Na een jaartje klooien met XBMC Live op een Atom-systeempje ben ik onlangs overgestapt naar een summer2010 mini... eerste indruk is geweldig! XBMC, Plex, Boxee, Picasa, Safari, VLC, ... alles paraat en draait soepel. Ik heb van XBMC en Plex de stable builds geinstalleerd, hier loop ik nog wel de HW-acceleratie mis bij beiden, maar ik begrijp dat dit bij Plex nogal leidt tot audio-out-of-sync issues.
Nu heb ik eigenlijk 2 problemen:
1)
Mijn doel is het geheel lekker minimalistisch te kunnen bedienen met de alu Apple Remote, niet teveel knopjes dus ook vrouw/kind-vriendelijk.
Wat me nu opvalt is dat Plex en XBMC standaard out-of-the-box verschillende key-mappings gebruiken, erg onhandig.
Zo zou het moeten zijn bij Plex:
Full Screen Video:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Play Play / Pause Toggle
Left Back 1% of Movie
Right Forward 1% of Movie
Up 10% or 1 chapter of movie forward
Hold Left/Right Rewind / Fast Forward
Down 10% or 1 chapter of movie back
Menu OSD
Hold Play Movie information if browsing or Progress banner during playback
Hold Menu Stop |
Klopt grotendeels, behalve dat omhoog/omlaag helaas het volume proberen te veranderen ipv forward/back, wat geen zin heeft als je de audio digitaal (optisch) uitstuurt.
Bij XBMC werkt het weer heel anders, met name de mapping van de menu en "enter" key. Is dit gemakkelijk te alignen?
Ik zit erover te denken om
RemoteBuddy te gaan proberen om hier wat mee te spelen, iemand ervaring hiermee?
2)
Ik heb m'n films onder Windows allemaal van .nfo's en poster.jpg en fanart.jpg's voorzien middels Ember Media Manager. Alle directory-namen zijn IMDB-proof. Wat me nu opvalt is dat XBMC alle posters en nfo gegevens perfect oppakt. Plex echter laat bij veel(!) films geen poster/info zien, kijkt deze niet naar jpg's in de movie-folder?? Hoe fix ik dit?