Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.516 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

sewer schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:00:
Heb je nu het probleem dat je niet lukt om die zoekmachine te selecteren, of dat de history ervan niet werkt?

In het eerste geval, gebruik eens spatie ipv tab, dus imdb <spatie> pipi longstocking.
als ik dat doe, dan zoekt ie het gewoon op google. En ik bedoel idd de zoekmachine.
Bij mijn broertje is het gewoon zo, dat wanneer hij op een website een zoekfunctie doet, dan slaat chrome dit op.
Als hij dan de volgende keer in de zoekbalk bijv. flabber <tab> britt doet, dan zoekt chrome gelijk in de zoekmachine van flabber. Bij mij is dat niet.
Met <tab> gaat ie naar de content van de pagina tabben.
Met <spatie> en dan enter, zoekt hij gewoon op google ernaar.

[ Voor 36% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2009 03:21 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40
Oh, je hebt de zoekmachines dus niet handmatig toegevoegd? Als je op de adresbalk rechtermuisklik doet, en dan naar 'Edit search engines' gaat, staat die 'imdb' er dan wel tussen? Zo niet, dan kun je hem zelf toevoegen.

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 10-03-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:19:
[...]

Nou, als je iets altijd open hebt staan / nodig hebt is het een browser toch?

Je kan je taakbalk ook verbergen, dan zie je hem ook niet.
Nee. Als ik een programma niet actief gebruik (achtergrond proces oid), wil ik de mogelijkheid hebben om deze helemaal te minimaliseren naar de tray. Als ik bijvoorbeeld een bestand download, en ik moet wachten, gebruik ik de browser niet; oftewel nutteloze ruimte in mijn taakbalk (meer dan een trayicon iig)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Wow, hoe langer ik de Dev versie van Chrome gebruik, hoe meer ik denk dat deze versie kaler is dan mijn oude Chrome V.0.3 .

Dat "IMDB [tab] $filmtitel$" gebeuren werkt hier ook gewoon niet, zodra ik een nieuwe tab open moet ik eerst op de url balk klikken om iets in te vullen (wtf ? :X ), de (nieuwe) Webkit engine verpest o.a. de Tweakers frontpage (is ook met mijn telefoon met een recente Webkit based browser (Iris)), de gTalk chatbox is FUBAR en vast nog een zooi fouten.

Maarja, hij is wel lekker snel :P .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:05
SirNobax schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:16:
Wow, hoe langer ik de Dev versie van Chrome gebruik, hoe meer ik denk dat deze versie kaler is dan mijn oude Chrome V.0.3 .

Dat "IMDB [tab] $filmtitel$" gebeuren werkt hier ook gewoon niet, zodra ik een nieuwe tab open moet ik eerst op de url balk klikken om iets in te vullen (wtf ? :X ), de (nieuwe) Webkit engine verpest o.a. de Tweakers frontpage (is ook met mijn telefoon met een recente Webkit based browser (Iris)), de gTalk chatbox is FUBAR en vast nog een zooi fouten.

Maarja, hij is wel lekker snel :P .
Gebruik anders gewoon de stable versie. Die heeft niet van zulke bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
-Edwin- schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Gebruik anders gewoon de stable versie. Die heeft niet van zulke bugs.
Nah, ik hou het wel bij de 'Nightly' builds van Chromium. Ik heb zojuist 2.0.170.0 geinstalleerd. (ben wel mijn instellingen kwijt aangezien het niet een update voor Chrome is, maar van Chromium)
De URL focus-bug is daar bijvoorbeeld al gefixed.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
SirNobax schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:05:
[...]

Nah, ik hou het wel bij de 'Nightly' builds van Chromium. Ik heb zojuist 2.0.170.0 geinstalleerd. (ben wel mijn instellingen kwijt aangezien het niet een update voor Chrome is, maar van Chromium)
De URL focus-bug is daar bijvoorbeeld al gefixed.
Die is ook al gefixed in een Dev-release die vandaag is uitgebracht: 2.0.169.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al lang stil bij de non-dev afdeling. Ik ben benieuwd wanneer versie 1 opgeheven gaat worden. Ik snap eerlijk gezegd niet zoveel van 1 en 2 naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:36:
Het is al lang stil bij de non-dev afdeling. Ik ben benieuwd wanneer versie 1 opgeheven gaat worden. Ik snap eerlijk gezegd niet zoveel van 1 en 2 naast elkaar.
Ik vind de veranderingen niet eens groot genoeg om er versie 2 van te maken. 1.5 zou beter zijn geweest, of zelfs 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:36:
Nou, als je leest hoeveel fouten er nog in de dev versie zitten, lijkt het me nog niet handig om versie 1 op te heffen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik heb sinds het begin van chrome al twee dingen waar ik tegen aanloop.

