Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Deze versie draai ik al meer dan twee weken?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:14:
Deze versie draai ik al meer dan twee weken?
Nee, dat was (als het goed is) *.28. Lijkt me ook niet dat er een .dev was die *.30 heette (omdat dat nogal verwarrend zou zijn natuurlijk).

Edit: ik zie wel dat *.30 al op 19 mei gecompileerd is (*.28 op 16 mei). Ik kreeg hem echter gisteren pas voorgeschoteld met de updater... Vreemd dat Google daar 2 weken mee wacht dan.

Heb jij hem handmatig geupdate ofzo?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beta was/is 2.0.172.30 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 06-06-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:57:
[...]

Nee, dat was (als het goed is) *.28. Lijkt me ook niet dat er een .dev was die *.30 heette (omdat dat nogal verwarrend zou zijn natuurlijk).

Edit: ik zie wel dat *.30 al op 19 mei gecompileerd is (*.28 op 16 mei). Ik kreeg hem echter gisteren pas voorgeschoteld met de updater... Vreemd dat Google daar 2 weken mee wacht dan.

Heb jij hem handmatig geupdate ofzo?
Ik heb helemaal niks ge-updated, dit is de versie ik een tweetal weken geïnstalleerd had.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu geen beta meer toch? Hij wordt nu i.i.g. gepushed naar mensen die geen beta's draaien...

Edit: ik dacht tenminste dat ik geen beta's draaide. De vorige versie:

meuk: Google Chrome 2.0.172.28

was toch ook geen beta? Of serveren ze finals en beta's door elkaar heen??

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hij is zowel stable als beta... Beta zit ook nog daar, en omdat stable nu ook op 2.x zit loopt dat erg op elkaar in dus. De beta zal binnenkort naar versie 3 gaan denk ik, maar dit zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor waarom Hacku die versie al twee weken draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe stable:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1flecouN2JCVoGsRaZ6eUDFQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Ben in het bezit van Chrome 2.0.172.31 en werkt mijnsziens echt prima.
Enige probleem wat ik tot nu toe heb gevonden, waarvoor ik dus over moet schakelen naar IE8 is LogMeIn in combinatie met ActiveX.
Na het inloggen op de site van LogMeIn gebeurd er in Chrome helemaal niets meer.. terwijl in IE8 gewoon connectie wordt gemaakt met de betreffende PC.

Iemand daar een idee van?! Of ondersteund Chrome uberhaupt geen ActiveX?!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen die last hebben dat Gmail niet helemaal laadt?
Je ziet alleen een paar menu-items, en een stukje achtergrond. Een refresh lost het op.

Ik weet namelijk niet of dit ligt aan m'n Chrome, of aan alle browsers. Testen gaat ook lastig, want het treedt incidenteel op (alhoewel tegenwoordig vaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJunior schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:57:
Enige probleem wat ik tot nu toe heb gevonden, waarvoor ik dus over moet schakelen naar IE8 is LogMeIn in combinatie met ActiveX.
Ja, Chrome en IE8 als backup is de perfecte combinatie. Je hebt IE sowieso voor een paar dingen nodig, zoals WU en bijv. Citrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:48:
Meer mensen die last hebben dat Gmail niet helemaal laadt?
Je ziet alleen een paar menu-items, en een stukje achtergrond. Een refresh lost het op.

Ik weet namelijk niet of dit ligt aan m'n Chrome, of aan alle browsers. Testen gaat ook lastig, want het treedt incidenteel op (alhoewel tegenwoordig vaker).
Dat zou me echt verbazen. De diensten van Google zijn normaal gezien geoptimaliseerd in de browser. Ik heb er in ieder geval nog nooit last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:13:
[...]

Dat zou me echt verbazen. De diensten van Google zijn normaal gezien geoptimaliseerd in de browser. Ik heb er in ieder geval nog nooit last mee gehad.
Toevallig vond het net weer plaats.
Laden blijft ook doorgaan, gebeurt niets.

