Nikon D70 | Nikkor 18-70
Browser: Google Chrome - Deel II
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 26 mei 2006
Overstappen op chrome danquote:Krusher schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:34:
Ik heb FF vrij kaal, alleen een menubar, en de adresbar met wat knoppen. Verder niets. Wat dat betreft hou ik ook niet van onnodige bende.
Hier nog zo iemandquote:Krusher schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:34:
Ik heb FF vrij kaal, alleen een menubar, en de adresbar met wat knoppen. Verder niets. Wat dat betreft hou ik ook niet van onnodige bende.
Ik gebruik wel addons voor FF maar wel maar enkele die ik echt nodig heb. Voornamelijk ABP (add block plus). En als er 1 addon voor Chrome snel zal gemaakt zijn zal het die wel zijn. Voor mij is Chrome dus perfect.
'Religion is an insult to human dignity.
With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things.
But for good people to do evil things, it takes religion'
- Steven Weinberg
Mijn ervaring is anders, alleen opstarten is merkbaar sneller. (Intel Centrino laptop Pentium M@1,6ghz, 760mb ram)quote:dennus2006 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:37:
[...]
Overstappen op chrome danNog sneller ook
En idd, Ad Block Plus is een gemis in Chrome momenteel.
Nikon D70 | Nikkor 18-70
Wat denken jullie hier van? Zou dit eigenlijk de echte reden zijn waarom Chrome geboren is? Een runtime voor Google aps? Of wil Google met Chrome zich in de browsermarkt storten en zich naar een nr 1 positie werken.quote:...So why do it? The only sensible reason I came with is this one: they want a better "runtime" for their Gmail, Documents and other Web apps. Why? Creating complex Ajax apps cost too much right now and on top of that, the browser was not meant to host such complex apps. Google surely wants to reduce their development cost and they surely want to offer more functionality but they are limited right now by the platform itself, the Web browser. By releasing their own browser, they will control the platform.
Zelf denk ik het eerst, als het niet werkt op iets anders bouw dan je eigen implementatie.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Muziek: Last.fm | Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Xfire: gotarethusa
Op een manier is Chrome meer IE7 dan dat het Fx is. Het is ook vrij kaal, weinig aan te passen, doet wat het moet doen ,browsen, en start even snel op als IE.
Browsers kunnen het gewicht van complexe web-applicaties niet aan dus hebben ze zelf een proof-of-conept browser gemaakt die het goed kan.
Het kan hun verder niet veel schelen of chrome nu de marktleider wordt of dat de andere browsers sneller worden als Chrome. Een duidelijke Win-Win voor Google
Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?
Die post klopt ook, maar dat is ook niet zo moeilijk te verzinnen omdat Google dat zelf al uitgelegd heeftquote:Arethusa schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:04:
Mijn rss reader pikte de volgende post op. En hier onder een citaat.
[...]
Wat denken jullie hier van? Zou dit eigenlijk de echte reden zijn waarom Chrome geboren is? Een runtime voor Google aps? Of wil Google met Chrome zich in de browsermarkt storten en zich naar een nr 1 positie werken.
Zelf denk ik het eerst, als het niet werkt op iets anders bouw dan je eigen implementatie.
Mja, helemaal met Tetsuo55 eens dus, alleen wat langzamer getypt
JoetjeF wijzigde dit bericht 05-09-2008 23:13 (3%)
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Muziek: Last.fm | Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Xfire: gotarethusa
Reg. datum: 24 juli 2000
Lekker achterdochtig weer hoor...quote:Arethusa schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:04:
Wat denken jullie hier van? Zou dit eigenlijk de echte reden zijn waarom Chrome geboren is? Een runtime voor Google aps?
Reg. datum: 24 juli 2000
quote:dennus2006 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:18:
Het is gewoon een stuk langzamer als Chrome.
Serieus hoor, draai nu 2 dagen Chrome, wat is dit heerlijk zeg.
Overzichtelijk, geen onnodige balken net als in IE & FF, rete-snelTop browser!

Reg. datum: 29 augustus 2000
Reg. datum: 04 februari 2007
geen problemen
But I'm Not A Soldier
Zo, die theme site gaan problemen krijgen met hun domeinnaam en Google's logo op de site!quote:Jogai schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:40:
Heeft iemand enig idee waarom de buildbot zijn laatste build gisteravond heeft afgeleverd en daarna niets meer?
Voor de SP: Thema's: http://www.freechromethemes.com/
Op mijn tweede monitor maximaliseert Chrome ook niet goed, het venster krijgt de afmetingen van mijn hoofdmonitor.
Ik vind deze nieuwe browser wel een herhaling van de geschiedenis: Tijdje geleden al had je Netscape, daarna Mozilla (suite). Die werd logger en logger, dus werd er een nieuw project gestart: Firefox. In het begin voelde dat heel snel, ook simpel, maar met alle nieuwe features, plugins is het ook weer trager en trager geworden.
Met Chrome kan hetzelfde gebeuren: Nu is het lekker snel, maar er zijn weinig opties, geen plugins, nauwelijks themes. Op den duur wordt dat toch weer verwacht en ingebouwd en zal de snelheid weer af gaan nemen. En dan start er vast weer een nieuw project met een minimalistische eerste release die snel aanvoelt.
Edit:
Ik vind Flash ook niet al te soepel inderdaad. Zie je met filmpjes maar ook andere Flash onderdelen die wat van je systeem vragen.quote:The Killer schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:45:
Meer mensen met af en toe stotteren? Als ik een nieuw tab open stoppen flashfilmpjes een paar seconden, en een nieuw tab reageert soms pas na meer dan 5 seconden op invoer.
mocean wijzigde dit bericht 06-09-2008 03:03 (15%)
Reg. datum: 29 augustus 2000
Draai je 2 keer dezelfe resolutie ? Ik niet namelijk.quote:Pieterke schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 01:39:
Bij mij werkt alles prima hoor. Dualscreen setup, Ultramon, ook met 1knop, en Chrome.
geen problemen
Google zijn inkomen is volgens mij nog voor 99% afkomstig van advertenties.
Wereldwijd word er ongeveer 25% Firefox gebruikt denk ik ongeveer.
Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat de meeste mensen op het werk niet met firefox kunnen surfen, en als dat wel kan hebben ze vaak een proxy die alleen een IE identificatie door laat.
Stel dat nu 10% van de surfers Firefox hebben met een add blocker.
Dat wil zeggen dat er met de servers die die ads hosten niet eens verbinding word gemaakt ... laat staat dat er op geklikt kan worden wat inkomsten zijn voor Google.
Stel dat er binnen een paar weken nu iemand een versie van Chromium bouwt met een add blocker vergelijkbaar met Add blocker Plus ? Of als het plugin systeem van Chromium niet al te moeilijk is .... een port van de hele extensie ... inclusief de mogelijkheid om je add blocker automatisch te laten updaten ?
Wat dan ? Laat Google dat toe ? Stel dat er iemand een build maakt waar Chromium die funcionaliteit heeft zonder plugins ? En dat het voor de rest mooie code is ... word die opgenomen in de main fork ?
Google kan toch echt niet het risico lopen dat hun eigen browser met add block functionaliteit zo poplulair word dat hun inkomsten op het spel staan ....
En dan nog het feit dat Chromium volledig open source is .... waar dus alle nieuwe technologie in te vinden is (niet echt nieuwe technologie .... de meeste functies zijn in IE8 Betá 2 terug te vinden en ook vooral Opera ... daar is ontzettend veel van afgekeken)
Vroeg of laat zouden alle sterken punten van Chromium toch in firefox terecht moeten komen.
Maar zoals gezegd .... het doel van Google hier achter is waarschijnlijk om betere platformen te krijgen voor hun applicaties ... of dat het nu Chrome word of dat Firefox snel word voorzien van Chrome truukjes ... maakt voor Google niks uit.
Alleen die add blockers ... dat moeten Google toch echt als bedreiging zien .......
"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett
Reg. datum: 07 maart 2005
Ik zit alleen met een probleem als ik bijvoorbeeld naar de site http://www.competentafstuderenenstagelopen.wolters.nl/
ga met Internet Explorer dan zie je links een tab met introductie met daaronder allemaal onderdelen.
Chrome laat dit 1 sec zien en dat verdwijnt het en heb je dus niets aan de site weet iemand waar dit probleem in kan zitten?
martijnoss wijzigde dit bericht 06-09-2008 09:10 (94%)
Reg. datum: 26 mei 2006
Gewoon slecht gescript die sitequote:martijnoss schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:02:
Chrome lekker snel alleen merk ik op wat oudere computers dat die het af en toe wat minder doet als je applicaties tegelijk afspeelt.
Ik zit alleen met een probleem als ik bijvoorbeeld naar de site http://www.competentafstuderenenstagelopen.wolters.nl/
ga met Internet Explorer dan zie je links een tab met introductie met daaronder allemaal onderdelen.
Chrome laat dit 1 sec zien en dat verdwijnt het en heb je dus niets aan de site weet iemand waar dit probleem in kan zitten?
Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro
Op m'n werk gebruik ik een laptop van 1280x800 en een 21" CRT op 1280x1024 eraan en dat werkt perfect. Resizen, maximaliseren,.. zonder problemen.quote:Chiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 03:19:
[...]
Draai je 2 keer dezelfe resolutie ? Ik niet namelijk.
'Religion is an insult to human dignity.
With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things.
But for good people to do evil things, it takes religion'
- Steven Weinberg
Reg. datum: 04 februari 2007
Ik draai niet 2x dezelfde reso. 22"ws en een 17"quote:Chiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 03:19:
[...]
Draai je 2 keer dezelfe resolutie ? Ik niet namelijk.
Enige probleempje wat ik ondervind is dat de startbalk niet omhoog komt voor Chrome.
Nu dus maar ingesteld op altijd zichtbaar.
Reg. datum: 30 juli 2004
I'm everything you need.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last