1. Als ik m'nn browsergeschiedenis wis, onthoud chrome wel de links die ik geklikt heb. Die zijn dan paars. hebben jullie dit ook?

2. Wachtwoord op tweakers wordt nooit onthouden. Terwijl andere wachtwoorden op andere sites wel woorden onthouden. Ik gebruik ccleaner bij elke herstart, maar wachtwoorden worden genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb een probleempje met Chrome. Voor onze website maken wij gebruik van ASP.NET. Her en der op pagina's zorgen we ervoor dat als een gebruiker, na iets te hebben ingevoerd in een textbox, op enter drukt er een "default" button afgaat die wij zetten met behulp van een stukje javascript.

Een voorbeeldje: in onze ontwikkel website hebben wij op onze inlog pagina een textbox voor het invoeren van je naam, een textbox voor het invoeren van je password, een aantal buttons waar al een "default"-inlog naam+password opstaat en nog en nog wat knoppen, waarvan de "volgende"-knop het belangrijkste is. (door je naam en password in te voeren en op volgende te klikken log je in, of je klikt enkel op zo'n default-inlog knop). Met javascript hebben we geregeld dat als de gebruiker op "enter" drukt, na het invoeren van de gegevens, de knop "volgende" afgaat.

Dit werkt in alle browser goed, behalve in Chrome. Het stuk javascript gaat af op een onKeyPress (en doet daar tevens nog wat andere zaken naast alleen het afvangen van de keyCode 13 (= enter)). In Chrome lijkt dit niet te werken, omdat er een validator op de textboxen zit en om een of andere reden doet chrome niks met het KeyPress event, maar gaat het naar de eerste control met een submit (in dit geval de eerste default-inlog button).
Haal je de validators van de textboxen af dan werkt het in Chrome ook, en met een KeyDown event werkt het ook (met validator aangekoppeld). Ware het niet dat wij juist de KeyPress moeten gebruiken.

Heeft iemand een idee waarom Chrome de KeyPress niet gebruikt als er een validator op een textbox staat?

(iemand met hetzelfde probleem, maar geen oplossing: http://chromespot.com/showthread.php?t=1630 )

[ Voor 3% gewijzigd door Knordy op 18-03-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
hebben jullie ook het probleem als je met chrome inlogt op je router en je wil een aanpassing doen dat je Browser (chrome) crasht?
dit heb ik op verschillende pc's thuis getest en allemaal hetzelfde terwijl in IE en Firefox dit probleem niet voordoet :?

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
T.net doet het weer goed sinds de laatste dev build (170). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:08
Non-dev versie is geupdate naar 2.0.169.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 06:08
En met name Tweakers.net ziet er nu niet meer uit. Tweakers.net knalt er ook al steeds uit op Android. Wat is er zo 'speciaal' aan deze site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Daarnet heb ik de switch van Firefox naar Chrome gemaakt, omdat ik GmailAssistant gevonden heb (eindelijk een ander klein tooltje om meerdere accounts in de gaten te houden, yay!)... Eerst Safari 4.0 gebruikt, maar da's me net iets te gammel.

Het is heerlijk snel (en een fijne combinatie van Firefox en Safari GUI :o ), maar drie dingen ga ik niet aan kunnen wennen, en die wil ik echt anders hebben:
• Tabs openen direct na de huidige tab, hoe krijg ik het zo dat ze bij een ctrl+click of scrollwielklik in aan het eind openen?
• Ik kom nogal vaak op een site met een gammel SSL-certificaat. Nu moet dat certificaat natuurlijk gewoon goed zijn, maar dat is het simpelweg niet. Die grote rode waarschuwing ken ik nu wel, kan ik die niet verstoppen :(
• Wanneer je het scrollwiel klikt verschijnt er in Fx of IE een mooi rondje, zodat je á la pdf je pagina kan verslepen. Heeft Chrome niet ook zo'n optie?

Buiten die dingen om is het eventjes wennen, maar wel heerlijk snel. Nu eens klooien om er een donkere stijl in te krijgen... Dat lichte blauw vind ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Met dat scrollwiel komt in de volgende versie van Chrome uit. Als je echt niet kan wachten, kan je naar de dev of beta channel verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:16:
• Ik kom nogal vaak op een site met een gammel SSL-certificaat. Nu moet dat certificaat natuurlijk gewoon goed zijn, maar dat is het simpelweg niet. Die grote rode waarschuwing ken ik nu wel, kan ik die niet verstoppen :(
In de dev-versie kan je certificaten importeren, ik heb geen idee of dat in de stabiele versie ook mogelijk is. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ok, bèta it is. Het vervelendste en minst vervelende probleem zijn daarmee opgelost :P

[ Voor 112% gewijzigd door TheZeroorez op 22-03-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:46:
Non-dev versie is geupdate naar 2.0.169.1.
Maar is dat de eerste non-dev van versie 2? Waarom blijft versie 1 nog naast versie 2 bestaan als versie 2 inmiddels non-dev is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Omdat er inmiddels zowel een beta als stable channel zijn. Versie 1 is stable, versie 2 kun je in de dev en beta vinden.

Jammer dat het uitgerekend het menu van T.net is wat bij versie 2 beta borked is trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds ik 2.0.170.0 gebruik is het menu juist weer zoals het hoort.

Wel stoor ik me eraan dat ALT+S niet meer werkt, daar heb ik een bug voor gemeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Net voor de gein even dev aan gezet, en het werkt inderdaad weer. Dat de accesskeys niet werken is inderdaad nogal vervelend (ik dacht dat het aan het gare menu lag), hopen dat dat snel gefixed wordt.

Dat bug-knopje is wel goud trouwens. Bij Firefox had ik vaak zoiets van 'oh, lekker belangrijk', of 'dat heeft iemand anders vast al gemeld', omdat ik geen zin had heel hun Bugzilla af te struinen, iets te posten, maar blijkbaar toch weer dubbel te zijn. Misschien dat het systeem niet alle dubbele meldingen eruit vist, maar op deze manier krijgen ze volgens mij veel meer reports binnen. Dat samen met 't feit dat Google binnen enkele minuten een build op duizenden websites kan testen moet wel heel erg efficiënt devven zijn.

Alt+M, maar vooral Alt+C mis ik veel meer >:)

[ Voor 50% gewijzigd door TheZeroorez op 23-03-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer eens een nieuwe stable:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gKXqEe406Nvl3a0kG1VWvxVL/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Vandaag over gegaan op Chrome en het bevalt me wel. Duidelijk sneller dan IE7. Hier nog wat benchmarks:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4899/peacekeeper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Iemand de 3d-feature al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:21:
Alt+M, maar vooral Alt+C mis ik veel meer >:)
Ik heb nog wat gezocht bij de Chrome-bugs, maar blijkbaar ben ik de enige die het aan heeft gemeld. Niemand reageert in het bug-report. :S

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 01-04-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Cabo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:29:
Ik heb sinds het begin van chrome al twee dingen waar ik tegen aanloop.

1. Als ik m'nn browsergeschiedenis wis, onthoud chrome wel de links die ik geklikt heb. Die zijn dan paars. hebben jullie dit ook?

2. Wachtwoord op tweakers wordt nooit onthouden. Terwijl andere wachtwoorden op andere sites wel woorden onthouden. Ik gebruik ccleaner bij elke herstart, maar wachtwoorden worden genegeerd.
Iemand nog een oplossing hiervoor? Ing bank wachtwoord wordt ook niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb 'm geinstalleerd maar m'n brilletje ligt thuis. Straks eens testen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 00:18
Cabo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:01:
[...]

Iemand nog een oplossing hiervoor? Ing bank wachtwoord wordt ook niet onthouden.
Euh... is dat misschien niet een goeie zaak? Wachtwoord voor netbanking laten onthouden lijkt me niet zo een goed plan. :P
Snake schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:21:
[...]

Ik heb 'm geinstalleerd maar m'n brilletje ligt thuis. Straks eens testen :)
Ik heb het net getest, maar heb de verkeerde soort brilletjes! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
pven schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:33:
[...]

Ik heb nog wat gezocht bij de Chrome-bugs, maar blijkbaar ben ik de enige die het aan heeft gemeld. Niemand reageert in het bug-report. :S
http://code.google.com/p/...Modified%20Owner%20Mstone
:)

Ik had 'm ook gemeld, via het bugs-knopje. Kan hem daar alleen niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:09
Ik ga hier ook maar eens op over. Ben de snelheid van IE7 nu wel erg zat :') altijd te lui geweest een andere browser te proberen.

Edit: enige wat ik wel mis is dat drop-down menu van je geschiedenis zodat je niet alles in hoeft te typen. Of zie ik iets over het hoofd

[ Voor 35% gewijzigd door Southern Sun op 02-04-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik gebruik nu de dev-versie, hoe kan ik terug naar de stable versie? :?

De channel-selector heb ik op stable gezet, ik heb Chrome zelfs opnieuw geïnstalleerd maar ik kan maar niet terug op de stable-versie geraken.

@ hieronder: dank :)

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 03-04-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Onderaan op deze pagina staat hoe het moet. Even je data verwijderen lijkt me dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:01:
[...]

ING zet een https (beveiligde) verbinding op, waardoor elke fatsoenlijke browser niet aanbiedt om het wachtwoord op te slaan. :)

Overigens, ik gebruik Iron. Een fork van Chrome, die niet allerlei enge dingen naar Google stuurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 07:23

Erw

Is het mogelijk de "bladwijzers" links te krijgen ipv rechts?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Woei.. en er is weer een bug ingekropen.
De uitklap menu's hier op tweakers bovenaan werken niet helemaal oke. Uitgeklapt blijven ze grijs..
Ga ik met de cursor door het menu, dan verschijnen de items pas.

Probleem bestaat sinds vandaag met de nieuwste versie 2.0.172.2

[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-04-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik was overgegaan naar de stable versie omdat ik het zo irritant vind dat wanneer ik meerdere tabs tegelijk open, chrome alles dicht naast elkaar zet op de tabbalk. Terwijl de andere helft op de balk niet gebruikt werd. tabs werden niet gespreid, maar op één hoop gezet links.

Hoe zit het met de geschiedenis? Want ik heb nog steeds het probleem dat alle links onthouden worden. Als ik bijvoorbeeld iets op google zoek en ik klik 5 links. Die worden dan paars. Na het wissen van de geschiedenis zijn links nog steeds paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Cabo schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:37:
Hoe zit het met de geschiedenis? Want ik heb nog steeds het probleem dat alle links onthouden worden. Als ik bijvoorbeeld iets op google zoek en ik klik 5 links. Die worden dan paars. Na het wissen van de geschiedenis zijn links nog steeds paars.
Daar heb ik ook last van. Ik heb enkele URL's die ik uit de geschiedenis wil hebben, maar het lukt me niet. Ik ben bang dat de enige manier is om je profiel op te schonen, maar daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een paar weken over op google chrome, de enige irritatie is dat hij niet samenwerkt met Hotmail ;). Ach ik zie de humor er ook wel een beetje van in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben UITERMATE tevreden over Chrome.
Ik hou zelf alle wijzigingen niet echt bij.
Wat ik me wel afvraag is wat de laatste versie nou is.
Ik heb 1.0.154.53. Zitten hier alle bugfixes tot nu toe in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nee, probeer beta of dev channel: http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel
Jij zit nu in de stable channel.
Hier wijzigingen in Chrome: http://googlechromereleases.blogspot.com/

[ Voor 43% gewijzigd door jelmervos op 08-04-2009 13:01 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik draai nu de dev. omdat in de huidige beta wat dingetjes op GoT niet lekker gingen (en de pdf-manier van scrollen miste), maar die zou ik niet voor 24/7 gebruik nemen. Je hebt iets minder dan 1x in de week een update, maar iedere keer is er wel iets dat niet helemal tof gaat (wat in andere versies wel goed gaat).

Crashes op flash komen op het moment nogal vaak voor, en bepaalde menu's (oa. die van GoT) werken niet totdat (of juist nadat) je ze selecteert. Zodra de nieuwe beta er is ben ik daar weer dus (al van channel gewisseld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Erg coole browser dat Google Chrome, ben er na een maandje ofwat al behoorlijk gewend aan! Zeker wanneer je gebruik maakt van andere Google Apps ziet het er goed uit, mooi minimalistisch en goede focus op zaken die belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Het menu van tweakers.net doet het weer goed in versie 2.0.172.5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe non-dev/beta:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vy9K8uHV2XwaqotQpoKSElsO/full.png

Blijft een top stukje software dit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik kwam op de site met Google Chrome en het zag er allemaal goed uit!:)
De eerste indruk kwam goed over en heb hem nu geïnstalleerd. Hiervoor was ik een tevreden Firefox gebruiker. Nu had ik al even in de opties gekeken maar ik kan nergens vinden hoe je een nieuwe url laat openen in een nieuw tabblad. Dus als ik een adres in de URL balk intik, dat mijn huidige tab bestaat blijft en de URL in een nieuwe tabblad opent. Weet iemand of/hoe dit kan?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update Chrome nou automatisch, zonder tussenkomst van de gebruiker? Ik zag zo dat er een nieuwe versie was op een website, dus ik ging kijken waarom Google/Chrome mij dat niet had verteld (want er draait altijd wel zo'n updater op de achtergrond). Toen ik bij de About van Chrome keek had ik reeds de laatste versie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Yep, ze hebben gekozen voor een niet aanpasbare silent-mode auto-updater. Vind het zelf niet zo erg, maar een optie om het aan te passen (zowel de silent-mode, als de auto-update zelf) zou wel netter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinitytron schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:09:
Ik kwam op de site met Google Chrome en het zag er allemaal goed uit!:)
De eerste indruk kwam goed over en heb hem nu geïnstalleerd. Hiervoor was ik een tevreden Firefox gebruiker. Nu had ik al even in de opties gekeken maar ik kan nergens vinden hoe je een nieuwe url laat openen in een nieuw tabblad. Dus als ik een adres in de URL balk intik, dat mijn huidige tab bestaat blijft en de URL in een nieuwe tabblad opent. Weet iemand of/hoe dit kan?
Denk niet dat dat kan (zo ja zou de functie "nieuwe url op huidige blad" er niet meer zijn). Maar even op + klikken is toch niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ben weer terug op Chrome :) Had eerst de 1.0 versie draaien. Was op zich wel goed, maar er waren nog wel een probleempjes met Flash, waardoor alles hing. Daarom heb ik weer een tijd gewoon IE gedraaid. Nu recent de beta 2.0 van Chrome geinstalleerd, en zeer tevreden over de verbeteringen. Geen issues met Flash meer, Chrome is ook supersnel. Het verschil met IE is duidelijk zichtbaar. Zo zie je maar weer dat een goede browser niet lomp hoeft te zijn. IE is leuk, maar gewoon veel te groot. Go Chome _/-\o_

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
De probleempjes met Flash zijn nog niet opgelost, krijg nog vaak zat een crash (dev channel). Maar buiten dat is het idd een prima browser.

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 30-04-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:09:
Het verschil met IE is duidelijk zichtbaar. Zo zie je maar weer dat een goede browser niet lomp hoeft te zijn. IE is leuk, maar gewoon veel te groot. Go Chome _/-\o_
Ik weet niet wat je met groot bedoelt, maar als je in Chrome een paar tabs open hebt staan gebruikt ie al gauw 1 GB. Niet dat dat uitmaakt, maar niet groot is dat niet te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:06:
[...]

Denk niet dat dat kan (zo ja zou de functie "nieuwe url op huidige blad" er niet meer zijn). Maar even op + klikken is toch niet zo erg?
Nee is niet erg hoor ;) Maar het zou handig zijn geweest als de optie er wel was. Maar nu weet ik dat het niet mogelijk is, dan ga ik me daar ook niet aan ergeren ofzo.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:34:
[...]

Ik weet niet wat je met groot bedoelt, maar als je in Chrome een paar tabs open hebt staan gebruikt ie al gauw 1 GB. Niet dat dat uitmaakt, maar niet groot is dat niet te noemen.
Excuse moi? 1GB? Ik heb hier nu 8 tabs open. Gemiddeld 35MB elk. Dus slechts 280MB, geen GB :)
Wellicht een instelling op jouw PC die dat veroorzaakt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:34:
[...]

Ff snel 40 tabs open (verschillende sites).... De Browser zelf gebruikt dan 64MB, Flash 56MB, en de tabs samen < 400MB (ongeveer 8MB per stuk, ligt aan de pagina en hoe vaak je al previous/next bent gegaan...). Dat valt me reuze mee. Daarbuiten: Pagina's in het (anders nutteloos lege) geheugen opslaan zodat je ze weer snel kunt openen is alleen maar handig, maar helemaal NIET hetzelfde als een 'grote' browser.

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 01-05-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt misschien omdat ik x64 gebruik... En ik laat pagina's (op het ook geen zware) lang open staan (vele sessies) misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft.

Maar wat is dan zo zwaar aan IE8? Ik heb deze als 2e browser (voor WU, etc.) en ik vind het eigenlijk best aardig...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het is volgens mij qua resources-verbruik even zwaar. 't is alleen heeeel veel trager met diezelfde resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24

The Chosen One

Zie signature!

Ik wil graag een greasemonkey script of 2,3 (bijv.; http://userscripts.org/scripts/show/48085) runnen via Chrome.

Nou heb ik de map scripts aangemaakt op c:\ en 2 scripts er instaan.
De tag --enable-greasemonkey achter doel staan bij een snelkoppeling op de desktop.

Wat moet ik nog meer doen?
Ik zit hier al 2 uur te vogelen... :)

Via http://mashable.com/2008/...ome-greasemonkey-scripts/ of zelfs http://blogote.com/2008/i...ipt-on-google-chrome.html werkt niet.
Ook al overlegd met een scriptschrijver zelf etc maar niks werkt.

[ Voor 230% gewijzigd door The Chosen One op 03-05-2009 18:37 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
Sinds gisteren gaat chrome (v2.0.170.0) echt op de ene na de andere pagina over zijn nek. Zelfs Nu.nl laadt niet meer goed... t.net gelukkig nog wel
Iemand een idee hoe dit kan komen? IE8 doet het gewoon goed op dezelfde pagina's...
Ik draai Chrome al nagenoeg zo lang als hij publiek beschikbaar is, bijna nooit problemen gehad.

PS. onder Vista x64 Business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Het is uberhaupt vreemd dat je nog op 2.0.170.0 zit, beta-channel hoort onderhand toch op 2.0.172.8 te zetten. Maar probeer anders eens dev of stable, heb je daar ook die problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nieuwe non-dev/beta:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DtJ5Vpjof5nlupdO5aKoLBnk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
sewer schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:25:
Het is uberhaupt vreemd dat je nog op 2.0.170.0 zit, beta-channel hoort onderhand toch op 2.0.172.8 te zetten. Maar probeer anders eens dev of stable, heb je daar ook die problemen?
OK, bedankt. Vandaag lijkt alles weer OK te zijn. Misschien dat er hier op het netwerk iets aan de hand was waar chrome gevoeliger voor is dan IE8??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een nieuwe non-dev/beta:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LOa9uJADETALnoqkWy5L1jBp/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 16:58
Updaten gaat makkelijk zeg. En het is niet erg als je geen administrator rights hebt. Geweldig gewoon. _/-\o_
Heb nu de nieuwste versie die stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit veel op een SMF forum. Bij een PM zou er een pop-up naar boven moeten komen met m'n inbox. Deze pop-up wordt echter geblokt door Chrome (melding rechtsonder).

Kan ik pop-ups toestaan voor een specifieke website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Kan helaas niet, je kan het wel helemaal uitzetten door chrome te starten met de commandline parameter:
-disable-popup-blocking

edit:
Zie net dat de allerlaatse dev-release (2.0.180.0) het wel kan.

Als de popup rechtsbeneden staat, en je klikt daar op dat driehoekje, dan krijg je de optie 'always show pop-ups from <site>'

[ Voor 61% gewijzigd door sewer op 17-05-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Goed dat er aan gewerkt wordt. Ik wacht wel af tot het in een update komt... Popup blocking uitschakelen doe ik liever niet

FTP download kan blijkbaar ook (nog) niet :P
Deze webpagina is niet gevonden.

Er is geen webpagina gevonden voor het webadres: ftp://ftp.us.dell.com/app/R183394.exe

Meer informatie over deze fout
Hieronder vindt u het oorspronkelijke bericht

Fout 6 (net::ERR_FILE_NOT_FOUND): Kan bestand of directory niet vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door Cheesy op 17-05-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mac-gebruikers, het Chromium project is inmiddels de eerste builds voor Mac OS X aan het releasen, te downloaden via: http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/sub-rel-mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cheesy schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:16:

FTP download kan blijkbaar ook (nog) niet :P

[...]
Dit probleem komt me wel erg bekend voor. Heb het ook gehad met de Dell FTP server, directe links werken niet, maar als je even naar de map gaat waar het bestand in staat en vervolgens het bestand aan klikt gaat het wel goed! 8)7

Ik gebruik de laatste dev versie (2.0.180.0), die heeft dat probleem niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Eindelijk, de beta is stable geworden. Bevat zo te zien een hoop verbeteringen.

De Linux-versie werkt ook steeds beter. Bepaalde vensters/opties ontbreken nog, maar de basis staat en is lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
meest recente non-beta

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zfk307.png

[ Voor 58% gewijzigd door juanita op 21-05-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En omdat ie niet meer dev/beta is wordt versie 1 gelijk geupdate naar versie 2 heb ik net gemerkt. Uiterst correct weer.

Edit: Ik zie helemaal geen verschil met versie 1. Waarom was het nu ook al weer dat deze versie 2 heet (i.p.v. een volgend nummer van versie 1)?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 01:33:
En omdat ie niet meer dev/beta is wordt versie 1 gelijk geupdate naar versie 2 heb ik net gemerkt. Uiterst correct weer.

Edit: Ik zie helemaal geen verschil met versie 1. Waarom was het nu ook al weer dat deze versie 2 heet (i.p.v. een volgend nummer van versie 1)?
gequote uit de link een paar posts boven je
Finally, a note on version numbers: we're referring to this as Chrome 2, but that's mainly a metric to help us keep track of changes internally. We don't give too much weight to version numbers and will continue to roll out useful updates as often as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, staat nu ook op de FP, er zijn toch wel een paar verbeteringen (t.o.v. v1):

meuk: Google Chrome 2.0.172.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 01:33:

Dus major releases staan voor jou gelijk aan wijzigingen aan de interface? :P

De interface is een van de dingen die nauwelijks is veranderd, verder zo'n beetje alles. Plus een ton aan nieuwe features.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 22-05-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:25:
[...]

Dus major releases staan voor jou gelijk aan wijzigingen aan de interface? :P
Dat is meestal wel het geval toch, een wijziging van interface/functionaliteit.

Ik ben juist heel blij dat Google hier heel erg conservatief in is, want ik vind de interface vanaf het begin al perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een vreemde glitch op de FP nu trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gumXOhnTUfK3vZU5HFtZL2nH/full.png

Lijkt me dat dit met Chrome v2 te maken heeft, aangezien ik dit nog nooit gezen heb en gisteravond naar v2 geupgrade heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja heb ik ook weleens last van gehad met v2 beta. Geen idee hoe random het is, met de laatste heb ik het niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Laatst online: 12-09 21:13
Weet niet of het al langs is gekomen en of dit de goede plaats is, maar ik gebruik google Chrome al een tijdje en ben pas geleden overgestapt naar Windows 7 RC. Hierin werkte Chrome niet goed en moest ik de snelkoppeling aanpassen:

code:
1
/chrome.exe -in-process-plugins

Hoop dat anderen er iets aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Vraagje: hoe installeer je de Engelse versie van de beta? Ik ben bij google.com ingelogd en heb 'm bij de preferences op Engels staan, maar als ik hiernaartoe ga http://www.google.com/chrome/eula.html?extra=betachannel komt hij in het Nederlands. :?
IP geolocation gekloot zeker. :|

Sorry, ik had de startpost moeten lezen. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Je installeert chrome, en als de taal je niet bevalt stel je hem in op een andere taal.
Chrome bevat dus al alle talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Bedankt, dat idee was wel even door me heen geschoten maar toch vergeten daarnaar te kijken. Toch raar dat ik de vorige versie (2.0.172.27 :P) wel gewoon in het Engels heb kunnen dlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Als ik Alt-Home intik staat m'n cursor niet in de adresbalk. Ik kan dus ook niets typen (nu weet ik dat het ook met Alt-D kan, maar dan nog :P)
Is dat bij jullie ook zo?

v2.0.172.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Hier ook niet (laatste dev versie), bij ctrl-t en ctrl-n doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

FTL

Toch ook even hier melden: er wordt gewerkt aan het extensions systeem van Chromium (chrome).
Er zijn al een aantal 'echte' extensions beschikbaar:

http://dev.chromium.org/d...sign-documents/extensions

en een drietal extensions:
http://dev.chromium.org/d...uments/extensions/samples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Google devt in hoogste versnelling:
Less than a week after it delivered the first 2.0 version of its browser to the general public, Google has now jumped the numbering scheme and reached 3.0 (3.0.182.2 to be exact) with its newest Chrome dev channel release. According to the changelog, the fresh off the press Chrome comes with new WebKit (531.0), V8 (1.2.5.1) and Gears (0.5.21.0) versions, a number of crash fixes, support for video tags, a 'cleaner' UI, and more.
http://sites.google.com/a...nnel/release-notes/301822
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=26806&catid=3

http://dl.google.com/chro...82.2/chrome_installer.exe

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb net v.3 geinstalleerd en heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zx34ud.jpg

Gebeurt dit kleine lettertype bij jullie ook? Want zo klein heb ik het iig niet ingesteld. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sagaris op 28-05-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is een bug en reeds opgelost, even wachten op nieuwe dev-release.

[ Voor 35% gewijzigd door jelmervos op 28-05-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb ook die kleine letterypes...

Heel vervelend want je kunt het absoluut NIET lezen.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Valt nog mee, ik heb goeie ogen.

Let straks maar op: als er een nieuwe dev-release is waarin deze bug is opgelost zul je zien dat er mensen zijn die het wel prettig vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Onderhouds is mijn Chrome geupdate naar een 2.0 versie. Heb er niet veel van gemerkt, behalve dat mijn webmail het nu niet goed meer doet. Daar moet ik nu IE voor openen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Laatst online: 22:16
StephanL schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:19:
... behalve dat mijn webmail het nu niet goed meer doet. Daar moet ik nu IE voor openen :(
Wat voor webmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:12
Lees net dat google nu ook voor Mac en Ubuntu verschenen is. Vreemd dat dat hier nog niet gemeld is..

http://www.telegraaf.nl/d...Mac_en_Linux__.html?p=7,2

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 05-06-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Sjah schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:11:
Lees net dat google nu ook voor Mac en Ubuntu verschenen is. Vreemd dat dat hier nog niet gemeld is..

Het is dan ook een weinig interessante release. Meer dan een branded versie van een oudere Chromium-build is het niet.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:11:

Mac en Linux, waarvan de laatste enkel nog op Debian/Ubuntu goed draait. Dat maakt het geen Ubuntu versie :X

Zie http://blog.chromium.org/...nux-builds-available.html voor het originele bericht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:12
Yup slordigheidje van mij. Ingegeven door het feit dat ik me irriteer aan het feit dat er zoveel linux distro's zijn.
Vmb was er maar 1 versie, ubuntu dan maar, die is wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe stable weer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/emfi0B7och6JBQOEP3NSLjlc/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Volgens mij is er een nieuwe dev release, 3.0.183.1. Ze hebben de omnibar (of hoe ze het adresveld ook maar heet) aangepast door er icoontjes aan toe te voegen - een planeetje als het om een webadres gaat, en een vergrootglas als het om een zoekopdracht gaat.

Zit ook een typo in, 'Search Google fcr X', =D.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost