maar met een MDP->HDMI kabeltje van dealextreme heb je voor 7 euro ook een HDMI poort. Ik neem aan dat het verschil toch niet te zien is. Voor de rest geen gekke dingen, sd-slot gebruik ik toch niet aangezien mijn camera met CF cards werkt.

Daarnaast ga ik ook niet downloaden en uitpakken op die Mac Mini, dus de geheugen upgrade laat ik nog even links liggen.

Hoe zit het met de performance van de AirPort? Hij is 802.1n, ik neem aan dat HD ook wel te streamen is in combinatie met een AirPort Extreme op 5GHz N-Only..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Executor16 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:

Hoe zit het met de performance van de AirPort? Hij is 802.1n, ik neem aan dat HD ook wel te streamen is in combinatie met een AirPort Extreme op 5GHz N-Only..
daar is een draadloze verbinding niet stabiel genoeg voor. ik zou voor wired gaan.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 19:49
Executor16 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie :) Ga er straks maar een aanschaffen denk ik. De nieuwe is wel iets leuker en heeft HDMI, maar met een MDP->HDMI kabeltje van dealextreme heb je voor 7 euro ook een HDMI poort. Ik neem aan dat het verschil toch niet te zien is. Voor de rest geen gekke dingen, sd-slot gebruik ik toch niet aangezien mijn camera met CF cards werkt.

Daarnaast ga ik ook niet downloaden en uitpakken op die Mac Mini, dus de geheugen upgrade laat ik nog even links liggen.

Ik heb een FireWire schijf aan me Mac Mini mediacenter hangen, dus geen ervaring mee. Denk er wel aan dat geluid via de HDMI niet gaat! Je zal daar een aparte audio kabel voor moeten gebruiken, en vervolgens op je TV aangeven dat je beeld van HDMI wilt combineren met een apart audio spoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
thaan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:21:
[...]

Ik heb een FireWire schijf aan me Mac Mini mediacenter hangen, dus geen ervaring mee. Denk er wel aan dat geluid via de HDMI niet gaat! Je zal daar een aparte audio kabel voor moeten gebruiken, en vervolgens op je TV aangeven dat je beeld van HDMI wilt combineren met een apart audio spoor!
Ik gebruik nu mijn MacBook Pro als MediaCenter met Plex. Daarvoor gebruik ik ook zo'n kabeltje van MDP->HDMI en via de optische uitgang een kabeltje direct naar mijn versterker. Ik hoef voor de rest niets aan te geven, resolutie en geluid staan gewoon gelijk goed. Ik neem aan dat voor de Mac Mini ook hetzelfde geldt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Als je je geluid ook via de TV wilt laten lopen, hoeft dit niet in één keer goed te gaan. Je tv denkt: he, signaal via HDMI, en verwacht dan ook dat daar geluid bij zal zitten. Vandaar dat je soms nog aan moet geven dat dat niet het geval is en dat het geluid via een aparte kabel binnen komt.

Als je je geluid via de versterker laat lopen, en het vervolgens gewoon over de boxen gaat, dan heb je dit probleem inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
TimmieN schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:10:
Als je je geluid ook via de TV wilt laten lopen, hoeft dit niet in één keer goed te gaan. Je tv denkt: he, signaal via HDMI, en verwacht dan ook dat daar geluid bij zal zitten. Vandaar dat je soms nog aan moet geven dat dat niet het geval is en dat het geluid via een aparte kabel binnen komt.

Als je je geluid via de versterker laat lopen, en het vervolgens gewoon over de boxen gaat, dan heb je dit probleem inderdaad niet.
Ja zoiets had ik inderdaad gelezen. Hier is dan wel een oplossing voor:
http://gizmodo.com/538066...with-digital-audio-review

De nieuwe MacBook Pro's sturen trouwens wel geluid door via de MiniDisplayPort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 17:41
Een dergelijke kabel gebruik ik (inderdaad wat duurder dan 7 euro) en dat werkt prima icm vorige generatie mini. Alleen valt mijn mini niet meer in slaap sinds die kabel eraan hangt. Denk dat het te maken heeft met de voeding van de adapter die naast het geluid ook via de USB poort loopt.

Iemand die daar een oplossing voor weet? Ben zelf redelijke n00b op osx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Gisteren de MacMini gehaald (default 2,26) aangesloten en alles in 1 keer perfect.

Nu maar alles gaan configureren. Eigenlijk wil ik nooit met muis en toetsenbord gaan werken. Mini in sleep en wake-up met de Apple remote. Dat lijkt momenteel ook goed te werken in combinatie met Plex en de Apple Remote settings op "altijd draaiend". Plex staat momenteel ook in startup apps.

[ Voor 37% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
thaan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Hoe bedoel je "Je kan dan ook nog eens hardwarematige decoding gebruiken" is dit dan verplicht in te stellen in Plex?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

kRiZzZiZ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:39:
[...]

Hoe bedoel je "Je kan dan ook nog eens hardwarematige decoding gebruiken" is dit dan verplicht in te stellen in Plex?
in de nieuwe versie is dat een instelling, voor de huidige 0.8.5 kun je beter dit eventjes lezen over hoe e.e.a. in te stellen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb mijn Mini inmiddels helemaal ingericht en hij hangt aan de televisie. Plex staat altijd standaard aan en ik gebruik Apple Remote Desktop om hem remote te beheren. Helemaal uitzetten doe ik hem nooit, in Plex zit de optie namelijk om hem in "Sleep" te zetten. Echter zie ik dat de Mini soms vanzelf weer uit slaap komt.

Nu check ik dus af en toe via Apple Remote Desktop de status van de Mini en zie wel dat er vaak "Sleeping" staat. Dat is dus goed, maar af en toe schiet ie er gewoon weer uit en draait Plex gewoon. 's ochtends staat ie ook altijd weer aan. Ik heb er geen muis of toetsenbord aan hangen, dus daar kan het niet aan liggen... Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met de mac mini en windows (SMB) shares?

Ik gebruik mijn mac-mini als media center met Plex. Super machine en oplossing hiervoor. Met het wireless toetsenbord en magic mouse goed te bedienen. Echter ik heb ook twee PCs en wil graag content over en weer kunnen versturen. Dit lukt me niet goed. Zijn er programma's voor die het eenvoudiger maken?

In windows maak ik een network drive en en geef het adres van de mac hard op. Dit lukt. Echter alleen als ik de mac mini echt actief maak en de share aanmaak. Na 10 minuten of soms na 30 minuten of zo verliest de windows machine de connectie met de mac mini. Vanuit de mac zelf zie ik helemaal niets. Bij Finder wordt geen windows PC zichtbaar. Wat ik ook doe.

Een ander probleem is dat de mac-mini zich "energiezuinig gedraagd". Hij zet vaak de WLAN verbinding uit als ik zelf niet op het Internet zit. Dan is hij ook niet meer bereikbaar. Ik moet best vaak de WLAN verbinding even opnieuw maken.

Heeft iemand tips of een aanbeveling voor software die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Voor je laatste probleem:
Ga naar Systeemvoorkeuren > Energiestand > Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu pas 8)7 dat er een hw accel versie is van plex...

Download in die binary ze aangeven maar dat is een unix terminal thingy

Iemand een idee wat ik moet doen om de HW accel aan te zetten op mijn mini in plex ?

OP dit support page staat "and install it into Plex.app/Contents/MacOS. "

Ehh zo'n map heb ik niet, ik heb eigenlijk alleen maar plex.app en that is it

Edit : Got it........ ff toon pakketinhoud en voila :)

Maar hoe zie ik nu dat het ook werkt ? Ik heb niet ergens een instelling volgens mij (werk met 0.8.5)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

[message=,noline]CanonUser schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:37[/message]:
Maar hoe zie ik nu dat het ook werkt ? Ik heb niet ergens een instelling volgens mij (werk met 0.8.5)
Je kunt het eigenlijk alleen zien aan het verminderde CPU belasting als je HD content afspeelt.
Als je op "i" drukt tijdens een film, zou je totale CPU% rond de 50% moeten zijn met HWA. Zonder zou dat zeker boven de 100% (van in totaal 200%) zitten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks

Ga ik vanavond ff uittesten nu eerst een bruiloft op de gevoelige cmos vastleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ff getest net...

Een mkv van avatar van 16GB speelt af tussen 45-58% cpu load... _/-\o_

Systeem : Mini 2Ghz 2009 model met 2GB geheugen en een Gforce 9400 videokaart

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
iMick schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:13:
Voor je laatste probleem:
Ga naar Systeemvoorkeuren > Energiestand > Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang.
Ik heb de optie "wake for network access" die nu op aan staat. Is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, dat is het niet (en die optie die iMick noemt is er ook helemaal niet).

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met mijn Mini (1.83 CoreDuo): WLAN gaat na een tijdje op non-actief en doet dan niks meer. Verbinding lijkt er nog gewoon te zijn maar hij werkt pas weer als je Airport uit- en aanzet. Irritant probleem. Ik heb uiteindelijk gewoon een netwerkkabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:47
Ik had de vraag al eens in het normale mac mini topic geplaatst, maar hier is de vraag beter op zijn plek. Ik ben van plan om de nieuwe mac mini te kopen voor media center doeleinden. Alleen twijfel ik tussen 2GB of 4GB werkgeheugen. Kan hij met 2GB uit de voeten of kan ik beter toch voor 4GB gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Het lijkt mij dat 2GB goed genoeg is, mits je alleen SabNZBd en Plex etc. tegelijk draait. Als je meer van plan was dan zou ik wel voor de 4GB gaan. Ik heb hier nu tijdelijk een 1.66Ghz Mac Mini staan, hij draait 1080p nog best goed, waar ik verbaast over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
fr3z schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:14:
Het lijkt mij dat 2GB goed genoeg is, mits je alleen SabNZBd en Plex etc. tegelijk draait. Als je meer van plan was dan zou ik wel voor de 4GB gaan. Ik heb hier nu tijdelijk een 1.66Ghz Mac Mini staan, hij draait 1080p nog best goed, waar ik verbaast over was.
Wat valt er onder "Als je meer van plan was"? Gaming, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

BeZaX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:16:
[...]
Wat valt er onder "Als je meer van plan was"? Gaming, etc?
Ik denk dat hij op meerdere 'services' doelt; Torrents, Webserver, Mailserver etc.

Ik draai een Torrent client (max 80 connecties) + sabNZBd + Plex en dat gaat voortreffelijk op een 2GB Mini 2009. Met 1GB RAM ging het zelfs redelijk goed.
Let wel dat je geen 1080p MKV kan afspelen als sabNZBd aan het unrarren/parren is. Downloaden @ 2MB/s is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik start mijn Mac Mini altijd op via de knop achterop of haal hem uit slaap met de Apple Remote. Plex start dan automatisch op en heb dan het probleem dat er een Finder venster naar boven knalt die gaat zoeken naar muis of keyboard. Hoe kan ik dat uitschakelen? Ik gebruik hem zonder muis en keyboard, maar dat snapt OSX niet en gaat dus elke keer zoeken. Dan moet ik dus dat ding weg gaan klikken, maar dat kan niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Executor16 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 00:16:
Ik start mijn Mac Mini altijd op via de knop achterop of haal hem uit slaap met de Apple Remote. Plex start dan automatisch op en heb dan het probleem dat er een Finder venster naar boven knalt die gaat zoeken naar muis of keyboard. Hoe kan ik dat uitschakelen? Ik gebruik hem zonder muis en keyboard, maar dat snapt OSX niet en gaat dus elke keer zoeken. Dan moet ik dus dat ding weg gaan klikken, maar dat kan niet :D
Als het goed is kan je onder Bluetooth in systeemvoorkeuren instellen dat hij niet gaat zoeken naar een toetsenbord/muis als er niks aangesloten is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Yes! Gevonden.

"Open configuratie-assistent bij opstarten als invoerapparaat ontbreekt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe Mac Mini (2010 - 4GB) sinds een paar dagen. Heerlijk apparaat!

Momenteel ben ik aan het kijken voor uitbreiding van mijn schijfruimte. 320GB hebben we tenslotte zo vol zitten. Echter twijfel ik nu tussen een FireWire en/of USB2.0 externe harde schijf. Is FireWire noodzakelijk of kan ik het ook prima met een USB2.0 hard schijf af met het afspelen van media? Het scheelt tenslotte wel aardig in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
USB 2.0 is echt prima voor het afspelen van video (tot minimaal 1080p, daarboven nooit geprobeerd). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben van plan om een nieuwe mac mini te gaan halen (ter vervanging van mijn TVIX 6500M). Het enige waar ik over twijfel is of de mini icm Plex het geluid van men BR rips gaat willen afspelen (dus 5.1 DD of DTS). Als ik geluid heb op mijn macbook pro, heb ik dan ook geluid op de mac mini?

De mini gaat aangesloten worden aan mijn receiver via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:03:
Hoi,

Ben van plan om een nieuwe mac mini te gaan halen (ter vervanging van mijn TVIX 6500M). Het enige waar ik over twijfel is of de mini icm Plex het geluid van men BR rips gaat willen afspelen (dus 5.1 DD of DTS). Als ik geluid heb op mijn macbook pro, heb ik dan ook geluid op de mac mini?

De mini gaat aangesloten worden aan mijn receiver via HDMI.
Kort antwoord , ja de nieuwe mini speelt DD of DTS prima via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24
Na een jaartje klooien met XBMC Live op een Atom-systeempje ben ik onlangs overgestapt naar een summer2010 mini... eerste indruk is geweldig! XBMC, Plex, Boxee, Picasa, Safari, VLC, ... alles paraat en draait soepel. Ik heb van XBMC en Plex de stable builds geinstalleerd, hier loop ik nog wel de HW-acceleratie mis bij beiden, maar ik begrijp dat dit bij Plex nogal leidt tot audio-out-of-sync issues.

Nu heb ik eigenlijk 2 problemen:

1)
Mijn doel is het geheel lekker minimalistisch te kunnen bedienen met de alu Apple Remote, niet teveel knopjes dus ook vrouw/kind-vriendelijk.
Wat me nu opvalt is dat Plex en XBMC standaard out-of-the-box verschillende key-mappings gebruiken, erg onhandig.

Zo zou het moeten zijn bij Plex:
Full Screen Video:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Play     Play / Pause Toggle
Left     Back 1% of Movie
Right    Forward 1% of Movie
Up   10% or 1 chapter of movie forward
Hold Left/Right  Rewind / Fast Forward
Down     10% or 1 chapter of movie back
Menu     OSD
Hold Play    Movie information if browsing or Progress banner during playback
Hold Menu    Stop

Klopt grotendeels, behalve dat omhoog/omlaag helaas het volume proberen te veranderen ipv forward/back, wat geen zin heeft als je de audio digitaal (optisch) uitstuurt.

Bij XBMC werkt het weer heel anders, met name de mapping van de menu en "enter" key. Is dit gemakkelijk te alignen?
Ik zit erover te denken om RemoteBuddy te gaan proberen om hier wat mee te spelen, iemand ervaring hiermee?

2)
Ik heb m'n films onder Windows allemaal van .nfo's en poster.jpg en fanart.jpg's voorzien middels Ember Media Manager. Alle directory-namen zijn IMDB-proof. Wat me nu opvalt is dat XBMC alle posters en nfo gegevens perfect oppakt. Plex echter laat bij veel(!) films geen poster/info zien, kijkt deze niet naar jpg's in de movie-folder?? Hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
catchingfire schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:02:
2)
Ik heb m'n films onder Windows allemaal van .nfo's en poster.jpg en fanart.jpg's voorzien middels Ember Media Manager. Alle directory-namen zijn IMDB-proof. Wat me nu opvalt is dat XBMC alle posters en nfo gegevens perfect oppakt. Plex echter laat bij veel(!) films geen poster/info zien, kijkt deze niet naar jpg's in de movie-folder?? Hoe fix ik dit?
Volgens mij legt dit filmpje precies uit wat er bij jou misgaat.
[Vimeo: http://vimeo.com/7806652]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

catchingfire schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:02:
Ik heb van XBMC en Plex de stable builds geinstalleerd, hier loop ik nog wel de HW-acceleratie mis bij beiden, maar ik begrijp dat dit bij Plex nogal leidt tot audio-out-of-sync issues.
Geen last van oos issues, misschien het proberen waard?
Bij XBMC werkt het weer heel anders, met name de mapping van de menu en "enter" key. Is dit gemakkelijk te alignen?
Ik zit erover te denken om RemoteBuddy te gaan proberen om hier wat mee te spelen, iemand ervaring hiermee?
Je kunt d.m.v. keymap.xml (oid) gewoon zelf de knoppen naar wens toewijzen, daar heb je RemoteBuddy absoluut niet voor nodig. Check even de wiki van Plex daar is het terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
TimmieN schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:05:
Volgens mij legt dit filmpje precies uit wat er bij jou misgaat.
Volgens mij niet :). Ik heb precies de stappen gedaan die ook in je filmpje uitgelegd worden.

Ik heb m'n film-mappen IMDB-proof, alles is voorzien van poster.jpg, fanart.jpg en .nfo file. XBMC neemt al die metadata perfect over. Plex echter lijkt dit voor een aantal films niet te doen, posters blijven leeg, geen info, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Voor zover ik weet heeft Plex "geen boodschap" aan jouw poster / fanart maar haalt ie dat allemaal zelf op.

Waarschijnlijk zit er dan toch iets in je instellingen, of meer waarschijnlijk aangezien enkele leeg blijven, je naamstelling van die films niet helemaal zoals Plex het zien wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Dit weekend, nadat de Plex movie scraper voor de zoveelste keer kuren vertoonde, maar weer eens XBMC geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.

Een tijd terug toen ik net een mac mini had, heb ik de afweging tussen Plex en XBMC al eens gemaakt. Heb toen uiteindelijk gekozen voor Plex omdat daar (toen als enige) out-of-the-box ondersteuning in zat voor de harmony remote en omdat ik dacht dat een applicatie die puur voor OSX werd ontwikkeld wel beter moest zijn.

Inmiddels heeft xbmc de harmony support overgepikt en beschikt ook xbmc over add-ons (net als de plug-ins van Plex). Daarnaast werken de smoothvideo opties ook goed en krijg kan ik eindelijk eens een film kijken zonder stuttering of judder, iets waar ik helaas met Plex nog regelmatig last van heb.
Ook werken met de scraper in XBMC standaard de trailers (gestreamd desgewenst in HD), zodat je vanuit je film library gemakkelijk de bijhorende trailer kunt afspelen, iets wat me in Plex nooit gelukt is, en ik een erg mooie optie vind.

Verder werkt het menu ook veel soepeler heb ik het idee, het wisselen van de backdrop en fanart gaat veel soepeler. Daarnaast zitten er leuke effecten in het menu, bewegende (panning) backdrop achter het menu, en menu fade effect bij overgang naar gekozen onderdeel.

Voor nu heb ik XBMC maar even als standaard media center app. ingesteld, want hoewel ik altijd enorm fan van Plex ben geweest, moet ik toch toegeven dat op dit moment xbmc duidelijk een stapje voor ligt.

Ik ben dan ook enorm benieuwd wat Plex .9 ons gaat brengen. Al geloof ik dat de grote wijzigingen daarin voornamelijk zijn geënt op de library. Persoonlijk vind ik het wel prettig om de library gewoon in de applicatie zelf te hebben zoals momenteel het geval is. Zodat je dit echt gewoon vanaf de bank kunt beheren.
Maar hierover is pas goed te oordelen als ik .9 heb kunnen proberen.

Wat zijn jullie meningen over xbmc t.o.v. Plex? doen jullie af en toe nog weleens een 'vergelijkend waren onderzoek'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
DyStiC schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:53:
Dit weekend, nadat de Plex movie scraper voor de zoveelste keer kuren vertoonde, maar weer eens XBMC geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Mijn ervaringen met Plex vs. XBMC staan net hierboven (jammer dat Plex niks doet met .nfo's, poster.jpg's en fanart.jpg's die je zelf toevoegt). Ik vind het vreemd dat de Apple Remote nogal anders gemapped is bij beide pakketten, graag wil ik deze gebruiken, lekker simpel en minimalistisch, ideaal ook voor 't vrouwtje en kids.
Ik heb van beiden stable releases geinstalleerd en nog niet echt de tijd gehad om me eens echt in de verschillen te duiken.

Gebruik je nightly builds van beiden of heb je stable releases gebruikt?? Die smooth video optie bijvoorbeeld kan ik niet vinden in mijn stable XBMC.

M'n eerste indrukken van de mini als HTPC zijn wel echt geweldig. Een dikke Windows-based HTPC zuipt stroom, een ION+Atom ding is veeeeel te traag voor alles behalve hardware accelerated video afspelen. De mini is snel genoeg, schitterend design, zuinig, alleen de prijs is nogal fors. Ik heb heel veel mazzel gehad met een Summer-2010 model op Ebay uit de US die qua aanschaf al goedkoop was, en de douane vond 'm ook maar een paar euro waard ;).

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 09-08-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
TimmieN schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:23:
Voor zover ik weet heeft Plex "geen boodschap" aan jouw poster / fanart maar haalt ie dat allemaal zelf op.

Waarschijnlijk zit er dan toch iets in je instellingen, of meer waarschijnlijk aangezien enkele leeg blijven, je naamstelling van die films niet helemaal zoals Plex het zien wilt.
A Bug's Life bijvoorbeeld staat bij mij hier:
/movies/kids/disney/disney-pixar/A Bug's Life (1998)/A Bug's Life.iso
Plex scraped 'm niet... geen info, geen poster, geen fanart. M'n "root" vanwaaruit hij scraped is "movies/kids/", ik heb recursief scannen en gebruik folder names aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

[message=,noline]stefimke schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:05[/message]:
[...]

A Bug's Life bijvoorbeeld staat bij mij hier:
/movies/kids/disney/disney-pixar/A Bug's Life (1998)/A Bug's Life.iso
Plex scraped 'm niet... geen info, geen poster, geen fanart. M'n "root" vanwaaruit hij scraped is "movies/kids/", ik heb recursief scannen en gebruik folder names aan staan.
Ik weet bijna zeker dat het ligt aan jo mapstructuur. Je zou alle films uit de submappen moeten halen en ze direct in de source zetten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nerpissad schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:53:
Ik weet bijna zeker dat het ligt aan jo mapstructuur. Je zou alle films uit de submappen moeten halen en ze direct in de source zetten.
Dan maar geen Plex. De structuur die ik nu heb /movies/dvd, /movies/hd, movies/kids, movies/music, ... is geheel voorzien van .nfo's en jpg's en werkt perfect met XBMC.

Ik lees op het forum van Plex trouwens dat het prima zou moeten werken op mijn manier:
can't give you a definit answer but Plex is pretty good in scraping information, no matter what
if your entire collection is stored that way you can use the folder names for scraping

for example my structure is completely mixed
Movies \ German \ Title (year).mkv
Movies \ English \ Title (year).avi
Movies \ English \ other Title (year).part1.avi
Movies \ English \ other Title (year).part2.avi
Movies \ Other \ Title (year) \ Title (year).part1.avi
Movies \ Other \ Title (year) \ Title (year).part1.srt
Movies \ Other \ Title (year) \ Title (year).part2.avi
Movies \ Other \ Title (year) \ Title (year).part2.srt
Movies \ Other \ other Title (year).avi
Movies \ Other \ other Title (year).srt

I added the "Movies" folder with subfolder scraping on and everything works fine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

catchingfire schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:22:
[...]

Dan maar geen Plex. De structuur die ik nu heb /movies/dvd, /movies/hd, movies/kids, movies/music, ... is geheel voorzien van .nfo's en jpg's en werkt perfect met XBMC.

Ik lees op het forum van Plex trouwens dat het prima zou moeten werken op mijn manier:

[...]
ik zal de laatste zijn om je er van te weerhouden om XBMC te gebruiken, maar toch zegt de wiki het volgende:
The structure of your movie directories will have an impact on how successful the scraping process goes. The easiest way to ensure that scraping is successful is to keep as flat a directory structure as possible:

Movies (Source)
Batman Begins (2005).avi
-No Country for Old Men (2007)
----VIDEO_TS
-The Dark Night (2008)
----The Dark Night Pt1.avi
----The Dark Night Pt2.avi

If you add directories between the root of source and your movie folders/files, this could create issues when scraping.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb zojuist idd de wiki gelezen, iets eronder staat ook dit:
Single Files and use of IMG and ISO files The scraper will work correctly if you use folders for single movie files and use either ISO or IMG files. In this case, you should set the source to scan recursively. Here is an example:
Movies (Source)
Movies\
Award_Winners\
No Country for Old Men (2007).img
Favorites\
Batman Begins (2005).iso
Coogans Bluff (1968).img
The Beguiled (1971).img
Ik ga nu 1 directory-nivo eruit halen om te kijken of het dan beter gaat,
van
/movies/kids/disney/disney-pixar/A Bug's Life (1998)/A Bug's Life (1998).iso
naar
/movies/kids/disney-pixar/A Bug's Life (1998)/A Bug's Life (1998).iso

Het vreemde is dat het voor heel veel films wel werkt, maar voor een aantal niet.

edit: volgens mij is Plex erg kritisch qua filenaam. Ik had eerst A Bug's Life (1998)/A Bug's Life.iso, niet gescraped. Verandert in A Bug's Life (1998)/A Bug's Life (1998).iso, wel gescraped!

[ Voor 10% gewijzigd door catchingfire op 10-08-2010 00:52 ]

• catchingfire

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
. niet meer relevant

[ Voor 91% gewijzigd door D-Ed op 15-08-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
Ik maak gebruik van een mac mini uit 2010 met als software Plex, in combinatie met een tv (hdmi) en een Cambridge Audio DACmagic (optisch, met mini toslink stekkertje) en daarachter een 2.0 stereo (CA Azur). Prima setup op zich, maar ik loop tegen een probleem aan. Bij het bekijken van films treed er bij bij pieken in het geluid een storing op. Het klinkt als een harde kraak, die alle andere geluiden wegdrukt.

Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt en wat ik er tegen zou kunnen doen? Wat speculatie van mijn kant: het lijkt er haast op dat er op momenten dat audio gaat kraken meer informatie wordt gestuurd dan het systeem aankan, waardoor er vrij ernstige vervorming optreedt.

Met de Plex audio opties heb ik al geëxperimenteerd, helaas zonder resultaat. Huidige instellingen: AC3 uit, DTS uit, Mixdown Volume boost: normal, Normalize Film Volume aan, en de rest uit.

Kan het iets te maken hebben met de manier waarop audio in films wordt opgeslagen (vaak AC3) en de conversie die Plex doet om het signaal naar 2.0 te krijgen? Dat vraag ik omdat het probleem zich niet voordoet bij het luisteren naar audio, en daar een verschil zit tussen muziek en films.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heb je al eens geprobeerd die toslink stekker direct in de Mac mini te steken en zo dat Cambridge ding te bypassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
catchingfire schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:36:
Heb je al eens geprobeerd die toslink stekker direct in de Mac mini te steken en zo dat Cambridge ding te bypassen?
Nou, dat kan maar dan niet via de optische kabel. De versterker heeft geen optical in, daarom zit de DAC (Digital-to-analog converter) er tussen. Als ik de stereo analoog aansluit op de mac, is er geen probleem. Maar wel een minder optimale audio-aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door nicxz op 15-08-2010 11:06 ]

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil je niet, DACmagic is daar te mooi voor. Ik kan je helaas niet helpen met je probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dat kun je wel niet willen maar dan kun je uitsluiten of het probleem in de DACmagic onstaat. Maar goed, als z'n versterker geen optische input heeft gaat dat niet werken. Doet de DACmagic het wel goed als je er een andere optische bron op aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
catchingfire schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:49:
Dat kun je wel niet willen maar dan kun je uitsluiten of het probleem in de DACmagic onstaat. Maar goed, als z'n versterker geen optische input heeft gaat dat niet werken. Doet de DACmagic het wel goed als je er een andere optische bron op aansluit?
Het was even puzzelen, maar heb een ander apparaat met optical aansluiting gevonden om te testen. Daarmee traden geen problemen op. Tijdens het opnieuw aansluiten van de mac mini de opties op de DACmagic nog eens doorgenomen, en een stand gevonden waarmee ik nog steeds hoor dat er iets van vervorming optreedt bij harde geluiden (zoals explosies), maar zonder gekraak. Dat levert in ieder geval voorlopig een acceptabele work-around.

[ Voor 1% gewijzigd door nicxz op 15-08-2010 19:58 . Reden: tekst verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere optie voor de DAC problemen is om Windows 7 in combinatie met MediaPortal en AC3Filter te installeren op de MAC Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:34:
Een andere optie voor de DAC problemen is om Windows 7 in combinatie met MediaPortal en AC3Filter te installeren op de MAC Mini.
Argh.. je vloekt in de kerk! Als je een mini onder je TV hebt staan ga je daar toch geen Win7 op zetten? Kun zou ik nog eerder een nieuw receivertje gaan scoren met een optische ingang, of maar voor lief nemen dat het geluid gewoon stereo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Een Mac Mini aanschaffen om er Windows 7 op te zetten.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

jeeeh ik heb eindelijk xbmc-live op de nieuwe macmini gekregen :)
geluid door hdmi sweet :D eindelijk dat gare plex (prachtig maar native zonder shell op de achtergrond is veel beter)

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest je veel configureren voor XBMC Live?
Zaten alle drivers er al bij of moest je nog wat apart installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

JoeBlack2k schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:47:
geluid door hdmi sweet :D eindelijk dat gare plex (prachtig maar native zonder shell op de achtergrond is veel beter)
Welke live versie gebruik je?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

haha je wilt niet weten hoe :P

eerst xbmc-freak op een normale pc geinstalleerd met de tg3 driver update (netwerk kaart )
toen met clonezilla de boel overgezet :)

toch wel heerlijk dat linux bijna altijd wel boot :)

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de afstandbediening, doet die het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
JoeBlack2k schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:47:
Het doel van die actie was om geluid door HDMI te krijgen? Gaat dat niet middels de "normale" XBMC?

Kun je eens uitleggen wat er zoveel beter is om geen shell op de achtergrond te hebben? Voor mij een van de belangrijkste redenen om voor een mini te gaan, eindelijk een fatsoenlijke shell op de achtergrond waar ik op een fatsoenlijke snelheid apps kan draaien (in tegenstelling tot al die Atom+ION doosjes).

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Tja ieder voor zich

ik vind het fijner om alles direct zonder achtergrond te laten opstarten de mac mini staat ook altijd aan
sabnzbd draait op de achtergrond die alles naar een 2tb externe schijf heen gooit

uiteraard kun je het ook in osx doen met plex maar dat is het net niet vind ik je hebt dan gewoon je pc op je tv aangesloten ach ja.. het is een gevoel

het verschil tussen de ion en een mac mini is simpel mac mini is een stuk steviger (c2d tegenover atom)
dat is wel fijn voor: par2,unrar en voor videofiles die niet over vpau gaan (hardware acc.)

ik gebruik trouwens een MCE afstandsbediening die kun je voor 10$ op ebay halen

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk gek dat je een mce receiver gaat gebruiken terwijl de Mac Mini ook al een ingebouwde receiver heeft. Nee, dan is het beter om os x of windows 7 te gebruiken. die ondersteunen gewoon de ir receiver van de mac zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

ja met een ab die 5 knoppen heeft ofzo das lekker mooi

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Een IR receiver is niet hetzelfde als een afstandsbediening.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JoeBlack,
Het is jammer dat je een externe usb ir receiver gebruikt terwijl de Mac een ingebouwde interne iR receiver heeft. Je hebt dan toch weer een extern usb kastje. Met de interne IR receiver van de Mac zit je niet aan de 5 knops afstandsbediening vast indien je gebruik maakt van een Harmony afstandbediening. In het geval van de Harmony One kies je het profiel voor Plex en je hebt gewoon een volwaardige afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:38:
@JoeBlack,
Het is jammer dat je een externe usb ir receiver gebruikt terwijl de Mac een ingebouwde interne iR receiver heeft. Je hebt dan toch weer een extern usb kastje. Met de interne IR receiver van de Mac zit je niet aan de 5 knops afstandsbediening vast indien je gebruik maakt van een Harmony afstandbediening. In het geval van de Harmony One kies je het profiel voor Plex en je hebt gewoon een volwaardige afstandbediening.
Mind you dat ik binnenkort ook een externe receiver ga kopen; Ik heb continu ruzie met dat ding omdat ie het niet goed registreert. M'n Harmony (maar ook de remote die erbij zat) werkt niet lekker met die MacMini, is nog ergens een topic op het Plex forum ook, schijnt aan de internals van de MacMini te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik benieuwd wat je problemen precies zijn, want ik heb hier nergens last van in combinatie met Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
JoeBlack2k schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:03:
ja met een ab die 5 knoppen heeft ofzo das lekker mooi
Idd, heerlijk die gewone alu Apple Remote. Play, Pause, Menu, omhoog, omlaag, links, rechts, enter... wat heb je nog meer nodig? Ik heb me ten tijde van XBMC Live icm de standaard MCE-remote me altijd geërgerd aan die diarree aan knoppen waarvan je er maar een stuk of 5 nodig hebt.
En wat was ik blij dat ik de Harmony die ik ooit gehad heb kwijt kon via marktplaats. Wat een verschrikkelijk ding. Het zal allemaal best goed te configureren zijn, maar ik heb geen tijd om daar een paar weken in te gaan steken.

Na een week of 3 met de nieuwe mini gespeeld te hebben durf ik voorzichtig te concluderen dat ik nu denk eindelijk de ideale mediacenter-PC gevonden te hebben.
XBMC voor films+series (ben op de zijlijn nog wat met Plex en Boxee aan het spelen)
iTunes/Spotify voor muziek
Picasa voor foto's
Safari/whatever om fatsoenlijk te kunnen browsen
Klein, stil, mooi, krachtig genoeg, energiezuinig, ... kan zo snel nog geen nadelen verzinnen, op de prijs na dan.

Ook hier geen problemen trouwens met de Apple Remote icm Plex?

[ Voor 13% gewijzigd door catchingfire op 23-08-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar waarschijnlijk zeer stomme vraagjes die al een aantal keer gesteld gaan zijn. Maar toch even proberen, ben nog altijd niet helemaal thuis in de Mac-wereld :-)
- Als ik een Mini koop, is die dan standaard genoeg uitgerust om alle formaten aan te kunnen? Dus ook HD enzo?
- Als ik daar mijn externe schijf op aansluit, kan ik dan ook via mijn MBP via t netwerk aan die schijf? In Windows was dat "redelijk" simpel. Maar in OSX weet ik het dus nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:59:
Paar waarschijnlijk zeer stomme vraagjes die al een aantal keer gesteld gaan zijn. Maar toch even proberen, ben nog altijd niet helemaal thuis in de Mac-wereld :-)
- Als ik een Mini koop, is die dan standaard genoeg uitgerust om alle formaten aan te kunnen? Dus ook HD enzo?
- Als ik daar mijn externe schijf op aansluit, kan ik dan ook via mijn MBP via t netwerk aan die schijf? In Windows was dat "redelijk" simpel. Maar in OSX weet ik het dus nog niet :(
Nee, Je moet nog een paar dingetjes installeren zoals VLC/Movist, Perian of Plex/XMBC

Ja geen probleem. In het configuratiescherm bij delen: bestandsdeling activeren en dan die schijf selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Vaag probleempje met XBMC op m'n Mac mini opeens... ik kijk sinds een paar weken wekelijks m'n gedownloade NASCAR races mee, mp4, x264 en dat ging prima, ook op nightlies. Tot gisteren.

Wat heb ik gedaan:
1) Trackpad update gedownload voor Magic Trackpad
2) Magic Trackpad gepaired
3) laatste build (33117) geinstalleerd via http://sshcs.com/xbmc/

Wat is het probleem:
het beeld judderd: loopt soepel maar om de pakweg 5-10 sec zit er een hickup in, de "drop"-counter loopt dan elke keer ongeveer 10 frames op.

W(fps:60,00 cpu: 21%), dc:ff-h264. TV staat op 60Hz, geen hardware acceleratie blijkbaar.

Heb hierna builds 32805, 32995, 33029 nog geprobeerd (die het voorheen prima deden) maar ook hier opeens die judder.

Met Quicktime, VLC (1.1.3), Plex (stable) heb ik dit probleem niet!

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Treed het probleem nou op voordat je de laatste build installeert of daarna? << Blegh, dat staat er gewoon.

Lijkt me sterk dat het iets te maken heeft met die Trackpad update.. Maar je kunt natuurlijk even proberen om de trackpad helemaal uit te schakelen tijdens het kijken..? Misschien helpt het?

Kan ook zijn dat er een bugje zit in het samenwerken van de muis in OS X met XBMC en de trackpad van Apple..? Muis even disablen in XBMC?

[ Voor 70% gewijzigd door MrAcid op 25-08-2010 11:26 . Reden: zand in m'n ogen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Trackpad verbinding verbreken heeft geen effect.
Ik heb het nu zelfs met 9.11 Camelot (de stable van xbmc.org). Het lijkt wel te liggen aan bepaalde mp4's. De races zijn soms in mp4, soms in mkv containers. De laatste races in mp4 containers hebben dit probleem. Verklaart wel nog steeds niet waarom ik een helft van een van de laatste races judder-free heb gekeken en dat dat nu opeens niet meer kan.

Verwijderd

Plex 9!

Afbeeldingslocatie: http://elan.plexapp.com/wp-content/uploads/2010/08/Wait-is-Over-9-101.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 12:08 ]

• MrAcid
  • Niet online
Nice! :) Ben benieuwd!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Interessante datum dat ze nemen :-)

Battle.net: NagaByrd#2844

• MrAcid
  • Niet online
Omdat het gelijktijdig is met de eventuele iTV aankondiging bedoel je?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Nice!!!!! Boxee heeft sinds vandaag ook maar weer een nieuwe versie: http://blog.boxee.tv/2010/08/25/boxee-gets-a-movie-library/

Boxee vind ik tegenwoordig een stuk beter dan Plex. En meer girlfriend-proof.

• catchingfire
Idd nice! Ik begreep dat nu in ieder geval al de local posters (de jpg's heb ik 't over) worden meegenomen mocht je die hebben!
Boxee heeft sinds vandaag ook maar weer een nieuwe versie: http://blog.boxee.tv/2010/08/25/boxee-gets-a-movie-library/
Zegt ie zelf dat ie een update heeft of moet je 'm handmatig downloaden? Zal vanavond eens kijken.
Boxee vind ik tegenwoordig een stuk beter dan Plex. En meer girlfriend-proof.
Hmmm ik heb nog niet echt met Boxee gespeeld maar ik vind het een beetje chaotisch overkomen allemaal. Hoezo vind je het meer gf-proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

catchingfire schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:52:
[...]
Idd nice! Ik begreep dat nu in ieder geval al de local posters (de jpg's heb ik 't over) worden meegenomen mocht je die hebben!
[...]

Zegt ie zelf dat ie een update heeft of moet je 'm handmatig downloaden? Zal vanavond eens kijken.

[...]
Hmmm ik heb nog niet echt met Boxee gespeeld maar ik vind het een beetje chaotisch overkomen allemaal. Hoezo vind je het meer gf-proof?
Check de video: http://vimeo.com/8599559
werkt fijner dan plex imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

PWA schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

Check de video: http://vimeo.com/8599559
werkt fijner dan plex imo.
ik heb boxee eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd, maar deze promo video ziet er best goed uit.
ik vraag me alleen af wat boxee beter maakt dan plex of xbmc? volgens mij is het vnl. een kwestie van wat je gewend bent. uit de video maak ik i.i.g. niet op wat de expliciet betere punten zouden zijn.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het is een beetje een uitgeklede versie van Plex/XBMC die daardoor inderdaad wat gebruiksvriendelijker is (IMO). Ik vind de integratie van iTunes en (met name) iPhoto echter super bij Plex waardoor ik daar liever bij blijf.

Overigens ziet het er in de demo heel mooi uit met al die online "apps" en "sources" voor TV shows maar dat werkt bijna allemaal niet in NL.

---

Misschien nog een aanrader voor gebruikers van SABnzbd+ en nieuwsgroepen: CouchPotato. Film op je "wanted" lijstje zetten en er niet meer naar omkijken. Werkt prima! :) Voor TV series gebruik ik, na een kort uitstapje naar Sickbeard, weer Episode Butler.

Alles "geautomatiseerd" dus. Wel zo makkelijk! :)

[ Voor 32% gewijzigd door MrAcid op 29-08-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

hier is een leuke hands-on preview van plex/nine ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hele mooie nieuwe "feature" dat er een iOS client komt! :) Had het ook eigenlijk al verwacht met de opsplitsing van "server/library" en "player" gedeelte, alleen niet dat ze er al klaar mee waren.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste