Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 69 70 71 72 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 mei 2005

quote:
bodhisatva schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:03:
hey furbs, kijk even in je glazen bol en vertel me dan wat het huidige doel van kenzoku is? :9
Overleven ;)
quote:
Misschien dat bob minder groot wordt doordat ze mensen verliezen die toch graag terug willen gaan naar poswarfare en graag sov willen hebben ergens maar op dit moment doet bob wat ze het liefst doen en dat is pvpen wanneer en waar ze willen.
Didnt want that region anyway, planned at bbq, only want to pvp, etc. Dit is al zo vaak verteld.

Jullie hadden ook dan gewoon AAA niet kunnen nappen en continue roaming gangs AAA space in kunnen sturen, als je dat zo graag doet.

En dan hadden jullie nog high end moons gehad om verliezen te replacen.

Reg. datum: 09 februari 2009

nah furbs, ik denk dat je een nieuwe glazen bol moet kopen of die van goonfleetswarm moet oppoetsen _/-\o_ kom op! je kunt veel beter... >:)

bodhisatva wijzigde dit bericht 05-03-2009 12:48 (14%)

OU812?

Laatste keer dat ik checkte waren goons redelijk -10, ik denk niet dat ze mij in de buurt van hun glazen bol laten ;)

niet liegen furbs, ik zag je gisteren nog met je neus op die bal :*)

En niet te vergeten, goons hebben iedereen een blauw vlaggetje gegeven, die heb jij me notabene nog gegeven O-)

OU812?

Reg. datum: 23 oktober 2000

quote:
bron: Scrapheap Challenge
I really can't see BoB moving wholesale to Syndicate... the servers would crash from irony overload.
Maar als NOIR een Ken Anshar vol met POS afknalt dan weet je in principe al genoeg.
Iemand een wedje op leggen of het lukt?

Is net nieuw
Reg. datum: 06 mei 2000

quote:
wouter veltmaat schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:09:
[...]

Maar als NOIR een Ken Anshar vol met POS afknalt dan weet je in principe al genoeg.
Iemand een wedje op leggen of het lukt?
Stain is denk ik de beste keuze als BoB besluit zich elders te vestigen. De lokale machten daar (AAA, SE, COVEN etc.) hebben allemaal grote stukken territorium veroverd en hebben Stain niet zo hard meer nodig. Met overal goeie Sansha rats kunnen individuele piloten gewoon geld blijven verdienen en er is een makkelijke route naar Period Basis en dus ook Delve.

In Aridia en/of Delve NPC space blijven is imho geen realistische optie.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Daft Punk!
Reg. datum: 15 juni 2004

misschien was het wel van een single pilot of een paar pilootjes die samen een research projectje ergens beginnen ofzo? of ben ik nu te erg aan het gissen :P niet elke kill met poses erin hoeft aanleiding te zijn voor een invasie?

zoiezo snap ik niet wat ken/exe pilots in freighters in high sec deden..

mijn alts hebben hun vervoers taken met de freighters prima gedaan 0,0 losses :)

yar.jpg keeps you through the day : mmorpg eve-online

Reg. datum: 06 juni 2001

quote:
angel00008 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:51:
zoiezo snap ik niet wat ken/exe pilots in freighters in high sec deden..
Het waren niet alleen haulers. Tijdens ons contract hebben we ook wat PvP gangs gezien rond trade hubs, de grootste was rond de 20 Battleships plus support. Het is mij niet duidelijk wat zij - terwijl het 'thuisland' onder vuur lag - daar dachten te bereiken.

Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

quote:
IJzerlijm schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:12:
EVE gebeurtenissen met militaire gebeurtenissen uit het verleden vergelijken levert nooit wat op. Wie is wie in de Tet offensief vergelijking ? Als de Goon invasie hun Tet offensief is gaat het niet op want het Tet offensief eindigde niet met heel Zuid-Vietnam aan maand later in handen van Noord-Vietnam.

Of is BoB juist Noord-Vietnam die hun guerilla strijd van over de grens kunnen uitvoeren tegen een militaire overmacht (Aridia is dan Cambodja en Laos bijvoorbeeld) ? Maar wie is dan de Sovjet-Unie die het materiaal levert waarmee de strijd gevoerd wordt ?
Het was geen vergelijking als partij A = partij X en partij B = partij Y. :P Meer over de abstracte concepten van de oorlogvoering, zolang je tegen mensen speelt blijft het van toepassing.

Alleen het belang van perceptie en definities van overwinning aantonen. Het is enorm belang om een goede perceptie van iets te maken, alleen welke perceptie is de juiste? Volgens de kaart verliezen de goons sov in hun home systems aan -A-. Is dat goed voor bob of is dat goed voor de goons?

Net zoals men het Tet-offensief moest interpreteren, militair gezien (tactisch niveau) een overwinning voor de VS. Maar Amerikaanse burgers geloofden weinig ervan en draaiden de geldkraan dicht (strategisch niveau). De beide kanten kunnen victorie kraaien en achteraf zien we wel waar het eindigt.

Uit het verleden weten we dat de goons op een bepaald moment niet meer in hun zaak geloven en de vorige keer brokkelde de goon war effort in pr-. De goon leiding moet nu wel pr- per direct claimen om hun moreel van de troepen hoog te houden. Ratting/mining space aan -A- verliezen is nodig om de laatste carebear naar Delve te spanken om hun aantallen hoog te houden.

Er zijn hervormingen nodig. In EXE zien we bv dat non-pos-bashing pvp wat zwakker is, dan bv Front Impact fc, GBC fc's,... Desnoods kunnen de veteranen in andere corps EXE wat roaming gang lessen bijbrengen. In een zekere zin kan je de stilte als een hervorming zien en naar waar dat de leiding echt gaat, dan blijft een goede vraag.
quote:
furby-killer schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:50:
En dan hadden jullie nog high end moons gehad om verliezen te replacen.
Welke verliezen? Sinds het begin van 2009 heb ik geen cap fights gezien. Zolang we ze niet inzetten, dan kan je moeilijk van verliezen spreken. Dreads kunnen we ook in low sec stations bouwen.

Ik rat gewoon een systeem verder dan een goon tower en de goons doen hetzelfde. De BS, BC, hac,... worden continue aangevuld en vervangen. Eindelijk hebben we de allianties overtuigd om van overpriced tech2 schepen af te stappen en bv massaal drakes & andere BC's te vliegen. Van saaie op's naar interessantere pvp moet onze aantallen opkrikken, terwijl het bijna geen resources kost om het boeltje draaiend te houden. De logistieke ramp (mismanagement van de ontruiming van h-adoc) blijft zwaar doorwegen en dat moet op 1 of ander manier opgelost geraken. Het vergt eigenlijk niet veel planning (kleine aanpassingen aan de roaming gangs) om schepen vanuit empire tot in PB te vliegen zonder bridges of carriers/caps, maar iemand moet het organiseren. De fc recruiting/school is ondertussen geopend.

De omschakeling van "Alles met uber zijn, we moeten hun pwnen met veel te duur spul. Als je geen duur spul vliegt, dan tel je niet mee.". Het klinkt als je moet uber 1337 counter-striker zijn. En het negeren van de logistiek zodat een goonpos vol hardeners (mooi en uiterst relevant ontwerp) de munitie van een hele vloot in pr- opbrande en niemand wou zijn "niveau verlagen" door een badger vol munitie met een titan bridge mee te laten bridgen.
http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/goon-pos_low.jpg

Stel je voor dat je gezien wordt met een tech1 schip. Verheven voelen, terwijl we niet eens zeker zijn dat we effectief beter dan goons zijn. Een solo inty in 319 kon geen enkele goon ratter vinden, maar EXE ratters worden wel door goons gepakt. Discipline, spelkennis,... is ook bij ons een probleem. Nu begint EXE pas met hun leden op te leiden/voeden, terwijl de goons al jaren daarmee bezig zijn. Hogere spelkennis en bij voorkeur een kennismonopolie is belangrijk. EXE toonde te weinig toewijding wegens te lam om de titan bridge te activeren. Waarom zouden de spelers nog een avondje in een pos zitten wachten op een titan die nooit komt? Of er is gewoon geen fleet zodat we steeds meer afhaken en onze aantallen vielen te snel. Ik ben benieuwd hoe de hervormingen eruit zien.

Met een handvol drakes kan je misschien weinig doen, een scherm vol is wat anders. Met een scherm vol frigs/cruisers waren de goons begonnen. Je kan een moros, carrier,... ook ermee aanpakken. Desnoods dumpen we 30+ thorax'en met blasters op caps. 1 keertje de ubertrucjes met duur spul doen en paar weken op de rats kapot bijten versus een tiental goedkope schepen op voorraad om continue te blijven vechten. De goons had de berekeningen al gedaan, de gemiddelde goon met beperkte SP doet -10 tot -20% dps tov all level V spelers en je smijt wat aantallen erbij zodat je netto boven all level V eindigt. Hetzelfde met de prijzen van schepen en de beperkte voordelen. Een avondje ratting is al genoeg om een extra schip aan de voorraad toe te voegen. Na een scherm vol hac's verliezen aan een neutral fleet dat rond 9 drakes opgebouwd werd, is EXE eindelijk met BC gangs begonnen, terwijl GBC al langer zulke gangs deed. Dezelfde avond ben ik met GBC 9 drakes en wat support 30man TCF-gang slopen, totdat TCF naar de titan bridge greep om hun aantallen naar 100 te verhogen. Het doet dezelfde dps, alleen is de vervangingskost 1/10 van de hac's als je de fittings goed ontwerpt.

Ook de sniping fleet BS moeten efficiënt gemaakt worden, alleen tech2 guns en damage mods. De rest is rat loot of andere junk dat je goedkoop van de markt kan halen. Rigs voor DD-proof brengt weinig op, als ze double of triple DD doen. Als je op het nippertje kan ontsnappen, dan moet je al voldoende remote reppers in de buurt hebben om het schip te reppen. Anders gaat het toch nog dood met 0% armor, low shield en low structure. Het tekort aan dictors en allerlei problemen.

Delve ziet naar de huidige situatie verloren eruit. We hadden 6? uur nodig om een shield tanking pos kapot te krijgen, terwijl de goons pos'en zoals paddestoelen uit de grond doet springen. Wapensysteem is pas goed als het relevant is. De shield tanking pos is uiterst relevant en is de zwaarste counter tegen ervaren pos bashers. Al is het maar om onze munitie op te laten branden. In 6 uur tijd kunnen de goons een zwerm pods naar jita laten vliegen, verse schepen kopen en helemaal naar Delve vliegen. Terwijl je 6 uur tijd gebruikt om 1 pos af te branden, kunnen de goons 10 pos'en tegelijkertijd in verschillende lokaties opzetten.

Dan blijft het outnumberen als hoofdprobleem overeind staan, maar opportuniteiten zitten overal. Het outnumberen kan je aanpakken, de coalitie eerst uiteen laten vallen, daarna ergens op de bandwagon springen. RSF (RedSwarmFederation) is al eens gebarsten tot F (TCF) versus R (Red Alliance) en S (goons). Dan worden de kaarten geschud zodat onze positie verdubbeld of nog meer vooruitgang boekt. Op strategisch niveau (of politiek) zal er ingegrepen worden. Vanuit jita aanvallen is geen grap, zoals het nu eruit ziet, gaan we dat nog ook doen? :+ Het is niet omdat we geen space hebben, dat de spelers uit EVE gedelete zijn. Of verhuizen naar een andere 0.0 regio. De rest van EVE kan bang voor "everything will be goonish" zijn en hebben weinig problemen met bob in hun voortuin. Er zijn veel mogelijkheden, ik heb onvoldoende ervaring met EVE politiek om inschatting te maken en heb geen glazen bol.

Een ding is zeker, aanpassen/evolueren of dood gaan. Hervormingen zijn nu dringend nodig om vloten aantrekkelijk te maken. De aantallen krachtig op te schroeven door niet meer uber-leet te denken (je moet eerst wel aan de schepen en fittings geraken), maar toegankelijker en elk schip telt naar het voorgrond (al zijn het maar tackling rifters die doelwitten neerpinnen). Spelers trainen/opleiden is ook nodig.
quote:
Karateka schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:15:
Het waren niet alleen haulers. Tijdens ons contract hebben we ook wat PvP gangs gezien rond trade hubs, de grootste was rond de 20 Battleships plus support. Het is mij niet duidelijk wat zij - terwijl het 'thuisland' onder vuur lag - daar dachten te bereiken.
Bedankt voor het opruimen van deserteurs die denken dat ze nu veilig kunnen mission runnen in empire. De perceptie komt weer langs. De logistiek is toch al reroute naar alts en andere mogelijkheden. U (oa exe-leden) zult niet naar empire vluchten om missies te runnen.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

Reg. datum: 08 augustus 2006

Het probleem is dat kenny te bang of slim genoeg is geen caps te gebruiken.

Persoonlijk denk ik dat nu de cynojammers weg zijn caps gebruiken geen optie meer is.
De gecombineerde NC goons capfleet is de grootste ooit in eve en een confrontatie leid gegarandeerd tot een herhaling van E-0.

Al zou een factie van de coalitie afsplitsen dan is er nogsteeds 0 kans om delve terug te nemen, goons zullen niet opgeven deze keer en de NC is de aanval van MAXfail in het noorden niet vergeten.

De vorm van bob de alliance killer is dood, de spelers die van 0.0 warfare houden gaan vertrekken en wat over blijft zijn mensen die denken dat ze zonder problemen hun oude status terug kunnen krijgen en de harde kern van de PVP sector die er niets om geeft of ze space hebben maar gewoon willen roamen.

Vanavond nog een leuk gevecht gehad.
In het systeem PF- (Waar op Sisi fightclub zit) waren 3 navy mega's en een bhaalgorn aan het gatecampen.
Met een redelijke hac/recon gang moet het wel te doen zijn.
Maar dan droppen ze een thanatos die in triage gaat en alle eigen BS repareert en dat was dus niet te doen.
Een thanathos in triage heeft dan repping bonus en is niet vatbaar voor EW dus konden zij makkelijk wat schepen afknallen. Triage was voorbij en de thanatos jumpte meteen weer weg.

Bastaardicious - FinFleet

Je had dan toch die Thanatos ook kunnen pakken? >:)

Triage carrier heeft ook enorme personal tank. Als je niet je eigen caps erop wilt gooien, heb je neutralizers nodig.

Reg. datum: 12 januari 2001

Ik geniet erg van de essays van rapture. Zoveel woorden om uit te leggen hoe je als je geen enkel stukje 0.0 meer bezit, een paar weken achter elkaar nauwelijks undocked, geen fleetfight meer aangaat laat staan wint, je allies geen poot uitsteken en je nog steeds miljarden per dag verliest aan ganks en kapotgeschoten pos materiaal, je door je definities aan te passen jezelf toch als een winnaar kan beschouwen. Chapeau!

quote:
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:50:
Je had dan toch die Thanatos ook kunnen pakken? >:)
Dat kan idd alleen met een counter hotdrop.
En als je een paar faction BS ziet dan weet je eigen al hoe laat het is maar je moet het gewoon proberen.

Is net nieuw
Reg. datum: 06 mei 2000

quote:
Volgens de kaart verliezen de goons sov in hun home systems aan -A-. Is dat goed voor bob of is dat goed voor de goons?
Het is voor iedereen in en buiten Goonswarm duidelijk gemaakt dat Feythabolis, Tenerifis en Detorid niet meer de thuis systemen waren. Net zoals Syndicate ooit is verlaten voor Outer Ring, Outer Ring voor Cloud Ring, Cloud Ring voor Syndicate (dit was een militaire nederlaag, geen keuze) en uiteindelijk Syndicate voor Scalding Pass en de andere zuidelijke regio's.

Het verlaten van de thuisregio's was in alle strategische opzichten een cruciale beslissing. Niet alleen motiveert het de eigen troepen, het geeft de bondgenoten van BoB iets anders te doen dan mee te doen in Delve en het motiveert ook weer de bondgenoten van Goonswarm door te laten zien dat alles op alles gezet wordt.

Zoals iemand zei: de enige grote verliezer in de evacuatie is Pend Insurance Inc. die talloze miljarden moet uitbetalen aan verzekerings-selfdestructs.

And to think they once said that computers would take away jobs.

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=644

Bah, Wormholespace laten geen titans of MS'en toe... en geen moon mining... 8)7

Ik _was_ blij met deze expansion... nu niet meer...

lekker is dat

bodhisatva wijzigde dit bericht 06-03-2009 11:20 (11%)

OU812?

Damn ik had gehoopt dat dat zou zorgen voor lagere t2 prijzen.

Tuurlijk ze zullen wel weer wat dalen, maar er is een maximum hoeveelheid dyspro die nu beschikbaar is, en meer en meer mensen die t2 spullen willen kopen.

Reg. datum: 06 juni 2001

quote:
bodhisatva schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:20:
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=644

Bah, Wormholespace laten geen titans of MS'en toe... en geen moon mining... 8)7

Ik _was_ blij met deze expansion... nu niet meer...

lekker is dat
Geen #local in W-Space, dat is gaaaaaaf _/-\o_ :9~

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
Karateka schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:02:
[...]

Volgens berekening van een corpi kost het 500mill aan gas per subsystem (18mill uurloon) en dan komt er de rest nog bij. Het is dus niet onredelijk om een kostprijs van 5 bill aan te nemen voor T3 cruisers. Helaas zorgt dit ervoor dat mensen maar genoeg moeten nemen met minder want er is vrijwel niemand die zelfs 1 bill gaat betalen voor een cruiser.

Wormhole space is extreem gevaarlijk met de vertraagde/afwezige local en de extreem krachtige sleepers, dus is er niemand die voor een uurloontje van 2-5 mill hier naartoe gaat.

Je zult dus weinig mensen vinden in WH space om af te slachten.

Het zal wel met die patch. CCP heeft er gewoon een handje van om slecht geteste patches uit te brengen. En kan duurt het wel weer even eer ze de zere plekken hebben aangepakt.

En als je snel veel isk wil verdienen dan kan je als een dolle straks die t3 componenten gaan bouwen en voor veel verpatsen. Er zullen heus wel mensen die rustig 5B aftikken om maar een van de eerste te zijn.

Ik heb ook al mensen gezien die met een uurloon van 20M op een totale prijs van 100M uitkomen. Zonder de complete berekening met onderbouwing te zien vertrouw ik er geen één.

Reg. datum: 15 mei 2002

Zijn er eigenlijk ook nog mensen hier die momenteel in High Sec rondvliegen? Gezien ik nog niet de mogelijkheid heb low sec te gaan, althans eerst wat ISK, skills. ships etc...

quote:
Karateka schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:02:
[...]

Gaaf inderdaad... maar geen enkele toegevoegde waarde... er passen namelijk niet meer schepen in dan een bepaald quota...

OU812?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 69 70 71 72 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009