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/th_gmail.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 16-06-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:13:
Zou je zeggen, maar dat is nu juist het grappige: zo flauw is Google niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe stable:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vkMoK7nZk2kfYvvMUFy6pMYf/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben gek op Chrome maar op het werk heeft Chrome lopen kloten met mijn Vista. Ineens werkten links in bijvoorbeeld Outlook en in word documenten. Herstellen van alle settings in Explorer mocht niet baten. Uiteindelijk op nota bene een microsoft blog de oplossing gevonden. Een hele serie fixes in het register waarbij je de waarde 'chromehtml' moet vervangen voor 'htmlfile'. Dit bij alle bestandssoorten zoals htm en tevens nog wat aanpassingen bij de parsers.

ergo... Chrome heel leuk, maar wel freakin intrusive in je systeem.

nu werkt alles weer en draait Chrome ook nog.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazzper op 22-06-2009 22:35 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het is dan wel een probleem met een specifieke website, maar is het "schadelijk" dat Chrome de pop-up bij het uitloggen van ING blokkeert? Kortom: wordt er compleet uitgelogd?
Iemand idee / hoe gaan jullie daar mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:57:
Het is dan wel een probleem met een specifieke website, maar is het "schadelijk" dat Chrome de pop-up bij het uitloggen van ING blokkeert? Kortom: wordt er compleet uitgelogd?
Ik zie niet helemaal wat een pop-up te maken zou kunnen hebben met het uitlogproces?

ING.nl werkt trouwens sowieso niet goed met Chrome, ze ondersteunen volgens mij alleen IE en FF. Dat merk je als je naar zo'n aanvraag-pagina gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
Cheesy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:57:
Rechtsonder kun je de pop-up alsnog openen en op die manier goed afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:35:
[...]

Ik zie niet helemaal wat een pop-up te maken zou kunnen hebben met het uitlogproces?

ING.nl werkt trouwens sowieso niet goed met Chrome, ze ondersteunen volgens mij alleen IE en FF. Dat merk je als je naar zo'n aanvraag-pagina gaat.
De postbank versie van ING werkt hier perfect met Chrome. Hebben jullie het over de token versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een tijdje geleden heb ik aan Chrome de brui gegeven omdat het steeds om vage redenen hing. Afgelopen weekeind toch nog een kans gegeven, opnieuw gedownload en geïnstalleerd, en het lijkt nu lekker snel en stabiel te draaien...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:09:
De postbank versie van ING werkt hier perfect met Chrome. Hebben jullie het over de token versie?
Nee, PB versie. Maar het gaat niet om het "https-gedeelte", maar om de gewone ING site. Formuliertjes werken daar niet goed met Chrome, je krijgt een foutmelding met een lijst met wel toegestane browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:21:
[...]

Nee, PB versie. Maar het gaat niet om het "https-gedeelte", maar om de gewone ING site. Formuliertjes werken daar niet goed met Chrome, je krijgt een foutmelding met een lijst met wel toegestane browsers.
Dan gaat het niet zo zeer fout, maar hebben ze een niet juiste browsercheck ingebouwd. Ik zou zeggen, andere bank nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 16:58
Bij werkt de ING site en het inlog gedeelte bij internetbankieren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Hebben jullie ook dat de wiki-pagina van yamaha niet goed gerenderd wordt in chrome. Of ligt dat aan mijn installatie :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UjMAPcK0U9SmGGA07de5TIMe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:54:
Hebben jullie ook dat de wiki-pagina van yamaha niet goed gerenderd wordt in chrome. Of ligt dat aan mijn installatie :?
Doet het bij mij prima (laatste stable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die pagina ziet er hier in Chrome 3 perfect uit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Hhhm, chrome (3.0.190.1) crashte volledig toen ik 'inspect element' deed, maar na een herstart doet de pagina het hier nu ook goed. Zeker een kleine glitch ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag even aan het spelen geweest met Chrome. Wat een geweldige browser! Alles voelt heel natuurlijk, ziet er mooi(er dan FF) uit en het gaat razendsnel. Het starten en openen van links gaat allemaal zo goed als instant hier, dit is zeker niet het geval bij Firefox 3.5.

Ik mis alleen heel erg een plugin als Foxmarks (heet nu Xmarks geloof ik) voor Chrome. In Firefox is dat dus een addon die automatisch de bookmarks synchroniseerd naar een server zodat je altijd je eigen bookmarks bij de hand hebt. Dit is eigenlijk mijn enige overweging waarom ik nu nog FF als primaire browser gebruik.

En een Gmail Notifier addon is ook meer dan welkom. Iemand tips over deze twee features die FF wel heeft en Chrome niet? Ik vind sowieso dat er geen tot weinig addons voor Chrome zijn, of zoek ik verkeerd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zie geen animerende GIFs in de meest recente dev-versie van Chrome. Uiteraard heb ik gezocht en blijkbaar is dat geen bekend probleem.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nu pas opgevallen :? ;) Maar het is wel bekend, zie bijv. het commentaar bij de blogpost van de laatste dev.

Het is alweer opgelost in de laatste chromium, dus het komt automagisch goed bij de nieuwe dev-versie.
En een Gmail Notifier addon is ook meer dan welkom. Iemand tips over deze twee features die FF wel heeft en Chrome niet? Ik vind sowieso dat er geen tot weinig addons voor Chrome zijn, of zoek ik verkeerd?
Dat hele add-on/plug-in gebeuren is nog in ontwikkeling, het begint wel langzaam de goed kant op te gaan :)

[ Voor 57% gewijzigd door sewer op 01-07-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ah, op die site had ik nog niet gekeken. 8)7 ... Dank! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, YouTube doet het bij met de huidifge versie niet (meer?) goed, dus helemaal tevreden ben ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pven schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:38:
Ik zie geen animerende GIFs in de meest recente dev-versie van Chrome. Uiteraard heb ik gezocht en blijkbaar is dat geen bekend probleem.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Hier issue: http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=14805
Was probleem in Webkit.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrome de 3e browser op t.net :*)

ACM's blog: T.net browser-statistieken juni 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe PC gekocht en als eerste natuurlijk Chrome erop gezet. Het besturingssysteem is Windows Vista 64bit. Nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik een snelheidstest doe op speedtest.net de pingtijd meer dan 500ms is. Doe ik dezelfde test in Internet Explorer dan is de pingtijd minder dan 30ms. Ook bij andere sites heb ik het idee dat ze in Chrome een beetje hakkelend binnenkomen. Zijn er meer mensen die dit hebben en mogelijk een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:27
Klopt. Ik heb ook 64 bit en ook een ping van 509 in Chrome. In Firefox is het maar 11. Dat is dus de reden merk ik nu pas. Vond Chrome al veel te langzaam werken i.v.m. Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat met een heleboel tabs open of ook met maar 1 tab (zou niet uit mogen maken, maar toch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Met maar 1 tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
XP SP3, 32 bits

Chrome: 32ms
Fx 3.5: 37ms
IE8: 41ms

Uiteraard allemaal onder dezelfde omstandigheden en naar dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hard refresh werkt niet in Chrome :? Als ik CTRL-F5 doe op een testsite, dan laadt hij de oude site zonder css. Ik dacht eerst dat het aan de hoster ligt, maar met QTbrowser zie ik wel heel duidelijk een verschil.

Kent iemand dit probleem ook?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Jeuj, een nieuwe dev-versie waar animated gifs weer gefixt is :) En ondersteuning voor new-new-tab-page (8)7), geen idee wat dat is, zie geen verschil als ik die switch gebruik :P

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 08-07-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Vista Home Premium SP2, 64 bits:
IE8: 10 ms
FF 3.5: 11 ms
Chrome: 507 ms

Duidelijk een Chrome probleem dus. Werkt ook veel langzamer dan Firefox hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Misschien een probleem icm met vista 64 bits? Hier op het werk onder vista 32 bits heb ik 12 ms, gisteren thuis onder xp ook iets van max 30 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
sewer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:01:
Misschien een probleem icm met vista 64 bits? Hier op het werk onder vista 32 bits heb ik 12 ms, gisteren thuis onder xp ook iets van max 30 ofzo.
Ja, dat bedoel ik ook. Een probleem icm met Vista 64 bits. Maar blijkbaar ligt het wel aan Chrome. Jammer, hoop dat er snel een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:56:
En ondersteuning voor new-new-tab-page (8)7), geen idee wat dat is, zie geen verschil als ik die switch gebruik :P
Met de Linux nightly hoefde ik niets aan te zetten. Screenshot (bron):
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_ZaGO7GjCqAI/SkB4GS37XZI/AAAAAAAAQZQ/ZvedZ8stkj0/s640/chromium-new-new-tab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk concurrentie voor Microsoft:

nieuws: Googles Chrome OS gaat strijd met Windows aan

Jammer dat het op Linux gebaseerd is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
offtopic:
Je had liever een eigen kernel gezien, of een meer exotische *nix variant, wat nog minder compatible is met mainstream desktop-software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Waarom ik het zeg is omdat Linux de afgelopen 10 jaar bewezen heeft niet aan te slaan op de desktop bij de mainstream gebruiker.

Alhoewel het voor Linux op zich wel een positieve ontwikkeling kan zijn. Misschien komen er eindelijk eens makkelijke installers en meer (bruikbare) software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Omdat het nooit geld mag kosten. Als dat Google OS wat wordt zie ik ze wel tonnen geld uitgeven aan bv Dell om dat OS op hun pc's te installeren. Hetzelfde wat straks met Windows 7 kan gebeuren omdat Internet Explorer er niet bij zit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:59:
offtopic:
Waarom ik het zeg is omdat Linux de afgelopen 10 jaar bewezen heeft niet aan te slaan op de desktop bij de mainstream gebruiker.

Alhoewel het voor Linux op zich wel een positieve ontwikkeling kan zijn. Misschien komen er eindelijk eens makkelijke installers en meer (bruikbare) software.
Omdat er geen enkele onderneming is die het geld hiervoor heeft / het goed te promoten.

Nou hoeft Google dit niet te doen, ze kunnen bij wijze van één klein linkje op www.google.com neerzetten én miljoenen mensen zullen het tegen komen.

Of ze linken alle M$ gerelateerde links op Google naar hun OS door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Alhoewel ik de ontwikkelingen van het OS ook wel interessant vind, lijkt het me beter om dat gewoon in het topic in het "non-windows OS"-forum te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik Chrome nu ook een paar dagen als hoofdbrowser en ben er best enthousiast over, voroal vanwege de snelheid. Firefox begint me qua performance nl. steeds meer tegen te staan, omdat pagina's soms echt langzaam renderen in vergelijking met andere browsers.

Enige nadeel aan Chrome vind ik het gebrek aan extensions. Ik zou toch wel heel graag mijn bookmarks willen blijven syncen met mn andere computers. En in mindere mate mis ik ook een adblocker. Maar hoop echt dat er iets komt voor het bookmarks syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Ik gebruik de google-zoekmachine en gmail als spamfilter. Moet zeggen dat goole toch goede producten maakt. Daarom heb ik ook een tijdje chrome geprobeerd maar ben weer terug gegaan naar ie7. Ik vindt chrome toch niet zo lekker werken en het ziet er een beetje vreemd uit. Voor ie7 gebruikte ik altijd firefox maar ie7(icm iepro) heeft alles wat ik odig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer eens een nieuwe stable:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A8QoBbkQExjm6FxFNvYdn1i1/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Dank je wel grizzlybeer

voor de belangstellende, de volgende changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik kwam er net achter dat Chrome de textarea's groter kan maken, de beste uitvinding sinds het gesneden brood :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

FTL

TheZeroorez schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:13:
XP SP3, 32 bits

Chrome: 32ms
Fx 3.5: 37ms
IE8: 41ms

Uiteraard allemaal onder dezelfde omstandigheden en naar dezelfde server.
-Edwin- schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:45:
Vista Home Premium SP2, 64 bits:
IE8: 10 ms
FF 3.5: 11 ms
Chrome: 507 ms

Duidelijk een Chrome probleem dus. Werkt ook veel langzamer dan Firefox hier.
Ben even zo vrij geweest om er een issue van te maken hier:
http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=17177

Zou je hem willen starren? Denk dat dat helpt voor het krijgen van aandacht.

[ Voor 11% gewijzigd door FTL op 18-07-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat ik niet snap is waarom ze simpele dingen als een nieuwe mailnotificatie niet toevoegen aan de browser. Of een knop voor het aanmaken van een nieuw tekstdocument. Zeker als ze richting OS willen met de browser zul je dat soort dingen toch wel gaan verlangen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Hacku schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:12:
Ik kwam er net achter dat Chrome de textarea's groter kan maken, de beste uitvinding sinds het gesneden brood :p
Met een beetje CSS moet dat in Firefox ook wel lukken. :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hacku schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:12:
Dat zit in safari ook ;)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:
Wat ik niet snap is waarom ze simpele dingen als een nieuwe mailnotificatie niet toevoegen aan de browser. Of een knop voor het aanmaken van een nieuw tekstdocument. Zeker als ze richting OS willen met de browser zul je dat soort dingen toch wel gaan verlangen?
waarom zou je een nieuw tekstdocument willen maken met je browser? Dat hoeft wmb. niet echt basisfunctionaliteit te worden... Wat me beter lijkt is dat je dat soort dingen zelf toe kunt voegen met extensions, net als Firefox. Mis nl. nog steeds Xmarks onder Chrome en daarom gebruik ik Chrome ook niet als hoofdbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:36:
Met een beetje CSS moet dat in Firefox ook wel lukken. :P
Juist, met andere woorden: voor 99,9% van de gebruikers is dit niet mogelijk in FF.

En dus wel voor 100% van de gebruikers in Chrome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Palomar schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:08:
[...]

waarom zou je een nieuw tekstdocument willen maken met je browser? Dat hoeft wmb. niet echt basisfunctionaliteit te worden... Wat me beter lijkt is dat je dat soort dingen zelf toe kunt voegen met extensions, net als Firefox. Mis nl. nog steeds Xmarks onder Chrome en daarom gebruik ik Chrome ook niet als hoofdbrowser.
Omdat het een Browser van Google is en Google deze browser vergelijkt met een OS. In bijna elk OS zit een mailclient en een basic tekstverwerker. En Google biedt die dingen ook aan.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:40:
[...]

Juist, met andere woorden: voor 99,9% van de gebruikers is dit niet mogelijk in FF.

En dus wel voor 100% van de gebruikers in Chrome ;)
Dat zou ik niet zeggen, ik denk dat wel meer dan 0,1 procent van de gebruikers van FF er in slaagt een addon te installeren.

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3818

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 19-07-2009 12:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Marzman op 19-07-2009 12:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier mensen die Chrome op een Mac gebruiken?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ikkeu O-)

Maar niet als standaardbrowser,
aangezien er nog geen Flash-ondersteuning is en hij soms wel héél veel geheugen verbruikt :X

Verder missen er nog een paar functies in de OSX-versie:
Hier even mijn eerst conclusies; na het installeren van Chrome (dat zo'n 30MB groot is, en Intel only is) krijg je een venstertje waarin staat ofdat je crashreports etc wilt doorsturen, vervolgens start Chrome gewoon op....m.a.w: nog geen manier om bookmarks te importeren, wat eigenlijk wel jammer is maar tegelijk niet echt een verrassing is voor in een alpha/beta. Ook de Full Screen optie, is net zoals het printen nog niet beschikbaar. De Incognito-modus zit er daarintegen wel in en werkt perfect. Qua layout ziet het hetzelfde uit als de Windows-variant, er wordt wel grijs gebruikt ipv blauw zodat er een OSX-feel is.

[ Voor 67% gewijzigd door filenox op 19-07-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
3.0.193.2 naar beta: http://google-chrome-browser.com/beta-channel-update

Maar dan merk je wel aan de omnibox veranderingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Klein bugje in de laatste dev, alle tooltiptextjes/hinttextjes beginnen en eindigen met een blokje. Verder weinig veranderd, nu is de 'new-new-tab' default, waarmee je meer invloed hebt op de lijst van veelgebruikte sites (zoals vastpinnen of ze eruit gooien), en een mysterieus vak "Even more - what will we put here?" :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vanavond dat er een nieuwe versie beschikbaar is (stable), maar krijg allemaal foutmeldingen (verschillende dingen geprobeerd) dat Chrome niet met een 64 bit OS om kan gaan. Raar, want dit was nog nooit een probleem...

Dit krijg ik in m'n event viewer (afkomstig van Wow64):
The program or feature "\??\C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Google\Update\Download\{1BC54D7F-F4B1-4405-8C7A-7B0F81BB5596}\chrome_updater.exe" cannot start or run due to incompatibility with 64-bit versions of Windows. Please contact the software vendor to ask if a 64-bit Windows compatible version is available.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:41:
Ik zag vanavond dat er een nieuwe versie beschikbaar is (stable), maar krijg allemaal foutmeldingen (verschillende dingen geprobeerd) dat Chrome niet met een 64 bit OS om kan gaan. Raar, want dit was nog nooit een probleem...

Dit krijg ik in m'n event viewer (afkomstig van Wow64):

[...]
Update je uit de browser? Ik zie ook dat het in de datamap van de administrator staat, of is dat jouw datamap? Misschien ligt daar de oorzaak. Ik heb in ieder geval net geupdate op Vista 64bit zonder administrator rechten zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Volgens mij was er gisteravond gewoon een probleempje met de updateserver, ik heb nu onder win7 64 bits volgens chrome de laatste versie (2.0.172.39)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Ik heb op dit moment versie 3.x lopen, erg fijn :) Nog nooit een crash gehad trouwens (1x, en toen crashte alleen dat ene process :))

Wat ik ook erg interresant heeft is Google Wave, voor wie het niet kent kijk dit filmpje maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ

(Niet geheel on-topic..)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:29:
Volgens mij was er gisteravond gewoon een probleempje met de updateserver, ik heb nu onder win7 64 bits volgens chrome de laatste versie (2.0.172.39)
Ja, het lukte vanochtend hier ook gewoon weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek eigenlijk, hoe meer Chrome geupdate wordt, hoe meer probleemjes ik er mee krijg. Ik heb toch wel een paar dingen die niet goed werken of werkten. Bijv. bij Flickr doet de back knop het niet en bij T.net krijg ik op de FP alleen korte berichten (horizontaal).

In het begin had ik nooit problemen met Chrome, gebruik het al vanaf het eerste begin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
[b]grizzlybeer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:10:[/b bij T.net krijg ik op de FP alleen korte berichten (horizontaal).
Wat bedoel je precies?

Dev:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tRCtPeNWQmRxrRPxqFf46ynn/full.jpg

Stable:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6l5zUt49xCGuGasBO2UmgbVo/full.jpg

Zie niets raars eigenlijk :?

[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 31-07-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gumXOhnTUfK3vZU5HFtZL2nH/full.png

Niet dat het zo erg is, maar het gekke is dat het vanaf de allerbrakste 1e beta wel goed werkte...

Zou theoretisch ook aan iets externs kunnen liggen natuurlijk O-)

Back knop van Flickr doet het sinds vandaan (*.39) trouwens wel weer zo zie ik :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dat ligt idd niet aan chrome, zelfs op 800*600 heb ik dat niet in de stable channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:53:
Dat ligt idd niet aan chrome, zelfs op 800*600 heb ik dat niet in de stable channel.
Da's misschien wel iets te makkelijk. Als het toevallig op jou Vista x32 (voorbeeld) compu goed werkt wil dat nog niet zeggen dat Chrome het goed doet (er is ook nog XP, etc.).

Edit: zie dat jij XP gebruikt trouwens O-)

Ik werk met x64, misschien dat het daar mee te maken heeft....

Ben verder benieuwd wanneer versie 3 naar het stable channel gaat...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
^ Dat light wel aan Chrome, lijkt het. Sinds de 2.0-tree zie ik dat ook een paar keer per week, en anderen hebben het hier ook al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dat zou natuurlijk kunnen dat het alleen bij een combinatie optreed, misschien ook nog alleen onder bepaalde resolutie? Als ik me niet vergis heeft tweakers 3 'modi' op de frontpage geintroduceerd, afhankelijk van de beschikbare schermbreedte.

Maar of het probleem dan aan chrome, windows of tweakers ligt is een beetje moeilijk in te schatten zolang we niet weten wat de oorzaak is :)

[ Voor 39% gewijzigd door sewer op 01-08-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Heb nu 3.0.196.2, weet niet sinds wanneer. Normaal als je iets in de adresbalk intypt, bv "spin" dan zoekt chrome gelijk in de zoekmachine, nu dus google.

Maar chrome doet niks meer. Moet nu eerst handmatig naar google.com en dan zoeken. Vaag.

edit: Het werkt nu wel weer :) (opeens)

[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 01-08-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gmail crasht m'n Chrome _O-
Lijkt overigens aan Gmail zelf te liggen, in Internet Explorer doet alleen de https mode het.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 02-08-2009 12:05 . Reden: Verkeerde topic... ik zoek een delete knop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die (stable) update naar *.39 lijkt echt een boel op te lossen. De paar zaken die nog niet helemaal goed werkten bij mij doen het nu allemaal. Zelfs vi.nl (weet overigens niet of dat door de laatste update komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Laatst online: 16-09 13:46
Iemand hier toevallig een idee waarom het --single-process achtervoegsel niet werkt? Gebruik hier de laatste chrome in de 3.x-branche!
Want er wordt nergens gezegd dat het niet werkt.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Werkt inderdaad niet, ik zou de bug gewoon even melden (kan via de onderste optie in het 'menu'), kan me voorstellen dat het lang kan duren voordat iemand opvalt dat een commandline switch stuk is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
FF de themes uitgeprobeerd na de announcemnent
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/images/Chrome.png
Beetje raar sluitkruisje. :D

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik las net dat 195.4 de laatste beta was, maar is er ook een 197.0 dus?

/edit

Van http://www.google.com/landing/chrome/beta/ kwam hier 195.4 binnen.

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 06-08-2009 08:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's volgens mij de laatste dev versie op linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Voor dat soort dingen kijk ik altijd op het officiele blog. Maar de screenshot van hierboven is niet van chrome, chromium is een ander product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 08:25
Wat is dan het grote verschil? Chrome is toch gewoon een repackaged chromium met een klein aantal extra's? Het is mij verder ook onduidelijk welke extra's dit dan zijn, het enige wat ik weet is dat chrome h264 support heeft voor html5 en chromium niet (door licencing issues oid.).

[ Voor 12% gewijzigd door Shagura op 06-08-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Klopt, is zei ook niet dat er een groot verschil was ;) Maar chrome-dev zit bijvoorbeeld nog in de 3.0.196, chromium loopt sowieso voor in de releases (die hebben volgens mij elke dag een publieke build, of misschien zelfs meerdere keren per dag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
De nieuwe dev-versie van gisteren ondersteunt jumplists in windows 7, zowel 'most visited' als 'recently closed'. Erg handig :)

[ Voor 20% gewijzigd door sewer op 08-08-2009 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

sewer schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:19:
De nieuwe dev-versie van gisteren ondersteunt jumplists in windows 7, zowel 'most visited' als 'recently closed'. Erg handig :)
Ah cool. Nu hoop ik nog dat ze elk tab een apart peek venster geven in de Windows 7 taakbalk, net als IE8 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07
Gorion3 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:33:

Wat ik ook erg interresant heeft is Google Wave, voor wie het niet kent kijk dit filmpje maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ

(Niet geheel on-topic..)
Even (nou ja even) dat filmpje gekeken. Ziet er handig en mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de Dev versie van Chrome echt weer een hele verbetering is!
Ik ben echt verslaafd aan Chrome hoe lekker het werkt :)

Edit: Die jumplists in Windows 7 zijn ook erg netjes, en je kan je favo site's erin pinnen! Erg gaaf :D

[ Voor 28% gewijzigd door DennusB op 08-08-2009 18:06 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind de dev versie helemaal niet zo goed, vaak krijg ik dat ik niet naar websites kan surfen. Hij komt gelijk met een onbekende fout. Opnieuw surfen naar de website lost het op.
Ook al paar keer een crash gehad (ojee).

Maar ja, het is ook de dev versie he.

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 08-08-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
We zijn nu een aantal updates verder, en nog steeds werkt Chrome op Vista 64 bits niet goed. De latency komt niet onder de 500ms. Terwijl ik met FF op 11 ms zit. Heeft iemand ervaring met de dev of beta versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hmm ik heb een vreemd probleem met chrome en alienGUIse als verkeerd gepost is mijn excuus..

Ik heb bij chrome last van dat ik mijn tabs niet kan zien als ik mijn brouwser maximaliseer als ik hem minimaliseer zie ik mijn tabs wel wel.. Nu weet ik wel dat ik dan me skin moet uitzetten om het te laten werken maar zie het ook graag werken met deze skin dus iemand enig idee hoe ik ze zichtbaar krijg?

http://img197.imageshack.us/img197/5118/chrome1.jpg (klikken om grootte plaatje te zien links zonder tabs rechts met tabs.

alvast bedankt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Google gives devs Chrome 4.0.201.1
This latest Chrome update contains all the fixes and changes from 3.0.197.11 and adds a new feature - bookmark synchronization, which can be used by starting Chrome with the "--enable-sync" flag and checking out Wrench->Sync my bookmarks...
Wij voegen één nieuwe feature toe en noemen het versie 4.0 8)7

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost