Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 juli 2008

quote:
Phoniac schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:47:
Ik heb de iPhone nu een week en ben (was?) er heel blij mee.
Gisteravond begon m'n iPhone opeens raar te doen met opladen. Ik had 'm tot ongeveer 50% opgeladen via m'n pc en hing 'm daarna aan het stopcontact (want de pc ging uit). Na 5 minuten gaf het oplaadlogo rechts bovenin aan dat de telefoon volledig was opgeladen (stekker-iccontje). Dat leek me wat sterk in 5 minuten van 50% naar 100%. Op datzelfde moment zag ik in mijn scherm de melding dat m'n batterij nog maar 20% had :? Erg tegenstrijdig dus.

Daarna heeft ie de hele nacht aan de stroom gehangen, maar vanochtend was ie maar zo'n 60% vol. Al voor de lunch had ie het begeven :S
Nu hangt de telefoon sinds 18.00 uur weer aan de stroom. In het begin gaf ie weer dezelfde rare meldingen. Nu lijkt ie het goed te doen... Ik hoop het maar... Ik laat 'm sowieso even hangen totdat ie echt volledig opgeladen is...

Iemand die dit probleem herkent?
Of iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Kan dit bijvoorbeeld software-matig zijn?
Gisteravond nog steeds problemen. Dus toen de iPhone maar hersteld. Vannacht opgeladen en vanochtend gaf ie keurig aan dat ie volledig opgeladen was. 8.15 uur van de stroom afgehaald en om 11.00 uur gaf ie al de melding dat er nog 20% batterij over was :S terwijl de telefoon alleen maar in standby op m'n bureau gelegen had.

Net TPH Voorthuizen gebeld. Zij gaan nu met het hoofdkantoor bellen hoe ze hiermee omgaan.

Iemand nog een gouden-tip voor mij?

Reg. datum: 04 september 2007

inleveren en nieuwe krijgen ben ik bang (echt irritant dat die batterij niet te vervangen is, evt. door de verkoper ofzo)

quote:
strijk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:18:
inleveren en nieuwe krijgen ben ik bang (echt irritant dat die batterij niet te vervangen is, evt. door de verkoper ofzo)
Als dat zo is, dan vind ik het prima.
Ik heb alles keurig volgens het boekje gedaan, dus mij valt niets te verwijten.

Wel vreemd van die vreemde fouten... (stekker-icoontje terwijl ie nog maar 20% batterij heeft enzo)

Reg. datum: 20 september 2001

even kort antwoordje op aantal opmerkingen uit voorgaande pagina's:

- Blurry 5 MPix fotos: Itunes maakt kleinere versies (resolutie) van de foto's en zet ze zo op de Iphone. Hij zet de originele 5MPixel versie niet rechtstreeks op de iPhone. De crashes zullen een ander probleem zijn. In iTunes de crashdumps laten opsturen naar Apple voor onderzoek is het enige dat je kan doen denk ik.

- Batterij-indicator niet correct: er zijn gekende problemen met de batterij-indicator. Waarschijnlijk zal dit wel opgelost zijn in volgende firmware Zie: http://gizmodo.com/gadget...oesnt-show-100-277907.php

IVM de trage adresboek wat ik in versie 11 van de topic had gemeld: na een reboot werkt hij al een stuk vlotter (van 10 sec naar 4 sec) maar nog steeds onaanvaardbaar. De Iphone werd ook heel traag en na een reboot is dit al een stuk beter. Ik denk dat er ergens een memory-leak inzit.

Het toestel heeft veel potentieel, maakt er een groot deel van waar, maar momenteel moet een nieuwe firmware het echt gaan waar maken voor mij

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Reg. datum: 12 augustus 2005

quote:
MarcelG schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:51:
Nou, ik heb blijkbaar last van ongeveer hetzelfde probleem met de batterij als ik hier zie ; om te kijken hoe de iPhone batterij het uit zou houden als 3G en WiFi uit stond heb ik die gisterochtend uitgezet. Batterij was 100% vol, en 's middags om vijf uur net één pixel van de batterijmeter af.
Hartstikke goed, dacht ik, tot ik om half elf 's avonds (waarbij de batterijstatus nu 2 pixels korter was dan 's ochtend) in Safari een crash had. De iPhone hing, maar kwam na 1 minuut ofzo weer tot leven met de wonderbaarlijke melding dat de batterij voor meer dan 80% leeg was.... :?

