Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.519 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Net de nieuwe SVN van Chromium geinstalleerd, nu geeft hij voor elke tab een nieuwe 'knop' in de startbalk! 8)7

[edit]
En Alt+S om dit bericht te versturen werkt ook niet meer.
Zal maar een paar builds terug achteruit gaan :P

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 17-11-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net build 5921 (ongeveer :P ) erop gezet.
Weet iemand hoe je zoals bij Firefox die Alt + % toetsen weer aan de praat kan krijgen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:00
Vind het an sich een goede browser met veel potentieel. Gebruik het steeds meer op mijn laptop. Wel zijn er een aantal dingen die ik mis:
* rss feeds in de bookmark toolbar (bij firefox heb ik daar een hoop rss feeds staan zodat ik snel kan zien of mijn favourite sites al updates hebben)
* de mogelijkheid om bookmarks uit de speed dial te halen. Ik heb daar nu bijvoorbeeld gmail.com én google.com/mail staan, wat ik niet nodig vind. Graag zou ik er daar eentje van weg gooien.

Vooral die eerste mis ik eigenijk, of heb ik iets gemist en is dit wel mogelijk?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

The_Fes schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:05:
* de mogelijkheid om bookmarks uit de speed dial te halen. Ik heb daar nu bijvoorbeeld gmail.com én google.com/mail staan, wat ik niet nodig vind. Graag zou ik er daar eentje van weg gooien.
Daar zocht ik ook naar. Om één specifieke link uit de speed-dial te halen. Maar volgens een 'Google employee' is dat (nog) niet mogelijk.
hey wjf152,

As of now, there isn't a way to remove a single entry from the Most Visited page. What you can do is clear your browsing history and it'll get rid of all sites. See the below thread on how to do that.

Cheers!
Shawn

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb er al vaker last van, maar afbeeldingen worden regelmatig gecomprimeerd weergegeven. Kwaliteit ziet er vooral bij foto's dan redelijk slecht uit. De afbeelding zelf is in veel hogere kwaliteit beschikbaar. Dat zie ik soms ook als ik het apart open in een nieuwe tab bijvoorbeeld. Iemand een idee waar Chrome die instelling vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Is er al een "openen met" functie en een functie dat je je scrollwheel kan klikken en dan met je muis naar beneden/boven kan scrollen (dus klikken en dan met je muis omhoog of naar beneden, verder niks)?

Dit houd mij tegen om van FireFox af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een nieuwe (non-dev):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qEB0dkRwGza6T8oFfIhHoLfc/full.png

Eens kijken of Java nu wel goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hij doet het nu prima met Java. En ze hebben die pop-up blocker ook veranderd geloof ik (dacht dat er hier laatst nog een klacht over was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:50:
Nou, hij doet het nu prima met Java. En ze hebben die pop-up blocker ook veranderd geloof ik (dacht dat er hier laatst nog een klacht over was).
Ja popup-blocker was al langer veranderd in de dev-uitgave :)
Hij zegt nu hoeveel er geblokt is onderaan, en kan je kiezen welke je WEL wilt openen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt uniek hoor. Je stelt hem 1x bij de 0.1 versie met een paar muisklikken in, je wacht 2 maanden en je hebt een perfecte browser. Ik ken geen andere software waarbij dit het geval is. En dit wil je ook bij een browser.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:54:
Echt uniek hoor. Je stelt hem 1x bij de 0.1 versie met een paar muisklikken in, je wacht 2 maanden en je hebt een perfecte browser. Ik ken geen andere software waarbij dit het geval is. En dit wil je ook bij een browser.
Perfect? Ik zou het toch prettig vinden als ik hotmail en logmein.com zou kunnen gebruiken, zijn toch twee sites die over heel de wereld gebruikt worden.

• DennusB
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:12:
[...]

Perfect? Ik zou het toch prettig vinden als ik hotmail en logmein.com zou kunnen gebruiken, zijn toch twee sites die over heel de wereld gebruikt worden.
Hotmail doet het perfect hier in chrome ???

• Fire69
Chromium van paar dagen oud doet het nu blijkbaar ook goed met Logmein!! _o_

• catchingfire
DennusB schreef op donderdag 27 november 2008 @ 08:57:
Hotmail doet het perfect hier in chrome ???
Oh, kun je ook een mailtje typen dan?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21

NoTimeRemains

I know

mss is deze vraag al vaker gesteld. maar is het mogelijk om de negen speed dials niet te laten zien?
ik weet dat als je in pron mode gaat dat je websites niet geregistreerd worden. maar kan je deze mode oook automatisch opstarten?
catchingfire schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:13:
[...]

Oh, kun je ook een mailtje typen dan?
ja

[ Voor 27% gewijzigd door NoTimeRemains op 27-11-2008 10:21 ]

This is the Way.

Verwijderd

Ja, loopt echt super nu. Alle problemen zijn opgelost. Ze hebben nu al een punt bereikt waar bij FF 10+ jaar ontwikkeling voor nodig was.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

NoTimeRemains schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:20:
mss is deze vraag al vaker gesteld. maar is het mogelijk om de negen speed dials niet te laten zien?
ik weet dat als je in pron mode gaat dat je websites niet geregistreerd worden. maar kan je deze mode oook automatisch opstarten?
Ja hoor, start chrome met --incognito.
SVN 3013:
Adds an --incognito switch that can be used to launch Chrome in Incognito mode.
You can combine this with --app= to launch an app in Chrome that has no effect
on the user's profile.

Note that this is not the same thing as launching chrome.exe
--user-data-dir=/dev/null, which would give you an completely empty profile
instead of loading the user's profile as read-only.

[ Voor 34% gewijzigd door jelmervos op 27-11-2008 11:02 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• catchingfire
Dit ging over hotmail... toch vaag, ik zit ook op de laatste chrome(!) build maar bij mij werkt Hotmail niet.... kan niks in de body van mails typen --> onbruikbaar dus.

• DennusB
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:14:
[...]

Dit ging over hotmail... toch vaag, ik zit ook op de laatste chrome(!) build maar bij mij werkt Hotmail niet.... kan niks in de body van mails typen --> onbruikbaar dus.
Laatste dev build? Of de normale ?

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:49:
Ja, loopt echt super nu. Alle problemen zijn opgelost. Ze hebben nu al een punt bereikt waar bij FF 10+ jaar ontwikkeling voor nodig was.
Je moet wel onthouden dat veel ideeen en dergelijke door het Firefox team bedacht en uitgewerkt zijn, en dat de concurrentie deze ideeen simpelweg opnieuw kan implementeren - of gewoon kan kopieren, aangezien het beide open source programma's zijn.

Nu helpt het volgens mij wel dat ze een kernteam ontwikkelaars erop zitten, die er gewoon fulltime mee bezig kunnen zijn.

Trouwens, @ die popup blocker, is er ook een mogelijkheid om aan te geven dat je altijd popups van een bepaalde site wilt toestaan? Veel forumsoftware gebruikt nog popups om bijvoorbeeld private messages te laten zien, ik zou het wel handig vinden als Chrome die gewoon altijd laat zien / opent in een nieuwe tab.

• catchingfire
DennusB schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:15:
Laatste dev build? Of de normale ?
De laatste dev/beta release is een beta release: 0.4.154.25

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

catchingfire schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:03:
De laatste dev/beta release is een beta release: 0.4.154.25
DennusB bedoelde of je een Chromium-versie had. Maar jij bedoelt de Chrome versie. Bij Chromium zijn ze namelijk al 0.5.155.0 build 6108. Probeer die eens en kijk of het daarmee opgelost is. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
Daar werkt het ook niet, misschien dat hotmail gefaseerd hun nieuwe layout uitrolt, en NoTimeRemains nog op de oude site oid zit :?

Verwijderd

Ligt eerder aan Hotmail dan aan Chrome gok ik. Gmail is stukken beter en ook gratis dus dat lijkt me een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
_the_crow_ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:18:
DennusB bedoelde of je een Chromium-versie had. Maar jij bedoelt de Chrome versie. Bij Chromium zijn ze namelijk al 0.5.155.0 build 6108. Probeer die eens en kijk of het daarmee opgelost is. :)
Nouja, het gaat hier over Chrome dus ik snap niet waarom men hier steeds van de laatste Chromium uitgaat.
sewer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:44:
Daar werkt het ook niet, misschien dat hotmail gefaseerd hun nieuwe layout uitrolt, en NoTimeRemains nog op de oude site oid zit :?
Ja wellicht, de "nieuwe" hotmail doet 't met de laatste chrome(!) build dus niet.
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:45:
Ligt eerder aan Hotmail dan aan Chrome gok ik. Gmail is stukken beter en ook gratis dus dat lijkt me een prima alternatief.
Nee, dat ligt aan Chrome, waarom zou het wel prima werken met IE, Firefox, Safari, Opera, ...?
Ik weet ook wel dat gmail beter is, gebruik ik ook, maar ik wil ook m'n hotmail kunnen gebruiken in m'n browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:18:
Nee, dat ligt aan Chrome, waarom zou het wel prima werken met IE, Firefox, Safari, Opera, ...?
Wellicht omdat die laatste 3 allemaal aanpassingen gedaan hebben (buiten de standaard) om Hotmail te laten werken? Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar het zou goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48
[...]

Nouja, het gaat hier over Chrome dus ik snap niet waarom men hier steeds van de laatste Chromium uitgaat.
Crome is de OS-browser van google, Chromium is de rechtstreekse build uit de development. Dus chrome gaat bijna hetzelfde zijn als ze ook updaten.
Chrome ~= Chromium build
Vandaar dat er diverse gebruikers zijn die liever de nieuwere build gebruiken.
Net als iron, dat is ook een beetje aangepaste build van Chromium. Gebruikt iemand die?

[ Voor 13% gewijzigd door Jogai op 28-11-2008 10:46 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Chrome is constant in ontwikkeling. Als je je conclusies gaat trekken op basis van een oude versie, begin je al verkeerd. Daarnaast is er ook een topicwaarschuwing (over het al dan niet werken van websites) toegevoegd, zoals onderaan de pagina te zien is.

Ik wil niet zeggen dat jouw probleem met de nieuwste Chromium-build opgelost is, maar je kan het allicht proberen. Sowieso snap ik de reden niet dat mensen überhaupt nog de releases van Chrome afwachten. Een zip-file met eens per dag/week uitpakken in een mapje en je bent weer helemaal up-to-date met de nieuwste build van Chromium.
Jogai schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:44:
Net als iron, dat is ook een beetje aangepaste build van Chromium. Gebruikt iemand die?
Ze gebruiken sowieso geen nieuwere versie van Webkit in vergelijking met de nieuwste dev-build van Chromium (528.5 vs 528.4). Dat is een punt waarmee ze pronken als ze zichzelf met Chrome vergelijken.

Daarnaast staan er nog een aantal* punten, die Chromium ook als voordeel heeft ten opzichte van Chrome. Dus heel veel meerwaarde heeft Iron niet voor zover ik zie.

*let niet op de enorm brakke vertaling. :P

[ Voor 34% gewijzigd door _the_crow_ op 28-11-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_the_crow_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:29:
Sowieso snap ik de reden niet dat mensen überhaupt nog de releases van Chrome afwachten. Een zip-file met eens per dag/week uitpakken in een mapje en je bent weer helemaal up-to-date met de nieuwste build van Chromium.
Omdat ik er gewoon mee wil werken. Als de dev versies net zo stabiel zouden zijn als de "officiele" Chrome versies (waarvan er tot nu toe een stuk of 6 zijn geweest) zouden ze die wel aanbieden in de normale updater neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:03:
Omdat ik er gewoon mee wil werken. Als de dev versies net zo stabiel zouden zijn als de "officiele" Chrome versies (waarvan er tot nu toe een stuk of 6 zijn geweest) zouden ze die wel aanbieden in de normale updater neem ik aan.
De Chrome release is ook een bèta en daardoor in principe ook niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Daarnaast is de laatste dev-release van Chromium redelijk stabiel. Niet 100%, maar goed, dat neem ik zelf voor lief.

Een bijkomend punt is dat er volop aan gesleuteld wordt. Dus om dan elke release te gaan mekkeren dat bepaalde sites het niet doen, is gewoon overbodig. In de Chromium-releases kan je kijken of bepaalde issues verholpen zijn. Grote kans dat het dan verholpen is in de komende release van Chrome zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door _the_crow_ op 28-11-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
barzi schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:32:
Is er al een "openen met" functie en een functie dat je je scrollwheel kan klikken en dan met je muis naar beneden/boven kan scrollen (dus klikken en dan met je muis omhoog of naar beneden, verder niks)?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
barzi schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:32:

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik heb sinds kort een probleem met Chrome en UAC van Vista 64x. Als ik Chrome op wil starten dan wordt ie geblokkeerd door UAC? Kan ik dit voorkomen? En kan ik ervoor zorgen dat Vista Chrome niet meer blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb sinds vandaag ook een probleempje met Chromium.
Totnogtoe zat ik hier op't werk geconnecteerd op de adsl, maar die is nu afgesloten :'(
Maw, internet gaat nu via de proxy van het bedrijfsnetwerk en dat wilt Chromium blijkbaar niet :/
Proxy-settings in IE staan goed, IE doet het dan ook gewoon goed.
Chromium echter geeft me dit:
code:
1
2
3
4
5
6
Technical Information (for support personnel)
Error Code: 407 Proxy Authentication Required. The ISA Server requires authorization to fulfill the request. Access to the Web Proxy filter is denied. (12209)
IP Address: 45.x.x.x
Date: 01/12/2008 10:25:06 [GMT]
Server: A01065.BGC.NET
Source: proxy

Iemand hier die achter een bedrijfs-proxy zit en het wel werkend heeft gekregen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:26:
Ik heb sinds vandaag ook een probleempje met Chromium.
Totnogtoe zat ik hier op't werk geconnecteerd op de adsl, maar die is nu afgesloten :'(
Maw, internet gaat nu via de proxy van het bedrijfsnetwerk en dat wilt Chromium blijkbaar niet :/
Proxy-settings in IE staan goed, IE doet het dan ook gewoon goed.
Chromium echter geeft me dit:
code:
1
2
3
4
5
6
Technical Information (for support personnel)
Error Code: 407 Proxy Authentication Required. The ISA Server requires authorization to fulfill the request. Access to the Web Proxy filter is denied. (12209)
IP Address: 45.x.x.x
Date: 01/12/2008 10:25:06 [GMT]
Server: A01065.BGC.NET
Source: proxy

Iemand hier die achter een bedrijfs-proxy zit en het wel werkend heeft gekregen? :?
Ik typ dit bericht via een proxy met authentication. Enkel het downloaden van Chrome wilde me niet lukken. Browsen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

WTF, was in 1keer heel chrome weg. Klik het icoon aan, niets gebeurd.. Raar, kijk bij lopende processen, geen chrome... Hmm, naar de map toe ( "user" /app data/local settings/google/), is heel Chrome weg (earth staat er nog wel) 8)7

Opnieuw installen wou ie niet, via windows (xp sp3) software verwijderen, en dan weer installeren wel (en warempel, mijn bookmarks ed zijn er nog wel _/-\o_ )... Maar vaag.. Even zoeken in de issue lijst of hij er iets dergelijks tussen staat. Reproduceerbaar is het niet heel snel

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat vind ik ook wel een beetje vervelend, als je een nieuwe SVN-versie wil installeren, moet je de vorige eerst uninstallen, anders doet de installer niks. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Fire69 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:53:
Dat vind ik ook wel een beetje vervelend, als je een nieuwe SVN-versie wil installeren, moet je de vorige eerst uninstallen, anders doet de installer niks. :?
Er is toch ook gewoon een zip-bestand die je kan uitpakken in de gewenste map? Of denk ik nu te simpel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, nu je't zegt, misschien moet ik dat maar eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:14

Snippertje

Light up your life

Gebruikt chrome bij jullie ook zoveel geheugen? Hier bijna 300Mb :?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Open een nieuw tab, en ga naar about:memory
Deze tab is bij mij 17 MB, de browser zelf 38 MB

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 05-12-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Browser is bij mij 81Mb en per tab gebruikt hij 20Mb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dus je hebt ongeveer 10 tabs open om op die 300 MB te komen? Dan vind ik het niet zo raar dat de browser ook meer verbuikt.

En dat het veel geheugen verbruikt, tja, dat is inherent aan het concept dat elke tab een eigen thread krijgt. Die zullen wel geen resources delen. Maar ik vind de voordelen iig wel opwegen tegen het nadeel van het extra geheugengebruik wat dit meebrengt.

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 05-12-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Prima browser, maar er zit nog steeds 1 grote bug in waarover al door veel mensen is geklaagd op de mailing list. Als je meerdere monitoren gebruikt met een verschillende resolutie ziet chrome alleen de resolutie van je hoofdscherm. Als je 2e scherm dus een kleine resolutie heeft en je maximaliseert chrome op dit beeldscherm dan resized hij naar de resolutie van het hoofdscherm. Chrome is ook echt de enige applicatie die dit niet goed doet, andere applicaties werken allemaal perfect :(.

Schijnbaar heeft het wat te maken met ultramon/multimon. Als je deze applicaties afsluit dan werkt het wel, maar dit lijkt me niet echt wenselijk en ik snap ook niet waarom deze bug nog niet is opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door IceM op 05-12-2008 14:29 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

IceM schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:26:
Prima browser, maar er zit nog steeds 1 grote bug in waarover al door veel mensen is geklaagd op de mailing list. Als je meerdere monitoren gebruikt met een verschillende resolutie ziet chrome alleen de resolutie van je hoofdscherm. Als je 2e scherm dus een kleine resolutie heeft en je maximaliseert chrome op dit beeldscherm dan resized hij naar de resolutie van het hoofdscherm. Chrome is ook echt de enige applicatie die dit niet goed doet, andere applicaties werken allemaal perfect :(.

Schijnbaar heeft het wat te maken met ultramon/multimon. Als je deze applicaties afsluit dan werkt het wel, maar dit lijkt me niet echt wenselijk en ik snap ook niet waarom deze bug nog niet is opgelost.
Ja, die loopt al heel lang, geloof bevinding/bug 35 ofzo ook, staat thuis wel in mijn bookmarks...
Handmatig groot gesleept (bijna fullscreen dus), en hij onthoudt het prima, dus het werkt voorlopig wel. Maar erg vreemde bug, en apart ook dat hij gewoon nog niet opgelost is :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En na ongeveer 2 weken weer een nieuwe (non-dev) versie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QMCe5TFPJVu5R60HxuxcyzxD/full.png

Dit x is alleen het 4e getalletje veranderd (25 -> 29).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21

NoTimeRemains

I know

heb nog wat vraagjes:
is het mogelijk om de speeddial niet te displayen?
en is er al een oplossing voor de nieuwe hotmail pagina?
waar kan ik mijn input bij google aangeven?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is chrome bij mij erg traag in verversen van pagina's oa T.net. Bij FF/safari/IE heb ik er geen last van. Ik gebruik de dev channel versie 0.4.154.33. Ik heb al de cache geleegd maar heeft niet geholpen. Zou het iets te maken hebben met de caching dns feature van chrome? Heeft iem. anders ook last van dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

NoTimeRemains schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:41:
heb nog wat vraagjes:
is het mogelijk om de speeddial niet te displayen?
en is er al een oplossing voor de nieuwe hotmail pagina?
waar kan ik mijn input bij google aangeven?
Ja je kan gewoon je startpagina wijzigen bij instellingen.

Hoe zit het nu eigelijk met die plugins? Want het wordt serieus tijd dat ze Adblock en iets om m'n bookmarks te syncen porten, want dat mis ik serieus.

[ Voor 17% gewijzigd door Snake op 09-12-2008 18:02 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:26:
En na ongeveer 2 weken weer een nieuwe (non-dev) versie:

[afbeelding]

Dit x is alleen het 4e getalletje veranderd (25 -> 29).
Ook enig idee wat er veranderd is, ik merkte zelf dat er een spellingcheck in zat nu.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer

• mocean
  • Laatst online: 04-09 10:34
Zo nu al geen beta meer, dat is snel voor Google!
Helaas kan je nog steeds niet fatsoenlijk maximaliseren op een tweede scherm...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• DennusB
  • Niet online
mocean schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:12:
Zo nu al geen beta meer, dat is snel voor Google!
Helaas kan je nog steeds niet fatsoenlijk maximaliseren op een tweede scherm...
BIj mij wel hoor? Met Ultramon, geen problemen mee ?

• mocean
DennusB schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:19:
[...]

BIj mij wel hoor? Met Ultramon, geen problemen mee ?
Ik gebruik geen speciale multi monitor software of zo, gewoon native. Zowel onder XP als Vista maximaliseert ie op men 2e (kleinere) scherm naar de resolutie van mijn hoofdscherm.

• DennusB
  • Niet online
mocean schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:23:
[...]

Ik gebruik geen speciale multi monitor software of zo, gewoon native. Zowel onder XP als Vista maximaliseert ie op men 2e (kleinere) scherm naar de resolutie van mijn hoofdscherm.
Hmm, met ultramon gaat het goed. Misschien dat eens proberen als tussen oplossing ? :)

Verwijderd

De eerste niet-beta versie lijkt wel nóg sneller. Echt een topproduct _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/6gllhv.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:09 ]

• Cheesy
  • Niet online
Helaas nog steeds niet te downloaden achter een proxy. Dus ook niet te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dit is het eerste product van Google wat zo snel uit beta komt :+
Cheesy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:33:
Helaas nog steeds niet te downloaden achter een proxy. Dus ook niet te updaten...
Gaat hier wel, in Internet Explorer auto discover proxy aanzetten (hier geven ze een pac file mee op het netwerk), en dan werkt het wel.

[ Voor 71% gewijzigd door Snake op 12-12-2008 08:52 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:01
DennusB schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:29:
[...]

Hmm, met ultramon gaat het goed. Misschien dat eens proberen als tussen oplossing ? :)
Ik heb hier een laptop met een extra monitor én ultramon: Nog steeds de maximaliseer bug.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Castor385 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:41:
[...]

Ik heb hier een laptop met een extra monitor én ultramon: Nog steeds de maximaliseer bug.
Ik heb Ultramon (trial) ook geprobeerd, helpt niks (Xp en Vista). Wat raar dat het bij anderen (DennisB) wel goed gaat. Of misschien was dat met 2x dezelfde resolutie vraag ik me dan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:07:
De eerste niet-beta versie lijkt wel nóg sneller. Echt een topproduct _/-\o_
Het is i.d.d. een perfecte browser. Bizar dat er pas na 10 jaar echt aandacht aan een browser besteedt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Al een openen met functie? Ik snap niet echt dat die er nog niet inzit (bij de laatste Beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch alles openen met Chrome? Da's juist het mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik bedoel dat als je een bestand hoort te downloaden, bijvoorbeeld een NZB bestand, dat je die kan opslaan EN kan "openen met ..", zoals je in IE en Firefox ook kan doen.
Ik gebruik dit erg vaak bij zip/torrent/nzb etc. bestanden. Bestanden die je dus niet perse hoeft op te slaan om ze te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Snake schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:51:
Dit is het eerste product van Google wat zo snel uit beta komt :+
[...]

Gaat hier wel, in Internet Explorer auto discover proxy aanzetten (hier geven ze een pac file mee op het netwerk), en dan werkt het wel.
Nee dat lukt hier ook niet ;)

Dat Ultramon heb ik hier hetzelfde in m'n kleinere scherm, maar heb nog een beta versie van Chrome
Is er toevallig weer zo'n directe link naar de 1.0 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:10:
Ik bedoel dat als je een bestand hoort te downloaden, bijvoorbeeld een NZB bestand, dat je die kan opslaan EN kan "openen met ..", zoals je in IE en Firefox ook kan doen.
Ik gebruik dit erg vaak bij zip/torrent/nzb etc. bestanden. Bestanden die je dus niet perse hoeft op te slaan om ze te gebruiken...
OK, had al bedacht dat jij dit bedoelde. Kan het niet een bug noemen, maar het zou i.d.d. wel handig zijn. Hoewel je wel gelijk op het icoon onderin kan klikken. Het zou me niets verbazen als dit zo bedoeld is en het dus uitdrukkelijk geen bug is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Kan Chrome ook de tabbladen/ websites opslaan als je Chrome afsluit (zodat bij de volgende keer starten je weer verder kan waar je was gebleven)? Ik gebruik deze functie in Firefox namelijk erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 08:44:
Kan Chrome ook de tabbladen/ websites opslaan als je Chrome afsluit (zodat bij de volgende keer starten je weer verder kan waar je was gebleven)? Ik gebruik deze functie in Firefox namelijk erg veel.
Uiteraard. Dat is 1 van de vele sterke punten van Chrome (dat tabbladen nooit verloren gaan).

Options -> Basics -> On Startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik kan bepaalde sites (m.n. blogs en fora) niet openen in Chrome (blijft hangen na alleen de background geladen te hebben met de melding "waiting for cache"), terwijl als ik op dat moment IE gebruik, ik diezelfde sites wel kan zien. Ik heb Chrome standaard geïnstalleerd en verder geen aanpassingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:34:
[...]

Uiteraard. Dat is 1 van de vele sterke punten van Chrome (dat tabbladen nooit verloren gaan).

Options -> Basics -> On Startup
Zo'n sterke punten zijn dat nu ook weer niet, dat kan IE7 ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Zolang Google Toolbar niet werkt, heb ik geen redenen om over te stappen. Iemand enig idee wanneer ik wel over kan stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Frank S schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:41:
Ik kan bepaalde sites (m.n. blogs en fora) niet openen in Chrome (blijft hangen na alleen de background geladen te hebben met de melding "waiting for cache"), terwijl als ik op dat moment IE gebruik, ik diezelfde sites wel kan zien. Ik heb Chrome standaard geïnstalleerd en verder geen aanpassingen gedaan.
Al geprobeerd de cache te legen (Browse-geschiedenis verwijderen) ?
Of Chrome opnieuw te instaleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Frank S schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:41:
Dit heb ik af en toe ook, maar dan met het downloaden van een bestand. Deze moet ik dan met IE downloaden. Ik gebruik de laatste dev-versie.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
DennusB schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:00:
[...]

Al geprobeerd de cache te legen (Browse-geschiedenis verwijderen) ?
Of Chrome opnieuw te instaleren ?
Cache legen al wel geprobeerd (helpt niet), maar herinstallatie niet. Ik heb de betreffende sites uiteraard gemeld aan Google en wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Frank S schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:31:
[...]

Cache legen al wel geprobeerd (helpt niet), maar herinstallatie niet. Ik heb de betreffende sites uiteraard gemeld aan Google en wacht nog even af.
Maak je gebruik van een proxy in IE-settings of een proxy die je niet in hoeft te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

MBT het maximaliseren van Chrome wanneer je dual screen draait met 2 verschillende resoluties:
Issue 35: Maximize on second larger monitor not working
61 people starred this issue and may be notified of changes. Back to list
Status: Fixed
Comment 100 by pkasting@chromium.org, Yesterday (20 hours ago)
Fixed in r7021.
Status: Fixed
Owner: pkast...@chromium.org
Zie http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=35

Gefixed dus, benieuwd wanneer de eerst volgende stable release komt met deze fix (zit niet in de dev)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Rare vraag met betrekking met chrome..

Ik als beginnend flash developer heb nog wel eens dat ik een flashfile re-upload om zo het aangepaste resultaat te bekijken. Alleen bij een refresh van page/reload van chrome wordt de nieuwe flashfile niet ingeladen, hij houdt de 'oude' flash file in zijn cache... (bij refresh van FF doet hij het wel, en bij IE7 moet je IE7 opnieuw opstarten, maar geen van dit werkt bij chrome) Weet iemand hier meer van, dit werkte namelijk wel in mijn oude versie van chrome (0.4) en sinds de update naar 1.0 niet meer??

Ik weet dat er een work-around is om gewoon het incognitovenster te gebruiken.. maar dat is niet echt de bedoeling. Of is het omdat ik de chrome versie van google gebruik en niet de Chromium versie?

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
DennusB schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:47:
[...]

Maak je gebruik van een proxy in IE-settings of een proxy die je niet in hoeft te stellen ?
Nee, ik heb geen enkele proxy in IE gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
NeoFoX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:13:
Rare vraag met betrekking met chrome..

Ik als beginnend flash developer heb nog wel eens dat ik een flashfile re-upload om zo het aangepaste resultaat te bekijken. Alleen bij een refresh van page/reload van chrome wordt de nieuwe flashfile niet ingeladen, hij houdt de 'oude' flash file in zijn cache... (bij refresh van FF doet hij het wel, en bij IE7 moet je IE7 opnieuw opstarten, maar geen van dit werkt bij chrome) Weet iemand hier meer van, dit werkte namelijk wel in mijn oude versie van chrome (0.4) en sinds de update naar 1.0 niet meer??

Ik weet dat er een work-around is om gewoon het incognitovenster te gebruiken.. maar dat is niet echt de bedoeling. Of is het omdat ik de chrome versie van google gebruik en niet de Chromium versie?

Neo
Heb je CTRL F5 als refresh al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Zeker, en dat is niet de oplossing. De oude flashfile blijft gewoon aanwezig.

Na ong. 1 á 1,5 uur wachten en opnieuw proberen leegde chrome blijkbaar zijn cash. Want toen kreeg ik wel de nieuwe flashfile.. Maar ik ga echt niet na elke verandering in mijn flashfile 1,5 uur wachten :P

Maar nog andere suggesties?

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
NeoFoX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:59:
Zeker, en dat is niet de oplossing. De oude flashfile blijft gewoon aanwezig.

Na ong. 1 á 1,5 uur wachten en opnieuw proberen leegde chrome blijkbaar zijn cash. Want toen kreeg ik wel de nieuwe flashfile.. Maar ik ga echt niet na elke verandering in mijn flashfile 1,5 uur wachten :P

Maar nog andere suggesties?

Neo
Als developer kan je gewoon iets achter de .swf zetten zodat ie opnieuw wordt geladen:
voorbeeld.swf?version=1.1

En dan je HTML (of sfwobject) aanpassen als je een nieuwe swf upload. Je kan ook de filetime erachter plakken bijvoorbeeld (in PHP: filemtime())

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
mocean schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:35:
[...]

Als developer kan je gewoon iets achter de .swf zetten zodat ie opnieuw wordt geladen:
voorbeeld.swf?version=1.1

En dan je HTML (of sfwobject) aanpassen als je een nieuwe swf upload. Je kan ook de filetime erachter plakken bijvoorbeeld (in PHP: filemtime())
Dit is een work-around OP flash om het probleem op te lossen.. maar heeft niets te maken met het Chrome probleem :) ik snap dat het op die manier wel kan werken. En is uiteraard ook wel toepasbaar, maar IE7 en FF hebben hiervoor wel een oplossing (alhoewel soms ook niet denderend, zoals het moeten sluiten en heropenen) maar toch... bedankt voor het meedenken ;)

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
NeoFoX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:31:
[...]

Dit is een work-around OP flash om het probleem op te lossen.. maar heeft niets te maken met het Chrome probleem :) ik snap dat het op die manier wel kan werken. En is uiteraard ook wel toepasbaar, maar IE7 en FF hebben hiervoor wel een oplossing (alhoewel soms ook niet denderend, zoals het moeten sluiten en heropenen) maar toch... bedankt voor het meedenken ;)

Neo
Het helpt ook voor harnekkige proxy-servers, maar back ontopic: Sinds de stable release gebruik ik Chrome full-time. Wel apart eigenlijk dat ze zelf niet een google-toolbar optie hebben ingebouwd. Ik gebruikte die met name voor de Pagerank, maar ik kan het wel missen.

• Frank S
Modbreak:Problemen met websites kun je melden bij Google; of bij de website eigenaar. Niet in dit topic; zoals reeds vermeld in de topicwaarschuwing

[ Voor 87% gewijzigd door Spider.007 op 23-12-2008 22:15 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:44
Werkt Silverlight eigenlijk op Chrome (of Opera)? Zie die 2 browsers niet genoemd worden bij Ms.

• DennusB
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:01:
Werkt Silverlight eigenlijk op Chrome (of Opera)? Zie die 2 browsersniet genoemt worden bij Ms.
Silverlight werkt vlekkenloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Hotmail gebruikers:

meuk: Google Chrome 1.0.154.39
Frank S schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:57:
Ik was aanvankelijk erg enthousiast, maar kom er nu achter dat steeds meer sites niet goed werken.
Heb je voorbeelden? Ik kom namelijk geen sites tegen die niet goed werken...

Behalve vi.nl dan...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Modbreak:Problemen met websites kun je melden bij Google; of bij de website eigenaar. Niet in dit topic; zoals reeds vermeld in de topicwaarschuwing

[ Voor 95% gewijzigd door Spider.007 op 23-12-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
... hotmail werkt hier nog steeds niet met Chrome :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:41
Sinds ik Chrome heb geinstalleerd, krijg ik deze foutmelding op mijn eigen website. Iemand een idee? Overigens krijg ik dezelfde fout in FF, maar niet in IE...

Please upgrade your Flash Player.

Already have Flash Player? Click here if you have Flash Player 6 installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aristos schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:04:
Sinds ik Chrome heb geinstalleerd, krijg ik deze foutmelding op mijn eigen website. Iemand een idee? Overigens krijg ik dezelfde fout in FF, maar niet in IE...

Please upgrade your Flash Player.

Already have Flash Player? Click here if you have Flash Player 6 installed.
Nog een keer Flash installeren?
http://get.adobe.com/flashplayer/

Zorg ervoor dat alle browsers afgesloten zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt hier gewoon, alleen die sites zoals door Frank S genoemd niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S

[ Voor 80% gewijzigd door Spider.007 op 23-12-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Die cache doet inderdaad soms raar. Dan blijft ie wachten op 'cache' en refreshen helpt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Eigenlijk met geen enkele site noemenswaardige problemen op Hotmail na, daar is het nog steeds niet mogelijk om bij een nieuw bericht of bij het beantwoorden van een bericht, tekst in de body te typen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:51:
Eigenlijk met geen enkele site noemenswaardige problemen op Hotmail na, daar is het nog steeds niet mogelijk om bij een nieuw bericht of bij het beantwoorden van een bericht, tekst in de body te typen.
is het al bekend of en wanneer het hotmail probleem opgelost gaat worden?, vind het toch wel een groot nadeel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wat werkt er niet bij hotmail dan? Hier werkt alles prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Snippertje schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:32:
Wat werkt er niet bij hotmail dan? Hier werkt alles prima :?
Je kan geen bericht typen. Onderwerp en ontvanger kun je wel invullen.
Maar ik heb de laatste build niet, en volgens mij hebben ze deze problemen liever niet in dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:31
Cheesy schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:16:
[...]

Je kan geen bericht typen. Onderwerp en ontvanger kun je wel invullen.
Maar ik heb de laatste build niet, en volgens mij hebben ze deze problemen liever niet in dit topic :+
Ik kan hier helemaal niets met hotmail. Ik krijg mijn inbox voor mijn neus maar ik kan helemaal nergens op klikken.
Het schijnt overigens wel een een probleem met hotmail en niet met chrome te zijn. Hij geeft bij alles wat je probeert te doen een unhandled exception in de javascript console.

Zelf heb ik de dev channel build. Op dit moment is dat 1.0.154.42
Voor de rest totaal geen problemen met chrome, behalve dan dat de thumbnails bij de meest bezochte pagina's af en toe kompleet random zijn en niet eens bij de betreffende site horen.

Verder geen problemen. Met zijn minimalistische ui werkt hij ook perfect in lagere resoluties, zoals op mijn eee pc 901. Ander browsers nemen daar toch nog teveel ruimte in beslag, zeker als je tabs gebruikt.

[ Voor 0% gewijzigd door doctormetal op 29-12-2008 17:01 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost