MarcoC schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:46:
Ik snap niet waarom mensen hier meteen Apple bellen of naar T-Mobile gaan omdat ze haarscheurtjes hebben. Echt, denk eens na

? Er zijn al behoorlijk veel gevallen bekend, ook in dit topic. Hoe groot denk je dan dat de kans is dat je een haarscheurvrije iPhone krijgt, of niet in de toekomst alsnog haarscheurtjes krijgt? Ik denk dat deze kans de 0 nadert. Je kunt beter wachten, zoals al eerder gezegd is, totdat Apple het probleem erkent en nieuwe iPhones produceert die haarscheurvrij zijn.
Nu je iPhone ter reparatie opsturen is nutteloos, je bent je iPhone lang kwijt en de kans dat je ervan af bent is klein.
Zozo, meneer heeft statistiek gestudeerd? Ik vind het in ieder geval erg knap dat je nu al zeker weet dat elke iPhone last heeft van dit probleem (haarscheurtjes).
Nou, om jouw statistiek even te helpen, mijn iPhone 3G heeft geen haarscheurtjes. Goh gek he, dat niet iedereen zo'n boeiend feitje gaat posten. Veel mensen hier beginnen met posten zodra ze een probleeem hebben, als alles goed werkt hoor je ze niet. Dus ja, dan lijkt het misschien in dit topic alsof iedereen haarscheurtjes krijgt.
Doet me denken aan de problemen met de Xbox 360. Veel posts gingen over defecten
dus zeiden de PS3 fanboys: 'X360 is kut want elke gaat kapot'. Nou, mijne werkt nog sinds launch
Om even op het probleem in te haken, de achterkant is gemaakt van een speciaal soort plastic en metaal. Dat komt neer op een soort van
Wikipedia: Thermoharder (of Thermoplast). Dat is bij andere apparten ook zo vaak gebruikt, en bij het maken van deze stof is het belangrijk dat bij het mengen de verhoudingen precies kloppen. Klopt het niet, dan zijn de eigenschappen mogelijk niet optimaal wat bijvoorbeeld zorgt voor haarscheurtjes. Het
kan dus zo zijn (en lijkt mij erg waarschijnlijk) dat er een slechte lading van 'achterkanten' is waarbij het mengels niet goed genoeg was. Het stellen dat elke iPhone hier last van heeft is wat mij betreft bullshit en het opsturen voor reparatie heeft dus wel degelijk nut.