Beste input device voor (Mac) MediaCenter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb inmiddels mijn kabel TV abonnement opgezegd, en zit nu met een Mac Mini met een oude antenne (gek genoeg betere HD kwaliteit dan de 130 dollar per maand kabel met HD DVR), wel wat minder kanalen, maar niets wat ik echt mis. Ik heb nu:

- Een 46 inch Samsung LCD 1080p
- EyeTV Hybrid voor live TV
- Hulu
- Plex voor gedownload materiaal

Ik wil alles met 1 apparaat kunnen bedienen, en de Apple Remote is daarvoor te simpel. Een muis lijkt me ideaal, maar welke is de beste kandidaat?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresphere.com/wp-content/uploads/2009/06/loop-pointer-in-air-mouse.jpg
De Loop Pointer a 99 dollar: http://www.hillcrestlabs.com/loop/

Afbeeldingslocatie: http://www.multitechcomputer.com/images/logitech-air-mouse.jpg
De Mx Air a 149,- dollar http://www.logitech.com/i...ice/devices/3443&cl=us,en

Afbeeldingslocatie: http://static.digitaltrends.com/images/reviews/apple-magic-mouse/apple-magic-mouse-9.jpg

Of gewoon de Apple Magic Mouse a 69 dollar?

Op zich lijken de eerste 2 speciaal gemaakt voor dit doel, en de NY times is er ook blij mee, maar in de reviews van zowel de logitech als de loop pointer lijkt het alsof het navigeren niet heel erg precies is, wat me irritant lijkt.

En waarom niet gewoon een muis gebruiken op de bank of op je broek, ipv een "aanwijs apparaat"?

Iemand een mening, of zie ik nog een ander product over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
heb je ook gekeken naar de logitech harmony afstandsbedieningen ? die kun je zelf helemaal customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 14:59
Of een iPhone ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Gh0sty schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:01:
heb je ook gekeken naar de logitech harmony afstandsbedieningen ? die kun je zelf helemaal customizen.
Kun je daarmee ook rond surfen op YouTube etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Inderdaad. Als je een iPhone of iPod touch hebt dan heb je het ideale input device. Met dingen als RowMote of AirMouse kunnen je alles perfect beheren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Good Fella schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:09:
[...]

Inderdaad. Als je een iPhone of iPod touch hebt dan heb je het ideale input device. Met dingen als RowMote of AirMouse kunnen je alles perfect beheren :)
Ik heb een iPhone en AirMouse, maar ik vind het nogal onhandig. Je moet allereerst al niet aan het bellen zijn, en iedere keer als je iets wil doen (inclusief pauzeren etc) moet je eerst je telefoon unlocken, de app starten, wachten, klikken.

Dat vergeleken met 1 muisklik is nogal wat gedoe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 14:34
Ik gebuik de Logitech diNovo Mini voor mijn Windows HTPC. Het is een toetsenbord en trackpad in een klein handig formaat. Toetsenbord is even wennen, maar de trackpad is zeer handig hiervoor. De trackpad kan als pointer of als cursortoetsen (bladeren in menu's) gebruikt worden.
Het geheel comminiceert via bluetooth, evt met de meegeleverde ontvanger. Weet niet uit het hoofd of deze op een Mac werkt, maar mijn bluetooth MS Presenter Mouse 8000 for notebooks kreeg ik uiteindelijk ook aan de praat op m'n macbook via een alternatieve aanmeld methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 21:28
kijk ook eens naar Remotebuddy, hiermee kan je echt een heleboel, eventueel een PS3 remote ervoor kopen (zodat je meer dan genoeg knoppen hebt om toe te wijzen). 30 dagen kan je het volledig functioneel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dank voor alle ideen, maar een keyboard op de koffietafel lijkt me niks. Ik heb ook eigenlijk nooit een keyboard nodig. (In de uitzonderlijke gevallen heb ik wel een bedraad keyboard achter de mini verstopt.)

Ik denk dat ik toch maar voor een Magic Mouse ga. Als ik toch een muis wil, zie ik niet echt een voordeel aan de "aanwijsmuizen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Ik gebruik de Harmony voor het normale werk en Snatch @ iPhone voor invoer en eventuele extra opties. Verder betrap ik me er ook op regelmatig het keyboard te gebruiken, die ligt standaard op tafel.

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik gebruik ook Snatch en dat werkt prima, voor alleen het media-center. Maar ik wil idd ook iets om meteen de tv en versterker mee aan te zetten en dan lijkt mij die Logitech ook heel aardig...probleem daarvan is dat deze nogal aan de prijs is. Dus ik zou graag ook weten of daar alternatieven voor zijn.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Anoniem: 193933 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:50:
Ik gebruik de Harmony voor het normale werk en Snatch @ iPhone voor invoer en eventuele extra opties. Verder betrap ik me er ook op regelmatig het keyboard te gebruiken, die ligt standaard op tafel.
ik vind het ook nog steeds het makkelijkst om het wireless keyboard er bij te pakken, want dat werkt toch het snelst voor mij.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
BellySM schreef op maandag 14 december 2009 @ 02:11:
Ik gebuik de Logitech diNovo Mini voor mijn Windows HTPC. Het is een toetsenbord en trackpad in een klein handig formaat. Toetsenbord is even wennen, maar de trackpad is zeer handig hiervoor. De trackpad kan als pointer of als cursortoetsen (bladeren in menu's) gebruikt worden.
Het geheel comminiceert via bluetooth, evt met de meegeleverde ontvanger. Weet niet uit het hoofd of deze op een Mac werkt, maar mijn bluetooth MS Presenter Mouse 8000 for notebooks kreeg ik uiteindelijk ook aan de praat op m'n macbook via een alternatieve aanmeld methode.
Deze gebruik ik ook op een Windows HTPC, en ben er erg gelukkig mee. Op mijn Mac echter, is het apparaat wat minder geweldig, voornamelijk omdat de cursorsnelheid van het trackpad niet in te stellen is. Standaard is dit erg langzaam (lees 3 of 4 keer het trackpad over moeten gaan met je duim om het scherm over te steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaximum
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik ben ook opzoek naar een input device voor mijn htpc.

Nu zat ik te denken aan een gamepad? Bijvoorbeeld deze ?

Hij is misschien iets minder mooi op de koffie tafel....

Maar is misschien makkelijker om nog een beetje mee te kunnen internetten, en nog eens een spel mee te spellen. Daarnaast lijkt een gamepad mij nauwkeuriger. Zal waarschijnlijk vooral persoonlijke voorkeur zijn. Ben nog erg aan het twijfelen iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18

dawuss

gadgeteer

Ik zou in ieder geval niet voor de Logitech MX Air gaan. Die vind ik zelf erg onhandig werken. Ik heb daar zelf in ieder geval nooit aan kunnen wennen.

Voor dat geld heb je al bijna een iPod Touch, die met de app Air Mouse het zelfde kan en meer (heeft ook een toetsenbord, speciale media keyboards en een touchpad mode, die veel fijner werkt).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik ben uiteindelijk voor de Magic Mouse gegaan. Werkt prima, en heeft genoeg functies voor mijn media benodigdheden.

En hij ziet er 10x beter uit dan alle andere muizen en gamepads. En 20x sexier dan een PC toetsenbord met touchpad op je koffietafel. :)
Pagina: 1