So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Verwijderd
Het is mooi dat je het een gaaf spel vindt. Ik vind het ook nog steeds leuk na ruim 6 jaar. En het blijf ook een spel. Dat is iets wat sommige spelers blijkbaar vergeten. En ik heb al die tijd ook een paar mensen meegemaakt die er echt te ver in gingen en hun baan voor lief namen om het spel te kunnen spelen of er veel geld in gingen steken om snel verder te komen. Dan ben je eigenlijk al zover heen dat je dingen kan gaan doen die niet deugen en dat punt onderschatten sommigen wel eens.yared schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:09:
Mijn excuses als ik het doe overkomen als 'mijn spel', maar ik voel dat wel zo na een aantal jaren spelen. Dit is mijn ding, hier steek ik mijn tijd in en niet in de hondenvereniging of de sportclub.
Na zoveel jaar heb je of er genoeg van of het stop uiteindelijk een keer en dan heb je alleen nog maar herinneringen en vrienden. En dat laatste is natuurlijk een mooie bonus.
En dat van die corruptie geloof je niet? Ik heb het met m'n eigen ogen gezien en gemeld. Maar toen was het al veel langer aan de gang dus was het al eigenlijk te laat. En wat je later dan ook leest her en der dan weet je ook wel dat T20 geen op zichzelf staand geval was. Het was niet een grote corrupte bende maar er zijn meer mensen hun boekje te buiten gegaan en dat is onder het tapijt geveegd zonder het aan de spelers te melden. Hoe het met ze is afgelopen is onbekend.
Enige wat ik zeg is; enjoy
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
http://kb.lx2gt.lu/?a=kill_related&kll_id=25746
Is er iets van een Tweakers corp die ik kan joinen voor tips?
originele signatures zijn top!
Steam/uPlay: EvulKlowne
Verwijderd
Eve University raad ik ook aan, goede verhalen over gehoord, en heb een vriend van me er snel 'n hoop zien leren.ambi schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:23:
Misschien is http://www.eve-ivy.com/ wel iets voor jou... .
Nadeel daarvan is dat we ook niet zomaar mogen undocken bijvoorbeeld.
Join in-game de chat channel "Eve University" voor meer info.
[ Voor 10% gewijzigd door The - DDD op 29-03-2009 18:52 ]
Ik ben me nu aan het concentreren op mijnen en heb al een paar daagjes een Procurer. Ik wil op den duur overstappen op Exhumers, maar voordat het zover is wil ik eerst andere skills trainen, voornamelijk de geavanceerde learning skills.
Terwijl ik die skills train, en de skills om met een exhumer te mijnen zal ik werken met een Covetor. Nou wil ik deze graag zo goed mogelijk (Omber) laten mijnen. Low sec ga ik nog lange niet in.
Afijn, dat word dus 3x Modulated Strip Miner II, wat Drones en sowieso een Mining Laser Upgrade.
Qua skills heb ik, wanneer ik de Covetor heb, Mining lvl5, Mining Barge lvl5 en Astrogeology lvl5 om de yield van mijn MSMII's te verhogen.
Wat ik mij afvraag is, zijn er ook rigs en ander spul (ship equipment/weapon upgrades/skills) om het mijnen te versnellen? Ik denk daarbij aan het verhogen van de range en yield en het verlagen van de cycle time van de drones en lasers.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Zal wel lekker laggen daar (kunnen er weer wat mensen gaan huilen op het forum, dat het allemaal schuld is van ccp dat ze lag hadden).
Er zijn geen rigs die rechtstreeks bij mijnen helpen (cargo rigs een klein beetje). En qua modules moet je het op MLU's houden. Ik neem aan dat je omber crystals gebruikt?
[ Voor 31% gewijzigd door Sissors op 29-03-2009 19:42 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
daarmee kan je de cycletime/mining ammount / afstand verhogen.
het nadeel daarmee is dat het meestal betekend dat je in feite 1 hulk kwijt bent.
daarom is het pas bij 4/5 hulks het waard om een command ship/orca in te zetten om bonusses uit te geven.
als je solo vliegt is het mooi als je 2 chars hebt met 1 orca en 1 miner kan je tijdens het wachten van je orca vullen mooi bonussen uitgeven en redelijk veilig minen.
dan nog even een update in 49-u localcount is 1709 begon met eerste pos die uit reinforce kwam hierna kwamen er 3 cyno's in local waarna local van 1600 naar 1670 +-
al snel werd onze support naar de cyno's gestuurd om cyno/ingetitanede toons neer te halen.
dit is nu inmiddels 2 uur terug nu hebben de reds zich in de posses neergezet en is het afwachten tot alle towers uit reinforce komen zodat deze kunnen vervangen worden door onze posses.
er zijn nu zo'n 1200 blues en 500 reds maar tot nu toe nog geen grote engagement gehad.
wel zijn er reports van 200/300 man gangs in de buurt maar as of yet nog niet gezien (schijnt ook moeilijk in te loggen zijn in 49-u nu)
edit : er is een implant die je 2% / 5% meer mining yield geeft (kost wel cybernetics V btw)
[ Voor 3% gewijzigd door AjDuLion op 29-03-2009 19:58 ]
Er is geen vershil voor gewoon minen in empire tussen de Hulk en Covetor kwa hoeveelheid geminede ore die je binnenhaaltNitroX infinity schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:40:
Vraag over Mining, Barges en Exhumers
i stand corrected
Hulk bonus is 3% yield per level op stripminers, Mackinaw en Skiff hebben geen yield bonus maar specifieke bonus voor Merkoxit en Ice enige Exhumer die dus beter is da de Covetor is de Hulk
[ Voor 28% gewijzigd door Ashrah op 29-03-2009 20:14 ]
De support fleet leek op Caldari Online. Nu is het onze beurt om de goons te bubblen in hun pos.

De blob groeit, groeit en groeit totdat ze in onze schaduw moeten vechten?

Bloom blijft overdreven outer glow rond objecten zetten.

En nog wat Caldari.

Hop, duikvlucht naar een pos en hopelijk blijft er nog een doelwit voor ons over.

ATI 4830 draait onder Windows XP x64 met Catalyst 9.2 stabiel genoeg voor blob- en pos-warfare. Er waren bezwaren op eve-online forum, maar van deze heb ik in extremere omstandigheden geen last. Screenshots neem ik nu met all max out graphics in een 1700+ man systeem.
Als je in enkele dagen een skill pakket kan trainen, dan is het skill trainen. Isk maken met mission running werkt in het begin beter. Isk is niet zo direct een beperkende factor, je kan het omhoog grinden indien nodig.
Carriers en andere schepen komen graag uit hun pos shield om wat te reppen en onze bubbles te proberen beschadigen. Dus we gingen op jacht en meestal duiken ze net snel genoeg in de shield. Totdat we een verdwaalde carrier en dread vonden. Een "undead" Moros weigert van mijn scherm te gaan.

Laten we een gate overflow maken met een "roaming gang".

20 miljard per maand goon moon gaat down en tijd om de inkomsten aan onze kant toe te voegen.

Pos mods.

Ook deze pos mods moeten opgewarmd worden.

Nog meer pos bashing.

Met 150+ man ratten.

Tech3? Met onderdelen van een drake, meerdere tempest, apoc, megathron,...

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 30-03-2009 02:01 ]
Welke moon was dat ? De R64 moons op 6-1 en 6-2 zijn nog steeds intact.rapture schreef op maandag 30 maart 2009 @ 01:05:
20 miljard per maand goon moon gaat down en tijd om de inkomsten aan onze kant toe te voegen.
edit: ah, ZAU-JW. Had een beetje 49- fixatie na zoveel dagen daar.
[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 30-03-2009 09:08 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
De meest rendabele ore om te minen in 0.1 of hoger op dit moment is Veldspar. De rest zou ik gewoon links laten liggen tenzij je gewoon eens een belt wilt verplaatsen naar je hangar. Dat is ook wel eens leuk om te doenNitroX infinity schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:44:
Het kan wel zo zijn dat trainen naar een Hulk slechts een paar dagen is, maar dat ding en de skill zijn ook een stuk duurder. In één mining-run (minder dan een uur) haal ik ongeveer een miljoen ISK op met m'n Procurer. Da's overigens met Scordite. Met omber zal het wel 3x zo veel zijn maar dan heb ik ook meteen last van pirates. Als ik dan een cargo container ook maar halfvol heb dan moet ik met m'n Iteron gaan vliegen en zo sterk is dat ding niet. Ik zorg dus eerst liever voor een beter schip zodat ik meer kan ophalen met Scordite.
Verder zou ik de Procurer zo vlug mogelijk vervangen door een Retriever. Dubbele capaciteit en een extra strip miner. De Procurer is een erg slechte mining barge, een gemiddelde cruiser kan zelfs nog sneller minen.
Ore prijzen: http://cerlestes.de/eve/oretable/
Halada's Mining guide V3: http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1020825
ik heb nog wel tig retrievers kan er wel een paar missen aangezien ik 4 hulks in mn rorq/orca heb
edit : tevens ben ik het eens met de post hierboven alles boven 0,1 sec om te minen is veldspar.
trit is nog steeds de meest nodige mineral en je kan er nooit genoeg van krijgen.
daarnaast is veldspar zo'n beetje overal te minen en hoef je dus niet je leven/schip te wagen voor die paar extra isk per haul.
[ Voor 53% gewijzigd door AjDuLion op 30-03-2009 09:23 ]
Of gewoon een mining ship met groot ruim natuurlijk.
wel appart om (ja ik was wakker tot 2 uur ><) te zien dat aaa/kenny zelfs om us prime nog steeds 600 man kon fielden in een 800 + local goons deden dan ook niet veel meer als in posses zitten en wachten tot ze een ons wogen.
wel jammer dat er tijdens eu prime doen de odds beter waren (1100 vs 700) geen echte fleet battles waren.
al met al ziet het ernaar uit dat de allies van goons hun hebben verlaten om hun eigen teritorium te verdedigen
en goons niet meer de blob ability heeft om zoals ze een maand geleden hadden om ons te outnumberen en nu de rollen simpelweg omgedraaid zijn.
enig puntje hier is natuurlijk dat als kenny delve terugneemt goons eigenlijk niets hebben om naar terug te gaan.
nu 49 in handen van kenny is gok ik dat we snel systems zullen zien falen en er ook meerdere systems tegelijkertijd worden aangevallen.
It's just a mather of time til NOL is back in kenny's control.
Trouwens ik heb zon vermoede dat binnenkort goons overal sov3 gaan krijgen, en dan heb je alle systemen gecynojammed en een JB netwerk om tegen te vechten. Gezien dat jullie nu nauwlijks vooruitgang boeken, lijkt me jouw idee een beetje aan de positieve kant.
Gewoon gaaf... echt gaafMet 150+ man ratten.
OU812?
Ach, we zullen zien. De oorlog is idd nog niet gestreden maar hij gaat nu weer de goede kant opfurby-killer schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:22:
Ik dacht dat ik de vraag simpel genoeg had gemaakt om niet al te veel propaganda eromheen te krijgen. Hoeveel moons hebben goons in 49 en hoeveel heeft kennie er?
Trouwens ik heb zon vermoede dat binnenkort goons overal sov3 gaan krijgen, en dan heb je alle systemen gecynojammed en een JB netwerk om tegen te vechten. Gezien dat jullie nu nauwlijks vooruitgang boeken, lijkt me jouw idee een beetje aan de positieve kant.
sudo apt-get rekt
zelf heb ik bijna alle skills voor een widow maar voordat ik er een aanschaf was ik wel benieuwd naar de voordelen hiervan.
hoeveel schepen kan je ermee jumpen tot je fuel leeg is ?
en aangezien ze nog steeds geen cargohold buff hebben gehad is de jump range ook gelimiteerd van wat ik begrepen heb.
wel zou het handig zijn om een t2 hauler mee te nemen aangezien die nu de bridge ook mogen nemen voor fuel/cyno fuel.
iemand hier wat aantallen over ?
Welkom minerNitroX infinity schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:40:
Ik gooi eens een vraag in het topic.
Ik ben me nu aan het concentreren op mijnen en heb al een paar daagjes een Procurer. Ik wil op den duur overstappen op Exhumers, maar voordat het zover is wil ik eerst andere skills trainen, voornamelijk de geavanceerde learning skills.
Terwijl ik die skills train, en de skills om met een exhumer te mijnen zal ik werken met een Covetor. Nou wil ik deze graag zo goed mogelijk (Omber) laten mijnen. Low sec ga ik nog lange niet in.
Afijn, dat word dus 3x Modulated Strip Miner II, wat Drones en sowieso een Mining Laser Upgrade.
Qua skills heb ik, wanneer ik de Covetor heb, Mining lvl5, Mining Barge lvl5 en Astrogeology lvl5 om de yield van mijn MSMII's te verhogen.
Wat ik mij afvraag is, zijn er ook rigs en ander spul (ship equipment/weapon upgrades/skills) om het mijnen te versnellen? Ik denk daarbij aan het verhogen van de range en yield en het verlagen van de cycle time van de drones en lasers.
<> ongeacht alles wat aantrekkelijk lijkt; stop met wat je aan het trainen bent en ga advanced learning skills naar 4 trainen. Dat zag je dus goed
<> Join een corp die regelmatig mf (mining fleet) boosters heeft buitenhangen/beschikbaar heeft. Dit scheelt je zoveel dat de grootste klacht is; 'help, mijn cargo is vol met 1 cycle!'
<> Implants zijn er al vanaf cheap tot heel duur te krijgen. In slot 10 is dat de 'highwall' HX- serie, in slot 6 is dat Michi's Excavation Augmentor (600miljoen)
<> Denk nooit na over investeringen nu, denk over winst in toekomst. Straks zit je in een mf waarbij je elke 7 mins je can vol hebt. Je grootste probleem is dan niet; oh shit wat heb ik toen uitgegeven, maar; oh shit, hoe krijg ik dit weggehauled voordat er een canflipper/ot (orethief) langskomt.
<> join een corp die in groupen mined met defense backup die klaarligt/in de buurt is dan heb je minder last van 4 of eentje die nieuwe spelers aanmoedigt samen te spelen door ze 15% haulerfee te bieden (op ores die je voor anderen hault) op die manier kun je altijd snel werken, leer je nieuwe spelers kennen, en speel je 'samen'.
<> Skills; ik zal er wel een paar vergeten zijn maar dit zijn die ik even herinner.
Vooral secondaire skills zijn belangrijk zoals shield resistances naar 5 (engineering)
Hulk (en voor de iceminers; Mackinaw) krengen vreten CPU dus train (excuus, kids ophalen school, heb ondertussen deze voor je aangemaakt; Bartimeaus d'Ray Skillsheet
Train iig niet de refining skills die Barti heeft. In corpsen zijn vaak mensen die dat voor anderen doen. Ik doe het voor corps met 2 andere directors een aantal keer per week in 2 thuissystemen bijvoorbeeld. Iceprocessing, Advanced refining en vooral Scrapmetal processing zijn skills die lang duren. Daarnaast heb je standing nodig om te refinen wat je zo 10% inkomsten scheelt. Veel nieuwe spelers denken hier te licht over en refinen/verkopen hun ores/loot zonder nadenken .. auw.. Die skills kun je altijd later nog trainen of een andere char voor nemen (missierunner chars halen standing
<> Welke roids te minen? Er zijn hier veel meningen over, dus dit is puur 'imo' en je kunt ingame navragen wat mijn imo waard is
<> Minen kun je solo doen, maar zorg dat je genoeg aanspraak hebt ingame (ook al sterf je nog vd series die je moet kijken). Join daarom een paar goede channels.
As said, tijdsgebrek, maar komt later wel of babbel ingame
zeker met minen wil je inderdaad met een groep werken waarmee je dan haulers hebt zodat jij door kan gaan.
vaak hebben ze dan een soort van salaris die je krijgt welke dan verekent word met hoeveel tijd je in de groep zat en dan word het totaal daarvan gegeven.
Volgens in-game channel "Eve University" is war time recruitment geopend. Dikke fail voor de griefersThe - DDD schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:52:
Eve-Ivy kan ik zeker aanraden, zit er nu ook in. Probleempje is echter dat we nu decced zijn door de privateer alliance (gaan nu de derde week in) en er geen nieuwe leden geaccepteerd worden.
Nadeel daarvan is dat we ook niet zomaar mogen undocken bijvoorbeeld.
Join in-game de chat channel "Eve University" voor meer info.
Steam/uPlay: EvulKlowne
@angel00008, bedankt voor het aanbod maar ik neem het niet aan. Zou ik het wel doen, dan zou ik constant het gevoel hebben dat ik je iets verschuldigd ben, zelfs al zou ik je hebben betaald.
Bedankt voor alle tips overigens. Ik moet nog maar eens goed kijken naar wat ik wil.
geloof me die dingen staan alleen maar stof te verzamelen en reproccesen heb ik ook geen tijd voor aangezien die dingen te ver weg zijn van waar ik benNitroX infinity schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:25:
Ik vind het maar vreemd dat een 1.0 ore meer opleverd dan een 0.5 ore. Maar jah, dat ligt aan mij, ik bepaal de markt niet
@angel00008, bedankt voor het aanbod maar ik neem het niet aan. Zou ik het wel doen, dan zou ik constant het gevoel hebben dat ik je iets verschuldigd ben, zelfs al zou ik je hebben betaald.
Bedankt voor alle tips overigens. Ik moet nog maar eens goed kijken naar wat ik wil.
* AjDuLion staat op het punt om ze te trashen nml weer tijd voor de half jaarlijkse ''hanger'' cleanup
inderdaad is het raar dat een 1.0 ore meer opbrengt dan een 0,5 helaas is het zo en zijn 0,0 ore's de enige waar je meer winst mee haalt maar het probleem is dan weer dat je moet gaan haulen naar empire wat ook weer zijn problemen geeft.
tuurlijk zit je in 0,0 heb je een grote kans dat je daar ook gevestigd zit dus dan pak je bpc's en bouw je je modules/schepen daar en heb je geen mineral haul naar empire.
ga je voor isk dan zal je moeten haulen met jump freighters/rorquals om de ore naar empire te krijgen.
edit :
wat yared ook zegt zorg ervoor dat je learning skills op IV zijn kost je 2 maanden maar scheelt zoveel op de lange duur (let wel dit is een spel dat je +- 4 jaar zou moeten spelen om lvl 5 learning skills eruit te halen)
[ Voor 8% gewijzigd door AjDuLion op 30-03-2009 12:41 ]
Veld en trit is in empire beschikbaar, maar we vreten massaal veld/trit om tech1 ship hulls en caps te bouwen. Zelfs al kan je dure dingen in 0.0 tegen 20 miljoen per uur minen, dan kan je corp/alliantie/oorlog meer baat aan veld/trit hebben. Zeker als de jumproute voor caps te onbetrouwbaar wordt om minerals heen en weer te haulen.
Eerste maand is inderdaad learning naar 4/4 brengen, daarna kan je in alles wel sneller skill trainen zodat je vanaf het begin op snelheid zit.
[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 30-03-2009 13:00 ]
Trit is altijd goed, a l t i j d.. nog nooit fout mee gegaan en nooit genoeg gehad om de markt te verzadigen.
Trit blijven de meeste mining producenten dan ook bovenop zitten.
Zelf heb ik 250 miljoen trit liggen als een soort van goud om als het nodig is te verzilveren, en als het voorbijkomt van te produceren wat altijd minimaal nog eens een extra 8% (nett en dan bedoel ik ook echt nett) winst is tov mins.
Heb net even 150.000 Zyd en 50.000 megacyte gekocht zodat mijn productie weer een maandje verder kan... zet die aantallen eens af tegen het Tritanium wat ik nodig heb in de maand
toen ik begon met eve 2 jaar terug kwam ik na een week in een corp, zij raade me aan om gelijk met de learnin skills te beginnen.furby-killer schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:50:
Wat je ook doet, begin niet met puur learning skills tenzij het een alt is. Het verneukt gewoon je complete eve ervaring als je aan het begin alleen learning skills doet. Wissel ze gewoon af met normale skills.
ik heb toen 2 maanden alleen maar puur learning skills gedaan terwijl ik tussendoor met andere corp members meemocht doen met lvl 3/4 missies om wat isk en standings te krijgen.
aan het eind van mn training spree had ik 300 mill isk maar amper een rat aangevallen (pure bounty's dus)
hierna ben ik langzaam gaan skillen en kon ik natuurlijk vanwege mn lage skills geen goeie fittings gebruiken maar dankzij mn isk ammount kon ik best named spul kopen en toch nog vrij ver komen met alles.
het ligt dus puur aan de situatie ben je solo ga dan eerst inderdaad wat leuke skills trainen zit je in een coorp (of is het een alt) training skills.
gezien nitrox zijn mogelijkheid om al een retriever te kunnen vliegen gok ik dat hij al redelijk wat skills heeft om die tijd te overbruggen tot hij nette learning skills heeft.
Daarom ben ik ook een voorstander van om danwel de respawn rate van veldspar te verdubbelen, of de hoeveelheid tritanium die je uit veldspar krijgt te verdubbelen. Beide zorgen voor meer productie van tritanium, wat onmiddelijk in prijs zal kelderen, waardoor de winst die je maakt redelijk constant zal blijven. Als er meer tritanium beschikbaar is, dan zal de vraag naar high end minerals vanzelf stijgen, en krijg je weer een normalere verhouding.
Edit: Mijn begin niet puur met learning skills was algemene opmerking.
Ook als jij bijvoorbeeld 3-4 maanden de tijd had genomen voor je learnign skills (hoe hoog heb je ze wel niet dat je er 2 maanden mee bezig ben geweest?), dan was je uiteindelijk waarschijnlijk een paar dagen, misschien een week, kwijtgeraakt qua skilltraining tijd, en had je na 2 maanden in een gefitte battlecruiser gezeten ipv een frig met nauwlijks fitting.
[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 30-03-2009 13:07 ]
Als je het zo stelt, dan wil ik er wel één. Ingame nick is; Ni'Rox Infinitasangel00008 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:40:
[...]
geloof me die dingen staan alleen maar stof te verzamelen en reproccesen heb ik ook geen tijd voor aangezien die dingen te ver weg zijn van waar ik ben![]()
* NitroX infinity staat op het punt om ze te trashen nml weer tijd voor de half jaarlijkse ''hanger'' cleanup
...
je hebt gelijk na die 2 maanden zit je dan nog steeds in een frig die niets kan maar dan duurt het maar 2 weken om hetzelfe resultaat in die 2 maanden voor je learning skills te halen.
als je de learning skills wilt overslaan maar toch iets sneller wilt leren (en je de isk ervoor hebt)
dan raad ik +4 implants aan kosten daarvan is +- 60 mill maar scheelt ook veel met skilltime
Advanced naar lvl 5 is het imo ook niet waard.
[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 30-03-2009 13:21 ]
Verwijderd
Zo kan ik van alles een beetje doen - lijkt me (vind ik) toch leuker dan alleen learning stampen.
Met mn huidige account heb ik pas na 5-6 maanden learning op 4/4 gekregen. Scheelt misschien wel 10-20% skills maar heb ondertussen wel lekker kunnen spelen en vanalles kunnen doen
9800X3D | 3070
ja, zo heb ik het ook gedaan toen ik begon. Later heb je er toch niet erg veel nadeel van, en dat nadeel wordt hoe langer je speelt hoe kleiner.Bas_V schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:41:
Tsja, het is vast in the long run slimmer om eerst alle learnings te leren, maar inderdaad, dan wordt het spel wel heel saai... Ik wissel het een beetje af, nu 3 maand oud, alle learning 1's op 4 en de learning 2's op 2 na op 4. Ik heb allerlei paadjes getrained, natuurlijk de battlecruiser route, maar ook een stukje mining, stukje social, connections, negotiation, enz.
Zo kan ik van alles een beetje doen - lijkt me (vind ik) toch leuker dan alleen learning stampen.
Ik ben nu 2 maand bezig en hebben alle learning skills buiten charisma om op lvl 4 (standaard & advanced) en kan vrij fatsoenlijk een battlecruiser/battleship vliegen (kan solo lvl 3, voor nu vrij aardig). Heb ook nog eens een Retriever die stof aan het happen is.
Maar ik heb vrij veel alleen moeten doen en dan is het wel lekker als je ook af en toe een stap vooruit kan zetten qua schip en fitting.
maar om met een paar andere mensen rond 49- en in delve wat dingen af te knallen is ook wel leuk
verschillende mensen zijn zondag ook bootjes kwijtgeraakt omdat ze zijn uitgelogd in een goon pos (pl, rzr, mm etc.), blij dat ik dr 250km onder ben gelogd, kon ik gister mooi kijken hoe kenny bubbles eromheen gooide met goons er middenin :]
mgoed, ik denk dat kenny / aaa de systemen blob voor blob zullen terugnemen zoals ze nu met 49- doen,, :effort:
edit:
ook wel grappig dat kenny probeerde te posbowlen, eerst 2 rags, en paar minuten later 2 rags en een erebus (avatar buiten de shields, pass fail afaik)
[ Voor 12% gewijzigd door madpilot0 op 30-03-2009 16:05 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Boven op de standaarddrake met 20 miljoen vervangingskost, smeet ik wat meer cap stable mods zodat de vervangingskost op 30 miljoen eindigt.
's Avond begon de rush naar de titan. De fc had niks voorzien om schepen op te vangen. Hij zou de route van enkele jumps kunnen scouten en een gatecamp voor x aantal minuten plaatsen om te voorkomen dat PL vlak naast het titansysteem zat te campen.
Eerst vloog een cerb erin en na wat vechten kon die cerb vluchten. Daarna ging mijn drake erin, probeerde de 20km te microwarpen. Double point, microwarp shutdown, web, double web, shield hp omlaag, de fc volgt dat passief op TS, de support ging eens bij de gate gaan kijken, misschien zouden we erdoor jumpen om mijn drake te helpen,... en pop.
Dan komt het, we gingen helemaal niet naar het reguliere front, maar gingen iets in de ratting systemen slopen. Als ze dat op voorhand zeiden, dan had ik even goed naar de ratting systemen kunnen jumpclonen en in alle veiligheid naar het gevecht trekken.

Er werd een aantal caps gespot, dus 250+ door een jumpbridge pompen. Eerst komt, eerst maalt en het verbrandt de liquid ozone enorm snel. We kregen 3 dreads op ons menu en moesten een DD ontwijken. Jammer genoeg beschikten we niet over de mogelijkheid om de titan te bumpen of een bubble erop smijten. Een wrak geplunderd om de huidige drake op te pimpen, ergens in een station refitten en de stroom viel in de hele wijk uit.
Als je moet moven om bij een form-up of een titan-bridge te komen vlieg altijd in kleine groepjes of met een scout, als je dat niet doet ...... eigen risico.
(wat niet zegt dat dat altijd goed gaat, daar ik vorige week ongeveer 2 seconden nadat mijn scout clear riep door een gate jumpte om daarna meteen getackled te worden).
Doomsday Device, of DoomsDayyared schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:40:
Rupture wat betekent een 'DD'?
[ Voor 3% gewijzigd door Viper2k1 op 31-03-2009 10:59 ]
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Wanneer je een 'DD' afschiet, is dan het hele systeem 'besmet' voor enige tijd?
Wat is het effect precies behalve een massa damage?
maar een dd is een wapen, grote flits en alles binnen zo'n 200-250km krijgt (flink wat) schade. ik geloof dat je doomsday tanked bent met zo'n 72k-80k ehp.
maar doomsday is meer, afvuren en maken dat je wegkomt met je titan =D
Het schijnt heel erg makkelijk te gaan met noobs account.
Iets van self destruct.
Ik heb zelf 2 accounts en me broertje nog 1.Noxious schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:12:
je zou het natuurlijk kunnen proberen met een 2e char
Een extra char aangemaakt is zo gedaan.
[ Voor 47% gewijzigd door Calamor op 31-03-2009 17:17 ]
Dan lieten ze jou een ander filmpje zien dan wat ik zagNoxious schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:11:
Het ziet er ook nog cool uit
http://www.youtube.com/watch?v=pseIw7yGB20
Gfx moet wel verbeterd zijn sindsdien want deze was jaar oud.
http://www.youtube.com/watch?v=U2LHvByxM70 geeft een beter beeld schijnt, nog niet af kunnen kijken.
IS HD versie van een door CCP gecontroleerde fleet lees ik. Is 3 weken oud.
Hihihihi,yared schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:17:
[...]
Dan lieten ze jou een ander filmpje zien dan wat ik zag
Gfx moet wel verbeterd zijn sindsdien want deze was jaar oud.
http://www.youtube.com/watch?v=U2LHvByxM70 geeft een beter beeld schijnt, nog niet af kunnen kijken.
IS HD versie van een door CCP gecontroleerde fleet lees ik. Is 3 weken oud.
Gaaf filmpje yared!
maar als je het over DD hebt, dan geeft dit een (flauwe niet in HD, softcore pron) indruk:
http://www.youtube.com/watch?v=4IYFrGap4iM
http://www.youtube.com/watch?v=CzQBien03Aw
http://www.youtube.com/watch?v=slns9_TUcYo&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=p4KVyNodW5g&NR=1
Dat laatste filmpje geeft prachtig aan wat voor een effect lag(vertraging) aangeeft in een doomsday...
Wat _altijd_ wel grappig blijft, is als je een cyno opent en je cynoed 3 tot 8 titans in een system...
Ze(de titans en hun pilots) verschijnen in local, en na een scan met probes hoor je "bye bye" in local en iedereen inclusief tantes, ooms en hun opa en oma jumpen met stargates naar andere systems waardoor je rustig kunt minen (vraag maar aan Chribba die mijnt in een Avatar)
Kun je lekker rustig een boek lezen en wat koffie drinken en wat mijnen...
I like it
ps. werkt overal of je nou in tenal venal delve CVA space of in drone regions zit, echt waar... het is er altijd heeeel stil...
OU812?
Chribba's Veldnaught, drool
Al was het alleen maar om er een keer in gezeten te hebbben
Heb mijn battle char sinds maandag in KOSPAR zitten, de corp waar binnen de V3SPA group wel PVP is toegestaan en heb welgeteld
1> maandag te laat gejoined door uitstellen en uitstellen (schijterd)
2> dinsdag, vandaag, de hele avond op de bank liggen slapen
3> morgenavond afspraak met zo'n hypotheekvent
Agh, PVP is best rustig hoor...
Maar ik ga mijn best doen wat kills op de dat killboard te krijgen, zal tenslotte eens tijd worden!
Tenzij je een titan tijdens een fleet operation gebruikt, zal het enige resultaat zijn van een titan ergens solo naar toe cyno'en dat er een tering hoeveelheid vijanden op je af komen om je van je titan te bevrijden.
Een titan kan docken?furby-killer schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:23:
Chribba mijnt alleen met zijn avatar op sisi. Dat ding zit zowiezo in low sec waardoor hij nog geen eens een doomsday kan gebruiken. Zodra hij met dat ding undocked komt elke piraat in een straal van 30 jumps om hem heen op volle snelheid op hem af om hem onderuit te halen.
Een carrier is al lekker om te slopen en veel jumps te vliegen. 3 dreads is al genoeg om hele blobs door jumpbridges te spanken. Een titan is dan grote "hit me" bord.
Motherships en Titans kunnen alleen docken in een Capital Ship Asembly Array die alleen aan een pos gehangen kan worden in een sov3/4 system dus in low sec moeten ze altijd in space blijven.furby-killer schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:23:Zodra hij met dat ding undocked komt elke piraat in een straal van 30 jumps om hem heen op volle snelheid op hem af om hem onderuit te halen.
Je zou je verbazen als je kijkt hoeveel titans er in low sec rondhangen, meestal solo met een small pos om uit te loggen of een deep safe om te cloaken.Tenzij je een titan tijdens een fleet operation gebruikt, zal het enige resultaat zijn van een titan ergens solo naar toe cyno'en dat er een tering hoeveelheid vijanden op je af komen om je van je titan te bevrijden.
Ik zit op dit moment in een Caldari Moa en mijn vriendin in een Amarr Sigil, ik ben langzaam naar een Caldari Ferox aan het toewerken omdat ik ratting en mission running leuk vind. M'n vriendin gaat liever de Industry kant op met Mining / Trading.
Mijn vraag is nu, ik ben nu nog steeds level 1 missions aan het runnen om er weer even in te komen, goede outfitting verzamelen. Daarna wil ik level 2 missies gaan doen. Hoeveel moeilijker zijn Level 3 missies ten opzichte van level 2 missies? Kan dat in een Battlecruiser + Destroyer / Cruiser?
Lvl3 missies zijn wel weer wat uitdagender dan lvl2 natuurlijk... Een BC voldoet prima, mits je hem een beetje kan fitten. Bv met 2 (of 4) rat specific hardeners en een of 2 armor reppers. Je kan drones (hammerhead '2s bv) gebruiken om te raggen..UTwizard schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:33:
Ik ben sinds kort samen met mijn vriendin samen EVE aan het spelen, ik heb het in het verleden weleens gespeeld maar heb het toen maar heel even gespeeld. Nu mijn vriendin er ook aan gekregen dus vond ik het ook tijd om mijn account weer te activeren.
Ik zit op dit moment in een Caldari Moa en mijn vriendin in een Amarr Sigil, ik ben langzaam naar een Caldari Ferox aan het toewerken omdat ik ratting en mission running leuk vind. M'n vriendin gaat liever de Industry kant op met Mining / Trading.
Mijn vraag is nu, ik ben nu nog steeds level 1 missions aan het runnen om er weer even in te komen, goede outfitting verzamelen. Daarna wil ik level 2 missies gaan doen. Hoeveel moeilijker zijn Level 3 missies ten opzichte van level 2 missies? Kan dat in een Battlecruiser + Destroyer / Cruiser?
Ik probeer nu over te stappen van lvl3 naar lvl4. Dat valt me meer tegen.. Ik gebruik een Hyperion (BS), maar ik moet nog verder skillen om het te overleven als ik gescrambled wordt;P
[ Voor 7% gewijzigd door Wilde op 01-04-2009 09:50 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Voordeel in level 3 missies is dat ze niet warp scramblen... dat begint pas met level 4
Uiteindelijk kun je ook heel veel met een Assault Frigate, maar dan duren dingen zo lang...
OU812?
Titan bedoelde ik natuurlijk niet undocken, maar pos verlaten. Chribba zal nooit ermee gaan minen in low sec op TQ.
OU812?
Wat heb je gedaan om haar te overtuigen?!
De enige dames die ik ken zijn allemaal PVP'rs dus bereid je voor
Beste is of samen die lvl1 missies blijven doen, of groep joinen die je laat meegaan op lvl3-4 missies.
lvl3 goed voor standing (faction en npc), vooral couriers. Zodat je snel zonder tax kunt refinen.
lvl4 goed voor centjes en wat meer tactiek/strategie (ook al doe je het volgens http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports)
lvl5 goed voor overkill en koffieleuten
Kom maar eens op bezoek ingame, domme vragen bestaan er niet in V3SPA channel, alleen te vaak gestelde antwoorden
http://ehkillboard.mdcw.de/?a=kill_detail&kll_id=390
http://ehkillboard.mdcw.de/?a=kill_detail&kll_id=384
Wel 2x afgeknalt, maar wat is 500k tegenwoordig?
Ik mag het wel, weerloze newbies afschieten
tja ik ken zo'n 4 vrouwlijke eve spelers 2 daarvan doen alleen maar minen en 1 is pvp en de ander is een all roundertjeyared schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:09:
OMG UTWizard je vriendin speelt EVE, dat moet een 1 april grap zijn.
Wat heb je gedaan om haar te overtuigen?!
De enige dames die ik ken zijn allemaal PVP'rs dus bereid je voor
Beste is of samen die lvl1 missies blijven doen, of groep joinen die je laat meegaan op lvl3-4 missies.
lvl3 goed voor standing (faction en npc), vooral couriers. Zodat je snel zonder tax kunt refinen.
lvl4 goed voor centjes en wat meer tactiek/strategie (ook al doe je het volgens http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports)
lvl5 goed voor overkill en koffieleuten
Kom maar eens op bezoek ingame, domme vragen bestaan er niet in V3SPA channel, alleen te vaak gestelde antwoorden
wel leuk om sommige mensen te horen op ts dan is het soms echt de vraag of het nou een man of manwijf is
Het zijn maar pixels. Niet iedereen die ik engage is weerloos, ik heb nogal een suicidale instelling. Ik ben zonet bijna geowned door een drake, hulk en coercer.
Was wel leuk
Nou Flakes, Gratz m8...
I like it
OU812?
Het is gewoon ronduit triest om rookies te grieven.
maar ieder zijn ding.... (weliswaar beperkt door de mate van creativiteit & fantasie van de speler...)
dit is absoluut geen rant hoor ochtendpap, ik snap alleen niet waarom iemand een complex spel als EVE gaat spelen en dan vervolgens newbies gaat ganken op de meeste slome manier.
dat is net zoiets als een ferrari kopen en dan rijden alsof het je rollator is.
* yared mompelt iets over een I'm to sexy for my car reclame
EVE bied meer dan dat
dat gezegd ben ik gek op grievers, vooral diegene die in de corpdescription het woordje 'industrial' lezen, waas voor ogen krijgen, 20 jumps onze kant opmaken en denken en makkelijke prooi te hebben... en vervolgens 'oh wtf' de hele V3SPA group tegen zich ziet keren.
---
Iemand nog leuke wormhole adventures?
Heb het idee dat het allemaal beetje ingekakt is. Business as usual enzo.
Merk nog steeds in channel op dat mensen enthousiast nieuwe wh's melden, maar vervolgens gebeurt er niks mee.
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de wormhole feature tot nu toe? Wat is de stand van zaken?
Wat ik echt mis is meer interactie op het gebied van mining.
Belts hangen nog steeds stil, komen nog steeds terug, bieden nog steeds niet af en toe een klein brokje verassingen, exploring bied nog steeds geen mooie hidden belts, de ratten zijn nog als altijd en ik heb nog steeds paar miljard aan mins liggen waar ik weinig spannende dingen mee kan maken....
is wel low sec, met niet veel mensen die langskomen
interesant lees materiaal maar toch zie ik het nog niet echt lukken.
wat kleine higlights
torps op stealthbombers
covert ops cyno's in cynojammed systems en dan inkunnenjumpen met bsses ? (ze willen black ops portal gaan aanpassen zodat je een strike force die groot genoeg is om cynojammer neer te halen erin te jumpen)
verder willen ze de ecm strenght gaan afnemen zodat je met je falcon close range zit (falcons gaan dus dik in prijs dalen en rook's gaan skyrocketen aangezien die nog wel range behouden hetzij iets minder sterk)
tja ze moeten toch wat..

Ik wil mijn 220km+ ECM houden!
ik noem het ook geen nerf dat was meer op de ecm gedeelte bedoelt.Dutch2007 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:38:
hoezo nerf van de stealth bombers? als je er behalve cruise+bombs nu ook torps op kun mieteren
overgens word het torp only geen torp + cruise
tevens zal de cloaked snelheid van de bombers verhoogd worden naar +- 1,2km/s (wat in feite een echte stealth bomber maakt)
Falcon is nog steeds redelijk goed na ecm changes, en rook wordt nuttiger.
Maar ik begin wel genoeg te krijgen van al die caldari whiners die zeiken dat falcon enige goede caldari schip is.
Rokh: samen met apoc beste fleet snipers, prima tegen sniping hacs and goed met blasters
Scorpion: Zal prima in RR BS gangs werken
Raven: Siege raven nog steeds hoge dps (ja je moet wel in een gang zijn)
Drake: 1 van beste schepen, zowel voor solo als small gang, zolang je maar niet je mission setup gebruik
Ferox: Doet het prima als pvp snipers, Enige BC waarbij je ervan uit kan gaan dat hij sniping hacs kan raken.
Caracal: Prima tegen frigs met amls, of met HMs lekker op afstand gaan zitten.
Blackbird: Enige nuttige t1 ewar cruiser (oké arbi is ook nuttig).
Eagle: Sniper die met gemak buiten de range van andere hac snipers kan blijven
Cerb: delayed damage, maar wel hoogste dps/range. Ook kan ie leuke trukjes tegen ceptors enzo.
Falcon/rook: Nog steeds op zijn minst even goed als andere ewar.
Basilisk: Goed schip
Crow: Goede allround ceptor
Chimera: Prima carrier
En dat is alleen pvp, ook voor pve hebben ze prima schepen.
bij bv de gallente recon kan je nog een tank fitten omdat die armor kan doen gaat iets moeilijker met falcon.
ach ik zit er niet mee ik speel alle rassen en alles heeft zn pro en con's.
over het algemeen vind ik ze nu caldari wel een nette buff geven
Zojuist een cheetah gekilled.... check de loot!
http://kb.morsus-mihi.org/?a=kill_detail&kll_id=198145
Jammer van de Rattlesnake bpc
Alleen nu zitten we met probleem dat 1 iemand zowat alles van waarde heeft geloot en niet wil delen.
Ik heb ook een aantal spullen.
En 2 anderen helemaal niks.
Nu hebben we met ons 4 contact met elkaar opgenomen.
Meneer de looter wil helemaal niks delen.
Dit gaat nog een staartje krijgen.
tja over het algemeen is bij ons de regel aan het einde van de op word alle loot @ corp hanger gedropt mensen dat word verkocht daar gaat xx% van naar members en xx% van naar corp.Refragmental schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:05:
Holy mother of god!
Zojuist een cheetah gekilled.... check de loot!
http://kb.morsus-mihi.org/?a=kill_detail&kll_id=198145
Jammer van de Rattlesnake bpc
Alleen nu zitten we met probleem dat 1 iemand zowat alles van waarde heeft geloot en niet wil delen.
Ik heb ook een aantal spullen.
En 2 anderen helemaal niks.
Nu hebben we met ons 4 contact met elkaar opgenomen.
Meneer de looter wil helemaal niks delen.
Dit gaat nog een staartje krijgen.
tevens mits de loot netjes is worden schepen reimbursed door corp.
beste wat je hiermee kan doen is dus simpelweg afspraken maken van tevoren..
Dit topic is gesloten.