[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.144 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:11
Deddiekoel schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:17:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn iPhone 3G besteld. T-Mobile zei dat Apple garandeert binnen 6 weken te leveren. Ik hoop natuurlijk dat hij sneller komt. Hoe lnag hebben mensen hier moeten wachten?
Momenteel ben ik met name benieuwd naar Visual Voicemail verder ken ik het apparaat al.

Wat ik me ook afvraag of er hier mensen zijn met een hotmail account en hoe die dat synchroniseren met hun iPhone. Dit is nl. denk het belangrijkste wat ik ga missen tov Windows Mobile telefoon!
Ik heb ongeveer 2 weken moeten wachten, 15 juli gereserveerd.

Wat ik eigenlijk nog wel wil weten (misschien voor de hand liggend), als ik m'n POP3 mail ophaal, gaat het dan, net als normaal, ook van de server af, dus dat ik het thuis niet meer kan ontvangen? Of is er een andere manier, zodat dat wel kan?

edit:
Sorry, dubbelpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:10

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

metallicelmo schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:39:
[...]

Misschien is dat het wel, hehe zit ik een beetje verkeerde tips te geven 8)7
Inderdaad....de homebutton moest er ook bij. _/-\o_ Nu doet ie 't wel meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
endness schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:23:
[...]

Wat ik eigenlijk nog wel wil weten (misschien voor de hand liggend), als ik m'n POP3 mail ophaal, gaat het dan, net als normaal, ook van de server af, dus dat ik het thuis niet meer kan ontvangen? Of is er een andere manier, zodat dat wel kan?

edit:
Sorry, dubbelpost!
POP3 mail gaat inderdaad van de server af rechtstreeks naar je iPhone.. Ik weet dat je in Outlook bijvoorbeeld kan instellen dat ie de mail ook een aantal dagen op de server moet laten staan zodat je die mail ook nog op een andere plek kan ophalen via POP3.. Ik weet alleen niet of dit bij de iPhone ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
psychonikeo schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:36:
[...]

je geeft het antwoord al.. dubbel"tappen" = zoomen.
Dat snap ik... De vraag is alleen, kan ik dan op een of andere manier een dubbelklik simuleren?
vgroenewold schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

Beetje oefenen denk ik. Als ik een pagina volledig in beeld heb (dus met hele kleine links), dan pakt Safari deze vaak wel als ik 1x klik. Echter, wil je zekerder van je zaak zijn, even dubbel-tappen of inzoomen met wijs- en duimvinger en dan klikken.
Het gaat erom dat ik niet kan dubbelklikken op links (omdat ie dan zoomt), terwijl sommige functionaliteiten eisen dat je dubbel klikt ;)

Edit:
Weet iemand trouwens hoe je webmail geconfigureerd krijgt? Je weet wel, als je je eigen domein hebt en je gaat via cpanel naar je mail...die mailbox wil ik toevoegen... Weet alleen niet welke waarde ik moet invoeren op de iphone :/

[ Voor 13% gewijzigd door RickV. op 01-08-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
RickV. schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

Dat snap ik... De vraag is alleen, kan ik dan op een of andere manier een dubbelklik simuleren?

[...]

Het gaat erom dat ik niet kan dubbelklikken op links (omdat ie dan zoomt), terwijl sommige functionaliteiten eisen dat je dubbel klikt ;)

Edit:
Weet iemand trouwens hoe je webmail geconfigureerd krijgt? Je weet wel, als je je eigen domein hebt en je gaat via cpanel naar je mail...die mailbox wil ik toevoegen... Weet alleen niet welke waarde ik moet invoeren op de iphone :/
Als je een eigen domein hebt, dan heb je meestal ook POP3 email.. Dit zou ik even checken bij de provider waar je je domein hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kon even iets niet vinden,

Ik heb een AT&T Iphone 3g, met zo een turbo sim,
Ik jailbreak niet, maar stel dat er iets mee fout gaat (defect) heb ik dan hier garantie ?

Op papier doe ik natuurlijk niets fout, ik heb de orginele bon en ik heb een (niet werkende) AT&T sim

Ik weet dat een USAmacbook hier gewoon garantie heeft via apple, maar heeft de iphone dit ook (mits niet gejailbreakd of unlockd etc)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
metallicelmo schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:33:
[...]

POP3 mail gaat inderdaad van de server af rechtstreeks naar je iPhone.. Ik weet dat je in Outlook bijvoorbeeld kan instellen dat ie de mail ook een aantal dagen op de server moet laten staan zodat je die mail ook nog op een andere plek kan ophalen via POP3.. Ik weet alleen niet of dit bij de iPhone ook kan
Mijn iphone trekt mijn mailserver niet leeg hoor,

ik heb de instellingen door itunes laten syncen met me macbook pro,
mogelijk dat het daarom blijft staan, aangezien me MBP ok een kopie achterlaat, en ik hem op me macpro alleen maar leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
Donstil schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:22:
Ik kon even iets niet vinden,

Ik heb een AT&T Iphone 3g, met zo een turbo sim,
Ik jailbreak niet, maar stel dat er iets mee fout gaat (defect) heb ik dan hier garantie ?

Op papier doe ik natuurlijk niets fout, ik heb de orginele bon en ik heb een (niet werkende) AT&T sim

Ik weet dat een USAmacbook hier gewoon garantie heeft via apple, maar heeft de iphone dit ook (mits niet gejailbreakd of unlockd etc)
Volgens mij moet dat gewoon kunnen.. Ik weet wel dat er in Nederland een aantal webshops zijn die iPhones verkopen (simlockvrij, dus gekraakt) en die hebben geen fabrieksgarantie, dit heb ik nagevraagd.. Die turbosim veranderd volgens mij niets aan je iPhone software toch? Lijkt me dat je dan wel garantie hebt, maar waarschijnlijk via de plek waar je hem hebt aangeschaft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandman4sure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-02-2022
metallicelmo schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:33:
[...]

Kan je instellen onder Instellingen, Mail (etc), Account kiezen, Geavanceerd, Verwijder van Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

.....

edit:
Sorry, dubbelpost!
Om de berichten op de server te laten moet je geen POP3 account instellen op je Iphone maar een IMAP4 account. Kan vaak met dezelfde gegevens als met je pop3 account. Als het niet lukt moet je even de juiste server voor binnenkomende post-gegevens opzoeken bij jouw ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandman4sure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Om de berichten op de server te laten moet je geen POP3 account instellen op je Iphone maar een IMAP4 account. Kan vaak met dezelfde gegevens als met je pop3 account. Als het niet lukt moet je even de juiste server voor binnenkomende post-gegevens opzoeken bij jouw ISP.
Nee hoor, ik gebruik gewoon mijn pop3 chello account, gaat prima
Volgens mij ondersteunen ze niet eens IMAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
Haha ik heb zo'n i-SmartSim 2008 kaartje bij dealextreme besteld en nu kan ik gewoon mijn vodafone abonnementskaartje gebruiken in de nederlandse T-Mobile locked iPhone.
kaartje is wel te dik en heb wat moeten uithollen in de simhouder en ik kreeg hem er net niet fatsoenlijk uit dus wil een reserve simhouder bijbestellen welke ik helemaal passend kan maken maar mijn iPhone is dus "simlockvrij" als ik dat wil :)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
heb je wel dat chip stukje uit je sim geknipt ? zag filmpjes op youtube waar het makkelijk paste namelijk

[ Voor 54% gewijzigd door Donstil op 01-08-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Even een vraag die waarschijnlijk al ergens is langsgekomen, maar wat lastig vindbaar (lees onvindbaar) is in de 12 voorgaande topics ; hoe kan ik m'n iPhone 3G laten verbinden met m'n XP laptop over WiFi, zodat de iPhone gebruik maakt van de laptop als 'router' naar m'n LAN (Ik heb hier namelijk geen wireless AP, maar wel een laptop met WiFi) ?
Dus niet andersom (de iPhone gebruiken als 3G modem voor m'n laptop) want daarvan heb ik al begrepen dat ik moet jailbreaken.

Ik heb net even zitten klooien met ad-hoc netwerken en gedurende 4 minuten werkte het, maar het stierf helaas heel snel af.

[ Voor 19% gewijzigd door MarcelG op 01-08-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je wild dus je laptop als hotspot gebruiken zeg maar?

-edit-
typo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07 11:33
Ja dat is wat hij bedoelt.

Ik ben benieuwd of Apple nog wat gaat zeggen regarding de scheurtjes in de behuizing.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Robbeke schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:22:
even kort antwoordje op aantal opmerkingen uit voorgaande pagina's:

- Blurry 5 MPix fotos: Itunes maakt kleinere versies (resolutie) van de foto's en zet ze zo op de Iphone. Hij zet de originele 5MPixel versie niet rechtstreeks op de iPhone. De crashes zullen een ander probleem zijn. In iTunes de crashdumps laten opsturen naar Apple voor onderzoek is het enige dat je kan doen denk ik.
Beter lezen jij ;)
MarcelG schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:05:
Even een vraag die waarschijnlijk al ergens is langsgekomen, maar wat lastig vindbaar (lees onvindbaar) is in de 12 voorgaande topics ; hoe kan ik m'n iPhone 3G laten verbinden met m'n XP laptop over WiFi, zodat de iPhone gebruik maakt van de laptop als 'router' naar m'n LAN (Ik heb hier namelijk geen wireless AP, maar wel een laptop met WiFi) ?
Dus niet andersom (de iPhone gebruiken als 3G modem voor m'n laptop) want daarvan heb ik al begrepen dat ik moet jailbreaken.

Ik heb net even zitten klooien met ad-hoc netwerken en gedurende 4 minuten werkte het, maar het stierf helaas heel snel af.
Edit....
Maruhm, waarom zou je dat willen aangezien je met je iPhone toch altijd internet hebt...

[ Voor 30% gewijzigd door Wootism op 01-08-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Dat bedoelt hij niet, hij wil zijn laptop laten fungeren als router. Niet andersom

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan wel maar ik weet niet hoe ik zal eens kijken of ik het kan vinden.
ik het trouwens een mac of windows bak die laptop is ook wel makelijk om te weeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Zijn er mensen hier met een Universal dock?
Ik heb er net een gekocht maar kan er nog nix mee omdat ik nog niet de juiste adapters heb. Ik moet een adapter hebben voor de iPod Mini en de iPhone 3G. Deze (dure) krengen worden echter alleen per 3 verkocht en dus ga ik er van allebei 2 over hebben.
Zijn er wellicht mensen hier die geïnteresseerd zijn? If so, DM me maar!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Ja, ik wil m'n XP machine laten fungeren als 'hotspot' voor m'n iPhone.
En ja, ik heb altijd internet met de iPhone, maar ik wil nu geen toegang tot het internet, maar juist tot het intranet.
Daar zit namelijk de Exchange omgeving van m'n baas. Nu moet ik heel omslachtig de VPN verbinding openen, en krijg ik daarna m'n mail gepusht over 3G/VPN, maar elke 15 minuten klapt die verbinding er standaard uit.

Als ik dit werkend krijg gaat alles helemaal easy werken, en dat is altijd leuk. :)
  • thuis : 20 mbit wifi met m'n thuis netwerk (sneller en energiezuiniger dan 3G)
  • onderweg : 3G
  • werk : zodra ik m'n laptop aan zet een automatische wifi verbinding naar 't bedrijfsnetwerk waardoor m'n mail meteen binnenkomt, net als m'n agenda etc. Tegelijkertijd via de werk-proxy toegang tot 't internet.
Dan ga ik de tijd van 'ActiveSync' met 'n USB kabel op m'n TyTN2 dus echt niet meer missen. :-)

EDIT: Dit lijkt te werken: http://cnettv.cnet.com/9742-1_53-28619.html
Ik dacht dat ik het eerder vandaag hetzelfde gedaan had 8)7 ....even afwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcelG op 01-08-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Laatst online: 08-06-2021
Hoe veilig is het uitvoeren van een DFU?

De problemen met de batterij zijn nog steeds niet opgelost :(
TPH wacht op antwoord van het hoofdkantoor, want ze weten niet hoe ze hiermee om moeten gaan.

Kan ik veilig proberen of een DFU mijn probleem oplost? Of kleven er risico's aan het uitvoeren van een DFU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Phoniac schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:11:
Hoe veilig is het uitvoeren van een DFU?

De problemen met de batterij zijn nog steeds niet opgelost :(
TPH wacht op antwoord van het hoofdkantoor, want ze weten niet hoe ze hiermee om moeten gaan.

Kan ik veilig proberen of een DFU mijn probleem oplost? Of kleven er risico's aan het uitvoeren van een DFU?
Vrijwel geen risico, natuurlijk de kans dat er iets fout gaat, maar heb nog niemand gehoord/gelezen waarvan de iPhone niet uit de DFU modus kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Donstil schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:41:
[...]

heb je wel dat chip stukje uit je sim geknipt ? zag filmpjes op youtube waar het makkelijk paste namelijk
Ja maar de chip die op dat kaartje zit is dikker als wat de iphone toelaat. scheelt bijna een halve mm.
heb de simhouder al iets uitgehold maar wil hem niet helemaal verneuken. Probleem is dat als de sim met het kaartje er helemaal inzit hij net achter de rand van de behuizing valt en daar dan dus ook achter blijft hangen met het verwijderen.
daarom probeer ik nog wel een losse simhouder waarbij ik het nog verder uithol waardoor het wel makkelijk zou moeten passen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben julie er allemaal ook last van dat de iPhone gewoon stof aan het happen is tussen de rand van het beeldscherm en de behuizing in? er komen gewoon lekker veel deeltjes tussen te zitten terwijl de rand dus niet erg breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ja had ik ook last van heel vervelend want je krijgt het er niet tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 23:10
[...]

Was dat via de T-Mobile shop of via de website?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Poll: Wit of Zwart? Welke is mooier?
Wit
Zwart
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=301937&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben toch wel benieuwd welke jullie nou eigenlijk mooier vinden. Ik heb namelijk alleen nog maar de zwarte in het echte gezien. Maar hoe is de witte? Is die ook echt mooier dan zo'n zwarte of is de zwarte mooier dan en witte? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Zwart is imo mooier dan Wit, alleen je ziet vetvegen 86000x zo snel dus je krijgt een spontane poets verslaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Zwart is mooier,
normaal ben ik voor wit maar ik vind dat apple toch wel een misstapje heeft gemaakt door alleen de achterkant van het toestel wit te maken en de voorkant gewoon zwart te laten....

Snap de logica er niet echt van, hoe vaak zie je de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 26-07 03:41
Wootism schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:43:.
Die ziet iedereen als je ding tegen je oor hebt ;) of je moet erg grote handen of lang haar hebben ;)

Ik ga voor de zwarte :) Vind ik er strakker uitzien met de chrome rant

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Wootism schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:43:

Um, als je aan het bellen bent zien andere mensen het? Denk dat het daarom gaat :P

Anyway, ik ben overgestapt van een Tytn II naar de iPhone, en ik moet zeggen, het voelt als een verademing tot nu toe. Waar ik vandaag achter kwam, en ontzettend blij mee ben, is in de kalender de List functie. Gewoon scrollen om te zien wat er nog allemaal aan zit te komen. Probeer dat maar eens in een WM device _/-\o_

Groot nadeel, de accu, al zoveel over geschreven hier.
Gisteravond toestel ontvangen, geheel vol geladen, even mee gespeeld, toen de hele nacht aan de lader laten hangen. Om 0700 vanochtend er af, en vanmiddag om 1500 al de melding dat er nog maar 20% accu was. Damn! Ik ben wat gewend van mijn WM devices, maar dit is echt niet normaal. GPS en Wifi gisteravond al uitgezet, dus alleen push en 3G actief. Kom op zeg, dan moet het ding het toch wel een dag kunnen uit houden? 's Nachts de hele nacht aan de lader iedere dag, kan ik mee leven, maar tussendoor moeten laden, het moet niet gekker worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

UltraSub schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:51:
Groot nadeel, de accu, al zoveel over geschreven hier.
Gisteravond toestel ontvangen, geheel vol geladen, even mee gespeeld, toen de hele nacht aan de lader laten hangen. Om 0700 vanochtend er af, en vanmiddag om 1500 al de melding dat er nog maar 20% accu was. Damn!
Als je weet dat er veel geschreven is, waarom heb je dat dan niet gelezen? Je zou weten --als je het gelezen zou hebben-- dat na een paar volledige cycli je accu stukken langer meegaat. Over een week horen we je niet meer over die accu.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
burne schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:57:
[...]

Als je weet dat er veel geschreven is, waarom heb je dat dan niet gelezen? Je zou weten --als je het gelezen zou hebben-- dat na een paar volledige cycli je accu stukken langer meegaat. Over een week horen we je niet meer over die accu.
Hoho, proef ik hier een negatief ondertoontje? ;)
Schrijf ik ergens dat ik dat niet wist? Natuurlijk heb ik dat gelezen, hoe weet ik anders dat er veel geschreven is 8) Dat een accu beter word na een paar cycli weet ik, maar ik had niet gedacht dat het zo extreem zou zijn. Die accu gaat toch geen 100% beter worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:27:
Ja had ik ook last van heel vervelend want je krijgt het er niet tussenuit.
Pak eens een saté prikkertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om e achtergrondkleur van je springboars te wijzigen...dus niet een andere foto oid maar gewoon een andere kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Vorige week donderdag m'n iPhone op mogen halen.
Ik was er erg blij mee tot ik woensdagavond oplaadproblemen kreeg... Icoontjes die niet met elkaar in overeenstemming waren etc.

Een soft-reset (herstel) via iTunes hielp niet.
Vanochtend TPH (waar ik de telefoon gehaald had) gebeld. Zij zouden contact opnemen met 't hoofdkantoor en me daar later op de dag over terugbellen. Helaas niets meer gehoord...
Vanavond een hard-reset (DFU) gedaan als laatste redmiddel. En zowaar: het lijkt te werken! M'n batterij lijkt 't nu weer gewoon te doen!

Ik denk dat er ergens een bug heeft gezeten. M'n standbytijd en gebruikstijd waren nagenoeg gelijk terwijl m'n iPhone de hele dag op standby gelegen had. Er heeft dus waarschijnlijk iets op de achtergeond gedraaid dat de batterij leeg getrokken heeft...

Gelukkig hoef ik m'n iPhone nu niet te missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
NetShare is terug in de App Store.

Goed nieuws: mensen die nog van plan waren NetShare (de applicatie waarmee je je iPhone als modem kunt gebruiken) aan te schaffen moeten hun kans grijpen. De applicatie is na een verwijdering weer terug. Hij is niet zichtbaar in de App Store, maar een speciale link leidt je er wel naartoe.

De link: http://phobos.apple.com/W...oftware?id=286541579&mt=8

Update: Volgens meerdere mensen, is de applicatie nu wel weer te zien in de App Store.

Apple zou de applicatie hebben geblokt, maar juridisch gezien mogen ze dit niet, dat is tenminste de reactie van iemand op het artikel op www.iphoneclub.nl

"Juridisch gezien moet Apple hem toelaten aangezien anders Nullriver dit kan afdwingen bij de rechter. Ze hebben zich immers aan alle regels gehouden. Enige begrijpelijke reden zou batterij gebruik kunnen zijn waarom Apple hem heeft geblokt."

Nullriver is de fabrikant van de applicatie.

Video van Netshare: http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/43/

Zoals de man zegt in de video, werkt alleen met Safari op de pc, niet met Firefox. IE wordt niet gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door McWolf82 op 01-08-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat een bullshit. App Store is een winkel van Apple, tuurlijk mogen ze een product weigeren. En anders passen ze de voorwaarden aan, maar toch gok ik dat hier code in zit die eigenlijk niet gebruikt mag worden (en een slapende medewerker niet opviel).

Maar: super applicatie! Ik ga snel store credit regelen (waarom moet het nu net op zijn :( ) voordat ie weer weg is. Ik denk dat T-Mobile hier niet blij mee zal zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Muthas op 01-08-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:18
Fantastisch dat NetShare als ik het zo lees :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

UltraSub schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:03:
Hoho, proef ik hier een negatief ondertoontje? ;)
Correct. Ik wordt, merk ik, een beetje kriegel van 'jamaar hij doet geen MMS', 'de accu is kut', 'als ik 181 apps installeer loopt 'ie steeds vast', 'iTunes zuigt' en meer van die vaak gehoorde vragen/statements.
Natuurlijk heb ik dat gelezen, hoe weet ik anders dat er veel geschreven is 8) Dat een accu beter word na een paar cycli weet ik, maar ik had niet gedacht dat het zo extreem zou zijn. Die accu gaat toch geen 100% beter worden?
Onderschat je eigen gedrag ook niet. De eerste dag haal je 'm om de tien minuten uit je zak, gewoon om even te gluren. De tweede dag is dat om het kwartier, de derde dag ieder half uur. Ook dat kost een hoop energie. Pas na een week zit je weer op een redelijk normaal gebruikspatroon. Uurtje pielen met de instellingen is zo gebeurt, en da's vergelijkbaar met een uur video kijken.

Direct uit de doos zei het balkje dat m'n accu 4/5de vol was, maar na drie uur was 'ie leeg. De tweede dag heb ik 'm om een uur of één aan de lader moeten hangen. De derde dag toen ik thuis was, dus om half zes ofzo. Inmiddels zit ik op twee dagen, maar dat is afnemend spelen net zo goed als meer accucapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemem met de accu. De eerste 10 keer heb ik hem volledig opgeladen en ontladen ik haal met gemak 2 dagen intensief bellen, ipodden, youtuben, mailen, smsen en gewoon het 'normale' gebruik. Het scherm is wel donkerder dan de standaard instelling maar dat is het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 31-07 22:15

4POX

Everybody is wired

Michie23 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:36:
Fantastisch dat NetShare als ik het zo lees :D
Is het wel of niet in strijd met de algemene voorwaarden van t-mobile.

Als dit programma legaal is denk ik eraan om een iphone plus abbo te nemen voor mobiel internet op mijn laptop en de iphone als zakjap. Plus de vrijheid van een tweede telefoon nummer voor de meer zakelijke dingen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:18
4POX schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:42:
[...]

Als dit programma legaal is denk ik eraan om een iphone plus abbo te nemen voor mobiel internet op mijn laptop en de iphone als zakjap. Plus de vrijheid van een tweede telefoon nummer voor de meer zakelijke dingen.
Daar is nooit echt duidelijkheid over, feit is dat het gewoon heel veel gebeurd. Alleen is er nergens expliciet te lezen dat laptopgebruik niet mag. Het feit dat de applicatie er is geeft blijkbaar toestemming. 1 van de Apple eisen was dat onbeperkt internet een must moest zijn dus vraag je hier min of meer ook om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

4POX schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:42:
1: Het is in strijd met de AV van T-Mobile.
Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen. Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop.
Uit de t-mobile voorwaarden..

2: Het is een SOCKS-proxy, dus het overgrote deel van je internet-apps werkt niet. Safari is af te richtingen, Firefox zou het moeten kunnen maar lijkt niet te werken, en de rest is bijzonder slecht in te schatten. Zo als Mail.app zeker niet werken, gok ik, omdat het volstrekt vrij van iedere toespeling op SOCKS is.

3: Duur. 8 euro voor iets wat nu nauwelijks werkt, op het randje van de voorwaarden van Apple zit, met zekerheid in strijd is met de voorwaarden van je T-Mobile-abo, en 'de toekomst' voor deze app is op z'n minst twijfelachtig.

Ik wacht nog wel even een paar weken. Zo dringend is het ook weer niet.

[ Voor 16% gewijzigd door burne op 02-08-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiotjE
  • Laatst online: 20-10-2021
BiotjE schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:59:
Hey hey,

Wanneer ik met mijn GMail account via de iPhone een mailtje probeer te versturen verstuurt hij deze niet met het ingestelde "send mail as" adres, maar krijgen recipients gewoon mijn @gmail.com adres te zien. Dit verbaast mij omdat juist bij iedereen die niet met aliasses kan sturen via MobileMe het opzetten van een GMail account als oplossing wordt aangedragen. Het rare is dat wanneer ik deze omweg die voor MobileMe wordt aangedragen gebruik voor mijn MobileMe account op mijn iPhone hij het wel via dezelfde GMail smpt account van het ingestelde "send mail as" adres verstuurt.
Ergens differentieert hij dus tussen het verzenden via de standaard ingesteld account die bij mijn GMail op de iPhone staat ingesteld en hetzelfde account indien ik deze als backup smpt server aan mijn MobileMe account op de iPhone koppel.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen aangezien ik liever niet een nutteloze inbox heb die mijn mail screen vervuilt.

Groeten,
Aangezien niemand nog gereageerd heeft maar even een klein kickje.
Zijn er hier mensen bij wie het wel gewoon lukt om binnen hun GMail account een "send mail as" alias op te geven en hier ook vanaf te versturen met de iPhone? Volgens mij zou dit namelijk gewoon goed moeten werken maar ik heb echt geen idee wat ik misschien over het hoofd heb gezien waardoor het niet werkt.

Alvast dank voor de hulp.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:57:
[...]

Pak eens een saté prikkertje...
Kan nu niet meer, telefoon is 3 weken weg vanwege de scheurtjes die ik in de behuizing heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33
batumulia schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 02:15:
[...]

Kan nu niet meer, telefoon is 3 weken weg vanwege de scheurtjes die ik in de behuizing heb.
Als je hem terug hebt: A4'tje in handelbare stukjes knippen en ertussen doen, dan heen en weer gaan. Kwam hier aardig wat zand uit de randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Dankjewel voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
burne schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:07:
[...]

Correct. Ik wordt, merk ik, een beetje kriegel van 'jamaar hij doet geen MMS', 'de accu is kut', 'als ik 181 apps installeer loopt 'ie steeds vast', 'iTunes zuigt' en meer van die vaak gehoorde vragen/statements.
Kan ik me voorstellen, heb ik zelf ook als ik dit topic lees. Maar daarom opende ik ook met dat ik wist dat er al veel over geschreven was. Ik probeerde mijn ervaring mede te delen, dat is niet het zelfde als zanikken over het product.
[...]

Onderschat je eigen gedrag ook niet. De eerste dag haal je 'm om de tien minuten uit je zak, gewoon om even te gluren. De tweede dag is dat om het kwartier, de derde dag ieder half uur. Ook dat kost een hoop energie. Pas na een week zit je weer op een redelijk normaal gebruikspatroon. Uurtje pielen met de instellingen is zo gebeurt, en da's vergelijkbaar met een uur video kijken.

Direct uit de doos zei het balkje dat m'n accu 4/5de vol was, maar na drie uur was 'ie leeg. De tweede dag heb ik 'm om een uur of één aan de lader moeten hangen. De derde dag toen ik thuis was, dus om half zes ofzo. Inmiddels zit ik op twee dagen, maar dat is afnemend spelen net zo goed als meer accucapaciteit.
Mja, in het gedrag zit inderdaad wat in. Maar gewoon een uurtje muziek luisteren moet toch wel kunnen zonder dat je bang moet worden dat je telefoon op je werk uit valt omdat de accu leeg is. Natuurlijk ga ik het nog even afwachten en we zien wel waar we uit komen. Maar als ik reacties hier zo lees, valt me op dat er mensen zijn die makkelijk twee dagen lijken te halen, en mensen die moeite hebben met een dag, en ongeveer het zelfde doen.

Ik snap dat je een beetje kriegelig wordt van gezeur over mms en zo (mms wordt ik ook zo moe van), maar accus zul je nog heel veel gaan zien in dit ervaringen topic denk ik. Is nou eenmaal heel belangrijk aan een telefoon. En dan kan ik er nog makkelijk mee leven omdat ik een HTC heb gehad en het dus gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

NetShare is precies wat ik zocht. Maar kan hem momenteel niet kopen. Heb nog geen toegang tot de appstore. Ik hoop wel dat hij beschikbaar blijft!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
De accu is echt enorm afhankelijk van gebruik. Desondanks heb ik ook wel een paar opvallende dingen opgemerkt.

Sowieso neemt de capaciteit na een aantal laadcycli enorm toe. Ik kan me geen apparaat herinneren waarbij het zo sterk was. De eerste keer haalde ik maar 6 uur in totaal (waarvan misschien 3-4 uur gebruik). Toen had ik push-mail nog niet eens aanstaan.

Een ander punt waar ik bij toeval achterkwam, is de lichtsensor. Die had ik altijd aanstaan en de helderheid op ongeveer een derde (33%). Nu ging m'n batterij ongeveer een week geleden ineens een stuk langer mee, blijkbaar heeft iemand ermee gespeeld en de sensor uitgezet.

Ik heb push aanstaan (MobileMe), Location Services, Wifi en 3G. Een dag haal ik echt makkelijk, zelfs als ik er veel mee speel. Twee dagen lukt bij normaal gebruik. Maar het is beter voor de batterij om hem elke nacht op te laden :) Overigens kost muziek luisteren (relatief) weinig stroom, dus je kan makkelijk de hele dag muziek luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 02-08-2008 09:47 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiotjE schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 02:00:
[...]

Aangezien niemand nog gereageerd heeft maar even een klein kickje.
Zijn er hier mensen bij wie het wel gewoon lukt om binnen hun GMail account een "send mail as" alias op te geven en hier ook vanaf te versturen met de iPhone? Volgens mij zou dit namelijk gewoon goed moeten werken maar ik heb echt geen idee wat ik misschien over het hoofd heb gezien waardoor het niet werkt.

Alvast dank voor de hulp.

Groeten,
Geen last van, kan gewoon versturen. Geen return email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:38

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verlies van verbinding

Als ik 3g surf in de trein dan valt soms de verbinding uit. Daarna geeft de telefoon "geen service" aan. De verbinding komt dan niet meer terug, ondanks dat ik me in een gebied bevind met goede ontvangst. Alleen een reboot helpt dan. Kunnen mensen dit issue bevestigen? Het is vooral bij de regio amsterdam sloterdijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
Volgens mij is NetShare opnieuw verwijderd uit de App Store...

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Eiríkr schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:43:
Volgens mij is NetShare opnieuw verwijderd uit de App Store...
Klopt. "artikel wat u heeft aangevraagd is niet beschikbaar in Nederlandse winkel" geeft iTunes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Damn zeg, ik moet meer kabeltjes hebben van USB<->iPhone.
Vragen ze stug 15 euro voor! Boh. Iemand die weet waar die het goedkoopst te krijgen zijn?
Want ook als ik een bulk dock bestel, heb ik die toch ook nodig? Of is dat USB<->USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Als je je iPhone hebt opgestuurd via de verzekering van T-Mobile krijg je dan een nieuwe of refurbished? Iemand die dat weet?
UltraSub schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:54:
Damn zeg, ik moet meer kabeltjes hebben van USB<->iPhone.
Vragen ze stug 15 euro voor! Boh. Iemand die weet waar die het goedkoopst te krijgen zijn?
Want ook als ik een bulk dock bestel, heb ik die toch ook nodig? Of is dat USB<->USB?
Is iPhone<->USB. Je zou kunnen kijken op marktplaats of eBay misschien dat ze daar goedkoper zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door batumulia op 02-08-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Om mezelf even te quoten uit het vorige deel:
Moartn schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:01:
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is, maar dit is erg interessant:

http://lifehacker.com/398...r-on-your-iphone-for-free

* Moartn heeft het geprobeerd en het werkt prima :)
Gisteravond kwam ik er opeens achter dat dit niet werkt via 3G (werkt dus wel via wifi bij me thuis). Ik krijg geen foutmelding ofzo vandaar dat het me niet eerder opviel, maar Mail kan gewoon niet communiceren met die Exchange-server. Toen ik "use SSL" (staat standaard aan) uitvinkte, werkte het wel. Vaag?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
batumulia schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:55:
Als je je iPhone hebt opgestuurd via de verzekering van T-Mobile krijg je dan een nieuwe of refurbished? Iemand die dat weet?

[...]

Is iPhone<->USB. Je zou kunnen kijken op marktplaats of eBay misschien dat ze daar goedkoper zijn.
dealextreme $3,46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Cons: does not work for my 3G iphone OR ipod mini. runing windows XP. soes up as missing drivers. tried 2 other OEM cables and they worked. the only thig this did do correctly was charge the phone from a wall outlet. it would not charge from any USB
Dat gaat hem dus niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 01:53

srblackbird

ThinkGEEK

Om alle mensen in het buitenland even te dissen :p
999MB
Afbeeldingslocatie: http://yorick-online.nl/iphone/usage/999.jpg

Nog geen minuut later:
@ Apple 1000MB != 1 gig :(

Afbeeldingslocatie: http://yorick-online.nl/iphone/usage/1gig.jpg

Gehaald door vooral te luisteren naar de radio 538 dance department en zinloze Youtube filmpjes kijken.

Btw, de ratio tussen verzonden en ontvangen is wel echt bizar...

[ Voor 6% gewijzigd door srblackbird op 02-08-2008 13:50 . Reden: +ratio ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg met geen mogelijkheid Gmail aan de praat. Ik gebruik het standaard instel template, alleen krijg ik steeds een melding: verbinding met de server imap.gmail.com mislukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 01:53

srblackbird

ThinkGEEK

Ik gebruik het standaard instel template
Wat bedoel je daarmee?

https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77702
Werkte bij mij perfect. :)

[ Voor 48% gewijzigd door srblackbird op 02-08-2008 14:14 . Reden: specifieker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@srblackbird ik bedoel de standaard instellingen in de iPhone voor gmail.

Ook als ik handmatig instel met de gegevens op de url die jij gaf blijf ik de error houden dan imap.google.com niet gevonden kan worden.

Alle verbindingen werken verder prima.

Ik krijg eerst de melding dat een SSL verbinding niet beschikbaar is als ik de account configureer.

Foutmelding bij open mail:
Mail ophalen niet mogelijk
De verbinding met de server ' imap.gmail.com' is mislukt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

@Bestlevel: Dat klinkt als hetzelfde als ik heb met een exchangeserver. Dat ligt dus aan het gebruik van SSL. Werkt het wel als je SSL uitzet?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moartn

Nee bij configureren zonder ssl krijg ik:

Controle IMAP-account mislukt
De imap-server imap.gmail.com reageert niet. Controleer de netwerverbinding en controleer of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld server inkomende post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een heel gek probleem.

Mijn oude gmail account stel ik in op de iPhone en werkt perfect, ik edit de gegevens met mijn nieuwe account en dan beginnen de errors dat imap.gmail.com niet gevonden kan worden.

Dit is enorm enorm raar en ik weet echt geen oplossing.

[edit]

Dit was tijdelijk geluk, lijkt wel of gmail eruit ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03 02:25

LuBJe

Geilness ten top!

Deddiekoel schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:17:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn iPhone 3G besteld. T-Mobile zei dat Apple garandeert binnen 6 weken te leveren. Ik hoop natuurlijk dat hij sneller komt. Hoe lnag hebben mensen hier moeten wachten?
Momenteel ben ik met name benieuwd naar Visual Voicemail verder ken ik het apparaat al.

Wat ik me ook afvraag of er hier mensen zijn met een hotmail account en hoe die dat synchroniseren met hun iPhone. Dit is nl. denk het belangrijkste wat ik ga missen tov Windows Mobile telefoon!
Toen ik hem in de T-Mobile shop bestelde, werd mij verteld dat het 4-6 weken ging duren. Echter na 2 weken kreeg ik al een verassend telefoontje.
Maar denk eraan, in het verleden behaalde resultaten....

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
batumulia schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Staat hier ergens in dit topic. Het lijkt er op dat je een nieuwe krijgt. Maar zoek ff in dit topic zou ik zeggen.

/edit
Kun je je afspraken niet wijzigen op de iPhone?
Ik push middels Exchange 2007, en alle afspraken staan er netjes in. Maar als ik een afspraak wil editten, tik ik er op, en dan kan ik alleen accept, deny or maybe kiezen (en notes toevoegen). Hoe kan ik een afspraak dan verschuiven, deleten of anderen uitnodigen?

[ Voor 40% gewijzigd door UltraSub op 02-08-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ja ik heb het topic doorgelezen en meerdere ook verschillende comments van verschillende sites. Maar de ene persoon zegt dat je een nieuwe krijgt terwijl andere zeggen dat je een refurbished krijgt. Het verwarde mij dus ik dacht misschien dat iemand hier een vast antwoord kan geven die mij zekerheid bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een simpele vraag: Kun ik met de iPhone via WiFi gewoon internetten op mijn bestaande internet aansluiting? Er is hier reeds een WiFi netwerk actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Simpel antwoord: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een BlueTooth vraagje. Is het mogelijk in de iPhone een shortcut van BlueTooth te naar de frontpagete maken om het maar zo even te noemen? Ik moet regelmatig gebruik maken van BlueTooth en elke keer naar instellingen etc etc is ook zo onhandig. Misschien is er een app wat vanuit de voorkant mijn BlueTooth aan/uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Waarvoor wil je bluetooth gebruiken dan? Dat is echt de meest waardeloze functie op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:54:
Waarvoor wil je bluetooth gebruiken dan? Dat is echt de meest waardeloze functie op de iPhone.
Ehmmm...voor BT carkit misschien. Ben er blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Hmm voor zever ik weet kan je niet snel bluetooth even aan en uit zetten. Je zult daar voor naar de verbindingsopties moeten bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ik heb een klein probleempje,

Mijn iphone haald keurig de mail binnen, en verwijderd niets van de server, (pop3 mail)
Net zoals mijn mbp dat doet, alleen het komt best vaak voor dat ik dagen mijn normale mac niet gebruik, en dat er daarom ruim 50 "ongelezen" mailtjes op de server staan, deze zijn alleen niet ongelezen want heb ik op me mbp allang gelezen,
maar de iphone haald ze dan alsnog binnen (wat logisch is),

Kan ik ergens instellen dat de Iphone alleen "koppen" ophaald ?
Als ik namelijk nu de server leeg op me normale mac, staan al me mails op de iphone nog als ongelezen,

best onhandig om ze telkens met de hand te moeten verwijderen

EDIT: Bv zoals dat bij nokia gaat, die haald koppen op
heb je 50 ongelezen berichten, zodra je de server dan leegt op je mac, dan controleerd je nokia mails en heb je er 0

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 02-08-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:53:
Ik heb een BlueTooth vraagje. Is het mogelijk in de iPhone een shortcut van BlueTooth te naar de frontpagete maken om het maar zo even te noemen? Ik moet regelmatig gebruik maken van BlueTooth en elke keer naar instellingen etc etc is ook zo onhandig. Misschien is er een app wat vanuit de voorkant mijn BlueTooth aan/uit kan zetten?
bossprefs kan dat, maar dat is voorlopig alleen nog via de jailbreak te verkrijgen. Het scheelt in ieder geval wat "taps" met dat programma..

offtopic:
Aan degene hierboven. Het is "hij haalt" en niet "hij haald"..

[ Voor 6% gewijzigd door Nikooos op 02-08-2008 19:54 ]

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!
Vanmorgen mijn langverwachte 16GB wit opgehaald.
Ales prima verlopen met het activeren. Toen liep ik tegen het volgende probleem aan; de iphone heeft geen ontvangst, niet via 3g maar ook niet via GSM lijn. Ik woon in hartje Haarlem en zou gewoon 3G binnen moeten hebben...dit heb ik ook gewoon met mijn Samsung i600. Maar zelfs GSM net niets.

Al bij de TM shop een ander kaartje gehaald, deed hij het in de winkel gelijk prima, loop ik weg zie ik met elke meter dat ik van de winkel wegloop het bereik weer minder worden tot geen service.

Probleem ligt dus bij het toestel, hardware matig , dus zeer slecht functionerende antennes of zou er iets softwarematig niet goed zitten. Heb de foon al 2 mal hersteld via Itunes.

Iemand ideeen /ervaringen? Sowieso maandag naar Belcompany want ikwil gewoon en nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Netshare is niet meer beschikbaar, beiden in US en NL store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:22:
ik heb een klein probleempje,

Mijn iphone haald keurig de mail binnen, en verwijderd niets van de server, (pop3 mail)
Net zoals mijn mbp dat doet, alleen het komt best vaak voor dat ik dagen mijn normale mac niet gebruik, en dat er daarom ruim 50 "ongelezen" mailtjes op de server staan, deze zijn alleen niet ongelezen want heb ik op me mbp allang gelezen,
maar de iphone haald ze dan alsnog binnen (wat logisch is),

Kan ik ergens instellen dat de Iphone alleen "koppen" ophaald ?
Als ik namelijk nu de server leeg op me normale mac, staan al me mails op de iphone nog als ongelezen,

best onhandig om ze telkens met de hand te moeten verwijderen

EDIT: Bv zoals dat bij nokia gaat, die haald koppen op
heb je 50 ongelezen berichten, zodra je de server dan leegt op je mac, dan controleerd je nokia mails en heb je er 0
bij POP3 kun je bij je client (mailprogramma) instellen wat hij moet doen met de berichten op de server. Je kunt instellen dat de client een kopie van de mailtjes op de server moet achterlaten en volgens mij zijn er ook aparte verwijder-regels in te stellen. Ik heb dit systeem bij mijn ouders ingesteld: op 2 computers dezelfde POP3 mail lezen zorgt ervoor dat het ene berichtje op computer nr.1 terecht komt als daar op 'verzenden/ontvangen' wordt geklikt. Als er op een later tijdstip op computer 2 op 'verzend/ontvang' wordt geklikt, zijn de op computer nr.1 gedownloade berichten niet meer op computer 2 te zien. Je kunt dan er voor kiezen om één van de computers (clients) zo in te stellen, dat die een kopie van de berichten op de server bewaard, en berichten ook niet verwijderd van de server. Computer nr. 2 zou je dan zo in kunnen stellen dat die wél berichten van de server af mag halen en verwijderen. Een hoop gedoe, en ik weet niet hoe je dit bij de iPhone moet instellen om de simpele reden dat ik nog met legen handen zit vooralsnog. (ik zie nu dat je dat allemaal al begrepen had waarsch.)
Hiervoor is eigenlijk IMAP uitgevonden. Ik gebruik dit zelf ook en vind het brilliant werken. Overal en altijd je mail kunnen lezen in een programma, en als ik op locatie A/computer 1 een bericht verstuur, dan kan ik dat later terug vinden op locatie B/computer 2 in de map 'verzonden items'. Het mailprogramma 'spiegelt' met de server, zeg maar.
meer info.
the end :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had me maandag ingeschreven bij PhoneHous Haarlem Donderdag was me Iphone er al 8 GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren een zwarte 16gb gekregen, via de HQ TMS in Den Haag (Waar ze blijkbaar meer voorraad hebben zeiden ze me daar!!!)

Vraagje,
die van mij heeft tussen de overgang van het zwarte plastic en het metaal een kleine overlap (met blote oog niet echt te zien) waardoor je hem als je hem in de hand houdt een scherpe rand voelt rond de hele casing. Ben dit soort dingen niet gewend van Apple. Heeft iemand soortgelijke problemen? Zit te denken om terug te gaan naar de TMS en hem te reclameren. Iemand dit al geprobeerd met een soortgelijk geval?

Bedankt en groeten,

Partho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:06:
Heb sinds gisteren een zwarte 16gb gekregen, via de HQ TMS in Den Haag (Waar ze blijkbaar meer voorraad hebben zeiden ze me daar!!!)

Vraagje,
die van mij heeft tussen de overgang van het zwarte plastic en het metaal een kleine overlap (met blote oog niet echt te zien) waardoor je hem als je hem in de hand houdt een scherpe rand voelt rond de hele casing. Ben dit soort dingen niet gewend van Apple. Heeft iemand soortgelijke problemen? Zit te denken om terug te gaan naar de TMS en hem te reclameren. Iemand dit al geprobeerd met een soortgelijk geval?

Bedankt en groeten,

Partho
Ik voel geen scherpe rand, kijk even in hoeverre je je eraan ergert en beslis zelf of je terug gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 03:23
heb sinds vrijdag ook mijn iPhone! (8gb zwart) bestelt bij thephonehouse in groningen, heb maar 9 dagen hoeven wachten.

heb wel wat probleempjes gehad, zo kreeg ik soms een fout melding als ik een app wou installeren, wouden soms mn apps niet meer opstarten en mocht ik 2x een restore doen :/

ook heb ik geen 3G bereik (harkstede groningen) terwijl T-mobile aangeeft op zn kaartje dat ik gewoon binnen bereik zou moeten hebben, moet zeggen dat ik dat toch zwaar *** vind :(

interface e.d. werken wel heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje langst mijn kant: hoe kan je de 3g onderscheiden van de gewone Iphone, ik vermoed de achterkant? zijn er nog dingen die vrij snel opvallen UITERLIJK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, pak twee plaatjes en zet ze naast elkaar?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Metalen knopjes (volume, mute) en de hoofdtelefoon verzinking die er nu niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:19

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:58:
ff een vraagje langst mijn kant: hoe kan je de 3g onderscheiden van de gewone Iphone, ik vermoed de achterkant? zijn er nog dingen die vrij snel opvallen UITERLIJK?
De speakers (handsfree) zitten anders ingebouwd aan de onderkant, de speaker voor het bellen heeft een stalen gaasje ipv zwarte stof en de 3,5mm ingang is anders. Maar als je dat ziet is de achterkant je al lang opgevallen en weet je dat het om een 3g gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De achterkant, en de voorkant ook. Zo zit er bij de 3G een klein zwart randje links en rechts van het scherm, dat had de eerste iPhone niet (niet zo breed althans). :)

http://www.flickr.com/photos/lyndonc/2680692761/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:55:
Help!!
Vanmorgen mijn langverwachte 16GB wit opgehaald.
Ales prima verlopen met het activeren. Toen liep ik tegen het volgende probleem aan; de iphone heeft geen ontvangst, niet via 3g maar ook niet via GSM lijn. Ik woon in hartje Haarlem en zou gewoon 3G binnen moeten hebben...dit heb ik ook gewoon met mijn Samsung i600. Maar zelfs GSM net niets.

Al bij de TM shop een ander kaartje gehaald, deed hij het in de winkel gelijk prima, loop ik weg zie ik met elke meter dat ik van de winkel wegloop het bereik weer minder worden tot geen service.

Probleem ligt dus bij het toestel, hardware matig , dus zeer slecht functionerende antennes of zou er iets softwarematig niet goed zitten. Heb de foon al 2 mal hersteld via Itunes.

Iemand ideeen /ervaringen? Sowieso maandag naar Belcompany want ikwil gewoon en nieuwe...
Probeer voor de zekerheid ook ff een DFU uit te voeren, dan weet je in ieder geval zeker dat je alles geprobeerd hebt wat binnen je mogelijkheden ligt. Ik stond afgelopen vrijdag op 't punt om terug te gaan naar TPH in verband met oplaadproblemen. Een DFU lijkt m'n problemen volledig opgelost te hebben. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Nog een tip: De 3G heeft schroefjes aan de onderkant, de 2G niet.

[ Voor 68% gewijzigd door McWolf82 op 02-08-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:55:
Ik werk minder dan 200 meter van de T-Mobile-shop op de Gedempte Oude Gracht, en heb daar altijd volle dekking, binnen en buiten. Dus stukke hardware lijkt me inderdaad het geval. Je zou in de hele Haarlemse binnenstad perfecte dekking moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je de google search history kan verwijderen. Ik heb wis geschiedenis, cache en cookies al gedaan, meer valt er niet te wissen in de settings.

Zoektermen blijft hij shortlisten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:25:
[...]
Kun je je afspraken niet wijzigen op de iPhone?
Ik push middels Exchange 2007, en alle afspraken staan er netjes in. Maar als ik een afspraak wil editten, tik ik er op, en dan kan ik alleen accept, deny or maybe kiezen (en notes toevoegen). Hoe kan ik een afspraak dan verschuiven, deleten of anderen uitnodigen?
Oplossing gevonden.. Heeft te maken met email aliases. De iPhone dacht dat alle afspraken in mijn mailbox waren gemaakt door een ander, dus een invitation, ipv mijn eigen afspraken:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=518550

* UltraSub happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Siinds enkele dagen nu dus ook in het bezit van een iphone 3G, erg mooi en tot nu toe fijn toestel. Ik moet er wel bijzeggen dat ik in het buitenland zit, dus internet (apps) nog niet echt uit kunnen proberen. GPS al wel en dat werkte erg goed, ook hier in de middle of nowhere, echter in combinatie met google maps had het toestel een afwijken van ongeveer 15 Km :X

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, en misschien dat dit niet echt over de iphone gaat, maar dat er toch iemand is die me kan helpen.

Ik ben op het moment dus in het buitenland, mijn ouders wonen daar, waar ik graag via het draadloos internet met mijn iphone zou willen. Nu hebben zij een orange livebox aansluitingen het registreren van mijn laptop lukte ook alleen d.m.v. een installatie cd. Aangezien er op de iphone geen cd-rom drive zit :) voelen jullie het probleem al aankomen. De iphone ziet het draadloos netwerk wel, maar inloggen lukt niet.

Ik ben hier nog 2 weken, dus het zou super zijn als het me toch nog gaat lukken. Iemand tips zodat het wel kan of is dit hopeloos?

Bij voorbaat dank! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:37

jefjef

learning by doing

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 09:45:
Hoi mensen,

Siinds enkele dagen nu dus ook in het bezit van een iphone 3G, erg mooi en tot nu toe fijn toestel. Ik moet er wel bijzeggen dat ik in het buitenland zit, dus internet (apps) nog niet echt uit kunnen proberen. GPS al wel en dat werkte erg goed, ook hier in de middle of nowhere, echter in combinatie met google maps had het toestel een afwijken van ongeveer 15 Km :X

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, en misschien dat dit niet echt over de iphone gaat, maar dat er toch iemand is die me kan helpen.

Ik ben op het moment dus in het buitenland, mijn ouders wonen daar, waar ik graag via het draadloos internet met mijn iphone zou willen. Nu hebben zij een orange livebox aansluitingen het registreren van mijn laptop lukte ook alleen d.m.v. een installatie cd. Aangezien er op de iphone geen cd-rom drive zit :) voelen jullie het probleem al aankomen. De iphone ziet het draadloos netwerk wel, maar inloggen lukt niet.

Ik ben hier nog 2 weken, dus het zou super zijn als het me toch nog gaat lukken. Iemand tips zodat het wel kan of is dit hopeloos?

Ik heb gemerkt dat de iPhone niet werkt met WEP en wel met WPA2 Personal.
Eventueel bij jouw uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 09:45:
Hoi mensen,

Orange Livebox maakt gebruik van een MAC filter, je moet dus bij de configuratiepagina van de Livebox het MAC adres van jouw laptop en Iphone toevoegen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.