't is een fijne telefoon, maar niet betrouwbaar....zeker niet qua batterij.
Dit heb ik ook gehad, de hele dag gaf ie aan dat de batterij vrijwel vol was, en ineens zei die 10% over, en toen viel die vrij kort daarna uit. Dit komt vaak doordat er toch een programma crasht die de batterij leegslurpt. Je kunt dit verhelpen door je iPhone even een reset te geven door de aan/uit knop ingedrukt te houden en blijven vasthouden als je de uitschakel optie ziet. Vervolgens zie je na een tijdje het Apple logo en dan start je iPhone opnieuw op. Alle gegevens en instellingen blijven bewaard maar alle mogelijk vastgelopen programma's zijn dan afgesloten.. Daarna heb ik dit probleem niet meer gehad..
EDIT: Als je trouwens merkt dat Safari of wat dan ook ineens zichzelf afsluit, start dat programma dan even opnieuw en druk daarna op Home om het netjes af te sluiten anders blijft ie toch actief zonder dat je dat merkt.. Ik heb het 1x gehad met mn email, dus op de achtergrond bleef ie de hele dag netwerk zoeken.

metallicelmo wijzigde dit bericht 01-08-2008 11:34 (9%)

Reg. datum: 03 mei 2004

Weet er iemand of je de Stereo headset van de 3G ook kan gebruiken op de oude versie van de iPhone? Ik ben namelijk mijn stereo headset kwijtgeraakt en volgens de Apple site is hij alleen compatible met de 3G iphone. Oftewel, hebben ze de vorm van de jack van de headset veranderd? :)

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 2G 8GB + Canon EOS 1000D EF-S 18-55mm IS

Reg. datum: 15 juni 2008

misschien een dom vraagje maar hoe zet ik muziek, films, afbeeldingen op mijn iphone?

Alles in de internal storage gooien?

Gediminas wijzigde dit bericht 01-08-2008 11:40 (19%)

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
Phoniac schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:09:
Iemand nog een gouden-tip voor mij?
Ja. Doen wat er in de handleiding staat. :)

Gebruik 'm tot 'ie leeg is. Hang 'm aan de meegeleverde lader, en laat 'm minimaal 8 uur onafgebroken laden. Morgen gebruik je 'm weer tot 'ie leeg is, en hang je 'm weer minimaal 8 uur aan de lader. Als je zondag geen forse toename in gebruiksduur ziet ga je maandag met TPH verder. Maar als je accu niet stuk is moet je na 2 of 3 volledige laad-cycli de normale capaciteit zien, en dat is in mijn geval ieder half uur mail halen van vijf accounts, het nodige daarvan lezen en soms beantwoorden, een paar uur muziek luisteren, af en toe eens Moonlight Mahjong spelen en normaal bellen en gebeld worden, en dat zou ik twee dagen vol kunnen houden zonder laden.
quote:
Gediminas schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:39:
misschien een dom vraagje maar hoe zet ik muziek, films, afbeeldingen op mijn iphone?
Maak een playlist, sleep daar in wat je op je iPhone wilt hebben en geef bij het tabje 'Muziek' van je iPhone op dat die playlist gesynced moet worden. Video idem, maar het tabje 'Video', en je raadt het al: ook foto's gaan op die manier. Vervolgens een keer syncen en het staat erop.

burne wijzigde dit bericht 01-08-2008 11:42 (21%)

quote:
Gediminas schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:39:

Alles in de internal storage gooien?
Kan alleen via Itunes, je kunt wel foto's op je iPhone zetten via Windows Verkenner

quote:
burne schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:39:
Gebruik 'm tot 'ie leeg is. Hang 'm aan de meegeleverde lader, en laat 'm minimaal 8 uur onafgebroken laden. Morgen gebruik je 'm weer tot 'ie leeg is, en hang je 'm weer minimaal 8 uur aan de lader. Als je zondag geen forse toename in gebruiksduur ziet ga je maandag met TPH verder. Maar als je accu niet stuk is moet je na 2 of 3 volledige laad-cycli de normale capaciteit zien, en dat is in mijn geval ieder half uur mail halen van vijf accounts, het nodige daarvan lezen en soms beantwoorden, een paar uur muziek luisteren, af en toe eens Moonlight Mahjong spelen en normaal bellen en gebeld worden, en dat zou ik twee dagen vol kunnen houden zonder laden.
Ik heb 'm vorige week donderdag gehaald. Daarna heb ik al drie keer (misschien al wel meer) keurig een volledige oplaadcyclus doorlopen: overdag gebruiken en zorgen dat ie 's avonds volledig leeg is, en 's nachts aan de lader (das meer dan 8 uur).
Eigenlijk geen problemen ondervonden tot eergisteravond toen ie rare meldingen begon te geven bij het opladen. En vandaag dus binnen drie uur van 100% naar 20%.

Ik ga het wel opnieuw proberen (drie keer een volledige oplaadcyclus), maar ik ben bang dat het niet gaat helpen...

Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
Dutchmega schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:29:
Ik heb 2 iPhone 3G docks besteld bij HTR Nederland maar ik heb een mailtje terug gekregen dat het vertraagd is (ze krijgen de docks van T-Mobile). Het is wel goedkoop, 10 euro per stuk ipv 25 euro bij Apple Store.
offtopic:
Wat is HTR?

Reg. datum: 15 juni 2008

laat maar, het is mij gelukt :P

Gediminas wijzigde dit bericht 01-08-2008 12:03 (71%)

SELECT * FROM library

quote:
metallicelmo schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:29:
[...]
Je kunt dit verhelpen door je iPhone even een reset te geven door de aan/uit knop ingedrukt te houden en blijven vasthouden als je de uitschakel optie ziet. Vervolgens zie je na een tijdje het Apple logo en dan start je iPhone opnieuw op. Alle gegevens en instellingen blijven bewaard maar alle mogelijk vastgelopen programma's zijn dan afgesloten.. Daarna heb ik dit probleem niet meer gehad..
Goeie tips. Ik ga 't meteen uitproberen!

edit: ehm...er gebeurd helemaal niks.
Ik druk de aan/uit knop in.
Het "Zet uit" slidertje verschijnt. ik doe niks, en houd de knop nog steeds vast.
30 seconden later gaat ie weer terug naar het gewone 'locked" scherm.

Ik heb ook geprobeerd om de knop vast te houden terwijl ik de slider 'zet uit' naar rechts trek, maar dan gaat ie gewoon uit....net als normaal. :?

MarcelG wijzigde dit bericht 01-08-2008 12:23 (45%)

Don't you know?

Je kan ook de Home button voor 6 seconden inhouden. Dat sluit ook alle actieve programma's :)

Heeft sindskort een Nokia N96 en een Iphone 3G 16GB

quote:
MarcelG schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:19:
[...]
Goeie tips. Ik ga 't meteen uitproberen!

edit: ehm...er gebeurd helemaal niks.
Ik druk de aan/uit knop in.
Het "Zet uit" slidertje verschijnt. ik doe niks, en houd de knop nog steeds vast.
30 seconden later gaat ie weer terug naar het gewone 'locked" scherm.

Ik heb ook geprobeerd om de knop vast te houden terwijl ik de slider 'zet uit' naar rechts trek, maar dan gaat ie gewoon uit....net als normaal. :?
Bij mijn iPhone 3G werkt dat gewoon hoor, aan/uit ingedrukt houden, dan verschijnt na een tijdje de "uitschakel slider", dan blijf je hem ingedrukt houden en dan start na een tijdje je iPhone opnieuw op.. Ik las net dat iemand zei dat 6sec je Home button indrukken ook zou werken maar dit heb ik nog niet getest..

Reg. datum: 23 februari 2004

Naar mijn weten moet je allebei de knoppen ingedrukt houden totdat het apple logo verschijnt. Dus de home en de aan/uit knop tegelijk inhouden. Na een seconde of 10 zou hij moeten herstarten dan.

Reg. datum: 31 juli 2008

quote:
psychonikeo schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:08:
[...]

Snooze is "altijd" 9 minuten...

[...]
Goed, duidelijk antwoord. Thx. Vreemd als je van een WM 6.1 phone af komt maar geen probleem. ;)

Late Night with who?
Reg. datum: 12 oktober 2000

Hmm, die deal van HTR met die iPhone docks is wel interessant. Weet iemand die het al besteld heeft wat de verzendkosten zijn?

Linkje voor de mensen die te lui zijn om omhoog te scrollen: http://www.htrnederland.n...TRN/Products/710MB721BULK

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

quote:
Mikey NL schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:34:
Naar mijn weten moet je allebei de knoppen ingedrukt houden totdat het apple logo verschijnt. Dus de home en de aan/uit knop tegelijk inhouden. Na een seconde of 10 zou hij moeten herstarten dan.
Misschien is dat het wel, hehe zit ik een beetje verkeerde tips te geven 8)7

Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
offtopic:
Sorry hoor :| Ik volg al tijden de iPhone topics, ik had dat gewoon over het hoofd gezien.

Reg. datum: 01 augustus 2008

quote:
Moartn schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:36:
Hmm, die deal van HTR met die iPhone docks is wel interessant. Weet iemand die het al besteld heeft wat de verzendkosten zijn?

Linkje voor de mensen die te lui zijn om omhoog te scrollen: http://www.htrnederland.n...TRN/Products/710MB721BULK
¤10 zijn de verzendkosten

3283-6622-6398-7110

Ik heb afgelopen vrijdag mijn iPhone 3G besteld. T-Mobile zei dat Apple garandeert binnen 6 weken te leveren. Ik hoop natuurlijk dat hij sneller komt. Hoe lnag hebben mensen hier moeten wachten?
Momenteel ben ik met name benieuwd naar Visual Voicemail verder ken ik het apparaat al.

Wat ik me ook afvraag of er hier mensen zijn met een hotmail account en hoe die dat synchroniseren met hun iPhone. Dit is nl. denk het belangrijkste wat ik ga missen tov Windows Mobile telefoon!

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

nvm. ff refreshen is handiger...

Vanitas wijzigde dit bericht 01-08-2008 13:18 (92%)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Eindeloos
Reg. datum: 05 maart 2006

quote:
Klopt, ik heb maandagavond besteld, kreeg dinsdag een mailtje dat het nog wel even gaat duren, aangezien ze afhankelijk zijn van de levering van t-mobile.

Even afwachten dus...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: