Youtube voorbeelden laden niet op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:12
Hallo,

sinds een aantal weken zit ik met het probleem dat voorbeelden op Youtube niet laden op 1 systeem in ons netwerk (toevallig net mijn systeem :( )

Youtube filmpjes draaien overigens perfect, het gaat echt om de voorbeeldjes. Heb dit probleem onder verschillende browsers (FF, IE, Chrome). Ik maak verbinding via een draadloos netwerk.

Heb firewall en virusscan uit gehad, geen resultaat.
Bedraad aansluiten ipv wireless: Geen verandering.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat zijn youtube voorbeelden? Bedoel je de thumbnails?

Kun je niet b.v. even met Firebug kijken of alles op de site wel wordt ingeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
Jep, de thumbs bedoel ik. Ik draai overigens Vista, op het andere systeem XP sp2. Kan me niet voorstellen dat dat van invloed is.. ?

Zal Firebug even proberen (ken het niet, zo leer je nog 's wat!)

Edit:

Zojuist Firebug geinstalleerd, dit ziet eruit als een foutopsporingsprogramma voor Firefox. Helaas heb ik niet veel kaas gegeten van sites bouwen en debuggen, dus weet niet goed wat ik er mee moet...

Oja, heel soms laadt ie 1 of 2 thums wel gewoon in, het is dus niet dat ze helemaal geblokeerd / gefilterd / whatever worden...

Edit2:

Hij geeft steeds aan dat hij probeert verbinding te maken met i3.ytimg.com. Deze host is gewoon te pingen.

[ Voor 55% gewijzigd door hesselbeertje op 09-12-2008 13:23 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ah, zie hier voor een Firebug voorbeeld. Check even of je een status 200 bij de thumbs terug krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/6647/fbugjb2.th.png

[edit]
Idd, de thumbs staan op ytimg.com. Kun je even kijken of het wel lukt via een proxy?

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 09-12-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
Volgens mij heeft dat kreng door dat ik over hem praat, want nu doen ze het weer vrolijk... :? Over paar min. nog maar eens proberen.

Ah, nu doet ie het weer, heb ff een print screen gemaakt:

http://home.planet.nl/~vrie0919/probleem.jpg

Vreemd dat ie alleen maar "304 not modified" en "200 ok" aangeeft. Dat duidt toch niet op een probleem?? Terwijl hij ook zoekt naar i3.ytimg.com ??

[ Voor 53% gewijzigd door Koffie op 02-01-2009 13:17 . Reden: Graag je pics resizen ]

• hesselbeertje
Het probleem heeft zichzelf intussen opgelost! Iedereen die heeft meegedacht, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:29
Ik zit nog steeds met dit zelfde probleem (al een keer een topic over geopend, maar toen was er weinig hulp)! Soms werk het, maar een minuut later wordt er weer niets geladen! Ik gebruik vista 32bit met Comodo firewall en Nod32 3.0. Ik heb Nod en Comodo ook uitgeschakeld, maar dit mag niet baten!

Ik heb probleem in zowel firefox als in i-net explorer.

Hij blijft met laden hangen bij: ytimg.com, daarnaast krijgt i-net explorer na een minuut of 5 een error van flash en dan loopt de browser vast. Het gekke is dat flash op andere sites probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

gelukkie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:39:
Ik zit nog steeds met dit zelfde probleem (al een keer een topic over geopend, maar toen was er weinig hulp)! Soms werk het, maar een minuut later wordt er weer niets geladen! Ik gebruik vista 32bit met Comodo firewall en Nod32 3.0. Ik heb Nod en Comodo ook uitgeschakeld, maar dit mag niet baten!

Ik heb probleem in zowel firefox als in i-net explorer.

Hij blijft met laden hangen bij: ytimg.com, daarnaast krijgt i-net explorer na een minuut of 5 een error van flash en dan loopt de browser vast. Het gekke is dat flash op andere sites probleemloos werkt.
Al eens geprobeerd om alles wat ermee te maken zou kunnen hebben (OS, browser, flash) te upgraden naar de nieuwste versie?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb flash opnieuw geïnstalleerd in zowel I-net Explorer als in Mozillia Firefox. Daarnaast zijn deze beide browsers up-to-date (ik heb ook Chrome geprobeerd, en die gaf ook het probleem).

Daarnaast is mijn systeem (Vista 32bit) ongeveer 2 maanden geleden nieuw geïnstalleerd. Ook heb ik in Comodo en Nod32 nog dingen zitten zoeken om bijv. de browsers of de webadressen toe te staan. Maar zoals ik vertelde: wanneer ik Comodo afsluit en de beveiliging van Nod uitzet dan blijft het probleem ook bestaan.

Het enige waar ik nog aan kon denken is windows defender of onze Experia Box. Echter heb ik na de installatie niets aan windows defender aangepast en heb ik de experiabox gereset (ik heb trouwens via kpn wel een nieuwe aangevraagd, maar ik denk niet dat dit de problemen gaat oplossen).

Overigens heb ik naast de Youtube problemen, ook redelijk vaak problemen met het laden van afbeelding tumbnails via Google.

Hier in huis hebben we nog een vaste pc met windows Xp, en een laptop die wireless werkt met Vista. Het vreemde is dat mijn omschreven problemen ook hier voorkomen, maar in kleinere mate. De xp machine heeft de minste problemen. Deze 2 machines werken ook met Mozilla/ I-net explorer en met Nod32, alleen gebruiken ze Kerio/Sunbelt als firewall.

Ik hoop dat jullie nu genoeg informatie hebben, want ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja... als het op 1 pc is zou ik het niet in centrale apparaten als routers en je Experiabox gaan zoeken. Dan zou het bij andere devices namelijk ook niet moeten werken (tenzij je HELE rare dingen hebt ingesteld).

Probeer eens of het werkt via een Ubuntu LiveCD ofzo? Dan weet je of het aan je hardware ligt of aan het OS/de driver/jouw installatie. Een Ubuntu LiveCD past niets aan op je PC, maar je kan wel vrij eenvoudig proberen of het werkt :)

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb nu een wat drukkere periode, maar zal anders daarna een met dat Ubuntu proberen (wil niet mijn pc slopen dus wil het even goed uitvogelen, mijn pc's gaan altijd met de gekste dingen kapot :/ :P ). Maar ik zei niet dat de andere pc's er geen last van hebben, maar in mindere mate (het kan ook zijn, omdat ik het op mijn eigen pc gewoon vaker probeer, en dus meer problemen merk). Ik heb vooral het idee dat de Vista machines veel meer last hebben dan de Xp machine.

Overigens nog even over de Experiabox, deze had een paar dagen geleden iets raars. Er is 1 telefoon aangesloten op de tel. 1 lijn. Het gekke was dat er een lampje knipperde op de tel.2 lijn (net of je gebeld wordt), ik heb toen de telefoon aangesloten op de tel. 2 poort. Op dat moment ging de telefoon af, en toonde het beeld streepjes. Ik heb de telefoon opgenomen maar er was niets te horen. Na het ophangen was het lampje op de Experiabox uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Waarschijnlijk de oplossing gevonden! Wilde deze toch even delen!

Het probleem lijkt bij mozilla firefox te zitten icm. een snelle pc en experiabox? (de xp pc was de langzaamste pc, waarschijnlijk waren er daarom geen problemen!). Het heeft waarschijnlijk te maken met het aantal connecties naar een site, de NAT van de experiabox zou het als een aanvul kunnen zien. Waarschijnlijk kan de xp machine dit niet met grote snelheid doen waardoor de Experiabox geen probleem ziet.

Ik kwam de oplossing toevallig op internet tegen. Er werd ook verteld dat wanneer je de pc opstartte en als eerste met internet explorer naar youtube.com surfte dat het dan gewoon normaal werkte en daarna ook in firefox.

De oplossing om het altijd te laten werken was: in firefox naar about:config, de meldingen accepteren en vervolgens zoeken naar: network.http.max-connections, verander deze van de standaard 30 naar 10.

Even afkloppen, maar tot nu toe laden sites als youtube, google en hyves! beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ik heb hier ook last van sinds een week.. en ook hier staat een Experia box, en heel toevallig een week geleden is mijn internetsnelheid verdubbeld naar 8MB.

Hiervoor heb ik sinds de release Chrome gebruikt en heb nooit dit probleem gehad. Ik heb al in de router settings gekeken, uiteraard een reset gedaan en heb de boel ook geformatteerd (dat was ik toch al van plan). Ik gebruik nu IE, daar is alles ok.

Ik heb dit ook gepost in het Chrome topic, waar ik dit topic tegen gekomen ben.

Browser: Google Chrome - Deel II

Ps; ik heb dit niet alleen op Youtube, maar ook soms op Fok bv.

[ Voor 20% gewijzigd door Sander H op 23-02-2009 17:34 ]

Pagina: 1