[Youfone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 74.229 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb ook maar even de 250 minuten voor 2,50 euro p/m besteld. Op naar de onsmakelijke ervaringen met deze provider i guess, maar voor zo'n prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
Om nog even het vorige bericht van mij aan te vullen:Er ging waarschijnlijk iets fout bij hun administratie, want er liepen berichten door elkaar. Deze week maar even gebeld en schijnbaar is alles nu geregeld. We zullen het zien later deze maand.

Maar wat betreft bereik, bellen en mobiel internet is alles gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb mijn simkaartje binnen. Heeft wel een tijd geduurd. Activering gaat ook weer een paar dagen overheen. My Youfone ziet er vrij knullig en niet informatief uit. Zo kun je geen belminuten inzien. Ontvangst en bellen gaat tot zover goed. Via e-mail wordt niet gereageerd. Telefonische helpdesk is mij wel gelukt.
Eerste advies ging al meteen de mist in, want want ze zeiden bleek gewoon niet te kloppen.

Ik heb het simkaartje nog voor 2,50. Lekker goedkoop. Maar ik zie nu dat ze weer voor zo'n 6 euro verkocht worden a 250min. Vraag mij af hoe ze klanten willen trekken met zo'n wachttijd en service.

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 14-01-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Ik heb een vraag over het activeren van een wisselgesprek.
Die is niet geactiveerd. Als ik aan het bellen ben en iemand belt mij, gaat deze direct door naar de voicemail
Op de site staat de instructie: **43# [zend] om dit te activeren.

Als ik dit doe, krijg ik de melding "connection problem or invalid MMI code"
Als ik echter status ophaal *#43# of uitzet ##43#, doet de telefoon dat zonder problemen.
Ik heb een ZTE Blade.
Heeft iemand anders daar ook problemen mee?

Over de administratie van Youfone ben ik over het algemeen heel negatief, maar dat update ik later nog wel aangezien er nog wat zaken lopen die eerst moet worden opgelost.

Wat wel een pluspunt is, is dat ik overal (zelfs in de metro en liften) bereik heb/blijf houden. Dat was wel anders met Vodafone en daarvoor T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
iemand die het verschil weet tussen hun:
snel internet en supersnel internet?

kan het nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

http://www.youfone.nl/mee.../youfone-bundels-250-450/
Onbeperkt Snel Internet: € 8,95
per maand 768 kb/s 348 kb/s
Onbeperkt Supersnel Internet: € 14,95
per maand 3,6 mb/s 1,5 mb/s

[ Voor 51% gewijzigd door EWK op 25-01-2012 16:51 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 07:10
Dames en Heren die Youfone overwegen vanwege het internet...

Ik ga het nu al stieken afraden. Heb youfone sinds 6 januari (dus nu 21 dagen) en ben ondertussen al geknepen.

Heb er 2 mailtjes aan besteedt en schijnbaar zat ik al na 6 (!) dagen over het limiet heen van de FUP!

Ze houden gebruikers statistieken bij en heb dus al mijn data bij elkaar opgeteld. Dit was 96300 kb (na 6 dagen) !!

Youfone berekent de FUP per internetbundel op basis van het gemiddelde verbruik van alle gebruikers met dezelfde internetbundel. Dit verbruik wordt met 50% verhoogd om zo de grens te bepalen.

Dat zou dus betekenen dat de gemiddelde gebruiker 64200 kb verstookt. :| Maak dat de kat wijs!

Zie graag nog reacties van andere personen die dit zelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 13:55
Ik wilde graag een abonnement afsluiten bij Youfone, echter VOOR het afsluiten ging het al mis ;( . Ze hebben per ongeluk mijn rekeningnummer gebruikt bij iemand anders. Na 5 keer bellen willen ze steeds meer informatie welke ik al heb gegeven 8)7 . Nu de bank opdracht gegeven om te storneren en om te blokkeren. Ook contact gehad met het incassobureau (direct pay) en zij waren zeer verbaast over het hele verhaal.

Al met al dus een flinke chaos daar, vooral nadat ik vanochtend een mail kreeg van Youfone met de verkoopgegevens erin. Lijkt me niet dat dit voor mij bestemd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

@shmp

Weet je..ik heb sinds vorig jaar ook supersnel internet en word ook al supersnel geknepen..

Je begint er werkelijk waar helemaal NIETS tegen...de gene die dit beslissen en de computers bedienen die dit doet zitten veilig in een kantoor in Den Haag en in de tussentijd nemen een aantal "calltakers" de telefoon op om ons af te wimpelen.

Het is slecht..maar heb het haast al opgegeven om er tegenin te gaan...het heeft namelijk geen enkel zin ...tegelijkertijd zitten ze in de riante positie dat ze nog de enige zijn met een fair use policy (en een beetje tmobile dan).

Er klopt weinig van de hele firma...toch hebben ze gewoon de beste deal en dat maakt het zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik heb Youfone nu al maanden, en zit denk ik wel rond de 200-300MB per maand. Geen problemen, maar of ik geknepen wordt, weet ik niet. Ik gebruik vooral veel Facebook en Twitter, filmpjes kijk ik nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
De eerste maand Youfone is voorbij. Bij mij hebben ze de factuur ook niet goed gedaan. Er is een bedrag afgeschreven dat drie keer hoger lag dan de overeengekomen abonnementskosten. Ben nog bezig om het bedrag terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
Ik heb echt het gevoel dat de klantenservice met opzet je problemen niet verhelpen tenzij je zelf er achter aan gaan. Dat was in het begin al zo met mijn nummerportering.

Nu is het weer raak. Op de factuur van januari zijn er kosten voor belminuten en smsjes gerekend die binnen mijn bundel horen te zijn. Nu heb ik eerst een mail gestuurd naar Youfone daarover. Ook netjes een mail terug gekregen dat dat zo snel mogelijk wordt geregeld en dat ik daar via mail bericht zal van krijgen. Na een maand nog steeds geen reactie. Ondertussen mag ik de volgende factuur wel weer fijn betalen (gebeurt allemaal volautomatisch, weet ik).
Ik dus maar bellen: "Ja meneer, ik zie inderdaad dat u gelijk heeft. Het is niet goed door gekomen, maar ik stuur het dit keer wel goed door zodat u niet zelf nog een keer er achter aan hoeft."

Het zou fijn zijn als dit allemaal geregeld kon worden zonder elke keer er zelf achter aan te hoeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb het nu al heel wat maanden, maar behalve dat ze wat snel afknijpen heb ik niet echt problemen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
Volgens mij werkt er eindelijk iemand die iets wel goed kan doen =p.
Na mijn telefoontje nog dezelfde dag bericht van Youfone gekregen dat de teveel berekende kosten met mijn volgende factuur wordt verrekend.

Overigens kost het bellen naar de klantenservice nu 1,30 euro per gesprek ipv 0,10 euro per minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
Top! dat wordt vaker bellen dus. De FUP is nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
siwi schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:25:
Na mijn telefoontje nog dezelfde dag bericht van Youfone gekregen dat de teveel berekende kosten met mijn volgende factuur wordt verrekend.

Overigens kost het bellen naar de klantenservice nu 1,30 euro per gesprek ipv 0,10 euro per minuut
Hmm, op de site en e-mails staat nog steeds 10c/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
shmp schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:28:
[...]

Hmm, op de site en e-mails staat nog steeds 10c/m
ik kreeg het te horen aan het begin van het telefoongesprek.
het is daar administratief (nog steeds) een puinhoop, je kan niet verwachten dat alles goed geregeld is ;)

hmmz, blijkbaar definieert Youfone "de volgende factuur" anders dan ik, want mijn extra kosten worden verrekend met de factuur van april in plaats van maart -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
heb vandaag mijn simkaart ontvangen
hij gaat begin april in :)
ben benieuwd of het echt een hel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
siwi schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:25:

Bellen naar de klantenservice (via 1200 met Youfone abbo) is 35 ct/gesprek trouwens ;) Dat dure nummer is voor activeren van simkaarten.

Maar na de verrekening van Youfone loopt alles goed hier. Gesprekskwaliteit is zoals KPN, en internet heb ik geen problemen mee. Maar soms knijpen ze idd wel wat snel af (100MB, vaak wel meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
John767 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:15:
[...]

Bellen naar de klantenservice (via 1200 met Youfone abbo) is 35 ct/gesprek trouwens ;) Dat dure nummer is voor activeren van simkaarten.

Maar na de verrekening van Youfone loopt alles goed hier. Gesprekskwaliteit is zoals KPN, en internet heb ik geen problemen mee. Maar soms knijpen ze idd wel wat snel af (100MB, vaak wel meer).
Dat heb ik in het mailtje (van vorige week?) inmiddels ook gelezen :D, maar de laatste keer dat ik Youfone belde was dat nog wel zo. Verder niet zo boeiend, als het goedkoper kan graag zullen we maar zeggen :9

Heeft iemand de nieuwe inloggegevens al gemaild gekregen? Ik kan nu mijn lopende kosten niet bekijken, die loopt op de oude site maar tot 6 maart ofzo. Ben tevens benieuwd of daar verbetering is aangebracht. De "oude" site was erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Ik heb nog geen nieuwe login ontvangen iig. Wel lastig als je wil weten wat je verbruik is (en er misschien zonder dat je het weet overheen zit...).

Van Youfone:
LET OP: U krijgt in de loop van maart uw nieuwe login en wachtwoord toegestuurd.

Dus maar even afwachten nog. Maart is nog niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
John767 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:27:
Ik heb nog geen nieuwe login ontvangen iig. Wel lastig als je wil weten wat je verbruik is (en er misschien zonder dat je het weet overheen zit...).

Van Youfone:
LET OP: U krijgt in de loop van maart uw nieuwe login en wachtwoord toegestuurd.

Dus maar even afwachten nog. Maart is nog niet voorbij.
password is simpel . Tis gewoon je postcode + huisnummer ;)
ik had hem ook niet met een brief, maar gewoon geklikt op password vergeten en dan sturen ze een nieuwe via de mail die je had opgegeven.

maar goed. ik een brief ontvangen van Youfone met de mededeling dat ik de 4de april overgezet zou worden van T-Mobile.
naar enig informeren (bij Tmobile ) bleek dat de datum incorrect was. het moest 12 April zijn. Dus ik al wanhopen dat het niet goed zou gaan. Afijn...

nu vandaag precies om 12:00 ging mijn Tmobile sim uit de lucht, Dus ik mijn youfone simmetje erin en TADAAA ....alles werkt. Mijn nummer is overgezet en ben prima bereikbaar
Ook gelijk een data counter geinstalleerd om te kijken hoe snel ze me afknijpen op data met de FUP

even nog een speedtestje doen met 3G straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Wat een prutsprovider is dit :')

Ik had via het Contact Formulier op de website een vraag gesteld, krijg ik de volgende bevestiging:
Hartelijk bedankt voor uw interesse in Youfone. Wij zullen uw vraag binnen enkele dagen beantwoorden.

Uw aanvraag is bekend bij ons onder nummer #0389645.

Wist u dat u op onze website ook antwoorden kunt vinden op veelgestelde vragen?
Ga hiervoor naar http://www.youfone.nl/vragen/ en klik op veel gestelde vragen.

Op deze mail kan niet gereageerd worden. Indien u vragen heeft, dan kunt u op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur contact opnemen met de Youfone Klantenservice via nummer 0900 – 698 3663 (10 ct p/m).

Met vriendelijke groet,

Youfone Klantenservice
En een minuut later het volgende mailtje:
Geachte Klant,

Youfone Nederland B.V. is niet meer bereikbaar op dit emailadres.

· Voor de verkoopvragen of het plaatsen van een bestelling, ga naar www.youfone.nl of bel met onze verkooplijn: 010-74227422 (lokaal tarief)

· Bent u al klant van Youfone en wilt u een wijziging , opzegging of heeft u een specifieke vraag , dan kunt u deze doorgeven via My Youfone omgeving of bel 1200 (0,35ct per gesprek) met uw Youfone telefoonnummer.

· Voor vragen over uw nummerbehoud, kunt u contact op nemen via e-mailadres: nummerbehoud@youfone.nl

· Indien u nog geen klant van Youfone bent en heeft u een vraag voor onze klantenservice, bel dan 0900-6983663 (€1,30 per gesprek).

Met vriendelijke groeten,

Team Youfone

Youfone Nederland B.V.

Postbus 23441

3001KK Rotterdam

T: 0900-698.36.63 (1,30 per gesprek)

E: Klik hier voor ons vragenformulier
En let vooral op de laatste regel van de 2de mail, die verwijst naar hetzelfde contact formulier!

Voor mij reden genoeg om een SimYo abo te bestellen. Dit is toch wel onvoorstelbaar knullig :') En dan een 0900 erin zitten als je nog geen klant bent en een vraag hebt.. Ja dat stimuleert echt wel om te gaan bellen en klant te worden! :D

Edit: en volgens de 2 mails is het tarief van de 0900 ook nog is verschillend!

[ Voor 4% gewijzigd door 5183 op 12-04-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
na 3 telefoontjes doet ook mijn 3g verbinding het :P
Pffff

download haal ik 50kB
en upload 12kB
ik kom van Tmobile af en dit is echt rete snel voor mij. Tmobile heeft bij mij heel slecht bereik en is bagger traag (rotterdam)

Nu nog benieuwd op hoeveel MB ze gaan afknijpen en wat de snelheid daarna word.
Als het maar snel genoeg is voor google maps en whatssapp vind ik het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is traag, ik heb deze maand al meer dan 600MB verstookt en de vorige maand bijna 1GB en haal altijd gewoon 1Mbps (125KB) down en 350Kbps (44KB) up, op dit moment ook net getest.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 13-04-2012 16:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:34:
Dat is traag, ik heb deze maand al meer dan 600MB verstookt en de vorige maand bijna 1GB en haal altijd gewoon 1Mbps (125KB) down, op dit moment ook net getest.
ik had nog de oude abbonementsvorm

dus
Onbeperkt Snel Internet: € 8,95
per maand 768 kb/s 348 kb/s
Onbeperkt Supersnel Internet: € 14,95
per maand 3,6 mb/s 1,5 mb/s

voor 8,95 onbeperkt dus,...ik weet niet wat jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De goedkoopste had ik, ook al enkele maanden, ik wordt dus niet geknepen en heb zelf nog altijd wat sneller internet. 8)

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 13-04-2012 16:39 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:38:
De goedkoopste had ik, ook al enkele maanden, ik wordt dus niet geknepen en heb zelf nog altijd wat sneller internet. 8)
damn :')
hoe heb jij het getest?
ik via de speedtest.net app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja via de speedtest.net app, heb het meerdere keren getest de laatste 2 maanden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Enige vervelende is nog dat je zelf maar in de gaten moet houden wat je verbruik is, want een overzicht van lopende kosten is er nog niet. Maargoed, daar heb ik dan een app voor als indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
John767 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:52:
Enige vervelende is nog dat je zelf maar in de gaten moet houden wat je verbruik is, want een overzicht van lopende kosten is er nog niet. Maargoed, daar heb ik dan een app voor als indicatie.
idem dito
tevreden nog steeds hier, goede snelheid
alleen vandaag krijg ik een mailtje over mijn vraag van 19! maart 2012

had gevraagd of het nog mogelijk was om mijn abbo te annuleren...

vandaag 18 april kreeg ik een mailtje terug waarin stond dat mijn abbo wordt stopgezet op 12 april 2013!
lekker slim om zo laat te reageren...dus ik zit er nog 1 jaar aan vast (mijn abbo ging in op 12 april ) :P

maar goed...so far so good...eerste factuur moet wel nog binnenkomen dus we zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb sinds dat ik een abonnement heb nog niet een keer een kloppende rekening gekregen. Die van maart ligt ook weer vijf keer hoger dan wat ik normaal moet betalen. En natuurlijk wordt het doodleuk afgeschreven, waardoor ik als klant er weer achteraan moet. Echt een bizarre provider die zijn zaken klaarblijkelijk niet op orde heeft. Voor de rest werkt het bellen e.d. in ieder geval wel prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Paquito op 29-04-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb mijn abonnement inmiddels eenzijdig opgezegd +incassoblokkade, gezien de foutieve facturen maar binnen bleven komen, afgeschreven werden en er ondanks beloftes vervolgens niet voor creditering werd gezorgd. De laatste factuur was zelfs 37,50 euro, terwijl ik 2,50 per maand behoor te betalen.

Helaas blijft Youfone facturen sturen en hebben ze nu zelfs een incassobureau ingeschakeld die weer dreigt met gerechtelijke stappen. Allemaal niet erg lekker en vrij bizar, want ik krijg zelfs nog geld van ze vanwege eerdere foutieve rekeningen. Maar goed.

Afgelopen december was ik nog vrij laconiek over deze provider, maar de ervaring is echt heel zuur.
Niet doen dus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:22

glashio

C64 > AMIGA > PC

Weet iemand de APN Config van Youfone internet?

Edit: Deze dus! En werkt naar behoren :) (ook goed bevonden door het Youfone Team)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Naam: Mobiel Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: <niet ingesteld="">
Poort: <niet ingesteld="">
MMSC: <niet ingesteld="">
MMS-Proxy: <niet ingesteld="">
MMS-poort: <niet ingesteld="">
MMC: 204
MNC: 08
Verificatietype: pap
APN-Type: default

[ Voor 78% gewijzigd door glashio op 10-07-2012 15:20 . Reden: APN Toegevoegd ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je hebt die van KPN nodig, je vindt hem zo met Google. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdbosch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik ben sinds gisteren klant en heb ook de KPN APN config gebruikt op mijn HTC desire, maar nog steeds niet mogelijk geweest om een internetpagina te bekijken. Mijn telefoon geeft wel aan dat er een verbinding is. Geduld hebben of een bekend probleem?
Overigens zie ik bij lopende kosten dat er gisteren al wel 7700kb in rekening is gebracht voor 11,28euro...

Update 4/7: reactie van Youfone: Uw databundel was verkeerd gekoppeld, vandaar dat u geen toegang had tot internet. Dit hebben wij aangepast. Wij adviseren u de toegangspunt APN op portalmmm.nl te zetten.

Ondertussen nog steeds geen verbinding, dus wordt vervolgd.

Update 5/7: Eindelijk werkt alles. De oplossing is internet in plaats van portalmmm.nl gebruiken voor je APN instellingen. Nadat ik m'n APN had gewijzigd werkte het mobiele internet meteen.

[ Voor 41% gewijzigd door nvdbosch op 05-07-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
Is het bij jullie mogelijk om "wisselgesprek" aan te zetten (volgens de site **43#)? Wanneer ik dit intoets, zegt de telefoon dat de parameters ongeldig zijn.

Probeer ik vervolgens de klantenservice te bellen om te vragen of ze dat vanaf hun plek voor mij kunnen doen. Wordt de verbinding tot tweemaal toe na een paar seconden gewoon verbroken. -_- Ik belde om 16:42 dus de klantenservice zou nog niet gesloten moeten zijn. Bovendien was er verbinding, ik hoorde stemmen op de achtergrond en keyboardgetik.

Ik was de laatste maanden redelijk tevreden over de klantenservice maar mijn vertrouwen in hun heeft weer een klap gekregen.

• SonyEricsson
Het wordt steeds beter met onbeperkt internet van hun.
na 500mb is mijn download nog steeds niet gecapped :P
en haal nu contant de hele maand al 130kB down en 30kB up

alleen facturen zijn een drama. Hele tijd gaan ze weer een sms bundel activeren van 1,50 per maand
zo sneaky ...gelijk altijd weer mailen dat het niet klopt etc. Is dat trouwens een reden om de abbonement op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:37
Iemand enig idee hoe de service van Youfone nu is? Ze hebben tegenwoordig de optie om gratis te bellen met andere youfone abonnementshouders. Dit lijkt mij erg interessant. Echter als het iedere maand gezeik met rekeningen, slechte verbinding, beroerd internet etcetera is, dan lijkt het me de moeite niet waard.

[ Voor 6% gewijzigd door pascoa341 op 27-03-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:13
Ik ben ook aan het kijken naar een Youfone abbonement. Ze zijn niet duur en halen toch goeie snelheden. Mensen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Mijn ervaring tot zover. HTC Desire (mod 4.2.2), Lage kosten, stabiel bel netwerk, KPN HSDPA (3G), geen fouten in facturering (laatste 9 mnd). Alleen verblijf in .be/.fr/.de smokkelde een paar kb's over de lijn die berekend werden terwijl toch echt Dataroaming uit staat in me droid.

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:38
Er wordt niet zoveel gereageerd in dit topic, wel veel negatieve berichten maar die zijn inmiddels bijna een jaar oud. Ik zit met een aantal vragen over deze aanbieder.

Voor mijn wensen komt Youfone financieel zeer goed uit de bus. Echter heb ik twee vragen:

- Ik luister vaak Spotify in de auto, meestal gebruik ik offline afspeellijsten, maar af en toe stream ik ook wel eens een aantal nummers. Ik heb op dit moment een internetsnelheid van 14.4Mbps, wat snel zat is. Hoe zal het streamen verlopen met een max (theoretische) snelheid van 3,6Mbps? Omgerekend is dat zo'n 450KB/s, maar ja, haal je dat vaak en is dat dan genoeg? M.a.w. zijn er hier mensen die succesvol Spotify streamen?

Zitten er verder nog haken en ogen aan Youfone? Ik zit op dit moment bij KPN en ben daar tevreden over, echter als 3,6Mbps genoeg blijkt voor Spotify en mensen verder weinig problemen hebben met Youfone (op dit moment dan...) zie ik op dit moment weinig redenen om bij KPN te blijven.

EDIT: Sim only bij KPN kunnen afsluiten met aardig wat korting, dus voor mij niet meer relevant.

[ Voor 5% gewijzigd door FireSonus op 23-05-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521265

Ik ben blij met mijn Youfone abonnement. Ik gebruik vooral veel internet en de verbinding is snel. Heb een onbeperkte bundel voor 15 euro per maand. Ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524945

Ik ook, meegedaan met de actie voor gratis shoptegoed en afgelopen week mijn code ontvangen, nu nog iets leuks uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525618

Ben ook overgestapt naar Youfone, heel erg blij hiermee ! had mijn simkaart binnen een week ( nieuw nummer) en heb overal bereik. Internet verbinding is goed en snel dus ik heb niets te klagen, een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Y©uf③

[ Voor 186% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 12-10-2015 09:40 . Reden: Bliep! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 19:27

IkWilbert

Het is mij!

Dit is wel erg doorzichtig youfone....

Ik heb alleen maar slechte ervaring met youfone. Mijn vriendin is daar klant geweest, wat een drama zeg. Foute facturen, internet wat niet werkte en ga zo maar door. Wij blijven ver weg van youfone.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:28
dubbel post, mag verwijderd worden.

[ Voor 100% gewijzigd door WRT54G op 09-07-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:28
Ook ik heb slechte ervaringen met Youfone.
Qua bel kwaliteit niks te klagen. Gaat over het KPN netwerk en dat gaat prima.

Alleen qua mobiel internet is het toch wel een drama.
Ik ben klant geworden op 3 december 2012. Daarbij heb ik een belbundel van 450 minuten, sms bundel van 15 smsjes en een databundel van 500MB.
De snelheden die toen golden (in 2012) voor een 500MB bundel was 1Mb/s download en 384Kb/s upload. Niet snel... Maar voor mij toentertijd voldoende. Deze snelheden heb ik ook gehaald in december van 2012.

Nu anno 2013 heeft Youfone de snelheden voor de 200 en 500MB bundels gewijzigd. De download snelheid is gelijk gebleven op 1Mb/s maar de upload is veranderd naar 64Kb/s.
Nu zal je vast wel begrijpen waar ik met dit verhaal heen wil...
Ook mijn 2012 500MB internet bundel is omgezet naar deze belachelijke upload snelheid van 64Kb/s.
Ik heb diverse speedtests gedaan en kom niet verder dan 61Kb/s upload. 64Kb/s is natuurlijk de max haalbare snelheid voor de verbinding dus 61Kb/s is dan niet raar.

Dit gemeld bij Youfone maar zij blijven volhouden dat mijn contract niet gewijzigd is.
Ik blijf volhouden dat dit wel het geval is aangezien ik dit ook kan aantonen met de speedtests die ik heb gedaan. Overigens zijn alle speedtests gedaan met een iPhone 5, alle achtergrond apps afgesloten en push mail uitgeschakeld. Vol bereik 3G (5 streepjes) en 1 minuut stil gestaan alvorens ik een test uitvoerde.
(dit om er zeker van te zijn dat de verbinding naar de antenne/mast stabiel was)

Zojuist weer aan de lijn gezeten met Youfone. Alle screenshots van mijn speedtests gemaild en de technische dienst gaat nu onderzoeken wat er aan de hand is...
Binnen 5 werkdagen (!!!) krijg ik pas reactie.

Ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen. Ik heb aangegeven dat een coulance van de kant van Youfone wel op zijn plaats mag zijn en anders wil ik mijn contract kostenloos beeindigen.
Kijken waar ze over 5 werkdagen mee aankomen!
Als dit niet naar tevredenheid wordt opgelost dan ben ik van plan om gerechtelijke stappen te ondernemen.
Sowieso ConsuWijzer en OPTA hierover te informeren en vanuit daar verder te kijken.

Aparte club die Youfone... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Zit nu 2 weken bij youfone, mijn ervaringen:

- Internet: stabiel & snel - snelheid wat er beloofd wordt
- VPN: in tegenstelling tot Telfort, kan ik nu wel VPN gebruiken op mijn mobiel
- Bellen: doe ik niet zo veel, geen klachten gehoord over kwaliteit bij mijn gesprekspartners (als ik niet op werk ben, daar doet geen een provider het lekker)

Al met al erg blij. Krijg nu meer dan bij mijn vorige abonnement voor 7 euro per maand minder.

Voordat ik hier als youfone medewerker wordt neergezet: ik werk niet bij youfone ;)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 15:35
Net mail van youfone gehad!

Beste Youfone Klant,

Internetsnelheden zijn verhoogd:
De internetsnelheden zijn onlangs flink verhoogd. Een downloadsnelheid van 14,4 Mbps en een uploadsnelheid van 2,0 Mbps. De nieuwe internetsnelheden zijn van toepassing voor elk type internetbundel.

Doordat de internetsnelheden zijn aangepast is het mogelijk dat het internet nog niet optimaal werkt op jouw telefoon. Door het toestel volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten, wordt het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. Ga voor meer informatie naar instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo, de deals welke je bij Youfone kan afsluiten zien er mooi uit. Maar is het achter de deuren nog steeds een enorme puinhoop daar? Of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik ben sinds een paar maanden erbij weg, maar de automatische incasso ging gewoon door. :') Maar mailtje over gestuurd en toen zeiden ze dat is het moest storneren. Na dat gedaan te hebben kreeg ik een mail dat de automatische incasso was mislukt en dat het abonnement daarom werd opgezegd, terwijl ik al geen abbo meer had. :') Als ik het bedrag nog even wilden overmaken, gewoon niet op gereageerd dus, ook geen reactie meer van hun gehad. Maar ruk is het dus nog steeds. :F

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Ha dat klinkt vrij bizzar chaotisch ! Thanks voor je verhaal, ik kijk bij een andere provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Hier nog steeds geen problemen hoor ;) Maar, ik heb dan ook niet geprobeerd mijn abonnement op te zeggen.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
Iemand nog recente ervaringen met Youfone? Momenteel kost onbeperkt internet daar Euro 16/maand bij een 2 jarig abonnement.

Ik bel niet veel maar internet ga ik wel steeds meer gebruiken.

Ik kan op de site ook niets vinden over gebruik van software als Skype, Viber, etc... Werkt dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
Uit navraag dat onbeperkt internet niet helemaal onbeperkt is. Na gebruik van 2GB gaat de snelheid omlaag van 14.4 MB naar 64kB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vburen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 18:59

Vburen

<omdat het kan>

En hoeveel kost het dan om weer snel data te krijgen tussendoor?

<omdat het kan>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
jandirks schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:17:
Uit navraag dat onbeperkt internet niet helemaal onbeperkt is. Na gebruik van 2GB gaat de snelheid omlaag van 14.4 MB naar 64kB
Snap ik niet want volgens hun voorwaarden is er een FUP en pas als je daar overheen blijft gaan dan krijg je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
TonVH schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:55:
[...]

Snap ik niet want volgens hun voorwaarden is er een FUP en pas als je daar overheen blijft gaan dan krijg je een probleem.
Mmm..., zou wat voor mij zijn zo'n discussie.

2 GB is in mijn ogen alles behalve onbeperkt.

4 GB haal je zo met wat YouTuben e.d., dus zelfs dat is al niet onbeperkt.

Ik zit deze maand al op 30 GB+ (Vodafone), ik ben dan niet echt een standaard "fair use" gebruiker. Ik heb telecom als hobby, en lever ook aardig wat feedback aan Vodafone e.d. Dat ik daarover zou worden aangesproken kan ik begrijpen, maar 2 GB is alles behalve onbeperkt.

Het is wel heel moeilijk om "onbeperkt" te omschrijven. Onbeperkt internet op een snelheid van "maar" 3,6 Mbps zou je theoretisch al een verbruik van 1,17 TB per maand op kunnen leveren. Ik denk dat "onbeperkt" in mijn ogen "zo veel data kunnen gebruiken als je wilt, zolang het maar daadwerkelijk nuttig te gebruiken is op een mobiele telefoon" zou zijn. M.a.w. als jij een film van 2 GB binnenhaalt, en die kijkt, dat vind ik dat "normaal" gebruik. Echter, als je je PC aan je telefoon hangt, en dan Blu-Ray's gaat downloaden, dan vind ik dat niet kunnen...

Een GB-tje gebruiken als je vaste lijn eruit ligt heb ik ook geen moeite mee, maar niet opzettelijk (dus als je vaste lijn gewoon werkt).

Ik zou denk zeggen een halve GB per dag (gemiddeld genomen).

[ Voor 57% gewijzigd door BDHowner op 21-04-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat haal ik nog niet eens per maand, maar toen ik Youfone had (nu zo'n 2,5 jaar geleden tot een half jaar geleden) had ik ook "onbeperkt" internet met fairuse. In het begin, de eerste paar maanden werd ik niet geknepen, maar daarna knepen ze op een dikke 100MB. :') Dat was "normaal" anderen hadden het ook zie berichten in dit topic van 2011 en 2012.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Technisch lijkt het allemaal prima te werken. Maar het kost helaas wel meer dan ze contractueel met je afspreken. Naar eigen inzicht factureren ze erop los en incasseren dat bij je. De servicedesk stelt vervolgens niets voor. Meestal beantwoorden ze je e-mails wel, maar altijd met de boodschap dat de rekening wel correct is en betaald moet worden.

Verder zitten er nog wel wat addertjes onder het gras. Onbeperkt internet is slechts 2GB, daarna pro-forma een trage 64kb verbinding. Bijkopen van extra MB's is niet mogelijk. Afrekenen gaat per minuut/per 100kb.

Kortom de techniek is prima, maar de organisatie eromheen is zelfs voor telecom begrippen erg arrogant en klantonvriendelijk. De pakketten zijn aantrekkelijk, maar niet zo mooi als het in eerste instantie lijkt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 609516

Ik heb nooit zo een slechte administratie gezien
puur diefstal
--------
Sinds 3 Oktober 2013 ben geen klant meer van youfone
meerdere malen geschreven nar Youfone en geen resultaat.
antwoord dat ik gelijk heb en dat ik binnen 2 weken antwoord ontvang. leugens
meerdere malen gebeld geen resultaat.
Nu zijn we in de maand Juli 2014 en het bedrag dat onterecht van mijn rekening afgeschreven nog niet terug gestort.

bedrijf heeft slechte klanten service
geen bezoek adres
beloftes niet na komen

mijn advies aan klanten van youfone automatisch afschrijven stoppen zodra het contract beëindigt
en goed opletten op facturen online
------------------------
*hier onder treft u een van de reacties van youfone ( niet na gekomen)

Van: noreply@youfone.nl
Datum: 9 januari 2014 10:00:06 CET
Aan: xxxxx@yahoo.com
Onderwerp: Ticket: 305487 Youfone klantenservice

Geachte heer XXXX,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.

Wij hebben uw facturen doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Zij hebben laten weten dat de bedrag die onterecht in rekening zijn gebracht worden binnen 14 werkdagen aan u gecrediteerd.

Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Youfone

LET OP! Reageer niet op deze e-mail! Is de vraag nog niet beantwoordt, neem dan contact op met de klantenservice of stel de vraag via MyYoufone.

Onze klantenservice is op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon).

www.youfone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Anoniem: 609516 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:37:
...
onterecht van mijn rekening afgeschreven nog niet terug gestort.
...
Stoneren?

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe dat "afronden op 100kb per sessie" in de praktijk samengaat met een 200mb databundel? Ik zit het grootste deel van de maand gewoon op wifi, dus van dat zou je denken dat t wel goed moet gaan met een gemiddelde van 66 sessies per dag; maar ik ben er toch niet heel erg gerust op dat je niet erg snel door je bundel heen bent met zo'n belachelijke afronding naar boven elke keer dat je telefoon besluit de verbinding te sluiten.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 14:36
Mijn vriendin is over op youfone.... altans dat proberen we 8)7 .
Ze moest nieuw kaartje, want ze was de oude simkaart kwijt die ze per post had gehad.
Netjes gekregen ook.... maar activeren blijkt lastig. al 2 dagen op rij gebeld, en wordt telkens doorgezet naar de technische dienst. Maar nog steeds niet bereikbaar....

Het is blijkbaar erg moeilijk om op een knopje te drukken. Ik hoop dat ze snel bereikbaar is want dit is echt vervelend en slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 656151

Als je echt niet veel belt ken ik wel een provider voor je. Voor 0,00 euro per maand krijg je 100 minuten, 100 smsjes en 100 MB mobiel internet gratis. kijk maar op choozze.nu alleen betaal je éénmalig 25 euro aansluitkosten.

• Waah
Nu bij Youfone opeens een rare tussenstand...
mijn vriendin heeft nog 44% van de bundel over... maar 12,90 kosten aan bellen naar vaste nummers...
Best raar, want vaste nummers zitten er toch gewoon bij? ze belt niet naar betaalnummers ofzo...

Heel raar... vandaag belt ze even... maar wel vaag dit.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 26-02-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17

TFHfony

Professional Weirdo

Pfff, net 24 uur klant bij Youfone en nu al spijt :-(
Overgestapt van Tele2 naar Youfone. Nummerportering aangevraagd en goedgekeurd:

Youfone

Volgens de site betaal je je 10 euro o.a. voor het opzeggen van je oude abbo. Nu blijkt dit niet goed gegaan te zijn. Of dit nu aan Tele2 ligt of aan Youfone is niet echt duidelijk, maar Youfone vindt dat het mijn probleem is en vindt dat ik het zelf maar met Tele2 moet uitzoeken.

"Prima, geef mij dan maar mijn 10 euro terug", maar dat zit er dus ook niet in.

/edit 16:06/
Het zijn dus inderdaad een stelletje dieven. Inmiddels heb ik contact opgenomen met Tele2 en die hebben alsnog het abonnement gestopt. Youfone welke ik 10 euro betaald heb om dit te doen dit dus niet (goed) geregeld heeft weigert haar verantwoordelijkheid te nemen. Ze blijven zich verschuilen achter "we hebben het opgezegd, maar Tele2 zal het wel niet goed verwerkt hebben."
Dat kan wel het geval zijn, maar dan moet Youfone nog steeds haar belofte op haar site nakomen en de opzegging regelen. Zo niet -> Geld terug wegens niet geleverde diensten.

Zelden mensen met zo'n plaat voor hun kop gezien. Bij Tele2 werd ik nog correcter behandeld.

Het leuke is nog dat de Youfone medewerker zegt dat ik de 10 euro die ik aan Youfone betaald heb voor de aansluitkosten maar bij Tele2 moet declareren. In wat voor wereld leeft die persoon....

[ Voor 41% gewijzigd door TFHfony op 21-04-2015 16:10 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Was je 06-nummer al contractvrij bij het aanvragen van youfone?

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

glashio schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:08:
Was je 06-nummer al contractvrij bij het aanvragen van youfone?
Yep. De portering was dus ook gewoon goedgekeurd en uitgevoerd.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

http://wetten.overheid.nl/BWBR0033164/geldigheidsdatum_21-04-2015
5. Aanbieders zijn verantwoordelijk voor de informatie aan en voor het gedrag van de personen en bedrijven die zij inschakelen bij het sluiten, wijzigen en beëindigen van contracten met eindgebruikers van de voor nummerbehoud aangewezen openbare elektronische communicatiediensten.
Ben geen jurist, maar dit zegt mij dat youfone verantwoordelijk is voor het correct afhandelen van nummerportabiliteit van je oude provider.

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

glashio schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:10:
[...]

Ben geen jurist, maar dit zegt mij dat youfone verantwoordelijk is voor het correct afhandelen van nummerportabiliteit van je oude provider.
Klopt. Dat zijn ze ook. Ze geven zelf ook op de website aan dat ze het doen.
Ik heb uiteindelijk met Tele2 gebeld (mijn oude provider) en die hebben het opgelost en het contract alsnog per gisteren beëindigd. Verder werd ik op het eind van de middag nog gebeld door een dame van Youfone die me op zijn zachtst gezegd nogal lomp behandelde aan de telefoon.
Dus een beetje tegen mijn gewoontes in heb ik na zo'n 5 minuten duidelijk gemaakt dat het gesprek afgelopen was en opgehangen. Ik moet echt zeggen: Dit heb ik nog NOOIT meegemaakt. Wat een verschrikkelijk raar/naar bedrijf.
Het geld mogen ze houden. Ik heb op FB aangegeven aan de webcare dat ze dat maar aan het Ronald McDonald huis mogen geven oid, dat ik het niet wil van ze. Verder dien ik er mijn contract uit en gaan Youfone definitief op mijn #nooitmeer lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Deze is ook leuk... Mijn vriendin had een Windows Phone, en daar was geen app voor. Dus heb een call-logger geinstalleerd. Echter kwamen de hoeveelheden maar niet overeen met het verbruik...

Ze heeft nu een Android, en voor de zekerheid daar ook maar een call-logger op geinstalleerd. Maar ook daarbij kwam het aantal minuten maar niet overeen met wat de app aangaf. Niet vreemd gezien de app een dag achterloopt... maar de kosten kunnen dus nooit hoger zijn dan de app aangeeft :)

Nu heb ik eindelijk de factuur van maart binnen en de specificaties. Deze kunnen vergelijken in excel en wat blijkt?

Veel gesprekken worden minuten "bijgesprokkelt". Dus een telefoontje van 12:30 wordt afgerond naar 14:00, in plaats van 13. Totaal zo'n 42x(!). Voor het bewijs zie deze excel.
https://www.dropbox.com/s...fone%20censored.xlsx?dl=0

De nummers heb ik even vervangen met getallen ivm privacy, maar alle nummers kwamen overeen, evenals de tijden (ongeveer). Dat kun je ook nog zien.

Mijn klacht ligt ondertussen bij Youfone. Maar als dit niet klopt wil ik per direct een andere provider. Dit kan je niet goedpraten imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Laatst online: 05-03 16:27
Waah schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:54:
Deze is ook leuk... Mijn vriendin had een Windows Phone, en daar was geen app voor. Dus heb een call-logger geinstalleerd. Echter kwamen de hoeveelheden maar niet overeen met het verbruik...

Ze heeft nu een Android, en voor de zekerheid daar ook maar een call-logger op geinstalleerd. Maar ook daarbij kwam het aantal minuten maar niet overeen met wat de app aangaf. Niet vreemd gezien de app een dag achterloopt... maar de kosten kunnen dus nooit hoger zijn dan de app aangeeft :)

Nu heb ik eindelijk de factuur van maart binnen en de specificaties. Deze kunnen vergelijken in excel en wat blijkt?

Veel gesprekken worden minuten "bijgesprokkelt". Dus een telefoontje van 12:30 wordt afgerond naar 14:00, in plaats van 13. Totaal zo'n 42x(!). Voor het bewijs zie deze excel.
https://www.dropbox.com/s...fone%20censored.xlsx?dl=0

De nummers heb ik even vervangen met getallen ivm privacy, maar alle nummers kwamen overeen, evenals de tijden (ongeveer). Dat kun je ook nog zien.

Mijn klacht ligt ondertussen bij Youfone. Maar als dit niet klopt wil ik per direct een andere provider. Dit kan je niet goedpraten imho.
Ik ben ook weg bij youfone als mijn contract afloopt. Ik begin het idee te krijgen dat dit hun bedrijfsmodel is. Veel beloven weinig geven.

Ik heb bovenstaand probleem niet met bellen maar met data. Ik heb volgens mijn telefoon 33mb gebruikt deze maand en volgens de Youfone tellen 217mb!
vorige maand hebben ze er oom een mb of 300 bijgesprokkeld. Ze zeggen dat dit komt door het afronden maar dit is gewoon stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Neeknikker schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:36:
[...]

Ik ben ook weg bij youfone als mijn contract afloopt. Ik begin het idee te krijgen dat dit hun bedrijfsmodel is. Veel beloven weinig geven.

Ik heb bovenstaand probleem niet met bellen maar met data. Ik heb volgens mijn telefoon 33mb gebruikt deze maand en volgens de Youfone tellen 217mb!
vorige maand hebben ze er oom een mb of 300 bijgesprokkeld. Ze zeggen dat dit komt door het afronden maar dit is gewoon stelen.
Het hele afronden IS stelen... 1kb kan afgerond worden naar 100kb.... zo kan ik het ook :P
Na mijn mail met specificatie niks meer gehoord.... maar weer even achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bij mij is het verschil niet zo groot als bij jullie, maar volgens mijn telefoon zit ik nu op 18MB, volgens Youfone op 30MB. Hiervoor zat ik bij Tele2 en daar liep dit altijd netjes gelijk en zat het er eigenlijk nooit een MB naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:13
Ik denk dat youfone dan op een wel heel creatieve manier afrondt.
Hollandsnieuwe rondt ook op 100kb per sessie af, en daar is echt geen of nauwelijks verschil door vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren 120 mailtjes ontvangen van Youfone met uitleg over mijn 1e factuur die ik deze week ga ontvangen...
Gaat erg lekker zo bij deze club :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vraagje over data afronding in de praktijk.

Ik zie dat Youfone data afrondt op 100kb. Merk je in de praktijk dat je je databundel dan veel harder verbruikt?

Ik heb momenteel Choozze en die ronden af op 10kb maar daar merk ik verder niks van. Hooguit 1mb verschil op een 1gb databundel eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Yep, dat merk je zeker. Mijn dataverbruik is nu rond de 25% hoger in vergelijking met mijn vorige provider.
Bij mijn vorige provider liep de teller in mijn telefoon gelijk met de teller van Tele2. Nu bi Youfone zit hier 25 - 30 procent verschil tussen. Vrij fors dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:52
Iemand nog recente ervaringen met Youfone ? Ik twijfel tussen Telfort en Youfone en ik neig naar Youfone ( 2 euro pm goedkoper en meer data, alleen beltegoed gaat niet mee naar de volgende maand).

Ik lees zowel over Youfone als Telfort slechte ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

vortexnl1982 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:57:
Iemand nog recente ervaringen met Youfone ? Ik twijfel tussen Telfort en Youfone en ik neig naar Youfone ( 2 euro pm goedkoper en meer data, alleen beltegoed gaat niet mee naar de volgende maand).

Nou, werken doet het prima (te verwachten op het KPN netwerk). Eigenlijk verder geen rare dingen behalve het feit dat mijn dataverbruik 15-25 procent hoger ligt dan normaal.
En de klantenservice... dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Maar dat is toch raar dat je dataverbruik zoveel hoger ligt. Dat zou alleen mogen als je HEEL vaak opnieuw verbinding met het netwerk maakt.

Ik heb nu hollandsnieuwe en die werken ook met 100kb per sessie echter is mijn verbruik niet veel hoger dan bij een provider die dat niet heeft.

Heb je ook problemen met belminuten ? Ik lees daar ook verschillende verhalen over dat de factuur niet klopt.

Sjah klantenservice zal bij Telfort wel niet veel beter zijn. Ik heb daar ook ontzettend slechte ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb zelf destijds een logger geinstalleerd. Achteraf bleken de berekende minuten niet te kloppen. 2 maanden op rij.

Na enkele klaagmails opeens op de volgende nota gecorrigeerd, maar nooit bericht over gehad dat het inderdaad hun fout was.

Dus: als het kan, installeer een bel-minuten tracker voor de eerste maanden :P

Verder werkt het nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

vortexnl1982 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:07:
Maar dat is toch raar dat je dataverbruik zoveel hoger ligt. Dat zou alleen mogen als je HEEL vaak opnieuw verbinding met het netwerk maakt.

Ik heb nu hollandsnieuwe en die werken ook met 100kb per sessie echter is mijn verbruik niet veel hoger dan bij een provider die dat niet heeft.

Heb je ook problemen met belminuten ? Ik lees daar ook verschillende verhalen over dat de factuur niet klopt.

Sjah klantenservice zal bij Telfort wel niet veel beter zijn. Ik heb daar ook ontzettend slechte ervaringen mee gehad.
Bij mijn belminuten heb ik het eigenlijk niet echt in de gaten gehouden. Ik heb een 240 minuten bundel en ik bel meestal maar rond de 100. Ik heb niet het gevoel gehad dat het niet klopt, maar ik heb het nog niet gecontroleerd.
Voorheen zat ik bij Tele2. Mijn datateller in Andriod klopte altijd exact met de data van Tele2, tot o pde MB exact. Bij Youfone zit er elke maand een flink verschil tussen. Om deze reden voor de zekerheid mijn bundel maar verhoogd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Hmm vreemd dat ze daar mee sjoemelen, of je datasessies worden vaak verbroken (omdat je overgaat op een wifi verbinding)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:57:
Simyo geen optie?
Youfone is een heel ander soort slecht dan Telfort. Ze zetten een hele nieuwe standaard voor het woord slecht. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Simyo: 300 belminuten en 1000 mb voor 16 euro
Youfone: 250 belminuten en 1500 mb voor 16 euro
Telfort: 300 belminuten en 1000 mb voor 18 euro ( tegoed wel 3 maanden houdbaar )

Ik verbruik meer data dan dat ik bel dus dan is youfone in principe interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die 1500MB is in de praktijk dus een stuk minder, eerder 1200MB.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

-The_Mask- schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:15:
[...]

Youfone is een heel ander soort slecht dan Telfort. Ze zetten een hele nieuwe standaard voor het woord slecht. :p
Dit slecht geldt met name voor de "klantenservice" van deze club. Ik werd gebeld door een medewerkster die zo'n krom verhaal had, zo agressief dit standpunt verdedigde en mij er met geen woord tussen liet komen, dat ik na enkele minuten de monoloog aangehoord te hebben maar de hoorn er op heb gegooid. Die medewerkster was echt niet goed bij d'r hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb helaas ook Youfone gehad en in principe is alles wat hun verzorgen of regelen gewoon extreem slecht. Een belachelijk slechte klantenservice, onzin facturen en verbruik wat totaal niet klopt. Voor de rest werkt het wel gewoon, maar dat zegt alles over KPN en niks over Youfone. Dus zo lang je met KPN te maken hebt is het prima, krijg je te maken met Youfone dan ben je de sjaak. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinSp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb sinds 4 dagen een abonnement bij Youfone en het gaat nu al mis.
Volgens Youfone heb ik 1161 MB verbruikt maar mijn mobiel geeft 75 MB aan.
Ik kreeg dinsdagochtend om 3:40 een mail dat ik 80% verbruikt heb.
Dinsdag heb ik ongeveer 30 MB verbruikt. Krijg ik dinsdagavond een mail dat ik 100% verbruikt.
De mevrouw van de klantenservice zegt dat dit komt doordat hun afronden op 100 kb en ik dan veel kleine sessies heb gedaan.
Ik heb gelukkig een maandcontract dus volgende maand ben ik er al weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
RobinSp schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:17:
Ik heb sinds 4 dagen een abonnement bij Youfone en het gaat nu al mis.
Volgens Youfone heb ik 1161 MB verbruikt maar mijn mobiel geeft 75 MB aan.
Ik kreeg dinsdagochtend om 3:40 een mail dat ik 80% verbruikt heb.
Dinsdag heb ik ongeveer 30 MB verbruikt. Krijg ik dinsdagavond een mail dat ik 100% verbruikt.
De mevrouw van de klantenservice zegt dat dit komt doordat hun afronden op 100 kb en ik dan veel kleine sessies heb gedaan.
Ik heb gelukkig een maandcontract dus volgende maand ben ik er al weer weg.
Wat een naaistreek, ik heb vandaag mijn abonnement onder wet koop op afstand opgezegd. Ik ga nog maar eens goed onderzoek doen, want dit is naaierij.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Nou ik heb al weer genoeg gelezen. Ik neem wel KPN Compleet, dan heb ik dat gezeik tenminste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Frozen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:21:
[...]

Wat een naaistreek, ik heb vandaag mijn abonnement onder wet koop op afstand opgezegd. Ik ga nog maar eens goed onderzoek doen, want dit is naaierij.
Nee dat is Youfone! :p

Ik ben trouwens sinds deze maand 2 jaar bij Simyo, ook KPN en daar is altijd alles prima. Eerst een abbo van 10,50 euro, maar sinds begin dit jaar 10 euro. Kreeg een mailtje dat ik 50 cent ( :D ) korting kon krijgen op de data als ik het abbonement wijzigde, naar precies hetzelfde overigens, kan elke maand.

Overigens als je iemand anders via jou een abbonement afsluit, krijg je 10 euro korting op de volgende rekening. Zo heb je al een aantal rekeningen van 50 cent of 0 cent gehad. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Frozen
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
-The_Mask- schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:35:
[...]

Nee dat is Youfone! :p

Ik ben trouwens sinds deze maand 2 jaar bij Simyo, ook KPN en daar is altijd alles prima. Eerst een abbo van 10,50 euro, maar sinds begin dit jaar 10 euro. Kreeg een mailtje dat ik 50 cent ( :D ) korting kon krijgen op de data als ik het abbonement wijzigde, naar precies hetzelfde overigens, kan elke maand.

Overigens als je iemand anders via jou een abbonement afsluit, krijg je 10 euro korting op de volgende rekening. Zo heb je al een aantal rekeningen van 50 cent of 0 cent gehad. :)
Voor 100 sms/belminuten en 1000mb betaal ik daar 16e per maand of 14e per maand als ik een jaar neem. Dat vind ik erg veel geld.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is niet toegestaan.