Verwijderd
Nee, dat was (als het goed is) *.28. Lijkt me ook niet dat er een .dev was die *.30 heette (omdat dat nogal verwarrend zou zijn natuurlijk).Hacku schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:14:
Deze versie draai ik al meer dan twee weken?
Edit: ik zie wel dat *.30 al op 19 mei gecompileerd is (*.28 op 16 mei). Ik kreeg hem echter gisteren pas voorgeschoteld met de updater... Vreemd dat Google daar 2 weken mee wacht dan.
Heb jij hem handmatig geupdate ofzo?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 14:01 ]
[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 06-06-2009 15:02 ]
Ik heb helemaal niks ge-updated, dit is de versie ik een tweetal weken geïnstalleerd had.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:57:
[...]
Nee, dat was (als het goed is) *.28. Lijkt me ook niet dat er een .dev was die *.30 heette (omdat dat nogal verwarrend zou zijn natuurlijk).
Edit: ik zie wel dat *.30 al op 19 mei gecompileerd is (*.28 op 16 mei). Ik kreeg hem echter gisteren pas voorgeschoteld met de updater... Vreemd dat Google daar 2 weken mee wacht dan.
Heb jij hem handmatig geupdate ofzo?
Verwijderd
Is nu geen beta meer toch? Hij wordt nu i.i.g. gepushed naar mensen die geen beta's draaien...
Edit: ik dacht tenminste dat ik geen beta's draaide. De vorige versie:
meuk: Google Chrome 2.0.172.28
was toch ook geen beta? Of serveren ze finals en beta's door elkaar heen??
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 16:28 ]
Enige probleem wat ik tot nu toe heb gevonden, waarvoor ik dus over moet schakelen naar IE8 is LogMeIn in combinatie met ActiveX.
Na het inloggen op de site van LogMeIn gebeurd er in Chrome helemaal niets meer.. terwijl in IE8 gewoon connectie wordt gemaakt met de betreffende PC.
Iemand daar een idee van?! Of ondersteund Chrome uberhaupt geen ActiveX?!
*sowieso
Je ziet alleen een paar menu-items, en een stukje achtergrond. Een refresh lost het op.
Ik weet namelijk niet of dit ligt aan m'n Chrome, of aan alle browsers. Testen gaat ook lastig, want het treedt incidenteel op (alhoewel tegenwoordig vaker).
Verwijderd
Ja, Chrome en IE8 als backup is de perfecte combinatie. Je hebt IE sowieso voor een paar dingen nodig, zoals WU en bijv. Citrix.DonJunior schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:57:
Enige probleem wat ik tot nu toe heb gevonden, waarvoor ik dus over moet schakelen naar IE8 is LogMeIn in combinatie met ActiveX.
Verwijderd
Dat zou me echt verbazen. De diensten van Google zijn normaal gezien geoptimaliseerd in de browser. Ik heb er in ieder geval nog nooit last mee gehad.Cheesy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:48:
Meer mensen die last hebben dat Gmail niet helemaal laadt?
Je ziet alleen een paar menu-items, en een stukje achtergrond. Een refresh lost het op.
Ik weet namelijk niet of dit ligt aan m'n Chrome, of aan alle browsers. Testen gaat ook lastig, want het treedt incidenteel op (alhoewel tegenwoordig vaker).
Toevallig vond het net weer plaats.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:13:
[...]
Dat zou me echt verbazen. De diensten van Google zijn normaal gezien geoptimaliseerd in de browser. Ik heb er in ieder geval nog nooit last mee gehad.
Laden blijft ook doorgaan, gebeurt niets.

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 16-06-2009 23:23 ]
Verwijderd
Zou je zeggen, maar dat is nu juist het grappige: zo flauw is Google niet.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:13:
Dat zou me echt verbazen. De diensten van Google zijn normaal gezien geoptimaliseerd in de browser. Ik heb er in ieder geval nog nooit last mee gehad.
ergo... Chrome heel leuk, maar wel freakin intrusive in je systeem.
nu werkt alles weer en draait Chrome ook nog.
[ Voor 12% gewijzigd door Jazzper op 22-06-2009 22:35 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Iemand idee / hoe gaan jullie daar mee om?
Verwijderd
Ik zie niet helemaal wat een pop-up te maken zou kunnen hebben met het uitlogproces?Cheesy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:57:
Het is dan wel een probleem met een specifieke website, maar is het "schadelijk" dat Chrome de pop-up bij het uitloggen van ING blokkeert? Kortom: wordt er compleet uitgelogd?
ING.nl werkt trouwens sowieso niet goed met Chrome, ze ondersteunen volgens mij alleen IE en FF. Dat merk je als je naar zo'n aanvraag-pagina gaat.
Rechtsonder kun je de pop-up alsnog openen en op die manier goed afsluiten.Cheesy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:57:
Het is dan wel een probleem met een specifieke website, maar is het "schadelijk" dat Chrome de pop-up bij het uitloggen van ING blokkeert? Kortom: wordt er compleet uitgelogd?
De postbank versie van ING werkt hier perfect met Chrome. Hebben jullie het over de token versie?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:35:
[...]
Ik zie niet helemaal wat een pop-up te maken zou kunnen hebben met het uitlogproces?
ING.nl werkt trouwens sowieso niet goed met Chrome, ze ondersteunen volgens mij alleen IE en FF. Dat merk je als je naar zo'n aanvraag-pagina gaat.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Nee, PB versie. Maar het gaat niet om het "https-gedeelte", maar om de gewone ING site. Formuliertjes werken daar niet goed met Chrome, je krijgt een foutmelding met een lijst met wel toegestane browsers.Brons schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:09:
De postbank versie van ING werkt hier perfect met Chrome. Hebben jullie het over de token versie?
Dan gaat het niet zo zeer fout, maar hebben ze een niet juiste browsercheck ingebouwd. Ik zou zeggen, andere bank nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:21:
[...]
Nee, PB versie. Maar het gaat niet om het "https-gedeelte", maar om de gewone ING site. Formuliertjes werken daar niet goed met Chrome, je krijgt een foutmelding met een lijst met wel toegestane browsers.

Verwijderd
Doet het bij mij prima (laatste stable).sewer schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:54:
Hebben jullie ook dat de wiki-pagina van yamaha niet goed gerenderd wordt in chrome. Of ligt dat aan mijn installatie
Ik mis alleen heel erg een plugin als Foxmarks (heet nu Xmarks geloof ik) voor Chrome. In Firefox is dat dus een addon die automatisch de bookmarks synchroniseerd naar een server zodat je altijd je eigen bookmarks bij de hand hebt. Dit is eigenlijk mijn enige overweging waarom ik nu nog FF als primaire browser gebruik.
En een Gmail Notifier addon is ook meer dan welkom. Iemand tips over deze twee features die FF wel heeft en Chrome niet? Ik vind sowieso dat er geen tot weinig addons voor Chrome zijn, of zoek ik verkeerd?
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Het is alweer opgelost in de laatste chromium, dus het komt automagisch goed bij de nieuwe dev-versie.
Dat hele add-on/plug-in gebeuren is nog in ontwikkeling, het begint wel langzaam de goed kant op te gaanEn een Gmail Notifier addon is ook meer dan welkom. Iemand tips over deze twee features die FF wel heeft en Chrome niet? Ik vind sowieso dat er geen tot weinig addons voor Chrome zijn, of zoek ik verkeerd?
[ Voor 57% gewijzigd door sewer op 01-07-2009 22:46 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Hier issue: http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=14805pven schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:38:
Ik zie geen animerende GIFs in de meest recente dev-versie van Chrome. Uiteraard heb ik gezocht en blijkbaar is dat geen bekend probleem.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Was probleem in Webkit.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Chrome: 32ms
Fx 3.5: 37ms
IE8: 41ms
Uiteraard allemaal onder dezelfde omstandigheden en naar dezelfde server.
Kent iemand dit probleem ook?
==
hoi
IE8: 10 ms
FF 3.5: 11 ms
Chrome: 507 ms
Duidelijk een Chrome probleem dus. Werkt ook veel langzamer dan Firefox hier.
Ja, dat bedoel ik ook. Een probleem icm met Vista 64 bits. Maar blijkbaar ligt het wel aan Chrome. Jammer, hoop dat er snel een update voor komt.sewer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:01:
Misschien een probleem icm met vista 64 bits? Hier op het werk onder vista 32 bits heb ik 12 ms, gisteren thuis onder xp ook iets van max 30 ofzo.
Met de Linux nightly hoefde ik niets aan te zetten. Screenshot (bron):sewer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:56:
En ondersteuning voor new-new-tab-page (), geen idee wat dat is, zie geen verschil als ik die switch gebruik

Verwijderd
nieuws: Googles Chrome OS gaat strijd met Windows aan
Jammer dat het op Linux gebaseerd is, maar goed.
Je had liever een eigen kernel gezien, of een meer exotische *nix variant, wat nog minder compatible is met mainstream desktop-software?
Verwijderd
Waarom ik het zeg is omdat Linux de afgelopen 10 jaar bewezen heeft niet aan te slaan op de desktop bij de mainstream gebruiker.
Alhoewel het voor Linux op zich wel een positieve ontwikkeling kan zijn. Misschien komen er eindelijk eens makkelijke installers en meer (bruikbare) software.
Omdat er geen enkele onderneming is die het geld hiervoor heeft / het goed te promoten.Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:59:
offtopic:
Waarom ik het zeg is omdat Linux de afgelopen 10 jaar bewezen heeft niet aan te slaan op de desktop bij de mainstream gebruiker.
Alhoewel het voor Linux op zich wel een positieve ontwikkeling kan zijn. Misschien komen er eindelijk eens makkelijke installers en meer (bruikbare) software.
Nou hoeft Google dit niet te doen, ze kunnen bij wijze van één klein linkje op www.google.com neerzetten én miljoenen mensen zullen het tegen komen.
Of ze linken alle M$ gerelateerde links op Google naar hun OS door.
Enige nadeel aan Chrome vind ik het gebrek aan extensions. Ik zou toch wel heel graag mijn bookmarks willen blijven syncen met mn andere computers. En in mindere mate mis ik ook een adblocker. Maar hoop echt dat er iets komt voor het bookmarks syncen.
TheZeroorez schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:13:
XP SP3, 32 bits
Chrome: 32ms
Fx 3.5: 37ms
IE8: 41ms
Uiteraard allemaal onder dezelfde omstandigheden en naar dezelfde server.
Ben even zo vrij geweest om er een issue van te maken hier:-Edwin- schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:45:
Vista Home Premium SP2, 64 bits:
IE8: 10 ms
FF 3.5: 11 ms
Chrome: 507 ms
Duidelijk een Chrome probleem dus. Werkt ook veel langzamer dan Firefox hier.
http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=17177
Zou je hem willen starren? Denk dat dat helpt voor het krijgen van aandacht.
[ Voor 11% gewijzigd door FTL op 18-07-2009 15:28 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Met een beetje CSS moet dat in Firefox ook wel lukken.Hacku schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:12:
Ik kwam er net achter dat Chrome de textarea's groter kan maken, de beste uitvinding sinds het gesneden brood
Dat zit in safari ookHacku schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:12:
Ik kwam er net achter dat Chrome de textarea's groter kan maken, de beste uitvinding sinds het gesneden brood
waarom zou je een nieuw tekstdocument willen maken met je browser? Dat hoeft wmb. niet echt basisfunctionaliteit te worden... Wat me beter lijkt is dat je dat soort dingen zelf toe kunt voegen met extensions, net als Firefox. Mis nl. nog steeds Xmarks onder Chrome en daarom gebruik ik Chrome ook niet als hoofdbrowser.Marzman schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:
Wat ik niet snap is waarom ze simpele dingen als een nieuwe mailnotificatie niet toevoegen aan de browser. Of een knop voor het aanmaken van een nieuw tekstdocument. Zeker als ze richting OS willen met de browser zul je dat soort dingen toch wel gaan verlangen?
Verwijderd
Juist, met andere woorden: voor 99,9% van de gebruikers is dit niet mogelijk in FF.Michali schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:
Met een beetje CSS moet dat in Firefox ook wel lukken.
En dus wel voor 100% van de gebruikers in Chrome
Omdat het een Browser van Google is en Google deze browser vergelijkt met een OS. In bijna elk OS zit een mailclient en een basic tekstverwerker. En Google biedt die dingen ook aan.Palomar schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:08:
[...]
waarom zou je een nieuw tekstdocument willen maken met je browser? Dat hoeft wmb. niet echt basisfunctionaliteit te worden... Wat me beter lijkt is dat je dat soort dingen zelf toe kunt voegen met extensions, net als Firefox. Mis nl. nog steeds Xmarks onder Chrome en daarom gebruik ik Chrome ook niet als hoofdbrowser.
Dat zou ik niet zeggen, ik denk dat wel meer dan 0,1 procent van de gebruikers van FF er in slaagt een addon te installeren.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:40:
[...]
Juist, met andere woorden: voor 99,9% van de gebruikers is dit niet mogelijk in FF.
En dus wel voor 100% van de gebruikers in Chrome
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3818
[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 19-07-2009 12:26 ]
/▌
[ Voor 97% gewijzigd door Marzman op 19-07-2009 12:26 ]
/▌
http://www.xbmcfreak.nl/

Maar niet als standaardbrowser,
aangezien er nog geen Flash-ondersteuning is en hij soms wel héél veel geheugen verbruikt

Verder missen er nog een paar functies in de OSX-versie:
Hier even mijn eerst conclusies; na het installeren van Chrome (dat zo'n 30MB groot is, en Intel only is) krijg je een venstertje waarin staat ofdat je crashreports etc wilt doorsturen, vervolgens start Chrome gewoon op....m.a.w: nog geen manier om bookmarks te importeren, wat eigenlijk wel jammer is maar tegelijk niet echt een verrassing is voor in een alpha/beta. Ook de Full Screen optie, is net zoals het printen nog niet beschikbaar. De Incognito-modus zit er daarintegen wel in en werkt perfect. Qua layout ziet het hetzelfde uit als de Windows-variant, er wordt wel grijs gebruikt ipv blauw zodat er een OSX-feel is.
[ Voor 67% gewijzigd door filenox op 19-07-2009 13:22 ]
Maar dan merk je wel aan de omnibox veranderingen
Verwijderd
Dit krijg ik in m'n event viewer (afkomstig van Wow64):
The program or feature "\??\C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Google\Update\Download\{1BC54D7F-F4B1-4405-8C7A-7B0F81BB5596}\chrome_updater.exe" cannot start or run due to incompatibility with 64-bit versions of Windows. Please contact the software vendor to ask if a 64-bit Windows compatible version is available.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 00:49 ]
Update je uit de browser? Ik zie ook dat het in de datamap van de administrator staat, of is dat jouw datamap? Misschien ligt daar de oorzaak. Ik heb in ieder geval net geupdate op Vista 64bit zonder administrator rechten zonder problemen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:41:
Ik zag vanavond dat er een nieuwe versie beschikbaar is (stable), maar krijg allemaal foutmeldingen (verschillende dingen geprobeerd) dat Chrome niet met een 64 bit OS om kan gaan. Raar, want dit was nog nooit een probleem...
Dit krijg ik in m'n event viewer (afkomstig van Wow64):
[...]
Wat ik ook erg interresant heeft is Google Wave, voor wie het niet kent kijk dit filmpje maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ
(Niet geheel on-topic..)
Verwijderd
Ja, het lukte vanochtend hier ook gewoon weersewer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:29:
Volgens mij was er gisteravond gewoon een probleempje met de updateserver, ik heb nu onder win7 64 bits volgens chrome de laatste versie (2.0.172.39)
Verwijderd
In het begin had ik nooit problemen met Chrome, gebruik het al vanaf het eerste begin
Wat bedoel je precies?[b]grizzlybeer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:10:[/b bij T.net krijg ik op de FP alleen korte berichten (horizontaal).
Dev:

Stable:

Zie niets raars eigenlijk
[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 31-07-2009 23:41 ]
Verwijderd

Niet dat het zo erg is, maar het gekke is dat het vanaf de allerbrakste 1e beta wel goed werkte...
Zou theoretisch ook aan iets externs kunnen liggen natuurlijk

Back knop van Flickr doet het sinds vandaan (*.39) trouwens wel weer zo zie ik
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 23:50 ]
Verwijderd
Da's misschien wel iets te makkelijk. Als het toevallig op jou Vista x32 (voorbeeld) compu goed werkt wil dat nog niet zeggen dat Chrome het goed doet (er is ook nog XP, etc.).sewer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:53:
Dat ligt idd niet aan chrome, zelfs op 800*600 heb ik dat niet in de stable channel.
Edit: zie dat jij XP gebruikt trouwens

Ik werk met x64, misschien dat het daar mee te maken heeft....
Ben verder benieuwd wanneer versie 3 naar het stable channel gaat...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 00:04 ]
Maar of het probleem dan aan chrome, windows of tweakers ligt is een beetje moeilijk in te schatten zolang we niet weten wat de oorzaak is
[ Voor 39% gewijzigd door sewer op 01-08-2009 09:24 ]
Maar chrome doet niks meer. Moet nu eerst handmatig naar google.com en dan zoeken. Vaag.
edit: Het werkt nu wel weer
[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 01-08-2009 17:43 ]

Lijkt overigens aan Gmail zelf te liggen, in Internet Explorer doet alleen de https mode het.
[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 02-08-2009 12:05 . Reden: Verkeerde topic... ik zoek een delete knop ]
Verwijderd
Want er wordt nergens gezegd dat het niet werkt.
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
/edit
Van http://www.google.com/landing/chrome/beta/ kwam hier 195.4 binnen.
[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 06-08-2009 08:55 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Shagura op 06-08-2009 12:10 ]
[ Voor 20% gewijzigd door sewer op 08-08-2009 08:20 ]
Ah cool. Nu hoop ik nog dat ze elk tab een apart peek venster geven in de Windows 7 taakbalk, net als IE8 dus.sewer schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:19:
De nieuwe dev-versie van gisteren ondersteunt jumplists in windows 7, zowel 'most visited' als 'recently closed'. Erg handig
Even (nou ja even) dat filmpje gekeken. Ziet er handig en mooi uit.Gorion3 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:33:
Wat ik ook erg interresant heeft is Google Wave, voor wie het niet kent kijk dit filmpje maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ
(Niet geheel on-topic..)
Ik ben echt verslaafd aan Chrome hoe lekker het werkt
Edit: Die jumplists in Windows 7 zijn ook erg netjes, en je kan je favo site's erin pinnen! Erg gaaf
[ Voor 28% gewijzigd door DennusB op 08-08-2009 18:06 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ook al paar keer een crash gehad (ojee).
Maar ja, het is ook de dev versie he.
[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 08-08-2009 18:13 ]
Ik heb bij chrome last van dat ik mijn tabs niet kan zien als ik mijn brouwser maximaliseer als ik hem minimaliseer zie ik mijn tabs wel wel.. Nu weet ik wel dat ik dan me skin moet uitzetten om het te laten werken maar zie het ook graag werken met deze skin dus iemand enig idee hoe ik ze zichtbaar krijg?
http://img197.imageshack.us/img197/5118/chrome1.jpg (klikken om grootte plaatje te zien links zonder tabs rechts met tabs.
alvast bedankt.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Wij voegen één nieuwe feature toe en noemen het versie 4.0This latest Chrome update contains all the fixes and changes from 3.0.197.11 and adds a new feature - bookmark synchronization, which can be used by starting Chrome with the "--enable-sync" flag and checking out Wrench->Sync my bookmarks...

Dit topic is gesloten.
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost